Die middelste is wel liefquote:Op woensdag 25 november 2015 15:48 schreef Braindead2000 het volgende:
Waarom gaan die testosteronbommen getraumatiseerde oorlogsslachtoffers allemaal naar Zweden?
[ afbeelding ]

Dit geldt net zo goed voor Samsom, Pechtold en Klaver.quote:Op dinsdag 24 november 2015 22:51 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
"...is to do something...."
Hoe krijgt ze het uit haar bek, die conclusie?
Eerst ze allemaal naar binnenzuigen en dan gaan huilen als de realiteit eindelijk / nu pas is doorgedrongen.
Hoe verdomde debiel ben je dan?

Ja, het is goed vertoeven in Syrie!quote:Op woensdag 25 november 2015 18:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Vrijwel elke Syriër die hier aanklopt mag blijven. Dat vind ik eigenlijk uitermate vreemd. Syrië is zeer zeker geen prettig land, maar de meerderheid gaat gewoon door met leven, ook in Syrië gaat het gewone leven door.
Er was laatst een documentaire op tv over de leerindustrie in Bangladesh. Mensen werken 12 uur per dag in de hitte en chemische dampen om het leer te bewerken. Deze mensen hebben verkleuringen en uitslag op hun huid en krijgen vaak kanker. Bengalezen die hier aankloppen worden vrijwel altijd teruggestuurd. Ja, geen oorlogsvluchteling. Maar het lijkt me dat veel Bengalezen het slechter hebben dan menig Syriër.

Alsof het allemaal zo zwart-wit is. Je houdt jezelf voor de gek.quote:Op woensdag 25 november 2015 19:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja, het is goed vertoeven in Syrie!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het leven gaat gewoon door...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Vertel dan eens, wat is er zwart/wit kijken aan de realiteit zien, steden die gewoon ronduit plat liggen? En de bombardementen die nu nogsteeds doorgaan en nog meer platleggen?quote:Op woensdag 25 november 2015 19:09 schreef Balo45telli het volgende:
[..]
Alsof het allemaal zo zwart-wit is. Je houdt jezelf voor de gek.

Ja maar wat wil je hier nou mee zeggen dan? Dat we 15 miljoen Syriërs moeten opvangen ofzo?quote:Op woensdag 25 november 2015 19:15 schreef erodome het volgende:
[..]
Vertel dan eens, wat is er zwart/wit kijken aan de realiteit zien, steden die gewoon ronduit plat liggen? En de bombardementen die nu nogsteeds doorgaan en nog meer platleggen?
[ afbeelding ]
Valt allemaal wel mee toch, kan je best wonen....

Dat het praatje dat het allemaal reuze meevalt in Syrie nergens op slaat. Zie waarop ik reageer.quote:Op woensdag 25 november 2015 19:17 schreef Balo45telli het volgende:
[..]
Ja maar wat wil je hier nou mee zeggen dan? Dat we 15 miljoen Syriërs moeten opvangen ofzo?

Je hebt gelijk dat ze niet in Syrië moeten blijven maar ze kunnen prima opgevangen worden in Turkije, Libanon, Griekenland, Servië enzovoorts. Dat hoeft niet in west Europa, 5000km verderop.quote:Op woensdag 25 november 2015 19:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat het praatje dat het allemaal reuze meevalt in Syrie nergens op slaat. Zie waarop ik reageer.
We zitten nu eenmaal met een enorme stroom aan mensen die nogal goede redenen hebben daar niet te willen blijven.
We zullen moeten samenwerken in zowel opvang als dit probleem oplossen zodat er weer wat opgebouwd kan worden daar. Maar dat laatste zal nog jaren duren.
Een gedegen (tijdelijke) opvang, rekening ermee houdend dat het jaren gaat duren is noodzakelijk.
Wat wil jij dan met die mensen, ze lekker terug daarheen sturen?
Naar Damascus?
[ afbeelding ]
Naar Aleppo?
[ afbeelding ]
Naar Hama dan?
[ afbeelding ]
Of toch maar naar Latakia?
[ afbeelding ]
Moet ik nog even doorgaan of snap je het punt?

Je hebt gelijk.quote:Op woensdag 25 november 2015 19:17 schreef Balo45telli het volgende:
[..]
Ja maar wat wil je hier nou mee zeggen dan? Dat we 15 miljoen Syriërs moeten opvangen ofzo?

En die landen kunnen dat wel aan zo alleen? Dan is het ineens niet erg en gelden alle problemen die jij voor hier ziet niet?quote:Op woensdag 25 november 2015 19:46 schreef Balo45telli het volgende:
[..]
Je hebt gelijk dat ze niet in Syrië moeten blijven maar ze kunnen prima opgevangen worden in Turkije, Libanon, Griekenland, Servië enzovoorts. Dat hoeft niet in west Europa, 5000km verderop.

Hoezo zouden wij dat moeten? Lokale problemen dienen lokaal op te worden gelost. Niet ook ons probleem er van maken.quote:Op woensdag 25 november 2015 19:59 schreef erodome het volgende:
[..]
En die landen kunnen dat wel aan zo alleen? Dan is het ineens niet erg en gelden alle problemen die jij voor hier ziet niet?
Erg makkelijk dit, ja ze moeten geholpen doen, maar niet hier, dat mag een ander lekker doen!!!
Iedereen zal zijn steentje bij moeten dragen en hoe meer mensen en landen dat in gaan zien, hoe sneller we dit in betere banen kunnen leiden.

Natuurlijk is Syrië geen prettig land en is veel verwoest. Het punt dat ik wilde maken is dat het normale leven ook gewoon doorgaat. Iets dat je niet veel in het nieuws ziet, want de nieuwswaarde van mensen die naar hun werk of naar school gaan, is veel kleiner dan elke aanval en elk bombardement.quote:Op woensdag 25 november 2015 19:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat het praatje dat het allemaal reuze meevalt in Syrie nergens op slaat. Zie waarop ik reageer.
We zitten nu eenmaal met een enorme stroom aan mensen die nogal goede redenen hebben daar niet te willen blijven.
We zullen moeten samenwerken in zowel opvang als dit probleem oplossen zodat er weer wat opgebouwd kan worden daar. Maar dat laatste zal nog jaren duren.
Een gedegen (tijdelijke) opvang, rekening ermee houdend dat het jaren gaat duren is noodzakelijk.
Wat wil jij dan met die mensen, ze lekker terug daarheen sturen?
Naar Damascus?
[ afbeelding ]
Naar Aleppo?
[ afbeelding ]
Naar Hama dan?
[ afbeelding ]
Of toch maar naar Latakia?
[ afbeelding ]
Moet ik nog even doorgaan of snap je het punt?

Wat er niet prettig aan is zijn niet de kapotgeschoten gebouwen, maar de mensen die daar wonen.quote:Op woensdag 25 november 2015 20:21 schreef luxerobots het volgende:
Natuurlijk is Syrië geen prettig land en is veel verwoest. Het punt dat ik wilde maken is dat het normale leven ook gewoon doorgaat.

Wat vind je van mensen zonder paspoort/papieren die wel beweren uit Syrië te komen? Toelaten of niet?quote:Op woensdag 25 november 2015 21:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
Alleen Syriërs toelaten, de rest weigeren.
Klinkt hard maar anders blijft het dweilen met de kraan open.

Die mensen worden ook toegelaten. We weten niet wie we toelaten, er kunnen ook IS-sympathisanten en overige oorlogsmisdadigers ergens in een huurwoning belanden.quote:Op woensdag 25 november 2015 21:12 schreef Balo45telli het volgende:
[..]
Wat vind je van mensen zonder paspoort/papieren die wel beweren uit Syrië te komen? Toelaten of niet?

Bij voorkeur niet. Je weet niet wie of wat je allemaal binnenhaalt. Mensen zonder (geldig) paspoort in aparte opvang zetten terwijl onderzoek naar herkomst loopt.quote:Op woensdag 25 november 2015 21:12 schreef Balo45telli het volgende:
[..]
Wat vind je van mensen zonder paspoort/papieren die wel beweren uit Syrië te komen? Toelaten of niet?

Dan lijkt het me gunstiger om geen immigratie te starten die bij voorbaat kansloos is. Subsidie voor toekomstplannen en taallessen kennen we zo langzamerhand wel.quote:Op woensdag 25 november 2015 21:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bij voorkeur niet. Je weet niet wie of wat je allemaal binnenhaalt. Mensen zonder (geldig) paspoort in aparte opvang zetten terwijl onderzoek naar herkomst loopt.
Ik ben sowieso voor kortdurende verblijfsvergunningen van 1 of 2 jaar. In die periode moeten nieuwkomers (statushouders) aantonen actief te werken aan een toekomst hier. De taal leren, een plan laten opstellen voor hun toekomst (wat voor vakgebied wil ik gaan werken, wil ik een cursus/studie gaan doen om in NL een toekomst op te bouwen). Daarvoor mag best subsidie vanuit de overheid beschikbaar worden gesteld, om mensen die echt willen vooruit te helpen en ze hun eerste stappen te laten maken. Stattushouders die alleen maar hun hand ophouden en na die 2 jaar geen enkele progressie boeken qua integratie, geen verlenging geven. Jammer maar helaas, we kunnen niet allerlei mensen tot in de pruimentijd blijven onderhouden. Gezinshereniging enkel bij aantoonbare progressie in het integratietraject.
We moeten in Nederland toe naar een complete herziening van het asiel- en immigratietraject. Bij voorkeur een Greencard-systeem voor gecontroleerde (arbeids)immigratie en asiel enkel nog voor (politiek) vervolgden etc. Genoeg argumenten tegen massale immigratie vanuit Midden-Oosten en Afrika: totaal andere cultuur, enorme (sociale) woningnood in Nederland, te weinig werk, aantoonbare problemen met voorgaande groepen migranten, NL is al het dichtstbevolkte land van Europa enz enz.
Wat bovenstaande moet voorkomen is dat we over een paar jaar met tienduizenden mensen zitten opgescheept die weer worden weggestopt in dezelfde wijken, niet de noodzaak zien om de taal te leren, in hun eigen community blijven hangen en nooit aan de bak komen op de arbeidsmarkt. Een Pakistaanse arts met universitaire diploma's die goed Engels spreekt? Van harte welkom! (Maar die komt niet op een gammel bootje in Griekenland aan, die wordt gerekruteerd en met werkvisum en al op zak ingevlogen) Figuren die hun mond dichtnaaien zoals op de foto's aan de Macedonische grens? Nee, dank je!

Dat is alleen simpel als je het landelijk invoert voor allen die zich daar bevinden. Afschaffen van bijstand, huur- en zorgtoeslag (of de Zweedse equivalenten daarvan) zal een land zeker minder aantrekkelijk maken voor bepaalde groepen immigranten, maar de gemiddelde PVV-er heeft dan ook wel een probleempje.quote:Op woensdag 25 november 2015 01:36 schreef RemcoDelft het volgende:
De oplossing is zo simpel: stop met het uitdelen van geld en luxe! Zorg dat er niets te halen valt

Daarom zou ik ook graag naar gecontroleerde arbeidsimmigratie willen. Dus alleen mensen toelaten die vanaf dag 1 hun eigen broek kunnen ophouden of dat binnen afzienbare tijd gaan doen.quote:Op woensdag 25 november 2015 21:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dan lijkt het me gunstiger om geen immigratie te starten die bij voorbaat kansloos is. Subsidie voor toekomstplannen en taallessen kennen we zo langzamerhand wel.

Wat dacht je van alleen afschaffen voor asielzoekers (betere naam: illegale migranten)? Er is geen enkel verdrag dat ons verplicht ze een gratis huis met gratis uitkering te geven. Gewoon humaan in leven houden, maar ook niet meer dan dat. Dus niet door onze binnensteden laten zwerven, maar gewoon in grote kampen met hekken er omheen. Tsjechie doet dat ook bijvoorbeeld, heel humaan en heel onaantrekkelijk!quote:Op woensdag 25 november 2015 21:47 schreef ShadyLane het volgende:
Dat is alleen simpel als je het landelijk invoert voor allen die zich daar bevinden.
Vanwaar die gaat tegen PVV-ers? PVV-ers leven niet van een uitkering, maar krijgen net als andere kamerleden een prima salaris. Of bedoel je de 25% van de Nederlanders die er volgens de huidige peilingen op wil stemmen? Denk je werkelijk dat 25% van de Nederlanders afhankelijk is van uitkeringen? Die steuntrekkers stemmen wel PvdA of SP hoor!quote:Afschaffen van bijstand, huur- en zorgtoeslag (of de Zweedse equivalenten daarvan) zal een land zeker minder aantrekkelijk maken voor bepaalde groepen immigranten, maar de gemiddelde PVV-er heeft dan ook wel een probleempje.

Een paar denkfouten, TS.quote:Op dinsdag 24 november 2015 19:58 schreef Charleville het volgende:
Zweden verscherpt toelatingsregels migranten
STOCKHOLM -
Zweden verscherpt zijn grenscontroles en regels voor asielzoekers in een poging het aantal vluchtelingen dat zich aan zijn grenzen meldt, terug te dringen. Dat heeft de Zweedse regering dinsdag bekendgemaakt. De wijzigingen gelden voorlopig voor de komende drie jaar.
Foto: REUTERS
Concreet houden de maatregelen in dat Zweden minder mensen een permanente verblijfsvergunning verstrekt, dat het aantal tijdelijke vergunningen wordt beperkt en de regels voor familiehereniging worden verscherpt. De inzittenden van bussen en treinen die de grens willen passeren, worden strenger gecontroleerd. De Zweedse premier Stefan Löfven zei te hopen dat de maatregelen tot gevolg hebben dat meer asielzoekers zich tot andere Europese landen wenden.
Zweden liet de afgelopen twee maanden 80.000 vluchtelingen toe.
De Noorse regering liet dinsdag weten eveneens de grenscontroles te verscherpen. Oslo denkt met name aan controle van de mensen die per veerboot in Noorwegen aankomen. De Noren zijn geen lid van de Europese Unie, maar wel van het paspoortvrije gebied van Schengen.
Nederland 16,7 miljoen inwoners
Zweden 9,7 miljoen inwoners
Wij hebben er dit jaar tot nu toe 50.000 toegelaten, en een land met veel minder inwoners als wij hebben al bijna de helft meer in 2 maanden toegelaten.
Hoezo gaan ze allemaal naar Zweden? Per trein zullen ze sneller in Nederland zitten dan helemaal daar, Het valt mij op dat Nederland niet eens super intrek is bij immigranten, krijgen ze in Zweden meer geld ofiets?
Ik ben benieuwd wat dit allemaal voor de maatschappij en economie gaat betekenen.
15 jaar geleden ben ik in Zweden geweest en toen waren er nog nauwelijks vluchtelingen, of arbeidsmigranten uit islamitische landen.

) en andere linkse idioterie krijgen Zweden veel minder kinderen dan hun favoriete import-volk Somaliërs. Dat maakt dat als Zweden zo doorgaat, dat ze binnen 30 jaar al minderheid in eigen land zijn. Dat is levensgevaarlijk.
 ) en andere linkse idioterie krijgen Zweden veel minder kinderen dan hun favoriete import-volk Somaliërs. Dat maakt dat als Zweden zo doorgaat, dat ze binnen 30 jaar al minderheid in eigen land zijn. Dat is levensgevaarlijk. 

Exact! Ik vind "asielzoekers" nog niet het ergste, het woord "vluchtelingen" vind ik veel erger. Mensen die door 6+ veilige landen reizen zijn geen vluchteling meer. Je houdt een keer op met vluchteling zijn.quote:Op woensdag 25 november 2015 22:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat dacht je van alleen afschaffen voor asielzoekers (betere naam: illegale migranten)? Er is geen enkel verdrag dat ons verplicht ze een gratis huis met gratis uitkering te geven. Gewoon humaan in leven houden, maar ook niet meer dan dat. Dus niet door onze binnensteden laten zwerven, maar gewoon in grote kampen met hekken er omheen. Tsjechie doet dat ook bijvoorbeeld, heel humaan en heel onaantrekkelijk!
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |