http://nos.nl/artikel/206(...)etaris-dijkhoff.htmlquote:Boze burgers belagen staatssecretaris Dijkhoff
In het Drentse dorp Oranje hebben boze dorpsbewoners de auto van staatssecretaris Dijkhoff belaagd. Dijkhoff was in Oranje om de bewoners op een besloten bijeenkomst bij te praten over de komst van 700 extra asielzoekers.
Toen hij wilde vertrekken, blokkeerden dorpsbewoners de weg met auto's. De chauffeur van de staatssecretaris draaide daarop om, en wilde via een andere kant het dorp verlaten. Daar werd de weg echter door een vrouw geblokkeerd.
Toen de auto tot stilstand kwam, trokken dorpsbewoners een deur open, rukten er een spiegel af en trapten tegen het voertuig. De vrouw werd aan de kant geduwd en de de auto van Dijkhoff reed weg.
In het vakantiepark in Oranje worden al 700 vluchtelingen opgevangen. Dijkhoff heeft besloten dat er nog eens 700 bij komen. Eerder wilde het COA al 1400 mensen in Oranje opvangen, maar na protesten van omwonenden werd dat teruggebracht tot 700.
Volgens de burgemeester van Midden-Drenthe en commissaris van de koning Tichelaar is de komst van 1400 asielzoekers in strijd met de afspraken.
Filmpje staat (uiteraard) op Geenstijl zie hier. Mooie schwalbe inderdaad, Arjen Robben zou er nog jaloers op zijn.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 09:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat vadsige wijf viel zelf. Waarschijnlijk deed ze het expres zodat ze er later zielig over kan doen.
Stiekem had ik dat wel willen zien.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 09:59 schreef doppelgänger het volgende:
Bepaald geen classy actie van die vrouw, maar het had weinig gescheeld of ze reden over haar voet, dan waren de rapen pas echt gaar.
Dat is wel de officiële afspraak. Maar dat we binnen de EU lid landen hebben die alleen uit zijn op het vangen van geld en zich niet aan afspraken houden en het rijke noorden leegplunderen is jammer.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 09:57 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Inderdaad. Laat ze maar lekker op de stranden van Italië en Griekenland, krijgen ze het ook niet koud.
Links? De staatssecretaris is van de VVD?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:04 schreef eddehaas het volgende:
Gewoon triest kan die vrouw toch gewoon even opzij duwen hoef je haar niet direct op de grond te gooien.
En terrecht dat die mensen in opstand komen, 700 man in een bewoonde afgelegen straat, een dorp kun je het niet echt noemen... Dat gaat gewoon niet werken. Triest weer dat ze (links) het daar proberen te dumpen, want dat is het gewoon.
Rechts lullen links zakken vullen, zitten toch in coalitie met PvDA alsof die dijkhof wat te zeggen heeft.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:05 schreef Megumi het volgende:
[..]
Links? De staatssecretaris is van de VVD?
Ze durven ze niet in Amsterdam te zetten want dan jaag je toeristen weg,quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:05 schreef Megumi het volgende:
[..]
Links? De staatssecretaris is van de VVD?
Dat vind ik ook het onbegrijpelijke.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:06 schreef penny-wise het volgende:
Die staatssecretaris had vast het kortste strookje getrokken om het nieuws te brengen daar...
Maar, die 700 kunnen écht niet ergens anders terecht?
Links en rechts het is een pot nat.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:06 schreef eddehaas het volgende:
[..]
Rechts lullen links zakken vullen, zitten toch in coalitie met PvDA alsof die dijkhof wat te zeggen heeft.
Eeerder omdat huizen in amsterdam NIET leeg staan en in de provincie WELquote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:06 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ze durven ze niet in Amsterdam te zetten want dan jaag je toeristen weg,
Dat lijkt me wel, Koeweit is op loopafstand van de betreffende regio.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:06 schreef penny-wise het volgende:
Die staatssecretaris had vast het kortste strookje getrokken om het nieuws te brengen daar...
Maar, die 700 kunnen écht niet ergens anders terecht?
Onzin er staan zat kantoorpanden leeg in Amsterdamquote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:07 schreef riazop het volgende:
[..]
Eeerder omdat huizen in amsterdam NIET leeg staan en in de provincie WEL
In Frankrijk staan er hele dorpen leeg? En in Spanje enz. Er is binnen de EU zat ruimte.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:07 schreef riazop het volgende:
[..]
Eeerder omdat huizen in amsterdam NIET leeg staan en in de provincie WEL
Ja, maar helaas mogen we vluchtelingen die hier binnenkomen daar niet zomaar even heen deporteren he.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:08 schreef Megumi het volgende:
[..]
In Frankrijk staan er hele dorpen leeg? En in Spanje enz. Er is binnen de EU zat ruimte.
Ik ben geen spellingnazi, maar van 'me' als bezittelijk voornaamwoord gaan mijn haren recht overeind staan.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:07 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb dit echt weinig maar van die Dijkhof gaan me haren rechtovereind staan.
Hoezo? Ik denk dat Dijkhoff met zijn handen in het haar zit. Dat de boel wat stroever verloopt dan wij weten. En dat-ie wat betreft Oranje geen keus had. De vluchtelingen zaten al in de bus op weg naar Oranje. Wat betekent dat het probleem gewoon erg urgent is.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:07 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb dit echt weinig maar van die Dijkhof gaan me haren rechtovereind staan.
In Breda (in het centrum zelfs!) zit al een AZC.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:12 schreef rival het volgende:
Ik vraag me af, komen er ook vluchtelingen in de woonplaats van de staatssecretaris?
Breda is dat. Ja.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:12 schreef rival het volgende:
Ik vraag me af, komen er ook vluchtelingen in de woonplaats van de staatssecretaris?
Je bent dus niet op de hoogte. Het is geen 2009quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:08 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Onzin er staan zat kantoorpanden leeg in Amsterdam
http://www.upcoming.nl/zw(...)telijk-voornaamwoordquote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik ben geen spellingnazi, maar van 'me' als bezittelijk voornaamwoord gaan mijn haren recht overeind staan.
Het is blijft raar met de regel dat vluchtelingen eerst in het land van binnenkomst moeten worden opgevangen dat Nederland überhaupt vluchtelingen binnen krijgt? Om te beginnen minder slap worden in de EU en de regels zeker naar bepaalde voormalig Oostblok landen strenger handhaven.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:09 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, maar helaas mogen we vluchtelingen die hier binnenkomen daar niet zomaar even heen deporteren he.
In MiddenDrenthe staat een heel recreatiepark leeg.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:08 schreef Megumi het volgende:
[..]
In Frankrijk staan er hele dorpen leeg? En in Spanje enz. Er is binnen de EU zat ruimte.
Ja, allemaal leuk en aardig. Als politicus zou je ook eens kunnen proberen om gemaakte afspraken na te komen. Als je die dan toch wil wijzigen dan wacht je reactie af en ga niet iets door de strot drukken. Zeker dit niet.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoezo? Ik denk dat Dijkhoff met zijn handen in het haar zit. Dat de boel wat stroever verloopt dan wij weten. En dat-ie wat betreft Oranje geen keus had. De vluchtelingen zaten al in de bus op weg naar Oranje. Wat betekent dat het probleem gewoon erg urgent is.
Je vergist je. Dit is een vooropgezet plan van Dijkhoff om de burger in zijn hemd te zetten. De politiek heeft immers baat bij zoveel mogelijk onrust, zodat ze hun plan kunnen uitvoeren om nog meer politiecontroles en nķg meer repressie in te zetten. Repressieve tolerantie op zijn best, een klassieke Stalinistische truc.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoezo? Ik denk dat Dijkhoff met zijn handen in het haar zit. Dat de boel wat stroever verloopt dan wij weten. En dat-ie wat betreft Oranje geen keus had. De vluchtelingen zaten al in de bus op weg naar Oranje. Wat betekent dat het probleem gewoon erg urgent is.
Dat is dichterlijke vrijheid.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik ben geen spellingnazi, maar van 'me' als bezittelijk voornaamwoord gaan mijn haren recht overeind staan.
Wat is er onmenselijk? Tegen welke mensenrechten gaat het in?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:15 schreef eddehaas het volgende:
De logica is idd ver te zoeken, als je die mensen dan zo nodig wil opvangen prima maar regel dat dan goed dit is onmenselijk en gaat zeer waarschijnlijk tegen de mensen rechten in.
Die mensen krijgen er een trauma bij op deze manier!
Gezien de overmacht, dat begrijp ik althans, zal Dijkhoff in al de nabije toekomst steeds vaker buiten inspraak of democratische procedures om handelen, vrees ik... Anders kan hij het niet voor elkaar krijgen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:14 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ja, allemaal leuk en aardig. Als politicus zou je ook eens kunnen proberen om gemaakte afspraken na te komen. Als je die dan toch wil wijzigen dan wacht je reactie af en ga niet iets door de strot drukken. Zeker dit niet.
Het is gewoon een slechte beheersing van de Nederlandse taal.quote:
Dat denk ik niet, maar een heel klein beetje meer openheid van zaken daarbij is hij wel gebaat, denk ik.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:14 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Je vergist je. Dit is een vooropgezet plan van Dijkhoff om de burger in zijn hemd te zetten. De politiek heeft immers baat bij zoveel mogelijk onrust, zodat ze hun plan kunnen uitvoeren om nog meer politiecontroles en nķg meer repressie in te zetten. Repressieve tolerantie op zijn best, een klassieke Stalinistische truc.
Om ze bij die 130 man te zetten in de middle of nowhere.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat is er onmenselijk? Tegen welke mensenrechten gaat het in?
Ik begrijp daar dus oprecht niks van.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gezien de overmacht, dat begrijp ik althans, zal Dijkhoff in al de nabije toekomst steeds vaker buiten inspraak of democratische procedures handelen, vrees ik... Anders kan hij het niet voor elkaar krijgen.
Dit argument raakt kant noch wal.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:17 schreef eddehaas het volgende:
[..]
Om ze bij die 130 man te zetten in de middle of nowhere.
Die mensen hebben geen idee hoe lang ze daar moeten zitten misschien wel 4 jaar in onzekerheid in dat gehucht dat gun je je ergste vijand nog niet.
Ja, maar Dijkhoff denkt nu niet aan de verkiezingen hč. Hij heeft een taak en die moet-ie zien te klaren, zo simpel ligt het voor hem.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:18 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik begrijp daar dus oprecht niks van.
De regeringspartijen verliezen hard zetels en die gaan naar de PVV, of dat goed is of niet laat ik in het midden, en dat wil volgens mij niemand bij de PvDA en de VVD. Kunnen ze dan niet gewoon een keer met de vuisten op tafel slaan en dit gewoon weigeren?
Het klinkt inderdaad heel erg, vier jaar lang in een vakantiepark zitten.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:17 schreef eddehaas het volgende:
[..]
Om ze bij die 130 man te zetten in de middle of nowhere.
Die mensen hebben geen idee hoe lang ze daar moeten zitten misschien wel 4 jaar in onzekerheid in dat gehucht dat gun je je ergste vijand nog niet.
Denk er nog maar eens over na, je hebt de klok horen hangen maar je weet niet hoe of wat er gaande is.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:19 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dit argument raakt kant noch wal.
Ik zie anders nog heel veel lege kantoorpanden in Amsterdam.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:13 schreef riazop het volgende:
[..]
Je bent dus niet op de hoogte. Het is geen 2009
Jij dus niet. Er zijn genoeg andere opvanglocaties die in een gehucht liggen. En tevens dit:quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:22 schreef eddehaas het volgende:
[..]
Denk er nog maar eens over na, je hebt de klok horen hangen maar je weet niet hoe of wat er gaande is.
En als toevoeging. Misschien zitten ze er vier jaar maar misschien ook maar 1 dus dat is pure speculatie. En een vakantiepark met een klein huisje lijkt mij altijd nog fijner dan een grote sporthal.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het klinkt inderdaad heel erg, vier jaar lang in een vakantiepark zitten.
Lekker rustig toch juist, in the middle of nowhere? Die mensen komen uit een oorlogsgebied, die zijn juist wel aan wat rust toe.
anders zaten daar 1600 mensen op de camping. "in the middle of nowhere"quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:17 schreef eddehaas het volgende:
[..]
Om ze bij die 130 man te zetten in de middle of nowhere....
Ja, dat bedoel ik. Vakantieparken lijken mij ideaal voor noodopvang van asielzoekers. Die zijn er namelijk op gebouwd om steeds nieuwe mensen voor een korte periode te huisvesten.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:24 schreef RingBewoner het volgende:
En als toevoeging. Misschien zitten ze er vier jaar maar misschien ook maar 1 dus dat is pure speculatie. En een vakantiepark met een klein huisje lijkt mij altijd nog fijner dan een grote sporthal.
Geen OV in de buurt echt helemaal niets he.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:24 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Jij dus niet. Er zijn genoeg andere opvanglocaties die in een gehucht liggen. En tevens dit:
[..]
En als toevoeging. Misschien zitten ze er vier jaar maar misschien ook maar 1 dus dat is pure speculatie. En een vakantiepark met een klein huisje lijkt mij altijd nog fijner dan een grote sporthal.
Het is alleen raar dat jij denkt dat die regel zo is.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:13 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het is blijft raar met de regel dat vluchtelingen eerst in het land van binnenkomst moeten worden opgevangen dat Nederland überhaupt vluchtelingen binnen krijgt? Om te beginnen minder slap worden in de EU en de regels zeker naar bepaalde voormalig Oostblok landen strenger handhaven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |