Beveel je nou Shimano aan?quote:Op zondag 3 januari 2016 14:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Beter neem je Campy, Shimano of Sram.
quote:Op zondag 3 januari 2016 13:27 schreef ratatat het volgende:
Als je profs ziet fietsen in een groepje waarin ze met z'n alles doordraaien valt het me op dat ze eigenlijk nooit hoeven te kijken wanneer ze van kop af moeten of weer moeten aansluiten achterin. Beetje zoals hier:
Hoe doen ze dat? Geven ze verbale signalen aan elkaar door zodat ze weten wat ze moeten doen? Of weten ze dat als ze op kop komen en voorbij het voorwiel van diegene naast ze zijn ze nog x trappen moeten doen? Iets anders misschien?
I see, had ik dus verkeerd gelezen en begrepen.quote:Op zondag 3 januari 2016 14:00 schreef 2016 het volgende:
[..]
Mijn probleem zit tussen de crank en het pedaal, dus niet bij de BB lagers.
Zo'n reparatie moet wel kunnen, op fiets.nl heeft iemand het weten op te lossen. Alleen durf ik daarmee niet te koersen.
[..]
FSA, maar schijnt wel vaker met carbon voor te komen, ook van andere merken.
ff je leesbril pakken buzzquote:Op zondag 3 januari 2016 17:24 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
I see, had ik dus verkeerd gelezen en begrepen.
Dat aanzetten vind ik eigenlijk nooit zo zwaar, gewoon niet te lang wachten en een beetje anticiperen doe ik altijd..quote:Op zondag 3 januari 2016 17:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zwaarste moment is trouwens als je moet aanzetten om in de inhalende rij te komen ipv op kop rijden
Rattenvanger en zandschepper zie ik op linkedin?quote:Op zondag 3 januari 2016 19:14 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Dat aanzetten vind ik eigenlijk nooit zo zwaar, gewoon niet te lang wachten en een beetje anticiperen doe ik altijd..
Beste wensen nog, ik ga van de week ook maar weer beginnen met trainen.. Vakantie gehad, daarvoor 2 maanden druk met werk en daarnaast weinig tijd/zin om te fietsen..
Volgende week beginnen bij nieuwe baan, leuker werk, minder werken (4*9) / meer verdienen en op een mooie fietsafstand (30-35 km)Goed begin dus
Ja dat dusquote:Op zondag 3 januari 2016 19:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Rattenvanger en zandschepper zie ik op linkedin?
Tof!
Dan ging het vast niet hard genoeg.quote:Op zondag 3 januari 2016 19:14 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Dat aanzetten vind ik eigenlijk nooit zo zwaar, gewoon niet te lang wachten en een beetje anticiperen doe ik altijd..
Volgende week beginnen bij nieuwe baan, leuker werk, minder werken (4*9) / meer verdienen en op een mooie fietsafstand (30-35 km)Goed begin dus
Ja of ik ben gewoon de sterkste..quote:Op zondag 3 januari 2016 19:25 schreef 2016 het volgende:
[..]
Dan ging het vast niet hard genoeg.
Goed geregeld!
Het zwaarste van in de dubbele waaier rijden he? Niet het zwaarste van wat er wielrentechnisch mogelijjk is.quote:Op zondag 3 januari 2016 19:27 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ja of ik ben gewoon de sterkste..
Aanzetten tijdens criteriums als je op het elastiek hangt is veel zwaarder..
okok.. #followthefreekquote:Op zondag 3 januari 2016 19:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het zwaarste van in de dubbele waaier rijden he? Niet het zwaarste van wat er wielrentechnisch mogelijjk is.
anderzijds, als Freek het tempo opzweept kan het ook wel weer (te) zwaar worden voor mij
Overigens is 1 van de trainers volgens mij al verzekerd van een plek in het NK voor elite door derde in een UCI 2.2 koers te worden. Hoe zit dat precies Kaas/patroon of iemand anders met verstand van zaken?
Gewoon zorgen dat je achter iemand van het postuur van Dop zit, dan is dat goed te doen.quote:Op zondag 3 januari 2016 17:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zwaarste moment is trouwens als je moet aanzetten om in de inhalende rij te komen ipv op kop rijden
Je kan beter achter iemand zitten die goed kan rijden dan achter iemand die groot is. En dan heb je aan Dop wel een goeie, want die kan beide.quote:Op zondag 3 januari 2016 19:46 schreef ratatat het volgende:
[..]
Gewoon zorgen dat je achter iemand van het postuur van Dop zit, dan is dat goed te doen.
quote:
Dit gaat over Elite zonder contract. Met KNWU-koersen kan je punten winnen, in klassiekers en criteriums. Daarover wordt een ranglijst gemaakt. Volgens mij krijgt de helft van het peloton op die manier een ticket. Andere manier is om bij een districtskampioenschap podium te rijden. (Volgens mij is deelname aan DK verplicht om te starten op NK?) De laatste manier is om UCI punten te scoren. Het is trouwens wel knap als je UCI punten kan scoren terwijl je geen contract hebt.quote:Op zondag 3 januari 2016 19:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Overigens is 1 van de trainers volgens mij al verzekerd van een plek in het NK voor elite door derde in een UCI 2.2 koers te worden. Hoe zit dat precies Kaas/patroon of iemand anders met verstand van zaken?
Zoiets leek me ook ja.quote:Op zondag 3 januari 2016 21:55 schreef 2016 het volgende:
[..]
Dit gaat over Elite zonder contract. Met KNWU-koersen kan je punten winnen, in klassiekers en criteriums. Daarover wordt een ranglijst gemaakt. Volgens mij krijgt de helft van het peloton op die manier een ticket. Andere manier is om bij een districtskampioenschap podium te rijden. (Volgens mij is deelname aan DK verplicht om te starten op NK?) De laatste manier is om UCI punten te scoren. Het is trouwens wel knap als je UCI punten kan scoren als je geen contract hebt.
Volgens mij is de snelste manier om NK ticket te verdienen om podium te rijden in een slecht bezochte criterium in Zeeland, terwijl er ook andere criteriums bezig zijn. 'k vraag mij eigenlijk af hoe het met de puntentelling zit als er Belgen meedoen met een KNWU-koers.
Gefeliciteerd, je bent weer een stukje gesoigneerder!quote:Op zondag 3 januari 2016 21:54 schreef Steven184 het volgende:
Hmm, vandaag mijn zadeltasje onderweg kwijtgeraakt. Beetje jammer en mooie vondst voor degene die hem heeft opgepikt. Volgens mij gelukkig geen pinpas e.d. erin, scheelt weer.
Ook nog goed nieuws, vandaag huisje in de Ardennen geboekt met Hemelvaart. Goed excuus om de toerversie van de Waalse Pijl te gaan rijden.
Het viel mij al op dat je adres op je knwu pasje staat. Zal idd wel zijn voor als je dat (op dat moment) zelf niet kan vertellen.quote:Op zondag 3 januari 2016 21:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zoiets leek me ook ja.
Er zijn denk ik nog best wel wat wedstrijden zoals deze koers waar het niveau relatief laag is zodat je met een goed groepje nog best een verschil kan maken.
[..]
Gefeliciteerd, je bent weer een stukje gesoigneerder!
Overigens raad ik aan om in je zadeltasje een geplasticifeerd kaartje met NAW gegevens en een noodnummer te stoppen. Zodat je vrouw/vriend/ouders weten als je platgereden bent ipv dat ze 3 dagen moeten wachten.![]()
En als je 'm kwijtraakt komt hij misschien terug.
Jaja, ik weet het. Laat ik eerst maar weer eens gaan rijden voordat ik nadenk over hoe gesoigneerd ik overkom.quote:Op zondag 3 januari 2016 21:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, je bent weer een stukje gesoigneerder!
Overigens raad ik aan om in je zadeltasje een geplasticifeerd kaartje met NAW gegevens en een noodnummer te stoppen. Zodat je vrouw/vriend/ouders weten als je platgereden bent ipv dat ze 3 dagen moeten wachten.![]()
En als je 'm kwijtraakt komt hij misschien terug.
Volgens mij kan je bij elite zc alleen naar NK als je podium op DK rijdt of top 10 in een knwu klassieker. Bij de amateurs is dat anders, volgens mij.quote:Op zondag 3 januari 2016 21:55 schreef 2016 het volgende:
[..]
Dit gaat over Elite zonder contract. Met KNWU-koersen kan je punten winnen, in klassiekers en criteriums. Daarover wordt een ranglijst gemaakt. Volgens mij krijgt de helft van het peloton op die manier een ticket. Andere manier is om bij een districtskampioenschap podium te rijden. (Volgens mij is deelname aan DK verplicht om te starten op NK?) De laatste manier is om UCI punten te scoren. Het is trouwens wel knap als je UCI punten kan scoren terwijl je geen contract hebt.
Volgens mij is de snelste manier om NK ticket te verdienen om podium te rijden in een slecht bezochte criterium in Zeeland, terwijl er ook andere criteriums bezig zijn. 'k vraag mij eigenlijk af hoe het met de puntentelling zit als er Belgen meedoen met een KNWU-koers.
Bij amateurs is alleen NK voor 30+, 40+ etc categorieën. Kwestie van oud genoeg worden en inschrijvingenquote:Op maandag 4 januari 2016 06:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Volgens mij kan je bij elite zc alleen naar NK als je podium op DK rijdt of top 10 in een knwu klassieker. Bij de amateurs is dat anders, volgens mij.
Site knwu..quote:
Idd erg lelijk. Maar zitcomfort is belangrijker. Heb wel eens op een tijdritfiets met zo'n zadel gezeten, zat idd erg lekker.quote:Op zondag 3 januari 2016 22:52 schreef No-P het volgende:
Nieuw zadel gehaald, voor de racefiets. Na de TT fiets ga ik nu ook eindelijk over op de alledaagse. Geen porum natuurlijk, maar wel super fijn.
[ afbeelding ]
Fabulous new Jaar Captainquote:Op maandag 4 januari 2016 09:05 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Beetje verlaat prettig nieuwjaar nog trouwens.
quote:Op dinsdag 5 januari 2016 00:02 schreef ultra_ivo het volgende:
Kurt heeft z'n record binnen:
https://www.facebook.com/tarzanrides/?fref=ts
quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Had 't redelijk onthouden. Ben wel benieuwd welke regiokampioenschappen daaronder vallen.quote:apr 4 Rv Bask 10 Par-R 17 AGR 20 LFW 24 LBL 26 Td Rom
mei 6 Gir jun 5 Dau 11 TdS jul 2 TdF 12 TdP 30 San Seb
aug 20 Vuelta 28 GP Plou sep 9 GP Qué 11 GP Mont 19 Eneco okt 1 Lomb
Da's een nieuwe, Cycle Dr1 op Strava. Die wil in de winter in Australië rijden en in de zomer in Europa.quote:
Vriend van mij heeft een 11-32 gekocht voor klimweekendjes. Geloof dat er nu een korte of medium kooi op zit (ultegra op een CAAD10). Ik kan mijn 11 speed klimcasette even testen, moet ik dan gewoon even met die tension schroef klooien en groot-groot/klein-klein schakelen om het te proberen?quote:Op zaterdag 2 januari 2016 20:05 schreef the_critic het volgende:
[..]
Kwestie van ff passen. 30 lukt zeker altijd, 32 veelal is stelschroef wel voldoende maar kan soms inderdaad tegen elkaar aan lopen. Ff proberen..
quote:Op dinsdag 5 januari 2016 09:11 schreef 2016 het volgende:
[..]
[..]Vroeg het mij ook al afSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Had 't redelijk onthouden. Ben wel benieuwd welke regiokampioenschappen daaronder vallen.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
quote:Op dinsdag 5 januari 2016 09:57 schreef muzas het volgende:
Blijkbaar verliest een vos dus wel zijn haren maar niet zijn streken
Weet jij de route voor die 200 vanaf Bunnik eigenlijk? Kan het nergens vinden.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 09:39 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Da's een nieuwe, Cycle Dr1 op Strava. Die wil in de winter in Australië rijden en in de zomer in Europa.
bij de spartaan elke week vossenjacht nu dus ik snap dat ergens ook welquote:Op dinsdag 5 januari 2016 09:57 schreef muzas het volgende:
Blijkbaar verliest een vos dus wel zijn haren maar niet zijn streken
quote:Op dinsdag 5 januari 2016 09:11 schreef 2016 het volgende:
[..]
[..]Waarom verander je elk jaar van usernaam? Zo bang dat bekenden je hier tegenkomen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Had 't redelijk onthouden. Ben wel benieuwd welke regiokampioenschappen daaronder vallen.Maar ik kan 't mis hebben...
Er staan een paar dingen in de AV waar ik het niet mee eens ben.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 10:09 schreef Patroon & DM kano het volgende:
[..]
Waarom verander je elk jaar van usernaam? Zo bang dat bekenden je hier tegenkomen?
Misschien wordt het later zwaarder. Er wordt weleens gezegd dat renners zonder vermogensmeters te hard trainen bij makkelijke trainingen en te zacht trainen bij zware trainingen.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 09:59 schreef muzas het volgende:
Overigens vind ik dat tacxen met trainerroad dus wel echt heel erg leuk (nu nog). Heb alleen met die test mn FTP zwaar onderschat/te laag gescoord denk ik (was ook nog moe van o&n denk ik), want de opdrachten van gister waren echt te gemakkelijk.
Maar wat lost het maken van een nieuw account dan op?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 10:22 schreef 2016 het volgende:
[..]
Er staan een paar dingen in de AV waar ik het niet mee eens ben.
Ja was ook niet van plan 'm meteen bij te stellen of opnieuw te testen. Maar kwam nu uit op een FTP 256 en een LTHR van 160 ofzo... Naar mijn idee wat laag. FTP van 2,97/kg...quote:Op dinsdag 5 januari 2016 10:23 schreef 2016 het volgende:
[..]
Misschien wordt het later zwaarder. Er wordt weleens gezegd dat renners zonder vermogensmeters te hard trainen bij makkelijke trainingen en te zacht trainen bij zware trainingen.
wat dan? facebookstilo?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 10:22 schreef 2016 het volgende:
[..]
Er staan een paar dingen in de AV waar ik het niet mee eens ben.
Volgens mij bouwt TR de intensiteit en de belasting van de trainingen wel op een rustige manier op. Je kan natuurlijk ook het schema aanpassen naar wens en de wat leukere workouts kiezen.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 10:31 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja was ook niet van plan 'm meteen bij te stellen of opnieuw te testen. Maar kwam nu uit op een FTP 256 en een LTHR van 160 ofzo... Naar mijn idee wat laag. FTP van 2,97/kg...
Sowieso is mn HR binnen echt bizar laag... Die 2x8minuten test... Tussen zandvoort en langevelderslag is ook ongeveer 8 minuten en daar kan ik mn hartslag redelijk makkelijk boven de 185 houden...
Maar es kijken hoe de komende trainingen te verteren zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |