abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 september 2015 @ 20:09:42 #181
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156505031
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 19:56 schreef Montagui het volgende:

[..]

En toch kan je niet spreken over een inhoudelijke uitspraak van die rechtbank m.b.t Zwarte Piet = racisme. De zaak ging niet zozeer over Zwarte Piet maar over de evenementenvergunning voor de intocht.

M.b.t Zwarte Piet zelf is dan ook (terecht) geen verweer gevoerd. Alleen stukken aangedragen door de anti-Pieten zijn in die zaak aangevoerd met het doel de burgemeester terug te fluiten wat betreft de vergunning. Het betreft e-mails van het College voor de rechten van de mens, een onderzoeksrapport van het bureau statistiek van de gemeente Amsterdam en de verklaringen van eisers waarmee deze rechter tot de conclusie kwam dat de figuur van Zwarte Piet een negatieve stereotypering is van zwarte mensen. Nergens zijn er vanuit een pro-Piet standpunt stukken aangedragen.

De Burgemeester heeft in die zaak geen verdediging over Zwarte Piet hoeven voeren omdat het dus alleen over de vergunning ging.

De Raad van State heeft daarom ook bepaald:

[..]

Het is nu wachten op een dergelijke rechtszaak waarbij voor- en tegenstanders aan het woord kunnen komen en stukken kunnen indienen.

Al met al heeft Luxerobots dus zeker een punt als hij aangeeft dat hij m.b.t. het gedeelte over Zwarte Piet de uitspraak van die eerste rechter met een korreltje zout neemt. De rechter had dat gedeelte van die uitspraak m.i. niet eens mogen doen zonder kennis te nemen van de verdediging van Zwarte Piet. Nu is het een 'bias' uitspraak.

In een geschil luister je naar beide kanten van het verhaal, niet alleen naar 1 kant.
Dat is een beetje een raar standpunt: dan zou je de uitspraak bij een moordzaak ook niet serieus kunnen nemen als de verdachte weigert zich te verdedigen.

Centraal punt in de rechtszaak was de afweging tussen het algemeen belang en de 'beledigendheid' van Zwarte Piet; de aanklager stelde dat bij het maken van die afweging niet voldoende gewicht was gegeven aan de beledigendheid. De vraag of Zwarte Piet racistisch is of niet, was dus met afstand de belangrijkste deelvraag om tot een oordeel over de vergunning te komen. Het feit dat de burgemeester zich op dat punt niet verweerd heeft, vind ik dan ook veelzeggend.
pi_156505106
Het vonnis:
quote:
De rechtbank zal allereerst beoordelen of het fenomeen Zwarte Piet (...) leidt tot een negatieve stereotypering van de groep van zwarte mensen." De manier waarop de rechtbank dat doet, is door uit te gaan van 'de zich in het dossier bevindende stukken'.
Stukken die er door de anti-pieten ingekomen zijn. Voor een objectief beeld, zou je het van alle kanten moeten bekijken. Dan zou je ook moeten kijken naar alle donkere mensen die het Sinterklaasfeest met Zwarte Piet vieren.

Dan over de witte mensen die niet beledigd zijn, en de zwarten die dat wel zijn.

quote:
Een aantal eisers is wit en zij worden door de figuur van Zwarte Piet niet direct persoonlijk getroffen in hun privéleven. Uit de verklaringen van de zwarte eisers blijkt dat zij zich door het fenomeen Zwarte Piet gedurende de intocht minder waard voelen dan witte mensen.
Het gaat helemaal niet om racisme, dat wordt ook niet genoemd. Maar het persoonlijk getroffen worden in je privéleven. En hoezo kunnen witte mensen niet persoonlijk getroffen worden?

quote:
Zij voeren aan dat Zwarte Piet het slavernijverleden van zwarte mensen benadrukt. Eisers ervaren dat als belediging van hun ras in zijn algemeenheid en van zichzelf als zwart mens in het bijzonder.
Zwarte ras in zijn algemeenheid, dat klopt dus al niet, omdat niet alle ''zwarten'' hetzelfde zijn. Sowieso een heel simpel onderscheid tussen wit en zwart.

Dan over het voorkomen van Zwarte Piet.
quote:
Het gangbare uiterlijk van Zwarte Piet is dat hij dikke rode lippen heeft, zwart kroeshaar en ringoorbellen. Hij spreekt gebroken Nederlands. Hij vervult de rol van knecht.
Piet heeft geen dikke lippen, wel gekleurde lippen, die lang niet altijd rood zijn. Sommige Pieten hebben stijl haar, sommige Pieten hebben geen oorbellen. Gebrekkig Nederlands spreekt hij al lang niet meer. En een knecht? Zonder Pieten komt er niets van Sinterklaas terecht.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 19:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Lees het vonnis van de rechtbank in Amsterdam eens. Daar staat precies in waarom een rechter het als racisme ziet. Of wil je ook gaan beweren dat zo'n rechter niet uitgaat van 'serieuze criteria'?
Er staat dus niet in waarom de rechtbank het als racisme ziet. En serieuze criteria :')

quote:
Met andere woorden: een leugen, een achterlijkheid en een halve waarheid. Ofwel ben je erg dom, ofwel ben je niet voor rede vatbaar. Hoe dan ook ben je niet de moeite waard om verder mee te discussiëren.
Je noemt me dom, of niet voor rede vatbaar.

Jongen, maak wat van je leven. Zoek gewoon een baan, en hang niet de hele dag op een internetforum rond.
pi_156505447
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 18:47 schreef Xa1pt het volgende:
Dat mogen ze wel, daar kiezen besturen zelf voor.
Dus de keuze wordt alsnog opgelegd aan de leerlingen en ouders. Zij krijgen de keuze niet. Vrije keus? Nope.

Vraag me af hoeveel inschrijvingen ze volgend jaar krijgen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_156505451
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 20:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Dat is een beetje een raar standpunt: dan zou je de uitspraak bij een moordzaak ook niet serieus kunnen nemen als de verdachte weigert zich te verdedigen.

Centraal punt in de rechtszaak was de afweging tussen het algemeen belang en de 'beledigendheid' van Zwarte Piet; de aanklager stelde dat bij het maken van die afweging niet voldoende gewicht was gegeven aan de beledigendheid. De vraag of Zwarte Piet racistisch is of niet, was dus met afstand de belangrijkste deelvraag om tot een oordeel over de vergunning te komen. Het feit dat de burgemeester zich op dat punt niet verweerd heeft, vind ik dan ook veelzeggend.
De rechter hoefde alleen maar een uitspraak te doen over de zorgvuldigheid van het verlenen van de vergunning. vd Laan hoefde dan ook alleen maar over dat punt verweer te voeren. Hij (of zijn advocaat) was slim genoeg om geen beerput te openen door ook verweer te voeren over de figuur ZP zelf.

Dat de anti-Pieten de uitspraak m.b.t. de beledigendheid en negatieve stereotypering blijven aanhalen als bewijs van hun gelijk lijkt me vooralsnog dan ook voorbarig.
Zoals aangegeven, die uitspraak was alleen gebaseerd op stukken aangedragen door de anti-Pieten.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_156505550
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 18:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Racisme is een vorm van belediging, en belediging is altijd subjectief. Het bestaat namelijk niet los van de ervaring van de mens. Dat betekent dat iets racistisch is, op het moment dat men het racistisch vindt.
Exact. En daarom kiezen de zeurpieten ervoor om er aanstoot aan te nemen. Niet omdat het racistisch is.
Maar waarom laten zij dat niet de keuze over aan het NL'se volk, waarom dringen zij het dan op aan iedereen dat ZP racistisch is? Zij hebben de keuze (17%), NL niet (83%).

Over pedant dictatoriaal gedrag gesproken.
1947-2016
pi_156505589
quote:
7s.gif Op woensdag 30 september 2015 19:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Naast die mensen zijn er ook nog mensen die Zwarte Piet liever veranderd zien worden in kleurenpieten. Het is niet alleen vanwege de demonstranten.
Alleen de kleur veranderen is niet genoeg.
Waar ben je geweest de afgelopen jaren? Heel ZP met al zijn kenmerken moet weg volgens die kutjes.

Leuk man.
1947-2016
pi_156505699
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 20:26 schreef Montagui het volgende:

[..]

De rechter hoefde alleen maar een uitspraak te doen over de zorgvuldigheid van het verlenen van de vergunning. vd Laan hoefde dan ook alleen maar over dat punt verweer te voeren. Hij (of zijn advocaat) was slim genoeg om geen beerput te openen door ook verweer te voeren over de figuur ZP zelf.

Dat de anti-Pieten de uitspraak m.b.t. de beledigendheid en negatieve stereotypering blijven aanhalen als bewijs van hun gelijk lijkt me vooralsnog dan ook voorbarig.
Zoals aangegeven, die uitspraak was alleen gebaseerd op stukken aangedragen door de anti-Pieten.
Een onwijs gekleurd vonnis. Het geeft wel aan hoe slecht het gesteld kan zijn met de Nederlandse rechtsspraak.

Alsof Piet, zwart, dom en knecht is en gebrekkig Nederlands spreekt.

Ook het onderscheid tussen witte en zwarte mensen. Waar leggen ze dan de scheidslijn tussen zwart en wit precies? En hoezo kunnen witten niet beledigd zijn of getroffen worden in hun privéleven?
pi_156507178
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 20:35 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Een onwijs gekleurd vonnis. Het geeft wel aan hoe slecht het gesteld kan zijn met de Nederlandse rechtsspraak.

Alsof Piet, zwart, dom en knecht is en gebrekkig Nederlands spreekt.

Ook het onderscheid tussen witte en zwarte mensen. Waar leggen ze dan de scheidslijn tussen zwart en wit precies? En hoezo kunnen witten niet beledigd zijn of getroffen worden in hun privéleven?
Heb je een linkje naar de letterlijke tekst van dit vonnis?
Het lijkt me jouw misvatting dat een rechter iets gaat beweren als dat "witten niet beledigd zijn of getroffen worden in hun privéleven?"
pi_156507964
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 18:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Waarom vind je het racistisch?
Omdat ze wit zijn, dat vind ik aanstootgevend.

quote:
[..]

Waarom kan ik dat niet stellen?
Omdat je dat zelf beweert:

quote:
Dat is natuurlijk een argument van niets. Dat kan net zo makkelijk omgedraaid worden:[..]
[...]

Aangezien belediging per definitie subjectief is, is het waarheid als iemand het vindt.[..]
Dus albino's zijn racistisch en Zwarte Piet niet, omdat ik dat vind.
pi_156508357
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 21:28 schreef Kikopuz het volgende:

[..]

Juist ja. Want je wordt nou eenmaal als racist geboren, het kan geen cultuurissue zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_156508525
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 21:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

Juist ja. Want je wordt nou eenmaal als racist geboren, het kan geen cultuurissue zijn.
Ik verwees ook nog naar Japan. Het zijn allemaal racisten.
pi_156508574
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 20:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dus de keuze wordt alsnog opgelegd aan de leerlingen en ouders. Zij krijgen de keuze niet. Vrije keus? Nope.
Er werd gesproken over een verbod, dat lijkt me onjuist.
pi_156508618
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 20:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Alleen de kleur veranderen is niet genoeg.
Waar ben je geweest de afgelopen jaren? Heel ZP met al zijn kenmerken moet weg volgens die kutjes.

Leuk man.
Volgens de schreeuwende demonstranten ja. Maar daar had ik het niet over.
  woensdag 30 september 2015 @ 21:45:32 #194
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156508650
quote:

[..]

Omdat ze wit zijn, dat vind ik aanstootgevend.

[..]

Omdat je dat zelf beweert:

[..]

Hmm, ik had ook niet al te veel redelijkheid moeten verwachten van iemand met een prinsenvlag als UI...
pi_156508678
quote:
14s.gif Op woensdag 30 september 2015 21:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Volgens de schreeuwende demonstranten ja. Maar daar had ik het niet over.
'De schreeuwende demonstranten' voeren de discussie aan.
pi_156508711
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 21:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]

'De schreeuwende demonstranten' voeren de discussie aan.
De schreeuwende demonstranten worden vaak als graadmeter gebruikt, dat zijn ze echter niet.
pi_156508721
quote:
9s.gif Op woensdag 30 september 2015 21:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hmm, ik had ook niet al te veel redelijkheid moeten verwachten van iemand met een prinsenvlag als UI...
Och ja, alles wat ooit Nederlands was ist verboten.

PS: Oh en nu weer inhoudelijk graag.
pi_156508753
quote:
2s.gif Op woensdag 30 september 2015 21:42 schreef Kikopuz het volgende:

[..]

Ik verwees ook nog naar Japan. Het zijn allemaal racisten.
Je weet hoop ik dat albinisme een aangeboren aandoening is?
pi_156508801
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 21:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je weet hoop ik dat albinisme een aangeboren aandoening is?
Lees anders mijn post(s) even.

Tevens zijn clowns ook racistisch.
pi_156508843
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 21:49 schreef Kikopuz het volgende:

[..]

Lees anders mijn post(s) even.
Ik reageerde hierop:

quote:

[..]

Daar staat toch echt 'albino's zijn racistisch'.
pi_156509004
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 21:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik reageerde hierop:

[..]

Daar staat toch echt 'albino's zijn racistisch'.
Jij hebt het over een cultuurissue, ik zei daarop dat ik ook nog had verwezen naar Japan. Zie link. Vervolgens ook nog verwezen naar clowns.

En daarnaast maakt die nuance tussen aangeboren of niet helemaal niets uit. Er werd namelijk beweerd dat het al racisme is, als iemand dat vindt. Ik vind het, dus het is zo schijnbaar..
pi_156509196
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 21:54 schreef Kikopuz het volgende:

[..]

Jij hebt het over een cultuurissue, ik zei daarop dat ik ook nog had verwezen naar Japan. Zie link. Vervolgens ook nog verwezen naar clowns.

En daarnaast maakt die nuance tussen aangeboren of niet helemaal niets uit. Er werd namelijk beweerd dat het al racisme is, als iemand dat vindt. Ik vind het, dus het is zo schijnbaar..
Voor de mensen die dat vinden maakt het wel degelijk uit of je aangeboren neger bent of dat je je verkleedt als 19e eeuwse karikatuur van een neger.
pi_156509337
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 22:00 schreef Molurus het volgende:

[..]

Voor de mensen die dat vinden maakt het wel degelijk uit of je aangeboren neger bent of dat je je verkleedt als 19e eeuwese karikatuur van een neger.
Dan ga je voorbij aan zowel Ser_Ciappellettos argument als aan mijn eigen mening.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 18:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Racisme is een vorm van belediging, en belediging is altijd subjectief. Het bestaat namelijk niet los van de ervaring van de mens. Dat betekent dat iets racistisch is, op het moment dat men het racistisch vindt.

[...]
pi_156509913
quote:
7s.gif Op woensdag 30 september 2015 21:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De schreeuwende demonstranten worden vaak als graadmeter gebruikt, dat zijn ze echter niet.
Je ziet ze overal terug in de media, Sylvana Simons, Quincy Gario, en aan de pro Pieten kant zie je rechts extremisten. Zij beheersen het debat.
pi_156510060
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 22:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je ziet ze overal terug in de media, Sylvana Simons, Quincy Gario, en aan de pro Pieten kant zie je rechts extremisten. Zij beheersen het debat.
Het debat wordt op wel meer plekken gevoerd dan vooraan de dranghekken.
pi_156510324
quote:
7s.gif Op woensdag 30 september 2015 22:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het debat wordt op wel meer plekken gevoerd dan vooraan de dranghekken.
Dat zal best, maar daar kijkt geen miljoen mensen via de tv naar. Als je argument is dat het debat ergens anders wordt gevoerd en dus het debat op tv niet de toon zet dan is dat niet zo sterk.
pi_156510455
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 22:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat zal best, maar daar kijkt geen miljoen mensen via de tv naar. Als je argument is dat het debat ergens anders wordt gevoerd en dus het debat op tv niet de toon zet dan is dat niet zo sterk.
Er zijn genoeg programma's langsgekomen waar Quinsy niet aanwezig was en waar wel gesproken werd over Zwarte Piet.
pi_156510534
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 22:04 schreef Kikopuz het volgende:

[..]

Dan ga je voorbij aan zowel Ser_Ciappellettos argument als aan mijn eigen mening.

[..]

Nee hoor.

Albino's racistisch vinden is gewoon onzin. Racisme impliceert dat iemand een ongeoorloofd onderscheid maakt op basis van ras en/of een ras neerzet als een kwetsende karikatuur.

Albino's zijn niet racistisch omdat ze met minder pigment worden geboren.

En ze racistisch noemen is een buitengewoon kinderachtig trucje om de karikatuur die er wordt neergezet van zwarte mensen goed te praten. Op z'n best is het een 'hullie doen het ook' argument, een drogreden. Maar het is een te idiote vergelijking om daarop af te gaan.
pi_156511554
Kom gewoon naar België hier mag 't wel. *O*
  Moderator woensdag 30 september 2015 @ 23:08:47 #210
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156511746
hier mag het ook gewoon natuurlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_156511819
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 23:08 schreef sp3c het volgende:
Maar in België worden je kinderen niet gelijk voor fascistische racisten met nazidenkbeelden uitgemaakt omdat ze ZP tof vinden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2015 23:11:01 ]
pi_156512003
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 23:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Maar in België worden je kinderen niet gelijk voor fascistische racisten met nazidenkbeelden uitgemaakt omdat ze ZP tof vinden.
Fantastisch land Belgie !!!!
Maar je beweert dus dat kinderen in Nederland wel gelijk voor fascistische racisten met nazidenkbeelden worden uitgemaakt omdat ze ZP tof vinden. ?
Heb je een bron daarvoor? Linkje? Of is het jouw slachtofferstrategie ...
  Moderator woensdag 30 september 2015 @ 23:36:05 #213
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156512561
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 23:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

hier ook niet gelijk gek genoeg
  woensdag 30 september 2015 @ 23:37:08 #214
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_156512595
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 23:08 schreef sp3c het volgende:
In Utrecht, Den Haag en Rotterdam niet...
₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ₂₄fᵃⁿ
  Moderator woensdag 30 september 2015 @ 23:38:06 #215
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156512632
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 23:37 schreef 24Fan het volgende:

[..]

In Utrecht, Den Haag en Rotterdam niet...
hier in Den Haag mag Zwarte Piet gewoon hoor
pi_156512655
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 23:38 schreef sp3c het volgende:

[..]

hier in Den Haag mag Zwarte Piet gewoon hoor
volgens de (basis)scholen niet :')
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  Moderator woensdag 30 september 2015 @ 23:40:31 #217
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156512707
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 23:38 schreef mschol het volgende:

[..]

volgens de (basis)scholen niet :')
die doen er niet meer aan, dat is niet helemaal hetzelfde als dat het niet meer mag
pi_156512761
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 22:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nee hoor.

Albino's racistisch vinden is gewoon onzin.
Ja, dat vind ik ook van Zwarte Piet racistisch vinden.

Overigens ontwijk je wederom mijn verwijzing naar Japan en clowns.

quote:
Racisme impliceert dat iemand een ongeoorloofd onderscheid maakt op basis van ras en/of een ras neerzet als een kwetsende karikatuur.
Is dat wel zo? Terugkomend op Ser_Ciappellettos argument mag ik al van racisme spreken, wanneer ik dat zo ervaar. Daar zit overigens een kern van waarheid in. Dat betekent echter niet dat alles wat als racistisch ervaren wordt racistisch bedoeld is.

quote:
Albino's zijn niet racistisch omdat ze met minder pigment worden geboren.
Dat is jouw mening. Ik vind albino's in Afrika wel racistisch. Zij kunnen zich best zwart schminken.
Ik hoop dat je door hebt dat ik hier slechts een punt probeer te maken.

quote:
En ze racistisch noemen is een buitengewoon kinderachtig trucje om de karikatuur die er wordt neergezet van zwarte mensen goed te praten.
Ik vind het geen karikatuur van zwarte mensen. Dat zou inderdaad racistisch zijn en dat zou ik nooit goedpraten.

quote:
Op z'n best is het een 'hullie doen het ook' argument, een drogreden.
Nee hoor. Het staat los van het feit dat andere mensen Zwarte Piet racistisch vinden. Ik kan clowns toch gewoon racistisch vinden? Dat ik daarnaast Zwarte Piet niet racistisch vind, betekent nog niet dat het een 'huillie doen het ook'-argument is.

quote:
Maar het is een te idiote vergelijking om daarop af te gaan.
Ik ben blij dat je het idioot vind. Dat vindt de meerderheid in Nederland ook van dat hele "Zwarte Piet is racisme"-gebeuren. Jij weigert alleen te accepteren dat wij (pro-pieten) het nét zo absurd vinden om Zwarte Piet racistisch te noemen, als albino's racistisch te noemen. Of Japanners die graag een lichte huid willen hebben. Of clowns.

Mag ik dan aannemen dat als er ooit eens groepen roodharigen zich tegen clowns gaan verzetten - omdat zij vinden dat clowns een negatief beeld schetsen van bleke, roodharige mensen - jij ze ook niet serieus neemt? Want dat gebeurt hier nu. De ene groep ervaart iets als kwetsend, terwijl de andere groep totaal niet inziet waarom dat überhaupt als kwetsend wordt ervaren. Ja, clowns zijn wit, en hebben in sommige gevallen rood haar, maar nee ze zijn niet racistisch bedoeld.En nee, albino's zijn natuurlijk ook niet racistisch. En nee, ook die Japanners die een lichtere huiskleur willen hebben zijn niet racistisch bezig.

Het Sinterklaasfeest wordt niet gevierd omdat iedereen zo racistisch is, maar omdat het een leuk kinderfeest is. Dat sommigen het als racistisch ervaren is natuurlijk erg jammer. Het doel van Sinterklaas en Zwarte Piet is echter niet het promoten van racisme of het belachelijk maken van onze donkere medemens oid, maar simpelweg het vieren van een feest.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 23:16 schreef Bluesdude het volgende:
Maar je beweert dus dat kinderen in Nederland wel gelijk voor fascistische racisten met nazidenkbeelden worden uitgemaakt omdat ze ZP tof vinden. ?
Heb je een bron daarvoor? Linkje? Of is het jouw slachtofferstrategie ...
Ik ben weliswaar geen kind meer, maar in dit topic word ik al niet serieus genomen omdat ik én pro-piet ben én een prinsenvlag als UI heb, wat door Ser_Ciappelletto waarschijnlijk geïnterpreteerd wordt als én racistisch én fascistisch.

En FYI @Ser_Ciappelletto, mijn UI heeft te maken met het heelneerlandisme en niet met de NSB. Ik dacht dat mijn ondertitel en signature dat wel duidelijk maakte.
pi_156512846
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 23:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

die doen er niet meer aan, dat is niet helemaal hetzelfde als dat het niet meer mag
uiteindelijk zeggen ze gewoon dat het niet meer mag, alleen willen ze dat niet hardop zeggen want dan is er stront aan de knikker..
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  Moderator woensdag 30 september 2015 @ 23:50:04 #220
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156512947
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 23:46 schreef mschol het volgende:

[..]

uiteindelijk zeggen ze gewoon dat het niet meer mag, alleen willen ze dat niet hardop zeggen want dan is er stront aan de knikker..
ja dat zeggen Quincy en al die figuren ook maar dat maakt het nog niet verboden

zwarte piet mag gewoon in Den Haag
pi_156513008
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 23:42 schreef Kikopuz het volgende:

Ik ben weliswaar geen kind meer, maar in dit topic word ik al niet serieus genomen omdat ik én pro-piet ben
Dat heet democratie, mensen verschillen van mening.
Op jouw beurt neem jij ook weer anderen niet zo serieus. Heel normaal
Maar het ging over kinderen In Nederland die volgens een verhaal bij miljoenen gelijk veroordeeld worden als fascistische racisten met nazidenkbeelden, als ze ZP tof vinden.
Dat verhaal riekt naar leugen. En wie gelooft nou zo'n leugen ?

quote:
En FYI @Ser_Ciappelletto, mijn UI heeft te maken met het heelneerlandisme en niet met de NSB. Ik dacht dat mijn ondertitel en signature dat wel duidelijk maakte.
heelneerlandisme? is dat het zelfde als het dietschland-idee van toenmalige fascisten als de NSB?
pi_156513190
Dietsland _O_

Dat is juist iets waar we naar zouden moeten streven ipv die achterlijke superstaat van de EU.

Overigens komt de Prinsenvlag uit de tijd van de Tachtigjarige Oorlog, dat er weer eens bepaalde minkukels zijn die dit enkel kunnen associëren met de NSB zegt eigenlijk al genoeg.

quote:
De term Diets stamt af van het woord 'Þeudisk' (volk) en betekent in de Germaanse talen van het volk of volks.
Rond de 16e eeuw werd ze geschreven als Duytsch, en gebruikt om de middelnederlandse talen aan te geven. Het bekendste voorbeeld hiervan is in het Wilhelmus vastgelegd: Wilhelmus van Nassouwe ben ick, van Duytschen bloet.
In de eeuwen daarna is het woord twee kanten opgegaan: naar Nieuwnederlands enerzijds (Duytsch-Dietsch-Diets), en naar Hoogduits anderzijds (Duytsch-Duitsch-Duits). Dit is te verklaren door eenzelfde woord van die tijd, 'edelluyden', dat na verloop van tijd ook veranderde in twee verschillende vormen: edellieden en edellui(den). Zo ook werklieden-werklui en kooplieden-kooplui.
Na de Duitse eenwording koos de machtigste deelstaat Pruisen voor het gebruik van de term deutsch en zodoende voor Deutschland, dus 'land van het volk'. De Lage Landen namen een verbastering aan van de term voor de Nederlanden: Dietsland.
Tevens is het Engelse Dutch hier ook van afgeleid. Zo, dan hebben we dat ook meteen gehad.

[ Bericht 24% gewijzigd door SuicideErrorist op 01-10-2015 00:22:12 ]
  donderdag 1 oktober 2015 @ 00:04:04 #223
297168 Kikopuz
I like goats
pi_156513296
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 23:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat heet democratie, mensen verschillen van mening.
Op jouw beurt neem jij ook weer anderen niet zo serieus. Heel normaal
Maar het ging over kinderen In Nederland die volgens een verhaal bij miljoenen gelijk veroordeeld worden als fascistische racisten met nazidenkbeelden, als ze ZP tof vinden.
Dat verhaal riekt naar leugen. En wie gelooft nou zo'n leugen ?
Tja, just sayin'..

quote:
[..]

heelneerlandisme? is dat het zelfde als het dietschland-idee van toenmalige fascisten als de NSB?
Er zijn vele organisaties die hetzelfde nastreven (of het nou Heel-Nederland of Groot-Nederland is) of voortkomen uit dezelfde gedachte. Om die organisaties nou allemaal hetzelfde labeltje te geven.. Overigens bestond het Grootneerlandisme al voordat de NSB het vervuilde met haar ideeën.

quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 23:59 schreef SuicideErrorist het volgende:
Dietsland _O_

Dat is juist iets waar we naar zouden moeten streven ipv die achterlijke superstaat van de EU.
Dit dus.

Anywho, ontopic!
pi_156513729
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 23:59 schreef SuicideErrorist het volgende:
Dietsland _O_

Overigens komt de Prinsenvlag uit de tijd van de Tachtigjarige Oorlog, dat er weer eens bepaalde minkukels zijn die dit enkel kunnen associëren met de NSB zegt eigenlijk al genoeg.
.
De NSB ging dwepen met die vlag als symbool van Nederlands glorie.
Vergane glorie dus. En zo hebben zij die vlag besmet.
Die vlag stond in de 80-jarige oorlog zeker niet symbool voor een Dietschland die de NSB wilde. Alleen voor het meer protestante gebied boven de grote rivieren plus Zeeland.
pi_156514003
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 00:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De NSB ging dwepen met die vlag als symbool van Nederlands glorie.
Vergane glorie dus. En zo hebben zij die vlag besmet.
Dus jij bent daarom van mening dat het "not done" is? We zijn het erover eens dat de NSB een walgelijke organisatie was maar ik vind het onnozel om een vlag van 400 jaar oud te blijven associëren met een periode van 90 jaar geleden.

quote:
Die vlag stond in de 80-jarige oorlog zeker niet symbool voor een Dietschland die de NSB wilde. Alleen voor het meer protestante gebied boven de grote rivieren plus Zeeland.
Zoals Kikopuz al zei bestond het streven naar een vereniging van de Nederlanden al ruim voor de tijd van de NSB. En wat de vlag betreft mbt Dietsland, het lijkt mij ook niet de beste vlag voor een Verenigd Nederland ;)
pi_156514342
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 00:38 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Dus jij bent daarom van mening dat het "not done" is? We zijn het erover eens dat de NSB een walgelijke organisatie was maar ik vind het onnozel om een vlag van 400 jaar oud te blijven associëren met een periode van 90 jaar geleden.
Als ik het niet associeer met de NSB dan doen een boel andere mensen dat wel.
Dat zou een reden zijn om niet te zwaaien daarmee.
Maar ik zwaai niet met die vlag omdat het een symbool is van vergane glorie en een boel was toen al echt niet zo glorierijk.
Ik dweep ook niet met roodwitblauw, overigens

quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 00:38 schreef SuicideErrorist het volgende:
En wat de vlag betreft mbt Dietsland, het lijkt mij ook niet de beste vlag voor een Verenigd Nederland ;)
Wat denken de Vlamingen ervan? Van het idee die vlag als hun vlag te moeten zien voor hun nieuwe staat. ?
  donderdag 1 oktober 2015 @ 01:03:42 #227
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_156514443
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 00:58 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Als ik het niet associeer met de NSB dan doen een boel andere mensen dat wel.
Dat zou een reden zijn om niet te zwaaien daarmee.
Maar ik zwaai niet met die vlag omdat het een symbool is van vergane glorie en een boel was toen al echt niet zo glorierijk.
Ik dweep ook niet met roodwitblauw, overigens

[..]

Wat denken de Vlamingen ervan? Van het idee die vlag als hun vlag te moeten zien voor hun nieuwe staat. ?
Waarom niet rood-wit-blauw? Te discriminerend tov minderheden?
₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ₂₄fᵃⁿ
pi_156514470
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 01:03 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Waarom niet rood-wit-blauw? Te discriminerend tov minderheden?
Waarom wel zwaaien met die vlag en de natie verheerlijken?
Geen zin in.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 01:35:36 #229
297168 Kikopuz
I like goats
pi_156514832
Ik vind 'm voornamelijk erg mooi, daarom heb ik hem als UI. Maar het gaat hier niet om de vlag, maar om Zwarte Piet.

Aaaand back on topic.
pi_156514893
quote:
Dat kan je beter aan meneer De Wever vragen, Vlaanderens populairste politicus

Van 1:12:00 tot 1:14:45

[ Bericht 1% gewijzigd door berko13 op 01-10-2015 01:46:06 ]
pi_156515209
pi_156515580
quote:

[..]

Van het idee die vlag als hun vlag te moeten zien voor hun nieuwe staat. ?

;)

De Prinsenvlag is niet mijn vlag en evenmin die van mijn Vlaamse broeders en zusters.

[ Bericht 2% gewijzigd door SuicideErrorist op 01-10-2015 03:02:56 ]
  Moderator donderdag 1 oktober 2015 @ 05:05:06 #234
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156516100
interessant onterwerp maar het heeft niet echt veel met zwarte piet te maken natuurlijk he jongons?
  donderdag 1 oktober 2015 @ 05:40:15 #235
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_156516188
Wel een goed idee om België, waar ZP een beschermde status heeft, met NL samenvoegen. Zodra ZP in NL dan ook beschermd is, want afschaffen mag omwille van de zuidelijke provincies dan niet meer, kan België zich weer afscheiden.
pi_156516392
Naar mijn mening heeft dat hele Sinterklaas-gedoe te maken met onzekere gevoelens van de Nederlandse neger. De neger heeft nog niet afgeleerd zich minderwaardig te voelen. De slaventijd is allang voorbij, maar zij voelen zich, onterecht, nog steeds minder.
De oorsprong ervan heeft misschien een slaven-meester afkomst, maar niemand denkt daar tegenwoordig nog aan (en zeker de kindjes niet). Behalve de neger zelf en natuurlijk ook de degenen die hen juist (onbewust (en misschien ook daarom dat de neger zich in hun mening (dat ze geracisteerd worden gesterkt voelen) )steunen in hun mening.

De degenen die het feest vieren zien het alleen als een kinderfeest dat ze vroeger hebben gevierd met hun ouders en nu ook met hun kinderen willen vieren. Ze denken niet eens aan racisme, totdat de neger zelf het tot racisme heeft gemaakt. Als de Nederlandse neger nu eens wat zelfverzekerder wordt, kunnen we allemaal eindelijk vredig naast/met elkaar leven.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2015 07:29:00 ]
  Moderator donderdag 1 oktober 2015 @ 08:58:56 #237
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156517103
lol wat een onzin _O-
  donderdag 1 oktober 2015 @ 09:01:55 #238
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156517137
Ook ik ben een onzekere neger.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_156517154
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 07:25 schreef Hexx. het volgende:
Naar mijn mening heeft dat hele Sinterklaas-gedoe te maken met onzekere gevoelens van de Nederlandse neger. De neger heeft nog niet afgeleerd zich minderwaardig te voelen. De slaventijd is allang voorbij, maar zij voelen zich, onterecht, nog steeds minder.
De oorsprong ervan heeft misschien een slaven-meester afkomst, maar niemand denkt daar tegenwoordig nog aan (en zeker de kindjes niet). Behalve de neger zelf en natuurlijk ook de degenen die hen juist (onbewust (en misschien ook daarom dat de neger zich in hun mening (dat ze geracisteerd worden gesterkt voelen) )steunen in hun mening.

De degenen die het feest vieren zien het alleen als een kinderfeest dat ze vroeger hebben gevierd met hun ouders en nu ook met hun kinderen willen vieren. Ze denken niet eens aan racisme, totdat de neger zelf het tot racisme heeft gemaakt. Als de Nederlandse neger nu eens wat zelfverzekerder wordt, kunnen we allemaal eindelijk vredig naast/met elkaar leven.
:') ___! Niet alleen is het geen racisme, het is ook nog eens de schuld van negers die zich nog niet op een zo moreel verheven punt bevinden als de blanke medemensch _O_ .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 09:10:23 #240
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_156517242
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 07:25 schreef Hexx. het volgende:

Wow, just..... wow. :{
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')