abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157918995
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Wij doen aan Strava

Onze D1, die in de Hemel zijt,
Uw Hartslag worde geheiligd,
Uw Cadans kome,
Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel.
Geef ons heden onze dagelijkse training
en vergeef ons onze luiheid,
zoals wij die vergeven aan onze medefokkers
en breng ons niet in beproeving
maar verlos ons van het bankhangen.
Amen.

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfo
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_157919007
Ben toevallig in Belgie tijdens wk veldrijden. Het is pas eind januari maar er zijn nu al 32.000 kaartjes verkocht a 40 euro en ze hopen het aantal van afgelopen editie met 20.000 te overtreffen dus dan zijn er in totaal 80k kaarten verkocht. Is dat nog een leuke happening of moet je dan al om 8 uur 's ochtends in de blubber staan voor een goed plekske? Anders voor een eerste keer misschien een superprestige of wb wedstrijd bezoeken?
  maandag 30 november 2015 @ 12:38:51 #3
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_157919093
Als ik het moet geloven is het 1 groot feest. Ik zou denk ik wel heengaan.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_157919221
zomervakantie geboekt voor 2016 *O*
We gaan naar een kindvriendelijk hotel in Kirchdorf in Tirol. Mountainbike en racefiets gaan beiden mee. Hotel ligt aan de voet van een berg waar je met de MTB direct 1000hm kan maken op zo'n 10km. Flink pittig dus!

Ook voor de racefiets is er een leuke uitdaging, de kitzbuheler Horn.
Eerst 10km infietsen vanaf Kirchdorf en dan hup de bult op!
maar of ik daar ooit fietsend op kom zonder af te stappen.. hij komt gewoon niet onder de 10% (op de eerste kilometer na dan)
Misschien daar maar met de MTB naar boven, heb ik wat meer marge qua tandwielen :P
(ook voordeel met afdalen misschien want remschijven ?!?)

https://www.strava.com/segments/3644717

Heb er wel al gigantisch veel zin in om daar wat tochtjes te maken! Het hotel leent ook van die kinderwagentjes uit voor achter de MTB, dus de kleine smurf kan soms mooi mee. Maar niet de Kitzbuheler horn op :P
pi_157919339
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 12:45 schreef Flipmoehoe het volgende:
We gaan naar een kindvriendelijk hotel in Kirchdorf in Tirol. Mountainbike en racefiets gaan beiden mee. Hotel ligt aan de voet van een berg waar je met de MTB direct 1000hm kan maken op zo'n 10km. Flink pittig dus!

maar of ik daar ooit fietsend op kom zonder af te stappen.. hij komt gewoon niet onder de 10% (op de eerste kilometer na dan)
Misschien daar maar met de MTB naar boven, heb ik wat meer marge qua tandwielen :P

[ afbeelding ]

Heb er wel al gigantisch veel zin in om daar wat tochtjes te maken! Het hotel leent ook van die kinderwagentjes uit voor achter de MTB, dus de kleine smurf kan soms mooi mee. Maar niet de Kitzbuheler horn op :P
Ga maar lekker flink remmen met je schijfremmen, succes gegarandeerd. ^O^
  maandag 30 november 2015 @ 14:03:30 #6
438879 Carb
The Fuck Up
pi_157920787
quote:

[ afbeelding ]

Vette klim dit! Toen ik omhoog reed, ging ik ook helemaal tot de top, naast voetgangers. Zegt er Nederlands jongetje, je kan ook lichter schakelen. Dat had ik ondertussen al 10 keer geprobeerd. :P
Ik heb d'r echt iets van een uur over gedaan. Compact was een must. Bergaf ging ook niet zo snel en had halverwege nog even de remblokjes rust gegeven.
  maandag 30 november 2015 @ 14:06:09 #7
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_157920843
Net ff wiel uit mijn disc fiets gehaald. Teruggezet en dan caliper opnieuw afstellen want blokjes lopen tegen de schijf an. 5 minuten kloten en tis nog niet echt super. Wat een gedoe.
  maandag 30 november 2015 @ 14:10:35 #8
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_157920924
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 14:06 schreef kaasplankje het volgende:
Net ff wiel uit mijn disc fiets gehaald. Teruggezet en dan caliper opnieuw afstellen want blokjes lopen tegen de schijf an. 5 minuten kloten en tis nog niet echt super. Wat een gedoe.
Je framenokken wel goed recht/vlak? Wil nog wel eens het probleem zijn.
The colour of her eyes were the colour of insanity
  maandag 30 november 2015 @ 14:13:10 #9
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_157920973
quote:
10s.gif Op maandag 30 november 2015 14:10 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Je framenokken wel goed recht/vlak? Wil nog wel eens het probleem zijn.
Dat zou goed kunnen, er zit ook troep tussen mss. Zal zo nog wel ff kijken. :')
pi_157921066
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 14:03 schreef Carb het volgende:

[..]

Vette klim dit! Toen ik omhoog reed, ging ik ook helemaal tot de top, naast voetgangers. Zegt er Nederlands jongetje, je kan ook lichter schakelen. Dat had ik ondertussen al 10 keer geprobeerd. :P
Ik heb d'r echt iets van een uur over gedaan. Compact was een must. Bergaf ging ook niet zo snel en had halverwege nog even de remblokjes rust gegeven.
Ah iemand met ervaring op deze berg *D, heb idd een compact op de racer zitten. 50/34 met achter een 12/30. Heb al wat filmpjes bekeken, maar stukken van boven de 20%!! pfff dat lijkt me echt loodzwaar. Als je er een uur over hebt gedaan is echt super netjes! Als ik zelf met anderhalf uur boven ben, dan ben ik al blij :o Ben echt totaal geen klimmer.
Afgelopen weekend op de Posbank al wel wat geprobeerd om niet direct naar de lichtste versnelling te gaan en dat lukte warempel ook nog :P

Dat uitzicht lijkt me echt zo geweldig :)
  maandag 30 november 2015 @ 14:27:54 #11
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_157921276
Hou je er met je MTB wel even rekening mee dat de ondergrond wat anders is als hier? Ik zou voor tubeless gaan met een wat stevigere band als dat je hier rijdt.
Of je moet van binnenbanden vervangen houden.
The colour of her eyes were the colour of insanity
  maandag 30 november 2015 @ 14:31:23 #12
438879 Carb
The Fuck Up
pi_157921335
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 14:17 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

Ah iemand met ervaring op deze berg *D, heb idd een compact op de racer zitten. 50/34 met achter een 12/30. Heb al wat filmpjes bekeken, maar stukken van boven de 20%!! pfff dat lijkt me echt loodzwaar. Als je er een uur over hebt gedaan is echt super netjes! Als ik zelf met anderhalf uur boven ben, dan ben ik al blij :o Ben echt totaal geen klimmer.
Afgelopen weekend op de Posbank al wel wat geprobeerd om niet direct naar de lichtste versnelling te gaan en dat lukte warempel ook nog :P

Dat uitzicht lijkt me echt zo geweldig :)
De tijd om boven te komen lijkt mij niet belangrijk, als je maar boven komt! (Over dat segment deed ik 1u7m.) Je weet tenminste waar je nu/straks voor traint.
pi_157921681
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 12:34 schreef MCH het volgende:
Ben toevallig in Belgie tijdens wk veldrijden. Het is pas eind januari maar er zijn nu al 32.000 kaartjes verkocht a 40 euro en ze hopen het aantal van afgelopen editie met 20.000 te overtreffen dus dan zijn er in totaal 80k kaarten verkocht. Is dat nog een leuke happening of moet je dan al om 8 uur 's ochtends in de blubber staan voor een goed plekske? Anders voor een eerste keer misschien een superprestige of wb wedstrijd bezoeken?
Poeh dat zijn flinke prijzen. Bij een kleine cross is de inkom meestal maar 7,50 of zelfs gratis, bijv in Zonnebeke waar we al een paar keer zijn wezen kijken i.c.m. beursbezoekje aan de velofollies.
Een superprestige of WB wedstrijd is misschien 12,50-15 ¤ maar ook leuk om mee te maken.

Uiteindelijk sta je toch in alle gevallen met je kouwe poten in de modder en moet je lang wachten op waterig bier of een veel te vette braadworst: dan kan je beter 7,50 bij een klein kermiskutcrossje in Zonnekuttebeke op zaterdag betalen: hou je meer geld over om bier van te drinken!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 30 november 2015 @ 14:49:52 #14
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_157921726
Ik zet de tv wel aan. 40.- bwahaha.
pi_157921948
Waterig bier? Ik dacht altijd dat ze bij de cross om 10:30 al aan de sterk zaten om lekker warm te blijven?
pi_157921971
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 14:49 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zet de tv wel aan. 40.- bwahaha.
Voor 40 ¤ kan je natuurlijk als je thuisblijft een onmeunige lading speciaalbiertjes, kaasjes en worst kopen. En dan gewoon lekker met je pantoffels aan en de kachel lekker opgestookt naar de cross kijken en goefterdoeme naar je scherm roepen als d'n Matthieu op zn platte bakkes in het slijk gaat.

Dit is nou niet bepaald het weer om een hele middag in een winderig weiland te staan...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 30 november 2015 @ 16:19:31 #17
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_157923575
En van te voren even een rondje maken in alleen een zwembroekje, met een duikje in de lokale sloot als die er is, zodat je eerst ook goed koud en ellendig bent geweest net als de coureurs. Dan leef je je veel beter in, en is dat bier nog lekkerder.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  maandag 30 november 2015 @ 17:51:36 #18
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_157925445
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 16:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
En van te voren even een rondje maken in alleen een zwembroekje, met een duikje in de lokale sloot als die er is, zodat je eerst ook goed koud en ellendig bent geweest net als de coureurs. Dan leef je je veel beter in, en is dat bier nog lekkerder.
10 minuten buiten in dit weer is genoeg. Blij dat ik zometeen lekker ga spinnen en mijn core ga trainen, afsluitend met een beetje saunazitten en bubbelen. Mooi man, dat najaar.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  maandag 30 november 2015 @ 18:26:16 #19
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157925996
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 12:34 schreef MCH het volgende:
Als je wat van die wedstrijd wil zien moet je gewoon thuis voor de tv gaan zitten.

Mooiste parkoers: a.s. zondag, Druivencross in Overijse. En geen Nys gekkies daar deze keer. Buzz present.

Mooiste entourage: WB in Namen op de citadel. Buzz present.

Meeste sfeer: Avondcross in Diegem 27 december. Buzz present

Meeste publiek (buiten WK) en meeste Bier: Azencross in Loenhout. Zal wel op 29 december zijn.

Dichtste bij: GP Adrie van der Poel in Hoogerheide, één week voor het WK.

Verste weg: in België dan, Francorchamps
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 30 november 2015 @ 18:33:41 #20
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157926176
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 14:06 schreef kaasplankje het volgende:
Dat had ik je wel kunnen voorspellen. Welk type heb je, schijven die direct op de naaf geschroefd zitten of van die met van die spiebanen die links-rechts wat speling hebben? Rn capilers direct op de vork geschroefd of met een tussenplaat. Dat laatste wel aan te bevelen om die schroefdraad in de vork niet snel aan gort te draaien.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 30 november 2015 @ 18:41:09 #21
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157926340
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 15:00 schreef Gripper het volgende:

[..]

Voor 40 ¤ kan je natuurlijk als je thuisblijft een onmeunige lading speciaalbiertjes, kaasjes en worst kopen. En dan gewoon lekker met je pantoffels aan en de kachel lekker opgestookt naar de cross kijken en goefterdoeme naar je scherm roepen als d'n Matthieu op zn platte bakkes in het slijk gaat.

Dit is nou niet bepaald het weer om een hele middag in een winderig weiland te staan...
Daar in Zolder gaat geen slijk liggen. Let maar op Lars van der Haar op dat parkoers. En bij Mathieu zal alles van de conditie afhangen maar op zeker dat hij zal proberen om Wout van Aert NIET te laten winnen. Maar ach waar heb ik het over, tis de laatste dag van m'n vakantie dus wordt het weer WK via een stream op de iPad in een temperatuurtje van 28-32c bekijken. Beviel afgelopen WK ook wel :)
pi_157930301
aan het end van zo'n (rem)buitenkabel moet zo'n 'ferrule'

Iemand tips om dat voor elkaar te krijgen? Krijg het uiteind van de kabel met geen MOGELIJKHEID er in.

- Ja de juiste kabel
- Ja de juiste 'ferrule'

Ik ben in staat mn koelkast op die fiets te flikkeren.

[ Bericht 2% gewijzigd door muzas op 30-11-2015 21:09:25 ]
pi_157930460
oh haha hij zit.

ik ben dom.

Zul je altijd zien :')
pi_157930726
Nu wel even uitleggen waar het fout ging.
pi_157930751
quote:

[ afbeelding ]

Prachtig gebied in de winter iig, vele jaren geweest, geen idee hoe het er in de zomer uitziet :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')