abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157794508
Zweden verscherpt toelatingsregels migranten

STOCKHOLM -
Zweden verscherpt zijn grenscontroles en regels voor asielzoekers in een poging het aantal vluchtelingen dat zich aan zijn grenzen meldt, terug te dringen. Dat heeft de Zweedse regering dinsdag bekendgemaakt. De wijzigingen gelden voorlopig voor de komende drie jaar.

Foto: REUTERS
Concreet houden de maatregelen in dat Zweden minder mensen een permanente verblijfsvergunning verstrekt, dat het aantal tijdelijke vergunningen wordt beperkt en de regels voor familiehereniging worden verscherpt. De inzittenden van bussen en treinen die de grens willen passeren, worden strenger gecontroleerd. De Zweedse premier Stefan Löfven zei te hopen dat de maatregelen tot gevolg hebben dat meer asielzoekers zich tot andere Europese landen wenden.
Zweden liet de afgelopen twee maanden 80.000 vluchtelingen toe.
De Noorse regering liet dinsdag weten eveneens de grenscontroles te verscherpen. Oslo denkt met name aan controle van de mensen die per veerboot in Noorwegen aankomen. De Noren zijn geen lid van de Europese Unie, maar wel van het paspoortvrije gebied van Schengen.

Nederland 16,7 miljoen inwoners
Zweden 9,7 miljoen inwoners

Wij hebben er dit jaar tot nu toe 50.000 toegelaten, en een land met veel minder inwoners als wij hebben al bijna de helft meer in 2 maanden toegelaten. _O-

Hoezo gaan ze allemaal naar Zweden? Per trein zullen ze sneller in Nederland zitten dan helemaal daar, Het valt mij op dat Nederland niet eens super intrek is bij immigranten, krijgen ze in Zweden meer geld ofiets?

Ik ben benieuwd wat dit allemaal voor de maatschappij en economie gaat betekenen.
15 jaar geleden ben ik in Zweden geweest en toen waren er nog nauwelijks vluchtelingen, of arbeidsmigranten uit islamitische landen.
pi_157795416
Zweden is 10x zo groot? Ruimte zat voor de opvang?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_157796015
Zweeds GroenLinksvrouwtje moest huilen toen de linkse afbraakpolitiek werd geconfronteerd met de realiteit :'(

pi_157796053
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 19:58 schreef Charleville het volgende:
en een land met veel minder inwoners als wij hebben al bijna de helft meer in 2 maanden toegelaten. _O-
Rekenen is niet jouw sterkste kant ofwel.
pi_157796137
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:36 schreef karton2 het volgende:
Zweeds GroenLinksvrouwtje moest huilen toen de linkse afbraakpolitiek werd geconfronteerd met de realiteit :'(

:') Is dit echt? Jammer dat er geen ondertiteling is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_157796142
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:21 schreef Ticootje het volgende:
Gewoon al die AZC's in de poolcirkel bouwen :P
  dinsdag 24 november 2015 @ 20:40:58 #7
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157796202
Die migranten komen echt niet verder dan een buitenwijk van Stockholm of Malmö. Dat Zweden buiten de steden een schitterend land is interesseert ze ook geen biet, zolang ze hun hand maar kunnen ophouden.
pi_157796446
Lijkt me verstandig als wij de regels ook verscherpen. Het is een waterbedeffect, hoe minder gunstig Zweden is, of bijvoorbeeld Duitsland, hoe meer er naar ons komen.

De vluchtelingen weten wel waar ze moeten aankloppen.
  dinsdag 24 november 2015 @ 20:50:44 #9
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_157796553
quote:

Haar partij komt niet bepaald overeen met GroenLinks.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_157796569
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja, Zweden blijft een infantiel land jammer genoeg. Nog een mooi voorbeeld;

In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_157796648
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zo episch dat er iemand Engelse ondertiteling heeft toegevoegd. :')
pi_157796678
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:50 schreef Dven het volgende:

[..]

Haar partij komt niet bepaald overeen met GroenLinks.
Klopt, deze zijn nog gekker.
  dinsdag 24 november 2015 @ 20:54:31 #13
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_157796687
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die migranten komen echt niet verder dan een buitenwijk van Stockholm of Malmö. Dat Zweden buiten de steden een schitterend land is interesseert ze ook geen biet, zolang ze hun hand maar kunnen ophouden.
Ik kom er in Umea, Ornskoldsvik en Ostersund ook genoeg tegen hoor. Natuurlijk niet het meeste. Daarentegen kom je de meeste geemigreerde Nederlanders ook enkel in Svea en Gotaland tegen. Net zoals 85% van de autochtone Zweden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 24 november 2015 @ 20:55:37 #14
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_157796728
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:54 schreef karton2 het volgende:

[..]

Klopt, deze zijn nog gekker.
Zijn op genoeg standpunten redelijk rechts. Werken ook vaak met rechts samen.
pi_157796821
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:53 schreef karton2 het volgende:

[..]

Ik zie nog geen ondertiteling
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 24 november 2015 @ 21:00:24 #16
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_157796898
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Eventjes aanklikken.
pi_157797103
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:55 schreef Dven het volgende:

[..]

Zijn op genoeg standpunten redelijk rechts. Werken ook vaak met rechts samen.
Die huidige/voormalige immigratiepolitiek kwam volgens mij tot stand met een samenwerking met hun VVD. Dan weet je het wel.
pi_157800171
Ze moeten wel, ze kampen nu al met een huizen tekort.
Ура для россии
pi_157800589
quote:

[..]

"...is to do something...."

Hoe krijgt ze het uit haar bek, die conclusie?

Eerst ze allemaal naar binnenzuigen en dan gaan huilen als de realiteit eindelijk / nu pas is doorgedrongen.

Hoe verdomde debiel ben je dan?
pi_157800635
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:51 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Ja, Zweden blijft een infantiel land jammer genoeg. Nog een mooi voorbeeld;

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Man , man , man , man.

Nobelprijs voor ranzige debiliteit die man.

Meteen.
pi_157800766
quote:

[..]

Dit is echt dood-en doodeng. Verraad van het ergste soort.

Mensen als zij verdienen de ultieme straf die je een mens kunt opleggen.
pi_157800922
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:51 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Eerst ze allemaal naar binnenzuigen en dan gaan huilen als de realiteit eindelijk / nu pas is doorgedrongen.

Dat heet links-liberaal tegenwoordig :3
- Fernando Pessoa
  woensdag 25 november 2015 @ 00:27:26 #23
155616 Proximo
For god, king & country
pi_157802556
quote:

[..]

Een wereldbeeld waarin afrikanen allemaal consequent hongernegers zijn die met opgezette buikjes en betraande ogen rond hun kinderen staan die vliegen op het hoofd hebben.
Vanuit een luxe kantoor met mooie foto's van goede daden overleggen met andere blanke vrouwen die het allemaal ook heel lief bedoelen.
Eind van de dag stap je in de nieuwe volvo, rijd je naar een compleet blanke suburb of ga je met je vriendinnen lekker aan de wijntjes in een hip barretje in een duur district van stockholm.

Geschiedenis betekent voor jou vooral hoe fout wij als Europeanen in het verleden zijn geweest en daaraan koppel je dat alles buiten het westen zielig is, behalve Rusland of de VS, want dat beschouw je als misdadige regimes.

Tot je een keer de verkeerde afslag neemt met de auto en ziet wat jij en je mede do-gooders eigenlijk hebben aangericht in het land van je jeugd. En dan besef je het
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_157802573
quote:

Compleet geschift, zulke figuren. Er is maar één oplossing. En dat is dat al die asielzoekers zo snel mogelijk weer teruggaan naar de eigen regio.

En om te beginnen moet het kaf van het koren worden gescheiden. Mensen die niet uit een oorlogsgebied komen, moeten onmiddellijk terug.
pi_157802583
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:48 schreef luxerobots het volgende:
Lijkt me verstandig als wij de regels ook verscherpen. Het is een waterbedeffect, hoe minder gunstig Zweden is, of bijvoorbeeld Duitsland, hoe meer er naar ons komen.

De vluchtelingen weten wel waar ze moeten aankloppen.
Inderdaad. En veel andere landen doen geen moer. Zo vertikt Polen het om zelfs ook maar 7.000 vluchtelingen op te nemen. Je moet het ze nageven: daar luistert de politiek tenminste wél naar de bevolking.
pi_157802603
veel te fucking laat, alle uitzuigers en kakkerlakken zijn al binnen.

Samen met terroristen, veel plezier zweden.
pi_157802616
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 00:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Inderdaad. En veel andere landen doen geen moer. Zo vertikt Polen het om zelfs ook maar 7.000 vluchtelingen op te nemen. Je moet het ze nageven: daar luistert de politiek tenminste wél naar de bevolking.
We, en Duitsland voorop, hebben dit probleem natuurlijk zelf gecreëerd. Geef mensen opvang, gratis zorgverzekeringen, verblijfsvergunningen, uitkeringen en voorrang op huurhuizen en ze komen massaal.

De politiek zorgt ervoor dat ons hele land, op termijn, onherkenbaar veranderd. En ze hebben ook nog eens zelf de doden in de Middellandse zee op hun geweten.
pi_157802683
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 00:33 schreef luxerobots het volgende:

[..]

We, en Duitsland voorop, hebben dit probleem natuurlijk zelf gecreëerd. Geef mensen opvang, gratis zorgverzekeringen, verblijfsvergunningen, uitkeringen en voorrang op huurhuizen en ze komen massaal.

De politiek zorgt ervoor dat ons hele land, op termijn, onherkenbaar veranderd. En ze hebben ook nog eens zelf de doden in de Middellandse zee op hun geweten.
Ik vraag me af of de verandering überhaupt nog te keren valt. Stukje bij beetje wordt ons land weggeven aan de barbaarse cultuur die islam heet. De situatie wordt hier steeds onaangenamer.

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 25-11-2015 02:18:56 ]
pi_157802711
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:53 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Man , man , man , man.

Nobelprijs voor ranzige debiliteit die man.

Meteen.

[ Bericht 5% gewijzigd door paddy op 25-11-2015 01:49:26 ]
- Fernando Pessoa
  woensdag 25 november 2015 @ 00:49:27 #30
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_157802980
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 00:40 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vraag me af of de verandering überhaupt nog te keren valt. Stukje bij beetje wordt ons land weggeven aan de barbaarse cultuur die islam heet. De situatie wordt hier steeds onaangenamer.
Het is niet zo dat wij onze cultuur simpelweg aan de islam weggeven. Daarvoor zijn de immigratiestromen ook te divers (met Sjiieten, Christenen, Koerden etc.). Daarnaast hebben de islamisten nog een probleem. Ze kunnen niet samenwerken, ze kunnen samen nog niet eens een kinderfeestje organiseren.

Wat er gaande is, is dat Nederlands steeds multicultureler wordt. Nederland wordt een land van allemaal schreeuwerige groepen mensen. Neem het Sinterklaasfeest, vroeger was er nauwelijks kritiek. Maar met de toename van het aantal verschillende culturen is de kritiek toegenomen. En eerlijk zijn ze niet in hun kritiek, rancune tegen onze samenleving speelt gewoon een rol.

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 25-11-2015 02:44:31 ]
  woensdag 25 november 2015 @ 01:36:56 #32
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_157803041
De oplossing is zo simpel: stop met het uitdelen van geld en luxe! Zorg dat er niets te halen valt, vang ze humaan op in een kamp met een groot hek er omheen, en zorg dat ze nooit van hun leven kans maken om zich in de rest van het land te begeven. Voer ze daar gezond voedsel volgens de lokale standaard, en als dat niet bevalt mogen ze fijn terug naar waar ze vandaan komen.

Grenscontroles hadden er natuurlijk moeten zijn, maar naast controle moet de aanzuigende werking weg. En 14000 woningen bouwen helpt daar niet bij, net als een generaal pardon voor illegale fraudeurs die toch hier blijven na te zijn uitgeprocedeerd.
censuur :O
  woensdag 25 november 2015 @ 01:39:37 #33
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_157803055
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 01:26 schreef luxerobots het volgende:
Wat er gaande is, is dat Nederlands steeds multicultureler wordt. Nederland wordt een land van allemaal schreeuwerige groepen mensen. Neem het Sinterklaasfeest, vroeger was er nauwelijks kritiek. Maar met de toename van het aantal verschillende culturen is de kritiek toegenomen. En eerlijk zijn ze niet in hun kritiek, rancune tegen onze samenleving speelt gewoon een rol.
Onze eigen cultuur verdwijnt doordat de overheid perse al die vreemde "culturen" wil beschermen. Totaal onzinnig, want onze eigen cultuur bestaat slechts op dit kleine stukje aarde, terwijl die vreemde culturen in heel veel andere landen beschermd worden.
censuur :O
  woensdag 25 november 2015 @ 01:59:09 #34
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_157803147
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Du var i skolan men borde ta bättre hand på svenska lektion.

:P
  woensdag 25 november 2015 @ 02:26:23 #35
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157803241
Gaat Zweden quota instellen? Op grond van het Vluchtelingenverdrag hebben mensen toch nog steeds het recht asiel aan te vragen in Zweden? Ik zie niets veranderen.....
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_157803398
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 november 2015 22:58 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dit is echt dood-en doodeng. Verraad van het ergste soort.

Mensen als zij verdienen de ultieme straf die je een mens kunt opleggen.
Nou wees niet bang op FOK! zijn er tientallen hoor.
Ik zwaai naar dieren.
pi_157803466
TS
Nederland 16,7 miljoen inwoners.41.526 km² Nederland
Zweden 9,7 miljoen inwoners. 450.295 km Zweden

Voor de rest; vluchtelingen die vluchten voor hun leven helpen.
De mensen die het economisch beter willen hebben snap ik heel goed, maar horen als ieder ander dat moet, het te proberen met emigreren.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_157803478
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 00:43 schreef Eufonie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Pipi Langkous zal binnenkort ook wel omgetoverd worden in Pipita Al-Langkousie, gespeeld door een homoseksuele neger in drag met baard. Drie maal drie is boem, lalalalala. Ik heb een huis, een onbetaald geval, gekregen van de staat, en het is nu al in verval. Ik heb een huis, ofschoon ik heel graag reis, met bomgordel en al, ga ik nu naar het paradijs. Vier maal twee is boem, tralalala...
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_157804090
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 01:26 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het is niet zo dat wij onze cultuur simpelweg aan de islam weggeven. Daarvoor zijn de immigratiestromen ook te divers (met Sjiieten, Christenen, Koerden etc.). Daarnaast hebben de islamisten nog een probleem. Ze kunnen niet samenwerken, ze kunnen samen nog niet eens een kinderfeestje organiseren.

Een groot deel van de migranten heeft gemeen dat ze aanhanger zijn van de religie die ik kennelijk niet de kwalificaties mag geven die ik eraan gaf. Ik maak ik mijn posts onderscheid tussen individuele moslims (die zich verder normaal gedragen) en de aanwezigheid van de islam als zodanig. Dat laatste is een steeds groter probleem aan het worden en dat heeft alles met het karakter van die religie te maken, ook al zijn er uiteenlopende interpretaties en staan groepen moslims elkaar naar het leven.

Wat blijft is de onderdrukking. Wat blijft zijn de zeer ernstige mensenrechtenschendingen in moslimlanden. Wat blijft zijn de uitermate conservatieve opvattingen die moslims meebrengen naar ons seculiere, liberale Nederland. Wat blijft is de neiging om religie boven de wet te plaatsen, enzovoort.

Nederland wordt wellicht multicultureler, maar kent geen multiculturele samenleving. Wat je ziet, zijn groepen mensen die totaal langs elkaar heen leven. En wat bepaalde groepen nieuwkomers betreft: het liefst hebben ze volledig schijt aan onze samenleving, onze wetten en regels. Zolang ze hun hand maar kunnen ophouden voor een uitkering en sociale voorzieningen. Dat is hoe de vlag erbij hangt. Niet alleen hier in Nederland, maar ook in diverse andere Europese landen. Overal viert naïviteit hoogtij. En overal verandert de samenleving ongewild, zonder draagvlak van de bevolking, in een onsamenhangende puinhoop met groepen mensen die niks van elkaar moeten weten.

We hebben nu al meer islam dan gezond is; meer dan we aankunnen. We hebben levensgrote integratieproblemen, we hebben radicaliserende jongeren, we hebben salafistische haatpaleizen, noem maar op. En we doen er veel te weinig aan. Sterker nog: de grenzen staan wagenwijd open om nieuwe karrenvrachten moslims binnen te laten.
pi_157804245
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 00:40 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dank je ouders daar maar voor en leer onderscheid maken in de islam.
pi_157804265
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 08:51 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Dank je ouders daar maar voor en leer onderscheid maken in de islam.
Nee. Ik leer geen onderscheid maken in de islam. Ik ben namelijk niet van plan om me in de islam te verdiepen. Laat moslims zich maar beter in de normen en waarden van onze samenleving verdiepen, in plaats van andersom.

Overigens wordt keer op keer benadrukt dat er geen gematigde islam bestaat.
pi_157804274
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 08:53 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee. Ik leer geen onderscheid maken in de islam. Ik ben namelijk niet van plan om me in de islam te verdiepen. Laat moslims zich maar beter in de normen en waarden van onze samenleving verdiepen, in plaats van andersom.

Overigens wordt keer op keer benadrukt dat er geen gematigde islam bestaat.
Nee, verdiep je er niet in. Want dan kun je je pvv oneliners niet meer gebruiken.

Spreken over moslims die zich moeten aanpassem terwijl je je informatie haalt uit de media en zielig en met angst je mening op fok moet plaatsen. Irl ben je vast bang om langs een gesluierde dame te lopen _O-
pi_157804319
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 08:54 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Nee, verdiep je er niet in. Want dan kun je je pvv oneliners niet meer gebruiken.

Spreken over moslims die zich moeten aanpassem terwijl je je informatie haalt uit de media en zielig en met angst je mening op fok moet plaatsen. Irl ben je vast bang om langs een gesluierde dame te lopen _O-
Ik verdiep me er niet in nee. Ik woon in een liberaal, seculier land. Ik ben atheïst. Ik ga mijn tijd niet verspillen aan mezelf verdiepen in een barbaarse, 14 eeuwen oude religie die anno 2015 nog steeds de opvattingen uit het jaar 600 uitdraagt. Ik krijg al veel te veel van de islam mee; er is haast geen ontkomen aan.

Irl zeg ik vriendelijk goedemorgen tegen de buurvrouw met hoofddoekje. Zoals ik al aangaf, beoordeel ik individuele mensen op hun gedrag. En zolang hun religie dat gedrag niet overheerst, is er weinig aan de hand. De problemen met de islam als zodanig zijn er echter wel. En die problemen, die veel te lang weggewimpeld zijn, moeten worden benoemd en aangepakt.

En - om het weer on-topic te brengen - één van de onderdelen van de aanpak is het sluiten van de grenzen voor migranten uit moslimlanden zolang de levensgrote integratieproblemen die we nu hebben niet adequaat zijn opgelost.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2015 09:14:12 ]
pi_157804386
Zweden staat op instorten en dat zien ze nu pas. Ook de autochtone bevolking is het spuugzat met dat"multiculturalisme" en gooien het roer om waardoor de SD meer stemmen krijgt.

De SD is ook de enige partij die daar realistisch denkt.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_157804451
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 03:16 schreef paddy het volgende:
TS
Nederland 16,7 miljoen inwoners.41.526 km² Nederland
Zweden 9,7 miljoen inwoners. 450.295 km Zweden

Voor de rest; vluchtelingen die vluchten voor hun leven helpen.
De mensen die het economisch beter willen hebben snap ik heel goed, maar horen als ieder ander dat moet, het te proberen met emigreren.
Waarvan een derde relatief bewoonbaar, rest is onherbergzaam bos, moeras en berggebied.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_157804481
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 09:00 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik verdiep me er niet in nee. Ik woon in een liberaal, seculier land. Ik ben atheïst. Ik ga mijn tijd niet verspillen aan mezelf verdiepen in een barbaarse, 14 eeuwen oude religie die anno 2015 nog steeds de opvattingen uit het jaar 600 uitdraagt. Ik krijg al veel te veel van de islam mee; er is haast geen ontkomen aan.

Irl zeg ik vriendelijk goedemorgen tegen de buurvrouw met hoofddoekje. Zoals ik al aangaf, beoordeel ik individuele mensen op hun gedrag. En zolang hun religie dat gedrag niet overheerst, is er weinig aan de hand. De problemen met de islam als zodanig zijn er echter wel. En die problemen, die veel te lang weggewimpeld zijn, moeten worden benoemd en aangepakt.

En - om het weer on-topic te brengen - één van de onderdelen van de aanpak is het sluiten van de grenzen voor migranten uit moslimlanden zolang de levensgrote integratieproblemen die we nu hebben niet adequaat zijn opgelost.
Schuif het maar af op de islam :)

[ Bericht 5% gewijzigd door paddy op 26-11-2015 00:06:52 (Probeer het met tegenargumenten) ]
pi_157804548
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 09:17 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Schuif het maar af op de islam, :)
Inderdaad, het is niet de islam, het zijn wijzelf die niet om kunnen gaan met deze zandbakideologie en zo snel mogelijk moeten omkatten...

[ Bericht 12% gewijzigd door paddy op 26-11-2015 00:07:42 ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_157804590
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 09:17 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

=

Schuif het maar af op de islam :)
Je noemt mij een "simpele ziel" omdat ik jouw religie niet omarm en niet zie als onderdeel van de oplossing. Jouw misvatting is bovendien dat je de islam van binnen naar buiten moet kennen om iets te vinden van de huidige integratieproblematiek, de toestroom van groepen asielzoekers en de ontwrichting van onze westerse samenleving. Dat is namelijk niet het geval.

Sterker nog: zoals bij elke religie gaan moslims selectief om met wat ze in hun heilige boek lezen. Dat moet ook wel, gezien de vele tegenstrijdigheden die erin staan. Jij denkt kennelijk graag islam-centrisch. Ik niet. Ik wil niet dat welke religie dan ook centraal staat in ons denken. Zeker niet over ingewikkelde vraagstukken zoals de vluchtelingentoestroom en het oplossen van levensgrote integratieproblemen.

De oplossing van die problemen ligt trouwens ook niet bij religie, bij ontzag voor religie of bij jezelf nog meer verdiepen in religie. De oplossing ligt juist bij het vinden van een common ground; een set normen en waarden waar iedereen zich aan houdt, ongeacht religie (een keuze!) of persoonlijke opvattingen. Mensen die zich tegen die common ground verzetten of die actief haatzaaien, moeten worden uitgezet of bestraft.

[ Bericht 4% gewijzigd door paddy op 26-11-2015 00:08:26 ]
  woensdag 25 november 2015 @ 09:26:12 #49
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_157804601
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:21 schreef Ticootje het volgende:
Denk je dat die migranten zich een beetje in de taiga laten plaatsen? Die trekken massaal naar steden als Malmö en Stockholm en weigeren opvang in het noorden. Is al meerdere keren nieuws over geweest.
pi_157805044
quote:

[..]

Om er nog maar over te zwijgen dat je als politicus ongelooflijk zwak en zielig bent als je daar gaat staan janken en gebrabbel uitkraamt.

De bevolking is al niet blij met haar maar dit kan nog wel eens de doodsteek betekenen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')