abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157469276
Veel kinderen zijn gisteravond na het zien van het Sinterklaasjournaal wat onrustig naar bed gegaan. In het programma werd gesproken over geesten en over de 'witte wieven' bij Meppel, de aankomstplaats van de landelijke intocht van Sint-Nicolaas dit jaar.
Op Twitter reageren vooral ouders ongerust.

Ook bij de NTR is via diverse kanalen een tiental reacties binnengekomen op de 'witte wieven'. Karlijn Vos van de omroep zegt de verdere inhoud van het Sinterklaasjournaal niet te kennen, maar ze verwacht dat het met de witte wieven na de aankomst van de Sint in Meppel gedaan zal zijn.

Volgens Vos is het de bedoeling van de redactie van het programma om op speelse manier om te gaan met plaatselijke verhalen zoals de oude Drentse volkssagen over witte wieven.

"Normaliter is het zo dat de redactie van het programma bij de aankomstplaats langs gaat om daar naar de verhalen te luisteren. De witte wieven waren blijkbaar een aansprekend thema", vermoedt Vos.
Bij het Sinterklaasjournaal hoort ook een lespakket voor in de klas. Daarin wordt verder ingegaan op de thema's van het programma. De Koningin Wilhelminaschool in Voorthuizen is gestopt met het volgen van het programma en de witte wieven. De christelijke school vindt het hekserij.

(http://nos.nl/artikel/206(...)deren-angst-aan.html)

Sorry hoor, maar dit is puur racisme, waarom moeten het perse witte wieven zijn ? wat hebben wij als blank ras ooit misdaan ? ;( :'( o|O
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_157469299
Ik mik Loreland was pas eng
pi_157469314
_O-

Wat ze allemaal wel niet bedenken....
pi_157469317
Kansloze OP weer :{
Ja doei.
pi_157469460
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:13 schreef motorbloempje het volgende:
Kansloze OP weer :{
Hoezo ? ik verzin het niet, don't shoot the messenger :(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_157469494
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:12 schreef Paxcon het volgende:
Ik mik Loreland was pas eng
Hou op. Ik wil vannacht goed kunnen slapen.
Die Karbonkel man... :'(
  † In Memoriam † woensdag 11 november 2015 @ 14:24:17 #7
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_157469498
LOL stelletje mietjes die kleuters van tegenwoordig
:')
pi_157470127
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 14:24 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
LOL stelletje mietjes die kleuters van tegenwoordig
0,0 incasseringsvermogen inderdaad.
pi_157470175
is dit een topic waard ja? :')
  woensdag 11 november 2015 @ 15:05:09 #10
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_157470225
LOL sprookjes van Grimm zullen dan ook niet meer mogen..... :')
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_157470503
zou wel tof zijn als ze dan acteurs voor de witte wieven wit schminken en die bij de intocht om de zeurpieten heen laten lopen
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_157470670
Hoeveel blanke Nederlanders hebben al bij de NTR geklaagd dat de blanken zo in een slecht daglicht komen omdat die witte wieven alleen maar angst oproepen bij kinderen?
Wanneer worden er ook zwarte wieven en roetveeg wieven gebruikt?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_157470702
Dit is gewoon pure racisme jegens een ieder met een witte huidskleur.
pi_157470834
Hoeveel mensen in dit topic hadden ooit van de witte wieven gehoord en andere vergelijkbare typisch Nederlandse culturele uitingen die samengaan met het sinterklaasfeest?
pi_157470962
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 15:44 schreef FlyDutchMan het volgende:
Hoeveel mensen in dit topic hadden ooit van de witte wieven gehoord en andere vergelijkbare typisch Nederlandse culturele uitingen die samengaan met het sinterklaasfeest?
Die 2 zaken hebben niets met elkaar te maken. Die link is een verzinsel van de NTR
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_157471884
Wordt het onderhand niet eens tijd om een wettelijk quotum af te spreken voordat je iets ophef mag noemen? Onderhand wordt zo'n beetje bij elke malloot die op twitter of facebook een klacht post een nieuwsbericht over ophef de ether in geslingerd.
pi_157472221
Natuurlijk zijn witte wieven wit. Het zijn mistflarden. Ooit een andere kleur mist gezien? En wat een gezeur over niks. Je mag toch wel ergens over griezelen?

Ik herinner me de serie Vloek van Woeste Wolf van vroeger. Die was ook heel spannend en eng voor kinderen. Maar dat was toch juist leuk.
  woensdag 11 november 2015 @ 17:10:50 #18
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_157472475
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 16:57 schreef bloodymary1 het volgende:
Natuurlijk zijn witte wieven wit. Het zijn mistflarden. Ooit een andere kleur mist gezien? En wat een gezeur over niks. Je mag toch wel ergens over griezelen?

Ja maar sommige mensen kunnen zich er gediscrimineerd door voelen.

Dus naast de witte wieven ook stroopwafel- en kaaswieven svp.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_157472484
Zijn natuurlijk weer een paar Rosésletten die aandacht nodig hebben op Twitter.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_157472837
Hier geen enkel probleem. Volgens mij is het vooral gehuil van overbezorgde ouders die tegenwoordig overal om janken.
PWBF
  woensdag 11 november 2015 @ 17:33:24 #21
390376 Goldenrush
Everything is a remix.
pi_157472960
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2015 17:27 schreef Nielsch het volgende:
Hier geen enkel probleem. Volgens mij is het vooral gehuil van overbezorgde ouders die tegenwoordig overal om janken.
Vooral moet jij je bek houden met je bakstenen kop.
  Redactie Sport woensdag 11 november 2015 @ 17:33:37 #22
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_157472963
Zie hier het 'probleem' van de social media. Vroeger hoorde je hier helemaal niks over, maar tegenwoordig is er 'ophef.'

Ga toch weg man, Karbonkel was 100x erger dan die Witte Wieven. :'(
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_157473043
Wtf ! Half Nederland heeft nog nooit een echte witte wieven tocht meegemaakt zoals in Zwiep.

Worden ze hier beetje bang van verhaaltjes.
Had ik toen maar zo een camera, als we tegenwoordig overal zien
Ik zwaai naar dieren.
pi_157473197
Vroegaaah, als het donker en helder was. En beetje "maanlicht" dat weerkaatste op de berkenstam.
Zo leek het alsof er licthjes etc in het bos branden.

Het gevolg is mensen zijn nieuwsgierig en werden zo doende het bos ingelokt en verdwaalde/kwamen vast te zitten in een moeras etc.
Ik zwaai naar dieren.
pi_157473231
Naja hier nog iets maar dan anders

Oorspronkelijk waren de witte wieven de mistslierten die in de vroege ochtend over het land lagen. In deze oude tijden van weinig licht en donkere avonden werd al snel gedacht dat deze mistslierten levende wezens waren, witte wieven, waar men geducht voor moest oppassen. Tegenwoordig weten wij natuurlijk dat deze mistslierten gewoon mistslierten zijn en geen witte wieven.
Hoewel……als je ’s morgens goed kijkt, dan zie je soms vreemde wezens dansen in de mist. Kom zelf ook maar eens kijken!
Ik zwaai naar dieren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')