abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:45:00 #151
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156568205
Het was weer gezellig jongens, tot ziens! :W
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:50:34 #152
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_156568298
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het was weer gezellig jongens, tot ziens! :W
ok doei
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:58:28 #153
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_156568408
quote:
6s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:41 schreef Re het volgende:

[..]

is de bijstand nou niet juist een indicatie van welvaart?
Dat klopt, maar geen indicatie van het bijdragen aan welvaart. Ongeacht afkomst is het nou eenmaal wel zo dat er meer werklozen zijn dan dat er banen zijn, ookal wordt het iets beter. Met de aantallen economische vluchtelingen die nog niet meteen aan zullen kunnen sluiten op de vacatures die er wél zijn is de kans klein dat deze stroom een netto bijdrage gaat leveren aan de economie op de middelange termijn - vooral gezien het gebrekkige (pdf) hoger onderwijs in Syrië, ookal worden er iets meer banen gecreëerd. Het lijkt me dus niet onwaarschijnlijk dat de percentages die in de bijstand zitten alleen maar gaan stijgen, mits ze een verblijfsvergunning krijgen.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 12:08:24 #154
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156568520
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:58 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Dat klopt, maar geen indicatie van het bijdragen aan welvaart. Ongeacht afkomst is het nou eenmaal wel zo dat er meer werklozen zijn dan dat er banen zijn, ookal wordt het iets beter. Met de aantallen economische vluchtelingen die nog niet meteen aan zullen kunnen sluiten op de vacatures die er wél zijn is de kans klein dat deze stroom een netto bijdrage gaat leveren aan de economie op de middelange termijn - vooral gezien het gebrekkige (pdf) hoger onderwijs in Syrië, ookal worden er iets meer banen gecreëerd. Het lijkt me dus niet onwaarschijnlijk dat de percentages die in de bijstand zitten alleen maar gaan stijgen, mits ze een verblijfsvergunning krijgen.
ok dan zal ik het anders formuleren want het kwam niet goed over: profiteren van welvaart betekent dat er een vangnet zoals bijstand is
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 12:12:57 #155
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_156568583
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 12:08 schreef Re het volgende:

[..]

ok dan zal ik het anders formuleren want het kwam niet goed over: profiteren van welvaart betekent dat er een vangnet zoals bijstand is
Dat klopt inderdaad. Maar denk je dat de bijstand zoals deze nu bestaat houdbaar blijft als er zoveel meer mensen instromen? Het zou me niet verbazen als we net zoals in België straks voedselbonnen (maaltijdcheques) uit gaan delen als uitkering. Overigens valt het in Nederland nog wel mee als je het vergelijkt met Duitsland.
- Thucydides
pi_156568848
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 09:42 schreef WRH het volgende:

[..]

Wat er mis mee is, is dat het niet eens alleen nagellak is, maar als je goed kijkt zelfs de 'hippe' nep nagels die je om de zoveel tijd nieuw moet bijwerken en deze zijn in uitstekende (nieuwe) kwaliteit. Je bent vluchteling maar hebt wel geld voor het op laten zetten van 10 fake nagels in een hip kleurtje?
Ja echt prioriteit...
Een vluchteling is per definitie arm, ja?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_156568958
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 12:08 schreef Re het volgende:

[..]

Hoelang nog kunnen we het huidige sociale stelsel in stand houden met de huidige instroom? Als je ook de immer stijgende zorgkosten in het plaatje meeneemt?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 12:42:19 #159
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156569045
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 12:37 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Hoelang nog kunnen we het huidige sociale stelsel in stand houden met de huidige instroom? Als je ook de immer stijgende zorgkosten in het plaatje meeneemt?
vluchtelingen zijn nog maar enkele procenten van de mogelijke populatie die gebruik gaat maken van het vangnet, in de algehele zorg zal dit ook maar een kleine impact hebben op onze welvaart en welzijn. Dus ik denk dat we het financieel nog wel ff uit zullen houden hoor, politiek/maatschappelijk gezien ligt dat misschien anders
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_156569080
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:04 schreef karton2 het volgende:

[..]

Die vrouw in het begin staat daar gewoon met mooi roze gelakte nagels te klagen over de opvang.
Godverdomme. Rot op :')
Wat een hoer idd.
pi_156569332
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:41 schreef Falco het volgende:

[..]

Je geeft met dit bericht dus aan dat bijna de helft van de Syriërs (glas = halfvol :D) wèl op de arbeidsmarkt welvaart creëert voor zichzelf / huishouden. Je bewering dat de 'instromers geen welvaart gaan meemaken' is dus bullshit ^O^.
De exacte bewering was:

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Welvaart die veel van deze instromers nooit gaan meemaken omdat ze waarschijnlijk toch niet aan de bak zullen komen bedoel je?
Lijkt prima te kloppen. Ik denk dat je de helft, 50%, prima onder veel mag scharen. :)
Seculier-Fundamentalistisch
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 13:10:37 #162
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_156569475
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 13:00 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Lijkt prima te kloppen. Ik denk dat je de helft, 50%, prima onder veel mag scharen. :)
De kunst is dus om een manier te vinden de kansrijken te filteren en de kansarmen terug te sturen. De kansrijken hoeven dan niet te blijven, maar krijgen wel de mogelijkheid om een werkvergunning aan te vragen (en uiteindelijk evt. naturalisatie). Zo gebeurt het al deels, maar het kan nog strenger - zoals bijv. in Australië en Japan.

Natuurlijk is dit nooit 100% waterdicht, maar het is al een eerste stap om economische migranten (bijv. veel van die alleenstaande mannen uit de MENA-regio) te filteren.
- Thucydides
pi_156569495
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Beetje hak op de tak verhaal wordt het nu.

Deze vluchtelingen zullen het Nederlandse/ Europese nieuws niet volgen en ook al zou er een qoutum zijn dan nog komt men naar Europa toe. Daarna begin je een onderbuik jank verhaal over de autochtone bevolking waar ik niet naar vroeg.
Dus nogmaals de vraag wat zegt onze politiek rechtstreeks of via de media tegen deze vluchtelingen?
Dat ze welkom zijn en hier een nieuw bestaan kunnen gaan beginnen. Of dat ze mogen blijven totdat het veilig is om terug te keren. Daarmee verkondig je een pertinente leugen omdat Nederland niet in staat is om al die asielzoekers succesvol te laten integreren. Daarmee creëer je een groot maatschappelijk probleem die ons belastingbetalers weer bergen met weggegooid geld gaat kosten. De opvangplekken barsten nu al uit zijn voegen, maar iemand als Samson weigert een deadline op te geven. Dit is dwaas idealisme op zijn smalst.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 13:17:49 #164
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156569562
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 22:05 schreef JanKorteachternaam het volgende:
In Nederland komen geen vluchtelingen, tenzij er in Noord-West-Europa een grote crisis uitbreekt. Echte vluchtelingen reizen niet door (minstens) 7 veilige landen om in een verzorgingsstaat naar keuze eisen te gaan stellen.

Dit "incident" bevestigt mijn gelijk: Echte vluchtelingen zijn dankbaar voor elke veilige plek, zeker in Nederland waar de omstandigheden zelfs in sobere noodopvang nog steeds uitstekend zijn.

Er is maar één oplossing: Grenzen dicht! Er uit met die uitvreters, en het Japanse asielbeleid overnemen.
Ik vind dit altijd zo'n onzin, als ik zou vluchten met mijn gezin zou ik ook willen gaan naar een land waar mijn kinderen een toekomst op kunnen bouwen en ikzelf kan en mag werken.
In veel landen kunnen ze dat niet, daar kunnen de kinderen niet naar school en moeten ze soms tot 2020 wachten eer hun aanvraag alleen al in behandeling wordt genomen.
Dus dan maar 5 jaar in een tentenkamp zitten?

Nee, natuurlijk ga je dan verder naar een land waar je deze zaken wel krijgt, ik zou exact hetzelfde doen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_156569572
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:32 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Engerds? Allemaal architecten, chirurgen, ingenieurs en advocaten.
Je vergeet dat het grootste deel van de groep mogelijk gewoon tevreden is.

Hier op Fok krijgen sommigen een ban, maar dat wordt niet over de hoofden van anderen getrokken.
pi_156569579
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 13:10 schreef finsdefis het volgende:

[..]

De kunst is dus om een manier te vinden de kansrijken te filteren en de kansarmen terug te sturen. De kansrijken hoeven dan niet te blijven, maar krijgen wel de mogelijkheid om een werkvergunning aan te vragen (en uiteindelijk evt. naturalisatie). Zo gebeurt het al deels, maar het kan nog strenger - zoals bijv. in Australië en Japan.
Ik zou eerst elementaire zaken zoals: vluchtelingen repatriëren als het conflict over is, weglekken van vluchtelingen die vervolgens wel op lokaal niveau allerhande uitkeringen krijgen om lang daarna bij het volgende generaal pardon toch wel papieren te krijgen, eens aan gaan pakken. Of werk van maken, is wat accurater.

Kansrijken filteren lijkt me niet zo'n probleem. Als migrant A zegt vakgebied B te beheersen, gewoon een ingezeten vakman uit vakgebied B dat laten controleren.

Maar daar is politieke wil voor nodig. En dat die elementaire zaken al niet op orde zijn geven aan dat die wil er niet is.
pi_156569770
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 11:06 schreef Bouke-p het volgende:
Stel je voor dat je hier moet slapen...

Nou, zeg dat wel de horror. Ik mis nog een afscheidingswand. Bedoel je bent wel vluchteling met eisen he. En het land waar ze naartoe zijn gevlucht zijn moet het maar allemaal mogelijk maken voor hen als vluchteling.
pi_156569907
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 13:33 schreef rmrt2010 het volgende:

[..]

Nou, zeg dat wel de horror. Ik mis nog een afscheidingswand....
Afscheidingswand?

Waar is het bubbelbad? De zonnebank? De vrijstaande villa? :{
pi_156570036
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 13:33 schreef rmrt2010 het volgende:

[..]

Nou, zeg dat wel de horror. Ik mis nog een afscheidingswand. Bedoel je bent wel vluchteling met eisen he. En het land waar ze naartoe zijn gevlucht zijn moet het maar allemaal mogelijk maken voor hen als vluchteling.
Oh ja. Want een vluchteling heeft niets te willen. Bek houwe jij vluchtende.
pi_156570081
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 13:54 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Oh ja. Want een vluchteling heeft niets te willen. Bek houwe jij vluchtende.
Een vluchteling is op korte termijn blij met eten/drinken, onderdak en de noodzakelijke medische zorg.
pi_156570125
Zojuist op Omroep Gelderland, Heumensoord gaat de tenten NIET ik herhaal NIET
Aanpassen.
1-0 voor the Dutch:-)
pi_156570151
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 13:57 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Een vluchteling is op korte termijn blij met eten/drinken, onderdak en de noodzakelijk medische zorg.
Precies en verder moeten ze hun bek houden.
Kan er geen raam open in het "paviljoen" waar ze met zijn allen slapen... 'Bek houden', 'je bent toch veilig, je hebt onderdak'

Ik klop mij als Nederlander vol trots op de borst
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:02:42 #173
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156570173
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 13:57 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Een vluchteling is op korte termijn blij met eten/drinken, onderdak en de noodzakelijke medische zorg.
Hoe weet jij dat? Ben jij ooit een vluchteling geweest? :D
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:03:29 #174
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156570187
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 13:59 schreef hoas het volgende:

1-0 voor the Dutch:-)
Hmmm, misschien is dat hetgeen wat mis is momenteel, dat vele het als ons tegen hun zien.
pi_156570210
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 14:02 schreef snakelady het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat? Ben jij ooit een vluchteling geweest? :D
Nou als de bommen me om de oren vliegen zou ik blij zijn als ik in ieder geval veilig was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')