Beveel je nou Shimano aan?quote:Op zondag 3 januari 2016 14:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Beter neem je Campy, Shimano of Sram.
quote:Op zondag 3 januari 2016 13:27 schreef ratatat het volgende:
Als je profs ziet fietsen in een groepje waarin ze met z'n alles doordraaien valt het me op dat ze eigenlijk nooit hoeven te kijken wanneer ze van kop af moeten of weer moeten aansluiten achterin. Beetje zoals hier:
Hoe doen ze dat? Geven ze verbale signalen aan elkaar door zodat ze weten wat ze moeten doen? Of weten ze dat als ze op kop komen en voorbij het voorwiel van diegene naast ze zijn ze nog x trappen moeten doen? Iets anders misschien?
I see, had ik dus verkeerd gelezen en begrepen.quote:Op zondag 3 januari 2016 14:00 schreef 2016 het volgende:
[..]
Mijn probleem zit tussen de crank en het pedaal, dus niet bij de BB lagers.
Zo'n reparatie moet wel kunnen, op fiets.nl heeft iemand het weten op te lossen. Alleen durf ik daarmee niet te koersen.
[..]
FSA, maar schijnt wel vaker met carbon voor te komen, ook van andere merken.
ff je leesbril pakken buzzquote:Op zondag 3 januari 2016 17:24 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
I see, had ik dus verkeerd gelezen en begrepen.
Dat aanzetten vind ik eigenlijk nooit zo zwaar, gewoon niet te lang wachten en een beetje anticiperen doe ik altijd..quote:Op zondag 3 januari 2016 17:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zwaarste moment is trouwens als je moet aanzetten om in de inhalende rij te komen ipv op kop rijden
Rattenvanger en zandschepper zie ik op linkedin?quote:Op zondag 3 januari 2016 19:14 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Dat aanzetten vind ik eigenlijk nooit zo zwaar, gewoon niet te lang wachten en een beetje anticiperen doe ik altijd..
Beste wensen nog, ik ga van de week ook maar weer beginnen met trainen.. Vakantie gehad, daarvoor 2 maanden druk met werk en daarnaast weinig tijd/zin om te fietsen..
Volgende week beginnen bij nieuwe baan, leuker werk, minder werken (4*9) / meer verdienen en op een mooie fietsafstand (30-35 km)Goed begin dus
Ja dat dusquote:Op zondag 3 januari 2016 19:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Rattenvanger en zandschepper zie ik op linkedin?
Tof!
Dan ging het vast niet hard genoeg.quote:Op zondag 3 januari 2016 19:14 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Dat aanzetten vind ik eigenlijk nooit zo zwaar, gewoon niet te lang wachten en een beetje anticiperen doe ik altijd..
Volgende week beginnen bij nieuwe baan, leuker werk, minder werken (4*9) / meer verdienen en op een mooie fietsafstand (30-35 km)Goed begin dus
Ja of ik ben gewoon de sterkste..quote:Op zondag 3 januari 2016 19:25 schreef 2016 het volgende:
[..]
Dan ging het vast niet hard genoeg.
Goed geregeld!
Het zwaarste van in de dubbele waaier rijden he? Niet het zwaarste van wat er wielrentechnisch mogelijjk is.quote:Op zondag 3 januari 2016 19:27 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ja of ik ben gewoon de sterkste..
Aanzetten tijdens criteriums als je op het elastiek hangt is veel zwaarder..
okok.. #followthefreekquote:Op zondag 3 januari 2016 19:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het zwaarste van in de dubbele waaier rijden he? Niet het zwaarste van wat er wielrentechnisch mogelijjk is.
anderzijds, als Freek het tempo opzweept kan het ook wel weer (te) zwaar worden voor mij
Overigens is 1 van de trainers volgens mij al verzekerd van een plek in het NK voor elite door derde in een UCI 2.2 koers te worden. Hoe zit dat precies Kaas/patroon of iemand anders met verstand van zaken?
Gewoon zorgen dat je achter iemand van het postuur van Dop zit, dan is dat goed te doen.quote:Op zondag 3 januari 2016 17:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zwaarste moment is trouwens als je moet aanzetten om in de inhalende rij te komen ipv op kop rijden
Je kan beter achter iemand zitten die goed kan rijden dan achter iemand die groot is. En dan heb je aan Dop wel een goeie, want die kan beide.quote:Op zondag 3 januari 2016 19:46 schreef ratatat het volgende:
[..]
Gewoon zorgen dat je achter iemand van het postuur van Dop zit, dan is dat goed te doen.
quote:
Dit gaat over Elite zonder contract. Met KNWU-koersen kan je punten winnen, in klassiekers en criteriums. Daarover wordt een ranglijst gemaakt. Volgens mij krijgt de helft van het peloton op die manier een ticket. Andere manier is om bij een districtskampioenschap podium te rijden. (Volgens mij is deelname aan DK verplicht om te starten op NK?) De laatste manier is om UCI punten te scoren. Het is trouwens wel knap als je UCI punten kan scoren terwijl je geen contract hebt.quote:Op zondag 3 januari 2016 19:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Overigens is 1 van de trainers volgens mij al verzekerd van een plek in het NK voor elite door derde in een UCI 2.2 koers te worden. Hoe zit dat precies Kaas/patroon of iemand anders met verstand van zaken?
Zoiets leek me ook ja.quote:Op zondag 3 januari 2016 21:55 schreef 2016 het volgende:
[..]
Dit gaat over Elite zonder contract. Met KNWU-koersen kan je punten winnen, in klassiekers en criteriums. Daarover wordt een ranglijst gemaakt. Volgens mij krijgt de helft van het peloton op die manier een ticket. Andere manier is om bij een districtskampioenschap podium te rijden. (Volgens mij is deelname aan DK verplicht om te starten op NK?) De laatste manier is om UCI punten te scoren. Het is trouwens wel knap als je UCI punten kan scoren als je geen contract hebt.
Volgens mij is de snelste manier om NK ticket te verdienen om podium te rijden in een slecht bezochte criterium in Zeeland, terwijl er ook andere criteriums bezig zijn. 'k vraag mij eigenlijk af hoe het met de puntentelling zit als er Belgen meedoen met een KNWU-koers.
Gefeliciteerd, je bent weer een stukje gesoigneerder!quote:Op zondag 3 januari 2016 21:54 schreef Steven184 het volgende:
Hmm, vandaag mijn zadeltasje onderweg kwijtgeraakt. Beetje jammer en mooie vondst voor degene die hem heeft opgepikt. Volgens mij gelukkig geen pinpas e.d. erin, scheelt weer.
Ook nog goed nieuws, vandaag huisje in de Ardennen geboekt met Hemelvaart. Goed excuus om de toerversie van de Waalse Pijl te gaan rijden.
Het viel mij al op dat je adres op je knwu pasje staat. Zal idd wel zijn voor als je dat (op dat moment) zelf niet kan vertellen.quote:Op zondag 3 januari 2016 21:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zoiets leek me ook ja.
Er zijn denk ik nog best wel wat wedstrijden zoals deze koers waar het niveau relatief laag is zodat je met een goed groepje nog best een verschil kan maken.
[..]
Gefeliciteerd, je bent weer een stukje gesoigneerder!
Overigens raad ik aan om in je zadeltasje een geplasticifeerd kaartje met NAW gegevens en een noodnummer te stoppen. Zodat je vrouw/vriend/ouders weten als je platgereden bent ipv dat ze 3 dagen moeten wachten.![]()
En als je 'm kwijtraakt komt hij misschien terug.
Jaja, ik weet het. Laat ik eerst maar weer eens gaan rijden voordat ik nadenk over hoe gesoigneerd ik overkom.quote:Op zondag 3 januari 2016 21:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, je bent weer een stukje gesoigneerder!
Overigens raad ik aan om in je zadeltasje een geplasticifeerd kaartje met NAW gegevens en een noodnummer te stoppen. Zodat je vrouw/vriend/ouders weten als je platgereden bent ipv dat ze 3 dagen moeten wachten.![]()
En als je 'm kwijtraakt komt hij misschien terug.
Volgens mij kan je bij elite zc alleen naar NK als je podium op DK rijdt of top 10 in een knwu klassieker. Bij de amateurs is dat anders, volgens mij.quote:Op zondag 3 januari 2016 21:55 schreef 2016 het volgende:
[..]
Dit gaat over Elite zonder contract. Met KNWU-koersen kan je punten winnen, in klassiekers en criteriums. Daarover wordt een ranglijst gemaakt. Volgens mij krijgt de helft van het peloton op die manier een ticket. Andere manier is om bij een districtskampioenschap podium te rijden. (Volgens mij is deelname aan DK verplicht om te starten op NK?) De laatste manier is om UCI punten te scoren. Het is trouwens wel knap als je UCI punten kan scoren terwijl je geen contract hebt.
Volgens mij is de snelste manier om NK ticket te verdienen om podium te rijden in een slecht bezochte criterium in Zeeland, terwijl er ook andere criteriums bezig zijn. 'k vraag mij eigenlijk af hoe het met de puntentelling zit als er Belgen meedoen met een KNWU-koers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |