Dus er is een groep asielzoekers die jonge vrouwen lastig valt, wie had dat nu verwacht?quote:Drie asielzoekers randen 18-jarige Almeerse aan
Een 18-jarige vrouw uit Almere is in de nacht van zaterdag op zondag aangerand door drie bewoners van een asielzoekerscentrum. Via cameratoezicht konden agenten het voorval live volgen en binnen twee minuten ingrijpen. De drie verdachten zijn aangehouden. Dat schrijft Almere Nieuws.
Het incident vond rond 03.00 uur plaats in de Herbergsteeg in Almere. Toen de vrouw samen met een vriendin vanaf de Grote Markt via de Herbergsteeg naar de taxistandplaats liep, werd zij besprongen door drie mannen. De vriendin van het slachtoffer kwam haar te hulp en sloeg er flink op los, waardoor de daders het opgaven.
De verdachten zijn meegenomen voor verhoor. Het lijkt te gaan om dezelfde personen die de afgelopen tijd meerdere jonge vrouwen lastig vielen.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)e-Almeerse-aan.dhtml
Maar dit soort rotzooi terugsturen was geen optie?quote:Het lijkt te gaan om dezelfde personen die de afgelopen tijd meerdere jonge vrouwen lastig vielen.
Er zijn 3 mannen die één vrouw lastig hebben gevallen (bewezen)... En die worden daar voor gestraft. Goh, rotte appels in een vrij grote groep mensen met mogelijk allerlei oorlogstrauma's. Ja, ik had het wel verwacht eigenlijk.quote:Op maandag 28 september 2015 08:24 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dus er is een groep asielzoekers die jonge vrouwen lastig valt, wie had dat nu verwacht?
Wie zegt dat deze asielzoekers een oorlogstrauma hebben?quote:Op maandag 28 september 2015 08:27 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Er zijn 3 mannen die één vrouw lastig hebben gevallen (bewezen)... En die worden daar voor gestraft. Goh, rotte appels in een vrij grote groep mensen met mogelijk allerlei oorlogstrauma's. Ja, ik had het wel verwacht eigenlijk.
Wie zegt dat ze het niet hebben?quote:Op maandag 28 september 2015 08:31 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wie zegt dat deze asielzoekers een oorlogstrauma hebben?
Ik niet. Ik zeg dat er tussen de vele asielzoekers vast wat (veel) tussen zitten met trauma's. Dus dat er rottigheid zou ontstaan niet onverwacht is voor mij.quote:Op maandag 28 september 2015 08:31 schreef Smack10 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 28 september 2015 08:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze het niet hebben?
Wel of geen trauma, je gaat een ander (ook) geen trauma bezorgen, vooral niet de dochter van je gastheer.quote:Op maandag 28 september 2015 08:31 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nou, schijnbaar wel.quote:Op maandag 28 september 2015 08:37 schreef Toga het volgende:
[..]
Wel of geen trauma, je gaat een ander (ook) geen trauma bezorgen, vooral niet de dochter van je gastheer.
Nou ja, de titel gaf wel een béétje weg dat je hier een vluchtelingendiscussie kon gaan lezen. Misschien is dat dan, voor je eigen gemoedsrust, een ideetje om niet te klikkenquote:Op maandag 28 september 2015 08:36 schreef dimmak het volgende:
Ik wou dat het internet vluchteling-vrij was. Ik word zo moe van die welles-nietes discussies.
Nou ja, iedereen denk ik. Zoals men ook verwacht dat er een groep Nederlanders is die vrouwen lastig vallen. Zo zitten sommige mensen nu eebmaal in elkaar. Tragisch maar waarquote:Op maandag 28 september 2015 08:24 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dus er is een groep asielzoekers die jonge vrouwen lastig valt, wie had dat nu verwacht?
Oke, dus dan maakt het niet uit?quote:Op maandag 28 september 2015 08:44 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja, iedereen denk ik. Zoals men ook verwacht dat er een groep Nederlanders is die vrouwen lastig vallen. Zo zitten sommige mensen nu eebmaal in elkaar. Tragisch maar waar
Maar volgens de media staat heel Nederland te springen met "Welkom" bordjes en een kopje biologische rooibos thee?quote:Op maandag 28 september 2015 08:46 schreef Drieklank het volgende:
Neem het ze kwalijk. De AZC's zitten vol. Dan maar in een vrouw verblijven. Geen onaantrekkelijk alternatief, wees eens redelijk.
Vandaag in de Metro: 'rijken' in Den Bosch willen grond kopen om AZC te weren. Lol.
Natuurlijk maakt het uit. Het moet verschrikkelijk geweest zijn voor dat meisje. Het is nog een geluk dat men er zo vroeg bij was en erger voorkomen heeft.quote:Op maandag 28 september 2015 08:46 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Oke, dus dan maakt het niet uit?
Of wat wil je nu zeggen?
Ja natuurlijk, ga het nu maar gooien op mijn passief agressieve OP.quote:Op maandag 28 september 2015 08:50 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Natuurlijk maakt het uit. Het moet verschrikkelijk geweest zijn voor dat meisje. Het is nog een geluk dat men er zo vroeg bij was en erger voorkomen heeft.
Maar als je een grote groep mensen binnenhaalt, is het inderdaad te verwachten dat er een groep smeerlappen bijzit. Net zoals je dat bij een grote groep Nederlanders heb. Niet te vermijden.
Mijn wedervraag is wat jíj eigenlijk wel zeggen met je passief agressieve OP. Niet zo mieten en gewoon zeggen wat je vindt ipv om de hete brij heendraaien met je 'wie had dat verwacht...'
Ik denk dat ze nu nog sneller gehuisvest worden.quote:Op maandag 28 september 2015 08:59 schreef -AMG- het volgende:
En wat zijn de gevolgen voor de beste mannen? Per direct uit NL moet toch mogelijk zijn.
Ben je asielzoeker, de oorlog ontvlucht en onder embarmelijke geleeft, kom je hier aanrandenEruit met dat volk.
ik denk dat ze een gesubsidieerde les krijgen in hoe om te gaan met de mazen van de nederlandse wet... en een villa in bloemendaal, minstensquote:Op maandag 28 september 2015 09:00 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze nu nog sneller gehuisvest worden.
Vergeet ook de Miele en de uitkeringen en een asieladvocaat niet!!!!EINZ!!!quote:Op maandag 28 september 2015 09:00 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze nu nog sneller gehuisvest worden.
quote:Op maandag 28 september 2015 08:43 schreef Apotheose het volgende:
Enkeltje eigen land. Hoe moeilijk kan het zijn??
En ze mogen per persoon drie Nederlandse vrouwen uitkiezen. Dus daar zal ook wel weer een aanzuigende werking van uit gaan.quote:Op maandag 28 september 2015 09:03 schreef Re het volgende:
ik denk dat ze een gesubsidieerde les krijgen in hoe om te gaan met de mazen van de nederlandse wet... en een villa in bloemendaal, minstens
Heft in eigen handen nemen noemen we dat. Omdat niemand meer de politiek vertrouwd in het luisteren naar de stemgerechtigden.quote:Op maandag 28 september 2015 08:46 schreef Drieklank het volgende:
Vandaag in de Metro: 'rijken' in Den Bosch willen grond kopen om AZC te weren. Lol.
Hoe groter ons bevolkingsaantal, hoe hoger ons aantal viezerikken. Of de percentages mannen die ook viezerikken blijk ook gaan stijgen, dan heb je een probleem. Want dan haal je meer viezerikken binnen.quote:Op maandag 28 september 2015 08:58 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, ga het nu maar gooien op mijn passief agressieve OP.![]()
Dus als dit met meer asielzoekers, voornamelijk jonge mannen, in de toekomst nog meer gaat gebeuren is dat ook allemaal maar goed omdat Nederlanders het ook doen?
Als ze de goede vrouwen kiezen, hebben die wel een aanzuigende werking jaquote:Op maandag 28 september 2015 09:07 schreef Copycat het volgende:
[..]
En ze mogen per persoon drie Nederlandse vrouwen uitkiezen. Dus daar zal ook wel weer een aanzuigende werking van uit gaan.
7/10, goeden garpquote:Op maandag 28 september 2015 09:07 schreef Copycat het volgende:
[..]
En ze mogen per persoon drie Nederlandse vrouwen uitkiezen. Dus daar zal ook wel weer een aanzuigende werking van uit gaan.
Sorry, maar dit zijn alle normen en waarden op z'n kop. Als jij naar een land vlucht dan ga je daar niet lopen kloten, punt.quote:Op maandag 28 september 2015 08:50 schreef timmmmm het volgende:
Natuurlijk maakt het uit. Het moet verschrikkelijk geweest zijn voor dat meisje. Het is nog een geluk dat men er zo vroeg bij was en erger voorkomen heeft.
Maar als je een grote groep mensen binnenhaalt, is het inderdaad te verwachten dat er een groep smeerlappen bijzit. Net zoals je dat bij een grote groep Nederlanders heb. Niet te vermijden.
Mijn wedervraag is wat jíj eigenlijk wel zeggen met je passief agressieve OP. Niet zo mieten en gewoon zeggen wat je vindt ipv om de hete brij heendraaien met je 'wie had dat verwacht...'
Jij spoort niet, dit heeft niks met een oorlogstrauma te makenquote:Op maandag 28 september 2015 08:33 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik niet. Ik zeg dat er tussen de vele asielzoekers vast wat (veel) tussen zitten met trauma's. Dus dat er rottigheid zou ontstaan niet onverwacht is voor mij.
Oh? Want in lege dorpjes(Waar iedereen veel ruimte heeft) vinden nauwelijks aanrandingen plaats?quote:Op maandag 28 september 2015 08:46 schreef Drieklank het volgende:
Neem het ze kwalijk. De AZC's zitten vol. Dan maar in een vrouw verblijven. Geen onaantrekkelijk alternatief, wees eens redelijk.
quote:Op maandag 28 september 2015 09:16 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Sorry, maar dit zijn alle normen en waarden op z'n kop. Als jij naar een land vlucht dan ga je daar niet lopen kloten, punt.
Als jij zegt dat je het wel kan verwachten dan is dat dus een prima reden voor mensen om te zeggen, we willen die mensen niet hier. Als je dan zegt, een enkel incidentje is te verwachten, hoeveel incidentjes zijn dan acceptabel volgens jou?
Lees je anders even een keertje in, dan kan je die vraag zelf beantwoorden.quote:Op maandag 28 september 2015 09:24 schreef Schurkenstaat het volgende:
Ik vraag me serieus af of dit soort strafbare feiten van invloed is op de verblijfsaanvraag.
Het zou helemaal des Nederlands zijn om het door de vingers te zien, of er administratief op te blunderen.
Dit is een discussieforum, toch? Het staat in ieder geval niet in de openingspost.quote:Op maandag 28 september 2015 09:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Lees je anders even een keertje in, dan kan je die vraag zelf beantwoorden.
Als je al 80 generaties in een land zit, is aanranding en verkrachting en andere gekkigheden ook onacceptabel. Punt. Het is niet alleen onacceptsbel als vluchtelingen zo 'lopen te kloten', lijkt me. Volgens mijn normen en waarden in ieder geval, en ik durf te zeggen dat dat voor jou ook zal gelden.quote:Op maandag 28 september 2015 09:16 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Sorry, maar dit zijn alle normen en waarden op z'n kop. Als jij naar een land vlucht dan ga je daar niet lopen kloten, punt.
Als jij zegt dat je het wel kan verwachten dan is dat dus een prima reden voor mensen om te zeggen, we willen die mensen niet hier. Als je dan zegt, een enkel incidentje is te verwachten, hoeveel incidentjes zijn dan acceptabel volgens jou?
quote:Op maandag 28 september 2015 09:26 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Dit is een discussieforum, toch? Het staat in ieder geval niet in de openingspost.
quote:Uw asielaanvraag kan worden afgewezen als u:
• In een ander land bent geweest waar u asiel had kunnen aanvragen, voordat u naar Nederland kwam of al in een ander land dan Nederland asiel hebt aangevraagd.
• Een gevaar voor de openbare orde en nationale veiligheid vormt.
• Onjuiste gegevens heeft verstrekt.
http://www.judex.nl/recht(...)-de-voorwaarden_.htm
dus je rekent het de asielzoekers aan dat het nederlands rechtssysteem niet goed is?quote:Op maandag 28 september 2015 09:24 schreef Schurkenstaat het volgende:
Ik vraag me serieus af of dit soort strafbare feiten van invloed is op de verblijfsaanvraag.
Het zou helemaal des Nederlands zijn om het door de vingers te zien, of er administratief op te blunderen.
Dat is een heel waanzinnige conclusie.quote:Op maandag 28 september 2015 09:33 schreef Re het volgende:
[..]
dus je rekent het de asielzoekers aan dat het nederlands rechtssysteem niet goed is?
Niet? Jij kent de mannen persoonlijk?quote:Op maandag 28 september 2015 09:19 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Jij spoort niet, dit heeft niks met een oorlogstrauma te makenDe aangevallen vrouwen kunnen er wél een trauma aan overhouden.
Je stelt een vraag en doet daarna een belachelijke aanname. Discussieren heeft enkel nut wanneer men het zijne van een onderwerp kent. Welke discussie kunnen wij in vredesnaam voeren over wat er met asielzoekers/vluchtelingen moet gebeuren die een overtreding of misdrijf begaan wanneer je niet eens weet wat er nu eigenlijk voor procedure achter zit?quote:Op maandag 28 september 2015 09:26 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Dit is een discussieforum, toch? Het staat in ieder geval niet in de openingspost.
Dat is geen aanname, maar satire. Staat wel op Wikipedia uitgelegd. Zoek maar 'ns op.quote:Op maandag 28 september 2015 09:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Je stelt een vraag en doet daarna een belachelijke aanname. Discussieren heeft enkel nut wanneer men het zijne van een onderwerp kent. Welke discussie kunnen wij in vredesnaam voeren over wat er met asielzoekers/vluchtelingen moet gebeuren die een overtreding of misdrijf begaan wanneer je niet eens weet wat er nu eigenlijk voor procedure achter zit?
quote:Op maandag 28 september 2015 09:05 schreef SebbeSwensje het volgende:
Dat krijg je als je halve kont open staat.
Jij wel dan ? Oorlogstrauma aanvoeren als mannen uit een cultuur waar vrouwen die zonder man over straat lopen prooi zijn, hier gewoon doen wat ze thuis ook deden....quote:Op maandag 28 september 2015 09:37 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Niet? Jij kent de mannen persoonlijk?
Zweden is sinds 1975 ook volgestroomd met mensen met een oorlogstraumaquote:Op maandag 28 september 2015 09:43 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Jij wel dan ? Oorlogstrauma aanvoeren als mannen uit een cultuur waar vrouwen die zonder man over straat lopen prooi zijn, hier gewoon doen wat ze thuis ook deden....
Ja, waar haal ik het idee vandaan dat mensen uit een oorlogsland nog wel eens wat trauma's kunnen hebben. Zo raar.quote:Op maandag 28 september 2015 09:43 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Jij wel dan ? Oorlogstrauma aanvoeren als mannen uit een cultuur waar vrouwen die zonder man over straat lopen prooi zijn, hier gewoon doen wat ze thuis ook deden....
Ook oorlogstrauma zeker:quote:Op maandag 28 september 2015 09:49 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ja, waar haal ik het idee vandaan dat mensen uit een oorlogsland nog wel eens wat trauma's kunnen hebben. Zo raar.
niemand zal de oorlog tussen albanie en macedonie vergetenquote:Op maandag 28 september 2015 09:49 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ja, waar haal ik het idee vandaan dat mensen uit een oorlogsland nog wel eens wat trauma's kunnen hebben. Zo raar.
Je mist het punt. Je vlucht en dan ga je je gedragen. Dit zijn mensen die uit gebieden komen waar de normen en waarden ten aanzien van vrouwen anders liggen. Voor hun gevoel gaan ze dus helemaal niet zo over de schreef, daar zit het probleem.quote:Op maandag 28 september 2015 09:26 schreef timmmmm het volgende:
Als je al 80 generaties in een land zit, is aanranding en verkrachting en andere gekkigheden ook onacceptabel. Punt. Het is niet alleen onacceptsbel als vluchtelingen zo 'lopen te kloten', lijkt me. Volgens mijn normen en waarden in ieder geval, en ik durf te zeggen dat dat voor jou ook zal gelden.
Je doet nog steeds alsof die normen en waarden ten aanzien van vrouwen gelijk zijn bij Nederlanders en vluchtelingen, ik ben het daar niet mee eens, en dit soort aanvallen zijn een voorbeeld daarvan.quote:Toch zijn er debielen die het toch doen. Aan beide kanten. Het is nogal dom en naief om te denken dat de gekken die graag mensen lastig vallen, die er dus overal in de wereld zijn, denken 'mehh, ik ga hier wel lekker dood. Ook prima'. Die zitten hier dus ook. Die lui, die deze 'incidentjes' (wat ik overigens een walgelijke term vind voor zo'n aanval) veroorzaken, kunnen natuurlijk meteen kapot vallen. Net als Nederlanders die dit doen van mij best met een steen om hun nek het ijsselmeer in mogen.
Maar dat is toch het punt, het zijn niet dezelfde normen en waarden, anders hadden ze zich wel gedragen.quote:Veel mensen zullen nu echter de conclusie trekken dat we vluchtelingen binnenhalen en 'ze' meteen aan het verkrachten/aanranden slaan. Dat vind ik nogal raar. Zoals het bij ons een percentage is wat die kronkel in de kop heeft dat ze de normen en waarden van jou en mij niet delen en denken dat het prima is mensen aan te vallen, heb je dat in die groep ook.
Ik praat niks goed, ik zoek een verklaring anders dan: de islam boehoehoequote:Op maandag 28 september 2015 09:52 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Ook oorlogstrauma zeker:
http://www.ad.nl/ad/nl/36(...)is-100-procent.dhtml
Ga toch fietsen met je wegkijken en goedpraterij![]()
quote:
Dat is het punt niet. Jij beweerd dat ze vrouwen aanranden/verkrachten doordat ze een oorlogstrauma hebben en ik bestrijd dat. Ze kunnen best een oorlogstrauma hebben maar dat heeft hier niks mee te maken.quote:Op maandag 28 september 2015 09:49 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Okquote:Op maandag 28 september 2015 10:07 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat is het punt niet. Jij beweerd dat ze vrouwen aanranden/verkrachten doordat ze een oorlogstrauma hebben en ik bestrijd dat. Ze kunnen best een oorlogstrauma hebben maar dat heeft hier niks mee te maken.
Jij denkt dat het waar ze vandaan komen nornaal is om vrouwen te verkrachten?quote:Op maandag 28 september 2015 09:58 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Je mist het punt. Je vlucht en dan ga je je gedragen. Dit zijn mensen die uit gebieden komen waar de normen en waarden ten aanzien van vrouwen anders liggen. Voor hun gevoel gaan ze dus helemaal niet zo over de schreef, daar zit het probleem.
[..]
Je doet nog steeds alsof die normen en waarden ten aanzien van vrouwen gelijk zijn bij Nederlanders en vluchtelingen, ik ben het daar niet mee eens, en dit soort aanvallen zijn een voorbeeld daarvan.
[..]
Maar dat is toch het punt, het zijn niet dezelfde normen en waarden, anders hadden ze zich wel gedragen.
Nee maar je gaat naar een ander land. En is het dan zo idioot dat ze daar niet dezelfde normen en waarden hebben? Snap heus wel dat ze in alle haast niet echt een Lonely Planet erbij gaan halen, maar je kunt je aanpassen. Vluchteling of niet. Je mag blij zijn dat je hier onderdak krijgt en dat je weg bent van de ellende thuis.quote:Op maandag 28 september 2015 09:58 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Je mist het punt. Je vlucht en dan ga je je gedragen. Dit zijn mensen die uit gebieden komen waar de normen en waarden ten aanzien van vrouwen anders liggen. Voor hun gevoel gaan ze dus helemaal niet zo over de schreef, daar zit het probleem.
[..]
Je doet nog steeds alsof die normen en waarden ten aanzien van vrouwen gelijk zijn bij Nederlanders en vluchtelingen, ik ben het daar niet mee eens, en dit soort aanvallen zijn een voorbeeld daarvan.
[..]
Maar dat is toch het punt, het zijn niet dezelfde normen en waarden, anders hadden ze zich wel gedragen.
quote:Er zijn ernstige twijfels gerezen over het waarheidsgehalte van een bericht dat een 18-jarige vrouw dit weekend zou zijn aangerand door drie asielzoekers. De regionale website Almere Nieuws meldde maandagochtend dat het slachtoffer zaterdagnacht met een vriendin door het centrum van Almere liep, toen ze werd belaagd. De politie weet evenwel van niets.
De vriendin schoot het slachtoffer te hulp en beet flink van zich af, waarop de drie mannen op de vlucht sloegen, aldus Almere Nieuws. Volgens de website konden politieagenten het incident live volgen via bewakingscamera's. Het trio kon daardoor binnen luttele minuten worden aangehouden. De drie mannen zouden vaker vrouwen hebben lastig gevallen, aldus de website.
De polite zelf zegt tegen De Telegraaf echter nog niks te weten over de aanranding. ,,Op dit moment kunnen wij niets bevestigen. Wij zoeken uit of en wat er is gebeurd", aldus een politiewoordvoerster.
PVV-fractievoorzitter Geert Wilders heeft op WNL al geschokt gereageerd op de vermeende aanranding. Op Twitter haalt hij uit naar premier Rutte: ''Bedankt hè Mark Rutte dat je ze allemaal ons land binnenlaat'', schrijft hij.
Bron: Telegraaf
Wie vindt het hier geen probleem dan?quote:Op maandag 28 september 2015 10:27 schreef Odaiba het volgende:
Dit is allemaal al ingecalculeerd. Verder is dit natuurlijk een incidentje en vinden sommige het geen probleem dat het gebeurd, want Nederlandse burgers doen dit ook. Dus dan kunnen die paar over de schreef gaande vluchtelingen er ook nog wel bij. Het zou je kind maar wezen...Ow ja, dat had je buurman ook kunnen wezen.
Sorry hoor. Maar jij denkt werkelijk dat ze dezelfde moraal hebben ten aanzien van vrouwen zoals we hier hebben "Want als je dat serieus denkt, zijn we verder uitgepraat. Enige realiteitszin is wel nodig in een discussie." ...Kinderbruidjes onderweg naar Ter Apelquote:Op maandag 28 september 2015 10:24 schreef timmmmm het volgende:
Jij denkt dat het waar ze vandaan komen nornaal is om vrouwen te verkrachten?
Dus een vrouw daar daar boodschappen doen en met een beetje geluk wordt ze maar 1x in de week verkracht/aangevallen, met een beetje pech om de dag? dat is volgens jou de norm daar?
Want als je dat serieus denkt, zijn we verder uitgepraat. Enige realiteitszin is wel nodig in een discussie.
Voor de duidelijkheid, en ik hoop dat je dit van me aan wil nemen, het is dsar niet normaal om vrouwen op straat aan te vallen en je aan ze te vergrijpen. Dat mensen die die kronkel in hun kop hebben zelfs die basisregels niet respecteren, en nogmaals die mensen hebben we in NL ook, is ziek. Het is ziek om vrouwen op straat aan te vallen in Syrie en dat is het in Nederland. Het is voor een Nederlander even ziek als voor een Syrier on dat te doen in Nederland. Jij vindt het van een Syrier erger als van een Nederlander omdat zij hier te gast zijn, begrijp ik uut je post. Daar ben ik het niet mee eens want het blijft verschrikkelijk, maar zelfs als ik met je meega: iemand die zo ziek is vrouwen op straat aan te vallen en zich aan ze te vergrijpen is zeker ook ziek genoeg om dat in een gastland te doen. Lijkt mij geen verrassjng. Die zullen niet denken 'ik ben een monster wat graag vrouwen verkracht maar hier ben ik te gast dus hier niet'. Dat zou gek zijn.
Daar kan je niet de hele groep op aankijken
Probeer daar eens als vrouw te lopen snachts. En dat is niet alleen nu, dat was 10-20 jaar geleden ook al zo. Ik ken alle verhalen van vrouwen nog wel die gezellig op een touristisch reisje naar het midden-oosten gingen en op marktjes van alle kanten gegrepen en betast werden... Ja hoor, dat gebeurt hier ookquote:het is daar niet normaal om vrouwen op straat aan te vallen en je aan ze te vergrijpen.
Waarschijnlijk KoosVogels en kornuitenquote:Op maandag 28 september 2015 10:30 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wie vindt het hier geen probleem dan?
Die maken dit idd gewoon mogelijkquote:Op maandag 28 september 2015 10:36 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Waarschijnlijk KoosVogels en kornuiten
Je krijgt ook erg veel mee van die normen en waarden van het Westen als ze je dumpen in tentenkampen met nog meer van je soortgenoten.quote:Op maandag 28 september 2015 10:47 schreef Knitted het volgende:
Het doet er niet toe of vrouwen in die cultuur anders worden behandeld, je bent als vluchteling in een ander land met westerse normen en waarden. Pas je aan of rot op.
Dat is nou het probleem in bijna elk topic over vluchtelingen en dat zijn er véél.quote:Op maandag 28 september 2015 10:33 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Sorry hoor. Maar jij denkt werkelijk dat ze dezelfde moraal hebben ten aanzien van vrouwen zoals we hier hebben "Want als je dat serieus denkt, zijn we verder uitgepraat. Enige realiteitszin is wel nodig in een discussie." ...Kinderbruidjes onderweg naar Ter Apel
[..]
Probeer daar eens als vrouw te lopen snachts. En dat is niet alleen nu, dat was 10-20 jaar geleden ook al zo. Ik ken alle verhalen van vrouwen nog wel die gezellig op een touristisch reisje naar het midden-oosten gingen en op marktjes van alle kanten gegrepen en betast werden... Ja hoor, dat gebeurt hier ook.
Kom op zeg, als je werkelijk denkt dat ze daar op dezelfde manier met vrouwen omgaan als hier, dan heb je echt een bord voor je kop.
Daarom iedere vluchteling een brochure meegeven voordat ze de Europese grens oversteken met daarin staat wat goed of fout is. J/J?quote:Op maandag 28 september 2015 10:48 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Je krijgt ook erg veel mee van die normen en waarden van het Westen als ze je dumpen in tentenkampen met nog meer van je soortgenoten.
Hoe moet die er uit gaan zien dan?quote:Op maandag 28 september 2015 10:56 schreef Knitted het volgende:
[..]
Daarom iedere vluchteling een brochure meegeven voordat ze de Europese grens oversteken met daarin staat wat goed of fout is. J/J?
quote:Op maandag 28 september 2015 11:05 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Hoe moet die er uit gaan zien dan?
Daar doen ze blijkbaar nooit uitspraken over. Dientengevolge is álle criminaliteit nu het gevolg van vluchtelingen volgens deze redenatie. Ideaalquote:Op maandag 28 september 2015 11:20 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Dat de politie zo geheimzinnig doet over afkomst of woonadres zegt al genoeg
Meiden aanranden wel toch?quote:Op maandag 28 september 2015 10:03 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat is niet humaan he, xenofoob.
Wat ik niet snap he, je hebt in Nederland en andere landen bijvoorbeeld veel Joden met oorlogstrauma's, maar die gaan geen massaal vrouwen aanranden.quote:Op maandag 28 september 2015 08:27 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Er zijn 3 mannen die één vrouw lastig hebben gevallen (bewezen)... En die worden daar voor gestraft. Goh, rotte appels in een vrij grote groep mensen met mogelijk allerlei oorlogstrauma's. Ja, ik had het wel verwacht eigenlijk.
Simpeler zelfs, men komt vaak met het argument dat het maar weinig gebeurd, die mensen getraumatiseerd zijn Nederlanders doen 't ook, enzovoorts. Kan allemaal best kloppen maar dit is juist simpel op te lossen. Niet nog meer mensen naar binnen halen en herrie schoppers eruit trappen, want dat kan.quote:Op maandag 28 september 2015 13:25 schreef Confetti het volgende:
Vluchtelingen hebben per definitie minder krediet omdat het gasten zijn.
Het percentage (autochtone) Nederlander die dit doen lijkt toch veel lager dan geïmporteerden. Google maar eens op meisjes aanranden + zwembad.quote:Op maandag 28 september 2015 08:44 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja, iedereen denk ik. Zoals men ook verwacht dat er een groep Nederlanders is die vrouwen lastig vallen. Zo zitten sommige mensen nu eebmaal in elkaar. Tragisch maar waar
ook christenen en atheïsten.quote:Op maandag 28 september 2015 13:23 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Wat ik niet snap he, je hebt in Nederland en andere landen bijvoorbeeld veel Joden met oorlogstrauma's, maar die gaan geen massaal vrouwen aanranden.
Het lijkt er toch op dat vooral moslims dit gaan doen na oorlogstrauma's. Apart. Heb jij hier een verklaring voor.
En hebben nu de eer rape capital of Europe te zijn.quote:Op maandag 28 september 2015 09:48 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Zweden is sinds 1975 ook volgestroomd met mensen met een oorlogstrauma
De politiek luistert juist heel goed naar de stemgerechtigden. Dit is al jaren aan de gang en wij blijven op ze stemmen. Dus dan doen ze toch precies wat wij willen? Immers, anders zouden wij toch niet meer op ze stemmen?quote:Op maandag 28 september 2015 09:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heft in eigen handen nemen noemen we dat. Omdat niemand meer de politiek vertrouwd in het luisteren naar de stemgerechtigden.
En terecht.
Ik denk eerder aan een afzuigende werking.quote:Op maandag 28 september 2015 09:07 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat bedoel ikquote:Op maandag 28 september 2015 13:31 schreef Hathor het volgende:
[..]
En hebben nu de eer rape capital of Europe te zijn.
Ik denk dat wij goede kans maken deze titel over een paar jaar te pakken. He, als we heen EK kunnen winnen dan maar dit.quote:Op maandag 28 september 2015 13:31 schreef Hathor het volgende:
[..]
En hebben nu de eer rape capital of Europe te zijn.
Non-refoulement, s'il-vous-plait.quote:Op maandag 28 september 2015 08:43 schreef Apotheose het volgende:
Enkeltje eigen land. Hoe moeilijk kan het zijn??
Dus ze gaan allemaal weer wegquote:
Mooi hequote:Op maandag 28 september 2015 13:25 schreef MisterCe het volgende:
Hahaha ik lach me kapot echt waar. Ik heb het al eerder gezegd maar mensen met (klein) kinderen kunnen beter alvast gaan bedenken hoe zij aan hun gaan uitleggen hoe die teringzooi is ontstaan en waarom zij er niets tegen gedaan hebben.
Hahaha ja ik lach erom, waarom? Omdat de bevolking de regering krijgt die ze verdient.
Lijkt me een prima advies. De winter komt er aan.quote:Op maandag 28 september 2015 13:49 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Binnenkort wordt in Nederland ook aangeraden om je dochters niet te bloot gekleed naar buiten te laten gaan
Prachtig maar ik heb een paar opmerkingen. Ten eerste zegt ze welkom in MIJN land. Nou, dat zien zij anders.quote:Op maandag 28 september 2015 13:59 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Mooi he![]()
http://www.geenstijl.nl/m(...)bye_zwaai_zwaai.html
Haha en die dommige PVV tokkies in de provincie maar schreeuwen dat ze geen AZC in hun achtertuin willen!quote:Op maandag 28 september 2015 14:09 schreef slashdotter3 het volgende:
Duitsland: De Verkrachtingsepidemie door Migranten
quote:Op maandag 28 september 2015 14:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Lijkt me een prima advies. De winter komt er aan.
Alsof die streng gelovigen zich überhaupt gaan aanpassen in Nederland.quote:Op maandag 28 september 2015 14:21 schreef FANN het volgende:
[..]![]()
Het is gewoon allemaal zó snel gegaan dat ze er niet écht bij stil hebben gestaan dat streng gelovige moslims er totale andere regels en wetten op nahouden dan de niet streng gelovige moslims en anders gelovige of niet gelovige want die heb je ook nog.
Dus zo alles bij elkaar in een AZC loopt niet lekker, dan maar aparte opvang?
Dan geef je de streng gelovige moslims wel érg veel ruimte en als ze dan straks eigen woonruimte hebben gaan ze gewoon door met dit gedrag, dus je moet het meteen in de kiem smoren.
Hoe? Ja dat weet ik ook niet precies, in elk geval de mensen die zich zo ernstig misdragen in de AZC's of daarbuiten géén verblijfsvergunning geven.
Dan hebben ze 4 weken de tijd om te vertrekken, daar zijn ze zelf verantwoordelijk voor.
Dat gaat natuurlijk nooit goed, dat weet een kleuter nog wel.
Ten eerste zou ik niet weten wáár ze naar toe moesten, niemand wil zulke gasten hebben en zelf gaan ze écht niet weg, dat heeft het verleden ons wel geleerd denk ik.
https://www.coa.nl/nl/asielzoekers
Voor wie?
Het recht op opvang en basisvoorzieningen geldt voor alle asielzoekers in de (eerste) asielprocedure.
Asielzoekers die een herhaalde asielaanvraag indienen hebben alleen recht op opvang als zij
de Verlengde Asielaanvraag (VA) ingaan. In de wachttijd tot het aanvragen van een herhaald asielverzoek
hebben zij geen recht op opvang. Ook zijn er omstandigheden waarbij een asielzoeker het recht op opvang verliest, bijvoorbeeld als hij zich zo misdraagt dat hij tot ongewenste vreemdeling verklaard wordt.
Vertrek uit de opvang
Kort na het beeindigen van de asielprocedure verlaten de (inmiddels ex-)asielzoekers (vergunninghouders en uitgeprocedeerden) onze opvang. Vergunninghouders krijgen
woonruimte toegewezen in een Nederlandse gemeente. Opvang op het azc blijft beschikbaar tot de vergunninghouder zijn woning kan betrekken.
Uitgeprocedeerden hebben nog maximaal vier weken recht op opvang in het azc.
Als het nodig is kan daar nog maximaal twaalf weken in een vrijheidsbeperkende locatie op volgen.
In deze tijd worden de bewoners voorbereid op terugkeer naar hun land van herkomst.
Zij zijn zelf verantwoordelijk voor hun vertrek uit Nederland
Maar goed... niet alle vluchtelingen zijn ondankbare mensen die zich misdragen, dus je moet wel het kaf van het koren scheiden, liefst zo snel mogelijk en dan moet je nog weten waar die gasten heen moeten.
Een een tijdelijke verblijfsstatus is misschien beter, hoewel het gewoon steeds moeilijker wordt
om mensen terug te sturen, ze kennen inmiddels de taal, hebben kinderen hier op school, etc. etc.
Dan hebben ze zich dus wél aangepast en kunnen zij, of hun kinderen, weer niet aarden in het land van herkomst, mocht dat ooit uit de oorlog geraken, wat ik niet héél snel zie gebeuren trouwens.
De enige aanpassing die zij gaan maken is het ombouwen van gebouwen naar een moskee.quote:Op maandag 28 september 2015 14:39 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Alsof die streng gelovigen zich überhaupt gaan aanpassen in Nederland.
quote:Op maandag 28 september 2015 08:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze het niet hebben?
Ik snap niet zo goed waar je naar toe wil. Je bent voor onbeperkte vluchtelingen opvang, maar je waarschuwt wel voor alle gevaren en toestanden die er uit zullen ontstaan?quote:
En een aanpassing in de criminaliteitscijfers, werkloosheidscijfers etc.quote:Op maandag 28 september 2015 14:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De enige aanpassing die zij gaan maken is het ombouwen van gebouwen naar een moskee.
Je kan niet meteen weten wat voor mensen het zijn als ze voor je deur staan, dus als blijktquote:Op maandag 28 september 2015 14:45 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed waar je naar toe wil. Je bent voor onbeperkte vluchtelingen opvang, maar je waarschuwt wel voor alle gevaren en toestanden die er uit zullen ontstaan?
Ik ben ook voor hulp aan mensen die het nodig hebben, maar dit gaat toch finaal de foute kant op...
Nederland is daar sowieso veel te slap inquote:Op maandag 28 september 2015 14:47 schreef FANN het volgende:
[..]
Je kan niet meteen weten wat voor mensen het zijn als ze voor je deur staan, dus als blijkt
dat het mensen zijn die zich niet willen en niet zullen aanpassen en zich ook nog eens misdragen
dán moeten ze geen verblijfsvergunning krijgen, nee natuurlijk niet, maar waar ze wel heen moetendat weet ik niet en dan schijnt niemand te weten.
Ze gaan echt niet terug naar een land dat in oorlog is, dat bedoel ik...
Ik heb het niet over illegalen, dat is weer een andere discussiequote:Op maandag 28 september 2015 14:52 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Nederland is daar sowieso veel te slap inMensen de keus geven om terug te gaan terwijl ze hier illegaal zijn. Ze moeten gewoon terug klaar. Als ze weigeren kunnen ze voor mijn part de kogel krijgen.
Maar dat weet je dus wel als ze in de vluchtelingencentra met elkaar op de vuist gaan en daar hun religieuze oorlogjes nog even doorvoeren. Bedoel je dat we ze binnen de enorme toestroom die nu op ons afkomt individueel moeten toetsen?quote:Op maandag 28 september 2015 14:47 schreef FANN het volgende:
[..]
Je kan niet meteen weten wat voor mensen het zijn als ze voor je deur staan, dus als blijkt
dat het mensen zijn die zich niet willen en niet zullen aanpassen en zich ook nog eens misdragen
dán moeten ze geen verblijfsvergunning krijgen, nee natuurlijk niet, maar waar ze wel heen moetendat weet ik niet en dan schijnt niemand te weten.
Ze gaan echt niet terug naar een land dat in oorlog is, dat bedoel ik...
Ik bedoel dat ik het ook niet weet, maar dat je niet iedereen over één kam kan scheren.quote:Op maandag 28 september 2015 14:59 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar dat weet je dus wel als ze in de vluchtelingencentra met elkaar op de vuist gaan en daar hun religieuze oorlogjes nog even doorvoeren. Bedoel je dat we ze binnen de enorme toestroom die nu op ons afkomt individueel moeten toetsen?
Ik weet dat het niet altijd eerlijk is om een hele mand appels de schuld te geven, maar ik vind de risicos echt te groot nu.
Misschien naar waar ze vandaan kwamen? Doet me denken aan het liedje: waaaarheeen...quote:Op maandag 28 september 2015 15:02 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ik het ook niet weet, maar dat je niet iedereen over één kam kan scheren.
En als je wél weet wie de rotte appels zijn dan het liefst het land uit, maar waar naar toe?
Dat bedoel ik... dat weet niemand dus, uit zichzelf gaan ze niet, dus moet je ze begeleiden,
maar WAAR NAAR TOE?
Dat heb ik nu al een paar maal herhaald en ook dat IK het niet weet, misschien weet jij het?
Het land uitzetten? Boeten moeten ze voor hun misdadenquote:Op maandag 28 september 2015 14:58 schreef Elan het volgende:
Wat doen deze mensen in godsnaam nog hier, zet ze bij misdrijf direct het land uit.
Daar is oorlog... of ze komen uit een opvang in Turkije, ik denk niet dat die ze willen, maar zou kunnen.quote:Op maandag 28 september 2015 15:04 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Misschien naar waar ze vandaan kwamen?
De rest van hun leven geen gratis geld lijkt me balen genoeg voor hun.quote:Op maandag 28 september 2015 15:05 schreef beeer het volgende:
[..]
Het land uitzetten? Boeten moeten ze voor hun misdaden
Wat maakt het nou uit of er oorlog is? Ze hebben hun kansen hier verspeeldquote:Op maandag 28 september 2015 15:05 schreef FANN het volgende:
[..]
Daar is oorlog... of ze komen uit een opvang in Turkije, ik denk niet dat die ze willen, maar zou kunnen.
So? Moeten ze hier maar geen misdaden plegen.quote:Op maandag 28 september 2015 15:05 schreef FANN het volgende:
[..]
Daar is oorlog... of ze komen uit een opvang in Turkije, ik denk niet dat die ze willen, maar zou kunnen.
quote:Op maandag 28 september 2015 15:06 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Wat maakt het nou uit of er oorlog is? Ze hebben hun kansen hier verspeeld
Oké komen jullie dan maar met een oplossing, ik heb al tig keren vermeld dat IK het niet weet...quote:Op maandag 28 september 2015 15:06 schreef MisterCe het volgende:
[..]
So? Moeten ze hier maar geen misdaden plegen.
De zee in? De zee is groot genoeg in principe, en volgens mij zijn er ook wel vissensoorten die je er een plezier mee doet.quote:Op maandag 28 september 2015 15:02 schreef FANN het volgende:
En als je wél weet wie de rotte appels zijn dan het liefst het land uit, maar waar naar toe?
Volgens mij mag dat niet van de Nederlandse Wet hoor, maar ik kan me vergissen.quote:Op maandag 28 september 2015 15:07 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
De zee in? De zee is groot genoeg in principe, en volgens mij zijn er ook wel vissensoorten die je er een plezier mee doet.
Kost veel te veel geld.quote:Op maandag 28 september 2015 15:05 schreef beeer het volgende:
[..]
Het land uitzetten? Boeten moeten ze voor hun misdaden
Welk deel snap je niet van : terugsturen naar land van herkomst bij het plegen van criminaliteit?quote:Op maandag 28 september 2015 15:07 schreef FANN het volgende:
[..]
[..]
Oké komen jullie dan maar met een oplossing, ik heb al tig keren vermeld dat IK het niet weet...
Ga jij ze brengen?quote:Op maandag 28 september 2015 15:09 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Welk deel snap je niet van : terugsturen naar land van herkomst bij het plegen van criminaliteit?
Ik zou niet weten hoe ik dat nog simpeler kan verwoorden.
Ja, wat werkt beschaving soms toch tegen je inderdaad. Erg kut.quote:Op maandag 28 september 2015 15:08 schreef FANN het volgende:
Volgens mij mag dat niet van de Nederlandse Wet hoor, maar ik kan me vergissen.
Je bent niet bekend met het fenomeen uitgeprocedeerde asielzoekers?quote:
quote:Op maandag 28 september 2015 15:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Je bent niet bekend met het fenomeen uitgeprocedeerde asielzoekers?
Er vertrekken wekelijks zo niet dagelijks vliegtuigen die mensen terug te brengen naar land van herkomst.
Ja ik ben wel bekend met de procedure uitgeprocedeerde asielzoekersquote:Op maandag 28 september 2015 15:13 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Daar hebben we politie/leger/marechaussee whatever voor.
Dat moet dus veranderen. De staat moet hierin wat actiever worden.quote:Op maandag 28 september 2015 15:17 schreef FANN het volgende:
[..]
[..]
Ja ik ben wel bekend met de procedure uitgeprocedeerde asielzoekersdaar zit dus een probleem...
Had ik al eerder gepost in dit topic trouwens...
Voor wie?
Het recht op opvang en basisvoorzieningen geldt voor alle asielzoekers in de (eerste) asielprocedure.
Asielzoekers die een herhaalde asielaanvraag indienen hebben alleen recht op opvang als zij
de Verlengde Asielaanvraag (VA) ingaan. In de wachttijd tot het aanvragen van een herhaald asielverzoek
hebben zij geen recht op opvang. Ook zijn er omstandigheden waarbij een asielzoeker het recht op opvang verliest, bijvoorbeeld als hij zich zo misdraagt dat hij tot ongewenste vreemdeling verklaard wordt.
Vertrek uit de opvang
Kort na het beeindigen van de asielprocedure verlaten de (inmiddels ex-)asielzoekers (vergunninghouders en uitgeprocedeerden) onze opvang. Vergunninghouders krijgen
woonruimte toegewezen in een Nederlandse gemeente. Opvang op het azc blijft beschikbaar tot de vergunninghouder zijn woning kan betrekken.
Als het nodig is kan daar nog maximaal twaalf weken in een vrijheidsbeperkende locatie op volgen.
In deze tijd worden de bewoners voorbereid op terugkeer naar hun land van herkomst.
goh... hé hé we zijn er uit, als jullie nou eerst het topic doorlezen voordat jullie met zijn allen overquote:Op maandag 28 september 2015 15:19 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Dat moet dus veranderen. De staat moet hierin wat actiever worden.
quote:Op maandag 28 september 2015 15:20 schreef FANN het volgende:
[..]
goh... hé hé we zijn er uit, als jullie nou eerst het topic doorlezen voordat jullie met zijn allen over
mij heenvallen, zou wel prettig zijn. Ik ga boodschappen doen, dus ik ben effe weg.
Dat is deel 1 van de aanpak. Wij hoeven natuurlijk niet hun terugreis te faciliteren. In principe.quote:Op maandag 28 september 2015 15:17 schreef FANN het volgende:
[..]
[..]
Ja ik ben wel bekend met de procedure uitgeprocedeerde asielzoekersdaar zit dus een probleem... laatste zin...
Zij zijn zelf verantwoordelijk voor hun vertrek uit Nederland.
Voor wie?
Vertrek uit de opvang
Het komt nu ook wel geregeld voor dat uitgeprocedeerde asielzoekers onder dwang van de marechaussee op het vliegtuig gezet worden hoor. Echter zou dit inderdaad standaard moeten wordenquote:Op maandag 28 september 2015 15:17 schreef FANN het volgende:
[..]
[..]
Ja ik ben wel bekend met de procedure uitgeprocedeerde asielzoekersdaar zit dus een probleem... laatste zin...
Zij zijn zelf verantwoordelijk voor hun vertrek uit Nederland.
Voor wie?
Vertrek uit de opvang
Zij moeten zelf het land verlaten, doen ze dan niet helpt de staat ze een handje.quote:Op maandag 28 september 2015 15:22 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Het komt nu ook wel geregeld voor dat uitgeprocedeerde asielzoekers onder dwang van de marechaussee op het vliegtuig gezet worden hoor. Echter zou dit inderdaad standaard moeten worden
Nee, ik weet het ook niet. Ik vind deze hele vluchtelingen crisis één groot zooitje, zowel politiek, moreel als veiligheid. Maar ik weet 1 ding, "When in doubt, don't" . En mijn twijfels zijn veel te groot om nu maar te zeggen 'kom maar', de risicos zijn gewoon te hoog, op allerlei gebied.quote:Op maandag 28 september 2015 15:02 schreef FANN het volgende:
Ik bedoel dat ik het ook niet weet, maar dat je niet iedereen over één kam kan scheren.
Dat bedoel ik... dat weet niemand dus, uit zichzelf gaan ze niet, dus moet je ze begeleiden,
maar WAAR NAAR TOE?
Dat heb ik nu al een paar maal herhaald en ook dat IK het niet weet, misschien weet jij het?
Het ligt er maar aan hoe de gebruiken rond gastvrijheid zijn die je gewend bent, toch?quote:Op maandag 28 september 2015 08:37 schreef Toga het volgende:
[..]
Wel of geen trauma, je gaat een ander (ook) geen trauma bezorgen, vooral niet de dochter van je gastheer.
quote:Op maandag 28 september 2015 16:03 schreef stopnaald het volgende:
Elke cultuur is gelijk(waardig), toch?
Inderdaad ja, en dat ze af en toe zich vergrijpen aan een meisje of vrouw kan gebeuren! Natuurlijk moeten de daders hierop wel worden aangesproken dat dit niet de bedoeling is maar zolang dit niet massaal gebeurt is er geen probleem. Integratie komt van 2 kantenquote:Op maandag 28 september 2015 18:41 schreef wbeco het volgende:
Vrouwen moeten zich gewoon wat meer bedekt bekleden. In de landen waar deze vluchtelingen vandaan komen zijn ze dit niet gewend, dan kun je in de war raken. Wij moeten ze ook de kans geven om te wennen aan het land en te integreren. Het is een gigantische verandering om van een oorlogsgebied te komen en je plotseling in Nederland te bevinden. Maar geef vooral de vluchtelingen de schuld. Dit forum zit echt vol met racisten.
Is er geen leuk kinderboerderijtje te organiseren voor ze, met een aantal geiten.Dat zijn ze gewend joh. Taak van moskeeen om ze daarin te voorzien, lijkt mij.quote:Op maandag 28 september 2015 14:10 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Ze waren in ieder geval op zoek naar tieten hihihi
Als je de vrouwen in hun land ziet dan begrijp je wel waarom ze overstappen op geiten. Nee, de blonde verfijnde haarloze dames hier.....wiewawawouw daar kan geen geit tegenop. Eerlijk is eerlijk ze hebben smaak.quote:Op maandag 28 september 2015 18:59 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Is er geen leuk kinderboerderijtje te organiseren voor ze, met een aantal geiten.Dat zijn ze gewend joh. Taak van moskeeen om ze daarin te voorzien, lijkt mij.
Bedekter kleden? Serieus?quote:Op maandag 28 september 2015 18:41 schreef wbeco het volgende:
Vrouwen moeten zich gewoon wat meer bedekt bekleden. In de landen waar deze vluchtelingen vandaan komen zijn ze dit niet gewend, dan kun je in de war raken. Wij moeten ze ook de kans geven om te wennen aan het land en te integreren. Het is een gigantische verandering om van een oorlogsgebied te komen en je plotseling in Nederland te bevinden. Maar geef vooral de vluchtelingen de schuld. Dit forum zit echt vol met racisten.
quote:Op maandag 28 september 2015 16:05 schreef WhateverWhatever het volgende:
Gelijk een enkeltje terug naar land van herkomst!
Ik ben benieuwdtwitter:mariannezw twitterde op maandag 28-09-2015 om 17:55:15Bij BNR Newsroom zegt @DorineManson van @VluchtelingWerk nu dat het COA wel goede cijfers heeft over criminaliteit van vluchtelingen. reageer retweet
Ook binnenkort in uw buurt.quote:
Past goed tussen de verhalen van Nederlandse mensen die hun zoon of dochter vermoorden.quote:Op dinsdag 29 september 2015 16:06 schreef WhateverWhatever het volgende:
Vader wurgt dochter om geheim vriendje
En dit soort verhalen gaan wij steeds meer zien in de toekomst, lekker binnenhalen hoor!
Gaat zo goed samen met onze westerse cultuur, zulke begripvolle mensen...
Ah, dat maakt het goed, gelukkig ben jij er om het in perspectief te zetten.quote:Op dinsdag 29 september 2015 16:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Past goed tussen de verhalen van Nederlandse mensen die hun zoon of dochter vermoorden.
Houd eens op man
Ik mis even het gedeelte waar ik aangeef de daad goed te keuren. Maar dat zal jouw verstrooide geest wel zijnquote:Op dinsdag 29 september 2015 16:52 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ah, dat maakt het goed, gelukkig ben jij er om het in perspectief te zetten.
Nee, 'tuurlijk vind je het niet goed, je moet het er alleen niet over hebben.quote:Op dinsdag 29 september 2015 16:55 schreef Dven het volgende:
Ik mis even het gedeelte waar ik aangeef de daad goed te keuren. Maar dat zal jouw verstrooide geest wel zijn
Watquote:Op dinsdag 29 september 2015 16:56 schreef Dven het volgende:
Wel fijn dat het gelijk stil is rondom de schreeuwende ISIS-leden die nu in de trein aan het scanderen zijn.
quote:Op dinsdag 29 september 2015 16:56 schreef Dven het volgende:
Wel fijn dat het gelijk stil is rondom de schreeuwende ISIS-leden die nu in de trein aan het scanderen zijn.
ok manquote:Op dinsdag 29 september 2015 16:56 schreef Dven het volgende:
Waar zegt hij dat?quote:Op dinsdag 29 september 2015 16:57 schreef truthortruth het volgende:
[..]
je moet het er alleen niet over hebben.
En nog een ontkenner....Het is toch gewoon opvraagbaar bij partijen als een amnesty international of andere beschermers van vrouwen waar het meeste en extreemste geweld tegen vrouwen wordt gepleegd. En je hoeft me niet te geloven, maar dat is niet Nederland. (dat betekent niet dat het hier niets gebeurt, echter de positie van de vrouw is hier behoorlijk verandert sinds de jaren '50).quote:Op dinsdag 29 september 2015 20:15 schreef KreKkeR het volgende:
Waar zegt hij dat?
Voorbeelden van misstanden in de westerse maatschappij worden doorgaans niet gebruikt om de ander de mond te snoeren. Zo worden gebruikt om aan te geven dat je op basis van misstanden niet direct een hele cultuur als zodanig kan definiëren.
Bedoel je eigenlijk niet "incidenten"? Of hebben jullie je vocabulaire uitgebreid?quote:Op dinsdag 29 september 2015 20:15 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waar zegt hij dat?
Voorbeelden van misstanden in de westerse maatschappij worden doorgaans niet gebruikt om de ander de mond te snoeren. Zo worden gebruikt om aan te geven dat je op basis van misstanden niet direct een hele cultuur als zodanig kan definiëren.
Je verdraait graag woorden he? Dat er meer mistanden onder moslims zijn betekent niet dat je meteen alle moslims kan aankijken wanneer er weer een voorval is van eerwraak. Waarbij ik niet zeg dat JIJ dit doet. Maar de tendens tijdens dit soort topic is toch vaak weer het moslim-in-het-algemeen-bashen.quote:Op dinsdag 29 september 2015 20:52 schreef truthortruth het volgende:
[..]
En nog een ontkenner....Het is toch gewoon opvraagbaar bij partijen als een amnesty international of andere beschermers van vrouwen waar het meeste en extreemste geweld tegen vrouwen wordt gepleegd. En je hoeft me niet te geloven, maar dat is niet Nederland. (dat betekent niet dat het hier niets gebeurt, echter de positie van de vrouw is hier behoorlijk verandert sinds de jaren '50).
Hebben jullie soms een hekel aan vrouwen, moeten ze maar weer de keuken in? Mijn moeder heeft nog gestreden voor vrouwenrechten in Nederland, met lede ogen moet ik maar aankijken dat onder het mom van acceptatie van andere culturen dit weer teniet wordt gedaan?
Heeft iemand al het succes van cameratoezicht genoemd?quote:Op maandag 28 september 2015 08:24 schreef Smack10 het volgende:
Via cameratoezicht konden agenten het voorval live volgen en binnen twee minuten ingrijpen.
Het zijn juist de extremisten aan beide zijden die discussies altijd in een welles-nietus spelletje laten verzanden door hun extreme standpunten, verdraaiing van de feiten en woorden van anderen en het gebash van iedereen die niet een even extreem standpunt inneemt.quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:00 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Bedoel je eigenlijk niet "incidenten"? Of hebben jullie je vocabulaire uitgebreid?
En dus moeten we er maar niets meer over melden, of als we het melden gelijk wijzen dat het ook wel eens onder Nederlanders gebeurt... Kom op zeg, we moeten er juist op wijzen als we vrouwen willen beschermen, ik zwijg niet, hoe graag jij of die andere pips dat ook willen.quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:08 schreef KreKkeR het volgende:
Je verdraait graag woorden he? Dat er meer mistanden onder moslims zijn betekent niet dat je meteen alle moslims kan aankijken wanneer er weer een voorval is van eerwraak. Waarbij ik niet zeg dat JIJ dit doet. Maar de tendens tijdens dit soort topic is toch vaak weer het moslim-in-het-algemeen-bashen.
Heb je wel gelezen wat er is gebeurt in dit topic, ga toch heen. Er wordt een zoveelste misstand vermeld en gelijk wordt er zo op gereageerd;quote:En WAAR haal je in hemelsnaam vandaan dat je het schenden van vrouwen rechten moet toelaten? Ik word doodmoe van dergelijk verdraai van woorden. Niet elk moslim boos aankijken wanneer er sprake is van misdragingen betekent niet dat je deze misdragingen maar moet toelaten
Als dat niet je kop in het zand steken is dan weet ik het niet meer.quote:Past goed tussen de verhalen van Nederlandse mensen die hun zoon of dochter vermoorden.
Houd eens op man
Die naievelingen die zijn ook erg, vind je niet?quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:10 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het zijn juist de extremisten aan beide zijden die discussies altijd in een welles-nietus spelletje laten verzanden door hun extreme standpunten, verdraaiing van de feiten en woorden van anderen en het gebash van iedereen die niet een even extreem standpunt inneemt.
Jezus Christus jij leest echt wat je graag wil lezen he volgens mij?quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:18 schreef truthortruth het volgende:
[..]
En dus moeten we er maar niets meer over melden,
Wat begrijp je niet aan:quote:of als we het melden gelijk wijzen dat het ook wel eens onder Nederlanders gebeurt... Kom op zeg, we moeten er juist op wijzen als we vrouwen willen beschermen, ik zwijg niet, hoe graag jij of die andere pips dat ook willen.
[..]
Heb je wel gelezen wat er is gebeurt in dit topic, ga toch heen. Er wordt een zoveelste misstand vermeld en gelijk wordt er zo op gereageerd;
[..]
Als dat niet je kop in het zand steken is dan weet ik het niet meer.
quote:Op dinsdag 29 september 2015 20:15 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waar zegt hij dat?
Nee want de politie zegt van niets te weten. Dus het verhaaltje wordt verder nergens bevestigd.quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:09 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Heeft iemand al het succes van cameratoezicht genoemd?
Zweden's definitie van verkrachting is erg ruim.quote:
Dat wordt nog onderzocht. Inmiddels zijn het vier verdachten waarvan er van één bewijs ontbreekt. De andere 3 worden voorgeleid aan de rechter-commisaris.quote:Op woensdag 30 september 2015 10:01 schreef Twiitch het volgende:
Is het nou wel of niet echt gebeurd?
En daarom zijn de cijfers voor verkrachtingen van dat land ook het hoogst van de hele wereld, maar white supremacisten zullen het blijven gebruiken tegen de opkomst van de islamitisering.quote:Op woensdag 30 september 2015 10:06 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Zweden's definitie van verkrachting is erg ruim.
Seks waarvan je (geldt alleen voor de vrouw overigens) de volgende ochtend spijt hebt wordt daar al gekenmerkt als verkrachting.
7 uur lang door 11 man onder dwang in al je openingen genomen worden. Dat noem ik toch echt verkrachting.quote:Op woensdag 30 september 2015 10:06 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Seks waarvan je (geldt alleen voor de vrouw overigens) de volgende ochtend spijt hebt wordt daar al gekenmerkt als verkrachting.
Nou als het mijn vrouw/dochter was geweest had ik ze afgemaakt.quote:Op woensdag 30 september 2015 10:15 schreef Mafklapper het volgende:
[..]
7 uur lang door 11 man onder dwang in al je openingen genomen worden. Dat noem ik toch echt verkrachting.
.')
De rest van de wereld ook. Wat is je punt?quote:Op woensdag 30 september 2015 10:15 schreef Mafklapper het volgende:
[..]
7 uur lang door 11 man onder dwang in al je openingen genomen worden. Dat noem ik toch echt verkrachting.
.')
Ik begrijp het prima, maar een cultuur is altijd een definitie, dus een beschrijving op basis van eigenschappen.quote:
Desondanks zijn niet-westerse immigranten oververtegenwoordigd in deze statistieken.quote:Op woensdag 30 september 2015 10:15 schreef Knitted het volgende:
[..]
En daarom zijn de cijfers voor verkrachtingen van dat land ook het hoogst van de hele wereld, maar white supremacisten zullen het blijven gebruiken tegen de opkomst van de islamitisering.
Dat zegt helemaal niks als spijt hebben na de daad ook meetelt als verkrachting. Misschien is daar seks hebben met een allochtoon een taboe, wie zal het weten?quote:Op woensdag 30 september 2015 10:43 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Desondanks zijn niet-westerse immigranten oververtegenwoordigd in deze statistieken.
Dat is natuurlijk gewoon waar en valt ook niet te ontkennen.quote:Op woensdag 30 september 2015 10:43 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Desondanks zijn niet-westerse immigranten oververtegenwoordigd in deze statistieken.
Seks met een allochtoon taboe, in Zweden? Dat lijkt me echt het laatste land op aarde waar dit als een taboe zou worden gezien.quote:Op woensdag 30 september 2015 10:49 schreef Knitted het volgende:
[..]
Dat zegt helemaal niks als spijt hebben na de daad ook meetelt als verkrachting. Misschien is daar seks hebben met een allochtoon een taboe, wie zal het weten?
In grote steden wellicht, maar in dorpjes denken ze er wel anders over.quote:Op woensdag 30 september 2015 10:52 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Seks met een allochtoon taboe, in Zweden? Dat lijkt me echt het laatste land op aarde waar dit als een taboe zou worden gezien.
Want alle mensen op de vlucht in Syrië en Irak zijn moslim.quote:Op woensdag 30 september 2015 15:20 schreef WhateverWhatever het volgende:
[ afbeelding ]
Meer dan twee miljoen islamitische pelgrims van over de hele wereld bijeen voor de jaarlijkse hadj bedevaart in Mekka, Saudi-Arabië. Een uitgestrekte tent stad, die zich uitstrekt zover het oog kan zien, is opgericht om de pelgrims te huisvesten, iets voor de asielzoekers en nog eens in hun eigen moslimcultuur.
OK die 1% Chistenen kunnen wij in Europa wel opvangenquote:Op woensdag 30 september 2015 15:22 schreef watisdezen het volgende:
[..]
Want alle mensen op de vlucht in Syrië en Irak zijn moslim.
Niet allemaal. Wel een overgrote meerderheid.quote:Op woensdag 30 september 2015 15:22 schreef watisdezen het volgende:
[..]
Want alle mensen op de vlucht in Syrië en Irak zijn moslim.
quote:Op woensdag 30 september 2015 15:24 schreef Oud_student het volgende:
[..]
OK die 10% Chistenen kunnen wij in Europa wel opvangen
Dus als je daar als vrouw vrijwillig sex hebt en je krijgt achteraf spijt, dan kun je de man aanklagen voor verkrachting? Wil je dit beweren?quote:Op woensdag 30 september 2015 10:49 schreef Knitted het volgende:
[..]
Dat zegt helemaal niks als spijt hebben na de daad ook meetelt als verkrachting. Misschien is daar seks hebben met een allochtoon een taboe, wie zal het weten?
Is dat zo moeilijk te begrijpen dan? Het gevolg van doorgeslagen feminisme in Zweden.quote:Op woensdag 30 september 2015 15:27 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Dus als je daar als vrouw vrijwillig sex hebt en je krijgt achteraf spijt, dan kun je de man aanklagen voor verkrachting? Wil je dit beweren?
Eerlijk gezegd wel. Dus tenzij ik hier een betrouwbare bron van aanschouw, weiger ik dit te geloven.quote:Op woensdag 30 september 2015 15:29 schreef wbeco het volgende:
[..]
Is dat zo moeilijk te begrijpen dan? Het gevolg van doorgeslagen feminisme in Zweden.
Preciesquote:Op woensdag 30 september 2015 15:24 schreef Oud_student het volgende:
[..]
OK die 1% Chistenen kunnen wij in Europa wel opvangen
Heb je dit helemaal zelf verzonnen en heb je hier hulp bij gehad?quote:Op woensdag 30 september 2015 10:06 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Welke helft is Juliana?quote:Op woensdag 30 september 2015 15:52 schreef WhateverWhatever het volgende:
'Helft Syriërs crimineel'
De Syrische asielzoekster Juliana kreeg bij tv-programma Pauw alle tafelgenoten over zich heen toen ze zei dat volgens haar de helft van de Syriers crimineel is en dat als we niks doen straks een burgeroorlog in dit land dreigt.
Gaat echt een zooitje worden hier!
Geen natuurlijk. Ten tijde van de 2e Wereldoorlog wilden we niet eens Joden uit Duitsland opvangen.quote:Op woensdag 30 september 2015 15:32 schreef Re het volgende:
hoeveel van de 2,5 miljoen christenen wilde men in Nederland trouwens opnemen?
De vrouw kan de man aanklagen door te zeggen dat ze tijdens de daad onzeker was en de man haar toen misbruikt had.quote:Op woensdag 30 september 2015 15:27 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Dus als je daar als vrouw vrijwillig sex hebt en je krijgt achteraf spijt, dan kun je de man aanklagen voor verkrachting? Wil je dit beweren?
Dit is wel ergggg kort door de bocht.quote:Op woensdag 30 september 2015 15:52 schreef WhateverWhatever het volgende:
'Helft Syriërs crimineel'
De Syrische asielzoekster Juliana kreeg bij tv-programma Pauw alle tafelgenoten over zich heen toen ze zei dat volgens haar de helft van de Syriers crimineel is en dat als we niks doen straks een burgeroorlog in dit land dreigt.
Gaat echt een zooitje worden hier!
Dit is ten eerste al een afzwakking van wat je eerder beweerde maar goed. Ten tweede kom je met een Wikipedia artikel als bewijs maar goed.quote:Op woensdag 30 september 2015 16:36 schreef Knitted het volgende:
[..]
De vrouw kan de man aanklagen door te zeggen dat ze tijdens de daad onzeker was en de man haar toen misbruikt had.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rape_in_Sweden
De tijd zal leren of zij gelijk heeft.quote:Op woensdag 30 september 2015 16:39 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Dit is wel ergggg kort door de bocht.
Het is geen afzwakking, als zij er spijt van heeft gekregen, kan ze met dat verhaal naar de politie en wordt het bestempeld als verkrachting.quote:Op woensdag 30 september 2015 16:49 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Dit is ten eerste al een afzwakking van wat je eerder beweerde maar goed. Ten tweede kom je met een Wikipedia artikel als bewijs maar goed.
Zelfs als we dit artikel nemen dat zie ik onderstaande passage:
In recent years, several revisions to the definition of rape have been made in Swedish law,[3] to now not only include intercourse, but comparable sexual acts initiated against someone passive—incapable of giving consent—because they are in a vulnerable situation, such as a state of fear or unconsciousness.
Het kan zijn dat mijn Engels erg slecht is maar ik lees niet wat jij beweert. Of jij moet het overdreven vinden dat een vrouw iemand aanklaagt wanneer zij sex heeft gehad terwijl zij in een staat van angst verkeerde of bewusteloos was.
Maar wat wil je nou beweren? Dat een vrouw daar naar de politie kan gaan en zeggen: ik heb met die kerel gisteren vrijwillig sex gehad maar nu heb ik spijt en nu wil ik hem aanklagen voor verkrachting?quote:Op woensdag 30 september 2015 16:57 schreef Knitted het volgende:
[..]
Het is geen afzwakking, als zij er spijt van heeft gekregen, kan ze met dat verhaal naar de politie en wordt het bestempeld als verkrachting.
Tevens heb ik de link als extraatje erbij gezet. Het was niet als verdere toelichting bedoeld op wat ik daarvoor zei. Excuus voor de verwarring.
Liever niet, gewoon de regeling 1 x in aanraking met politie/justitie enkeltje terug..quote:Op woensdag 30 september 2015 16:56 schreef MisterCe het volgende:
[..]
De tijd zal leren of zij gelijk heeft.
Je weet dat dit niet gaat gebeuren he?quote:Op woensdag 30 september 2015 17:03 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Liever niet, gewoon de regeling 1 x in aanraking met politie/justitie enkeltje terug..
Yep...quote:Op woensdag 30 september 2015 17:04 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Je weet dat dit niet gaat gebeuren he?
Ze hebben in NL nog niets geleerd. Dus ze zal vast gelijk krijgen.quote:Op woensdag 30 september 2015 16:56 schreef MisterCe het volgende:
[..]
De tijd zal leren of zij gelijk heeft.
Kun je wel lezen?quote:Op woensdag 30 september 2015 17:03 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Maar wat wil je nou beweren? Dat een vrouw daar naar de politie kan gaan en zeggen: ik heb met die kerel gisteren vrijwillig sex gehad maar nu heb ik spijt en nu wil ik hem aanklagen voor verkrachting?
Wil je dat beweren?
Ik heb gisteren mijn diploma gehaald. Maar geeft nou concreet aan wat jij beweert. In simpele bewoordingen zodat een simpele jongen als ik het kan begrijpen.quote:
Als dat zo is dan gaan de volgende generaties spannende tijden tegemoet.quote:Op woensdag 30 september 2015 17:13 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ze hebben in NL nog niets geleerd. Dus ze zal vast gelijk krijgen.
Dat heeft de rechter-commissaris bepaald. Die vindt dat er onvoldoende redenen zijn om hen nog langer vast te houden.quote:Op woensdag 30 september 2015 20:57 schreef Perox het volgende:
Drie mannen zijn inmiddels vrijgelaten, maar blijven verdachte. Van een vierde man is bepaald dat hij ook betrokken was, en moet nog worden beslist of hij ook wordt vrijgelaten.
Een van de vaders van de slachtoffers zou hebben beweerd dat het om asielzoekers ging. Die bewering is het enige eventuele verband met het asielzoekerscentrum.
Bron:
http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/128152/almere-verdachten-aanranding-vrijgelaten
Jij hebt liever dat we mensen vasthouden zonder bewijs?quote:Op woensdag 30 september 2015 21:02 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Dat heeft de rechter-commissaris bepaald. Die vindt dat er onvoldoende redenen zijn om hen nog langer vast te houden.
Wat een mooi rechtssysteem hebben we toch ook he
Leer eerst een niet elke vluchteling op te nemen. Leer het verschil tussen een Pakistaan en een Syrier. Alles komt maar naar binnen en dan accepteren we dat ze blijkbaar vrouwen lastigvallen? Meteen afleren.quote:Op woensdag 30 september 2015 17:20 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Als dat zo is dan gaan de volgende generaties spannende tijden tegemoet.
Er was genoeg bewijs om ze vast te zetten. Hun onschuld is niet aangetoond: Ze zijn nog wel steeds verdachten.quote:Op woensdag 30 september 2015 21:05 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Jij hebt liever dat we mensen vasthouden zonder bewijs?
Is er al bewijs tussen het AZC en dit gebeuren geleverd?quote:Op woensdag 30 september 2015 21:08 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Leer eerst een niet elke vluchteling op te nemen. Leer het verschil tussen een Pakistaan en een Syrier. Alles komt maar naar binnen en dan accepteren we dat ze blijkbaar vrouwen lastigvallen? Meteen afleren.
Ik leg alleen even wat feiten neer. En er zijn geen feiten die aangeven hoe deze mensen heten. Alleen een mogelijke bewering van een van de vaders van het slachtoffer, waarvan ik dan even gok dat hij geen ooggetuige is geweest. Voorzichtige aanname moet kunnen.quote:Op woensdag 30 september 2015 21:02 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Dat heeft de rechter-commissaris bepaald. Die vindt dat er onvoldoende redenen zijn om hen nog langer vast te houden.
Wat een mooi rechtssysteem hebben we toch ook he
Ik denk dat we in ieder geval vast kunnen stellen dat ze geen Hendrik-Jan en Klaas-Peter zullen heten. Daar durf ik geld op te zetten. Jij ook?
Ik meen te hebben begrepen dat ze weigeren dit vrij te geven.quote:Op woensdag 30 september 2015 21:10 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Is er al bewijs tussen het AZC en dit gebeuren geleverd?
Gek, het staat echt zo in de TT als een feit, terwijl dit misschien helemaal niet zo is dus?quote:Op woensdag 30 september 2015 21:13 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Ik meen te hebben begrepen dat ze weigeren dit vrij te geven.
Doelde niet per se hierop.quote:Op woensdag 30 september 2015 21:10 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Is er al bewijs tussen het AZC en dit gebeuren geleverd?
Als het goed is heeft de vader dit getweet. Enige wat ik kon vinden in ieder geval.quote:Op woensdag 30 september 2015 21:14 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Gek, het staat echt zo in de TT als een feit, terwijl dit misschien helemaal niet zo is dus?
Je bedoelt snachts?quote:Op woensdag 30 september 2015 21:16 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Doelde niet per se hierop.
Volgens mij mogen net geplaatste asielzoekers niet weg toch?
Gevaar is dat er onterechte collectieve woede komt als het bericht niet waar is. Ik zie het verschil niet tussen 3 nare Marokkanen en 3 vervelende Syrische asielzoekers.quote:Op woensdag 30 september 2015 21:17 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Als het goed is heeft de vader dit getweet. Enige wat ik kon vinden in ieder geval.
In Almere zeker nietquote:Op woensdag 30 september 2015 21:18 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Gevaar is dat er onterechte collectieve woede komt als het bericht niet waar is. Ik zie het verschil niet tussen 3 nare Marokkanen en 3 vervelende Syrische asielzoekers.
Prima, en waarom niet puur en alleen de focus op die negatieve aspecten ipv alle mensen uit die cultuur behandelen als daders?quote:Op woensdag 30 september 2015 10:41 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik begrijp het prima, maar een cultuur is altijd een definitie, dus een beschrijving op basis van eigenschappen.
Dat betekent niet dat alle mensen van die cultuur zich altijd compleet conformeren aan die definitie, maar wel dat er eigenschappen zijn die vaker voorkomt binnen die cultuur.
En het is gewoon aan de cijfers te zien dat geweld tegen vrouwen in andere culturen dan de west-europese cultuur vaker voorkomt. Kan je lang draaien, maar het is wat het is.
Ik zou die zin nog eens nalezen als ik jou was.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:04 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Prima, en waarom niet puur en alleen de focus op die negatieve aspecten ipv alle mensen uit die cultuur behandelen als daders?
De vrouwen, bedoel je?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 04:20 schreef SuperHarregarre het volgende:
Kruisigen die hap. Doen ze daar ook.
Nee, ik ben hier eens ingedoken toen met het Julian Assange gedoe.quote:Op woensdag 30 september 2015 15:58 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Heb je dit helemaal zelf verzonnen en heb je hier hulp bij gehad?
Inderdaad, je bent schuldig tot de onschuld bewezen is!quote:Op woensdag 30 september 2015 21:09 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Er was genoeg bewijs om ze vast te zetten. Hun onschuld is niet aangetoond: Ze zijn nog wel steeds verdachten.
Ja, in dat geval heb ik liever dat ze vast blijven zitten ja. Jij hebt liever dat we mensen pas gaan oppakken nadat de rechter uitspraak heeft gedaan?
Wat klopt er niet aan volgens jou?quote:Op woensdag 30 september 2015 22:33 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik zou die zin nog eens nalezen als ik jou was.
De constructie, ik kan er geen touw aan vastknopen, kan er ook niet uit opmaken wat je nu precies wilt zeggen.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 09:54 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wat klopt er niet aan volgens jou?
Nou even ontleden dan;quote:Prima, en waarom niet puur en alleen de focus op die negatieve aspecten ipv alle mensen uit die cultuur behandelen als daders?
Oh gelukkig, ik was al bang dat je met nietszeggende bronnen aan zou komenquote:Op donderdag 1 oktober 2015 07:36 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nee, ik ben hier eens ingedoken toen met het Julian Assange gedoe.
Plus ik ken een aantal Zweedse dames die me dit weleens verteld hebben.
Dan geloof je me niet.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:00 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Oh gelukkig, ik was al bang dat je met nietszeggende bronnen aan zou komen
Je moet wel van hele domme komaf zijn om te geloven dat je in Zweden met een vrouw sex kan hebben vrijwillig en dat zij daarna zeg: ja de sex was wel vrijwillig maar nu heb ik spijt, en dat de rechter vervolgens zegt: verkrachtingquote:
Nou nee, het is meer een: Ik was gewoon te dronken om 'Nee!' te zeggen.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:08 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Je moet wel van hele domme komaf zijn om te geloven dat je in Zweden met een vrouw sex kan hebben vrijwillig en dat zij daarna zeg: ja de sex was wel vrijwillig maar nu heb ik spijt, en dat de rechter vervolgens zegt: verkrachting
Dat geldt hier ook hoor en ook in de meeste ontwikkelde landen. Als een dame in een bepaalde staat verkeert waarin zij niet met volle verstand kan instemmen met sex, en jij maakt daar misbruik van dan is dit strafbaar. Uiteraard moet wel bewezen worden dat de man dit had moeten kunnen weten.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:10 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nou nee, het is meer een: Ik was gewoon te dronken om 'Nee!' te zeggen.
Zou je denken, is het niet. Zeker niet als je allebei gezopen hebt. Niet in de meeste landen iig. Maar dus wel in Zweden.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:14 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Dat geldt hier ook hoor en ook in de meeste ontwikkelde landen. Als een dame in een bepaalde staat verkeert waarin zij niet met volle verstand kan instemmen met sex, en jij maakt daar misbruik van dan is dit strafbaar. Uiteraard moet wel bewezen worden dat de man dit had moeten kunnen weten.
Lijkt me ook niet meer dan logisch.
Dit komt wel in de buurt:quote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:16 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Zou je denken, is het niet. Zeker niet als je allebei gezopen hebt. Niet in de meeste landen iig. Maar dus wel in Zweden.
De Zweedse wetgeving is heel erg geënt om de vrouw te beschermen. Als man ben je in principe al meteen schuldig zodra dit je overkomt. Ook al had je het zelf niet in de gaten.
Maar kun je met een concrete zaak komen als voorbeeld want ik vind niet dat je met betrouwbare bronnen bent gekomen.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:16 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Zou je denken, is het niet. Zeker niet als je allebei gezopen hebt. Niet in de meeste landen iig. Maar dus wel in Zweden.
De Zweedse wetgeving is heel erg geënt om de vrouw te beschermen. Als man ben je in principe al meteen schuldig zodra dit je overkomt. Ook al had je het zelf niet in de gaten.
Sander L. (41) uit Haarle en Bidjaykoemar D. (44) uit Raalte zouden tijdens carnaval een beschonken vrouw naar een afgelegen plek hebben gebracht, om haar vervolgens te misbruiken.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:16 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Maar was dit ook 'verkrachting' in de juridische zin of bleef dit bij 'seksueel misbruik'?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:22 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Sander L. (41) uit Haarle en Bidjaykoemar D. (44) uit Raalte zouden tijdens carnaval een beschonken vrouw naar een afgelegen plek hebben gebracht, om haar vervolgens te misbruiken.
Volgens het OM hebben de twee vervolgens een rapport vervalst, zodat hun zieke daad niet uit zou komen, schrijft De Telegraaf.
Update 15:48 uur: Voor het seksueel misbruiken van een vrouw op de achterbank van een politiewagen is vanmiddag tegen twee agenten 2,5 jaar cel geëist. Dat gebeurde in de rechtbank in Zwolle. Ook wordt het duo ervan verdacht een rapport vervalst te hebben om zichzelf een alibi te verschaffen.
Dit is een recente zaak en volgens mij had de vrouw ingestemd met de sex.
Om het echt goed te meten zou je dus ook de 'seksuele misbruik' zaken erbij moeten tellen, voor en na de invoering van de nieuwe wetgeving in 2005.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:26 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Maar was dit ook 'verkrachting' in de juridische zin of bleef dit bij 'seksueel misbruik'?
Dat is namelijk nogal een verschil en verklaart de grote stijging van 'verkrachtingen in Zweden:
Rape, As Sweden Redefines It
Dus het is niet zozeer dat dat andere gedrag niet strafbaar is. De definitie is alleen anders.
Ik weet dat men daar de definitie van verkrachting heeft opgerekt.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:26 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Maar was dit ook 'verkrachting' in de juridische zin of bleef dit bij 'seksueel misbruik'?
Dat is namelijk nogal een verschil en verklaart de grote stijging van 'verkrachtingen in Zweden:
Rape, As Sweden Redefines It
Dus het is niet zozeer dat dat andere gedrag niet strafbaar is. De definitie is alleen anders.
Vorige week heeft een rechter nog de verblijfsvergunning ingetrokken van iemand die al sinds 1995 in Nederland woonde, omdat hij te veel maanden celstraf had gekregen in die periode.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 09:45 schreef madeliefff het volgende:
Wat gebeurd er eigenlijk met dat soort asielzoekers? ik hoop dat ze gelijk per vliegtuig weg gestuurd worden en dat dat blijft gelden voor de eerste tien jaar waarin ze iets strafbaars doen
quote:Op woensdag 7 oktober 2015 20:21 schreef ikjijallebei het volgende:
Ja hier was het natuurlijk op wachten he.
Ongelooflijk allemaal weer. Afschieten zulk soort tuig.
Is er ook maar iemand die beweert dat het ALLEMAAL hoogopgeleiden zijn? Sorry, maar je slaat de plank volledig mis met je sarcastische opmerkingquote:Op woensdag 7 oktober 2015 20:46 schreef Nintex het volgende:
Je verwacht het niet van geleerden en wetenschappers, wellicht onderdeel van een onderzoek of scriptie?
Waarom zou het minder erg zijn wanneer een allochtone vrouw wordt aangerand door asielzoekers? Want dat is volgens mij waar je op doelt, niet?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 20:54 schreef Slip het volgende:
Almere is zelf al een asielzoekers centrum dus vanwaar die drukte
Blijkbaar zijn er mensen die denken dat mannen van 18, 19 en 20 wetenschappers en geleerden zijn, je moet dat die mensen niet kwalijk nemen, ze weten blijkbaar niet hoelang een studie duurt.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 20:51 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Is er ook maar iemand die beweert dat het ALLEMAAL hoogopgeleiden zijn? Sorry, maar je slaat de plank volledig mis met je sarcastische opmerking
Op Fok! zitten ook alleen maar hoger opgeleiden.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 20:57 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn er mensen die denken dat mannen van 18, 19 en 20 wetenschappers en geleerden zijn, je moet dat die mensen niet kwalijk nemen, ze weten blijkbaar niet hoelang een studie duurt.
Huh? Maar... maar... deze mensen zijn toch zielig? En zij respecteren onze normen en waarden toch? Oh wacht sorry helemaal vergeten! Deze arme mensen zijn natuurlijk helemaal getraumatiseerd! Maar ze zijn wel allemaal hoog opgeleid dussssss.quote:Op maandag 28 september 2015 08:24 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Straks ga je nog zeggen dat een kleine groep het verpest voor de rest. #grachtengordelretoriekquote:Op woensdag 7 oktober 2015 20:51 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Is er ook maar iemand die beweert dat het ALLEMAAL hoogopgeleiden zijn? Sorry, maar je slaat de plank volledig mis met je sarcastische opmerking
Incidentje joh.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 16:32 schreef WhateverWhatever het volgende:
'Aanranders Almere waren asielzoekers'
Het College van B&W in Almere heeft bevestigd dat de aanranding van een jonge vrouw in de stad gepleegd is door bewoners van het asielzoekerscentrum in Almere.
Dat schrijft het college naar aanleiding van vragen van de PVV. De gemeente weigert echter op verzoek van die partij een avondklok in te stellen.
Het slachtoffer deed eind september aangifte van aanranding, liet de politie eerder weten. Er werden toen vier mannen opgepakt. Daarna klonken er in de stad meer geluiden dat het aangehouden viertal meer jonge vrouwen heeft lastiggevallen.
De politie wilde eerder niet bevestigen dat het om bewoners van het azc ging, omdat het niet relevant zou zijn.
Brom
Dus toch! Pff, niet relevant...het zal je dochter zijn
Hebben we hem weer hoorquote:Op woensdag 7 oktober 2015 21:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Straks ga je nog zeggen dat een kleine groep het verpest voor de rest. #grachtengordelretoriek
Een van de 300 bagger argumenten die ik de afgelopen weken gehoord heb over waarom we deze vluchtelingen zouden moeten opnemen. Dit krijg je als de opvang slecht geregeld is en je geen controle meer hebt over je eigen grenzen. Nederland had direct de grenzen moeten sluiten bij de eerste groepen vluchtelingen. Vervolgens eerst een goed plan maken en voor goede voorzieningen zorgen, maar nee dat was allemaal racistisch, in plaats daarvan moet je welkom liedjes gaan zingen en duizenden mensen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen op elkaar gaan stapelen in veel te kleine ruimtes, want dat is zogenaamd 'goed'.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 20:51 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wat? Dat ze (bijna) ALLEMAAL hoogopgeleid zijn?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 21:10 schreef Nintex het volgende:
[..]
Een van de 300 bagger argumenten die ik de afgelopen weken gehoord heb over waarom we deze vluchtelingen zouden moeten opnemen.
Amsterdam aast op hoogopgeleide vluchtelingquote:Op woensdag 7 oktober 2015 21:11 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wat? Dat ze (bijna) ALLEMAAL hoogopgeleid zijn?
Uit een van jouw links:quote:Op woensdag 7 oktober 2015 21:14 schreef Nintex het volgende:
[..]
Amsterdam aast op hoogopgeleide vluchteling
http://fd.nl/economie-politiek/1119235/amsterdam-aast-op-hoogopgeleide-vluchteling
'Vluchtelingen zijn oplossing personeelstekort ict'
http://www.volkskrant.nl/buitenland/-vluchtelingen-zijn-oplossing-personeelstekort-ict~a4144462/
Vluchtelingen zijn volgens COA-directeur 'verrijking voor Nederland'
http://www.nu.nl/binnenland/4128337/vluchtelingen-volgens-coa-directeur-verrijking-nederland.html
Ik kan zo wel even doorgaan met dergelijke headlines. Lullig voor de paar Syriers die wel een baantje zoeken, dat we de grenzen open zetten voor duizenden kansloze Afrikanen, Afghanen en ga zo maar door die door Erdogan over de grens in een bootje gemieterd zijn.
Oftewel, ZELFS als dat al klopt, zit er volgens de directeur v/h COA dus op z'n minst eenderde aan laagopgeleiden tussen.quote:Eenderde van de asielzoekers die deze week Nederland binnenkomen is volgens Bakker academisch opgeleid. Een evengroot deel is afgestudeerd op hbo- of mbo-niveau. "Deze mensen kunnen een verrijking opleveren van de Nederlandse samenleving", aldus de directeur van het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA).
quote:Op woensdag 7 oktober 2015 21:11 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wat? Dat ze (bijna) ALLEMAAL hoogopgeleid zijn?
Je hebt onder een steen geleefd? Dit had je zelf toch wel kunnen Googlen?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 21:14 schreef Nintex het volgende:
[..]
http://fd.nl/economie-politiek/1119235/amsterdam-aast-op-hoogopgeleide-vluchteling
http://www.volkskrant.nl/buitenland/-vluchtelingen-zijn-oplossing-personeelstekort-ict~a4144462/
http://www.nu.nl/binnenland/4128337/vluchtelingen-volgens-coa-directeur-verrijking-nederland.html
Ik kan zo wel even doorgaan met dergelijke headlines. Lullig voor de paar Syriers die wel een baantje zoeken, dat we de grenzen open zetten voor duizenden kansloze Afrikanen, Afghanen en ga zo maar door die door Erdogan over de grens in een bootje gemieterd zijn.
Of je leest zelf even wat daar staatquote:Op woensdag 7 oktober 2015 21:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
Je hebt onder een steen geleefd? Dit had je zelf toch wel kunnen Googlen?
Dat maakt geen zak uit, aangezien de titel van het stuk schreeuwt dat vluchtelingen per definitie hoogopgeleid zijn. Dat is pure stemmingmakerij, propaganda en tot op het criminele af qua leugens. Mensen die dit soort leugens en onwaarheden verspreiden namens de asielzoekersmaffia zouden ze gelijk moeten deporteren naar de Stille Oceaan.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 21:17 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Uit een van jouw links:
[..]
Oftewel, ZELFS als dat al klopt, zit er volgens de directeur v/h COA dus op z'n minst eenderde aan laagopgeleiden tussen.
Als je afgaat op de headlines en niet verder leest krijg je een heel vreemd wereldbeeld, terwijl er gewoon hele slechte headlines zijn.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 21:14 schreef Nintex het volgende:
[..]
Hij heeft het dus over de groep hogeropgeleide vluchtelingen de headline laat een belangrijk deel weg. Dat hoger opgeleide vluchtelingen een verrijking kunnen zijn lijkt mij juist.quote:Een evengroot deel is afgestudeerd op hbo- of mbo-niveau. "Deze mensen kunnen een verrijking opleveren van de Nederlandse samenleving", aldus de directeur van het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA).
Hoeveel vrouwen en kinderen zitten er tussen? Want die zijn sowieso niet opgeleid. Of geeft Bakker hier toe dat het grotendeels alleenstaande mannen zijn van 18 tot 30 jaar?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 21:17 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Uit een van jouw links:
[..]
Oftewel, ZELFS als dat al klopt, zit er volgens de directeur v/h COA dus op z'n minst eenderde aan laagopgeleiden tussen.
Goede trol wel. ik geef jou 7.8quote:Op woensdag 7 oktober 2015 21:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat maakt geen zak uit, aangezien de titel van het stuk schreeuwt dat vluchtelingen per definitie hoogopgeleid zijn. Dat is pure stemmingmakerij, propaganda en tot op het criminele af qua leugens. Mensen die dit soort leugens en onwaarheden verspreiden namens de asielzoekersmaffia zouden ze gelijk moeten deporteren naar de Stille Oceaan.
Wat een onzin in Syrië studeerden vrouwen ook gewoon.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 21:20 schreef Nintex het volgende:
[..]
Hoeveel vrouwen en kinderen zitten er tussen? Want die zijn sowieso niet opgeleid. Of geeft Bakker hier toe dat het grotendeels alleenstaande mannen zijn van 18 tot 30 jaar?
En het meest bizarre is dat deze COA idioot geen enkel idee heeft van wat er binnen is gekomen. Registraties zijn onvolledig, mensen liegen bij binnenkomst of verdwijnen in de illegaliteit en TOCH weet meneer de COA ons te melden dat deze mensen echt hoogopgeleid zijn. Keiharde leugens en propaganda. Deze man zouden ze direct moeten ontslaan voor zoveel debiliteit.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 21:19 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als je afgaat op de headlines en niet verder leest krijg je een heel vreemd wereldbeeld, terwijl er gewoon hele slechte headlines zijn.
De COA directeur zegt volgens het artikel:
[..]
Hij heeft het dus over de groep hogeropgeleide vluchtelingen de headline laat een belangrijk deel weg. Dat hoger opgeleide vluchtelingen een verrijking kunnen zijn lijkt mij juist.
Hoeveel van de vluchtelingen komen uit Syrie 1/3? toch?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 21:21 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wat een onzin in Syrië studeerden vrouwen ook gewoon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |