Je ontkomt niet aan een beetje speculatie. Dat gebeurd ook in andere topics die over heel andere onderwerpen gaan. Dat is mens eigen denk ik. En dat vind ik ook niet zo erg. Het moet geen overhand krijgen of een detectiveverhaal worden. Daar moeten we een middenweg in vinden.quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik vind het lekker speculeren wat voor vreselijks iemand is overkomen ook een beetje een pervers gezelschapsspelletje.
En het heeft geen moer met NWS te maken als het niet gaat over nieuws. Let wel: het onderwerp is natuurlijk nieuws, maar wat in het topic gebeurt is dat niet.
Vervelend zeg... een mod mag ook nooit ff offline zijnquote:Op dinsdag 10 november 2015 11:48 schreef DonJames het volgende:
Op het antwoord van Frutsel wacht ik overigens nog steeds.
ja, maar het gebruikte voorbeeld is niet echt goedquote:Op dinsdag 10 november 2015 11:53 schreef DonJames het volgende:
[..]
Jij vindt dit "serieus erop ingaan"?
quote:[..]
Terwijl de klacht overduidelijk was dat slechts de reacties op onzinposts worden weggemod, en niet de onzinposts zelf?
quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
het ligt er aan hoe je het brengt he
Je wilt niet inzien dat het dat allang aan het worden is, met hun "Ja, dan moet je google maar weten te gebruiken, wij weten dat wel, en daarom weten wij wie haar ouders zijn en daar zit de reden van de verdwijning waarschijnlijk, maar we zeggen niets, want de ouders wilden niets in de media"quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:55 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je ontkomt niet aan een beetje speculatie. Dat gebeurd ook in andere topics die over heel andere onderwerpen gaan. Dat is mens eigen denk ik. En dat vind ik ook niet zo erg. Het moet geen overhand krijgen of een detectiveverhaal worden. Daar moeten we een middenweg in vinden.
Maar men lijkt altijd maar te denken dat we maar één kant van het verhaal wegmodden of er niets mee doen wat gewoon onzin is.
Ik denk dat dat een gevoel is... aangezien we toch meer hebben gemod dan menig persoon zou denken. Bepaalde opmerkingen gaan ook gewoon weg, er worden notes gezet en wie weet worden er ook wel DM's gestuurd. En uiteindelijk vallen daar dan ook beslissingen op.quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je wilt niet inzien dat het dat allang aan het worden is, met hun "Ja, dan moet je google maar weten te gebruiken, wij weten dat wel, en daarom weten wij wie haar ouders zijn en daar zit de reden van de verdwijning waarschijnlijk, maar we zeggen niets, want de ouders wilden niets in de media"
Echt.... Het is of totale nonsens, of ze hebben ver voorbij fatsoen zitten spitten.
Maar als het dat laatste is dan geeft het ook geen pas hier wel iedere keer van die opmerkingen te posten met als excuus dat het zonder bronvermelding is omdat de ouders niets in de media wilden.
het loopt prima, het zou beter lopen als er niet zo agressief op elkaar gereageerd zou wordenquote:Op dinsdag 10 november 2015 12:02 schreef DonJames het volgende:
Ik heb het gevoel dat het topic ontspoort, en ik heb het gevoel dat dat mede te danken is aan de moderatie. Dat gevoel hebben jullie niet weg kunnen nemen.
Doe ermee wat je wil, ik hoef hier verder ook geen reactie meer op.
en houdt mevrouw Leandra zich zo aan de feiten ?quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:16 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik denk dat dat een gevoel is... aangezien we toch meer hebben gemod dan menig persoon zou denken. Bepaalde opmerkingen gaan ook gewoon weg, er worden notes gezet en wie weet worden er ook wel DM's gestuurd. En uiteindelijk vallen daar dan ook beslissingen op.
Maar er moet wel ruimte kunnen zijn voor enige speculatie. Het moet bijvoorbeeld niet zo zijn dat omdat het Stacy of Ootje zijn dat die ruimte er niet kan zijn. Daarnaast geef ik je voor een groot deel gelijk dat het geen "hun" moet worden en daarom schreef ik ook "het is nog open". Dat wil niet zeggen dat het zo blijft of dat die users ongestoord door kunnen blijven gaan.
Nogmaals: Het moet geen detectiveverhaal worden, zeker geen Cluedo, zoals Sp3c al eerder zei, users moeten het wel bij de feiten houden.
En ik neem aan dat Stacey, Ootje of wie dan ook dit ook duidelijk in hun oren knopen.
Ik heb niet het idee dat er eenzijdig wordt gemodereerd en met een beetje speculatie kan ik ook prima leven, maar het detective spelen vind ik wel storend. En dan vooral een tweetal aspecten daarvan:quote:Op dinsdag 10 november 2015 11:55 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je ontkomt niet aan een beetje speculatie. Dat gebeurd ook in andere topics die over heel andere onderwerpen gaan. Dat is mens eigen denk ik. En dat vind ik ook niet zo erg. Het moet geen overhand krijgen of een detectiveverhaal worden. Daar moeten we een middenweg in vinden.
Maar men lijkt altijd maar te denken dat we maar één kant van het verhaal wegmodden of er niets mee doen wat gewoon onzin is.
Heeft niets met modjes paaien te maken. Jullie reageren op elkaar. Geldt net zo goed voor jou als voor anderen. Dit soort posts voegt ook niets toe. Je kan ook ff kijken waarom ze zo reageren. Het werkt twee kanten op. Maar de kern blijft: er is ruimte voor speculatie, maar ga d'r geen detectiveverhaal of cluedo verhaal van maken met wat er allemaal zou kunnen. Die waarschuwing hebben we nu vaker gegeven.quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:23 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
en houdt mevrouw Leandra zich zo aan de feiten ?
gespeculeer en gezwam in de ruimte
en hier maar komen zuigen & klagen en modjes paaien
post van
Leandra
Ik krijg het vermoeden dat de wildlife organisatie als de dood is dat ze weer jarenlang negatieve pers zullen krijgen omdat er een buitenlander omgekomen is, en ze de bodem voor een zelfmoordactie maar vast leggen.
Maar het is allang een detectivespel geworden voor 'bepaalde users'. Misselijk gedoe.quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:29 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Heeft niets met modjes paaien te maken. Jullie reageren op elkaar. Geldt net zo goed voor jou als voor anderen. Dit soort posts voegt ook niets toe. Je kan ook ff kijken waarom ze zo reageren. Het werkt twee kanten op. Maar de kern blijft: er is ruimte voor speculatie, maar ga d'r geen detectiveverhaal of cluedo verhaal van maken met wat er allemaal zou kunnen. Die waarschuwing hebben we nu vaker gegeven.
Je bent wel heel zielig als een post uit het eerste topic, een paar uur na het bekend worden van de verdwijning, en na de mededeling van de Wildlife organisatie van Oeganda over mogelijke mental issues en nota bene met een duidelijk "ik vermoed" erin, als vergelijkingsmateriaal aandraagt voor alles wat jij/jullie de 10 (!) dagen daarna nog hebben lopen spuien.quote:Op dinsdag 10 november 2015 12:23 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
en houdt mevrouw Leandra zich zo aan de feiten ?
gespeculeer en gezwam in de ruimte
en hier maar komen zuigen & klagen en modjes paaien
post van
Leandra
Ik krijg het vermoeden dat de wildlife organisatie als de dood is dat ze weer jarenlang negatieve pers zullen krijgen omdat er een buitenlander omgekomen is, en ze de bodem voor een zelfmoordactie maar vast leggen.
meisje, mental issues (stond er trouwens iets anders ) stond gewoon in artikel en jij haalt het steeds weer naar bovenquote:
Wat haal ik telkens weer naar boven?quote:Op dinsdag 10 november 2015 13:38 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
meisje, mental issues (stond er trouwens iets anders ) stond gewoon in artikel en jij haalt het steeds weer naar boven
-normaal reageren-quote:Op dinsdag 10 november 2015 13:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat haal ik telkens weer naar boven?
Ja het bekende cluedoclubje is helemaal terug. Mijn enige reactie in het topic is verwijderd. Een mooi moment om te ontvolgenquote:Op dinsdag 10 november 2015 13:33 schreef mootie het volgende:
[..]
Maar het is allang een detectivespel geworden voor 'bepaalde users'. Misselijk gedoe.
Hoef je niet in het topic zelf te melden.quote:Op woensdag 11 november 2015 16:39 schreef Rivalo het volgende:
NWS / Arme kindjes worden bang van het Sinterklaasjournaal
Meuk.
Waarom zo lastig doen?quote:Op woensdag 11 november 2015 23:04 schreef FredvZ het volgende:
Op de vraag "Zijn hier nog mods", is het antwoord dus ja.
Nou sommige users nogquote:Op zaterdag 14 november 2015 00:32 schreef Fokker89 het volgende:
Even wat positieve feedback voor de moderators die hun vrijdagavond opofferen om het live-topic een beetje leesbaar te houden
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 14 november 2015 00:34 schreef Specularium het volgende:
Frutsel en ik vinden katten leuker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja vooral mijn post volledig verwijderen. Het feit dat het topic qua onderwerp volledig ontspoort is, de ene naar de andere racistische uiting wordt geuit en zelfs 'end-lösung' ideeën voorgesteld worden dan zit je niet zover meer af van een 4chan /pol/ of stormfront. En dan gaat die vergelijking gewoon op, hoe hard je het ook wil negeren. Dan kun je reacties van mij in de FB weghalen, maar daar verbeter je het imago van Fok! als afvoerputje niet mee, want veel beschaving heb ik in die reeks nog niet gezien.quote:Op zaterdag 14 november 2015 03:30 schreef Rivalo het volgende:
-Stop maar gewoon met je stormfrontvergelijkingen-
Ik denk dat de mods het nog vreselijk druk hebben met het verwerken van alle meldingen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:42 schreef tofastTG het volgende:
Is het overigens mogelijk om iets van reactie te ontvangen op de geplaatste reports?
Ja hoor, ik heb gisternacht al je TR's behandeld, ligt er een beetje aan waar je reactie op wilt hebben.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:42 schreef tofastTG het volgende:
Is het overigens mogelijk om iets van reactie te ontvangen op de geplaatste reports?
quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik denk dat de mods het nog vreselijk druk hebben met het verwerken van alle meldingen.
Normaal worden er posts verwijderd en/of aangepast nav meldingen.
Of bedoel je een algemene reactie van hun hun over hoe ze omgegaan zijn met jouw meldingen?
Het gaat er meer om dat het soms lijkt alsof er weinig met TR's gebeurd. Zeker in zo'n live topic is een automatisch bericht als waar men bij Facebook mee werkt een uitkomst. Geen idee of het voor een moderator makkelijk te zien is welke TR's hebben geleid tot een actie, en welke niet?quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:25 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ja hoor, ik heb gisternacht al je TR's behandeld, ligt er een beetje aan waar je reactie op wilt hebben.
Tostiiii toe nouquote:Op zaterdag 14 november 2015 13:51 schreef tofastTG het volgende:
[..]
[..]
Het gaat er meer om dat het soms lijkt alsof er weinig met TR's gebeurd
Vandaar ook dat een automatisch systeem uitkomst kan bieden. Of überhaupt een user de mogelijkheid geven om zijn TR's in te zien, dan is het vragen om feedback natuurlijk ook makkelijker. Nu moet ik handmatig op zoek als ik ergens vragen over heb.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:53 schreef motorbloempje het volgende:
Zeker in zo'n live topic is het geen doen om TRs 'persoonlijk' af te handelen..
Misschien is het wel een goed idee. Dat kan ik moeilijk beoordelen, daar ben ik niet technisch genoeg voor aangelegd.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:57 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Vandaar ook dat een automatisch systeem uitkomst kan bieden. Of überhaupt een user de mogelijkheid geven om zijn TR's in te zien, dan is het vragen om feedback natuurlijk ook makkelijker. Nu moet ik handmatig op zoek als ik ergens vragen over heb.
dat topic is voor de FP...quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Misschien is het wel een goed idee. Dat kan ik moeilijk beoordelen, daar ben ik niet technisch genoeg voor aangelegd.
Maar dat is meer iets voor de FA's.
FB / [FP] Moderaties: vragen, klachten en andere opmerkingen
Mijn ninja-edit was 2 sec. eerderquote:Op zaterdag 14 november 2015 14:04 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dat topic is voor de FP...
Met een deel van je TR's is inderdaad niks gebeurd omdat er niks aan te modden valt, ze zijn dus wel behandeld.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:51 schreef tofastTG het volgende:
[..]
[..]
Het gaat er meer om dat het soms lijkt alsof er weinig met TR's gebeurd. Zeker in zo'n live topic is een automatisch bericht als waar men bij Facebook mee werkt een uitkomst. Geen idee of het voor een moderator makkelijk te zien is welke TR's hebben geleid tot een actie, en welke niet?
Ik ging er ook wel van uit dat mijn TR's in behandeling genomen waren, maar het is nogal lastig om terug te zien welke TR wel of geen actie heeft opgeleverd.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:07 schreef Specularium het volgende:
[..]
Met een deel van je TR's is inderdaad niks gebeurd omdat er niks aan te modden valt, ze zijn dus wel behandeld.
Zo lang mensen niet oproepen tot geweld en dat soort zaken mag er vrij veel.
Zeker in het licht van deze post; het spreekt voor zich dat FOK op deze manier niet leuk is. Bovendien zijn de vergelijkingen met extremistische platforms iets waar je op kunt wachten als extremistische meningen zijn toegestaan. Kan me daarom ook maar moeilijk voorstellen dat er verder weinig gemod kan worden.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 11:34 schreef Danny het volgende:
En tenslotte het negatieve gedoe mbt FOK! of diens crew. Dat wordt niet langer geaccepteerd. Je kunt beklag doen over van alles in het feedback forum of in de mail. Dat kan op normale toon. Het is NIET acceptabel mensen aan te zetten tot wegblijven van FOK! of onderdelen daarvan, termen als "stormfrontpage" of "frontpage" te bezigen of privé-informatie van FOK! of crew te verspreiden. Ook de roddels en leugens blijven voortaan achterwege en we stoppen met het op een voetstuk plaatsen van users die zich niet kunnen gedragen.
FOK! is voor iedereen die zich FOK!ker voelt. Kun je daar niet normaal aan bijdragen zit je op de verkeerde plek. In het andere geval; we gaan FOK! weer LEUK maken
Het belangrijkste; doe normaal...
Namens crew én users...
quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:51 schreef YazooW het volgende:
Ik heb een poll geplaatst in het topic: NWS / Circa 127 doden bij schietpartijen in Parijs #27
De poll bestond uit de volgende vraag: Zou jij een vuurwapen willen hebben?
Waarom is deze verwijderd?
quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:52 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hou het gewoon ontopic, topic wordt onleesbaar zo.
Gisteren werd er 10x zo hard gemod.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:53 schreef Zelfscanner het volgende:
Er wordt opeens veel gemod ja. Waarom? Gisteren niet.
quote:
Oke. Niet mee eens maar ik respecteer je besluit de poll te verwijderen. Zal hem niet meer posten.quote:
Dit is, mits het een beetje normaal gebracht wordt, toegestaan. Al ligt het bij die laatste weer wat lastiger omdat het dan vaak over andere users gaat. De grens ligt hier vooral bij de oproepen tot geweld, mensen mogen religie kut vinden.quote:Op zaterdag 14 november 2015 15:02 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Oproepen tot deportatie van minderheden is dat toegestaan? Een religie een "haatreligie" noemen? Uitroepen als; We moeten de oorlog verklaren aan de Islam? Users die elkaar ondersteunen/aanmoedigen om geen begrip/respect te hebben voor islamieten?
Topics verpesten met persoonlijk gedoe is vaak veel storender dan wat rare posts met krachttermen erin. Users gaan bespreken die niet in het topic zitten vind ik zelf altijd vrij kinderachtig. Daar wordt op gemod.quote:Termen als beroepsmoslims zodra islamitische fok-users zich verweren zijn gewoon prima? Of kreten als Takiyya zodra islamtische fok-users iets zeggen zijn niet desastreus voor een topic?
Hoezo is zo'n livetopic überhaupt de plek waar een groepje users gezamenlijk moet kunnen kankeren op een religie?
Overigens iets wat me gisterennacht ook opviel; in een ander forum waar ik vaker post word nogal fel gemod op grappen en grollen over users die zelf niet meeposten. In mijn ogen is dit volledig terecht, maar wat is de nieuws policy hieromtrent?
En is FOK & het betreffende livetopic de juiste plek om gezamenlijk te kankeren op de Islam?quote:Op zaterdag 14 november 2015 17:17 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dit is, mits het een beetje normaal gebracht wordt, toegestaan. Al ligt het bij die laatste weer wat lastiger omdat het dan vaak over andere users gaat. De grens ligt hier vooral bij de oproepen tot geweld, mensen mogen religie kut vinden.
[..]
Wellicht dat je het eea. hebt gemist, kan door de snelheid inderdaad voorkomen. Maar volgens mij heb ik gisteren een paar reports geplaatst bij posts die naar een user verwezen die zogenaamd in een opvangkamp in Libanon zou zitten etc.quote:Topics verpesten met persoonlijk gedoe is vaak veel storender dan wat rare posts met krachttermen erin. Users gaan bespreken die niet in het topic zitten vind ik zelf altijd vrij kinderachtig. Daar wordt op gemod.
Het is alleen wel een livetopic, emoties lopen hoog op en door de snelheid is het niet mogelijk om alles aan te pakken of te sturen. Maar dat regelt zichzelf meestal wel.
Dat krijg je dus als er geen nieuws meer binnenkomt midden in de nacht.quote:Op zaterdag 14 november 2015 17:25 schreef tofastTG het volgende:
[..]
En is FOK & het betreffende livetopic de juiste plek om gezamenlijk te kankeren op de Islam?
Zal even kijken of ik iets terug kan vinden.quote:Wellicht dat je het eea. hebt gemist, kan door de snelheid inderdaad voorkomen. Maar volgens mij heb ik gisteren een paar reports geplaatst bij posts die naar een user verwezen die zogenaamd in een opvangkamp in Libanon zou zitten etc.
Daar gaan mods sowieso niet over.quote:Op zondag 15 november 2015 19:13 schreef Nintex het volgende:
Vraag aan de mods. Als mensen over de schreef gaan en op FOK! Jihadistische uitspraken doen of duidelijk ISIS aanhangers zijn. Rapporteren jullie dan de usernames en IP adressen bij de veiligheidsdiensten?
Je bent nu met een inhaalrace bezigquote:Op zaterdag 14 november 2015 15:54 schreef Specularium het volgende:
[..]
Gisteren werd er 10x zo hard gemod.
En heeft ie niks beters te doen op zondagavondquote:
We zijn er druk mee bezig.quote:Op zondag 15 november 2015 23:01 schreef starla het volgende:
Ik word een beetje leip van ene xstar-nogwat die elke 10 seconden een topic opent over een bepaalde mod die censuur zou toepassen.
Ik ben hier niet om een ban te vragen, maar moeder in de hemel, kan iets gedaan worden om het op te laten houden?
Bvd
Krijg ik ook een keer bezoek.quote:Op zondag 15 november 2015 23:14 schreef leeell het volgende:
Hoor allemaal nare dingen over je Specularium, blijf je er wel koeltjes onder? straks staat ie om 02:00 voor je raam met een bijl
Lekker 3 dagen uit je kont plassen.quote:Op zondag 15 november 2015 23:16 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Anders kom ik wel langs, met döner ofzo
Heeft je piemol ook eens vakantie.quote:Op zondag 15 november 2015 23:16 schreef Specularium het volgende:
[..]
Lekker 3 dagen uit je kont plassen.
Waar the fuck haal jij je döner?quote:Op zondag 15 november 2015 23:16 schreef Specularium het volgende:
[..]
Lekker 3 dagen uit je kont plassen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |