SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Arme noordoosten.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 10:58 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Helemaal niets mis met dit weer.
Prima weer hier hoorquote:
Ik heb een lekke bandquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 11:37 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Prima weer hier hoorBeetje mistig nog, maar goed fiets-baar, voor de tijd van het jaar
in Amsterdam is het schitterend weerquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 13:37 schreef Djeez het volgende:
Ik dacht dat het vandaag mooi weer zou worden? Het is echt grauw en koud nu in Assen, echt van die vieze waterkou. Gelukkig net op tijd mijn wolgevoerde cowboylaarzen binnen, komen goed van pas nu!
het is weer eens oneerlijk verdeeld, gelukkig ben ik aan het werkquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 13:57 schreef aloa het volgende:
Ik zit in het koudste deel![]()
Wel een enorm verschil...
[ afbeelding ]
20.1, Warmterecord op deze 27e oktober?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 13:57 schreef aloa het volgende:
Ik zit in het koudste deel![]()
Wel een enorm verschil...
[ afbeelding ]
In de zon rekenenquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 13:45 schreef JDude het volgende:
Stralend blauw in het zuiden. 18 graden in de schaduw, 30 in de zon
27 oktober 1937, 26.2 graden in Maastricht. Aldus L1quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 15:03 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
20.1, Warmterecord op deze 27e oktober?
Die gaan we vandaag niet meer halenquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 15:54 schreef Burner82 het volgende:
[..]
27 oktober 1937, 26.2 graden in Maastricht. Aldus L1
Boeiend, die thermometer hangt toevallig wat ongelukkig. Hoef ik 'm toch niet meteen te negerenquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 15:47 schreef Dven het volgende:
[..]
In de zon rekenenDat soort dingen lees ik op facebookgroepjes van wat laag ontwikkeld volk die in Zweden wonen of op reis zijn. Toch niet in DASOO
quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 17:20 schreef Qunix het volgende:
Lekker in een Tshirtje fietsen zonder winterjas en trui. Dit blijft na morgen ook zo?
Ik moet er niet aan denken. Hoe wordt je ziek les 1.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 17:20 schreef Qunix het volgende:
Lekker in een Tshirtje fietsen zonder winterjas en trui. Dit blijft na morgen ook zo?
Hoe maakt je taalfouten les 1.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 17:52 schreef WEST het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken. Hoe wordt je ziek les 1.
Daar al ziek van wordenquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 17:52 schreef WEST het volgende:
[..]
Hier denkt men ook nog dat je van koude ziek wordt. Daarom overal airco op 30 graden.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 17:52 schreef WEST het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan de 12,5 hier.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 18:49 schreef Qunix het volgende:
Watjes![]()
Prima fiets weer in een T-shirt, 19°C, geen wind en zonnetje!
Van warm koud warm koud weer en dan als het even een keer 18 graden is gelijk op de fiets zitten alsof het hoog zomer is.quote:
Daar is nog nooit iemand ziek van geworden.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 17:52 schreef WEST het volgende:
[..]
18 graden haal je soms in de zomer niet eens. Helemaal geen gekke temperatuur voor een t-shirt. Zeker iet als het voordien koud was. Waarom denk je dat ze in het hoge noorden na een ijskoude winter zelfs met lichte vorst in een t-shirtje rond kunnen lopen?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:04 schreef WEST het volgende:
[..]
Van warm koud warm koud weer en dan als het even een keer 18 graden is gelijk op de fiets zitten alsof het hoog zomer is.
Hoe en wat?quote:
Ja, gister volop zon en nu beetje sluier bewolking, maar schijnt er wel gewoon doorquote:
En daar waar het wegtrekt trekken er wolken ter vervanging overheenquote:Op woensdag 28 oktober 2015 09:50 schreef aloa het volgende:
Hardnekkig mistveld. Blijft ook liggen waar het ligt...
http://wolken.buienradar.nl/nl
Oost meld ook zonquote:Op donderdag 29 oktober 2015 09:25 schreef bloodymary1 het volgende:
Het zuiden al weer knalblauw. Mooi met al die gekleurde herfstbladeren.
Het mooie van de herfst van dit jaar vind ik toch wel dat 't niet direct als een idioot regent en waait. Ik heb al een paar dagen 't gevoel dat de kleurrijke bladeren langer aan de planten blijven hangen, wat betekent dat je een écht herfstgevoel hebt in plaats van dat alles er in 1 dag af is.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 09:25 schreef bloodymary1 het volgende:
Het zuiden al weer knalblauw. Mooi met al die gekleurde herfstbladeren.
Wat voor kleurrijke bladeren heel erg van belang is, is dat het droog is en dat de nachten koud zijn. Daarom mis je in Nederland die felle kleurenpaletten vaak. Eigenlijk is het in de avond nog iets te warm. Als het nu nog een paar graden afkoelt en het blijft droog dan gaat het een topshow worden.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 11:14 schreef Twieki het volgende:
[..]
Het mooie van de herfst van dit jaar vind ik toch wel dat 't niet direct als een idioot regent en waait. Ik heb al een paar dagen 't gevoel dat de kleurrijke bladeren langer aan de planten blijven hangen, wat betekent dat je een écht herfstgevoel hebt in plaats van dat alles er in 1 dag af is.
Normaal gezien hou ik niet van de herfst en de winter, maar dit jaar vind ik het echt een beeldschone herfst.
Zijn het niet gewoon bepaalde bomen en planten die bepaalde kleuren hebben?quote:Op donderdag 29 oktober 2015 14:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat voor kleurrijke bladeren heel erg van belang is, is dat het droog is en dat de nachten koud zijn. Daarom mis je in Nederland die felle kleurenpaletten vaak. Eigenlijk is het in de avond nog iets te warm. Als het nu nog een paar graden afkoelt en het blijft droog dan gaat het een topshow worden.
Het heeft met de afbraak van een bepaalde stof te maken, wat gebeurt wanneer temperaturen dalen en er minder zonlicht beschikbaar is.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 14:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Zijn het niet gewoon bepaalde bomen en planten die bepaalde kleuren hebben?
Er staat in de Bijerse Hof een reeks van die exotische boompjes die zijn werkelijk schitterend, echt knalrood en bijna paars in hun herfstpakje.
heeft ook zeker met de soort te maken idd.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 14:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Zijn het niet gewoon bepaalde bomen en planten die bepaalde kleuren hebben?
Er staat in de Bijerse Hof een reeks van die exotische boompjes die zijn werkelijk schitterend, echt knalrood en bijna paars in hun herfstpakje.
Dven vindt dit niet leuk.quote:Op zondag 1 november 2015 14:17 schreef roislecxe het volgende:
Anders is het op 1 november vol in de zon uit de wind op het balkon gewoon 46 graden
Gave foto!quote:Op zondag 1 november 2015 17:13 schreef Adrie072 het volgende:
Tis overigens erg mooi om te zien hoe het CS de mist vanaf het water probeert tegen te houden.
[ afbeelding ]
Wij zijn vandaag naar Attractiepark Slagharen geweest. In Twente een heerlijk zonnetje toen we wegreden. En bij Hardenberg opeens dichte mist. Het is in Slagharen de hele dag mistig gebleven en daardoor ook frisser dan we verwacht hadden.quote:Op zondag 1 november 2015 17:27 schreef Djeez het volgende:
Wat een pest die mist! We hebben in het Noorden zeker al twee weken geen zon gezien
Raar zeg, dat stralingswarmte niet meegerekend wordt.quote:
Ja vastquote:Op zondag 1 november 2015 17:27 schreef Djeez het volgende:
Wat een pest die mist! We hebben in het Noorden zeker al twee weken geen zon gezien
Geef dat station een lintje!quote:Op zondag 1 november 2015 17:13 schreef Adrie072 het volgende:
Tis overigens erg mooi om te zien hoe het CS de mist vanaf het water probeert tegen te houden.
[ afbeelding ]
Waar kijk ik naar?quote:Op zondag 1 november 2015 19:19 schreef DJMO het volgende:
het uitzicht vanaf mijn balkon een uurtje geleden.
[ afbeelding ]
gare telefoonfoto, maar desondanks vind ik hem best wel mooi.
de mistquote:
Ahquote:Op zondag 1 november 2015 19:27 schreef DJMO het volgende:
[..]
de mist![]()
in de verte zie je een auto met z'n voorlichten .. maar juist die mist op de voorgrond vond ik mooi
geen flauw idee.quote:Op zondag 1 november 2015 20:16 schreef GekkePoes het volgende:
Is er wel eens code rood gewest door mist?
quote:Op zondag 1 november 2015 20:16 schreef GekkePoes het volgende:
Is er wel eens code rood gewest door mist?
Dat mogen ze wel gaan aanpassen dan...quote:Op zondag 1 november 2015 21:18 schreef Fred0w het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nog nooit zo ver ik weet
Ik stond op een rotonde vuurwerk af te schieten, en moest bijna door de knieėn om de lijn te vinden waar de weg ophield en de stoep begon, en dan heb je toch auto's die met 50 doorscheuren, alsof ze een radar hebbenquote:Op zondag 1 november 2015 21:36 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat mogen ze wel gaan aanpassen dan...
Oud en nieuw 92/93 kon ik bijna mijn huis niet meer vinden.
WKN / Mist
dat was ook wel extreem. Ik had toen 8 meter zicht. Ja, ben het gaan meten met mn vaderquote:Op zondag 1 november 2015 21:36 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat mogen ze wel gaan aanpassen dan...
Oud en nieuw 92/93 kon ik bijna mijn huis niet meer vinden.
WKN / Mist
Ik heb nooit begrepen dat mensen toen nog in een auto gingen rijden. Gekkenwerkquote:Op zondag 1 november 2015 22:45 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ik stond op een rotonde vuurwerk af te schieten, en moest bijna door de knieėn om de lijn te vinden waar de weg ophield en de stoep begon, en dan heb je toch auto's die met 50 doorscheuren, alsof ze een radar hebben. het ging in 10 minuten bijna 5 keer fout.
Heel extreem idd.quote:Op zondag 1 november 2015 22:50 schreef Againzender het volgende:
[..]
dat was ook wel extreem. Ik had toen 8 meter zicht. Ja, ben het gaan meten met mn vader
zeer dichte mist is meestal erg plaatselijk. Dat voldoet dus bijna nooit aan de criteria van een weeralarm.quote:Op zondag 1 november 2015 22:50 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik heb nooit begrepen dat mensen toen nog in een auto gingen rijden. Gekkenwerk![]()
Wel raar dat er geen weeralarm is voor mist...zijn toch heel wat doden bij gevallen.
volgens mij een jaar later met de jaarwisseling dat er ijzel viel. Kwamen de auto's niet meer de Zeeburgertunnel uit omdat de helling te glad wasquote:Op zondag 1 november 2015 22:52 schreef aloa het volgende:
[..]
Heel extreem idd.
En dan met wat drank op naar huis fietsen
dat was zeker de boosdoener ja.quote:Op zondag 1 november 2015 22:54 schreef GekkePoes het volgende:
De kruit dampen maakten de mist ook erger. rook en mist is bijna 1 + 1 = 3
Ik vind mist eerlijk gezegd gevaarlijker dan onweer of zware windstoten etc. Het zicht is echt nul komma nul en ver vooruit kijken kan niet.quote:Op zondag 1 november 2015 22:53 schreef Againzender het volgende:
[..]
zeer dichte mist is meestal erg plaatselijk. Dat voldoet dus bijna nooit aan de criteria van een weeralarm.
Maar bloedlink is het. Er wordt altijd wel flink gewaarschuwd voor dichte mist, maar code geel is het dan wel.
helemaal eens! En dan heb je nu nog een generatie auto's rondrijden die wel mistlichten voor aan hebben, maar achter geen verlichting voeren. Bloedlinkquote:Op zondag 1 november 2015 23:01 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik vind mist eerlijk gezegd gevaarlijker dan onweer of zware windstoten etc. Het zicht is echt nul komma nul en ver vooruit kijken kan niet.
Stel dat er iets verderop gebeurd dan zie je dat pas op het laatste moment..vandaar die kettingbotsingen.
Volgens mij heeft die verlichting voor ook geen zin.quote:Op zondag 1 november 2015 23:08 schreef Againzender het volgende:
[..]
helemaal eens! En dan heb je nu nog een generatie auto's rondrijden die wel mistlichten voor aan hebben, maar achter geen verlichting voeren. Bloedlink
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |