SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ga maar lekker flink remmen met je schijfremmen, succes gegarandeerd.quote:Op maandag 30 november 2015 12:45 schreef Flipmoehoe het volgende:
zomervakantie geboekt voor 2016![]()
We gaan naar een kindvriendelijk hotel in Kirchdorf in Tirol. Mountainbike en racefiets gaan beiden mee. Hotel ligt aan de voet van een berg waar je met de MTB direct 1000hm kan maken op zo'n 10km. Flink pittig dus!
Ook voor de racefiets is er een leuke uitdaging, de kitzbuheler Horn.
Eerst 10km infietsen vanaf Kirchdorf en dan hup de bult op!
maar of ik daar ooit fietsend op kom zonder af te stappen.. hij komt gewoon niet onder de 10% (op de eerste kilometer na dan)
Misschien daar maar met de MTB naar boven, heb ik wat meer marge qua tandwielen
(ook voordeel met afdalen misschien want remschijven ?!?)
[ afbeelding ]
https://www.strava.com/segments/3644717
Heb er wel al gigantisch veel zin in om daar wat tochtjes te maken! Het hotel leent ook van die kinderwagentjes uit voor achter de MTB, dus de kleine smurf kan soms mooi mee. Maar niet de Kitzbuheler horn op
Vette klim dit! Toen ik omhoog reed, ging ik ook helemaal tot de top, naast voetgangers. Zegt er Nederlands jongetje, je kan ook lichter schakelen. Dat had ik ondertussen al 10 keer geprobeerd.quote:Op maandag 30 november 2015 12:45 schreef Flipmoehoe het volgende:
We gaan naar een kindvriendelijk hotel in Kirchdorf in Tirol. Mountainbike en racefiets gaan beiden mee. Hotel ligt aan de voet van een berg waar je met de MTB direct 1000hm kan maken op zo'n 10km. Flink pittig dus!
maar of ik daar ooit fietsend op kom zonder af te stappen.. hij komt gewoon niet onder de 10% (op de eerste kilometer na dan)
[ afbeelding ]
Heb er wel al gigantisch veel zin in om daar wat tochtjes te maken! Het hotel leent ook van die kinderwagentjes uit voor achter de MTB, dus de kleine smurf kan soms mooi mee. Maar niet de Kitzbuheler horn op
Je framenokken wel goed recht/vlak? Wil nog wel eens het probleem zijn.quote:Op maandag 30 november 2015 14:06 schreef kaasplankje het volgende:
Net ff wiel uit mijn disc fiets gehaald. Teruggezet en dan caliper opnieuw afstellen want blokjes lopen tegen de schijf an. 5 minuten kloten en tis nog niet echt super. Wat een gedoe.
Dat zou goed kunnen, er zit ook troep tussen mss. Zal zo nog wel ff kijken.quote:Op maandag 30 november 2015 14:10 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Je framenokken wel goed recht/vlak? Wil nog wel eens het probleem zijn.
Ah iemand met ervaring op deze bergquote:Op maandag 30 november 2015 14:03 schreef Carb het volgende:
[..]
Vette klim dit! Toen ik omhoog reed, ging ik ook helemaal tot de top, naast voetgangers. Zegt er Nederlands jongetje, je kan ook lichter schakelen. Dat had ik ondertussen al 10 keer geprobeerd.
Ik heb d'r echt iets van een uur over gedaan. Compact was een must. Bergaf ging ook niet zo snel en had halverwege nog even de remblokjes rust gegeven.
De tijd om boven te komen lijkt mij niet belangrijk, als je maar boven komt! (Over dat segment deed ik 1u7m.) Je weet tenminste waar je nu/straks voor traint.quote:Op maandag 30 november 2015 14:17 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Ah iemand met ervaring op deze berg, heb idd een compact op de racer zitten. 50/34 met achter een 12/30. Heb al wat filmpjes bekeken, maar stukken van boven de 20%!! pfff dat lijkt me echt loodzwaar. Als je er een uur over hebt gedaan is echt super netjes! Als ik zelf met anderhalf uur boven ben, dan ben ik al blij
Ben echt totaal geen klimmer.
Afgelopen weekend op de Posbank al wel wat geprobeerd om niet direct naar de lichtste versnelling te gaan en dat lukte warempel ook nog
Dat uitzicht lijkt me echt zo geweldig
Poeh dat zijn flinke prijzen. Bij een kleine cross is de inkom meestal maar 7,50 of zelfs gratis, bijv in Zonnebeke waar we al een paar keer zijn wezen kijken i.c.m. beursbezoekje aan de velofollies.quote:Op maandag 30 november 2015 12:34 schreef MCH het volgende:
Ben toevallig in Belgie tijdens wk veldrijden. Het is pas eind januari maar er zijn nu al 32.000 kaartjes verkocht a 40 euro en ze hopen het aantal van afgelopen editie met 20.000 te overtreffen dus dan zijn er in totaal 80k kaarten verkocht. Is dat nog een leuke happening of moet je dan al om 8 uur 's ochtends in de blubber staan voor een goed plekske? Anders voor een eerste keer misschien een superprestige of wb wedstrijd bezoeken?
Voor 40 ¤ kan je natuurlijk als je thuisblijft een onmeunige lading speciaalbiertjes, kaasjes en worst kopen. En dan gewoon lekker met je pantoffels aan en de kachel lekker opgestookt naar de cross kijken en goefterdoeme naar je scherm roepen als d'n Matthieu op zn platte bakkes in het slijk gaat.quote:Op maandag 30 november 2015 14:49 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zet de tv wel aan. 40.- bwahaha.
10 minuten buiten in dit weer is genoeg. Blij dat ik zometeen lekker ga spinnen en mijn core ga trainen, afsluitend met een beetje saunazitten en bubbelen. Mooi man, dat najaar.quote:Op maandag 30 november 2015 16:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
En van te voren even een rondje maken in alleen een zwembroekje, met een duikje in de lokale sloot als die er is, zodat je eerst ook goed koud en ellendig bent geweest net als de coureurs. Dan leef je je veel beter in, en is dat bier nog lekkerder.
Als je wat van die wedstrijd wil zien moet je gewoon thuis voor de tv gaan zitten.quote:Op maandag 30 november 2015 12:34 schreef MCH het volgende:
Ben toevallig in Belgie tijdens wk veldrijden. Het is pas eind januari maar er zijn nu al 32.000 kaartjes verkocht a 40 euro en ze hopen het aantal van afgelopen editie met 20.000 te overtreffen dus dan zijn er in totaal 80k kaarten verkocht. Is dat nog een leuke happening of moet je dan al om 8 uur 's ochtends in de blubber staan voor een goed plekske? Anders voor een eerste keer misschien een superprestige of wb wedstrijd bezoeken?
Dat had ik je wel kunnen voorspellen. Welk type heb je, schijven die direct op de naaf geschroefd zitten of van die met van die spiebanen die links-rechts wat speling hebben? Rn capilers direct op de vork geschroefd of met een tussenplaat. Dat laatste wel aan te bevelen om die schroefdraad in de vork niet snel aan gort te draaien.quote:Op maandag 30 november 2015 14:06 schreef kaasplankje het volgende:
Net ff wiel uit mijn disc fiets gehaald. Teruggezet en dan caliper opnieuw afstellen want blokjes lopen tegen de schijf an. 5 minuten kloten en tis nog niet echt super. Wat een gedoe.
Daar in Zolder gaat geen slijk liggen. Let maar op Lars van der Haar op dat parkoers. En bij Mathieu zal alles van de conditie afhangen maar op zeker dat hij zal proberen om Wout van Aert NIET te laten winnen. Maar ach waar heb ik het over, tis de laatste dag van m'n vakantie dus wordt het weer WK via een stream op de iPad in een temperatuurtje van 28-32c bekijken. Beviel afgelopen WK ook welquote:Op maandag 30 november 2015 15:00 schreef Gripper het volgende:
[..]
Voor 40 ¤ kan je natuurlijk als je thuisblijft een onmeunige lading speciaalbiertjes, kaasjes en worst kopen. En dan gewoon lekker met je pantoffels aan en de kachel lekker opgestookt naar de cross kijken en goefterdoeme naar je scherm roepen als d'n Matthieu op zn platte bakkes in het slijk gaat.
Dit is nou niet bepaald het weer om een hele middag in een winderig weiland te staan...
Prachtig gebied in de winter iig, vele jaren geweest, geen idee hoe het er in de zomer uitzietquote:Op maandag 30 november 2015 12:45 schreef Flipmoehoe het volgende:
[ afbeelding ]
Zitten twee maten ferrules in het 'rem' zakjequote:Op maandag 30 november 2015 21:07 schreef ratatat het volgende:
Nu wel even uitleggen waar het fout ging.
Met de wintersport al eens in kirchberg geweest. Was ook super mooi! Wel erg benieuwd hoe het uitzicht is op 2000mtr (als ik überhaupt fietsend boven kom :p )quote:Op maandag 30 november 2015 21:08 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Prachtig gebied in de winter iig, vele jaren geweest, geen idee hoe het er in de zomer uitziet
Namen is gewoon een heel mooi parcours. Je hebt er het centrale deel dat zowat een amfitheater is en dat goed vol zit. Daarnaast nog wat uithoeken van het parcours waar je zowat alleen staat en ook heel mooi de koers kunt volgen. En een steile helling waar langs het parcours touwen liggen waaraan de toeschouwers zich omhoog kunnen hijsen.quote:Op maandag 30 november 2015 18:26 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Mooiste entourage: WB in Namen op de citadel. Buzz present.
zo herkenbaarquote:Op maandag 30 november 2015 21:08 schreef muzas het volgende:
[..]
Zitten twee maten ferrules in het 'rem' zakjeen ik pakte tot 3 keer toe de verkeerde
quote:Op maandag 30 november 2015 23:12 schreef muzas het volgende:
haha ja ikzelf ookSta er soms van versteld wat een dom schaap ik kan zijn.
Zo ging ik laatst het achterlicht van de auto vervangen. want die was stuk. kap er af, lampje wisselen, achterlicht aan... nog steeds uit. ander lampje, nog niks.zekeringetjes checken etc.
lang verhaal kort; ik zat t achteruitrijlicht te vervangenmevrouwmuzas moest bijna aan de beademing van het lachen
enfin. moraal; leerzaam
als je echt geen klimmer bent dan ga je huilen om een triplequote:Op maandag 30 november 2015 14:17 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Ah iemand met ervaring op deze berg, heb idd een compact op de racer zitten. 50/34 met achter een 12/30. Heb al wat filmpjes bekeken, maar stukken van boven de 20%!! pfff dat lijkt me echt loodzwaar. Als je er een uur over hebt gedaan is echt super netjes! Als ik zelf met anderhalf uur boven ben, dan ben ik al blij
Ben echt totaal geen klimmer.
Afgelopen weekend op de Posbank al wel wat geprobeerd om niet direct naar de lichtste versnelling te gaan en dat lukte warempel ook nog
Dat uitzicht lijkt me echt zo geweldig
Daar was ik al bang voorquote:Op dinsdag 1 december 2015 09:23 schreef dop het volgende:
[..]
als je echt geen klimmer bent dan ga je huilen om een triple
dit is echt stampen2
Denk dat je het klimmen niet hoeft te oefenen. Je moet wel zoveel mogelijk trainingsuren maken.quote:Op dinsdag 1 december 2015 09:37 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Daar was ik al bang voorIn het voorjaar maar is kijken of het klimmen me beter afgaat. Aantal keren Duitsland in gaan etc. Anders maar met de mountainbike naar boven. Heb ik heel wat meer over qua versnellingen
Heb nu 30 achter op de racefiets, mountainbike kleinste 36 (met een uber klein voorblad).quote:Op dinsdag 1 december 2015 10:18 schreef muzas het volgende:
Nou jah, als je een langeslag achterderrie hebt kun je tot een 32(?) tands cassette achter.. Dat moet met een 34 voor toch lukken? Veel lichter dan dat zou ik bang zijn dat ik omval ofzo.
Evengoed lijkt me die klim pijn doen. Ongeacht het verzet.
Die uren ga ik wel maken, het is ook nog geen augustus dus ook nog tijd genoeg om wat langere ritten te maken.quote:Op dinsdag 1 december 2015 10:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Denk dat je het klimmen niet hoeft te oefenen. Je moet wel zoveel mogelijk trainingsuren maken.
Hoelang is die klim dan 20%?
en laat ik het nu net fijn vinden om een klim te maken met een hogere cadans, dat is hier eigenlijk niet te doen. Neig steeds meer om deze klim te doen op de MTB en dan op een grannygear naar boven te kruipen. Een doelstelling qua tijd heb ik eigenlijk niet. Als ik maar boven kom ben ik tevredenquote:Op dinsdag 1 december 2015 11:18 schreef dop het volgende:
heel veel cols zijn 7% tot 10% gemiddeld dat is met compact prima fietsen.
maar vergis je niet dit is 3% steiler gemiddeld , dat betekend nergens een kans om een fatsoenlijke cadans te halen je snelheid als je het in 1:30 doet is 7km/h waar je op bijvoorbeeld alp d'heuz 11k/h rijd met de zelfde inspanning
als je 2 fietsen bij je hebt kun je het ook gewoon 2x proberenquote:Op dinsdag 1 december 2015 11:35 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
en laat ik het nu net fijn vinden om een klim te maken met een hogere cadans, dat is hier eigenlijk niet te doen. Neig steeds meer om deze klim te doen op de MTB en dan op een grannygear naar boven te kruipen. Een doelstelling qua tijd heb ik eigenlijk niet. Als ik maar boven kom ben ik tevreden
Daar op vakantie gaan en deze klim niet pakken lijkt me geen optie. Heb daar de kans om hem te fietsen en zal het dus zeker gaan proberen..
Ook een optiequote:Op dinsdag 1 december 2015 11:37 schreef dop het volgende:
[..]
als je 2 fietsen bij je hebt kun je het ook gewoon 2x proberenhoren wij wel wat beter was
Wowowowow die ga ik meteen kopen!!!!quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:38 schreef MCH het volgende:
Garmin Edge 520 nu voor maar 225 euro bij Canyon. Alleen vandaag!
Doe niet zo debiel.quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:40 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wowowowow die ga ik meteen kopen!!!!
Nee man ik heb altijd al een slecht functionerende koelkast op mijn stuurbocht willen hebben.quote:
Wat functioneert er niet aan een garmin dan?quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee man ik heb altijd al een slecht functionerende koelkast op mijn stuurbocht willen hebben.
Ik sla direct toe.
Zeg ik dat dan?quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat functioneert er niet aan een garmin dan?
Wat functioneerd er slecht aan een garmin dan?quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zeg ik dat dan?
Mijn woorden worden weer verdraaid waar ik bij sta.
Alsof dat minder erg is.quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:48 schreef kanovinnie het volgende:
En hij zit niet op je stuurbocht maar op je stuurpen opa. Bij 90% van de gebruikers iig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |