Steven184 | woensdag 30 december 2015 @ 14:44 |
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. ![]() Wij doen aan Strava Onze D1, die in de Hemel zijt, Uw Hartslag worde geheiligd, Uw Cadans kome, Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel. Geef ons heden onze dagelijkse training en vergeef ons onze luiheid, zoals wij die vergeven aan onze medefokkers en breng ons niet in beproeving maar verlos ons van het bankhangen. Amen. Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje
| |
poiuytr | woensdag 30 december 2015 @ 15:21 |
Nu wachten we natuurlijk met smart op plaatje in het "wild" ![]() Bij jullie geregend? Het is hier de gehele dag al prachtig weer. | |
Carb | woensdag 30 december 2015 @ 15:25 |
Shit, ik had Google voorspeld. | |
ratatat | woensdag 30 december 2015 @ 15:42 |
Google heeft er toch niet zoveel aan? Die doen geld verdienen met advertenties, en ik denk niet dat ze veel betere advertenties kunnen brengen door de data van Strava. | |
muzas | woensdag 30 december 2015 @ 15:44 |
Ja wel foto gemaakt, maar niet mooi. veel te hard licht. Hier ook prachtig mooi weer, fiks windje dat wel, maar de wegen zijn drijfnat. Da's qua bagger-aan-je-fiets bijna nog erger dan regen. | |
ratatat | woensdag 30 december 2015 @ 15:46 |
Die wind vandaag idd. <20 met wind tegen, >35 met wind mee ![]() | |
Carb | woensdag 30 december 2015 @ 15:55 |
Alle fietsers kunnen goede data generen voor Google Maps / Car. | |
Patroon | woensdag 30 december 2015 @ 15:56 |
Dit | |
#ANONIEM | woensdag 30 december 2015 @ 16:00 |
RIP Strava ![]() | |
the_critic | woensdag 30 december 2015 @ 16:00 |
Zojuist wifi repeater geïnstalleerd.. Nu ook wifi in de schuur. Erg handig voor YouTube, als er straks met sneeuw, in de schuur getacx't moet worden | |
ddx | woensdag 30 december 2015 @ 16:48 |
Stond vanmorgen idd pittig windje, had me er beetje op verkeken en moest nog ff doorfietsen om op tijd op werk te zijn. (Ok redelijk doorfietsen, echt hoge vermogens heb ik niet getrapt) | |
muzas | woensdag 30 december 2015 @ 16:56 |
Het is maar goed dat je een screenshot van de wind bij je rit zette. wilde je al bijna uitlachen dat je zo langzaam reed. [ Bericht 3% gewijzigd door muzas op 30-12-2015 17:04:49 ] | |
muzas | woensdag 30 december 2015 @ 18:24 |
Als ik mijn quickrelease achter 'strak' doe, en dan is dan nog niet half zo strak als mn fulcrums, maakt ie een onwijs schavend geluid... "Ja moet je je QR niet zo kaolostrak doen" ok, fair point, maar om dit geluid weg te krijgen moet ie zo 'losjes' dat de QR makkelijk met 1 vinger open en dicht te trekken is. Lijkt me niet de bedoeling? Voorwiel kan wel strak zonder herrie. Hoewel, aantal keer onderweg gehad dat bij staand wegtrekken datzelfde geluid hoorbaar was, en ik dacht dat daat het voorwiel dan was... maar da's moeilijk lokaliseren dan Mavic ![]() | |
Patroon | woensdag 30 december 2015 @ 18:38 |
Dat wiel staat wel erg snel stil... | |
kaasplankje | woensdag 30 december 2015 @ 18:41 |
Muzas, alst goed is heb je zo een plastic tool met die puntjes, (wordt bij wielen geleverd) wiel uit de fiets halen en ff de afstelling vd naaf adjusten, zit geen borging op. Misschien staat ze een haar te strak. Mag een klein pietsie speling op met afstellen als je de blokkage dichtklapt is het weg. Succes. | |
muzas | woensdag 30 december 2015 @ 18:46 |
Ja dat geluid klinkt als wrijving = remmen. @Kaas; thx.. Dat ding ff zoeken... Vroeg me al af waar ie voor was. En waar moet ik die dan om steken? gevonden. Zo es kutten. | |
kaasplankje | woensdag 30 december 2015 @ 18:50 |
kijk anders ff youtube filmpje voor uitleg | |
muzas | woensdag 30 december 2015 @ 19:09 |
Kaas ![]() 'tis wel schipperen tussen een klapperend wiel of een geluid als een korenmolen. Maarrrr..... Gelukt. En weer wijzer. | |
muzas | woensdag 30 december 2015 @ 19:10 |
Wiel hoefde overigens niet eens uit de fiets. | |
Patroon | woensdag 30 december 2015 @ 19:21 |
Dat is al beter Muzas. Ik heb zojuist Vredestein Fortezza Senso Extreem Weather 25mm op de winterfiets gemonteerd. Band ziet er degelijk en bombproof uit. Ik ben benieuwd. De vrij nieuwe Schwalbe one die er om lachen bewaar ik voor mijn klimsetje. | |
dop | woensdag 30 december 2015 @ 20:02 |
Hoax Garmin is beurs genoteerd (Nasdaq), de beurs regels schrijven voor dat in z'n geval er een persbericht de deur uit moet. Er is geen persbericht over een overname te vinden dus kans dat dit klopt is zeer onwaarschijnlijk | |
kaasplankje | woensdag 30 december 2015 @ 20:38 |
Als je het goed wilt doen wel natuurlijk, dan kan je ze in je vingers laten draaien en voelen of ze precies goed staat afgesteld. | |
Fretwork | donderdag 31 december 2015 @ 09:53 |
Even op 4600 eindigen na 1600 vorig jaar. Komend jaar over de 5000 hoop ik | |
buzz1291 | donderdag 31 december 2015 @ 13:44 |
En zo niet dan toch, Strava is toch een beetje het feestboek voor wannabee wielrenners? | |
kaasplankje | donderdag 31 december 2015 @ 13:55 |
wannabee's vallen door de mand op strava | |
buzz1291 | donderdag 31 december 2015 @ 13:59 |
Ooit misschien wel maar ik dacht dat daar Digital EPO voor was om dat te compenseren. | |
kaasplankje | donderdag 31 december 2015 @ 14:13 |
Wat compenseer je daarmee dan? | |
buzz1291 | donderdag 31 december 2015 @ 14:50 |
Volgens mij kun je dan allemaal Oksel achtige gemiddelden laten zien. Moet je nog wel ff een behoorlijk rondje qua afstand trappen, maar als je dat op Strava wilt zetten met 36 gemiddeld, dan kan dat blijkbaar. Maar ja, ik heb niet zo'n Garmin ding, en ik ga ook niet nog eens een powerpack meeslepen om zo'n appje actief te houden tijdens mijn 200+ km ritten ![]() | |
kaasplankje | donderdag 31 december 2015 @ 14:54 |
Gemiddelde dat is toch voor toerders buzz. | |
buzz1291 | donderdag 31 december 2015 @ 15:03 |
Kijk Kaas, zolang we hier niet allemaal iedere week een bloementuil naar binnen kruien, zijn we allemaal toerders. Goed, dan zijn er nog een paar die op een zomeravond wel eens een wedstrijdje op een volledig verlaten industrieterrein meerijden, maar dat is het dan toch wel. Oh, behalve die student hier uit Delft?? die ooit een kampioenschap won oid, dacht ik. Voor de rest zijn we toch allemaal wannabee's met aardige intenties, sommigen maken er een hele studie van, maar uiteindelijk moeten wij het toch van ons materiaal hebben om ons nog ergens mee te kunnen meten. Prettig uiteinde en een mooi fietsjaar zonder valpartijen voor een ieder! | |
ratatat | donderdag 31 december 2015 @ 15:15 |
Oksel achtige gemiddelden? Fietste hij dan een stuk harder voordat Strava er was oid? | |
muzas | donderdag 31 december 2015 @ 15:29 |
het gaat er om hoeveel bier je in de koelkast hebt. fijne jaarwisseling. | |
kaasplankje | donderdag 31 december 2015 @ 15:35 |
pics van je koelkast!!! | |
kanovinnie | donderdag 31 december 2015 @ 15:37 |
Heb net 20 biertjes gekocht en m'n pakket met sportvoeding uitgepakt ![]() | |
kaputwiehund | donderdag 31 december 2015 @ 16:15 |
Heren, ik weet dat er een apart topic is, maar hier is het wat drukker. Ik ben al een tijdje op zoek naar een leuke beginnersfiets. Kan nu voor 475 een 4 jaar oude red Bull kopen. Nieuw ultegra 6800 crank. Rest ook ultegra. Mavic wielen. Lijkt mij een redelijke deal of zie ik dat verkeerd. Alternatief is een Ridley Asterix, wel carbon, maar ook 125 Euro duurder. | |
Tommeke | donderdag 31 december 2015 @ 16:22 |
Opzich geen gekke deal. Alles valt of staat natuurlijk wel met de staat van de onderdelen. Nieuwe ketting en cassette kopen loopt al snel in de papieren. Check alle onderdelen ook op speling. En de velgen mogen ook niet hol zijn. | |
Tommeke | donderdag 31 december 2015 @ 16:30 |
Mooie conclusie Buzz. Eigenlijk zijn we allemaal maar een stel krabbers. Maar goed, zolang je er zelf maar lol in hebt. | |
ddx | donderdag 31 december 2015 @ 17:31 |
Had als doel dit jaar om meer hoogtemeters te maken, best lastig als je in Noord-Holland woont. Maar heb ze verdubbeld tov vorig jaar ![]() En ook iets meer km's, al is dat geen doel meer daarvoor ben je teveel afhankelijk van het weer. ![]() | |
Tommeke | donderdag 31 december 2015 @ 17:35 |
Qua belastbaarheid kun je prof worden ![]() | |
Patroon | donderdag 31 december 2015 @ 17:44 |
Fap fap fap | |
ultra_ivo | donderdag 31 december 2015 @ 18:05 |
De maximale ritafstand kan hoger, doelstelling voor volgend jaar? | |
ratatat | donderdag 31 december 2015 @ 21:23 |
Iedereen veel fietsplezier voor volgend jaar | |
Yankee | donderdag 31 december 2015 @ 22:24 |
![]() | |
the_critic | vrijdag 1 januari 2016 @ 08:08 |
Iedereen veel veilige kilometers, in hoge temperaturen, met vele zonuren gewenst enzo.. Al een kater, zuipschuiten? Hier al aan het werk Ppfff :-( | |
Blik | vrijdag 1 januari 2016 @ 08:42 |
Het forum twijfelde regelmatig aan de gemiddelde snelheden van Oksel. Na wat onderzoek kwam Oksel erachter dat de km-teller verkeerd was afgesteld ![]() | |
muzas | vrijdag 1 januari 2016 @ 08:51 |
hey ddx. jij hebt toere en strava nu toch wel uitgespeeld? mss gaan koersen? lekker bij een cluppie in Stadskanaal ofzo... heb je ook nog een warming upje als je dr heen fietst. Beste wense mense. | |
Gripper | vrijdag 1 januari 2016 @ 09:54 |
Ja gelukkig nieuw jaar allemaal ![]() Gisteravond wat diep in het glas gekeken dus ik moet maar zien of er nog wat uit de benen komt zometeen tijdens de eerste 100 km van 2016.... | |
buzz1291 | vrijdag 1 januari 2016 @ 10:25 |
Mensen en vrinden ( heb ik die dan? ![]() Allemaal een gezond en veilig 2016 toegewenst ongeacht het aantal kilometers. Dat een ieder maar op z'n fiets blijft zitten, dat het stuiteren alleen tot de Noord Franse kasseien beperkt zal blijven, dat er geen stoeprandjes gekust gaan worden, dat de Chinese import blijft doen wat het belooft, en dat de scheuren net zo strak blijven als afgelopen jaar. ![]() | |
Yankee | vrijdag 1 januari 2016 @ 10:32 |
Beste wensen, ik begin het jaar met een klein rondje ![]() | |
Patroon | vrijdag 1 januari 2016 @ 11:12 |
Folle lok en seine iedereen! | |
dop | vrijdag 1 januari 2016 @ 11:42 |
Veel plezier en geluk dit jaar | |
KolonelBroodje | vrijdag 1 januari 2016 @ 11:46 |
Dat het een mooi fietsjaar mag worden! Gelukkig nieuw jaar ![]() | |
cafca | vrijdag 1 januari 2016 @ 12:05 |
Beste wensen, en veel veilige fietskilometers in 2016! | |
Fretwork | vrijdag 1 januari 2016 @ 12:06 |
Gelukkig Nieuwjaar allemaal! Ik sla vandaag nog even over denk ik, lichtelijk moe ![]() | |
2016 | vrijdag 1 januari 2016 @ 12:19 |
Geniet vandaag nog van even het mooie weer. ![]() | |
Fretwork | vrijdag 1 januari 2016 @ 12:30 |
Oke oke, ik stap al op de fiets | |
ratatat | vrijdag 1 januari 2016 @ 12:32 |
Eindelijk lekker indoor weer | |
2016 | vrijdag 1 januari 2016 @ 12:56 |
Het excuus "rusten is trainen" is nog steeds geldig hoor. Nog tips voor leuke films? Maar niet te leuke films, die je liever vanaf de bank wil zien. | |
RealBizkit666 | vrijdag 1 januari 2016 @ 14:01 |
Eerste rit van het jaar zit er al weer op. En de La Chouffe ga ik maar eens fietsen dit jaar. ![]() | |
Fretwork | vrijdag 1 januari 2016 @ 15:41 |
Allemaal kommetjes ![]()
| |
Steven184 | vrijdag 1 januari 2016 @ 18:28 |
Jaloers op de mensen die vandaag in het winterzonnetje tijd hadden om een rondje te maken. Morgenochtend maar even een rondje maken. | |
ddx | vrijdag 1 januari 2016 @ 20:18 |
Geen doelstelling, maar misschien dat ik aanhak bij mooie 600km tocht. | |
Oksel | vrijdag 1 januari 2016 @ 22:53 |
Haha.. nee man. Tenminste, niet geheel. M'n km teller week wel iets af, maar dat was paar procent. Ik fietste toen bij clubje oud wedstrijdrenners, die als een gek reden.. en dan de weggetjes zonder stoplichten, en dan reed ik dus hoge gemiddeldes. Lekker nutteloos, maar daar komt die uitdrukking vandaan. https://www.strava.com/activities/405327941 ![]() | |
kanovinnie | zaterdag 2 januari 2016 @ 08:30 |
http://www.mantel.com/edc(...)NmJhOWVhI3N0YXJ0MTQ=![]() | |
ddx | zaterdag 2 januari 2016 @ 08:57 |
Je nieuwe wielen ? (Wel beetje hoog gewicht voor die prijs) | |
Patroon | zaterdag 2 januari 2016 @ 08:58 |
Zo geweldig zijn die volgens mij niet. Vergelijkbaar met Fulcrum Red Wind of de campa tegenhanger en die zijn 300 goedkoper in de aanbieding. Ook best gewicht voor dat geld. Edit: oh gekocht? | |
kanovinnie | zaterdag 2 januari 2016 @ 09:10 |
Nee, nog niet gekocht. Kan ook die FFWD's kopen. Waar zie jij die FRW of bullets in de aanbieding dan? | |
kaasplankje | zaterdag 2 januari 2016 @ 09:15 |
Ben dat wel met de jonges eens. Je kan voor 909.- bullett ultra kopen die is 1590 gram set. Heb je nog 90.- over voor mooie wedstrijdbanden en ultralight binnenbanden. | |
kanovinnie | zaterdag 2 januari 2016 @ 09:17 |
Andere vraag trouwens, ik zag net een crankstel van campagnolo comp one. Wat is dat voor serie dan? Of is dat gewoon een universele compact crank? | |
kaasplankje | zaterdag 2 januari 2016 @ 09:24 |
Linkje? Vind die wielen met rode decals btw wel mooi in jouw frame. | |
ratatat | zaterdag 2 januari 2016 @ 09:24 |
http://www.mantel.com/bontrager-aura-5-tlr?r=L3NvbGRlbiNzdGFydDI4 | |
kanovinnie | zaterdag 2 januari 2016 @ 09:36 |
https://www.hopmansfietsg(...)et-50-ultra-wielset/ Dan nog liever die ![]() | |
kanovinnie | zaterdag 2 januari 2016 @ 09:36 |
http://www.campagnolo.com/CA/en/Components/comp_one_crankset | |
kaasplankje | zaterdag 2 januari 2016 @ 09:39 |
kweenie man lijkt me het "oude" type crank chorus of athena carbon? Maar dan met oversized as? Eerst was het power torque en ultra torque, dit noemen ze dan weer overtorque. | |
kanovinnie | zaterdag 2 januari 2016 @ 10:15 |
Zo ziet die er wel uit ja. Nog nooit van gehoord verder. Ik zit trouwens nog met iets anders, namelijk tubeless rijden. Ik weet wat de voordelen zijn, namelijk lichtere wielen en betere prestaties. Maar dat kan niet met elk wiel. Kan dat eigenlijk uberhaupt wel met hoge wielen, of is dat alleen iets voor lage wielen? | |
Steven184 | zaterdag 2 januari 2016 @ 10:41 |
Hmm, zat eraan te denken om van mijn oude setje wielen een klimsetje te maken. Echter voor een 11-32 casette (Ultegra 6800) ontkom ik er zeker niet aan om ook een medium kooi erop te zetten? Dat kost elke keer natuurlijk wel weer wat meer tijd en moeite dan enkel wielen verwisselen. | |
dop | zaterdag 2 januari 2016 @ 10:47 |
nagenoeg elke clicher velg kun je geschikt maken voor tubeless met speciaal tape. sommige velgen zijn al tubless ready en hebben geen tape meer nodig | |
dop | zaterdag 2 januari 2016 @ 10:51 |
medium tot 32 , maar als je eenmaal een langere kooi hebt waarom zou je dan terug gaan wisselen naar kort ? | |
Steven184 | zaterdag 2 januari 2016 @ 10:57 |
Kort schakelt soepeler/sneller dacht ik? (zelf geen ervaring mee) | |
buzz1291 | zaterdag 2 januari 2016 @ 11:02 |
Directer schakelen, minder speling, mooier! | |
dop | zaterdag 2 januari 2016 @ 11:06 |
Dat klopt wel een beetje, en is leuk voor de pro's die geen 32 gebruiken. Maar lange kooi schakelt ook prima , echt geen reden om dan telkens terug te wisselen van kort naar lang. en als je dat toch doet dan moet je ook 2 kettingen gebruiken met verschillende lengtes | |
Steven184 | zaterdag 2 januari 2016 @ 14:28 |
Thanks, kettingen weet ik inderdaad. Even overnadenken of het inderdaad wel echt praktisch is of dat ik gewoon een 11-28 erbij moet halen. Tot nu toe eigenlijk alleen in Italië dat ik echt smachtte om een extra tandje, alhoewel ik soepel ronddraaien altijd fijner vind rijden dan op de macht. | |
the_critic | zaterdag 2 januari 2016 @ 15:43 |
Voor een paar ritjes kun je best even met 32 af. Stelschroef achteraan helemaal opdraaien, dan is dat voor een vakantie oid best passend te maken. | |
dop | zaterdag 2 januari 2016 @ 16:08 |
er zullen vast fietsen zijn waar het net past maar in de meeste gevallen is het echt niet mogelijk, je derailleurwieltje haakt dan gewoon in de cassette als je hem op de 32 legt moet ik wel bij zeggen dat ik geen ervaring heb met shimano 6800 heb maar daar zou het volgens mij niet anders moeten zijn. | |
the_critic | zaterdag 2 januari 2016 @ 20:05 |
Kwestie van ff passen. 30 lukt zeker altijd, 32 veelal is stelschroef wel voldoende maar kan soms inderdaad tegen elkaar aan lopen. Ff proberen.. | |
Tommeke | zondag 3 januari 2016 @ 10:31 |
Code oranje ivm ijzel hier... Ik twijfel. Of op de crosser een paar uurtjes, of ff naar de gym met aansluitend een uurtje op de rollen. | |
2016 | zondag 3 januari 2016 @ 11:24 |
Busje van m'n recht crank, waar je de pedal indraait, zit speling op. Half jaar buiten garantie. Hopelijk is er coulance. Dan is er ook nog een kans dat ik een BB386 versie terug krijg ipv BB30. Dat past wel met mijn BB30 linker crank vermogensmeter, maar zit dan wel met een andere q-factor. | |
buzz1291 | zondag 3 januari 2016 @ 11:41 |
Buitenboord lagers met BSA schroefdraad zijn dus zo gek nog niet. Tang erop, eruit en een nieuwe van vier tientjes indraaien, klaar. Het is allemaal een hoop gekraak en speling ellende met die Pressfit voor die 100 gram gewichts besparing. Maar het zal wel (nog) stijver zijn, voor wat het waard is. Succes met je claim, wellicht dat een goeie FM je met een overmaatse bus en wat loctite weet te helpen. | |
kaasplankje | zondag 3 januari 2016 @ 12:45 |
wafre merk crank? | |
ratatat | zondag 3 januari 2016 @ 13:27 |
Als je profs ziet fietsen in een groepje waarin ze met z'n alles doordraaien valt het me op dat ze eigenlijk nooit hoeven te kijken wanneer ze van kop af moeten of weer moeten aansluiten achterin. Beetje zoals hier: Hoe doen ze dat? Geven ze verbale signalen aan elkaar door zodat ze weten wat ze moeten doen? Of weten ze dat als ze op kop komen en voorbij het voorwiel van diegene naast ze zijn ze nog x trappen moeten doen? Iets anders misschien? | |
2016 | zondag 3 januari 2016 @ 14:00 |
Mijn probleem zit tussen de crank en het pedaal, dus niet bij de BB lagers. Zo'n reparatie moet wel kunnen, op fiets.nl heeft iemand het weten op te lossen. Alleen durf ik daarmee niet te koersen. FSA, maar schijnt wel vaker met carbon voor te komen, ook van andere merken. | |
2016 | zondag 3 januari 2016 @ 14:04 |
Eerste paar rondjes kan je onder je oksel kijken. Daarna gaat het prima. Je moet langzaam zijdelings bewegen als je op kop komt. De persoon daarachter kan daarop reageren, en de persoon daarachter wéér daarop. De persoon die net op kop is geweest kan ook iets roepen naar de nieuwe kopper dat die naar links kan. | |
Tommeke | zondag 3 januari 2016 @ 14:05 |
Even een gebaartje met je elleboog als je af gaat geven. Vaak stuurt degene die van kop komt een beetje uit en draai je gewoon door. Op kop een paar trappen geven en dan je af laten zakken. Dat is het principe van de dubbele waaier. Rechts rijdt gewoon het tempo. Links zakt af en sluit weer achteraan, kort gezegd. Ik vind 't misschien wat lastig uit te leggen, maar het gaat altijd zonder na te denken. | |
2016 | zondag 3 januari 2016 @ 14:06 |
In dat filmpje gebruiken ze de witte lijn als hulpmiddel, lijkt mij verder onnodig en irritant. Misschien zijn die wel pro's, maar het ziet er nog niet echt pro uit. | |
kaasplankje | zondag 3 januari 2016 @ 14:08 |
Nou je ken een dubbele waaier draaien of een enkele, je ziet vanzelf in je ooghoek of diegene die achter jou rijdt overneemt. En anders geef je een seintje met je elleboog, of je versnelt licht en stuurt dan in de windrichting weg en laat je afzakken. | |
kaasplankje | zondag 3 januari 2016 @ 14:09 |
Ik vind FSA troepcranks. Ik heb ook al een carbonnen crank geloopt van FSA. Beter neem je Campy, Shimano of Sram. | |
ratatat | zondag 3 januari 2016 @ 14:12 |
Klinkt allemaal wel logisch. Zal het de volgende keer eens proberen toe te passen. En opletten dat ik niet versnel als ik op kop kom ![]() | |
2016 | zondag 3 januari 2016 @ 14:26 |
Zal 'k onthouden voor de N+1. | |
Patroon | zondag 3 januari 2016 @ 14:42 |
Ja gaat eigenlijk altijd wel automatisch idd, wij geven ook nooit meer veel meer af met ellebogen. Diegene op kop moet na een paar trappen niet meer blijven versnellen, maar juist wat tempo minderen zodat de ander eroverheen kan zonder dat hij extra hard moet, dan rij je de waaier kapot (want je gaat steeds sneller). Soms zijn er lui die op kop te hard blijven doorrijden, dan blijf ik gewoon ff in zijn wiel zitten tot hij vanzelf wel tempo mindert. | |
Tommeke | zondag 3 januari 2016 @ 14:44 |
Jep, van die snokkers haha ![]() Niet overnemen is dat het beste wat je kunt doen. | |
Andyy | zondag 3 januari 2016 @ 17:03 |
Pff, vandaag reed er een student mee op een teamfiets van Lotto Jumbo, met alles team spec behalve de wielen en powermeter. Had hij "gekregen" voor het stage lopen daar ![]() ![]() Lotto Jumbo heeft geen stageplaatsen binnen mijn profiel ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Andyy | zondag 3 januari 2016 @ 17:10 |
Beveel je nou Shimano aan? | |
kanovinnie | zondag 3 januari 2016 @ 17:14 |
Zwaarste moment is trouwens als je moet aanzetten om in de inhalende rij te komen ipv op kop rijden ![]() | |
kaasplankje | zondag 3 januari 2016 @ 17:17 |
Ja ik heb zoveel cranks gehad ook van Shimano en nooit problemen mee gehad. | |
buzz1291 | zondag 3 januari 2016 @ 17:24 |
I see, had ik dus verkeerd gelezen en begrepen. | |
kaasplankje | zondag 3 januari 2016 @ 17:43 |
ff je leesbril pakken buzz | |
MarcoD | zondag 3 januari 2016 @ 19:14 |
Dat aanzetten vind ik eigenlijk nooit zo zwaar, gewoon niet te lang wachten en een beetje anticiperen doe ik altijd.. Beste wensen nog, ik ga van de week ook maar weer beginnen met trainen.. Vakantie gehad, daarvoor 2 maanden druk met werk en daarnaast weinig tijd/zin om te fietsen.. Volgende week beginnen bij nieuwe baan, leuker werk, minder werken (4*9) / meer verdienen en op een mooie fietsafstand (30-35 km) ![]() ![]() | |
kanovinnie | zondag 3 januari 2016 @ 19:19 |
Rattenvanger en zandschepper zie ik op linkedin? Tof! | |
MarcoD | zondag 3 januari 2016 @ 19:23 |
Ja dat dus ![]() | |
2016 | zondag 3 januari 2016 @ 19:25 |
Dan ging het vast niet hard genoeg. Goed geregeld! | |
MarcoD | zondag 3 januari 2016 @ 19:27 |
Ja of ik ben gewoon de sterkste.. Aanzetten tijdens criteriums als je op het elastiek hangt is veel zwaarder.. | |
kanovinnie | zondag 3 januari 2016 @ 19:31 |
Het zwaarste van in de dubbele waaier rijden he? Niet het zwaarste van wat er wielrentechnisch mogelijjk is. anderzijds, als Freek het tempo opzweept kan het ook wel weer (te) zwaar worden voor mij Overigens is 1 van de trainers volgens mij al verzekerd van een plek in het NK voor elite door derde in een UCI 2.2 koers te worden. Hoe zit dat precies Kaas/patroon of iemand anders met verstand van zaken? | |
MarcoD | zondag 3 januari 2016 @ 19:32 |
okok.. #followthefreek | |
ratatat | zondag 3 januari 2016 @ 19:46 |
Gewoon zorgen dat je achter iemand van het postuur van Dop zit, dan is dat goed te doen. | |
kanovinnie | zondag 3 januari 2016 @ 19:48 |
Je kan beter achter iemand zitten die goed kan rijden dan achter iemand die groot is. En dan heb je aan Dop wel een goeie, want die kan beide. ![]() | |
Tommeke | zondag 3 januari 2016 @ 19:51 |
@Kano, daar in de zandbak? | |
kanovinnie | zondag 3 januari 2016 @ 19:52 |
![]() | |
Steven184 | zondag 3 januari 2016 @ 21:54 |
Hmm, vandaag mijn zadeltasje onderweg kwijtgeraakt. Beetje jammer en mooie vondst voor degene die hem heeft opgepikt. Volgens mij gelukkig geen pinpas e.d. erin, scheelt weer. Ook nog goed nieuws, vandaag huisje in de Ardennen geboekt met Hemelvaart. Goed excuus om de toerversie van de Waalse Pijl te gaan rijden. | |
2016 | zondag 3 januari 2016 @ 21:55 |
Dit gaat over Elite zonder contract. Met KNWU-koersen kan je punten winnen, in klassiekers en criteriums. Daarover wordt een ranglijst gemaakt. Volgens mij krijgt de helft van het peloton op die manier een ticket. Andere manier is om bij een districtskampioenschap podium te rijden. (Volgens mij is deelname aan DK verplicht om te starten op NK?) De laatste manier is om UCI punten te scoren. Het is trouwens wel knap als je UCI punten kan scoren terwijl je geen contract hebt. Volgens mij is de snelste manier om NK ticket te verdienen om podium te rijden in een slecht bezochte criterium in Zeeland, terwijl er ook andere criteriums bezig zijn. 'k vraag mij eigenlijk af hoe het met de puntentelling zit als er Belgen meedoen met een KNWU-koers. | |
kanovinnie | zondag 3 januari 2016 @ 21:59 |
Zoiets leek me ook ja. Er zijn denk ik nog best wel wat wedstrijden zoals deze koers waar het niveau relatief laag is zodat je met een goed groepje nog best een verschil kan maken. Gefeliciteerd, je bent weer een stukje gesoigneerder! Overigens raad ik aan om in je zadeltasje een geplasticifeerd kaartje met NAW gegevens en een noodnummer te stoppen. Zodat je vrouw/vriend/ouders weten als je platgereden bent ipv dat ze 3 dagen moeten wachten. ![]() En als je 'm kwijtraakt komt hij misschien terug. | |
ratatat | zondag 3 januari 2016 @ 22:13 |
Het viel mij al op dat je adres op je knwu pasje staat. Zal idd wel zijn voor als je dat (op dat moment) zelf niet kan vertellen. | |
muzas | zondag 3 januari 2016 @ 22:40 |
Van wie is 2016 een kloon? | |
No-P | zondag 3 januari 2016 @ 22:52 |
Nieuw zadel gehaald, voor de racefiets. Na de TT fiets ga ik nu ook eindelijk over op de alledaagse. Geen porum natuurlijk, maar wel super fijn. ![]() | |
Steven184 | zondag 3 januari 2016 @ 23:00 |
Jaja, ik weet het. Laat ik eerst maar weer eens gaan rijden voordat ik nadenk over hoe gesoigneerd ik overkom. Als echte toerder had ik natuurlijk mijn NTFU kaartje mee voor het geval dat. Enkel niet in het zadeltasje. | |
kaasplankje | maandag 4 januari 2016 @ 06:25 |
Volgens mij kan je bij elite zc alleen naar NK als je podium op DK rijdt of top 10 in een knwu klassieker. Bij de amateurs is dat anders, volgens mij. | |
Patroon | maandag 4 januari 2016 @ 06:58 |
Bij amateurs is alleen NK voor 30+, 40+ etc categorieën. Kwestie van oud genoeg worden en inschrijvingen ![]() | |
the_critic | maandag 4 januari 2016 @ 07:38 |
Site knwu.. Voor alle in het navolgende schema genoemde categorieën geldt, dat uit de opgemaakte KNWU-ranglijsten, peildatum volgens de jaarlijkse besluiten t.w. 3 weken voor het evenement, de eerste 135 renners en rensters worden uitgenodigd. Let op ! Afhankelijk van het parcours kan dit aantal worden uitgebreid. Toegevoegd aan deze selecties worden alle renners en rensters die in het lopende jaar UCI-punten hebben behaald of zijn opgenomen in het Topcompetitieklassement. Alle Elite-Mannen met contract (Beroepsrenners) worden uitgenodigd (art. 1.2.029.13). Alle Elite-Vrouwen deel uitmakend van een UCI Women Team worden uitgenodigd (art. 1.2.029.15). De eerste 3 aankomende uit het district- of regiokampioenschap op de weg zijn direct geplaatst voor het Nationaal Kampioenschap op de weg (mits er minimaal 15 deelnemers van dezelfde categorie daadwerkelijk deelnemen aan het district- of regiokampioenschap). Zie art. 1.2.029.28. De controle op de verplichte deelname (m.u.v. elite met contract) aan district- en regiokampioenschappen berust bij het districtsbestuur. Pas 3dgn licentie rijder, nu al nk-ambities! Goed bezig kano! | |
Tommeke | maandag 4 januari 2016 @ 07:59 |
Idd erg lelijk. Maar zitcomfort is belangrijker. Heb wel eens op een tijdritfiets met zo'n zadel gezeten, zat idd erg lekker. | |
Captain_Fabulous | maandag 4 januari 2016 @ 09:05 |
Beetje verlaat prettig nieuwjaar nog trouwens. | |
dop | maandag 4 januari 2016 @ 12:49 |
Fabulous new Jaar Captain | |
ratatat | maandag 4 januari 2016 @ 22:56 |
| |
ultra_ivo | dinsdag 5 januari 2016 @ 00:02 |
Kurt heeft z'n record binnen: https://www.facebook.com/tarzanrides/?fref=ts | |
kanovinnie | dinsdag 5 januari 2016 @ 07:31 |
| |
2016 | dinsdag 5 januari 2016 @ 09:11 |
Had 't redelijk onthouden. Ben wel benieuwd welke regiokampioenschappen daaronder vallen. | |
ultra_ivo | dinsdag 5 januari 2016 @ 09:39 |
Da's een nieuwe, Cycle Dr1 op Strava. Die wil in de winter in Australië rijden en in de zomer in Europa. | |
Fretwork | dinsdag 5 januari 2016 @ 09:52 |
Vriend van mij heeft een 11-32 gekocht voor klimweekendjes. Geloof dat er nu een korte of medium kooi op zit (ultegra op een CAAD10). Ik kan mijn 11 speed klimcasette even testen, moet ik dan gewoon even met die tension schroef klooien en groot-groot/klein-klein schakelen om het te proberen? | |
Fretwork | dinsdag 5 januari 2016 @ 09:54 |
Vroeg het mij ook al af ![]() | |
muzas | dinsdag 5 januari 2016 @ 09:57 |
Blijkbaar verliest een vos dus wel zijn haren maar niet zijn streken ![]() | |
muzas | dinsdag 5 januari 2016 @ 09:59 |
Overigens vind ik dat tacxen met trainerroad dus wel echt heel erg leuk (nu nog). Heb alleen met die test mn FTP zwaar onderschat/te laag gescoord denk ik (was ook nog moe van o&n denk ik), want de opdrachten van gister waren echt te gemakkelijk. | |
Fretwork | dinsdag 5 januari 2016 @ 10:02 |
![]() | |
kanovinnie | dinsdag 5 januari 2016 @ 10:04 |
Weet jij de route voor die 200 vanaf Bunnik eigenlijk? Kan het nergens vinden. | |
kaasplankje | dinsdag 5 januari 2016 @ 10:08 |
bij de spartaan elke week vossenjacht nu dus ik snap dat ergens ook wel | |
Patroon | dinsdag 5 januari 2016 @ 10:09 |
Waarom verander je elk jaar van usernaam? Zo bang dat bekenden je hier tegenkomen? | |
2016 | dinsdag 5 januari 2016 @ 10:22 |
Er staan een paar dingen in de AV waar ik het niet mee eens ben. | |
2016 | dinsdag 5 januari 2016 @ 10:23 |
Misschien wordt het later zwaarder. Er wordt weleens gezegd dat renners zonder vermogensmeters te hard trainen bij makkelijke trainingen en te zacht trainen bij zware trainingen. | |
kanovinnie | dinsdag 5 januari 2016 @ 10:27 |
Maar wat lost het maken van een nieuw account dan op? | |
muzas | dinsdag 5 januari 2016 @ 10:31 |
Ja was ook niet van plan 'm meteen bij te stellen of opnieuw te testen. Maar kwam nu uit op een FTP 256 en een LTHR van 160 ofzo... Naar mijn idee wat laag. FTP van 2,97/kg... Sowieso is mn HR binnen echt bizar laag... Die 2x8minuten test... Tussen zandvoort en langevelderslag is ook ongeveer 8 minuten en daar kan ik mn hartslag redelijk makkelijk boven de 185 houden... Maar es kijken hoe de komende trainingen te verteren zijn. | |
kaasplankje | dinsdag 5 januari 2016 @ 10:31 |
wat dan? facebookstilo? | |
2016 | dinsdag 5 januari 2016 @ 10:42 |
Laten we daar maar niet over gaan discussiëren in dit wielrentopic. | |
2016 | dinsdag 5 januari 2016 @ 10:43 |
Volgens mij bouwt TR de intensiteit en de belasting van de trainingen wel op een rustige manier op. Je kan natuurlijk ook het schema aanpassen naar wens en de wat leukere workouts kiezen. Volgens mij ervaart iedereen dat. Mijn theorie is dat je buiten wat hartslagen extra nodig hebt om buiten te fietsen. Niet al je hartslagen worden omgezet in kracht in je pedalen. | |
Tommeke | dinsdag 5 januari 2016 @ 10:48 |
Er ligt hier zoveel ijzel dat het een half uur duurde om bij de gym te komen ![]() Wel lekker rustig nu. | |
ratatat | dinsdag 5 januari 2016 @ 10:48 |
Die LTHR werd bij mij veel te laag geschat door TR. En dat die training te makkelijk zou zijn: Het is het begin van een base plan, dus het begin is uiteraard wat rustig. Maar onderschat het volume niet. En als je het zwaarder wilt hebben kan je dat altijd handmatig instellen. | |
Patroon | dinsdag 5 januari 2016 @ 11:21 |
Ik denk dat 256 helemaal niet zo gek uit de buurt is. Dat trapte ik vorig jaar januari ook, maar toen had ik wel net een voedselvergiftiging in Thailand gehad en 65,5kg. Die 2x 8min wordt trouwens ook niet echt als betrouwbaar geschat. Beter doe je 20min allout en pak je daar 93% van (aldus G. Vroemen). Die 20min gewoon hard doorpushen, maar dusdanig dat je niet teveel inzakt tegen het einde..beter iets rustiger beginnen en opbouwen. Nu trap ik tegen de 300 wat neerkomt op een FTP van 289 bij 68kg. 4.25 w /kg In tegenstelling van wat 2016 zegt ervaar ik binnen juist een hogere hartslag tov vermogen, een verklaring heb ik daar niet voor. | |
ultra_ivo | dinsdag 5 januari 2016 @ 11:29 |
Een eerste indruk staat op een ongebruikelijke plek: | |
muzas | dinsdag 5 januari 2016 @ 11:49 |
Van die 2x8 wordt 0.9 genomen volgens mij... Mar heb idd het zelfde gelezen. Was mijn eerste ervaring met zo'n test dus 2 'pogingen' klonk veilig. Als ik m over een week of wat herhaal zal ik de 20 wel doen. Het zal ook allemaal wel gewenning zijn aan de type workout en trainen op vermogen. Maar heb ook het idee dat ik meer had kunnen geven bij die 2x8... Halverwege vaak dat ik dacht "ik hou dit niet vol" terwijl ik de laatste 2 minuten eigenlijk wel goed zat en wellicht wat meer had moeten versnellen. Ach. Wel leuk dit allemaal. | |
Patroon | dinsdag 5 januari 2016 @ 11:51 |
Ja dat is het zeker. Ik twijfel vooral aan het feit dat die 0.9 van 2x8min (pak je dan het gemiddelde?) qua percentage niet zoveel scheelt met 0.93. Die 2x8min lijkt mij daarom de FTP vooral te overschatten juist.. | |
muzas | dinsdag 5 januari 2016 @ 11:54 |
Ja ze nemen van alles het gemiddelde, dus ook van beide pogingen. Hoe het zit met nauwkeurigheid geen idee. Tis natuurlijk wel, als je je bij de eerste compleet aan gort trapt je bij de tweede run minder zal presteren. Denk ik. | |
ratatat | dinsdag 5 januari 2016 @ 12:12 |
Bij die 8 minuten test gebruiken ze volgens TR zelf het gemiddelde vermogen van de poging waar je het hoogste vermogen hebt getrapt. Ik las gister ook dat die 20 minuten test vooral ook bruikbaarder zou zijn als je hem correct uitvoert. Met die eerste 5 minuten all-out effort krijg je een goed idee van je anaerobe vermogen en bij die van 20 minuten van je aerobe vermogen. Als het verschil tussen die twee groot is zou je vervolgens vooral je aerobe zones moeten trainen en als het verschil klein is moet je meer focussen op VO2max intervallen etc. | |
muzas | dinsdag 5 januari 2016 @ 12:14 |
jij ging gister goed nat op die 20 minuten ofnie? | |
ratatat | dinsdag 5 januari 2016 @ 12:18 |
Ja, was helemaal kut. De weerstand was zo dat ik met de 19 op een te lage cadans zat en op de 21 op een te hoge cadans zat. Het was dus niet echt mogelijk om op een lekkere vermogen / cadans combinatie te trappen. | |
muzas | dinsdag 5 januari 2016 @ 12:19 |
Raar. FTP volgens TR: 256 avg 1e 8m; 277 avg 2e 8m; 292 (277+292)/2 * 0.9 = 256 | |
muzas | dinsdag 5 januari 2016 @ 12:20 |
Ik zat op binnenblad = kleinere delta ratio per tand achter. | |
ratatat | dinsdag 5 januari 2016 @ 12:25 |
Dan heb je dus waarschijnlijk nog wat ruimte om je FTP handmatig wat omhoog te krikken. Dat was ook op het binnenblad. De weerstand stond gewoon vies hoog. Met die 8 minuten test was het wel te doen. | |
Tommeke | dinsdag 5 januari 2016 @ 12:50 |
Je moet gewoon hard trappen op je fiets. Thomas Dekker trapte ook nooit een fatsoenlijk vermogen op die tests maar reed vervolgens iedereen naar huis. | |
Gripper | dinsdag 5 januari 2016 @ 12:54 |
Zeker in deze tijd van het jaar gaan er naar mijn idee zo 5-10 slagen extra op aan de boel warm stoken en warm houden. Vorig jaar was het ook koud in Februari en Maart. Zodra ik mn eerste meters op Mallorca reed met mn bakkes in het zonnetje, was de gemiddelde hartslag meteen een stuk lager. Zaterdag voor vertrek nog ff in Nederland getraind, avg hartslag 146: https://www.strava.com/activities/264163619 Zondag eerste ritje daar, hogere snelheid en hartslag 132: https://www.strava.com/activities/265037616 | |
Gripper | dinsdag 5 januari 2016 @ 12:57 |
Als je HR binnen op de tacx hoger is dan buiten kan dat ook nog komen doordat je meer zweet, en je lichaam meer bloed moet rondpompen om alles koel te houden (bij dezelfde inspanning dus hogere HR) | |
muzas | dinsdag 5 januari 2016 @ 13:03 |
Raam open en ventilator in me smoel = niet heet op de tacx. Zweet wel als een gek, maar dat doe ik buiten ook. Zodra ik stop met fietsen is het wel flink koud ![]() ![]() | |
ddx | dinsdag 5 januari 2016 @ 13:44 |
Kloppen die tacx waardes beetje vergeleken met echte power waardes eigenlijk ? (weet patroon vast wel) | |
ratatat | dinsdag 5 januari 2016 @ 13:53 |
Nee, maar in hoeverre ze niet kloppen ligt ook weer aan de trainer zelf. | |
muzas | dinsdag 5 januari 2016 @ 13:53 |
Wat maakt een 'echte' powermeter meer 'echt' dan een ergotrainer? Zal allemaal zo hun 'window' hebben denk ik Dat virtualpower was los gegrepen is snap ik, maar een smarttrainer, met een elektromotor kan toch toch gewoon meten hoeveel er rondgetrapt wordt? | |
kaasplankje | dinsdag 5 januari 2016 @ 13:54 |
Je leert er niet echt op sturen op zo een hometrainer, doe je wel op gladde wegen of in het bos op de CX. Je leert er ook niet mee vallen, dat is ook nog es zo. | |
MarcoD | dinsdag 5 januari 2016 @ 14:05 |
Heb die 2x8 ook wel eens gedaan, maar zou liever de 20 min doen. nu was het 8 minuten keihard doodgaan even pauze en nog een keer sterven met een binnensmondse oprisping op het einde ![]() ![]() Met die 20 min ben je meteen klaar als je klaar ben. | |
ddx | dinsdag 5 januari 2016 @ 14:06 |
Ik heb geen idee hoe echt de powermeter van zo'n tacx is, daarom vraag ik het ook ![]() Er zal idd gemeten kunnen worden, maar misschien dat die getallen meer een leuk getal zijn en een erg grote afwijking hebben ? (vooral bij goedkope modellen ?) | |
Z | dinsdag 5 januari 2016 @ 14:06 |
Nerds. | |
muzas | dinsdag 5 januari 2016 @ 14:09 |
Zal wel grotere afwijking hebben denk ik..., want pas zoveelste echelon vanaf de bron van de kracht. Zit nog een pedaal, crank, ketting, cassette, naaf, spaken, velg en een band tussen. En zal allemaal wat ruimere toleranties hebben t.o.v. dure powermeters want prijs. Maar zolang die afwijking binnen datzelfde aparaat blijft kun je er wel gewoon op vermogen op trainen lijkt me. Dat 256 dan 256 is waarbij het eigenlijk 240 moet zijn, maakt dan niet uit. Een weegschaal met (lineaire) afwijking kan je niet exact vertellen hoe zwaar je bent, maar wel (hoeveel of) dat je bent afgevallen. | |
ratatat | dinsdag 5 januari 2016 @ 14:10 |
Volgens mij meet dat ding van mij helemaal geen vermogen. Lijkt me eerder gewoon een functie van de weerstandsetting en snelheid en daar komt dan een getal van vermogen uit. | |
MarcoD | dinsdag 5 januari 2016 @ 14:10 |
Maken (toch?) gebruik van een vermogenscurve om het vermogen in te schatten. Er wordt dus niets gemeten. Daarbij zit je bij een tacx met een wiel en bandendruk en de druk van de rol op de band enzo.. als je dat allemaal hetzelfde hou dan zou het enigszins nauwkeurig kunnen zijn voor binnen maar kan je die waarden niet meenemen naar buiten om te gebruiken met een powermeter, maar als je een PM heb kan je die natuurlijk in plaats van de tacx 'meting' gebruiken. | |
muzas | dinsdag 5 januari 2016 @ 14:13 |
Nou jah, dat bedoelde ik, aan de hand van de weerstand (wat is dat dan eigenlijk? eenheid?) en hoevaak die rol draait weet je aan de hand van een ijk-grafiek oid vast wel vermogen te benaderen. een strain-gauge meet ook niet direct 'vermogen' toch? enfin; ding zal vast afwijken - maar maakt niet veel uit want weegschaal-metafoor. | |
MarcoD | dinsdag 5 januari 2016 @ 14:17 |
https://vimeo.com/150519284 | |
muzas | dinsdag 5 januari 2016 @ 14:18 |
blockpage.cgi waffoor porno is dat? ![]() | |
ddx | dinsdag 5 januari 2016 @ 14:24 |
Zolang de afwijking altijd hetzelfde is kan je er prima mee trainen ja. Als het van dag tot dag (of nog erger van 8 minuten test tot 8 minuten test) gaat afwijken heb je er niets aan. | |
muzas | dinsdag 5 januari 2016 @ 14:25 |
Dat zal wel binnen acceptabele marges liggen, anders brengt tacx (en anderen) die dingen niet op de markt denk ik... Want dat zou ze idd nutteloos maken om op vermogen te trainen | |
MarcoD | dinsdag 5 januari 2016 @ 14:28 |
hubporn | |
Patroon | dinsdag 5 januari 2016 @ 14:33 |
Het is idd niet zinvol om de waardes onderling te vergelijken. Het probleem met die tacx trainers is niet de afwijking, maar wel de inconsistentie ervan. Je verbaast je over de afwijking. Als ik 110w trap zegt mijn tacx wel 150w. Maar het probleem is dus dat de afwijking niet altijd 40w is. | |
ratatat | dinsdag 5 januari 2016 @ 14:55 |
Dat is toch juist de bedoeling. 110 om 150, 220 om 300 etc. is wat je wilt. | |
2016 | dinsdag 5 januari 2016 @ 15:03 |
Volgens mij ben je sterker dan ik. Als je ftp 300w is dan kan je meedoen met de elite. Volgens mij ga je een leuk jaar krijgen bij de amateurs. | |
muzas | dinsdag 5 januari 2016 @ 15:14 |
Nou ratatatata, sla je slag. | |
ddx | dinsdag 5 januari 2016 @ 15:17 |
Gelukkig schat strava (en goldencheetah) mijn ftp nu weer wat lager omdat je met dit weer niet echt 20 minuten vol gas gaat rijden ergens. Zoiezo erg lastig in Noord-Holland waar je vaak moet stoppen, in buitenland met lange klimmetjes is het veel makkelijker. | |
ratatat | dinsdag 5 januari 2016 @ 15:22 |
Ik heb m'n test doorgestuurd naar de ASO en verwacht binnenkort een uitnodiging om de TdF te komen rijden. | |
muzas | dinsdag 5 januari 2016 @ 15:23 |
Ringvaart CCW, vanaf het bordje "lisserbroek" kun je altijd 20 minuten flink gassen voor je een kruising oid tegen komt. Althans, ik kan 20 minuten doorfietsen vooraleer ik bij weteringbrug ben ![]() Oh nee da's 15. Dat komt altijd precies uit als ik 3x15 'wat harder' op de ringvaart doe. ![]() | |
kaasplankje | dinsdag 5 januari 2016 @ 15:28 |
Anders een klein rondje zoeken en dat 10x rijden? | |
2016 | dinsdag 5 januari 2016 @ 15:47 |
Zijn ook zat renners die wel 300w kunnen trappen, maar niet de draft/peloton skills goed genoeg beheersen. En dan wel met weinig wind, anders zie je de hele tijd te schakelen. | |
kaasplankje | dinsdag 5 januari 2016 @ 15:51 |
Mwoah op zich kan dat wel aardig werken als je een verkeersluw rondje hebt. Ik deed vroeger zo fartlek blokkentraining op een rondje van 15 min. Ik deed dat met de HF meter of gewoon op wedstrijdverzet, maar dat kan je ook goed met een PM doen denk ik. [ Bericht 7% gewijzigd door kaasplankje op 05-01-2016 16:05:35 ] | |
Patroon | dinsdag 5 januari 2016 @ 16:19 |
Mijn golden cheetah overal CP blijft wel gelijk. Maar als ik een kortere periode selecteer (bijv afgelopen 2 maanden) dan wordt hij lager geschat. Dat komt ook omdat je nooit van die maximale testen doet in deze periode. | |
Patroon | dinsdag 5 januari 2016 @ 16:19 |
Een 20min 300w is nog geen FTP van 300w he. Maar 93% daarvan is FTP. Ben wel wat zwaarder, maar trap volgens mij daarom ook wat meer.. zal niet ten nadele zijn op het vlakke.. | |
buzz1291 | dinsdag 5 januari 2016 @ 16:24 |
Dat laatste valt nog maar te bezien. Wanneer het rollen zijn moet je toch goed sturen. Ooit kwam er een gast in het Brabantse op de club met z'n halve been in het verband. Had die rollen in de bijkeuken geïnstalleerd en omdat het zo saai was, was vrouwtje lief er bij komen zitten, maar dat was weer te koud dus moest de CV omhoog geschroefd worden. Krijgt die gast een klapband en dondert zo tegen dat gloeiend hete verwarmingselement aan. Dat waren toch hele smerige brandwonden. | |
ddx | dinsdag 5 januari 2016 @ 17:04 |
Zal idd wel hoger blijven als ik langere periode ofzo selecteer. (je kan ook iets teveel in goldencheetah om even snel te kijken) Maar als ik bij ritten van vorige week kijk is hij ingestort naar 260w. Fitness is wel super hoog door ritten van eind december ![]() (en ja fatique was eind vorige week ook hoog, maar nu weer redelijk normaal) Zo zwaar ben jij toch niet ? | |
kanovinnie | dinsdag 5 januari 2016 @ 17:31 |
Patroon is 67 kilo ofzo. De vetklep ![]() | |
Patroon | dinsdag 5 januari 2016 @ 17:53 |
Bedoel met zwaarder dat ik nu 68-69kg ben ipv 66. Maar ben echt niet 3kg vetter, dus zal ook wel wat in de benen/buikspieren zitten. | |
ratatat | dinsdag 5 januari 2016 @ 18:42 |
Een beetje zoals dit? ![]() | |
Oksel | dinsdag 5 januari 2016 @ 18:55 |
Zo zie ik eruit. Patty is een smal mannetje. Edit: verkeerd ingeschat. Lengte 170 cm Gewicht 60 kg | |
Oksel | dinsdag 5 januari 2016 @ 18:56 |
Op die foto ziet Betancur eruit als een propje. Zoals ik ![]() | |
ratatat | dinsdag 5 januari 2016 @ 19:03 |
60 kg in z'n dromen misschien. Hij heeft ook van die manboobs: https://www.instagram.com/p/94bjumFf8A/ | |
Andyy | dinsdag 5 januari 2016 @ 19:22 |
http://link.marktplaats.nl/m1008073056 Dat is ook wel een mooi frame, beetje als Muzas' Allez ![]() | |
ratatat | dinsdag 5 januari 2016 @ 19:33 |
Zijn ze snel mee in China. | |
Fretwork | dinsdag 5 januari 2016 @ 19:43 |
Dat zou betekenen dat ze oplichters hebben in Helmond. Dat geloof je toch niet? | |
Oksel | dinsdag 5 januari 2016 @ 20:43 |
Eerste wat ik dacht. Dat van China dan ![]() Ik wil wel een BOND. | |
Oksel | dinsdag 5 januari 2016 @ 20:45 |
![]() Tof ding. Lekker origineel, maar niet te schreeuwerig. Zwarte wielen erin, Chorusgroepje.. klaar. | |
Oksel | dinsdag 5 januari 2016 @ 20:47 |
Wil ik wel de camo, want die staat tenminste niet op Ali | |
kanovinnie | dinsdag 5 januari 2016 @ 21:04 |
hoezo weer een ander? | |
kanovinnie | dinsdag 5 januari 2016 @ 21:16 |
Je zou bijna bellen om te vragen of het een echte is en bij een ja een afspraak maken om 'm morgen te komen "halen" ![]() | |
muzas | dinsdag 5 januari 2016 @ 21:20 |
Ben je je colnago al kwijt? | |
Fretwork | dinsdag 5 januari 2016 @ 21:54 |
Langs ten Tusscher geweest? | |
Fretwork | dinsdag 5 januari 2016 @ 21:58 |
Nog even over die hartslagen en temperaturen... Theoretisch gezien, als je hartslag hoger wordt door de temperatuur, blijft je zone dan hetzelfde of moet je die aanpassen om dezelfde arbeid met je spiergroepen te blijven leveren voor de dezelfde trainingsintensiteit? | |
Patroon | dinsdag 5 januari 2016 @ 22:19 |
Dat is een goeie. Mijn trainert zegt vermogen ff iets aanpassen naar beneden. Maar iets hogere hf ivm warmte is ook niet erg. Vanavond 1,5u tacx. Deur helemaal open, kouden voeten. Maar wel HF lager dan op de weg. Gewoon altijd te warm gehad. | |
2016 | dinsdag 5 januari 2016 @ 22:28 |
Hartslag is echt vaag. Gisteren 10min op ftp gereden en aansluitend 10min 200w 150bpm. Vandaag buiten na al een uur gereden te hebben, 20min 267w 151bpm. M'n herstelvermogen is nog slecht en buiten vs binnen scheelt veel, maar 67w is bizar. ![]() | |
Tommeke | dinsdag 5 januari 2016 @ 22:39 |
Hij beweert dat ie een aankoopnota heeft. | |
Gripper | dinsdag 5 januari 2016 @ 22:58 |
Nee, je max HF blijft toch gewoon 200 (bijvoorbeeld) en je verdeling tussen je zones D1/D2/D3 wordt niet ineens anders. Dus gebeurt er wat we de laatste weken allemaal wel bij onszelf zien: als we in onze zone willen blijven moet je langzamer rijden in de winter als t koud is. In de winter rij je 25 in D1, en straks in de zomer weer 32. Maar langzaam rijden en lage HR is kou lijden, dus dan maar wat harder stampen en fuck D1 ![]() | |
Patroon | dinsdag 5 januari 2016 @ 23:06 |
Mooi verhaal maar klopt niet. Daarom wordt er juist met powermeter getraind om die schommelingen in HF door externe factoren uit te schakelen. Stel je rijdt nu 150w in D1. Dan rij je in de zomer ook 150w (ff er van uitgaan dat je FTP gelijk blijft) maar is je HF lager. Je rijdt idd langzamer door de dikkere lucht (meer weerstand) maar trapt hetzelfde vermogen als in de zomer (als FTP gelijk blijft), je hoeft er alleen minder snel voor te fietsen. Dat het vermogen in de winter lager ligt komt voornamelijk omdat je FTP buiten het seizoen daalt (uit vorm), dus dalen je zones ook, wat dus weer resulteert in lagere snelheden. In de zomer gaat het eigenlijk dubbelop. Je bent beter (meer vermogen) en luchtweerstand is minder, dus ga je een stuk sneller dan in de winter, waar je FTP vaak lager is en meer luchtweerstand. [ Bericht 5% gewijzigd door Patroon op 05-01-2016 23:16:56 ] | |
Fretwork | dinsdag 5 januari 2016 @ 23:15 |
Maar dan train je toch amper nog je spiergroepen of ligt dat aan mij? Met jouw voorbeelden scheelt het gewoon een zone.. | |
ratatat | dinsdag 5 januari 2016 @ 23:20 |
Zeker bij hartslagzones is het niet meer dan dat: Een zone. Het is niet zo dat wanneer je in z2 fietst je alleen x traint en als je in z4 fietst alleen y traint. Natuurlijk is het wel zo dat je bijvoorbeeld in z2 meer x traint en in mindere mate y, en bij z4 is dat weer omgekeerd. Dus als je merkt dat je hartslag wat hoger is dan normaal kan je daarvoor compenseren door wat hoger in een bepaalde zone te fietsen. Maar of het qua eindresultaat voor je training veel uitmaakt, ik denk het niet. | |
Gripper | dinsdag 5 januari 2016 @ 23:21 |
We hebben het er toch ook al over gehad dat je lijf warm houden wat extra energie kost? Daar doelden Fretwork en ik op. Dus 150 W rijden in de zomer gaat bijv. met hartslag 140. En In de winter kost het 150 slagen om diezelfde 150W te halen. En misschien ga je door de dikke koude lucht ook nog es 28,5 ipv 29 km/u. Maar wat is het nou: je trainer zegt dat het vermogen wel wat omlaag kan (en dus HF ook wat lager, zodat ie vergelijkbaar blijft met "warme waarden" , of maakt het juist niet uit dat de HF wat hoger wordt, zodat je je lijf lekker warm houdt, en moet ook in de winter het vermogen altijd leidend zijn? [ Bericht 1% gewijzigd door Gripper op 05-01-2016 23:31:31 ] | |
muzas | dinsdag 5 januari 2016 @ 23:41 |
mijn conclusie; het moet maar snel zomer worden. | |
Fretwork | woensdag 6 januari 2016 @ 07:44 |
![]() Stervens koud hier in Enschede | |
Patroon | woensdag 6 januari 2016 @ 08:07 |
Dat is nou net de persoonlijke twist die een trainer eraan geeft. Vermogen is leidend, maar daarbij moet HF ook in ogenschouw worden genomen. | |
Rockin_the_lowlands | woensdag 6 januari 2016 @ 13:25 |
Vraagje, hoe kun je nu precies zien of je bij je achterderailleur een korte, of een medium kooi hebt. Heb gekeken of ik op de derailleur SS of GS kon vinden, maar helaas staat er niks op. | |
ratatat | woensdag 6 januari 2016 @ 13:35 |
En wat bereik je er (extra) mee om het op die manier te doen? | |
MarcoD | woensdag 6 januari 2016 @ 13:35 |
een korte kooi is zoals de naam eigenlijk al zegt, kort de wieltjes zitten vrij dicht op elkaar | |
ratatat | woensdag 6 januari 2016 @ 13:36 |
Gewoon kijken, het verschil is vrij makkelijk te zien. ![]() | |
kanovinnie | woensdag 6 januari 2016 @ 13:37 |
Anders effe naar de fm | |
cherrycoke | woensdag 6 januari 2016 @ 16:44 |
we weten allemaal dat sneeuwketting op auto's verboden is. maar op je fiets mag je hier wel een ketting/spikes op zetten? | |
muzas | woensdag 6 januari 2016 @ 16:46 |
Tuurlijk want fietsers gaan altijd boven auto's. | |
faston | woensdag 6 januari 2016 @ 17:08 |
kaasplankje | woensdag 6 januari 2016 @ 18:15 |
http://link.marktplaats.nl/m1008245320 | |
kaasplankje | woensdag 6 januari 2016 @ 18:25 |
was met die filmpje dan? | |
Yankee | woensdag 6 januari 2016 @ 19:03 |
hoerenweer ![]() | |
faston | woensdag 6 januari 2016 @ 21:18 |
Geen idee kwam het filmpje tegen. Vind die durianrider maar een apart figuur. Misschien wel nuttig als je het af en toe nodig hebt. | |
ultra_ivo | woensdag 6 januari 2016 @ 22:13 |
Voor zover bekend is het niet verboden. Ik rij er al een paar winters mee, ideaal op opgevroren wegen. | |
#ANONIEM | woensdag 6 januari 2016 @ 22:20 |
Geschaatst op natuurijs vanavond (als seizoensvoorbereiding ![]() | |
Oksel | donderdag 7 januari 2016 @ 16:53 |
Waar? | |
Oksel | donderdag 7 januari 2016 @ 16:55 |
Ik ga vanavond schaatsen ![]() Even weekje niet fietsen. M'n schouder behoorlijk naar de klote geholpen op 't nieuwe ATB parcours daar bij Grip. Mooi hoor, maar alleen maar hobbels want nieuw. En te weinig gegeten, HF ging niet meer onder 170, zelfs niet met wind mee en benen stil. Moet de rit nog op Strava zetten, maar was helemaal naar de klote. | |
#ANONIEM | donderdag 7 januari 2016 @ 16:56 |
In Noordlaren zijn ze zo dol op schaatsen dat ze de baan voor 1 dag hebben opgespoten. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2016 16:58:35 ] | |
Oksel | donderdag 7 januari 2016 @ 16:59 |
Ah ![]() | |
kanovinnie | donderdag 7 januari 2016 @ 17:00 |
dombo. | |
Oksel | donderdag 7 januari 2016 @ 17:01 |
Mjah. Dacht dat 't wel weer ging. En ging ook wel, maar wat een dramaparcours daar. Supermooi aangelegeld, maar 't leek net een knollenveld. M'n ooms kindje, want die is directeur van Staatsbosbeheer, dus die wilde dat natuurlijk niet horen.. ![]() En ongeveerde ATB natuurlijk.. voor 't eerst dat ik voorvering mistte in NL | |
kanovinnie | donderdag 7 januari 2016 @ 17:53 |
Wijsheid komt met de jaren ![]() | |
Gripper | donderdag 7 januari 2016 @ 21:30 |
Ik hoor t al, ik wacht nog wel ff tot t allemaal soepel loopt ![]() Balen okkie, blijft toch oppassen met die schouder! | |
Patroon | donderdag 7 januari 2016 @ 22:29 |
Vanavond krachtblokjes op de Tacx gedaan. 10x 2,5min 195-235w 40-60 RPM + 2min herstel. Ik zou wel meer vermogen kunnen trappen, maar het is belangrijk om de hartslag niet te hoog te laten komen, want dan worden het meer vo2max blokken ipv kracht. Mooi om te zien hoe lang het duurt voor je hartslag is aangepast aan het vermogen. Trap vanaf sec 1 ongeveer 220-230w en hartslag komt er eigenlijk 1,5-2min later pas achteraan. Zou je dit dus op hartslag doen, dan zou je veel te hard beginnen om de hartslag te pushen. ![]() | |
ultra_ivo | donderdag 7 januari 2016 @ 23:47 |
We hebben de heatmaps van 2015 nog niet gehad: 2015: ![]() Totaal ritten met GS: ![]() | |
ddx | vrijdag 8 januari 2016 @ 00:24 |
Bij deze dan :![]() https://www.strava.com/at(...)b#5/52.48278/5.62500 | |
buzz1291 | vrijdag 8 januari 2016 @ 00:37 |
Voor mijn heatmap heb je een complete wereldbol nodig. ![]() Groeten uit Hong Kong, waar het weer ook kut is. | |
Captain_Fabulous | vrijdag 8 januari 2016 @ 10:22 |
De GPS tracks hiervan ga ik zeker bewaren voor een vakatietochtje....maar misschien wil iemand deze tiocht wel 'officieel' gaan doen, het klinkt best episch.... http://torino-nice.weebly.com/about.html | |
kanovinnie | vrijdag 8 januari 2016 @ 10:41 |
Lijkt me echt mooi man, zulke tochten. Wat zou daar een geschikte fiets voor zijn waar ik hier ook nog wat aan heb? | |
jsprbcn | vrijdag 8 januari 2016 @ 10:44 |
Hier een filmpje van een van de zwaarste klimmen in Spanje: Rat Penat | |
Captain_Fabulous | vrijdag 8 januari 2016 @ 10:46 |
Lijkt mij dat de karretjes waar ivo z'n 1000+ tochten op rijdt wel voldoen. Vind het mooi dat ze wild slapen/kamperen ook gewoon aanmoedigen op de site, maakt het allemaal nog ietsje stoerder. Gezien de hoogtemeters ook, diep respect voor wie het in 1 keer rijdt! | |
kanovinnie | vrijdag 8 januari 2016 @ 10:49 |
Ik zit nog steeds een beetje te peinzen of ik nou een set hoge wielen, gravelbike of beachbike wil ![]() Eigenlijk alle 3 ![]() | |
kanovinnie | vrijdag 8 januari 2016 @ 10:55 |
Lijkt me echt mooi. Beetje fietsen, wildkamperen, schijten in het bos en mooi uitzicht ![]() | |
Captain_Fabulous | vrijdag 8 januari 2016 @ 10:58 |
Jij bent niet vies van een beetje avontuur toch, gezien ook je wandelen enzo...dus een gravelbike met oogjes zodat je er een bagaedrager op kan gooien, en dan met tarpje en bivakzak in de zomer in Spanje ofzo door de binennlanden gaan avonturen. Wildkamperen, dorst, verdwalen, stof, wanhoop...is toch het mooiste wat er is! Ik ga volgend jaar denk voor het eerst de fiets in het vliegtuig gooien, en in april of mei in Andalusie rijden, en zien of ik geschikt ben voor wildkamperen en dat soort zaken. Ik hoor mooie dingen over die streek. | |
kanovinnie | vrijdag 8 januari 2016 @ 10:59 |
Nee man, naar de noordkant. Ik tag je zo wel effe op facebook Ik gooi vanavond wel wat foto's online ![]() | |
BORRREETJEEE | vrijdag 8 januari 2016 @ 12:25 |
Zoiets zou wel als gravelracer en beachbike te gebruiken zijn: http://bombtrack.com/bikes/beyond/ | |
Andyy | vrijdag 8 januari 2016 @ 12:34 |
Wat zou ik kunnen vragen voor m'n Trek Madone 2.1 frame met carbon zadelpen? Staat hier maar een beetje als decoratie en vind het zonde ![]() Kan er misschien mooie upgrades van kopen voor m'n huidig fietsje. Ook de trainer gaat de deur uit aangezien ik toch liever buiten m'n benen spin | |
kanovinnie | vrijdag 8 januari 2016 @ 12:44 |
Rare geometrie, of ligt dat aan mij? Hoog stuur en rare vorkhoek als je 't mij vraagt ![]() | |
MarcoD | vrijdag 8 januari 2016 @ 12:49 |
Wat zou je allemaal mee moeten nemen op zo'n avontuur? Als je gaat wildkamperen dan. slaapzak, matje? tentje? en iets om in/mee te koken? | |
BORRREETJEEE | vrijdag 8 januari 2016 @ 12:49 |
Het is ook meer een drop-bar mountainbike dan een gravelracer eigenlijk. Die hebben allemaal zo'n lange headtube. Vorkhoek is wel wat steil ja. Nog zoiets; http://shop.singularcycle(...)cts/singular-gryphon | |
ratatat | vrijdag 8 januari 2016 @ 12:50 |
Into the Wild kijken en dan alles wat hij vergeten was. ![]() | |
kanovinnie | vrijdag 8 januari 2016 @ 12:55 |
Slaapspullen ja, tent zou ik niet doen. Wat capfab zegt, tarp en een bizakzak. Al lijkt me een gewone slaapzak en matje ook meer dan voldoende. Ik zou zoiets denk ik doen met adventurefood maaltijden en voorverpakt eten (hardkeks met jam en/of leverlpastei) en dan nog een zooi sportrepen. | |
kanovinnie | vrijdag 8 januari 2016 @ 13:03 |
Mooi, maar de L is utiverkocht. En het is neem ik aan de frameprijs ![]() | |
Tommeke | vrijdag 8 januari 2016 @ 13:07 |
Ik zou eerder een cyclocrosser kopen. Die kan je ook wel als gravelbike gebruiken. En je kunt er lekker mee in 't bos skeuren. | |
kanovinnie | vrijdag 8 januari 2016 @ 13:11 |
Maar dan moet het er wel 1 zijn waar je ook wat bagage op kan gooien mocht ik er mee op fietsvakantie willen. Santos cross lite ![]() 4500 euro ![]() ![]() | |
BORRREETJEEE | vrijdag 8 januari 2016 @ 13:11 |
Idd frameprijs. Stond laatst nog een complete L te koop op MP, maar die is er ondertussen al af. Kan je volgens mij weer niet zo mooi mee beachracen. | |
Captain_Fabulous | vrijdag 8 januari 2016 @ 13:11 |
Had een tijd geleden niet iermand een foto gepost van z'n matrasje met slaapzak in de boomgaard in Italie ofzo? Klamboe zat er overheen voor de muggen, maar verder was het prktisch slapen in de openlucht. Het enige risiko was geloof ik dat er schorpioenen rondliepen, dus je kon als je pech had gestoken worden in je slaap....maar dat was verder niet dodelijk. Das best wel bazen slapen ![]() | |
kanovinnie | vrijdag 8 januari 2016 @ 13:15 |
Tsja, met zo'n santos ook niet. En van een fiets die alles net niet kan is ook kut. | |
BORRREETJEEE | vrijdag 8 januari 2016 @ 13:17 |
Dat is inderdaad ook zo. | |
MarcoD | vrijdag 8 januari 2016 @ 13:31 |
Dus opzich moet je nog best wel wat meenemen? (ook denkende aan wat reserve/noodmateriaal?) dan lijkt me een fiets met mogelijkheid voor bagagedrager en iets bredere bandjes (tot 1,75"? toch wel heel fijn. | |
kanovinnie | vrijdag 8 januari 2016 @ 13:34 |
Ja, het is niet zo dat je een schone onderbroek en een tandenborstel meeneemt en daarmee klaar bent. | |
MarcoD | vrijdag 8 januari 2016 @ 13:34 |
outdoor noob he.. Liefst zou ik die routes zo vrij mogelijk fietsen (als in zonder bepakking), en daarna lekker wildkamperen. Maar dan moet toch je die spullen ook meenemen.. | |
Captain_Fabulous | vrijdag 8 januari 2016 @ 13:35 |
Nudist worden, scheelt weer die onderbroek mee sjouwen. | |
BORRREETJEEE | vrijdag 8 januari 2016 @ 13:37 |
Gewoon een volgwagen, die dan ook vast de tent opzet en het kampvuur aansteekt. ![]() | |
kanovinnie | vrijdag 8 januari 2016 @ 13:43 |
Echt veel heb je niet nodig, het is dan toch meer overleven dan leven. Luxe als een tent komt op de camping wel weer ![]() Naturist* En dat heb ik jaren terug afgezworen. | |
Captain_Fabulous | vrijdag 8 januari 2016 @ 13:48 |
Pietje precies...ik doe het niet vaak, maar afzweren is ook een groot woord, het is een beetje een familietraditie aan vader's kant ![]() Maar ik zie het zo voor me, dagen rond getrokken, alles vies, en dan op een blote camping neerstrijken om eens goed de was te doen, hang je de tent en struiken vol met kleren terwijl je geen draad aan hebt...vind ik een beeld om te lachen, maar dat zal wel niet iedereen hebben ![]() | |
Gripper | vrijdag 8 januari 2016 @ 13:52 |
Tipi, tijgervellen, kachel, lekker dik donzen dekbed, 3 kratten bier, BBQ, melkschuimer, en het koffiepruttelpotje natuurlijk! Oh moet het licht? Kom maar langs voor een mini-cursus ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 8 januari 2016 @ 13:53 |
Deze man weet van lichtbepakt reizen. Filmpje is een aanrader trouwens. https://vimeo.com/79031261 | |
kanovinnie | vrijdag 8 januari 2016 @ 13:58 |
Alleen een rugzak? Daar kan nooit alles inzitten voor 10 dagen. Slaapt hij 's nachts dan niet gewoon ergens? Ik zie het zo voor me want ik heb dat 15 jaar lang meegemaakt op campings. Maar er zit wel een groot verschil tussen nudist en naturist, maar daar zal ik jullie niet mee vermoeien. Daar zal ik, als ik dit doorzet, ook wel voor langskomen ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 8 januari 2016 @ 14:00 |
Ja, dat wel. | |
#ANONIEM | vrijdag 8 januari 2016 @ 14:03 |
Denk dat je zonder zware bepakking ook nog eens op mooiere plekken komt. Althans, stukken eenvoudiger. | |
Captain_Fabulous | vrijdag 8 januari 2016 @ 14:03 |
Ik voel mee met je trauma, ik werd alleen maar meegesleurd naar het Zon en Leven terein bij Maarseveen vroeger, maar dat was nooit kamperen. Wel behoorlijk traumatisch, maar ik verberg dat aardig vind ik altijd ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 8 januari 2016 @ 14:04 |
Er is toch zo'n blootdorp aan de Zuid-Franse kust waar iedereen ook met elkaar loopt te wippen? ![]() | |
Captain_Fabulous | vrijdag 8 januari 2016 @ 14:08 |
Natursiten wippen niet. Zijn daar veel te puur voor ![]() Naar mijn ervaring geld voor natursime en nudsime meer 'Bloot slaat dood'. Het is gewoon niet spannend als het allemaal zo flagrant rondwaggelt. | |
Gripper | vrijdag 8 januari 2016 @ 14:14 |
Sowieso als het waggelt (en wel heel puur natuur met een dikke kokosmat ook nog eens) begin ik er niet aan hoor. ![]() Een dartelend bloot meisje daarentegen met hupsende tietjes. ![]() Maar ja, die gaat natuurlijk niet naar zo'n ouwe vellen naturisten camping. | |
Captain_Fabulous | vrijdag 8 januari 2016 @ 14:21 |
Tenzij ze zelf van het alternatieve kokosmat type is natuurlijk. Maar dat leidt weer teveel af van de hupsende tietjes om te kwalificeren denk ik. Verder mooi samengevat. Maar als ik er ooit weer eens kom zal ik wel even de ervaringen hier posten ofzo. Kan wel een paar jaar duren dus niet ongeduldig wordenv ![]() | |
Patroon | vrijdag 8 januari 2016 @ 14:23 |
Cap d'agde! Wat denk je waarom Kaas altijd zo graag naar de Zuid Franse kust gaat? | |
#ANONIEM | vrijdag 8 januari 2016 @ 14:31 |
Morgen code groen, zonnig en een graad of acht. Tijd om te fietsen. | |
kaasplankje | vrijdag 8 januari 2016 @ 15:10 |
Als kano echt avontuur zoekt koopt em gene fancy santos van 4K maar een ouwe racefiets met spatborden en drager van mp voor 200.- | |
kaasplankje | vrijdag 8 januari 2016 @ 15:12 |
aan de Zuid Franse kust is het leven goed. | |
kanovinnie | vrijdag 8 januari 2016 @ 15:13 |
Dat is mij iets te avontuurlijk. | |
kaasplankje | vrijdag 8 januari 2016 @ 15:14 |
Mwoah 1 van me jonges is op fietsvakantie geweest naar Patagonië en Chili op een oude koga randonneur, dm je ff link van zijn blog. | |
kanovinnie | vrijdag 8 januari 2016 @ 15:18 |
Godverdomme wat gaaf ![]() | |
kanovinnie | vrijdag 8 januari 2016 @ 15:51 |
Het is mooi weer, mijn werkzin is op. Tijd voor weekend. | |
Captain_Fabulous | vrijdag 8 januari 2016 @ 16:08 |
Ja, lekker een beetje sporten ofzo, is gezond. ![]() | |
Captain_Fabulous | vrijdag 8 januari 2016 @ 16:09 |
Of wat fietsen![]() | |
kaasplankje | vrijdag 8 januari 2016 @ 16:24 |
Bierrrrr!!! |