abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:01:17 #201
3542 Gia
User under construction
pi_157134110
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 13:57 schreef pokkerdepok het volgende:

dit is onzin. dat zwarte mensen ook aan slavenhandel deden, daar hebben afstammelingen van slaven toch geen boodschap aan... zij waren slachtoffer. en niet mede-dader, omdat anderen met hun huidskleur wel fout waren.

Pardon?
Jij scheert de europese mensen wel over één kam. Alle europeanen zijn fout, want hun voorouders handelden in slaven.
De mijne niet, dat weet ik zeker!

Misschien waren de voorouders van die zwarte slaven wel mede-dader. Weet jij veel!
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:02:46 #202
3542 Gia
User under construction
pi_157134143
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 14:01 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Alleen het uiterlijk van Zwarte Piet is wel degelijk een parodie van een neger zoals wij hen in de 17e-19e eeuw zagen. Dus die vlieger gaat niet op.
Dan nog is zwarte piet geen slaaf.
pi_157134149
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 13:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Waarom denk je dat dat zo is?
omdat de vrouw zich eigenlijk nog steeds aan het bevrijden is.
pi_157134170
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 14:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Pardon?
Jij scheert de europese mensen wel over één kam. Alle europeanen zijn fout, want hun voorouders handelden in slaven.
Eigenlijk kan ik dan dubbel verontwaardigd zijn gezien mijn voorouders zowel slaven als slavenhandelaars waren 8-)
Conscience do cost.
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:04:41 #205
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_157134180
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 14:02 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan nog is zwarte piet geen slaaf.
In de praktische invulling van zijn relatie met Sinterklaas niet nee.
Maar waarom ziet hij er dan nog wel zo uit?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_157134203
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 13:58 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik heb mijn feiten op een rijtje, jij wilt de helft niet zien omdat je bestaansrecht onderuit wordt gehaald als negers niet zielig zijn. Ook heb je ze cultureel niet helemaal op een rijtje.

Thomas Sowell al gelezen? Legt het prima uit. Moedige man, dat hij de schellen van de ogen van zijn eigen volk wil halen door ze te vertellen dat ze niks te eisen hebben van de blanken, omdat ze zelf ook niet zuiver op de graat zijn en hun claims over white privilege en dergelijke onterecht zijn.
dit is een man met een mening, die graag wordt aangehaald door blanken die hetzelfde vinden.
pi_157134239
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 13:58 schreef ems. het volgende:

[..]

Dit lijkt me een goed moment om jouw "elk weldenkend mens ziet dat ik gelijk heb"-retoriek in de strijd te gooien.
ik hoef de discussie nu niet meer op schept te zetten. en bovendien weet je het nog.
pi_157134289
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 14:03 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

omdat de vrouw zich eigenlijk nog steeds aan het bevrijden is.
Nee, misschien is het omdat we ook geen enkele mannelijke president hebben gehad
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:10:22 #209
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_157134307
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 13:57 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dit is onzin. dat zwarte mensen ook aan slavenhandel deden, daar hebben afstammelingen van slaven toch geen boodschap aan... zij waren slachtoffer. en niet mede-dader, omdat anderen met hun huidskleur wel fout waren.
Nee, daar hebben wij blanken als slachtoffer van slavernij inderdaad geen boodschap aan. Zwarten waren evenzeer mede-daders.
Dit is echt zo'n nietszeggend non-argument dat je hebt. Begrijp je überhaupt wel dat slavernij ook door de zwarten is begaan, en op veel grotere schaal dan door Nederlanders?

quote:
ontkracht je nou je eigen stelling even voor mij? bedankt lol
Mijn stelling is: negers in allerlei tinten (de Afrikaanse volkeren) waren actief bij het slavenjagen op het Afrikaanse continent, niet de Europeanen of de Arabieren. De slaventransporteurs (in alle kleuren, waaronder ook Nederlanders) haalden de slaven van de Afrikaanse volkeren op om ze elders heen te brengen. De slavenhouders van uit West-Afrika afkomstige slaven konden óók alle kleuren hebben. Voorbeeld: een derde van de vrije zwarten in New Orleans hield zelf zwarte slaven.
Daarnaast bestond de White Cargo, de blanke slaven die door slaventransporteurs (van alle kleuren) werden weggebracht om bij slavenhouders aan het werk te gaan.

Dat sommige Afrikaanse volkeren onderling enorm racistisch zijn door de donkersten onder hen als minderwaardig te zien (denk aan de Hutu's en de Tutsi's), is niet iets dat met eventueel racisme in Europa of Amerika heeft te maken.

Zwarten kunnen niet het alleenrecht op de slachtofferrol opeisen, zoals sommigen (de anti-piet fractie) nu doen. Als er wordt erkend dat hun voorouders zelf ook fout waren, kunnen we verder praten. Niet eerder.
pi_157134321
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 14:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Pardon?

Misschien waren de voorouders van die zwarte slaven wel mede-dader. Weet jij veel!
het gaat erom dat zwarte piet beledigend is. ik zeg helemaal niet dat jij of wie dan ook slecht is of racist of in slaven wilt handelen.
de meeste nederlanders hadden niks te maken met slavenhandel, en zouden dus ook niks te maken moeten willen hebben met deze zwarte piet. het is me een raadsel waarom iedereen zo in de kramp schiet hierover.
pi_157134347
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 14:04 schreef ems. het volgende:

[..]

Eigenlijk kan ik dan dubbel verontwaardigd zijn gezien mijn voorouders zowel slaven als slavenhandelaars waren 8-)
tja, dat je dan niemand wilt veroordelen, dat is misschien wel logisch.
pi_157134374
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 14:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nee, misschien is het omdat we ook geen enkele mannelijke president hebben gehad
minister-president dan.
beetje flauw
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:15:42 #213
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_157134415
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 13:54 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat is een erg kunstmatig verschil wat je daar poogt aan te leggen. De handelaar is minder schuldig dan de koper?
De handelaar maakt alleen maar handig gebruik van de mogelijkheden van vraag en aanbod. Het is deze gegoede middenklasse die door de eeuwen heen altijd het mikpunt van spot en nijd is geweest.

quote:
Daarbij, de slaven werden ook veel in Suriname ingezet, wat in die tijd gewoon Nederlands grondgebied was.
Er zijn maar weinig blanke Nederlanders anno nu die kunnen bogen op Surinaamse voorouders. Je kunt blanke Nederlanders dus niet gezamenlijk neerzetten als "afstammend van slavenhouders". Het ligt meer voor de hand dat de zwarte Surinamers in Nederland van slavenhouders afstammen (ook uit relaties tussen slaaf en slavenhouder). Maar ja, daar mag je het weer niet over hebben, want dat ondermijnt weer de slachtofferrol die uitgebuit moet worden.
pi_157134490
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 14:11 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

het gaat erom dat zwarte piet beledigend is. ik zeg helemaal niet dat jij of wie dan ook slecht is of racist of in slaven wilt handelen.
de meeste nederlanders hadden niks te maken met slavenhandel, en zouden dus ook niks te maken moeten willen hebben met deze zwarte piet. het is me een raadsel waarom iedereen zo in de kramp schiet hierover.
Zwarte Piet is alleen beledigend voor degene die de belachelijke link blijven leggen tussen het slavenverleden en een folklorefiguur. Bovendien is Zwarte Piet is een excuus geworden om blankenhaat te promoten. Wie is hier nu de werkelijke racist?

Feit blijft overeind staan dat kinderen (in alle mogelijke kleurtjes en afkomst) Zwarte Piet geweldig vinden. Hoe kleurrijker de Piet hoe mooier de kinderen het vinden. Zag ooit in een rapportage zo'n Roetveeg-Piet op een school met hoofdzakelijk zwarte kinderen, ze vonden er niks aan. Sommigen moesten zelfs huilen. Het zijn juist de volwassenen die zich hier gedragen als kleine verwende kinderen.
pi_157134567
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 14:10 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, daar hebben wij blanken als slachtoffer van slavernij inderdaad geen boodschap aan. Zwarten waren evenzeer mede-daders.
Dit is echt zo'n nietszeggend non-argument dat je hebt. Begrijp je überhaupt wel dat slavernij ook door de zwarten is begaan, en op veel grotere schaal dan door Nederlanders?

[..]
daar heb ik net wat over gezegd. dit gaat over dat wij, nederland, een fout feestje vieren. en dat mensen daartegen ageren en dat anders willen zien.
quote:
Mijn stelling is: negers in allerlei tinten (de Afrikaanse volkeren) waren actief bij het slavenjagen op het Afrikaanse continent, niet de Europeanen of de Arabieren. De slaventransporteurs (in alle kleuren, waaronder ook Nederlanders) haalden de slaven van de Afrikaanse volkeren op om ze elders heen te brengen. De slavenhouders van uit West-Afrika afkomstige slaven konden óók alle kleuren hebben. Voorbeeld: een derde van de vrije zwarten in New Orleans hield zelf zwarte slaven.
Daarnaast bestond de White Cargo, de blanke slaven die door slaventransporteurs (van alle kleuren) werden weggebracht om bij slavenhouders aan het werk te gaan.

Dat sommige Afrikaanse volkeren onderling enorm racistisch zijn door de donkersten onder hen als minderwaardig te zien (denk aan de Hutu's en de Tutsi's), is niet iets dat met eventueel racisme in Europa of Amerika heeft te maken.

Zwarten kunnen niet het alleenrecht op de slachtofferrol opeisen, zoals sommigen (de anti-piet fractie) nu doen. Als er wordt erkend dat hun voorouders zelf ook fout waren, kunnen we verder praten. Niet eerder.
dit verhaal doet werkelijk niets af aan de protesten tegen zwarte piet. echt helemaal niets. het laat alleen maar zien, dat jij je, als blanke, erdoor aangevallen voelt.

en dat is je eigen schuld, omdat je je vastklampt aan iets fouts.
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:22:54 #216
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_157134571
quote:

[..]

het gaat erom dat zwarte piet beledigend is.
Nee. Zwarte Piet is niet beledigend. Het voelt voor sommigen beledigend. Die sommigen hebben gewoon niet door dat het archetype uit de traditie voor de gewone Nederlander helemaal nooit beledigend is bedoeld en geen parodie op een neger is (ik ken in de Nederlandse cultuur geen parodieën van negers, nergens voor nodig, de meeste mensen hadden nooit een neger gezien, dus een parodie zou zijn doel helemaal voorbij schieten).
Het is een gebrek aan ontwikkeling en gebrek aan begrip van de Nederlandse cultuur om zwarte piet beledigend te vinden. Dat dat voor buitenlanders zo is, is goed te begrijpen: wij Nederlanders snappen ook niets van bepaalde culturele uitingen in het buitenland. Dat mensen die in Nederland wonen dat ook niet begrijpen, is een voorbeeld van hoe weinig ze "hebben" met Nederland en hoe zeer de multiculturele samenleving is mislukt. Al die culturen leven naast elkaar en waar ze elkaar tegenkomen, levert dat spanningen op aan beide kanten.
pi_157134644
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 14:18 schreef Elzies het volgende:

[..]

Zwarte Piet is alleen beledigend voor degene die de belachelijke link blijven leggen tussen het slavenverleden en een folklorefiguur. Bovendien is Zwarte Piet is een excuus geworden om blankenhaat te promoten. Wie is hier nu de werkelijke racist?

maakt toch geen reet uit; we gaan niet een issue aan de kant gooien omdat er wat radicalen mee aan de haal gaan. dat issue ligt er.
quote:
Feit blijft overeind staan dat kinderen (in alle mogelijke kleurtjes en afkomst) Zwarte Piet geweldig vinden. Hoe kleurrijker de Piet hoe mooier de kinderen het vinden. Zag ooit in een rapportage zo'n Roetveeg-Piet op een school met hoofdzakelijk zwarte kinderen, ze vonden er niks aan. Sommigen moesten zelfs huilen. Het zijn juist de volwassenen die zich hier gedragen als kleine verwende kinderen.
lol onzin... kinderen vinden van alles prachtig, uiteindelijk.
waarschijnlijk zullen ze gekleurde pieten vele malen leuker vinden dan zwarte.
wat de kinderen vinden en of ze weten of iets racistisch is of niet, doet niet ter zake. volwassenen organiseren dit feest, niet kinderen.
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:27:14 #218
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_157134647
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 14:22 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

daar heb ik net wat over gezegd. dit gaat over dat wij, nederland, een fout feestje vieren. en dat mensen daartegen ageren en dat anders willen zien.

[..]

dit verhaal doet werkelijk niets af aan de protesten tegen zwarte piet. echt helemaal niets. het laat alleen maar zien, dat jij je, als blanke, erdoor aangevallen voelt.

Ik voel me niet aangevallen. Het enige dat er hier wordt aangevallen door jou zijn de feiten uit de historie die volkomen uit hun verband worden gerukt en met emotie worden beladen waar dat niet hoort. Wetenschap werkt met die feiten. De "feiten" die jij aandraagt, zijn achterhaald, daar kunnen we niks mee.

Ik klamp me niet vast aan iets fouts, ik hou het bij de feiten die jij niet onder ogen wilt zien. Zwarte Piet is niet fout en nooit fout geweest.
Die bruine pieten, die zijn heel erg fout, dat dan weer wel.
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:29:12 #219
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_157134684
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 14:27 schreef pokkerdepok het volgende:

wat de kinderen vinden en of ze weten of iets racistisch is of niet, doet niet ter zake. volwassenen organiseren dit feest, niet kinderen.
Waarschijnlijk niet: heel veel kinderen zijn doodsbang voor clowns.
Bovendien is een verklede tante Jo veel minder leuk dan een bovenmenselijk mythisch figuur.
pi_157134782
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 14:22 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee. Zwarte Piet is niet beledigend. Het voelt voor sommigen beledigend. Die sommigen hebben gewoon niet door dat het archetype uit de traditie voor de gewone Nederlander helemaal nooit beledigend is bedoeld en geen parodie op een neger is (ik ken in de Nederlandse cultuur geen parodieën van negers, nergens voor nodig, de meeste mensen hadden nooit een neger gezien, dus een parodie zou zijn doel helemaal voorbij schieten).
Het is een gebrek aan ontwikkeling en gebrek aan begrip van de Nederlandse cultuur om zwarte piet beledigend te vinden. Dat dat voor buitenlanders zo is, is goed te begrijpen: wij Nederlanders snappen ook niets van bepaalde culturele uitingen in het buitenland. Dat mensen die in Nederland wonen dat ook niet begrijpen, is een voorbeeld van hoe weinig ze "hebben" met Nederland en hoe zeer de multiculturele samenleving is mislukt. Al die culturen leven naast elkaar en waar ze elkaar tegenkomen, levert dat spanningen op aan beide kanten.
ik vrees wat je volgende betoog gaat worden, als je zoiets zegt...
er is niks mislukt aan de multiculturele samenleving. we leven elke dag in vrede met elkaar, dat lijkt me prima gelukt. en verder is het een nooit afgelopen proces van aanpassing en verbetering.

maar dat terzijde.

zwarte piet is een eeuwenoude traditie.
zwarte negerslaafpiet is vrij recent, en moet dus gewoon worden afgeschaft. zo snel mogelijk.

als jij per se wilt vasthouden aan deze huidige zwarte piet, ben je juist tegen de echte traditie. je zou quintie moeten bedanken dat hij je ervan bewust heeft gemaakt, dat deze ras-peit niet de echte traditie is, maar een later ingevoerde, racistische belediging van nederland.
pi_157134831
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 14:27 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

maakt toch geen reet uit; we gaan niet een issue aan de kant gooien omdat er wat radicalen mee aan de haal gaan. dat issue ligt er.

[..]

Deze hele discussie heeft het onderliggende racisme in de samenleving eerder bevorderd dan verminderd. Het is zijn doel volledig voorbij geschoten. Dat valt toch moeilijk meer te ontkennen.

Bovendien had je tien jaar geleden ook al gekleurde Regenboog-Pieten. Dat concept is helemaal niet nieuw te noemen. Maar kinderen vinden in de regel de traditionele Zwarte Piet gewoon het leukste. Hoeveel aanpassingen men ook doet, het is voor de tegenstanders toch nooit genoeg. Op een gegeven moment wordt je dan inderdaad als een Zeur-Piet bestempeld.
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:51:08 #222
85962 ioko
I Appear Missing
pi_157135156
Ik vond het zelf tot voor kort ook een belachelijke discussie. Zwarte piet was voor mij ook gewoon een traditie. Echter, ik heb de laatste tijd geleerd dat ik als blanke man niet kan bepalen dat het uitbeelden van een zwarte knecht voor iemand anders niet beledigend is.

Dus als ik hier mensen zie praten over aanstellers en donkere mensen die overdrijven vraag ik me af of deze mensen wel beseffen hoe het is om een donkere persoon te zijn in Nederland. En nee, dat KUN je niet weten, behalve als je het zelf bent. Hoe durf je dan wel te beweren dat deze klagers zich aanstellen?

Volgens mij is de beweging al ingezet, en zal de zwarte piet worden aangevuld met pieten van vele andere kleuren en stijlen. Als een groot deel van de bevolking zich daarbij beter voelt, dan moeten we dat gewoon doen. Ook tradities kunnen van tijd tot tijd worden aangepast aan de tijdgeest, gelukkig maar.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:57:56 #223
85962 ioko
I Appear Missing
pi_157135285
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 14:27 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik voel me niet aangevallen. Het enige dat er hier wordt aangevallen door jou zijn de feiten uit de historie die volkomen uit hun verband worden gerukt en met emotie worden beladen waar dat niet hoort. Wetenschap werkt met die feiten. De "feiten" die jij aandraagt, zijn achterhaald, daar kunnen we niks mee.

Fijn, je houdt van feiten. Ben je ook bekend met de feiten over de manier waarop we in Nederland omgaan met mensen met een kleurtje? Hoeveel kansen deze mensen hebben bijvoorbeeld?

Jij kunt je waarschijnlijk lekker in deze discussie mengen en daarna weer in de maatschappij bewegen zoals je wilt, zonder vooroordelen tegen te komen. Stel je nu eens voor dat je een gekleurd persoon bent.

En dat is dan in Nederland, verplaats je daarna maar eens naar de VS of Zuid-Afrika.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_157135519
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 14:51 schreef ioko het volgende:
Ik vond het zelf tot voor kort ook een belachelijke discussie. Zwarte piet was voor mij ook gewoon een traditie. Echter, ik heb de laatste tijd geleerd dat ik als blanke man niet kan bepalen dat het uitbeelden van een zwarte knecht voor iemand anders niet beledigend is.

Dus als ik hier mensen zie praten over aanstellers en donkere mensen die overdrijven vraag ik me af of deze mensen wel beseffen hoe het is om een donkere persoon te zijn in Nederland. En nee, dat KUN je niet weten, behalve als je het zelf bent. Hoe durf je dan wel te beweren dat deze klagers zich aanstellen?

Volgens mij is de beweging al ingezet, en zal de zwarte piet worden aangevuld met pieten van vele andere kleuren en stijlen. Als een groot deel van de bevolking zich daarbij beter voelt, dan moeten we dat gewoon doen. Ook tradities kunnen van tijd tot tijd worden aangepast aan de tijdgeest, gelukkig maar.
Een meerderheid wil die aanpassing helemaal niet. Die vind dat Zwarte Piet gewoon zwart moet kunnen blijven. Waarom moet je dan als tegenstander ieder jaar weer hetzelfde blijven roepen? Je kunt je als mens over zoveel zaken beledigd voelen. Maar dat constante verwijt dat wij blanken racistisch zouden zijn met een smet op ons verleden ervaar ik inmiddels ook als beledigend. Nogmaals, daar lok je juist wederzijds racisme mee uit en ik denk dat dit voor sommige tegenstanders het enige doel is. Het gaat hun helemaal niet om Zwarte Piet. Ze misbruiken Zwarte Piet als een stok om mee te slaan.

En dat over de rug van een folkloristisch kinderfiguur. Het is te belachelijk voor woorden. Zeker omdat ze op de Antillen ook gewoon het Sinterklaasfeest vieren, inclusief Zwarte Piet. In België begrijpen ze de jaarlijkse ophef in Nederland ook niet. Daar wordt gewoon het Sinterklaasfeest gevierd met de traditionele Zwarte Piet. Dat zegt toch voldoende.
pi_157135773
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 15:09 schreef Elzies het volgende:

[..]

Een meerderheid wil die aanpassing helemaal niet. Die vind dat Zwarte Piet gewoon zwart moet kunnen blijven. Waarom moet je dan als tegenstander ieder jaar weer hetzelfde blijven roepen? Je kunt je als mens over zoveel zaken beledigd voelen. Maar dat constante verwijt dat wij blanken racistisch zouden zijn met een smet op ons verleden ervaar ik inmiddels ook als beledigend. Nogmaals, daar lok je juist wederzijds racisme mee uit en ik denk dat dit voor sommige tegenstanders het enige doel is.
Als je je door Zwarte Piet racistisch uit gaat laten was je altijd al een racist.
pi_157135881
quote:
Ik ben blank en beweer dat ze zich aanstellen. Natuurlijk kun je wel weten hoe donkere mensen zich hier bij voelen. Ik heb bijv. een paar goede donkere vrienden en stuk voor stuk vinden ze de ZP-discussie enorm overdreven. Dat het moeilijk voor ze is om in Nl te leven met een kleurtje heb ik ze nog nooit horen zeggen. Wat een onzin zeg.
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:24:45 #227
3542 Gia
User under construction
pi_157137078
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 14:04 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

In de praktische invulling van zijn relatie met Sinterklaas niet nee.
Maar waarom ziet hij er dan nog wel zo uit?
Dus, het gaat niet om de kleur, maar om de kleding?
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:30:19 #228
3542 Gia
User under construction
pi_157137199
quote:

het gaat erom dat zwarte piet beledigend is.
Nee, jij ervaart het als beledigend. Het is niet beledigend bedoeld.

Je mag in Nederland niet opzettelijk beledigen. Dat gebeurt dan ook niet.
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:33:56 #229
3542 Gia
User under construction
pi_157137269
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 14:22 schreef pokkerdepok het volgende:

Jij VOELT je beledigd en dat is je eigen schuld omdat je je vastklampt aan een idée fixe.
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:08:35 #230
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_157138152
quote:

Er zijn anders zat donkere mensen die vinden dat die klagers zich aanstellen. Dat zijn vooral de donkere mensen/zwarten/negers die wèl wat hebben bereikt in de maatschappij, vooral doordat ze zich niet hebben neergelegd bij de slachtofferrol die vanuit de USA wordt geïmporteerd. Success is the best revenge.
En zoals eerder is aangehaald: ook op Curacao heeft men geen moeite met een zwarte zwarte Piet. Die mensen hebben ook helemaal geen slachtofferrol nodig, ze hebben die stok niet nodig omdat er ook geen hond is om te slaan.
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:11:17 #231
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_157138216
quote:

[..]

En dat over de rug van een folkloristisch kinderfiguur. Het is te belachelijk voor woorden. Zeker omdat ze op de Antillen ook gewoon het Sinterklaasfeest vieren, inclusief Zwarte Piet. In België begrijpen ze de jaarlijkse ophef in Nederland ook niet. Daar wordt gewoon het Sinterklaasfeest gevierd met de traditionele Zwarte Piet. Dat zegt toch voldoende.
En dat terwijl de behandeling van "zwartjes" in Belgisch Congo vele malen vreselijker was dan de slavernij. https://nl.wikipedia.org/wiki/Kongo-Vrijstaat#Schrikbewind
Maar goed, België is niet zo rijk, daar valt met het trekken van de racismekaart niks te halen.

[ Bericht 27% gewijzigd door Lunatiek op 27-10-2015 17:13:12 (link) ]
  † In Memoriam † dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:38:35 #232
230491 Zith
pls tip
pi_157138760
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 13:58 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik heb mijn feiten op een rijtje, jij wilt de helft niet zien omdat je bestaansrecht onderuit wordt gehaald als negers niet zielig zijn. Ook heb je ze cultureel niet helemaal op een rijtje.

Thomas Sowell al gelezen? Legt het prima uit. Moedige man, dat hij de schellen van de ogen van zijn eigen volk wil halen door ze te vertellen dat ze niks te eisen hebben van de blanken, omdat ze zelf ook niet zuiver op de graat zijn en hun claims over white privilege en dergelijke onterecht zijn.
Kom maar met die bron dat er meer Europeese slaven in Arabie/Ottomaanse rijk waren dan zwarten in de Nieuwe Wereld. Ik heb je mijn bron laten zien waaruit blijkt dat je met een factor 10 fout zit.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_157138782
Alsof het aantal slaven ook maar enigszins relevant is.
Conscience do cost.
  † In Memoriam † dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:40:21 #234
230491 Zith
pls tip
pi_157138793
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 14:10 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

En het waren slavenhandelaren zoals al eerder duidelijk is gemaakt maar waar je niet op in gaat.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_157138847
quote:

[..]

Een meerderheid wil die aanpassing helemaal niet. Die vind dat Zwarte Piet gewoon zwart moet kunnen blijven. Waarom moet je dan als tegenstander ieder jaar weer hetzelfde blijven roepen? Je kunt je als mens over zoveel zaken beledigd voelen. Maar dat constante verwijt dat wij blanken racistisch zouden zijn met een smet op ons verleden ervaar ik inmiddels ook als beledigend. Nogmaals, daar lok je juist wederzijds racisme mee uit en ik denk dat dit voor sommige tegenstanders het enige doel is. Het gaat hun helemaal niet om Zwarte Piet. Ze misbruiken Zwarte Piet als een stok om mee te slaan.

Klopt.

Je moet het de herstelbetalingsactivisten (Sandew Hira, Jerry Afriyie e.a.) nageven. Ze hebben hun campagne goed doordacht. Hierbij geholpen door de stichting 'Nederland wordt beter' via campagnebureau BKB in de persoon van Marleen van der Steen.

Koppel een zwart geschminkt figuur welke lijkt (met de nadruk op lijkt, dus niet IS) op een karikatuur van een neger en verbindt daar racisme en slavernij aan (enter Quinsy Gario). Dmv "ZP=racisme" beschuldig je dan het hele Sinterklaasvierende volk van racisme en geheid komen de écht racisten bovendrijven. Zorg ervoor dat zij prominent in de media aangehaald worden. Gooi er nog een blik BN'ers tegenaan die het met jou eens is en die dan onvermijdelijk racistische commentaren gaan krijgen. Schakel de VN in als 'autoriteit'. Desnoods probeer je via de wetgever je gelijk te halen.

De overgrote meerderheid van de gewone niet racistische pro-pieters zullen zich niet kunnen vereenzelvigen als racist beschouwd te worden en zullen via sociale druk (en voor een groot deel door onwetendheid met de echte achtergrond van Zwarte Piet) akkoord gaan met aanpassingen van Zwarte Piet. Zorg er voor dat zij onwetend blijven (dus geen docu's van Arnold Jan Scheer op TV). Begin in Amsterdam waar het grootste draagvlak en activisme is voor verandering.

Op dat moment is de eerste stap gezet naar herstelbetalingen, want door Zwarte Piet aan te passen erken je het gelijk van de anti-Piet activisten.

Zie de campagne strategie van Sandew Hira:

http://nucnet.nl/wp-conte(...)warte-Piet-10nov.pdf

Plan van aanpak welke daarna in de link nog wat verder wordt uitgewerkt:
quote:
1. Heldere analyse: begrijpen waar het om gaat.
2. Formuleer helder doel
3. Organiseer zwarte eenheid in gedachte
4. Organiseer publieke demonstratie
5. Baseer je op geweldloos verzet
6. Maak verbindingen met andere migrantengroepen:
koppel racisme aan islamofobie
7. Zoek verbindingen in de witte gemeenschap
8. Mobiliseer de internationale gemeenschap
9. Organiseer kinderen voor een niet-racistische kinderfeest
En ook: http://www.iisr.nl/category/kennisproductie/zwarte-piet/

Hun campagne staat en valt natuurlijk met de aanname dat Zwarte Piet een karikatuur van een neger is en dat is ie niet.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  † In Memoriam † dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:42:41 #236
230491 Zith
pls tip
pi_157138851
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 14:27 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Zie spiegel:

quote:
Het is ongetwijfeld al vaker gezegd, maar het aantal blanke slaven dat naar Noord-Afrika en het Ottomaanse rijk werd verhandeld , was vele malen groter dan het aantal dat naar de Nieuwe Wereld werd verscheept.
En je kan niet laten zien dat je hier dan wel express leugens vertelt, dat je feiten "volkomen uit hun verband rukt", of dat je juist zit.

Normaals mijn cijfers:
quote:
11 tot 14 miljoen zwarte slaven werden naar de Nieuwe Wereld verscheept, binnen 150 jaar.

De arabieren hebben in 1100 jaar naar schatting tussen de 10 en 18 miljoen slaven verhandeld. Het aantal Europeanen hiertussen was naar schatting 1-1.25 miljoen.
pi_157139218
Jongens, wat maakt het uit? :D Alsof het aantal slaven ook maar enigszins invloed heeft op het onderwerp of hoe men met mensen moet omgaan die toevallig dezelfde huidskleur hebben.

Slaaf zijn is niet leuk. Of je nou wit of paars of zwart bent.
Conscience do cost.
pi_157139258
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 17:58 schreef ems. het volgende:
Slaaf zijn is niet leuk. Of je nou wit of paars of zwart bent.
er zijn slaven die het geen probleem vinden anders, hell die vinden het een genot..
  Moderator dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:07:42 #239
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157139397
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 17:42 schreef Montagui het volgende:

[..]

Klopt.

Je moet het de herstelbetalingsactivisten (Sandew Hira, Jerry Afriyie e.a.) nageven. Ze hebben hun campagne goed doordacht. Hierbij geholpen door de stichting 'Nederland wordt beter' via campagnebureau BKB in de persoon van Marleen van der Steen.

Koppel een zwart geschminkt figuur welke lijkt (met de nadruk op lijkt, dus niet IS) op een karikatuur van een neger en verbindt daar racisme en slavernij aan (enter Quinsy Gario). Dmv "ZP=racisme" beschuldig je dan het hele Sinterklaasvierende volk van racisme en geheid komen de écht racisten bovendrijven. Zorg ervoor dat zij prominent in de media aangehaald worden. Gooi er nog een blik BN'ers tegenaan die het met jou eens is en die dan onvermijdelijk racistische commentaren gaan krijgen. Schakel de VN in als 'autoriteit'. Desnoods probeer je via de wetgever je gelijk te halen.

De overgrote meerderheid van de gewone niet racistische pro-pieters zullen zich niet kunnen vereenzelvigen als racist beschouwd te worden en zullen via sociale druk (en voor een groot deel door onwetendheid met de echte achtergrond van Zwarte Piet) akkoord gaan met aanpassingen van Zwarte Piet. Zorg er voor dat zij onwetend blijven (dus geen docu's van Arnold Jan Scheer op TV). Begin in Amsterdam waar het grootste draagvlak en activisme is voor verandering.

Op dat moment is de eerste stap gezet naar herstelbetalingen, want door Zwarte Piet aan te passen erken je het gelijk van de anti-Piet activisten.

Zie de campagne strategie van Sandew Hira:

http://nucnet.nl/wp-conte(...)warte-Piet-10nov.pdf

Plan van aanpak welke daarna in de link nog wat verder wordt uitgewerkt:

[..]

En ook: http://www.iisr.nl/category/kennisproductie/zwarte-piet/

Hun campagne staat en valt natuurlijk met de aanname dat Zwarte Piet een karikatuur van een neger is en dat is ie niet.
deze snap ik nooit zo goed eerlijk gezegd

hoe spring je van Zwarte Piet naar herstelbetalingen??
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_157140566
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 18:07 schreef sp3c het volgende:

[..]

deze snap ik nooit zo goed eerlijk gezegd

hoe spring je van Zwarte Piet naar herstelbetalingen??
Omdat o.a. diezelfde Sandew Hira ook een groot voorvechter is van herstelbetalingen, zie dit interview bv:

http://newmediaplatform.n(...)slavery-sandew-hira/

Het gaat daar o.a. over:
quote:
Er wordt diep ingegaan op de slavernij, herstelbetalingen, vrouwen en slavernij en het ritueel van zwarte piet wat de ondergeschikte positie van de zwarte mens blijft prenten in de mind van zwart en wit.
En hij gaat vergelijkingen met de holocaust niet uit de weg....
  Moderator dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:48:03 #241
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157140620
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 18:46 schreef Montagui het volgende:

[..]

Omdat o.a. diezelfde Sandew Hira ook een groot voorvechter is van herstelbetalingen, zie dit interview bv:

Het gaat daar o.a. over:

[..]

nou dat een (flink?) aantal van die figuren beide doelen nastreven wist ik al maar dat was mijn vraag niet

ik zie niet in hoe winst in het 'zwarte piet debat' voor herstelbetalingen zou moeten zorgen ... lijken mij twee compleet op zich zelf staande zaken
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:53:17 #242
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_157140776
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 18:46 schreef Montagui het volgende:

[..]

Het gaat daar o.a. over:

[..]

Dus wanneer bepaalde mensen ergens moreel gezien tegen zijn en enkele lui met een totaal andere agenda zien hier een goede kans dit te misbruiken voor hun financiële agenda, dan zijn opeens 'de Zwarte Piet tegenstanders' allemaal smeerlappen die er financieel beter op willen worden?
Krekker is de bom!
pi_157140904
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 18:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou dat een (flink?) aantal van die figuren beide doelen nastreven wist ik al maar dat was mijn vraag niet

ik zie niet in hoe winst in het 'zwarte piet debat' voor herstelbetalingen zou moeten zorgen ... lijken mij twee compleet op zich zelf staande zaken
Neuh, alleen winst in het Zwarte Piet debat zal nog niet voldoende zijn. Via Zwarte Piet zal men eerst proberen een nationaal schuldgevoel aan te praten. Als het zaadje maar vast geplant is....

Geen idee (nog) wat hun volgende stap zal zijn. Misschien dat de Stichting Eer en Herstel en aanverwante organisaties het stokje dan overnemen?
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:58:35 #244
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_157140923
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 17:11 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

En dat terwijl de behandeling van "zwartjes" in Belgisch Congo vele malen vreselijker was dan de slavernij. https://nl.wikipedia.org/wiki/Kongo-Vrijstaat#Schrikbewind
Maar goed, België is niet zo rijk, daar valt met het trekken van de racismekaart niks te halen.
Waar haal jij vandaan dat iedereen met kritiek op Zwart Piet er financieel beter door probeert te worden?
Krekker is de bom!
pi_157140958
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 18:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

Het is een complottheorie. Dus heel normaal om zaken, mensen, etc aan elkaar te 'knopen' .
  Moderator dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:00:11 #246
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157140974
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 18:57 schreef Montagui het volgende:

[..]

Neuh, alleen winst in het Zwarte Piet debat zal nog niet voldoende zijn. Via Zwarte Piet zal men eerst proberen een nationaal schuldgevoel aan te praten. Als het zaadje maar vast geplant is....

Geen idee (nog) wat hun volgende stap zal zijn. Misschien dat de Stichting Eer en Herstel en aanverwante organisaties het stokje dan overnemen?
dat schuldgevoel en dat zaadje zijn er al lang

terecht ook maar daar heeft zwarte piet echt geen ene drol mee te maken gehad en als hij blauw wordt dan is dat gevoel ook echt niet ineens geld waard ofzo
pi_157140993
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 18:53 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Dus wanneer bepaalde mensen ergens moreel gezien tegen zijn en enkele lui met een totaal andere agenda zien hier een goede kans dit te misbruiken voor hun financiële agenda, dan zijn opeens 'de Zwarte Piet tegenstanders' allemaal smeerlappen die er financieel beter op willen worden?
?

Geen idee waar ik alle Zwarte Piet tegenstanders over 1 kam scheer. Ik had het over degenen die de actieve campagne hebben opgezet.
  Moderator dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:01:01 #248
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157141001
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 18:59 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het is een complottheorie. Dus heel normaal om zaken, mensen, etc aan elkaar te 'knopen' .
jij doet idd niet anders maar daar luistert ook eigenlijk niemand meer naar
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:03:22 #249
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_157141049
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 19:00 schreef Montagui het volgende:

[..]

?

Geen idee waar ik alle Zwarte Piet tegenstanders over 1 kam scheer. Ik had het over degenen die de actieve campagne hebben opgezet.
Oké. Wat betreft die groep: geen idee, heb me niet in de individuele leden verdiept.
Krekker is de bom!
pi_157141050
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 19:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat schuldgevoel en dat zaadje zijn er al lang

terecht ook maar daar heeft zwarte piet echt geen ene drol mee te maken gehad en als hij blauw wordt dan is dat gevoel ook echt niet ineens geld waard ofzo
Mwah, voorheen nauwelijks eigenlijk. Door het Zwarte Piet debat is er veel meer aandacht voor.
pi_157141052
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 19:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

jij doet idd niet anders maar daar luistert ook eigenlijk niemand meer naar
och... jee krijgen we weer een stoot onder de gordel.
Maar noem dan eens zulk een vermeende complottheorie van mijn hand.
Maar je bedoelt eigenlijk dat het er heel velen zijn .. Noem er maar 1 want die beschuldiging kun je toch niet waarmaken.
  Moderator dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:11:00 #252
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157141275
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 19:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

och... jee krijgen we weer een stoot onder de gordel.
Maar noem dan eens zulk een vermeende complottheorie van mijn hand.
Maar je bedoelt eigenlijk dat het er heel velen zijn .. Noem er maar 1 want die beschuldiging kun je toch niet waarmaken.
nou met alle respect hoor maar zo heel lastig is dat niet, terugbladeren en het is nagenoeg gelijk raak

quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 23:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je gaat je gang maar..... maar het gaat je niet om kindertjes of een feest voor iedereen.
Je bent zo star om andere redenen
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 10:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De zwarte schmink is om het karakter ZP uit te beelden. Die mens was volgens de verhalen en zo ook altijd werd gezien.
Je ontkent dit botweg. Logisch ... je wilt het niet duidelijk weten.
Zodoende is je geweten schoon, denk je. Zeer politiek correct
je doet echt werkelijk waar niets anders dan overal dingen achter te zoeken, mensen vanalles in de mond te leggen en de boel zo te framen dat ze dan misschien toch wel eens racistisch zouden kunnen zijn

mensen kunnen het niet gewoon oneens zijn, nee er zitten andere redenen achter, etc.

blader zelf anders even door je eigen berichten heen en lees ze zelf ff door

echt een heel vervelende manier van discussieren
pi_157141300
quote:

[..]

Ik zou zeggen, lees de links en haal die 'complottheorie' onderuit.

Als je de links zou lezen dan begrijp je dat het helemaal niets met een complot te maken heeft. Het is gewoon een campagne met als doel het verdwijnen van Zwarte Piet.
  Moderator dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:12:22 #254
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157141325
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 19:03 schreef Montagui het volgende:

[..]

Mwah, voorheen nauwelijks eigenlijk. Door het Zwarte Piet debat is er veel meer aandacht voor.
er is nog steeds nauwelijks aandacht voor

alleen af en toe een propiet die roept dat het 'ze' allemaal om herstelbetalingen te doen is maar verder staat het niet hoger op de agenda dan het stond voor mijn gevoel
pi_157141343
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 19:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

er is nog steeds nauwelijks aandacht voor

alleen af en toe een propiet die roept dat het 'ze' allemaal om herstelbetalingen te doen is maar verder staat het niet hoger op de agenda dan het stond voor mijn gevoel
Houen zo! ^O^
  Moderator dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:14:38 #256
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157141405
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 19:12 schreef Montagui het volgende:

[..]

Houen zo! ^O^
vind ik niet maar dat is een ander onderwerp ... stuk moeilijker dan de kleur van onze piet ook
pi_157141524
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 19:11 schreef sp3c het volgende:

[..]

je doet echt werkelijk waar niets anders dan overal dingen achter te zoeken, mensen vanalles in de mond te leggen en de boel zo te framen dat ze dan misschien toch wel eens racistisch zouden kunnen zijn
ach jee...... dat heet discussie voeren. Dat is de bedoeling.op dit forum
En daar hoort bij kritische vragen, de onderste steen boven willen halen
Dat is stukken beter dan onverhoeds iemand persoonlijk aanvallen wat jij net deed.
Heel slecht voorbeeldgedrag voor een moderator.
Maar .... jij beschuldigde me van alsmaar complottheorieën te lanceren ?

quote:
mensen kunnen het niet gewoon oneens zijn, nee er zitten andere redenen achter, etc.
idem.... normale discussietechniek. Doe jij ook.

quote:
echt een heel vervelende manier van discussieren
Dat is de bedoeling ook van felle discussies. Net alsof jij zo voorbeeldig bent in discussietechniek

Maar je kunt dus niet 1 complottheorie noemen?

Goed opletten...... ik beschuldig mensen nauwelijks van racisme. Dat mensen dat zo onthouden is hun ongenuanceerdheid. Ik zeg wel vaak zat iets over discriminerende uitingen en etnische haat.
  Moderator dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:21:36 #258
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157141654
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 19:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ach jee...... dat heet discussie voeren. Dat is de bedoeling.op dit forum
En daar hoort bij kritische vragen, de onderste steen boven willen halen
Dat is stukken beter dan onverhoeds iemand persoonlijk aanvallen wat jij net deed.
Heel slecht voorbeeldgedrag voor een moderator.
Maar .... jij beschuldigde me van alsmaar complottheorieën te lanceren ?

[..]

idem.... normale discussietechniek. Doe jij ook.

[..]

Dat is de bedoeling ook van felle discussies. Net alsof jij zo voorbeeldig bent in discussietechniek

Maar je kunt dus niet 1 complottheorie noemen?

Goed opletten...... ik beschuldig mensen nauwelijks van racisme. Dat mensen dat zo onthouden is hun ongenuanceerdheid. Ik zeg wel vaak zat iets over discriminerende uitingen en etnische haat.
ik noemde 2 gevallen waarin jij 'zaken, mensen etc' aan elkaar probeert te knopen, dat zijn de eerste twee posts die ik in dit topic tegenkwam

prima verder als jij dit een normale discussietechniek vind maar het is wel een hele vervelende
pi_157142267
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 19:21 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik noemde 2 gevallen waarin jij 'zaken, mensen etc' aan elkaar probeert te knopen, dat zijn de eerste twee posts die ik in dit topic tegenkwam

Ok.... laat ik deze reactie maar beschouwen dat je zegt dat het niks met complottheorieën te maken.
Dat station zijn we voorbij.
Wat Montaqui betreft: NWS / De Zwarte Piet-discussie 2015 #13 Verbod op zeurpieten
Hij is niet zo star voor kinderenplezier of een feest voor iedereen.
Maar er zijn andere redenen daarvoor.
Heel normale discussiewendingen . Zoek je daar een beschuldiging van racisme achter ?
Dat is jouw onvermogen verder te kijken, voorbij dat beladen woord racisme.
Die andere redenen moet je eerder zoeken in culturele verroestheid over zp-uiterlijk. niet meer kunnen indenken waarom mensen daar moeite mee hebben en niet willen proberen dat in te denken... Dit in het algemeen. Bij Montaqui kun je toevoegen dat hij denkt vanuit een anti-vreemdelingenstandpunt.
Ik noem dus zaken die al 2 jaar duidelijk zijn in het ZP-debat.
Je verwijt van dat het een ongerelateerd knopen is, is de roos misschieten.

Je tweede voorbeeld
NWS / De Zwarte Piet-discussie 2015 #13 Verbod op zeurpieten

ZP is bedoeld als neger, als donker mens uit Afrika. Zo is ie gemaakt en zo is ie altijd begrepen en uitgebeeld.
Wie dit ontkent probeert zo kritiek te pareren. Dit debat wordt gedomineerd door propieters die perse politiekcorrect willen zijn en of beweren te zijn en dat zij echt niet discrimineren.
Bepaalde feiten ontkennen ( zp is heus echt waar géén neger) past in het zelfbedrog om een schoon geweten te maken

Heel samenhangend verhaal van mij. Die zaken zijn allang in het zpdebat geknoopt.
  Moderator dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:42:41 #260
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157142315
je zegt nu exact hetzelfde maar dan in meer woorden

prima verder maar dan moet je niet zo raar opkijken als mensen je manier van discussieren een beetje vervelend noemen

je suggereert een heleboel dingen die er niet staan en verbind daar je conclusies aan ... dat is complotdenken in mijn boekje
pi_157142375
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 19:42 schreef sp3c het volgende:

prima verder maar dan moet je niet zo raar opkijken als mensen je manier van discussieren een beetje vervelend noemen
Daar kijk ik ook niet van op.
Ik schrijf gewoon bepaalde dingen recht toe recht aan . En soms te scherp..... Doe jij ook.
Idd ik gebruik nu meer uitleg, omdat jij ernaar vraagt.
  Moderator dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:45:25 #262
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157142385
ik vroeg er niet naar hoor
pi_157142628
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 19:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat Montaqui betreft: NWS / De Zwarte Piet-discussie 2015 #13 Verbod op zeurpieten
Hij is niet zo star voor kinderenplezier of een feest voor iedereen.
Maar er zijn andere redenen daarvoor.
Heel normale discussiewendingen . Zoek je daar een beschuldiging van racisme achter ?
Dat is jouw onvermogen verder te kijken, voorbij dat beladen woord racisme.
Die andere redenen moet je eerder zoeken in culturele verroestheid over zp-uiterlijk. niet meer kunnen indenken waarom mensen daar moeite mee hebben en niet willen proberen dat in te denken... Dit in het algemeen. Bij Montaqui kun je toevoegen dat hij denkt vanuit een anti-vreemdelingenstandpunt.
?

Tja,als je een dergelijke beschuldiging uit dan wil ik daar graag een back up van.

In het kort ben ik voor een (git)zwarte Zwarte Piet en erken ik niet dat Zwarte Piet een neger moet voorstellen. Doodnormale standpunten in deze discussie. Geen idee waarom ik dan anti-vreemdeling zou zijn. Nota bene ondersteun ik mijn posts (en mijn redenatie) met diverse links waaruit blijkt waarom ik dit standpunt inneem.

Grappig is daarbij dat je op mijn reactie op die post die jij aanhaalt nog niet gereageerd hebt.
pi_157142653
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 19:45 schreef sp3c het volgende:
ik vroeg er niet naar hoor
ok.. dat is ook duidelijk.
maar je erkent dat je twee voorbeelden geen voorbeelden zijn van iemand onterecht van racisme beschuldigen? Want dat is je verwijt
  Moderator dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:58:33 #265
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157142863
nee mijn verwijt is dat je constant achter posts van mensen (met name mensen die het niet met je eens zijn) allerlei achterliggende redenen zoekt/suggereert ipv gewoon aan te nemen wat ze er zelf over te zeggen hebben ... het complotdenken dus

in geval 1 een anti vreemdelingenstandpunt en in geval 2 een onzuiver geweten
pi_157143209
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 19:52 schreef Montagui het volgende:

[..]

?

Tja,als je een dergelijke beschuldiging uit dan wil ik daar graag een back up van.
back up ? Je bedoelt uitleg.

quote:
In het kort ben ik voor een (git)zwarte Zwarte Piet en erken ik niet dat Zwarte Piet een neger moet voorstellen. Doodnormale standpunten in deze discussie.
Die ontkenning was 165 jaar niet doodnormaal. Maar nu zie je het steeds meer.
Ik zie het ook als draaien om kritiek te pareren met : en dus hebben negers geen recht van klagen.
Wilders ging ineens ontkennen dat de islam een religie is. Dat heeft een soortgelijke functie.

Anyhow.... dan heb je het nog steeds over een boekenfiguur/ theaterrol die een mens is met een donkere huidskleur. De juiste rasindeling of naampje is helemaal niet zo van belang.
pi_157143575
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 19:58 schreef sp3c het volgende:
nee mijn verwijt is dat je constant achter posts van mensen (met name mensen die het niet met je eens zijn) allerlei achterliggende redenen zoekt/suggereert
Je verwijt slaat nergens op. Natuurlijk denk je in een discussie ook als een schaker>
Wat bedoelt ie, wat verzwijgt ie, wat is zijn volgende move.
Dat is normale discussietechniek .
Dat verdenken van zwaar onterecht racisme vermoeden is toch echt het probleem van mensen die me niet begrijpen. Ze verwarren mijn kritiek met een racismeverwijt.
Voorbeeldje: het is toch echt duideliik dat er nu een golf van vreemdelingenhaat door Europa spookt. Ik zeg hier vreemdelingenhaat...... dat doe ik vaker en dan bedoel ik niet racisme.

ps... dat woordje CONSTANT is weer zo'n absurde overdrijving, niet dan ?

quote:
ipv gewoon aan te nemen wat ze er zelf over te zeggen hebben ... het complotdenken dus
ik dacht dat je me niet verweet complot te denken?
Dus je verwijt me het wel..... Heel normaal dat mensen een verschil maken wat iemand zegt en wat iemand werkelijk voelt of drijft. Stel je voor dat mensen dat niet meer doen.
En jaaaaaa.... mensen die agressief ontkennen dat ze in bepaalde kwesties bijv zp-debat niet lullig doen over ongewenste vreemdelingen zijn ongeloofwaardig.
pi_157144241
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 20:08 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

back up ? Je bedoelt uitleg.

[..]

Die ontkenning was 165 jaar niet doodnormaal. Maar nu zie je het steeds meer.
Ik zie het ook als draaien om kritiek te pareren met : en dus hebben negers geen recht van klagen.
Wilders ging ineens ontkennen dat de islam een religie is. Dat heeft een soortgelijke functie.

Anyhow.... dan heb je het nog steeds over een boekenfiguur/ theaterrol die een mens is met een donkere huidskleur. De juiste rasindeling of naampje is helemaal niet zo van belang.
Klagen moeten iedereen zelf weten. Of het terecht klagen is is een 2e.

Jezelf zwart schminken betekent nog niet dat je dan per se een neger moet voorstellen, net zo min dat als je je wit schminkt je een blanke moet voorstellen.

Dat de hele aankleding van zwarte piet lijkt op een karikatuur van een neger wil ook niet zeggen dat hij per se een neger moet voorstellen. Het wekt uiteraard verwarring in de hand, zeker, maar daar is educatie voor. Zoals ook al eerder aangegeven zijn bv ook voor al zijn uiterlijkheden aannemelijke verklaringen te vinden die niets met negers te maken hebben. Maar de anti-Pieten willen niet luisteren......zij kennen maar 1 mantra "ZP=racisme".

En voor je de bal terugkaatst. Ja, ik heb me verdiept in hun standpunten en heb naar ze geluisterd (zie mijn diverse links). Dat zouden zij ook eens moeten doen. ^O^
pi_157144545
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 20:33 schreef Montagui het volgende:

Jezelf zwart schminken betekent nog niet dat je dan per se een neger moet voorstellen, net zo min dat als je je wit schminkt je een blanke moet voorstellen.
Dit is een drogredenering.... iemand die zich schminkt voor een zprol , bereid zich voor op een rol die een neger moet voorstellen.
Je ontkent weer.

quote:
En voor je de bal terugkaatst. Ja, ik heb me verdiept in hun standpunten en heb naar ze geluisterd (zie mijn diverse links). Dat zouden zij ook eens moeten doen. ^O^
Wiens standpunten. Wie is hun?
Je hebt je niet verdiept in mijn standpunt als antipieter, want ik vind helemaal niet dat zp=racisme.
De meerderheid van antipieters vindt helemaal niet dat zp=racisme.
Maak dat onderscheid toch.
Klein groepje radicalen.... versus grote meerderheid meer gematigde mensen die niet hetzelfde vinden.
pi_157144789
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 20:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dit is een drogredenering.... iemand die zich schminkt voor een zprol , bereid zich voor op een rol die een neger moet voorstellen.
Je ontkent weer.

Iets met pot ketel en zwart.

Jij blijft net zo hard in je ZP=neger mantra hangen.

Kom eerst maar eens met bewijs dat Zwarte Piet een neger MOET voorstellen en we praten verder.
  Moderator dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:56:25 #271
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157145009
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 20:17 schreef Bluesdude het volgende:
ik dacht dat je me niet verweet complot te denken?
zei ik dat of suggereerde jij dat erbij?

overigens heb ik je uberhaupt niet verweten in complotten te denken, alleen dat je dezelfde tactieken gebruikt als complotdenkers

iemand zegt AB, jij denkt BA te horen, draait de woorden om en roept 'JE ZEGT BA!'

constant ja
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:12:21 #272
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_157145532
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 20:45 schreef DrDentz het volgende:
Ik heb Bluesdude gevonden:

[ afbeelding ]
Volgens mij is er sinds 1873 geen slavernij meer in Suriname. Dus laten we zeggen dat zijn oma in 1850 geboren is en tot haar 23ste slaaf was. Op haar 40ste een kind kreeg in 1890. Een zoon die gezonde sperma bleef produceren tot zijn 80ste en een kind kreeg in 1970 met een dame die wel zin had in een rimpelige oude man.

Mogelijkheden:
1. Perez vertelt de waarheid en is dus minimaal 45 jaar oud.
2. Perez heeft zijn verhaal over zijn oma verzonnen om de boel kracht vij te zetten
3. Suriname had na de afschaffing van slavernij een schaduwslavernij die uit de geschiedenisboeken is gebleven. In welk geval: wereldnieuws?
4. Zijn oma was late import uit java die gewoon geld kreeg en arbeidskeuze had maar dit wordt nu geherdefineerd als slavernij. Zie punt 2.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_157145828
quote:

[ afbeelding ]
Een miljardenfonds voor nabestaanden. Je hoeft dus zelf niet geleden te hebben, als je maar nabestaande bent, dat is eventjes makkelijk verdienen.
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 21:12 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Volgens mij is er sinds 1873 geen slavernij meer in Suriname. Dus laten we zeggen dat zijn oma in 1850 geboren is en tot haar 23ste slaaf was. Op haar 40ste een kind kreeg in 1890. Een zoon die gezonde sperma bleef produceren tot zijn 80ste en een kind kreeg in 1970 met een dame die wel zin had in een rimpelige oude man.

Mogelijkheden:
1. Perez vertelt de waarheid en is dus minimaal 45 jaar oud.
2. Perez heeft zijn verhaal over zijn oma verzonnen om de boel kracht vij te zetten
3. Suriname had na de afschaffing van slavernij een schaduwslavernij die uit de geschiedenisboeken is gebleven. In welk geval: wereldnieuws?
4. Zijn oma was late import uit java die gewoon geld kreeg en arbeidskeuze had maar dit wordt nu geherdefineerd als slavernij. Zie punt 2.
Vreemde rekensom van je, vooral omdat in het artikel staat dat Perez 60 jaar is.
  Moderator dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:21:02 #274
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157145837
of Perez zijn oma had nog een levende moeder die ook gewoon oma werd genoemd
pi_157150885
Afbeelding uit het lespakket "Nederland word beter"
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 23:55:15 #276
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_157151300
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 20:49 schreef Montagui het volgende:

[..]

Iets met pot ketel en zwart.

Jij blijft net zo hard in je ZP=neger mantra hangen.

Kom eerst maar eens met bewijs dat Zwarte Piet een neger MOET voorstellen en we praten verder.
Mee eens. En dat moet dan voor alke zwarte pieten, zwarte klazen en gerelateerde Europese folklore gelden (zie o.a. Scheer), dus niet alleen de Amsterdamse folklore van Schenkman.

Lespakket:
Overeenkomsten:
Ze hebben allemaal ogen.
Ze hebben allemaal een mond.

Verschillen: de middelste bestaat niet en heeft een hoofddeksel.
pi_157151662
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 23:37 schreef maryen65 het volgende:
[ afbeelding ]
Twee overeenkomsten? Een lastige vraag!
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_157151671
quote:
De aap komt uit de mouw. Waarom begrijpen die mensen niet dat Nederland al lang een zeer ruimhartige schadevergoeding heeft betaald? Kijk eens naar al het geld wat van Nederland naar Suriname en die eilandjes en hun volkeren is gegaan, ook via de opvang van de meest knasloze Antillianen die naar hier werden en worden gestuurd zodat zij van hen af zijn.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_157151873
quote:

[ afbeelding ]
mijn achterachterachterneef van de moeder van mijn vader is mogelijk ook slaaf geweest, mag ik even vangen?
pi_157151940
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 00:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De aap komt uit de mouw. Waarom begrijpen die mensen niet dat Nederland al lang een zeer ruimhartige schadevergoeding heeft betaald? Kijk eens naar al het geld wat van Nederland naar Suriname en die eilandjes en hun volkeren is gegaan, ook via de opvang van de meest knasloze Antillianen die naar hier werden en worden gestuurd zodat zij van hen af zijn.
Hoezo is er geen erkenning voor het slavernijverleden van zijn overgrootmoeder? De slavernij wordt toch niet ontkent, volgens mij is er zelfs jaarlijks een herdenking. We kunnen zijn overgrootmoeder nu eenmaal geen schadevergoeding meer betalen. Of wil hij soms zelf het geld opstrijken? Dan wordt hij dus de uitbater van zijn eigen overgrootmoeder.
pi_157151984
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 20:56 schreef sp3c het volgende:

[..]

zei ik dat of suggereerde jij dat erbij?

overigens heb ik je uberhaupt niet verweten in complotten te denken, alleen dat je dezelfde tactieken gebruikt als complotdenkers

iemand zegt AB, jij denkt BA te horen, draait de woorden om en roept 'JE ZEGT BA!'

constant ja
welke tactieken zijn dat ?
  Moderator woensdag 28 oktober 2015 @ 00:57:11 #282
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157152283
deze dus

quote:

[..]

woensdag 28 oktober 2015 @ 01:19:45 #283
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_157152691
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2015 20:07 schreef erodome het volgende:
de term bloed-oogst zegt genoeg denk ik om uit te leggen om welke oogst het gaat?
Rode bieten?
  woensdag 28 oktober 2015 @ 06:45:46 #284
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_157153583
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 01:19 schreef Zelva het volgende:

[..]

Rode bieten?
Begin van de slachtmaand en de jachtmaand (st. Hubertus, 3 november). De zwakke en vetste dieren slachten om hun vlees in de karige winter te kunnen eten op kankerverwekkende wijze.
pi_157153813
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 23:37 schreef maryen65 het volgende:
[ afbeelding ]
Stap 9 van het plan van aanpak van Sandew Hira en consorten:
quote:
9. Organiseer kinderen voor een niet-racistische kinderfeest
Ofwel, indoctrineer de maatschappij met ZP=neger via de kinderen.

Kinderen nemen alles aan, dus als een 'lespakket' aangeeft dat ZP=neger dan zullen ze dat ook aannemen.

Check overigens de tendentieuze vraagstelling van de rest van dit vragenlijstje over gelijkenissen en verschillen met als dieptepunt de 1 na laatste vraag:

http://www.nrc.nl/next/20(...)oed-antwoord-1552467
  woensdag 28 oktober 2015 @ 08:28:51 #286
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_157154060
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 16:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus, het gaat niet om de kleur, maar om de kleding?
Nee, het gaat om het hele visuele plaatje. Als dat nu nog niet duidelijk is.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_157154100
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 07:57 schreef Montagui het volgende:

[..]

Stap 9 van het plan van aanpak van Sandew Hira en consorten:

[..]

Ofwel, indoctrineer de maatschappij met ZP=neger via de kinderen.

Kinderen nemen alles aan, dus als een 'lespakket' aangeeft dat ZP=neger dan zullen ze dat ook aannemen.

Check overigens de tendentieuze vraagstelling van de rest van dit vragenlijstje over gelijkenissen en verschillen met als dieptepunt de 1 na laatste vraag:

http://www.nrc.nl/next/20(...)oed-antwoord-1552467
beetje zinloos 'lespakket', dit. ik neem aan dat het de bedoeling is dat kinderen alle info gaan opzoeken online?
geef dan gewoon die info, denk ik dan.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 09:12:07 #288
85962 ioko
I Appear Missing
pi_157154498
quote:

[..]

Een meerderheid heeft er helemaal nog nooit over nagedacht dat dit beledigend kan overkomen, dan wel vervelende gevoelens oproept bij een groep mensen in onze samenleving.

Jij, en blijkbaar velen met jou, voelen zich als blanke Nederlander beledigd doordat mensen aanstoot nemen aan zwarte piet en verwijzen naar zijn oorsprong. Maar hindert die stigmatisering jou (als "afstammeling van een slavenhouder") in je dagelijkse functioneren? Nee. Laat dat voor mensen met een kleurtje nou heel anders zijn.

Dat ze in de Antillen of België ook dit feest vieren zorgt ervoor dat wij hierover niet hoeven na te denken? Op de Antillen is de meerderheid van de mensen gekleurd en ligt de discussie ook anders denk ik.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_157154519
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 15:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je je door Zwarte Piet racistisch uit gaat laten was je altijd al een racist.
Laten we hier niet de omgekeerde wereld gaan spelen. Mensen die aan blankenhaat doen zijn racisten. Ik trap niet in dat verongelijkte slachtofferrolletje over dat slavenverleden. Kijk eens naar Afrika waar slavenhandel en uitbuiting door de zwarte bevolking nog aan dagelijks aan de orde is. Dan zeuren over Zwarte Piet. Hoe dom kun je zijn?
  woensdag 28 oktober 2015 @ 09:15:19 #290
85962 ioko
I Appear Missing
pi_157154536
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 15:24 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Ik ben blank en beweer dat ze zich aanstellen. Natuurlijk kun je wel weten hoe donkere mensen zich hier bij voelen. Ik heb bijv. een paar goede donkere vrienden en stuk voor stuk vinden ze de ZP-discussie enorm overdreven. Dat het moeilijk voor ze is om in Nl te leven met een kleurtje heb ik ze nog nooit horen zeggen. Wat een onzin zeg.
Dus omdat jij mensen kent die het niet erg vinden, is het niet erg? En jij kunt je door die paar vrienden voorstellen hoe het is om gekleurd te zijn?

Dat vind ik behoorlijk kortzichtig en arrogant gedacht. Het zou wel een verklaring zijn voor de rare toon in deze discussie.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  woensdag 28 oktober 2015 @ 09:18:09 #291
85962 ioko
I Appear Missing
pi_157154574
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 16:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, jij ervaart het als beledigend. Het is niet beledigend bedoeld.

Je mag in Nederland niet opzettelijk beledigen. Dat gebeurt dan ook niet.
Kromme redenering. Natuurlijk is het niet beledigend bedoeld. Het sinterklaasfeest is niet bedacht om donkere mensen te beledigen.

Ga je je hierop beroepen als je per ongeluk toch een grote groep mensen in je samenleving beledigd?
Coincidence
Makes sense
Only with you
  woensdag 28 oktober 2015 @ 09:20:16 #292
85962 ioko
I Appear Missing
pi_157154606
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 17:08 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Er zijn anders zat donkere mensen die vinden dat die klagers zich aanstellen. Dat zijn vooral de donkere mensen/zwarten/negers die wèl wat hebben bereikt in de maatschappij, vooral doordat ze zich niet hebben neergelegd bij de slachtofferrol die vanuit de USA wordt geïmporteerd. Success is the best revenge.
En zoals eerder is aangehaald: ook op Curacao heeft men geen moeite met een zwarte zwarte Piet. Die mensen hebben ook helemaal geen slachtofferrol nodig, ze hebben die stok niet nodig omdat er ook geen hond is om te slaan.
Slecht argument. Er zijn altijd donkere mensen te vinden die dit geen probleem vinden. Daarom moet de rest van de groep het ook maar goed vinden?

Zou het misschien verschil maken dat op de Antillen mensen al donker zijn en zich zwart maken? Ook is de meerderheid van de mensen er gekleurd.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_157154704
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 09:20 schreef ioko het volgende:

[..]

Slecht argument. Er zijn altijd donkere mensen te vinden die dit geen probleem vinden. Daarom moet de rest van de groep het ook maar goed vinden?

Zou het misschien verschil maken dat op de Antillen mensen al donker zijn en zich zwart maken? Ook is de meerderheid van de mensen er gekleurd.
Een meerderheid van donkere mensen heeft helemaal geen probleem met Zwarte Piet. Daarom moet een gefrustreerde minderheid eens ophouden zichzelf te beklagen. Zoek psychologische hulp als je problemen hebt met je huidskleur. Maar reageer het niet op een ander af. Laat staan om ieder jaar een kinderfeest te ondermijnen. Zielige jankers!
pi_157154707
Wat een naam ook. "Nederland Wordt Beter"

Euhhhh.... Juist :')
  woensdag 28 oktober 2015 @ 09:29:05 #295
85962 ioko
I Appear Missing
pi_157154725
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 09:14 schreef Elzies het volgende:

[..]

Laten we hier niet de omgekeerde wereld gaan spelen. Mensen die aan blankenhaat doen zijn racisten. Ik trap niet in dat verongelijkte slachtofferrolletje over dat slavenverleden. Kijk eens naar Afrika waar slavenhandel en uitbuiting door de zwarte bevolking nog aan dagelijks aan de orde is. Dan zeuren over Zwarte Piet. Hoe dom kun je zijn?
Dus omdat andere donkere mensen in Afrika slavenhandel drijven (wat me uiterst onwaarschijnlijk lijkt, heb je een bron?) mogen donkere mensen hier nergens over klagen?
Coincidence
Makes sense
Only with you
  woensdag 28 oktober 2015 @ 09:30:28 #296
85962 ioko
I Appear Missing
pi_157154744
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 09:27 schreef Elzies het volgende:

[..]

Een meerderheid van donkere mensen heeft helemaal geen probleem met Zwarte Piet. Daarom moet een gefrustreerde minderheid eens ophouden zichzelf te beklagen. Zoek psychologische hulp als je problemen hebt met je huidskleur. Maar reageer het niet op een ander af. Laat staan om ieder jaar een kinderfeest te ondermijnen. Zielige jankers!
Ik ben blij dat jouw wereld zo eenvoudig in elkaar zit. Jij spreekt blijkbaar regelmatig de meerderheid van donkere mensen en kunt ze in deze discussie vertegenwoordigen.

Bah, wat een kortzichtigheid....
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_157154749
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 09:29 schreef ioko het volgende:

[..]

Dus omdat andere donkere mensen in Afrika slavenhandel drijven (wat me uiterst onwaarschijnlijk lijkt, heb je een bron?) mogen donkere mensen hier nergens over klagen?
Ooit op vakantie in Ghana geweest? Ik bedoel maar.

Peter R de Vries had ooit een rapportage gemaakt waar hij als volwassen man gewoon een kind kon kopen bij een zwarte slavenhandelaar.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 09:33:37 #298
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_157154784
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 21:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Een miljardenfonds voor nabestaanden. Je hoeft dus zelf niet geleden te hebben, als je maar nabestaande bent, dat is eventjes makkelijk verdienen.

[..]

Vreemde rekensom van je, vooral omdat in het artikel staat dat Perez 60 jaar is.
Wat is er vreemd aan mijn rekensom dan?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_157154798
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 09:14 schreef Elzies het volgende:

[..]

Laten we hier niet de omgekeerde wereld gaan spelen. Mensen die aan blankenhaat doen zijn racisten.
Mensen die anderen haten om hun huidskleur zijn racisten, dat lijkt me vrij evident. Maar dat heeft verder weinig met je bewering van doen dat mensen door tegenstanders nu misschien toch wel eens negers zouden kunnen gaan haten. Dat zijn de mensen die altijd al racistisch waren maar nu doen alsof ze een legitieme reden hebben om zich ook maar zo te uiten. Hint: dat heb je als racist niet en je bent nog steeds een kankermongool. Alleen ben je nu wat makkelijker te herkennen.
pi_157154906
Het zal je maar overkomen dat je met het Syndroom van Down wordt geboren en dan ook nog eens kanker krijgt...
pi_157154918
quote:
7s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 09:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mensen die anderen haten om hun huidskleur zijn racisten, dat lijkt me vrij evident. Maar dat heeft verder weinig met je bewering van doen dat mensen door tegenstanders nu misschien toch wel eens negers zouden kunnen gaan haten. Dat zijn de mensen die altijd al racistisch waren maar nu doen alsof ze een legitieme reden hebben om zich ook maar zo te uiten. Hint: dat heb je als racist niet en je bent nog steeds een kankermongool. Alleen ben je nu wat makkelijker te herkennen.
Iemand uitschelden voor kankermongool is een zwaktebod binnen de discussie. Maar goed, het blijft de aard van het linkse beestje zullen we maar zeggen. Fatsoen is hun vreemd.

Waar het om gaat is dat een minderheid van donkere mensen zichzelf ver slachtofferen over de rug van een traditioneel kinderfeest. Zwarte Piet misbruiken als een stok om hun racistische blankenhaat te ventileren. Wie is dan hier de racist?

Deze discussie heeft het onderliggende racisme alleen maar versterkt. Dus het doel om Zwarte Piet uit te bannen heeft juist geleid tot méér racisme binnen onze samenleving. In ieder van ons schuilt een racist. Jijzelf niet uitgezonderd. Het is maar net welke knoppen je hoeft in te drukken om de racist in iemand naar boven te halen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')