abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156556373
quote:
Deel vluchtelingen ontevreden over tentenkamp

Zeker negentien vluchtelingen hebben noodopvang Heumensoord bij Nijmegen vrijdagmiddag kort na aankomst weer verlaten, omdat ze ontevreden waren over de geboden voorzieningen. Dat heeft een woordvoerster van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) vrijdagavond tegen het ANP gezegd. Vrijdagmiddag repte het COA nog over een kleine veertig vluchtelingen die waren vertrokken. Ongeveer tien zijn in de avond toch weer teruggekeerd.

Met name de inrichting van de slaappaviljoens schoot hen in het verkeerde keelgat. In de paviljoens zijn lange rijen slaapkamers voor acht personen. Sommige vluchtelingen vrezen dat ze niet genoeg privacy hebben.

Het COA zegt dat Heumensoord nog volop in opbouw is. "Maar het is tijdelijk, de meeste mensen zijn hier met een paar dagen of weken weer weg. Niemand blijft langer dan vijftien weken."

De mannen en vrouwen vertrokken om terug te gaan naar het aanmeldcentrum in Ter Apel. Volgens het COA kan dat niet en was vrijdagavond de helft van de groep weer terug in Heumensoord. Waar de andere helft van de groep is gebleven, kon een woordvoerster niet zeggen. "Misschien hebben zij familie of vrienden hier in de omgeving."

[ Bericht 35% gewijzigd door Specularium op 02-10-2015 20:47:09 ]
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:37:27 #2
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_156556422
Dan zwerven ze toch lekker over straat als het ze niet aanstaat :?
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_156556447
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 20:37 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Dan zwerven ze toch lekker over straat als het ze niet aanstaat :?
Dat wil je helemaal niet hebben.
pi_156556468
Moeten ze maar niet allemaal tegelijk komen.
Farts are jazz to assholes
pi_156556490
Met dit weer in zo'n tentje lijkt mij ook niet ideaal in ieder geval.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_156556542
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 20:38 schreef trabant het volgende:
Moeten ze maar niet allemaal tegelijk komen.
Dit jaar 850.000 volgend jaar 1,2 miljoen dus ze spreiden wel.
pi_156556552
Deel is al weer terug las ik ergens
pi_156556561
quote:
Inmiddels zijn een paar families alweer vertrokken, vertelt Van Heeteren. "Zij klaagden over de omstandigheden. Zo zou er te weinig privacy zijn, geen zonlicht, mannen kunnen hier niet bij hun vrouw en kinderen op de kamer slapen, maar zouden met acht andere mannen op de kamer liggen. Sommige vluchtelingen zeiden: dan lopen we liever naar Duitsland."
http://www.bnr.nl/nieuws/(...)e_editors_picks=true

Toedels! :W
pi_156556622
Zelf een schaal varkensvlees nemen ze niet aan.
pi_156556666
Waarom komt de regering niet met richtlijnen voor sobere opvang, kunnen ze goodwill krijgen bij de bevolking.
Geerd: "Ik zou ze allemaal keihard doen ! ! ! !"
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 21:03:56 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156557605
Goed zo. Misschien gaan ze wel door naar Zweden. Daar is alles beter. Laten we de opvang vooral heel sober houden.
The End Times are wild
pi_156558115
Joh, het is geen vakantie maar zou er zelf niet aan moeten denken om met mijn gezin tussen de vreemde kerels te liggen, zonder dat er überhaupt een deur tussenzit, laat staan een die op slot kan...

En de oplossing dat mijn man tussen die engerds ligt, :N

Die opvang kost al bakken met geld maar waren een paar extra deuren met sloten nu echt niet te regelen?
pi_156558328
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:16 schreef ootjekatootje het volgende:
Joh, het is geen vakantie maar zou er zelf niet aan moeten denken om met mijn gezin tussen de vreemde kerels te liggen, zonder dat er überhaupt een deur tussenzit, laat staan een die op slot kan...

Die opvang kost al bakken met geld maar waren een paar extra deuren met sloten nu echt niet te regelen?
Als jij een echte oorlogsvluchtelingen bent Dank je god/Allah op je blote knieën dat er barmhartige regeringen zijn die er alles aan doen zodat jij s'nachts kan slapen zonder bang te zijn voor oorlog/bommen/moordpartijen.

Maarja....economische vluchtelingen hebben natuurlijk genoeg te eisen
pi_156558447
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:21 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Als jij een echte oorlogsvluchtelingen bent Dank je god/Allah op je blote knieën dat er barmhartige regeringen zijn die er alles aan doen zodat jij s'nachts kan slapen zonder bang te zijn voor oorlog/bommen/moordpartijen.

Aangerand en verkracht worden, sorry ik pas...

Denk jij echt dat die vrouwen daar lekker liggen? Dan niet bang voor oorlog maar direct voor seksueel geweld.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 21:26:43 #15
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_156558556
Mooi zo laat ze maar dan Duitsland gaan, gráág zelfs. Kunnen we geen bussen regelen ? Bij Merkel zijn ze welkom :P
Dat noemt zich vluchteling en begint dan meteen al praatjes te krijgen over de noodopvang. Natuurlijk is het niet fijn dat gezinnen gescheiden worden. Maar daar kun je je toch wel ff genoegen meenemen ? Ze doen net alsof ze niet weten dat er duizenden van hun ons land overspoelen. Logisch toch dat betere opvang dan tijd kost.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_156558633
Kom op zeg, kijk zelf even naar die opvang, het lijkt me toch niet zo onmogelijk te zorgen dat die vrouwen "veilig" kunnen slapen?
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 21:30:22 #17
78780 deedeetee
pi_156558695
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:28 schreef ootjekatootje het volgende:
Kom op zeg, kijk zelf even naar die opvang, het lijkt me toch niet zo onmogelijk te zorgen dat die vrouwen "veilig" kunnen slapen?
En wie zegt dat dit niet kan ? Als de echtgenoot niet bij zijn vrouw en kinderen kan slapen maar met andere mannen 1 kamer moet delen dan neem ik aan dat de vrouwen en kinderen apart slapen.
quote:
Zij klaagden over de omstandigheden. Zo zou er te weinig privacy zijn, geen zonlicht, mannen kunnen hier niet bij hun vrouw en kinderen op de kamer slapen, maar zouden met acht andere mannen op de kamer liggen. Sommige vluchtelingen zeiden: dan lopen we liever naar Duitsland."
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 21:30:59 #18
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_156558727
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 20:39 schreef Hathor het volgende:
Met dit weer in zo'n tentje lijkt mij ook niet ideaal in ieder geval.
Een reactie van iemand die de tenten blijkbaar heeft gezien:

Toen ze zeiden dat het een tentenkamp was stelde ik me letterlijk grote (leger) tenten voor. Wat ze daar gebouwd hebben mag je eigenlijk geen tenten meer noemen. Ze hebben gewoon een klein dorp uit de grond gestampt in 2 weken tijd zodat deze mensen een dak boven hun hoofd hebben. Te belachelijk voor woorden dat die mensen het gore lef hebben om het nog af te wijzen ook :r
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 21:31:49 #19
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_156558779
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 20:43 schreef Ali-Chemicali het volgende:
Waarom komt de regering niet met richtlijnen voor sobere opvang, kunnen ze goodwill krijgen bij de bevolking.
Dat doet het internationaal niet goed en komt hun goedbetaalde baantje in gevaar.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 21:32:54 #20
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_156558827
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:16 schreef ootjekatootje het volgende:

Engerds? Allemaal architecten, chirurgen, ingenieurs en advocaten.
pi_156558854
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:30 schreef deedeetee het volgende:

[..]

En wie zegt dat dit niet kan ? Als de echtgenoot niet bij zijn vrouw en kinderen kan slapen maar met 7 andere mannen 1 kamer moet delen dan neem ik aan dat de vrouwen en kinderen apart slapen.
En wie zorgt dat die vrouwen veilig liggen?

Ik ben verre van voorstander voor een grote opname van vluchtelingen. Maar als je het doet moet je het wel goed doen, dus zorgen voor een veilige plek.
pi_156558905
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:30 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Toen ze zeiden dat het een tentenkamp was stelde ik me letterlijk grote (leger) tenten voor. Wat ze daar gebouwd hebben mag je eigenlijk geen tenten meer noemen. Ze hebben gewoon een klein dorp uit de grond gestampt in 2 weken tijd zodat deze mensen een dak boven hun hoofd hebben. Te belachelijk voor woorden dat die mensen het gore lef hebben om het nog af te wijzen ook :r
Take it or leave it.

Nederland heeft geen ijzeren gordijn, je kunt er zo uit. Doei doei.
Het zijn geen vluchtelingen maar gelukszoekers. De geboekte vakantie valt een beetje tegen. Snel naar huis dan maar.
pi_156558952
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:28 schreef ootjekatootje het volgende:
Hotel regelen dan? Met sauna en bubbelbad?
pi_156558962
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:30 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Mijn schoonzus zit in die organisatie, zijn werkelijk weken bezig geweest die handel op te bouwen.

Ik hoop van harte dat er daar geen vrouw verkracht wordt, dat had ze toch zelf ook wel kunnen bedenken.... |:(
pi_156559047
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:35 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Mijn schoonzus zit in die organisatie, zijn werkelijk weken bezig geweest die handel op te bouwen.

Ik hoop van harte dat er daar geen vrouw verkracht wordt, dat had ze toch zelf ook wel kunnen bedenken.... |:(
Je schoonzus?
pi_156559060
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:35 schreef hoas het volgende:

[..]

Hotel regelen dan? Met sauna en bubbelbad?
Nee, een slaapplek met een deur met slot zodat die vrouwen zich veilig voelen.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 21:38:26 #27
78780 deedeetee
pi_156559077
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:35 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Die vrouwen moeten gewoon er voor zorgen altijd in voldoende vrouwen gezelschap te blijven en zonen ook zijn ze nog zo jong ook altijd bij de hand houden.
Verkrachting is idd een drama want de man verstoot de vrouw dan.
pi_156559131
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:37 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Je schoonzus?
yep, miss veiligheid voor alles.
Snap niet dat er geen deuren inzitten....

Nijmegen is over het algemeen redelijk humaan ingesteld.
pi_156559177
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:39 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

yep, miss veiligheid voor alles.
Snap niet dat er geen deuren inzitten....

Nijmegen is over het algemeen redelijk humaan ingesteld.
Weet niet of je contact met haar heb maar zou je kunnen vragen toch:p

Denk zelf dat het veel goedkoper is om tenten neer te zetten.
pi_156559351
Ben een beetje klaar met die gelukszoekers. Wat mij betreft pleuren we ze er meteen uit. Stelletje ondankbare varkens. :r
Zonder wrijving geen glans
pi_156559359
Waar zijn de foto's en videobeelden van al deze wantoestanden en kampementen?

Waar is RTL-Boulevard als je ze nodig hebt.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_156559610
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:40 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Weet niet of je contact met haar heb maar zou je kunnen vragen toch:p

Denk zelf dat het veel goedkoper is om tenten neer te zetten.
Ik heb al een belpoging gewaagd maar ga haar morgen zeker even bellen, misschien hebben ze 24/7 beveiliging...
pi_156559668
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:49 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik heb al een belpoging gewaagd maar ga haar morgen zeker even bellen, misschien hebben ze 24/7 beveiliging...
Ben wel benieuwd naar het antwoord. Denk dat ze er wel over na hebben gedacht.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 21:52:02 #34
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_156559731
quote:

[..]

Dus er moet beveiliging komen in een asielzoekers kamp omdat die kerels niet met hun poten van de vrouwen af kunnen blijven....en dan het nog gek vinden dat iedereen die kampen afwijst.....iedereen die zich niet gedraagt enkeltje terug.....
pi_156559855
De tering.... op kamp heumensoord staan gewoon van die grote witte festival tenten en geen 8 persoons boogtenten.

Ik ben er de afgelopen 4daagse nog geweest en dat kamp is echt prima. Elke oprechte vluchteling zou er ontzettend dankbaar voor moeten zijn!
pi_156560007
Het gaa hier niet om vluchtelingen maar om mensen die door tenminste 7 veilige landen zijn gereisd.
pi_156560278
In Nederland komen geen vluchtelingen, tenzij er in Noord-West-Europa een grote crisis uitbreekt. Echte vluchtelingen reizen niet door (minstens) 7 veilige landen om in een verzorgingsstaat naar keuze eisen te gaan stellen.

Dit "incident" bevestigt mijn gelijk: Echte vluchtelingen zijn dankbaar voor elke veilige plek, zeker in Nederland waar de omstandigheden zelfs in sobere noodopvang nog steeds uitstekend zijn.

Er is maar één oplossing: Grenzen dicht! Er uit met die uitvreters, en het Japanse asielbeleid overnemen.
pi_156560323
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:54 schreef Bouke-p het volgende:
Elke oprechte vluchteling zou er ontzettend dankbaar voor moeten zijn!
Een Belg of Duitser die gevlucht is uit de loopgraven zal er zeker dankbaar voor zijn.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 22:06:37 #39
444982 okedoei
No pain no gain
pi_156560327
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 22:05 schreef JanKorteachternaam het volgende:
In Nederland komen geen vluchtelingen, tenzij er in Noord-West-Europa een grote crisis uitbreekt. Echte vluchtelingen reizen niet door (minstens) 7 veilige landen om in een verzorgingsstaat naar keuze eisen te gaan stellen.

Dit "incident" bevestigt mijn gelijk: Echte vluchtelingen zijn dankbaar voor elke veilige plek, zeker in Nederland waar de omstandigheden zelfs in sobere noodopvang nog steeds uitstekend zijn.

Er is maar één oplossing: Grenzen dicht! Er uit met die uitvreters, en het Japanse asielbeleid overnemen.
Dit.
United States of America _O_
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 22:07:04 #40
444982 okedoei
No pain no gain
pi_156560341
Ook nog eisen gaan stellen :')
Gelukszoekers, niks vluchtelingen.
pi_156560344
Wat een gezeur telkens over veiligheid. Dat zijn ze toch zelf, onderling de vluchtelingen!
Ik begrijp dat gewoon niet en probeer mij voor te stellen dat wij hier, in NL, in een oorlogssituatie komen en dat 'men' wegvlucht.
Dan kom je in een ander land, op een ander continent en dan 'ontdek' je dat er nog een heleboel andere Nederlanders zijn.
En dan begin je opeens te gillen dat je vrouwen verkracht worden en dat het onveilig is?
Over je medelanders die ook op de vlucht zijn?
Dat klopt toch niet, wat voor lui zijn dat dan?
Kan iemand dit uitleggen, want ik begrijp het echt oprecht niet. Als je op de vlucht bent en met jou tig andere medelanders, dan ben je toch alleen maar blij dat je onder gelijke geesten bent waar je dezelfde taal kunt spreken en uit hetzelfde land komt, dan hoef je toch niet bang te zijn voor geweld en verkrachting?
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_156560374
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 22:07 schreef WRH het volgende:
Wat een gezeur telkens over veiligheid. Dat zijn ze toch zelf, onderling de vluchtelingen!
Ik begrijp dat gewoon niet en probeer mij voor te stellen dat wij hier, in NL, in een oorlogssituatie komen en dat 'men' wegvlucht.
Dan kom je in een ander land, op een ander continent en dan 'ontdek' je dat er nog een heleboel andere Nederlanders zijn.
En dan begin je opeens te gillen dat je vrouwen verkracht worden en dat het onveilig is?
Kan iemand dit uitleggen, want ik begrijp het echt oprecht niet. Als je op de vlucht bent en met jou tig andere medelanders, dan ben je toch alleen maar blij dat je onder gelijke geesten bent waar je dezelfde taal kunt spreken en uit hetzelfde land komt, dan hoef je toch niet bang te zijn voor geweld en verkrachting?
Als ik echt op de vlucht zou zijn, dan zou ik dankbaar zijn voor elke veilige plek, dus dicht bij huis, en accepteren dat ik niet overal ter wereld een plek kan opeisen.
pi_156560408
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 22:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Als ik echt op de vlucht zou zijn, dan zou ik dankbaar zijn voor elke veilige plek, dus dicht bij huis, en accepteren dat ik niet overal ter wereld een plek kan opeisen.
dat ook nog eens
pi_156560438
Kortom, het wordt hoog tijd dat het woord "vluchtelingen" niet meer gebruikt wordt (door de media en door topicstarters op FOK!) voor deze immigranten (neutrale term).
pi_156560479
In mijn jeugd op interrail geweest, rugzak op en heel Europa door. (ok, nauwelijks te vergelijken met oorlogstijd).
Als je dan ergens in een uithoek of onbekende regio Nederlanders tegen kwam was dat gewoon dikke pret en altijd leuk om iemand uit hetzelfde land te ontmoeten.
Als je uit een oorlog wegvlucht is het toch alleen maar fijn als je mensen ontmoet die dezelfde taal spreken en dezelfde gebruiken hebben?
Ik begrijp gewoon niet waarom ze zich dan zo onveilig voelen onder hun eigen volk, dat klopt toch niet?
En hoezo is dat opeens het probleem van het land waar ze naar toe vluchten, het land dat moeite doet om ze op te vangen maar ook niet binnen 2 dagen huizen uit de grond kan stampen.
Dat doen ze dan toch zichzelf aan?
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 22:13:05 #46
78780 deedeetee
pi_156560519
quote:
In de moslim wereld is seks nu eenmaal errug belangrijk en vrouwen zijn prooi. Alle mannen zijn niet zo erg hoor. Er zijn er vadt ook niet zich goef kunnen gedragen. Maar de kerels die te beroerd zijn om voor hun eigen land en volk te vechten en hier komen om te profiteren zijn nu eenmaal niet de beste vertegenwoordigers van dat volk he....
pi_156560563
"Misschien hebben zij familie of vrienden hier in de omgeving." Huh?
I´m back.
pi_156560574
Ik begrijp ook niet goed waarom het echt niet mogelijk is om iets, minimaal, aan screening te doen van iedereen die hier naar toe komt.
pi_156560690
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 20:38 schreef hoas het volgende:

[..]

Dat wil je helemaal niet hebben.
Met een strenge winter en 10 onder 0 wel. Al begrijp ik ze wel er is ze natuurlijk door de smokkelaars vertelt dat een een ingericht huis beschikbaar is bij aankomst
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_156560720
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 22:11 schreef WRH het volgende:
In mijn jeugd op interrail geweest, rugzak op en heel Europa door. (ok, nauwelijks te vergelijken met oorlogstijd).
Als je dan ergens in een uithoek of onbekende regio Nederlanders tegen kwam was dat gewoon dikke pret en altijd leuk om iemand uit hetzelfde land te ontmoeten.
Als je uit een oorlog wegvlucht is het toch alleen maar fijn als je mensen ontmoet die dezelfde taal spreken en dezelfde gebruiken hebben?
Ik begrijp gewoon niet waarom ze zich dan zo onveilig voelen onder hun eigen volk, dat klopt toch niet?
En hoezo is dat opeens het probleem van het land waar ze naar toe vluchten, het land dat moeite doet om ze op te vangen maar ook niet binnen 2 dagen huizen uit de grond kan stampen.
Dat doen ze dan toch zichzelf aan?
Het zijn ook niet allemaal mensen die dezelfde taal spreken of zelfs uit dezelfde regio komen, er zit van alles door elkaar, van allerhande sub Sahara landen tot mensen uit het midden oosten, en van Azie tot de Balkan. Dat dat problemen gaat opleveren is wel te verwachten.
pi_156560804
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 22:20 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het zijn ook niet allemaal mensen die dezelfde taal spreken of zelfs uit dezelfde regio komen, er zit van alles door elkaar, van allerhande sub Sahara landen tot mensen uit het midden oosten, en van Azie tot de Balkan. Dat dat problemen gaat opleveren is wel te verwachten.
Maar is dat ook zo?
Niet dat ik je niet geloof maar zijn er cijfers bekend of gegevens over alle mensen die nu ons land binnenkomen?
Want ik heb het idee dat dit er nauwelijks is.
pi_156560874
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 22:22 schreef WRH het volgende:

[..]

Maar is dat ook zo?
Niet dat ik je niet geloof maar zijn er cijfers bekend of gegevens over alle mensen die nu ons land binnenkomen?
Want ik heb het idee dat dit er nauwelijks is.
Volgens de berichtgeving gaat het in AZC's regelmatig mis, en dan zijn er meestal Afghanen en Albanezen bij betrokken, ook heb ik al meerdere keren gelezen over vechtpartijen tussen met name Syriers en Eritreeers. Sommige bevolkingsgroepen liggen elkaar dus duidelijk niet zo.
pi_156560915
En vechten hun oorlogen dus gewoon hier verder uit. Dat is toch bizar? Als je claimt juist vanwege diezelfde oorlogen te vluchten naar een betere leefomgeving?
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 22:36:24 #54
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156561168
Worden er nou weer berichten verwijderd hier?

Afijn, zullen wel zien hoe zich dat de komende dagen gaat ontwikkelen in dat Nijmeegse kamp. Als het goed is dan is het nog lang niet vol, moeten er 3.000 komen uiteindelijk.
pi_156561265
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 22:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Worden er nou weer berichten verwijderd hier?
Ja, het hoeft hier niet over andere users te gaan die niet in dit topic zitten.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 22:43:37 #57
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156561327
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 22:40 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ja, het hoeft hier niet over andere users te gaan die niet in dit topic zitten.
Okee, no problemo.
pi_156561674
Wat er hier wel even vergeten wordt, is dat er meer personen binnenkomen dan alleen oorlogsvluchtelingen uit Syrie.
De homohaters liggen daar met "homo-vluchtelingen" uit Kongo en Nigeria. Reis je duizenden kilometers naar veilig homovriendelijk Nederland, lig je samen met die idioten op een stretcher...

Een kruitvat van diverse culturen en stromingen, niets alleen mensen uit Syrië.

Om nog maar te zwijgen over de groep die op de vlucht is voor de IS en Boko Haram...
pi_156561798
quote:
Die vrouw in het begin staat daar gewoon met mooi roze gelakte nagels te klagen over de opvang.
Godverdomme. Rot op :')
pi_156561844
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:04 schreef karton2 het volgende:

[..]

Die vrouw in het begin staat daar gewoon met mooi roze gelakte nagels te klagen over de opvang.
Wat is er nou weer mis met nagellak? :')
pi_156561848

Langzaam internet, 5 minuten lopen naar de douches, enz.
pi_156561921
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:30 schreef deedeetee het volgende:
Als de echtgenoot niet bij zijn vrouw en kinderen kan slapen maar met andere mannen 1 kamer moet delen
Hah
pi_156562502
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:06 schreef Hathor het volgende:

[..]

Op zich niks natuurlijk.
Staan mekkeren dat het allemaal zo slecht is waar ze tijdelijk moeten wonen komt allemaal wat verwend over.
pi_156562507
Ze mogen blij zijn met wat ze krijgen en ze zijn veilig.

Helaas maken veel van die lui het niet meer veilig.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 23:40:11 #65
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156562528
quote:

[..]

Het stinkt er naar hout? Echt?! Wat een verschrikkelijk leven moet je dan hebben. :'(
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_156562549
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:40 schreef Morendo het volgende:

[..]

Het stinkt er naar hout? Echt?! Wat een verschrikkelijk leven moet je dan hebben. :'(
"dadelijk breken mijn mooi gelakte nageltjes nog af! :'( "
pi_156566217
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 22:07 schreef okedoei het volgende:
Ook nog eisen gaan stellen :')
Gelukszoekers, niks vluchtelingen.
Hoe staat de wind vandaag?
pi_156566230
Deze mensen hadden vast ook foto's bij zich van luxere oorden net als de 'vluchtelingen' in de Ardennen

http://www.metronieuws.nl(...)-om-ontbrekende-luxe

Volgens staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) hadden de asielzoekers foto's van een luxer oord bij zich. „Dit getuigt van ondankbaarheid en een gebrek aan respect. Er zijn natuurlijk grenzen aan onze gastvrijheid", zegt hij in een reactie

_O-
pi_156566285
quote:

[..]

En wie gaat ONZE meisjes en vrouwen beschermen? Ze wanen zich in een snoepwinkel met zoveel loslopende schoonheden.
pi_156566642
quote:
Een van de migranten legde het zo uit: waar ik woon, daar heerst de sharia. Ze nemen dus alle sociale ziektes met zich mee en vrouwen verkrachten & verachten is daar onderdeel van.

Zet alle "vluchtelingen" in tentenkampen, met de verzekering dat dit minstens een jaar duren zal, en de tamtam zal thuis melden dat de vakanties met geld toe niet bestaan. Ik vraag me trouwens af, waarom ze denken dat ze hier echt direct in mooie huizen met gratis geld terecht zouden komen, zoals ze voorgespiegeld zou zijn.

Naar Duitsland lopen is niet zo'n eind vanuit Nijmegen. Zijn ze daar al aangekomen?
pi_156566746
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 22:18 schreef vipergts het volgende:

[..]

Met een strenge winter en 10 onder 0 wel. Al begrijp ik ze wel er is ze natuurlijk door de smokkelaars vertelt dat een een ingericht huis beschikbaar is bij aankomst
En dat was er ook voor een deel, en die hebben natuurlijk foto's gestuurd van hun huis. Sneu dat die huizen nu op zijn. Overigens kunnen ze dat op hun vingers natellen als ze naar een zo dichtbevolkt land als Nederland gaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door Loekie1 op 03-10-2015 09:31:44 ]
pi_156566747
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:39 schreef karton2 het volgende:

[..]

Op zich niks natuurlijk.
Staan mekkeren dat het allemaal zo slecht is waar ze tijdelijk moeten wonen komt allemaal wat verwend over.
..en ze heeft haar haar blauw geverfd... Oh wat een armoe..!
pi_156566894
Als je duizenden euro's kan betalen voor de overtocht kan je vast ook wel zelf een tent kopen.
pi_156566899
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:06 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wat er mis mee is, is dat het niet eens alleen nagellak is, maar als je goed kijkt zelfs de 'hippe' nep nagels die je om de zoveel tijd nieuw moet bijwerken en deze zijn in uitstekende (nieuwe) kwaliteit. Je bent vluchteling maar hebt wel geld voor het op laten zetten van 10 fake nagels in een hip kleurtje?
Ja echt prioriteit...
pi_156566986
quote:
Er zijn een fuckload aan mede-Nederlanders waarbij ik het geen prettig idee vind te moeten slapen, zonder dat ik me dmv een slot van hen zou af kunnen sluiten.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 09:54:39 #77
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156567005
Met de Nederlander als raskankeraar integreren ze toch redelijk rap
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_156567019
quote:
6s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 09:54 schreef Re het volgende:
Maar die Nederlanders zijn wel de mensen die dit alles bekostigen.
pi_156567062
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 09:52 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Er zijn een fuckload aan mede-Nederlanders waarbij ik het geen prettig idee vind te moeten slapen, zonder dat ik me dmv een slot van hen zou af kunnen sluiten.
Ook als je als vluchteling huis en haard hebt achtergelaten en als zielig hoopje mens ergens in een onbekend land word opgevangen met voeding, woonruimte en kleding?
Serieus?
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 10:00:53 #80
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_156567065
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:21 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Het zou natuurlijk al een slok op een borrel kunnen schelen door alleen gezinnen op te nemen? En niet de gelukszoekers die vaak bestaan uit alleenstaande mannen met wellicht gezinnen? Maar die om zelf beter van te worden hun gezinnen in een oorlogsgebied laten stikken?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_156567097
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 10:00 schreef WRH het volgende:

[..]

Ook als je als vluchteling huis en haard hebt achtergelaten en als zielig hoopje mens ergens in een onbekend land word opgevangen met voeding, woonruimte en kleding?
Serieus?
Serieus! De mannen die meevluchten zijn niet ineens allemaal engeltjes die kumbaya zingen, puur omdat ze ook op de vlucht zijn :?

Opportunisten blijven opportunisten. Natuurlijk slaap ik liever niet met die figuren in (min of meer) 1 ruimte.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_156567108
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 10:03 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Serieus! De mannen die meevluchten zijn niet ineens allemaal engeltjes die kumbaya zingen, puur omdat ze ook op de vlucht zijn :?

Opportunisten blijven opportunisten. Natuurlijk slaap ik liever niet met die figuren in (min of meer) 1 ruimte.
Als je werkelijke nood hebt wel.
pi_156567113
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 10:04 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Als je werkelijke nood hebt wel.
Dus ik vlucht voor o.a. random seksueel geweld, naar een plek, waar ik alsnog blootsta aan oa random seksueel geweld?

Ja, dan loop ik wel een stukje verder ja.
pi_156567138
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 10:05 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Dus ik vlucht voor o.a. random seksueel geweld, naar een plek, waar ik alsnog blootsta aan random seksueel geweld?

Ja, dan loop ik wel een stukje verder ja.
Vooral verder lopen. Men heeft toch al zo goed bedacht waar je het beste kan wonen. Dat klinkt dan niet meer echt als vluchteling.
pi_156567207
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 10:07 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Vooral verder lopen. Men heeft toch al zo goed bedacht waar je het beste kan wonen. Dat klinkt dan niet meer echt als vluchteling.
Je veilig willen stellen voor seksueel geweld klinkt niet als een vluchteling voor je?

Ok... :?
pi_156567227
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 10:14 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Je veilig willen stellen voor seksueel geweld klinkt niet als een vluchteling voor je?

Ok... :s
Dat is het grootste probleem niet volgens mij. Die groep in Nijmegen had het daar ook niet over. Het is voor iedereen de zeilen bijzetten. Als vluchteling moet je maar accepteren dat je in een tent slaapt. Als dat te moeilijk is ga je maar ergens anders een slaapplek regelen.
pi_156567249
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 20:43 schreef Ali-Chemicali het volgende:
Een tent met stapelbedden is niet sober?
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 10:18:46 #88
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_156567251
Ze mogen god op hun blote knietjes bedanken dat ze in deze luxe terecht komen. Maar goed, eind jaren 90 was een tentenkamp ook al niet goed genoeg dus ik ben niet verbaasd.

En als er militairen ingezet worden in de landen waar ze vandaan komen worden die met nog 150 collega's in 1 tent gepropt zonder privacy...
pi_156567258
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 10:18 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Een tent met stapelbedden is niet sober?
Sober is niet slecht. Wat moet je meer verwachten?
pi_156567274
Met duizenden naar Europa trekken en dan klagen dat men de opvang niet goed heeft geregeld. Het moet niet gekker worden.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 10:26:18 #91
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156567313
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 09:55 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Maar die Nederlanders zijn wel de mensen die dit alles bekostigen.
oh natuurlijk en het enige wat men mag doen is alles accepteren die ondankbare, honden, varkens, tuig, en weet ik veel wat zo nog meer worden genoemd door de verhevenen
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 10:28:17 #92
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156567338
oh en op transport naar Auswitch lees ik ook...
pi_156567343
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 10:26 schreef Re het volgende:

[..]

oh natuurlijk en het enige wat men mag doen is alles accepteren die ondankbare, honden, varkens, tuig, en weet ik veel wat zo nog meer worden genoemd door de verhevenen
Dat roep ik niet. Ik ben voor opvangen van mensen in nood. Maar mensen moeten niet gaan klagen.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 10:29:39 #94
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156567352
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 10:28 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat roep ik niet. Ik ben voor opvangen van mensen in nood. Maar mensen moeten niet gaan klagen.
moeten?, dus zeuren over wat basale rechten is uit den boze, stel je voor anders ben je gelukszoeker
pi_156567365
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 10:29 schreef Re het volgende:

[..]

moeten?, dus zeuren over wat basale rechten is uit den boze, stel je voor anders ben je gelukszoeker
Welke basale rechten? Men vlucht toch voor iets? Men krijgt toch opvang? In werkelijkheid is dit ons probleem niet eens.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 10:32:52 #96
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156567380
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 10:30 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Welke basale rechten? Men vlucht toch voor iets? Men krijgt toch opvang? In werkelijkheid is dit ons probleem niet eens.
ja men krijgt opvang, niet ideaal maar hey, bek houden dom varken want meer denken we niet van je
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 10:33:48 #97
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_156567385
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 10:29 schreef Re het volgende:

[..]

Wat versta jij dan onder een basaal recht? Een center parcs park confisceren en ze daar in stoppen?
pi_156567407
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 10:32 schreef Re het volgende:

[..]

ja men krijgt opvang, niet ideaal maar hey, bek houden dom varken want meer denken we niet van je
Niet ideaal.....? Nee. Dat kan ook moeilijk als je ineens zoveel mensen over de vloer krijgt. En als mensen dan ook nog gaan zeuren......
pi_156567414
"we hebben te weinig daglicht..." Je moet het verzinnen.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 10:37:07 #100
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156567423
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 10:33 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat versta jij dan onder een basaal recht? Een center parcs park confisceren en ze daar in stoppen?
ik weet niet precies wat de reden wat en of dit in de ogen van de barmhartige nederlander een valide reden is, je bek zul je houden

kijk ik snap ook wel dat je ze niet in het hilton kan opvangen maar er heerst nu een beetje een vibe dat als je wat te klagen hebt dan ben je lager dan laag, een gelukszoeker een profiteur varken hond weet ik veel.
pi_156567435
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 10:26 schreef Re het volgende:

[..]

Ja, want wij betalen de rekening. Zij zijn te gast in ons land en ze passen ze zich aan onze regels, normen en waarden. Zeuren om een accommodatie betekent koffers pakken en oprotten uit ons land.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 10:39:02 #102
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156567444
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 10:37 schreef Re het volgende:

[..]

ik weet niet precies wat de reden wat en of dit in de ogen van de barmhartige nederlander een valide reden is, je bek zul je houden

kijk ik snap ook wel dat je ze niet in het hilton kan opvangen maar er heerst nu een beetje een vibe dat als je wat te klagen hebt dan ben je lager dan laag, een gelukszoeker een profiteur varken hond weet ik veel.
Ik zie het toenemende aantal 'klachten' van vluchtelingen dan ook eerder als een signaal richting onze overheid dat wij aan de max beginnen te raken qua (fatsoenlijk) opnemen van mensen. Ongelimiteerd erbij stoppen leidt alleen maar tot meer ergernissen.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 10:39:08 #103
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156567446
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 10:38 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ja, want wij betalen de rekening. Zij zijn te gast in ons land en ze passen ze zich aan onze regels, normen en waarden. Zeuren om een accommodatie betekent koffers pakken en oprotten uit ons land.
dat betekent het helemaal niet, dat maak jij er van... en wat zijn die regels dan precies... wie klaagt moet oprotten... waar staan die regels beschreven?
pi_156567452
quote:

[..]

Nee. De vibe is gewoon dat je niet moet klagen over geboden hulp.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 10:40:22 #105
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156567459
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 10:39 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik zie het toenemende aantal 'klachten' van vluchtelingen dan ook eerder als een signaal richting onze overheid dat wij aan de max beginnen te raken qua (fatsoenlijk) opnemen van mensen. Ongelimiteerd erbij stoppen leidt alleen maar tot meer ergernissen.
dat ongetwijfeld, maar elke verstoring wordt wel lekker opgeblazen, met halve waarheden en aannames als je echt kijkt wat er gebeurd en waarom dan is die soep niet zo heet (waar ze blijkbaar ook over klagen, lauwe soep)
pi_156567470
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 10:40 schreef Re het volgende:

[..]

dat ongetwijfeld, maar elke verstoring wordt wel lekker opgeblazen, met halve waarheden en aannames als je echt kijkt wat er gebeurd en waarom dan is die soep niet zo heet (waar ze blijkbaar ook over klagen, lauwe soep)
Er is gewoon een groots probleem. En als je 1 ding kan zeggen is het wel dat de media tot nu toe er een erg zielig verhaal van maakt.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 10:42:58 #107
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_156567481
Dat men nu al niet meer voor fatsoenlijke accommodaties kan zorgen zegt eigenlijk wel genoeg. Nederland kan de stroom, die de komende jaren nog door zal gaan, gewoon niet aan.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 10:43:53 #108
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156567486
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 10:41 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Er is gewoon een groots probleem. En als je 1 ding kan zeggen is het wel dat de media tot nu toe er een erg zielig verhaal van maakt.
zo zielig dat er toch best veel problemen zijn... dus zo zielig blijkbaar niet...

die felheid van mensen is gewoon ongegrond (vind ik), alsof de haat regeert
pi_156567489
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 10:42 schreef Twiitch het volgende:
Dat men nu al niet meer voor fatsoenlijke accommodaties kan zorgen zegt eigenlijk wel genoeg. Nederland kan de stroom, die de komende jaren nog door zal gaan, gewoon niet aan.
Zo is het. Het kan gewoon niet. Maar dan moet je ook gewoon Duitsland aansprakelijk stellen.
pi_156567504
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 10:43 schreef Re het volgende:

[..]

zo zielig dat er toch best veel problemen zijn... dus zo zielig blijkbaar niet...

die felheid van mensen is gewoon ongegrond (vind ik), alsof de haat regeert
Het moet niet gaan over haat. Dat is altijd fout.Je moet wel reeel blijven denken,Mensen in nood moet je helpen. Wat je niet verwacht zijn klachten.
pi_156567538
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 10:39 schreef Re het volgende:

[..]

dat betekent het helemaal niet, dat maak jij er van... en wat zijn die regels dan precies... wie klaagt moet oprotten... waar staan die regels beschreven?
Wij betalen de rekening. Bevalt de accommodatie niet dan moet je jouw heil maar elders zoeken. Liefst in een ander land. Voor deze economische gelukzoekers zal het de komende jaren blijven bij een rijtje stapelbedden in een oude sporthal. Met een verstopte woningmarkt is er geen alternatief. Bovendien zullen Nederlanders in opstand komen als ze zien dat vluchtelingen voorrang krijgen op woningen waar zij al jaren op wachten. Dit is een onhoudbare situatie. Hou toch op met dat idiote ziekelijke idealisme. :r Deze mensen hebben geen toekomst hier en hun cultuur past niet binnen de onze. Zo simpel liggen de gegeven feiten. Als ze al bij binnenkomst gaan klagen dan ben ik benieuwd hoe het over één jaar zal zijn. Waarschijnlijk totale frustratie. Dat is de ellende die we nu importeren.
pi_156567559
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 10:49 schreef Elzies het volgende:

[..]

Wij betalen de rekening. Bevalt de accommodatie niet dan moet je jouw heil maar elders zoeken. Liefst in een ander land. Voor deze economische gelukzoekers zal het de komende jaren blijven bij een rijtje stapelbedden in een oude sporthal. Met een verstopte woningmarkt is er geen alternatief. Bovendien zullen Nederlanders in opstand komen als ze zien dat vluchtelingen voorrang krijgen op woningen waar zij al jaren op wachten. Dit is een onhoudbare situatie. Hou toch op met dat idiote ziekelijke idealisme. :r Deze mensen hebben geen toekomst hier en hun cultuur past niet binnen de onze. Zo simpel liggen de gegeven feiten. Als ze al bij binnenkomst gaan klagen dan ben ik benieuwd hoe het over één jaar zal zijn. Waarschijnlijk totale frustratie. Dat is de ellende die we nu importeren.
Geheel mee eens. En dat wil niet zeggen dat je mensen niet moet helpen.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 10:54:31 #113
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_156567574
quote:

[..]

Er worden kosten noch moeite gespaard om kampen uit de grond te stampen, hell, halve kazernes worden volgebouwd om vluchtelingen op te vangen dan mag ik op zijn minst toch een beetje dankbaarheid verwachten ipv gekanker dat eea niet goed genoeg is voor de heren en dames.
pi_156567578
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 10:52 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Geheel mee eens. En dat wil niet zeggen dat je mensen niet moet helpen.
Als je iemand daadwerkelijk kunt helpen dan moet je ook iemand willen helpen.

Maar je helpt iemand niet door hem een economische worst voor te houden. (huis, baan, werk) Dat zal maar voor een klein gedeelte van die asielzoekers werkelijkheid worden. De rest zal geen toekomst hebben en daarmee creëer je een groot maatschappelijk probleem.
pi_156567601
quote:

[..]

ik weet niet precies
Daar waren we al achter ja.
pi_156567609
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 10:39 schreef Re het volgende:

[..]

Klagen over traag internet is in jouw ogen blijkbaar klagen over een basaal recht. Als je de absurditeit van je eigen stelling niet kan inzien, dan houdt het wel een beetje op.
pi_156567613
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 10:54 schreef Elzies het volgende:

[..]

Maar je helpt iemand niet door hem een economische worst voor te houden. (huis, baan, werk) Dat zal maar voor een klein gedeelte van die asielzoekers werkelijkheid worden. De rest zal geen toekomst hebben en daarmee creëer je een groot maatschappelijk probleem.
Geheel mee eens.
pi_156567621
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 10:54 schreef Elzies het volgende:

[..]

Wij houden hun die worst niet voor, een baan en werken is hetzelfde.

Of heb ik wat gemist en staan om de kilometer bij de grens borden met welkom vluchtelingen, bij ons krijg je meteen een huis en werk.
pi_156567660
Stel je voor dat je hier moet slapen...

pi_156567666
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wij houden hun die worst niet voor, een baan en werken is hetzelfde.

Of heb ik wat gemist en staan om de kilometer bij de grens borden met welkom vluchtelingen, bij ons krijg je meteen een huis en werk.
Dat bord staat er misschien niet, maar de politiek houdt deze mensen een verkeerd beeld voor. Waaronder de weigering om een quotum in te stellen voor het maximaal aantal asielzoekers die je wil en kán opnemen. Dat tegen het zere been van een ruime meerderheid van alle Nederlanders. Hiermee creëer je gewoon onrust en opstand.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:07:50 #121
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156567673
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 10:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Daar waren we al achter ja.
jij daarentegen weet alles precies...
pi_156567674
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:06 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat bord staat er misschien niet, maar de politiek houdt deze mensen een verkeerd beeld voor.
De politiek ja? Volgens mij weet werkelijk iedereen wel zo'n beetje dat de welvaart hier het hoogst ligt.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:09:20 #123
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156567683
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 10:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Er worden kosten noch moeite gespaard om kampen uit de grond te stampen, hell, halve kazernes worden volgebouwd om vluchtelingen op te vangen dan mag ik op zijn minst toch een beetje dankbaarheid verwachten ipv gekanker dat eea niet goed genoeg is voor de heren en dames.
nou ja, we hebben het hier over 19 mensen geloof ik die klagen over dat het nog niet allemaal af is, nou phoe, da's erg
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:11:20 #124
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156567698
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 10:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Klagen over traag internet is in jouw ogen blijkbaar klagen over een basaal recht. Als je de absurditeit van je eigen stelling niet kan inzien, dan houdt het wel een beetje op.
jij was toch zo van de drogredenaties, hou er dan zelf ook mee op
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:13:05 #125
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156567721
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De politiek ja? Volgens mij weet werkelijk iedereen wel zo'n beetje dat de welvaart hier het hoogst ligt.
Welvaart die veel van deze instromers nooit gaan meemaken omdat ze waarschijnlijk toch niet aan de bak zullen komen bedoel je?
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:14:33 #126
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_156567736
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:09 schreef Re het volgende:

[..]

nou ja, we hebben het hier over 19 mensen geloof ik die klagen over dat het nog niet allemaal af is, nou phoe, da's erg
19 op hoeveel die wel daar wel gaan wonen? Je hebt toch overal zeikerds? Dit is weer zwaar overtrokken allemaal.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_156567740
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:06 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat bord staat er misschien niet, maar de politiek houdt deze mensen een verkeerd beeld voor. Waaronder de weigering om een quotum in te stellen voor het maximaal aantal asielzoekers die je wil en kán opnemen. Dat tegen het zere been van een ruime meerderheid van alle Nederlanders. Hiermee creëer je gewoon onrust en opstand.
Beetje hak op de tak verhaal wordt het nu.

Deze vluchtelingen zullen het Nederlandse/ Europese nieuws niet volgen en ook al zou er een qoutum zijn dan nog komt men naar Europa toe. Daarna begin je een onderbuik jank verhaal over de autochtone bevolking waar ik niet naar vroeg.

Dus nogmaals de vraag wat zegt onze politiek rechtstreeks of via de media tegen deze vluchtelingen?
pi_156567750
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Welvaart die veel van deze instromers nooit gaan meemaken omdat ze waarschijnlijk toch niet aan de bak zullen komen bedoel je?
Doe mij ook zo'n glazen bol anders.
pi_156567752
:W :W
Niet Fokken met mij.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:16:35 #130
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156567758
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Doe mij ook zo'n glazen bol anders.
Heeft niks met glazen bol te maken, maar met logisch nadenken op basis van (historische) bronnen en cijfers.
pi_156567762
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:16 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Heeft niks met glazen bol te maken, maar met logisch nadenken op basis van (historische) bronnen en cijfers.
Ah, ok. Welke bronnen precies?
pi_156567764
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:33 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

En wie zorgt dat die vrouwen veilig liggen?

Ik ben verre van voorstander voor een grote opname van vluchtelingen. Maar als je het doet moet je het wel goed doen, dus zorgen voor een veilige plek.
een deur met slot zou wel moeten idd. Zodat er s nachts geen mannen naar binnen kunnen sluipen voor verkrachting.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2015 11:22:51 ]
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:17:16 #133
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156567767
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ah, ok. Welke bronnen precies?
Google is je beste vriend.
pi_156567775
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:17 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Glazen bol dus. Oké.
pi_156567798
quote:

[..]

oftewel een compleet zwaktebod van jou kant dat je mensen zelf naar argumenten gaat laten zoeken. :')
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:21:47 #136
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156567836
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Glazen bol dus. Oké.
Dude wat wil je nou precies? Kom met je luie reet van die bank af en google zelf gewoon op officiële bronnen en overheidscijfers. Wat wil je dan, dat ik hier complete onderzoeksdossiers integraal ga copy/pasten? Dat standaard gelul van 'bron' bij elk bericht, ik ben er helemaal klaar mee.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:23:51 #137
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_156567865
quote:

[..]

Laat nou zien droeftoeter
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_156567877
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dude wat wil je nou precies? Kom met je luie reet van die bank af en google zelf gewoon op officiële bronnen en overheidscijfers. Wat wil je dan, dat ik hier complete onderzoeksdossiers integraal ga copy/pasten? Dat standaard gelul van 'bron' bij elk bericht, ik ben er helemaal klaar mee.
Jij beweert dat de meeste vluchtelingen niks van de welvaart hier mee zullen krijgen, lijkt me dan ook het meest logisch dat je dat dan zelf onderbouwt. "Google zelf maar" is gewoon een zwaktebod.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:26:55 #139
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156567917
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

welk dossier?
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:27:10 #140
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156567921
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jij beweert dat de meeste vluchtelingen niks van de welvaart hier mee zullen krijgen, lijkt me dan ook het meest logisch dat je dat dan zelf onderbouwt. "Google zelf maar" is gewoon een zwaktebod.
Op elk bericht reageren met 'bron' is ook een zwaktebod.

Maar goed we komen er niet uit, heb ik alweer gezien. Niks mis mee verder, maar ik ga hier niet meer op reageren.
pi_156567926
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Je lult dus zomaar wat. Prima.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:28:26 #142
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_156567936
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Maar goed we komen er niet uit, heb ik alweer gezien.
Waarmee je bewijst dat je maar wat raaskalt. Bij dit soort discussies ga ik zelf altijd met google en rapporten flink aan de slag om aan te tonen wat er feitelijk aan de hand is. Die onderbuikgevoelens zijn echt nergens goed voor :')
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:29:44 #143
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156567946
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:28 schreef Falco het volgende:

[..]

Waarmee je bewijst dat je maar wat raaskalt. Bij dit soort discussies ga ik zelf altijd met google en rapporten flink aan de slag om aan te tonen wat er feitelijk aan de hand is. Die onderbuikgevoelens zijn echt nergens goed voor :')
Ja precies. Maar waarom kan iemand dan niet zelf zo'n rapport Googlen en lezen?
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:30:38 #144
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_156567965
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:29 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Omdat ik die eer aan jou overlaat.

Dit is toch geen discussie voeren :'). Doe eens wat moeite man.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:32:20 #145
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156567991
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:30 schreef Falco het volgende:

[..]

Omdat ik die eer aan jou overlaat.

Dit is toch geen discussie voeren :'). Doe eens wat moeite man.
Persbericht, donderdag 30 juli 2015 5:30

CBS: Zeven van de tien Somaliërs in de bijstand

Bijna zeven van de tien volwassen Somaliërs in Nederland hebben een bijstandsuitkering. Ook ruim de helft van de mensen met de Syrische, Iraakse of Eritrese nationaliteit heeft bijstand. Het gaat vooral om voormalige asielzoekers. Dat meldt CBS op basis van onderzoek naar bijstandsuitkeringen op basis van nationaliteit.
Eind 2014 ontvingen in totaal 481 duizend mensen een bijstandsuitkering. De overgrote meerderheid (400 duizend) van de uitkeringen gaat naar Nederlanders van achttien jaar en ouder. In deze categorie zitten ook Nederlanders met een dubbele nationaliteit.
Van de 12,8 miljoen volwassen Nederlanders heeft 3 procent een bijstandsuitkering. Van de 721 duizend volwassenen die niet de Nederlandse nationaliteit hebben en in Nederland wonen, zit 11 procent in de bijstand.

http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)s-in-de-bijstand.htm

Zoiets beter?
pi_156567993
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:29 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Omdat jij je kennelijk al ingelezen hebt en weet welke bron jouw bewering staaft.
pi_156568007
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:28 schreef Falco het volgende:

[..]

Maar blijkbaar is er tegenwoordig een grote onderbuik groep ontstaan waar we als maatschappij ook veel last van hebben met hun loze argumenten en een totaal gebrek aan logica. Ik weet wel van welke groep ik meer overlast ondervind en dat zijn niet de vluchtelingen. :D
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:41:32 #148
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_156568141
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Bijna zeven van de tien volwassen Somaliërs in Nederland hebben een bijstandsuitkering. Ook ruim de helft van de mensen met de Syrische, Iraakse of Eritrese nationaliteit heeft bijstand. Het gaat vooral om voormalige asielzoekers. Dat meldt CBS op basis van onderzoek naar bijstandsuitkeringen op basis van nationaliteit.
Eind 2014 ontvingen in totaal 481 duizend mensen een bijstandsuitkering. De overgrote meerderheid (400 duizend) van de uitkeringen gaat naar Nederlanders van achttien jaar en ouder. In deze categorie zitten ook Nederlanders met een dubbele nationaliteit.
Van de 12,8 miljoen volwassen Nederlanders heeft 3 procent een bijstandsuitkering. Van de 721 duizend volwassenen die niet de Nederlandse nationaliteit hebben en in Nederland wonen, zit 11 procent in de bijstand.

Zoiets beter?
Je geeft met dit bericht dus aan dat bijna de helft van de Syriërs (glas = halfvol :D) wèl op de arbeidsmarkt welvaart creëert voor zichzelf / huishouden. Je bewering dat de 'instromers geen welvaart gaan meemaken' is dus bullshit ^O^. Ik ga er maar vanuit dat bijstand voor jou dus geen welvaart is btw.

Overigens is het meer dan logisch dat de meesten die net het land binnenkomen, beginnen op bijstandsniveau. Dat wil niet zeggen dat vijf jaar later deze mensen nog steeds in de bijstand zitten. Ben wel benieuwd naar cijfers hoe dat in elkaar steekt, maar die zal ik zelf wel eens gaan opzoeken.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:41:41 #149
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156568145
quote:

[..]

Zoiets beter?
is de bijstand nou niet juist een indicatie van welvaart?
pi_156568181
quote:

[..]

Zoiets beter?
Toch mooi dat je hiermee je eerdere stelling onderuit haalt.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:45:00 #151
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156568205
Het was weer gezellig jongens, tot ziens! :W
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:50:34 #152
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_156568298
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het was weer gezellig jongens, tot ziens! :W
ok doei
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:58:28 #153
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_156568408
quote:
6s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:41 schreef Re het volgende:

[..]

is de bijstand nou niet juist een indicatie van welvaart?
Dat klopt, maar geen indicatie van het bijdragen aan welvaart. Ongeacht afkomst is het nou eenmaal wel zo dat er meer werklozen zijn dan dat er banen zijn, ookal wordt het iets beter. Met de aantallen economische vluchtelingen die nog niet meteen aan zullen kunnen sluiten op de vacatures die er wél zijn is de kans klein dat deze stroom een netto bijdrage gaat leveren aan de economie op de middelange termijn - vooral gezien het gebrekkige (pdf) hoger onderwijs in Syrië, ookal worden er iets meer banen gecreëerd. Het lijkt me dus niet onwaarschijnlijk dat de percentages die in de bijstand zitten alleen maar gaan stijgen, mits ze een verblijfsvergunning krijgen.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 12:08:24 #154
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156568520
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:58 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Dat klopt, maar geen indicatie van het bijdragen aan welvaart. Ongeacht afkomst is het nou eenmaal wel zo dat er meer werklozen zijn dan dat er banen zijn, ookal wordt het iets beter. Met de aantallen economische vluchtelingen die nog niet meteen aan zullen kunnen sluiten op de vacatures die er wél zijn is de kans klein dat deze stroom een netto bijdrage gaat leveren aan de economie op de middelange termijn - vooral gezien het gebrekkige (pdf) hoger onderwijs in Syrië, ookal worden er iets meer banen gecreëerd. Het lijkt me dus niet onwaarschijnlijk dat de percentages die in de bijstand zitten alleen maar gaan stijgen, mits ze een verblijfsvergunning krijgen.
ok dan zal ik het anders formuleren want het kwam niet goed over: profiteren van welvaart betekent dat er een vangnet zoals bijstand is
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 12:12:57 #155
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_156568583
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 12:08 schreef Re het volgende:

[..]

ok dan zal ik het anders formuleren want het kwam niet goed over: profiteren van welvaart betekent dat er een vangnet zoals bijstand is
Dat klopt inderdaad. Maar denk je dat de bijstand zoals deze nu bestaat houdbaar blijft als er zoveel meer mensen instromen? Het zou me niet verbazen als we net zoals in België straks voedselbonnen (maaltijdcheques) uit gaan delen als uitkering. Overigens valt het in Nederland nog wel mee als je het vergelijkt met Duitsland.
- Thucydides
pi_156568848
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 09:42 schreef WRH het volgende:

[..]

Wat er mis mee is, is dat het niet eens alleen nagellak is, maar als je goed kijkt zelfs de 'hippe' nep nagels die je om de zoveel tijd nieuw moet bijwerken en deze zijn in uitstekende (nieuwe) kwaliteit. Je bent vluchteling maar hebt wel geld voor het op laten zetten van 10 fake nagels in een hip kleurtje?
Ja echt prioriteit...
Een vluchteling is per definitie arm, ja?
pi_156568958
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 12:08 schreef Re het volgende:

[..]

Hoelang nog kunnen we het huidige sociale stelsel in stand houden met de huidige instroom? Als je ook de immer stijgende zorgkosten in het plaatje meeneemt?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 12:42:19 #159
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156569045
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 12:37 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Hoelang nog kunnen we het huidige sociale stelsel in stand houden met de huidige instroom? Als je ook de immer stijgende zorgkosten in het plaatje meeneemt?
vluchtelingen zijn nog maar enkele procenten van de mogelijke populatie die gebruik gaat maken van het vangnet, in de algehele zorg zal dit ook maar een kleine impact hebben op onze welvaart en welzijn. Dus ik denk dat we het financieel nog wel ff uit zullen houden hoor, politiek/maatschappelijk gezien ligt dat misschien anders
pi_156569080
quote:

[..]

Wat een hoer idd.
pi_156569332
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:41 schreef Falco het volgende:

[..]

Je geeft met dit bericht dus aan dat bijna de helft van de Syriërs (glas = halfvol :D) wèl op de arbeidsmarkt welvaart creëert voor zichzelf / huishouden. Je bewering dat de 'instromers geen welvaart gaan meemaken' is dus bullshit ^O^.
De exacte bewering was:

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Lijkt prima te kloppen. Ik denk dat je de helft, 50%, prima onder veel mag scharen. :)
Seculier-Fundamentalistisch
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 13:10:37 #162
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_156569475
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 13:00 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Lijkt prima te kloppen. Ik denk dat je de helft, 50%, prima onder veel mag scharen. :)
De kunst is dus om een manier te vinden de kansrijken te filteren en de kansarmen terug te sturen. De kansrijken hoeven dan niet te blijven, maar krijgen wel de mogelijkheid om een werkvergunning aan te vragen (en uiteindelijk evt. naturalisatie). Zo gebeurt het al deels, maar het kan nog strenger - zoals bijv. in Australië en Japan.

Natuurlijk is dit nooit 100% waterdicht, maar het is al een eerste stap om economische migranten (bijv. veel van die alleenstaande mannen uit de MENA-regio) te filteren.
- Thucydides
pi_156569495
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Beetje hak op de tak verhaal wordt het nu.

Deze vluchtelingen zullen het Nederlandse/ Europese nieuws niet volgen en ook al zou er een qoutum zijn dan nog komt men naar Europa toe. Daarna begin je een onderbuik jank verhaal over de autochtone bevolking waar ik niet naar vroeg.
Dus nogmaals de vraag wat zegt onze politiek rechtstreeks of via de media tegen deze vluchtelingen?
Dat ze welkom zijn en hier een nieuw bestaan kunnen gaan beginnen. Of dat ze mogen blijven totdat het veilig is om terug te keren. Daarmee verkondig je een pertinente leugen omdat Nederland niet in staat is om al die asielzoekers succesvol te laten integreren. Daarmee creëer je een groot maatschappelijk probleem die ons belastingbetalers weer bergen met weggegooid geld gaat kosten. De opvangplekken barsten nu al uit zijn voegen, maar iemand als Samson weigert een deadline op te geven. Dit is dwaas idealisme op zijn smalst.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 13:17:49 #164
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156569562
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 22:05 schreef JanKorteachternaam het volgende:

Ik vind dit altijd zo'n onzin, als ik zou vluchten met mijn gezin zou ik ook willen gaan naar een land waar mijn kinderen een toekomst op kunnen bouwen en ikzelf kan en mag werken.
In veel landen kunnen ze dat niet, daar kunnen de kinderen niet naar school en moeten ze soms tot 2020 wachten eer hun aanvraag alleen al in behandeling wordt genomen.
Dus dan maar 5 jaar in een tentenkamp zitten?

Nee, natuurlijk ga je dan verder naar een land waar je deze zaken wel krijgt, ik zou exact hetzelfde doen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_156569572
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:32 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Engerds? Allemaal architecten, chirurgen, ingenieurs en advocaten.
Je vergeet dat het grootste deel van de groep mogelijk gewoon tevreden is.

Hier op Fok krijgen sommigen een ban, maar dat wordt niet over de hoofden van anderen getrokken.
pi_156569579
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 13:10 schreef finsdefis het volgende:

[..]

De kunst is dus om een manier te vinden de kansrijken te filteren en de kansarmen terug te sturen. De kansrijken hoeven dan niet te blijven, maar krijgen wel de mogelijkheid om een werkvergunning aan te vragen (en uiteindelijk evt. naturalisatie). Zo gebeurt het al deels, maar het kan nog strenger - zoals bijv. in Australië en Japan.
Ik zou eerst elementaire zaken zoals: vluchtelingen repatriëren als het conflict over is, weglekken van vluchtelingen die vervolgens wel op lokaal niveau allerhande uitkeringen krijgen om lang daarna bij het volgende generaal pardon toch wel papieren te krijgen, eens aan gaan pakken. Of werk van maken, is wat accurater.

Kansrijken filteren lijkt me niet zo'n probleem. Als migrant A zegt vakgebied B te beheersen, gewoon een ingezeten vakman uit vakgebied B dat laten controleren.

Maar daar is politieke wil voor nodig. En dat die elementaire zaken al niet op orde zijn geven aan dat die wil er niet is.
pi_156569770
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:06 schreef Bouke-p het volgende:

Nou, zeg dat wel de horror. Ik mis nog een afscheidingswand. Bedoel je bent wel vluchteling met eisen he. En het land waar ze naartoe zijn gevlucht zijn moet het maar allemaal mogelijk maken voor hen als vluchteling.
pi_156569907
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 13:33 schreef rmrt2010 het volgende:

[..]

Nou, zeg dat wel de horror. Ik mis nog een afscheidingswand....
Afscheidingswand?

Waar is het bubbelbad? De zonnebank? De vrijstaande villa? :{
pi_156570036
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 13:33 schreef rmrt2010 het volgende:

[..]

Nou, zeg dat wel de horror. Ik mis nog een afscheidingswand. Bedoel je bent wel vluchteling met eisen he. En het land waar ze naartoe zijn gevlucht zijn moet het maar allemaal mogelijk maken voor hen als vluchteling.
Oh ja. Want een vluchteling heeft niets te willen. Bek houwe jij vluchtende.
pi_156570081
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 13:54 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Een vluchteling is op korte termijn blij met eten/drinken, onderdak en de noodzakelijke medische zorg.
pi_156570125
Zojuist op Omroep Gelderland, Heumensoord gaat de tenten NIET ik herhaal NIET
Aanpassen.
1-0 voor the Dutch:-)
pi_156570151
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 13:57 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Een vluchteling is op korte termijn blij met eten/drinken, onderdak en de noodzakelijk medische zorg.
Precies en verder moeten ze hun bek houden.
Kan er geen raam open in het "paviljoen" waar ze met zijn allen slapen... 'Bek houden', 'je bent toch veilig, je hebt onderdak'

Ik klop mij als Nederlander vol trots op de borst
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:02:42 #173
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156570173
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 13:57 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Een vluchteling is op korte termijn blij met eten/drinken, onderdak en de noodzakelijke medische zorg.
Hoe weet jij dat? Ben jij ooit een vluchteling geweest? :D
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:03:29 #174
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156570187
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 13:59 schreef hoas het volgende:

Hmmm, misschien is dat hetgeen wat mis is momenteel, dat vele het als ons tegen hun zien.
pi_156570210
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:02 schreef snakelady het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat? Ben jij ooit een vluchteling geweest? :D
Nou als de bommen me om de oren vliegen zou ik blij zijn als ik in ieder geval veilig was.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:05:49 #176
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156570230
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:04 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Nou als de bommen me om de oren vliegen zou ik blij zijn als ik in ieder geval veilig was.
nou ja ze voelden zich niet veilig, maar toch, bek dicht
pi_156570242
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:03 schreef snakelady het volgende:

[..]

Hmmm, misschien is dat hetgeen wat mis is momenteel, dat vele het als ons tegen hun zien.
:')
pi_156570257
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 13:54 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ja, want zeggen dat de eisen die ze stellen misschien iets minder hoog kunnen zijn staat gelijk aan mensen willen censureren. Wat een niveau weer :')
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:07:50 #179
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156570258
quote:

[..]

En dat is dus het probleem, velen voelde zich niet veilig.
pi_156570264
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:05 schreef Re het volgende:

[..]

nou ja ze voelden zich niet veilig, maar toch, bek dicht
Dan moeten ze de rotte appels uit dat AZC maar eruit halen, zodat het wel goed is.
pi_156570267
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:06 schreef Bouke-p het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dit is natuurlijk te zot voor woorden, hier laat je je hond nog niet slapen, aldus de hoogopgeleide hersenchirurgen uit Syrië.
pi_156570279
quote:

[..]

En als je dan in veiligheid bent mag je verder geen wensen en eisen meer hebben?
pi_156570281
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:07 schreef snakelady het volgende:

[..]

En dat is dus het probleem, velen voelde zich niet veilig.
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:08 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Dan moeten ze de rotte appels uit dat AZC maar eruit halen, zodat het wel goed is.
pi_156570321
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:09 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

En als je dan in veiligheid bent mag je verder geen wensen en eisen meer hebben?
Ja, je mag zoveel wensen en eisen hebben, maar dat betekent niet dat die op korte termijn ook reëel zijn.
pi_156570323
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, want zeggen dat de eisen die ze stellen misschien iets minder hoog kunnen zijn staat gelijk aan mensen willen censureren. Wat een niveau weer :')
Als jij een asielzoeker zou zijn dan had ik willen zeggen "bek houden".
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:11:18 #186
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156570325
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:08 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

maar voordat dat gebeurd moet je toch gewoon je bek houden
pi_156570343
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:09 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Natuurlijk mag je wensen en eisen hebben. En iedereen mag over die wensen en eisen een mening hebben. Mensen die die kritische geluiden willen verbieden zijn enge mensen, denk je ook niet?
pi_156570348
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk te zot voor woorden, hier laat je je hond nog niet slapen, aldus de hoogopgeleide hersenchirurgen uit Syrië.
Maar het zijn toch neanderthalers? Met een trauma?
Dan is het inderdaad heel gek dat ouders met hun kinderen daar niet willen liggen... Tuig dat de bek moet houden
pi_156570361
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:11 schreef Re het volgende:

[..]

Als er nog niks aan de hand is, heb je voorlopig nog geen redenen om te klagen
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:13:57 #190
78780 deedeetee
pi_156570372
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 13:59 schreef hoas het volgende:
Zojuist op Omroep Gelderland, Heumensoord gaat de tenten NIET ik herhaal NIET
Aanpassen.
w/
Tuurlijk is het verre van ideaal maar ze kunnen meteen beginnen met zich leren aanpassen aan zaken.
pi_156570378
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:11 schreef Re het volgende:

[..]

Weet je wat nou zo fucking grappig is? Als ik in dit topic zoek op "bek houden" ben jij de allereerste die deze term bezigt, en dat consequent blijft doen. NIEMAND anders gebruikt die term. Wat vind je hier nou zelf van?
pi_156570383
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Natuurlijk mag je wensen en eisen hebben. En iedereen mag over die wensen en eisen een mening hebben. Mensen die die kritische geluiden willen verbieden zijn enge mensen, denk je ook niet?
Wie heeft het over het verbieden van kritische geluiden?
pi_156570402
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:14 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wie heeft het over het verbieden van kritische geluiden?
Ik lees hier nogal wat mensen die kritische mensen graag willen wegzetten als racistisch of xenofobe figuren, om ze zo het zwijgen op te leggen.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:15:53 #194
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156570403
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:09 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

[..]

Het kan zijn dat de angsten niet eens realistisch zijn, maar dat doet er niet toe.
Mensen vergeten vaak dat vele van deze vluchtelingen trauma's hebben, dat ze al heel veel nare dingen hebben meegemaakt en dat die angst daarop is gebaseerd.
Dus om dan wat deuren neer te zetten die op slot kunnen lijkt mij geen overbodige luxe.

Het is grappig om te zien hoe mensen deze vluchtelingen proberen te demoniseren, dat het geen mensen zijn met gevoelens, angsten, trauma's, fouten en onwetendheid.
Dat wij als bevolking verwachten dat ze zich meteen allemaal stuk voor stuk voorbeeldig gaan gedragen zonder ook maar iets te wensen is onrealistisch en naar mijn inziens, onmenselijk.

Mensen behandelen ze als oorlogsmisdadigers, niet als vluchtelingen.
Het zijn goudzoekers, niet mensen die een beter leven willen voor zichzelf en hun gezin.
Het zijn profiteurs, niet mensen die weer een leven voor zichzelf willen opbouwen.

Ik begrijp dat niet, en als ik dat kenbaar maak ben ik naïef, steek ik mijn kop in het zand en ben ik een landverrader, want je moet wel collectief tegen deze vluchtelingen zijn die ons land naar de klote gaat helpen, toch?

Ja, er zullen ook slechte tussen zitten, en daar moeten we ook mee dealen, maar de meerderheid wil gewoon een beter leven, niks meer en niks minder.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:18:46 #195
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156570471
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Weet je wat nou zo fucking grappig is? Als ik in dit topic zoek op "bek houden" ben jij de allereerste die deze term bezigt, en dat consequent blijft doen. NIEMAND anders gebruikt die term. Wat vind je hier nou zelf van?
och ik bezig geen taal als varken, hond en afvoeren naar auswitch, noch ben ik uber grappig om er chirurgen bij te halen. Hypocriet figuur
pi_156570475
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:15 schreef snakelady het volgende:

[..]

Het kan zijn dat de angsten niet eens realistisch zijn, maar dat doet er niet toe.
Mensen vergeten vaak dat vele van deze vluchtelingen trauma's hebben, dat ze al heel veel nare dingen hebben meegemaakt en dat die angst daarop is gebaseerd.
Dus om dan wat deuren neer te zetten die op slot kunnen lijkt mij geen overbodige luxe.

Het is grappig om te zien hoe mensen deze vluchtelingen proberen te demoniseren, dat het geen mensen zijn met gevoelens, angsten, trauma's, fouten en onwetendheid.
Dat wij als bevolking verwachten dat ze zich meteen allemaal stuk voor stuk voorbeeldig gaan gedragen zonder ook maar iets te wensen is onrealistisch en naar mijn inziens, onmenselijk.

Mensen behandelen ze als oorlogsmisdadigers, niet als vluchtelingen.
Het zijn goudzoekers, niet mensen die een beter leven willen voor zichzelf en hun gezin.
Het zijn profiteurs, niet mensen die weer een leven voor zichzelf willen opbouwen.

Ik begrijp dat niet, en als ik dat kenbaar maak ben ik naïef, steek ik mijn kop in het zand en ben ik ene landverrader, want je moet wel collectief tegen deze vluchtelingen zijn die ons land naar de klote gaat helpen, toch?

Ja, er zullen ook slechte tussen zitten, en daar moeten we ook mee dealen, maar de meerderheid wil gewoon een beter leven, niks meer en niks minder.
Deze migranten hebben inderdaad al prima door dat je in Nederland flink kan zeiken, en dat het vaak helpt ook.

Ze zijn niet voor niets duizenden kilometers gereisd. Dat huis en die uitkering komen vanzelf, in die zin houden we het probleem, als Nederland, zelf in stand.
pi_156570483
.

[ Bericht 99% gewijzigd door opgebaarde op 03-10-2015 14:20:32 ]
pi_156570491
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:18 schreef Re het volgende:

[..]

och ik bezig geen taal als varken, hond en afvoeren naar auswitch, noch ben ik uber grappig om er chirurgen bij te halen. Hypocriet figuur
Ik zoek op alle drie die woorden in dit topic en je bent WEDEROM de eerste die die woorden gebruikt, ik gebruik ze namelijk niet. Blijf vooral jezelf zo voor schut zetten.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2015 14:21:17 ]
pi_156570517
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik lees hier nogal wat mensen die kritische mensen graag willen wegzetten als racistisch of xenofobe figuren, om ze zo het zwijgen op te leggen.
Ik zie niet in waarom het wegzetten als racistisch of xenofobe figuren iemand monddood zou maken.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:22:43 #200
78780 deedeetee
pi_156570529
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Min hond slaapt overal, vanochtend op een stretcher in een tent :P Maar die is dan ook keurig opgevoed en past zich gemakkelijk aan :Y

pi_156570531
Het lastige is dat het bijna lijkt alsof je als asielzoeker beter in vreemdelingendetentie kan geraken dan in een normale opvang.... Geen deur, geen verwarming en 8 mensen op 1 kamer is natuurlijk gewoon niet echt tof.
pi_156570543
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:22 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom het wegzetten als racistisch of xenofobe figuren iemand monddood zou maken.
"Ik vermoed dat jij Hitler een fantastische man vond, maar dat doet niks af aan je mening".

Je snapt zelf niet hoe die redenatie iemand kan beschadigen?
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:24:12 #203
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156570558
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik zoek op alle drie die woorden in dit topic en je bent WEDEROM de eerste die die woorden gebruikt. Blijf vooral jezelf zo voor schut zetten.
excuus, jij kunt de weggehaalde posts niet zien waar dit soort taal werd gebezigd, dat er dan wat van mij blijft staan Was als reactie op die posts voordat ze gedelete werden. Maar je denigrerende referenties naar chirurgen Is batuurlijk helemaal top
pi_156570568
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik zoek op alle drie die woorden in dit topic en je bent WEDEROM de eerste die die woorden gebruikt, ik gebruik ze namelijk niet. Blijf vooral jezelf zo voor schut zetten.

En je hebt het bekende Scorpio-dolgedraaide-50-minuten. Veel plezier er mee man, erg proper
pi_156570573
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:22 schreef Fides het volgende:
Het lastige is dat het bijna lijkt alsof je als asielzoeker beter in vreemdelingendetentie kan geraken dan in een normale opvang.... Geen deur, geen verwarming en 8 mensen op 1 kamer is natuurlijk gewoon niet echt tof.
Dit zijn dan ook geen asielzoekers, aangezien ze een stuk of 5 a 6 veilige Westerse landen zijn door gekomen alvorens hier te komen. Het zijn immigranten.
pi_156570582
quote:

[..]

En zodra dat moment gepasseerd is ga je andere dingen willen.
pi_156570594
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:24 schreef Re het volgende:

[..]

excuus, jij kunt de weggehaalde posts niet zien waar dit soort taal werd gebezigd, dat er dan wat van mij blijft staan Was als reactie op die posts voordat ze gedelete werden. Maar je denigrerende referenties naar chirurgen Is batuurlijk helemaal top
Beetje herkauwd wel.
pi_156570596
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:24 schreef Re het volgende:

[..]

Die 'denigrerende' opmerking is dezelfde opmerking als die de COA baas ons op de mouw spelde 2 weken geleden: er zouden uitsluitend hoogopgeleide immigranten hierheen komen die onze economie zouden versterken. Begrijp ik uit jouw woorden dat deze man gelogen heeft? Of vind je dat deze man ook denigrerend was over de immigranten die hierheen kwamen door ze consequent weg te zetten als hoogopgeleid?
pi_156570597
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dit zijn dan ook geen asielzoekers, aangezien ze een stuk of 5 a 6 veilige Westerse landen zijn door gekomen alvorens hier te komen. Het zijn immigranten.
Helaas ziet de politiek dat niet in. Vluchtelingen worden in onze samenleving best wel in de watten gelegd. Gratis opvang, daarna uitkering en voorrang op een huurwoning.
pi_156570598
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:25 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

En zodra dat moment gepasseerd is ga je andere dingen willen.
Ja, maar dan ben je geen vluchteling meer, maar een migrant
pi_156570604
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

"Ik vermoed dat jij Hitler een fantastische man vond, maar dat doet niks af aan je mening".

Je snapt zelf niet hoe die redenatie iemand kan beschadigen?
Natuurlijk niet, als iemand iets schrijft kan die persoon alleen door zijn eigen schrijfsels beschadigd worden. Een ander kan wel domme teksten schrijven en iemand proberen te beledigen maar die maakt alleen zichzelf belachelijk.
pi_156570617
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:26 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, als iemand iets schrijft kan die persoon alleen door zijn eigen schrijfsels beschadigd worden. Een ander kan wel domme teksten schrijven en iemand proberen te beledigen maar die maakt alleen zichzelf belachelijk.
Oké. Volkert.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:28:12 #213
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156570633
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:19 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Deze migranten hebben inderdaad al prima door dat je in Nederland flink kan zeiken, en dat het vaak helpt ook.

Ze zijn niet voor niets duizenden kilometers gereisd. Dat huis en die uitkering komen vanzelf, in die zin houden we het probleem, als Nederland, zelf in stand.
Maar een huis en inkomen is toch ook een eerste levensbehoefte? Waarom denken dat deze mensen geen onderdak en inkomen verdienen? Nee, ze willen niet jarenlang met 10.000 in een tentenkamp zitten waar ruimte is voor 500 mensen, waar geen elektra of stromend water is de helft van de tijd, waar je niet mag werken en waar kinderen niet naar school kunnen.

Waarom vinden mensen het zo vreemd dat ze dan liever naar een land gaan waar ze wel een menswaardig bestaan kunnen hebben, zoals ze dat gewend waren voor er oorlog uitbrak.
pi_156570636
quote:

[..]

Omdat ze er voor kiezen om hier asiel aan te vragen ipv in Duitsland of Oostenrijk zijn het geen asielzoekers meer?
pi_156570641
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Oké. Volkert.
Dank je voor het uitstekende voorbeeld.
pi_156570651
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:26 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Ja, maar dan ben je geen vluchteling meer, maar een migrant
Ik doelde op Maslow. Behoeften hebben, dingen verlangen. Weet je wel.
pi_156570669
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:28 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik doelde op Maslow. Behoeften hebben, dingen verlangen. Weet je wel.
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:11 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Ja, je mag zoveel wensen en eisen hebben, maar dat betekent niet dat die op korte termijn ook reëel zijn.
pi_156570670
quote:

[..]

Daarom breiden wij de EU en als gevolg de grenzen zo graag uit, dan is de ellende verder van huis. En dan begrijpt de burger niet waarom Brussel Turkije bij de EU wilt :s)
Sta jij achter je posting? Is dat jouw mening want ik lees die koek wel vaker en dat is wel typisch asociaal rijkeluis gepraat wat wij west Europa prediken.
pi_156570672
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:28 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar een huis en inkomen is toch ook een eerste levensbehoefte? Waarom denken dat deze mensen geen onderdak en inkomen verdienen? Nee, ze willen niet jarenlang met 10.000 in een tentenkamp zitten waar ruimte is voor 500 mensen, waar geen elektra of stromend water is de helft van de tijd, waar je niet mag werken en waar kinderen niet naar school kunnen.

Waarom vinden mensen het zo vreemd dat ze dan liever naar een land gaan waar ze wel een menswaardig bestaan kunnen hebben, zoals ze dat gewend waren voor er oorlog uitbrak.
Het is niet vreemd dat ze naar een land gaan waar het leven het makkelijkst is. Dat kan ik me ook voorstellen dat je dat doet. Maar het is toch niet vreemd dat mensen dat niet willen. Dat de meeste landen dat ook niet toestaan.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:30:32 #220
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156570677
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Die 'denigrerende' opmerking is dezelfde opmerking als die de COA baas ons op de mouw spelde 2 weken geleden: er zouden uitsluitend hoogopgeleide immigranten hierheen komen die onze economie zouden versterken. Begrijp ik uit jouw woorden dat deze man gelogen heeft? Of vind je dat deze man ook denigrerend was over de immigranten die hierheen kwamen door ze consequent weg te zetten als hoogopgeleid?
een chirurg mag niet zeuren over privacy van zijn vrouw en kinderen? En verder boeIt het niet zo veel eigenlijk, er komt genoeg binnen vanuit andere landen. Het wordt wat vermoeiend
pi_156570683
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:28 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik wil ook binnen 48 uur een Ferrari met gouden stoelen, maar erg realistisch is het niet om te denken dat ik dat binnen 2 dagen ga krijgen. Daarnaast gaat het hier om mensen die na 1(!) blik op een kamp direct rechtsomkeert maakten, zonder er een voet binnen te hebben gezet. Dat is van een andere orde, denk je niet?

quote:
Pardon? Je gaat toch niet met droge ogen beweren dat de tentenkampen die je hierboven ziet mensonwaardig zijn?
pi_156570701
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:30 schreef Re het volgende:

[..]

een chirurg mag niet zeuren over privacy van zijn vrouw en kinderen? En verder boeIt het niet zo veel eigenlijk, er komt genoeg binnen vanuit andere landen. Het wordt wat vermoeiend
Geconfronteerd worden met bullshituitspraken die door dit soort lui als de COA baas zijn gedaan is inderdaad vermoeiend. Dat maakt namelijk de verdediging van de komst van deze immigranten nogal lastig.
pi_156570721
Als ze nou slim zijn voeren ze de sharia nog even in, dan kunnen ze namelijk privacy gewoon afdwingen. En sex met vrouwen. En meer van zulke dingen.

http://nieuws.tpo.nl/2015(...)inmiddels-de-sharia/
pi_156570723
quote:

[..]

Dit zijn dan ook geen asielzoekers, aangezien ze een stuk of 5 a 6 veilige Westerse landen zijn door gekomen alvorens hier te komen. Het zijn illegale immigranten.
Fixed. Geen dank. Oprotten met dat volk.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_156570729
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:26 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Helaas ziet de politiek dat niet in. Vluchtelingen worden in onze samenleving best wel in de watten gelegd. Gratis opvang, daarna uitkering en voorrang op een huurwoning.
Ben je jaloers op mensen die in een tentenkamp moeten wonen?
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:34:12 #226
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156570737
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:32 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Geconfronteerd worden met bullshituitspraken die door dit soort lui als de COA baas zijn gedaan is inderdaad vermoeiend. Dat maakt namelijk de verdediging van de komst van deze immigranten nogal lastig.
ja en ze lollig steeds zo blijven noemen Is net zo constructief kleutergedrag
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:35:35 #227
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156570760
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik wil ook binnen 48 uur een Ferrari met gouden stoelen, maar erg realistisch is het niet om te denken dat ik dat binnen 2 dagen ga krijgen. Daarnaast gaat het hier om mensen die na 1(!) blik op een kamp direct rechtsomkeert maakten, zonder er een voet binnen te hebben gezet. Dat is van een andere orde, denk je niet?
Als je ze eerst op een locatie hebt zitten waar ze het goed hebben, ze daar weghaalt en ze op een locatie zet waar het beduidend minder goed is kan ik mij voorstellen dat sommige gaan klagen ja.

quote:
[..]

Pardon? Je gaat toch niet met droge ogen beweren dat de tentenkampen die je hierboven ziet mensonwaardig zijn?
Nee, maar wel de tentenkampen in bv Turkije en Libanon, en dat ''veilig'' dus niet voldoende is en dat ze daarom ineens naar goudzoekers zijn gedegradeerd in plaats van dat ze vluchtelingen zijn.
pi_156570790
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:33 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ben je jaloers op mensen die in een tentenkamp moeten wonen?
Ik zou niet willen ruilen, maar vind het gezeik van deze asielzoekers gewoon onbeschoft.

Vind het een behoorlijk tentenkamp. Wandjes erin, bedden, kasten, doucheruimtes, toiletten.

Een immigrant uit een willekeurig land krijgt het niet.
pi_156570791
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:28 schreef Fides het volgende:

[..]

Omdat ze er voor kiezen om hier asiel aan te vragen ipv in Duitsland of Oostenrijk zijn het geen asielzoekers meer?
Het zijn ook in Duitsland of Oostenrijk al geen asielzoekers meer. De afspraak is dat men zich in het eerste land waar ze binnen komen zich laten registreren. Vanaf dan kunnen ze asiel in een ander land aanvragen en zijn ze asielzoekers ja.

In Duitsland en Oostenrijk zijn het gewoon illegale asielzoekers/migranten, want het overgrote deel heeft zich niet laten registreren. Dus ze zijn illegaal. Meer kan je daar niet van maken.
pi_156570793
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:35 schreef snakelady het volgende:

[..]

Als je ze eerst op een locatie hebt zitten waar ze het goed hebben, ze daar weghaalt en ze op ene locatie zet waar het beduidend minder goed is kan ik mij voorstellen dat sommige gaan klagen ja.
Je gaat niet in op het feit dat de eisen van deze mensen domweg onrealistisch zijn na een verblijf van een paar dagen in Nederland.

quote:
Nee, maar wel de tentenkampen in bv Turkije en Libanon, en dat ''veilig'' dus niet voldoende is en dat ze daarom ineens maar goudzoekers zijn gedegradeerd zin plaats van dat ze vluchtelingen zijn.
Bedankt, maar daar hebben we het hier totaal niet over. We hebben het over mensen die een behoorlijk tentenkamp in Nederland te min vinden voor zichzelf.
pi_156570847
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik zou niet willen ruilen, maar vind het zeiken van deze asielzoekers gewoon onbeschoft.

Vind het een behoorlijk tentenkamp. Wandjes erin. Bedden, kasten, doucheruimtes, toiletten.

Een immigrant uit een willekeurig land krijgt het niet.
Ligt er helemaal aan wat de verwachtingen zijn en wat het doel van de opvang is. Als die mensen er komen en ze denken er jaren te moeten wonen denk ik dat ze terecht meteen weer vertrekken. Het is niet zo eenvoudig om een goed oordeel te vormen.

Duidelijk is wel dat er veel te weinig goede opvangplekken zijn en ook nu nog weinig concrete plannen bestaan om huizen te bouwen in de sociale woningbouw, men wil de problemen blijkbaar ook niet oplossen.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:40:55 #232
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156570853
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je gaat niet in op het feit dat de eisen van deze mensen domweg onrealistisch zijn na een verblijf van een paar dagen in Nederland.

[..]

Bedankt, maar daar hebben we het hier totaal niet over. We hebben het over mensen die een behoorlijk tentenkamp in Nederland te min vinden voor zichzelf.
maar stel dat ze ergens wat beter onderdak hebben gevonden, bij familie etc. moeten ze dan weer terug het kamp in? Is het verplicht?
pi_156570855
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:34 schreef Re het volgende:

[..]

ja en ze lollig steeds zo blijven noemen Is net zo constructief kleutergedrag
Hoezo? Ik benoem gewoon keer op keer de discrepantie tussen de geschetste beelden uit de media en de daadwerkelijke berichten die ons bereiken. Dat is juist super constructief; hoe eerder de propaganda van de asielzoekersmafia uit de hoofden van de mensen gaat hoe eerder we eens concreet naar een oplossing kunnen gaan kijken.
pi_156570862
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:40 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ligt er helemaal aan wat de verwachtingen zijn en wat het doel van de opvang is. Als die mensen er komen en ze denken er jaren te moeten wonen denk ik dat ze terecht meteen weer vertrekken. Het is niet zo eenvoudig om een goed oordeel te vormen.

Duidelijk is wel dat er veel te weinig goede opvangplekken zijn en ook nu nog weinig concrete plannen bestaan om huizen te bouwen in de sociale woningbouw, men wil de problemen blijkbaar ook niet oplossen.
Problemen. Het zijn fucking gelukszoekers die van alles eisen. Dat zijn geen problemen.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:41:42 #235
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156570867
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:37 schreef Geralt het volgende:

[..]

Het zijn ook in Duitsland of Oostenrijk al geen asielzoekers meer. De afspraak is dat men zich in het eerste land waar ze binnen komen zich laten registreren. Vanaf dan kunnen ze asiel in een ander land aanvragen en zijn ze asielzoekers ja.

In Duitsland en Oostenrijk zijn het gewoon illegale asielzoekers/migranten, want het overgrote deel heeft zich niet laten registreren. Dus ze zijn illegaal. Meer kan je daar niet van maken.
En dat registreren kan vaak op zijn vroegst in 2017 en in veel gevallen pas in 2020,tussentijds zitten ze dus in te krappe vluchtelingenkampen waar kinderen niet naar school kunnen, ze niet mogen werken en in veel gevallen het kamp niet eens mogen verlaten zonder toestemming.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:42:29 #236
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156570887
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]

[..]

Degene waar ik op reageerde had het daar wel over. :')
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:42:32 #237
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_156570888
quote:
6s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 09:54 schreef Re het volgende:
Ik heb een melding gedaan van vulgair taalgebruik. Gelieve niet zulke woorden gebruiken in de toekomst anders moeten we je bannereren. Dat willen we ook niet, he. Dit is een familie-vriendelijke omgeving voor de users en zulk taalgebruik is niet welkom :)

Bij voorbaat dank
graag op anoniem
pi_156570896
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:40 schreef Re het volgende:

[..]

maar stel dat ze ergens wat beter onderdak hebben gevonden, bij familie etc. moeten ze dan weer terug het kamp in? Is het verplicht?
Dat ligt er maar net aan of je geregistreerd bent. Het lijkt me voor de opvang en verwerking van illegale immigranten beter als ze zich in de procedure bevinden waarbij er zicht is op hen door de COA. Een kamp uitwandelen als illegale niet-geregisteerde immigrant en dan onderdak ergens anders vinden lijkt me je zaak geen goed doen.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:42:55 #239
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156570899
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hoezo? Ik benoem gewoon keer op keer de discrepantie tussen de geschetste beelden uit de media en de daadwerkelijke berichten die ons bereiken. Dat is juist super constructief; hoe eerder de propaganda van de asielzoekersmafia uit de hoofden van de mensen gaat hoe eerder we eens concreet naar een oplossing kunnen gaan kijken.
dus 1 iemand zegt dit en dus zijn alle asielzoekers overal maar dat.... ja dat is gewoon kleutergedrag, prima verder hoor daar niet van

en ik zie graag de specifieke uitspraak dat alle asielzoekers hoogopgeleid zijn
pi_156570903
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:41 schreef snakelady het volgende:

[..]

En dat registreren kan vaak op zijn vroegst in 2017 en in veel gevallen pas in 2020,tussentijds zitten ze dus in te krappe vluchtelingenkampen waar kinderen niet naar school kunnen, ze niet mogen werken en in veel gevallen het kamp niet eens mogen verlaten zonder toestemming.
Als het ze niet bevalt dan blijven ze maar in hun eigen land. :)
pi_156570912
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:41 schreef snakelady het volgende:

[..]

Hoe kom je bij die data?
pi_156570918
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:41 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Problemen. Het zijn fucking gelukszoekers die van alles eisen. Dat zijn geen problemen.
Eisen stellen doen al die Nederlandse gelukszoekers ook, dan kun je ook zeggen dat al hun klachten geen problemen zijn.
pi_156570937
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:42 schreef Scorpie het volgende:
Het lijkt me voor de opvang en verwerking van illegale immigranten beter als ze zich in de procedure bevinden waarbij er zicht is op hen door de COA.
Persoonlijk lijkt het mij stukken beter om illegalen gewoon buiten te flikkeren. Ze zijn illegaal.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:44:17 #244
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156570938
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat ligt er maar net aan of je geregistreerd bent. Het lijkt me voor de opvang en verwerking van illegale immigranten beter als ze zich in de procedure bevinden waarbij er zicht is op hen door de COA. Een kamp uitwandelen als illegale niet-geregisteerde immigrant en dan onderdak ergens anders vinden lijkt me je zaak geen goed doen.
illegaal? oh je noemt ze zo omdat je ze geen asielzoeker vindt... nee ok
pi_156570957
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:42 schreef Re het volgende:

[..]

dus 1 iemand zegt dit en dus zijn alle asielzoekers overal maar dat.... ja dat is gewoon kleutergedrag, prima verder hoor daar niet van

en ik zie graag de specifieke uitspraak dat alle asielzoekers hoogopgeleid zijn
'1 iemand', je hebt het over het hoofd van de fucking organisatie die over asielzoekers gaat. DE instantie waarbij je mag verwachten dat ze hun shit op orde hebben, inzicht hebben in de stromen en de verwerking daarvan. Als die iets roepen mag je er toch godverdomme wel vanuit gaan dat ze weten wat ze roepen, of niet soms :D
pi_156570976
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:44 schreef Re het volgende:

[..]

illegaal? oh je noemt ze zo omdat je ze geen asielzoeker vindt... nee ok
Ze ZIJN geen asielzoeker, ze zijn illegale immigranten. Asielzoekers horen in het eerste land van de EU aanvraag te doen, doen ze dat niet zijn het illegale immigranten . Dat heb ik niet besloten hè, dat is de EU wet- en regelgeving.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2015 14:46:19 ]
pi_156570997
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:44 schreef Geralt het volgende:

[..]

Persoonlijk lijkt het mij stukken beter om illegalen gewoon buiten te flikkeren. Ze zijn illegaal.
Dat zou de uitkomst van hun procedure moeten zijn.
pi_156570998
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ze ZIJN geen asielzoeker, ze zijn illegale immigranten. Asielzoekers horen in het eerste land van de EU aanvraag te doen, doen ze dat niet zijn het illegale immigranten .
Zodra iemand hier een asielaanvraag doet is zo iemand niet illegaal.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:46:53 #249
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156571001
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:43 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik denk dat hun voorkeur daar ook had gelegen, mits er geen oorlog was geweest.
Maar dit is het punt dus inderdaad wat ik wilde maken, je vlucht je land uit voor oorlog en dan heb je spontaan geen menselijke rechten meer volgens vele Nederlanders, dan mag je niet klagen en moet je maar nemen wat je krijgt, ook al is dat geen bestaan.
En als je dan verder gaat Europa in om er voor te zorgen dat je kinderen op zijn minst een opleiding krijgen en je zelf kan werken en voor je gezin kan zorgen ben je een goudzoeker en ben je verwend en ben je niet realistisch bezig.
pi_156571022
Kinderen? Gezin?

Kijk eens om je heen man. Het gros heeft zijn vrouw en kinderen keihard achtergelaten daar.

pi_156571024
quote:

[..]

Ze ZIJN geen asielzoeker, ze zijn illegale immigranten. Asielzoekers horen in het eerste land van de EU aanvraag te doen, doen ze dat niet zijn het illegale immigranten . Dat heb ik niet besloten hè, dat is de EU wet- en regelgeving.
EU-regelgeving die al niet meer gebruikt wordt. Net als dat migranten die keer op keer een ''nee'' te horen gekregen hebben opeens mogen blijven omdat ze 'geworteld' zijn.

Nederland is het politiek correctste jongetje van de klas.
pi_156571032
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:46 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik denk dat hun voorkeur daar ook had gelegen, mits er geen oorlog was geweest.
Maar dit is het punt dus inderdaad wat ik wilde maken, je vlucht je land uit voor oorlog en dan heb je spontaan geen menselijke rechten meer volgens vele Nederlanders, dan mag je niet klagen en moet je maar nemen wat je krijgt, ook al is dat geen bestaan.
En als je dan verder gaat Europa in om er voor te zorgen dat je kinderen op zijn minst een opleiding krijgen en je zelf kan werken en voor je gezin kan zorgen ben je een goudzoeker en ben je verwend en ben je niet realistisch bezig.
Dit gaat slechts voor 1/3e van de asielzoekers op. Slechts 1/3e is namelijk Syrier. De rest komt uit omliggende landen waar geen oorlog is.

Daarnaast is 90% man, en zijn er slechts een paar kinderen. Je kan dus spreken van een vertekend beeld; gezinnen komen nauwelijks voor in de procedure.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2015 14:49:09 ]
pi_156571038
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:33 schreef Scorpie het volgende:
Als ze nou slim zijn voeren ze de sharia nog even in, dan kunnen ze namelijk privacy gewoon afdwingen. En sex met vrouwen. En meer van zulke dingen.

http://nieuws.tpo.nl/2015(...)inmiddels-de-sharia/
Goede bron voor een atheïst.

_O-
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:49:24 #254
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156571050
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hoe kom je bij die data?
Andere bronnen dan de Telegraaf.

Maar als je dit kijkt wordt het je allemaal duidelijk uitgelegd.

pi_156571051
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:48 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

_O-
Ja, wel mooi dat ineens zelfs het RD als legitieme bron wordt gezien.
pi_156571055
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:48 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

_O-
Ad Hominem door een moslima. Altijd mooi.
pi_156571079
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, wel mooi dat ineens zelfs het RD als legitieme bron wordt gezien.
En nog 1. Kijk ze eens gaan.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:50:19 #258
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156571080
quote:

[..]

ja ja, en we hebben ook besloten er een aantal op te nemen...
pi_156571094
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:43 schreef Geralt het volgende:

[..]

Wat was jouw vorige nickname ook alweer?
pi_156571095
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En nog 1. Kijk ze eens gaan.
Dat is geen ad hominem, maar toch leuk geprobeerd.
pi_156571102
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:50 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat was jouw vorige nickname ook alweer?
Dat doet er toch totaal niet toe?
pi_156571115
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:50 schreef Re het volgende:

[..]

7000ja die zijn al lang binnen
pi_156571122
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:50 schreef Re het volgende:

[..]

Als je met 'we' op de EU doelt, dan heb je gelijk.
pi_156571145
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is geen ad hominem, maar toch leuk geprobeerd.
Natuurlijk wel, het RD afserveren omdat het het RD is is een typische Ad Hominem. Je bent overduidelijk van mening dat het RD geen goede bron is, zonder dat je ingaat op de inhoud. Leuk geprobeerd, dat wel.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:54:00 #266
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156571165
quote:
13s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:48 schreef Geralt het volgende:
Kinderen? Gezin?

Kijk eens om je heen man. Het gros heeft zijn vrouw en kinderen keihard achtergelaten daar.

Ja klopt, maar weet jij ook waarom?
Een week terug heb ik een Syrische man gesproken en die heeft het mij uitgelegd, veel mannen zijn alleen omdat hun familie bv in Turkije of Libanon zitten, daar is het relatief veilig ( alleen kan je er geen toekomst opbouwen), in ieder geval veiliger dan de oversteek maken.
Dus de mannen gaan eerst alleen , als ze eenmaal in een land zitten waar ze een goed bestaan op kunnen bouwen laten ze familieleden overkomen ivm gezinshereniging, dan kan de familie dus veilig met het vliegtuig komen.
pi_156571169
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, het RD afserveren omdat het het RD is is een typische Ad Hominem. Je bent overduidelijk van mening dat het RD geen goede bron is, zonder dat je ingaat op de inhoud. Leuk geprobeerd, dat wel.
De inhoud is een mening van een dominee die nergens op slaat want in asielzoekerscentra in Duitsland geldt de Duitse wet en niet de sharia.
pi_156571180
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:49 schreef snakelady het volgende:

[..]

Andere bronnen dan de Telegraaf.

Maar als je dit kijkt wordt het je allemaal duidelijk uitgelegd.

Ik heb het waarschijnlijk gemist, maar ik hoor hem niet over 2017 en 2020 praten. Heb je een tijdsfragment?
pi_156571207
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominem

Ik trek je bron in twijfel.
Je trekt niks in twijfel. Je maakt de bron belachelijk. Althans, dat probeer je, en je faalt erin.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2015 14:56:24 ]
pi_156571227
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je trekt niks in twijfel. Je maakt de bron belachelijk.
De opmerking dat "zelfs het RD als legitieme bron wordt gezien" lees je niet als het in twijfel rekken van het RD? Wow.
pi_156571241
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ad Hominem door een moslima. Altijd mooi.
Mij zie je geen bron gebruiken van partijen waar ik niet in geloof. Als je toch linkt, link dan iets objectiefs ipv dit of de Telegraaf.
pi_156571277
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:58 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Mij zie je geen bron gebruiken van partijen waar ik niet in geloof.
Lekker fucking boeiend waar ik wel en niet in geloof en welke bronnen ik dan zou mogen gebruiken. Ben je wel helemaal lekker?

quote:
Als je toch linkt, link dan iets objectiefs ipv dit of de Telegraaf.
Alsof er een bron is waarbij jij op magische wijze opeens zou geloven dat dit zo zou zijn. Je zou er met je eigen neus ingeduwd moeten worden voordat je erkent dat je fout zou zitten.

Daarnaast is het nogal raar dat je blèrt om objectieve bronnen maar hierboven zegt dat je zelf alleen maar bronnen zou gebruiken waar je in zou geloven.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2015 15:01:26 ]
pi_156571305
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Lekker fucking boeiend waar ik wel en niet in geloof en welke bronnen ik dan zou mogen gebruiken. Ben je wel helemaal lekker?

[..]

Alsof er een bron is waarbij jij op magische wijze opeens zou geloven dat dit zo zou zijn. Je zou er met je eigen neus ingeduwd moeten worden voordat je erkent dat je fout zou zitten.
Je linkt naar een dominee. Datgene waar je half op kotst. Hypocriet.

Daarnaast ken je mijn mening hier niet over. Ik lach je uit om je bron.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 15:02:29 #274
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156571318
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik heb het waarschijnlijk gemist, maar ik hoor hem niet over 2017 en 2020 praten. Heb je een tijdsfragment?
pi_156571325
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je trekt niks in twijfel. Je maakt de bron belachelijk. Althans, dat probeer je, en je faalt erin.
Nee. Jij faalt. Zoek even naar een objectieve bron. Ik weet dat het te vinden is.
pi_156571354
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:02 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Je linkt naar een dominee. Datgene waar je half op kotst. Hypocriet.
Haha, wat? Waarom zou ik op dominee's kotsen? Omdat ik atheïst ben? Misschien dat in jouw zo geliefde religie er haat gepredikt wordt jegens andersdenken of gelovigen van een andere stroming, zo rol ik niet, dus het slaat echt als een tang op een varken wat je allemaal roept.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 15:04:20 #277
444982 okedoei
No pain no gain
pi_156571357
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 07:01 schreef brojo het volgende:

[..]

Hoe staat de wind vandaag?
Nou, het is hier behoorlijk stormig. Ik wilde net wat donuts gaan halen maar laat maar zitten.
pi_156571387
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Haha, wat? Waarom zou ik op dominee's kotsen? Omdat ik atheïst ben? Misschien dat in jouw zo geliefde religie er haat gepredikt wordt jegens andersdenken of gelovigen van een andere stroming, zo rol ik niet, dus het slaat echt als een tang op een varken wat je allemaal roept.
Geen zin on te zoeken naar een van je blabla quotes.
Maar nee. Zo rol jij niet nee. Grote bek hier, op straat ren je weg. zo rol jij.
pi_156571388
quote:
Oke, dus de Turkse en Griekse bureaucratie waarin mensen zich pas over 1.5 jaar mogen registreren is reden om mensen hier maar alles te geven wat ze willen omdat ze dingen eisen? Of hoe moet ik die stelling precies zien?
pi_156571413
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:02 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Nee. Jij faalt. Zoek even naar een objectieve bron. Ik weet dat het te vinden is.
Waarschijnlijk niet, want alleen het RD rept er over.
pi_156571416
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:05 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Geen zin on te zoeken naar een van je blabla quotes.
Maar nee. Zo rol jij niet nee. Grote bek hier, op straat ren je weg. zo rol jij.
_O-

Je bent nu prima bezig met persoonlijke aanvallen en offtopic geneuzel. Ik neem dus maar aan dat je inhoudelijk afgehaakt bent. Mocht je nog meer willen flamen en willen schelden, doe maar lekker in DM of PM.
pi_156571506
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waarom zou je een bron serieus nemen die dit soort teksten publiceert?

quote:
De muziek is nogal experimenteel, soms mysterieus, vaak wat dromerig, soms meer opzwepend. Wat ze allemaal gemeen hebben is dat ze horen bij een wereld die los is van God. We moeten goed beseffen dat de wereld ons telkens wil verleiden om onze aandacht te richten op andere dingen dan Christus en onze toekomst met Hem. Dubstep is daarin niet anders.
quote:
En ja, je kon er op wachten: het laatste nieuws rond Boer zoekt vrouw is dat sommige boeren juist een man zoeken. Bij boer Willem mochten onlangs drie kerels logeren: Jacob, Jurjen en Klaas. Hij denkt dat de heren zich goed zullen vermaken op zijn bedrijf, vertelt de website.

Zo worden wekelijks 4 miljoen mensen gehersenspoeld in een duivelse strategie het huwelijk te ondermijnen. Eerst door kijkers wijs te maken dat je de beste levenspartner vindt via een soort ratrace en daarna door de indruk te wekken dat het volstrekt normaal is dat je als man een andere man zoekt om je leven mee te delen.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 15:14:10 #283
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156571572
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Oke, dus de Turkse en Griekse bureaucratie waarin mensen zich pas over 1.5 jaar mogen registreren is reden om mensen hier maar alles te geven wat ze willen omdat ze dingen eisen? Of hoe moet ik die stelling precies zien?
Dat je niet kan verwachten dat mensen jaren wachten (zelfs maanden is al te veel) met het opbouwen van een bestaan en in de tussen tijd in overvolle opvangcentra's zitten (vele hebben ruimte voor 500 mensen en er zitten er 10.000den) waar ze geen medische hulp krijgen, waar kinderen niet naar school kunnen, waar mensen niet kunnen werken, waar 1 toilet is per 50 mensen en ze dus hele dagen, dag in dag uit moeten verblijven.

De man waar ik het over had eerder, zijn vrouw is chronisch ziek, ze kan de oversteek dus niet maken, hij probeert naar Zweden te komen waar ze weten dat zijn vrouw dan met het vliegtuig mag komen en de medische hulp krijgt die ze nodig heeft.
Hoe moet voor hem zijn om als een goudzoeker bestempeld te worden en ook als zodanig behandeld te worden?
pi_156571596
Is dit ineens het vluchtelingenforum geworden of zo gezien het aantal topics dat hierover gaat ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_156571642
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:14 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat je niet kan verwachten dat mensen jaren wachten (zelfs maanden is al te veel) met het opbouwen van een bestaan en in de tussen tijd in overvolle opvangcentra's zitten (vele hebben ruimte voor 500 mensen en er zitten er 10.000den) waar ze geen medische hulp krijgen, waar kinderen niet naar school kunnen, waar mensen niet kunnen werken, waar 1 toilet is per 50 mensen en ze dus hele dagen, dag in dag uit moeten verblijven.

De man waar ik het over had eerder, zijn vrouw is chronisch ziek, ze kan de oversteek dus niet maken, hij probeert naar Zweden te komen waar ze weten dat zijn vrouw dan met het vliegtuig mag komen en de medische hulp krijgt die ze nodig heeft.
Hoe moet voor hem zijn om als een goudzoeker bestempeld te worden en ook als zodanig behandeld te worden?
Hij is toch ook een goudzoeker? Hij zoekt een land waar zijn vrouw gratis kan worden geholpen.
pi_156571661
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

[..]

Als ik zo zou redeneren zou de islam en het christendom beiden niet serieus te nemen zijn.
pi_156571677
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:19 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als ik zo zou redeneren zou de islam en het christendom beiden niet serieus te nemen zijn.
Huh? Ik heb het over de bron die wordt aangehaald.
pi_156571711
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

[..]

Nee gekkie. Ik ben persoonlijk aan het doen. Ligt echt niet aan zijn bron.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 15:22:46 #289
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156571737
quote:
5s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hij is toch ook een goudzoeker? Hij zoekt een land waar zijn vrouw gratis kan worden geholpen.
Ben je dan al een goudzoeker? Als je je vrouw wil redden?

Dan is de drempel om een goudzoeker te zijn wel heel erg laag. :')
pi_156571795
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:22 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ben je dan al een goudzoeker? Als je je vrouw wil redden?

Dan is de drempel om een goudzoeker te zijn wel heel erg laag. :')
Gaat ze dood als ze niet geholpen wordt? Hij kan zelf het geld niet verzamelen voor de operatie in land van herkomst?
pi_156571804
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Huh? Ik heb het over de bron die wordt aangehaald.
Oh, de Koran en de Bijbel zijn geen bron.
pi_156571825
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Oh, de Koran en de Bijbel zijn geen bron.
Waar the fuck heb je het over? Je haalt de RD aan als bron. Ik vraag me af waarom je het RD in godsnaam serieus zou nemen als ze teksten zoals hierboven aanhalen.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 15:31:32 #293
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156571893
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Gaat ze dood als ze niet geholpen wordt? Hij kan zelf het geld niet verzamelen voor de operatie in land van herkomst?
Ja (ze heeft borstkanker) en nee, maar dat laatste kan je zelf ook wel bedenken lijkt mij. :D
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 15:32:10 #294
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156571901
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als je met 'we' op de EU doelt, dan heb je gelijk.
je wilt er maar al te graag een definitie aan geven ter bevestiging van je eigen ongenoegen. Wilde trouwens ook nog steeds een antwoord op het feit dat de CAO directeur gezegd heeft dat alle vluchtelingen chirurgen zijn
pi_156571925
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waar the fuck heb je het over? Je haalt de RD aan als bron. Ik vraag me af waarom je het RD in godsnaam serieus zou nemen als ze teksten zoals hierboven aanhalen.
Omdat het een interview is met iemand? Je bent normaal altijd van de nuance maar zodra er in een bron iets instaat waar je het niet mee eens bent wil je gelijk de hele bron invalideren, hoe gemakkelijk :D als we die lijn doortrekken naar de Koran en de Bijbel kunnen we die twee boekjes ook direct de prullenbak ingooien, dus ik neem aan dat je bij deze ook atheïst bent geworden?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2015 15:34:02 ]
pi_156571945
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Omdat het een interview is met iemand? Je bent normaal altijd van de nuance maar zodra er in een bron iets instaat waar je het niet mee eens bent wil je gelijk de hele bron invalideren, hoe gemakkelijk :D als we die lijn doortrekken naar de Koran en de Bijbel kunnen we die twee boekjes ook direct de prullenbak ingooien, dus ik neem aan dat je bij deze ook atheïst bent geworden?
Je bron is kut. Klaar.
pi_156571959
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:34 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Je bron is kut. Klaar.
Dat mag je vinden, maar zonder onderbouwing kom je nu als een Downie over. Ben je een Downie Stimorolletje?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2015 15:35:40 ]
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 15:37:23 #298
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156571990
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik kan mij voorstellen dat een dergelijke bron niet geheel geloofwaardig overkomt, zeker gezien er geen andere onafhankelijke ondersteunende bronnen zijn te vinden. ;)

Laten we eerlijk zijn, de media is ook niet altijd eerlijk in zijn berichtgevingen, de Telegraaf is daar een heel goed voorbeeld van, die heeft al meerdere malen vals nieuws gegeven.

Ik heb zelf tijdelijk voor TMG gewerkt (en ja, dat zeg ik met schaamte) en hun redenering is dat ze als eerste met nieuws naar buiten willen komen, ook al betekend dat dat niet alle bronnen geverifieerd zijn.
Nadeel is dat mensen het dus wel vaak geloven en de rectificatie die op de laatste pagina in zeer klein formaat staat niet lezen.

Dus tja, ik neem ook niet iedere vorm van media meteen voor waar aan, daarvoor moet het toch wel van een erg betrouwbare bron komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door snakelady op 03-10-2015 15:43:01 ]
pi_156572163
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:37 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat is een afspraak tussen wat landen, niet iets waar die vluchtelingen zelf aan gebonden zijn.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 15:51:10 #300
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_156572209
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:22 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Min hond slaapt overal, vanochtend op een stretcher in een tent :P Maar die is dan ook keurig opgevoed en past zich gemakkelijk aan :Y

[ afbeelding ]
Ben je wel lekker? Mensen uit Syrië gelijk stellen met honden :')?
pi_156572240
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat mag je vinden, maar zonder onderbouwing kom je nu als een Downie over. Ben je een Downie Stimorolletje?
Owwwww en nu doet hij waar hij mijzelf van beschuldigt. Hihihihi. Ben je opperdepop?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')