Het mooie van de herfst van dit jaar vind ik toch wel dat 't niet direct als een idioot regent en waait. Ik heb al een paar dagen 't gevoel dat de kleurrijke bladeren langer aan de planten blijven hangen, wat betekent dat je een écht herfstgevoel hebt in plaats van dat alles er in 1 dag af is.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 09:25 schreef bloodymary1 het volgende:
Het zuiden al weer knalblauw. Mooi met al die gekleurde herfstbladeren.
Wat voor kleurrijke bladeren heel erg van belang is, is dat het droog is en dat de nachten koud zijn. Daarom mis je in Nederland die felle kleurenpaletten vaak. Eigenlijk is het in de avond nog iets te warm. Als het nu nog een paar graden afkoelt en het blijft droog dan gaat het een topshow worden.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 11:14 schreef Twieki het volgende:
[..]
Het mooie van de herfst van dit jaar vind ik toch wel dat 't niet direct als een idioot regent en waait. Ik heb al een paar dagen 't gevoel dat de kleurrijke bladeren langer aan de planten blijven hangen, wat betekent dat je een écht herfstgevoel hebt in plaats van dat alles er in 1 dag af is.
Normaal gezien hou ik niet van de herfst en de winter, maar dit jaar vind ik het echt een beeldschone herfst.
Zijn het niet gewoon bepaalde bomen en planten die bepaalde kleuren hebben?quote:Op donderdag 29 oktober 2015 14:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat voor kleurrijke bladeren heel erg van belang is, is dat het droog is en dat de nachten koud zijn. Daarom mis je in Nederland die felle kleurenpaletten vaak. Eigenlijk is het in de avond nog iets te warm. Als het nu nog een paar graden afkoelt en het blijft droog dan gaat het een topshow worden.
Het heeft met de afbraak van een bepaalde stof te maken, wat gebeurt wanneer temperaturen dalen en er minder zonlicht beschikbaar is.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 14:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Zijn het niet gewoon bepaalde bomen en planten die bepaalde kleuren hebben?
Er staat in de Bijerse Hof een reeks van die exotische boompjes die zijn werkelijk schitterend, echt knalrood en bijna paars in hun herfstpakje.
heeft ook zeker met de soort te maken idd.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 14:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Zijn het niet gewoon bepaalde bomen en planten die bepaalde kleuren hebben?
Er staat in de Bijerse Hof een reeks van die exotische boompjes die zijn werkelijk schitterend, echt knalrood en bijna paars in hun herfstpakje.
Dven vindt dit niet leuk.quote:Op zondag 1 november 2015 14:17 schreef roislecxe het volgende:
Anders is het op 1 november vol in de zon uit de wind op het balkon gewoon 46 graden
Gave foto!quote:Op zondag 1 november 2015 17:13 schreef Adrie072 het volgende:
Tis overigens erg mooi om te zien hoe het CS de mist vanaf het water probeert tegen te houden.
[ afbeelding ]
Wij zijn vandaag naar Attractiepark Slagharen geweest. In Twente een heerlijk zonnetje toen we wegreden. En bij Hardenberg opeens dichte mist. Het is in Slagharen de hele dag mistig gebleven en daardoor ook frisser dan we verwacht hadden.quote:Op zondag 1 november 2015 17:27 schreef Djeez het volgende:
Wat een pest die mist! We hebben in het Noorden zeker al twee weken geen zon gezien
Raar zeg, dat stralingswarmte niet meegerekend wordt.quote:
Ja vastquote:Op zondag 1 november 2015 17:27 schreef Djeez het volgende:
Wat een pest die mist! We hebben in het Noorden zeker al twee weken geen zon gezien
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |