abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 15:54:04 #1
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_156572266
quote:
Deel vluchtelingen ontevreden over tentenkamp

Zeker negentien vluchtelingen hebben noodopvang Heumensoord bij Nijmegen vrijdagmiddag kort na aankomst weer verlaten, omdat ze ontevreden waren over de geboden voorzieningen. Dat heeft een woordvoerster van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) vrijdagavond tegen het ANP gezegd. Vrijdagmiddag repte het COA nog over een kleine veertig vluchtelingen die waren vertrokken. Ongeveer tien zijn in de avond toch weer teruggekeerd.

Met name de inrichting van de slaappaviljoens schoot hen in het verkeerde keelgat. In de paviljoens zijn lange rijen slaapkamers voor acht personen. Sommige vluchtelingen vrezen dat ze niet genoeg privacy hebben.

Het COA zegt dat Heumensoord nog volop in opbouw is. "Maar het is tijdelijk, de meeste mensen zijn hier met een paar dagen of weken weer weg. Niemand blijft langer dan vijftien weken."

De mannen en vrouwen vertrokken om terug te gaan naar het aanmeldcentrum in Ter Apel. Volgens het COA kan dat niet en was vrijdagavond de helft van de groep weer terug in Heumensoord. Waar de andere helft van de groep is gebleven, kon een woordvoerster niet zeggen. "Misschien hebben zij familie of vrienden hier in de omgeving."
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 15:55:07 #2
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_156572287
Nederlandse politiek faalt toch wel redelijk. Het is ook wel roeien met de riemen natuurlijk, maar beter organiseren ze dit strak en goed en geven ze alle vluchtelingen gewoon een normaal onderkomen en vooral duidelijkheid. Dat heen en weer gesleep met vluchtelingen is echt te bizar voor woorden.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_156572572
Zelfs de vluchtelingen willen straks dat de grenzen dichtgaan, zodat ze hun favoriete AZC niet hoeven af te staan aan nieuwkomers.
pi_156572649
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 16:09 schreef Nintex het volgende:
Zelfs de vluchtelingen willen straks dat de grenzen dichtgaan, zodat ze hun favoriete AZC niet hoeven af te staan aan nieuwkomers.
_O-

Noemen we dat dan ook xenofobie?
pi_156572731
Ze hadden daar in Syrie zulke praatjes moeten hebben ipv hier
pi_156572903
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:55 schreef Falco het volgende:
Nederlandse politiek faalt toch wel redelijk. Het is ook wel roeien met de riemen natuurlijk, maar beter organiseren ze dit strak en goed en geven ze alle vluchtelingen gewoon een normaal onderkomen en vooral duidelijkheid. Dat heen en weer gesleep met vluchtelingen is echt te bizar voor woorden.
Je geeft zelf al het antwoord met "is het roeien met de riemen die je hebt". Je stampt niet even in een maand tijd permanente bewoning uit de grond voor duizenden mensen.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 16:26:30 #7
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156572977
quote:
het zijn 19 man hè, de rest zit er blijkbaar prima
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_156573014
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 16:26 schreef Re het volgende:

[..]

Nee er zaten er gisteren pas 100, de andere 2900 dobberen nog ergens rond
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 16:29:55 #9
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156573070
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 16:27 schreef hoas het volgende:

[..]

Nee er zaten er gisteren pas 100, de andere 2900 dobberen nog ergens rond
die hebben het op voorhand al afgewezen :Y
pi_156573222
Wat verwachten ze dan, een hotel?

Sorry hoor, als je vluchteling bent ben je vluchteling. Normaal slaap je dan in de sloot.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 16:49:28 #11
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156573476
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 16:37 schreef Sigaartje het volgende:
Wat verwachten ze dan, een hotel?

Sorry hoor, als je vluchteling bent ben je vluchteling. Normaal slaap je dan in de sloot.
Dat jij denkt dat dat de normale gang van zaken hoort te zijn zegt al voldoende over jouw inlevingsvermogen. :')
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_156573502
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 16:49 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat jij denkt dat dat de normale gang van zaken hoort te zijn zegt al voldoende over jouw inlevingsvermogen. :')
Als hier een bom valt en je gaat op de vlucht, wat denk je dan wat je te wachten staat?
(Ik heb het niet over de verantwoordelijkheid van de opvanger)
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 16:52:28 #13
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156573539
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 16:50 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Als hier een bom valt en je gaat op de vlucht, wat denk je dan wat je te wachten staat?
(Ik heb het niet over de verantwoordelijkheid van de opvanger)
Dan hoop ik (en verwacht ik) dat er andere landen zijn die ons opvangen en van onderdak voorzien, net als ze hebben gedaan in de 2de wereldoorlog.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_156573588
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 16:52 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dan hoop ik (en verwacht ik) dat er andere landen zijn die ons opvangen, net als ze hebben gedaan in de 2de wereldoorlog.
Ik heb het over de toestand waar je in terecht komt.
Er is opvang en er is opvang.

Ik zeg je eerlijk, als ik hier moet vertrekken omdat er verkrachters en pistooltrekkers bij mij op de deur bonzen en ik moet een veilig heenkomen zoeken, verwacht ik geen bed in een kamer alleen met een gezellig nachtlampje en nachtkastje met een leuk boek.
Dan interesseert het me niet als ik in een sporthal moet slapen met 200 man op een rij bedden. Dan ben ik allang blij als ik een kom eten krijg en water.

Misschien klink ik hard.

edit: taalfouten
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 16:56:54 #15
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_156573613
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 16:55 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ik heb het over de toestand waar je in terecht komt.
Er is opvang en er is opvang.

Ik zeg je eerlijk, als ik hier moet vertrekken omdat er verkrachters en pistooltrekkers bij mij op de deur bonzen en ik moet een veilig heenkomen zoeken, verwacht ik geen bed in een kamer alleen met een gezellig nachtlampje en nachtkastje met een leuk boek.
Dan interesseert het me niet als ik in een sporthal moet slapen met 200 man op een rij bedden. Dan ben ik allang blij als ik een kom eten krijg en water.

Misschien klink ik hard.

edit: taalfouten
Dan zit ik blijkbaar anders in elkaar (net zoals vele anderen) en zou ik sowieso de Atlantische plas overstreken en daar streven naar allereerst een goed onderkomen. Een sporthal met rijen stretchers reken ik daar niet onder.
pi_156573624
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 16:16 schreef pvdplanet het volgende:
Ze hadden daar in Syrie zulke praatjes moeten hebben ipv hier
Of we maken Assad minister van vreemdelingenzaken
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 16:59:37 #17
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156573669
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 16:56 schreef Falco het volgende:

[..]

Dan zit ik blijkbaar anders in elkaar (net zoals vele anderen) en zou ik sowieso de Atlantische plas overstreken en daar streven naar allereerst een goed onderkomen. Een sporthal met rijen stretchers reken ik daar niet onder.
Hier dus hetzelfde! Zeker met kinderen.
pi_156573701
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Omdat het een interview is met iemand? Je bent normaal altijd van de nuance maar zodra er in een bron iets instaat waar je het niet mee eens bent wil je gelijk de hele bron invalideren, hoe gemakkelijk :D als we die lijn doortrekken naar de Koran en de Bijbel kunnen we die twee boekjes ook direct de prullenbak ingooien, dus ik neem aan dat je bij deze ook atheïst bent geworden?
Dat was ik al. En het RD preekt voor eigen parochie, zolang dit nergens anders bevestigd wordt neem ik dit soort artikelen niet serieus.
pi_156573730
quote:

[..]

Ik denk dat ik meer meegemaakt heb dan jullie.
pi_156573759
quote:
Er wordt erg ad hoc gehandeld. Het lijkt wel of ze dit niet aan hadden zien komen, ofschoon dit zich toch enkele maanden overduidelijk aankondigt.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 17:05:46 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156573761
quote:

[..]

Dan hoop ik (en verwacht ik) dat er andere landen zijn die ons opvangen en van onderdak voorzien, net als ze hebben gedaan in de 2de wereldoorlog.
Wie wat wanneer is er opgevangen in de 2e wereldoorlog? Alleen de keuningin en haar familie toch!
The End Times are wild
pi_156573787
De situatie die in Nederland heerst, hoe het leven is, wordt door de meeste mensen gezien als vanzelfsprekend. Dat je een goed huis hebt, dat je te eten hebt, dat je onderwijs krijgt en dat er naar je geluisterd wordt.

Ik kan je zeggen. Dat is het absoluut niet. Het is niet vanzelfsprekend. Het is een situatie zoals die wel HOORT te zijn, maar het is absoluut niet vanzelfsprekend. Wat wij hier meemaken is zeer bijzonder. Uitermate uitzonderlijk. Wat Nederland is, is niet normaal.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 17:08:45 #23
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_156573813
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:03 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ja en?
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 17:09:23 #24
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156573829
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:03 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Wat heeft dat er mee te maken en daar kan jij geen uitspraken over doen.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 17:09:42 #25
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_156573840
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:07 schreef Sigaartje het volgende:
De situatie die in Nederland heerst, hoe het leven is, wordt door de meeste mensen gezien als vanzelfsprekend. Dat je een goed huis hebt, dat je te eten hebt, dat je onderwijs krijgt en dat er naar je geluisterd wordt.

Ik kan je zeggen. Dat is het absoluut niet. Het is niet vanzelfsprekend. Het is een situatie zoals die wel HOORT te zijn, maar het is absoluut niet vanzelfsprekend. Wat wij hier meemaken is zeer bijzonder. Uitermate uitzonderlijk. Wat Nederland is, is niet normaal.
Niet zo dramatisch doen. Eind jaren '90 kwamen nog meer asielzoekers naar Nederland en ook dat hebben we prima overleefd.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 17:09:42 #26
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156573841
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wie wat wanneer is er opgevangen in de 2e wereldoorlog? Alleen de keuningin en haar familie toch!
Wel wat meer, voornamelijk wel de wat rijkere bevolking.
pi_156573843
quote:
Mee eens, als je je committeert hieraan dan moet je het goed doen, niet half. Dus er moet een redelijk pakket aan minimumeisen gegarandeerd kunnen worden wmb, die samen hangen met voeding, hygiëne, zekere mate van privacy, bescherming tegen de elementen, r&r, kinderopvang. Maar goed, of dat wel of niet wordt gegarandeerd in Nijmegen valt over te discussiëren, zeker aangezien ze hier tijdelijk worden opgevangen. Voor een tijdelijk opvang gelden andere regels als de tijdelijkheid van het verblijf maar van te voren wordt aangegeven aan de bewoners en bijv. niet langer duurt dan 72 uur (want dat is het criterium dacht ik).
I´m back.
pi_156573858
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:09 schreef Falco het volgende:

[..]

Niet zo dramatisch doen. Eind jaren '90 kwamen nog meer asielzoekers naar Nederland en ook dat hebben we prima overleefd.
Waarom is er dan nu zoveel heisa?
pi_156573859
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Tijdens de Eerst Wereldoorlog zijn er wel erg veel Belgen opgevangen. Echt een veelvoud van het aantal vluchtelingen nu.

Het verschil is wel dat het toen vooral tijdelijke opvang was. Verreweg het grootste deel van die Belgen is weer terug naar België. Daar zit het grote verschil met nu. De meeste vluchtelingen lijken met de intentie te komen zich hier permanent te vestigen, ook wanneer de situatie in land van herkomst zich mocht stabiliseren.
pi_156573877
quote:

[..]

Vertel oh groot orakel, hoeveel asielzoekers komen er de komende jaren nog naar Nederland?
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 17:11:27 #31
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_156573878
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:10 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Waarom is er dan nu zoveel heisa?
Omdat een aantal mensen bang zijn voor het onbekende en door de GBL nog meer angst aangepraat wordt.
pi_156573913
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:11 schreef Falco het volgende:

[..]

Omdat een aantal mensen bang zijn voor het onbekende en door de GBL nog meer angst aangepraat wordt.
Maar in de jaren 90 heb ik niets gehoord, afgezien dan van een moordzaak die achteraf niet bleek te kloppen.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 17:13:14 #33
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_156573922
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:11 schreef Ludd het volgende:

[..]

Vertel oh groot orakel, hoeveel asielzoekers komen er de komende jaren nog naar Nederland?
Ik ben geen orakel ;(. Maar je kunt wel aanvoelen dat het richting de 40k/50k per jaar gaat. Misschien wel minder als de situatie met IS wat minder kut wordt. Maar ja daar heeft niemand voorlopig zicht op.
pi_156573930
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:11 schreef Falco het volgende:

[..]

Dat is onzin. Of de angst gegrond is laat ik even in het midden, waar het nu omgaat is dat het volgens de prognoses van onder andere de UN om véél grotere aantallen gaat dan toen in de jaren negentig waar jij naar verwijst.
pi_156573934
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:07 schreef Sigaartje het volgende:

Ik wil dat graag zo houden, vluchtelingen opvangen best. Zijn het toch niet die hoogopgeleide Syriërs ook best. Hou je je niet aan onze normen en waarden of ben je op een of andere manier na een paar dagen een ondankbaar ontevreden stuk verdriet. Tijd om te vertrekken dan he
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_156573937
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 16:59 schreef snakelady het volgende:

[..]

Hier dus hetzelfde! Zeker met kinderen.
quote:

[..]

:')
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 17:14:23 #37
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156573944
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:13 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik ben geen orakel ;(. Maar je kunt wel aanvoelen dat het richting de 40k/50k per jaar gaat. Misschien wel minder als de situatie met IS wat minder kut wordt. Maar ja daar heeft niemand voorlopig zicht op.
50K lijkt mij een erg lage schatting in het tempo van nu.

Wat zien jullie trouwens als de 'limiet' om nog goede opvang te kunnen waarborgen? 100K?
pi_156573950
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:11 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dan weet je hoeveel luiers je nog moet bestellen voor als je weer eens bevend het nieuws leest.
pi_156573961
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:13 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik denk dat het om veel grotere aantallen gaat. Verwachtingen van officiële instanties spreken wel eens over 800.000-1.000.000 vluchtelingen in Duitsland. Waarom zou het in Nederland dan maar om 50K gaan?
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 17:15:11 #40
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_156573965
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:51 schreef Falco het volgende:

[..]

Ben je wel lekker? Mensen uit Syrië gelijk stellen met honden :')?
Ikke wel maar hoe st met jou ? Als je een duidelijk grapje niet herkend dan ben je er niet best aan toe.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_156573972
Falco hoeveel heb jij er in huis?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_156573975
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:14 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dan weet je hoeveel luiers je nog moet bestellen als je weer eens bevend het nieuws leest.
?
pi_156573985
quote:

[..]

Als het net zo ging als de opvang van Belgen in Nederland tijdens de eerste wereld oorlog, dn ging het ook redelijk massaal en was er niet voor iedereen een eigen huis.
De eetzaal van Belgen tijdens de eerste wereldoorlog zag er zo uit:

Gezellig met zijn allen, maar privacy was er niet echt bij. Gezien de eetzaal kan ik me wel een beeld vormen van de slaapzaal
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 17:17:11 #44
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_156573998
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:12 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Maar in de jaren 90 heb ik niets gehoord, afgezien dan van een moordzaak die achteraf niet bleek te kloppen.
Het economische tij zat toen ook erg mee. Vrijwel iedereen had een baan, economie liep als een tierelier, zelfs een begrotingsoverschotje werd genoteerd. Ook toen waren er wel eens geluiden daartegen maar die werden geventileerd door de grootste politieke knurft destijds: Hans Janmaat. Daarmee wilde vrijwel niemand mee geassocieerd worden.

Nu is de huidige economische situatie in NL beroerder. Maar je kunt op je klompen aanvoelen als het economisch herstel daadwerkelijk doorzet (wat ik overigens betwijfel) en dat veel meer mensen daarvan gaan profiteren, dat die anti-geluiden dan ook afnemen. Veel van die anti-geluiden komen overigens voort uit afgunst, zoals je ook kunt lezen: "Waarom zijn die gelukzoekers niet tevreden met een tent? Straks willen ze nog een villa met bubbelbad". Vaak zitten economische motieven achter deze geluiden dus.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 17:17:56 #45
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156574010
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:16 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Als het net zo ging als de opvang van Belgen in Nederland tijdens de eerste wereld oorlog, dn ging het ook redelijk massaal en was er niet voor iedereen een eigen huis.
De eetzaal van Belgen tijdens de eerste wereldoorlog zag er zo uit:
[ afbeelding ]

Gezellig met zijn allen, maar privacy was er niet echt bij. Gezien de eetzaal kan ik me wel een beeld vormen van de slaapzaal
Dingdingding. Cultuurverschil maakt het zo'n probleem nu.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_156574067
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:17 schreef VASND het volgende:

[..]

Dingdingding. Cultuurverschil maakt het zo'n probleem nu.
Het zijn toch allemaal Syriers uit oorlogsgebied? :') Gelijkgezinden onder elkaar, dat moet net als bij de belgen toch geen probleem opleveren?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 17:21:30 #47
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_156574078
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:15 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik denk dat het om veel grotere aantallen gaat. Verwachtingen van officiële instanties spreken wel eens over 800.000-1.000.000 vluchtelingen in Duitsland. Waarom zou het in Nederland dan maar om 50K gaan?
Weet ik ook niet. Heb wel gelezen dat de cijfers uit Duitsland opgeblazen worden om budgets veilig te stellen. Rm-RF legde dat een paar weken geleden uit. Hoe dan ook, Elsevier sprak eind september over tot nu toe 25.000 asielzoekers binnen in Nederland: http://www.elsevier.nl/Ne(...)d-dit-jaar-2693035W/

Ik denk dat een schatting van 50k voor het hele jaar 2015 dan heel redelijk is.
pi_156574105
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:14 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

50K lijkt mij een erg lage schatting in het tempo van nu.

Wat zien jullie trouwens als de 'limiet' om nog goede opvang te kunnen waarborgen? 100K?
0. We zijn nu al noodkampen aan het bouwen en het is natuurlijk wachten tot het COA en de IND het niet meer aankunnen
pi_156574127
Sommige delen van Syrie waren voor de burgeroorlog dan ook geen armlastig gat. Het is niet alsof het grootste deel in een hutje heeft gewoond. Groenlinks, PvdA en al die welkomsroepers etc. zijn zo arrogant om te denken dat ze in Nederland een beter bestaan kunnen bieden voor de miljoenen Syrische vluchtelingen dan in Syrie en de andere EU landen.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 17:27:01 #50
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156574191
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:21 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Het zijn toch allemaal Syriers uit oorlogsgebied? :') Gelijkgezinden onder elkaar, dat moet net als bij de belgen toch geen probleem opleveren?
Als ze zich collectief niet op hun plek voelen voert dat de spanning intern ook op. Ik zeg niet dat wij daar ook maar enige schuld in hebben maar of het 1:1 met de belgen te vergelijken is, ik denk het niet.
Omgekeerd kan ik het me totaal niet indenken hoe dat zou zijn. Vluchtende westerlingen in een kamp in Egypte.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_156574779
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:21 schreef Falco het volgende:

[..]

Weet ik ook niet. Heb wel gelezen dat de cijfers uit Duitsland opgeblazen worden om budgets veilig te stellen.
Kan je een link naar het artikel geven? Ik geloof het best, maar wil de achtergronden even lezen.

quote:
Elsevier sprak eind september over tot nu toe 25.000 asielzoekers binnen in Nederland: http://www.elsevier.nl/Ne(...)d-dit-jaar-2693035W/
Ik denk dat een schatting van 50k voor het hele jaar 2015 dan heel redelijk is.
Voor dit jaar misschien. Maar de vluchtelingenstroom richting Nederland is in september pas echt op gang gekomen.

Ik schat dat er in 2016 echt véél meer komen als het huidige Europese beleid gehandhaafd blijft. Die route over de Balkan en dan via Hongarije naar West Europa is echt pas een paar maanden zo actief.

De vluchtelingenkampen in de regio zitten nog steeds vol, en er is ook steeds meer aanwas van migranten uit landen als Pakistan etc. die waarschijnlijk geen aanspraak kunnen maken op een verblijfsstatus, maar wel de procedure in gaan.

Zo bezien is het toch vreemd om te denken dat de aantallen niet fors toe zullen nemen? Wat zijn de volgens jou de hiaten in deze beredenering?
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 18:10:08 #52
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_156574892
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:02 schreef Ludd het volgende:

[..]

Kan je een link naar het artikel geven? Ik geloof het best, maar wil de achtergronden even lezen.
Hier kun je dat lezen: NWS / Duitse knokgroepen maken misbruik van asielcrisis #5 Denk echter dat RM-rf hier meer achtergrondinfo van heeft :P. Dit is trouwens ook wel een aardige site: http://de.statista.com/st(...)r-von-asylbewerbern/ Tot en met augustus zijn nu 250k asielaanvragen gedaan.
quote:
[..]

Voor dit jaar misschien. Maar de vluchtelingenstroom richting Nederland is in september pas echt op gang gekomen.

Ik schat dat er in 2016 echt véél meer komen als het huidige Europese beleid gehandhaafd blijft. Die route over de Balkan en dan via Hongarije naar West Europa is echt pas een paar maanden zo actief.

De vluchtelingenkampen in de regio zitten nog steeds vol, en er is ook steeds meer aanwas van migranten uit landen als Pakistan etc. die waarschijnlijk geen aanspraak kunnen maken op een verblijfsstatus, maar wel de procedure in gaan.

Zo bezien is het toch vreemd om te denken dat de aantallen niet fors toe zullen nemen? Wat zijn de volgens jou de hiaten in deze beredenering?
Nee helemaal niet vreemd, maar het is echt koffiedik kijken en het is erg moeilijk te voorspellen door allerlei factoren. Er was ook een week in september dat het aantal aanmeldingen opeens sterk afnam bijvoorbeeld en niemand weet precies waarom.

Wellicht dat in 2016 wel meer asielzoekers binnenkomen. Laten we zeggen 70.000 asielzoekers (oei een tsunami van 0,5% t.o.v. de NLse bevolking) maar ik zou dan wel een grote foutmarge daarbij hanteren: +/- 30.000 bijvoorbeeld. Maar dit hangt dus af van hoe IS tekeer gaat in Syrië en Irak en nog vele andere factoren.
pi_156574913
Hebben ze al plannen om er ook crematoria bij te bouwen?
pi_156574919
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:10 schreef Falco het volgende:

[..]

Hier kun je dat lezen: NWS / Duitse knokgroepen maken misbruik van asielcrisis #5 Denk echter dat RM-rf hier meer achtergrondinfo van heeft :P.

[..]

Nee helemaal niet vreemd, maar het is echt koffiedik kijken en het is erg moeilijk te voorspellen door allerlei factoren. Er was ook een week in september dat het aantal aanmeldingen opeens sterk afnam bijvoorbeeld en niemand weet precies waarom.

Wellicht dat in 2016 wel meer asielzoekers binnenkomen. Laten we zeggen 70.000 asielzoekers (oei een tsunami van 0,5% t.o.v. de NLse bevolking) maar ik zou dan wel een grote foutmarge daarbij hanteren: +/- 30.000 bijvoorbeeld. Maar dit hangt dus af van hoe IS tekeer gaat in Syrië en Irak en nog vele andere factoren.
"het zijn er maar een paar" :') :') :')
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 18:13:35 #55
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_156574945
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:11 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

"het zijn er maar een paar" :') :') :')
50.000 asielaanvragen voor het jaar 2015 zou ik geen paar noemen :o. Maar je moet het wel in verhouding zien.
pi_156574953
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_156574960
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:13 schreef Falco het volgende:

[..]

50.000 asielaanvragen voor het jaar 2015 zou ik geen paar noemen :o. Maar je moet het wel in verhouding zien.
je bedoelt vast niet de verhouding tov het aantal islamieten die zich al in europa bevinden. Want die worden vaak niet meegeteld.
pi_156574971
En nog 100.000 in aantocht

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_156575143
quote:

[..]

Hier kun je dat lezen: NWS / Duitse knokgroepen maken misbruik van asielcrisis #5 Denk echter dat RM-rf hier meer achtergrondinfo van heeft :P. Dit is trouwens ook wel een aardige site: http://de.statista.com/st(...)r-von-asylbewerbern/ Tot en met augustus zijn nu 250k asielaanvragen gedaan.

[..]

quote:
Nee helemaal niet vreemd, maar het is echt koffiedik kijken en het is erg moeilijk te voorspellen door allerlei factoren.
Akkoord, het is moeilijk te voorspellen. Dat is precies de reden dat ik vind dat jij de jaren negentig niet als argument kan gebruiken. En dat deed je wel.

quote:
We zullen het eind 2016 wel zien, als we dan beide nog actief zijn op Fok! :D

Ik denk dat andere factoren belangrijker zijn dan IS. Ik geloof inmiddels ook niet meer dat het grootste deel van de huidige instroom Syriër is. Jij wel?

quote:
2s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:13 schreef Falco het volgende:

[..]

Hoeveel % van de aanvragen wordt gehonoreerd denk je? En verhoeveelvoudigd wordt dit door gezinshereniging denk je?

Ik kan er zo snel geen cijfers bij googlen, maar volgens mij is het aantal alleenstaande mannen nu erg hoog. Als die allemaal hun kinderrijke gezin in laten vliegen groeit het aantal nog sterk natuurlijk.
pi_156575159
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:14 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

je bedoelt vast niet de verhouding tov het aantal islamieten die zich al in europa bevinden. Want die worden vaak niet meegeteld.
Wat heeft dat er mee te maken? :?
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 18:26:20 #61
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156575191
quote:
Maar 0,5% is enorm veel! Met gezinshereniging, de overige immigratie en de aanwas van allochtonen hier ziet je dan al snel op 2%. Met zo'n tempo is de Nederlander binnen 30 jaar een minderheid in eigen land, zoals nu in de grote steden al het geval is.
The End Times are wild
pi_156575194
Wat raar is is dat men iets roept over asielaanvragen die minder groot zijn. De werkelijkheid is dat men niet weet wie er binnen komt. Die mensen vragen niet direct asiel aan.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 18:31:43 #63
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_156575301
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:24 schreef Ludd het volgende:

[..]

[..]

Akkoord, het is moeilijk te voorspellen. Dat is precies de reden dat ik vind dat jij de jaren negentig niet als argument kan gebruiken. En dat deed je wel.
Andere tijden waren het toen zeker, maar je kunt het wel als voorbeeld geven hoe men in NL toen omging met asielzoekers. In ieder geval een stuk minder spastisch
quote:
[..]

We zullen het eind 2016 wel zien, als we dan beide nog actief zijn op Fok! :D
Als FOK! nog bestaat! Dat lijkt me momenteel nog het grootste risico ;).
quote:
Ik denk dat andere factoren belangrijker zijn dan IS. Ik geloof inmiddels ook niet meer dat het grootste deel van de huidige instroom Syriër is. Jij wel?
Ik lees het continu in de kranten... Een tabelletje van het COA: https://www.coa.nl/nl/over-coa/feiten-en-cijfers geeft aan dat 46% van de mensen in de opvang Syrisch is.
[..]
quote:
Hoeveel % van de aanvragen wordt gehonoreerd denk je? En verhoeveelvoudigd wordt dit door gezinshereniging denk je?
Ik kan er zo snel geen cijfers bij googlen, maar volgens mij is het aantal alleenstaande mannen nu erg hoog. Als die allemaal hun kinderrijke gezin in laten vliegen groeit het aantal nog sterk natuurlijk.
In Duitsland worden Albanezen en Kosovaren linea recta teruggestuurd. Dus een significant deel wordt teruggestuurd, een ander deel laat familieleden overvliegen. Het is lastig hier uitspraken over te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Falco op 03-10-2015 18:56:48 ]
pi_156575360
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:31 schreef Falco het volgende:

[..]

Andere tijden waren het toen zeker, maar je kunt het wel als voorbeeld geven hoe men in NL toen omging met asielzoekers. In ieder geval een stuk minder spastisch

[..]

Als FOK! nog bestaat! Dat lijkt me momenteel nog het grootste risico ;).

[..]

Ik lees het continu in de kranten... Een tabelletje van het COA: https://www.coa.nl/nl/over-coa/feiten-en-cijfers geeft aan dat 46% van de mensen in de opvang Syrisch is.
[..]

[..]

In Duitsland worden, Albanezen en Kosovaren linea recta teruggestuurd. Dus een significant deel wordt teruggestuurd, een ander deel laat familieleden overvliegen. Het is lastig hier uitspraken over te doen.
Nederland gaat en ging er erg goed mee om. Zo hoort dat ook. Vandaag hoorde ik er een toespraak over van een arts die voor de COA werkte in het begin.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 19:17:20 #65
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_156576094
quote:

[..]

Toen moesten van Cohen de tentenkampen het veld ruimen vanwege "onbetamelijk"...
pi_156577100
De immigratie stroom is door de daadkracht van de EU toch gestopt inmiddels?
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 21:19:51 #67
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156579134
http://www.hlnn.nl/buiten(...)n-hond-of-een-vrouw/

Je kunt best lachen met deze lui.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_156580297
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 21:19 schreef Morendo het volgende:

Daarom zijn al die vrouwen ook achtergelaten
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 21:54:01 #69
444982 okedoei
No pain no gain
pi_156580328
quote:

United States of America _O_
pi_156580434
quote:

Maar ze behandelen vrouwen wel als gelijke hoorrrrrrrr

Is incidentje

Ze zijn niet allemaal zo

Dit zijn hoogopgeleide mensen

Verrijking voor het land

Wie heeft er nog meer ?
pi_156580721
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 21:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Is incidentje

Ze zijn niet allemaal zo

Verrijking voor het land

Wie heeft er nog meer ?
Kom je weleens moslims/vluchtelingen tegen of komen je stoere oneliners van Geenstijl?
pi_156580932
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 22:06 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Kom je weleens moslims/vluchtelingen tegen of komen je stoere oneliners van Geenstijl?
Oh je komt weer even haten, ga je gang meid.
pi_156580978
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 21:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Is incidentje

Ze zijn niet allemaal zo

Verrijking voor het land

Wie heeft er nog meer ?
Begint dit je zelf niet een klein beetje te vervelen?
pi_156581060
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 22:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Niet echt. We krijgen genoeg ammunitie om deze plaat keer op keer af te spelen. This shit never gets old!

Maar ik snap dat het voor bepaalde policor kutjes een flinke butthurt is als er weer een filmpje uitlekt waarop hun kansenprojectjes als totale debielen verschijnen en hun prachtcultuur tentoonspreiden terwijl ze ondertussen de normen en waarden in het Westen met voeten treden. Wordt steeds lastiger om dit soort projecties te blijven verdedigen lijkt me zo.
pi_156581110
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 22:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Oh je komt weer even haten, ga je gang meid.
Nee. Vind t grappig dat een typische kaaskop (stereotype dus) een oordeel velt over mensen die hij niet kent. Jij bent vast nog nooit een moslim tegen gekomen.

Stoere woorden zo over het internet. Als je ooit een groepje tegenkomt, heel toevallig, moet je het eens in hun gezicht zeggen.
pi_156581130
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 22:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Niet echt. We krijgen genoeg ammunitie om deze plaat keer op keer af te spelen. This shit never gets old!
Jij ook niet blijkbaar.
pi_156581141
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 22:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Vast niet. Moet toch ergens zijn stoere woorden kwijt. Irl kan t niet.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 22:20:58 #78
444982 okedoei
No pain no gain
pi_156581152
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 22:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jij ook niet blijkbaar.
United States of America _O_
pi_156581162
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 22:19 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Nee. Vind t grappig dat een typische kaaskop (stereotype dus) een oordeel velt over mensen die hij niet kent. Jij bent vast nog nooit een moslim tegen gekomen.

Stoere woorden zo over het internet. Als je ooit een groepje tegenkomt, heel toevallig, moet je het eens in hun gezicht zeggen.
Ik werk dagelijks met collega's die moslim zijn :D hou alsjeblieft op, je maakt jezelf belachelijk _O-
pi_156581194
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 22:20 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Vast niet. Moet toch ergens zijn stoere woorden kwijt. Irl kan t niet.
Wat is toch je obsessie met IRL dingen zeggen? Je bent zelf de grootste schijterd met een virtuele grote bek hier op fok, en dan ga je anderen de maat meten en persoonlijk aanvallen? Laat me niet lachen.
pi_156581226
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 22:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik werk dagelijks met collega's die moslim zijn :D hou alsjeblieft op, je maakt jezelf belachelijk _O-
Tuurlijk jongen, tuurlijk. Zal ze je quotes eens laten lezen.

Should be good.
pi_156581248
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 22:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jij ook niet blijkbaar.
Zegt de onelinerkampioen van afgelopen vijf jaar. Ga nu maar weer terug naar een SC ofzo, doe wat nuttigs.
pi_156581260
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 22:23 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Should be good.
En wat denk je dan dat er zal gebeuren?
pi_156581268
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 22:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zegt de onelinerkampioen van afgelopen vijf jaar. Ga nu maar weer terug naar een SC ofzo, doe wat nuttigs.
Jij ook svp.
pi_156581280
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 22:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En wat denk je dan dat er zal gebeuren?
:)
pi_156581282
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 22:25 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Jij ook svp.
Of wat, je gaat mijn collega's lastig vallen?
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 22:27:22 #87
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156581294
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 22:19 schreef Stimorol- het volgende:

Want dan word je ........................ aangerand, verkracht, mishandeld, vermoord?

Wat is je punt, in andere woorden.
pi_156581309
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 22:23 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Should be good.
Wat doe je hier? Moet je niet op een welkomsfeestje de hoogopgeleide kansparels toezingen :D Kan je morgen weer met een fijn gevoel in het kerkbankje zitten.
pi_156581315
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 22:27 schreef Morendo het volgende:

[..]

Want dan word je ........................ aangerand, verkracht, mishandeld, vermoord?

Wat is je punt, in andere woorden.
Dan worden de moslims volgens haar agressief en gaan ze je in elkaar slaan, waarmee ze indirect aangeven dat moslims intolerante mensen zijn. Ofzo. Ik weet het ook niet, ze is al sinds vanmiddag aan het raaskallen. Gezopen denk?
pi_156581335
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 22:28 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Wat doe je hier? Moet je niet op een welkomsfeestje de hoogopgeleide kansparels toezingen :D
Ben geen tolerante Nederlander. Sorry.
pi_156581361
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 22:29 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ben geen tolerante Nederlander. Sorry.
Ben je mijn collega's al aan het bellen en stalken? We willen ff lachen.
pi_156581363
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 22:28 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Wat doe je hier? Moet je niet op een welkomsfeestje de hoogopgeleide kansparels toezingen :D Kan je morgen weer met een fijn gevoel in het kerkbankje zitten.
Ben geen ochtendmens. Sorry.
pi_156581511
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 22:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Maar ik snap dat het voor bepaalde policor kutjes een flinke butthurt is als er weer een filmpje uitlekt waarop hun kansenprojectjes als totale debielen verschijnen en hun prachtcultuur tentoonspreiden terwijl ze ondertussen de normen en waarden in het Westen met voeten treden. Wordt steeds lastiger om dit soort projecties te blijven verdedigen lijkt me zo.
Ik wilde dat het anders was maar scorpie heeft gewoon gelijk.

In het algemeen zijn moslims onaangepast, discrimineren homo's, vrouwen, niet moslims expliciet of impliciet. Er zijn natuurlijk een paar uitzonderingen maar helaas is er een zeer grote groep die niets met Nederland heeft of met Nederlanders, behalve als sponsoren. Daarnaast hebben we al zat problemen met de vorige golven gelukszoekers.

Wat mij betreft sluiten we de Europese grenzen .
Whatever...
pi_156581577
Kansloze (deels regelrecht gevaarlijke) onderontwikkelde en antieke onderlagen die hier veelal niks te zoeken hebben en nooit iets kunnen / zullen bijdragen en alleen op economische gronden binnen komen blindelings in dit land verwelkomen en tegelijk mensen / autochtonen die daar (grote) bedenkingen bij hebben meteen eng vinden, veroordelen en in een recht radicale / xenofobe hoek douwen.

Hoe debiel moet je dan zijn en wat voor grote regenboog oog en oorkleppen moet je dan op hebben?
pi_156581641
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 22:35 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik wilde dat het anders was maar scorpie heeft gewoon gelijk.

In het algemeen zijn moslims onaangepast, discrimineren homo's, vrouwen, niet moslims expliciet of impliciet. Er zijn natuurlijk een paar uitzonderingen maar helaas is er een zeer grote groep die niets met Nederland heeft of met Nederlanders, behalve als sponsoren. Daarnaast hebben we al zat problemen met de vorige golven gelukszoekers.

Wat mij betreft sluiten we de Europese grenzen .
Hoe weet jij hoe die groep van ruim 600.000 mensen denkt?
pi_156581646
Sterker nog: Om nieuwe oorlog in Europa te voorkomen moeten we ze niet binnen laten.
Whatever...
pi_156581772
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 22:47:50 #98
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156581824
Hier op deze pagina zie je dat Nederland absoluut en verhoudingsgewijs trouwens heel veel asielzoekers opneemt binnen de EU:
http://data.unhcr.org/syrianrefugees/asylum.php

Ik dacht dat landen als Engeland, Italië, Frankrijk, Spanje, Portugal ook heel aardig hun deel kregen. Maar Nederland neemt echt veel meer op dan zij. Zelfs in absolute zin!
Alleen Duitsland en (natuurljk) Zweden hebben er meer. In Servië en Hongarije zullen ze wel weer snel vertrekken.
The End Times are wild
pi_156582030
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 22:40 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Hoe weet jij hoe die groep van ruim 600.000 mensen denkt?
Ik heb er tussen gewoond.racistisch en crimineel tuig had daar de overhand. Ja ik generaliseer, maar zo ongeveer alle onderzoeken wijzen het uit.
Whatever...
pi_156582163
Ze burgeren al lekker in: het klagen van de Nederlanders nemen ze gelijk over!

En als ze de geschiedenis een beetje bestudeerd hadden, wisten ze dat je in Nederland 70 jaar geleden ook een plekje achter een boekenkast kon krijgen..

Maar toch. Ik kan me niet onttrekken aan het idee dat de media de uitingen van [een kleine minderheid] van de groep exploiteert voor eigen gewin. Fout-rechts nieuws smult heerlijk, en iedereen doet mee. Zo ook de vechtpartij achter Veenendaal vorige week. Dit zijn Ama's die hier al lang zitten, en er loopt 1 keer een partijtje voetbal uit de hand. De harde kern van de gemiddelde voetbalclub in de provincie vecht meer.
_-L'avenir est déja là
pi_156582165
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 22:55 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik heb er tussen gewoond.racistisch en crimineel tuig had daar de overhand. Ja ik generaliseer, maar zo ongeveer alle onderzoeken wijzen het uit.
Ok. Heb je bronnen om je mening toch wat objectiever te maken. Of gaan we uit van jouw ervaringen met bijstands allochtonen ?
pi_156582299
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 23:00 schreef Paddo het volgende:
Blabla :')
Neem vooral nog een paddo zou ik zeggen.
Geerd: "Ik zou ze allemaal keihard doen ! ! ! !"
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 23:12:23 #103
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156582535
quote:

En als ze de geschiedenis een beetje bestudeerd hadden, wisten ze dat je in Nederland 70 jaar geleden ook een plekje achter een boekenkast kon krijgen..
Toen hadden we toch ook een invasie van buitenlanders die een bloedhekel hadden aan joden? Nou inderdaad, van de geschiedenis moet je leren.....
  zondag 4 oktober 2015 @ 00:30:33 #104
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_156584484
quote:

[..]

Ik snap dat niet ideaal is maar ze hebben tenminste een dak boven hun hoofd een warm bed, en eten en hoeven niet bang te zijn dat ze gebombadeerd
worden. We kunnen moeilijk al die vluchtelingen opvangen in een vijf sterrenhotel.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_156585149
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 18:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar 0,5% is enorm veel! Met gezinshereniging, de overige immigratie en de aanwas van allochtonen hier ziet je dan al snel op 2%. Met zo'n tempo is de Nederlander binnen 30 jaar een minderheid in eigen land, zoals nu in de grote steden al het geval is.
Dan ga je ze toch lekker de taal en de cultuur onderwijzen. :) kom je ook nog eens buiten.
pi_156589659
Alle ontevreden vluchtelingen terug in noodopvang Heumensoord

Alle ontevreden vluchtelingen die vrijdag de noodopvang Heumensoord tussen Nijmegen en Malden hadden verlaten zijn weer terug. Dat zegt een woordvoerster van Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) zaterdagavond.

Een groep van 19 vluchtelingen is ontevreden over de opvanglocatie. Zo zou er onvoldoende privacy zijn voor vrouwen, is het er koud en wordt er geklaagd over stank. De vluchtelingen waren daarom vrijdagmiddag weer vertrokken, maar daarvan keerde de helft al vrij snel terug. 'In de loop van zaterdag kwam ook de rest terug op Heumensoord', aldus de woordvoerster van het COA.

Waar de vluchtelingen, die zaterdag zijn teruggekeerd, de nacht hebben doorgebracht is niet helemaal duidelijk. 'Een enkeling is opgevangen door familie. Anderen zijn naar het station gegaan. Waar ze toen zijn gebleven is mij niet duidelijk', zegt de woordvoerster.

De noodopvang Heumensoord moet de grootste opvanglocatie van Nederland worden. Er is ruimte voor 3000 vluchtelingen.
http://www.omroepgelderla(...)odopvang-Heumensoord
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_156589682
COA verandert opvang Heumensoord niet ondanks klachten

Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) verandert vooralsnog niets aan de inrichting van opvangcentrum Heumensoord, waar 3000 vluchtelingen moeten worden opgevangen.

Een groep van tientallen vluchtelingen is ontevreden over de opvanglocatie. Zo zou er onvoldoende privacy zijn voor vrouwen, is het er koud en wordt er geklaagd over stank. Volgens het COA beschikken de slaapruimtes niet over een deur in verband met de brandveiligheid.

Ongeveer 20 vluchtelingen zijn daarom vrijdagmiddag weer vertrokken, maar daarvan keerde de helft al vrij snel terug. Ook vannacht keerden enkele vluchtelingen terug naar Heumensoord. Het COA weet niet hoeveel vluchtelingen nu nog missen en waar die zijn.

'Gewoon geschikt'
Gisteren meldde het COA dat er nog volop gebouwd wordt in Heumensoord. Maar de organisatie is niet van plan de huidige inrichting aan te passen.

Volgens het COA kunnen asielzoekers op Heumensoord veilig overnachten en is de locatie daarom gewoon geschikt als noodopvang. Wel wordt benadrukt dat het niet de bedoeling is dat iemand 'langer blijft dan vijftien weken'.
http://nos.nl/artikel/206(...)ndanks-klachten.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_156589780
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 12:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
COA verandert opvang Heumensoord niet ondanks klachten

Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) verandert vooralsnog niets aan de inrichting van opvangcentrum Heumensoord, waar 3000 vluchtelingen moeten worden opgevangen.

Een groep van tientallen vluchtelingen is ontevreden over de opvanglocatie. Zo zou er onvoldoende privacy zijn voor vrouwen, is het er koud en wordt er geklaagd over stank. Volgens het COA beschikken de slaapruimtes niet over een deur in verband met de brandveiligheid.

Ongeveer 20 vluchtelingen zijn daarom vrijdagmiddag weer vertrokken, maar daarvan keerde de helft al vrij snel terug. Ook vannacht keerden enkele vluchtelingen terug naar Heumensoord. Het COA weet niet hoeveel vluchtelingen nu nog missen en waar die zijn.

'Gewoon geschikt'
Gisteren meldde het COA dat er nog volop gebouwd wordt in Heumensoord. Maar de organisatie is niet van plan de huidige inrichting aan te passen.

Volgens het COA kunnen asielzoekers op Heumensoord veilig overnachten en is de locatie daarom gewoon geschikt als noodopvang. Wel wordt benadrukt dat het niet de bedoeling is dat iemand 'langer blijft dan vijftien weken'.
http://nos.nl/artikel/206(...)ndanks-klachten.html
Ik denk dat je er vrij rap achter komt bij dit soort temperaturen dat het in een tent wonen beter is dan buiten lopen.
pi_156589918
quote:
Wel wordt benadrukt dat het niet de bedoeling is dat iemand 'langer blijft dan vijftien weken'.
Dat huis en onderhoudsgeld komt er vanzelf wel voor hem en de gezellige overgekomen familie.

We hebben ze immers nodig.

En ze blijven welkom

Schijnt het.
pi_156589977
Er zijn minder asielzoek aanvragen gaf men aan. Of zou dat komen omdat de IND de vraag gewoon niet aankan?
pi_156590070
Wat een deceptie voor de gevluchte mensen, koud en in de stank , geen huis en tuin , geen oorlog maar fokking ontevreden
pi_156801807
quote:
Vluchtelingen in opstand over slechte omstandigheden Heumensoord

NIJMEGEN - 100 asielzoekers in tentenkamp Heumensoord bij Nijmegen zijn dinsdag in opstand gekomen. Zij vinden de omstandigheden waarin zij worden opgevangen te slecht en eisen verbetering.

De groep vindt het onder meer te koud in de tenten, klaagt over het eten en vindt de voorzieningen te mager. Zo zijn er in het hele kamp slechts 4 kranen beschikbaar voor alle mensen die er worden opgevangen.

Verbetering
De asielzoekers eisen verbetering en lopen nu onder meer met zelfgemaakte spandoeken naar de straat. Op 1 van die doeken staat 'We are in the open, our children in danger of biting cold' (We leven in de open lucht, onze kinderen lopen gevaar door de bijtende kou).

Op straat slapen
De groep vluchtelingen, die voornamelijk bestaat uit mannen en kinderen en een klein deel vrouwen, dreigt vannacht op straat te gaan slapen als de situatie niet verbetert.

Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) huldigt de opvatting dat geen asielzoeker de nacht op straat hoeft door te brengen.

http://www.gelderlander.n(...)eumensoord-1.5331903
pi_156802295
Met andere woorden: Huilie Huilie
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:06:47 #114
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_156802339
Want op straat is het warmer?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:13:21 #115
321876 Cherna
Fuck the System
pi_156802475
Daar in die tent, daar in die tent, daar speelde Jezus met zijn band. En de vader en de zoon en de heilige geest er is nog nooit zo'n feest geweest.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_156802542
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 16:26 schreef Re het volgende:

[..]

Dit lijken mij wel meer dan 19 man?

Deze zijn in "opstand" gekomen.
pi_156802558
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 13:40 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

quote:
Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) huldigt de opvatting dat geen asielzoeker de nacht op straat hoeft door te brengen.
Hoe bedoelen ze dit?
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:18:00 #118
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156802575
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 13:40 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Wat bedoelen ze met 'open our children'? Kinderprostitutie, orgaantransplantatie, vivisectie?

Ik vertrouw het niet helemaal.
pi_156802591
Dus ze leven volgens eigen zeggen al in de open lucht en gaan nu dreigen daar ook nog eens te gaan slapen ofzo?
pi_156802626
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:18 schreef Morendo het volgende:

[..]

Wat bedoelen ze met 'open our children'? Kinderprostitutie, orgaantransplantatie, vivisectie?

Ik vertrouw het niet helemaal.
Is weer een nieuwe zin, ze bedoelen denk ik
We slapen buiten
Onze kinderen komen in het gevaar door de kou
pi_156802662
Als ze er niet tevreden mee zijn, dan reizen ze maar door naar een ander land :')

Alsof het daar beter is... :')
Do what you love, love what you do!
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:22:46 #122
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156802665
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:20 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

We slapen buiten
Dan mogen de hersenchirurgen en theoretisch natuurkundigen wel eens werken aan hun interpunctie.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:22:58 #123
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_156802672
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:20 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

We slapen buiten
Beter dan bommen op je hoofd toch? :+
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:23:14 #124
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156802678
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:22 schreef kree het volgende:
Als ze er niet tevreden mee zijn, dan reizen ze maar door naar een ander land :')

Alsof het daar beter is... :')
Zuid-Spanje, lijkt mij een no-brainer.
pi_156802699
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:22 schreef Klummie het volgende:

[..]

Ja, het zijn gewoon gelukzoekers die zo snel mogelijk een huisje en een uitkering willen
pi_156802724
quote:

Als je de moeite had genomen het filmpje te bekijken waar die dat zegt had je gezien en gehoord dat die niet zei dat het eten voor vrouwen is, hij zegt 'this for women problem'.
pleased to meet you
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:26:23 #127
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_156802745
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:25 schreef moussie het volgende:

[..]

Als je de moeite had genomen het filmpje te bekijken waar die dat zegt had je gezien en gehoord dat die niet zei dat het eten voor vrouwen is, hij zegt 'this for women problem'.
Sinds wanneer geven die lui een lor om hun vrouwen?
  Moderator dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:26:35 #128
249559 crew  Lavenderr
pi_156802749
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:22 schreef Klummie het volgende:

[..]

Dat zou je denken, maar blijkbaar valt Nederland erg tegen.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:27:26 #129
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_156802764
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat zou je denken, maar blijkbaar valt Nederland erg tegen.
Iets voor "Red mijn vakantie ?
pi_156802800
quote:
Maar toch. Ik kan me niet onttrekken aan het idee dat de media de uitingen van [een kleine minderheid] van de groep exploiteert voor eigen gewin.
Het is ook vrij makkelijk natuurlijk. Als je daar met een camera heen gaat en een uurtje informeert naar hoe de voorzieningen bevallen en welke problemen ze dagelijks ondervinden dan krijg je geen verhaal over hoe dankbaar ze zijn dat ze uberhaupt terecht kunnen. Welke vragen stel je wel, en welke vragen stel je niet, dat bepaalt welke kant een gesprek op gaat, en dan is er vast wel wat om eruit te lichten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:28:48 #131
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156802803
Wat stond er dan in dat foldertje van de mensensmokkelaar: The Netherlands is a country renowned for its subtropical climate......
pi_156802854
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:24 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Ja, het zijn gewoon gelukzoekers die zo snel mogelijk een huisje en een uitkering willen
Nee, ze komen uit een land waar het in de winter gemiddeld net zo koud is als hier de gemiddelde temperatuur in de zomer, 18 graden. Ze hebben het nog nooit zo vochtig en zo koud gehad, en ja, dat is best gevaarlijk, met name voor de kinderen, je kan op de luchtweginfecties en longaandoeningen wachten.
pleased to meet you
pi_156802875
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:31 schreef moussie het volgende:

[..]

Nee, ze komen uit een land waar het in de winter gemiddeld net zo koud is als hier de gemiddelde temperatuur in de zomer, 18 graden. Ze hebben het nog nooit zo vochtig en zo koud gehad, en ja, dat is best gevaarlijk, met name voor de kinderen, je kan op de luchtweginfecties en longaandoeningen wachten.
Dan moet je hier niet naar toe komen, ik ga toch ook niet klagen dat het warm is in Dubai als ik daar naar toe ga :')
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:35:20 #134
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156802923
quote:

[..]

Dan moet je vooral je kinderen de straat opduwen met door jou (de ouders) gefabriceerde spandoekjes, in plaats van ze in de warme tent te houden. Oh nee, maar in de tent hebben ze te weinig privacy. Ja, luxe-problemen!
pi_156802964
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:35 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dan moet je vooral je kinderen de straat opduwen met door jou (de ouders) gefabriceerde spandoekjes, in plaats van ze in de warme tent te houden. Oh nee, maar in de tent hebben ze te weinig privacy. Ja, luxe-problemen!
Het probleem is dus dat de tent niet warm is, he.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_156803020
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:32 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Dan moet je hier niet naar toe komen, ik ga toch ook niet klagen dat het warm is in Dubai als ik daar naar toe ga :')
Als jij naar Dubai moet vluchten en je wordt daar opgevangen door de instanties en die zetten je in een tent zonder dak en airco, reken maar dat je gaat klagen.
pleased to meet you
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:40:12 #137
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156803024
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:37 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ze zitten in het bos: sprokkel wat hout en maak een gezellig vuurtje.
pi_156803041
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:40 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ze zitten in het bos: sprokkel wat hout en maak een gezellig vuurtje.
Ik zie het topic "Respectloze vluchtelingen maken natuurgebied kapot" nu al voor me.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_156803064
quote:

[..]

Haal er zo'n 7 a 8 graden af en het klopt
pi_156803067
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:37 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee joh, je kan beter in die vochtige kou in de tent zonder deur op je krent gaan zitten duimen draaien, hartstikke gezond.
pleased to meet you
pi_156803073
Dat is inderdaad een punt.

Het is hetzelfde als onze kinderen in tenten in de winter van siberie zetten en dat de Russen dan zeggen dat -x wel meevalt en dat we niet moeten klagen.

Zij zijn er door de geboorte en aanpassing aan gewend, maar wij vriezen daar dood.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:42:49 #142
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156803082
quote:
De groep vindt het onder meer te koud in de tenten, klaagt over het eten – ze weet bijvoorbeeld niet of het varkensvlees bevat – en vindt de voorzieningen te mager. Zo zijn er in het hele kamp slechts 4 kranen beschikbaar voor alle mensen (zeker 700) die er worden opgevangen.
Ik dacht dit een ultra-moderne groep mensen was die juist waren gevlucht voor religieuze waanzin?
pi_156803105
Als ze zo ontevreden zijn sturen we ze toch lekker naar Polen? Staat nog een heel groot kamp leeg, wat al weer wat jaartjes niet gebruikt is. Ideaal voor ze!
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:44:30 #144
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156803118
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:42 schreef Beathoven het volgende:
Dat is inderdaad een punt.

Het is hetzelfde als onze kinderen in tenten in de winter van siberie zetten en dat de Russen dan zeggen dat -x wel meevalt en dat we niet moeten klagen.

Zij zijn er door de geboorte en aanpassing aan gewend, maar wij vriezen daar dood.
Wat is dit nou voor pseudo-evolutionair verantwoord geklets?
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:46:55 #145
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156803164
Kan deze groep zeurzakken trouwens niet trainen met Wim Hof, die man komt volgens uit Nijmegen. Mooi stukje integratie gelijk.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:50:32 #146
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156803249
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:16 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dit lijken mij wel meer dan 19 man?

[ afbeelding ]

Deze zijn in "opstand" gekomen.
grapjurk, mijn reactie is van3 oktober, dit van 13 oktober hihihi
pi_156803250
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:41 schreef grimselman het volgende:

[..]

Haal er zo'n 7 a 8 graden af en het klopt
Ik had het over temperaturen overdag
quote:
Syria is divided in three different climate Zones. The climate of the coastal areas can be classified as Csa climate, a mild Mediterranean climate with a dry summer and the warmest month above 22°C and the coldest month between 18°C and -3°C. The climate further inland can be classified as BSh climate, a hot, dry Climate with the annual average Teperature above 18°C. The regions in eastern Syria have a Bwh Climate; a hot Desert climate with the annual average Temperature above 18°C.
quote:
The climate of The Netherlands can be classified as Cfb Climate; a warm temperated humid climate with the warmest month lower than 22°C over average and four or more months above 10°C over average.
http://www.weatheronline.co.uk/
pleased to meet you
pi_156803301
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:44 schreef Morendo het volgende:

[..]

Wat is dit nou voor pseudo-evolutionair verantwoord geklets?
Hoeveel kennis van de wereld bezit jij, heb je al eens wat gereisd in je leven?
pi_156803332
Ik denk dat het COA er ook wel van baalt dat het nu al zo koud is terwijl dat kamp nog half opgebouwd moet worden, maar er valt in dit geval weinig aan te doen, kan je protesteren wat je wil, maar ik ga er van uit dat iedereen doet wat ze kunnen.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:55:59 #150
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_156803351
quote:

[..]

Hadden ze gewoon in Turkijke moeten blijven, zelfde klimaat. :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')