SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ga maar lekker flink remmen met je schijfremmen, succes gegarandeerd.quote:Op maandag 30 november 2015 12:45 schreef Flipmoehoe het volgende:
zomervakantie geboekt voor 2016![]()
We gaan naar een kindvriendelijk hotel in Kirchdorf in Tirol. Mountainbike en racefiets gaan beiden mee. Hotel ligt aan de voet van een berg waar je met de MTB direct 1000hm kan maken op zo'n 10km. Flink pittig dus!
Ook voor de racefiets is er een leuke uitdaging, de kitzbuheler Horn.
Eerst 10km infietsen vanaf Kirchdorf en dan hup de bult op!
maar of ik daar ooit fietsend op kom zonder af te stappen.. hij komt gewoon niet onder de 10% (op de eerste kilometer na dan)
Misschien daar maar met de MTB naar boven, heb ik wat meer marge qua tandwielen
(ook voordeel met afdalen misschien want remschijven ?!?)
[ afbeelding ]
https://www.strava.com/segments/3644717
Heb er wel al gigantisch veel zin in om daar wat tochtjes te maken! Het hotel leent ook van die kinderwagentjes uit voor achter de MTB, dus de kleine smurf kan soms mooi mee. Maar niet de Kitzbuheler horn op
Vette klim dit! Toen ik omhoog reed, ging ik ook helemaal tot de top, naast voetgangers. Zegt er Nederlands jongetje, je kan ook lichter schakelen. Dat had ik ondertussen al 10 keer geprobeerd.quote:Op maandag 30 november 2015 12:45 schreef Flipmoehoe het volgende:
We gaan naar een kindvriendelijk hotel in Kirchdorf in Tirol. Mountainbike en racefiets gaan beiden mee. Hotel ligt aan de voet van een berg waar je met de MTB direct 1000hm kan maken op zo'n 10km. Flink pittig dus!
maar of ik daar ooit fietsend op kom zonder af te stappen.. hij komt gewoon niet onder de 10% (op de eerste kilometer na dan)
[ afbeelding ]
Heb er wel al gigantisch veel zin in om daar wat tochtjes te maken! Het hotel leent ook van die kinderwagentjes uit voor achter de MTB, dus de kleine smurf kan soms mooi mee. Maar niet de Kitzbuheler horn op
Je framenokken wel goed recht/vlak? Wil nog wel eens het probleem zijn.quote:Op maandag 30 november 2015 14:06 schreef kaasplankje het volgende:
Net ff wiel uit mijn disc fiets gehaald. Teruggezet en dan caliper opnieuw afstellen want blokjes lopen tegen de schijf an. 5 minuten kloten en tis nog niet echt super. Wat een gedoe.
Dat zou goed kunnen, er zit ook troep tussen mss. Zal zo nog wel ff kijken.quote:Op maandag 30 november 2015 14:10 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Je framenokken wel goed recht/vlak? Wil nog wel eens het probleem zijn.
Ah iemand met ervaring op deze bergquote:Op maandag 30 november 2015 14:03 schreef Carb het volgende:
[..]
Vette klim dit! Toen ik omhoog reed, ging ik ook helemaal tot de top, naast voetgangers. Zegt er Nederlands jongetje, je kan ook lichter schakelen. Dat had ik ondertussen al 10 keer geprobeerd.
Ik heb d'r echt iets van een uur over gedaan. Compact was een must. Bergaf ging ook niet zo snel en had halverwege nog even de remblokjes rust gegeven.
De tijd om boven te komen lijkt mij niet belangrijk, als je maar boven komt! (Over dat segment deed ik 1u7m.) Je weet tenminste waar je nu/straks voor traint.quote:Op maandag 30 november 2015 14:17 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Ah iemand met ervaring op deze berg, heb idd een compact op de racer zitten. 50/34 met achter een 12/30. Heb al wat filmpjes bekeken, maar stukken van boven de 20%!! pfff dat lijkt me echt loodzwaar. Als je er een uur over hebt gedaan is echt super netjes! Als ik zelf met anderhalf uur boven ben, dan ben ik al blij
Ben echt totaal geen klimmer.
Afgelopen weekend op de Posbank al wel wat geprobeerd om niet direct naar de lichtste versnelling te gaan en dat lukte warempel ook nog
Dat uitzicht lijkt me echt zo geweldig
Poeh dat zijn flinke prijzen. Bij een kleine cross is de inkom meestal maar 7,50 of zelfs gratis, bijv in Zonnebeke waar we al een paar keer zijn wezen kijken i.c.m. beursbezoekje aan de velofollies.quote:Op maandag 30 november 2015 12:34 schreef MCH het volgende:
Ben toevallig in Belgie tijdens wk veldrijden. Het is pas eind januari maar er zijn nu al 32.000 kaartjes verkocht a 40 euro en ze hopen het aantal van afgelopen editie met 20.000 te overtreffen dus dan zijn er in totaal 80k kaarten verkocht. Is dat nog een leuke happening of moet je dan al om 8 uur 's ochtends in de blubber staan voor een goed plekske? Anders voor een eerste keer misschien een superprestige of wb wedstrijd bezoeken?
Voor 40 ¤ kan je natuurlijk als je thuisblijft een onmeunige lading speciaalbiertjes, kaasjes en worst kopen. En dan gewoon lekker met je pantoffels aan en de kachel lekker opgestookt naar de cross kijken en goefterdoeme naar je scherm roepen als d'n Matthieu op zn platte bakkes in het slijk gaat.quote:Op maandag 30 november 2015 14:49 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zet de tv wel aan. 40.- bwahaha.
10 minuten buiten in dit weer is genoeg. Blij dat ik zometeen lekker ga spinnen en mijn core ga trainen, afsluitend met een beetje saunazitten en bubbelen. Mooi man, dat najaar.quote:Op maandag 30 november 2015 16:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
En van te voren even een rondje maken in alleen een zwembroekje, met een duikje in de lokale sloot als die er is, zodat je eerst ook goed koud en ellendig bent geweest net als de coureurs. Dan leef je je veel beter in, en is dat bier nog lekkerder.
Als je wat van die wedstrijd wil zien moet je gewoon thuis voor de tv gaan zitten.quote:Op maandag 30 november 2015 12:34 schreef MCH het volgende:
Ben toevallig in Belgie tijdens wk veldrijden. Het is pas eind januari maar er zijn nu al 32.000 kaartjes verkocht a 40 euro en ze hopen het aantal van afgelopen editie met 20.000 te overtreffen dus dan zijn er in totaal 80k kaarten verkocht. Is dat nog een leuke happening of moet je dan al om 8 uur 's ochtends in de blubber staan voor een goed plekske? Anders voor een eerste keer misschien een superprestige of wb wedstrijd bezoeken?
Dat had ik je wel kunnen voorspellen. Welk type heb je, schijven die direct op de naaf geschroefd zitten of van die met van die spiebanen die links-rechts wat speling hebben? Rn capilers direct op de vork geschroefd of met een tussenplaat. Dat laatste wel aan te bevelen om die schroefdraad in de vork niet snel aan gort te draaien.quote:Op maandag 30 november 2015 14:06 schreef kaasplankje het volgende:
Net ff wiel uit mijn disc fiets gehaald. Teruggezet en dan caliper opnieuw afstellen want blokjes lopen tegen de schijf an. 5 minuten kloten en tis nog niet echt super. Wat een gedoe.
Daar in Zolder gaat geen slijk liggen. Let maar op Lars van der Haar op dat parkoers. En bij Mathieu zal alles van de conditie afhangen maar op zeker dat hij zal proberen om Wout van Aert NIET te laten winnen. Maar ach waar heb ik het over, tis de laatste dag van m'n vakantie dus wordt het weer WK via een stream op de iPad in een temperatuurtje van 28-32c bekijken. Beviel afgelopen WK ook welquote:Op maandag 30 november 2015 15:00 schreef Gripper het volgende:
[..]
Voor 40 ¤ kan je natuurlijk als je thuisblijft een onmeunige lading speciaalbiertjes, kaasjes en worst kopen. En dan gewoon lekker met je pantoffels aan en de kachel lekker opgestookt naar de cross kijken en goefterdoeme naar je scherm roepen als d'n Matthieu op zn platte bakkes in het slijk gaat.
Dit is nou niet bepaald het weer om een hele middag in een winderig weiland te staan...
Prachtig gebied in de winter iig, vele jaren geweest, geen idee hoe het er in de zomer uitzietquote:Op maandag 30 november 2015 12:45 schreef Flipmoehoe het volgende:
[ afbeelding ]
Zitten twee maten ferrules in het 'rem' zakjequote:Op maandag 30 november 2015 21:07 schreef ratatat het volgende:
Nu wel even uitleggen waar het fout ging.
Met de wintersport al eens in kirchberg geweest. Was ook super mooi! Wel erg benieuwd hoe het uitzicht is op 2000mtr (als ik überhaupt fietsend boven kom :p )quote:Op maandag 30 november 2015 21:08 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Prachtig gebied in de winter iig, vele jaren geweest, geen idee hoe het er in de zomer uitziet
Namen is gewoon een heel mooi parcours. Je hebt er het centrale deel dat zowat een amfitheater is en dat goed vol zit. Daarnaast nog wat uithoeken van het parcours waar je zowat alleen staat en ook heel mooi de koers kunt volgen. En een steile helling waar langs het parcours touwen liggen waaraan de toeschouwers zich omhoog kunnen hijsen.quote:Op maandag 30 november 2015 18:26 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Mooiste entourage: WB in Namen op de citadel. Buzz present.
zo herkenbaarquote:Op maandag 30 november 2015 21:08 schreef muzas het volgende:
[..]
Zitten twee maten ferrules in het 'rem' zakjeen ik pakte tot 3 keer toe de verkeerde
quote:Op maandag 30 november 2015 23:12 schreef muzas het volgende:
haha ja ikzelf ookSta er soms van versteld wat een dom schaap ik kan zijn.
Zo ging ik laatst het achterlicht van de auto vervangen. want die was stuk. kap er af, lampje wisselen, achterlicht aan... nog steeds uit. ander lampje, nog niks.zekeringetjes checken etc.
lang verhaal kort; ik zat t achteruitrijlicht te vervangenmevrouwmuzas moest bijna aan de beademing van het lachen
enfin. moraal; leerzaam
als je echt geen klimmer bent dan ga je huilen om een triplequote:Op maandag 30 november 2015 14:17 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Ah iemand met ervaring op deze berg, heb idd een compact op de racer zitten. 50/34 met achter een 12/30. Heb al wat filmpjes bekeken, maar stukken van boven de 20%!! pfff dat lijkt me echt loodzwaar. Als je er een uur over hebt gedaan is echt super netjes! Als ik zelf met anderhalf uur boven ben, dan ben ik al blij
Ben echt totaal geen klimmer.
Afgelopen weekend op de Posbank al wel wat geprobeerd om niet direct naar de lichtste versnelling te gaan en dat lukte warempel ook nog
Dat uitzicht lijkt me echt zo geweldig
Daar was ik al bang voorquote:Op dinsdag 1 december 2015 09:23 schreef dop het volgende:
[..]
als je echt geen klimmer bent dan ga je huilen om een triple
dit is echt stampen2
Denk dat je het klimmen niet hoeft te oefenen. Je moet wel zoveel mogelijk trainingsuren maken.quote:Op dinsdag 1 december 2015 09:37 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Daar was ik al bang voorIn het voorjaar maar is kijken of het klimmen me beter afgaat. Aantal keren Duitsland in gaan etc. Anders maar met de mountainbike naar boven. Heb ik heel wat meer over qua versnellingen
Heb nu 30 achter op de racefiets, mountainbike kleinste 36 (met een uber klein voorblad).quote:Op dinsdag 1 december 2015 10:18 schreef muzas het volgende:
Nou jah, als je een langeslag achterderrie hebt kun je tot een 32(?) tands cassette achter.. Dat moet met een 34 voor toch lukken? Veel lichter dan dat zou ik bang zijn dat ik omval ofzo.
Evengoed lijkt me die klim pijn doen. Ongeacht het verzet.
Die uren ga ik wel maken, het is ook nog geen augustus dus ook nog tijd genoeg om wat langere ritten te maken.quote:Op dinsdag 1 december 2015 10:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Denk dat je het klimmen niet hoeft te oefenen. Je moet wel zoveel mogelijk trainingsuren maken.
Hoelang is die klim dan 20%?
en laat ik het nu net fijn vinden om een klim te maken met een hogere cadans, dat is hier eigenlijk niet te doen. Neig steeds meer om deze klim te doen op de MTB en dan op een grannygear naar boven te kruipen. Een doelstelling qua tijd heb ik eigenlijk niet. Als ik maar boven kom ben ik tevredenquote:Op dinsdag 1 december 2015 11:18 schreef dop het volgende:
heel veel cols zijn 7% tot 10% gemiddeld dat is met compact prima fietsen.
maar vergis je niet dit is 3% steiler gemiddeld , dat betekend nergens een kans om een fatsoenlijke cadans te halen je snelheid als je het in 1:30 doet is 7km/h waar je op bijvoorbeeld alp d'heuz 11k/h rijd met de zelfde inspanning
als je 2 fietsen bij je hebt kun je het ook gewoon 2x proberenquote:Op dinsdag 1 december 2015 11:35 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
en laat ik het nu net fijn vinden om een klim te maken met een hogere cadans, dat is hier eigenlijk niet te doen. Neig steeds meer om deze klim te doen op de MTB en dan op een grannygear naar boven te kruipen. Een doelstelling qua tijd heb ik eigenlijk niet. Als ik maar boven kom ben ik tevreden
Daar op vakantie gaan en deze klim niet pakken lijkt me geen optie. Heb daar de kans om hem te fietsen en zal het dus zeker gaan proberen..
Ook een optiequote:Op dinsdag 1 december 2015 11:37 schreef dop het volgende:
[..]
als je 2 fietsen bij je hebt kun je het ook gewoon 2x proberenhoren wij wel wat beter was
Wowowowow die ga ik meteen kopen!!!!quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:38 schreef MCH het volgende:
Garmin Edge 520 nu voor maar 225 euro bij Canyon. Alleen vandaag!
Doe niet zo debiel.quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:40 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wowowowow die ga ik meteen kopen!!!!
Nee man ik heb altijd al een slecht functionerende koelkast op mijn stuurbocht willen hebben.quote:
Wat functioneert er niet aan een garmin dan?quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee man ik heb altijd al een slecht functionerende koelkast op mijn stuurbocht willen hebben.
Ik sla direct toe.
Zeg ik dat dan?quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat functioneert er niet aan een garmin dan?
Wat functioneerd er slecht aan een garmin dan?quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zeg ik dat dan?
Mijn woorden worden weer verdraaid waar ik bij sta.
Alsof dat minder erg is.quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:48 schreef kanovinnie het volgende:
En hij zit niet op je stuurbocht maar op je stuurpen opa. Bij 90% van de gebruikers iig
Doe eens niet. Is je volgens mij al eens eerder gezegd. Je kent Oksel niet/nauwelijks en dit soort opmerkingen verpest je alleen de sfeer maar mee.quote:
Reageert die kale dan wel normaal?quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Doe eens niet. Is je volgens mij al eens eerder gezegd. Je kent Oksel niet/nauwelijks en dit soort opmerkingen verpest je alleen de sfeer maar mee.
Die kale? Kaasplankje? Die reageert zoals hij altijd reageert. Soms een beetje bot, soms een beetje lomp, maar (bijna) nooit beledigend. En als je raad nodig hebt over iets krijg je dat nagenoeg altijd van hem. Ook dan soms lomp, soms bot, maar zo is hij.quote:
Ok ok, laten we Oksel vergeten.quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Die kale? Kaasplankje? Die reageert zoals hij altijd reageert. Soms een beetje bot, soms een beetje lomp, maar (bijna) nooit beledigend. En als je raad nodig hebt over iets krijg je dat nagenoeg altijd van hem. Ook dan soms lomp, soms bot, maar zo is hij.
Dat vind ik niet te vergelijken met Oksel (en dat is ook geen kwaaie vent als je hem kent) maar het is sowieso niet sjiek om dit soort opmerkingen te maken als je weet dat Oksel hier bijna nooit meer komt.
De spellingcontrole.quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat functioneerd er slecht aan een garmin dan?
die is in winterslaap geloof ik, of aan zijn bierpens aan het werken voor hij in winterslaap gaatquote:
Hij had ambities om bij ahoy te gaan fietsen toch? Hoop dat het geen 'vervelende' reden is waarom hij al een tijdje niet meer actief is op strava.quote:Op dinsdag 1 december 2015 12:14 schreef dop het volgende:
[..]
die is in winterslaap geloof ik, of aan zijn bierpens aan het werken voor hij in winterslaap gaat
op strava geen fatsoenlijk ritje meer gezien van hem sinds oktober
* Garmin TomFanboy spotted..........quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:48 schreef kanovinnie het volgende:
En hij zit niet op je stuurbocht maar op je stuurpen opa. Bij 90% van de gebruikers iig
Bij al die garmin toestellen moet je geloof ik een geheugenkaartje aanschaffen als je er wat fatsoenlijks op wil zetten.quote:Op dinsdag 1 december 2015 12:35 schreef Flipmoehoe het volgende:
het geheugen van dat ding is ook wel belachelijk klein zeg.. OSM kaarten van NL kan je er niet op kwijt. Desondanks wel een leuke aanbieding
Mooi dingetje die Polarquote:Op dinsdag 1 december 2015 12:30 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
* Garmin TomFanboy spotted..........
Die 520 is echt niet zo groot, maar 225 eurieswaar ik de helft van de functionaliteit toch niet gebruik omdat ik niet met rondjes rond de kerk hoef te shinen. Doe het nog steeds met een Polar CS100 en kaartlezen kan ik zelf wel
alleen kunnen er geen geheugenkaartjes in de 520quote:Op dinsdag 1 december 2015 12:37 schreef MCH het volgende:
[..]
Bij al die garmin toestellen moet je geloof ik een geheugenkaartje aanschaffen als je er wat fatsoenlijks op wil zetten.
Nee, het is gewoon een ordinaire fietscomputer geworden.quote:Op dinsdag 1 december 2015 12:51 schreef muzas het volgende:
Kan die 520 ook 'echt' navigeren op kaart dan? Ipv alleen zo'n nutteloos lijntje?
jup, alleen is je opslagcapaciteit erg klein (54MB) en niet uitbreidbaar zodat je niet eens heel NL (OSM is 350 mb) erop kan zettenquote:Op dinsdag 1 december 2015 12:51 schreef muzas het volgende:
Kan die 520 ook 'echt' navigeren op kaart dan? Ipv alleen zo'n nutteloos lijntje?
Van die specificaties op website Garmin word je ook niet echt wijzer maar kan dus blijkbaar wel.quote:Op dinsdag 1 december 2015 12:58 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
jup, alleen is je opslagcapaciteit erg klein (54MB) en niet uitbreidbaar zodat je niet eens heel NL (OSM is 350 mb) erop kan zetten
zie o.a. dit YT filmpje
alleen om de live segmenten te kunnen volgen en dus direct te zien dat je weer geen KOM gehaald hebtquote:Op dinsdag 1 december 2015 13:02 schreef kanovinnie het volgende:
Wat een faalapparaat dan. Zit je nog aan een abbo vast bij strava ook
Jij zegt dat ook alleen maar door al die ritten met mij waar ik zei "oh nee t was toch hier een stukje terug linksaf "quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zeg ik dat dan?
Mijn woorden worden weer verdraaid waar ik bij sta.
Maar dat is voor alle * Strava adepten en * Garmin Fanboys hier toch geen probleem.....quote:Op dinsdag 1 december 2015 12:56 schreef MCH het volgende:
En als je optimaal van de functies gebruik wil maken zit je ook nog aan Strava Premium vast.![]()
Edge 520 is the first bike computer that’s compatible with Strava live segments and includes a 3-month trial of Strava Premium. With this membership, your starred Strava segments automatically sync with the 520 for live feedback during your ride. You’ll also get alerts for segment start and finish and leaderboard rankings once you complete the segment.
Geef mij dan maar een subscription op veloviewer.quote:Op dinsdag 1 december 2015 13:58 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Maar dat is voor alle * Strava adepten en * Garmin Fanboys hier toch geen probleem.....
Schrijf jij alle data van je iku cyclotronic in een schrift?quote:Op dinsdag 1 december 2015 13:58 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Maar dat is voor alle * Strava adepten en * Garmin Fanboys hier toch geen probleem.....
Valt weinig te schrijven denk ik. Vroeger kregen we vaak nog verslagen van buzz hoe hij vanaf huis naar de ronde van nergenshuizen was gereden om de rondemissen te checken, inclusief appeltaartrating. Maar dat is niet meerquote:Op dinsdag 1 december 2015 14:00 schreef muzas het volgende:
[..]
Schrijf jij alle data van je iku cyclotronic in een schrift?
Neuh, NRTU toerboekjes hé, ieder jaar een nieuwe voor alle toertochten en sterritten.quote:Op dinsdag 1 december 2015 14:00 schreef muzas het volgende:
[..]
Schrijf jij alle data van je iku cyclotronic in een schrift?
Je kan toch wel ¤ 14,- missen!?quote:Op dinsdag 1 december 2015 14:00 schreef MCH het volgende:
[..]
Geef mij dan maar een subscription op veloviewer.
Nee bedankt, wordt misschien allemaal een beetje te confronterend als m'n veloviewer score onder de 80 duikelt.quote:Op dinsdag 1 december 2015 14:15 schreef Z het volgende:
[..]
Je kan toch wel ¤ 14,- missen!?
Ik heb wel een handleiding voor de Strava-api voor je voor ¤ 13,-.
Geintje, kan ik je wel sturen.
99.45 hierquote:Op dinsdag 1 december 2015 14:20 schreef MCH het volgende:
[..]
Nee bedankt, wordt misschien allemaal een beetje te confronterend als m'n veloviewer score onder de 80 duikelt.
Die gast wil ook cash zien.quote:Op dinsdag 1 december 2015 14:29 schreef Andyy het volgende:
Hij laadt geen nieuwe activiteiten als je geen pro hebt?
goed tochquote:Op dinsdag 1 december 2015 15:00 schreef kanovinnie het volgende:
Een tegenvallende 9.345,3 km bij mij
Had al op (veel) meer moeten zitten eigenlijk. Maar het gebrek aan motivatie+aanrijding en valpartijtje van laatst gooien er een beetje roet in. Aan de andere kant, ik heb meer gefietst dan menig ander.quote:
5% van je km's heb je met mij gedaanquote:Op dinsdag 1 december 2015 16:00 schreef Leonos het volgende:
Afstand: 1.921,4 km
Tijd: 76u 27m
Hoogtetoename: 4.139 m
Ritten: 35
3x zoveel als jaar ervoor
Haha, hoe zie je dat?quote:Op dinsdag 1 december 2015 16:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
5% van je km's heb je met mij gedaan
Rekenen. Grippermeet, 100 km, das ongeveer 5%quote:
Ah, volgend jaar uit rijden zonder geduwd te wordenquote:Op dinsdag 1 december 2015 16:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Rekenen. Grippermeet, 100 km, das ongeveer 5%
Dat doel heb ik al 3 jaarquote:Op dinsdag 1 december 2015 17:04 schreef Tommeke het volgende:
11.055,1 km
M'n doel is 12000 dit jaar. Heb wat extra dagen vrij deze maand, moet wel lukken.
De NRTU bestaat al een paar jaartjes niet meer. Zo lang dat ik er zelfs nooit lid van ben geweest.quote:Op dinsdag 1 december 2015 14:11 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Neuh, NRTU toerboekjes hé, ieder jaar een nieuwe voor alle toertochten en sterritten.![]()
Ik heb het zelfs opgegeven om mijn teller aan het begin van het jaar op nul te zetten. Heb wel eens zo'n Endomondo app geprobeerd op een Blackberry en het is wel aardig maar ik zie er geen brood in. Ik zou nu die Strava app wel op m'n iPhone kunnen zetten maar het lijkt me allemaal nogal confronterend. Eerst mijn eigen Tacx schema de komende 3 maanden maar eens afwerken voordat we weer buiten gaan spelen.
Ik weet het Ivo, maar vond het wel passend in mijn chargerende post. Meesten hier hebben waarschijnlijk nog nooit van de NRTU gehoord. Overigens kwam ik pas bij een zolderopruiming nog een doos vol toerboekjes uit het pre-internet tijdperk tegen, met aantekeningen van de controles door de club toercommissarissen voor het jaarlijkse kilometerklassement. Het zijn ook de enige drie bekers die ik ooit gewonnen heb. Zelfs nog een in folie verpakt mergel plakaat uit de oertijd van de Mergel Heuvelland 2 daagse.quote:Op dinsdag 1 december 2015 18:19 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
De NRTU bestaat al een paar jaartjes niet meer. Zo lang dat ik er zelfs nooit lid van ben geweest.
En zonder mij om mee te huilenquote:Op dinsdag 1 december 2015 16:57 schreef Leonos het volgende:
[..]
Ah, volgend jaar uit rijden zonder geduwd te worden
jazeker, drukdruk dus geen tijd om te reageren maar wel jammer!quote:Op dinsdag 1 december 2015 19:37 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Die gebruik ik ook. Fijne addon, heb je geen strava premium meer nodig
DM nog gezien btw?
Dah motte ik scatten jong, maar met het schaamrood op de kaken denk ik rond de 1500 km te zijn uitgekomen want de Vittoria's zijn iets meer dan half sleets. (inb4: die rij je binnen de1000 km helemaal tot op het canvas)quote:Op dinsdag 1 december 2015 18:51 schreef kaasplankje het volgende:
Goed bezig allemaal hoor jonges, wat hedde gij op den teller dit jaar buzz?
Nee, denk dat al deze initiatieven alleen maar in mijn voordeel werken eerlijk gezegd. Stukje bewustwording bij mijn doelgroep. De essentie van ondernemen is tenslotte kansen zien.quote:Op dinsdag 1 december 2015 20:37 schreef buzz1291 het volgende:
Maaruh, nog geen last van Bubble Post in Rotterdam?
quote:Op dinsdag 1 december 2015 18:46 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik weet het Ivo, maar vond het wel passend in mijn chargerende post. Meesten hier hebben waarschijnlijk nog nooit van de NRTU gehoord. Overigens kwam ik pas bij een zolderopruiming nog een doos vol toerboekjes uit het pre-internet tijdperk tegen, met aantekeningen van de controles door de club toercommissarissen voor het jaarlijkse kilometerklassement. Het zijn ook de enige drie bekers die ik ooit gewonnen heb. Zelfs nog een in folie verpakt mergel plakaat uit de oertijd van de Mergel Heuvelland 2 daagse.
De tourboekjes waren eerder een regionaal iets. Ik heb ze wel gebruikt toen ik in Amsterdam woonde maar na terugkeur in het zuiden merkte ik dat ze hier niet gebruikt werden. Sterritten en andere ongein waren ook onbekend. Er was en is gewoon teveel ander leuks te doenquote:Op dinsdag 1 december 2015 18:46 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik weet het Ivo, maar vond het wel passend in mijn chargerende post. Meesten hier hebben waarschijnlijk nog nooit van de NRTU gehoord. Overigens kwam ik pas bij een zolderopruiming nog een doos vol toerboekjes uit het pre-internet tijdperk tegen, met aantekeningen van de controles door de club toercommissarissen voor het jaarlijkse kilometerklassement. Het zijn ook de enige drie bekers die ik ooit gewonnen heb. Zelfs nog een in folie verpakt mergel plakaat uit de oertijd van de Mergel Heuvelland 2 daagse.
Welke is dat?quote:Op dinsdag 1 december 2015 19:37 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Die gebruik ik ook. Fijne addon, heb je geen strava premium meer nodig
DM nog gezien btw?
Dit idd. Zoeken naar strava en dan vind je er 2. Heb ze beiden geïnstalleerd. Bij een PR zie je bijvoorbeeld direct in groen hoeveel sneller je bent. Of in rood hoeveel te langzaam. En nog wat meer handige opties.quote:Op dinsdag 1 december 2015 22:16 schreef MCH het volgende:
[..]
Kun je downloaden bij chrome extensions.
quote:Op woensdag 2 december 2015 13:08 schreef Oksel het volgende:
Wat een liefde hier opeens.
Zaterdag met m'n crosser hard op m'n bek gegaan. Over 't stuur heen in afdaling, verkeerd geremd. Schrok van voorganger die hard remde. Schouder flink bezeerd. Klotezooi. Wel nieuwe bandjes op de crosser:
[ afbeelding ]
Is trouwens fluoriserend oranje, dat zie je niet op de foto.
Afstand 8.454,0 km
Tijd 304u 6m
Hoogtetoename 46.335 m
Ritten 157
Dankjequote:Op woensdag 2 december 2015 13:12 schreef kaasplankje het volgende:
[..]op je schouder, jij hebt 1 voorblad he? Lazert je ketting er nooit af op een hobbelig parcours?
Narrow-Wide noemt SRAM dat. Wel een mooi principe.quote:Op woensdag 2 december 2015 13:22 schreef Oksel het volgende:
[..]
DankjeNee, is speciaal voorblad en speciale ketting. Een speciale vertanding waardoor de ketting 'klemt'.
Waarom zou je 1x op je racefiets willen?quote:Op woensdag 2 december 2015 13:28 schreef Oksel het volgende:
Volgende ATB, of volgende groep, pak ik ook gewoon 1x11.
hij krijgt de 53 toch niet rondquote:Op woensdag 2 december 2015 13:30 schreef ratatat het volgende:
[..]
Waarom zou je 1x op je racefiets willen?
Ja, zijn prima wielen. Heb ze zelf op m'n bmx.quote:Op woensdag 2 december 2015 13:33 schreef kaasplankje het volgende:
ik zoek nieuwe wielen voor mijn crosser zou dit iets zijn mss?
http://www.dewielershop.n(...)ubular-wheelset.html
En een speciale derailleur.quote:Op woensdag 2 december 2015 13:22 schreef Oksel het volgende:
[..]
DankjeNee, is speciaal voorblad en speciale ketting. Een speciale vertanding waardoor de ketting 'klemt'.
bietje weinig spaakjes druifquote:Op woensdag 2 december 2015 13:33 schreef kaasplankje het volgende:
ik zoek nieuwe wielen voor mijn crosser zou dit iets zijn mss?
http://www.dewielershop.n(...)ubular-wheelset.html
Een aerobaanwiel heeft er maar 5 of zelfs 3. Of in het geval van een disc, oneindig veel of juist 0.quote:
niet voor mijn dikke kontquote:Op woensdag 2 december 2015 13:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Een aerobaanwiel heeft er maar 5 of zelfs 3. Of in het geval van een disc, oneindig veel of juist 0.
Dus eigenlijk zijn het er nog best veel.
Kano, mag jij van de baas overdag aan de drugs zitten? Een disc met 0 spaken is alleen geschikt om te hula hoopen ofzoquote:Op woensdag 2 december 2015 13:36 schreef kanovinnie het volgende:
in het geval van een disc, oneindig veel of juist 0.
Dus eigenlijk zijn het er nog best veel.
Budget?quote:Op woensdag 2 december 2015 13:49 schreef muzas het volgende:
ok ik zit tacxjes te kijken. kan je maar hebben.
ik hoef niet zo'n virtual reality gameboyding van 500 euro ofzo. Maar zou wel graag trainingsprogramma's willen volgen.
Nou heb ik daar op zitten googlen en dat trainerroad lijkt me wel wat. Hebben ook schema's voor endurance enzo, dus dat leek me geschikt voor de winter.
Nu heb je daar 'virtual power' voor nodig... dacht ik? ik zie door de bomen het bos niet meer... kan dat met gewoon de goedkoopste tacx? of zijn er betere alternatieven dan tacx (in de cheapass pricerange)?
inb4 ga naar buiten homo.
Ik bedoelde 1quote:Op woensdag 2 december 2015 13:49 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Kano, mag jij van de baas overdag aan de drugs zitten? Een disc met 0 spaken is alleen geschikt om te hula hoopen ofzo
[ afbeelding ]
maar niet in een fiets. En oneindig veel spaken zijn er niet veel, maar gewoon oneindig. Mijn hoofd, wat doe je.....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
> Dc rainmaker heeft heel overzichtquote:Op woensdag 2 december 2015 13:49 schreef muzas het volgende:
ik hoef niet zo'n virtual reality gameboyding van 500 euro ofzo. Maar zou wel graag trainingsprogramma's willen volgen.
Nou heb ik daar op zitten googlen en dat trainerroad lijkt me wel wat. Hebben ook schema's voor endurance enzo, dus dat leek me geschikt voor de winter.
Nu heb je daar 'virtual power' voor nodig... dacht ik? ik zie door de bomen het bos niet meer... kan dat met gewoon de goedkoopste tacx? of zijn er betere alternatieven dan tacx (in de cheapass pricerange)?
Meeste tacxen kunnen prima, mijn ouwe satori van 4 jaar oud doet het ook gewoon. Je moet er alleen wel een ANT+ snelheidssensor (bijvoorbeeld die van Garmin) en een ant+ usb-stick bij hebben om het te laten werkenquote:Op woensdag 2 december 2015 13:49 schreef muzas het volgende:
Zelfde schouder als vorig jaar?quote:Op woensdag 2 december 2015 13:08 schreef Oksel het volgende:
Zaterdag met m'n crosser hard op m'n bek gegaan. Over 't stuur heen in afdaling, verkeerd geremd. Schrok van voorganger die hard remde. Schouder flink bezeerd. Klotezooi. Wel nieuwe bandjes op de crosser:
Ja..quote:Op woensdag 2 december 2015 14:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zelfde schouder als vorig jaar?
Ik ga als m'n vriendin geen borstvoeding meer geeft samen met haar weer 5 weken op m'n voeding letten. Even weer paar kg eraf. M'n vetpercentage is alweer tijden constant, rond de 20%. Dat sportvasten.. tja. Klote, en ik vond 't resultaat 2 weken later niet heel geweldig. Wel beetje hoor.quote:Op woensdag 2 december 2015 14:30 schreef kanovinnie het volgende:
Ik moest zaterdag nog aan je denken. Ik sprak iemand die sportvasten uitvoerde bij mensen. Een coach zegmaar
Ja heb ik ook. Gewoon 29er velgen van Rovalquote:Op woensdag 2 december 2015 14:03 schreef Oksel het volgende:
Maarehm, crosser, 28mm breed velg? Liggen 33mm bandjes op.
Ach, ik zit op 17% dus ik ben bijna net zo'n speklap als jij. En door dat laagje vet heb je toch maar mooi weten te voorkomen dat je je sleutelbeen brak, beetje dempingquote:Op woensdag 2 december 2015 14:32 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik ga als m'n vriendin geen borstvoeding meer geeft samen met haar weer 5 weken op m'n voeding letten. Even weer paar kg eraf. M'n vetpercentage is alweer tijden constant, rond de 20%. Dat sportvasten.. tja. Klote, en ik vond 't resultaat 2 weken later niet heel geweldig. Wel beetje hoor.
toch wel een beetje bijterig die schijfremmen he?quote:Op woensdag 2 december 2015 14:28 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ja..Maar nu aan de achterkant erop gevallen ipv. de zijkant. En niet 't idee dat er specifiek 1 grote beschadiging is, maar gewoon alles wat beurs / verrekt is.
Dus komt wel snel goed denk ik. Mensen met wie ik was schrokken zich kapot..
Ja, je kan natuurlijk gewoon ATB velgen nemen. Zou 25mm ook breed genoeg zijn voor 33mm bandjes? Ik kan door Ribour oranje stickers erop laten zetten.. en dan 50mm carbonquote:Op woensdag 2 december 2015 14:57 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja heb ik ook. Gewoon 29er velgen van Roval
quote:Op woensdag 2 december 2015 14:59 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ach, ik zit op 17% dus ik ben bijna net zo'n speklap als jij. En door dat laagje vet heb je toch maar mooi weten te voorkomen dat je je sleutelbeen brak, beetje demping
ze-ven-tien?? Jemig de pemig zoveel?quote:Op woensdag 2 december 2015 14:59 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ach, ik zit op 17% dus ik ben bijna net zo'n speklap als jij. En door dat laagje vet heb je toch maar mooi weten te voorkomen dat je je sleutelbeen brak, beetje demping
Ja maar die tang zag er wel heel onbetrouwbaar uit waarmee ze dat deden, dus het zal vast niet kloppen qua nauwkeurigheid.quote:Op woensdag 2 december 2015 15:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
ze-ven-tien?? Jemig de pemig zoveel?
quote:Op woensdag 2 december 2015 15:30 schreef Patroon het volgende:
Fuck 17, 20, 25%...niet mis..
Ik laatst ook gemeten, zit op 11%
Dan geloof je me niet..scherp afgetekende buikspieren zie je pas onder de 10%.quote:Op woensdag 2 december 2015 15:58 schreef Gripper het volgende:
Patroon jij bent echt geen 11%
Dan zie je scherp afgetekende buikspieren, en ingevallen wangen. Die heb jij nog niet.
quote:Op woensdag 2 december 2015 15:58 schreef Gripper het volgende:
Dan zie je scherp afgetekende buikspieren, en ingevallen wangen. Die heb jij nog niet.
Niet zo happen, wordt je dik van.quote:Op woensdag 2 december 2015 15:59 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dan geloof je me niet..scherp afgetekende buikspieren zie je pas onder de 10%.
Ik heb er een ongebruikt bij m'n ouders staan. Meet ook je power, heeft alleen geen ant+quote:Op woensdag 2 december 2015 13:52 schreef ratatat het volgende:
[..]
Budget?
Hier kan je zien met welke trainers je virtual power kan gebruiken:
https://www.trainerroad.com/virtual-power
Trainers van Elite met zo'n elastogel (oid) roller schijnen stukken stiller te zijn dan de Tacx varianten.
quote:Op woensdag 2 december 2015 15:30 schreef Patroon het volgende:
Fuck 17, 20, 25%...niet mis..
Ik laatst ook gemeten, zit op 11%
Dat lijkt me geen nauwkeurige berekening. Huidplooimeting is het beste.quote:Op woensdag 2 december 2015 17:50 schreef Andyy het volgende:
10.56% volgens http://www.vetpercentagemeten.nl/
Moet je eens aan Wout van Aert vragen of die het een mooi principe vind. Kostte hem waarschijnlijk het WK afgelopen januari in Tabor. En Nys was ook al zo blij met z'n enkele voorblad, maar dat was Shitmanco natuurlijk.quote:Op woensdag 2 december 2015 13:24 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Narrow-Wide noemt SRAM dat. Wel een mooi principe.
Hoeft natuurlijk niet. Als je een steroideverslaafde sportschoolkneus bent misschien wel, maar bij van die skinny bitch wielrenners moet je vaak wel wat lager gaan zitten voordat je buikspieren etc. ziet.quote:Op woensdag 2 december 2015 15:58 schreef Gripper het volgende:
Je kan op de cx wel met 1 blad af, al heb je dan wel een cassette met een groot bereik, bijv. een 11/32 oid.quote:Op woensdag 2 december 2015 18:36 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Moet je eens aan Wout van Aert vragen of die het een mooi principe vind. Kostte hem waarschijnlijk het WK afgelopen januari in Tabor. En Nys was ook al zo blij met z'n enkele voorblad, maar dat was Shitmanco natuurlijk.
Maar het is wel waar, mooi principe en behoorlijk kosten besparend, al verdwijnt het grootste gedeelte daarvan natuurlijk in de zakken van de handel.
Dat heb je met die oplaadbare cellen, ze zijn zo leeg en gaan ook naar de klote als je ze weinig gebruiktquote:Op woensdag 2 december 2015 18:43 schreef poiuytr het volgende:
Voor het eerst sinds een maand wil ik weer op de fiets stappen, accu van mijn bouwlamp leeg
Ik 18,51%. Klinkt aardig maar.... IK GELOOF ER GEEN REET VANquote:Op woensdag 2 december 2015 17:50 schreef Andyy het volgende:
10.56% volgens http://www.vetpercentagemeten.nl/
Denk dat jij zeker een dikkere nek in moet vullen.quote:Op woensdag 2 december 2015 18:45 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik 18,51%. Klinkt aardig maar.... IK GELOOF ER GEEN REET VAN
cosmic cartone lijkt me wel de meest verstandige keus in deze afweging.quote:Op woensdag 2 december 2015 18:38 schreef muzas het volgende:
vandaag overigens zowel FFWD f6, als Cosmic Carbon SLS als ZIPP 60 wielen in m'n handen gehad...
Esthetisch steekt de FFWD echt met kop en schouder boven de rest uit. Cosmics zijn lichter en goedkoper en ik vind de spaken wat stoerder.
en zipp....![]()
Man wat knapte ik daar op af... Cheap-ass stickers zeg... Voelde net als printpapier wat er met pritt tegenaan gekwakt was. Zag er niet uit. Die kunnen dus van de lijst af.
- En bedankt voor de tacx-tips. Ik moet me maar eens in gaan lezen.
Ja het klopt dat het kan. Maar met een beetje grof schakelen en volle power erop, zoals Van Aert deed, dan trap je die ketting er zo af. Aernouts en Groenendaal hebben jarenlang met een enkel voorblad gereden. Maar dan wel aan beide kanten een afgeslepen buitenblad en later een pertinax of carbon schijf tegen het aflopen. Voor toerders is het een beste oplossing natuurlijk, hoef je minder na te denken.quote:Op woensdag 2 december 2015 18:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je kan op de cx wel met 1 blad af, al heb je dan wel een cassette met een groot bereik, bijv. een 11/32 oid.
Letterlijk of figuurlijk? Maar boordmaat 41 klopt precies hoor.quote:Op woensdag 2 december 2015 18:47 schreef muzas het volgende:
[..]
Denk dat jij zeker een dikkere nek in moet vullen.
Wegens de genoemde redenen? Of kun jij nog een extra duit in dat zakje doen?quote:Op woensdag 2 december 2015 18:52 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
cosmic cartone lijkt me wel de meest verstandige keus in deze afweging.
Figuurlijk buzz, woordgarpje. Ik mag niemand dik noemen van mn weegschaal.quote:Op woensdag 2 december 2015 18:54 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Letterlijk of figuurlijk? Maar boordmaat 41 klopt precies hoor.;);)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lichter en goedkoper zijn wel argumenten die zwaar wegen imo. Wat kosten die FFWD's? Met de goedkope naaf toch iets van 1000.- oid? Voor dat geld zo ik 100 op 100 voor bullet ultra dark label gaan, dan heb je een wielset wat veel lichter is en die zijn 909.- ofzo. Eigenlijk zijn die FFWD's alleen maar mooi vanwege de stickers die beter smoelen. Onzin om daar een paar 100 Euro aan uit te geven.quote:Op woensdag 2 december 2015 18:55 schreef muzas het volgende:
[..]
Wegens de genoemde redenen? Of kun jij nog een extra duit in dat zakje doen?
Thnx. Mooie overweging om mee te nemen.quote:
Mwah, boah, kweenie. Ben er nog niet uit voor wie het een voordeel is, prof of toerder. Ik vind het wel strak zo'n 1x 11. Gewichtsbesparing voor een prof, maar ik denk dat je 'm sneller van 't buutenblaad naar binnen kwakt dan dat je achter naar dezelfde ratio schakelt. Aan de andere kant gaat opschakelen achter veel sneller dan voor. Dus al met al, ik weet het niet, maar zou ik een crosser kopen, dan toch blind voor die Sram 1 x 11 kiezen. Omdat het kan, eenvoudiger is en zoals gezegd, er strak uitziet.quote:Op woensdag 2 december 2015 19:37 schreef Tommeke het volgende:
@Buzz: Uiteindelijk vind ik die 1x11 groepen ook maar onzin hoor hehe
China?quote:Op woensdag 2 december 2015 20:14 schreef muzas het volgende:
[..]
Thnx. Mooie overweging om mee te nemen.
Inderdaad de FFWD's winnen het alleen op esthetiek. Niet alleen de stickers maar ook de vorm van de velg, het glimmende laklaagje, ze ogen gewoon erg mooi.
Zeker 'met mijn gebruiksdoel in ogenschouw' is esthetiek daarentegen ook juist een zware factor imo. Ik koop pornowielen om de porno. Qua prijs, gewicht en voordeel ben ik als toerder beter af met FR3's
Om diezelfde reden wil ik ook geen campagnolo wielen in m'n sram/specialized. Irrationeel, geef ik toe, maar ik beleef ook plezier aan een (in mijn ogen) 'kloppende' fiets. De fulcrum tegenhangers hebben volgens mij rode stickers en dat vloekt ENORM met het roze in mn frame. All-black wielen vind ik weer minder mooi.
Zo typende kom ik eigenlijk tot de conclusie dat het FFWD vs Mavic gaat worden. Gelukkig moet ik eerst nog ff sparenMaar was wel goed om ze ff in mn handen gehad te hebben
Gelukkig vind ik de mavics ook steeds mooier worden, helemaal nu ik ze vast heb gehad. zeker de dikke spaken en het geluid. Alleen jammer dat ze zo smal zijn. Rij jij ze met 25mm? En heb jij geen last dat er allemaal zooi in die gaten komt?
Die Mavics zijn wel bedoeld om er in de zomer mee te shinen hé, niet om in de bietentijd mee door d polder te crossen. Dan neem je er maar een setje Axiums van eem meier bij.quote:Op woensdag 2 december 2015 20:14 schreef muzas het volgende:
Gelukkig vind ik de mavics ook steeds mooier worden, helemaal nu ik ze vast heb gehad. zeker de dikke spaken en het geluid. Alleen jammer dat ze zo smal zijn. Rij jij ze met 25mm? En heb jij geen last dat er allemaal zooi in die gaten komt?
Handgespaakte set? Helemaal met dat budget.quote:Op woensdag 2 december 2015 20:14 schreef muzas het volgende:
[..]
Thnx. Mooie overweging om mee te nemen.
Inderdaad de FFWD's winnen het alleen op esthetiek. Niet alleen de stickers maar ook de vorm van de velg, het glimmende laklaagje, ze ogen gewoon erg mooi.
Zeker 'met mijn gebruiksdoel in ogenschouw' is esthetiek daarentegen ook juist een zware factor imo. Ik koop pornowielen om de porno. Qua prijs, gewicht en voordeel ben ik als toerder beter af met FR3's
Om diezelfde reden wil ik ook geen campagnolo wielen in m'n sram/specialized. Irrationeel, geef ik toe, maar ik beleef ook plezier aan een (in mijn ogen) 'kloppende' fiets. De fulcrum tegenhangers hebben volgens mij rode stickers en dat vloekt ENORM met het roze in mn frame. All-black wielen vind ik weer minder mooi.
Zo typende kom ik eigenlijk tot de conclusie dat het FFWD vs Mavic gaat worden. Gelukkig moet ik eerst nog ff sparenMaar was wel goed om ze ff in mn handen gehad te hebben
55mm met Tune Mig70 + Mag170 (kleuren) 1766 gram ¤ 1.097,00quote:Op woensdag 2 december 2015 20:37 schreef kaasplankje het volgende:
Handgespaakt en alucarbon 50/60mm voor die prijs?
dat zijn wel badass naven. Mjah bullet ultra bijna 200 goedkoper en 170 gram lichter. En cosmic cartons 70 gram lichter en 330.- goedkoper.quote:Op woensdag 2 december 2015 20:39 schreef muzas het volgende:
[..]
55mm met Tune Mig70 + Mag170 (kleuren) 1766 gram ¤ 1.097,00
Wel saaie egaal zwarte wielen. (had al wat huiswerk gedaan mbt handgespaakt)
Decals mogelijk.. mjah wtf ga je daar op zetten? "DIKKE TIEETUUUHHH"?
Zijn die quasar niet dezelfde wielen als supra?quote:Op woensdag 2 december 2015 20:34 schreef muzas het volgende:
Ja handgespaakt zou ook een optie kunnen zijn.
Ik vind deze wielen ook nog steeds heeel erg mooi. Maar zijn weinig tot geen ervaringen te vinden. Ja kaas had laatst een algemeen quasar draadje gevonden en de algemene deler was dat 't kudtwielen waren geloof ik.
http://www.asiancyclexpre(...)-wheelset-240s-55c-wquote:Op woensdag 2 december 2015 20:41 schreef kaasplankje het volgende:
China wielen kan ook wel vind alleen die naven een beetje meh. En vermoed dat die mss iets minder stijf zijn al heb ik daar geen bewijs van.
Hee das misschien nog wel een goeie Muzas. Quasar maakt best brute wielen, zeker nu met die nieuwe naven en carbon spaken. QS4 of QS6quote:Op woensdag 2 december 2015 21:15 schreef ratatat het volgende:
[..]
Zijn die quasar niet dezelfde wielen als supra?
Ja die stonden ook op de shortlist. Maar zoals gezegd; op een draadje vol gezeik op quasar na niks over kunnen vinden.quote:Op woensdag 2 december 2015 21:18 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hee das misschien nog wel een goeie Muzas. Quasar maakt best brute wielen, zeker nu met die nieuwe naven en carbon spaken. QS4 of QS6
Uiteraard, uiteindelijk kun je toch beter in de prijsklasse 2000 ¤ zoeken. Corima, Xentis, Enve, etcquote:
Ik haat ze niet, maar heb genoeg erover gelezen dat ik zelf nooit zou kopen.quote:Op woensdag 2 december 2015 21:34 schreef muzas het volgende:
Jij haat ze echt he?
Ja daar zijn meer dan genoeg draadjes en reviews over te vinden met uiteenlopende ervaringen.
Zeker, echter hebben wij eenvoudige wielergoden dergelijke wielen niet nodig.quote:Op woensdag 2 december 2015 21:41 schreef Gripper het volgende:
[..]
Uiteraard, uiteindelijk kun je toch beter in de prijsklasse 2000 ¤ zoeken. Corima, Xentis, Enve, etc
Ondanks dat ik Gijs Van Tuyl echt wel mag, Quasar... DOE HET NIET! Het zijn ordinaire China wielen die per container gekocht worden en waar ze er hier een setje stickers opplakken met het principe van als er minder dan 10% voor garantie vervangen moet worden, doen we het goed. Hetzelfd verhaal met de latere versies van z'n titanium-carbon mixed frames. Waren ook waardeloze zooi.quote:Op woensdag 2 december 2015 20:34 schreef muzas het volgende:
Ja handgespaakt zou ook een optie kunnen zijn.
Ik vind deze wielen ook nog steeds heeel erg mooi. Maar zijn weinig tot geen ervaringen te vinden. Ja kaas had laatst een algemeen quasar draadje gevonden en de algemene deler was dat 't kudtwielen waren geloof ik.
Ja, komen uit dezelfde container, kopen samen in.quote:Op woensdag 2 december 2015 21:15 schreef ratatat het volgende:
[..]
Zijn die quasar niet dezelfde wielen als supra?
Mjn idee. Setje Carbon wielen met een ongespoten top-layer in dat "wild" verband gevlochten, kwee nie meer hoe dat precies heet, maar dus niet die met die ruitjes en dan een set glans zwarte stickers er op. Zelfs die kartonnuh Mavics zijn eigenlijk al te druk.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:30 schreef Patroon het volgende:
Dat frame van Muzas + kabels etc is al vrij druk. Ik zou dus zeker voor volledig zwarte wielen gaan met matte stickers ofzo..anders wordt het echt den kermis attractie.
wel eens gedaan maar geen fiets kaarten alleen wandelenquote:Op woensdag 2 december 2015 20:33 schreef poiuytr het volgende:
Iemand hier die ook via basecamp gps files maakt om in Garmin te laden?
Ja...gewoon route als gpx exporteren. Wat wil je gaan doen?quote:Op woensdag 2 december 2015 20:33 schreef poiuytr het volgende:
Iemand hier die ook via basecamp gps files maakt om in Garmin te laden?
Het is smaak, maar het moe wel een kloppend geheel blijven. De scheidingslijn tussen stijlvol en klasse en overdreven, druk, to much is bij zoiets niet zo groot.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:50 schreef muzas het volgende:
ja da's smaak he?. Volledig zwart vind ik saai. Zouden in mijn ogen dan juist uit de toon vallen bij de rest.
quote:Op woensdag 2 december 2015 21:32 schreef ratatat het volgende:
En over cosmic carton kan je wel goede dingen vinden (behalve dat kaas ze de hele tijd loopt te promoten)?
hoeft niet veel aan te gebeurenquote:
Het is geen exacte wetenschap, er is geen "waarheid" in te vinden behalve je eigen. 'Stijlvol, klasse en elegant" heeft z'n plek. Maar niet op mijn fiets. In dit geval wilde ik er een flamboyant geheel van maken. Omdat ik dat leuk vindt.quote:Op donderdag 3 december 2015 07:04 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het is smaak, maar het moe wel een kloppend geheel blijven. De scheidingslijn tussen stijlvol en klasse en overdreven, druk, to much is bij zoiets niet zo groot.
Het blijft uiteraard je eigen keuze en smaak.
haha welnee joh.quote:
was misschien niet duidelijkquote:Op donderdag 3 december 2015 09:09 schreef muzas het volgende:
[..]
haha welnee joh.
maar ik denk dat "log" het beste beschrijft wat ik van egaal zwarte wielen vindt.
@grip; haha ja, kleurt mooi bij mn bidonhouders.
ja als mijn Cosmics op zijn denk ik bullet ultra of die fulcrum 4 carbon van 40mmquote:Op donderdag 3 december 2015 07:54 schreef kanovinnie het volgende:
Toch ga ik voor bullet ultra denk
quote:Op woensdag 2 december 2015 23:53 schreef dop het volgende:
[..]
wel eens gedaan maar geen fiets kaarten alleen wandelen
Routes naar mijn garmin sturen. Vaak moet ik het toestel paar keer aansluiten om er één route op te krijgen. Was benieuwd hoe jullie dat doen. Ik verzend de routes altijd vanuit basecamp naar mijn garmin.quote:Op donderdag 3 december 2015 00:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ja...gewoon route als gpx exporteren. Wat wil je gaan doen?
ik heb een wandel gps (Dakota 20) en dat werk helaas niet precies als een edgequote:Op donderdag 3 december 2015 09:35 schreef poiuytr het volgende:
[..]
[..]
Routes naar mijn garmin sturen. Vaak moet ik het toestel paar keer aansluiten om er één route op te krijgen. Was benieuwd hoe jullie dat doen. Ik verzend de routes altijd vanuit basecamp naar mijn garmin.
Ik sleep ze eigenlijk altijd gewoon in windows naar het mapje "NEW" (?) op de SD-card.quote:Op donderdag 3 december 2015 09:35 schreef poiuytr het volgende:
[..]
[..]
Routes naar mijn garmin sturen. Vaak moet ik het toestel paar keer aansluiten om er één route op te krijgen. Was benieuwd hoe jullie dat doen. Ik verzend de routes altijd vanuit basecamp naar mijn garmin.
Ik heb geen Edge(jij hebt een 800 ofzo?) maar een Etrex, dus misschien ligt het bij jou anders, maar zo doe ik het:quote:Op donderdag 3 december 2015 09:35 schreef poiuytr het volgende:
[..]
[..]
Routes naar mijn garmin sturen.
Dat werkt bij bij niet zo...het interne geheugen van de Etrix heeft een bepaalde folderstructuur, en als je die niet goed volgt(ook voor kaarten en POI files) kun je de boel niet meer vinden in het appparaat. Als je uitbreid met een SD kaart, moet je daar ook dezelfde folderstructuur aanmaken als in het interne geheugen.quote:Op donderdag 3 december 2015 10:01 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Ik sleep ze eigenlijk altijd gewoon in windows naar het mapje "NEW" (?) op de SD-card.
Ik bedoel ook de sd-kaart of het intern geheugen van de Garmin die op dat moment via USB aan de pc verbonden is. Als je dan je GPX in de NewFiles folder kopieert staat hij na het opstarten van de Garmin tussen je route. Bij een Edge 810 iig.quote:Op donderdag 3 december 2015 10:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Dat werkt bij bij niet zo...het interne geheugen van de Etrix heeft een bepaalde folderstructuur, en als je die niet goed volgt(ook voor kaarten en POI files) kun je de boel niet meer vinden in het appparaat. Als je uitbreid met een SD kaart, moet je daar ook dezelfde folderstructuur aanmaken als in het interne geheugen.
Zal het binnenkort eens proberen! Ik zat in het begin best te klooten met waar maps,tracks, routes en POI's moeten, dus wie weet doe ik wel veel ingewikkelder dan nodig...quote:Op donderdag 3 december 2015 10:23 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Als je dan je GPX in de NewFiles folder kopieert staat hij na het opstarten van de Garmin tussen je route. Bij een Edge 810 iig.
Gewoon de strava instructies volgens. Ik maak daar routes, werkt perfect.quote:Op donderdag 3 december 2015 09:35 schreef poiuytr het volgende:
[..]
[..]
Maar wel 40mm hoog, ideale beneluxhoogte, ook mooi om mee te klimmen in de Chouffe of 3Ballons bijvoorbeeld. Record naaf met oversized alu holle as. 24mm brede velg en U profiel. Diamant coating op het remoppervlak, 1550 gram set en binnen budget dankzij die dozenschuiver?quote:Op donderdag 3 december 2015 10:19 schreef muzas het volgende:
[..]
Ook wel hele mooie wielen. Mjah FC en niet echt porno-hoog.
Z'n vrouw ligt te bevallen.quote:
Dat betekent dat ze sex hebben gehad?quote:Op donderdag 3 december 2015 14:22 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Z'n vrouw ligt te bevallen.
Die heb ik in mijn anderhalf jaar hier nog nooit gezien.quote:
Allez, jullie hebben samen toch de Ronde gereden?quote:Op donderdag 3 december 2015 14:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Een nog grotere wielrenner dan ik af en toe. In omvang bekeken.
Yep, paar jaar geleden. twee zware pannekoeken op de muur. Wel een fantastische dag gehad.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:00 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Allez, jullie hebben samen toch de Ronde gereden?
De 45km was dat toch? Moet episch geweest zijn.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Yep, paar jaar geleden. twee zware pannekoeken op de muur. Wel een fantastische dag gehad.
Niet iedereen heeft het uithoudingsvermogen en motivatie om voor de langste afstand te gaan. Ik vind deze opmerking een beetje denigrerend.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
De 45km was dat toch? Moet episch geweest zijn.
wat bedoel je nu weer toerder, ben ik tedoeme eens een keer positief.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft het uithoudingsvermogen en motivatie om voor de langste afstand te gaan. Ik vind deze opmerking een beetje denigrerend.
Hij valt mijn padawan aan, dan kan je 't krijgen ook.quote:
kom danquote:Op donderdag 3 december 2015 15:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hij valt mijn padawan aan, dan kan je 't krijgen ook.
Het is aan frommage. Ik zie je straks bij de fietsenstalling. Neem maar 2 van je beste vrienden mee, die zal je nodig hebben![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |