abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 23:55:15 #276
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_157151300
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 20:49 schreef Montagui het volgende:

[..]

Iets met pot ketel en zwart.

Jij blijft net zo hard in je ZP=neger mantra hangen.

Kom eerst maar eens met bewijs dat Zwarte Piet een neger MOET voorstellen en we praten verder.
Mee eens. En dat moet dan voor alke zwarte pieten, zwarte klazen en gerelateerde Europese folklore gelden (zie o.a. Scheer), dus niet alleen de Amsterdamse folklore van Schenkman.

Lespakket:
Overeenkomsten:
Ze hebben allemaal ogen.
Ze hebben allemaal een mond.

Verschillen: de middelste bestaat niet en heeft een hoofddeksel.
pi_157151662
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 23:37 schreef maryen65 het volgende:
Afbeelding uit het lespakket "Nederland word beter"
[ afbeelding ]
Twee overeenkomsten? Een lastige vraag!
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_157151671
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 20:45 schreef DrDentz het volgende:
De aap komt uit de mouw. Waarom begrijpen die mensen niet dat Nederland al lang een zeer ruimhartige schadevergoeding heeft betaald? Kijk eens naar al het geld wat van Nederland naar Suriname en die eilandjes en hun volkeren is gegaan, ook via de opvang van de meest knasloze Antillianen die naar hier werden en worden gestuurd zodat zij van hen af zijn.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_157151873
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 20:45 schreef DrDentz het volgende:
Ik heb Bluesdude gevonden:

[ afbeelding ]
mijn achterachterachterneef van de moeder van mijn vader is mogelijk ook slaaf geweest, mag ik even vangen?
pi_157151940
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 00:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De aap komt uit de mouw. Waarom begrijpen die mensen niet dat Nederland al lang een zeer ruimhartige schadevergoeding heeft betaald? Kijk eens naar al het geld wat van Nederland naar Suriname en die eilandjes en hun volkeren is gegaan, ook via de opvang van de meest knasloze Antillianen die naar hier werden en worden gestuurd zodat zij van hen af zijn.
Hoezo is er geen erkenning voor het slavernijverleden van zijn overgrootmoeder? De slavernij wordt toch niet ontkent, volgens mij is er zelfs jaarlijks een herdenking. We kunnen zijn overgrootmoeder nu eenmaal geen schadevergoeding meer betalen. Of wil hij soms zelf het geld opstrijken? Dan wordt hij dus de uitbater van zijn eigen overgrootmoeder.
pi_157151984
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 20:56 schreef sp3c het volgende:

[..]

zei ik dat of suggereerde jij dat erbij?

overigens heb ik je uberhaupt niet verweten in complotten te denken, alleen dat je dezelfde tactieken gebruikt als complotdenkers

iemand zegt AB, jij denkt BA te horen, draait de woorden om en roept 'JE ZEGT BA!'

constant ja
welke tactieken zijn dat ?
  Moderator woensdag 28 oktober 2015 @ 00:57:11 #282
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157152283
deze dus

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 18:59 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het is een complottheorie. Dus heel normaal om zaken, mensen, etc aan elkaar te 'knopen' .
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 01:19:45 #283
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_157152691
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2015 20:07 schreef erodome het volgende:
de term bloed-oogst zegt genoeg denk ik om uit te leggen om welke oogst het gaat?
Rode bieten?
  woensdag 28 oktober 2015 @ 06:45:46 #284
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_157153583
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 01:19 schreef Zelva het volgende:

[..]

Rode bieten?
Begin van de slachtmaand en de jachtmaand (st. Hubertus, 3 november). De zwakke en vetste dieren slachten om hun vlees in de karige winter te kunnen eten op kankerverwekkende wijze.
pi_157153813
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 23:37 schreef maryen65 het volgende:
Afbeelding uit het lespakket "Nederland word beter"
[ afbeelding ]
Stap 9 van het plan van aanpak van Sandew Hira en consorten:
quote:
9. Organiseer kinderen voor een niet-racistische kinderfeest
Ofwel, indoctrineer de maatschappij met ZP=neger via de kinderen.

Kinderen nemen alles aan, dus als een 'lespakket' aangeeft dat ZP=neger dan zullen ze dat ook aannemen.

Check overigens de tendentieuze vraagstelling van de rest van dit vragenlijstje over gelijkenissen en verschillen met als dieptepunt de 1 na laatste vraag:

http://www.nrc.nl/next/20(...)oed-antwoord-1552467
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 28 oktober 2015 @ 08:28:51 #286
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_157154060
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 16:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus, het gaat niet om de kleur, maar om de kleding?
Nee, het gaat om het hele visuele plaatje. Als dat nu nog niet duidelijk is.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_157154100
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 07:57 schreef Montagui het volgende:

[..]

Stap 9 van het plan van aanpak van Sandew Hira en consorten:

[..]

Ofwel, indoctrineer de maatschappij met ZP=neger via de kinderen.

Kinderen nemen alles aan, dus als een 'lespakket' aangeeft dat ZP=neger dan zullen ze dat ook aannemen.

Check overigens de tendentieuze vraagstelling van de rest van dit vragenlijstje over gelijkenissen en verschillen met als dieptepunt de 1 na laatste vraag:

http://www.nrc.nl/next/20(...)oed-antwoord-1552467
beetje zinloos 'lespakket', dit. ik neem aan dat het de bedoeling is dat kinderen alle info gaan opzoeken online?
geef dan gewoon die info, denk ik dan.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 09:12:07 #288
85962 ioko
I Appear Missing
pi_157154498
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 15:09 schreef Elzies het volgende:

[..]

Een meerderheid wil die aanpassing helemaal niet. Die vind dat Zwarte Piet gewoon zwart moet kunnen blijven. Waarom moet je dan als tegenstander ieder jaar weer hetzelfde blijven roepen? Je kunt je als mens over zoveel zaken beledigd voelen. Maar dat constante verwijt dat wij blanken racistisch zouden zijn met een smet op ons verleden ervaar ik inmiddels ook als beledigend. Nogmaals, daar lok je juist wederzijds racisme mee uit en ik denk dat dit voor sommige tegenstanders het enige doel is. Het gaat hun helemaal niet om Zwarte Piet. Ze misbruiken Zwarte Piet als een stok om mee te slaan.

En dat over de rug van een folkloristisch kinderfiguur. Het is te belachelijk voor woorden. Zeker omdat ze op de Antillen ook gewoon het Sinterklaasfeest vieren, inclusief Zwarte Piet. In België begrijpen ze de jaarlijkse ophef in Nederland ook niet. Daar wordt gewoon het Sinterklaasfeest gevierd met de traditionele Zwarte Piet. Dat zegt toch voldoende.
Een meerderheid heeft er helemaal nog nooit over nagedacht dat dit beledigend kan overkomen, dan wel vervelende gevoelens oproept bij een groep mensen in onze samenleving.

Jij, en blijkbaar velen met jou, voelen zich als blanke Nederlander beledigd doordat mensen aanstoot nemen aan zwarte piet en verwijzen naar zijn oorsprong. Maar hindert die stigmatisering jou (als "afstammeling van een slavenhouder") in je dagelijkse functioneren? Nee. Laat dat voor mensen met een kleurtje nou heel anders zijn.

Dat ze in de Antillen of België ook dit feest vieren zorgt ervoor dat wij hierover niet hoeven na te denken? Op de Antillen is de meerderheid van de mensen gekleurd en ligt de discussie ook anders denk ik.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_157154519
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 15:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je je door Zwarte Piet racistisch uit gaat laten was je altijd al een racist.
Laten we hier niet de omgekeerde wereld gaan spelen. Mensen die aan blankenhaat doen zijn racisten. Ik trap niet in dat verongelijkte slachtofferrolletje over dat slavenverleden. Kijk eens naar Afrika waar slavenhandel en uitbuiting door de zwarte bevolking nog aan dagelijks aan de orde is. Dan zeuren over Zwarte Piet. Hoe dom kun je zijn?
  woensdag 28 oktober 2015 @ 09:15:19 #290
85962 ioko
I Appear Missing
pi_157154536
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 15:24 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Ik ben blank en beweer dat ze zich aanstellen. Natuurlijk kun je wel weten hoe donkere mensen zich hier bij voelen. Ik heb bijv. een paar goede donkere vrienden en stuk voor stuk vinden ze de ZP-discussie enorm overdreven. Dat het moeilijk voor ze is om in Nl te leven met een kleurtje heb ik ze nog nooit horen zeggen. Wat een onzin zeg.
Dus omdat jij mensen kent die het niet erg vinden, is het niet erg? En jij kunt je door die paar vrienden voorstellen hoe het is om gekleurd te zijn?

Dat vind ik behoorlijk kortzichtig en arrogant gedacht. Het zou wel een verklaring zijn voor de rare toon in deze discussie.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  woensdag 28 oktober 2015 @ 09:18:09 #291
85962 ioko
I Appear Missing
pi_157154574
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 16:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, jij ervaart het als beledigend. Het is niet beledigend bedoeld.

Je mag in Nederland niet opzettelijk beledigen. Dat gebeurt dan ook niet.
Kromme redenering. Natuurlijk is het niet beledigend bedoeld. Het sinterklaasfeest is niet bedacht om donkere mensen te beledigen.

Ga je je hierop beroepen als je per ongeluk toch een grote groep mensen in je samenleving beledigd?
Coincidence
Makes sense
Only with you
  woensdag 28 oktober 2015 @ 09:20:16 #292
85962 ioko
I Appear Missing
pi_157154606
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 17:08 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Er zijn anders zat donkere mensen die vinden dat die klagers zich aanstellen. Dat zijn vooral de donkere mensen/zwarten/negers die wèl wat hebben bereikt in de maatschappij, vooral doordat ze zich niet hebben neergelegd bij de slachtofferrol die vanuit de USA wordt geïmporteerd. Success is the best revenge.
En zoals eerder is aangehaald: ook op Curacao heeft men geen moeite met een zwarte zwarte Piet. Die mensen hebben ook helemaal geen slachtofferrol nodig, ze hebben die stok niet nodig omdat er ook geen hond is om te slaan.
Slecht argument. Er zijn altijd donkere mensen te vinden die dit geen probleem vinden. Daarom moet de rest van de groep het ook maar goed vinden?

Zou het misschien verschil maken dat op de Antillen mensen al donker zijn en zich zwart maken? Ook is de meerderheid van de mensen er gekleurd.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_157154704
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 09:20 schreef ioko het volgende:

[..]

Slecht argument. Er zijn altijd donkere mensen te vinden die dit geen probleem vinden. Daarom moet de rest van de groep het ook maar goed vinden?

Zou het misschien verschil maken dat op de Antillen mensen al donker zijn en zich zwart maken? Ook is de meerderheid van de mensen er gekleurd.
Een meerderheid van donkere mensen heeft helemaal geen probleem met Zwarte Piet. Daarom moet een gefrustreerde minderheid eens ophouden zichzelf te beklagen. Zoek psychologische hulp als je problemen hebt met je huidskleur. Maar reageer het niet op een ander af. Laat staan om ieder jaar een kinderfeest te ondermijnen. Zielige jankers!
pi_157154707
Wat een naam ook. "Nederland Wordt Beter"

Euhhhh.... Juist :')
  woensdag 28 oktober 2015 @ 09:29:05 #295
85962 ioko
I Appear Missing
pi_157154725
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 09:14 schreef Elzies het volgende:

[..]

Laten we hier niet de omgekeerde wereld gaan spelen. Mensen die aan blankenhaat doen zijn racisten. Ik trap niet in dat verongelijkte slachtofferrolletje over dat slavenverleden. Kijk eens naar Afrika waar slavenhandel en uitbuiting door de zwarte bevolking nog aan dagelijks aan de orde is. Dan zeuren over Zwarte Piet. Hoe dom kun je zijn?
Dus omdat andere donkere mensen in Afrika slavenhandel drijven (wat me uiterst onwaarschijnlijk lijkt, heb je een bron?) mogen donkere mensen hier nergens over klagen?
Coincidence
Makes sense
Only with you
  woensdag 28 oktober 2015 @ 09:30:28 #296
85962 ioko
I Appear Missing
pi_157154744
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 09:27 schreef Elzies het volgende:

[..]

Een meerderheid van donkere mensen heeft helemaal geen probleem met Zwarte Piet. Daarom moet een gefrustreerde minderheid eens ophouden zichzelf te beklagen. Zoek psychologische hulp als je problemen hebt met je huidskleur. Maar reageer het niet op een ander af. Laat staan om ieder jaar een kinderfeest te ondermijnen. Zielige jankers!
Ik ben blij dat jouw wereld zo eenvoudig in elkaar zit. Jij spreekt blijkbaar regelmatig de meerderheid van donkere mensen en kunt ze in deze discussie vertegenwoordigen.

Bah, wat een kortzichtigheid....
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_157154749
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 09:29 schreef ioko het volgende:

[..]

Dus omdat andere donkere mensen in Afrika slavenhandel drijven (wat me uiterst onwaarschijnlijk lijkt, heb je een bron?) mogen donkere mensen hier nergens over klagen?
Ooit op vakantie in Ghana geweest? Ik bedoel maar.

Peter R de Vries had ooit een rapportage gemaakt waar hij als volwassen man gewoon een kind kon kopen bij een zwarte slavenhandelaar.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 09:33:37 #298
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_157154784
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 21:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Een miljardenfonds voor nabestaanden. Je hoeft dus zelf niet geleden te hebben, als je maar nabestaande bent, dat is eventjes makkelijk verdienen.

[..]

Vreemde rekensom van je, vooral omdat in het artikel staat dat Perez 60 jaar is.
Wat is er vreemd aan mijn rekensom dan?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_157154798
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 09:14 schreef Elzies het volgende:

[..]

Laten we hier niet de omgekeerde wereld gaan spelen. Mensen die aan blankenhaat doen zijn racisten.
Mensen die anderen haten om hun huidskleur zijn racisten, dat lijkt me vrij evident. Maar dat heeft verder weinig met je bewering van doen dat mensen door tegenstanders nu misschien toch wel eens negers zouden kunnen gaan haten. Dat zijn de mensen die altijd al racistisch waren maar nu doen alsof ze een legitieme reden hebben om zich ook maar zo te uiten. Hint: dat heb je als racist niet en je bent nog steeds een kankermongool. Alleen ben je nu wat makkelijker te herkennen.
pi_157154906
Het zal je maar overkomen dat je met het Syndroom van Down wordt geboren en dan ook nog eens kanker krijgt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')