Dat mag je ook zeker zijn! Well done, you.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 21:01 schreef JufMariska het volgende:
DaD: allebei wel eigenlijk, en eigenlijk ook wel gewoon heul trots op mezelf dat ik het met alle bagage en al het psychische gedoe toch maar mooi gedaan heb dit jaar
Jij lieve dappere JM! Je mag terecht heel trots zijn!!quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 21:01 schreef JufMariska het volgende:
DaD: allebei wel eigenlijk, en eigenlijk ook wel gewoon heul trots op mezelf dat ik het met alle bagage en al het psychische gedoe toch maar mooi gedaan heb dit jaar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.enSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu ben ik helemaal emo want mijn kleine droppie, die al zo snel zo enorm leek op hoe hij nu is maar toch zo veranderd is. Vanavond stond hij ineens los (per ongeluk)
Kwak
Gefeliciteerdquote:Op zondag 4 oktober 2015 08:05 schreef JufMariska het volgende:
DaD jullie zijn echt zó georganiseerd![]()
![]()
En dankjulliewel! Ik heb vannacht 3.20 meegemaaktMaar wel meer geslapen dan een jaar geleden
En ik ga zo m'n bab...
Nee, dreumes knuffelen
Ja hequote:Op zondag 4 oktober 2015 09:02 schreef Krisvc het volgende:
L. sliep hetzelfde als gister. Het voelt bijna een beetje oneerlijk.
Het is hier ontzettend mistig en ik krijg er zo'n Sinterklaas gevoel bij. Dus ik zit nu helemaal emo te zijn dat er nu een meisje is om Sinterklaas mee te vieren. En onze eigen kersttradities te gaan maken. En om de wereld te laten zien. Om samen naar de Efteling te gaan. En en en![]()
quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 21:34 schreef kwakz0r het volgende:
JMje bent een topper!
ik heb net Melba's fotocollage van het eerste jaar eindelijk afgemaakt
Dit is de versie zonder feestuitnodiging erop:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.enwat een leuk overzicht zoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu ben ik helemaal emo want mijn kleine droppie, die al zo snel zo enorm leek op hoe hij nu is maar toch zo veranderd is. Vanavond stond hij ineens los (per ongeluk)wat waren ze klein en sukkelig en wat zijn ze snel groot geworden
en los staan, wat goed!
disclaimer
ermahgerd bestaat dat nog??quote:Op zondag 4 oktober 2015 09:53 schreef kwakz0r het volgende:
Goedemorgen
Edit: @ SQ ja het gaat zo snel. Ik kan het me nauwelijks voorstellen zo klein..
Ik ben zo verliefd op mijn bijna dreumes. Hij is momenteel onafscheidelijk van zijn blauwe noppers blokjeneemt hij overal mee naar toe
[ afbeelding ]
Ja!quote:
Met wat citroensap erop blijven die met gemak zes weken goed.quote:Op zondag 4 oktober 2015 09:50 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
DaD, wat ga je geven dan? Geen fruitspiesjes neem ik aan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Still a little bit of your face I haven't kissed.
quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:32 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Met wat citroensap erop blijven die met gemak zes weken goed..
Nee, de traktatie is ook te simpel voor woorden hoor..
Oh, wat een tof printje! Leuk toch!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hier gaat het al 2 weken zoquote:Op zondag 4 oktober 2015 11:32 schreef Malteser het volgende:
Mooie M van Kwak! Hij heeft zo'n eigen snoet, heerlijk!
Hier na de fles van 23.00 uur een uur lang een krijsende Twix. Niets hielp. We maakten ons al op voor een dramanacht.
Valt meneer om 0.00 uur op mijn buik in slaap en we schrokken om 04.45 uur voor het eerst weer wakker. Fles erin en door dacht Twix toen want hij sliep meteen verder.
Nu heeft hij dus twee nachten op rij bij/op ons geslapen omdat hij het nodig had. Is ons kind nu verpest?
Het kan wel zo'n vaart lopen. Baby's/dreumessen hebben nog niet het besef dat ze dan meteen los moeten laten. Maaaaaar zolang je er bij blijft, is het 1 x en noooooit meer weer waarschijnlijk. Ze gaat er niet direct dood aanquote:Op zondag 4 oktober 2015 12:35 schreef ingee het volgende:
Vraag van vandaag:
Wat doen jullie met de verwarming? R hangt er graag aan, maar als dat ding eens warm is, heb ik dan een stuk kind of loopt dat zo'n vaart nog niet?
O en ik moet op traphekjesjacht, afstandsbedieningen verstoppen, de mediaset afplakken en de katten in bubbeltjesfolie rollen. #babyproof ronde 3
Haha nee maar ze is wel een luilakje in het algemeen. Dus ze deed zo lekker lui dat vingertje scheef wijzend.quote:Op zondag 4 oktober 2015 09:21 schreef Stormqueen het volgende:
Zoë, zeg me dat ik je niet je elfmaander lui zag noemen omdat ze nog niet gericht aangeeft wat ze wil toch?![]()
Nee, het was een oprechte vraag. Want hij heeft 2,5 week in zijn wieg/ledikant geslapen en de laatst twee nachten wil hij dat niet en pak ik hem lekker bij me. Maar waarbij ik me dus af vroeg of ik daar verkeerd aan deed.quote:Op zondag 4 oktober 2015 14:55 schreef LuDann het volgende:
Ik dacht dat je een geintje maakte.
Maar nee, zo'n jonge baby kun je echt niet verpesten door hem gewoon te geven wat hij nodig heeft. Naar mijn mening. Maar dat ligt misschien ook een beetje aan welke manier van opvoeden je aanhangt en dat is erg persoonlijk. Je hebt mensen die erg fan zijn van 'Onvoorwaardelijk Ouderschap' en je hebt mensen die een soort strenge jaren '50 stijl aanhangen. En alles daar tussenin. Ik denk dat je er gaandeweg wel achterkomt wat je ligt (sprak de vrouw die ook pas sinds 8 weken moeder is wijs)
Ik denk (hoop) alleen niet dat er nog veel mensen zijn die hun pasgeboren baby elke dag 4 uur in de tuin parkeren 'want frisse lucht is gezond' zoals ik laatst in een docu over opvoedstijlen zag.
Ja, echt heel erg. Er zat ook een wilde vos in de tuin, de moeder had daar een foto van gemaakt als bewijs. Maar die vrouw zei dat vossen bang waren voor mensen en daarom nooit in de kinderwagen zouden springen. Nou, misschien is dat zo maar ik zou het er dus echt niet op gokken he.quote:Op zondag 4 oktober 2015 15:31 schreef Zoë23 het volgende:
Begrijp het LuDann![]()
Lekker extreem..(en onveilig.. Wat als je kindje overgeeft en huilt maar je er dus niet naar toe gaat want baby's manipuleren..)
quote:Op zondag 4 oktober 2015 15:37 schreef LuDann het volgende:
Oh ik ben echt zo verliefd op Wolk nu. Ze is zo druk aan het brabbelen sinds vandaag opeens. Superschattig die kreetjes.
[..]
Ja, echt heel erg. Er zat ook een wilde vos in de tuin, de moeder had daar een foto van gemaakt als bewijs. Maar die vrouw zei dat vossen bang waren voor mensen en daarom nooit in de kinderwagen zouden springen. Nou, misschien is dat zo maar ik zou het er dus echt niet op gokken he.
In Zweden slapen baby's altijd buiten overdag. Tot ongeveer - 15...als goed aangekleed en ingepakt, waarom niet? Bij kinderdagverblijven staat ook altijd een rijtje kinderwagens...quote:Op zondag 4 oktober 2015 14:55 schreef LuDann het volgende:
Ik dacht dat je een geintje maakte.
Maar nee, zo'n jonge baby kun je echt niet verpesten door hem gewoon te geven wat hij nodig heeft. Naar mijn mening. Maar dat ligt misschien ook een beetje aan welke manier van opvoeden je aanhangt en dat is erg persoonlijk. Je hebt mensen die erg fan zijn van 'Onvoorwaardelijk Ouderschap' en je hebt mensen die een soort strenge jaren '50 stijl aanhangen. En alles daar tussenin. Ik denk dat je er gaandeweg wel achterkomt wat je ligt (sprak de vrouw die ook pas sinds 8 weken moeder is wijs)
Ik denk (hoop) alleen niet dat er nog veel mensen zijn die hun pasgeboren baby elke dag 4 uur in de tuin parkeren 'want frisse lucht is gezond' zoals ik laatst in een docu over opvoedstijlen zag.
Zoals ik hierboven al zei, het gaat niet om het buiten zijn op zichzelf, maar op hoe het in die docu gedaan werd. Ik had het even in die context moeten omschrijven.quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:30 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
In Zweden slapen baby's altijd buiten overdag. Tot ongeveer - 15...als goed aangekleed en ingepakt, waarom niet?
Ja, ik was an hey bijlezen en was nog niet verder gaan lezen...quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:31 schreef LuDann het volgende:
[..]
Zoals ik hierboven al zei, het gaat niet om het buiten zijn op zichzelf, maar op hoe het in die docu gedaan werd. Ik had het even in die context moeten omschrijven.
Dat je ze buiten laat slapen omdat je dubbel glas hebt en zelf binnen zitquote:Op zondag 4 oktober 2015 16:31 schreef LuDann het volgende:
[..]
Zoals ik hierboven al zei, het gaat niet om het buiten zijn op zichzelf, maar op hoe het in die docu gedaan werd. Ik had het even in die context moeten omschrijven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 26% gewijzigd door JufMariska op 04-10-2015 16:39:05 ]Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
Had ik gisteren ook (na 2w5d). Maar vandaag wel weer...quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:39 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik bloed vandaag helemaal niet meer. Is 2 weken bloeden niet wat kort, of zou ik nu al kunnen verwachten dat het over Is?
Ja, dat inderdaad.quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:33 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dat je ze buiten laat slapen omdat je dubbel glas hebt en zelf binnen zitdat idee
Egwel. Manipulatieve naarlingen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 18:03 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Malteser, die slaapdiscussie was laatst ook in Z&G, of je baby's kunt verwennen. Maar een baby die zo klein is beseft helemaal nog niet dat jij en hij twee personen zijn, laat staan dat ie denkt 'zo, dat heb ik voor elkaar, ik lig bij mama, nu ga ik niet meer in mijn eigen bed'
Dankjewel. Dit is zo waar!quote:Op zondag 4 oktober 2015 18:28 schreef Krisvc het volgende:
En stel nou he, in het allerergste geval, dat je je kind wel verpest, dan alsnog heb ik liever een gelukkig en verpest kind, dan een ongelukkig kind dat aan mijn opvoedstandaard voldoet.
quote:Op zondag 4 oktober 2015 18:45 schreef ingee het volgende:
Ongerelateerd aan slaapdiscussie:
R stak van de week een vinger tot achter in mijn neus.
Bloeden!
quote:Op zondag 4 oktober 2015 19:09 schreef Skittles het volgende:
"Ff checken of je nog gaatjes in je kiezen hebt moeders! Whoops dat was je huig. Jezus mens, je hoeft niet te kotsen hoor, het ging maar perongeluk. Dramaqueen. "
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 4 oktober 2015 19:45 schreef JufMariska het volgende:
LojSee you on the other side
![]()
Hier ook feestelijk vandaag![]()
https://instagram.com/p/8bKOrjHEuf/
had ik zelfs al na 1 week. En toen 2 dagen later wel weer. Het kan nu natuurlijk over zijn, maar het kan ook zo weer terug komen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:39 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik bloed vandaag helemaal niet meer. Is 2 weken bloeden niet wat kort, of zou ik nu al kunnen verwachten dat het over Is?
Ik hoop maar dat het over is!quote:Op zondag 4 oktober 2015 20:16 schreef Skoap het volgende:
[..]
had ik zelfs al na 1 week. En toen 2 dagen later wel weer. Het kan nu natuurlijk over zijn, maar het kan ook zo weer terug komen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
quote:Op zondag 4 oktober 2015 21:18 schreef kwakz0r het volgende:
Meh in spoilerZiek is ziek. Het is inderdaad heel makkelijk om dat tegen een ander te zeggen! Maar het is de waarheid. Voel je niet schuldig. Je kiest er niet voor om je zo te voelen. Ziek eerst goed uit en ga dan weer aan de slag!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 4 oktober 2015 21:52 schreef -Spring het volgende:
O bah, dat is echt heel erg meh, kwak. Ik snap heel goed hoe je je voelt. Komt lekker gelegen ook.Maar wat je zelf zegt: ziek is echt ziek. En je intenties zijn hartstikke goed, toch? Dat weten ze echt wel. Bovendien is het helemaal niet gek dat je juist nu ziek wordt natuurlijk. Dus ga nou maar niet liggen piekeren, want daar knap je sowieso niet van op.
![]()
Kijk nou, apart in bed gelegd en zo vond ik ze net.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
mnohquote:Op zondag 4 oktober 2015 21:52 schreef -Spring het volgende:
Kijk nou, apart in bed gelegd en zo vond ik ze net.![]()
Oh bah, da's wel zuur idd. Zou een mutsje mss helpen? Er zijn mensen die zweren bij wolzijden mutsjes omdat die naast het omgevingsgeluid dempen, ook andere prikkels schijnen te reduceren. Beetje geitenwollensokkengedoe, dat wel, maar mss het proberen waard? Ik kan me wel herinneren dat ik het zelf als kind ook erg fijn vond om een muts te dragen, lekker geborgen gevoel of zo.quote:Op zondag 4 oktober 2015 21:49 schreef NotTheSame het volgende:
Beterschap kwak.
Gefeliciteerd JM en Loj! Tot over een maandje of 3!
Wij zijn vandaag voor het eerst sinds 9 maanden de hele dag weggeweest met het gezin. Maar dit werkt toch eigenlijk niet. Piranha wilde absoluut niet slapen. Zowel de wandelwagen als de Tula waren hun sleepydust kwijt. Dus meneer is van 7 tot 19 wakker geweest. Bloedchaggo, alles was huilen, eten lukte niet, zodra ik praatte was het gillen. Zelfs met de slaapkap dicht op de Tula was het krijsen.
Het lijkt erop dat hij behoorlijk snel overprikkeld is, daardoor niet kan slapen, en dat is dan de reden dat hij nog verder overprikkeld raakt.
Ik baal verschrikkelijk van want zo was het eigenlijk voor niemand leuk.
Maar ik wil gewoon niet 24/7 thuis zitten of hem alsmaar weg moeten brengen als we iets leuks willen doen.
Karmaquote:Op zondag 4 oktober 2015 22:25 schreef -Spring het volgende:
God, de vriendin van een oud-collega heeft vorig jaar, na hun tweede, zo'n hele mama make-over laten doen. Jonge meid nog, geen dertig. Nieuwe tieten, buik weer plat en strak, een goeie chirurgische ingreep, zeg maar. Blijkt ze nu per ongeluk zwanger te zijn van de derde.
Laat je je hele lijf verbouwen om je zwangerschapssporen uit te wissen, raak je weer zwanger.![]()
quote:Op zondag 4 oktober 2015 21:52 schreef -Spring het volgende:
Kijk nou, apart in bed gelegd en zo vond ik ze net.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Life is what happens while you are busy making other plans...
Ik moest lachenquote:Op zondag 4 oktober 2015 22:25 schreef -Spring het volgende:
God, de vriendin van een oud-collega heeft vorig jaar, na hun tweede, zo'n hele mama make-over laten doen. Jonge meid nog, geen dertig. Nieuwe tieten, buik weer plat en strak, een goeie chirurgische ingreep, zeg maar. Blijkt ze nu per ongeluk zwanger te zijn van de derde.
Laat je je hele lijf verbouwen om je zwangerschapssporen uit te wissen, raak je weer zwanger.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vannacht had mijn bijna dreumes ineens krampjes. Tijden met hem gezeten, pff.
Ze heeft ons bed ondergepoeptquote:Op maandag 5 oktober 2015 08:27 schreef SaskiaR het volgende:
N. begint ook langer te slapen 's nachts.... nu al 2 nachten om 2 uur voeden en dan weer om 6.30. Spannend!
Nu ligt ze in ons grote bed te tukken terwijl wij allang op zijn.
Ik ook hoorquote:
M is bijna 11 weken en dat lukt hier eigenlijk nooitquote:Op maandag 5 oktober 2015 09:09 schreef Malteser het volgende:
voor de doorslapers en
voor de zieken!
Hier is man weer voor het eerst werken, Twix is nu 3 weken oud. Het is 09.00 uur en zowel Twix als zijn gedoucht, aangekleed en hebben gegeten. Iets zegt mij dat me dit vast niet iedere dag lukt...
Vooruitquote:Op maandag 5 oktober 2015 07:41 schreef JufMariska het volgende:
+1 op Kwak! Goed dat je het grdaan hebt Hilmo! En het is een beginpunt idd, als je kledingkast keurig bij je waaier zou passen had je 't advies niet perse nodigEnne.. Foto van de rok..?
[ Bericht 0% gewijzigd door Hilmo op 05-10-2015 20:00:16 ]
Dat is ook zo. Ik was vooral verbaasd (en blij) dat het gelukt was want ik wilde graag gaan wegen. En dat is ook geluktquote:Op maandag 5 oktober 2015 09:21 schreef Mariposas het volgende:
Saskia!![]()
Malteser: misschien lukt dat niet iedere dag, maar wat maakt het uit? Je hebt verlof, en het enige belangrijke is eigenijk dat jullie eten.
We zijn vorige week cold turkey gestopt. De inbakerdoek (Pacco) was al echt te krap aan het worden, en op het kdv bakeren ze niet in (alleen echt als last resort, zeg maar). Hij heeft nu een slaapzak, iets te groot: z'n handjes komen nog niet uit de mouwen.quote:Op maandag 5 oktober 2015 10:52 schreef Fuente het volgende:
Mariposas bakeren jullie niet meer in? Ik twijfel soms om hier te gaan afbouwen. B kan sinds een tijdje bijvoorbeeld slapen als ik haar slapend in de box leg (eerder was ze dan direct wakker). Maar wakker wegleggen in bed heb ik nog niet geprobeerd. Hoe gaat dat bij jullie?
ik vind dat prachtige tijden voor een driemaander hoor! Zo was ons slaapschema pas tegen de 6 maanden, tot ze 10-11 maand wasquote:Op maandag 5 oktober 2015 11:09 schreef kazy het volgende:
*Volgende week weer moeten werken boks*
M. sliep weer van 21.00 tot 3.30 en daarna tot 7.30 uur (en dat terwijl we in een hotel zitten). Ik ben benieuwd wanneer ze de andere juli-baby's volgt en de nog langere ruk gaat maken (als ze dat al binnenkort gaat doen natuurlijk) Nu ligt ze op mijn arm te knorren
![]()
Hilmo ik vind het leuk staan!Het is wel een nette rok, misschien is dat waar je aan moet wennen? (Ik weet niet hoe je er normaal uitziet natuurlijk maar dit staat goed.)
Onze maat 68-baby zit nu in een slaapzak 86/104, dus eh, ik denk prima!quote:Op maandag 5 oktober 2015 11:32 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Kan een baby met maat 56 in een slaapzak 68/80? Ik vind die koude handjes zo sneu..
Er zijn wel kleine maat slaapzakjes bij Prénatal, maar ik zou he gewoon proberen.quote:Op maandag 5 oktober 2015 11:32 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Kan een baby met maat 56 in een slaapzak 68/80? Ik vind die koude handjes zo sneu..
Als het hoofdje niet in de slaapzak kan verdwijnen ivm te groot gat dan prima. En anders even met een paar steekjes smaller maken? Tegen koude handjes heb ik trouwens superhandige slaappakjes van next met omvouwbare boordjes, zodat het wantjes worden http://nl.nextdirect.com/(...)-Category-Sleepsuits en http://nl.nextdirect.com/(...)-Category-Sleepsuitsquote:Op maandag 5 oktober 2015 11:32 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
+1quote:Op maandag 5 oktober 2015 11:56 schreef -Spring het volgende:
Ik vind dat je zo'n verschrikkelijk mooi kind hebt, Mari.
dat kan ook alleen jijquote:Op maandag 5 oktober 2015 12:50 schreef -Spring het volgende:
Met zo'n otrivin-snotzuiger de neus van je baby leegzuigen en dan met het slangetje nog in je mond 'Sorry meisje' zeggen waardoor je de klodder snot zo terug dr oog in blaast. Peace of cake.
Wat goed dat het zonder lukt! Jullie slaapjes overdag zonder inbakerdoek gaat hier net zo met inbakerdoek. 's nachts gaat het prima maar overdag zijn het vaak korte slaapjes waarbij we eerst eeuwen bezig zijn om haar in slaap te krijgenquote:Op maandag 5 oktober 2015 11:03 schreef Mariposas het volgende:
[..]
We zijn vorige week cold turkey gestopt. De inbakerdoek (Pacco) was al echt te krap aan het worden, en op het kdv bakeren ze niet in (alleen echt als last resort, zeg maar). Hij heeft nu een slaapzak, iets te groot: z'n handjes komen nog niet uit de mouwen.Maar dat komt wel goed uit, want hij grijpt anders de spijlen van z'n wiegje of slaat er tegenaan met z'n handjes.
Wij leggen L vrijwel altijd wakker weg (in de box zou hij trouwens echt never nooit slapen, te veel prikkels). Dat lukt nu 's avonds wel aardig, als hij even op onze pink sabbelt. Soms moeten we een paar keer terug, soms gaat hij daarna direct slapen. Als ik 'm slapend wegleg (tenzij nachtvoeding), wordt hij vaak na een paar minuten huilend wakker.
Overdag gaat het nog niet geweldig hoor. Donderdag 2,5 uur mee bezig geweest, toen maar weer opgegeven. Maar soms lukt het wel een keer en slaapt hij een half uur.
Overdag slapen blijft hier ook lastig; vaak valt ze alleen na het voeden bij mij op schoot in slaap (ik voed haar op zo'n groot kussen liggend op schoot). dan mag ik dus niet meer opstaanquote:Op maandag 5 oktober 2015 13:09 schreef Fuente het volgende:
Ik begin me wel eens af te vragen of het inbakeren wel echt werkt voor haar, omdat ze ook in de doek heel onrustig blijft. Maar aan de andere kant wappert alles aan haar alle kanten nog op.
Overdag in de box lukt hier alleen na het wandelen in de doek, dan leg ik haar in de box en slaapt ze af en toe een half uurtje verder.
Ik doe haar nog wel eens in de draagdoek, dan valt ze uiteindelijk wel in slaap. Maar dat vind ik behoorlijk pittig want plak-aan-mama en ik mag vooral niet gaan zitten. Op zich vind ik het niet erg als ze niet slaapt, maar vaak is ze wel echt moe en dus huilen etc. En de hele dag uit bed is gewoon niet praktisch met nog 2 kinderen en vriend die studeert ('k weet 't, alsof een baby iets van praktisch vindtquote:Op maandag 5 oktober 2015 13:32 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Overdag slapen blijft hier ook lastig; vaak valt ze alleen na het voeden bij mij op schoot in slaap (ik voed haar op zo'n groot kussen liggend op schoot). dan mag ik dus niet meer opstaanAls mn man thuis is lukt het hem ook vaak door N. op zn arm te laten hangen, maar ze is nu zo zwaar dat ik zelf dat niet lang genoeg volhou. Gewoon wegleggen in bed is bijna altijd een no-no.
Maargoed, als ze niet slaapt, dan niet hoor. Geen drama verder.
Toen N. nog klein wasquote:Op maandag 5 oktober 2015 13:43 schreef Malteser het volgende:
Als ik jullie zo hoor mag ik echt niet klagen. Twix slaapt daar waar ik hem weg leg (box, wieg, ledikant), zonder inbakeren en ook nog zonder slaapzak. Wel vind ik hem steeds vaker 's nachts terug boven zijn deken.
Is dat het moment om voor een slaapzak te gaan?
Waarom zou het kwaad kunnen? als je aan het afbouwen bent, is toch het idee dat je langzaam meer kv en minder bv geeft? Dus als je nog wat bv hebt, waarom niet geven.quote:Op maandag 5 oktober 2015 13:52 schreef J0ycie88 het volgende:
Even een crosspost met het bv-topic.
Dames ik heb een vraagje. Ik ben de BV aan het afbouwen omdat ik exclusief kolven niet meer zag zitten. Nu voelde ik net dat ik weer even moest kolven om de druk er van af te halen. En heb nu toch 50cc. Nu krijgt E. Straks een voeding maar heeft sinds gisteren morgen alleen nog maar KV gehad. Kan het kwaad om haar nu toch die 50cc te geven met 30 cc KV. Of kan ik dat beter niet doen? Weggooien vind ik zonde. En voor gisteren heb ik ook 5 dagen lang gemengd.
Dotje (ja ik ben dat ge-E. beu.) slaapt ook eigenlijk wel overal. Het is meer dat als ze niet wil slapen ze dan ook echt nergens slaapt, behalve bij papa en mama natuurlijk.quote:Op maandag 5 oktober 2015 13:43 schreef Malteser het volgende:
Als ik jullie zo hoor mag ik echt niet klagen. Twix slaapt daar waar ik hem weg leg (box, wieg, ledikant), zonder inbakeren en ook nog zonder slaapzak. Wel vind ik hem steeds vaker 's nachts terug boven zijn deken.
Is dat het moment om voor een slaapzak te gaan?
Pfff, dat hoeft ook nietquote:Op maandag 5 oktober 2015 13:58 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik denk niet dat het CB en ik vriendjes worden
Ja weet ik ook niet omdat ik nu al een dag geen BV meer voor haar had om mee te mengen. Nou dan krijgt ze straks lekker een portie mamamelk!quote:Op maandag 5 oktober 2015 13:54 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Waarom zou het kwaad kunnen? als je aan het afbouwen bent, is toch het idee dat je langzaam meer kv en minder bv geeft? Dus als je nog wat bv hebt, waarom niet geven.
Dat geeft de burger moedquote:Op maandag 5 oktober 2015 13:53 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Toen N. nog klein waslukte het ook beter dan nu...
Probeer eens uit een slaapzak, waarom niet? N. vindt het niks, ze kan alleen slapen als ze niet met haar benen kan spartelen. (duss... slaapzak kopen? Hema maat 50-62)
Jip en Janneke grijs/wit met afritsbare mouwen.quote:Op maandag 5 oktober 2015 14:01 schreef Malteser het volgende:
[..]
Dat geeft de burger moed. Misschien maar eens proberen dan met slaapzak. Toevallig een met mouwen en zonder roze
?
Dotje is een beetje verkouden en heeft al een dag niet meer gepoeptquote:Op maandag 5 oktober 2015 14:01 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Pfff, dat hoeft ook niet
Hoe gaat het verder met Dotje E.?
Poepen is echt fijnquote:Op maandag 5 oktober 2015 14:04 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Dotje is een beetje verkouden en heeft al een dag niet meer gepoeptDat doet haar humeur met vlagen niet echt goed.
Maar ze tikt gewoon al bijna de 3 kilo aan, heeft maatje 50 aan en ze doet het super.. Volgende week moeten we voor controle naar de kinderarts en ben erg benieuwd wat hun er van zeggen. Merk dat ik er wel aan toe ben om van hun ook de bevestiging te horen dat ze het goed doet
Oh, thanks!quote:Op maandag 5 oktober 2015 11:56 schreef -Spring het volgende:
Ik vind dat je zo'n verschrikkelijk mooi kind hebt, Mari.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
En wat wil je daarvoor hebben?quote:Op maandag 5 oktober 2015 14:04 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Jip en Janneke grijs/wit met afritsbare mouwen. [ afbeelding ]
Ja woensdag is ze 6 weken, morgen gecorrigeerd 1 week.quote:Op maandag 5 oktober 2015 14:08 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Poepen is echt fijnN. had gister 3 volle poepluiers achter elkaar (steeds netjes wachten tot de nieuwe luier om zat
en vanochtend weer. Hoewel ze niet minder blij is als ze eens niet poept.
Wat goed van Dotje! Ze is nu over de UD heen toch? Het is altijd fijn om bevestiging te krijgen, ook als je baby niet te vroeg is. Maar je eigen gevoel is het belangrijkst! Morgen CB voor de eerste prikjes, ook spannend altijd.
Ik ga het sowieso volgende week overleggen met de kinderarts. Ik baker haar nu wel eens "half" in. Dan doe ik alleen een flannelen doen rond haar beentje vanaf onder de oksels en dat lijkt ze dan best fijn te vinden.quote:Op maandag 5 oktober 2015 14:16 schreef Mariposas het volgende:
Ik zou niet zo snel inbakeren als het niet echt nodig is. Verhoogd risico op wiegendood en het kan lastig zijn on af te bouwen (ging hier gelukkig makkelijk, waarschijnlijk had hij het al niet meer nodig). En je kan alleen inbakeren tot ze gaan rollen, dus het is sowieso maar een tijdelijke oplossing.
nee hoor, mijn mini sliep alleen maar in de box in het begin, hoeveel herrie Jan en Geert ook maakten. Legde ik hem in bed was het instant wakker, box was instant slapenquote:Op maandag 5 oktober 2015 15:35 schreef Mineola het volgende:
Jongens wat gaan jullie hard! Lezen lukt nog net, maar posten amper en reageren op anderen al helemaal niet.
Ik lees iig veel herkenbaars: overal kunnen slapen toen hij 'nog klein was'en nu niet meer, inbakeren (met een grote hydrofiel hier), slaapzak (goed idee, kan ik ook wel eens proberen!), niet kunnen slapen in de box (dat kan volgens mij alleen maar bij eerste kindjes denk ik!), trots zijn als alles om 9u gekleed en gevoederd is (check!), dilemma's met broertjes en zusjes, etc (hoe makkelijk was zo'n eerste eigenlijk, bedenk je je dan later, maar 1 kind om op te focussen!). Leuk om te lezen allemaal!
quote:Op maandag 5 oktober 2015 14:17 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Oh, thanks!
Doet me uiteraard niet zo veel hoor, dat je dat zegt.
Ik heb net bijna een dreumes tegen de vlakte gemept omdat ie R. in een onbewaakt ogenblik op het schoolplein een manuele facelift gaf.
Mijn arme, kleine, pure R, die nog nooit iemand kwaad heeft gedaan en gewoon heel onschuldig in de MC om zich heen zat te kijken.
Dat ging er dus allemaal door me heen toen die gemene dreumes met zn kolenschoppen aan mn baby zat.
Ik kon me nog net inhouden: 'Doe dat maar even niet.'
mjah, ik heb eigenlijk geen zin om vannacht weer met een zielig hoopje ellende op te zitten, dus ik heb tegen m'n gewoonte in nog even snel een luierwissel gedaan en een pcm gegeven.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:37 schreef JufMariska het volgende:
Hier net zo een djmo, ik lees toch nog ff mee![]()
Breda op zich is een en al historie natuurlijk. Geniet van het park, stadswandeling een idee? Dan zie je meteen onze highlights.quote:Op maandag 5 oktober 2015 19:50 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Hebben jullie nog tips in omgeving Breda? Iets dat we niet moeten missen als we daar een weekend zijn? We zijn van de cultuur/historie/musea/beetje natuur/lekker eten en dit alles met baby.
KMA studenten!quote:Op maandag 5 oktober 2015 19:50 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Hebben jullie nog tips in omgeving Breda? Iets dat we niet moeten missen als we daar een weekend zijn? We zijn van de cultuur/historie/musea/beetje natuur/lekker eten en dit alles met baby.
Niks aan de hand idd. Fv poep is heel anders dan bv poep.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:52 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik gooi er ook nog even een vraagje in.
Dotje heeft net gepoept (jeej, wat een opluchting!). Maar nu ben ik dunne ontlasting gewend bij haar en het is nu wat vaster. Nog steeds wel lekker smeuig en groenig van kleur. Dat is toch gewoon goed? Ze is nu net over op flesvoeding in plaats van borstvoeding.
Jep. Dat. Lekker iets drinken bij café Moeke, wandelen door het Markdal! Ook mooi. In het Ginneken kun je bij Café Rosé (valkeniersplein/dillenburgstraat) ook lekker eten, of bij La Cucina (ginnekenweg). Of dat laatste heel babyvriendelijk is weet ik niet.quote:Op maandag 5 oktober 2015 21:08 schreef ingee het volgende:
[..]
KMA studenten!
Con Fuego is idd prima, het Ginneken is een leuke wijk.
Breda, sowieso het centrum op zich is al mooi en heel gezellig. Verder een rondje park, evt het mastbos of liesbos. Bij het liesbos hebben ze een heeel lekker frietkotje staan. Verder is het ginneken gezellig.quote:Op maandag 5 oktober 2015 19:50 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Want het leven is niet meer dan een sprookje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu weer rust in de kiet gelukkig ^^,Schudden voor gebruik
Ah beterschap! Nou dat zou heel goed kunnen. We drinken zelf ook meer als je last van je strot hebt...quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:18 schreef Selvaria het volgende:
N. deed weer een 21.00-22.30-00.45-03.30-06.15.![]()
Arm meisje, ze hoest nog steeds best veel, ik heb het idee dat ze gewoon wat vaker de keel wil smeren. Na een (korte) voeding valt ze elke keer zo weer in slaap. Gelukkig maar, dat zorgt er voor dat ik maar half gebroken op m'n werk zit.
21 weken alweer.![]()
Dat is gewoon ruim een halve zwangerschap. Ze wordt al zó groot!
bedeinde omhoog, luuf smeren (als dat al mag, weet even niet meer hoe oud jouw meissie is). stomen (gewoon de bakamer zetten waar je de hete douche aan hebt staan)quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 11:22 schreef -Spring het volgende:
Iemand tips voor Heel Veel babysnot? Arm dieng krijgt zo weinig lucht door dr neus dat ze regelmatig naar adem hapt. Drinken gaat ook kut hierdoor, na elke slok laat ze los.
Ik spuit met zoutoplossing, slurp met een snotzuiger en heb net een ui van de straat geraapt. Vergeet ik nog iets?
Zeker blij met de nieuwe HAquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 11:20 schreef JufMariska het volgende:
Bwoh Stippel, da's ook niet fijn zeg... Maar wel goed van de nieuwe ha!
En jullie ukkies
Nog een kado-tip voor de bijna-jarigen trouwens: mini-bilibo's! Echt tha bomb hier tussen alle kado's![]()
https://instagram.com/p/8fLSldHEk5/
En nu maar weer terug naar de dreumesjes
Lijkt me wel heftig, ik vond drie uur rijden wel de max eigenlijk met baby.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 11:54 schreef Jagärtrut het volgende:
Sterke, spring!
Gister is een goede vriendin van de familie overleden. Begrafenis waarschijnlijk volgende week. Ik zou er erg graag naar toe gaan, maar uk is dan nog maar 3 weken, en het is 6 uur rijden. Beetje teveel van het goede denk ik, waar zouden jullie doen?
ik zou een dag eerder vertrekken en regelmatig pauzes inlassen onderweg. Ik zou wel proberen om te gaan, als je niet gaat heb je daar later wellicht spijt van. Sterkte en gecondoleerd!quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 11:54 schreef Jagärtrut het volgende:
Sterke, spring!
Gister is een goede vriendin van de familie overleden. Begrafenis waarschijnlijk volgende week. Ik zou er erg graag naar toe gaan, maar uk is dan nog maar 3 weken, en het is 6 uur rijden. Beetje teveel van het goede denk ik, waar zouden jullie doen?
gecondoleerdquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 11:54 schreef Jagärtrut het volgende:
Sterke, spring!
Je hoeft het toch ook niet aan en stuk te rijden?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 11:59 schreef Mariposas het volgende:
Gecondoleerd jagär! Het lijkt me wat ver, officieel mogen ze maar 2 uur in de maxi cosi, en zeker een pasgeborene zou ik niet zo graag zo lang in de maxi cosi willen. Is het 6 uur rijden enkele route of in totaal?
Nee, dat lijkt me ook niet?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:02 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Je hoeft het toch ook niet aan en stuk te rijden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schudden voor gebruik
Mnou, officieel, zo officieel is dat volgens mij nietquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 11:59 schreef Mariposas het volgende:
Gecondoleerd jagär! Het lijkt me wat ver, officieel mogen ze maar 2 uur in de maxi cosi, en zeker een pasgeborene zou ik niet zo graag zo lang in de maxi cosi willen. Is het 6 uur rijden enkele route of in totaal?
Dat dus inderdaad... Als je heel graag wilt en je kunt de tijd nemen om er rustig met stops heen te rijden zou ik het gewoon doen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 14:01 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Mnou, officieel, zo officieel is dat volgens mij niet
Maxi Cosi geeft zelf aan dat je eigenlijk gewoon je verstand moet gebruiken. Een maxi cosi is niet bedoeld om de hele dag een baby in te leggen, maar van een keer een langer stuk gebeurt ze niks. Wel moet je ze er regelmatig even uithalen zodat ze kunnen strekken, maar gezien de voedingen die ze krijgen doe je dat sowieso.
klinkt goed!quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 14:39 schreef SaskiaR het volgende:
Zoooo, terug van t CB! Madam is precies 2 maanden, weegt 5770 gram en is 59,3 cm. Erg sterk en alert volgens de arts. En bij de prikjes huilde ze maar heel even
Nouja officieel. Er zijn natuurlijk geen wetten voor.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 14:01 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Mnou, officieel, zo officieel is dat volgens mij niet
Maxi Cosi geeft zelf aan dat je eigenlijk gewoon je verstand moet gebruiken. Een maxi cosi is niet bedoeld om de hele dag een baby in te leggen, maar van een keer een langer stuk gebeurt ze niks. Wel moet je ze er regelmatig even uithalen zodat ze kunnen strekken, maar gezien de voedingen die ze krijgen doe je dat sowieso.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: oh, ik moet bij de grote baby's nu.. Nouja, sorry for barging in..
Gecondoleerd Jagar!!Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 15:56 schreef JufMariska het volgende:
Toch wennen zo'n nieuw topicSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: oh, ik moet bij de grote baby's nu.. Nouja, sorry for barging in..
Gecondoleerd Jagar!!
Maar neemt niet weg: wat klote! Zijn er ook nog kinderen in 't spel?
quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 16:00 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Toch wennen zo'n nieuw topic
Maar neemt niet weg: wat klote! Zijn er ook nog kinderen in 't spel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En SQ!!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 16:16 schreef Stormqueen het volgende:
En whoop whoop, ik heb net de bevestiging gekregen vanuit HR! Ik heb een nieuwe baan, het is officieel!
quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 16:16 schreef Stormqueen het volgende:
En whoop whoop, ik heb net de bevestiging gekregen vanuit HR! Ik heb een nieuwe baan, het is officieel!
quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 15:56 schreef JufMariska het volgende:
niet leukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: oh, ik moet bij de grote baby's nu.. Nouja, sorry for barging in..
Gecondoleerd Jagar!!goede vrienden die uit elkaar gaan....
gefeliciteerdquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 16:16 schreef Stormqueen het volgende:
quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 16:18 schreef JufMariska het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En SQ!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelfde gezeik gehad hier, vorige week gewoon binnengelopen en toen heeft ze haar enting gehad terwijl t dossier nog niet binnen was... misschien een idee?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 15:43 schreef kwakz0r het volgende:
Lekker Skoap, fijn dat soort stats!
@CBmijn dossier is nog steeds niet doorgestuurd. we zijn fokking eind juli verhuisd. tijdens de inloopuren kan ik niet want werk, en ik wil gewoon mijn kind gratis laten enten en meten en wegen
hoereninstituut.
ook FML dat je net je krijsende overstrekkende bijna dreumes verschoond hebt omdat poep, en dat je hem op de achtergrond koud een half uur in zijn verse luier hem weer vol hoort persengaan we weer...
ik ben wel een beetje moppersmurf vandaag geloof ik...
gefeliciteerdquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 16:16 schreef Stormqueen het volgende:
Awquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 16:59 schreef DevilsAndDust het volgende:
SQ, wat geweldig! Gefeliciteerd!
Sinds gisteren is er bij de gastouder een nieuw kindje, een meisje van drie maanden. De gastouder vertelde toen ik I net ophaalde dat hij helemaal tegen de baby aan was gaan knuffelen toen ze de fles kreeg. Veeg me op..
Mnoh! Dat is cute!!quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 16:59 schreef DevilsAndDust het volgende:
Sinds gisteren is er bij de gastouder een nieuw kindje, een meisje van drie maanden. De gastouder vertelde toen ik I net ophaalde dat hij helemaal tegen de baby aan was gaan knuffelen toen ze de fles kreeg. Veeg me op..
Onder genot van hard gebrom.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 17:13 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Omg, zo'n baby-poephoofd is echt pricelessde ernst, de concentratie en dat lichtpaarse kleurtje
wat pittig... heeft hij het misschien wat koud s'nachts? of krampjes....quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 19:34 schreef Cholula het volgende:
SQ!
![]()
JufM
Gecondoleerd Jagar!
Gaaf dat ze papa en mama zegt krijgertje! Minder tof dat ze knarsetandend door het leven gaat.
Ik las over doorslapende baby's en baby's die om de drie uur komen. Wat lijkt dat me heerlijk.![]()
De afgelopen weken komt Frits vanaf 23 uur elk uur. Hij drinkt niet elk uur, maar heeft wel aandacht nodig.
Tijd voor een broertje of zusje!quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 16:59 schreef DevilsAndDust het volgende:
Mwah, heel gericht nog niet geloof ikquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 19:23 schreef Hilmo het volgende:
Joepie sq! Te gek! Gefeliciteerd!
Jm wat naar![]()
En wow krijger, zegt ze dat echt al gericht?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |