abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156665512
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 13:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe laag moet het werkloosheidscijfer dan precies zijn, alvorens we weer asielzoekers binnen kunnen halen?
0
pi_156665518
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 13:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe laag moet het werkloosheidscijfer dan precies zijn, alvorens we weer asielzoekers binnen kunnen halen?
Ik denk dat je werkloosheidcijfers helemaal niet moet gebruiken om de immigrantentoestroom te rechtvaardigen.
pi_156665519
quote:
7s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 13:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

We hebben 600.000 werklozen en krijgen er nu zo 30.000 tot 40.000 extra mensen bij die een baan willen. Ik zie niet in hoe we daar draagkracht voor gaan creëren.
Dit soort mensen zijn bereid om alles aan te pakken, en willen graag de dirty jobs doen waar de hollander zijn neus voor ophaalt.

Er is genoeg werk in nederland, je moet je er alleen overheen zetten.
pi_156665521
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 13:17 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Minimumloon omlaag. Er is voldoende werk, alleen willen de linksen niet dat dit rendabel wordt, dan moet hun achterban immers uit de sociale woning, de straat op en naar werk, alwaar inspanning moet worden verricht voor een bepaalde beloning. Tegen alle linkse dogma's in.
Dit dus.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_156665533
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 13:09 schreef icloud het volgende:

[..]

Ja verstandig, maar ik betwijfel of daar enige draagkracht voor is.
Dan moet er maar eens een keer een politicus opstaan met , vies woord in NL, "VISIE".
pi_156665542
quote:
7s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 13:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]

hij hoeft niet te roepen, mensen zijn sowieso wel tegen.
Ik ken er geen.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_156665546
quote:
7s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 13:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik denk dat je werkloosheidcijfers helemaal niet moet gebruiken om de immigrantentoestroom te rechtvaardigen.
Waarom haal je dat getal dan aan? Of kun je het wel gebruiken om mensen de toegang te ontzeggen, maar niet om ze welkom te heten?

Zeg dan gewoon dat je wil dat Nederland geen asielzoekers opneemt.
pi_156665551
quote:
7s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 13:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

300.000 vacatures is een interessanter cijfer inderdaad
pi_156665564
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 13:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom haal je dat getal dan aan? Of kun je het wel gebruiken om mensen de toegang te ontzeggen, maar niet om ze welkom te heten?

Wat zit je nou zo achterlijk te lullen man?

Wij zitten in de EU. Het staat honderden miljoenen Europeanen vrij om hier te komen werken. Laaggeschoold werk is al bezet en anders kunnen de werkgevers over de grens kijken.
pi_156665569
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 13:18 schreef icloud het volgende:

[..]

Dit soort mensen zijn bereid om alles aan te pakken, en willen graag de dirty jobs doen waar de hollander zijn neus voor ophaalt.

Nou nee, het fabeltje dat er veel laagopgeleid werk is te vinden waar vacatures lastig te vervullen zijn is anno 2015 niet echt meer vol te houden.
pi_156665572
quote:
7s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 13:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

We hebben 600.000 werklozen ....
die willen niet verhuizen om de 300.000 vacatures in te vullen

Of ze vinden hun uitkering prettiger dan werken of zo
pi_156665575
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 13:18 schreef icloud het volgende:

[..]

En dit. Bepaald werk is erg ondankbaar maar wel nodig.

Sowieso verdwijnen veel problemen als sneeuw voor de zon zodra onze arbeidsmarkt optimaal is (oftewel niet verkloot wordt door allerhande sociale programma's die vooral bedoeld zijn om inactieve politieke groepen af te schermen). Ik vrees echter dat onze nieuwkomers snel achter deze mentaliteit komen zodra ze de Nederlander in z'n dagelijkse leven zien.
Naturheilmittel
pi_156665589
quote:
7s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 13:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou nee, het fabeltje dat er veel laagopgeleid werk is te vinden waar vacatures lastig te vervullen zijn is anno 2015 niet echt meer vol te houden.
Sterker, dat zal nog heel lang het geval blijven.

De meeste Hollanders gaan echt niet werken op een laagbetaalde kutbaan
pi_156665606
quote:
7s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 13:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Onzin mijn vrouw werkt bij een uitzendbureau, ze springen daar om boerenknechten, landbouwseizoenswerkers, en heeeeeeeeel veel mensen in de tuinbouw.
pi_156665621
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 13:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom haal je dat getal dan aan?
Omdat mensen die pro-immigratie zijn zo hard blijven beweren dat migranten nodig zouden zijn in ons land, terwijl we zelf al 600.000 werklozen hebben. Dit rijmt dus niet met elkaar.

quote:
Of kun je het wel gebruiken om mensen de toegang te ontzeggen, maar niet om ze welkom te heten?
Ik zeg dat het een slecht argument is om uberhaupt een migrantenstroom te rechtvaardigen. Beter gebruikt men het oorlogsargument, waardoor we dus alleen mensen opvangen die vluchten voor hun leven, niet de mensen die hopen er persoonlijk beter door te worden door hier te komen.

quote:
Leg geen woorden in mijn mond. Ik wil dat Nederland alleen asielzoekers opneemt die daadwerkelijk gevlucht zijn voor oorlog of geweld. Dat zijn er dus ruwweg 1/3e van wat er nu binnenkomt.
pi_156665626
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 13:23 schreef icloud het volgende:

[..]

Onzin mijn vrouw werkt bij een uitzendbureau, ze springen daar om boerenknechten, landbouwseizoenswerkers, en heeeeeeeeel veel mensen in de tuinbouw.
Ze moeten er ook niet om springen maar ze een baan geven.
pi_156665627
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 13:17 schreef icloud het volgende:

[..]

In de wet staat dat de gemeente verplicht is asielzoekers op te nemen die de minister hem toewijst, de burgemeester wilde persee de rest van zijn gemeente schoon houden en heeft daarom een covenant met de minister afgesloten om 700 asielzoekers in oranje te dumpen.

Nu de minister nog meer asielzoekers toewijst aan de gemeente, is de burgemeester in de problemen gekomen, hij moet de asielzoekers accepteren(kan hij geen bezwaar maken) maar hij heeft ook alle opvangplekken veilig gesteld(oranje maar 700, de rest geen). de burgervader zit dus in een spagaat.

De minister heeft het nu geforceerd, de burgervader had er ook voor kunnen kiezen om de andere 700 te verdelen over de hele gemeente.
Dit is het werkelijke probleem in oranje
pi_156665629
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 13:20 schreef Confetti het volgende:

[..]

Wat zit je nou zo achterlijk te lullen man?

Wij zitten in de EU. Het staat honderden miljoenen Europeanen vrij om hier te komen werken. Laaggeschoold werk is al bezet en anders kunnen de werkgevers over de grens kijken.
Zucht. Houd je er anders effe lekker buiten als je niet weet waar het over gaat, flapdrol.
pi_156665645
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 13:21 schreef riazop het volgende:

[..]

die willen niet verhuizen om de 300.000 vacatures in te vullen

Of ze vinden hun uitkering prettiger dan werken of zo
Die 300.000 heb je regelrecht uit je duim gezogen.

quote:
Eind juni 2015 stonden er, gecorrigeerd voor seizoeninvloeden, 131 duizend vacatures open. Dat zijn er 6 duizend meer dan een kwartaal eerder. Hiermee neemt het aantal vacatures voor het achtste kwartaal op rij toe. Het herstel op arbeidsmarkt zet hiermee gestaag door.
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)vv-vacatures-art.htm
pi_156665650
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 13:24 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ze moeten er ook niet om springen maar ze een baan geven.
Genoeg sollicitanten, maar weinig geschikt, bazen zijn slecht te spreken over kwaliteit en snelheid.

De tuinbouw heeft liever dat we een volle bus uit polen importeren dan hun eigen volk. dat is toch waanzin.
pi_156665678
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 13:22 schreef riazop het volgende:

[..]

Sterker, dat zal nog heel lang het geval blijven.

De meeste Hollanders gaan echt niet werken op een laagbetaalde kutbaan
En we hebben ook geen garantie dat immigranten dat wel gaan doen.
pi_156665696
quote:
7s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 13:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Die 300.000 heb je regelrecht uit je duim gezogen.

...
er is veel meer vraag naar werkkrachten als er officieel vacatures zijn. Multiplier van minstens 2

De vraag naar werkkrachten gaat trouwens ook nog eens stevig toenemen als we MEER asielzoekers/immigranten gaan toelaten.
pi_156665700
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 13:25 schreef icloud het volgende:

[..]

Genoeg sollicitanten, maar weinig geschikt, bazen zijn slecht te spreken over kwaliteit en snelheid.

De tuinbouw heeft liever dat we een volle bus uit polen importeren dan hun eigen volk. dat is toch waanzin.
Dus eigenlijk zijn de banen er niet. Het is een bekend probleem werkgevers die klagen over slecht personeel en tegelijkertijd niet willen betalen voor goed personeel en goede arbeidsomstandigheden. If you pay peanuts, you get monkeys.
pi_156665707
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 13:25 schreef icloud het volgende:

[..]

Ik zie niet in hoe de huidige immigranten de geschetste problemen zullen gaan oplossen. Er is geen enkele garantie dat deze mensen opeens wel kwaliteit, snelheid en laag salaris gaan accepteren of gaan uitvoeren.
pi_156665711
quote:
7s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 13:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En we hebben ook geen garantie dat immigranten dat wel gaan doen.
Mijn kinderen hebben op een school gezeten met voornamelijk asielzoekers, die vaders schreeuwde om werk, en als ik zag hoe ze erbij zaten snap ik dat wel, in zo oude vieze stacaravan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')