Mee eens. En dat moet dan voor alke zwarte pieten, zwarte klazen en gerelateerde Europese folklore gelden (zie o.a. Scheer), dus niet alleen de Amsterdamse folklore van Schenkman.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:49 schreef Montagui het volgende:
[..]
Iets met pot ketel en zwart.
Jij blijft net zo hard in je ZP=neger mantra hangen.
Kom eerst maar eens met bewijs dat Zwarte Piet een neger MOET voorstellen en we praten verder.
Twee overeenkomsten? Een lastige vraag!quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 23:37 schreef maryen65 het volgende:
Afbeelding uit het lespakket "Nederland word beter"
[ afbeelding ]
De aap komt uit de mouw. Waarom begrijpen die mensen niet dat Nederland al lang een zeer ruimhartige schadevergoeding heeft betaald? Kijk eens naar al het geld wat van Nederland naar Suriname en die eilandjes en hun volkeren is gegaan, ook via de opvang van de meest knasloze Antillianen die naar hier werden en worden gestuurd zodat zij van hen af zijn.quote:
mijn achterachterachterneef van de moeder van mijn vader is mogelijk ook slaaf geweest, mag ik even vangen?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:45 schreef DrDentz het volgende:
Ik heb Bluesdude gevonden:
[ afbeelding ]
Hoezo is er geen erkenning voor het slavernijverleden van zijn overgrootmoeder? De slavernij wordt toch niet ontkent, volgens mij is er zelfs jaarlijks een herdenking. We kunnen zijn overgrootmoeder nu eenmaal geen schadevergoeding meer betalen. Of wil hij soms zelf het geld opstrijken? Dan wordt hij dus de uitbater van zijn eigen overgrootmoeder.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 00:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De aap komt uit de mouw. Waarom begrijpen die mensen niet dat Nederland al lang een zeer ruimhartige schadevergoeding heeft betaald? Kijk eens naar al het geld wat van Nederland naar Suriname en die eilandjes en hun volkeren is gegaan, ook via de opvang van de meest knasloze Antillianen die naar hier werden en worden gestuurd zodat zij van hen af zijn.
welke tactieken zijn dat ?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
zei ik dat of suggereerde jij dat erbij?
overigens heb ik je uberhaupt niet verweten in complotten te denken, alleen dat je dezelfde tactieken gebruikt als complotdenkers
iemand zegt AB, jij denkt BA te horen, draait de woorden om en roept 'JE ZEGT BA!'
constant ja
quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 18:59 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het is een complottheorie. Dus heel normaal om zaken, mensen, etc aan elkaar te 'knopen' .
Rode bieten?quote:Op maandag 26 oktober 2015 20:07 schreef erodome het volgende:
de term bloed-oogst zegt genoeg denk ik om uit te leggen om welke oogst het gaat?
Begin van de slachtmaand en de jachtmaand (st. Hubertus, 3 november). De zwakke en vetste dieren slachten om hun vlees in de karige winter te kunnen eten op kankerverwekkende wijze.quote:
Stap 9 van het plan van aanpak van Sandew Hira en consorten:quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 23:37 schreef maryen65 het volgende:
Afbeelding uit het lespakket "Nederland word beter"
[ afbeelding ]
Ofwel, indoctrineer de maatschappij met ZP=neger via de kinderen.quote:9. Organiseer kinderen voor een niet-racistische kinderfeest
Nee, het gaat om het hele visuele plaatje. Als dat nu nog niet duidelijk is.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 16:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus, het gaat niet om de kleur, maar om de kleding?
beetje zinloos 'lespakket', dit. ik neem aan dat het de bedoeling is dat kinderen alle info gaan opzoeken online?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 07:57 schreef Montagui het volgende:
[..]
Stap 9 van het plan van aanpak van Sandew Hira en consorten:
[..]
Ofwel, indoctrineer de maatschappij met ZP=neger via de kinderen.
Kinderen nemen alles aan, dus als een 'lespakket' aangeeft dat ZP=neger dan zullen ze dat ook aannemen.
Check overigens de tendentieuze vraagstelling van de rest van dit vragenlijstje over gelijkenissen en verschillen met als dieptepunt de 1 na laatste vraag:
http://www.nrc.nl/next/20(...)oed-antwoord-1552467
Een meerderheid heeft er helemaal nog nooit over nagedacht dat dit beledigend kan overkomen, dan wel vervelende gevoelens oproept bij een groep mensen in onze samenleving.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 15:09 schreef Elzies het volgende:
[..]
Een meerderheid wil die aanpassing helemaal niet. Die vind dat Zwarte Piet gewoon zwart moet kunnen blijven. Waarom moet je dan als tegenstander ieder jaar weer hetzelfde blijven roepen? Je kunt je als mens over zoveel zaken beledigd voelen. Maar dat constante verwijt dat wij blanken racistisch zouden zijn met een smet op ons verleden ervaar ik inmiddels ook als beledigend. Nogmaals, daar lok je juist wederzijds racisme mee uit en ik denk dat dit voor sommige tegenstanders het enige doel is. Het gaat hun helemaal niet om Zwarte Piet. Ze misbruiken Zwarte Piet als een stok om mee te slaan.
En dat over de rug van een folkloristisch kinderfiguur. Het is te belachelijk voor woorden. Zeker omdat ze op de Antillen ook gewoon het Sinterklaasfeest vieren, inclusief Zwarte Piet. In België begrijpen ze de jaarlijkse ophef in Nederland ook niet. Daar wordt gewoon het Sinterklaasfeest gevierd met de traditionele Zwarte Piet. Dat zegt toch voldoende.
Laten we hier niet de omgekeerde wereld gaan spelen. Mensen die aan blankenhaat doen zijn racisten. Ik trap niet in dat verongelijkte slachtofferrolletje over dat slavenverleden. Kijk eens naar Afrika waar slavenhandel en uitbuiting door de zwarte bevolking nog aan dagelijks aan de orde is. Dan zeuren over Zwarte Piet. Hoe dom kun je zijn?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 15:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je je door Zwarte Piet racistisch uit gaat laten was je altijd al een racist.
Dus omdat jij mensen kent die het niet erg vinden, is het niet erg? En jij kunt je door die paar vrienden voorstellen hoe het is om gekleurd te zijn?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 15:24 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Ik ben blank en beweer dat ze zich aanstellen. Natuurlijk kun je wel weten hoe donkere mensen zich hier bij voelen. Ik heb bijv. een paar goede donkere vrienden en stuk voor stuk vinden ze de ZP-discussie enorm overdreven. Dat het moeilijk voor ze is om in Nl te leven met een kleurtje heb ik ze nog nooit horen zeggen. Wat een onzin zeg.
Kromme redenering. Natuurlijk is het niet beledigend bedoeld. Het sinterklaasfeest is niet bedacht om donkere mensen te beledigen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 16:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, jij ervaart het als beledigend. Het is niet beledigend bedoeld.
Je mag in Nederland niet opzettelijk beledigen. Dat gebeurt dan ook niet.
Slecht argument. Er zijn altijd donkere mensen te vinden die dit geen probleem vinden. Daarom moet de rest van de groep het ook maar goed vinden?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 17:08 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Er zijn anders zat donkere mensen die vinden dat die klagers zich aanstellen. Dat zijn vooral de donkere mensen/zwarten/negers die wèl wat hebben bereikt in de maatschappij, vooral doordat ze zich niet hebben neergelegd bij de slachtofferrol die vanuit de USA wordt geïmporteerd. Success is the best revenge.
En zoals eerder is aangehaald: ook op Curacao heeft men geen moeite met een zwarte zwarte Piet. Die mensen hebben ook helemaal geen slachtofferrol nodig, ze hebben die stok niet nodig omdat er ook geen hond is om te slaan.
Een meerderheid van donkere mensen heeft helemaal geen probleem met Zwarte Piet. Daarom moet een gefrustreerde minderheid eens ophouden zichzelf te beklagen. Zoek psychologische hulp als je problemen hebt met je huidskleur. Maar reageer het niet op een ander af. Laat staan om ieder jaar een kinderfeest te ondermijnen. Zielige jankers!quote:Op woensdag 28 oktober 2015 09:20 schreef ioko het volgende:
[..]
Slecht argument. Er zijn altijd donkere mensen te vinden die dit geen probleem vinden. Daarom moet de rest van de groep het ook maar goed vinden?
Zou het misschien verschil maken dat op de Antillen mensen al donker zijn en zich zwart maken? Ook is de meerderheid van de mensen er gekleurd.
Dus omdat andere donkere mensen in Afrika slavenhandel drijven (wat me uiterst onwaarschijnlijk lijkt, heb je een bron?) mogen donkere mensen hier nergens over klagen?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 09:14 schreef Elzies het volgende:
[..]
Laten we hier niet de omgekeerde wereld gaan spelen. Mensen die aan blankenhaat doen zijn racisten. Ik trap niet in dat verongelijkte slachtofferrolletje over dat slavenverleden. Kijk eens naar Afrika waar slavenhandel en uitbuiting door de zwarte bevolking nog aan dagelijks aan de orde is. Dan zeuren over Zwarte Piet. Hoe dom kun je zijn?
Ik ben blij dat jouw wereld zo eenvoudig in elkaar zit. Jij spreekt blijkbaar regelmatig de meerderheid van donkere mensen en kunt ze in deze discussie vertegenwoordigen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 09:27 schreef Elzies het volgende:
[..]
Een meerderheid van donkere mensen heeft helemaal geen probleem met Zwarte Piet. Daarom moet een gefrustreerde minderheid eens ophouden zichzelf te beklagen. Zoek psychologische hulp als je problemen hebt met je huidskleur. Maar reageer het niet op een ander af. Laat staan om ieder jaar een kinderfeest te ondermijnen. Zielige jankers!
Ooit op vakantie in Ghana geweest? Ik bedoel maar.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 09:29 schreef ioko het volgende:
[..]
Dus omdat andere donkere mensen in Afrika slavenhandel drijven (wat me uiterst onwaarschijnlijk lijkt, heb je een bron?) mogen donkere mensen hier nergens over klagen?
Wat is er vreemd aan mijn rekensom dan?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een miljardenfonds voor nabestaanden. Je hoeft dus zelf niet geleden te hebben, als je maar nabestaande bent, dat is eventjes makkelijk verdienen.
[..]
Vreemde rekensom van je, vooral omdat in het artikel staat dat Perez 60 jaar is.
Mensen die anderen haten om hun huidskleur zijn racisten, dat lijkt me vrij evident. Maar dat heeft verder weinig met je bewering van doen dat mensen door tegenstanders nu misschien toch wel eens negers zouden kunnen gaan haten. Dat zijn de mensen die altijd al racistisch waren maar nu doen alsof ze een legitieme reden hebben om zich ook maar zo te uiten. Hint: dat heb je als racist niet en je bent nog steeds een kankermongool. Alleen ben je nu wat makkelijker te herkennen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 09:14 schreef Elzies het volgende:
[..]
Laten we hier niet de omgekeerde wereld gaan spelen. Mensen die aan blankenhaat doen zijn racisten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |