http://nos.nl/artikel/206(...)etaris-dijkhoff.htmlquote:Boze burgers belagen staatssecretaris Dijkhoff
In het Drentse dorp Oranje hebben boze dorpsbewoners de auto van staatssecretaris Dijkhoff belaagd. Dijkhoff was in Oranje om de bewoners op een besloten bijeenkomst bij te praten over de komst van 700 extra asielzoekers.
Toen hij wilde vertrekken, blokkeerden dorpsbewoners de weg met auto's. De chauffeur van de staatssecretaris draaide daarop om, en wilde via een andere kant het dorp verlaten. Daar werd de weg echter door een vrouw geblokkeerd.
Toen de auto tot stilstand kwam, trokken dorpsbewoners een deur open, rukten er een spiegel af en trapten tegen het voertuig. De vrouw werd aan de kant geduwd en de de auto van Dijkhoff reed weg.
In het vakantiepark in Oranje worden al 700 vluchtelingen opgevangen. Dijkhoff heeft besloten dat er nog eens 700 bij komen. Eerder wilde het COA al 1400 mensen in Oranje opvangen, maar na protesten van omwonenden werd dat teruggebracht tot 700.
Volgens de burgemeester van Midden-Drenthe en commissaris van de koning Tichelaar is de komst van 1400 asielzoekers in strijd met de afspraken.
Filmpje staat (uiteraard) op Geenstijl zie hier. Mooie schwalbe inderdaad, Arjen Robben zou er nog jaloers op zijn.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 09:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat vadsige wijf viel zelf. Waarschijnlijk deed ze het expres zodat ze er later zielig over kan doen.
Stiekem had ik dat wel willen zien.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 09:59 schreef doppelgänger het volgende:
Bepaald geen classy actie van die vrouw, maar het had weinig gescheeld of ze reden over haar voet, dan waren de rapen pas echt gaar.
Dat is wel de officiële afspraak. Maar dat we binnen de EU lid landen hebben die alleen uit zijn op het vangen van geld en zich niet aan afspraken houden en het rijke noorden leegplunderen is jammer.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 09:57 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Inderdaad. Laat ze maar lekker op de stranden van Italië en Griekenland, krijgen ze het ook niet koud.
Links? De staatssecretaris is van de VVD?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:04 schreef eddehaas het volgende:
Gewoon triest kan die vrouw toch gewoon even opzij duwen hoef je haar niet direct op de grond te gooien.
En terrecht dat die mensen in opstand komen, 700 man in een bewoonde afgelegen straat, een dorp kun je het niet echt noemen... Dat gaat gewoon niet werken. Triest weer dat ze (links) het daar proberen te dumpen, want dat is het gewoon.
Rechts lullen links zakken vullen, zitten toch in coalitie met PvDA alsof die dijkhof wat te zeggen heeft.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:05 schreef Megumi het volgende:
[..]
Links? De staatssecretaris is van de VVD?
Ze durven ze niet in Amsterdam te zetten want dan jaag je toeristen weg,quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:05 schreef Megumi het volgende:
[..]
Links? De staatssecretaris is van de VVD?
Dat vind ik ook het onbegrijpelijke.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:06 schreef penny-wise het volgende:
Die staatssecretaris had vast het kortste strookje getrokken om het nieuws te brengen daar...
Maar, die 700 kunnen écht niet ergens anders terecht?
Links en rechts het is een pot nat.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:06 schreef eddehaas het volgende:
[..]
Rechts lullen links zakken vullen, zitten toch in coalitie met PvDA alsof die dijkhof wat te zeggen heeft.
Eeerder omdat huizen in amsterdam NIET leeg staan en in de provincie WELquote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:06 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ze durven ze niet in Amsterdam te zetten want dan jaag je toeristen weg,
Dat lijkt me wel, Koeweit is op loopafstand van de betreffende regio.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:06 schreef penny-wise het volgende:
Die staatssecretaris had vast het kortste strookje getrokken om het nieuws te brengen daar...
Maar, die 700 kunnen écht niet ergens anders terecht?
Onzin er staan zat kantoorpanden leeg in Amsterdamquote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:07 schreef riazop het volgende:
[..]
Eeerder omdat huizen in amsterdam NIET leeg staan en in de provincie WEL
In Frankrijk staan er hele dorpen leeg? En in Spanje enz. Er is binnen de EU zat ruimte.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:07 schreef riazop het volgende:
[..]
Eeerder omdat huizen in amsterdam NIET leeg staan en in de provincie WEL
Ja, maar helaas mogen we vluchtelingen die hier binnenkomen daar niet zomaar even heen deporteren he.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:08 schreef Megumi het volgende:
[..]
In Frankrijk staan er hele dorpen leeg? En in Spanje enz. Er is binnen de EU zat ruimte.
Ik ben geen spellingnazi, maar van 'me' als bezittelijk voornaamwoord gaan mijn haren recht overeind staan.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:07 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb dit echt weinig maar van die Dijkhof gaan me haren rechtovereind staan.
Hoezo? Ik denk dat Dijkhoff met zijn handen in het haar zit. Dat de boel wat stroever verloopt dan wij weten. En dat-ie wat betreft Oranje geen keus had. De vluchtelingen zaten al in de bus op weg naar Oranje. Wat betekent dat het probleem gewoon erg urgent is.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:07 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb dit echt weinig maar van die Dijkhof gaan me haren rechtovereind staan.
In Breda (in het centrum zelfs!) zit al een AZC.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:12 schreef rival het volgende:
Ik vraag me af, komen er ook vluchtelingen in de woonplaats van de staatssecretaris?
Breda is dat. Ja.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:12 schreef rival het volgende:
Ik vraag me af, komen er ook vluchtelingen in de woonplaats van de staatssecretaris?
Je bent dus niet op de hoogte. Het is geen 2009quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:08 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Onzin er staan zat kantoorpanden leeg in Amsterdam
http://www.upcoming.nl/zw(...)telijk-voornaamwoordquote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik ben geen spellingnazi, maar van 'me' als bezittelijk voornaamwoord gaan mijn haren recht overeind staan.
Het is blijft raar met de regel dat vluchtelingen eerst in het land van binnenkomst moeten worden opgevangen dat Nederland überhaupt vluchtelingen binnen krijgt? Om te beginnen minder slap worden in de EU en de regels zeker naar bepaalde voormalig Oostblok landen strenger handhaven.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:09 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, maar helaas mogen we vluchtelingen die hier binnenkomen daar niet zomaar even heen deporteren he.
In MiddenDrenthe staat een heel recreatiepark leeg.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:08 schreef Megumi het volgende:
[..]
In Frankrijk staan er hele dorpen leeg? En in Spanje enz. Er is binnen de EU zat ruimte.
Ja, allemaal leuk en aardig. Als politicus zou je ook eens kunnen proberen om gemaakte afspraken na te komen. Als je die dan toch wil wijzigen dan wacht je reactie af en ga niet iets door de strot drukken. Zeker dit niet.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoezo? Ik denk dat Dijkhoff met zijn handen in het haar zit. Dat de boel wat stroever verloopt dan wij weten. En dat-ie wat betreft Oranje geen keus had. De vluchtelingen zaten al in de bus op weg naar Oranje. Wat betekent dat het probleem gewoon erg urgent is.
Je vergist je. Dit is een vooropgezet plan van Dijkhoff om de burger in zijn hemd te zetten. De politiek heeft immers baat bij zoveel mogelijk onrust, zodat ze hun plan kunnen uitvoeren om nog meer politiecontroles en nķg meer repressie in te zetten. Repressieve tolerantie op zijn best, een klassieke Stalinistische truc.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoezo? Ik denk dat Dijkhoff met zijn handen in het haar zit. Dat de boel wat stroever verloopt dan wij weten. En dat-ie wat betreft Oranje geen keus had. De vluchtelingen zaten al in de bus op weg naar Oranje. Wat betekent dat het probleem gewoon erg urgent is.
Dat is dichterlijke vrijheid.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik ben geen spellingnazi, maar van 'me' als bezittelijk voornaamwoord gaan mijn haren recht overeind staan.
Wat is er onmenselijk? Tegen welke mensenrechten gaat het in?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:15 schreef eddehaas het volgende:
De logica is idd ver te zoeken, als je die mensen dan zo nodig wil opvangen prima maar regel dat dan goed dit is onmenselijk en gaat zeer waarschijnlijk tegen de mensen rechten in.
Die mensen krijgen er een trauma bij op deze manier!
Gezien de overmacht, dat begrijp ik althans, zal Dijkhoff in al de nabije toekomst steeds vaker buiten inspraak of democratische procedures om handelen, vrees ik... Anders kan hij het niet voor elkaar krijgen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:14 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ja, allemaal leuk en aardig. Als politicus zou je ook eens kunnen proberen om gemaakte afspraken na te komen. Als je die dan toch wil wijzigen dan wacht je reactie af en ga niet iets door de strot drukken. Zeker dit niet.
Het is gewoon een slechte beheersing van de Nederlandse taal.quote:
Dat denk ik niet, maar een heel klein beetje meer openheid van zaken daarbij is hij wel gebaat, denk ik.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:14 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Je vergist je. Dit is een vooropgezet plan van Dijkhoff om de burger in zijn hemd te zetten. De politiek heeft immers baat bij zoveel mogelijk onrust, zodat ze hun plan kunnen uitvoeren om nog meer politiecontroles en nķg meer repressie in te zetten. Repressieve tolerantie op zijn best, een klassieke Stalinistische truc.
Om ze bij die 130 man te zetten in de middle of nowhere.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat is er onmenselijk? Tegen welke mensenrechten gaat het in?
Ik begrijp daar dus oprecht niks van.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gezien de overmacht, dat begrijp ik althans, zal Dijkhoff in al de nabije toekomst steeds vaker buiten inspraak of democratische procedures handelen, vrees ik... Anders kan hij het niet voor elkaar krijgen.
Dit argument raakt kant noch wal.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:17 schreef eddehaas het volgende:
[..]
Om ze bij die 130 man te zetten in de middle of nowhere.
Die mensen hebben geen idee hoe lang ze daar moeten zitten misschien wel 4 jaar in onzekerheid in dat gehucht dat gun je je ergste vijand nog niet.
Ja, maar Dijkhoff denkt nu niet aan de verkiezingen hč. Hij heeft een taak en die moet-ie zien te klaren, zo simpel ligt het voor hem.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:18 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik begrijp daar dus oprecht niks van.
De regeringspartijen verliezen hard zetels en die gaan naar de PVV, of dat goed is of niet laat ik in het midden, en dat wil volgens mij niemand bij de PvDA en de VVD. Kunnen ze dan niet gewoon een keer met de vuisten op tafel slaan en dit gewoon weigeren?
Het klinkt inderdaad heel erg, vier jaar lang in een vakantiepark zitten.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:17 schreef eddehaas het volgende:
[..]
Om ze bij die 130 man te zetten in de middle of nowhere.
Die mensen hebben geen idee hoe lang ze daar moeten zitten misschien wel 4 jaar in onzekerheid in dat gehucht dat gun je je ergste vijand nog niet.
Denk er nog maar eens over na, je hebt de klok horen hangen maar je weet niet hoe of wat er gaande is.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:19 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dit argument raakt kant noch wal.
Ik zie anders nog heel veel lege kantoorpanden in Amsterdam.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:13 schreef riazop het volgende:
[..]
Je bent dus niet op de hoogte. Het is geen 2009
Jij dus niet. Er zijn genoeg andere opvanglocaties die in een gehucht liggen. En tevens dit:quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:22 schreef eddehaas het volgende:
[..]
Denk er nog maar eens over na, je hebt de klok horen hangen maar je weet niet hoe of wat er gaande is.
En als toevoeging. Misschien zitten ze er vier jaar maar misschien ook maar 1 dus dat is pure speculatie. En een vakantiepark met een klein huisje lijkt mij altijd nog fijner dan een grote sporthal.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het klinkt inderdaad heel erg, vier jaar lang in een vakantiepark zitten.
Lekker rustig toch juist, in the middle of nowhere? Die mensen komen uit een oorlogsgebied, die zijn juist wel aan wat rust toe.
anders zaten daar 1600 mensen op de camping. "in the middle of nowhere"quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:17 schreef eddehaas het volgende:
[..]
Om ze bij die 130 man te zetten in de middle of nowhere....
Ja, dat bedoel ik. Vakantieparken lijken mij ideaal voor noodopvang van asielzoekers. Die zijn er namelijk op gebouwd om steeds nieuwe mensen voor een korte periode te huisvesten.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:24 schreef RingBewoner het volgende:
En als toevoeging. Misschien zitten ze er vier jaar maar misschien ook maar 1 dus dat is pure speculatie. En een vakantiepark met een klein huisje lijkt mij altijd nog fijner dan een grote sporthal.
Geen OV in de buurt echt helemaal niets he.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:24 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Jij dus niet. Er zijn genoeg andere opvanglocaties die in een gehucht liggen. En tevens dit:
[..]
En als toevoeging. Misschien zitten ze er vier jaar maar misschien ook maar 1 dus dat is pure speculatie. En een vakantiepark met een klein huisje lijkt mij altijd nog fijner dan een grote sporthal.
Het is alleen raar dat jij denkt dat die regel zo is.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:13 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het is blijft raar met de regel dat vluchtelingen eerst in het land van binnenkomst moeten worden opgevangen dat Nederland überhaupt vluchtelingen binnen krijgt? Om te beginnen minder slap worden in de EU en de regels zeker naar bepaalde voormalig Oostblok landen strenger handhaven.
Nou is het een jaar of 2-3 geleden toen ik voor het laatst in Speelstad Oranje was maar toen stond dat park volgens mij al leeg dus voorziening zoals een TV zullen er niet meer zijn en het onderhoud zal misschien wat te wensen overhouden maar dan nog steeds. Liever met 5 man in een huisje met eigen toilet en douche dan een sporthal waar je met honderden mensen in een grote zaal zit.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:27 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik. Vakantieparken lijken mij ideaal voor noodopvang van asielzoekers. Die zijn er namelijk op gebouwd om steeds nieuwe mensen voor een korte periode te huisvesten.
In het algemeen hebben ze voldoende voorzieningen (daarmee bedoel ik dat alle huisjes slaapkamers, woonkamertje (met TV en zo), keukentje hebben). Dus ze kunnen daar prima verblijven.
Idd. En het argument: er is daar niets te doen, lijkt me ook niet helemaal logisch. Het is namelijk een recreatiegebied. Misschien is er op loopafstand niets boeiends, maar het biedt ook kansen voor een handige ondernemer.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:25 schreef riazop het volgende:
[..]
anders zaten daar 1600 mensen op de camping. "in the middle of nowhere"
Ja joh waarom niet het Hilton hotel ? Kamertje, TVtje, room service, prima locatie en natuurlijk continental breakfast. Echt Ideaal!quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:27 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik. Vakantieparken lijken mij ideaal voor noodopvang van asielzoekers. Die zijn er namelijk op gebouwd om steeds nieuwe mensen voor een korte periode te huisvesten.
In het algemeen hebben ze voldoende voorzieningen (daarmee bedoel ik dat alle huisjes slaapkamers, woonkamertje (met TV en zo), keukentje hebben). Dus ze kunnen daar prima verblijven.
Het zal dan niet helemaal up to date zijn, maar een gezin heeft in zo'n huisje inderdaad meer privacy dan in een sporthal. Kan zijn eigen gang gaan, eigen prakkie koken en zo.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:29 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Nou is het een jaar of 2-3 geleden toen ik voor het laatst in Speelstad Oranje was maar toen stond dat park volgens mij al leeg dus voorziening zoals een TV zullen er niet meer zijn en het onderhoud zal misschien wat te wensen overhouden maar dan nog steeds. Liever met 5 man in een huisje met eigen toilet en douche dan een sporthal waar je met honderden mensen in een grote zaal zit.
Is toch prachtige pr?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:13 schreef Loekie1 het volgende:
Het lijkt wel of ze hķpen op rellen: niet overleggen, met een dikke bmw aankomen en dan geen bezwaren aanhoren maar wegrezen, mevrouw van achteren omvertrekken, bijna over een voet van een mevrouw rijden terwijl de camera er bovenop staat...
Oh, nou is het opeens het Hilton? Net was het nog een gevangenis!quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:30 schreef eddehaas het volgende:
[..]
Ja joh waarom niet het Hilton hotel ? Kamertje, TVtje, room service, prima locatie en natuurlijk continental breakfast. Echt Ideaal!
En dat terwijl Wilders dus juist het probleem groter maakt door tegen asielzoekerscentra te protesteren. Als er elders opvang was gekomen was het uitbreiden van de opvang in Oranje niet nodig. Wilders neemt geen enkele verantwoordelijkheid en blijft maar de mensen oproepen tot verzet tegen de opvangplekken. Hij is gewoon onverantwoord bezig en laat de asielzoekers die hier zijn maar ook de mensen die bij een huidige opvang wonen in de kou staan.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:18 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
De regeringspartijen verliezen hard zetels en die gaan naar de PVV, of dat goed is of niet laat ik in het midden, en dat wil volgens mij niemand bij de PvDA en de VVD. Kunnen ze dan niet gewoon een keer met de vuisten op tafel slaan en dit gewoon weigeren?
Als je er nou geen kloten van weet log dan lekker uit ongelooflijke klapmongool die je bent.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:28 schreef eddehaas het volgende:
[..]
Geen OV in de buurt echt helemaal niets he.
Mensen kunnen echt helemaal nergens heen, opgesloten op een vakantiepark dus.
Misschien iets voor John de Mol wat een horror verhaal.
Die mensen hebben niets misdaan en dan in een gevang voor onbepaalde tijd, onmenselijk!
Zijn echt wel betere plekken te vinden met meer mogelijkheden voor die lui en guess what anders moet je ze niet opnemen maar opvangen in eigen regio!
De meeste ondernemers hebben allang in de gaten dat vluchtelingen gewoon potentiele klanten zijn.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Idd. En het argument: er is daar niets te doen, lijkt me ook niet helemaal logisch. Het is namelijk een recreatiegebied. Misschien is er op loopafstand niets boeiends, maar het biedt ook kansen voor een handige ondernemer.
Die asielzoekers krijgen wekelijks een budget voor hun eten, dus dat betekent dat een winkel daar opeens rendabel kan gaan draaien. Hebben de omwonenden ook weer een winkel in de buurt.
Ik zie de beelden van colonnes aan vluchtelingen met baby's al voor me..quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:33 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Als je er nou geen kloten van weet log dan lekker uit ongelooflijke klapmongool die je bent.
Hier zie je het vakantiepark links en rechts een bushalte. Als je de camera draait zie je aan de andere kant van de weg ook een halte
Het vakantiepark wordt, zoals je kan zien, niet afgegrendeld met een slagboom of hekken met prikkeldraad dus opgesloten zitten ze ook niet.
Verder is Hoogersmilde niet ver weg en Beilen ook niet, ze zijn gewend veel te lopen dus die paar KM moet niet meer uitmaken.
Onzin. Een paar jaar geleden zaten er ook 1700 MENSEN op dat recreatiepark.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:34 schreef 2Happy4U het volgende:
Mensen die de inwoners van Oranje tokkies durven te noemen omdat ze geen influx van 1000% willen...
Als je ze in een grote stad neerzet, spreken ze nog steeds de taal niet.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:34 schreef 2Happy4U het volgende:
Mensen die de inwoners van Oranje tokkies durven te noemen omdat ze geen influx van 1000% willen.Het is toch totaal logisch dat dat nooit gaat werken? Ze spreken de taal niet, ze kennen de gebruiken van Nederland niet en omdat er zo weinig inwoners zijn zullen ze dat ook niet opvangen. En wat moeten die asielzoekers doen in een dorp waar 140 mensen wonen? Ze zullen zich vervelen en dan weten we ook gelijk weer wat de mensen gaan zeggen die deze inwoners 'tokkies' noemen. "Ja er is niets te doen en zitten de hele tijd op elkaar is het niet vreemd dat dit gebeurt."
En het walgelijkste vind ik nog wel dat de mensen die zich sociaal en medelevend durven te noemen die vrouw belachelijk maken.
Die zaten daar tijdelijk en waren niet op vakantie. Die lui die er nu komen blijven er 2 jaar.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:36 schreef riazop het volgende:
N op dat recreatiepark.
Non argument dus
Hoogersmilde daar je noem je ook wat...quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:33 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Als je er nou geen kloten van weet log dan lekker uit ongelooflijke klapmongool die je bent.
Hier zie je het vakantiepark links en rechts een bushalte. Als je de camera draait zie je aan de andere kant van de weg ook een halte
Het vakantiepark wordt, zoals je kan zien, niet afgegrendeld met een slagboom of hekken met prikkeldraad dus opgesloten zitten ze ook niet.
Verder is Hoogersmilde niet ver weg en Beilen ook niet, ze zijn gewend veel te lopen dus die paar KM moet niet meer uitmaken.
ook onzin, want toen dat recreatiepark nog goed liep zat het er 300 dagen per jaar VOL.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:37 schreef gers het volgende:
[..]
Die zaten daar tijdelijk en waren niet op vakantie. Die lui die er nu komen blijven er 2 jaar.
Meer dan in een dorp met een lokale supermarkt en misschien een bar.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als je ze in een grote stad neerzet, spreken ze nog steeds de taal niet.
Wat moeten ze in een grote stad doen, met die paar euro die ze per week krijgen? De hele tijd door de stad slenteren?
Je huis is idd direct onverkoopbaar ;Pquote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:36 schreef penny-wise het volgende:
Triest, in 1,5 week wordt Oranje 3 x overrompeld door buitenlanders......
Die recreanten betaalden zelfs om daar te mogen zitten. Het zal er dus wel leuk zijn. Op die enkele racist in Oranje na dan.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:38 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Meer dan in een dorp met een lokale supermarkt en misschien een bar.
Hoe weet je zo zeker dat deze vluchtelingen er 2 jaar blijven? Dat het vakantiepark voor langer is gehuurd, betekent niet dat deze vluchtelingen daar de hele tijd blijven zitten. Dat lijkt mij eerlijk gezegd niet de insteek van noodopvang.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:37 schreef gers het volgende:
[..]
Die zaten daar tijdelijk en waren niet op vakantie. Die lui die er nu komen blijven er 2 jaar.
Wat denk je dat er gebeurd als de PVV tijdens de volgende tweede kamer verkiezingen wint. Zelfs bij een absolute meerderheid doet de PVV helemaal niks voor zijn burgers. Geloof je dit niet, Griekenland heeft met zijn linkse bewind al net zo weinig bewerkstelligd tegenover Europa. Dat is precies wat er gebeurt als de PVV aan de macht komt. Het is veel geschreeuw en veel gekrijs maar uiteindelijk gebeurt er gewoon helemaal niks. Dat is namelijk het verschil tussen oppositie en coalitie.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:18 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Alsof je sinds 2008 uberhaupt een huis kon verkopen in de periferie in Nederlandquote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:38 schreef eddehaas het volgende:
[..]
Je huis is idd direct onverkoopbaar ...
Jij kent ze allemaal...?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:34 schreef riazop het volgende:
Waarschijnlijk zijn die tokkies die je daar ziet protesteren in Oranje niet de meest ondernemende types. Als ze al een baan hebben.
In september 2010 was het alleen nog speelstad oranje en geen opvangcentrum van asielzoekers.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:33 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ze maakten niet echt een hele sterke indruk nee. En zeker niet dat ze gisteren en vandaag naar een baan moeten of zo.quote:
Van der Most had het voor 2 jaar verhuurd, dat park zit dus 2 jaar vol met vluchtelingenquote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:39 schreef Wombcat het volgende:
ark voor langer is gehuurd, betekent niet dat deze vluchtelingen daar de hele tijd blijven zitten. Dat lijkt mij eerlijk gezegd niet de insteek van noodopvang.
Ik had het ook nog over het andere Oranje...quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:38 schreef eddehaas het volgende:
[..]
Je huis is idd direct onverkoopbaar ;P
Misschien economisch wel beste beslissing met de minste impact hah
Ik had ff op Google maps gekeken, en tegenover het vakantiepark zit een cafe.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:38 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Meer dan in een dorp met een lokale supermarkt en misschien een bar.
Waarom niet langer?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:40 schreef gers het volgende:
[..]
Van der Most had het voor 2 jaar verhuurd, dat park zit dus 2 jaar vol met vluchtelingen
Jij post nu vanuit je directiestoel neem ik aan...?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:40 schreef riazop het volgende:
[..]
Ze maakten niet echt een hele sterke indruk nee. En zeker niet dat ze gisteren en vandaag naar een baan moeten of zo.
Luie flikkers!
Als je mensen de keus geeft zal de meerderheid ervoor kiezen om een huis te kopen dat niet naast een azc staatquote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:39 schreef riazop het volgende:
[..]
Alsof je sinds 2008 uberhaupt een huis kon verkopen in de periferie in Nederland
Heb jij zelf wel een baanquote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:40 schreef riazop het volgende:
[..]
Ze maakten niet echt een hele sterke indruk nee. En zeker niet dat ze gisteren en vandaag naar een baan moeten of zo.
Luie flikkers!
Ja, maar dat hoeven dus niet de hele tijd dezelfde te zijn.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:40 schreef gers het volgende:
[..]
Van der Most had het voor 2 jaar verhuurd, dat park zit dus 2 jaar vol met vluchtelingen
Nederland regeltjesland. Vreselijk.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
en dan vervolgens regelt met de gemeente dat hij daarvoor ontheffing krijgt van het bestemmingsplan.
Zonder die regeltjes mag iemand ook naast jou een fabriek bouwenquote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:42 schreef riazop het volgende:
[..]
Nederland regeltjesland. Vreselijk.
Laat ze gvd daar eens voor de barricaden op gaan
Asielzoekers zorgen simpelweg voor meer overlast, kijk maar eens in de krant.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:42 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, maar dat hoeven dus niet de hele tijd dezelfde te zijn.
In een vakantiepark rouleert de bezetting ook de hele tijd, maar is het (vaak) wel vol.
Daarna kun je het toch gewoon weer verlengen?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:42 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij wordt het voor 3 jaar verhuurd.
Wat zeker is is dat je uberhaupt je huis in de periferie aan de straatstenen niet kwijt kan. AZC of niet. Daarom staat er in de provincie ook zoveel leeg.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:41 schreef gers het volgende:
[..]
Als je mensen de keus geeft zal de meerderheid ervoor kiezen om een huis te kopen dat niet naast een azc staat
Incidentjesquote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:43 schreef gers het volgende:
[..]
Asielzoekers zorgen simpelweg voor meer overlast, kijk maar eens in de krant.
Gisteren oa in Oisterwijk
In een naburig dorp bij mij zitten ook asielzoekers gehuisvest. Daar is nog niets gebeurd. Dus het gaat niet per definitie mis.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:43 schreef gers het volgende:
[..]
Asielzoekers zorgen simpelweg voor meer overlast, kijk maar eens in de krant.
Gisteren oa in Oisterwijk
is uiteindelijk wel lekker goedkoop wonen als de prijzen van de woningen daardoor daaltquote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:44 schreef riazop het volgende:
[..]
Wat zeker is is dat je uberhaupt je huis in de periferie aan de straatstenen niet kwijt kan. AZC of niet. Daarom staat er in de provincie ook zoveel leeg.
Naast mijn studie werk ik inderdaad ookquote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:44 schreef riazop het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, werk voor mezelf. Jij? Loonslaaf?
Mag hopen dat de nieuwe Nederlanders zich daar voor lange tijd vestigen en zich vermengen met de plaatselijke dames.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:42 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij wordt het voor 3 jaar verhuurd.
Met de nadruk op nog niets gebeurdquote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In een naburig dorp bij mij zitten ook asielzoekers gehuisvest. Daar is nog niets gebeurd. Dus het gaat niet per definitie mis.
En dat is ook zo'n dorp in the middle of nowhere (ondanks dat het in het Groen Hart ligt).
Van Oranje naar de randstad is dichterbij dan je denktquote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:46 schreef riazop het volgende:
[..]
Mag hopen dat de nieuwe Nederlanders zich daar voor lange tijd vestigen en zich vermengen met de plaatselijke dames.
[ afbeelding ]
De vrouw in het filmpje zag er wat anders uit.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:46 schreef riazop het volgende:
[..]
Mag hopen dat de nieuwe Nederlanders zich daar voor lange tijd vestigen en zich vermengen met de plaatselijke dames.
[ afbeelding ]
Promotor van derderangs youtuberepperts toch?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:44 schreef riazop het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, werk voor mezelf. Jij? Loonslaaf?
Tokkies mogen hun mening niet ventileren of die hoef je niet serieus te nemen dus?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:34 schreef riazop het volgende:
[..]
De meeste ondernemers hebben allang in de gaten dat vluchtelingen gewoon potentiele klanten zijn.
Waarschijnlijk zijn die tokkies die je daar ziet protesteren in Oranje niet de meest ondernemende types. Als ze al een baan hebben.
Exact wat ik dacht.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Tokkies mogen hun mening niet ventileren of die hoef je niet serieus te nemen dus?
Ja, en als je dus Tokkies hebt die het er wel mee eens zijn, wat gebeurt er dan? Hun mening ook niet serieus nemen? Of zijn het dan ineens geen Tokkies meer?quote:
Wilders wil stemmen, veel stemmen, en hij weet precies hoe hij daar aan moet komen. Hij speelt het uitermate slim en tactisch. Daarbij uiteraard in het zadel geholpen door nu Dijkhof, VVD en PvDA.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:33 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
En dat terwijl Wilders dus juist het probleem groter maakt door tegen asielzoekerscentra te protesteren. Als er elders opvang was gekomen was het uitbreiden van de opvang in Oranje niet nodig. Wilders neemt geen enkele verantwoordelijkheid en blijft maar de mensen oproepen tot verzet tegen de opvangplekken. Hij is gewoon onverantwoord bezig en laat de asielzoekers die hier zijn maar ook de mensen die bij een huidige opvang wonen in de kou staan.
Als er iemand heeft bewezen dat hij geen idee heeft van waar hij over praat dan ben jij het wel. Derhalve negeer ik jou nu gewoon.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:37 schreef eddehaas het volgende:
[..]
Hoogersmilde daar je noem je ook wat...
Gewend veel te lopen ? hoe weet jij dat ? Racist!
En praat eens normaal man, klapmongool ?
Waar slaat dat op echt, oh ik kom er niet uit met mn woorden ik scheld iemand uit. Triest.
Ik weet niet wat er dan gebeurt. Dat er dan wat verandert lijkt mij wel een zekerheid. Ik snap alleen niet dat mensen Wilders nu weer blind vertrouwen na zijn geintje een paar terug met de pensioenleeftijd.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:39 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Wat denk je dat er gebeurd als de PVV tijdens de volgende tweede kamer verkiezingen wint. Zelfs bij een absolute meerderheid doet de PVV helemaal niks voor zijn burgers. Geloof je dit niet, Griekenland heeft met zijn linkse bewind al net zo weinig bewerkstelligd tegenover Europa. Dat is precies wat er gebeurt als de PVV aan de macht komt. Het is veel geschreeuw en veel gekrijs maar uiteindelijk gebeurt er gewoon helemaal niks. Dat is namelijk het verschil tussen oppositie en coalitie.
Dat weet ik. En nu?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:40 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
In september 2010 was het alleen nog speelstad oranje en geen opvangcentrum van asielzoekers.
Dan zijn het medestanders / begripvolle mensen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en als je dus Tokkies hebt die het er wel mee eens zijn, wat gebeurt er dan? Hun mening ook niet serieus nemen? Of zijn het dan ineens geen Tokkies meer?
En hoe hoog zal het Tokkie niveau van de immigranten eigenlijk zijn?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en als je dus Tokkies hebt die het er wel mee eens zijn, wat gebeurt er dan? Hun mening ook niet serieus nemen? Of zijn het dan ineens geen Tokkies meer?
Krijg sterk de indruk idd, dat mensen die kritisch zijn Tokkies worden genoemd om hun mening...quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:54 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Dan zijn het medestanders / begripvolle mensen.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)te-helft-vorig-jaar/quote:
Ja, wat houdt het begrip precies in hč.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:56 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
En hoe hoog zal het Tokkie niveau van de immigranten eigenlijk zijn?
Ik vermoed hoog, behoorlijk hoog.
De appeltjes van Oranje beginnen bruine plekken te vertonen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:46 schreef byah het volgende:
Wel ironisch dat juist door dit dorp de ondergang van Nederland begint door te dringen bij het grote publiek
De ondergang van Nederland nog wel, overdrijven is je vak?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:46 schreef byah het volgende:
Wel ironisch dat juist door dit dorp de ondergang van Nederland begint door te dringen bij het grote publiek
Ik neem tokkies die zeuren over het "lawaai" van voetballende asielzoekers inderdaad minder serieus. Véél minder serieus. Jij niet?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Tokkies mogen hun mening niet ventileren of die hoef je niet serieus te nemen dus?
Maar waarom zijn het Tokkies dan? En waarom hoef je het niet serieus te nemen als men klaagt over lawaai?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:07 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik neem tokkies die zeuren over het "lawaai" van voetballende asielzoekers inderdaad minder serieus. Véél minder serieus. Jij niet?
Ik zou ze wel serieus nemen. Iedereen maar tokkies noemen of racisten die zich zorgen maken over de asiel zoekers en overlast vervreemd mensen maar en jaagt deze mensen weg van de politiek. En naar de PVV.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:07 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik neem tokkies die zeuren over het "lawaai" van voetballende asielzoekers inderdaad minder serieus. Véél minder serieus. Jij niet?
quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:34 schreef 2Happy4U het volgende:
Mensen die de inwoners van Oranje tokkies durven te noemen omdat ze geen influx van 1000% willen.Het is toch totaal logisch dat dat nooit gaat werken? Ze spreken de taal niet, ze kennen de gebruiken van Nederland niet en omdat er zo weinig inwoners zijn zullen ze dat ook niet opvangen. En wat moeten die asielzoekers doen in een dorp waar 140 mensen wonen? Ze zullen zich vervelen en dan weten we ook gelijk weer wat de mensen gaan zeggen die deze inwoners 'tokkies' noemen. "Ja er is niets te doen en zitten de hele tijd op elkaar is het niet vreemd dat dit gebeurt."
En het walgelijkste vind ik nog wel dat de mensen die zich sociaal en medelevend durven te noemen die vrouw belachelijk maken.
Jij ook bedankt, bijna net zo hard gelachen!quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:46 schreef byah het volgende:
Bedoel je daarmee dat als je in een dorp woont met 140 mensen en je krijgt ineens 1400 mensen op te vangen en je daar vervolgens wat zorgen om hebt dat je dan een rotte appel bent?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:59 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
De appeltjes van Oranje beginnen bruine plekken te vertonen.
Toen er drie jaar geleden 1600 recreanten 300 dagen per jaar zaten hoorde je die tokkies toch niet?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:21 schreef Megumi het volgende:
[..]
Bedoel je daarmee dat als je in een dorp woont met 140 mensen en je krijgt ineens 1400 mensen op te vangen en je daar vervolgens wat zorgen om hebt dat je dan een rotte appel bent?
Dat zijn geen vluchtelingen. Appels met peren vergelijken is dit.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:26 schreef riazop het volgende:
[..]
Toen er drie jaar geleden 1600 recreanten 300 dagen per jaar zaten hoorde je die tokkies toch niet?
Vluchtelingen brengen een ander soort overlast met zich mee?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:26 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat zijn geen vluchtelingen. Appels met peren vergelijken is dit.
Gemiddelde bezettingsgraad van bungalowparken in NL was in 2012 39%. Tijdens schoolvakanties meer, tijdens laagseizoen veel minder. Bovendien, ben je wel eens in een bungalowpark geweest?, het gaat er over het algemeen vrij rustig aan toe. Nu krijgen ze een bezettingsgraad van 87,5% om de oren, van mensen die daar zo wat 24/7 aanwezig zijn, kan me voorstellen dat dit leidt tot geluidsoverlast alleen al.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:26 schreef riazop het volgende:
[..]
Toen er drie jaar geleden 1600 recreanten 300 dagen per jaar zaten hoorde je die tokkies toch niet?
Ik zou eerder zeggen dat toeristen vergelijken met wellicht zwaar getraumatiseerde vluchtelingen geen hout snijd. En vraag me puur praktisch ook af of een klein dorp wel de voorzieningen heeft om zaken op te lossen als er wat fout gaat.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:31 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Vluchtelingen brengen een ander soort overlast met zich mee?
Gisteren hoorde ik de voornaamste klachten bij Pauw: de internetverbinding viel weg (schijnbaar door de komst van de asielzoekers) en de bussen zaten vol.
First world problems dit.
De gemeente MiddenDrenthe waar wijk Oranje onder valt heeft bijna 35.000 inwoners...quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:33 schreef Trommeldaris het volgende:
Waarom worden de vluchtelingen trouwens niet per gemeente naar ratio gehuisvest? Is daar een reden voor?
Maar Amsterdam wil er maximaal 1250 of zoiets. Daar doel ik op. Die hoort de hoofdmoot te krijgen. Niet gemeente MiddenDrenthe.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:34 schreef riazop het volgende:
[..]
De gemeente MiddenDrenthe waar wijk Oranje onder valt heeft bijna 35.000 inwoners...
Jawel hoor. De PVV heeft dat gezegdquote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:31 schreef Tomatenboer het volgende:
Dat asielzoekers hier massaal vrouwen en kinderen komen vermoorden en verkrachten daar geloof ik namelijk niet in.
In Amsterdam staat ook geen recreatiepark met 800 bungalows leegquote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:36 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Maar Amsterdam wil er maximaal 1250 of zoiets. Daar doel ik op. Die hoort de hoofdmoot te krijgen. Niet gemeente MiddenDrenthe.
Buiten dat vind ik dat de grote steden veel meer woningen moete bijbouwen. Maar dat is een ander verhaal.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:36 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Maar Amsterdam wil er maximaal 1250 of zoiets. Daar doel ik op. Die hoort de hoofdmoot te krijgen. Niet gemeente MiddenDrenthe.
Waarom zijn dit Tokkies, je hebt daar nog geen antwoord op gegeven.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:36 schreef riazop het volgende:
[..]
De klachten van geluidsoverlast van Oranje tokkies gaan over voetballende asielzoekers.
Deze klagers aub NOOIT meer serieus nemen. Verzuurde parasieten.
quote:
En ja, die komen allemaal naar ofwel Duitsland ofwel Zweden ofwel Nederland.quote:De Griekse havenstad Piraeus heeft binnen twaalf uur 12.000 vluchtelingen op de kades ontvangen. Veerboten brachten dinsdagavond 7000 migranten die afkomstig waren van de eilanden Lesbos en Chios. Woensdagochtend kwamen daar nog eens 5000 mensen bij die waren opgehaald op de Noord-Egeīsche eilanden.
Parasieten?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:36 schreef riazop het volgende:
[..]
De klachten van geluidsoverlast van Oranje tokkies gaan over voetballende asielzoekers.
De gemeente Midden Drenthe heeft 35.000 inwquote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:50 schreef Smack10 het volgende:
[..]
De mensen in Oranje nemen met 130 inwoners al 700 asielzoekers op en dan durf jij nog te zeggen dat ze niet solidair etc. zijn?
Een paar gewoon praktische vragen die ik zou hebben? Voor de staatssecretaris.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:36 schreef riazop het volgende:
[..]
Ben jij soms een fan van die man? Dat je hem er altijd weer bijhaalt.?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:53 schreef Loekie1 het volgende:
We zitten gewoon met Erdogan in onze maag die de stromen nog eens een zetje geeft.
Was het maar waar!quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:52 schreef deedeetee het volgende:
Veel van die gasten vertrekken naar betere oorden zoals Nederland.
VEEL te weinig.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:52 schreef Megumi het volgende:
[..]
3-Wat wordt er gedaan aan integratie? En de aanpak van mogelijk extremisme en misdaad in de azc.
...
Jaquote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:52 schreef Megumi het volgende:
[quote]Op woensdag 7 oktober 2015 11:52 schreef Megumi het volgende:
[..]
2-Gezinnen met kinderen die hier lang worden opgevangen en waarvan die kinderen dan jaren in Nederland onderwijs genoten hebben worden die bij geen recht op verblijf dan ook uitgezet?
Beleid heb ik geen boodschap aan de praktijk is dat het uitzetten van illegalen en uitgeprocedeerde asielzoekers in de meeste gevallen niet lukt die meeste blijven gewoon.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:57 schreef riazop het volgende:
[..]
VEEL te weinig.
Het asielbeleid van Nederland is gericht op terugkeer immers. Vandaar dat het aanleren van de Nederlandse taal niet wordt gestimuleerd
Meeste asielzoekers willen naar UK, Duitsland of Zweden. Daarom komen er een miljoen naar Duitsland dit jaar en 150.000 naar Zweden.
Daar MOET je vanaf dag 1 taal leren en kun je snel werken.
In NL MOET je wachten op je verblijfsvergunning en wordt geen cursus Nederlands verplicht (anders zou je kunnen blijven nietwaar?)
Kinder pardon en dergelijke is aan jou voorbij gegaan?quote:
Niet zo'n fan als jij waarschijnlijk.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:54 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ben jij soms een fan van die man? Dat je hem er altijd weer bijhaalt.?
Ken jij mij dan?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:00 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Niet zo'n fan als jij waarschijnlijk.
Veel blijven .quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:59 schreef Megumi het volgende:
[..]
...de praktijk is dat het uitzetten van illegalen en uitgeprocedeerde asielzoekers in de meeste gevallen niet lukt die meeste blijven gewoon.
Gelukkig zijn er uitzonderingen op de idiote wet.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:00 schreef Megumi het volgende:
[..]
Kinder pardon en dergelijke is aan jou voorbij gegaan?
Het lukt juist vaak wel en heel veel asielzoekers gaan ook weer terug.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:59 schreef Megumi het volgende:
[..]
Beleid heb ik geen boodschap aan de praktijk is dat het uitzetten van illegalen en uitgeprocedeerde asielzoekers in de meeste gevallen niet lukt die meeste blijven gewoon.
Waarom is die wet idioot? Het is een logisch gevolg van het niet uitvoeren van een tijdige terugkeer beleid. Een kind terugsturen naar een land waar het geen binding meer mee heeft lijkt mij niet humaan?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:02 schreef riazop het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er uitzonderingen op de idiote wet.
Gelukkig maar!quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:59 schreef Megumi het volgende:
[..]
Beleid heb ik geen boodschap aan de praktijk is dat het uitzetten van illegalen en uitgeprocedeerde asielzoekers in de meeste gevallen niet lukt die meeste blijven gewoon.
Heb je je al opgegeven om onze asielzoekers spellingsles te gevenquote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Mis ik iets? Staan geen cijfers in over de blijvers?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:03 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het lukt juist vaak wel en heel veel asielzoekers gaan ook weer terug.
http://statline.cbs.nl/St(...)1627&HDR=T,G2&STB=G1
De wet is nu juist dat er ALTIJD wordt teruggestuurd. Het kinderpardon is een UITZONDERING op die wet, waarbij de handtekening van de minsiter per geval noodzakelijk isquote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:04 schreef Megumi het volgende:
[..]
Waarom is die wet idioot? Het is een logisch gevolg van het niet uitvoeren van een tijdige terugkeer beleid. Een kind terugsturen naar een land waar het geen binding meer mee heeft lijkt mij niet humaan?
Ik denk dat die boosheid er vooral op gericht is dat ze volkomen voor het blok gezet zijn en dat gemaakte afspraken overboord zijn gegooid.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je hebt geen enkel begrip voor hun boosheid?
Ja dat snap ik. Maar vraag het aan Mutantquote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:07 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik denk dat die boosheid er vooral op gericht is dat ze volkomen voor het blok gezet zijn en dat gemaakte afspraken overboord zijn gegooid.
Dus in 2014 33,375 mensen met de verplichting om te vertrekken en maar liefst 8,000 die ook zijn vertrokken.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:03 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:06 schreef riazop het volgende:
[..]
De wet is nu juist dat er ALTIJD wordt teruggestuurd. Het kinderpardon is een UITZONDERING op die wet, waarbij de handtekening van de minsiter per geval noodzakelijk is
twitter:fonslambie twitterde op woensdag 07-10-2015 om 12:09:21#PVV-leider Wilders: "#Dijkhoff moet afblijven van #Oranje, maar mensen moeten ook afblijven van de auto van @dijkhoff. Dat kan ook niet." reageer retweet
Een debat is ook niet nodig denk ik. Want het wordt er toch wel doorgedrukt.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:11 schreef Dutchguy het volgende:
Er zal overigens wel weer geen debat komen over de asielsituatie want wat zijn ze bang om Wilders nog groter te maken in Den Haag. Angst regeert.
Maar het zou politiek gezien nogal rampzalig zijn.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:14 schreef Megumi het volgende:
[..]
Een debat is ook niet nodig denk ik. Want het wordt er toch wel doorgedrukt.
Klopt er is een grote groep mensen die wel moeten vertrekken maar niet kunnen vertrekken door veel verschillende omstandigheden. Die blijven dus aldoor als met verplichting tot vertrek in de statistiek staan en zullen waarschijnlijk nooit als vertrokken in de statistiek komen. Dat zijn de mensen van de bed bad en brood regelingen. Ik noem dat de dode paarden waar de overheid aan blijft trekken. Dat staat wel los van de vele afgewezen asielzoekers die dus gewoon vertrekken. Op een instroom van jarenlang 15.000 asielzoekers is een vertrek van 8.000 toch best veel.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:07 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dus in 2014 33,375 mensen met de verplichting om te vertrekken en maar liefst 8,000 die ook zijn vertrokken.
Juist ja..
Dat is gewoon onderdeel van het systeem beslissingen nemen die tegen een algemeen belang in gaan. Zeker de wat grotere projecten en problemen lopen vaak ook wat kosten aan gaat vaak rampzalig af.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:19 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Maar het zou politiek gezien nogal rampzalig zijn.
Ik denk eerder dat Klaas een inschattingsfoutje gemaakt heeft met betrekking op de mening van de bewoners.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:29 schreef Sosa het volgende:
Die inwoners van Oranje blokkeerden ook de weg waar de bussen aankwamen. Lekker verhaal dan, wat moeten de vluchtelingen wel niet denken? Vast en zeker dat Nederlanders allemaal egoistische, bekrompen mensen zijn.. oh wachtGelukkig kwam het later vannacht nog goed.
Dijksma had het wel van tevoren beter kunnen aankondigen en/of verwoorden, maar de situatie is nu eenmaal zoals ze is. Bewoners kunnen zich beter constructief opstellen lijkt me.
Oh, en hier een mooi stukje: http://nos.nl/artikel/206(...)-niet-toevallig.html
ja dat heeft ie. Had ie wel handiger kunnen aanpakken..quote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:34 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat Klaas een inschattingsfoutje gemaakt heeft met betrekking op de mening van de bewoners.
Dan ben je een incompetente stommeling en hoor je niet op die plekquote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:34 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat Klaas een inschattingsfoutje gemaakt heeft met betrekking op de mening van de bewoners.
Er vertrekken veel meer mensen terug naar El Salvador en Honduras, dan er moeten van de IND?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:03 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wel bij de VVD hoor....quote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:41 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Dan ben je een incompetente stommeling en hoor je niet op die plek
Nee dan ben je een politicus.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:41 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Ik weet niet wie het vanochtend zei in dit topic, maar de opvangplekken zijn op, klaasie probeert wanhopig nog plekken te creeeren.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:41 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Klopt, en dat gaat dan zonder inspraakprocedures idd.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:44 schreef icloud het volgende:
[..]
Ik weet niet wie het vanochtend zei in dit topic, maar de opvangplekken zijn op, klaasie probeert wanhopig nog plekken te creeeren.
Maakt het wat uit wat dat volk denkt?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:29 schreef Sosa het volgende:
Die inwoners van Oranje blokkeerden ook de weg waar de bussen aankwamen. Lekker verhaal dan, wat moeten de vluchtelingen wel niet denken? Vast en zeker dat Nederlanders allemaal egoistische, bekrompen mensen zijn.. oh wachtGelukkig kwam het later vannacht nog goed.
Dijksma had het wel van tevoren beter kunnen aankondigen en/of verwoorden, maar de situatie is nu eenmaal zoals ze is. Bewoners kunnen zich beter constructief opstellen lijkt me.
Oh, en hier een mooi stukje: http://nos.nl/artikel/206(...)-niet-toevallig.html
Deze dame vangt 2 vluchtelingen, een dokter en een tandarts op
Blijkbaar wel.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:42 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Er vertrekken veel meer mensen terug naar El Salvador en Honduras, dan er moeten van de IND?
Wat de fuck maakt het uit wat de vluchtelingen wel niet denken? Jij geeft ook geen ene zak om de mening van de mensen die de weg blokkeerden.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:29 schreef Sosa het volgende:
Die inwoners van Oranje blokkeerden ook de weg waar de bussen aankwamen. Lekker verhaal dan, wat moeten de vluchtelingen wel niet denken?
Natuurlijk niet maar dat is al jaren bekend.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:47 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Maakt het wat uit wat dat volk denkt?
twitter:NUnl twitterde op woensdag 07-10-2015 om 12:49:43Dijkhoff sluit verdere gedwongen opvang asielzoekers niet uit: http://t.co/sBGFEL80RB reageer retweet
Ik lees dat het volk uit Tokkies bestaat dus dan hoef je niet te luisteren.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:47 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Maakt het wat uit wat dat volk denkt?
Aangezien het met inspraakprocedures maanden dan wel jaren gaat duren, is daar ook wel iets voor te zeggen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt, en dat gaat dan zonder inspraakprocedures idd.
Ja, nou ja, wat ik begrijp zitten ze gewoon met de handen in het haar, er is onvoldoende opvangcapaciteit op dit moment... en mensen buiten laten slapen willen ze uiteraard niet.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Aangezien het met inspraakprocedures maanden dan wel jaren gaat duren, is daar ook wel iets voor te zeggen.
Overigens past imo tijdelijke huisvesting van asielzoekers in een vakantiepark prima in de oorspronkelijke bestemming. Of er nu asielzoekers of vakantiegangers zitten, maakt qua ruimtelijke ordening niet echt veel verschil uit.
Volgens mij is de wet duidelijk.....quote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt, en dat gaat dan zonder inspraakprocedures idd.
Precies. En dan kun je niet eerst een bewonersavond gaan beleggen, want dan ben je al weer drie weken verder.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, nou ja, wat ik begrijp zitten ze gewoon met de handen in het haar, er is onvoldoende opvangcapaciteit op dit moment... en mensen buiten laten slapen willen ze uiteraard niet.
Dan kun je nog ergens noodopvang afdwingen waar je geen afspraak hebt gemaakt die je moet breken.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Precies. En dan kun je niet eerst een bewonersavond gaan beleggen, want dan ben je al weer drie weken verder.
Alleen vind ik dat ze de NLse bevolking daarover wel fatsoenlijk moeten inlichten dus. Leg maar uit in hoeverre je nu in de problemen bent gekomen, met elke dag weer 10 bussen vluchtelingen (of meer) die je moet huisvesten...quote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Precies. En dan kun je niet eerst een bewonersavond gaan beleggen, want dan ben je al weer drie weken verder.
Het coa heeft die allang opgeeist.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:00 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dan kun je nog ergens noodopvang afdwingen waar je geen afspraak hebt gemaakt die je moet breken.
Ik denk dat ze het Nederlandse volk niet serieus genomen nemen om ze in te lichten :pquote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Alleen vind ik dat ze de NLse bevolking daarover wel fatsoenlijk moeten inlichten dus. Leg maar uit in hoeverre je nu in de problemen bent gekomen, met elke dag weer 10 bussen vluchtelingen (of meer) die je moet huisvesten...
Shit is aan nu.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:52 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:NUnl twitterde op woensdag 07-10-2015 om 12:49:43Dijkhoff sluit verdere gedwongen opvang asielzoekers niet uit: http://t.co/sBGFEL80RB reageer retweet
Waarom? Omdat wilders er dan 5 zetels bijkrijgt?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:19 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Maar het zou politiek gezien nogal rampzalig zijn.
En ondertussen loopt Wilders maar te roepen dat mensen tegen opvang van asielzoekers moeten zijn waardoor het probleem dus steeds groter wordt.quote:
De echte regeringspartijen+sgp zullen allemaal inzien dat deze vluchtelingen ergens naar toe moeten, en dat een maand keuvelen geen oplossing is.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:03 schreef riazop het volgende:
[..]
Waarom? Omdat wilders er dan 5 zetels bijkrijgt?
Laat ze dan eens met woningbouw beginnen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:04 schreef icloud het volgende:
[..]
De echte regeringspartijen+sgp zullen allemaal inzien dat deze vluchtelingen ergens naar toe moeten, en dat een maand keuvelen geen oplossing is.
Die mensen moeten gewoon zum hausen op termijn, dus ik zie niet in wat tijdelijke opvang te maken heeft met het probleem van te weinig woningen?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:05 schreef riazop het volgende:
[..]
Laat ze dan eens met woningbouw beginnen.
In Zweden en Duitsland denken ze daar anders over.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:06 schreef icloud het volgende:
[..]
Die mensen moeten gewoon zum hausen op termijn, ...
Dan krijg je dus van die uitbarstingen als in Oranje, ik denk dat de politiek daar ook niet op zit te wachten, of wel?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:01 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het Nederlandse volk niet serieus genomen nemen om ze in te lichten :p
Ja verstandig, maar ik betwijfel of daar enige draagkracht voor is.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:08 schreef riazop het volgende:
[..]
In Zweden en Duitsland denken ze daar anders over.
Daar zien ze de nieuwkomers als potentieel productieve mensen die hun landen kunnen versterken en wordt ze direct de taal geleerd.
Als ze dat als een optie hadden gezien hadden ze het wel gedaan denk ik. Lijkt er op dat de burger over dit gewoon niks te zeggen heeft.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dan krijg je dus van die uitbarstingen als in Oranje, ik denk dat de politiek daar ook niet op zit te wachten, of wel?
Als je kijkt hoe sommige mensen reageren, het lijkt of de burgeroorlog al begonnen is.
Ik denk dat als ze uitleggen hoe de vlag er voorstaat er iig wel begrip ontstaat... Ook zul je dan natuurlijk echt moeten gaan nadenken over een maximum, wellicht dat ze dat niet echt willen.
hij hoeft niet te roepen, mensen zijn sowieso wel tegen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:03 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
En ondertussen loopt Wilders maar te roepen dat mensen tegen opvang van asielzoekers moeten zijn waardoor het probleem dus steeds groter wordt.
Nee de burgemeester heeft een probleem veroorzaakt en probeert dat op de minister af te wentelen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:09 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Als ze dat als een optie hadden gezien hadden ze het wel gedaan denk ik. Lijkt er op dat de burger over dit gewoon niks te zeggen heeft.
quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:03 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
En ondertussen loopt Wilders maar te roepen dat mensen tegen opvang van asielzoekers moeten zijn waardoor het probleem dus steeds groter wordt.
Welke uitleg ga je geven? Dat opvang faalt, men het niet meer aankan, opvangplekken tekort komen en dat er week op week meer mensen bij gaan komen? Niet echt een geruststellend verhaal.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dan krijg je dus van die uitbarstingen als in Oranje, ik denk dat de politiek daar ook niet op zit te wachten, of wel?
Als je kijkt hoe sommige mensen reageren, het lijkt of de burgeroorlog al begonnen is.
Ik denk dat als ze uitleggen hoe de vlag er voorstaat er iig wel begrip ontstaat... Ook zul je dan natuurlijk echt moeten gaan nadenken over een maximum, wellicht dat ze dat niet echt willen.
Hoezo heeft de burgemeester een probleem veroorzaakt?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:11 schreef icloud het volgende:
[..]
Nee de burgemeester heeft een probleem veroorzaakt en probeert dat op de minister af te wentelen.
We hebben 600.000 werklozen en krijgen er nu zo 30.000 tot 40.000 extra mensen bij die een baan willen. Ik zie niet in hoe we daar draagkracht voor gaan creëren.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:09 schreef icloud het volgende:
[..]
Ja verstandig, maar ik betwijfel of daar enige draagkracht voor is.
Burgeroorlog? Welnee.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Een maximum stellen is wellicht ook niet wat men verwacht in EU verband. En aangezien de vluchtelingen vooralsnog blijven komen, zullen de opvangmogelijkheden verder afnemen. Zal de staats steeds vaker vluchtelingen onderbrengen zonder inspraak van burgers en zal het verzet hiertegen groter worden... Lijkt me ook een heilloze weg trouwens.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:09 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Als ze dat als een optie hadden gezien hadden ze het wel gedaan denk ik. Lijkt er op dat de burger over dit gewoon niks te zeggen heeft.
Nee, klopt, maar wel eerlijk.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welke uitleg ga je geven? Dat opvang faalt, men het niet meer aankan, opvangplekken tekort komen en dat er week op week meer mensen bij gaan komen? Niet echt een geruststellend verhaal.
Hoe laag moet het werkloosheidscijfer dan precies zijn, alvorens we weer asielzoekers binnen kunnen halen?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
We hebben 600.000 werklozen en krijgen er nu zo 30.000 tot 40.000 extra mensen bij die een baan willen. Ik zie niet in hoe we daar draagkracht voor gaan creëren.
Ach, dat is een zeer kleine minderheid. Het gros van de tegenstanders gedraagt zich gewoon normaal.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn echt uit de bocht aan het vliegen.
Maar hij roept het wel en roept op tot verzet als leider van een grote politieke partij vind ik dat onverantwoord. Het probleem in Oranje ontstaat doordat er te weinig opvang elders is. Als wilders een lijst met gemeentes gaat opnoemen en die gemeentes gaat veroordelen voor het openen van een asielzoekers centrum dan zadelt hij dus ook Oranje op met meer asielzoekers. Hij kan rustig roepen dat er geen asielzoekers meer binnen moeten komen en dat de grenzen dicht moeten maar hij is ook bezig de opvang van mensen die hier al zijn tegen te werken en dat veroorzaakt nu grote problemen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
hij hoeft niet te roepen, mensen zijn sowieso wel tegen.
Kennelijk.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:03 schreef riazop het volgende:
[..]
Waarom? Omdat wilders er dan 5 zetels bijkrijgt?
In de wet staat dat de gemeente verplicht is asielzoekers op te nemen die de minister hem toewijst, de burgemeester wilde persee de rest van zijn gemeente schoon houden en heeft daarom een covenant met de minister afgesloten om 700 asielzoekers in oranje te dumpen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:12 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoezo heeft de burgemeester een probleem veroorzaakt?
Als je uitgaat van 3000 aanmeldingen per week, ik gok dat er nog meer zijn, kom je al uit op 156.000 mensen per jaar die een baan nodig hebben maar een uitkering gaan ontvangen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
We hebben 600.000 werklozen en krijgen er nu zo 30.000 tot 40.000 extra mensen bij die een baan willen. Ik zie niet in hoe we daar draagkracht voor gaan creëren.
Minimumloon omlaag. Er is voldoende werk, alleen willen de linksen niet dat dit rendabel wordt, dan moet hun achterban immers uit de sociale woning, de straat op en naar werk, alwaar inspanning moet worden verricht voor een bepaalde beloning. Tegen alle linkse dogma's in.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
0quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe laag moet het werkloosheidscijfer dan precies zijn, alvorens we weer asielzoekers binnen kunnen halen?
Ik denk dat je werkloosheidcijfers helemaal niet moet gebruiken om de immigrantentoestroom te rechtvaardigen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe laag moet het werkloosheidscijfer dan precies zijn, alvorens we weer asielzoekers binnen kunnen halen?
Dit soort mensen zijn bereid om alles aan te pakken, en willen graag de dirty jobs doen waar de hollander zijn neus voor ophaalt.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit dus.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:17 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Minimumloon omlaag. Er is voldoende werk, alleen willen de linksen niet dat dit rendabel wordt, dan moet hun achterban immers uit de sociale woning, de straat op en naar werk, alwaar inspanning moet worden verricht voor een bepaalde beloning. Tegen alle linkse dogma's in.
Dan moet er maar eens een keer een politicus opstaan met , vies woord in NL, "VISIE".quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:09 schreef icloud het volgende:
[..]
Ja verstandig, maar ik betwijfel of daar enige draagkracht voor is.
Ik ken er geen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
hij hoeft niet te roepen, mensen zijn sowieso wel tegen.
Waarom haal je dat getal dan aan? Of kun je het wel gebruiken om mensen de toegang te ontzeggen, maar niet om ze welkom te heten?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik denk dat je werkloosheidcijfers helemaal niet moet gebruiken om de immigrantentoestroom te rechtvaardigen.
300.000 vacatures is een interessanter cijfer inderdaadquote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik denk dat je werkloosheidcijfers helemaal niet moet gebruiken om de immigrantentoestroom te rechtvaardigen.
Wat zit je nou zo achterlijk te lullen man?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom haal je dat getal dan aan? Of kun je het wel gebruiken om mensen de toegang te ontzeggen, maar niet om ze welkom te heten?
Zeg dan gewoon dat je wil dat Nederland geen asielzoekers opneemt.
Nou nee, het fabeltje dat er veel laagopgeleid werk is te vinden waar vacatures lastig te vervullen zijn is anno 2015 niet echt meer vol te houden.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:18 schreef icloud het volgende:
[..]
Dit soort mensen zijn bereid om alles aan te pakken, en willen graag de dirty jobs doen waar de hollander zijn neus voor ophaalt.
Er is genoeg werk in nederland, je moet je er alleen overheen zetten.
die willen niet verhuizen om de 300.000 vacatures in te vullenquote:
En dit. Bepaald werk is erg ondankbaar maar wel nodig.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:18 schreef icloud het volgende:
[..]
Dit soort mensen zijn bereid om alles aan te pakken, en willen graag de dirty jobs doen waar de hollander zijn neus voor ophaalt.
Er is genoeg werk in nederland, je moet je er alleen overheen zetten.
Sterker, dat zal nog heel lang het geval blijven.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou nee, het fabeltje dat er veel laagopgeleid werk is te vinden waar vacatures lastig te vervullen zijn is anno 2015 niet echt meer vol te houden.
Onzin mijn vrouw werkt bij een uitzendbureau, ze springen daar om boerenknechten, landbouwseizoenswerkers, en heeeeeeeeel veel mensen in de tuinbouw.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou nee, het fabeltje dat er veel laagopgeleid werk is te vinden waar vacatures lastig te vervullen zijn is anno 2015 niet echt meer vol te houden.
Omdat mensen die pro-immigratie zijn zo hard blijven beweren dat migranten nodig zouden zijn in ons land, terwijl we zelf al 600.000 werklozen hebben. Dit rijmt dus niet met elkaar.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom haal je dat getal dan aan?
Ik zeg dat het een slecht argument is om uberhaupt een migrantenstroom te rechtvaardigen. Beter gebruikt men het oorlogsargument, waardoor we dus alleen mensen opvangen die vluchten voor hun leven, niet de mensen die hopen er persoonlijk beter door te worden door hier te komen.quote:Of kun je het wel gebruiken om mensen de toegang te ontzeggen, maar niet om ze welkom te heten?
Leg geen woorden in mijn mond. Ik wil dat Nederland alleen asielzoekers opneemt die daadwerkelijk gevlucht zijn voor oorlog of geweld. Dat zijn er dus ruwweg 1/3e van wat er nu binnenkomt.quote:Zeg dan gewoon dat je wil dat Nederland geen asielzoekers opneemt.
Ze moeten er ook niet om springen maar ze een baan geven.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:23 schreef icloud het volgende:
[..]
Onzin mijn vrouw werkt bij een uitzendbureau, ze springen daar om boerenknechten, landbouwseizoenswerkers, en heeeeeeeeel veel mensen in de tuinbouw.
Dit is het werkelijke probleem in oranjequote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:17 schreef icloud het volgende:
[..]
In de wet staat dat de gemeente verplicht is asielzoekers op te nemen die de minister hem toewijst, de burgemeester wilde persee de rest van zijn gemeente schoon houden en heeft daarom een covenant met de minister afgesloten om 700 asielzoekers in oranje te dumpen.
Nu de minister nog meer asielzoekers toewijst aan de gemeente, is de burgemeester in de problemen gekomen, hij moet de asielzoekers accepteren(kan hij geen bezwaar maken) maar hij heeft ook alle opvangplekken veilig gesteld(oranje maar 700, de rest geen). de burgervader zit dus in een spagaat.
De minister heeft het nu geforceerd, de burgervader had er ook voor kunnen kiezen om de andere 700 te verdelen over de hele gemeente.
Zucht. Houd je er anders effe lekker buiten als je niet weet waar het over gaat, flapdrol.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:20 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wat zit je nou zo achterlijk te lullen man?
Wij zitten in de EU. Het staat honderden miljoenen Europeanen vrij om hier te komen werken. Laaggeschoold werk is al bezet en anders kunnen de werkgevers over de grens kijken.
Die 300.000 heb je regelrecht uit je duim gezogen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:21 schreef riazop het volgende:
[..]
die willen niet verhuizen om de 300.000 vacatures in te vullen
Of ze vinden hun uitkering prettiger dan werken of zo
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)vv-vacatures-art.htmquote:Eind juni 2015 stonden er, gecorrigeerd voor seizoeninvloeden, 131 duizend vacatures open. Dat zijn er 6 duizend meer dan een kwartaal eerder. Hiermee neemt het aantal vacatures voor het achtste kwartaal op rij toe. Het herstel op arbeidsmarkt zet hiermee gestaag door.
Genoeg sollicitanten, maar weinig geschikt, bazen zijn slecht te spreken over kwaliteit en snelheid.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:24 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ze moeten er ook niet om springen maar ze een baan geven.
En we hebben ook geen garantie dat immigranten dat wel gaan doen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:22 schreef riazop het volgende:
[..]
Sterker, dat zal nog heel lang het geval blijven.
De meeste Hollanders gaan echt niet werken op een laagbetaalde kutbaan
er is veel meer vraag naar werkkrachten als er officieel vacatures zijn. Multiplier van minstens 2quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die 300.000 heb je regelrecht uit je duim gezogen.
...
Dus eigenlijk zijn de banen er niet. Het is een bekend probleem werkgevers die klagen over slecht personeel en tegelijkertijd niet willen betalen voor goed personeel en goede arbeidsomstandigheden. If you pay peanuts, you get monkeys.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:25 schreef icloud het volgende:
[..]
Genoeg sollicitanten, maar weinig geschikt, bazen zijn slecht te spreken over kwaliteit en snelheid.
De tuinbouw heeft liever dat we een volle bus uit polen importeren dan hun eigen volk. dat is toch waanzin.
Ik zie niet in hoe de huidige immigranten de geschetste problemen zullen gaan oplossen. Er is geen enkele garantie dat deze mensen opeens wel kwaliteit, snelheid en laag salaris gaan accepteren of gaan uitvoeren.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:25 schreef icloud het volgende:
[..]
Genoeg sollicitanten, maar weinig geschikt, bazen zijn slecht te spreken over kwaliteit en snelheid.
De tuinbouw heeft liever dat we een volle bus uit polen importeren dan hun eigen volk. dat is toch waanzin.
Mijn kinderen hebben op een school gezeten met voornamelijk asielzoekers, die vaders schreeuwde om werk, en als ik zag hoe ze erbij zaten snap ik dat wel, in zo oude vieze stacaravan.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En we hebben ook geen garantie dat immigranten dat wel gaan doen.
Dat argument is volgens mij alleen gebruikt door Duitse werkgeversbonden. Persoonlijk hoop ik dat onze nieuwe vrienden snel een naam vinden, maar het is mijns inziens niet de reden dat we ze welkom heten. Dat doen we omdat deze mensen op de vlucht zijn.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Omdat mensen die pro-immigratie zijn zo hard blijven beweren dat migranten nodig zouden zijn in ons land, terwijl we zelf al 600.000 werklozen hebben. Dit rijmt dus niet met elkaar.
Prima. Maar dan moet jij ook kappen met om de haverklap het werkloosheidscijfer te posten.quote:Ik zeg dat het een slecht argument is om uberhaupt een migrantenstroom te rechtvaardigen. Beter gebruikt men het oorlogsargument, waardoor we dus alleen mensen opvangen die vluchten voor hun leven, niet de mensen die hopen er persoonlijk beter door te worden door hier te komen.
Prima. Zijn we het eens.quote:Leg geen woorden in mijn mond. Ik wil dat Nederland alleen asielzoekers opneemt die daadwerkelijk gevlucht zijn voor oorlog of geweld. Dat zijn er dus ruwweg 1/3e van wat er nu binnenkomt.
Ik denk ook eerder dat we het in die hoek moeten zoeken.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:27 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zijn de banen er niet. Het is een bekend probleem werkgevers die klagen over slecht personeel en tegelijkertijd niet willen betalen voor goed personeel en goede arbeidsomstandigheden. If you pay peanuts, you get monkeys.
Ik zou ook helemaal niet tegen het idee zijn om werken (en TAAL!) te verplichten voor asielzoekers.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En we hebben ook geen garantie dat immigranten dat wel gaan doen.
Dat zijn mensen die niet zo artelijk verwend zijn als de nederlander, en geen modern duur leven gewend zijn.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe de huidige immigranten de geschetste problemen zullen gaan oplossen. Er is geen enkele garantie dat deze mensen opeens wel kwaliteit, snelheid en laag salaris gaan accepteren of gaan uitvoeren.
Nou nee, user 'riazop' in dit topic haalde het aan om aan te geven dat Nederland hetzelfde zou moeten doen. Daar reageerde ik (indirect) dan ook op.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat argument is volgens mij alleen gebruikt door Duitse werkgeversbonden. Persoonlijk hoop ik dat onze nieuwe vrienden snel een naam vinden, maar het is mijns inziens niet de reden dat we ze welkom heten. Dat doen we omdat deze mensen op de vlucht zijn.
Ik zou niet weten waarom ik dat zou moeten doen, aangezien gebruikers in dit topic toch echt de potentiële werkgelegenheid voor deze immigranten aanhaalden.quote:Prima. Maar dan moet jij ook kappen met om de haverklap het werkloosheidscijfer te posten.
Het wordt nog eens wat.quote:Prima. Zijn we het eens.
Waarom alleen daarbij stoppen dan? Dit past mooi in de shock doctrine van Naomi Wolf toch?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:17 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Minimumloon omlaag. Er is voldoende werk, alleen willen de linksen niet dat dit rendabel wordt, dan moet hun achterban immers uit de sociale woning, de straat op en naar werk, alwaar inspanning moet worden verricht voor een bepaalde beloning. Tegen alle linkse dogma's in.
Waarom komen de polen(die het een stuk beter hebben financieel gezien dan iemand uit syrie) dan wel massaal?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe de huidige immigranten de geschetste problemen zullen gaan oplossen. Er is geen enkele garantie dat deze mensen opeens wel kwaliteit, snelheid en laag salaris gaan accepteren of gaan uitvoeren.
Ik zie graag wat onderbouwing van je beweringen. Wat ik tot nu heb gezien zijn mensen die gewend zijn aan een behoorlijk luxueus leventje met smartphones en sieraden. Maar ik laat me graag overhalen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:30 schreef icloud het volgende:
[..]
Dat zijn mensen die niet zo artelijk verwend zijn als de nederlander, en geen modern duur leven gewend zijn.
Die hebben nog respect voor in onze ogen goedkopen baantjes en historische ambacht.
Hier zou het om moeten gaanquote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:17 schreef icloud het volgende:
[..]
In de wet staat dat de gemeente verplicht is asielzoekers op te nemen die de minister hem toewijst, de burgemeester wilde persee de rest van zijn gemeente schoon houden en heeft daarom een covenant met de minister afgesloten om 700 asielzoekers in oranje te dumpen.
Nu de minister nog meer asielzoekers toewijst aan de gemeente, is de burgemeester in de problemen gekomen, hij moet de asielzoekers accepteren(kan hij geen bezwaar maken) maar hij heeft ook alle opvangplekken veilig gesteld(oranje maar 700, de rest geen). de burgervader zit dus in een spagaat.
De minister heeft het nu geforceerd, de burgervader had er ook voor kunnen kiezen om de andere 700 te verdelen over de hele gemeente.
Geen idee, maar volgens mij hebben wij op gebied van cultuur, normen en waarden en leefsituatie meer overeenkomsten met een Oostblokland dan met een land uit het Midden-Oosten.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:31 schreef icloud het volgende:
[..]
Waarom komen de polen(die het een stuk beter hebben financieel gezien dan iemand uit syrie) dan wel massaal?
Klopt maar ik neem aan dat je het mij eens bent dat de levensstandaard in polen veel hoger is dan in syrie, iran of irak?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Geen idee, maar volgens mij hebben wij op gebied van cultuur, normen en waarden en leefsituatie meer overeenkomsten met een Oostblokland dan met een land uit het Midden-Oosten.
Ik zie vluchtelingen dan ook op de EERSTE plaats als een KANS voor ingeslapen en krimpend Nederland.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou nee, user 'riazop' in dit topic haalde het aan om aan te geven dat Nederland hetzelfde zou moeten doen. ...
Ingeslapen NL? NL staat in alle beschikbare lijstjes in de top 5.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:38 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik zie vluchtelingen dan ook op de EERSTE plaats als een KANS voor ingeslapen en krimpend Nederland.
Polen werken heel hard, zijn flexibel en hebben niet zoveel spatjes tegen de baas.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:31 schreef icloud het volgende:
[..]
Waarom komen de polen(die het een stuk beter hebben financieel gezien dan iemand uit syrie) dan wel massaal?
Laat je niets wijsmaken. Zonder stevige immigratie gaat Nederland hard op weg om een krimpstaat te worden.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
NL staat in alle beschikbare lijstjes in de top 5. ....
Hebben ze dus meer gemeen met Syriers dan met Hollanders.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Polen werken heel hard, zijn flexibel en hebben niet zoveel spatjes tegen de baas.
twitter:RTLnieuws twitterde op woensdag 07-10-2015 om 13:39:08Dijkhoff over incident gisteren: 'Ik heb weleens prettigere avonden gehad' http://t.co/wdfVUMtfXj http://t.co/ceo00gadGq reageer retweet
Dat is het favoriete tegenargument van KoosVogels hoor. Maar kennelijk werkt dat niet als we de supermensen uit Syrië in acht nemen...quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:41 schreef riazop het volgende:
[..]
Laat je niets wijsmaken. Zonder stevige immigratie gaat Nederland hard op weg om een krimpstaat te worden.
Hoe funest dat is kun je nu met eigen ogen al aanschouwen in een aantal Europese regio's.
De meeste van deze mensen hebben toch redelijk lang in vluchtelingenkampen gewoond en/of hebben ook nog een tijdje aan de burgeroorlog meegedaan. Ik denk dat ze aan de toch vrij efficiënte bedrijfsvoering in NL behoorlijk zullen moeten wennen...quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:42 schreef riazop het volgende:
[..]
Hebben ze dus meer gemeen met Syriers dan met Hollanders.
Ze zijn bovenal meestal goedkoper dan Nederlanders en malen inderdaad niet zo om arbeidsomstandigheden en Cao-afspraken.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Polen werken heel hard, zijn flexibel en hebben niet zoveel spatjes tegen de baas.
Nee, klopt, maar de ondernemers verwoorden de voordelen van Polen e.d. zo wel als ze er naar gevraagd wordt door journalisten. Ieder kind weet dat het vooral gaat om allerlei financieel gewin dat er tegenover staat. En ja ze zullen gerust wat gedweeër zijn dan NL'ers, want ze kunnen vaak zo weer ontslagen worden.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:45 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ze zijn bovenal meestal goedkoper dan Nederlanders en malen inderdaad niet zo om arbeidsomstandigheden en Cao-afspraken.
Want ik geloof er niets van dat 90% van de Polen hier werkt tegen het in Nederland geldende WML en vergelijkbare arbeidsvoorwaarden.
Daar verschillen we dan van mening. Ik vind dat Nederland namelijk helemaal niet ingeslapen is, en je krimp argument is onderwerp van discussie.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:38 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik zie vluchtelingen dan ook op de EERSTE plaats als een KANS voor ingeslapen en krimpend Nederland.
Waaruit blijkt dat Syriers harde werkers zijn? Zijn alle vluchtelingen Syriers?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:42 schreef riazop het volgende:
[..]
Hebben ze dus meer gemeen met Syriers dan met Hollanders.
Omdat ze van hun eigen land een hub van efficiëntie, welvaart en vooruitgang hebben gemaakt. Dat weet je toch wel?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat Syriers harde werkers zijn? Zijn alle vluchtelingen Syriers?
Dat hebben de Nederlanders ook, maar toch zijn wij luie verwaande welvaartsworstjes.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Omdat ze van hun eigen land een hub van efficiëntie, welvaart en vooruitgang hebben gemaakt. Dat weet je toch wel?
Is een linkse reflex. Vluchtelingen neerzetten als ubermenschen. Wij moeten dankbaar zijn.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat Syriers harde werkers zijn? Zijn alle vluchtelingen Syriers?
is om rechts te compenserenquote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:59 schreef Confetti het volgende:
[..]
Is een linkse reflex. Vluchtelingen neerzetten als ubermenschen. Wij moeten dankbaar zijn.
Sterker nog ik denk dat helemaal niet van toepassing is op Syrië. Syrië was van 1970 tot 2011 een dictatuur onder eerst vader en toen zoon Assad, in de Koude Oorlog gelieerd aan het Sovjetkamp, een journalist uit het westen kwam er nauwelijks in en als hij dan toch werd toegelaten onder strakke begeleiding. Opponenten van het regime werden jarenlang opgesloten of ondergingen de gruwelijkste martelingen. Nog in 1983 was er een opstand in Aleppo onder vader Frankenstein Assad werd daar de halve bevolking afgeslacht, zonder dat buitenlandse waarnemers aanwezig waren of de internationale gemeenschap er ook maar iets tegen kon doen. Enfin, een gruwelijk landje altijd geweest, werkelijk waar niemand heeft aannemelijk kunnen maken, in mijn ogen, waarom mensen uit dat land, waar al weer 4 jaar een burgeroorlog woedt, de redding betekent voor een land als NL, dat in alle beschikbare lijstjes meedoet in de eredivisie, en dat al decennialang...quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat hebben de Nederlanders ook, maar toch zijn wij luie verwaande welvaartsworstjes.
Het is altijd wel grappig hoe bepaalde mensen een mening van een ander gaan verzinnen en daar dan vol afschuw over gaan praten alsof die ander die mening echt heeft.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:59 schreef Confetti het volgende:
[..]
Is een linkse reflex. Vluchtelingen neerzetten als ubermenschen. Wij moeten dankbaar zijn.
Doel je nu op een specifieke reactie of in het algemeen?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:03 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het is altijd wel grappig hoe bepaalde mensen een mening van een ander gaan verzinnen en daar dan vol afschuw over gaan praten alsof die ander die mening echt heeft.
To nu toe ben je de beste troll die ik ooit in dit forum ben tegen gekomen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:34 schreef riazop het volgende:
[..]
De gemeente MiddenDrenthe waar wijk Oranje onder valt heeft bijna 35.000 inwoners...
Ik plaats hem niet voor niets in reactie op een bepaalde tekst maar het is een erg algemene opmerking. Ik zie het namelijk heel vaak zeker ook op dit forum.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:05 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Doel je nu op een specifieke reactie of in het algemeen?
Ik zie nu dat ik dacht dat je op mij reageerde... Dus je kan mijn vraag als domme post beschouwenquote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:07 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik plaats hem niet voor niets in reactie op een bepaalde tekst maar het is een erg algemene opmerking. Ik zie het namelijk heel vaak zeker ook op dit forum.
Mooi gezegd van Wildersquote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:13 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:fonslambie twitterde op woensdag 07-10-2015 om 12:09:21#PVV-leider Wilders: "#Dijkhoff moet afblijven van #Oranje, maar mensen moeten ook afblijven van de auto van @dijkhoff. Dat kan ook niet." reageer retweet
Dat klopt als een bus.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Sterker nog ik denk dat helemaal niet van toepassing is op Syrië. Syrië was van 1970 tot 2011 een dictatuur onder eerst vader en toen zoon Assad, in de Koude Oorlog gelieerd aan het Sovjetkamp, een journalist uit het westen kwam er nauwelijks in en als hij dan toch werd toegelaten onder strakke begeleiding. Opponenten van het regime werden jarenlang opgesloten of ondergingen de gruwelijkste martelingen. Nog in 1983 was er een opstand in Aleppo onder vader Frankenstein Assad werd daar de halve bevolking afgeslacht, zonder dat buitenlandse waarnemers aanwezig waren of de internationale gemeenschap er ook maar iets tegen kon doen. Enfin, een gruwelijk landje altijd geweest, werkelijk waar niemand heeft aannemelijk kunnen maken, in mijn ogen, waarom mensen uit dat land, waar al weer 4 jaar een burgeroorlog woedt, de redding betekent voor een land als NL, dat in alle beschikbare lijstjes meedoet in de eredivisie, en dat al decennialang...
Ik ben prima in staat om voor mezelf te spreken, opa. En dat argument heb ik nog nooit gebruikt.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is het favoriete tegenargument van KoosVogels hoor. Maar kennelijk werkt dat niet als we de supermensen uit Syrië in acht nemen...
Eerst waren ze zielig, toen hoogopgeleid, toen zouden ze het ICT-tekort opvullen, toen ons verrijken, toen 300,000 vacatures opvullen, toen banen opvullen die luie honden hier niet willen doen, toen waren ze allemaal harde werkers.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:03 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het is altijd wel grappig hoe bepaalde mensen een mening van een ander gaan verzinnen en daar dan vol afschuw over gaan praten alsof die ander die mening echt heeft.
De stroman is inderdaad ongekend populair in deze discussies.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:03 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Neuh, vluchtelingen hebben gewoon onze hulp nodig, dat is de reden dat wij ze verwelkomen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:15 schreef Confetti het volgende:
[..]
Eerst waren ze zielig, toen hoogopgeleid, toen zouden ze het ICT-tekort opvullen, toen ons verrijken, toen 300,000 vacatures opvullen, toen banen opvullen die luie honden hier niet willen doen, toen waren ze allemaal harde werkers.
Een trieste vorm van zelfhaat. Soort Stockholm syndroom.
Jij komt altijd met het argument dat alles okee gaat in NL, beste landje, niets aan de hand.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben prima in staat om voor mezelf te spreken, opa. En dat argument heb ik nog nooit gebruikt.
En we kunnen nu toch lekker het minimumloon afschaffen, beaamde je daarnet?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neuh, vluchtelingen hebben gewoon onze hulp nodig, dat is de reden dat wij ze verwelkomen.
Met de redenen dat jij noemt kan ik persoonlijk helemaal niks.
Het wordt dus gewoon onze strot doorgeduwd.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:52 schreef Houtenbeen het volgende:
Omdat ze geen keus hebben, komen er te veel in.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:19 schreef Fylax het volgende:
[..]
Het wordt dus gewoon onze strot doorgeduwd.
Leve de democratie.
Dus wanneer ik stel dat het prima gaat in ons land, leid jij daaruit af dat ik eigenlijk bedoel dat de bevolking krimpt en immigranten nodig zijn om dat gat op te vullen?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij komt altijd met het argument dat alles okee gaat in NL, beste landje, niets aan de hand.
Noem je dit KoosVogels-argument nu ineens om NL te omschrijven, dan is NL ingeslapen en krimpend. Gelukkig komen de Syriërs eraan om ons uit onze dommel te halen hč?
Waht pleitte voor een verlaging. En daar is naar mijn idee niets mis mee.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En we kunnen nu toch lekker het minimumloon afschaffen, beaamde je daarnet?
Weet je wat jij zou moeten doen, eens nalezen of jouw teksten wel kloppen bij de veel genuanceerdere teksten zoals ik me die kan herinneren.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:15 schreef Confetti het volgende:
[..]
Eerst waren ze zielig, toen hoogopgeleid, toen zouden ze het ICT-tekort opvullen, toen ons verrijken, toen 300,000 vacatures opvullen, toen banen opvullen die luie honden hier niet willen doen, toen waren ze allemaal harde werkers.
Een trieste vorm van zelfhaat. Soort Stockholm syndroom.
quote:In eerste instantie zou het gaan om Syrische vluchtelingen, van wie velen goed opgeleid zouden zijn. Om een match te kunnen maken, moeten eerst hun cv's en Engelse spreekvaardigheid in kaart worden gebracht.
http://www.volkskrant.nl/(...)tekort-ict~a4144462/quote:De vluchtelingen die nu naar Nederland komen kunnen een interessant arbeidsmarktpotentieel zijn voor ons,
Dat krijg je als mensen niet willen meewerken aan een nette oplossing. Het is een beetje vreemd dat bijv. Wilders in Purmerend mensen steunt tegen een AZC en tegelijk achter Oranje staat waar dus extra mensen opgevangen moeten worden omdat elders geen plek is. Het lijkt nu te ontaarden in de poot stijf houden zodat elders meer mensen opgevangen kunnen worden, als je mensen op plek A steunt hebben mensen elders meer last, het is gewoon asociaal aan het worden. Blijkbaar is er geen solidariteit tussen gemeenten en dan grijpt inderdaad de landelijke overheid hard in als problemen opgelost moeten worden.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:19 schreef Fylax het volgende:
[..]
Het wordt dus gewoon onze strot doorgeduwd.
Leve de democratie.
Ja, okee, dan weten we hoe de vork bij jou in de steel zit iig hč. Waarom dan stoppen bij alleen ingreep in minimumloon btw? Kun je net zo goed nog meer afschaffen of verlagen. Zie het als shock doctrine hč. Je weet wel die theorie van Naomi Wolf. Een goeie crisis dara moet je gebruik van maken, Kofi Annan had het er ook al over.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waht pleitte voor een verlaging. En daar is naar mijn idee niets mis mee.
Het is stemmingmakerij. Kijk eens naar de titel: Vluchtelingen zijn oplossing personeelstekort ICT'. Geloof je het echt zelf?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Weet je wat jij zou moeten doen, eens nalezen of jouw teksten wel kloppen bij de veel genuanceerdere teksten zoals ik me die kan herinneren.
Als ik bijv. dit lees dan is het namelijk lang niet zo zwart wit gesteld als dat jij nu beweerd.
[..]
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)tekort-ict~a4144462/
Men wil onderzoek naar de mogelijkheden en dat lijkt mij eigenlijk gewoon een goede zaak als er nu tekorten zijn.
Niemand wil dit in zijn achtertuin, de overheid moet hen toch opvangen en dus worden gemeenten straks gedwongen. Dit zal wel tot nog meer protest aanleiding geven natuurlijk.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:26 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat krijg je als mensen niet willen meewerken aan een nette oplossing. Het is een beetje vreemd dat bijv. Wilders in Purmerend mensen steunt tegen een AZC en tegelijk achter Oranje staat waar dus extra mensen opgevangen moeten worden omdat elders geen plek is. Het lijkt nu te ontaarden in de poot stijf houden zodat elders meer mensen opgevangen kunnen worden, als je mensen op plek A steunt hebben mensen elders meer last, het is gewoon asociaal aan het worden. Blijkbaar is er geen solidariteit tussen gemeenten en dan grijpt inderdaad de landelijke overheid hard in als problemen opgelost moeten worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |