Alleen de administratie en facturatie gaat dan nog vanuit huisquote:Op maandag 16 november 2015 14:31 schreef Holyme het volgende:
Oeh, nieuwe oven? Hopelijk bevalt ie! Is jullie huis dan echt weer huis ipv bakkerij-onderdeel?
Ahh, maar geen bakspul meer dan, dat lijkt me toch wel fijn. En ook goed voor de bakkerij, als mensen dan geen brood willen dan kun je ze alsnog naar binnen lokken met de geur van ander versgebakken lekkersquote:Op maandag 16 november 2015 14:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Alleen de administratie en facturatie gaat dan nog vanuit huis
En de social media enzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Apart. Jullie klanten zijn toch niet afhankelijk van toeslagen en dergelijke? En als ze het al zijn, dan maken ze toch wel bijzondere keuzes in hun uitgavenpatroon...quote:Op zaterdag 21 november 2015 16:32 schreef Isegrim het volgende:
Vandaag was de slechtste zaterdag in weken. Qua winkelverkoop iets meer dan de helft van de omzet van de afgelopen paar weken. Stom.Volgens een klant kwam dat omdat een heleboel mensen hun geld niet hebben gehad door allerlei storingen.
Sowieso de laatste week voor veel mensen hun salaris hebben. Dat is een trrnd die je zeker wel terug ziet.quote:Op zaterdag 21 november 2015 17:24 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Apart. Jullie klanten zijn toch niet afhankelijk van toeslagen en dergelijke? En als ze het al zijn, dan maken ze toch wel bijzondere keuzes in hun uitgavenpatroon...
Zowel fudge als boterkoek verkoop ik wel gewoon uit de vriezer als dat zo uitkomt.quote:Op zaterdag 21 november 2015 18:06 schreef RobinOok het volgende:
Boterkoek kun je goed invriezen.
Niet om daarna weer te verkopen, maar toch. Weggooien of weggeven hoeft niet.
De eerste échte herfstdag zal misschien ook meespelenquote:Op zaterdag 21 november 2015 17:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Sowieso de laatste week voor veel mensen hun salaris hebben. Dat is een trrnd die je zeker wel terug ziet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tof!quote:Op zaterdag 28 november 2015 19:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
We hebben er sinds drie weken ook weer een bij, voor 15 a 25 (kleine) broden per week
Goed bekend staand restaurant. Die ook al aangegeven hebben interesse te hebben in eventuele hamburgerbroodjes.quote:
dat is goed nieuws!quote:Op donderdag 3 december 2015 22:54 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Goed bekend staand restaurant. Die ook al aangegeven hebben interesse te hebben in eventuele hamburgerbroodjes.
Nee joh. Veel te groot.quote:Op donderdag 3 december 2015 23:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
dat is goed nieuws!
Nu nog een toko als de Hanos zover krijgen?
Een Bartscher heteluchtoven.quote:Op vrijdag 4 december 2015 17:49 schreef _Liek het volgende:
Wat voor oven hebben jullie gekocht? Of heb ik daar over heen gelezen...
Je kan ook beter niet naar de middenhandel leveren denk ik. Sowieso als jij ook aan de slag gaat in de bakkerij krijg je meer tijd voor verkoop toch?quote:
Tuurlijk. En kunnen we het aanbod uitbreiden.quote:Op vrijdag 4 december 2015 19:05 schreef Bramito het volgende:
[..]
Je kan ook beter niet naar de middenhandel leveren denk ik. Sowieso als jij ook aan de slag gaat in de bakkerij krijg je meer tijd voor verkoop toch?
Dat doen we voor horeca / grote bestellingen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 13:52 schreef Ferdii het volgende:
Is Afbak brood gaan maken geen optie? Om thuis af te bakken etc ?
Lijkt me niks.quote:Op zaterdag 5 december 2015 13:55 schreef Erasmo het volgende:
Als je een hit wilt voor volgend jaar, zuurdesempepernotenbrood
Wat goedquote:Op zaterdag 5 december 2015 13:39 schreef Isegrim het volgende:
Vandaag loopt het lekker door!
Ons 100% / 48 uur gefermenteerde roggebrood loopt als een trein!
quote:Op zaterdag 5 december 2015 14:23 schreef Isegrim het volgende:
Ja, vooral omdat ik dat niet in die mate verwacht had. Het is echt best heftig brood. Maar om 10:00 al uitverkocht!
Hebben jullie dan een aangesneden brood om te proeven?quote:Op zaterdag 5 december 2015 14:23 schreef Isegrim het volgende:
Ja, vooral omdat ik dat niet in die mate verwacht had. Het is echt best heftig brood. Maar om 10:00 al uitverkocht!
quote:Op zaterdag 28 november 2015 17:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 5 december 2015 18:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]opwaartse trend tochSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
quote:Op zondag 6 december 2015 11:30 schreef Isegrim het volgende:
Ja hoor, gaat prima.Vooral gezien het feit dat we nog steeds géén betaalde reclame doen.
Kwam vrijdag iemand binnen met de woorden "I heard you guys sell the best bread in Rotterdam!".
Nice!!!quote:Op zondag 6 december 2015 11:30 schreef Isegrim het volgende:
Ja hoor, gaat prima.Vooral gezien het feit dat we nog steeds géén betaalde reclame doen.
Kwam vrijdag iemand binnen met de woorden "I heard you guys sell the best bread in Rotterdam!".
Yeahquote:Op zondag 6 december 2015 11:30 schreef Isegrim het volgende:
quote:Op woensdag 9 december 2015 17:23 schreef komrad het volgende:
, is het gekoppelde zaakje dan ook naar tevredenheid afgerond nu?
Whoa! Cool!quote:Op donderdag 10 december 2015 23:54 schreef Tree het volgende:
Jullie zijn een hotspot in Rotterdam volgens de Elle Eten!http://hrst.me/poq
quote:Op vrijdag 11 december 2015 16:20 schreef Isegrim het volgende:
We zaten vandaag vóór openingstijd al aan de omzet van vorige week vrijdag.
Straks een Porsche voor de deurquote:Op vrijdag 11 december 2015 16:20 schreef Isegrim het volgende:
quote:Op vrijdag 11 december 2015 16:20 schreef Isegrim het volgende:
Dan moeten we eerst ons rijbewijs halen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 16:36 schreef Maraca het volgende:
[..]
Straks een Porsche voor de deurMaar wat tof zeg
![]()
quote:Kom denk ik volgend jaar even langs voor het brood.. dan hoef ik geen kcal meer te tellen
Lekker!!!quote:Op vrijdag 11 december 2015 16:20 schreef Isegrim het volgende:
Er is in Spanje een zeer succesvolle supermarktketen die niet aan reclame doet. Betaalde reclame is overrated is mijn ervaring. Zeker in jullie geval lijkt het me redelijk onnodig. Je kan beter gericht zakelijke klanten benaderen als je je omzet wil verhogen denk ik. Jullie hebben zo'n uniek product, mensen komen in echt wel via mond op mond reclame. Sowieso, reclame kan altijd nog.quote:Op zondag 6 december 2015 11:30 schreef Isegrim het volgende:
Volgende week is ons laatste weekend. Daarna 5 (quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:02 schreef Negentiendertig het volgende:
Wanneer gaan jullie dicht in december?
quote:Op vrijdag 11 december 2015 20:42 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Volgende week is ons laatste weekend. Daarna 5 () weken dicht.
Iedereen is dan op een koolhydraatarm dieetquote:Op vrijdag 11 december 2015 21:10 schreef computergirl het volgende:
gaan jullie op wereldreis? Of eet niemand brood in de maand januari vawege overdosis oliebollen?
Kak! Ik ga verhongerenquote:Op vrijdag 11 december 2015 21:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Iedereen is dan op een koolhydraatarm dieet
Dat is toch altijd de eerste 3 maanden?quote:Op vrijdag 11 december 2015 21:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Iedereen is dan op een koolhydraatarm dieet
We gaan ruim drie weken weg maar Kerst valt ook in een weekend en we komen op een donderdag terug dus het aansluitende weekend slaan we ook nog over. Daarna vol aan de bak!quote:Op vrijdag 11 december 2015 21:10 schreef computergirl het volgende:
[..]gaan jullie op wereldreis? Of eet niemand brood in de maand januari vawege overdosis oliebollen?
gaat de zuurdesem mee op vakantiequote:Op vrijdag 11 december 2015 21:30 schreef Isegrim het volgende:
[..]
We gaan ruim drie weken weg maar Kerst valt ook in een weekend en we komen op een donderdag terug dus het aansluitende weekend slaan we ook nog over. Daarna vol aan de bak!
Ah wat jammerquote:Op vrijdag 11 december 2015 20:42 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Volgende week is ons laatste weekend. Daarna 5 () weken dicht.
quote:Op zaterdag 12 december 2015 13:41 schreef Isegrim het volgende:
Vanmorgen een 84-jarige mevrouw in de winkel die wel vaker komt. Ze koopt altijd het roggebrood samen met haar zoon.
En wat zei ze? Dat ze dat brood zo lekker vond want het leek op het brood dat ze in de oorlog van de Duitsers jatte.
Het is een hit onder de lokale bejaarden.
Ze had hele verhalen over hoe ze op haar rolschaatsen brood ging pikken zodat ze zich snel uit de voeten kon maken. Het grappige is dat ze normaal wat warrig en onzeker is, maar dat ze nu vol vuur haar verhaal stond te doen.
Zou leuk zijn! Waar gaan jullie heen?quote:Op zaterdag 12 december 2015 10:01 schreef Isegrim het volgende:
Kijken of we op onze bestemming nog ergens een bakkerij kunnen bekijken.
Dat valt in Iran reuze mee.quote:Op zaterdag 12 december 2015 19:17 schreef computergirl het volgende:
[..]
Je en bommen en granaten en burka's
We hebben niet veel klanten in die richting, maar als je een wat grotere bestelling doet moet het kunnen.quote:Op zondag 13 december 2015 02:08 schreef toenie het volgende:
Ik volg 't topic al heel lang, maar ben nog nooit langs geweest. Of ik moet werken op vrijdag en zaterdag, of ik ben er niet, of ik vergeet het gewoonIk ben benieuwd, valt de Spaanse polder nog onder jullie bezorggebied?
Maar natuurlijk!quote:Op dinsdag 15 december 2015 11:23 schreef robdriessen het volgende:
Ik verwacht wel foto's van Iranees (Iraans?) eten in het CUL waar-heb-je-gegeten topic, he?
Leuk zeg.quote:Op dinsdag 15 december 2015 22:05 schreef Isegrim het volgende:
Er komt donderdag een groep van 22 man kijken.Mensen die werken bij een grote specerijenfabrikant. Ze hebben een 'inspiratiedag'. Allemaal mensen die zich bezighouden met smaken. Erg tof!
Past dat wel in de bakkerijquote:Op dinsdag 15 december 2015 22:05 schreef Isegrim het volgende:
Er komt donderdag een groep van 22 man kijken.Mensen die werken bij een grote specerijenfabrikant. Ze hebben een 'inspiratiedag'. Allemaal mensen die zich bezighouden met smaken. Erg tof!
Die jaquote:Op dinsdag 15 december 2015 22:26 schreef AnneX het volgende:
Oh, die van de uitgedroogde verkruimelde vanillestokjes en dan beweren dat de kwaliteitscontrole voldoende is![]()
Ah, dan kunnen jullie ze inspireren tot wat 'kwaliteit' en 'een eerlijk product' nou precies betekent. Die concepten zijn ze daar wel een beetje kwijt.quote:Op dinsdag 15 december 2015 22:05 schreef Isegrim het volgende:
quote:Op zaterdag 12 december 2015 13:41 schreef Isegrim het volgende:
Vanmorgen een 84-jarige mevrouw in de winkel die wel vaker komt. Ze koopt altijd het roggebrood samen met haar zoon.
En wat zei ze? Dat ze dat brood zo lekker vond want het leek op het brood dat ze in de oorlog van de Duitsers jatte.
Het is een hit onder de lokale bejaarden.
Ze had hele verhalen over hoe ze op haar rolschaatsen brood ging pikken zodat ze zich snel uit de voeten kon maken. Het grappige is dat ze normaal wat warrig en onzeker is, maar dat ze nu vol vuur haar verhaal stond te doen.
Volgend jaar zullen we meer tijd hebben voor dat soort dingen en komen we vast met kerststollen of andere kerstige dingen.quote:Op donderdag 17 december 2015 20:39 schreef junkiexp het volgende:
Ik had je net ge-appt maar ik zie dat jullie inderdaad dit weekend voor het laatst open zijn.
Volgend jaar wel open zijn hoor met de feestdagen, dan kunnen jullie lekker brood verkoop voor de kerstdagen.
En dan oliebollen voor de laatste paar dagen, kan Jeroen best frituren in de tuin
Oliebollen beslag moet lukken toch
Big-ass rijskast naast de 1200-liter koelkast.quote:Op woensdag 16 december 2015 17:25 schreef Elleska het volgende:
komt er een nieuw rondje foto's als de rijskast zijn plekje heeft gevonden?
ik ben wel benieuwd hoe de bakkerij er nu uit ziet.
quote:Op donderdag 17 december 2015 21:50 schreef junkiexp het volgende:
Nog steeds erg leuk die tegels!
Na de cv installatie het mooiste in jullie bakkerij
Nou, ik vind de rijskast anders best groot. Vooral als je die oven er bovenop ziet.quote:Op donderdag 17 december 2015 21:28 schreef Elleska het volgende:
lol. naast die koelkast lijkt alles klein
Jullie kunnen je dan nog een jaar mentaal voorbereiden op een nummer 1 positie in het AD. Je weet hoe het dan gaat met de verkopenquote:Op donderdag 17 december 2015 21:09 schreef Isegrim het volgende:
Ja hoor!En desemstol, desempanettone...
Ik zou er serieus niet aan moeten denken.quote:Op donderdag 17 december 2015 22:53 schreef Maraca het volgende:
[..]
Jullie kunnen je dan nog een jaar mentaal voorbereiden op een nummer 1 positie in het AD. Je weet hoe het dan gaat met de verkopen
Snap ikquote:Op donderdag 17 december 2015 22:57 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik zou er serieus niet aan moeten denken.
Apart inderdaad, maar ff in de gaten houden.....quote:Op donderdag 17 december 2015 21:52 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Vooralsnog is hij nog steeds op druk. Vreemd, niet?
Tijdens het Googelen kwam ik op een fok-topic (bij toevalquote:Op donderdag 17 december 2015 23:05 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Apart inderdaad, maar ff in de gaten houden.....
zelf bakkenquote:Op zaterdag 19 december 2015 19:30 schreef Isegrim het volgende:
En dat was dan voorlopig ons laatste weekend.
Een klant vroeg 'wat hij nu de komende weken moest'.
ik moet mijn eerste desem nog bakken maar resultaat wordt vast niet zoals bij jullie met lange rijs en ideale omstandigheden van Rofco met stoom en koelkastquote:Op zaterdag 19 december 2015 19:57 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat moeten er niet te veel doen want dan hebben ze ons niet meer nodig.
Sorry!quote:Op zaterdag 19 december 2015 21:01 schreef qltel het volgende:
Nouja zeg, zijn jullie er 23 januari niet..![]()
Da's de eerste keer in een paar jaar dat ik in Rotterdam ben..
Groot gelijk, hoor. Vakantie hoort erbij.quote:
Sjah-oh-War Doh?quote:Op donderdag 7 januari 2016 13:10 schreef Isegrim het volgende:
Dat willen we wel gaan proberen, al was het maar voor onze Iraanse buurman.
Tikje offtopic, maar mijn favoriet hier tot nu toe is toss kebab. Soort dikke soep/dunne stoofpot met oa gehakt, munt (uiteraard), aardappel, etc.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Men houd sowieso van goed eten.
U boekt een vliegticket naar Teheran, stapt vervolgens in het vliegtuig. Aldaar gaat u naar een goed lokaal restaurant en bestelt u in uw beste Perzisch toss kebabquote:
quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:11 schreef komrad het volgende:
[..]
U boekt een vliegticket naar Teheran, stapt vervolgens in het vliegtuig. Aldaar gaat u naar een goed lokaal restaurant en bestelt u in uw beste Perzisch toss kebab
nomnomnom!!!!!quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Tikje offtopic, maar mijn favoriet hier tot nu toe is toss vkebab. Soort dikke soep/dunne stoofpot met oa gehakt, munt (uiteraard), aardappel, etc.
OK cool. Waarom is steengemalen zo belangrijk? Maak je ook glutenvrij brood trouwens?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:32 schreef Isegrim het volgende:
Meel is allemaal bio. Vulling (zuidvruchten/noten e.d.) niet per se (goede notenboer om de hoek). Zaden vaak weer wel (Vanilla Venture).
Voor wat betreft het meel is steengemalen veel belangrijker dan bio. Maar steengemalen is meestal ook bio.
Bij steenmalen is het bloem minder zuiver (wit) dan bij walsgemalen. Je meel bevat meer delen van de zemel, vlies, gries etc en is daardoor smaakvollerquote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:47 schreef Japie77 het volgende:
[..]
OK cool. Waarom is steengemalen zo belangrijk? Maak je ook glutenvrij brood trouwens?
Vooral de kiem ook. Het meel is ook Vetter en minder lang houdbaarquote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bij steenmalen is het bloem minder zuiver (wit) dan bij walsgemalen. Je meel bevat meer delen van de zemel, vlies, gries etc en is daardoor smaakvoller
is het beetje vergelijkbaar met gebuild meel?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Vooral de kiem ook. Het meel is ook Vetter en minder lang houdbaar
Gebuild meel is minder 'schoon' gezeefd dan bloem. Daar zit dus ook wel wat meer vezel in maar is niet hetzelfde.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:00 schreef computergirl het volgende:
[..]
is het beetje vergelijkbaar met gebuild meel?
Meeste restaurantkeukens is glutenvrij ook niet mogelijk. Lastig voor de mensen die echt allergisch zijn, voor de mensen met een glutenfobie maakt het niet uit.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 20:55 schreef Isegrim het volgende:
Geen glutenvrij. Is ook niet mogelijk in zo'n kleine bakkerij. Je krijgt altijd besmetting.
coeliakie is geen allergiequote:Op maandag 18 januari 2016 16:18 schreef ZonnebankBob het volgende:
[..]
Meeste restaurantkeukens is glutenvrij ook niet mogelijk. Lastig voor de mensen die echt allergisch zijn, voor de mensen met een glutenfobie maakt het niet uit.
En die anti-gluten-hype doen we gewoon niet aan mee. Glutenvrij brood is ook helemaal niet lekker (en niet leuk om te maken; voor ons de belangrijkste reden).quote:Op maandag 18 januari 2016 16:18 schreef ZonnebankBob het volgende:
[..]
Meeste restaurantkeukens is glutenvrij ook niet mogelijk. Lastig voor de mensen die echt allergisch zijn, voor de mensen met een glutenfobie maakt het niet uit.
Ga brood halen danquote:Op dinsdag 19 januari 2016 08:37 schreef ChipsZak. het volgende:
Wat grappig, dit topic,. Jullie bakkerij zit echt best dichtbij mijn huis,
.
Haha, zal wel eens langshoppen. Nu zijn ze toch met vakantiequote:
Daten? Nu ik toch in Rotterdam woon.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 08:37 schreef ChipsZak. het volgende:
Wat grappig, dit topic,. Jullie bakkerij zit echt best dichtbij mijn huis,
.
Jij bent in-crowd?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 09:33 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik heb de sleutels
Alleen geen brood. Moet nog even iets leren van LHO.
Ze voert de katquote:
Vergeet het gist niet, he?quote:Op woensdag 27 januari 2016 12:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
De eerste degen alweer gemaakt. Lastig om in te schatten wat nodig is voor de donderdag
Nu 6x wit, 6x boerenbruin en 6x spelt volkoren
Je bent het in ieder geval niet verleerd na je bezoek aan Iran met al die platte broden. *kuch*quote:Op woensdag 27 januari 2016 12:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
We doen niet aan gist
Het desem zit er in.
Beide desems in prima staat, al had de witte wat hooch gevormd. Flink gevoerd gister, zag er vandaag weer prima uit. Vandaa 625 kilo nieuw meel geleverd gekregen. Had alles bij elkaar nog maar een kilo of zestig (voornamelijk spelt), dus dat was ook wel nodig.quote:Op woensdag 27 januari 2016 14:17 schreef computergirl het volgende:
Moest je je desem nog extra knuffelen na de vakantie?
quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Vandaa 625 kilo nieuw meel geleverd gekregen.
Je kan het deeg een week laten staan? En die hooch, zit daar dan alcohol in?quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Beide desems in prima staat, al had de witte wat hooch gevormd. Flink gevoerd gister, zag er vandaag weer prima uit. Vandaa 625 kilo nieuw meel geleverd gekregen. Had alles bij elkaar nog maar een kilo of zestig (voornamelijk spelt), dus dat was ook wel nodig.
Als je zou willen wel. Wij laten het 12+ uur staan. Vanmorgen rond 11:00 het deeg gemaakt dat morgen ochtend rond half negen de oven in gaat.quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:44 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Je kan het deeg een week laten staan? En die hooch, zit daar dan alcohol in?
quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:49 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Dat wordt zeker onder de toonbank verkocht?
quote:Op donderdag 28 januari 2016 15:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Jup. Qua omzet prima dag tot nu toe.
Volgende keer dus wat meer voorraad maken?quote:
Mocht ik er aan denken en er tijd voor hebben dan kan ik dat woensdag wel een poging gevenquote:Op donderdag 28 januari 2016 21:54 schreef Pietverdriet het volgende:
LHO
Ken je carta di musica?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pane_carasau
Moet dat nog eens proberen te maken, eerdere pogingen waren mislukt, maar toen had ik nog geen steen noch goede oven
Ja, deuren en wanden zit glaswol ofzo in, en er zit 75kg steen in de oven.quote:Op donderdag 28 januari 2016 22:10 schreef komrad het volgende:
Isoleert je oven zo goed dat je het brood een half uur lang kunt bakken zonder de oven aan te zetten?
Vrouwen bedoelen wel vaker het tegenovergestelde van wat ze zeggenquote:Op vrijdag 29 januari 2016 17:21 schreef Isegrim het volgende:
Onze klanten 'gunnen ons heus onze vakantie, maar zijn blij dat we weer terug zijn'.
Het klonk eigenlijk alsof ze het ons helemaal niet gunde.
Ze waarderen jullie nu nog meer na een paar weken minder lekker broodquote:Op vrijdag 29 januari 2016 17:21 schreef Isegrim het volgende:
Onze klanten 'gunnen ons heus onze vakantie, maar zijn blij dat we weer terug zijn'.
Het klonk eigenlijk alsof ze het ons helemaal niet gunde.
^^ Dit ja.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 17:38 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ze waarderen jullie nu nog meer na een paar weken minder lekker brood
eerste werknemer komt er al aanquote:Op vrijdag 29 januari 2016 18:08 schreef Isegrim het volgende:
Nog 5 kleine broden. Bijna. En mascara-klodder heeft zich nuttig gemaakt met het produceren van zoetigheid, die meteen goed verkocht werd.
quote:Op vrijdag 29 januari 2016 18:12 schreef Isegrim het volgende:
Ook interesse in brood vanuit een zeer populair café in de hipsterigste straat van 010.
80% van de mensen doet maar iets, 20% weet misschien waar ze mee bezig zijnquote:Op vrijdag 29 januari 2016 18:36 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb bij dit hele gebeuren nogal vaak last van het imposter syndrome. Dat ik denk "Maar we doen maar wat! Wat als ze erachter komen?".
Zo kun je het ook bekijken.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 18:43 schreef komrad het volgende:
[..]
80% van de mensen doet maar iets, 20% weet misschien waar ze mee bezig zijn
Als je maar wat doet en het resultaat is dat je brood maakt dat mensen graag willen hebben, moet je voorstellen wat er gebeurt als je echt weet wat je doet
Ik heb zo erg genoten gisteren!quote:Op vrijdag 29 januari 2016 18:08 schreef Isegrim het volgende:
Nog 5 kleine broden. Bijna. En mascara-klodder heeft zich nuttig gemaakt met het produceren van zoetigheid, die meteen goed verkocht werd.
quote:Op vrijdag 29 januari 2016 18:12 schreef Isegrim het volgende:
Ook interesse in brood vanuit een zeer populair café in de hipsterigste straat van 010.
Mooi!quote:Op zaterdag 30 januari 2016 09:19 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik heb zo erg genoten gisteren!
Nope!quote:Op zaterdag 30 januari 2016 10:01 schreef junkiexp het volgende:
[..]![]()
Ik weet gelijk waar, ik hoef niet met de auto zeker?
Wat leukquote:Op zaterdag 30 januari 2016 09:19 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik heb zo erg genoten gisteren!
Voor volgende week het zoete verzinnen. Ik wil iets veiligs. Iets wat ik niet kan verpesten. Kokoskoekjes oid misschien? Appel-amandeltaart? Kletskoppen? Choco-bananencake?quote:
Ook datquote:Op zaterdag 30 januari 2016 17:37 schreef Isegrim het volgende:
En de bakvellen à ¤ 16 per stuk de prullenbak in gedaan.
wat voor bakvellen zijn dat dan?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 17:37 schreef Isegrim het volgende:
En de bakvellen à ¤ 16 per stuk de prullenbak in gedaan.
Die horen bij de Rofco. Ik weet niet precies wat voor spul het is. Zeer hittebestendig in elk geval.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 17:59 schreef computergirl het volgende:
[..]
wat voor bakvellen zijn dat dan?
quote:Op zaterdag 30 januari 2016 18:00 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Die horen bij de Rofco. Ik weet niet precies wat voor spul het is. Zeer hittebestendig in elk geval.
Gered.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 18:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb je ze nog uit de prullenbak gered of was het een verloren zaak?
Had je hem bijna a la Hans & Grietje de oven in geduwd?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 17:09 schreef mascara-klodder het volgende:
Ohja, minor detail: ik had gisteren bijna LHO uitgemoord
quote:Op zaterdag 30 januari 2016 17:09 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Voor volgende week het zoete verzinnen. Ik wil iets veiligs. Iets wat ik niet kan verpesten. Kokoskoekjes oid misschien? Appel-amandeltaart? Kletskoppen? Choco-bananencake?
En iets nieuws. Waar alles mis aan kan gaan en wat me toch gaat lukken
Ohja, minor detail: ik had gisteren bijna LHO uitgemoord
Ik had hem pinda's gevoerdquote:Op zaterdag 30 januari 2016 18:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Had je hem bijna a la Hans & Grietje de oven in geduwd?
Deze week was het eindelijk aanwezig in het lokale filiaal. De eerste indruk was niet zo'n goede: muf alsof het te lang in plastic opgesloten was. Na een paar dagen in een doek gewikkeld was het een stuk beter. Alleen zit er havermout op gestrooid, die is beslist niet meegedesemdquote:Yam heeft zuurdesembrood op basis van haver, te koop bij Jumbo. Het is bijna normaal brood, dus niet het dorre, in gruis uit elkaar vallende zoals van Damhert. Er is nu een glutenvrije variant met zo weinig mogelijk ingrediënten. Door de lange bereidingstijd is het fytinezuur afgebroken. Ik vraag me af of lang desemen ook nog wat doet met gluten (tarwe en zo) en gluten-look-a-likes (haver, gierst, teff)). Is daar meer over bekend?
Lange rijs, niet specifiek desem maar meer het 'nathouden' van je meel, zorgt voor autolyse. Een proces dat de eiwit-keten (gluten) verandert. Zachter, beter verteerbaar, gelijkmatiger deeg dat meer één geheel wordt, meer smaak.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:45 schreef Teslynd het volgende:
Ben door Piet Verdriet doorverwezen naar LHO voor deze vraag.
[..]
Deze week was het eindelijk aanwezig in het lokale filiaal. De eerste indruk was niet zo'n goede: muf alsof het te lang in plastic opgesloten was. Na een paar dagen in een doek gewikkeld was het een stuk beter. Alleen zit er havermout op gestrooid, die is beslist niet meegedesemd
Oh dat is een leuke molen.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:12 schreef robdriessen het volgende:
Totaal offtopic: vandaag maismeel wezen halen bij de Aeolus-molen in Vlaardingen, was ie helemaal open ter bezichtiging. Uiteraard tot de top naar boven geweest, en ze waren verdikkie net mais aan het malen. Mooi man, ambachten. Net zoals de echte bakker
Ik vind glutenvrij een ramp en helaas valt havermout ook niet goed, dus weet ik niet of haverdesembrood goed is. Las later over gluten-look-a-likes, waarmee het verklaard kan zijn. Heel vervelend, want dat geeft nog meer beperkingen. Van een aantal produkten wist ik het al door praktijkervaring. Gewone melk vervangen door lactosevrije was bijvoorbeeld niet voldoende. Boekweit valt zeer slecht en vorig jaar bleek de glutenvrije havermout slecht te vallen.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:57 schreef Isegrim het volgende:
Je bent in elk geval geen hipster, anders had je beweerd dat het héérlijk brood was.
Coeliakie?
Zou het lukken als je begint met gewone desem en daar glutenvrij basismeel door kneed? Die van Consenza bestaat uit mais-, aardappel- en rijstzetmeel en laat zich alleen samenhangend verwerken als je er ei door doet.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Lange rijs, niet specifiek desem maar meer het 'nathouden' van je meel, zorgt voor autolyse. Een proces dat de eiwit-keten (gluten) verandert. Zachter, beter verteerbaar, gelijkmatiger deeg dat meer één geheel wordt, meer smaak.
Dit specifieke proces heb je niet met glutenvrij brood (want: Geen gluten). Of een dergelijk proces wel invloed op het geheel heeft weet ik niet, al gok ik van niet![]()
Ik heb wel over Hashimoto icm glutenvrij gelezen en mijn specialisten verwijzen dit naar het rijk der fabelen. Er is nul reden om jezelf zo te martelen.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:46 schreef Molo het volgende:
Hashimoto en problemen met caseïne en gluten is echt nul basis voor, klinkt als bangmakerij.
Ik ken velen mensen met Hashimoto waaronder ikzelf en herken er niets in, daarnaast is er nul literatuur over te vinden die dat ondersteunt.
Voeding kan zowel positief als negatief invloed hebben op je schildklier en de autoimmuunprocessen (we hebben het dan over jodium, selenium en soja bijvoorbeeld), maar hier heb ik echt nog nooit van gehoord
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Yup. Is ook leuk helpen voor de lolquote:Op dinsdag 2 februari 2016 16:23 schreef Isegrim het volgende:
Nee, MK woont tijdelijk bij ons en helpt af en toe voor de lol.
Ging je mij dan ook controleren, want ik was er al geweestquote:Op woensdag 3 februari 2016 16:34 schreef minilot het volgende:
..ff als mod controleren of dit topic wel bestaansrecht heeft natuurlijk
Nu nog Danny langs zien te krijgen, dan zijn jullie officieel een bedevaartsoordquote:
Dat moet toch niet zo moeilijk zijn, die komt vast nog regelmatig in z'n oude woonplaatsquote:Op woensdag 3 februari 2016 20:45 schreef robdriessen het volgende:
Nu nog Danny langs zien te krijgen, dan zijn jullie officieel een bedevaartsoord
Prima, zonder de zakelijke leveringen ca. 75 per dag deze week. Vorige week alleen de donderdag en dat was meer, maar dat was onze eerste dag sinds de vakantie.quote:
Dank!quote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:52 schreef Negentiendertig het volgende:
Vond nog een stuk noten/rozijnenbrood in de vriezer. Plakken van gesneden en geroosterd en opgegeten met golden syrup![]()
Brood is nu écht op, hopelijk volgende week de tijd om "even" langs te komen.
En wat fijn dat het zo goed gaat nu jullie meerdere dagen open zijn. 'T is jullie echt gegund.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |