abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 oktober 2015 @ 12:14:42 #1
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_156589253

Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat.. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>>> Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen. Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2015 Challenge
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters

[ Bericht 99% gewijzigd door Mylene op 06-10-2015 22:18:33 ]
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_156589417

Dit was mijn configuratie vandaag. Zoals je kan zien inderdaad een behoorlijke bomgordel :P En heb de belt een paar cm ingekort met een tie-wrapje. Niet echt een mooie oplossing, maar het werkt en het schuurde niet, hij bleef nu iig op zijn plek zitten.

Die snoepjes ga ik denk ik niet meenemen, die zakjes die heen en weer bewegen is een irritant geluid. Of ik stop ze toch in mijn broek of zo.
Helaas toch weer 2 gelletjes eruit geflikkerd :( Ik vrees dat ik toch met de spibelt-hype had moeten meedoen, dit ding faalt me elke keer weer. Maar goed.. nu even niets meer aan te doen, ik moet straks gewoon elke paar km checken of ze nog goed erin zitten.

Verder gaf de training me na 2 rustdagen helaas niet helemaal het vertrouwen dat ik hoopte.. Hartslag was alsnog wat hoger dan normaal, en ik moest best werken voor de stukjes marathontempo. Voordeel was wel dat mijn spieren echt nergens last van hadden, die voelen heerlijk hersteld.
Ik hoop toch dat de rest van mijn lichaam ook nog even in superherstelmodus gaat de komende dagen. Maar ik blijf gewoon positief denken/in de ontkenningsfase dat mijn lichaam gewoon fit is. Als ik die marathon al niet met vertrouwen kan aanvallen wordt het sowieso niets. En ik heb wel vaker wedstrijden gelopen toen ik me niet erg lekker voelde en dat ging dan vaak ook boven verwachting goed. En als ik na de marathon een maand lang oververmoeid ben, dan mag dat ;)

Laatste stukje uitlopen werd ik nog vergezeld door een (oudere) man van Hellas, die was onder de indruk van mijn duurlooptempo en wilde weten waar ik voor trainde. Zelf had hij 13 marathons gelopen waaronder Athene. Was best gezellig, dat soort spontane hardloopmeetings zou je eigenlijk vaker moeten hebben!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 4 oktober 2015 @ 12:32:06 #3
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_156589610
Balen LT dat het nog niet zo top voelde. Gelukkig nog een weekje om te herstellen.

En Is alsnog een spibelt scoren geen optie?
  Moderator zondag 4 oktober 2015 @ 12:34:30 #4
155227 crew  Guppy
dus
pi_156589662
Ik zou echt vandaag nog op zoek gaan naar een passende oplossing LT. Met dit soort randzaken wil je toch niet bezig zijn als je je M gaat lopen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_156589714
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 12:34 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik zou echt vandaag nog op zoek gaan naar een passende oplossing LT. Met dit soort randzaken wil je toch niet bezig zijn als je je M gaat lopen?
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 12:32 schreef Murmeli het volgende:
Balen LT dat het nog niet zo top voelde. Gelukkig nog een weekje om te herstellen.

En Is alsnog een spibelt scoren geen optie?
Mja wie weet loop ik van de week nog even bij de RW binnen. Aan de ene kant is het inderdaad suf om mee bezig te zijn, aan de andere kant denk ik de laatste tijd vaak aan Kipchoge, die met uit elkaar vallende schoenen 1 minuut boven het wereldrecord loopt ;) Uiteindelijk zijn het precies wat je zegt; randzaken. Ook met wat gelletjes minder, of wat schuurplekken meer, kun je een goede marathon lopen denk ik. Op één of andere manier ga ik een halve altijd heel onbevangen in, gel, geen gel, drinken, geen drinken, maakt me allemaal niet zoveel uit. En bij de hele wil ik ineens het idee hebben dat ik alles kan controleren, terwijl dat eigenlijk toch niet kan.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 4 oktober 2015 @ 12:37:54 #6
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156589721
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 12:34 schreef Guppyfriend het volgende:
+1! Dan train je maanden voor een toptijd en straks loop je te kutten met zoiets :+
  zondag 4 oktober 2015 @ 12:43:56 #7
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_156589846
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 12:37 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

[..]

Mja wie weet loop ik van de week nog even bij de RW binnen. Aan de ene kant is het inderdaad suf om mee bezig te zijn, aan de andere kant denk ik de laatste tijd vaak aan Kipchoge, die met uit elkaar vallende schoenen 1 minuut boven het wereldrecord loopt ;) Uiteindelijk zijn het precies wat je zegt; randzaken. Ook met wat gelletjes minder, of wat schuurplekken meer, kun je een goede marathon lopen denk ik. Op één of andere manier ga ik een halve altijd heel onbevangen in, gel, geen gel, drinken, geen drinken, maakt me allemaal niet zoveel uit. En bij de hele wil ik ineens het idee hebben dat ik alles kan controleren, terwijl dat eigenlijk toch niet kan.
Mja dat vind ik niet raar, een M Is toch dubbel zo ver en heb je minder ervaring mee.
Bij mij Is het hetzelfde met 10km vs HM.
Maar ik zou doen wat gup zegt
  Moderator zondag 4 oktober 2015 @ 12:48:52 #8
155227 crew  Guppy
dus
pi_156589991
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 12:37 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

[..]

Het zijn juist dit soort randzaken die je kunt controleren ;) het is toch op z'n minst zonde als je tijdens je M gelletjes verliest.

En Kipchoge, die manager gaf later ook al aan dat die schoenen testen tijdens een wedstrijd ook niet het beste idee ooit was. Zijn bloedblaren waren de winst waarschijnlijk wel waard, maar toch.

Oh en ik heb m'n shorts aangetrokken :+ vooruitgang
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_156590067
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 12:24 schreef La_Tramposa het volgende:
[ link | afbeelding ]

Dit was mijn configuratie vandaag. Zoals je kan zien inderdaad een behoorlijke bomgordel :P En heb de belt een paar cm ingekort met een tie-wrapje. Niet echt een mooie oplossing, maar het werkt en het schuurde niet, hij bleef nu iig op zijn plek zitten.

Die snoepjes ga ik denk ik niet meenemen, die zakjes die heen en weer bewegen is een irritant geluid. Of ik stop ze toch in mijn broek of zo.
Helaas toch weer 2 gelletjes eruit geflikkerd :( Ik vrees dat ik toch met de spibelt-hype had moeten meedoen, dit ding faalt me elke keer weer. Maar goed.. nu even niets meer aan te doen, ik moet straks gewoon elke paar km checken of ze nog goed erin zitten.

Verder gaf de training me na 2 rustdagen helaas niet helemaal het vertrouwen dat ik hoopte.. Hartslag was alsnog wat hoger dan normaal, en ik moest best werken voor de stukjes marathontempo. Voordeel was wel dat mijn spieren echt nergens last van hadden, die voelen heerlijk hersteld.
Ik hoop toch dat de rest van mijn lichaam ook nog even in superherstelmodus gaat de komende dagen. Maar ik blijf gewoon positief denken/in de ontkenningsfase dat mijn lichaam gewoon fit is. Als ik die marathon al niet met vertrouwen kan aanvallen wordt het sowieso niets. En ik heb wel vaker wedstrijden gelopen toen ik me niet erg lekker voelde en dat ging dan vaak ook boven verwachting goed. En als ik na de marathon een maand lang oververmoeid ben, dan mag dat ;)

Laatste stukje uitlopen werd ik nog vergezeld door een (oudere) man van Hellas, die was onder de indruk van mijn duurlooptempo en wilde weten waar ik voor trainde. Zelf had hij 13 marathons gelopen waaronder Athene. Was best gezellig, dat soort spontane hardloopmeetings zou je eigenlijk vaker moeten hebben!
misschien raar idee, maar wat als je plakband om de gel heen taped en dan door het lusje heen. of je taped de gel op 1 stuk zodat ze een stuk dikker zijn?
pi_156590209
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 12:51 schreef mytec het volgende:

[..]

misschien raar idee, maar wat als je plakband om de gel heen taped en dan door het lusje heen. of je taped de gel op 1 stuk zodat ze een stuk dikker zijn?
Plakband is glad, dat glijdt er juist uit, of bedoel je met de plakzijde naar buiten?

LT, waarom wil je niet meer met rugzak lopen? Toch het gewicht? Je kunt dan ook de rugzak zonder water meenemen, kun je er toch nog wel je gelletjes in kwijt.
pi_156590309
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 12:57 schreef wyccie het volgende:

[..]

Plakband is glad, dat glijdt er juist uit, of bedoel je met de plakzijde naar buiten?

LT, waarom wil je niet meer met rugzak lopen? Toch het gewicht? Je kunt dan ook de rugzak zonder water meenemen, kun je er toch nog wel je gelletjes in kwijt.
Klopt het is glad maar als je ze wat dikker krijgt glijden ze minder makkelijk lijkt me, maar misschien is een spibelt toch een beter oplossing, je moet moeite doen om ze eruit te krijgen. Rugzak kan natuurlijk ook , mits die goed zit ( mijne schuurt bijvoorbeeld te veel loopt niet lekker).
pi_156590418
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 12:57 schreef wyccie het volgende:

[..]

Te warm, zweetplekken, schuren, en ik heb gewoon het gevoel dat ik er langzamer van ga/het me uit balans brengt. Bovendien moet ik dan elke keer de rugzak afdoen om een gel te pakken, dat is ook irritant, daar verrek ik af en toe bijna mijn schouders mee als ik al moe ben. Maar het komt wel goed! ;)
Tapen lijkt me niet zo'n goed idee, denk dat je dan heel veel moeite moet doen om ze er uit te trekken en dan gaan ze misschien wel kapot.
Ik ga denk ik gewoon een spibelt halen dan maar.
pi_156590422
Of met schilderstape omwikkelen om ze dikker te krijgen.

Zojuist toch wat besteld bij Scarabee zodat ik volgende week op nieuwe schoenen (zelfde model als nu) kan lopen. Optimale demping = misschien net niet helemaal dood gaan.
pi_156590474
quote:
10s.gif Op zondag 4 oktober 2015 13:07 schreef wyccie het volgende:
Of met schilderstape omwikkelen om ze dikker te krijgen.

Zojuist toch wat besteld bij Scarabee zodat ik volgende week op nieuwe schoenen (zelfde model als nu) kan lopen. Optimale demping = misschien net niet helemaal dood gaan.
Haha ja de demping is zo goed dat je die 42 km gewoon als over wolken heen vliegt! :P Dat soort wishful thinking helpt bij mij ook, heb net een heerlijke bieten-gember-citroen-appelsmoothie gebrouwen, dat gaat me gewoon minuten opleveren, zoveel energie die mijn lichaam instroomt! ;)
pi_156590559
Mijn Salomon racevest heeft allerlei vakjes en dergelijke waar ik makkelijk bij kan, en schuurt echt nergens. Het sluit ook heel fijn aan, daarom voelt het niet alsof je zoveel op je rug hebt, of uit balans. Ben er echt heel blij mee.

Hoeveel gels neem je mee, 6? Gaat dat in de SPIbelt passen? Prop er ook een in je broekzakje.
pi_156591178
Nou. Hiero! Verslag!

SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door mosselmossel op 04-10-2015 13:45:22 ]
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_156591360
quote:
99s.gif Op zondag 4 oktober 2015 13:36 schreef mosselmossel het volgende:
Nou. Hiero! Verslag!

SPOILER
Goed verhaal! Echt heel fijn dat je in het laatste deel zoveel goed kon maken, dan finish je echt met het fijnste gevoel lijkt me! Succes met het herstellen van de benen ;)
pi_156591377
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 13:11 schreef wyccie het volgende:
Mijn Salomon racevest heeft allerlei vakjes en dergelijke waar ik makkelijk bij kan, en schuurt echt nergens. Het sluit ook heel fijn aan, daarom voelt het niet alsof je zoveel op je rug hebt, of uit balans. Ben er echt heel blij mee.

Hoeveel gels neem je mee, 6? Gaat dat in de SPIbelt passen? Prop er ook een in je broekzakje.
Ja, die Salomon dingen zijn mooi, maar dat is me toch een te grote uitgave om nog even last-minute te kopen. Ik wil er 6 meenemen ja.
pi_156591407
quote:
Nou. Hiero! Verslag!

SPOILER
Mooi verslag laat goed zien dat op/bij het strand lopen toch heel wat anders is. Dus voor extra energie een mix van cola bouillon en zoute drop;-) Lekker biertje ook bij aankomst!
pi_156591497
Kuiten zo'n pijn op een gegeven moment, dat ik er een flesje water overheen goot, om ze te koelen. Na 34, 35km ongeveer.
  zondag 4 oktober 2015 @ 14:00:12 #21
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156591885
Mossel O+ Kippenvel, vooral over het laatste stuk!

Men, dat evenement in Bergschenhoek was superleuk en gezellig O+ Hele leuke organisatie en heerlijke sfeer.
pi_156592667
quote:
Nou. Hiero! Verslag!

SPOILER
Goed verslag! En fijn dat je op het eind nog aan kon zetten, ondanks de pijn en de kilometers die je in de benen had.
pi_156592760
Vanmorgen heb ik de Huttenkloasloop gelopen in Oldenzaal (10,1 km). Incognito, als vrouw in de categorie 50+ (een oud loopmaatje kon opeens niet meedoen). Ik zou niet te snel lopen, ze was bang dat ze dan een podiumplaats zou halen.
Die opdracht mislukte wel een beetje. 5 km in 23.35 en gefinisht met mijn dochter in 48.15 (zelf geklokt).
  zondag 4 oktober 2015 @ 14:32:56 #24
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_156592912
Ik heb een finishzweef *O*

SPOILER
F means you're fucked
pi_156593357
^O^
Was een leuk loopje, heb mijn eerste trail overleefd :)
En gelijk een paar fok!kers ontmoet ;)
  zondag 4 oktober 2015 @ 14:47:54 #26
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156593438
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 14:45 schreef dapluiz het volgende:
^O^
En supergoed gedaan! Nu de LVML!
pi_156593676
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 14:26 schreef McTwente het volgende:
Vanmorgen heb ik de Huttenkloasloop gelopen in Oldenzaal (10,1 km). Incognito, als vrouw in de categorie 50+ (een oud loopmaatje kon opeens niet meedoen). Ik zou niet te snel lopen, ze was bang dat ze dan een podiumplaats zou halen.
Die opdracht mislukte wel een beetje. 5 km in 23.35 en gefinisht met mijn dochter in 48.15 (zelf geklokt).
En, was je de snelste v50?
  zondag 4 oktober 2015 @ 15:00:01 #28
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_156593752
Dat was awesome O+

Ik heb zó genoten! En niet zo gek gelopen ook :D 48 minuutjes over de 7 km :) In de laatste startgolf gestart en ergens in het midden geëindigd.

De eindsprint was serious business zoals je ziet:
SPOILER
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 14:45 schreef dapluiz het volgende:
^O^
Precies! Viel best mee toch? :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 04-10-2015 15:05:25 ]
pi_156595582
quote:
Nou. Hiero! Verslag!

SPOILER
Mooi, man. De Kustmarathon zo mogen afsluiten is toch wel het beste wat je je kunt wensen.
Ik voelde in Rotterdam hetzelfde in het bos, maar dan mentaal. Hard lopen ging echt niet meer, maar ik vond het in ieder geval weer leuk.

Zout en suiker lijkt inderdaad de gouden combi. Al zou ik niet zo gauw cola drinken. Of bouillon, moet er niet aan denken.
pi_156596040
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 16:04 schreef wyccie het volgende:

[..]

Mooi, man. De Kustmarathon zo mogen afsluiten is toch wel het beste wat je je kunt wensen.
Ik voelde in Rotterdam hetzelfde in het bos, maar dan mentaal. Hard lopen ging echt niet meer, maar ik vond het in ieder geval weer leuk.

Zout en suiker lijkt inderdaad de gouden combi. Al zou ik niet zo gauw cola drinken. Of bouillon, moet er niet aan denken.
Lauwe bouillon is juist super na al die zoete meuk die je de uren ervoor naar binnen hebt gewerkt.
  zondag 4 oktober 2015 @ 16:28:13 #31
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_156596639
Zo, mosselverslag gelezen. Mooi succesverhaal! ^O^
  zondag 4 oktober 2015 @ 16:30:23 #32
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_156596722
Cola en bouillon zijn ware lifesavers _O_
F means you're fucked
  Moderator zondag 4 oktober 2015 @ 16:31:47 #33
155227 crew  Guppy
dus
pi_156596793
quote:
99s.gif Op zondag 4 oktober 2015 13:47 schreef mosselmossel het volgende:
Kuiten zo'n pijn op een gegeven moment, dat ik er een flesje water overheen goot, om ze te koelen. Na 34, 35km ongeveer.
Dat zagen we de winnaar ook doen op tv. Water en sponsjes gingen over z'n benen :D
pi_156596803
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 14:57 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

En, was je de snelste v50?
Geen idee, ik zie alleen maar een uitslag van de dames. Achtste van de 203 vrouwen en de officiële tijd is 48.17.
  Moderator zondag 4 oktober 2015 @ 16:46:42 #35
155227 crew  Guppy
dus
pi_156597349

:D
pi_156598527
1.48.45! Als ik weer fatsoenlijk leef meer :p
pi_156599500
Ik heb ook weer 33 kilometer achter de kiezen. Het gaat nog steeds niet snel maar ik heb er nu wel vertrouwen in dat ik de marathon uit ga lopen. Ik ben trouwens weer zonder eten en drinken gaan lopen. Het is een risico maar onderweg had ik altijd nog bij Runners World Amsterdamse bos naar binnen kunnen gaan. En er waren onderweg zat mogelijkheden om water te kopen dus helemaal onverantwoord was het ook weer niet ;) .
pi_156599515
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 12:24 schreef La_Tramposa het volgende:
[ link | afbeelding ]

Flinke uitrusting!
Ik heb vorig jaar een 42 km trail gelopen met winegums in een tupperware bakje.
Was ook een heel goed idee :')
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_156599842
Barrage was prachtig en pittig, redelijk gesloopt toen ik over de finish kwam.
Leuk dagje weer, maar ik ben blij dat ik volgende week over het Eindhovense biljartlaken mag lopen, voorlopig weer even genoeg hoogtemeters... :D
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_156600030
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 18:09 schreef Devv het volgende:
Ik heb ook weer 33 kilometer achter de kiezen. Het gaat nog steeds niet snel maar ik heb er nu wel vertrouwen in dat ik de marathon uit ga lopen. Ik ben trouwens weer zonder eten en drinken gaan lopen. Het is een risico maar onderweg had ik altijd nog bij Runners World Amsterdamse bos naar binnen kunnen gaan. En er waren onderweg zat mogelijkheden om water te kopen dus helemaal onverantwoord was het ook weer niet ;) .
Wat wil je nu eigenlijk bereiken door zonder water te lopen?
pi_156600313
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 18:35 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Wat wil je nu eigenlijk bereiken door zonder water te lopen?
Ik ben gewoon benieuwd naar effecten van het lopen zonder ondersteunende middelen. Het gaat mij niet slechter af zonder eten en drinken (zowel tijdens- als na het lopen). Ik moet daar wel bij vermelden dat ik op dit moment niet snel loop en de weersomstandigheden het toelaten lang zonder water te lopen.
pi_156600845
Duurlopen zonder water of iets anders kan prima (behalve als het echt warm is). Ik doe mijn duurlopen boven de 30 vaak ook zonder iets. Alleen een keer om met drinken en gels te oefenen. Volgens mij train je dan ook om minder afhankelijk te zijn van suiker of water tijdens de wedstrijd.
pi_156600945
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 19:09 schreef Mr.B. het volgende:
Duurlopen zonder water of iets anders kan prima (behalve als het echt warm is). Ik doe mijn duurlopen boven de 30 vaak ook zonder iets. Alleen een keer om met drinken en gels te oefenen. Volgens mij train je dan ook om minder afhankelijk te zijn van suiker of water tijdens de wedstrijd.
Als je vooraf genoeg drinkt en eet dan zou dat kunnen, maar zodra het net wat warmer is lijkt me het niet lekker, in de zomermaanden heb ik hier 4 bidons dus 2 liter leeggedronken in 20km (40 graden+). Maar zweten jullie dan ook weinig? want je verliest natuurlijk minder vocht als je niet zoveel zweet. Bij echter een hoger tempo wordt ik al snel dorstig!
pi_156601146
quote:
Nou. Hiero! Verslag!

SPOILER
Held _O_
pi_156601263
Ik vond het vandaag toch best warm, 18 graden en volle zon.
pi_156601689
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 19:13 schreef mytec het volgende:

[..]

Als je vooraf genoeg drinkt en eet dan zou dat kunnen, maar zodra het net wat warmer is lijkt me het niet lekker, in de zomermaanden heb ik hier 4 bidons dus 2 liter leeggedronken in 20km (40 graden+). Maar zweten jullie dan ook weinig? want je verliest natuurlijk minder vocht als je niet zoveel zweet. Bij echter een hoger tempo wordt ik al snel dorstig!
Ik zweet inderdaad niet zoveel, maar bij temperaturen boven de 25/30 graden zou ik ook altijd drinken. En snelheid aanpassen. Boven de 40 zou ik trouwens niet zo snel gaan lopen...
  zondag 4 oktober 2015 @ 19:57:25 #47
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_156602154
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 19:26 schreef wyccie het volgende:
Ik vond het vandaag toch best warm, 18 graden en volle zon.
En of! Wij startten in de mist, maar direct daarna brak de zon door en was het Heet! 8-)

Begrijp ik nu goed dat je je even last minute hebt ingeschreven voor een marathon?
pi_156602179
Wat een loop vandaag (10km Breda)..

SPOILER
pi_156602207
Mossel _O_ Wat goed man!

Vanmorgen was ik al vroeg op pad, fijn rondje Posbank. Zag wat lintjes hangen af en toe, het duurde even voordat ik door had waar dat voor was. Het bleek een route van de Posbanktrail te zijn, even vergeten dat die dit weekend was. Ik heb groot deel van de route gelopen, mooie nieuwe paadjes en een zandverstuiving ontdekt. Raar dat ik die laatste nog nooit gezien had, ik loop er toch regelmatig :) Af en toe ook erg mistig, heel mooi! Ging niet verkeerd.
https://www.strava.com/activities/405845655

Volgende week de Hoge Veluwe Marathon, ben benieuwd. Ik wil niet zeggen dat ik totaal onvoorbereid ben, maar ik heb door omstandigheden de laatste weken (maanden) weinig gedaan wat op een marathonvoorbereiding lijkt. Ik hoop dat m'n basisconditie inmiddels goed genoeg is.
pi_156602523
Mooi verslag en dito prestatie Mossel!

Nog maar een week tot de marathon. Zou tekenen voor de weersvoorspelling: 5-11 graden is uitstekende temperatuur voor mij. Morgen laatste keer lopen denk ik.
pi_156602663
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 19:57 schreef Quoi het volgende:
Begrijp ik nu goed dat je je even last minute hebt ingeschreven voor een marathon?
De inschrijving heb ik zo lang mogelijk uitgesteld vanwege onzekerheden en de kans op blessures. Ik was na Rotterdam wel de hele tijd door blijven trainen voor het geval ik toch het gekke idee had om weer een tweede M te lopen.
pi_156602703
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 19:58 schreef luckass het volgende:
Wat een loop vandaag (10km Breda)..

SPOILER
Jouw moeder! :o
Mooie tijd. Volgende keer startvakje opschuiven dus.
  zondag 4 oktober 2015 @ 20:16:02 #53
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_156602775
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 20:13 schreef wyccie het volgende:

[..]

De inschrijving heb ik zo lang mogelijk uitgesteld vanwege onzekerheden en de kans op blessures. Ik was na Rotterdam wel de hele tijd door blijven trainen voor het geval ik toch het gekke idee had om weer een tweede M te lopen.
Slim. Dus het wordt Eindhoven of Amsterdam?
pi_156602796
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 20:14 schreef wyccie het volgende:

[..]

Jouw moeder! :o
Mooie tijd. Volgende keer startvakje opschuiven dus.
Dat kon alleen bij voorinschrijven ;(. Vooraan starten had al wel geholpen.
Maar goed, het scheelde nu max 30 sec denk ik.
pi_156602891
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 20:16 schreef Quoi het volgende:
[..]
Slim. Dus het wordt Eindhoven of Amsterdam?
EHV. Daar heb ik een goede HM gelopen. Het parcours is vlak en het publiek was geweldig.
Mijn herinneringen aan de HM in A´dam waren minder goed.
  zondag 4 oktober 2015 @ 20:22:33 #56
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_156602991
edit-hier hadden Gup en L-T het al eerder over gehad...spuit 11
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zondag 4 oktober 2015 @ 20:23:27 #57
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_156603028
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 20:19 schreef wyccie het volgende:

[..]

EHV. Daar heb ik een goede HM gelopen. Het parcours is vlak en het publiek was geweldig.
Mijn herinneringen aan de HM in A´dam waren minder goed.
Leuk ^O^ Benieuwd! Wordt weer een druk loopweekend volgend weekend.
pi_156603589
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 19:41 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Ik zweet inderdaad niet zoveel, maar bij temperaturen boven de 25/30 graden zou ik ook altijd drinken. En snelheid aanpassen. Boven de 40 zou ik trouwens niet zo snel gaan lopen...
Ik dacht dat ook maar moet zeggen je went eraan, alleen je verliest wel ontzettend veel vocht. Ik denk dat ik daardoor misschien nu wat efficiënter loop.
  zondag 4 oktober 2015 @ 20:45:39 #59
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_156603847
Het begint hier wel een beetje saai te worden hoor, met al die topweekenden zo :D
F means you're fucked
pi_156604217
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 15:00 schreef Quoi het volgende:
Dat was awesome O+

Ik heb zó genoten! En niet zo gek gelopen ook :D 48 minuutjes over de 7 km :) In de laatste startgolf gestart en ergens in het midden geëindigd.

De eindsprint was serious business zoals je ziet:
SPOILER
[..]

Precies! Viel best mee toch? :)
Zeker! Zal vast niet mijn laatste trail zijn denk ik :)
  Moderator zondag 4 oktober 2015 @ 20:54:25 #61
155227 crew  Guppy
dus
pi_156604223
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 20:45 schreef YUR het volgende:
Het begint hier wel een beetje saai te worden hoor, met al die topweekenden zo :D
Oh maar bij mij ging het gewoon kut hoor :) maak je geen zorgen!
  zondag 4 oktober 2015 @ 20:55:26 #62
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_156604282
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 20:54 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Oh maar bij mij ging het gewoon kut hoor :) maak je geen zorgen!
Ah nou....gelukkig maar ^O^
F means you're fucked
  Moderator zondag 4 oktober 2015 @ 20:55:52 #63
155227 crew  Guppy
dus
pi_156604297
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 20:55 schreef YUR het volgende:

[..]

Ah nou....gelukkig maar ^O^
Ja toch :D
  Redactie Sport zondag 4 oktober 2015 @ 20:58:09 #64
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_156604370
Vandaag 3,5km in Belfast gelopen. First run in United Kingdom O+

Trouwens, de 4Mijl is volgende week al :o Ik hoop dat de wind een beetje goed staat dan.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_156604756
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 20:22 schreef rechtsedirecte het volgende:
edit-hier hadden Gup en L-T het al eerder over gehad...spuit 11
Ik ben benieuwd wat hier stond :P
pi_156604861
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 20:58 schreef DeLuna het volgende:
Vandaag 3,5km in Belfast gelopen. First run in United Kingdom O+

Trouwens, de 4Mijl is volgende week al :o Ik hoop dat de wind een beetje goed staat dan.
rustig aan doen en opletten in het verkeer. ;)
pi_156604926
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 20:45 schreef YUR het volgende:
Ik mag volgende week weer ;)
pi_156604988
Komende week 2 keer aan de bak. Een keer op mijn werk, 9 km. En de Hoge Veluweloop, 10 km. Ik heb er zin in.
  zondag 4 oktober 2015 @ 21:13:08 #69
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_156604990
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 21:11 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

*O*

Ik ga zaterdag voor het eerst in tijden weer een 10km lopen. Maar die snelheid zit er voorlopig nog niet in, dus ik ben benieuwd wat voor tijd het gaat worden...
F means you're fucked
  zondag 4 oktober 2015 @ 21:13:16 #70
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_156604995
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 21:11 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Dan wordt het sowieso een topweekend. Jouw come-back ;)
pi_156605037
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 21:13 schreef YUR het volgende:

[..]

*O*

Ik ga zaterdag voor het eerst in tijden weer een 10km lopen. Maar die snelheid zit er voorlopig nog niet in, dus ik ben benieuwd wat voor tijd het gaat worden...
Ja, ik dus ook weer 10, en bij mij zit er helemaal niets meer in :P

Begint wel weer rustig aan een beetje te komen, maar ik ben er nog lang niet. En zolang ik nog geen woning in de buurt van werk heb gaat het er voorlopig ook niet komen.
  zondag 4 oktober 2015 @ 21:15:02 #72
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_156605070
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 17:27 schreef DavetheNL het volgende:
1.48.45! Als ik weer fatsoenlijk leef meer :p
Tssssk! Snellerd!
  zondag 4 oktober 2015 @ 21:17:49 #73
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_156605175
Oja, 2.08.10 zegt de uitslag.
Het Was kut. Wel tevreden, zelfs trots :)
pi_156605469
Hmm Michel Butter vandaag 1.05.25, lijkt me dat hij daar niet heel blij mee is..?

(edit: ah, ik zie nu dat ze ongeveer rond marathontempo moesten lopen, dan is het prima natuurlijk!)

[ Bericht 40% gewijzigd door La_Tramposa op 04-10-2015 21:40:09 ]
pi_156605988
Echt een topdag! Gefeliciteerd allemaal, leuk om al de verslagen te lezen! ^O^
  zondag 4 oktober 2015 @ 22:10:12 #76
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_156607323
Fotoooooooooo's! :P Ik hoop dat de plezier (OK: focus) en snelheid er vanaf spatten. Ik stuiter gewoon nóg van adrenaline zeg. Ging zelfs swingend van de laatste heuvel af, vanwege de fijne muziek door de speaker en het *whoeeeei*-gevoel.

Afijn:
SPOILER
pi_156607463
Congrats weer allemaal :)
  zondag 4 oktober 2015 @ 22:13:51 #78
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_156607468
Nou moe, da's ook toevallig...zo eentje heb ik ook!

SPOILER
F means you're fucked
  zondag 4 oktober 2015 @ 22:30:14 #79
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_156608071
pi_156608700
Toppers allemaal! Lekker gelopen weer dit weekend ^O^

Mooi verslag van Mossel, top om nog weer zo'n boost te kunnen krijgen na 36km! _O_ Nogmaals erg knap gedaan!

Zelf samen met Guard en Streamnl lekker gelopen in Engreux bij de Trail du Barrage. Superleuke maar erg lange dag gehad. Van 15 over 5 's ochtends tot 9 uur 's avonds van huis geweest. Erg mooie loop, net als de Trail des Fantomes. Heerlijk klimmen en klauteren, rotsen, wortels, alles. Eerste paar kilometer superzwaar gehad, daarna lekker kunnen oppakken en als 3e geëindigd. 31km in 2.49'48 en iets meer dan 1000 hoogtemeters. Superdag! ^O^
pi_156609597
Mooie foto's. Jullie staan er ook echt in hardlooppose op. Bij mij lijkt het toch altijd alsof ik erg aan de grond gehecht ben.

Net in de avond toch nog wat zin kunnen maken om te gaan en het was lekker. Goed tempo, maar heel kort omdat ik naar de supermarkt moest. Volgens mij werd ik zelfs uitgelachen omdat ik in mijn hardloopkleren rondliep met brood en melk in de hand.
pi_156612800
Gisteren Leeuwarden gelopen.
Dat was vorig jaar mijn snelste run. Dit jaar was-ie een stukje langer en hadden ze hem ook wat zwaarder gemaakt qua hindernissen. Wel weer erg leuk, mooi opgebouwd met voldoende uidagingen.
Doelstelling dit seizoen is om eindelijk eens top 100 te lopen. Met een 88e plek in 2:15:30 is dat mooi gelukt :)
Nog steeds geen linker rijtje (142 deelnemers) maar dat gaan we volgend jaar wel proberen. Of het jaar daarna...

SPOILER
It has to mean something
pi_156612879
Uitslagen van gisteren staan online, ik ben 26e overall geworden en 7e in de taaie mannen categorie *)
Dat is een verdomd goeie uitslag al zeg ik het zelf..
  maandag 5 oktober 2015 @ 07:24:08 #84
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_156612895
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 07:18 schreef Guard het volgende:
Uitslagen van gisteren staan online, ik ben 26e overall geworden en 7e in de taaie mannen categorie *)
Dat is een verdomd goeie uitslag al zeg ik het zelf..
Precies mijn uitslag! Maar dan de taaie vrouwen categorie (en wat minder deelnemers?)

Laatste werkdagje! c_/
  maandag 5 oktober 2015 @ 07:25:01 #85
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_156612898
En Jero, tijd voor een prijzenkastje aan de muur? :P Well done!
pi_156612914
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 07:24 schreef Quoi het volgende:

[..]

Precies mijn uitslag! Maar dan de taaie vrouwen categorie (en wat minder deelnemers?)

Laatste werkdagje! c_/
zo heel veel deelnemers waren er gisteren ook niet, maar voldoende om ruim in het linkerrijtje te komen met deze posities :)
Oh en fijne dag vandaag dan.
pi_156613057
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 23:19 schreef wyccie het volgende:
Mooie foto's. Jullie staan er ook echt in hardlooppose op. Bij mij lijkt het toch altijd alsof ik erg aan de grond gehecht ben.

Net in de avond toch nog wat zin kunnen maken om te gaan en het was lekker. Goed tempo, maar heel kort omdat ik naar de supermarkt moest. Volgens mij werd ik zelfs uitgelachen omdat ik in mijn hardloopkleren rondliep met brood en melk in de hand.
Daar lachen mensen je om uit? Wat is dat voor heutjekneutje dorp? :P Ik ga zo vaak direct uit het hardlopen langs de supermarkt..
pi_156613079
Gefeliciteerd Jero met weer een podiumplaats.
En Guard en Quoi ook met hun top 10 klassering.
pi_156613099
Wow, allemaal top10-ers! Super gedaan en mooie foto's van YUR en Quoi!

Kwam zelf via Mascleta ook nog aan een geinige foto. Gogo die naast me rent, volgens mij bij Oostkapelle, net na het strand. Na een kilometer of 26, 27.

SPOILER
pi_156613105
[X] in before: Gogo's hardloophouding is stukken beter.
  maandag 5 oktober 2015 @ 08:48:21 #91
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_156613302
Mooi verslag mossel, echt goed gedaan dat laatste stuk!!!

Verder _O_ voor alle lopers van dit weekend!

Ik heb gisteren lekker vlak een 12,5 ldl gelopen :) Dat voelt goed :)
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_156613323
quote:
7s.gif Op maandag 5 oktober 2015 06:51 schreef Cynic het volgende:
Dat was vorig jaar mijn snelste run. Dit jaar was-ie een stukje langer en hadden ze hem ook wat zwaarder gemaakt qua hindernissen. Wel weer erg leuk, mooi opgebouwd met voldoende uidagingen.
Doelstelling dit seizoen is om eindelijk eens top 100 te lopen. Met een 88e plek in 2:15:30 is dat mooi gelukt :)
Nog steeds geen linker rijtje (142 deelnemers) maar dat gaan we volgend jaar wel proberen. Of het jaar daarna...

SPOILER
dat is een behoorlijke zweeffoto. :D
pi_156613514
quote:
7s.gif Op maandag 5 oktober 2015 06:51 schreef Cynic het volgende:

SPOILER
Goed bezig ^O^
pi_156614569
Wat een mooie prestaties, foto's, verslagen en podiumplaatsen weer dit weekend! En dan komen er de komende weken ook nog eens een boel marathons en andere mooie wedstrijden voorbij, het kan niet op.
Ik blijf voorlopig nog saai wat 10km's lopen, dit weekend een thuiswedstrijd bij Haag. Tegen YUR, dat dan weer wel
  maandag 5 oktober 2015 @ 10:38:23 #95
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_156614633
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 22:10 schreef Quoi het volgende:
Fotoooooooooo's! :P Ik hoop dat de plezier (OK: focus) en snelheid er vanaf spatten. Ik stuiter gewoon nóg van adrenaline zeg. Ging zelfs swingend van de laatste heuvel af, vanwege de fijne muziek door de speaker en het *whoeeeei*-gevoel.

Afijn:
SPOILER
Strak plaatje zeg!!! Snellerd inderdaad ;)
  maandag 5 oktober 2015 @ 10:39:33 #96
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_156614656
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 10:34 schreef Mr.B. het volgende:
Wat een mooie prestaties, foto's, verslagen en podiumplaatsen weer dit weekend! En dan komen er de komende weken ook nog eens een boel marathons en andere mooie wedstrijden voorbij, het kan niet op.
Ik blijf voorlopig nog saai wat 10km's lopen, dit weekend een thuiswedstrijd bij Haag. Tegen YUR, dat dan weer wel
Je gaat me lappen :D

Ohja, en stiekem is het 10.2 km
F means you're fucked
pi_156614733
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 10:39 schreef YUR het volgende:

[..]

Je gaat me lappen :D

Ohja, en stiekem is het 10.2 km
Ik weet dat trailrunnen funest is voor je snelheid (hè Jero?!), maar 5km in 35/36 minuten moet jou toch nog wel lukken :P
Volgens mij is dat rondje bij Haag wel behoorlijk goed uitgemeten.Ik kwam de vorige keer geloof ik aan 9.9km
pi_156614980
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 21:17 schreef Murmeli het volgende:
Oja, 2.08.10 zegt de uitslag.
Het Was kut. Wel tevreden, zelfs trots :)
Goed gelopen!
Ik zag je verhaaltje op facebook; daarom doe ik dus geen hartslagmeter om bij (langere) wedstrijden. Of iig zo instellen dat ik het niet kan zien onderweg; raak je alleen maar van in paniek en dan schiet mijn hartslag nog meer omhoog.
Maar mooi dat je je hebt kunnen herpakken en onder je uiteindelijke doel bent geeindigd! Elk PR moet je vieren!
pi_156615037
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 11:01 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Goed gelopen!
Ik zag je verhaaltje op facebook; daarom doe ik dus geen hartslagmeter om bij (langere) wedstrijden. Of iig zo instellen dat ik het niet kan zien onderweg; raak je alleen maar van in paniek en dan schiet mijn hartslag nog meer omhoog.
Maar mooi dat je je hebt kunnen herpakken en onder je uiteindelijke doel bent geeindigd! Elk PR moet je vieren!
Er is ook geen enkele reden om een hartslagmeter te dragen als je toch geen rekening met je hartslag wil houden, toch? Ik liep zaterdag op hartslag. Dan draag je hem en hou je rekening met wat die aangeeft, maar als je er geen rekening mee wil houden, kun je hem net zo goed niet dragen.
  maandag 5 oktober 2015 @ 11:06:08 #100
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_156615046
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 11:01 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Goed gelopen!
Ja, inderdaad maar niet meer doen, goede les!!!
Ik plak zo nog wel ff mijn fb verhaaltje hier, voor de evt verslagenfans ;)
Ben blij dat nu echt de blijdschap overheerst, vorig jaar Was er meer teleurstelling. Maar daar zal de blessure wel een rol in hebben gespeeld die toen niet over bleek te zijn.

Dank je in ieder geval. Bemoedigende woorden zijn altijd fijn!
pi_156615050
quote:
99s.gif Op maandag 5 oktober 2015 11:05 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Er is ook geen enkele reden om een hartslagmeter te dragen als je toch geen rekening met je hartslag wil houden, toch? Ik liep zaterdag op hartslag. Dan draag je hem en hou je rekening met wat die aangeeft, maar als je er geen rekening mee wil houden, kun je hem net zo goed niet dragen.
Ja precies, je moet óf op hartslag lopen, óf op een snelheid (i.c.m. hoe je je daarbij voelt). Allebei werkt niet omdat je hartslag toch ook reageert op de adrenaline en wie weet op het weer of het feit dat je extra veel gegeten hebt of wat dan ook.
  maandag 5 oktober 2015 @ 11:06:40 #102
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_156615055
quote:
99s.gif Op maandag 5 oktober 2015 11:05 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ik hou er globaal wel rekening mee.
  maandag 5 oktober 2015 @ 11:08:31 #103
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_156615085
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 11:06 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja precies, je moet óf op hartslag lopen, óf op een snelheid (i.c.m. hoe je je daarbij voelt). Allebei werkt niet omdat je hartslag toch ook reageert op de adrenaline en wie weet op het weer of het feit dat je extra veel gegeten hebt of wat dan ook.
Ah ok, dan zat daar de mismatch dus. Goed om te weten, kiezen dus de volgende keer :)
pi_156615116
Ik kijk tijdens de wedstrijd niet naar mijn hartslag, maar vind het leuk en soms handig om na afloop de wedstrijd te analyseren
  maandag 5 oktober 2015 @ 11:10:47 #105
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156615122
Ik had dat zaterdag ook :D Had voor de lol weer eens m'n hartslagmeter om, gewoon om even te kijken hoe m'n hartslag het doet in vergelijking met voorgaande jaren.
Behalve een mooie wond, raakte ik ook nog eens half in paniek toen ik zag dat m'n hartslag hoger werd. En toen ging m'n hartslag nog meer omhoog :+.

Vond het grappig om te weten dat m'n gemiddelde hartslag stukken omlaag is maar de meter gaat voorlopig weer de kast in :P.
pi_156615154
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 11:10 schreef Mr.B. het volgende:
Ik kijk tijdens de wedstrijd niet naar mijn hartslag, maar vind het leuk en soms handig om na afloop de wedstrijd te analyseren
De keren dat ik mijn HRM omhad bij een HM/M dacht ik achteraf tijdens het 'analyseren' vooral; hoe is dit in godsnaam mogelijk :P Zo liep ik in Egmond bijna 2 uur op 199 gemiddeld...Waarvan de laatste 1.25 uur hij niet meer onder de 200 was geweest of zo :P Nou was ik toen wel een beetje ziek dus misschien niet heel representief. Maar ook de marathon van vorig jaar; 4 uur lang met een gemiddelde van 185 en een max van 202. Dat is ook 4 uur lang op 88% van mijn HRmax lopen, volgens mij hoort dat normaal ook niet te kunnen. Dus ik heb maar besloten; mijn hartslag tijdens wedstrijden is geen goede leidraad, ik ga daar maar niet meer op letten :P
  maandag 5 oktober 2015 @ 11:24:08 #107
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_156615318
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 11:13 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

De keren dat ik mijn HRM omhad bij een HM/M dacht ik achteraf tijdens het 'analyseren' vooral; hoe is dit in godsnaam mogelijk :P Zo liep ik in Egmond bijna 2 uur op 199 gemiddeld...Waarvan de laatste 1.25 uur hij niet meer onder de 200 was geweest of zo :P Nou was ik toen wel een beetje ziek dus misschien niet heel representief. Maar ook de marathon van vorig jaar; 4 uur lang met een gemiddelde van 185 en een max van 202. Dat is ook 4 uur lang op 88% van mijn HRmax lopen, volgens mij hoort dat normaal ook niet te kunnen. Dus ik heb maar besloten; mijn hartslag tijdens wedstrijden is geen goede leidraad, ik ga daar maar niet meer op letten :P
Wow, nou inderdaad!
pi_156615357
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 11:13 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

En je weet zeker dat die getallen kloppen ;-)? dat zijn erg hoge getalletjes om lang aan te houden. Achteraf kijken en verbetering zien vind ik leuk, echter inderdaad onder het lopen kijken = verhogen van de hartslag (stress! HELP !!)
pi_156615403
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 11:26 schreef mytec het volgende:

[..]

En je weet zeker dat die getallen kloppen ;-)? dat zijn erg hoge getalletjes om lang aan te houden. Achteraf kijken en verbetering zien vind ik leuk, echter inderdaad onder het lopen kijken = verhogen van de hartslag (stress! HELP !!)
Ja, dat weet ik wel zeker, aangezien het geen uitzonderingen zijn en de lijnen ook geen rare uitschieters vertonen. Ik heb mijn max hartslag 5 jaar geleden ook laten testen in een SMA en die was toen op de fietsmachine ook al 208, en bij lopen heb je een hogere max.
Ik heb dit soort waardes de afgelopen jaren al vaak voorbij zien komen (in wedstrijden dan, in trainingen is het moeilijk om ze te halen), dus ik schrik er niet meer echt van, maar ik vind het gewoon niet fijn om tijdens de wedstrijd te weten, levert me ook niks op.
pi_156615615
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 11:28 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik wel zeker, aangezien het geen uitzonderingen zijn en de lijnen ook geen rare uitschieters vertonen. Ik heb mijn max hartslag 5 jaar geleden ook laten testen in een SMA en die was toen op de fietsmachine ook al 208, en bij lopen heb je een hogere max.
Ik heb dit soort waardes de afgelopen jaren al vaak voorbij zien komen (in wedstrijden dan, in trainingen is het moeilijk om ze te halen), dus ik schrik er niet meer echt van, maar ik vind het gewoon niet fijn om tijdens de wedstrijd te weten, levert me ook niks op.
Wow ok dat zijn flinke getallen dan! Nee ik vind het dus ook meer voor achteraf, tijdens een training kijk ik eigenlijk alleen naar de tijd, afstand en pace.
pi_156615927
Schrikken van je hartslag waardoor die omhoog gaat? Er is maar één remedie. Vaker op hartslag lopen. Dan weet je wat je lijf (en met name je hartslag dus) doet. Ik schrik er nooit van. Ook niet toen hij bijvoorbeeld tijdens de Tilburg Ten Miles ineens naar 180 schoot. Ik wist ook dat dat niet klopte en dat ik nog rond de 160 zat, waar hij even later ook naar terug viel. Je leert je lijf kennen.

Maar inderdaad. Als je maar af en toe op hartslag loopt, dan werkt het niet nee.
pi_156616000
quote:
99s.gif Op maandag 5 oktober 2015 11:59 schreef mosselmossel het volgende:
Schrikken van je hartslag waardoor die omhoog gaat? Er is maar één remedie. Vaker op hartslag lopen. Dan weet je wat je lijf (en met name je hartslag dus) doet. Ik schrik er nooit van. Ook niet toen hij bijvoorbeeld tijdens de Tilburg Ten Miles ineens naar 180 schoot. Ik wist ook dat dat niet klopte en dat ik nog rond de 160 zat, waar hij even later ook naar terug viel. Je leert je lijf kennen.

Maar inderdaad. Als je maar af en toe op hartslag loopt, dan werkt het niet nee.
Maar is jouw hartslag tijdens een wedstrijd of een training op gelijk tempo hetzelfde dan?
Edit; na nog een keer je post gelezen te hebben denk ik dat je bedoelt; vaker een wedstrijd op hartslag lopen. Dat zou ook kunnen werken ja.
pi_156616075
Hoge hartslagwaardes tijdens wedstrijden... check.

Ik verbaas me ook niet meer over waardes van rond de 185 als gemiddelde tijdens een halve marathon.
HM Enschede in april: gemiddeld 186, max 193
HM Amersfoort in juni: gemiddeld 184, max 194

En tijdens de 10 km wedstrijden liggen de waardes nog iets hoger, al is het verschil dan niet heel groot.
pi_156616108
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 12:02 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Maar is jouw hartslag tijdens een wedstrijd of een training op gelijk tempo hetzelfde dan?
Min of meer wel. Misschien de eerste paar kilometer niet door de adrenaline, maar daarna zakt het wel naar normale waarden. Misschien ietsje hoger, maar niet zo gek veel hoor. In elk geval niet zo dat de effecten van versnellen of temporiseren totaal verschillend zijn. EN daarnaast, ik weet welke waarden ik in een wedstrijd aankan.

Doel was zaterdag ook als volgt
Eerste 15km: 155
daarna: 160
Strand 165-170
Duinen 165-170
Laatste 10km: god zegene de greep.

En dat werkt prima.

edit: en ja, vaker wedstrijden op hartslag lopen.
  maandag 5 oktober 2015 @ 12:14:27 #115
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_156616266
verslagje van de singelloop.

SPOILER
de tl;dr versie staat een pagina terug ongeveer.
en nu ga ik naar mijn werk :W
  maandag 5 oktober 2015 @ 12:50:02 #116
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_156616803
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 12:14 schreef Murmeli het volgende:

SPOILER
Ik vind het echt een TOPprestatie ^O^
pi_156616822
Dat is het ook! 7 minuten van een pr op een HM is gewoon top. En die sub2, wat boeit dat nou? Komt ooit wel, maar een kwartier eraf lopen is gewoon vrijwel niet te doen.
pi_156617006
Topprestatie inderdaad Murmelli.

Ik zit ook nog in dubio of ik met hartslagmeter zal gaan lopen. Aan de ene kant wel interessant om te weten, aan de andere kant kan ik er ook teveel door afgeleid worden.
pi_156617042
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 12:14 schreef Murmeli het volgende:

SPOILER
Erg mooie prestatie! 7 minuten eraf is vrij veel! en ach als je de volgende keer dat laatste ren loop stukje rennend kan dan zit je denk ik al aardig dicht bij de sub 2 in de buurt!
pi_156617711
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 13:03 schreef Voccar het volgende:

Ik zit ook nog in dubio of ik met hartslagmeter zal gaan lopen. Aan de ene kant wel interessant om te weten, aan de andere kant kan ik er ook teveel door afgeleid worden.
Je wordt er in het begin net zoveel door afgeleid als door je nieuwe sporthorloge die je pace aangeeft of door je endomondo-miep die je tijden doorratelt. Je moet er gewoon gewend aan raken het te gebruiken, dan raak je er niet meer door afgeleid.
  maandag 5 oktober 2015 @ 13:57:52 #121
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_156617973
quote:
99s.gif Op maandag 5 oktober 2015 12:51 schreef mosselmossel het volgende:
Dat is het ook! 7 minuten van een pr op een HM is gewoon top. En die sub2, wat boeit dat nou? Komt ooit wel, maar een kwartier eraf lopen is gewoon vrijwel niet te doen.
Is ook zo hoor. En nu heb ik nog wat te verbeteren.
Als ik de wandelstukjes had kunnen rennen was ik denk ik 2-3 min sneller geweest ofzo. Mag ik dat nu mooi de volgende keer doen :)

En dank jullie voor de complimenten :)
pi_156618012
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 13:03 schreef Voccar het volgende:

Dan is de oplossing misschien, zoals hiervoor al een keer genoemd, om je scherm op een stand zonder hartslag te zetten. Dan word je er onderweg niet door afgeleid en je kunt het achteraf bekijken/analyseren.

Ik loop wel op hartslag, om voor mezelf een indicatie te hebben. Ik merk overigens ook wel aan mijn ademhaling of ik onder of boven de 180 zit.
  Redactie Sport maandag 5 oktober 2015 @ 14:02:07 #123
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_156618080
Ik loop altijd met hartslagband maar het scherm staat op het aantal gelopen km's, de gelopen tijd en het huidige tempo. Hartslag en dergelijke bekijk ik na afloop wel.
pi_156618639
Man, dit topic gaat hard, ik krijg het amper bijgelezen. Mooi om alle verhalen van de verschillende wedstrijden te lezen! Ik wordt met de dag zenuwachtiger voor de marathon van Eindhoven.

Mijn taper periode is eigenlijk al een tijdje bezig. Voor mijn gevoel is die vorige maandag al begonnen na het lopen van 27.5 km (die heel lekker gingen). Daarna heb ik nog een keer 7 km gedaan, en sindsdien niks. Wil morgen of overmorgen nog een keer 7 km doen of iets dergelijks, maar niks ingrijpends.

Ben van plan om tijdens mijn marathon 7 gelletjes mee te nemen... (tenzij je kan OD'en op gelletjes? even checken :P ). Vanaf het begin na elke 5 km een tot en met de 35e. Daarnaast 2 kleine bidons meenemen met sportdrank, en voor de rest gewoon water natuurlijk. Zijn er nog dingen waaraan ik als ultieme noob nog moet denken voor mijn eerste M?

God, het is echt spannend, als ik dit zo type stijgt mijn hartslag al.. |:( Ik droom al over het moment dat ik de finish overloop. Dat blijft mijn hoofddoel. Een mooie tijd is bijzaak!
pi_156618674
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 14:36 schreef Doncamatic het volgende:
Man, dit topic gaat hard, ik krijg het amper bijgelezen. Mooi om alle verhalen van de verschillende wedstrijden te lezen! Ik wordt met de dag zenuwachtiger voor de marathon van Eindhoven.

Mijn taper periode is eigenlijk al een tijdje bezig. Voor mijn gevoel is die vorige maandag al begonnen na het lopen van 27.5 km (die heel lekker gingen). Daarna heb ik nog een keer 7 km gedaan, en sindsdien niks. Wil morgen of overmorgen nog een keer 7 km doen of iets dergelijks, maar niks ingrijpends.

Ben van plan om tijdens mijn marathon 7 gelletjes mee te nemen... (tenzij je kan OD'en op gelletjes? even checken :P ). Vanaf het begin na elke 5 km een tot en met de 35e. Daarnaast 2 kleine bidons meenemen met sportdrank, en voor de rest gewoon water natuurlijk. Zijn er nog dingen waaraan ik als ultieme noob nog moet denken voor mijn eerste M?

God, het is echt spannend, als ik dit zo type stijgt mijn hartslag al.. |:( Ik droom al over het moment dat ik de finish overloop. Dat blijft mijn hoofddoel. Een mooie tijd is bijzaak!
Klinkt goed! Wat ik zo kan bedenken; knip je teennagels, maar niet op de dag van tevoren maar 2-3 dagen eerder, zodat je zeker weet dat je geen wondjes o.i.d. hebt. Verder alleen dingen dragen die je al eerder hebt gedragen qua kleding en sokken etc. En de komende dagen goed veel drinken. Komt er nog support voor je langs de kant?
  maandag 5 oktober 2015 @ 14:39:04 #126
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156618682
Kan je nagaan hoe het is voor de mensen die een volwaardige voorbereiding doen en al jaren ernaartoe leven ;)
pi_156618715

Check op alles ;) Behalve de verkoudheid, wiehoe!
En het slapen eigenlijk ook niet, al gaat het de laatste tijd wel beter. Van zaterdag op zondag zowaar 9.5 uur in bed gelegen en wel een paar keer wakker maar alleen kort!
pi_156619798
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 14:41 schreef La_Tramposa het volgende:
[ afbeelding ]

En het slapen eigenlijk ook niet, al gaat het de laatste tijd wel beter. Van zaterdag op zondag zowaar 9.5 uur in bed gelegen en wel een paar keer wakker maar alleen kort!
Nummertje 1 en 3 voor mij, meer niet.

Minder dan een week nog. Gelukkig heb ik de komende week voldoende afleiding (de dagen voor de marathon ga ik rondwandelen op een spellenbeurs).
  maandag 5 oktober 2015 @ 16:14:24 #129
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_156620371
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 11:10 schreef Mr.B. het volgende:
Mooiste is nog achteraf precies te zien waar je kapot bent gegaan. :P
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_156620487
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 14:41 schreef La_Tramposa het volgende:
[ afbeelding ]

Ik herken mezelf hier ook sterk in, ja. Ik ben vooral helemaal paranoïde voor elke mogelijke blessure. Bij elk pijntje vrees ik het ergste. Daarnaast ben ik nu enorm aan het luieren! Dit weekend lekker slaap ingehaald, en het bevalt me prima. Aan de rust zal het niet gaan liggen zondag. :)
  maandag 5 oktober 2015 @ 17:03:09 #131
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_156621260
Straks maar eens kijken of de stijfheid een beetje uit de benen wil verdwijnen :+
F means you're fucked
  maandag 5 oktober 2015 @ 17:54:05 #132
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_156621866
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 17:03 schreef YUR het volgende:
Straks maar eens kijken of de stijfheid een beetje uit de benen wil verdwijnen :+
Lekker! Ik bedacht me dat het best leuk is om regelmatig te gaan trainen op de Bergschenhoekse bergjes :)

Ik heb overigens geen greintje spierpijn of whatsorever.
pi_156622219
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 14:38 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Klinkt goed! Wat ik zo kan bedenken; knip je teennagels, maar niet op de dag van tevoren maar 2-3 dagen eerder, zodat je zeker weet dat je geen wondjes o.i.d. hebt. Verder alleen dingen dragen die je al eerder hebt gedragen qua kleding en sokken etc. En de komende dagen goed veel drinken. Komt er nog support voor je langs de kant?
Hier geef je ook meteen aan waarom je niet nog even voor een spibelt moet gaan kijken.
pi_156622312
Foto's!
SPOILER
pi_156622363
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 18:17 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Hier geef je ook meteen aan waarom je niet nog even voor een spibelt moet gaan kijken.
Tja als iets niet werkt dan geld deze regel natuurlijk niet, je kan natuurlijk ook moeilijk op dezelfde schoenen blijven lopen als de zool eraf is gekomen. Dan is het heel ongelukkig ,maar je zal toch echt met iets nieuws moeten starten. LT kan natuurlijk ook gewoon de dagen voor de marathon de spibelt dragen naar het werk, om er aan gewend te raken ;-)
pi_156622466
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 18:23 schreef mytec het volgende:

[..]

Tja als iets niet werkt dan geld deze regel natuurlijk niet, je kan natuurlijk ook moeilijk op dezelfde schoenen blijven lopen als de zool eraf is gekomen. Dan is het heel ongelukkig ,maar je zal toch echt met iets nieuws moeten starten. LT kan natuurlijk ook gewoon de dagen voor de marathon de spibelt dragen naar het werk, om er aan gewend te raken ;-)
Zijn je schoenen kapot dan koop je gewoon exact dezelfde paar schoenen. Ik ga er even voor het gemakt vanuit dat LT met 13km/h voor 3:15 over de afdeling aan het lopen is.
pi_156622487
Ik ga wel met hartslagmeter lopen tijdens de HM. Voor mij om te checken of ik niet te hard van stapel loop. Moet het toch 21km volhouden.
pi_156622562
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 18:28 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Zijn je schoenen kapot dan koop je gewoon exact dezelfde pasr schoenen. Ik ga er even voor het gemakt vanuit dat LT met 13km/h voor 3:15 over de afdeling aan het lopen is.
Daar had ik natuurlijk niet aan gedacht, het zelfde weer kopen telt niet als echt nieuw!
pi_156622583
Hoeveel gels zou je nemen tijdens een HM?
Ik zit te denken aan 2 gels, op km 9,5 en km 14,5 voor de drinkposten.
Is dat logisch?
  maandag 5 oktober 2015 @ 18:44:27 #140
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_156622824
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 18:33 schreef steffelonio het volgende:
Is dat logisch?
Geen. Gewoon lekker een banaantje mee.
pi_156622999
quote:
Is dat logisch?
Heb voor een HM zelf 1tje bij me, maar wat Murmeli zegt een banaantje is ook lekker ( mits makkelijk mee te nemen). Wat voor drinken is er ? sportdrank? dan volstaat 1 gel sowieso wel. Ik denk alleen dat 9,5 en 14,5 te vroeg op elkaar zit. Als je echt voor de zekerheid 2 gels wil gebruiken zou ik het op 8 en 17 doen.
pi_156623037
Alleen heb ik bij 17 geen water om het weg te spoelen. Misschien een geldrink mee, maar die zijn groter.
En een banaan is mij te lastig.

Het zal wel een placebo-effect zijn, maar toch.
  maandag 5 oktober 2015 @ 18:55:01 #143
388271 schaal_10
Tuinzadencontroleur
pi_156623084
De afgelopen week in totaal 38 km gelopen.
Over 18 dagen Marseille-Cassis, een 20 km wedstrijd en eerste keer in Frankrijk :)
Leuk dat de loopsport zo populair is geworden, getuige ook de kleurrijke kleding, veel meer keuze dan een jaar of 10 geleden.

Trouwen, elke werkdag 35-40 minuten wandelen op versleten schoenen hakt er wel bij in. Samen met boodschappen sjouwen (wat de meesten gewoon met de auto doen) en trappen lopen, heeft dit niet ook een (licht) positief effect op het hardlopen?
pi_156623086
Met jouw tempo heb je aan 1 gelletje wel echt genoeg hoor. Het is misschien wel helemaal niet eens nodig.
pi_156623109
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 18:55 schreef schaal_10 het volgende:
De afgelopen week in totaal 38 km gelopen.
Over 18 dagen Marseille-Cassis, een 20 km wedstrijd en eerste keer in Frankrijk :)
Leuk dat de loopsport zo populair is geworden, getuige ook de kleurrijke kleding, veel meer keuze dan een jaar of 10 geleden.

Trouwen, elke werkdag 35-40 minuten wandelen op versleten schoenen hakt er wel bij in. Samen met boodschappen sjouwen (wat de meesten gewoon met de auto doen) en trappen lopen, heeft dit niet ook een (licht) positief effect op het hardlopen?
Tuurlijk heeft dat effect. Je valt af. Dus kan harder lopen :)
  maandag 5 oktober 2015 @ 19:08:39 #146
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156623419
Goeie foto's mossel! ^O^
  maandag 5 oktober 2015 @ 19:26:31 #147
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_156623976
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 18:53 schreef steffelonio het volgende:
Alleen heb ik bij 17 geen water om het weg te spoelen. Misschien een geldrink mee, maar die zijn groter.
En een banaan is mij te lastig.

Het zal wel een placebo-effect zijn, maar toch.
Dan 1 gel bij 10 km denk ik.
Of dextro.

Ik krijg zelf trek als ik meer dan 1,5 uur loop dus ik wil dan maagvulling, vandaar de banaan. Gisteren op 11 km. Ben wel gaan stil staan om te eten trws, dat wil misschien niet iedereen.
En dus een paar dextro erbij, had ik wat te knabbelen tijdens het balen haha!
pi_156624052
Ik heb geen enkele van die premarathonkwalen. Wel een hamstring die minimaal zeurt, maar die laat ik nog masseren.
Alleen wat bang om een flinke verkoudheid op te lopen. Veel zieke, snotterige mensen op mijn werk. Maar in het verleden liep ik eigenlijk best goed bij een opkomende verkoudheid.

Mooie foto's, mossel. Gogo loopt er heel olijk bij. :)
pi_156624331
SPOILER: Verslag Trail du Barrage
pi_156624372
quote:
Is dat logisch?
Ik misschien een, maar waarschijnlijk geen.
  maandag 5 oktober 2015 @ 19:43:52 #151
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156624415
Super gedaan Guard! Je schrijft altijd fijne verslagen, voelt net alsof ik erbij ben :). En die foto is wel heel erg tof _O_ Goeie plek ervoor!
pi_156624606
quote:
Is dat logisch?
Zelf ga ik waarschijnlijk voor 3 stuks, 5,10 en 15 km. Water is daar niet hij nodig. Wel er van uitgaande dat je hem zo hard mogelijk gaat lopen.
  Redactie Sport maandag 5 oktober 2015 @ 19:51:13 #153
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_156624618
Leest inderdaad lekker, die verslagen van Guard ^O^
pi_156625996
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 18:17 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Als ik dat zou doen, zou ik hem nog wel even testen ;)
Maar heb besloten dat ik het toch niet ga doen idd. De tip van schilderstape om de gels vind ik nog wel een goede, dat kan ik nog even proberen. En anders gewoon even elke zoveel km checken, zo'n big deal is dat ook weer niet.

Ik begin mijn energie weer aardig terug te krijgen, de bietensmoothie werkt! Vandaag had ik écht zin om te lopen en het ging prima! Morgen first-world-tapering problems: ik mag 7 km maar mijn kortste rondje is 11 of zo :P Heen-en-weertje dan maar..
pi_156626059
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 18:28 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Zijn je schoenen kapot dan koop je gewoon exact dezelfde paar schoenen. Ik ga er even voor het gemakt vanuit dat LT met 13km/h voor 3:15 over de afdeling aan het lopen is.
Dan zou ik wel de snelste vakkenvuller of postbode ter wereld zijn!
  maandag 5 oktober 2015 @ 20:45:42 #156
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_156626284
Toffe foto Guard!! En tof verslag ook!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_156626564
Tof verslag Guard! En mooie foto inderdaad!

Over gels tijdens de HM; ik neem er meestal 2 of 3 mee, en ik neem er vaak 1 of 2 onderweg. Banaan eten tijdens een wedstrijdinspanning is bij mij een keer slecht gevallen :P
pi_156626597
Kom op, gelS tijdens een HM? :N
Het effect van één gel op zo'n afstand is al twijfelachtig, maar meerdere?
Maar als je er dan toch een neemt vanwege een placebo werking dan zou ik hem nemen net voor het moment dat je het normaal zwaar gaat krijgen.
  Redactie Sport maandag 5 oktober 2015 @ 20:53:12 #159
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_156626615
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 20:39 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Als ik dat zou doen, zou ik hem nog wel even testen ;)
Maar heb besloten dat ik het toch niet ga doen idd. De tip van schilderstape om de gels vind ik nog wel een goede, dat kan ik nog even proberen. En anders gewoon even elke zoveel km checken, zo'n big deal is dat ook weer niet.

Ik begin mijn energie weer aardig terug te krijgen, de bietensmoothie werkt! Vandaag had ik écht zin om te lopen en het ging prima! Morgen first-world-tapering problems: ik mag 7 km maar mijn kortste rondje is 11 of zo :P Heen-en-weertje dan maar..
Ik heb het omgekeerde. Ik moet deze week 11km en ik moet echt even kijken waar ik allemaal langs kan _O-
pi_156626712
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 20:52 schreef Mr.B. het volgende:
Kom op, gelS tijdens een HM? :N
Het effect van één gel op zo'n afstand is al twijfelachtig, maar meerdere?
Maar als je er dan toch een neemt vanwege een placebo werking dan zou ik hem nemen net voor het moment dat je het normaal zwaar gaat krijgen.
Waarom is het effect twijfelachtig? Hoe intensiever je inspanning, hoe sneller je door je koolhydraten heen bent.. En bij mij is dat op HM tempo (voor mijn gevoel) toch wel na een uurtje of zo. Dan vind ik het fijn om na een km of 13-14 een gelletje te nemen, en idd soms nog één voor het mentale effect op 18 of zo, dan één met cafeine.
Daarnaast; sommige mensen hier zijn maar net korter bezig met een HM dan jij met een M, dus zo gek is het dan niet ;)
  maandag 5 oktober 2015 @ 21:22:43 #161
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_156627546
Guard ^O^
F means you're fucked
pi_156627707
Ik heb een tijdje terug een fervent marathonloper gesproken die al zijn M's zonder gels loopt en er van overtuigd is dat eten onderweg alleen maar nodig is als je je lichaam er aan laat wennen dat je er onderweg eten in stopt. Met andere woorden: als je nooit gels gebruikt in je LDLs heb je ze tijdens een goed ingedeelde M ook niet nodig, maar als je jezelf aan suikers laat wennen gaat je lichaam daar tijdens een wedstrijd ook om vragen.
  maandag 5 oktober 2015 @ 21:29:26 #163
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_156627744
Chapeautjes Guard voor je verslag en 'loopje' ^O^

Ook ik ging een verslagje tikken. Heul moe zijn helpt daar alleen niet bij. Het is daarom een Jip en Janneke verslag geworden van de Outdoor Madness ;)

SPOILER
pi_156627926
Mooie verslagen/foto's Mossel & Guard & Murmeli, gefeliciteerd gewoon 7 minuten eraf. Echt heel knap! _O_

Ik heb getraind vanavond. Maarja het ging gewoon kut. Na 39 minuten zei ik tegen de trainer dat ik er mee kapte. Die 39 minuten waren sws al niet fijn. (Was wel met wandelen tussendoor hoor). Hij vond het wel raar en zei dat ie eigk nooit heeft gezien dat ik opgeef. Maar mijn knie deed zo'n pijn, het lukte gewoon niet meer :{ . Toen gewoon maar gewandeld. Woensdag afspraak bij hem...

linkje.http://app.endomondo.com/workouts/613680391/19432788
  maandag 5 oktober 2015 @ 21:37:40 #165
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_156628022
Hebben jullie dat ook? Dat je sowieso al last van diarree hebt, en dan bij al je poepjes tijdens het hardlopen heel hard hoopt dat er niets stiekem meekomt?
F means you're fucked
  maandag 5 oktober 2015 @ 21:40:09 #166
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_156628102
Quoi ^O^
F means you're fucked
pi_156628108
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 20:55 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Waarom is het effect twijfelachtig? Hoe intensiever je inspanning, hoe sneller je door je koolhydraten heen bent.. En bij mij is dat op HM tempo (voor mijn gevoel) toch wel na een uurtje of zo. Dan vind ik het fijn om na een km of 13-14 een gelletje te nemen, en idd soms nog één voor het mentale effect op 18 of zo, dan één met cafeine.
Daarnaast; sommige mensen hier zijn maar net korter bezig met een HM dan jij met een M, dus zo gek is het dan niet ;)
Omdat je energievoorraad in je lichaam voldoende is om een km of 25-30 op hoge intensiteit te lopen (waarbij je dus voor het grootste deel koolhydraten verbrandt). De hoeveelheid energie die je nodig hebt voor een HM wordt niet groter als je er langer over doet: ik verbruik even veel energie als iemand die er twee uur over doet.

Cafeïne voor het mentale effect kan inderdaad wel werken. Maar dat je door een gel te nemen meer energie krijgt, klopt gewoon niet. Het is te vergelijken met een auto: het heeft ook niet zoveel zin om om de 25 km te tanken.
  maandag 5 oktober 2015 @ 21:41:56 #168
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_156628159
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 21:37 schreef YUR het volgende:
Hebben jullie dat ook? Dat je sowieso al last van diarree hebt, en dan bij al je poepjes tijdens het hardlopen heel hard hoopt dat er niets stiekem meekomt?

Geen koffie drinken voor de wedstrijd!
pi_156628242
quote:
Heel hard hopen is geen garantie op succes.... :{
  maandag 5 oktober 2015 @ 21:45:24 #170
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_156628271
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 21:44 schreef Guard het volgende:

[..]

Heel hard hopen is geen garantie op succes.... :{
Het zal in ieder geval geen hard hoopje worden
F means you're fucked
pi_156628550
Lekker verslag Guard! En een goeie foto ook!
pi_156628620
Ik ken Tim Kleppe van Twitter. Hij liep zaterdag ook de Kustmarathon. Hij nam z'n GoPro mee en maakte een film van een kwartiertje, waarbij je een super goeie impressie krijgt van het parkoers. Hij heeft het zwaarste stukje, de hoge duinen voor Zoutelande, weggelaten. Maar dat snap ik wel, daar heb je genoeg aan jezelf
pi_156628651
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 21:40 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Omdat je energievoorraad in je lichaam voldoende is om een km of 25-30 op hoge intensiteit te lopen (waarbij je dus voor het grootste deel koolhydraten verbrandt). De hoeveelheid energie die je nodig hebt voor een HM wordt niet groter als je er langer over doet: ik verbruik even veel energie als iemand die er twee uur over doet.

Cafeïne voor het mentale effect kan inderdaad wel werken. Maar dat je door een gel te nemen meer energie krijgt, klopt gewoon niet. Het is te vergelijken met een auto: het heeft ook niet zoveel zin om om de 25 km te tanken.
Hmm ik heb altijd geleerd dat je wanneer je op hoge intensiteit loopt veel eerder door die glycogeenvoorraad heen bent dan op lage intensiteit. Dus niet bij een vast km-aantal. En zeker niet pas na 25km :o
Je verbruikt misschien net zoveel energie maar de bronnen waaruit je die energie haalt zijn wel anders..
pi_156629004
Leuke verslagen Guard en Quoi! ^O^
Weer een goed weekend geweest voor de lopers! Volgende week weer zo'n mooie! *O*

HM gebruik ik ook geen gelletjes of iets anders, heel misschien wat water om mijn mond nat te maken en wat verkoeling over mijn hoofd ;).
pi_156629046
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 21:55 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hmm ik heb altijd geleerd dat je wanneer je op hoge intensiteit loopt veel eerder door die glycogeenvoorraad heen bent dan op lage intensiteit. Dus niet bij een vast km-aantal. En zeker niet pas na 25km :o
Je verbruikt misschien net zoveel energie maar de bronnen waaruit je die energie haalt zijn wel anders..
Klopt, hogere intensiteit betekent een groter gedeelte van je energieverbruik uit koolhydraten. Maar dan nog kun je op je bestaande voorraad een HM op hoge intensiteit uitlopen zonder dat je deze aan moet vullen. Als dat niet zo zou zijn, zou ik dus geen HM kunnen uitlopen zonder tegen de muur te lopen. En dat is ook nog nooit gebeurd...
pi_156629107
Vandaag voor het eerst in weken weer op de baan gelopen. Ik moet tegenwoordig op maandag naar school waardoor ik de baantraining helaas mis. Maar vandaag geen school, dus trainen. Heerlijk gelopen, had het rondjes knallen gemist!
pi_156629825
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 11:28 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hoezo heb je bij lopen een hogere max? Ik weet wel dat je bij lopen sneller op een hoge hartslag zit, maar max lijkt mij dat dat gewoon hetzelfde is, of zit ik ernaast?
pi_156629850
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 22:29 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Hoezo heb je bij lopen een hogere max? Ik weet wel dat je bij lopen sneller op een hoge hartslag zit, maar max lijkt mij dat dat gewoon hetzelfde is, of zit ik ernaast?
Je gebruikt meer verschillende spieren. Met roeien is het nog meer, op de roeiergometer heb ik wel eens 219 gezien..
  Moderator maandag 5 oktober 2015 @ 22:35:01 #179
155227 crew  Guppy
dus
pi_156629967
quote:
En dan altijd op het verste punt van je rondje :Y
pi_156630056
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 21:28 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik heb een tijdje terug een fervent marathonloper gesproken die al zijn M's zonder gels loopt en er van overtuigd is dat eten onderweg alleen maar nodig is als je je lichaam er aan laat wennen dat je er onderweg eten in stopt. Met andere woorden: als je nooit gels gebruikt in je LDLs heb je ze tijdens een goed ingedeelde M ook niet nodig, maar als je jezelf aan suikers laat wennen gaat je lichaam daar tijdens een wedstrijd ook om vragen.
Het is er de laatste jaren gewoon bij bedacht dat je maar van alles naar binnen moet prakken, terwijl je ook met veel minder net zo goed kunt lopen.
pi_156630173
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 22:30 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Je gebruikt meer verschillende spieren. Met roeien is het nog meer, op de roeiergometer heb ik wel eens 219 gezien..
Aha, ik zal het eens proberen. Ik heb nog nooit een volle sprint getrokken om het uit te testen. Tot nu toe is mijn max 202 met fietsen en 190 met hardlopen.

Mijn laatste loop, liep ik wel op hartslag omdat ik weet waar ongeveer mijn omslagpunt ligt. Het resultaat was dat ik niet mezelf de eerste kilometers over de kop liep en een mooi vlakke loop liep. Ik heb het overigens nog nooit laten testen bij een SMA of iets dergelijks.
  maandag 5 oktober 2015 @ 22:48:48 #182
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_156630426
Mooie verslagen Guard en Quoi.

Qua eten: je eet als je trek hebt en dat ook met drinken. Nou ja, dat doe je de eerste keer. Daarna leer je wanneer je honger krijgt en eet je daar een tijdje voor. Klaar.
Dwz: tm HM.
Daarboven geen idee

We moeten het allemaal niet moeilijker gaan maken dan het Is.
pi_156630484
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 22:37 schreef Devv het volgende:

[..]

Het is er de laatste jaren gewoon bij bedacht dat je maar van alles naar binnen moet prakken, terwijl je ook met veel minder net zo goed kunt lopen.
Ik loop ook met gels, maar ik ben vooral in trainingen steeds minder gaan gebruiken. Voor noodgevallen heb ik altijd wel iets bij me, maar ik heb wel gemerkt dat je heel goed kan trainen zonder gels, ook langere afstanden. Je moet er alleen wel even aan wennen.
pi_156630604
Is het overigens niet zo dat je wel elke 25km moet tanken als je brandstoftank kleiner is en je ook nog een motor met minder vermogen hebt en toch op hoge snelheid wilt rijden? Ik ben een Toyota Aygootje?
pi_156630925
En wat is een goede wedstrijd tactiek? Op een vast tempo weggaan, of op gevoel lopen, met de kans dat ik mezelf opblaas na een bepaald aantal kms en ik een wandelpauze moet inlassen?

Bij de ttm liep ik op vast tempo. Voordeel was dat ik een vlakke race liep en op het eind kon versnellen. Nadeel is misschien dat met wat meer lef ik een betere tijd had kunnen neerzetten. (En dat ik elk foto momentje naar mijn horloge keek :{ )

Denk dat ik nu ook weer op vast tempo wegga en dan de laatste 5km ga versnellen (als dat nog kan).
pi_156631014
Amai guard, leuk verslag. Vooral: 'toen kwam nog allerlei moois, brandnetels tot je oksels' 8)7

En Quoi, mooie inhaalrace. En papaoutai O+

En Murmeli, mooie prestatie. Mooi dat je er terecht met goed gevoel op terug kijkt ^O^
pi_156631207
Leuke verslagen, Guard en Quoi. Mooi fotomoment.
Klinkt echt hartstikke leuk, beetje jaloers. Ik wil ook.
pi_156631946
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 23:04 schreef steffelonio het volgende:
En wat is een goede wedstrijd tactiek? Op een vast tempo weggaan, of op gevoel lopen, met de kans dat ik mezelf opblaas na een bepaald aantal kms en ik een wandelpauze moet inlassen?

Bij de ttm liep ik op vast tempo. Voordeel was dat ik een vlakke race liep en op het eind kon versnellen. Nadeel is misschien dat met wat meer lef ik een betere tijd had kunnen neerzetten. (En dat ik elk foto momentje naar mijn horloge keek :{ )

Denk dat ik nu ook weer op vast tempo wegga en dan de laatste 5km ga versnellen (als dat nog kan).
Een negatieve split lopen zou inderdaad een goede tactiek kunnen zijn. Conservatief starten, tweede helft versnellen en dan sterk finishen.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 07:09:15 #189
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_156633829
quote:

Is het je eerste? Dan zou ik inderdaad rustig starten en na een km of 10 versnellen als dat erin zit.
Ik ben nu bij beide hms te snel gestart en echt leuk is dat niet em je tijd wordt er ook niet heel rap van ;) al kan het gewoon 2x pech zijn geweest hoor ;)
En ik weet niet hoe t bij jou is, maar 15 km (en ik denk ook 16) vind ik heel andere koek dan een hm. Die lijken bij mij wel 2x zo zwaar als een 15 km ;)
pi_156634050
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 22:54 schreef wyccie het volgende:
Is het overigens niet zo dat je wel elke 25km moet tanken als je brandstoftank kleiner is en je ook nog een motor met minder vermogen hebt en toch op hoge snelheid wilt rijden? Ik ben een Toyota Aygootje?
Lijkt me niet, een kleiner lichaam verbruikt minder energie bij dezelfde activiteit..
pi_156634143
quote:

Aangezien het je eerste HM zou ik me niet al te druk maken om tijd e.d. en zeker niet de hele tijd op je horloge kijken.
Beetje rustg aan beginnen is wel een goed plan, die laatste paar km waren best zwaar tijdens mijn eerste HM :o
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 08:35:31 #192
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_156634235
Morgen voor 5 dagen naar Rotorua voor een brandweercursus.....the power of Facebook, morgenavond een uurtje lopen met de Rotorua Trail Running Club en ik word bij mijn hotel opgehaald ^O^
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_156634382
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 21:29 schreef Quoi het volgende:
Chapeautjes Guard voor je verslag en 'loopje' ^O^

Ook ik ging een verslagje tikken. Heul moe zijn helpt daar alleen niet bij. Het is daarom een Jip en Janneke verslag geworden van de Outdoor Madness ;)

SPOILER
Hoef je geen sorry voor te zeggen hoor ;) ging al 10x beter dan dat ik zelf had gedacht voor een eerste trail en ik wist dankzij Qotc dat ik mij niet hoefde te schamen als ik sommige klimmetjes wandelend deed ;)
Smaakt wel naar meer zo'n trail, toch maar eens in de buurt in de gaten houden, die PETZL night lijkt me wel leuk, maar diet is gelijk 2x zo lang. :X Wel bekend terrein ;)
pi_156634416
Bedankt allemaal voor de tips!
Ga rustig starten, en dan na 10 km proberen te versnellen.

Maar ga toch wel op mijn horloge blijven kijken. Bij de ttm merkte ik daardoor dat sommige lopers om me heen het tempo iets lieten zakken. Dan werd het tijd om weer wat op te schuiven.
pi_156634736
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 22:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik loop ook met gels, maar ik ben vooral in trainingen steeds minder gaan gebruiken. Voor noodgevallen heb ik altijd wel iets bij me, maar ik heb wel gemerkt dat je heel goed kan trainen zonder gels, ook langere afstanden. Je moet er alleen wel even aan wennen.
Het is denk ik vooral een kwestie van gewenning. Ik train vrijwel altijd zonder ondersteunde middelen. Dat maakt het misschien iets makkelijker om heel lang te lopen zonder steeds aan te vullen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Devv op 06-10-2015 14:45:16 (hihi) ]
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 10:04:19 #196
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156635270
Lekker even half uurtje gelopen. Perfecte temperatuur én miezer O+.

Dapluiz, genoeg leuke loopjes om te doen in de buurt! :Y
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 10:20:11 #197
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_156635485
Zelf zou ik je niet aanraden om na 10 km te versnellen Steffelonio. Eerder steady doorlopen tot de 15 km en dan erna kijken wat er nog in zit. Zoals je zelf dus eerst voorstelde. Maar goed, ik ben op die afstanden misschien meer een "veilige loper" ;) Kies je eigen strategie waar je je goed bij voelt iig :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 08:51 schreef dapluiz het volgende:

[..]

Hoef je geen sorry voor te zeggen hoor ;) ging al 10x beter dan dat ik zelf had gedacht voor een eerste trail en ik wist dankzij Qotc dat ik mij niet hoefde te schamen als ik sommige klimmetjes wandelend deed ;)
Smaakt wel naar meer zo'n trail, toch maar eens in de buurt in de gaten houden, die PETZL night lijkt me wel leuk, maar diet is gelijk 2x zo lang. :X Wel bekend terrein ;)
Het crosscircuit is ook een aanrader :Y
  Redactie Sport dinsdag 6 oktober 2015 @ 11:07:34 #198
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_156636151
11km achter de rug. Dat is even wennen, om een tijd van 1 uur 16 op je horloge te zien staan. :D

Maar het ging wel lekker. Moet wel erg uitkijken dat ik niet te hard ga lopen, dat vind ik nog wel eens lastig. Moest gemiddeld 7:04 lopen en liep uiteindelijk 6:56. Nouja, ik heb mijn best gedaan. :)
pi_156636980
Gisteren gelopen met wat ik komende zondag ook mee wil nemen. Het paste allemaal maar net, gelukkig bleven mijn gelletjes wel op de plaats zitten.

Heb besloten mijn hartslagmeter zondag toch om te doen, bedankt voor de tips. Hartslag was gisteren behoorlijk hoog, maar was met bijna 20 graden ook wel warm.
pi_156637042
Ik vond het net buiten ook warm , wel fijn een geheel nieuw rondje gelopen in diesel modus .
pi_156637078
Gelukkig is het al bijna winter. Hardlopen in de winter O+
Ja doei.
pi_156637083
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 11:07 schreef DeLuna het volgende:
11km achter de rug. Dat is even wennen, om een tijd van 1 uur 16 op je horloge te zien staan. :D

Maar het ging wel lekker. Moet wel erg uitkijken dat ik niet te hard ga lopen, dat vind ik nog wel eens lastig. Moest gemiddeld 7:04 lopen en liep uiteindelijk 6:56. Nouja, ik heb mijn best gedaan. :)
Dat is helemaal niet zo'n intens grote afwijking! Netjes gedaan! :)
Ja doei.
pi_156639431
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 10:20 schreef Quoi het volgende:

[..]

Het crosscircuit is ook een aanrader :Y
De oliebollencross had ik al op de agenda staan ja, even kijken of ik die andere 3 ook een keertje van kan :)
  Redactie Sport dinsdag 6 oktober 2015 @ 13:36:02 #204
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_156639453
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 11:59 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet zo'n intens grote afwijking! Netjes gedaan! :)
Nee precies. Ben er ook wel tevreden mee. :Y
pi_156639859
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 13:34 schreef dapluiz het volgende:

[..]

De oliebollencross had ik al op de agenda staan ja, even kijken of ik die andere 3 ook een keertje van kan :)
De eerste cross, bij duinrell, vind ik de leukste. Ook de oliebollencross bij Haag mag er zijn, die is ook behoorlijk pittig.
pi_156640081
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 13:59 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

De eerste cross, bij duinrell, vind ik de leukste. Ook de oliebollencross bij Haag mag er zijn, die is ook behoorlijk pittig.
ik word er weleens bezweet van wakker ;(
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_156640134
quote:
99s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 14:11 schreef CaLeX het volgende:

[..]

ik word er weleens bezweet van wakker ;(
Over een kleine drie maanden mag je weer >:)
pi_156640171
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 14:14 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Over een kleine drie maanden mag je weer >:)
Je doet alsof het een keuze is.

Van mijn trainster 'mag' ik ook altijd kiezen of ik de zware route of de relaxte route neem (als we eens een splitsing hebben die zich ervoor leent om de groep even op te splitsen)

Ow en 2016 ga ik hem binnen de 45 minuten lopen ~O>
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 14:17:45 #209
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_156640186
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 13:59 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Eens!
F means you're fucked
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 14:20:00 #210
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_156640214
Duinrell heb ik nooit gelopen. Wordt een primeur dit jaar. Als ik alle crossjes van het circuit loop, worden het de korte.
pi_156641877
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 14:20 schreef Quoi het volgende:
Duinrell heb ik nooit gelopen. Wordt een primeur dit jaar. Als ik alle crossjes van het circuit loop, worden het de korte.
Ik loop waar ik kan de lange, als voorbereiding op de CPC.

Alleen is de kans groot dat schoonmoeders haar verjaardag viert tijdens de duinrellcross ;(
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 15:42:38 #212
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_156641922
quote:
99s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 15:40 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Ik loop waar ik kan de lange, als voorbereiding op de CPC.

Alleen is de kans groot dat schoonmoeders haar verjaardag viert tijdens de duinrellcross ;(
Klinkt als een prima reden om m te lopen
F means you're fucked
pi_156642024
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 15:42 schreef YUR het volgende:

[..]

Klinkt als een prima reden om m te lopen
Touche.

Maar dat werkt niet zo hier :p schoonouders wonen in sneek, dus dan verblijven we daar. Anders was het natuurlijk geen probleem
pi_156642079
Voor de avonturiers: een echte 'het blauwe uur' run!

https://twitter.com/runbird/status/651391519488929794
pi_156642308
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 15:50 schreef La_Tramposa het volgende:

We noemen onszelf avonturier, en we laten ons dus gidsen door iemand die al 10 jaar iedere jaar hetzelfde doet, omdat we het boek gelezen hebben en dus weten wat we willen ervaren.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 16:44:06 #216
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_156643277
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 15:59 schreef pijll het volgende:

[..]

We noemen onszelf avonturier, en we laten ons dus gidsen door iemand die al 10 jaar iedere jaar hetzelfde doet, omdat we het boek gelezen hebben en dus weten wat we willen ervaren.
Waar staat dat ze zichzelf avonturier noemen?
pi_156643788
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 15:50 schreef La_Tramposa het volgende:

Hans Koeleman was op de literaire hardloopavond waar Quoi en ik zijn geweest (in de aanloop naar de Amersfoort marathon). Was een leuke avond.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 17:13:41 #218
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_156643872
Iets anders dan avontuur: ik ga uitproberen of ik mijn keelpijn eruit kan lopen vanavond :')

Altijd hetzelfde met mij. Werken werken werken werken. En dan ben ik een weekje vrij en hop, keelpijngedoe.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 17:14:19 #219
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_156643886
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 17:08 schreef McTwente het volgende:

[..]

Hans Koeleman was op de literaire hardloopavond waar Quoi en ik zijn geweest (in de aanloop naar de Amersfoort marathon). Was een leuke avond.
Klopt ja! Sympathieke vent.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 17:23:06 #220
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_156644037
Ik vond het boek ook leuk!
Een verkorte versie van die loop zou ik best eens willen doen. Km of 20-25 ofzo
pi_156644086
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 17:13 schreef Quoi het volgende:
Iets anders dan avontuur: ik ga uitproberen of ik mijn keelpijn eruit kan lopen vanavond :')

Altijd hetzelfde met mij. Werken werken werken werken. En dan ben ik een weekje vrij en hop, keelpijngedoe.
Ik probeerde dat afgelopen zaterdag ook. Het heeft niet gewerkt.
pi_156644094
Zo, bij de Marathon Eindhoven kun je op FB instellen dat men live beelden (als in: foto) van je kan zien.
Innovatief, maar voor mij gaat het net te ver..
pi_156644123
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 17:25 schreef Guard het volgende:
Zo, bij de Marathon Eindhoven kun je op FB instellen dat men live beelden (als in: foto) van je kan zien.
Innovatief, maar voor mij gaat het net te ver..
Ik vraag me ook af wie daar geinteresseerd in is, waarschijnlijk zijn het van die beelden van marathonphoto waar je heel goed moet kijken om jouw 'poppetje' te spotten. Ik wil ook echt niet van die updates op mijn facebook van 'ik kwam de 5km door in xx, mijn prognose is nu xx, ik ga lekker'. Voor hetzelfde geld ga je helemaal niet lekker, staat dat lekker genant met allemaal reacties op je facebook :P
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 17:28:47 #224
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_156644143
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 17:25 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ik probeerde dat afgelopen zaterdag ook. Het heeft niet gewerkt.
Ik ga 'iets' minder lang lopen dan jij ;)
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 17:32:15 #225
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_156644203
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 17:27 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik vraag me ook af wie daar geinteresseerd in is, waarschijnlijk zijn het van die beelden van marathonphoto waar je heel goed moet kijken om jouw 'poppetje' te spotten. Ik wil ook echt niet van die updates op mijn facebook van 'ik kwam de 5km door in xx, mijn prognose is nu xx, ik ga lekker'. Voor hetzelfde geld ga je helemaal niet lekker, staat dat lekker genant met allemaal reacties op je facebook :P
Tijdens de mtb tocht (Limburgs Mooiste) van mijn meneer verschenen er ineens fb berichten, zogenaamd van hem. Met hele rare teksten erbij, iets dat hij nooit zou zeggen :D En daar gaan dan ook mensen op reageren. Ik vind het maar gek.
pi_156644210
quote:

[..]

Ik probeer sowieso niet teveel hardloop gerelateerd spul op FB te flikkeren, en als je dan iedere keer je tijdlijn gevuld wordt met heppiedepeppie posts als je een mat passeert wordt het al snel een beetje teveel, nog afgezien van het feit of het echt wel zo lekker gaat :P
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 17:41:57 #227
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_156644423
quote:

[..]

Nou, inderdaad! Brrrr!
Al helpt een zonnebril wel, zag ik.
Kan je je supporters mee wijsmaken dat je na 20 km nog lekker gaat _O-
pi_156644461
Ik bedacht me trouwens dat ik wel een rondje van grofweg 7km heb.. de piemel! Die heb ik al veel te lang niet gelopen, dus daar ga ik!
pi_156644478
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 17:13 schreef Quoi het volgende:

Ik hoop vanavond ook m'n verkoudheid eruit te lopen. Al was het bij mij ongeveer andersom: weekje op vakantie, nergens last van. Weer aan het werk: hatsjoe!

Eens kijken of ik nog wat waard ben op de 200 en 300m. Tijd geleden!
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 17:43:50 #230
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_156644479
Nou veel plezier met de piemel, LT!
pi_156644602
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 17:43 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik bedacht me trouwens dat ik wel een rondje van grofweg 7km heb.. de piemel! Die heb ik al veel te lang niet gelopen, dus daar ga ik!
Ah de befaamde piemel.... :P
Enjoy!
pi_156646836
Dat ging echt snel bij lage hartslagen! Ik geloof dat het taperen effect heeft :D
Wel gek, zo'n training die alweer voorbij is als je net begonnen bent :P
pi_156646922
Lekker L_T! ^O^ Dus genoten van de piemel? :o

Voor mij dit keer eens heel wat anders. Ik sta zondag aan de andere kant van de verzorgingspost tijdens de Hoge Veluwe Trail. Kijken hoeveel bekenden ik langs zie vliegen, lijkt me erg leuk om te doen! :) En kan ik zelf even wat rust pakken na 4 weken lang elk weekend een evenement. :+
pi_156647145
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 19:22 schreef Jero_nimo het volgende:

Voor mij dit keer eens heel wat anders. Ik sta zondag aan de andere kant van de verzorgingspost tijdens de Hoge Veluwe Trail. Kijken hoeveel bekenden ik langs zie vliegen, lijkt me erg leuk om te doen! :) En kan ik zelf even wat rust pakken na 4 weken lang elk weekend een evenement. :+
Ja, ik had hem te lang verwaarloosd maar het was weer fijn!

Leuk, vrijwilligen! Zeker bij zo'n trail waar mensen nog even stoppen om een praatje met je te maken :)
pi_156649193
Lekker ouwehoeren bij de verzorgingspost ^O^
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 20:46:33 #236
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_156649410
Tof Jero ^O^

Ik heb vandaag (en afgelopen donderdag) een reality-check gehad bij de sportschool. Mijn lichaam is eigenlijk is erbarmelijke staat :@

Dus...ik mag weer fijn ergens mee beginnen. Evy's algehele lichaamsfitheid les 1 :+ En dat zuigt grote tijd, maar het is hard nodig.
F means you're fucked
  Moderator dinsdag 6 oktober 2015 @ 20:47:55 #237
155227 crew  Guppy
dus
pi_156649449
quote:

Waar sta je ergens? Ik kom misschien ook nog kijken :)
pi_156649645
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 20:46 schreef YUR het volgende:
Tof Jero ^O^

Ik heb vandaag (en afgelopen donderdag) een reality-check gehad bij de sportschool. Mijn lichaam is eigenlijk is erbarmelijke staat :@

Dus...ik mag weer fijn ergens mee beginnen. Evy's algehele lichaamsfitheid les 1 :+ En dat zuigt grote tijd, maar het is hard nodig.
Wat is er allemaal aan de hand dan? Overbelastingsblessures?
pi_156649828
Nou, ik loop nog steeds heel makkelijk best snel, maar ik houd het niet zo lang/vaak vol. Heel gek :P
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 21:02:12 #240
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_156649931
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 20:53 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Wat is er allemaal aan de hand dan? Overbelastingsblessures?
Hij kon wel heel duidelijk merken dat ik zondag dat trailtje had gelopen ja....hamstrings vooral.

Maar mijn vetpercentage is te hoog, mijn spierkracht veeeeeeeeel te laag. Of eigenlijk was die er gewoon niet. Balans, evenwicht...allemaal niet zoals het zou moeten.

Dus we hebben wat te doen. En ik heb er een hekel aan als ik iets niet kan, dus dat worden interessante trainingen :+
F means you're fucked
pi_156650001
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 21:02 schreef YUR het volgende:

[..]

Hij kon wel heel duidelijk merken dat ik zondag dat trailtje had gelopen ja....hamstrings vooral.

Maar mijn vetpercentage is te hoog, mijn spierkracht veeeeeeeeel te laag. Of eigenlijk was die er gewoon niet. Balans, evenwicht...allemaal niet zoals het zou moeten.

Dus we hebben wat te doen. En ik heb er een hekel aan als ik iets niet kan, dus dat worden interessante trainingen :+
Hmm, maar is Evy dan niet heel extreem?
De fysio op onze club zegt ook dat 'de basis' bij mij ontbreekt, het aanspannen van bepaalde corespieren tijdens het lopen, maar dat is in principe op te lossen door elke dag braaf mijn oefeningen te doen :+
Als je eenmaal weet waar je precies aan moet werken kan spierkracht best snel verbeteren!
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 21:06:35 #242
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_156650052
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 21:04 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hmm, maar is Evy dan niet heel extreem?
De fysio op onze club zegt ook dat 'de basis' bij mij ontbreekt, het aanspannen van bepaalde corespieren tijdens het lopen, maar dat is in principe op te lossen door elke dag braaf mijn oefeningen te doen :+
Als je eenmaal weet waar je precies aan moet werken kan spierkracht best snel verbeteren!
Ik ga niet Evy volgen.. maar qua lichaamsfitheid ben ik op absoluut beginnersniveau. Dus op dat niveau begint mijn krachttraining.
En oefeningen doen...dat gebeurt thuis dus niet he
F means you're fucked
pi_156650114
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 21:06 schreef YUR het volgende:

[..]

En oefeningen doen...dat gebeurt thuis dus niet he
Herkenbaar... :@

Een paar keer lukt nog wel, maar dan neemt de frequentie al snel af...
Zo heb ik al een week geen core of kracht training meer gedaan (behalve dan mezelf een boel heuvels overslepen de afgelopen paar weken :P )
pi_156650150
Ik vind oefeningen doen voor de tv best chill :) Maar dit zijn dan ook niet zulke zware oefeningen. Afgelopen maandag is de zaaltraining weer begonnen bij ons, ik ben nog even 2 weken gespaard vanwege marathonschema maar dan is het 1.5 uur pijn lijden :P
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 21:18:19 #245
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_156650420
Ik doe de oefeningen dus nooit om de simpele reden dat ik ze allemaal niet eens kan uitvoeren :+

En bij mij geldt: niet kunnen = niet doen
F means you're fucked
pi_156650439
Ik vind het blijkbaar ook heel chill om voor de tv op de bank te hangen.....
pi_156650506
Ik moest vandaag allemaal oefeningen doen waar je vooral spieren aan de zijkant van je lijf moest gebruiken. Die heb ik dus niet :P

En ik heb ook van die goede voornemens met een yogamatje gehad. En nog steeds.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 21:20:46 #248
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_156650515
quote:

Oh leuk!! Op een post waar ook de 14 langs komt?
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 21:29:13 #249
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_156650812
Jeetje Yur. Nou ja, positief is dat er een hoop progressie te boeken is. Misschien ook wel tot een verder punt dan waar je ooit was. En die thuis-oefeningen: herkenbaar.

Mijn dinsdagavond-posts beginnen een cliché te worden. Ging top. Intervaltraining was wat minder intensief dan vorige week: 5x 400m (200m p) en 5x 200m (100m p). Vanwege een keelpijntje bleef ik achterin. Halverwege koste naar voren te lopen me alleen minder moeite dan blijven hangen. En zo eindigde ik tijdens de laatste 200m voorin :s) En de keelpijn is volgens mij zo goed als weg :D

Nu even ganz nichts tot zaterdag. Dan even rennen met Prorun en dan zondag knallen! Ik voel mijn knietje een beetje, dus de rust is even nodig.
pi_156650917
Dat was de eerste keer lopen met meer verlichting als de gemiddelde fietser. Het setje van de Decathlon is top! Genoeg verlichting op het minst felle standje om ook te zien wat er voor mijn voeten gebeurd (op een half verlicht fietspad). *;
pi_156652544
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 21:31 schreef Oceanonix het volgende:
Dat was de eerste keer lopen met meer verlichting als de gemiddelde fietser. Het setje van de Decathlon is top! Genoeg verlichting op het minst felle standje om ook te zien wat er voor mijn voeten gebeurd (op een half verlicht fietspad). *;
Wij hebben gisteren een rondje Bokkeduinen-Soest-Soesterberg-Bokkeduinen gelopen. En potverdrie, daar zaten nog best wat donkere stukken tussen. En dan stom genoeg met name een stuk in de bebouwde kom van Amersfoort.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:23:21 #252
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_156653387
Met dank aan Mylene hebben we weer een OP!

Ik kan hem overigens niet wijzigen dus nieuwe loopjes (en oude weghalen) kan weer in het nieuwe topic.

[ Bericht 57% gewijzigd door Murmeli op 06-10-2015 22:49:09 ]
pi_156654666
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 20:47 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Waar sta je ergens? Ik kom misschien ook nog kijken :)
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 21:20 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Oh leuk!! Op een post waar ook de 14 langs komt?
Als het goed is kom ik op de post te staan waar de 14km langskomt op ongeveer 10km en de 42km komt er 2 keer langs op dus de 10 en 17.5km. Wordt dus een lekker drukke boel en even in de gaten houden of iedereen wel de goede kant op loopt :P.
pi_156660382
Vanavond maar weer trainen. Spierpijn is weer ongeveer weg (op een spiertje in m'n hand na, die voelt nog wat gek).
We hebben helaas geen verlichting op de baan, dus wanneer dadelijk de wintertijd ingaat is het helaas gebeurd met de woensdagavond...
It has to mean something
pi_156660462
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 07:12 schreef Cynic het volgende:
Vanavond maar weer trainen. Spierpijn is weer ongeveer weg (op een spiertje in m'n hand na, die voelt nog wat gek).
We hebben helaas geen verlichting op de baan, dus wanneer dadelijk de wintertijd ingaat is het helaas gebeurd met de woensdagavond...
Wij hebben hetzelfde, maar dan met het bos. Dat is inmiddels ook te donker, dus we lopen 's winters op de weg.
pi_156660521
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:06 schreef McTwente het volgende:

[..]

Wij hebben gisteren een rondje Bokkeduinen-Soest-Soesterberg-Bokkeduinen gelopen. En potverdrie, daar zaten nog best wat donkere stukken tussen. En dan stom genoeg met name een stuk in de bebouwde kom van Amersfoort.
de verlichting staat vaak aan de autoweg en bij fietspaden waar een stukje gras tussen fietspad en rijbaan ligt, is het niet licht op het fietspad.
Ik ben van Soesterberg naar Leusden gelopen via de Amersfoorsteweg, Laan 1914 en de Dodeweg.
Ik loop bewust geen rondjes want je komt altijd een stuk bos tegen of ik moet echt serieus meer km gaan lopen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 oktober 2015 @ 07:54:37 #257
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156660564
Hadden we de iBood van de dag al gezien?

http://www.ibood.com/heal(...)utm_campaign=date_nl

Camelbak.
pi_156661316
Oh jongens ik denk dat mij 7 jaren ongeluk staan te wachten hierna want ik heb gewoon wéér een (hardloopgerelateerde) prijsvraag/winactie gewonnen! :o Ik voel mij bijna bezwaard, hierna maar een tijdje nergens aan meedoen :P Maar misschien doet er gewoon nooit iemand mee aan die dingen?
Een overnachting in een mooi hotel de avond voor de marathon! Dat is wel superchill! Het alternatief (slapen bij de ouders van mijn vriend en met de auto naar Eindhoven) was ook wel te doen geweest, maar dit is natuurlijk wel top, kan ik de dag van tevoren rustig het parcours uitchecken, en 's ochtends relaxt erheenlopen. Zoveel zin in!
  woensdag 7 oktober 2015 @ 09:22:00 #259
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_156661390
Noujaaaaaa LT! En daarmaast natuurlijk gefeliciteerd w/

Ik doe echt nooit mee met dat soort dingen. Maar jij bent volgens mij wat meer over het internet aan het stuiteren op het gebied van hardloopgerelateerd spul. Dit is dan de beloning :P
  woensdag 7 oktober 2015 @ 09:26:28 #260
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156661453
LT :D Nu is het wel genoeg hoor!

En gefeliciteerd met je verjaardag! *O*
pi_156661501
Dat is wel een erg relaxte prijs! Ideaal om je zo voor te kunnen bereiden.
Kun je deze maand trouwens misschien een staatslot voor mij kopen?
pi_156661789
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 09:16 schreef La_Tramposa het volgende:
Oh jongens ik denk dat mij 7 jaren ongeluk staan te wachten hierna want ik heb gewoon wéér een (hardloopgerelateerde) prijsvraag/winactie gewonnen! :o Ik voel mij bijna bezwaard, hierna maar een tijdje nergens aan meedoen :P Maar misschien doet er gewoon nooit iemand mee aan die dingen?
Een overnachting in een mooi hotel de avond voor de marathon! Dat is wel superchill! Het alternatief (slapen bij de ouders van mijn vriend en met de auto naar Eindhoven) was ook wel te doen geweest, maar dit is natuurlijk wel top, kan ik de dag van tevoren rustig het parcours uitchecken, en 's ochtends relaxt erheenlopen. Zoveel zin in!
Gefeliciteerd! Soms heb je dat, ik deed een tijdje mee aan al die facebook acties heb toen ook van alles en nog wat gewonnen. Gaat wel weer over ;-). Wel super relaxed deze prijs! ik neem aan dat het hotel ook in de buurt staat van de start ;-)
pi_156662205
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 09:29 schreef Mr.B. het volgende:
Dat is wel een erg relaxte prijs! Ideaal om je zo voor te kunnen bereiden.
Kun je deze maand trouwens misschien een staatslot voor mij kopen?
Haha dat zei mijn vriend ook al :P Ik zei dat we dat na de marathon moeten doen, met mijn eindtijd als nummers ;)

En bedankt allen voor de felicitaties!
pi_156662301
Gefeliciteerd L_T *O*
pi_156662470
Gefeliciteerd L_T! *O*
  woensdag 7 oktober 2015 @ 10:36:30 #266
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_156662495
En leuk Jero, dat je langs de kant staat op de Veluwe :) Mag je mijn meneer ook een verzorginkje geven - indien nodig :P
Ik denk dat ik daar met mijn 'normale' wedstrijd niet langskom.
pi_156662653
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 21:31 schreef Oceanonix het volgende:
Welk setje ? Op je hoofd of die op je borstkas a la iron man ? :)
Kom ook wel eens 's avonds over onverlichte paadjes, dan is een lampje wel prettig lijkt me, alleen denk ik dat zo'n ding op me hoofd mij gaat irriteren.

En oefeningen zou ik ook moeten doen, vooral om geen lopersknie te krijgen, het enige waar ik in 2 jaar tijd hardlopen last van heb gehad gelukkig.
Tijd en plek zat, maarja, toch doe ik ze dan niet ... ;)
Denk dat mij warming-up ook beter kan, misschien nadeel van alleen lopen. Doe nu 12 hoog naar beneden met de trap en dan nog 5 minuten wandelen.
Wel jarenlang voor ik ging hardlopen krav maga gedaan waarbij bijna alle spieren aan bod kwamen, dus misschien dat het daardoor tot nu toe nog goed gaat ;)
pi_156662746
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 10:43 schreef dapluiz het volgende:

[..]

Welk setje ? Op je hoofd of die op je borstkas a la iron man ? :)
Kom ook wel eens 's avonds over onverlichte paadjes, dan is een lampje wel prettig lijkt me, alleen denk ik dat zo'n ding op me hoofd mij gaat irriteren.

de ironmanset. Bewust geen lampje op mijn hoofd omdat zodra je iemand aankijkt of met oversteken naar links en rechts kijkt je iemand kunt verblinden. Afhankelijk van je eigen anatomie schijnt deze een soort van naar beneden. :P
pi_156662961
Ook maar eens naar kijken dan :) Wel jammer dat Decathlon geen winkels in de randstad heeft.
pi_156662967
Gefeliciteerd LT! Zag die actie al langskomen in de mail van Marathon Eindhoven.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 11:13:58 #271
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_156663113
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 11:03 schreef dapluiz het volgende:
Ook maar eens naar kijken dan :) Wel jammer dat Decathlon geen winkels in de randstad heeft.
Bij de Arena is toch Randstad :)
F means you're fucked
pi_156663166
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 11:03 schreef dapluiz het volgende:
en de post bezorgd toch ook in de randstad...... ;)
pi_156663188
Haha ja, maar soms is het wel eens leuk om ouderwets in de winkel te kijken en te voelen zonder het gelijk te moeten kopen eerst :)
En laat ik het dan haaglanden noemen ipv randstad ;)
pi_156663411
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 07:48 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

de verlichting staat vaak aan de autoweg en bij fietspaden waar een stukje gras tussen fietspad en rijbaan ligt, is het niet licht op het fietspad.
Ik ben van Soesterberg naar Leusden gelopen via de Amersfoorsteweg, Laan 1914 en de Dodeweg.
Ik loop bewust geen rondjes want je komt altijd een stuk bos tegen of ik moet echt serieus meer km gaan lopen.
Dat klopt, ook het stuk van de Amersfoortseweg was niet super verlicht, maar de Daam Fockemalaan was helemaal niet te doen. Daar stond alle straatverlichting op de parallelweg uit. Het was er stikdonker. :N
  woensdag 7 oktober 2015 @ 11:38:13 #275
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_156663468
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 09:16 schreef La_Tramposa het volgende:
Gaaf!!! Gefeliciteerd :) gewoon lekker van genieten joh, niet schuldig voelen.
pi_156664273
L_T: gefeliciteerd!! :W

Leuke prijs, wordt een top marathon!
pi_156664606
quote:

Hey, tof dat je bij de verzorging staat. Bij welke sta je? Hou maar een banaantje voor me apart :)

Gefeliciteerd LT! *O*
  woensdag 7 oktober 2015 @ 14:27:46 #278
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_156666883
@Tara: Volgens mij zei Jero bij het 10 km punt, zodat hij zowel de 14 als 42 km zal zien.

Hoge Veluweloop startnummer 517 present :)

Veel deelnemers! Ook veel uit de Haaglanden regio :o
  woensdag 7 oktober 2015 @ 14:59:39 #279
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_156667558
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 14:27 schreef Quoi het volgende:
@Tara: Volgens mij zei Jero bij het 10 km punt, zodat hij zowel de 14 als 42 km zal zien.

Hoge Veluweloop startnummer 517 present :)

Veel deelnemers! Ook veel uit de Haaglanden regio :o
Nummer 2820 ook present!
pi_156667782
nummer 612 meldt zich ook!
pi_156668049
Gefeliciteerd LT w/ . En leuk zeg dat je dat hebt gewonnen!!

Ik heb gisteren een keidun jasje gekocht van adidas, het bovenste stuk van het jasje licht op zodra er licht op komt (van een auto ofzo) Echt supergoed zichtbaar ben ik nu(Heb ook nog 2 gewone led lampjes, aangezien er niet constant licht op het jasje zit natuurlijk.)

Zometeen weer naar de fysio... Ik wil niet :{ :'(
pi_156668134
Ik ga helaas niet mee doen aan de Hoge Veluweloop, want een feestje a.s. zondag. Nu ben ik sowieso in belabberde vorm, want ik loop amper nu ik al m'n energie in m'n scriptie steek. :') Maar had er graag gelopen, want de omgeving leek mij top!

Halve in Amsterdam sla ik ook over, 1 november wel naar de Duinentrail en dan ook alles ingeleverd als het goed is. *O*
Jack does it in real time...
pi_156668142
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 15:25 schreef xMissi het volgende:
Gefeliciteerd LT w/ . En leuk zeg dat je dat hebt gewonnen!!

Ik heb gisteren een keidun jasje gekocht van adidas, het bovenste stuk van het jasje licht op zodra er licht op komt (van een auto ofzo) Echt supergoed zichtbaar ben ik nu(Heb ook nog 2 gewone led lampjes, aangezien er niet constant licht op het jasje zit natuurlijk.)

Zometeen weer naar de fysio... Ik wil niet :{ :'(
Ik ben daar laatst met een nieuw asics shirt ook achter gekomen hoe goed dat eigenlijk werkt! reflecterende stukken op borst/ schouder en je ligt bij een auto of zelfs fiets enorm op. Vooral bij zebra paden werkt dat beter dan een klein lampje ( had het lampje aan 1 arm blijkbaar voor auto's niet al te goed zichtbaar). Nu zonder zorgen de donkere wegen op ^O^
pi_156668468
Als je in de auto zit, zie je die kleine led-lichtjes echt niet. Reflectie is de bom.
pi_156668539
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 14:59 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Nummer 2820 ook present!
2327 :W
  woensdag 7 oktober 2015 @ 15:54:57 #286
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_156668619
quote:
99s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 15:48 schreef mosselmossel het volgende:
Als je in de auto zit, zie je die kleine led-lichtjes echt niet. Reflectie is de bom.
En als voetganger/fietser zie je geen reflectie. Daarom ook goede lichtjes :Y
F means you're fucked
pi_156668783
Daarom heb ik dus beide :) Veiligheid voorop.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 16:06:32 #288
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_156668867
Wat tof LT! Heerlijke start van je marathondag op die manier. Heb dat voor Amsterdam ook overwogen, om een hotel te nemen, maar vertrek toch maar gewoon vanaf huis. Is ook niet zo ver voor mij.
Life is what you make it.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 16:15:44 #289
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_156669010
Keidun, is dat een nieuw merk jasje? :+ Succes bij de fysio xmissi ;)

@Deebee: succes met de laatste loodjes! First things first.

Ik voel gewoon de hele dag al pijn onder mijn knie. Zeurde gister tijdens de training al ineens. Ná zondag mag de boel instorten, maar nu nog niet :(

Straks weer eens plasma doneren. Misschien helpt het :+
pi_156669515
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 16:15 schreef Quoi het volgende:
Keidun, is dat een nieuw merk jasje? :+ Succes bij de fysio xmissi ;)

@Deebee: succes met de laatste loodjes! First things first.

Ik voel gewoon de hele dag al pijn onder mijn knie. Zeurde gister tijdens de training al ineens. Ná zondag mag de boel instorten, maar nu nog niet :(

Straks weer eens plasma doneren. Misschien helpt het :+
Hopelijk helpt het qua moraal/gedachte want het schijnt niet heel goed te zijn voor een wedstrijd. Hopelijk weer helemaal goed voor zondag! https://www.gezondvgz.nl/(...)B975-8F51A4871E0F%7D

edit: ik las niet goed plasma schijnt wel helemaal prima te zijn, en zorgt niet voor bloedarmoede
pi_156670411
Ik weet niet meer wie het postte, maar degene die de dagaanbieding voor Garmin van Makro gedeeld heeft: mijn dank is groot ^O^

*teruggaat naar lurkerstand*
pi_156670977
quote:
17s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 17:26 schreef Daph_ het volgende:
Ik weet niet meer wie het postte, maar degene die de dagaanbieding voor Garmin van Makro gedeeld heeft: mijn dank is groot ^O^

*teruggaat naar lurkerstand*
Check! Graag gedaan.
pi_156671932
Zo bij de fysio geweest. Ik mag gewoon blijven lopen *O* . En weer een zooi oefeningen erbij. Waaronder een balansoefening. En dan alles rechthouden. Best lastig nog. De fysio (en ik ook) probeert er iig nu weer alles aan te doen dat de pijn minder / zelfs wegggaat. Dat idee had ik een tijdje niet ;) . Mijn knie klikt ook. Maar dat is opzich niet heel erg . En met wandelen op de loopband,blokkeerde mijn knie een beetje. Was wel eng.

Mag voorlopig nog niet opbouwen. En ook geen posbank-gelijk achtige loopjes doen. (Behalve de 7^^ nacht en de bergrace dan.) Daarna alleen (redelijke) vlakke loopjes. :)
pi_156675459
Ff een taperweekje, rustig an. Dacht ik. Ging als een malle, niks geforceerd, OK laatste km een beetje gasgegeven, maar het ging verder als vanzelf :)

https://www.strava.com/activities/408244080

Vrijdag nog een blokkie om, ben benieuwd of en waar het schip strandt zondag.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 21:15:58 #295
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_156676461
* Daywalk3r kijkt om het hoekje.

Lekker weekje vakantie gehad. 2 x gelopen op donderdag en vrijdagochtend geloof ik. Morgen 3 kwartier rustig hardlopen en zaterdag stukkie loslopen en dan zondag M-day :) Heb er zin in!
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  woensdag 7 oktober 2015 @ 21:17:14 #296
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_156676491
Gefeliciteerd LT!!!

Hier een lekker nat rondje gehad, tot op de naad nat geregend...

Klinkt goed Tarahumara en Daywalk3r!
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  woensdag 7 oktober 2015 @ 21:43:00 #297
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_156677507
Er gaat niets boven een prettige intervaltraining in de regen O+
F means you're fucked
  woensdag 7 oktober 2015 @ 22:13:51 #298
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_156678559
Jawel. Een intervaltraining zónder regen!
  woensdag 7 oktober 2015 @ 22:16:02 #299
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_156678633
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 22:13 schreef Quoi het volgende:
Jawel. Een intervaltraining zónder regen!
Neeeeeee joh, dit was echt goddelijk! Lekkere temperatuur, heerlijke buitjes op je hoofd en dan lekker 2 sets van 5x400 afwerken....De eerste set in de duinen (3x omhoog, 2x omlaag) en de tweede set op de baan.

Hier word ik vrolijk van ^O^
F means you're fucked
  woensdag 7 oktober 2015 @ 22:27:02 #300
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_156678937
Jouw feestje natuurlijk ;) En ja, regen is fijn, i know.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 22:27:41 #301
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_156678961
Als je maar niet in de regen hoeft te starten.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')