abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156514342
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 00:38 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Dus jij bent daarom van mening dat het "not done" is? We zijn het erover eens dat de NSB een walgelijke organisatie was maar ik vind het onnozel om een vlag van 400 jaar oud te blijven associëren met een periode van 90 jaar geleden.
Als ik het niet associeer met de NSB dan doen een boel andere mensen dat wel.
Dat zou een reden zijn om niet te zwaaien daarmee.
Maar ik zwaai niet met die vlag omdat het een symbool is van vergane glorie en een boel was toen al echt niet zo glorierijk.
Ik dweep ook niet met roodwitblauw, overigens

quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 00:38 schreef SuicideErrorist het volgende:
En wat de vlag betreft mbt Dietsland, het lijkt mij ook niet de beste vlag voor een Verenigd Nederland ;)
Wat denken de Vlamingen ervan? Van het idee die vlag als hun vlag te moeten zien voor hun nieuwe staat. ?
  donderdag 1 oktober 2015 @ 01:03:42 #227
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_156514443
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 00:58 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Als ik het niet associeer met de NSB dan doen een boel andere mensen dat wel.
Dat zou een reden zijn om niet te zwaaien daarmee.
Maar ik zwaai niet met die vlag omdat het een symbool is van vergane glorie en een boel was toen al echt niet zo glorierijk.
Ik dweep ook niet met roodwitblauw, overigens

[..]

Wat denken de Vlamingen ervan? Van het idee die vlag als hun vlag te moeten zien voor hun nieuwe staat. ?
Waarom niet rood-wit-blauw? Te discriminerend tov minderheden?
₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ₂₄fᵃⁿ
pi_156514470
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 01:03 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Waarom niet rood-wit-blauw? Te discriminerend tov minderheden?
Waarom wel zwaaien met die vlag en de natie verheerlijken?
Geen zin in.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 01:35:36 #229
297168 Kikopuz
I like goats
pi_156514832
Ik vind 'm voornamelijk erg mooi, daarom heb ik hem als UI. Maar het gaat hier niet om de vlag, maar om Zwarte Piet.

Aaaand back on topic.
pi_156514893
quote:
Dat kan je beter aan meneer De Wever vragen, Vlaanderens populairste politicus

Van 1:12:00 tot 1:14:45

[ Bericht 1% gewijzigd door berko13 op 01-10-2015 01:46:06 ]
pi_156515209
pi_156515580
quote:

[..]

Van het idee die vlag als hun vlag te moeten zien voor hun nieuwe staat. ?

;)

De Prinsenvlag is niet mijn vlag en evenmin die van mijn Vlaamse broeders en zusters.

[ Bericht 2% gewijzigd door SuicideErrorist op 01-10-2015 03:02:56 ]
  Moderator donderdag 1 oktober 2015 @ 05:05:06 #234
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156516100
interessant onterwerp maar het heeft niet echt veel met zwarte piet te maken natuurlijk he jongons?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 05:40:15 #235
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_156516188
Wel een goed idee om België, waar ZP een beschermde status heeft, met NL samenvoegen. Zodra ZP in NL dan ook beschermd is, want afschaffen mag omwille van de zuidelijke provincies dan niet meer, kan België zich weer afscheiden.
pi_156516392
Naar mijn mening heeft dat hele Sinterklaas-gedoe te maken met onzekere gevoelens van de Nederlandse neger. De neger heeft nog niet afgeleerd zich minderwaardig te voelen. De slaventijd is allang voorbij, maar zij voelen zich, onterecht, nog steeds minder.
De oorsprong ervan heeft misschien een slaven-meester afkomst, maar niemand denkt daar tegenwoordig nog aan (en zeker de kindjes niet). Behalve de neger zelf en natuurlijk ook de degenen die hen juist (onbewust (en misschien ook daarom dat de neger zich in hun mening (dat ze geracisteerd worden gesterkt voelen) )steunen in hun mening.

De degenen die het feest vieren zien het alleen als een kinderfeest dat ze vroeger hebben gevierd met hun ouders en nu ook met hun kinderen willen vieren. Ze denken niet eens aan racisme, totdat de neger zelf het tot racisme heeft gemaakt. Als de Nederlandse neger nu eens wat zelfverzekerder wordt, kunnen we allemaal eindelijk vredig naast/met elkaar leven.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2015 07:29:00 ]
  Moderator donderdag 1 oktober 2015 @ 08:58:56 #237
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156517103
lol wat een onzin _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 09:01:55 #238
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_156517137
Ook ik ben een onzekere neger.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_156517154
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 07:25 schreef Hexx. het volgende:
Naar mijn mening heeft dat hele Sinterklaas-gedoe te maken met onzekere gevoelens van de Nederlandse neger. De neger heeft nog niet afgeleerd zich minderwaardig te voelen. De slaventijd is allang voorbij, maar zij voelen zich, onterecht, nog steeds minder.
De oorsprong ervan heeft misschien een slaven-meester afkomst, maar niemand denkt daar tegenwoordig nog aan (en zeker de kindjes niet). Behalve de neger zelf en natuurlijk ook de degenen die hen juist (onbewust (en misschien ook daarom dat de neger zich in hun mening (dat ze geracisteerd worden gesterkt voelen) )steunen in hun mening.

De degenen die het feest vieren zien het alleen als een kinderfeest dat ze vroeger hebben gevierd met hun ouders en nu ook met hun kinderen willen vieren. Ze denken niet eens aan racisme, totdat de neger zelf het tot racisme heeft gemaakt. Als de Nederlandse neger nu eens wat zelfverzekerder wordt, kunnen we allemaal eindelijk vredig naast/met elkaar leven.
:') ___! Niet alleen is het geen racisme, het is ook nog eens de schuld van negers die zich nog niet op een zo moreel verheven punt bevinden als de blanke medemensch _O_ .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 09:10:23 #240
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_156517242
quote:

Wow, just..... wow. :{
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_156517247
quote:
14s.gif Op woensdag 30 september 2015 21:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Volgens de schreeuwende demonstranten ja. Maar daar had ik het niet over.
Daar heb je het indirect wel over als je alleen al de kleur wil aanpassen. Daarmee zijn ze absoluut niet tevreden. Dus waarom zou je?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_156517319
quote:

Zit een kern van waarheid in. Het is het continu willen afzetten tegen de grote boze blanke. Is een beetje calimero achtig in mijn ogen. Beetje zielig.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_156517354
quote:
Is gelijk is stuk makkelijker te doen dan een hele supermarkt te boycotten. Daar vind ik mijn favo Jumbo toch net iets te goed voor.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 1 oktober 2015 @ 09:19:44 #244
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_156517364
Weledele blancken Daemes en Heeren. Ick presenteer aan U:

Den Onzeckere Neeger van Hexx.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_156517427
Buiten de grote steden blijft Piet zwart

Besturen van basisscholen in grote steden spreken zich uit tegen de traditionele Zwarte Piet. Maar buiten de Randstad gebeurt dat nog niet of nauwelijks, blijkt uit een rondgang van de Volkskrant.

Woensdag maakte de Stichting openbaar Primair Onderwijs Utrecht (SPO Utrecht) bekend dat er op hun 33 scholen vanaf dit jaar geen traditionele Zwarte Piet meer zal langskomen. 'Wij willen niet dat kinderen zich gekwetst voelen door ons onderwijsaanbod', schrijft het bestuur in een verklaring. 'Wij bieden kinderen, álle kinderen, een veilige en prettige leeromgeving.'

Eerder dit jaar riep het bestuur van de Stichting BOOR in Rotterdam de eigen scholen al op om de Zwarte Pieten te ontdoen van zwart kroeshaar, donkere huidskleur, rode lippen en oorringen. In Den Haag kwamen de openbare, katholieke en protestants-christelijke scholen gezamenlijk tot eenzelfde besluit. Besturen in Amsterdam riepen hun scholen vorig jaar al op om Piet te vernieuwen.

In de ban
Buiten de Randstad zijn er nog weinig besturen die de traditionele Piet in de ban doen. In steden als Leeuwarden, Helmond en Maastricht is nog geen overleg tussen de besturen geweest over het onderwerp. In Assen en Groningen gaan schoolbestuurders binnenkort om tafel om tot een gezamenlijk standpunt te komen.

Ook in Meppel, dit jaar het decor van de landelijke intocht van Sinterklaas, is Zwarte Piet onderwerp van gesprek, zegt een woordvoerder van de Christelijke scholenkoepel PCBO. 'De meeste ouders zeggen: laat Zwarte Piet zwart blijven. Maar Meppel ligt door de intocht onder een vergrootglas. Daarom moet er duidelijkheid komen.'

Invulling
Het bestuur van Openbaar Onderwijs Zwolle en Regio laat haar 28 scholen expliciet vrij in de invulling van het Sinterklaasfeest. Dat geldt ook voor Marenland, met 25 openbare scholen in Noord-Groningen waaronder in het multiculturele Delfzijl. 'We hebben wel gevraagd rekening te houden met mogelijke sentimenten. Maar vooralsnog leidt dat niet tot aanpassingen.'

Volgens Ad Veen van de PO-raad, de sectororganisatie voor het basisonderwijs, is het logisch dat besturen in de grote steden voorop lopen. 'Daar is de druk groter', zegt hij. 'Daar wonen meer mensen met een stevige mening en meer mensen met een andere achtergrond. In Amsterdam ontstaat veel eerder discussie dan in een klein Fries dorp met hooguit twee asielzoekers.'

Eén lijn
Overigens zijn er ook in de grote steden besturen die zich nog niet over de kwestie uitspreken. Zo wilde SPO Utrecht het besluit om Zwarte Piet voortaan te weren samen met de katholieke en protestants-christelijke besturen presenteren. 'We zaten echter niet op één lijn', zegt een woordvoerder.

Bestuursvoorzitter Jan van der Klis van de Katholieke Scholenstichting Utrecht beaamt dat. 'We willen bestuurlijk niets opleggen aan onze scholen', zegt. 'Scholen kunnen zelf het beste bepalen hoe ze hiermee omgaan. Na 5 december gaan we dat evalueren.'
http://www.volkskrant.nl/(...)piet-zwart~a4153597/
pi_156517443
Komt omdat de randstad natuurlijk vol zit met onzekere negers, terwijl de provincie nog puur is.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_156517470
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 09:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Daar heb je het indirect wel over als je alleen al de kleur wil aanpassen. Daarmee zijn ze absoluut niet tevreden. Dus waarom zou je?
Ik heb het ook niet over de mensen die Piet in z'n geheel willen zien verdwijnen.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 09:32:47 #248
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_156517512
Tsja.. Zit wel een kern van waarheid in. In de grote steden wonen voornamelijk migranten en in de rest van het land autochtonen. Geeft ook wel aan hoe de verdeling ligt kwa mening en dat een kleine minderheid een nationaal volksfeest van vele eeuwen oud zo kan verpesten.
₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ₂₄fᵃⁿ
pi_156517567
quote:
8s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 09:32 schreef 24Fan het volgende:

Tsja.. Zit wel een kern van waarheid in. In de grote steden wonen voornamelijk migranten en in de rest van het land autochtonen.
Nou nou.. als je het mij vraagt is in de grote steden het percentage niet-westerse allochtonen weliswaar hoger dan op het platteland, maar het is nog steeds geen meerderheid hoor.

quote:
8s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 09:32 schreef 24Fan het volgende:

Geeft ook wel aan hoe de verdeling ligt kwa mening en dat een kleine minderheid een nationaal volksfeest van vele eeuwen oud zo kan verpesten.
Hoe kom jij erbij dat het een kleine minderheid van allochtonen zou betreffen?

Er zijn meer dan genoeg autochtone Nederlanders die ZP willen veranderen, afschaffen, of zelfs Sinterklaas geheel afschaffen.

"Vele eeuwen" is trouwens ook wel behoorlijk overdreven. Het haalt meervoud niet eens.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_156517632
Albert Heijn: Zwarte Piet hoort erbij

Sinterklaasartikelen die vanaf eind deze week in de supermarkten van Albert Heijn liggen, is ook Zwarte Piet te vinden. Zowel die in de klassieke vorm (zwart) als wat meer bruinere pieten en pieten met roetvegen. In vergelijking met voorgaande jaren verandert er niet veel. Zwarte Piet is, hoe je het wendt of keert, onderdeel van deze sinterklaascultuur, zo stelt Ahold, moederconcern van Albert Heijn, donderdag.

"Dat culturele gebruiken rond het geliefde sinterklaasfeest ook kwetsend kunnen zijn, vinden we oprecht vervelend. Helaas kunnen we het niet voor iedereen goed doen. Waar mogelijk houden we rekening met lokale voorkeuren", zegt een woordvoerder. Er zijn ook artikelen waar geen Zwarte Piet op staat, zegt hij.

Ahold vindt de discussie over Zwarte Piet een ingewikkelde en zegt blij te zijn dat Detailhandel Nederland een van de partijen is die meedoet aan het rondetafeloverleg van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Winkeliers willen duidelijkheid en houvast over Zwarte Piet en vinden dat ze onterecht deel uitmaken van de discussie over het uiterlijk van de piet.
"Als leverancier van sinterklaasplezier vindt Albert Heijn dat de schoen zetten, pakjesavond, samen liedjes zingen en typische sinterklaaslekkernijen bij dit kinderfeest centraal moeten staan", zegt de woordvoerder verder.

Jumbo, een andere supermarktketen, maakte onlangs bekend dat dit jaar op verpakkingen en andere winkelcommunicatie zowel zwarte als witte pieten te zien zijn.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_Albert_Heijn__.html
Appie denkt zo echt te kunnen scoren, maar ze jagen nu eerder beide kampen weg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')