Is een linkse reflex. Vluchtelingen neerzetten als ubermenschen. Wij moeten dankbaar zijn.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat Syriers harde werkers zijn? Zijn alle vluchtelingen Syriers?
is om rechts te compenserenquote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:59 schreef Confetti het volgende:
[..]
Is een linkse reflex. Vluchtelingen neerzetten als ubermenschen. Wij moeten dankbaar zijn.
Sterker nog ik denk dat helemaal niet van toepassing is op Syrië. Syrië was van 1970 tot 2011 een dictatuur onder eerst vader en toen zoon Assad, in de Koude Oorlog gelieerd aan het Sovjetkamp, een journalist uit het westen kwam er nauwelijks in en als hij dan toch werd toegelaten onder strakke begeleiding. Opponenten van het regime werden jarenlang opgesloten of ondergingen de gruwelijkste martelingen. Nog in 1983 was er een opstand in Aleppo onder vader Frankenstein Assad werd daar de halve bevolking afgeslacht, zonder dat buitenlandse waarnemers aanwezig waren of de internationale gemeenschap er ook maar iets tegen kon doen. Enfin, een gruwelijk landje altijd geweest, werkelijk waar niemand heeft aannemelijk kunnen maken, in mijn ogen, waarom mensen uit dat land, waar al weer 4 jaar een burgeroorlog woedt, de redding betekent voor een land als NL, dat in alle beschikbare lijstjes meedoet in de eredivisie, en dat al decennialang...quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat hebben de Nederlanders ook, maar toch zijn wij luie verwaande welvaartsworstjes.
Het is altijd wel grappig hoe bepaalde mensen een mening van een ander gaan verzinnen en daar dan vol afschuw over gaan praten alsof die ander die mening echt heeft.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:59 schreef Confetti het volgende:
[..]
Is een linkse reflex. Vluchtelingen neerzetten als ubermenschen. Wij moeten dankbaar zijn.
Doel je nu op een specifieke reactie of in het algemeen?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:03 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het is altijd wel grappig hoe bepaalde mensen een mening van een ander gaan verzinnen en daar dan vol afschuw over gaan praten alsof die ander die mening echt heeft.
To nu toe ben je de beste troll die ik ooit in dit forum ben tegen gekomen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:34 schreef riazop het volgende:
[..]
De gemeente MiddenDrenthe waar wijk Oranje onder valt heeft bijna 35.000 inwoners...
Ik plaats hem niet voor niets in reactie op een bepaalde tekst maar het is een erg algemene opmerking. Ik zie het namelijk heel vaak zeker ook op dit forum.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:05 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Doel je nu op een specifieke reactie of in het algemeen?
Ik zie nu dat ik dacht dat je op mij reageerde... Dus je kan mijn vraag als domme post beschouwenquote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:07 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik plaats hem niet voor niets in reactie op een bepaalde tekst maar het is een erg algemene opmerking. Ik zie het namelijk heel vaak zeker ook op dit forum.
Mooi gezegd van Wildersquote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:13 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:fonslambie twitterde op woensdag 07-10-2015 om 12:09:21#PVV-leider Wilders: "#Dijkhoff moet afblijven van #Oranje, maar mensen moeten ook afblijven van de auto van @dijkhoff. Dat kan ook niet." reageer retweet
Dat klopt als een bus.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Sterker nog ik denk dat helemaal niet van toepassing is op Syrië. Syrië was van 1970 tot 2011 een dictatuur onder eerst vader en toen zoon Assad, in de Koude Oorlog gelieerd aan het Sovjetkamp, een journalist uit het westen kwam er nauwelijks in en als hij dan toch werd toegelaten onder strakke begeleiding. Opponenten van het regime werden jarenlang opgesloten of ondergingen de gruwelijkste martelingen. Nog in 1983 was er een opstand in Aleppo onder vader Frankenstein Assad werd daar de halve bevolking afgeslacht, zonder dat buitenlandse waarnemers aanwezig waren of de internationale gemeenschap er ook maar iets tegen kon doen. Enfin, een gruwelijk landje altijd geweest, werkelijk waar niemand heeft aannemelijk kunnen maken, in mijn ogen, waarom mensen uit dat land, waar al weer 4 jaar een burgeroorlog woedt, de redding betekent voor een land als NL, dat in alle beschikbare lijstjes meedoet in de eredivisie, en dat al decennialang...
Ik ben prima in staat om voor mezelf te spreken, opa. En dat argument heb ik nog nooit gebruikt.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 13:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is het favoriete tegenargument van KoosVogels hoor. Maar kennelijk werkt dat niet als we de supermensen uit Syrië in acht nemen...
Eerst waren ze zielig, toen hoogopgeleid, toen zouden ze het ICT-tekort opvullen, toen ons verrijken, toen 300,000 vacatures opvullen, toen banen opvullen die luie honden hier niet willen doen, toen waren ze allemaal harde werkers.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:03 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het is altijd wel grappig hoe bepaalde mensen een mening van een ander gaan verzinnen en daar dan vol afschuw over gaan praten alsof die ander die mening echt heeft.
De stroman is inderdaad ongekend populair in deze discussies.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:03 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Neuh, vluchtelingen hebben gewoon onze hulp nodig, dat is de reden dat wij ze verwelkomen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:15 schreef Confetti het volgende:
[..]
Eerst waren ze zielig, toen hoogopgeleid, toen zouden ze het ICT-tekort opvullen, toen ons verrijken, toen 300,000 vacatures opvullen, toen banen opvullen die luie honden hier niet willen doen, toen waren ze allemaal harde werkers.
Een trieste vorm van zelfhaat. Soort Stockholm syndroom.
Jij komt altijd met het argument dat alles okee gaat in NL, beste landje, niets aan de hand.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben prima in staat om voor mezelf te spreken, opa. En dat argument heb ik nog nooit gebruikt.
En we kunnen nu toch lekker het minimumloon afschaffen, beaamde je daarnet?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neuh, vluchtelingen hebben gewoon onze hulp nodig, dat is de reden dat wij ze verwelkomen.
Met de redenen dat jij noemt kan ik persoonlijk helemaal niks.
Het wordt dus gewoon onze strot doorgeduwd.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:52 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:NUnl twitterde op woensdag 07-10-2015 om 12:49:43Dijkhoff sluit verdere gedwongen opvang asielzoekers niet uit: http://t.co/sBGFEL80RB reageer retweet
Omdat ze geen keus hebben, komen er te veel in.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:19 schreef Fylax het volgende:
[..]
Het wordt dus gewoon onze strot doorgeduwd.
Leve de democratie.
Dus wanneer ik stel dat het prima gaat in ons land, leid jij daaruit af dat ik eigenlijk bedoel dat de bevolking krimpt en immigranten nodig zijn om dat gat op te vullen?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij komt altijd met het argument dat alles okee gaat in NL, beste landje, niets aan de hand.
Noem je dit KoosVogels-argument nu ineens om NL te omschrijven, dan is NL ingeslapen en krimpend. Gelukkig komen de Syriërs eraan om ons uit onze dommel te halen hè?
Waht pleitte voor een verlaging. En daar is naar mijn idee niets mis mee.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En we kunnen nu toch lekker het minimumloon afschaffen, beaamde je daarnet?
Weet je wat jij zou moeten doen, eens nalezen of jouw teksten wel kloppen bij de veel genuanceerdere teksten zoals ik me die kan herinneren.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:15 schreef Confetti het volgende:
[..]
Eerst waren ze zielig, toen hoogopgeleid, toen zouden ze het ICT-tekort opvullen, toen ons verrijken, toen 300,000 vacatures opvullen, toen banen opvullen die luie honden hier niet willen doen, toen waren ze allemaal harde werkers.
Een trieste vorm van zelfhaat. Soort Stockholm syndroom.
quote:In eerste instantie zou het gaan om Syrische vluchtelingen, van wie velen goed opgeleid zouden zijn. Om een match te kunnen maken, moeten eerst hun cv's en Engelse spreekvaardigheid in kaart worden gebracht.
http://www.volkskrant.nl/(...)tekort-ict~a4144462/quote:De vluchtelingen die nu naar Nederland komen kunnen een interessant arbeidsmarktpotentieel zijn voor ons,
Dat krijg je als mensen niet willen meewerken aan een nette oplossing. Het is een beetje vreemd dat bijv. Wilders in Purmerend mensen steunt tegen een AZC en tegelijk achter Oranje staat waar dus extra mensen opgevangen moeten worden omdat elders geen plek is. Het lijkt nu te ontaarden in de poot stijf houden zodat elders meer mensen opgevangen kunnen worden, als je mensen op plek A steunt hebben mensen elders meer last, het is gewoon asociaal aan het worden. Blijkbaar is er geen solidariteit tussen gemeenten en dan grijpt inderdaad de landelijke overheid hard in als problemen opgelost moeten worden.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:19 schreef Fylax het volgende:
[..]
Het wordt dus gewoon onze strot doorgeduwd.
Leve de democratie.
Ja, okee, dan weten we hoe de vork bij jou in de steel zit iig hè. Waarom dan stoppen bij alleen ingreep in minimumloon btw? Kun je net zo goed nog meer afschaffen of verlagen. Zie het als shock doctrine hè. Je weet wel die theorie van Naomi Wolf. Een goeie crisis dara moet je gebruik van maken, Kofi Annan had het er ook al over.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waht pleitte voor een verlaging. En daar is naar mijn idee niets mis mee.
Het is stemmingmakerij. Kijk eens naar de titel: Vluchtelingen zijn oplossing personeelstekort ICT'. Geloof je het echt zelf?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Weet je wat jij zou moeten doen, eens nalezen of jouw teksten wel kloppen bij de veel genuanceerdere teksten zoals ik me die kan herinneren.
Als ik bijv. dit lees dan is het namelijk lang niet zo zwart wit gesteld als dat jij nu beweerd.
[..]
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)tekort-ict~a4144462/
Men wil onderzoek naar de mogelijkheden en dat lijkt mij eigenlijk gewoon een goede zaak als er nu tekorten zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |