abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157794508
Zweden verscherpt toelatingsregels migranten

STOCKHOLM -
Zweden verscherpt zijn grenscontroles en regels voor asielzoekers in een poging het aantal vluchtelingen dat zich aan zijn grenzen meldt, terug te dringen. Dat heeft de Zweedse regering dinsdag bekendgemaakt. De wijzigingen gelden voorlopig voor de komende drie jaar.

Foto: REUTERS
Concreet houden de maatregelen in dat Zweden minder mensen een permanente verblijfsvergunning verstrekt, dat het aantal tijdelijke vergunningen wordt beperkt en de regels voor familiehereniging worden verscherpt. De inzittenden van bussen en treinen die de grens willen passeren, worden strenger gecontroleerd. De Zweedse premier Stefan Löfven zei te hopen dat de maatregelen tot gevolg hebben dat meer asielzoekers zich tot andere Europese landen wenden.
Zweden liet de afgelopen twee maanden 80.000 vluchtelingen toe.
De Noorse regering liet dinsdag weten eveneens de grenscontroles te verscherpen. Oslo denkt met name aan controle van de mensen die per veerboot in Noorwegen aankomen. De Noren zijn geen lid van de Europese Unie, maar wel van het paspoortvrije gebied van Schengen.

Nederland 16,7 miljoen inwoners
Zweden 9,7 miljoen inwoners

Wij hebben er dit jaar tot nu toe 50.000 toegelaten, en een land met veel minder inwoners als wij hebben al bijna de helft meer in 2 maanden toegelaten. _O-

Hoezo gaan ze allemaal naar Zweden? Per trein zullen ze sneller in Nederland zitten dan helemaal daar, Het valt mij op dat Nederland niet eens super intrek is bij immigranten, krijgen ze in Zweden meer geld ofiets?

Ik ben benieuwd wat dit allemaal voor de maatschappij en economie gaat betekenen.
15 jaar geleden ben ik in Zweden geweest en toen waren er nog nauwelijks vluchtelingen, of arbeidsmigranten uit islamitische landen.
pi_157795416
Zweden is 10x zo groot? Ruimte zat voor de opvang?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_157796015
Zweeds GroenLinksvrouwtje moest huilen toen de linkse afbraakpolitiek werd geconfronteerd met de realiteit :'(

pi_157796053
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 19:58 schreef Charleville het volgende:
en een land met veel minder inwoners als wij hebben al bijna de helft meer in 2 maanden toegelaten. _O-
Rekenen is niet jouw sterkste kant ofwel.
pi_157796137
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:36 schreef karton2 het volgende:
Zweeds GroenLinksvrouwtje moest huilen toen de linkse afbraakpolitiek werd geconfronteerd met de realiteit :'(

:') Is dit echt? Jammer dat er geen ondertiteling is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_157796142
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:21 schreef Ticootje het volgende:
Gewoon al die AZC's in de poolcirkel bouwen :P
  dinsdag 24 november 2015 @ 20:40:58 #7
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157796202
Die migranten komen echt niet verder dan een buitenwijk van Stockholm of Malmö. Dat Zweden buiten de steden een schitterend land is interesseert ze ook geen biet, zolang ze hun hand maar kunnen ophouden.
pi_157796446
Lijkt me verstandig als wij de regels ook verscherpen. Het is een waterbedeffect, hoe minder gunstig Zweden is, of bijvoorbeeld Duitsland, hoe meer er naar ons komen.

De vluchtelingen weten wel waar ze moeten aankloppen.
  dinsdag 24 november 2015 @ 20:50:44 #9
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_157796553
quote:

Haar partij komt niet bepaald overeen met GroenLinks.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_157796569
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja, Zweden blijft een infantiel land jammer genoeg. Nog een mooi voorbeeld;

In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_157796648
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zo episch dat er iemand Engelse ondertiteling heeft toegevoegd. :')
pi_157796678
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:50 schreef Dven het volgende:

[..]

Haar partij komt niet bepaald overeen met GroenLinks.
Klopt, deze zijn nog gekker.
  dinsdag 24 november 2015 @ 20:54:31 #13
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_157796687
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die migranten komen echt niet verder dan een buitenwijk van Stockholm of Malmö. Dat Zweden buiten de steden een schitterend land is interesseert ze ook geen biet, zolang ze hun hand maar kunnen ophouden.
Ik kom er in Umea, Ornskoldsvik en Ostersund ook genoeg tegen hoor. Natuurlijk niet het meeste. Daarentegen kom je de meeste geemigreerde Nederlanders ook enkel in Svea en Gotaland tegen. Net zoals 85% van de autochtone Zweden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 24 november 2015 @ 20:55:37 #14
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_157796728
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:54 schreef karton2 het volgende:

[..]

Klopt, deze zijn nog gekker.
Zijn op genoeg standpunten redelijk rechts. Werken ook vaak met rechts samen.
pi_157796821
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:53 schreef karton2 het volgende:

[..]

Ik zie nog geen ondertiteling
  dinsdag 24 november 2015 @ 21:00:24 #16
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_157796898
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Eventjes aanklikken.
pi_157797103
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:55 schreef Dven het volgende:

[..]

Zijn op genoeg standpunten redelijk rechts. Werken ook vaak met rechts samen.
Die huidige/voormalige immigratiepolitiek kwam volgens mij tot stand met een samenwerking met hun VVD. Dan weet je het wel.
pi_157800171
Ze moeten wel, ze kampen nu al met een huizen tekort.
Ура для россии
pi_157800589
quote:

[..]

"...is to do something...."

Hoe krijgt ze het uit haar bek, die conclusie?

Eerst ze allemaal naar binnenzuigen en dan gaan huilen als de realiteit eindelijk / nu pas is doorgedrongen.

Hoe verdomde debiel ben je dan?
pi_157800635
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:51 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Ja, Zweden blijft een infantiel land jammer genoeg. Nog een mooi voorbeeld;

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Man , man , man , man.

Nobelprijs voor ranzige debiliteit die man.

Meteen.
pi_157800766
quote:

[..]

Dit is echt dood-en doodeng. Verraad van het ergste soort.

Mensen als zij verdienen de ultieme straf die je een mens kunt opleggen.
pi_157800922
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:51 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Eerst ze allemaal naar binnenzuigen en dan gaan huilen als de realiteit eindelijk / nu pas is doorgedrongen.

Dat heet links-liberaal tegenwoordig :3
- Fernando Pessoa
  woensdag 25 november 2015 @ 00:27:26 #23
155616 Proximo
For god, king & country
pi_157802556
quote:

[..]

Een wereldbeeld waarin afrikanen allemaal consequent hongernegers zijn die met opgezette buikjes en betraande ogen rond hun kinderen staan die vliegen op het hoofd hebben.
Vanuit een luxe kantoor met mooie foto's van goede daden overleggen met andere blanke vrouwen die het allemaal ook heel lief bedoelen.
Eind van de dag stap je in de nieuwe volvo, rijd je naar een compleet blanke suburb of ga je met je vriendinnen lekker aan de wijntjes in een hip barretje in een duur district van stockholm.

Geschiedenis betekent voor jou vooral hoe fout wij als Europeanen in het verleden zijn geweest en daaraan koppel je dat alles buiten het westen zielig is, behalve Rusland of de VS, want dat beschouw je als misdadige regimes.

Tot je een keer de verkeerde afslag neemt met de auto en ziet wat jij en je mede do-gooders eigenlijk hebben aangericht in het land van je jeugd. En dan besef je het
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_157802573
quote:

Compleet geschift, zulke figuren. Er is maar één oplossing. En dat is dat al die asielzoekers zo snel mogelijk weer teruggaan naar de eigen regio.

En om te beginnen moet het kaf van het koren worden gescheiden. Mensen die niet uit een oorlogsgebied komen, moeten onmiddellijk terug.
pi_157802583
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:48 schreef luxerobots het volgende:
Lijkt me verstandig als wij de regels ook verscherpen. Het is een waterbedeffect, hoe minder gunstig Zweden is, of bijvoorbeeld Duitsland, hoe meer er naar ons komen.

De vluchtelingen weten wel waar ze moeten aankloppen.
Inderdaad. En veel andere landen doen geen moer. Zo vertikt Polen het om zelfs ook maar 7.000 vluchtelingen op te nemen. Je moet het ze nageven: daar luistert de politiek tenminste wél naar de bevolking.
pi_157802603
veel te fucking laat, alle uitzuigers en kakkerlakken zijn al binnen.

Samen met terroristen, veel plezier zweden.
pi_157802616
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 00:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Inderdaad. En veel andere landen doen geen moer. Zo vertikt Polen het om zelfs ook maar 7.000 vluchtelingen op te nemen. Je moet het ze nageven: daar luistert de politiek tenminste wél naar de bevolking.
We, en Duitsland voorop, hebben dit probleem natuurlijk zelf gecreëerd. Geef mensen opvang, gratis zorgverzekeringen, verblijfsvergunningen, uitkeringen en voorrang op huurhuizen en ze komen massaal.

De politiek zorgt ervoor dat ons hele land, op termijn, onherkenbaar veranderd. En ze hebben ook nog eens zelf de doden in de Middellandse zee op hun geweten.
pi_157802683
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 00:33 schreef luxerobots het volgende:

[..]

We, en Duitsland voorop, hebben dit probleem natuurlijk zelf gecreëerd. Geef mensen opvang, gratis zorgverzekeringen, verblijfsvergunningen, uitkeringen en voorrang op huurhuizen en ze komen massaal.

De politiek zorgt ervoor dat ons hele land, op termijn, onherkenbaar veranderd. En ze hebben ook nog eens zelf de doden in de Middellandse zee op hun geweten.
Ik vraag me af of de verandering überhaupt nog te keren valt. Stukje bij beetje wordt ons land weggeven aan de barbaarse cultuur die islam heet. De situatie wordt hier steeds onaangenamer.

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 25-11-2015 02:18:56 ]
pi_157802711
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:53 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Man , man , man , man.

Nobelprijs voor ranzige debiliteit die man.

Meteen.

[ Bericht 5% gewijzigd door paddy op 25-11-2015 01:49:26 ]
- Fernando Pessoa
  woensdag 25 november 2015 @ 00:49:27 #30
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_157802980
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 00:40 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vraag me af of de verandering überhaupt nog te keren valt. Stukje bij beetje wordt ons land weggeven aan de barbaarse cultuur die islam heet. De situatie wordt hier steeds onaangenamer.
Het is niet zo dat wij onze cultuur simpelweg aan de islam weggeven. Daarvoor zijn de immigratiestromen ook te divers (met Sjiieten, Christenen, Koerden etc.). Daarnaast hebben de islamisten nog een probleem. Ze kunnen niet samenwerken, ze kunnen samen nog niet eens een kinderfeestje organiseren.

Wat er gaande is, is dat Nederlands steeds multicultureler wordt. Nederland wordt een land van allemaal schreeuwerige groepen mensen. Neem het Sinterklaasfeest, vroeger was er nauwelijks kritiek. Maar met de toename van het aantal verschillende culturen is de kritiek toegenomen. En eerlijk zijn ze niet in hun kritiek, rancune tegen onze samenleving speelt gewoon een rol.

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 25-11-2015 02:44:31 ]
  woensdag 25 november 2015 @ 01:36:56 #32
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_157803041
De oplossing is zo simpel: stop met het uitdelen van geld en luxe! Zorg dat er niets te halen valt, vang ze humaan op in een kamp met een groot hek er omheen, en zorg dat ze nooit van hun leven kans maken om zich in de rest van het land te begeven. Voer ze daar gezond voedsel volgens de lokale standaard, en als dat niet bevalt mogen ze fijn terug naar waar ze vandaan komen.

Grenscontroles hadden er natuurlijk moeten zijn, maar naast controle moet de aanzuigende werking weg. En 14000 woningen bouwen helpt daar niet bij, net als een generaal pardon voor illegale fraudeurs die toch hier blijven na te zijn uitgeprocedeerd.
censuur :O
  woensdag 25 november 2015 @ 01:39:37 #33
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_157803055
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 01:26 schreef luxerobots het volgende:
Wat er gaande is, is dat Nederlands steeds multicultureler wordt. Nederland wordt een land van allemaal schreeuwerige groepen mensen. Neem het Sinterklaasfeest, vroeger was er nauwelijks kritiek. Maar met de toename van het aantal verschillende culturen is de kritiek toegenomen. En eerlijk zijn ze niet in hun kritiek, rancune tegen onze samenleving speelt gewoon een rol.
Onze eigen cultuur verdwijnt doordat de overheid perse al die vreemde "culturen" wil beschermen. Totaal onzinnig, want onze eigen cultuur bestaat slechts op dit kleine stukje aarde, terwijl die vreemde culturen in heel veel andere landen beschermd worden.
  woensdag 25 november 2015 @ 01:59:09 #34
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_157803147
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Du var i skolan men borde ta bättre hand på svenska lektion.

:P
  woensdag 25 november 2015 @ 02:26:23 #35
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157803241
Gaat Zweden quota instellen? Op grond van het Vluchtelingenverdrag hebben mensen toch nog steeds het recht asiel aan te vragen in Zweden? Ik zie niets veranderen.....
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_157803398
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:58 schreef Confetti het volgende:

[..]

Nou wees niet bang op FOK! zijn er tientallen hoor.
Ik zwaai naar dieren.
pi_157803466
TS
Nederland 16,7 miljoen inwoners.41.526 km² Nederland
Zweden 9,7 miljoen inwoners. 450.295 km Zweden

Voor de rest; vluchtelingen die vluchten voor hun leven helpen.
De mensen die het economisch beter willen hebben snap ik heel goed, maar horen als ieder ander dat moet, het te proberen met emigreren.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_157803478
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 00:43 schreef Eufonie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Pipi Langkous zal binnenkort ook wel omgetoverd worden in Pipita Al-Langkousie, gespeeld door een homoseksuele neger in drag met baard. Drie maal drie is boem, lalalalala. Ik heb een huis, een onbetaald geval, gekregen van de staat, en het is nu al in verval. Ik heb een huis, ofschoon ik heel graag reis, met bomgordel en al, ga ik nu naar het paradijs. Vier maal twee is boem, tralalala...
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_157804090
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 01:26 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het is niet zo dat wij onze cultuur simpelweg aan de islam weggeven. Daarvoor zijn de immigratiestromen ook te divers (met Sjiieten, Christenen, Koerden etc.). Daarnaast hebben de islamisten nog een probleem. Ze kunnen niet samenwerken, ze kunnen samen nog niet eens een kinderfeestje organiseren.

Een groot deel van de migranten heeft gemeen dat ze aanhanger zijn van de religie die ik kennelijk niet de kwalificaties mag geven die ik eraan gaf. Ik maak ik mijn posts onderscheid tussen individuele moslims (die zich verder normaal gedragen) en de aanwezigheid van de islam als zodanig. Dat laatste is een steeds groter probleem aan het worden en dat heeft alles met het karakter van die religie te maken, ook al zijn er uiteenlopende interpretaties en staan groepen moslims elkaar naar het leven.

Wat blijft is de onderdrukking. Wat blijft zijn de zeer ernstige mensenrechtenschendingen in moslimlanden. Wat blijft zijn de uitermate conservatieve opvattingen die moslims meebrengen naar ons seculiere, liberale Nederland. Wat blijft is de neiging om religie boven de wet te plaatsen, enzovoort.

Nederland wordt wellicht multicultureler, maar kent geen multiculturele samenleving. Wat je ziet, zijn groepen mensen die totaal langs elkaar heen leven. En wat bepaalde groepen nieuwkomers betreft: het liefst hebben ze volledig schijt aan onze samenleving, onze wetten en regels. Zolang ze hun hand maar kunnen ophouden voor een uitkering en sociale voorzieningen. Dat is hoe de vlag erbij hangt. Niet alleen hier in Nederland, maar ook in diverse andere Europese landen. Overal viert naïviteit hoogtij. En overal verandert de samenleving ongewild, zonder draagvlak van de bevolking, in een onsamenhangende puinhoop met groepen mensen die niks van elkaar moeten weten.

We hebben nu al meer islam dan gezond is; meer dan we aankunnen. We hebben levensgrote integratieproblemen, we hebben radicaliserende jongeren, we hebben salafistische haatpaleizen, noem maar op. En we doen er veel te weinig aan. Sterker nog: de grenzen staan wagenwijd open om nieuwe karrenvrachten moslims binnen te laten.
pi_157804245
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 00:40 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dank je ouders daar maar voor en leer onderscheid maken in de islam.
pi_157804265
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 08:51 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Dank je ouders daar maar voor en leer onderscheid maken in de islam.
Nee. Ik leer geen onderscheid maken in de islam. Ik ben namelijk niet van plan om me in de islam te verdiepen. Laat moslims zich maar beter in de normen en waarden van onze samenleving verdiepen, in plaats van andersom.

Overigens wordt keer op keer benadrukt dat er geen gematigde islam bestaat.
pi_157804274
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 08:53 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee. Ik leer geen onderscheid maken in de islam. Ik ben namelijk niet van plan om me in de islam te verdiepen. Laat moslims zich maar beter in de normen en waarden van onze samenleving verdiepen, in plaats van andersom.

Nee, verdiep je er niet in. Want dan kun je je pvv oneliners niet meer gebruiken.

Spreken over moslims die zich moeten aanpassem terwijl je je informatie haalt uit de media en zielig en met angst je mening op fok moet plaatsen. Irl ben je vast bang om langs een gesluierde dame te lopen _O-
pi_157804319
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 08:54 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Nee, verdiep je er niet in. Want dan kun je je pvv oneliners niet meer gebruiken.

Spreken over moslims die zich moeten aanpassem terwijl je je informatie haalt uit de media en zielig en met angst je mening op fok moet plaatsen. Irl ben je vast bang om langs een gesluierde dame te lopen _O-
Ik verdiep me er niet in nee. Ik woon in een liberaal, seculier land. Ik ben atheïst. Ik ga mijn tijd niet verspillen aan mezelf verdiepen in een barbaarse, 14 eeuwen oude religie die anno 2015 nog steeds de opvattingen uit het jaar 600 uitdraagt. Ik krijg al veel te veel van de islam mee; er is haast geen ontkomen aan.

Irl zeg ik vriendelijk goedemorgen tegen de buurvrouw met hoofddoekje. Zoals ik al aangaf, beoordeel ik individuele mensen op hun gedrag. En zolang hun religie dat gedrag niet overheerst, is er weinig aan de hand. De problemen met de islam als zodanig zijn er echter wel. En die problemen, die veel te lang weggewimpeld zijn, moeten worden benoemd en aangepakt.

En - om het weer on-topic te brengen - één van de onderdelen van de aanpak is het sluiten van de grenzen voor migranten uit moslimlanden zolang de levensgrote integratieproblemen die we nu hebben niet adequaat zijn opgelost.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2015 09:14:12 ]
pi_157804386
Zweden staat op instorten en dat zien ze nu pas. Ook de autochtone bevolking is het spuugzat met dat"multiculturalisme" en gooien het roer om waardoor de SD meer stemmen krijgt.

De SD is ook de enige partij die daar realistisch denkt.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_157804451
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 03:16 schreef paddy het volgende:
TS
Nederland 16,7 miljoen inwoners.41.526 km² Nederland
Zweden 9,7 miljoen inwoners. 450.295 km Zweden

Voor de rest; vluchtelingen die vluchten voor hun leven helpen.
De mensen die het economisch beter willen hebben snap ik heel goed, maar horen als ieder ander dat moet, het te proberen met emigreren.
Waarvan een derde relatief bewoonbaar, rest is onherbergzaam bos, moeras en berggebied.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_157804481
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 09:00 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik verdiep me er niet in nee. Ik woon in een liberaal, seculier land. Ik ben atheïst. Ik ga mijn tijd niet verspillen aan mezelf verdiepen in een barbaarse, 14 eeuwen oude religie die anno 2015 nog steeds de opvattingen uit het jaar 600 uitdraagt. Ik krijg al veel te veel van de islam mee; er is haast geen ontkomen aan.

Irl zeg ik vriendelijk goedemorgen tegen de buurvrouw met hoofddoekje. Zoals ik al aangaf, beoordeel ik individuele mensen op hun gedrag. En zolang hun religie dat gedrag niet overheerst, is er weinig aan de hand. De problemen met de islam als zodanig zijn er echter wel. En die problemen, die veel te lang weggewimpeld zijn, moeten worden benoemd en aangepakt.

En - om het weer on-topic te brengen - één van de onderdelen van de aanpak is het sluiten van de grenzen voor migranten uit moslimlanden zolang de levensgrote integratieproblemen die we nu hebben niet adequaat zijn opgelost.
Schuif het maar af op de islam :)

[ Bericht 5% gewijzigd door paddy op 26-11-2015 00:06:52 (Probeer het met tegenargumenten) ]
pi_157804548
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 09:17 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Schuif het maar af op de islam, :)
Inderdaad, het is niet de islam, het zijn wijzelf die niet om kunnen gaan met deze zandbakideologie en zo snel mogelijk moeten omkatten...

[ Bericht 12% gewijzigd door paddy op 26-11-2015 00:07:42 ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_157804590
quote:

[..]

=

Je noemt mij een "simpele ziel" omdat ik jouw religie niet omarm en niet zie als onderdeel van de oplossing. Jouw misvatting is bovendien dat je de islam van binnen naar buiten moet kennen om iets te vinden van de huidige integratieproblematiek, de toestroom van groepen asielzoekers en de ontwrichting van onze westerse samenleving. Dat is namelijk niet het geval.

Sterker nog: zoals bij elke religie gaan moslims selectief om met wat ze in hun heilige boek lezen. Dat moet ook wel, gezien de vele tegenstrijdigheden die erin staan. Jij denkt kennelijk graag islam-centrisch. Ik niet. Ik wil niet dat welke religie dan ook centraal staat in ons denken. Zeker niet over ingewikkelde vraagstukken zoals de vluchtelingentoestroom en het oplossen van levensgrote integratieproblemen.

De oplossing van die problemen ligt trouwens ook niet bij religie, bij ontzag voor religie of bij jezelf nog meer verdiepen in religie. De oplossing ligt juist bij het vinden van een common ground; een set normen en waarden waar iedereen zich aan houdt, ongeacht religie (een keuze!) of persoonlijke opvattingen. Mensen die zich tegen die common ground verzetten of die actief haatzaaien, moeten worden uitgezet of bestraft.

[ Bericht 4% gewijzigd door paddy op 26-11-2015 00:08:26 ]
  woensdag 25 november 2015 @ 09:26:12 #49
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_157804601
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:21 schreef Ticootje het volgende:
Denk je dat die migranten zich een beetje in de taiga laten plaatsen? Die trekken massaal naar steden als Malmö en Stockholm en weigeren opvang in het noorden. Is al meerdere keren nieuws over geweest.
pi_157805044
quote:

[..]

Om er nog maar over te zwijgen dat je als politicus ongelooflijk zwak en zielig bent als je daar gaat staan janken en gebrabbel uitkraamt.

De bevolking is al niet blij met haar maar dit kan nog wel eens de doodsteek betekenen.
pi_157805171
quote:

[..]

=

Vertel eens, wat heeft de islam tot nu toe voor positiefs bijgebracht aan de wereld?

[ Bericht 6% gewijzigd door paddy op 26-11-2015 00:09:59 ]
  woensdag 25 november 2015 @ 10:22:02 #52
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_157805338
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 08:53 schreef Elfletterig het volgende:
Het feit dat ze die term gebruiken geeft wel aan dat ook de politiek-correcte linksies die dit zeggen weten dat de islam niet deugt. Het antieke boek waar ze naar leven roept veelvuldig op ons te doden... Hoe kan dat legaal zijn?
Als ik een boek zou schrijven dat oproept tot het doden van iedereen die geen cavia heeft, en mensen serieus naar dat boek gaan leven, dan zou dat boek verboden worden en de aanhang voor gek verklaard! Dat is wat er zou gebeuren met gelovigen als het nu niet zou bestaan en iemand het nu zou verzinnen... De enige reden dat het wordt toegestaan, is dat het historisch zo gegroeid is.

Wat mij betreft wordt IEDEREEN die z'n geloof boven onze wet stelt uit Europa gezet.
pi_157805341
quote:

Wij hebben er dit jaar tot nu toe 50.000 toegelaten, en een land met veel minder inwoners als wij hebben al bijna de helft meer in 2 maanden toegelaten. _O-
'veel minder inwoners dan wij'

En 80.000 is niet bijna de helft meer dan 50.000, maar meer dan dat.
  woensdag 25 november 2015 @ 10:28:32 #54
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_157805423
quote:
10s.gif Op woensdag 25 november 2015 09:26 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Denk je dat die migranten zich een beetje in de taiga laten plaatsen? Die trekken massaal naar steden als Malmö en Stockholm en weigeren opvang in het noorden. Is al meerdere keren nieuws over geweest.
Ik zou zeggen, weigeren is geen optie. Je gaat gewoon, goedschiks of kwaadschiks.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_157805473
En hier is antwoord op je vraag.

.
pi_157805578
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 10:07 schreef HSG het volgende:

[..]

Vertel eens, wat heeft de islam tot nu toe voor positiefs bijgebracht aan de wereld?
Wat een standaard ruk vraag.

Een topic vol clichés.
pi_157807117
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 10:38 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Een topic vol clichés.
Chinezen komen naar Europa, zetten mooie bedrijven op, ze zorgen niemand tot overlast, nooit geen rellen gezien van 2'e generatie jongeren van chinezen komaf, nooit aanrandingen of vechtpartijen in discotheken, deze mensen dragen daadwerkelijk wat bij aan onze economie en ons leven.

Moslims komen vaak uit zeer onderontwikkelde landen, zoals Somalië, spugen op de grond, zijn in grote getallen werkloos, gedragen zich soms agressief, zijn vaak crimineel, mijn moeder werkt op een kantoor met strafrecht en bijna alle dossiers bestaan uit moslimnamen.

Ze haten vaak de manier hoe wij leven, en zijn vaak juist een last voor een gemeenschap.

Kijk maar naar Brussel, kijk wat voor consequenties deze terroristische dreiging heeft,op de hele samenleving, winkels, en restaurant hebben geen inkomsten, kinderen kunnen niet naar school...

Moslims zijn overal in de wereld de dominante partij, slachten in Afrika soms hele christelijke dorpen af, (denk aan Nigeria) ..
Het is te gek voor woorden dat we in onze eigen landen militairen moeten inzetten op kerstmarkten..

Tijdens ramadan hoeven hun toch ook niet te vrezen voor aanslagen van ons? Wij geven hun vrijheid, terwijl hun het tegenovergestelde bij ons doen.
pi_157807337
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 11:54 schreef Charleville het volgende:

[..]

Chinezen komen naar Europa, zetten mooie bedrijven op, ze zorgen niemand tot overlast, nooit geen rellen gezien van 2'e generatie jongeren van chinezen komaf, nooit aanrandingen of vechtpartijen in discotheken, deze mensen dragen daadwerkelijk wat bij aan onze economie en ons leven.

Moslims komen vaak uit zeer onderontwikkelde landen, zoals Somalië, spugen op de grond, zijn in grote getallen werkloos, gedragen zich soms agressief, zijn vaak crimineel, mijn moeder werkt op een kantoor met strafrecht en bijna alle dossiers bestaan uit moslimnamen.

Ze haten vaak de manier hoe wij leven, en zijn vaak juist een last voor een gemeenschap.

Kijk maar naar Brussel, kijk wat voor consequenties deze terroristische dreiging heeft,op de hele samenleving, winkels, en restaurant hebben geen inkomsten, kinderen kunnen niet naar school...

Moslims zijn overal in de wereld de dominante partij, slachten in Afrika soms hele christelijke dorpen af, (denk aan Nigeria) ..
Het is te gek voor woorden dat we in onze eigen landen militairen moeten inzetten op kerstmarkten..

Tijdens ramadan hoeven hun toch ook niet te vrezen voor aanslagen van ons? Wij geven hun vrijheid, terwijl hun het tegenovergestelde bij ons doen.
Moslims.

Bosnië, Turkije, Iran, Irak, Syrie, Koerdistan, Turkmenistan etc etc gooi je werkelijk over een hoop?

In diezelfde Afrikaanse landen slachten Christenen ook wat af maar dat zie je niet in je Telegraafje.
pi_157807511
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 12:04 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Moslims.

Bosnië, Turkije, Iran, Irak, Syrie, Koerdistan, Turkmenistan etc etc gooi je werkelijk over een hoop?

In diezelfde Afrikaanse landen slachten Christenen ook wat af maar dat zie je niet in je Telegraafje.
:{
pi_157811242
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 00:27 schreef Proximo het volgende:

[..]

Een wereldbeeld waarin afrikanen allemaal consequent hongernegers zijn die met opgezette buikjes en betraande ogen rond hun kinderen staan die vliegen op het hoofd hebben.
Vanuit een luxe kantoor met mooie foto's van goede daden overleggen met andere blanke vrouwen die het allemaal ook heel lief bedoelen.
Eind van de dag stap je in de nieuwe volvo, rijd je naar een compleet blanke suburb of ga je met je vriendinnen lekker aan de wijntjes in een hip barretje in een duur district van stockholm.

Geschiedenis betekent voor jou vooral hoe fout wij als Europeanen in het verleden zijn geweest en daaraan koppel je dat alles buiten het westen zielig is, behalve Rusland of de VS, want dat beschouw je als misdadige regimes.

Tot je een keer de verkeerde afslag neemt met de auto en ziet wat jij en je mede do-gooders eigenlijk hebben aangericht in het land van je jeugd. En dan besef je het
En komen de (nep) tranen.
pi_157811301
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 10:31 schreef Physsic het volgende:
En hier is antwoord op je vraag.

.
Money en family.

Niks nieuws.

Zijn er nog mensen die dit soort kansparels nog steeds vluchtelingen (durven te) noemen?
  woensdag 25 november 2015 @ 15:11:06 #62
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157811429
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 12:04 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Moslims.

Laten we wel zijn: de islam is toch een beetje het nazisme of stalinisme van onze tijd. Waarbij natuurlijk ook niet iedere stalinist individueel gevaarlijk of gewelddadig was.
pi_157811841
quote:
2s.gif Op woensdag 25 november 2015 15:11 schreef Morendo het volgende:

[..]

Laten we wel zijn: de islam is toch een beetje het nazisme of stalinisme van onze tijd. Waarbij natuurlijk ook niet iedere stalinist individueel gevaarlijk of gewelddadig was.
:')

:') !!!!!!!
  woensdag 25 november 2015 @ 15:29:23 #64
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_157811879
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 00:27 schreef Proximo het volgende:

[..]

_O_ _O_
pi_157812237
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 15:04 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Money en family.

Niks nieuws.

Zijn er nog mensen die dit soort kansparels nog steeds vluchtelingen (durven te) noemen?
Er zijn vluchtelingen en mensen die voor money komen.

Je kunt ze niet over een hoop gooien.
pi_157812257
quote:
2s.gif Op woensdag 25 november 2015 15:11 schreef Morendo het volgende:

[..]

Laten we wel wezen: jij weet niet waar je over spreekt.
Weet ook niet wat ik moet zeggen op jouw absurde bewering.
  woensdag 25 november 2015 @ 15:43:09 #67
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157812269
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 15:41 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

"Over een hoop gooien." :')
  woensdag 25 november 2015 @ 15:44:55 #68
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157812306
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 15:42 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Probeer toch maar eens: islamitische landen lijken niet op communistische of fascistische landen, want: ------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pi_157812382
Waarom gaan die testosteronbommen getraumatiseerde oorlogsslachtoffers allemaal naar Zweden?

[ Bericht 0% gewijzigd door Braindead2000 op 25-11-2015 16:14:51 ]
pi_157812410
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 10:38 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Een topic vol clichés.
Niets dus.
pi_157814295
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 15:41 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Die voor money komen zijn zo langzamerhand wel in de meerderheid lijkt mij.

Zoals ik al eerder heb gezegd : bij een instroom als deze en de belasting op Europa en dit land wat kosten en verdraagzaamheid betreft zijn uiteindelijk ook de echte kansarmen en vluchtelingen de dupe.
pi_157814503
quote:
10s.gif Op woensdag 25 november 2015 15:43 schreef Morendo het volgende:

[..]

"Over een hoop gooien." :')
Op. Bedankt dat juist jij dit verbetert.
pi_157814519
quote:
2s.gif Op woensdag 25 november 2015 15:44 schreef Morendo het volgende:

[..]

Probeer toch maar eens: islamitische landen lijken niet op communistische of fascistische landen, want: ------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nee.
  woensdag 25 november 2015 @ 17:48:46 #74
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_157815102
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 17:06 schreef DrMabuse het volgende:
Die voor money komen zijn zo langzamerhand wel in de meerderheid lijkt mij.
Dat is altijd al zo geweest. Dat geldt voor iedereen die duizenden kilometers hierheen reist.
pi_157816091
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 17:48 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat is altijd al zo geweest. Dat geldt voor iedereen die duizenden kilometers hierheen reist.
Vrijwel elke Syriër die hier aanklopt mag blijven. Dat vind ik eigenlijk uitermate vreemd. Syrië is zeer zeker geen prettig land, maar de meerderheid gaat gewoon door met leven, ook in Syrië gaat het gewone leven door.

Er was laatst een documentaire op tv over de leerindustrie in Bangladesh. Mensen werken 12 uur per dag in de hitte en chemische dampen om het leer te bewerken. Deze mensen hebben verkleuringen en uitslag op hun huid en krijgen vaak kanker. Bengalezen die hier aankloppen worden vrijwel altijd teruggestuurd. Ja, geen oorlogsvluchteling. Maar het lijkt me dat veel Bengalezen het slechter hebben dan menig Syriër.
pi_157816637
Het was toch zo dat je niks kan doen om de asielinstroom af te remmen? Dat hoor ik namelijk bijna alle politici en een hoop mensen op Fok zeggen. Dat Wilders niks kan doen omdat je geen muur om Nederland kan zetten en daarom alles zal moeten accepteren zoals het is.
pi_157816702
quote:
5s.gif Op woensdag 25 november 2015 15:48 schreef Braindead2000 het volgende:
Waarom gaan die testosteronbommen getraumatiseerde oorlogsslachtoffers allemaal naar Zweden?

[ afbeelding ]
Die middelste is wel lief
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_157816917
quote:

[..]

Dit geldt net zo goed voor Samsom, Pechtold en Klaver.
pi_157816922
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 18:39 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Vrijwel elke Syriër die hier aanklopt mag blijven. Dat vind ik eigenlijk uitermate vreemd. Syrië is zeer zeker geen prettig land, maar de meerderheid gaat gewoon door met leven, ook in Syrië gaat het gewone leven door.

Er was laatst een documentaire op tv over de leerindustrie in Bangladesh. Mensen werken 12 uur per dag in de hitte en chemische dampen om het leer te bewerken. Deze mensen hebben verkleuringen en uitslag op hun huid en krijgen vaak kanker. Bengalezen die hier aankloppen worden vrijwel altijd teruggestuurd. Ja, geen oorlogsvluchteling. Maar het lijkt me dat veel Bengalezen het slechter hebben dan menig Syriër.
Ja, het is goed vertoeven in Syrie!

Het leven gaat gewoon door...

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 25 november 2015 @ 19:09:29 #80
431252 Balo45telli
Marokkaanse import-Europeaan.
pi_157816972
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 19:08 schreef erodome het volgende:

[..]

Ja, het is goed vertoeven in Syrie!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het leven gaat gewoon door...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Alsof het allemaal zo zwart-wit is. Je houdt jezelf voor de gek.
Rusland zal Syrië bevrijden van de door het westen getrainde ISIS-strijders.
pi_157817150
quote:
7s.gif Op woensdag 25 november 2015 19:09 schreef Balo45telli het volgende:

[..]

Alsof het allemaal zo zwart-wit is. Je houdt jezelf voor de gek.
Vertel dan eens, wat is er zwart/wit kijken aan de realiteit zien, steden die gewoon ronduit plat liggen? En de bombardementen die nu nogsteeds doorgaan en nog meer platleggen?

Valt allemaal wel mee toch, kan je best wonen....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 25 november 2015 @ 19:17:51 #82
431252 Balo45telli
pi_157817210
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 19:15 schreef erodome het volgende:

[..]

Vertel dan eens, wat is er zwart/wit kijken aan de realiteit zien, steden die gewoon ronduit plat liggen? En de bombardementen die nu nogsteeds doorgaan en nog meer platleggen?

[ afbeelding ]

Valt allemaal wel mee toch, kan je best wonen....
Ja maar wat wil je hier nou mee zeggen dan? Dat we 15 miljoen Syriërs moeten opvangen ofzo?
pi_157817569
quote:
7s.gif Op woensdag 25 november 2015 19:17 schreef Balo45telli het volgende:

[..]

Ja maar wat wil je hier nou mee zeggen dan? Dat we 15 miljoen Syriërs moeten opvangen ofzo?
Dat het praatje dat het allemaal reuze meevalt in Syrie nergens op slaat. Zie waarop ik reageer.

We zitten nu eenmaal met een enorme stroom aan mensen die nogal goede redenen hebben daar niet te willen blijven.
We zullen moeten samenwerken in zowel opvang als dit probleem oplossen zodat er weer wat opgebouwd kan worden daar. Maar dat laatste zal nog jaren duren.
Een gedegen (tijdelijke) opvang, rekening ermee houdend dat het jaren gaat duren is noodzakelijk.

Wat wil jij dan met die mensen, ze lekker terug daarheen sturen?

Naar Damascus?

Naar Aleppo?

Naar Hama dan?

Of toch maar naar Latakia?

Moet ik nog even doorgaan of snap je het punt?
  woensdag 25 november 2015 @ 19:46:12 #84
431252 Balo45telli
pi_157818192
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 19:27 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat het praatje dat het allemaal reuze meevalt in Syrie nergens op slaat. Zie waarop ik reageer.

We zitten nu eenmaal met een enorme stroom aan mensen die nogal goede redenen hebben daar niet te willen blijven.
We zullen moeten samenwerken in zowel opvang als dit probleem oplossen zodat er weer wat opgebouwd kan worden daar. Maar dat laatste zal nog jaren duren.
Een gedegen (tijdelijke) opvang, rekening ermee houdend dat het jaren gaat duren is noodzakelijk.

Naar Damascus?

[ afbeelding ]

Naar Aleppo?

[ afbeelding ]

Naar Hama dan?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Je hebt gelijk dat ze niet in Syrië moeten blijven maar ze kunnen prima opgevangen worden in Turkije, Libanon, Griekenland, Servië enzovoorts. Dat hoeft niet in west Europa, 5000km verderop.
pi_157818461
quote:
7s.gif Op woensdag 25 november 2015 19:17 schreef Balo45telli het volgende:

[..]

Je hebt gelijk.
In Syrië zijn er echt genoeg plekken, waar het gewoon veilig is.
Ik heb een reportage gezien, dat er zelfs gewoon nog discotheken open zijn, waar veel seculieren en anders gelovigen feest vieren en shisha roken.

Grote delen ten westen van Syrië zijn gewoon in handen van de overheid, waar dan ook precies dezelfde wetten gelden als voorheen.

Groen, rood en geel zijn partijen de baas die niets met terrorisme te maken hebben
Dus bijna het halve land.

https://en.wikipedia.org/(...)vil_War_detailed_map

En als je dan toch niet veilig bent, kan je altijd nog naar Turkije, mensen die helemaal vanuit Syrië naar Zweden lopen, zijn geen echte vluchtelingen die vluchten niet alleen voor veiligheid naar mijn mening, maar voor een goed bestaan.
pi_157818663
quote:
7s.gif Op woensdag 25 november 2015 19:46 schreef Balo45telli het volgende:

[..]

Je hebt gelijk dat ze niet in Syrië moeten blijven maar ze kunnen prima opgevangen worden in Turkije, Libanon, Griekenland, Servië enzovoorts. Dat hoeft niet in west Europa, 5000km verderop.
En die landen kunnen dat wel aan zo alleen? Dan is het ineens niet erg en gelden alle problemen die jij voor hier ziet niet?

Erg makkelijk dit, ja ze moeten geholpen doen, maar niet hier, dat mag een ander lekker doen!!!
Iedereen zal zijn steentje bij moeten dragen en hoe meer mensen en landen dat in gaan zien, hoe sneller we dit in betere banen kunnen leiden.
pi_157818767
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 19:59 schreef erodome het volgende:

[..]

En die landen kunnen dat wel aan zo alleen? Dan is het ineens niet erg en gelden alle problemen die jij voor hier ziet niet?

Erg makkelijk dit, ja ze moeten geholpen doen, maar niet hier, dat mag een ander lekker doen!!!
Iedereen zal zijn steentje bij moeten dragen en hoe meer mensen en landen dat in gaan zien, hoe sneller we dit in betere banen kunnen leiden.
Hoezo zouden wij dat moeten? Lokale problemen dienen lokaal op te worden gelost. Niet ook ons probleem er van maken.
pi_157819192
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 19:27 schreef erodome het volgende:

[..]

Naar Damascus?

[ afbeelding ]

Naar Aleppo?

[ afbeelding ]

Naar Hama dan?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Natuurlijk is Syrië geen prettig land en is veel verwoest. Het punt dat ik wilde maken is dat het normale leven ook gewoon doorgaat. Iets dat je niet veel in het nieuws ziet, want de nieuwswaarde van mensen die naar hun werk of naar school gaan, is veel kleiner dan elke aanval en elk bombardement.

Nu wordt vrijwel elke Syriër hier toegelaten. Dan is mijn vraag, waarom laten we niet elke wereldburger in problemen hier toe? Want waarom heeft een Syriër meer rechten dan een Bengalees in de leerindustrie, een Indisch meisje in de seksindustrie of een Wit-Russisch kind in een weeshuis?

Hier overigens wat foto's.

http://www.independent.co(...)nflict-10318367.html

En zo zijn er vele foto's te vinden.
  woensdag 25 november 2015 @ 20:29:47 #89
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_157819419
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 20:21 schreef luxerobots het volgende:
Natuurlijk is Syrië geen prettig land en is veel verwoest. Het punt dat ik wilde maken is dat het normale leven ook gewoon doorgaat.
Wat er niet prettig aan is zijn niet de kapotgeschoten gebouwen, maar de mensen die daar wonen.
pi_157820368
Momenteel klopt alles hier aan. Syriërs, Irakezen, Iraniërs, Albanezen, Marokkanen, Bengalezen etc.

Syriërs, u bent welkom. U krijgt binnenkort een uitkering en een sociale huurwoning toegewezen.

Bengalezen. Mooi oprotten, maak maar mooie tassen en schoenen voor ons.
  woensdag 25 november 2015 @ 21:09:51 #91
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157820728
Alleen Syriërs toelaten, de rest weigeren.

Klinkt hard maar anders blijft het dweilen met de kraan open.
  woensdag 25 november 2015 @ 21:12:19 #92
431252 Balo45telli
pi_157820793
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 21:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
Alleen Syriërs toelaten, de rest weigeren.

Klinkt hard maar anders blijft het dweilen met de kraan open.
Wat vind je van mensen zonder paspoort/papieren die wel beweren uit Syrië te komen? Toelaten of niet?
pi_157820918
quote:
7s.gif Op woensdag 25 november 2015 21:12 schreef Balo45telli het volgende:

[..]

Wat vind je van mensen zonder paspoort/papieren die wel beweren uit Syrië te komen? Toelaten of niet?
Die mensen worden ook toegelaten. We weten niet wie we toelaten, er kunnen ook IS-sympathisanten en overige oorlogsmisdadigers ergens in een huurwoning belanden.
  woensdag 25 november 2015 @ 21:29:54 #94
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157821503
quote:
7s.gif Op woensdag 25 november 2015 21:12 schreef Balo45telli het volgende:

[..]

Bij voorkeur niet. Je weet niet wie of wat je allemaal binnenhaalt. Mensen zonder (geldig) paspoort in aparte opvang zetten terwijl onderzoek naar herkomst loopt.

Ik ben sowieso voor kortdurende verblijfsvergunningen van 1 of 2 jaar. In die periode moeten nieuwkomers (statushouders) aantonen actief te werken aan een toekomst hier. De taal leren, een plan laten opstellen voor hun toekomst (wat voor vakgebied wil ik gaan werken, wil ik een cursus/studie gaan doen om in NL een toekomst op te bouwen). Daarvoor mag best subsidie vanuit de overheid beschikbaar worden gesteld, om mensen die echt willen vooruit te helpen en ze hun eerste stappen te laten maken. Stattushouders die alleen maar hun hand ophouden en na die 2 jaar geen enkele progressie boeken qua integratie, geen verlenging geven. Jammer maar helaas, we kunnen niet allerlei mensen tot in de pruimentijd blijven onderhouden. Gezinshereniging enkel bij aantoonbare progressie in het integratietraject.

We moeten in Nederland toe naar een complete herziening van het asiel- en immigratietraject. Bij voorkeur een Greencard-systeem voor gecontroleerde (arbeids)immigratie en asiel enkel nog voor (politiek) vervolgden etc. Genoeg argumenten tegen massale immigratie vanuit Midden-Oosten en Afrika: totaal andere cultuur, enorme (sociale) woningnood in Nederland, te weinig werk, aantoonbare problemen met voorgaande groepen migranten, NL is al het dichtstbevolkte land van Europa enz enz.

Wat bovenstaande moet voorkomen is dat we over een paar jaar met tienduizenden mensen zitten opgescheept die weer worden weggestopt in dezelfde wijken, niet de noodzaak zien om de taal te leren, in hun eigen community blijven hangen en nooit aan de bak komen op de arbeidsmarkt. Een Pakistaanse arts met universitaire diploma's die goed Engels spreekt? Van harte welkom! (Maar die komt niet op een gammel bootje in Griekenland aan, die wordt gerekruteerd en met werkvisum en al op zak ingevlogen) Figuren die hun mond dichtnaaien zoals op de foto's aan de Macedonische grens? Nee, dank je!

[ Bericht 13% gewijzigd door WheeledWarrior op 25-11-2015 21:35:58 ]
pi_157821863
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 21:29 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Bij voorkeur niet. Je weet niet wie of wat je allemaal binnenhaalt. Mensen zonder (geldig) paspoort in aparte opvang zetten terwijl onderzoek naar herkomst loopt.

Ik ben sowieso voor kortdurende verblijfsvergunningen van 1 of 2 jaar. In die periode moeten nieuwkomers (statushouders) aantonen actief te werken aan een toekomst hier. De taal leren, een plan laten opstellen voor hun toekomst (wat voor vakgebied wil ik gaan werken, wil ik een cursus/studie gaan doen om in NL een toekomst op te bouwen). Daarvoor mag best subsidie vanuit de overheid beschikbaar worden gesteld, om mensen die echt willen vooruit te helpen en ze hun eerste stappen te laten maken. Stattushouders die alleen maar hun hand ophouden en na die 2 jaar geen enkele progressie boeken qua integratie, geen verlenging geven. Jammer maar helaas, we kunnen niet allerlei mensen tot in de pruimentijd blijven onderhouden. Gezinshereniging enkel bij aantoonbare progressie in het integratietraject.

We moeten in Nederland toe naar een complete herziening van het asiel- en immigratietraject. Bij voorkeur een Greencard-systeem voor gecontroleerde (arbeids)immigratie en asiel enkel nog voor (politiek) vervolgden etc. Genoeg argumenten tegen massale immigratie vanuit Midden-Oosten en Afrika: totaal andere cultuur, enorme (sociale) woningnood in Nederland, te weinig werk, aantoonbare problemen met voorgaande groepen migranten, NL is al het dichtstbevolkte land van Europa enz enz.

Wat bovenstaande moet voorkomen is dat we over een paar jaar met tienduizenden mensen zitten opgescheept die weer worden weggestopt in dezelfde wijken, niet de noodzaak zien om de taal te leren, in hun eigen community blijven hangen en nooit aan de bak komen op de arbeidsmarkt. Een Pakistaanse arts met universitaire diploma's die goed Engels spreekt? Van harte welkom! (Maar die komt niet op een gammel bootje in Griekenland aan, die wordt gerekruteerd en met werkvisum en al op zak ingevlogen) Figuren die hun mond dichtnaaien zoals op de foto's aan de Macedonische grens? Nee, dank je!
Dan lijkt het me gunstiger om geen immigratie te starten die bij voorbaat kansloos is. Subsidie voor toekomstplannen en taallessen kennen we zo langzamerhand wel.
pi_157822165
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 01:36 schreef RemcoDelft het volgende:
De oplossing is zo simpel: stop met het uitdelen van geld en luxe! Zorg dat er niets te halen valt
Dat is alleen simpel als je het landelijk invoert voor allen die zich daar bevinden. Afschaffen van bijstand, huur- en zorgtoeslag (of de Zweedse equivalenten daarvan) zal een land zeker minder aantrekkelijk maken voor bepaalde groepen immigranten, maar de gemiddelde PVV-er heeft dan ook wel een probleempje.
  woensdag 25 november 2015 @ 21:48:03 #97
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157822171
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 21:39 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dan lijkt het me gunstiger om geen immigratie te starten die bij voorbaat kansloos is. Subsidie voor toekomstplannen en taallessen kennen we zo langzamerhand wel.
Daarom zou ik ook graag naar gecontroleerde arbeidsimmigratie willen. Dus alleen mensen toelaten die vanaf dag 1 hun eigen broek kunnen ophouden of dat binnen afzienbare tijd gaan doen.

Nederlanders die naar het buitenland emigreren doen dat ook vaak omdat ze er een baan hebben gevonden, omdat ze gaan trouwen met iemand uit het land of omdat ze er een eigen bedrijf gaan beginnen (b.v. een bed&breakfast). En ze kiezen specifiek voor een bepaald land, ze weten er vaak al van alles vanaf voordat ze er überhaupt wonen.

Al die migranten die hierheen komen, die weten waarschijnlijk niets van Nederland, of Duitsland of Zweden, buiten dat je er zogenaamd alles gratis krijgt. Ik hoor ze telkens alleen maar kreten bezigen als 'we zouden een beter leven krijgen'. Nee, je krijgt geen beter leven, daar moet je zelf (ook) je best voor doen! Gelukszoekers oke, maar vergeet niet: je maakt je eigen geluk!
  woensdag 25 november 2015 @ 22:58:01 #98
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_157824542
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 21:47 schreef ShadyLane het volgende:
Dat is alleen simpel als je het landelijk invoert voor allen die zich daar bevinden.
Wat dacht je van alleen afschaffen voor asielzoekers (betere naam: illegale migranten)? Er is geen enkel verdrag dat ons verplicht ze een gratis huis met gratis uitkering te geven. Gewoon humaan in leven houden, maar ook niet meer dan dat. Dus niet door onze binnensteden laten zwerven, maar gewoon in grote kampen met hekken er omheen. Tsjechie doet dat ook bijvoorbeeld, heel humaan en heel onaantrekkelijk!

quote:
Afschaffen van bijstand, huur- en zorgtoeslag (of de Zweedse equivalenten daarvan) zal een land zeker minder aantrekkelijk maken voor bepaalde groepen immigranten, maar de gemiddelde PVV-er heeft dan ook wel een probleempje.
Vanwaar die gaat tegen PVV-ers? PVV-ers leven niet van een uitkering, maar krijgen net als andere kamerleden een prima salaris. Of bedoel je de 25% van de Nederlanders die er volgens de huidige peilingen op wil stemmen? Denk je werkelijk dat 25% van de Nederlanders afhankelijk is van uitkeringen? Die steuntrekkers stemmen wel PvdA of SP hoor!
pi_157824759
quote:
Zweden verscherpt toelatingsregels migranten

STOCKHOLM -
Zweden verscherpt zijn grenscontroles en regels voor asielzoekers in een poging het aantal vluchtelingen dat zich aan zijn grenzen meldt, terug te dringen. Dat heeft de Zweedse regering dinsdag bekendgemaakt. De wijzigingen gelden voorlopig voor de komende drie jaar.

Foto: REUTERS
Concreet houden de maatregelen in dat Zweden minder mensen een permanente verblijfsvergunning verstrekt, dat het aantal tijdelijke vergunningen wordt beperkt en de regels voor familiehereniging worden verscherpt. De inzittenden van bussen en treinen die de grens willen passeren, worden strenger gecontroleerd. De Zweedse premier Stefan Löfven zei te hopen dat de maatregelen tot gevolg hebben dat meer asielzoekers zich tot andere Europese landen wenden.
De Noorse regering liet dinsdag weten eveneens de grenscontroles te verscherpen. Oslo denkt met name aan controle van de mensen die per veerboot in Noorwegen aankomen. De Noren zijn geen lid van de Europese Unie, maar wel van het paspoortvrije gebied van Schengen.

Nederland 16,7 miljoen inwoners
Zweden 9,7 miljoen inwoners

Hoezo gaan ze allemaal naar Zweden? Per trein zullen ze sneller in Nederland zitten dan helemaal daar, Het valt mij op dat Nederland niet eens super intrek is bij immigranten, krijgen ze in Zweden meer geld ofiets?

Ik ben benieuwd wat dit allemaal voor de maatschappij en economie gaat betekenen.
15 jaar geleden ben ik in Zweden geweest en toen waren er nog nauwelijks vluchtelingen, of arbeidsmigranten uit islamitische landen.
Een paar denkfouten, TS.

Je hebt het over aantal inwoners zonder te kijken naar oppervlakte. Zweden is een groot land en zeer dunbevolkt. Nederland heeft meer inwoners maar was in de jaren '50 al overbevolkt, laat staan hoe slecht de situatie nu is.

Het geringe aantal inwoners maakt Zweden wel kwetsbaar. Ondanks de extreme kindregelingen in Zweden (een half jaar 'zwangerschapsverlof' voor vaders :') |:( :r ) en andere linkse idioterie krijgen Zweden veel minder kinderen dan hun favoriete import-volk Somaliërs. Dat maakt dat als Zweden zo doorgaat, dat ze binnen 30 jaar al minderheid in eigen land zijn. Dat is levensgevaarlijk.

Immigranten gaan naar Zweden omdat ze daar nog meer geknuffeld worden dan in Nederland. Het is je bijna niet voor te stellen, maar wel waar. Daarnaast is het toelatingspercentage veel hoger dan in Nederland. Kan het nog gekker dan bij ons? Jawel, in Zweden.

Waarom de Zweden dat doen, kan ik niet verklaren.

Wat ik wel weet is dat Zweedse gemeenten op het platteland te maken hebben met leegloop en heel graag import willen. Daarom doen ze er ook alles aan om Nederlandse immigranten te lokken. Zo kun je in veel gemeentes bij een familie logeren om te kijken hoe het daar is, met als doel om mensen te verleiden om naar Zweden te emigreren. Met niet-westerse allochtonen lukt dat natuurlijk niet: Ze kosten veel meer dan ze bijdragen en bovendien willen ze in de grote steden wonen en niet op het platteland waar ze juist mensen zoeken.

Elk jaar staat een aantal van die gemeentes op de immigratiebeurs in Houten. Aardige mensen. Ik heb wel eens voorzichtig gevraagd naar de niet-westerse immigranten en islamitische overlast, maar dan reageren ze heel geheimzinnig. Alsof ze er niet over mogen praten.

Het artikel bevat 2 slordige fouten, die bijna elke journalist maakt:
Ten eerste het woord "vluchtelingen": Het zijn geen vluchtelingen. Zweden ligt heel ver weg van regio's waar mensen vluchten. Het zijn gewone (illegale) immigranten.
Daarnaast het woord "paspoortvrije gebied van Schengen". Schengen is niet paspoort vrij. Paspoort vrij bestaat niet. Je moet nog steeds paspoort (of ID voor EU-ingezetenen) bij je dragen, alleen het wordt niet standaard meer gecontroleerd bij binnenkomst.

[ Bericht 3% gewijzigd door JanKorteachternaam op 25-11-2015 23:16:26 ]
pi_157824868
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 22:58 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wat dacht je van alleen afschaffen voor asielzoekers (betere naam: illegale migranten)? Er is geen enkel verdrag dat ons verplicht ze een gratis huis met gratis uitkering te geven. Gewoon humaan in leven houden, maar ook niet meer dan dat. Dus niet door onze binnensteden laten zwerven, maar gewoon in grote kampen met hekken er omheen. Tsjechie doet dat ook bijvoorbeeld, heel humaan en heel onaantrekkelijk!
Exact! Ik vind "asielzoekers" nog niet het ergste, het woord "vluchtelingen" vind ik veel erger. Mensen die door 6+ veilige landen reizen zijn geen vluchteling meer. Je houdt een keer op met vluchteling zijn.

En inderdaad, het Vluchtelingen Verdrag verplicht enkel het bieden van veiligheid. Dus een tentenkamp, een hek er om heen en water+brood is voldoende om daar aan te voldoen. We zijn Gekke Henkie en heel Afrika weet dat.
pi_157825964
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 23:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Een paar denkfouten, TS.

Je hebt het over aantal inwoners zonder te kijken naar oppervlakte. Zweden is een groot land en zeer dunbevolkt. Nederland heeft meer inwoners maar was in de jaren '50 al overbevolkt, laat staan hoe slecht de situatie nu is.

Het geringe aantal inwoners maakt Zweden wel kwetsbaar. Ondanks de extreme kindregelingen in Zweden (een half jaar 'zwangerschapsverlof' voor vaders :') |:( :r ) en andere linkse idioterie krijgen Zweden veel minder kinderen dan hun favoriete import-volk Somaliërs. Dat maakt dat als Zweden zo doorgaat, dat ze binnen 30 jaar al minderheid in eigen land zijn. Dat is levensgevaarlijk.

Immigranten gaan naar Zweden omdat ze daar nog meer geknuffeld worden dan in Nederland. Het is je bijna niet voor te stellen, maar wel waar. Daarnaast is het toelatingspercentage veel hoger dan in Nederland. Kan het nog gekker dan bij ons? Jawel, in Zweden.

Waarom de Zweden dat doen, kan ik niet verklaren.

Wat ik wel weet is dat Zweedse gemeenten op het platteland te maken hebben met leegloop en heel graag import willen. Daarom doen ze er ook alles aan om Nederlandse immigranten te lokken. Zo kun je in veel gemeentes bij een familie logeren om te kijken hoe het daar is, met als doel om mensen te verleiden om naar Zweden te emigreren. Met niet-westerse allochtonen lukt dat natuurlijk niet: Ze kosten veel meer dan ze bijdragen en bovendien willen ze in de grote steden wonen en niet op het platteland waar ze juist mensen zoeken.

Elk jaar staat een aantal van die gemeentes op de immigratiebeurs in Houten. Aardige mensen. Ik heb wel eens voorzichtig gevraagd naar de niet-westerse immigranten en islamitische overlast, maar dan reageren ze heel geheimzinnig. Alsof ze er niet over mogen praten.

Het artikel bevat 2 slordige fouten, die bijna elke journalist maakt:
Ten eerste het woord "vluchtelingen": Het zijn geen vluchtelingen. Zweden ligt heel ver weg van regio's waar mensen vluchten. Het zijn gewone (illegale) immigranten.
Daarnaast het woord "paspoortvrije gebied van Schengen". Schengen is niet paspoort vrij. Paspoort vrij bestaat niet. Je moet nog steeds paspoort (of ID voor EU-ingezetenen) bij je dragen, alleen het wordt niet standaard meer gecontroleerd bij binnenkomst.
Bedankt voor je verhaal, dat maakt het allemaal een stuk duidelijker.
Helaas kan ik niet uitgebreid reageren, zit op m'n werk.

Maar stel, de Zweedse bevolking gaat ooit de minderheid vormen, dan kunnen ze nooit meer al die immigranten onderhouden, en Somaliërs zijn gemiddeld ook niet productief genoeg om een land als Zweden draaiende te houden.

Ik ben benieuwd wat de toekomst voor het land gaat brengen, hoe hoog het percentage niet westerse allochtonen is op de totale bevolking weet ik niet, maar ik denk dat het over 10 jaar wel 30 vluchteling / 70 autochtonen gaat worden..
pi_157826257
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 00:02 schreef Charleville het volgende:

[..]

Bedankt voor je verhaal, dat maakt het allemaal een stuk duidelijker.
Helaas kan ik niet uitgebreid reageren, zit op m'n werk.

Maar stel, de Zweedse bevolking gaat ooit de minderheid vormen, dan kunnen ze nooit meer al die immigranten onderhouden, en Somaliërs zijn gemiddeld ook niet productief genoeg om een land als Zweden draaiende te houden.

Ik ben benieuwd wat de toekomst voor het land gaat brengen, hoe hoog het percentage niet westerse allochtonen is op de totale bevolking weet ik niet, maar ik denk dat het over 10 jaar wel 30 vluchteling / 70 autochtonen gaat worden..
Ik denk dat je "niet-westerse allochtonen" bedoelt ipv. "vluchteling". Het zijn geen vluchtelingen, en het nageslacht van dat import-volk is dat uiteraard helemeaal niet.

Natuurlijk kunnen ze die immigranten niet onderhouden. Zweden zal de eerste failed state in Europa worden.

Dit is een logisch gevolg als je de derde wereld importeert. Een Somaliër in een westers land blijft een Somaliër. Dat wil er bij linkse mensen maar niet in. Afrika is een puinhoop omdat er Afrikanen wonen, niet door de ligging, klimaat, de Joden, het kapitalisme, vleeseters, Amerika, PVV-kiezers, Zwarte Piet of door 'ons'. Als je die mensen importeert naar Europa dan krijg je hier dezelfde ellende.

Zweden staat op instorten: http://nl.gatestoneinstitute.org/6751/zweden-instorting
pi_157826372
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 00:20 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik denk dat je "niet-westerse allochtonen" bedoelt ipv. "vluchteling". Het zijn geen vluchtelingen, en het nageslacht van dat import-volk is dat uiteraard helemeaal niet.

Natuurlijk kunnen ze die immigranten niet onderhouden. Zweden zal de eerste failed state in Europa worden.

Dit is een logisch gevolg als je de derde wereld importeert. Een Somaliër in een westers land blijft een Somaliër. Dat wil er bij linkse mensen maar niet in. Afrika is een puinhoop omdat er Afrikanen wonen, niet door de ligging, klimaat, de Joden, het kapitalisme, vleeseters, Amerika, PVV-kiezers, Zwarte Piet of door 'ons'. Als je die mensen importeert naar Europa dan krijg je hier dezelfde ellende.

Zweden staat op instorten: http://nl.gatestoneinstitute.org/6751/zweden-instorting
Haha die bron _O-
pi_157826404
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 00:27 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Haha die bron _O-
Wat een inhoudelijke reactie van jou. Ga zo door!
pi_157826425
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 00:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Wat een inhoudelijke reactie van jou. Ga zo door!
Zal ik zeker doen, als je zulke bronnen gebruikt kan ik alleen maar lachen :D
pi_157826437
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 00:31 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Zal ik zeker doen, als je zulke bronnen gebruikt kan ik alleen maar lachen :D
Reageer gewoon niet als je de discussie niet op basis van argumenten kunt voeren.
pi_157826467
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 00:32 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Reageer gewoon niet als je de discussie niet op basis van argumenten kunt voeren.
Als je je argumenten kracht moet bijzetten door middel van een website die alleen maar anti-migranten artikelen plaatst, in plaats van met gedegen bronnen te komen vervalt de kracht van je betoog. Dat wilde ik je even meegeven :)
pi_157826498
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 00:35 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Als je je argumenten kracht moet bijzetten door middel van een website die alleen maar anti-migranten artikelen plaatst, in plaats van met gedegen bronnen te komen vervalt de kracht van je betoog. Dat wilde ik je even meegeven :)
Dezelfde goedkope argumenten kan ik gebruiken voor NOS- of Volkskrant-artikelen. "Als je je argumenten kracht moet bijzetten door middel van een medium dat alleen maar pro-migranten artikelen plaatst...".

Die site staat vol met goede analyses en rationele argumenten. Een prima bron. Niet onafhankelijk natuurlijk, want het is een politieke denktank. Maar het Zweden-artikel verwijst gewoon naar bronnen en feiten.
pi_157826590
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 00:39 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dezelfde goedkope argumenten kan ik gebruiken voor NOS- of Volkskrant-artikelen. "Als je je argumenten kracht moet bijzetten door middel van een medium dat alleen maar pro-migranten artikelen plaatst...".

Die site staat vol met goede analyses en rationele argumenten. Een prima bron. Niet onafhankelijk natuurlijk, want het is een politieke denktank. Maar het Zweden-artikel verwijst gewoon naar bronnen en feiten.
Hoe erg ik soms gruwel van de NOS en in mindere mate de Volkskrant, ik kan ze moeilijk vergelijken met zoiets als gatestoneinstitute.org
pi_157826604
Zweden :') dat land heeft zichzelf al de nek omgedraaid met dat infantiele policor gedoe.
pi_157826605
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 00:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Hoe erg ik soms gruwel van de NOS en in mindere mate de Volkskrant, ik kan ze moeilijk vergelijken met zoiets als gatestoneinstitute.org
Hoezo? Ze zijn beide niet onafhankelijk.
Met het verschil dat NOS en Volkskrant beweren dat ze dat wel zijn, en Gatestone die onafhankelijkheid niet pretendeert. Het gaat mij om goed onderbouwde artikelen, en dat doen ze bij Gatestone prima.
pi_157826613
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 00:39 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De hersenencellen staan toch collectief 1 kant op :D Trouwens benieuwd wat die denktank voor oplossing zal verzinnen als de situatie in Syrië nog verder escaleert en de miljoenen vluchtelingen die in Turkije zitten ook onze kant op komen.

Misschien kun je daar een leuke ingezonden lezersvraag voor insturen :)
pi_157826619
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 00:48 schreef Toefjes het volgende:

[..]

De hersenencellen staan toch collectief 1 kant op :D Trouwens benieuwd wat die denktank voor oplossing zal verzinnen als de situatie in Syrië nog verder escaleert en de miljoenen vluchtelingen die in Turkije zitten ook onze kant op komen.

Misschien kun je daar een leuke ingezonden lezersvraag voor insturen :)
Grenzen, grenzen en nog eens grenzen.
En met scherp schieten op iedereen die de buitengrenzen niet respecteert.
pi_157826634
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 00:49 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Grenzen, grenzen en nog eens grenzen.
En met scherp schieten op iedereen die de buitengrenzen niet respecteert.
Dat moeten anderen voor jou doen neem ik aan?
pi_157826671
Zweden en andere West-Europese landen halen zich gigantische problemen op de hals.

Afstand tot de arbeidsmarkt, uitkeringsproblematiek, toename van islam, criminaliteit, radicalisering en terrorisme.

Het kost ons klauwen met geld, en dat is niet het ergste, we verliezen onze samenleving zoals we die kennen.
pi_157826742
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 00:51 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dat moeten anderen voor jou doen neem ik aan?
Daar hebben we een leger voor. De tijd van soft praten is voorbij.
Het is te gek voor woorden dat Afrikanen gewoon over grenshekken klimmen terwijl de politie gewoon toe moet kijken.

En om op jouw vraag terug te komen: Onneembare grenzen tussen Griekenland en Turkije en langs de Middellandsezee-kust. Als de politieke wil er zou zijn, dan zou dit allang rond zijn. Honden, hekken, stroomdraad, prikkeldraad, anti-tank greppels, wachttorens met soldaten met bevoegdheid om te schieten; het is echt niet zo moeilijk om illegalen buiten ons continent te houden.
pi_157826756
\
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 00:58 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Daar hebben we een leger voor. De tijd van soft praten is voorbij.
Het is te gek voor woorden dat Afrikanen gewoon over grenshekken klimmen terwijl de politie gewoon toe moet kijken.

En om op jouw vraag terug te komen: Onneembare grenzen tussen Griekenland en Turkije en langs de Middellandsezee-kust. Als de politieke wil er zou zijn, dan zou dit allang rond zijn. Honden, hekken, stroomdraad, prikkeldraad, anti-tank greppels, wachttorens met soldaten met bevoegdheid om te schieten; het is echt niet zo moeilijk om illegalen buiten ons continent te houden.
Dus eigenlijk kan ik je standpunt ongeveer zo samenvatten: Het zijn geen vluchtelingen, het zijn asielzoekers. Turkije is een veilig land, dus zij moeten ze opvangen. Maar als dat land niet veilig blijkt te zijn, en ze komen deze kant op, dan wil ik dat andere mensen ze doodschieten.
pi_157826764
Sommige draaien echt een beetje door heb ik het idee.
pi_157826766
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 00:59 schreef Toefjes het volgende:
\

[..]

Dus eigenlijk kan ik je standpunt ongeveer zo samenvatten: Het zijn geen vluchtelingen, het zijn asielzoekers. Turkije is een veilig land, dus zij moeten ze opvangen. Maar als dat land niet veilig blijkt te zijn, en ze komen deze kant op, dan wil ik dat andere mensen ze doodschieten.
Bijna goed!
" Het zijn geen vluchtelingen, het zijn asielzoekers. Turkije is een veilig land, dus zij moeten ze opvangen." -> Helemaal prima. Kleine aanvulling: Turkije moet ze niet alleen opvangen omdat het daar veilig is, maar omdat Turkije in de regio ligt. Wij zijn aan de beurt als er weer eens Belgen op de vlucht slaan.

Alleen dat doodschieten klopt niet: Schieten is een laatste optie, als ze niet luisteren naar het beval om niet verder te gaan. En een dodelijke afloop moet voorkomen worden. Maar dat begrijp jij ook wel.

"Doodschieten" klinkt wel lekker om iemand in de mond te leggen, een beetje sensatie.
pi_157826779
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 01:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Bijna goed!

Alleen dat doodschieten klopt niet: Schieten is een laatste optie, als ze niet luisteren naar het beval om niet verder te gaan. En dan bij voorkeur niet met dodelijke afloop.
Als mensen verzwakt zijn, wat doorgaans het geval is na een stukje op een rubber boot, en er wordt met scherp op je geschoten, dan is de kans aanwezig dat je dood gaat aanzienlijk. Dat weet je toch wel?
pi_157826786
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 01:03 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Als mensen verzwakt zijn, wat doorgaans het geval is na een stukje op een rubber boot, en er wordt met scherp op je geschoten, dan is de kans aanwezig dat je dood gaat aanzienlijk. Dat weet je toch wel?
Verzwakte mensen zullen niet in staat zijn om over hoge hekken te klimmen. Dus zullen ze ook niet de confrontatie aan gaan met de grenswacht. Je maakt er weer een sappig zielig verhaal van.
pi_157826816
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 01:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Verzwakte mensen zullen niet in staat zijn om over hoge hekken te klimmen. Dus zullen ze ook niet de confrontatie aan gaan met de grenswacht. Je maakt er weer een sappig zielig verhaal van.
Als je wilt dat andere mensen voor jou met scherp schieten op onbewapende mensen, ook vrouwen en kinderen bevind je je op een niveau dat net zo laag is, of nog lager, als terrorisme.
  donderdag 26 november 2015 @ 01:13:31 #123
431252 Balo45telli
pi_157826875
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 01:06 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Als je wilt dat andere mensen voor jou met scherp schieten op onbewapende mensen, ook vrouwen en kinderen bevind je je op een niveau dat net zo laag is, of nog lager, als terrorisme.
Onzin, die gelukzoekers weten heel goed wat het risico is, zeker als je over een hek klimt moet je weten dat je illegaal bezig bent.
pi_157826912
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2015 01:13 schreef Balo45telli het volgende:

[..]

Onzin, die gelukzoekers weten heel goed wat het risico is, zeker als je over een hek klimt moet je weten dat je illegaal bezig bent.
De stelling was duidelijk: Er zitten vreselijk veel vluchtelingen in Turkije. Massaal werd er geroepen: Turkije is een veilig land, laat zij het oplossen. Nu komt er een situatie dat het niet onmogelijk is dat Turkije in oorlog geraakt, en het misschien volgende maand géén veilig land is, dan zitten ze als ratten in de val, en is het niet onwaarschijnlijk dat we een nieuwe stroom deze kant op krijgen.

Jan heeft daar een oplossing op: Met scherp schieten.

Dus op een groep mensen waarvan Jan steeds zei dat ze daar wel veilig zitten. En als dat niet het geval blijkt hebben ze dus ook pech, dan gaan we schieten. Dus dan maakt het niet uit of het echte vluchtelingen of gelukszoekers zijn blijkbaar? Immers, ze zijn al die tijd braaf in Turkije blijven zitten.
pi_157827047
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 01:17 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nu komt er een situatie dat het niet onmogelijk is dat Turkije in oorlog geraakt, en het misschien volgende maand géén veilig land is, dan zitten ze als ratten in de val, en is het niet onwaarschijnlijk dat we een nieuwe stroom deze kant op krijgen.
Het is ook niet onmogelijk dat Nederland in oorlog geraakt, en misschien niet meer veilig is. Het is dan ook niet onwaarschijnlijk dat wij moeten vluchten. (om maar een antwoord in jouw stijl te geven)

En denk je echt dat wij als christelijke of ongelovige vluchtelingen het Midden-Oosten inkomen?
  donderdag 26 november 2015 @ 01:37:34 #126
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_157827097
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 01:06 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ehhh dat doen ze overal op aarde als je zonder papieren met geweld een grens denkt te kunnen negeren! Europa is het enige doetje dat dat niet doet. En als je het wel doet, hoef je het ook zelden te doen, want dan kiezen ze gewoon eieren voor hun geld.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 01:30 schreef luxerobots het volgende:
En denk je echt dat wij als christelijke of ongelovige vluchtelingen het Midden-Oosten inkomen?
Ze zullen vast wel wat hardwerkende goedopgeleide slaven kunnen gebruiken ...
pi_157827098
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 01:30 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het is ook niet onmogelijk dat Nederland in oorlog geraakt, en misschien niet meer veilig is. Het is dan ook niet onwaarschijnlijk dat wij moeten vluchten. (om maar een antwoord in jouw stijl te geven)

Ik weet niet hoe sterk je geografische ontwikkeling is, maar vluchten naar het midden-oosten is niet geheel logisch. Dat ligt namelijk heel ver weg, en als we in oorlog geraken, ligt het epicentrum van het geweld in het midden-Oosten. Dus dat zou een beetje dom zijn nietwaar?

Nu willen veel mensen dichte grenzen. Dus als het aan die mensen ligt kun je niet eens vluchten. Want de grenzen zijn dicht :D Net als je je huis op slot doet als je bang bent dat er een inbreker in je huis is.

Het Midden Oosten zullen we dus nooit halen. Misschien mogen we wel naar België. En dan maar hopen dat België geen Jannen heeft die roepen dat het leger met scherp op ons moet schieten. Want ja, misschien willen we daar na de vlucht wel werken, en zo niet, dan willen we toch wat kleingeld om eten te kopen. En gezondheidszorg als we ziek zijn.
pi_157827112
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 01:37 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ehhh dat doen ze overal op aarde als je zonder papieren met geweld een grens denkt te kunnen negeren! Europa is het enige doetje dat dat niet doet. En als je het wel doet, hoef je het ook zelden te doen, want dan kiezen ze gewoon eieren voor hun geld.
Oké, nog 1 die het prima vindt om op ongewapende mensen te schieten die geen andere kant meer op kunnen.
  donderdag 26 november 2015 @ 01:48:47 #129
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157827171
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 01:39 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Oké, nog 1 die het prima vindt om op ongewapende mensen te schieten die geen andere kant meer op kunnen.
Je hoeft het maar een aantal keren te doen en dan komt de boodschap wel aan. Mensen, ook vluchtelingen, zijn immers calculerend en zeer goed op de hoogte van ontwikkelingen binnen Europa. Op termijn zou het zelfs levens kunnen redden!
pi_157827175
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 01:37 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe sterk je geografische ontwikkeling is, maar vluchten naar het midden-oosten is niet geheel logisch. Dat ligt namelijk heel ver weg, en als we in oorlog geraken, ligt het epicentrum van het geweld in het midden-Oosten. Dus dat zou een beetje dom zijn nietwaar?
Wat is dat nu voor vraag over geografie. Je bent populair aan het doen.

Als vluchten naar het Midden-Oosten niet logisch is, waarom vluchten al die mensen uit het Midden-Oosten dan wel naar ons toe?

En als we in oorlog raken hoeft het geweld helemaal niet in het Midden-Oosten te liggen, dat bedenk je er zelf bij.

quote:
Nu willen veel mensen dichte grenzen. Dus als het aan die mensen ligt kun je niet eens vluchten. Want de grenzen zijn dicht :D Net als je je huis op slot doet als je bang bent dat er een inbreker in je huis is.
Mensen doen hun huis op slot om ervoor te zorgen dat er geen inbreker binnenkomt. Als er een inbreker in je huis is, wil je dat die vertrekt, dan ga je die niet in je huis opsluiten.

quote:
Het Midden Oosten zullen we dus nooit halen. Misschien mogen we wel naar België. En dan maar hopen dat België geen Jannen heeft die roepen dat het leger met scherp op ons moet schieten. Want ja, misschien willen we daar na de vlucht wel werken, en zo niet, dan willen we toch wat kleingeld om eten te kopen. En gezondheidszorg als we ziek zijn.
Europa afschermen, omdat we aan opvang in de eigen regio moeten doen. Bijvoorbeeld wel vluchtelingen uit Rusland toelaten, maar niet buiten Europa.
  donderdag 26 november 2015 @ 02:06:27 #131
431252 Balo45telli
pi_157827293
quote:

[..]

De stelling was duidelijk: Er zitten vreselijk veel vluchtelingen in Turkije. Massaal werd er geroepen: Turkije is een veilig land, laat zij het oplossen. Nu komt er een situatie dat het niet onmogelijk is dat Turkije in oorlog geraakt, en het misschien volgende maand géén veilig land is, dan zitten ze als ratten in de val, en is het niet onwaarschijnlijk dat we een nieuwe stroom deze kant op krijgen.

Dus op een groep mensen waarvan Jan steeds zei dat ze daar wel veilig zitten. En als dat niet het geval blijkt hebben ze dus ook pech, dan gaan we schieten. Dus dan maakt het niet uit of het echte vluchtelingen of gelukszoekers zijn blijkbaar? Immers, ze zijn al die tijd braaf in Turkije blijven zitten.
Ik snap dat je niet zomaar op een groep mensen kan schieten, maar als je duidelijk waarschuwt dat ze niet welkom zijn en ze luisteren niet dan heb ik er geen problemen mee. Op die manier gaat de politie toch ook te werk?

Verder, mocht er oorlog komen in Turkije dan kunnen ze in de meeste gevallen gewoon daar blijven. In WWll vluchtte ook niet heel Nederland weg, het leven gaat dan gewoon door.

En tot slot kunnen we niet iedereen opvangen, dan lijkt me duidelijk. Zeker als er ook nog ISIS-terroristen tussen zitten vindt ik dat je dat risico niet moet lopen, voor de veiligheid van Europeanen.
pi_157827339
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2015 02:06 schreef Balo45telli het volgende:

[..]

Ik snap dat je niet zomaar op een groep mensen kan schieten, maar als je duidelijk waarschuwt dat ze niet welkom zijn en ze luisteren niet dan heb ik er geen problemen mee. Op die manier gaat de politie toch ook te werk?

Verder, mocht er oorlog komen in Turkije dan kunnen ze in de meeste gevallen gewoon daar blijven. In WWll vluchtte ook niet heel Nederland weg, het leven gaat dan gewoon door.

En tot slot kunnen we niet iedereen opvangen, dan lijkt me duidelijk. Zeker als er ook nog ISIS-terroristen tussen zitten vindt ik dat je dat risico niet moet lopen, voor de veiligheid van Europeanen.
Zolang er hier mensen zijn die op een grote groep mensen wil laten schieten, omdat ze geen andere kant op kunnen hebben we de IS gedachtes al in eigen gelederen.
  donderdag 26 november 2015 @ 02:13:43 #133
431252 Balo45telli
pi_157827352
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 02:11 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Zolang er hier mensen zijn die op een grote groep mensen wil laten schieten, omdat ze geen andere kant op kunnen hebben we de IS gedachtes al in eigen gelederen.
Typisch zo'n links figuur dat geen argumenten meer heeft en dan met zo'n reactie komt. Het is goed met je, ik trek zo nog lekker een fles whiskey open.
pi_157827414
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2015 02:13 schreef Balo45telli het volgende:

[..]

Typisch zo'n links figuur dat geen argumenten meer heeft en dan met zo'n reactie komt. Het is goed met je, ik trek zo nog lekker een fles whiskey open.
Oh jee, "je bent links" als afsluiter :D Maar nog een fles... Het verklaart alles.
pi_157827459
Multicultureel is niet per definitie slecht. Het ligt er puur aan welke mensen je binnenlaat. De grootste probleemmensen zijn:

1) Moslims
2) Volk uit het Midden-Oosten en Noord-Afrika
3) Afrikanen/negers

Ze kunnen hun eigen land niet eens opbouwen, dus hoe groot is de kans dat ze in een ander land wel iets gaan bijdragen?
  donderdag 26 november 2015 @ 02:32:08 #136
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157827469
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 02:29 schreef Mark031 het volgende:
Multicultureel is niet per definitie slecht. Het ligt er puur aan welke mensen je binnenlaat. De grootste probleemmensen zijn:

1) Moslims
3) Afrikanen/negers

Ze kunnen hun eigen land niet eens opbouwen, dus hoe groot is de kans dat ze in een ander land wel iets gaan bijdragen?
Op sportgebied wellicht?
  donderdag 26 november 2015 @ 02:35:21 #137
431252 Balo45telli
pi_157827489
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 02:29 schreef Mark031 het volgende:

1) Moslims
3) Afrikanen/negers

Chinezen daarentegen _O_
pi_157827555
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2015 02:35 schreef Balo45telli het volgende:

[..]

Chinezen daarentegen _O_
Ook veel criminaliteit bij Chinezen, Chinezen halen mensen naar hier om illegaal voor een grijpstuiver in hun restaurants te laten werken.

Maarja je kan er zo lekker eten he ;) dan mag het.
  donderdag 26 november 2015 @ 02:48:56 #139
431252 Balo45telli
pi_157827574
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 02:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ook veel criminaliteit bij Chinezen,
Onzin. Er zullen er vast wel een paar tussen zitten maar tegenover elke criminele Chinees zijn er minstens 10 criminele moslims.
quote:
Chinezen halen mensen naar hier om illegaal voor een grijpstuiver in hun restaurants te laten werken.

Chinezen werken tenminste nog in tegenstelling tot de meeste moslims, die hun handje ophouden en de maatschappij veel meer geld kosten dan een paar illegale zwartwerkende Chinezen.
pi_157827600
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2015 02:48 schreef Balo45telli het volgende:

[..]

Onzin. Er zullen er vast wel een paar tussen zitten maar tegen over elke criminele Chinees zijn er 10 criminele moslims.
Kun je deze bewering staven d.m.v. een bron?

quote:
Chinezen werken tenminste nog in tegenstelling tot de meeste moslims, die hun handje ophouden en de maatschappij veel meer geld kosten dan een paar illegale zwartwerkende Chinezen.
Chinezen houden hun problemen intern. Het is niet het grootste probleem dat ze zwartwerken, maar dat ze elkaar afpersen en het leven zuur maken (no pun).
  donderdag 26 november 2015 @ 02:54:52 #141
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157827602
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 02:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ook veel criminaliteit bij Chinezen, Chinezen halen mensen naar hier om illegaal voor een grijpstuiver in hun restaurants te laten werken.

Chinezen zijn tamelijk zelfredzaam en doorgaans anderen niet tot last. Wanneer iedere immigrant zou voldoen aan die twee kenmerken dan waren we een behoorlijk sterker land geweest.
  donderdag 26 november 2015 @ 02:58:17 #142
431252 Balo45telli
pi_157827629
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 02:54 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Kun je deze bewering staven d.m.v. een bron?
Kijk het nieuws eens. Hoevaak komt een Chinees negatief in het nieuws en hoevaak een moslim?
quote:
Chinezen houden hun problemen intern. Het is niet het grootste probleem dat ze zwartwerken, maar dat ze elkaar afpersen en het leven zuur maken (no pun).
Precies, ze vallen het gewone volk niet lastig en zijn alleen elkaar tot last. Ik zie het probleem niet.
pi_157827639
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2015 02:58 schreef Balo45telli het volgende:

[..]

Kijk het nieuws eens. Hoevaak komt een Chinees negatief in het nieuws en hoevaak een moslim?

[..]

Precies, ze vallen het gewone volk niet lastig en zijn alleen elkaar tot last. Ik zie het probleem niet.
Ik vraag om een bron, niet die domme reactie alsof ik het nieuws niet zou volgen.

http://cdn.revu.nl/2012/03/chinees-NR-14.pdf
  donderdag 26 november 2015 @ 03:02:16 #144
431252 Balo45telli
pi_157827656
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 02:59 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik vraag om een bron, niet die domme reactie alsof ik het nieuws niet zou volgen.

Goede bron man, clown. Is dit de opvolger van de Fabeltjeskrant ofzo? :')
  donderdag 26 november 2015 @ 03:02:27 #145
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157827658
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 02:59 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wat is je punt? Qua immigrantengroepen doen Chinezen het vergelijkenderwijs toch zéér goed. Of wou je dat ontkennen?
pi_157827690
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2015 03:02 schreef Balo45telli het volgende:

[..]

Goede bron man, clown. Is dit de opvolger van de Fabeltjeskrant ofzo? :')
Echt, wat ben jij domme sukkel. Weinig zulke domme kansenpareltjes op fok als jij.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 03:02 schreef Morendo het volgende:

[..]

Wat is je punt? Qua immigrantengroepen doen Chinezen het toch zéér goed. Of wou je dat ontkennen?
Ik had een lijst van criminaliteit gekoppeld aan migrantengroepen, kan hem nu even niet vinden. Maar ook de Chinezen waren dik crimineler dan autochtonen. Met die integratie van Chinezen valt het ook tegen hoor. Veel Chinezen die geen Nederlands spreken, gesloten gemeenschap, die snel groeit.
  donderdag 26 november 2015 @ 03:18:45 #147
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157827733
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 03:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Echt, wat ben jij domme sukkel. Weinig zulke domme kansenpareltjes op fok als jij.

[..]

Ik had een lijst van criminaliteit gekoppeld aan migrantengroepen, kan hem nu even niet vinden. Maar ook de Chinezen waren dik crimineler dan autochtonen. Met die integratie van Chinezen valt het ook tegen hoor. Veel Chinezen die geen Nederlands spreken, gesloten gemeenschap, die snel groeit.
Dat geloof ik ook wel, het zal ook heftige criminaliteit zijn, maar ze houden het een beetje binnen de eigen gemeenschap. Gokken schijnt ook een groot probleem te zijn binnen die gemeenschap, maar goed liever roulette dan iemand opblazen. Integratie vind ik trouwens flauwekul: het gaat wat mij betreft om zelfredzaamheid en het anderen niet tot last zijn. De taal zullen de kinderen vanzelfsprekend wel op school leren. Chinezen zijn doorgaans intelligent. Binnen de grotere Nederlandse steden voel je je toch nergens veiliger dan in Chinatown?

Overigens woont mijn broer naast een Chinees, die heeft hoe stereotype dan ook een eigen restaurant, en dat is een geweldige vent.
pi_157827751
quote:
2s.gif Op donderdag 26 november 2015 03:18 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dat geloof ik ook wel, het zal ook heftige criminaliteit zijn, maar ze houden het een beetje binnen de eigen gemeenschap. Gokken schijnt ook een groot probleem te zijn binnen die gemeenschap, maar goed liever roulette dan iemand opblazen. Integratie vind ik trouwens flauwekul: het gaat wat mij betreft om zelfredzaamheid en het anderen niet tot last zijn. De taal zullen de kinderen vanzelfsprekend wel op school leren. Chinezen zijn doorgaans intelligent. Binnen de grotere Nederlandse steden voel je je toch nergens veiliger dan in Chinatown?

Overigens woont mijn broer naast een Chinees, die heeft hoe stereotype dan ook een eigen restaurant, en dat is een geweldige vent.
De Chinezen in mijn vorige straat hadden ook een eigen restaurant, erg gesloten mensen. Maar niemand tot last. Man reed een BMW. Andere Chinese buren in de multiculti buurt, man reed een dikke Audi. Ze hebben iets met auto's.

Klinkt trouwens hard dat Chinees, Chinees vrouwtje voor mijn deur aan het bellen. Moest binnen nog mijn oren dichtdoen.

Hoop trouwens niet dat er nog eens trouble ontstaat in China, wat natuurlijk gewoon een dictatuur is.

1% op de vlucht naar Europa. Dat zou betekenen, 13,6 miljoen mensen.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 26-11-2015 03:28:06 ]
  donderdag 26 november 2015 @ 03:24:30 #149
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157827757
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 03:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De Chinezen in mijn vorige straat hadden ook een eigen restaurant, erg gesloten mensen. Maar niemand tot last. Man reed een BMW. Andere Chinese buren in de multiculti buurt, man reedt een dikke Audi. Ze hebben iets met auto's.

Klinkt trouwens hard dat Chinees, Chinees vrouwtje voor mijn deur aan het bellen. Moest binnen nog mijn oren dichtdoen.

Hoop trouwens niet dat er nog eens trouble ontstaat in China, wat natuurlijk gewoon een dictatuur is.

1% op de vlucht naar Europa. Dat zou betekenen, 136 miljoen mensen.
Het is een beetje een patserige cultuur, erg gericht op uiterlijk vertoon. Maar zo is iedere ondernemer een beetje natuurlijk. Overigens zou 1% op de vlucht betekenen 13,6 miljoen o.i.d
pi_157827759
quote:
2s.gif Op donderdag 26 november 2015 03:24 schreef Morendo het volgende:

[..]

Het is een beetje een patserige cultuur, erg gericht op uiterlijk vertoon. Maar zo is iedere ondernemer een beetje natuurlijk. Overigens zou 1% op de vlucht betekenen 13,6 miljoen o.i.d
Ik wilde het al verbeteren ;)

Nog steeds een gigantisch aantal trouwens, als je ziet hoeveel moeite we hebben met nog niet eens 2 miljoen asielzoekers.

[ Bericht 4% gewijzigd door luxerobots op 26-11-2015 03:31:31 ]
pi_157828114
quote:

[..]

Je bent de boel weer aan het opblazen.
Mijn oplossing is: Grensbewaking met grenswachten die de bevoegdheid hebben om met scherp te schieten indien het niet anders kan. In Hongarije is dat al in praktijk gebracht.

Turkije heeft ruimte zat, is ook een islamitisch land. Wij geven geld zodat het voor de Turken betaalbaar is. Er is geen enkel zinnig argument om vluchtelingen duizenden kilometers te verplaatsen naar culturen die totaal niet bij ze passen. En wat de grote aantallen betreft: Zodra blijkt dat ze niet meer naar Europa mogen komen, zullen de meesten gewoon naar huis gaan. Het gros is geen vluchteling maar ruikt kansen door de open grenzen.

De illegalen die in Europa komen zijn voor een groot deel allang geen Syriërs meer. Het zijn keiharde oplichters, Afghanen en Afrikanen, en die verdienen een zwaar bewaakte grens waar je niet over komt.
pi_157828134
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 03:22 schreef luxerobots het volgende:

1% op de vlucht naar Europa. Dat zou betekenen, 13,6 miljoen mensen.
- Europa is niet de regio van China dus we hoeven er geen een op te vangen.
- Chinezen hebben geen slachtoffer cultuur en wentelen hun ellende niet af op anderen. Het zijn geen moslims (afgezien van een minderheid) of Afrikanen. Dus ze komen niet naar Europa.

Kijk naar Oekraïne. Hoeveel Oekraïners hebben de oorlogshandelingen in het oosten aangegrepen om hier een huis+uitkering+Miele te halen? 0,0. Is daar niets aan de hand? Nee, maar die mensen hebben een goede cultuur en zoeken een veilig heenkomen in de omgeving indien nodig.
pi_157828338
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 00:58 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Als de politieke wil er zou zijn, dan zou dit allang rond zijn. Honden, hekken, stroomdraad, prikkeldraad, anti-tank greppels, wachttorens met soldaten met bevoegdheid om te schieten; het is echt niet zo moeilijk om illegalen buiten ons continent te houden.
Je wilt anti-tank greppels aanleggen om Syrische asielzoekers tegen te houden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_157829511
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 15:42 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Het is natuurlijk waarheid dat als de islam de meerderheid zou vormen deze wereld heel snel aftakelt. Gelijke rechten en kritisch denken overboord en volop geloven in een fabeltjeskrijgsheer, doet me denken aan andere gefaalde ideologieën zoals nazisme inderdaad.
pi_157831014
Tjeempig wat een enge mensen hobbelen hier rond zeg....

Het is iig duidelijk, we hoeven niet bang te zijn voor de islam die hier de boel komt verstieren, dat doen deze ras autochtonen zelf wel.
pi_157831113
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 09:58 schreef Donnis het volgende:

[..]

Het is natuurlijk waarheid dat als de islam de meerderheid zou vormen deze wereld heel snel aftakelt. Gelijke rechten en kritisch denken overboord en volop geloven in een fabeltjeskrijgsheer, doet me denken aan andere gefaalde ideologieën zoals nazisme inderdaad.
Ja man.

Xx van mij.
  donderdag 26 november 2015 @ 11:49:08 #157
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_157831386
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 00:43 schreef Eufonie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Oh nee, een boek over diversiteit met diverse soorten mensen er in, de horror!!!!
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_157831498
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 11:49 schreef snakelady het volgende:

[..]

Oh nee, een boek over diversiteit met diverse soorten mensen er in, de horror!!!!
Het heeft in het verleden zeker uitgewezen dat diversiteit in de onderlaag van de maatschappij alleen maar tot ellende leidt.
pi_157832794
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:58 schreef Confetti het volgende:

[..]

Omdat ze een mening heeft; het is toch wat als men het niet met je eens is.
pi_157834027
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 11:26 schreef erodome het volgende:
Tjeempig wat een enge mensen hobbelen hier rond zeg....

Het is iig duidelijk, we hoeven niet bang te zijn voor de islam die hier de boel komt verstieren, dat doen deze ras autochtonen zelf wel.
Zo kent elke soort zijn extremiteiten ;)
  donderdag 26 november 2015 @ 15:41:17 #161
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_157835798
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 13:10 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Omdat ze een mening heeft; het is toch wat als men het niet met je eens is.
Op de brandstapel ermee, dankzij dat soort mensen en moslims gaan wij terug de tijd in.....eh wacht even....uhm.

Altijd verrassend hoeveel de tegenstanders lijken op degene waar ze juist zo bang voor zijn. :P
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_157836320
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 11:32 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ja man.

Xx van mij.
Zou ook de (matige) grapjas gaan uithangen als de feiten te pijnlijk worden.
  † In Memoriam † donderdag 26 november 2015 @ 16:09:13 #163
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_157836385
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 11:55 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het heeft in het verleden zeker uitgewezen dat diversiteit in de onderlaag van de maatschappij alleen maar tot ellende leidt.
Met name het onderlaaggedeelte, de diversiteit of gebrek daaraan maakt niet zoveel uit.
Carpe Libertatem
pi_157836531
quote:

[..]

Allemaal de schuld van Amerika.
pi_157837415
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 19:07 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Dit geldt net zo goed voor Samsom, Pechtold en Klaver.
Mee eens.

Ik begrijp dit soort mensen niet.

Ze zijn zeker niet dom , maar de blijvende zwakte voor de kansparels is onevenredig groot bij hen.

Het maar blijven blindstaren en hopen dat het vanzelf wel goed komt.

Onbegrijpelijk en behoorlijk debiel.
pi_157842784
quote:

[..]

Het is krankzinnig. Het Vluchtelingen verdrag is geschreven vanuit het idee dat vluchtelingen veiligheid kunnen krijgen in de eigen regio. Nederland heeft al sinds 1940 geen vluchtelingen meer in de eigen regio. In Nederland "vluchtelingen" opvangen is van de pot gerukt.

Ten tweede is het vreemd dat mensen niet terug gaan. In Nederland wonen duizenden "vluchtelingen" waarvan het thuisland allang veilig is. Die moeten terug, maar hebben inmiddels al een Nederlands paspoort. Klopt ook niet.

Het is heel simpel: Vluchtelingen horen in de eigen regio opgevangen te worden en opvang moet tijdelijk zijn. Alle andere criteria zoals gezeik over slecht onderwijs (GroenLinks-gekkie Jesse Klaver tijdens de Algemene Beschouwingen) is niet relevant. Het gaat om veiligheid in de regio.
pi_157842819
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 11:55 schreef Confetti het volgende:

[..]

Zeker. Ook voor de bovenlaag. Ik ben die zgn. diversiteit spuugzat sinds ik regelmatig naar Oost-Europa reis en daar geniet van de rust en de monoculturele samenlevingen aldaar.
pi_157842845
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 11:49 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dit is echt erg :r :r :r
pi_157846056
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 20:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Zeker. Ook voor de bovenlaag. Ik ben die zgn. diversiteit spuugzat sinds ik regelmatig naar Oost-Europa reis en daar geniet van de rust en de monoculturele samenlevingen aldaar.
Het gras is altijd groener aan de overkant. En meer mensen uit Oost-Europa die naar het westen reizen dan omgekeerd...

Maar als ik mij jouw postgeschiedenis een beetje goed herinner heb jij sowieso al per definitie problemen met alles met een ander kleurtje. Toch? Of verwar ik je nu met iemand anders?
Krekker is de bom!
pi_157846491
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 06:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

- Europa is niet de regio van China dus we hoeven er geen een op te vangen.
- Chinezen hebben geen slachtoffer cultuur en wentelen hun ellende niet af op anderen. Het zijn geen moslims (afgezien van een minderheid) of Afrikanen. Dus ze komen niet naar Europa.
Nee want er zitten nauwelijks Chinezen in Europa en in de rest v/d wereld buiten China _O-
Krekker is de bom!
pi_157846732
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 20:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dit is echt erg :r :r :r
Mocht jij ooit kinderen krijgen en mochten ze later een relatie of misschien zelfs kinderen krijgen met iemand met een andere huidskleur.... wat dan? :D
Krekker is de bom!
pi_157846823
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 21:44 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Mocht jij ooit kinderen krijgen en mochten ze later een relatie of misschien zelfs kinderen krijgen met iemand met een andere huidskleur.... wat dan? :D
Dat is prima. Mits het geen illegaal is. Wat ik walgelijk vind is de indoctrinatie.
pi_157847333
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 21:47 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat is prima. Mits het geen illegaal is. Wat ik walgelijk vind is de indoctrinatie.
Oh, dan verwar ik je misschien toch met iemand anders...
Krekker is de bom!
pi_157996752
Zweden: desnoods brug naar Denemarken sluiten

De Zweedse regering bereidt een plan voor dat het mogelijk moet maken om de Oresundbrug tussen Denemarken en Zweden te sluiten uit veiligheidsoverwegingen. Het land kampt met een grote toestroom van asielzoekers.

Door het plan zou het mogelijk worden om in het openbaar vervoer mensen om een identiteitsbewijs te vragen, zei een woordvoerder van het ministerie van Infrastructuur. Daarnaast zou de overheid het wegverkeer over de brug en op andere wegen in Zweden kunnen stilleggen.

De Oresundbrug verbindt de Deense hoofdstad Kopenhagen met de Zweedse stad Malmö. Dagelijks rijden circa 20.000 auto's over de brug.
http://www.elsevier.nl/Bu(...)en-sluiten-2728549W/
  donderdag 3 december 2015 @ 21:44:06 #175
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_157996792
Als zelfs Zweden op slot gaat weet je dat het heel erg is met de vluchtelingenstroom.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_157996948
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 21:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Door het plan zou het mogelijk worden om in het openbaar vervoer mensen om een identiteitsbewijs te vragen, zei een woordvoerder van het ministerie van Infrastructuur.
Zo, harde maatregelen hoor :')
Zweden is verloren :{
pi_157997364
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 11:54 schreef Charleville het volgende:

[..]

Dom gelul. De samenleving heeft juist enorm veel last gehad van Chinese criminaliteit.
pi_157997480
quote:
14s.gif Op donderdag 3 december 2015 22:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dom gelul. De samenleving heeft juist enorm veel last gehad van Chinese criminaliteit.
Oh? Vertel...
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_157997639
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 22:10 schreef Hathor het volgende:

[..]

Oh? Vertel...
quote:
In de jaren 60/'70 laaide de criminaliteit in de Chinese gemeenschap weer op. De opiumhandel werd verruild voor de heroïnehandel. Met het einde van de Vietnamoorlog raakten Chinese dealers aldaar hun afzetmarkt kwijt, veel Amerikaanse soldaten waren verslaafd aan de drug. Door het vertrek van de Amerikanen, zochten zij een ander werkterrein. Nederland kende al een kleine Chinese gemeenschap en voor de Chinezen was het makkelijk om Nederland binnen te komen, makkelijker dan veel andere landen. De drugsdealers streken (illegaal) neer in Amsterdam, waar ze hun handel voortzetten.[9] In dezelfde periode zien ook illegale Chinese gokhuizen het licht. De heroïnehandel en de gokhuizen waren vooral in handen van Chinese criminele genootschappen, 'triades' genoemd. Een aantal in Nederland actieve triades waren 14 K, de Tai Huen Chai en de Ah Kong. Begin jaren 70 ontstond een tweede bende-oorlog tussen de rivaliserende triades, deze oorlog zou in het voordeel van Ah Kong beslecht zijn. Rond 1980 mislukten twee Chinese opiumoogsten, waarna de heroïnehandel grotendeels door Turkse criminelen werd overgenomen. Bovendien waren er inmiddels meer Turken in Nederland dan Chinezen.[4][5] Ook nadat de Turken de heroïnehandel grotendeels hadden overgenomen, bleven de triades actief in Nederland onder andere in het gokwezen en in de mensensmokkel. Ook persen Chinese criminelen de Chinese ondernemers af. De leden van triades komen meestal van buiten de Chinatowns en zijn geen bekenden van de ondernemers. De criminelen eisen bijvoorbeeld protectiegeld waarmee een ondernemer tijdelijk dreiging of overlast kan afkopen.[10] Het is voor Justitie moeilijk om op te treden tegen de Chinese bendes, de gemeenschap is erg gesloten en uit angst, schaamte en wantrouwen in politie en justitie wordt vaak geen aangifte gedaan.
quote:
Een Chinese maffialeider is onzichtbaar. Waar veel Hollandse drugsboeren hun te grote rijkdom onomfloerst etaleren, daar leiden Chinese maffiosi een heimelijk leven. ,,Een pronkauto hebben ze soms'', zegt Dirk van der Zee. ,,Maar verder vertonen ze geen luxe. Ze kleden zich zoals andere Chinezen. En als je hun huis ziet, is je eerste reactie: goh, woon jij hier?''

Van der Zee leidde de afgelopen vier jaar het landelijk `expertisecentrum' Zuid-Oost Azië (ZOA) van de politie. Dat werd na de parlementaire enquête-Van Traa opgericht om beter zicht te krijgen op georganiseerde criminaliteit uit die regio. Uiteindelijk richtte bijna alle aandacht zich op de Chinese maffia, zegt Van der Zee. Hij zit tegenover Kees Knape, hoofd van het Rotterdamse kernteam dat de zware misdaad bestrijdt. Het ZOA valt onder dat kernteam.

,,De ruggengraat van de Chinese misdaad in Nederland is mensensmokkel. Liquidaties, afpersingen, overvallen, drugshandel – het komt allemaal voort uit mensensmokkel. Door die smokkel hebben illegale Chinezen grote schulden. Die schulden dwingt ze te helpen bij nieuwe mensensmokkel, zodat nóg meer illegalen met zware financiële verplichtingen hier terechtkomen, die ze maar op één manier kunnen terugverdienen: in de criminaliteit.''

Chinese criminaliteit is voor de buitenwereld zelden zichtbaar. En lastig op te sporen. ,,Twee mensen komen eten in een Chinees restaurant en geven de baas een knikje. Een paar dagen later zijn ze terug, weer zo'n knikje. De eigenaar heeft de keus: betalen of negeren. Als hij hen negeert, loopt hij het gevaar van gijzeling of geweld. Als hij betaalt is hij gezwicht voor een daad die naar Nederlands recht geen afpersing is, omdat er geen woord is gewisseld.''
http://vorige.nrc.nl/krant/article1532861.ece
  † In Memoriam † donderdag 3 december 2015 @ 22:18:04 #180
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_157997653
Met het voorstel waar ze morgen over stemmen kunnen ze de brug een maand dichtgooien. Een bescheiden drama voor alle forenzen en vooral het vrachtvervoer die dan weer met de boot zullen moeten.

Plus dat het alleen al voor een enkel tripje pakweg een half miljoen aan misgelopen tol scheelt per dag, buiten uiteraard de extra kosten die forenzen moeten maken omdat ze nu per trein moeten en daar gezellig allemaal gecontroleerd gaan worden. Volgens de bron gaat het treintripje minimaal een uur langer duren. Tourbussen uit het buitenland moeten contant ong. 5000 euro betalen als de controle op paspoorten niet goed is gegaan. En het blijven Zweden, dus de regering geeft wel aan dat het een positief effect heet voor de CO[sub2][/sub] uitstoot. :')

Maargoed, er staat opeens de hoeveelheid van 2% van je totale bevolking aan je grens te kloppen. Dan is het opzich wel begrijpelijk dat ze drastische maatregelen gaan treffen.
Carpe Libertatem
  donderdag 3 december 2015 @ 22:19:29 #181
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_157997686
quote:
14s.gif Op donderdag 3 december 2015 22:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

[..]

Maar ze vallen de rest er meestal niet mee lastig. Hangen niet massaal in de bijstand. Mekkeren niet over racisme. Vermoorden geen onschuldigen met machinegeweren en bommen. Zijn harde werkers. Etc, etc. Hadden we die maar in de jaren 60 uitgenodigd, had veel problemen gescheeld.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 3 december 2015 @ 22:20:39 #182
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157997711
quote:

[..]

[..]

[..]

Je artikel zegt het zelf al: voor de buitenwereld is Chinese criminaliteit zelden zichtbaar. Jan met de pet interesseert het dus waarschijnlijk geen fuck, die heeft liever minder kleine criminaliteit in z'n wijk.
pi_157997718
Dikke kans dus dat die brug zeer binnenkort dicht gaat?

*boottocht gaat zoeken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_157997757
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 22:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Je artikel zegt het zelf al: voor de buitenwereld is Chinese criminaliteit zelden zichtbaar. Jan met de pet interesseert het dus waarschijnlijk geen fuck, die heeft liever minder kleine criminaliteit in z'n wijk.
Precies, maar dat is wel wat hypocriet natuurlijk.
pi_157998017
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 21:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zweden: desnoods brug naar Denemarken sluiten

De Zweedse regering bereidt een plan voor dat het mogelijk moet maken om de Oresundbrug tussen Denemarken en Zweden te sluiten uit veiligheidsoverwegingen. Het land kampt met een grote toestroom van asielzoekers.

Door het plan zou het mogelijk worden om in het openbaar vervoer mensen om een identiteitsbewijs te vragen, zei een woordvoerder van het ministerie van Infrastructuur. Daarnaast zou de overheid het wegverkeer over de brug en op andere wegen in Zweden kunnen stilleggen.

De Oresundbrug verbindt de Deense hoofdstad Kopenhagen met de Zweedse stad Malmö. Dagelijks rijden circa 20.000 auto's over de brug.
http://www.elsevier.nl/Bu(...)en-sluiten-2728549W/
Haha, en Denemarken en Duitsland zijn van plan om nog verder te gaan met het verbeteren van de infrastructuur door een 18 km lange ondergrondse tunnelverbinding van 7 a 8 miljard euro te bouwen tussen het Duitse eiland Fehrman en Deense eiland Lolland (Fehmarn Belt Link). Daar zullen de vluchtelingen in de toekomst ook profijt van hebben. Dat wordt misschien wel de tweede Calais over 15 jaar. Remember my words!

http://edition.cnn.com/vi(...)laylists/technology/
pi_157998475
quote:
6s.gif Op donderdag 3 december 2015 22:33 schreef George_Zina het volgende:

[..]

Haha, en Denemarken en Duitsland zijn van plan om nog verder te gaan met het verbeteren van de infrastructuur door een 18 km lange ondergrondse tunnelverbinding van 7 a 8 miljard euro te bouwen tussen het Duitse eiland Fehrman en Deense eiland Lolland (Fehmarn Belt Link). Daar zullen de vluchtelingen in de toekomst ook profijt van hebben. Dat wordt misschien wel de tweede Calais over 15 jaar. Remember my words!

[ afbeelding ]

http://edition.cnn.com/vi(...)laylists/technology/
De Deense bevolking is erg kritisch t.o.v. de EU. Vandaag stemde het Deense volk tegen meer Europese regelgeving.
Dat vrijwel alle asielzoekers hun weg vervolgen naar Duitsland en Zweden, daar hebben ze dan weer minder moeite mee.
Die brug naar Zweden en binnenkort die tunnel naar Duitsland vinden ze prachtig.

quote:
Denen houden de 'EU-boot' af

Denen willen hun aparte status in de Europese Unie behouden en willen dat de Deense regering niet meer Europese regelgeving overneemt. Dit lijkt de uitslag te zijn van een referendum dat donderdag is gehouden over de vraag of het land zijn aparte status ten aanzien van het beleid voor Binnenlandse Zaken en Justitie moet opgeven en zich moet gaan richten op de gezamenlijke Europese aanpak van kwesties over justitie en veiligheid.

Deense media geven donderdagavond aan dat het referendum een overwinning is geworden voor de eurosceptici. Van de kiezers zou ruim 53 procent voor handhaving van de huidige situatie hebben gestemd en bijna 47 procent tegen. Handhaving betekent dat Denemarken hier zijn uitzonderingspositie behoudt.

Het land is sinds 1973 lid van de EU, maar heeft in 1992 uitzonderingen ten aanzien van het lidmaatschap bedongen. Dat was na een referendum waarbij de kiezers het Verdrag van Maastricht afwezen. In 2000 stemden ze tegen de euro als munteenheid.
http://www.telegraaf.nl/b(...)tegen_meer_EU__.html
pi_157998630
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 22:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De Deense bevolking is erg kritisch t.o.v. de EU. Vandaag stemde het Deense volk tegen meer Europese regelgeving.
Dat vrijwel alle asielzoekers hun weg vervolgen naar Duitsland en Zweden, daar hebben ze dan weer minder moeite mee.
Die brug naar Zweden en binnenkort die tunnel naar Duitsland vinden ze prachtig.

[..]

Aha, in Denemarken ook democratie a la Zwitserland door bij bepaalde te nemen beslissingen het volk te raadplegen met een bindende referendum? Kost wat maar dan heb je ook wat.
pi_157998800
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 23:00 schreef George_Zina het volgende:

[..]

Aha, in Denemarken ook democratie a la Zwitserland door bij bepaalde te nemen beslissingen het volk te raadplegen met een bindende referendum? Kost wat maar dan heb je ook wat.
Dat klopt. Het volk mag wel vaker over belangrijke beslissingen stemmen. Zo heeft het volk bepaald door middel van een referendum dat het de Euro niet wil. De Deense kroon gaat nog altijd prima.
pi_158003100
quote:

[..]

[..]

[..]

Heb je daar nou veel moeite voor moeten doen, om zoiets onbenulligs als dit te vinden? Dit is jouw bewijs dat onze samenleving last heeft gehad van Chinese criminele elementen? Want ik kan je namelijk vertellen dat geen enkele Nederlander hier ooit iets van gemerkt heeft. Totaal niet te vergelijken met een bepaalde bevolkingsgroep die momenteel in meerdere Europese landen overal ellende veroorzaken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')