abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156502805
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 18:39 schreef Eufonie het volgende:
Zonder negers was deze discussie er nooit geweest.
Zonder negers had zwarte piet niet bestaan.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_156502825
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 17:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Tja, dat hebben die 'pro-pieten' helemaal aan zichzelf te danken. Dankzij hun domme retoriek is het pro-piet-kamp nu onherroepelijk geassocieerd met tokkies en plat racisme.
Kijk wel uit met die hokjesindeling van pro-pieters en anti-pieters.
Hele normale mensen pro-piet kun je niet op een hoop gooien met die agressieve types,
Anderzijds kan men mij anti-piet noemen, maar zet mij niet in het hokje Quinsy.
  woensdag 30 september 2015 @ 18:41:20 #153
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_156502828
Ik zou hier een voorbeeld aan nemen.

Een etnisch neutrale mascotte helemaal aangepast aan de hedendaagse politiek correcte maatstaven.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  woensdag 30 september 2015 @ 18:42:42 #154
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156502849
quote:
13s.gif Op woensdag 30 september 2015 18:05 schreef Kikopuz het volgende:

[..]

Oké prima. Dan vind ik albino's in Afrika ook racistisch. En mensen in Japan die een lichtere huidskleur willen vind ik ook racistisch.
Waarom vind je het racistisch?
quote:
Oh en ten tweede: Als het een argument van niks is dan kan je dit ook niet stellen:

[..]

Het bewijst dus helemaal niks.
Waarom kan ik dat niet stellen?
  woensdag 30 september 2015 @ 18:47:08 #155
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156502951
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 18:06 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Iets is racistisch, of iets is het niet.
Racisme is een vorm van belediging, en belediging is altijd subjectief. Het bestaat namelijk niet los van de ervaring van de mens. Dat betekent dat iets racistisch is, op het moment dat men het racistisch vindt.

En ja, het belangrijkste argument om te verklaren waarom sommige mensen zich beledigd voelen door Zwarte Piet is inderdaad dat Zwarte Piet precies lijkt op een racistische karikatuur.

Zeggen dat dat irrationeel is omdat Zwarte Piet een andere origine of zo heeft, is net zo dom als zeggen dat mensen niet boos mogen worden over een hakenkruis omdat dat van oorsprong een hindoeïstisch gelukssymbool is.
pi_156502957
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 17:39 schreef luxerobots het volgende:
Linkse figuren zoals nepkunstenaar Quinsy Gario hebben Zwarte Piet in verband gebracht met racisme. Gewoon heel letterlijk met de leus ''Zwarte Piet is Racisme''. Goede argumenten heb ik niet gezien, het publiek misleiden mag kennelijk.

Eerder heb ik al aangegeven dat het onderwijswereldje hartstikke links is en wel eens een sleutelrol zou kunnen spelen in deze hele kwestie. En ja, ze zijn begonnen met het verbieden van Zwarte Piet in Rotterdam, Den Haag en Utrecht.

Let op: het is niet dat scholen zelf mogen kiezen of ze een gekleurde of Zwarte Piet willen. Nee het is het verbieden van een Nederlandse traditie.

Wat mij betreft is het hands on, en mag de strijd harder gevoerd worden. Boycot Quinsy Gario, laat je mening horen, verkleed kinderen als Zwarte Piet. Het is toch belachelijk dat een klein groepje mensen onze cultuur verbiedt.
Dat mogen ze wel, daar kiezen besturen zelf voor.
pi_156503032
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 18:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Racisme is een vorm van belediging, en belediging is altijd subjectief. Het bestaat namelijk niet los van de ervaring van de mens. Dat betekent dat iets racistisch is, op het moment dat men het racistisch vindt.
Dat betekent dat sommige mensen racisme niet begrijpen en het woord te pas en te onpas gebruiken om aandacht te trekken of om hun zin te krijgen. Hoe jij erbij komt dat iets racistisch is als men het racistisch vindt gaat ieder's pet te boven.
Conscience do cost.
pi_156503051
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 18:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Daarom, had veel problemen voorkomen.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  woensdag 30 september 2015 @ 18:53:46 #159
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156503119
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 18:50 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat betekent dat sommige mensen racisme niet begrijpen en het woord te pas en te onpas gebruiken om aandacht te trekken of om hun zin te krijgen. Hoe jij erbij komt dat iets racistisch is als men het racistisch vindt gaat ieder's pet te boven.
Dat komt omdat ik racisme wel begrijp. :D
pi_156503312
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 18:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Toch wel. Je moet zeggen, zonder de kleur zwart (alhoewel het niet echt een kleur is) had zwarte piet niet bestaan.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 30 september 2015 @ 19:05:43 #161
862 Arcee
Look closer
pi_156503478
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 18:15 schreef snakelady het volgende:
Het resultaat: de welbekende stroopwafelpieten, de regenboogpieten, en ook het besluit in Utrecht.
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 18:15 schreef snakelady het volgende:
Dat is het probleem inderdaad, de pro pieten willen niks buigen.
Maar was het anti-zp-kamp dan tevreden met die stroopwafel- en regenboogpieten? Die indruk had ik niet.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_156503481
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 18:59 schreef Montagui het volgende:

[..]

Toch wel. Je moet zeggen, zonder de kleur zwart (alhoewel het niet echt een kleur is) had zwarte piet niet bestaan.
Zwarte Piet is van oorsprong geen zwartgeschilderd persoon maar een neger. Een zwarte bediende zoals in die tijd niet heel ongebruikelijk was onder rijke mensen.
pi_156503486
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 18:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat komt omdat ik racisme wel begrijp. :D
Nergens is de definitie van racisme zo vastgelegd dat het racisme is als mensen het racisme vinden. Dat is een hele zachte en subjectieve definitie.

Donkere mensen op de Antillen vinden het leuk om zich donker te schminken, lijkt me geen racisme. In Nederland is er een groepje donkere mensen aan het demonstreren bij de intocht. Is het hier dan opeens wél racisme? Je zal toch met serieuze criteria moeten komen om iets als racisme te definiëren.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 30 september 2015 @ 19:06:53 #164
862 Arcee
Look closer
pi_156503511
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 18:35 schreef snakelady het volgende:
Toch had niemand er moeite mee toen de roe werd afgeschaft, of alle andere veranderingen die zwarte piet ondertussen als is doorgegaan.
Precies! Dus voer geleidelijk wijzigingen door. :)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_156503547
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 19:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zwarte Piet is van oorsprong geen zwartgeschilderd persoon maar een neger.
Nee. Zwarte Piet is een archetype, geen neger.

Etc, etc, etc.....
pi_156503570
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 19:06 schreef Arcee het volgende:

[..]

Precies! Dus voer geleidelijk wijzigingen door. :)
Toen werden wijzigingen doorgevoerd omdat mensen het leuk vonden. Nu omdat er een klein groepje boze demonstranten is dat intochten verstoord, de oorlog verklaart en naar de rechter stapt om het feest te willen verbieden.

Nogal logisch dat mensen de hakken in het zand zetten.
  woensdag 30 september 2015 @ 19:09:38 #167
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156503579
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 19:06 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nergens is de definitie van racisme zo vastgelegd dat het racisme is als mensen het racisme vinden. Dat is een hele zachte en subjectieve definitie.

Donkere mensen op de Antillen vinden het leuk om zich donker te schminken, lijkt me geen racisme. In Nederland is er een groepje donkere mensen aan het demonstreren bij de intocht. Is het hier dan opeens wél racisme? Je zal toch met serieuze criteria moeten komen om iets als racisme te definiëren.
Lees het vonnis van de rechtbank in Amsterdam eens. Daar staat precies in waarom een rechter het als racisme ziet. Of wil je ook gaan beweren dat zo'n rechter niet uitgaat van 'serieuze criteria'?
pi_156503613
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 19:09 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Toen werden wijzigingen doorgevoerd omdat mensen het leuk vonden. Nu omdat er een klein groepje boze demonstranten is dat intochten verstoord, de oorlog verklaart en naar de rechter stapt om het feest te willen verbieden.

Naast die mensen zijn er ook nog mensen die Zwarte Piet liever veranderd zien worden in kleurenpieten. Het is niet alleen vanwege de demonstranten.
pi_156503621
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 19:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Lees het vonnis van de rechtbank in Amsterdam eens. Daar staat precies in waarom een rechter het als racisme ziet. Of wil je ook gaan beweren dat zo'n rechter niet uitgaat van 'serieuze criteria'?
Ja, want in tegenstelling tot jou heb ik me wél verdiept in dat vonnis.

Hoe serieus kunnen we de rechter nemen als hij stelt dat zwarte mensen zich beledigd voelen, maar blanken niet. Overigens heeft het hof toen geoordeeld dat de Amsterdamse rechtbank voor haar beurt sprak.
pi_156503654
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 19:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Overigens heeft het hof toen geoordeeld dat de Amsterdamse rechtbank voor haar beurt sprak.
Dat had niets met de validiteit van de inhoud van het vonnis te maken.
  woensdag 30 september 2015 @ 19:13:27 #171
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156503668
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 19:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja, want in tegenstelling tot jou heb ik me wél verdiept in dat vonnis.

Hoe serieus kunnen we de rechter nemen als hij stelt dat zwarte mensen zich beledigd voelen, maar blanken niet. Overigens heeft het hof toen geoordeeld dat de Amsterdamse rechtbank voor haar beurt sprak.
Haha, ik weet genoeg. Veel plezier met je avond.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 30 september 2015 @ 19:13:36 #172
862 Arcee
Look closer
pi_156503671
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 19:09 schreef luxerobots het volgende:

Ja, vandaar dus ook geleidelijk. Ik snap de urgentie niet waarom het in 1 of 2 jaar radicaal gewijzigd moet worden of zelfs afgeschaft.
pi_156503691
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 19:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat had niets met de validiteit van de inhoud van het vonnis te maken.
Ik ze me toch maar zorgen maken om de validiteit als rechtbanken over andere onderwerpen gaan spreken dan waar ze bevoegd voor zijn.
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 19:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Haha, ik weet genoeg. Veel plezier met je avond.
IJstersterke inhoudelijke reactie.
pi_156503713
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 19:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik ze me toch maar zorgen maken om de validiteit als rechtbanken over andere onderwerpen gaan spreken dan waar ze bevoegd voor zijn.

[..]

Gaat het nou over de inhoud van het vonnis, of de mate waarin de Amsterdamse rechtbank bevoegd is daar uitspraken te doen?

Want dat laatste lijkt me niet bepaald inhoudelijk.
pi_156503780
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 19:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Gaat het nou over de inhoud van het vonnis, of de mate waarin de Amsterdamse rechtbank bevoegd is daar uitspraken te doen?

Want dat laatste lijkt me niet bepaald inhoudelijk.
Beiden.
  woensdag 30 september 2015 @ 19:19:51 #176
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156503824
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 19:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]

[..]

Ik wil best even toelichten waarom ik je niet meer serieus neem:

Je zegt eerst dat je het vonnis wel bestudeerd hebt, in tegenstelling tot mij. Toch beweer je al de hele tijd dat het een leugen is om te stellen dat Zwarte Piet racistisch is en dat mensen met goede criteria iets anders zouden oordelen. Als je het vonnis had gelezen, had je gezien dat dat niet waar is.
Vervolgens beweer je dat de rechter niet serieus te nemen is, omdat hij zegt dat blanken niet beledigd kunnen zijn en negers wel. Als je het vonnis daadwerkelijk bestudeerd had, zou je ook zien dat hij daarvoor een volkomen redelijke redenering geeft: die blanken voelen zich beledigd namens die negers, wat betekent dat ze niet voldoende getroffen om zich partij te stellen.
Tenslotte zeg je dat het Hof de rechter heeft teruggefloten, maar dat is maar de halve waarheid: de rechter is teruggefloten omdat het Hof vindt dat hij de burgemeester een verantwoordelijkheid gaf die de burgemeester niet mag dragen, niet omdat ze het oneens zijn met het oordeel over Zwarte Piet. Sterker nog, het Hof heeft expliciet aangegeven zich niet over dat deel van het vonnis uit te willen spreken.

Met andere woorden: een leugen, een achterlijkheid en een halve waarheid. Ofwel ben je erg dom, ofwel ben je niet voor rede vatbaar. Hoe dan ook ben je niet de moeite waard om verder mee te discussiëren.
pi_156504697
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 19:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik wil best even toelichten waarom ik je niet meer serieus neem:

Je zegt eerst dat je het vonnis wel bestudeerd hebt, in tegenstelling tot mij. Toch beweer je al de hele tijd dat het een leugen is om te stellen dat Zwarte Piet racistisch is en dat mensen met goede criteria iets anders zouden oordelen. Als je het vonnis had gelezen, had je gezien dat dat niet waar is.
Vervolgens beweer je dat de rechter niet serieus te nemen is, omdat hij zegt dat blanken niet beledigd kunnen zijn en negers wel. Als je het vonnis daadwerkelijk bestudeerd had, zou je ook zien dat hij daarvoor een volkomen redelijke redenering geeft: die blanken voelen zich beledigd namens die negers, wat betekent dat ze niet voldoende getroffen om zich partij te stellen.
Tenslotte zeg je dat het Hof de rechter heeft teruggefloten, maar dat is maar de halve waarheid: de rechter is teruggefloten omdat het Hof vindt dat hij de burgemeester een verantwoordelijkheid gaf die de burgemeester niet mag dragen, niet omdat ze het oneens zijn met het oordeel over Zwarte Piet. Sterker nog, het Hof heeft expliciet aangegeven zich niet over dat deel van het vonnis uit te willen spreken.

Met andere woorden: een leugen, een achterlijkheid en een halve waarheid. Ofwel ben je erg dom, ofwel ben je niet voor rede vatbaar. Hoe dan ook ben je niet de moeite waard om verder mee te discussiëren.
En toch kan je niet spreken over een inhoudelijke uitspraak van die rechtbank m.b.t Zwarte Piet = racisme. De zaak ging niet zozeer over Zwarte Piet maar over de evenementenvergunning voor de intocht.

M.b.t Zwarte Piet zelf is dan ook (terecht) geen verweer gevoerd. Alleen stukken aangedragen door de anti-Pieten zijn in die zaak aangevoerd met het doel de burgemeester terug te fluiten wat betreft de vergunning. Het betreft e-mails van het College voor de rechten van de mens, een onderzoeksrapport van het bureau statistiek van de gemeente Amsterdam en de verklaringen van eisers waarmee deze rechter tot de conclusie kwam dat de figuur van Zwarte Piet een negatieve stereotypering is van zwarte mensen. Nergens zijn er vanuit een pro-Piet standpunt stukken aangedragen.

De Burgemeester heeft in die zaak geen verdediging over Zwarte Piet hoeven voeren omdat het dus alleen over de vergunning ging.

De Raad van State heeft daarom ook bepaald:
quote:
De vraag of de figuur van ‘Zwarte Piet’ daadwerkelijk in strijd is met grondrechten kan niettemin aan een rechter worden voorgelegd, maar dan niet in een procedure tegen de burgemeester over de evenementenvergunning voor de Sinterklaasintocht. Denkbaar is dat bij de burgerlijke rechter een procedure wordt gestart op grond van onrechtmatige daad tegen de organisatoren of uitvoerders van het evenement of dat aangifte wordt gedaan van veronderstelde strafbare feiten.
Het is nu wachten op een dergelijke rechtszaak waarbij voor- en tegenstanders aan het woord kunnen komen en stukken kunnen indienen.

Al met al heeft Luxerobots dus zeker een punt als hij aangeeft dat hij m.b.t. het gedeelte over Zwarte Piet de uitspraak van die eerste rechter met een korreltje zout neemt. De rechter had dat gedeelte van die uitspraak m.i. niet eens mogen doen zonder kennis te nemen van de verdediging van Zwarte Piet. Nu is het een 'bias' uitspraak.

In een geschil luister je naar beide kanten van het verhaal, niet alleen naar 1 kant.
pi_156504819
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 19:56 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nergens zijn er vanuit een pro-Piet standpunt stukken aangedragen.
Ik kan me niet voorstellen dat dat een voor pro-Pieten positieve invloed gehad zou hebben. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Molurus op 30-09-2015 20:07:41 ]
pi_156504929
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 20:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat een voor pro-Pieten positieve invloed gehad zou hebben. :D
Tja, we zullen zien ALS zo'n rechtszaak ooit komt.
pi_156504999
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 20:05 schreef Montagui het volgende:

[..]

Tja, we zullen zien ALS zo'n rechtszaak ooit komt.
Ik heb voor het moment nog geen reden om te denken dat de rechter dan tot een andere conclusie zou komen als de Amsterdamse rechtbank.
  woensdag 30 september 2015 @ 20:09:42 #181
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156505031
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 19:56 schreef Montagui het volgende:

[..]

En toch kan je niet spreken over een inhoudelijke uitspraak van die rechtbank m.b.t Zwarte Piet = racisme. De zaak ging niet zozeer over Zwarte Piet maar over de evenementenvergunning voor de intocht.

M.b.t Zwarte Piet zelf is dan ook (terecht) geen verweer gevoerd. Alleen stukken aangedragen door de anti-Pieten zijn in die zaak aangevoerd met het doel de burgemeester terug te fluiten wat betreft de vergunning. Het betreft e-mails van het College voor de rechten van de mens, een onderzoeksrapport van het bureau statistiek van de gemeente Amsterdam en de verklaringen van eisers waarmee deze rechter tot de conclusie kwam dat de figuur van Zwarte Piet een negatieve stereotypering is van zwarte mensen. Nergens zijn er vanuit een pro-Piet standpunt stukken aangedragen.

De Burgemeester heeft in die zaak geen verdediging over Zwarte Piet hoeven voeren omdat het dus alleen over de vergunning ging.

De Raad van State heeft daarom ook bepaald:

[..]

Het is nu wachten op een dergelijke rechtszaak waarbij voor- en tegenstanders aan het woord kunnen komen en stukken kunnen indienen.

Al met al heeft Luxerobots dus zeker een punt als hij aangeeft dat hij m.b.t. het gedeelte over Zwarte Piet de uitspraak van die eerste rechter met een korreltje zout neemt. De rechter had dat gedeelte van die uitspraak m.i. niet eens mogen doen zonder kennis te nemen van de verdediging van Zwarte Piet. Nu is het een 'bias' uitspraak.

In een geschil luister je naar beide kanten van het verhaal, niet alleen naar 1 kant.
Dat is een beetje een raar standpunt: dan zou je de uitspraak bij een moordzaak ook niet serieus kunnen nemen als de verdachte weigert zich te verdedigen.

Centraal punt in de rechtszaak was de afweging tussen het algemeen belang en de 'beledigendheid' van Zwarte Piet; de aanklager stelde dat bij het maken van die afweging niet voldoende gewicht was gegeven aan de beledigendheid. De vraag of Zwarte Piet racistisch is of niet, was dus met afstand de belangrijkste deelvraag om tot een oordeel over de vergunning te komen. Het feit dat de burgemeester zich op dat punt niet verweerd heeft, vind ik dan ook veelzeggend.
pi_156505106
Het vonnis:
quote:
De rechtbank zal allereerst beoordelen of het fenomeen Zwarte Piet (...) leidt tot een negatieve stereotypering van de groep van zwarte mensen." De manier waarop de rechtbank dat doet, is door uit te gaan van 'de zich in het dossier bevindende stukken'.
Stukken die er door de anti-pieten ingekomen zijn. Voor een objectief beeld, zou je het van alle kanten moeten bekijken. Dan zou je ook moeten kijken naar alle donkere mensen die het Sinterklaasfeest met Zwarte Piet vieren.

Dan over de witte mensen die niet beledigd zijn, en de zwarten die dat wel zijn.

quote:
Een aantal eisers is wit en zij worden door de figuur van Zwarte Piet niet direct persoonlijk getroffen in hun privéleven. Uit de verklaringen van de zwarte eisers blijkt dat zij zich door het fenomeen Zwarte Piet gedurende de intocht minder waard voelen dan witte mensen.
Het gaat helemaal niet om racisme, dat wordt ook niet genoemd. Maar het persoonlijk getroffen worden in je privéleven. En hoezo kunnen witte mensen niet persoonlijk getroffen worden?

quote:
Zij voeren aan dat Zwarte Piet het slavernijverleden van zwarte mensen benadrukt. Eisers ervaren dat als belediging van hun ras in zijn algemeenheid en van zichzelf als zwart mens in het bijzonder.
Zwarte ras in zijn algemeenheid, dat klopt dus al niet, omdat niet alle ''zwarten'' hetzelfde zijn. Sowieso een heel simpel onderscheid tussen wit en zwart.

Dan over het voorkomen van Zwarte Piet.
quote:
Het gangbare uiterlijk van Zwarte Piet is dat hij dikke rode lippen heeft, zwart kroeshaar en ringoorbellen. Hij spreekt gebroken Nederlands. Hij vervult de rol van knecht.
Piet heeft geen dikke lippen, wel gekleurde lippen, die lang niet altijd rood zijn. Sommige Pieten hebben stijl haar, sommige Pieten hebben geen oorbellen. Gebrekkig Nederlands spreekt hij al lang niet meer. En een knecht? Zonder Pieten komt er niets van Sinterklaas terecht.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 19:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Er staat dus niet in waarom de rechtbank het als racisme ziet. En serieuze criteria :')

quote:
Je noemt me dom, of niet voor rede vatbaar.

Jongen, maak wat van je leven. Zoek gewoon een baan, en hang niet de hele dag op een internetforum rond.
pi_156505447
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 18:47 schreef Xa1pt het volgende:
Dat mogen ze wel, daar kiezen besturen zelf voor.
Dus de keuze wordt alsnog opgelegd aan de leerlingen en ouders. Zij krijgen de keuze niet. Vrije keus? Nope.

Vraag me af hoeveel inschrijvingen ze volgend jaar krijgen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_156505451
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 20:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Dat is een beetje een raar standpunt: dan zou je de uitspraak bij een moordzaak ook niet serieus kunnen nemen als de verdachte weigert zich te verdedigen.

Centraal punt in de rechtszaak was de afweging tussen het algemeen belang en de 'beledigendheid' van Zwarte Piet; de aanklager stelde dat bij het maken van die afweging niet voldoende gewicht was gegeven aan de beledigendheid. De vraag of Zwarte Piet racistisch is of niet, was dus met afstand de belangrijkste deelvraag om tot een oordeel over de vergunning te komen. Het feit dat de burgemeester zich op dat punt niet verweerd heeft, vind ik dan ook veelzeggend.
De rechter hoefde alleen maar een uitspraak te doen over de zorgvuldigheid van het verlenen van de vergunning. vd Laan hoefde dan ook alleen maar over dat punt verweer te voeren. Hij (of zijn advocaat) was slim genoeg om geen beerput te openen door ook verweer te voeren over de figuur ZP zelf.

Dat de anti-Pieten de uitspraak m.b.t. de beledigendheid en negatieve stereotypering blijven aanhalen als bewijs van hun gelijk lijkt me vooralsnog dan ook voorbarig.
Zoals aangegeven, die uitspraak was alleen gebaseerd op stukken aangedragen door de anti-Pieten.
pi_156505550
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 18:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Exact. En daarom kiezen de zeurpieten ervoor om er aanstoot aan te nemen. Niet omdat het racistisch is.
Maar waarom laten zij dat niet de keuze over aan het NL'se volk, waarom dringen zij het dan op aan iedereen dat ZP racistisch is? Zij hebben de keuze (17%), NL niet (83%).

Over pedant dictatoriaal gedrag gesproken.
1947-2016
pi_156505589
quote:
7s.gif Op woensdag 30 september 2015 19:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Naast die mensen zijn er ook nog mensen die Zwarte Piet liever veranderd zien worden in kleurenpieten. Het is niet alleen vanwege de demonstranten.
Alleen de kleur veranderen is niet genoeg.
Waar ben je geweest de afgelopen jaren? Heel ZP met al zijn kenmerken moet weg volgens die kutjes.

Leuk man.
1947-2016
pi_156505699
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 20:26 schreef Montagui het volgende:

[..]

De rechter hoefde alleen maar een uitspraak te doen over de zorgvuldigheid van het verlenen van de vergunning. vd Laan hoefde dan ook alleen maar over dat punt verweer te voeren. Hij (of zijn advocaat) was slim genoeg om geen beerput te openen door ook verweer te voeren over de figuur ZP zelf.

Dat de anti-Pieten de uitspraak m.b.t. de beledigendheid en negatieve stereotypering blijven aanhalen als bewijs van hun gelijk lijkt me vooralsnog dan ook voorbarig.
Zoals aangegeven, die uitspraak was alleen gebaseerd op stukken aangedragen door de anti-Pieten.
Een onwijs gekleurd vonnis. Het geeft wel aan hoe slecht het gesteld kan zijn met de Nederlandse rechtsspraak.

Alsof Piet, zwart, dom en knecht is en gebrekkig Nederlands spreekt.

Ook het onderscheid tussen witte en zwarte mensen. Waar leggen ze dan de scheidslijn tussen zwart en wit precies? En hoezo kunnen witten niet beledigd zijn of getroffen worden in hun privéleven?
pi_156507178
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 20:35 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Een onwijs gekleurd vonnis. Het geeft wel aan hoe slecht het gesteld kan zijn met de Nederlandse rechtsspraak.

Alsof Piet, zwart, dom en knecht is en gebrekkig Nederlands spreekt.

Ook het onderscheid tussen witte en zwarte mensen. Waar leggen ze dan de scheidslijn tussen zwart en wit precies? En hoezo kunnen witten niet beledigd zijn of getroffen worden in hun privéleven?
Heb je een linkje naar de letterlijke tekst van dit vonnis?
Het lijkt me jouw misvatting dat een rechter iets gaat beweren als dat "witten niet beledigd zijn of getroffen worden in hun privéleven?"
pi_156507964
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 18:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Waarom vind je het racistisch?
Omdat ze wit zijn, dat vind ik aanstootgevend.

quote:
[..]

Waarom kan ik dat niet stellen?
Omdat je dat zelf beweert:

quote:
Dat is natuurlijk een argument van niets. Dat kan net zo makkelijk omgedraaid worden:[..]
[...]

Aangezien belediging per definitie subjectief is, is het waarheid als iemand het vindt.[..]
Dus albino's zijn racistisch en Zwarte Piet niet, omdat ik dat vind.
pi_156508357
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 21:28 schreef Kikopuz het volgende:

[..]

Juist ja. Want je wordt nou eenmaal als racist geboren, het kan geen cultuurissue zijn.
pi_156508525
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 21:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

Juist ja. Want je wordt nou eenmaal als racist geboren, het kan geen cultuurissue zijn.
Ik verwees ook nog naar Japan. Het zijn allemaal racisten.
pi_156508574
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 20:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dus de keuze wordt alsnog opgelegd aan de leerlingen en ouders. Zij krijgen de keuze niet. Vrije keus? Nope.
Er werd gesproken over een verbod, dat lijkt me onjuist.
pi_156508618
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 20:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Alleen de kleur veranderen is niet genoeg.
Waar ben je geweest de afgelopen jaren? Heel ZP met al zijn kenmerken moet weg volgens die kutjes.

Leuk man.
Volgens de schreeuwende demonstranten ja. Maar daar had ik het niet over.
  woensdag 30 september 2015 @ 21:45:32 #194
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156508650
quote:

[..]

Omdat ze wit zijn, dat vind ik aanstootgevend.

[..]

Omdat je dat zelf beweert:

[..]

Hmm, ik had ook niet al te veel redelijkheid moeten verwachten van iemand met een prinsenvlag als UI...
pi_156508678
quote:
14s.gif Op woensdag 30 september 2015 21:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Volgens de schreeuwende demonstranten ja. Maar daar had ik het niet over.
'De schreeuwende demonstranten' voeren de discussie aan.
pi_156508711
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 21:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]

'De schreeuwende demonstranten' voeren de discussie aan.
De schreeuwende demonstranten worden vaak als graadmeter gebruikt, dat zijn ze echter niet.
pi_156508721
quote:
9s.gif Op woensdag 30 september 2015 21:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hmm, ik had ook niet al te veel redelijkheid moeten verwachten van iemand met een prinsenvlag als UI...
Och ja, alles wat ooit Nederlands was ist verboten.

PS: Oh en nu weer inhoudelijk graag.
pi_156508753
quote:
2s.gif Op woensdag 30 september 2015 21:42 schreef Kikopuz het volgende:

[..]

Ik verwees ook nog naar Japan. Het zijn allemaal racisten.
Je weet hoop ik dat albinisme een aangeboren aandoening is?
pi_156508801
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 21:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je weet hoop ik dat albinisme een aangeboren aandoening is?
Lees anders mijn post(s) even.

Tevens zijn clowns ook racistisch.
pi_156508843
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 21:49 schreef Kikopuz het volgende:

[..]

Lees anders mijn post(s) even.
Ik reageerde hierop:

quote:

[..]

Daar staat toch echt 'albino's zijn racistisch'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')