U boekt een vliegticket naar Teheran, stapt vervolgens in het vliegtuig. Aldaar gaat u naar een goed lokaal restaurant en bestelt u in uw beste Perzisch toss kebabquote:
quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:11 schreef komrad het volgende:
[..]
U boekt een vliegticket naar Teheran, stapt vervolgens in het vliegtuig. Aldaar gaat u naar een goed lokaal restaurant en bestelt u in uw beste Perzisch toss kebab
nomnomnom!!!!!quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Tikje offtopic, maar mijn favoriet hier tot nu toe is toss vkebab. Soort dikke soep/dunne stoofpot met oa gehakt, munt (uiteraard), aardappel, etc.
OK cool. Waarom is steengemalen zo belangrijk? Maak je ook glutenvrij brood trouwens?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:32 schreef Isegrim het volgende:
Meel is allemaal bio. Vulling (zuidvruchten/noten e.d.) niet per se (goede notenboer om de hoek). Zaden vaak weer wel (Vanilla Venture).
Voor wat betreft het meel is steengemalen veel belangrijker dan bio. Maar steengemalen is meestal ook bio.
Bij steenmalen is het bloem minder zuiver (wit) dan bij walsgemalen. Je meel bevat meer delen van de zemel, vlies, gries etc en is daardoor smaakvollerquote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:47 schreef Japie77 het volgende:
[..]
OK cool. Waarom is steengemalen zo belangrijk? Maak je ook glutenvrij brood trouwens?
Vooral de kiem ook. Het meel is ook Vetter en minder lang houdbaarquote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bij steenmalen is het bloem minder zuiver (wit) dan bij walsgemalen. Je meel bevat meer delen van de zemel, vlies, gries etc en is daardoor smaakvoller
is het beetje vergelijkbaar met gebuild meel?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 15:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Vooral de kiem ook. Het meel is ook Vetter en minder lang houdbaar
Gebuild meel is minder 'schoon' gezeefd dan bloem. Daar zit dus ook wel wat meer vezel in maar is niet hetzelfde.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:00 schreef computergirl het volgende:
[..]
is het beetje vergelijkbaar met gebuild meel?
Meeste restaurantkeukens is glutenvrij ook niet mogelijk. Lastig voor de mensen die echt allergisch zijn, voor de mensen met een glutenfobie maakt het niet uit.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 20:55 schreef Isegrim het volgende:
Geen glutenvrij. Is ook niet mogelijk in zo'n kleine bakkerij. Je krijgt altijd besmetting.
coeliakie is geen allergiequote:Op maandag 18 januari 2016 16:18 schreef ZonnebankBob het volgende:
[..]
Meeste restaurantkeukens is glutenvrij ook niet mogelijk. Lastig voor de mensen die echt allergisch zijn, voor de mensen met een glutenfobie maakt het niet uit.
En die anti-gluten-hype doen we gewoon niet aan mee. Glutenvrij brood is ook helemaal niet lekker (en niet leuk om te maken; voor ons de belangrijkste reden).quote:Op maandag 18 januari 2016 16:18 schreef ZonnebankBob het volgende:
[..]
Meeste restaurantkeukens is glutenvrij ook niet mogelijk. Lastig voor de mensen die echt allergisch zijn, voor de mensen met een glutenfobie maakt het niet uit.
Ga brood halen danquote:Op dinsdag 19 januari 2016 08:37 schreef ChipsZak. het volgende:
Wat grappig, dit topic,. Jullie bakkerij zit echt best dichtbij mijn huis,
.
Haha, zal wel eens langshoppen. Nu zijn ze toch met vakantiequote:
Daten? Nu ik toch in Rotterdam woon.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 08:37 schreef ChipsZak. het volgende:
Wat grappig, dit topic,. Jullie bakkerij zit echt best dichtbij mijn huis,
.
Jij bent in-crowd?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 09:33 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik heb de sleutels
Alleen geen brood. Moet nog even iets leren van LHO.
Ze voert de katquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |