Natuurlijk zullen sommige mensen altijd een reden hebben om te moorden, maar dat betekent niet dat we religie moeten omarmen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:22 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Hou toch op. Zodra er geen religie is zoeken mensen wel een andere reden om te moorden.
Je hebt echt nul historisch besef als je de positie van religie niet objectief in kan schatten.
Dat is een theologische vraagstuk op zichzelf idd die alleen middels een metafysische non-antwoord beantwoord kan worden, gezien "uitsluitend God gaat over wie wel en niet" gelooft, maar iemand die zich niet bezighoudt met de fundamentele verplichtingen van de Islam zoals het bidden, reciteren en begrijpen van de Koran, maar wel tegelijkertijd deel uitmaakt van een zogenaamd religieuze organisatie Islamitisch geinspireerd bezig noemen is dan wel een beetje apart. Zeker als de verwijten zijn dat diegene zich beroept op de Koran, iets dat hij blijkbaar niet kan reciteren of lezen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:07 schreef grimselman het volgende:
[..]
Democratie is nog redelijk te kwantificeren, met geloof is dat een stuk lastiger.
Dus als Noord Korea zichzelf als democratisch ziet dan kunnen we ze langs de democratische meetlat leggen. Met geloof is dat een stuk lastiger.
Zijn moslims die de koran niet kunnen reciteren, niet bidden en zich niet aan de geboden houden moslim of niet?
Waarom? Omdat je jezelf dan beter voelt?quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:12 schreef bascross het volgende:
Als je denkt dat er een onzichtbaar wezen bestaat dat aangeeft hoe jij moet leven, ben je niet helemaal goed bij je hoofd. Dat moeten we constant benadrukken.
quote:
quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:13 schreef Dagonet het volgende:
Parijs ligt tegenwoordig in Noord Korea?
Nieuws & Achtergrondenquote:
hij was bekend, maar er is dus geen reden geweest actie te ondernemen?quote:
Gewoon negeren, al dat gebazel.quote:
Nee, omdat ik iedereen een leven gun zonder voorgeschreven regels van iets dat nooit heeft bestaan.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarom? Omdat je jezelf dan beter voelt?
Inderdaad, gisteren was ik heel blij met dit onderdeel van het forum, wat een informatie kwam hier binnen vanuit verschillende mediaquote:Op zaterdag 14 november 2015 15:14 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Gewoon negeren, al dat gebazel.
Wel een reden, want als je zo in de gaten wordt gehouden door de veiligheidsdiensten dan is dat niet omdat je net iets te vaak naar de moskee gaat.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:14 schreef mschol het volgende:
[..]
hij was bekend, maar er is dus geen reden geweest actie te ondernemen?
ik heb het idee dat inlichtingendiensten achter de feiten aanhobbelen...
quote:Drie Nederlanders gewond bij terreuraanslagen Parijs
Er zijn tot nu toe drie Nederlandse slachtoffers van de aanslagen in Parijs. Dat heeft minister Koenders van Buitenlandse Zaken bekendgemaakt in Amersfoort. Het gaat om twee mannen en een vrouw.
Het gaat om twee mannen en een vrouw. De slachtoffers liggen in het ziekenhuis in Parijs. De Nederlandse ambassade en het ministerie van Buitenlandse Zaken staan de slachtoffers en hun families bij. De ambassadeur heeft al een van de slachtoffers bezocht en probeert anderen zaterdagmiddag nog te bezoeken.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)reuraanslagen-parijs
We zijn nu niet meer in achtergronden maar stokpaardjes en loopgraven.quote:
Ik hou mij precies om deze reden eigenlijk altijd heel ver van NWS.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:14 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Gewoon negeren, al dat gebazel.
NWS / [NWS FeedBack] Speculariekoek lost huwelijksperikelen op.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:15 schreef bloodymary1 het volgende:
Kan dit topic niet gesplitst worden. Een nieuwtopic en een discussietopic over islam en religies in het algemeen?
De scenes waar de echte oorlogen zich afspelen dus.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:16 schreef Dagonet het volgende:
[..]
We zijn nu niet meer in achtergronden maar stokpaardjes en loopgraven.
Cancellenquote:Op zaterdag 14 november 2015 15:18 schreef mschol het volgende:
Wat zouden jullie trouwens doen als je binnenkort een trip gepland heb staan naar parijs?
Bijboeken, zal nu wel extra goedkoop zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:18 schreef mschol het volgende:
Wat zouden jullie trouwens doen als je binnenkort een trip gepland heb staan naar parijs?
Gewoon gaan?quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:18 schreef mschol het volgende:
Gewoon gaanquote:Op zaterdag 14 november 2015 15:18 schreef mschol het volgende:
quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:17 schreef Ronzz het volgende:
Onbegrijpelijk dat Nederland hier zo slecht op inspeelt.
Extra controles en beveiligingen.
Flikker verdomme die grenzen dicht, dus ook voor asielzoekers.
Ik verwacht op korte termijn nog een aanslag in Europa.
quote:De AIVD is telefonisch 24 uur per dag bereikbaar. E-mailen met de dienst is niet mogelijk.
Telefoon en fax
Telefoonnummer: 079 - 320 50 50
De meest Nederlandse reactie mogelijkquote:Op zaterdag 14 november 2015 15:18 schreef Kamikazie het volgende:
[..]
Bijboeken, zal nu wel extra goedkoop zijn.
Gewoon gaan. Anders winnen de terroristen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:18 schreef mschol het volgende:
quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:18 schreef Piethur het volgende:
[..]
De meest Nederlandse reactie mogelijk
Die hebben sowieso gewonnen toch?quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:19 schreef YazooW het volgende:
[..]
Gewoon gaan. Anders winnen de terroristen.
Niet gaanquote:Op zaterdag 14 november 2015 15:18 schreef mschol het volgende:
Angst zaaien.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:19 schreef Hathor het volgende:
Ik kan die ontploffingen BUITEN dat voetbalstadion niet helemaal plaatsen...wat was daar precies de bedoeling van? Een soort bliksemafleider? Daar zijn buiten de daders toch helemaal geen slachtoffers gevallen?
Gewoon gaan. Het is bijzonder onwaarschijnlijk dat er zo snel na deze aanslagen weer aanslagen gepleegd worden. En zelfs als zijn er dan wél aanslagen, dan nog is de kans dat het jou treft bijzonder klein.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:18 schreef mschol het volgende:
Waarom?quote:
quote:
ook weer waarom?quote:
4 mensen waren daarbij omgekomen volgens mij.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:19 schreef Hathor het volgende:
Ik kan die ontploffingen BUITEN dat voetbalstadion niet helemaal plaatsen...wat was daar precies de bedoeling van? Een soort bliksemafleider? Daar zijn buiten de daders toch helemaal geen slachtoffers gevallen?
Gewoon gaan, maar extra waakzaam zijn. Misschien een avondje bioscoop toch maar overslaan.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:18 schreef mschol het volgende:
Ligt eraan hoe je het bekijkt, als het doel was om totale chaos te veroorzaken en daarbij zoveel mogelijk slachtoffers te maken, kun je rustig zeggen dat het een succesvolle actie was.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Die hebben sowieso gewonnen toch?
Volgens mij vloog mijn vader een paar dagen na 9/11 super goedkoop naar de VS.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:20 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Gewoon gaan. Het is bijzonder onwaarschijnlijk dat er zo snel na deze aanslagen weer aanslagen gepleegd worden. En zelfs als zijn er dan wél aanslagen, dan nog is de kans dat het jou treft bijzonder klein.
In Tunesië en Egypte hebben ze al gewonnen. Daar durft geen hond meer naar toe.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Die hebben sowieso gewonnen toch?
Ja, hoe groot is de kans dat de mensen die gisteren werden gegijzeld, ook echt worden gegijzeld?quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:20 schreef mschol het volgende:
[..]
Waarom?
[..]
[..]
ook weer waarom?
Zelf zou ik ook gewoon gaan, ben daar wellicht wat te nuchter in en denk: hoe groot is de kans dat mij dat overkomt...
Ze kunnen het stadion niet in komen wegens controles. Buiten het stadion in de cafés is het veel makkelijker.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:19 schreef Hathor het volgende:
Omboeken naar London. En dan komt daar een aanslag precies op dat moment. Het is gewoon een gok. Als het meer dan een week van nu is, gewoon gaan. Binnen nu en een week zou ik cancellen. Hoe kun je daar je trip vieren terwijl de boel locked down is?quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:18 schreef mschol het volgende:
Gaan natuurlijk. Ik ben geen pussy en zeker niet wat het moslimgekkies aangaat.quote:
Ik denk dat het effect groter was geweest als dat op een volle tribune was gebeurt.quote:
Oh. Nou, ik gun het mensen om zelf te bepalen volgens welke regels ze hun leven willen leiden.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:15 schreef bascross het volgende:
[..]
Nee, omdat ik iedereen een leven gun zonder voorgeschreven regels van iets dat nooit heeft bestaan.
Dat klopt, maar ik zou niet weten hoe ze dat willen fixen zonder vliegtuigen oid.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik denk dat het effect groter was geweest als dat op een volle tribune was gebeurt.
En dan? De kans is namelijk groot dat de daders geen asielzoekers waren.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:17 schreef Ronzz het volgende:
Onbegrijpelijk dat Nederland hier zo slecht op inspeelt.
Extra controles en beveiligingen.
Flikker verdomme die grenzen dicht, dus ook voor asielzoekers.
Die gasten wilden sowieso dood, terreur zaaien, 'wraak' nemen en gezien de locaties idd zoveel mogelijk mensen mee nemen, in die zin hebben ze wel gewonnen idd als je het mij vraagt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:21 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe je het bekijkt, als het doel was om totale chaos te veroorzaken en daarbij zoveel mogelijk slachtoffers te maken, kun je rustig zeggen dat het een succesvolle actie was.
Welnee, ze hebben het perfect gedaan. Nietsvermoedende mensen afknallen in een theater.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik denk dat het effect groter was geweest als dat op een volle tribune was gebeurt.
Bedoeling was denk ik om in de cafe's net buiten het stadion dood en ellende te zaaien. Die zaten vol met mensen die naar de wedstrijd op grote schermen keken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:19 schreef Hathor het volgende:
De kans dat je getroffen wordt door terrorisme is waarschijnlijk net zo groot als dat je tijdens het geraakt worden door een trein, tegelijkertijd wordt getroffen door de bliksem en ook nog het miljoen wint. Ik heb geen idee wat 'the odds' zijn maar de kans is zo bizar kleinquote:Op zaterdag 14 november 2015 15:21 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ja, hoe groot is de kans dat de mensen die gisteren werden gegijzeld, ook echt worden gegijzeld?
Slagingkans was wel gereduceerd tot richting 0%, dat dan weer wel.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Kans is wel 99% dat het (kinderen van) immigranten waren, maar dat is weer een andere discussie.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En dan? De kans is namelijk groot dat de daders geen asielzoekers waren.
Dan is het eigenlijk een zinloze actie, ze blazen dus feitelijk alleen zichzelf op.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:21 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ze kunnen het stadion niet in komen wegens controles. Buiten het stadion in de cafés is het veel makkelijker.
Niet alle terroristen zijn dood, toch?quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Die gasten wilden sowieso dood, terreur zaaien, 'wraak' nemen en gezien de locaties idd zoveel mogelijk mensen mee nemen, in die zin hebben ze wel gewonnen idd als je het mij vraagt.
Ik bedoel echt alleen gevalletje Parijs, gisteren. Die gasten wilden hoe dan ook dood, dat hebben ze bereikt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:21 schreef YazooW het volgende:
[..]
In Tunesië en Egypte hebben ze al gewonnen. Daar durft geen hond meer naar toe.
Lijkt me wel waardeloos als dat je grote epos, je grote moment in jouw moslimleven moet worden en dat het nog niet vlekkeloos gaat ook nogquote:Op zaterdag 14 november 2015 15:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Bedoeling was denk ik om in de cafe's net buiten het stadion dood en ellende te zaaien. Die zaten vol met mensen die naar de wedstrijd op grote schermen keken.
Maar een flinke faal was het wel inderdaad.
Van wat ik heb gehoord is dat eventuele andere betrokkenen nog wordt onderzocht en gespeculeerd, geen feitelijke kennis of links naar?quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:23 schreef conservatief_liberaal het volgende:
[..]
Niet alle terroristen zijn dood, toch?
Ik had het nu even puur over die actie buiten dat stadion.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:22 schreef conservatief_liberaal het volgende:
[..]
Welnee, ze hebben het perfect gedaan. Nietsvermoedende mensen afknallen in een theater.
Leuk. En met de de grenzen dichtsmijten bereik je, wat precies?quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:23 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Kans is wel 99% dat het (kinderen van) immigranten waren, maar dat is weer een andere discussie.
Wat is dit voor pollquote:Op zaterdag 14 november 2015 15:24 schreef YazooW het volgende:
Poll: Zou jij een vuurwapen willen hebben?
• Ja
• Nee
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:24 schreef YazooW het volgende:
• Ja
• Nee
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Op micro-niveau wellicht wel, maar het beoogde effect voor deze aanslagen is veel complexer: meer polarisatie tussen autochtone en allochtone (Islamitische) bevolking, een onderlinge strijd tussen Jihadistische groeperingen om zoveel mogelijk PR-punten te scoren om meer voetsoldaten te werven, etc.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Die gasten wilden sowieso dood, terreur zaaien, 'wraak' nemen en gezien de locaties idd zoveel mogelijk mensen mee nemen, in die zin hebben ze wel gewonnen idd als je het mij vraagt.
Dat dit op de lange termijn ophoudt, maar daarvoor is het al te laat.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Leuk. En met de de grenzen dichtsmijten bereik je, wat precies?
Waar is de optie "ik bezit er al een"?quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:24 schreef YazooW het volgende:
• Ja
• Nee
Tussenstand:
[ afbeelding ]
En wat ga je doen dan? Elke dag je pistool mee naar werk/school/kroeg?quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:24 schreef YazooW het volgende:
• Ja
• Nee
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Terroristen kunnen ook gewoon op het vliegtuig stappen vanuit een of andere zandbak. Zie 9/11.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:25 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dat dit op de lange termijn ophoudt, maar daarvoor is het al te laat.
Misschien waren ze er te laat, of te vroeg, kan me bijna niet voorstellen dat ze niet hebben geweten dat er bewaking zou zijn, dat ze niet makkelijk het stadion in zouden kunnen komen, en kan me al helemaal niet voorstellen dat ze die grote groep supporters niet wilden treffen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:21 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ze kunnen het stadion niet in komen wegens controles. Buiten het stadion in de cafés is het veel makkelijker.
Echt wel.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:25 schreef Childofthe90s het volgende:
Het zou trouwens wel 'fair' zijn als Buitenlandse Zaken nu een negatief reisadvies uitgeeft voor Parijs. Ik zie geen verschil met Tunesië en Egypte.
Tuurlijk, er is een onderscheid tussen idiote voetvolk die gewoon snel het paradijs in wil en IS als organisatie die nog meer sympathie, aandacht, spanningen en propaganda wil.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:25 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Op micro-niveau wellicht wel, maar het beoogde effect voor deze aanslagen is veel complexer: meer polarisatie tussen autochtone en allochtone (Islamitische) bevolking, een onderlinge strijd tussen Jihadistische groeperingen om zoveel mogelijk PR-punten te scoren om meer voetsoldaten te werven, etc.
Frankrijk is sowieso een land dat nooit stabiel is geweest. Een burgeroorlog is er zo aangewakkerd.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:25 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Op micro-niveau wellicht wel, maar het beoogde effect voor deze aanslagen is veel complexer: meer polarisatie tussen autochtone en allochtone (Islamitische) bevolking, een onderlinge strijd tussen Jihadistische groeperingen om zoveel mogelijk PR-punten te scoren om meer voetsoldaten te werven, etc.
Ik heb het idee dat er nog wel wat arrestaties gaan volgen, dit heeft planning vereist, wapenvoorzieningen, etc.... De vraag is of dat binnen de Franse grenzen heeft plaatsgevonden of daarbuiten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Van wat ik heb gehoord is dat eventuele andere betrokkenen nog wordt onderzocht en gespeculeerd, geen feitelijke kennis of links naar?
op zolder ook goed?quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:27 schreef Janneke141 het volgende:
Als je nu niet naar Parijs durft vanwege deze aanslagen, dan moet je ook niet naar Londen, Berlijn of Rome gaan. Of Amsterdam. Of het Noorder Dierenpark. Eigenlijk moet je jezelf dan gewoon opsluiten in je kelder.
Ja, en dat we een heel stuk aan welvaart in moeten leveren als je alles hermetisch op slot gooit.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:25 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dat dit op de lange termijn ophoudt, maar daarvoor is het al te laat.
Wat interesseert jou dat verderquote:Op zaterdag 14 november 2015 15:27 schreef Janneke141 het volgende:
Als je nu niet naar Parijs durft vanwege deze aanslagen, dan moet je ook niet naar Londen, Berlijn of Rome gaan. Of Amsterdam. Of het Noorder Dierenpark. Eigenlijk moet je jezelf dan gewoon opsluiten in je kelder.
Zolderquote:Op zaterdag 14 november 2015 15:27 schreef Janneke141 het volgende:
Nooit?quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:27 schreef conservatief_liberaal het volgende:
[..]
Frankrijk is sowieso een land dat nooit stabiel is geweest. Een burgeroorlog is er zo aangewakkerd.
In Vault 111.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:27 schreef Janneke141 het volgende:
Te laat, ben net nog even naar de supermarkt geweest, het bier was bijna op.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:27 schreef Janneke141 het volgende:
twitter:ADnl twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 15:28:33Vlucht AF1741 van Air France richting Parijs op Schiphol aan grond gehouden, mogelijk vanwege dreigtweet https://t.co/m0ASALBgA0 reageer retweet
New York is een zandbak?quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Terroristen kunnen ook gewoon op het vliegtuig stappen vanuit een of andere zandbak. Zie 9/11.
Komt wel erg dichtbij zo.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Te laat, ben net nog even naar de supermarkt geweest, het bier was bijna op.
Een andere uitkomst kan ik mij ook niet voorstellen idd. Werkloze losers zouden dit niet zo goed hebben kunnen uitvoeren zonder de nodige voorbereidingen en hulp.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:27 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat er nog wel wat arrestaties gaan volgen, dit heeft planning vereist, wapenvoorzieningen, etc.... De vraag is of dat binnen de Franse grenzen heeft plaatsgevonden of daarbuiten.
Ja echt he fluitje van een centquote:Op zaterdag 14 november 2015 15:27 schreef conservatief_liberaal het volgende:
[..]
Frankrijk is sowieso een land dat nooit stabiel is geweest. Een burgeroorlog is er zo aangewakkerd.
Wil jij al die nucleaire rommel met al die wind in je bakkes hebben?quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:29 schreef Ingolstadt het volgende:
Atoombommetje op dat hele IS lijkt me geen slecht plan trouwens.
Jij snapt hemquote:Op zaterdag 14 november 2015 15:29 schreef MaJo het volgende:
Moet je je laten leiden door angst? Nee. Gebeurt dit wel? Natuurlijk. Wat dat betreft hebben de daders wel bereikt wat ze wilden bereiken: het zaaien van angst.
Ehm...jawel, aangezien de daders waarschijnlijk in ons midden woonden.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:29 schreef Ingolstadt het volgende:
Atoombommetje op dat hele IS lijkt me geen slecht plan trouwens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |