ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Sjoemelsoftware. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
[ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 26-09-2015 10:58:02 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Vandaag wel een erg slome Arriva-machinist gehad. Op het stoppertje tussen Groningen en Leeuwarden +5 oplopen door ieder station als een slak binnen te rijden en veel te lang stil te staan iedere keer.
Niet dat andere treinen er hinder van ondervinden, maar vreemd is het wel, omdat zijn collega's wel op tijd kunnen rijden
Op vrijdag 25 september 2015 20:18 schreef Peterselieman het volgende: Vandaag wel een erg slome Arriva-machinist gehad. Op het stoppertje tussen Groningen en Leeuwarden +5 oplopen door ieder station als een slak binnen te rijden en veel te lang stil te staan iedere keer.
Niet dat andere treinen er hinder van ondervinden, maar vreemd is het wel, omdat zijn collega's wel op tijd kunnen rijden
Soms is er wel eens iemand in opleiding. En bij een melding gladde sporen is het vaak ook geen slecht idee wat rustiger aan te doen.
Overigens was ik vandaag vrij, dus geen idee of deze dingen meespeelden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Voor zover ik weet in Nederland alleen in tankstations
Breda ( ) heeft een echte Panos in de binnenstad.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Breda - Leiden v.v., niet één conducteur gezien. Zelfs geen niet-controlerende. Waarom verrast het me eigenlijk nog .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op vrijdag 25 september 2015 23:59 schreef JDude het volgende: Breda - Leiden v.v., niet één conducteur gezien. Zelfs geen niet-controlerende. Waarom verrast het me eigenlijk nog .
Eentje zal toch de vertrekprocedure moeten doen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Gewoon je reis zoals je normaal zou maken, en op het station waar je strandt de infozuil gebruiken om een taxi te eisen. Daar heb je gewoon recht op, niet alleen naar je bestemmingsstation maar zelfs naar huis
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Gewoon je reis zoals je normaal zou maken, en op het station waar je strandt de infozuil gebruiken om een taxi te eisen. Daar heb je gewoon recht op, niet alleen naar je bestemmingsstation maar zelfs naar huis
ik heb zo'n hekel aan dat traject. Loop liever een teringeind.
Doe ik ook. Het is me gelukkig nog niet al te vaak gebeurd dat ik strand, maar als het wel dreigt te gebeuren probeer ik naar eigen goeddunken zo ver mogelijk te komen (ook al is dat niet altijd wat geadviseerd wordt) en daar trommel ik NS'ers op om me naar huis te krijgen.
Waarom? Stel, ik kan nog tot Zutphen komen, en ik kan daar niets meer regelen, dan ben ik lopend alsnog met drie uur thuis (15 km). Het is me wel eens overkomen door een vertraagde trein uit Duitsland, maar personeel in Zutphen kon nog een taxi regelen gelukkig. Daar was wel wat gedoe, 'Ja wij kunnen er niets aan doen, het is de schuld van DB door een vertraagde trein van hen waardoor je de overstap in Venlo niet meer haalde, en dus niet meer in Deventer kan komen'. Kan me niet schelen, ik wil naar huis! Zoek maar uit wie dat betaalt! Is uiteindelijk wel allemaal goedgekomen
In mei had ik een soortgelijk iets, ik wilde van Eindhoven naar huis in Deventer met de één-na-laatste trein, kon op dat tijdstip alleen nog via Utrecht. In 's Hertogenbosch werd de trein opgeheven want er was een springer bij Houten. NS regelde dat iedereen naar Utrecht kon en daar zou iedereen over taxi's worden verdeeld. Ik had mijn fiets bij me want ik kwam uit België fietsen, een ander die ook naar Deventer moest had een rolstoel mee. In Utrecht konden we een taxibusje in die ons naar Deventer bracht. Toen we alles in dat busje hadden ingepakt (onszelf, fiets, rolstoel), zei de chauffeur dat de rit betaald moest worden omdat het niet in het NS-systeem kwam ofzo, en NS zou dat dan achteraf wel vergoeden. Ja daaag, alsof wij zo even dat geld konden ophoesten. Nee, regel maar wat! Wij moesten ons weer omverhuizen naar een ander busje, waarvan de centrale minder moeilijk deed 'Rij ze maar naar huis, we regelen de betaling achteraf wel'. Bij aankomst in Deventer stond de teller op dik 200 euro, maar wij waren thuis en de betaling werd achteraf wel geregeld met NS.
Moraal: Zorg dat je reizigers naar huis komen en ga niet meteen al beginnen te emmeren van 'ja maar wie betaalt dat'. Punt dat eerder bij de taxibedrijven ligt dan bij NS (of welke vervoerder dan ook waarbij je laatste aansluiting de mist in is gegaan).
[ Bericht 0% gewijzigd door Prins_Pils op 26-09-2015 02:41:53 ]
Ik ben ook weleens 'Gestrand' halverwege de RER, de laatste trein naar Disney reed niet en de trein daarna gaat maar tot Torcy (Standplaats/Depot)
Stond je daar, hele trein zonbeetje in opstand, werd er nog even een Machinist uit z'n depot inclusief trein (Halfje, dat dan wel) gerukt die nog ff heen en weer moest speciaal voor zo een 30 man..
Zo zijn ze dan ook wel weer, dat kan gewoon daar, niet moeilijk doen met treinnummer aanvragen en procedures (en in het nachtvenster waren geen werkzaamheden gepland). Nu was het wel de RER op t RATP deel. Dus ik heb wel t idee dat het daar meer 'Trammerig' werkt, als je gewoon nog met een halfje op en neer kan Jakkeren....
Zojuist is na 4 jaar mijn oc-chipkaart kapot gegaan (met oa. 40% korting in het weekend) en heb ik een los kaartje (zonder korting) moeten kopen. Kan ik het verschil nog ergens terugkrijgen?
Einschränkungen Verkehre Ungarn - Österreich - Deutschland über Salzburg Sehr geehrte Reisende,
wie in ganz Deutschland sind wir auch bei der Deutschen Bahn mit großem Einsatz dabei, den Flüchtlingen zu helfen, die aus den Krisengebieten zu uns kommen. Die Situation auf vielen Bahnhöfen und in einigen Zügen ist deshalb in diesen Tagen zeitweise angespannt. Wir bitten die Reisenden um Verständnis, wenn es dabei mitunter auch zu Einschränkungen im Reiseverkehr kommt. Betroffen davon sind vor allem die grenzüberschreitenden Verkehre in Richtung Österreich.
Die Deutsche Bahn bedauert die Unannehmlichkeiten und bittet zugleich um Verständnis für die aktuelle Situation. Mit Ihrem Verständnis dafür unterstützen Sie unsere Mitarbeiter, die alles dafür tun werden, auch Sie an Ihr Ziel zu bringen.
Wegen der Grenzkontrollen an der deutsch-österreichischen Grenze ist der Zugverkehr auf der Strecke (Budapest-Wien-) Salzburg-München bis voraussichtlich 4. Oktober unterbrochen.
Betroffen sind folgende Züge:
Die IC-Linie 62 Frankfurt (Main)-Stuttgart-München-Salzburg-Klagenfurt/Graz verkehrt nicht zwischen Salzburg und München. Aus Frankfurt (Main) kommend beginnen und enden die Züge in München. Aus Österreich kommend beginnen und enden die Züge in Salzburg.
Die Railjet-Linie 90 Budapest-Wien-Salzburg-München beginnt und endet in Salzburg. Es verkehren keine Züge zwischen Salzburg und München.
Nachtzüge EN 463/462 München - Salzburg - St. Pölten - Budapest Keleti und zurück, EN 499/498 München - Salzburg - Villach - Zagreb Glavni Kolod. und zurück, CNL 40463/40236 München - Salzburg - Villach - Venedig Santa Lucia und zurück entfallen.
Alternativ bestehen folgende Reisemöglichkeiten:
- in Richtung Rosenheim, Bad Endorf, Prien, Traunstein und Freilassing mit dem Nahverkehr (Meridian)
- Reisende in Richtung Salzburg haben die Möglichkeit über Kufstein-Wörgl-Zell am See zu fahren. Reisende in Richtung Wien können über Passau-Wels anreisen
- in Richtung Salzburg über Freilassing mit dem Nahverkehr bis Freilassing (Meridian). Von dort aus sind es 3,5 Kilometer bis zum Bahnhof Salzburg-Liefering. Ab dort verkehrt die S-Bahn nach Salzburg Hbf
Bitte informieren Sie sich vor Antritt Ihrer Reise oder am Bahnhof München über die aktuelle Situation. Informationen finden Sie auf bahn.de, mobil unter m.bahn.de, mit der DB Navigator-App oder unter der zentralen Service-Nummer 0180 6 99 66 33 (20 ct./Anruf aus dem Festnetz, Tarif bei Mobilfunk max. 60 ct./Anruf).
Sobald uns neuere Informationen vorliegen, informieren wir Sie umgehend. Die Deutsche Bahn bittet alle Reisenden um Verständnis für die Unannehmlichkeiten.
DB Fernverkehr Zentrale Verkehrsleitung Letzte Aktualisierung: 26.09.2015 07:20 Uhr - ZTP-Frankfurt
Vanochtend om 06:20 stond ik op station Alkmaar klaar met m`n broodtrommeltje om naar het werk te gaan. Ding dong sprinter naar Rotterdam rijdt niet, maar ik zie `m wel voor mijn voeten wegrijden........
Die treinstellen zijn eerder uitgefaseerd dan Mat64, SGM, ICM, ICR en DDM, dus het moet wel hel erg oud zijn
Zelfs toen wisten ze bij de NS al niet waar ze nou ech mee bezig waren. Afwijkende maten, afwijkende stoelindeling. Zelfs het spoorwegmuseum zag er geen brood in, want volgens mij zijn ze nu allemaal gesloopt.
Op zondag 27 september 2015 16:09 schreef b2py het volgende: Zie je het al voor je om een VIRM-6 naar het Spoorwegmuseum te dirigeren? Of een Thalys stel als die vernieuwd worden
Een VIRM-4 terugverbouwen naar een IRM-3 zou nog kunnen
Op zondag 27 september 2015 16:22 schreef ReisT het volgende: Ze kunnen er misschien een terug verbouwen naar een IRM drietje. Spoorwegmuseum wil 'beeldbepalend' materieel bewaren, en dat is VIRM zeker.
Waarom dan geen V250....
Dat gaat pas 'Oh ja weet je nog' reacties oproepen
Die treinstellen zijn eerder uitgefaseerd dan Mat64, SGM, ICM, ICR en DDM, dus het moet wel hel erg oud zijn
Zelfs toen wisten ze bij de NS al niet waar ze nou ech mee bezig waren. Afwijkende maten, afwijkende stoelindeling. Zelfs het spoorwegmuseum zag er geen brood in, want volgens mij zijn ze nu allemaal gesloopt.
Een VIRM-4 terugverbouwen naar een IRM-3 zou nog kunnen
Wel ook even de doedelzak in ere herstellen dan.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Handig omreisadvies vanwege de aanrijding Amersfoort-Den Dolder: de sprinter naar Baarn en dan de sprinter naar Utrecht. Met een aansluiting van -2 minuten in Baarn... Voor de traplopers werd er gewacht tot +5, maar de mensen die in de file voor de lift stonden hadden pech.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
IC Utrecht-Arnhem, worden we in Ede er uitgegooid omdat Arnhem vol staat door een aanrijding richting Nijmegen... Verplaats lekker wat naar Arnhem Berg of als dat vol staat naar Arnhem Goederen zou ik zeggen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Zeg nooit nooit, misschien komen ze terug. De 1300's zijn ook weer terug in NL. Maar die zitten kwalitatief wel wat beter in elkaar
Ik denk niet dat we de V250 ooit nog in Nederland gaan zien. De publieke opinie beïnvloed je niet zomaar, zelfs niet als je de toestellen helemaal opknapt en een nieuwe kleurstelling geeft.
Die treinstellen zijn eerder uitgefaseerd dan Mat64, SGM, ICM, ICR en DDM, dus het moet wel hel erg oud zijn
Zelfs toen wisten ze bij de NS al niet waar ze nou ech mee bezig waren. Afwijkende maten, afwijkende stoelindeling. Zelfs het spoorwegmuseum zag er geen brood in, want volgens mij zijn ze nu allemaal gesloopt.
Bullshit natuurlijk: het was een protoserie. Dankzij SM90 is IRM relatief probleemloos ingestroomd.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
HIGH-SPEED test running started on the German Rail (DB) network on September 25 of the first of a fleet of ICx trains being built by Siemens. These initial trials are being conducted by DB Systemtechnik and will continue until the beginning of October. The trials with a 12-car ICx set will start at 160km/h and the speed will gradually be increased to the train's maximum design speed of 250km/h.
DB Systemtechnik will test the functioning of the bogies and the interaction of their wheels with the rails, as well as the performance of the pantograph and its interaction with the catenary. DB ordered 130 trains from Siemens in 2011 as part of a framework contract for up to 300 trains. The initial batch, comprising 85 12-car and 45 seven-car 230km/h trains, will be used to replace locomotive-hauled coaches dating from 1971 operating on Intercity and Eurocity services.
Limited trial operation with passengers is expected to begin in mid-2016 with full service introduction of the 12-car trains scheduled for December 2017. The seven-car trains are due to enter service from 2020 onwards. DB eventually plans to replace its oldest high-speed trains - its fleets of ICE1 and IC2 trains – with a 250km/h version of ICx.
Loc 1304 van HSL Logistik staat in zijn nieuwe outfit op station Nijmegen, een tussenstop onderweg naar Strukton in Zutphen voor inbouw van GSM-R en ATB-vv.
Voor wie hem als wallpaper op zijn superbreedbeeldscherm wil: de resolutie is 37332x8584 pixels
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op Blendle is hij er niet goed uit te halen en heb zo geen papieren krant bij de hand, maar in de kranten van Wegener staat een cartoon van Mansveld als voorkant van een VIRM
Op maandag 28 september 2015 01:47 schreef dennistd het volgende: [ afbeelding ] Loc 1304 van HSL Logistik staat in zijn nieuwe outfit op station Nijmegen, een tussenstop onderweg naar Strukton in Zutphen voor inbouw van GSM-R en ATB-vv.
Voor wie hem als wallpaper op zijn superbreedbeeldscherm wil: de resolutie is 37332x8584 pixels
Haha hij heeft hem ook nog serieus. 460MB valt mij nog mee eigenlijk. Ik heb wel es HDR's gemaakt van 3 of 5 CR2 bestanden en dan had ik een TIFF van >100MB (foto is dan 18 of 19 MP)
Het treinverkeer rond Utrecht heeft twee weken geleden voor niets meer dan een halve dag platgelegen. Een gestrande goederentrein moest na problemen met de bovenleiding wachten op een diesellocomotief. Prorail wilde geen gebruik maken van de diesellocomotief van de trein zelf, maar wilde per se een eigen loc inzetten.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
DEN HAAG - Het ministerie van Infrastructuur weet al sinds december 2013 dat er bij ProRail grote tekorten dreigen op het budget voor beheer, onderhoud en vervanging van het spoor. Pas een jaar later heeft het departement onderzoek laten doen naar deze alarmerende cijfers.
Twaalf dagen geleden zei staatssecretaris Mansveld (Infrastructuur) nog tegen journalisten dat pas bij „de begroting van 2014 op weg naar 2015" de eerste gesprekken met ProRail zijn gevoerd over het dreigende tekort. „Dat heb ik ook aan de Tweede Kamer gemeld". Inmiddels blijken de zaken toch anders te liggen. ProRail trok namelijk al een jaar eerder aan de bel.
Het ministerie geeft openheid van zaken nadat deze krant ontdekte dat Marion Gout, de voormalig topvrouw van ProRail, in de zomer van 2014 een brief heeft geschreven aan het ministerie van Infrastructuur. In die brief maakt ze volgens bronnen melding van de op handen zijnde tegenvaller 1,1 miljard euro voor de periode 2013-2028.
Het ministerie van I&M kreeg de brief op 25 juni 2014. Gout trad ongeveer een week later af. De ProRail-topvrouw schreef in haar afscheidsbrief dat er gezamenlijke conclusies waren getrokken door haar en het ministerie. Het departement ontkent dat. „Daarvan was geen sprake. De gesprekken waren nog in volle gang." Vervolgens heeft Patrick Buck, de opvolger van Gout, de brief ingetrokken.
Na deze gesprekken heeft Mansveld een externe controle laten uitvoeren. Daar kwam uit dat het tekort voor 2018-2028 uitkwam op 475 miljoen euro.
Dat er een jaar heeft gezeten tussen de melding van ProRail en het daadwerkelijke onderzoek naar het dreigende tekort, vindt het ministerie niet vreemd. „In de tussentijd zijn er gesprekken gevoerd tussen ProRail en I&M om de zaak helderder te kunnen krijgen."
Mansveld ligt in de Tweede Kamer onder vuur vanwege de ellende bij ProRail. Er duiken steeds maar weer tegenvallers op bij de spoorbeheerder. Naast de budgetten voor onderhoud, beheer en vervanging van het spoor gaat het om stations die duurder uitvallen en contracten die indruisen tegen de aanbestedingswet. De Tweede Kamer heeft het idee dat Mansveld geen openheid van zaken geeft over ProRail en de zaak niet onder controle heeft. Vandaag moet de PvdA-bewindsvrouw in een brief uitleggen wat er aan de hand is. Morgen zal de Tweede Kamer haar doorzagen over alle ProRail-dossiers. SP en PVV dreigen met een motie van wantrouwen.
Die treinstellen zijn eerder uitgefaseerd dan Mat64, SGM, ICM, ICR en DDM, dus het moet wel hel erg oud zijn
Zelfs toen wisten ze bij de NS al niet waar ze nou ech mee bezig waren. Afwijkende maten, afwijkende stoelindeling. Zelfs het spoorwegmuseum zag er geen brood in, want volgens mij zijn ze nu allemaal gesloopt.
Klopt. De laatste stellen zijn in Hasselt gesloopt. Eerst gesleept van Zwolle opstel naar Zwolle Katwolde, en daar op de trailer gezet. In Hasselt (zo'n 10km verderop) zijn ze gesloopt. Maat van me is daar naar toe gegaan. Die heeft alles gevolgd en foto's gemaakt. Zal eens vragen of hij ze op zijn Flickr heeft staan.
Een pijnlijke anus is niet fijn Een geknede kut van marsepein
Op maandag 28 september 2015 20:41 schreef James1988 het volgende: Over januari gesproken, zijn er al concrete ideeën waar we deze keer heen zouden kunnen gaan met het Nieuwjaarsrondje?
Het idee was Denemarken/Zweden toch?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 28 september 2015 21:17 schreef Bitlord het volgende: Lukt dat in een weekeinde? Op zich vind ik 1 dag ook lang zat, maar ja dan kom je niet zo ver..
Op maandag 28 september 2015 21:17 schreef Bitlord het volgende: Lukt dat in een weekeinde? Op zich vind ik 1 dag ook lang zat, maar ja dan kom je niet zo ver..
Deventer-Malmö is 11 uur, 8.17u vertrek en 19.26u aankomst. Met een dik uur overstap in Hamburg, lijkt me best te doen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Deventer-Malmö is 11 uur, 8.17u vertrek en 19.26u aankomst. Met een dik uur overstap in Hamburg, lijkt me best te doen
Gewoon naar copenhagen vliegen. Biertje drinken bij carlsbergen en je kan zo de trein naar malmo weer in rollen. Daar dan door naar Stockholm en de volgende dag naar oslo om daar weer een late vlucht terug te pakken.
Laten we wel wezen, in Denemarken is geen hol te zien.
Ik vraag me bij dat soort dingen altijd af of er onder de aannemer/werklui dan echt niemand op het idee komt om dat pad een stukje naar links of rechts te leggen.
In België gaat de staatssecretaris van beperkte mobiliteit en welzijn zometeen geblinddoekt en met stok met het OV reizen om te ervaren hoe blinden en slechtzienden door het OV reizen en wat er beter kan.
Die zijn echt bezig Wilma pootje te lichten en terecht
Zou er iemand zijn die haar voor een paar maanden wil vervangen om vervolgens bij het presenteren van het eindrapport van de Fyra-enquete vrijwillig voor kop van jut te spelen?
Zou er iemand zijn die haar voor een paar maanden wil vervangen om vervolgens bij het presenteren van het eindrapport van de Fyra-enquete vrijwillig voor kop van jut te spelen?
Geen idee.
Dijkhof profiteert iig wel van de chaos door vandaag pas de Volkertbrief te sturen in plaats van gisteren
Zeg je dat je vanmiddag de Val van Wilma moet kijken... "Oh, ik dacht dat het een serie was". Is het ook, uitgezonden door Politiek24. Vandaag de laatste aflevering.
de audiostreams zijn tijdelijk niet beschikbaar vanwege onderhoudswerkzaamheden. De audiostreams worden zo snel mogelijk weer teruggeplaatst. Onze excuses voor het ongemak.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
De stakingskogel is door de kerk bij het spoor. ACOD Spoor bevestigt de intentie om te staken komende vrijdag 9 oktober. De aanzegging voor de 24 urenstaking werd vanochtend officieel ingediend voor het district Brussel (centrum van het land), aldus Michel Abdissi, de topman van de Franstalige vleugel CGSP Cheminots. Bijkomende acties dreigen op 19 en 20 oktober. De stakingsaanzegging loopt van donderdagavond 8 oktober 22 uur tot vrijdagavond 9 oktober 22 uur. Gezien de zeer drukke noord-zuidverbinding in de hoofdstad, de slagader van het Belgische spoornet, valt te vrezen voor grote hinder op het hele net en dus niet enkel in het centrum van het land.
[ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 29-09-2015 18:29:28 ]
De doortrekking van de reizigerslijn Groningen - Roodeschool naar de Eemshaven gaat door. Vanaf april 2018 gaat de trein in het laagseizoen driemaal per dag doorrijden. In het hoogseizoen viermaal per dag
Op dinsdag 29 september 2015 22:29 schreef Treinhoer het volgende: Die heeft totaal geen draagvlak meer in mijn ogen. Draaien om de hete brij en eigen hachje redden. Zo werkt het niet, je bent volksvertegenwoordiger.
Nee. Ze is onderdeel van de uitvoerende macht.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op dinsdag 29 september 2015 22:29 schreef Treinhoer het volgende: Die heeft totaal geen draagvlak meer in mijn ogen. Draaien om de hete brij en eigen hachje redden. Zo werkt het niet, je bent volksvertegenwoordiger.
Op dinsdag 29 september 2015 22:59 schreef derLudolf het volgende: Waar is Fles eigenlijk? Had wel een ongenuanceerde reactie van hem verwacht over het debat van vanmiddag
Een debat zonder motie van wantrouwen door de PVV is als een verstoring in de ochtend in de buurt van Utrecht Centraal zonder dat het treinverkeer in half Nederland de rest van de dag in het honderd loopt.
De Intercity Direct die een snelle verbinding onderhoudt tussen Amsterdam, Rotterdam en Breda kampt nogal eens met storingen en uitval van treinen. In de eerste zes maanden van dit jaar waren er op tien dagen problemen met uitval tot gevolg. Om de spoorverbinding betrouwbaarder te maken krijgt de Intercity Direct twee locomotieven, een aan de voorzijde en een aan de achterzijde van het treinstel.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik ben inmiddels ook begonnen met de extra opleiding voor die 'sandwich'-stammen, dus binnenkort niet alleen op de 'ouderwetse' intercity Direct, maar ook op deze 'nieuwe' variant
(Overigens even afkloppen, ik ben nog altijd niet gestrand met die dingen )
Edit: de stammen gaan in eerste instantie tussen Amsterdam en Rotterdam (AmRo) rijden. De keertijd daar is geloof ik iets meer dan een kwartier. Uiteindelijk moeten alle rijtuigen een nieuwe revisie krijgen, dus zullen deze stammen ook te zien zijn richting Breda. Of dat dan ook met twee locs is, zou ik niet weten.
Op woensdag 30 september 2015 11:37 schreef MTL het volgende: Ik ben inmiddels ook begonnen met de extra opleiding voor die 'sandwich'-stammen, dus binnenkort niet alleen op de 'ouderwetse' intercity Direct, maar ook op deze 'nieuwe' variant
(Overigens even afkloppen, ik ben nog altijd niet gestrand met die dingen )
Edit: de stammen gaan in eerste instantie tussen Amsterdam en Rotterdam (AmRo) rijden. De keertijd daar is geloof ik iets meer dan een kwartier. Uiteindelijk moeten alle rijtuigen een nieuwe revisie krijgen, dus zullen deze stammen ook te zien zijn richting Breda. Of dat dan ook met twee locs is, zou ik niet weten.
Op dat laatste is het ja, zo zegt NS zelf in het persbericht 1 artikel boven de jouwe waar nu.nl uit citeert twee posts boven de jouwe.
Hmmm maar is het dan zo dat je de achterste loc dan de zooi kan laten duwen vanuit de voorste loc?
Bovendien, is het niet een beetje een gebrek aan amibitie: 'oh het werkt niet en we krijgen het ook niet goed, laten we dan maar de zooi redundant uitvoeren'
Allebei de locs leveren tractie. Je kan dus inderdaad beide locs besturen. Heeft de voorste loc bijvoorbeeld problemen met de stroomafnemers, dan kan ik deze gewoon afsluiten. Dan zal enkel de achterste loc nog tractie leveren. Daar kan je ook prima mee rijden
Op woensdag 30 september 2015 13:28 schreef MTL het volgende: Allebei de locs leveren tractie. Je kan dus inderdaad beide locs besturen. Heeft de voorste loc bijvoorbeeld problemen met de stroomafnemers, dan kan ik deze gewoon afsluiten. Dan zal enkel de achterste loc nog tractie leveren. Daar kan je ook prima mee rijden
Onder 25kV heb je straks 12 MW vermogen voor zes rijtuigen?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Hmmm maar is het dan zo dat je de achterste loc dan de zooi kan laten duwen vanuit de voorste loc?
Bovendien, is het niet een beetje een gebrek aan amibitie: 'oh het werkt niet en we krijgen het ook niet goed, laten we dan maar de zooi redundant uitvoeren'
Fyra/IC Direct rijdt inmiddels 6 jaar, en al 6 jaar lang is het een onbetrouwbare kuttrein. Ik ben allang blij dat ze iets nieuws gaan proberen om de betrouwbaarheid te verhogen.
Nu het materieelonderhoud op orde krijgen: ik had gisteren een Beneluxtrein waarvan in één bak beide deuren aan dezelfde kant waren afgesloten (want defect) en aan dezelfde kant zat anderhalve bak verder nog een defecte deur. En dat was nog wel zo'n vers-opgelapte stam...
Die versgeschilderde benelux-stammen zijn alleen geschilderd, verder niet gereviseerd. De rest van de revisie van ICR schijnt behoorlijk op de dag gepland te zijn. Verdere rek zit daar niet meer in...
In een aantal weken komen de eerste ingekorte Den Haag-Eindhoven stammen in dienst voor de ICD Breda.
Onder 25kV heb je straks 12 MW vermogen voor zes rijtuigen?
Ja en nee. Ja, de locs zijn technisch niet beperkt, dus dat vermogen heb je inderdaad tot je beschikking. Nee, we moeten het uitsturen van de tractie zelf tot 50% of 150 kN per loc beperken (overigens is dat alsnog een belachelijke hoeveelheid aan vermogen). Overigens wordt er met de AFB (https://de.wikipedia.org/(...)-_und_Bremssteuerung ) aan gereden. Deze begrenst het versnellen op maximaal 0,5 m/s2. Dat is dus om het comfortabel te houden voor de reizigers.
[ Bericht 0% gewijzigd door MTL op 30-09-2015 15:27:50 ]
Ja en nee. Ja, de locs zijn technisch niet beperkt, dus dat vermogen heb je inderdaad tot je beschikking. Nee, we moeten het uitsturen van de tractie zelf tot 50% of 150 kN per loc beperken (overigens is dat alsnog een belachelijke hoeveelheid aan vermogen). Overigens wordt er met de AFB (https://de.wikipedia.org/(...)-_und_Bremssteuerung ) aan gereden. Deze begrenst het versnellen op maximaal 0,5 m/s. Dat is dus om het comfortabel te houden voor de reizigers.
Klopt het met dan dat met die 0,5m/s² de trein in 89 seconden van 0 op 160km/h zit? Als ik dit topic op somda lees komt een DDAR zelfs tot 0,9m/s² (31 seconden tot de 100km/h) dus dan valt dat zwaar tegen.
DDAR was 194 ton (+86 ton loc), en dat met 4600kW. Een AmRo-stam is 242 ton (+2x 84 ton locs) met 2x 5600kW. Bij DDAR dus 16,5 kW/ton en bij AmRo 27,3kW/ton. Dat moet dus echt veel sneller kunnen...
[ Bericht 7% gewijzigd door dennistd op 30-09-2015 15:01:07 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Even beter lezen Die AFB beperkt intentioneel de optrekversnelling voor het comfort. Uiteraard kan het veel sneller. Ook met één loc kan dat ding als een malle optrekken. Wel onder 25 kV; onder 1,5 kV is de maximale stroomafname vastgesteld op 3000A.
[ Bericht 23% gewijzigd door MTL op 30-09-2015 15:26:02 ]
Op woensdag 30 september 2015 15:18 schreef MTL het volgende: Even beter lezen Die AFB beperkt intentioneel de optrekversnelling voor het comfort. Uiteraard kan het veel sneller. Ook met één loc kan dat ding als een malle optrekken. Wel onder 25 kV; onder 1,5 kV is de maximale stroomafname vastgesteld op 3000A.
Gaat alsnog als de sodemieter. Losse loc en dan vol tractie met droge spoorstaven is echt wel bruut
Een pijnlijke anus is niet fijn Een geknede kut van marsepein
Op woensdag 30 september 2015 16:26 schreef MTL het volgende: Vorige week kunnen doen op de HSL. Heb het niet getimed, maar dat spul is toch nog wel een stukje sneller dan een 1700.
Aangezien dit heel even op de storingspagina van RijdenDeTreinen stond:
quote:
Vanwege de Sinterklaasviering rijden de treinen op 5 december 2015 volgens een aangepaste dienstregeling. Er rijden minder treinen dan gebruikelijk. Op 6 december 2015 rijden de treinen weer normaal. Houdt u rekening met een langere reisduur. woensdag 30 september 16:24
Ja en nee. Ja, de locs zijn technisch niet beperkt, dus dat vermogen heb je inderdaad tot je beschikking. Nee, we moeten het uitsturen van de tractie zelf tot 50% of 150 kN per loc beperken (overigens is dat alsnog een belachelijke hoeveelheid aan vermogen). Overigens wordt er met de AFB (https://de.wikipedia.org/(...)-_und_Bremssteuerung ) aan gereden. Deze begrenst het versnellen op maximaal 0,5 m/s2. Dat is dus om het comfortabel te houden voor de reizigers.
AFB pas aan bij bereiken v_max.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op woensdag 30 september 2015 20:13 schreef boriq het volgende: Als er een ruime 4 man op de vierkante meter staan valt er ook niemand meer om als men snel optrekt
Oh dat lukt mij in een bus nog wel. Wil je weten hoe dat afliep?
Zal eens mooi zijn als ze iintercity's aanschaffen die zo snel optrekken. Leiden-Zwolle is volgens mij het enige traject in Nederlands dat even snel is als met de auto. De rest van Den Haag-Groningen is bagger.
Zal eens mooi zijn als ze iintercity's aanschaffen die zo snel optrekken. Leiden-Zwolle is volgens mij het enige traject in Nederlands dat even snel is als met de auto. De rest van Den Haag-Groningen is bagger.
Ik zou juist zeggen dat Zwolle-Groningen met de trein net zo snel is als met de auto ivm weinig stops
Op woensdag 30 september 2015 17:21 schreef boriq het volgende: Ah, laat maar. Iemand bij het OCCR was aan het kloten in een testomgeving en heeft het bericht op ns.nl weten te krijgen.
Best net testbericht, dan. Als bij ons een testbericht door zou komen zou je direct zien dat het een test was, zullen we maar zeggen.
Op donderdag 1 oktober 2015 10:30 schreef ReisT het volgende: Ik heb weleens gehoord dat het vermogen van de SLT is beperkt, hij kán technisch gezienb dus wel sneller accelereren.
is ook zo, maar dan had ik nog iets minder beperking verwacht dan deze cijfers
is ook zo, maar dan had ik nog iets minder beperking verwacht dan deze cijfers
En die cijfers zijn gemiddelden, waarbij we niet eens zeker weten of het wel een station is, (of dat er gewoon langzaam wordt gereden, er wel/geen vertraging is (dus wat sneller optrekken om vertraging in te halen en dus de extremen gemeten worden) en om de 5 seconden gemeten is.
Op donderdag 1 oktober 2015 12:30 schreef b2py het volgende: Hoe lang moeten we nog wachten tot ze in Groningen gaan klagen dat bij een aardbeving de trein uit de rails valt?
Een tijd terug veel spoorvernieuwing gehad. Heb zo het vermoeden dat de betonnen dwarsliggers wel tegen een stootje kunnen Maar zonder gekheid, vraag me wel af of ze in het Noorden wat meer ultrasone controles doen om te kijken hoe het spoor erbij ligt. Er is minder slijtage door lichte treinen en amper goederentreinen, maar wat het effect is van aardbevingen op de sporen is wel interessant.
Een pijnlijke anus is niet fijn Een geknede kut van marsepein
Op donderdag 1 oktober 2015 13:37 schreef b2py het volgende: lichte treinen is nonsens, Klaasje heeft elders al eens betoogd dat een GTW een grotere aslast heeft dan een ICM-IV.
Link? Ik was daar oprecht niet van op de hoogte.
Een pijnlijke anus is niet fijn Een geknede kut van marsepein
2/6: 6 assen, 68 ton, gemiddelde aslast 11,33 ton per as 2/8: 8 assen, 87 ton, gemiddelde aslast 10,875 ton per as
ICM-III: 12 assen, 144 ton, gemiddelde aslast 12 ton per as ICM-IV: 16 assen, 192 ton, gemiddelde aslast 12 ton per as
Let wel, dit zijn gemiddelden. Bij de GTW rust veel gewicht op de middenbak, waardoor daar de aslast hoger is dan op de overige assen. Dus dan kan de aslast wel degelijk hoger uitkomen dan bij een ICM-IV
In de pilot werd duidelijk dat het huidige operationele bedrijf van NS Reizigers niet toegerust is om met deelmaterieelparken een dienstregeling uit te voeren. Bij het opstarten van de dienstregeling is het buitengewoon moeilijk gebleken om de tien SLT treinstellen met ERTMS in de juiste dienstregeling ingezet te krijgen. Bovendien blijkt dat, als het materieel in de juiste dienstregeling is ingezet, het materieel, als gevolg van verstoringen op het spoor, op andere trajecten terecht komt dan waar ze oorspronkelijk waren gepland.
In het Algemeen Overleg van 29 april 2015 is een reactie toegezegd op het voorstel van de Technische Universiteit Delft voor de introductie van een knipperend rood seinbeeld. Op 21 maart 2015 heeft Prof. J. Schijve van de TU Delft een voorstel gestuurd om, in plaats van het nu gebruikte permanent rode seinbeeld, rode knipperlichten toe te passen. De essentie van dit voorstel is dat een knipperend seinbeeld een hogere attentiewaarde zou hebben dan een permanent seinbeeld. Hierdoor zou de kans dat een machinist een rood sein “mist” en daardoor passeert kleiner worden. De eerste indruk van de spoorsector van dit voorstel is dat er twijfel bestaat over de doelmatigheid van de hiervoor noodzakelijke investeringen ten behoeve van de verbetering van de spoorveiligheid. Desalniettemin zal dit nader beoordeeld worden op relevante aspecten, zoals de effectiviteit bij de aanpak van de STS-problematiek, kosten en toekomstvastheid, mede in het licht van de verdere implementatie van ERTMS met cabinesignalering. Over de uitkomsten van deze beoordeling zal uw Kamer nog dit jaar worden geïnformeerd.
Interessant stuk, benieuwd wat daar uit komt. Dit lijkt mij ergens een stuk overbodig, maar goed, als de resultaten meevallen is het alleen maar beter.
Een pijnlijke anus is niet fijn Een geknede kut van marsepein
Op donderdag 1 oktober 2015 13:37 schreef b2py het volgende: lichte treinen is nonsens, Klaasje heeft elders al eens betoogd dat een GTW een grotere aslast heeft dan een ICM-IV.
Ja niet vreemd als je er bijna de helft minder assen on hebt
Interessant stuk, benieuwd wat daar uit komt. Dit lijkt mij ergens een stuk overbodig, maar goed, als de resultaten meevallen is het alleen maar beter.
het seinbeeld rood Knipper bestaat al en is specifiek voor werktreinen
De SNCF gaat een soort van eclips vormige testbaan bouwen materieel op te testen van 5.9 km. Er komt ook een kleiner baantje en alle situaties die in ern spoorverkeerstuin horen http://www.projet-ceef.fr/pages/ses-caracteristiques
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
In 2008 heeft toenmalig president Bush een wet ondertekend die vereist dat alle reizigerstreinen of goederentreinen met gevaarlijke stoffen zijn voorzien van een treinbeveiligingssysteem. Deze wet wordt per 1 januari 2016 effectief, de aanleiding was een zware botsing tussen een reizigerstrein en een goederentrein na een STS-passage.
De spoorwegen zijn echter nog lang niet zo ver: de ontwikkeling van de software verliep moeizaam, er waren veel problemen met het verkrijgen van radiospectrum, nog lang niet al het personeel is opgeleid en de uitrusting van infrastructuur en rollend materieel is ook nog lang niet klaar. De industrie wil uitstel, maar het Congress lijkt niet echt te reageren op de naderende deadline. Toezichthouder FRA heeft al wel laten weten dat er per 1 januari gehandhaafd zal worden, en dat er boetes zullen volgen.
Gewapend beton is ijzersterk (combinatie staal en beton trek- en drukkrachten) er hoeft bijvoorbeeld maar en beetje vervuiling in het water te zitten waarmee je het beton aanmaakt en het wordt te poreus, gevolg betonrot (ijzer gaat roesten en verliest sterkte) een bekend voorbeeld is water dat teveel chloride bevat (Rotterdam? maybe) dat is een bekende veroorzaker, al decenia bekend btw.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik zie net dat er een voorstel is gepresenteerd om de deadline uit te stellen tot 31 december 2018, en dat er nog ontheffingen kunnen worden gegeven als dat noodzakelijk is.
Wat ik niet begrijp is dat de Amerikaanse spoorwegen niet voor ERTMS helemaal vanaf 0 zijn gaan ontwikkelen. 7 jaar is niet zo'n heel lange periode voor zo'n complexe operatie. Waarom is er bijvoorbeeld niet voor ERTMS als basis gekozen? Omdat het Europees is?
Gewapend beton is ijzersterk (combinatie staal en beton trek- en drukkrachten) er hoeft bijvoorbeeld maar en beetje vervuiling in het water te zitten waarmee je het beton aanmaakt en het wordt te poreus, gevolg betonrot (ijzer gaat roesten en verliest sterkte) een bekend voorbeeld is water dat teveel chloride bevat (Rotterdam? maybe) dat is een bekende veroorzaker, al decenia bekend btw.
Kan jij niet adviseur worden van Mansveld. Zijn we binnen 1 dag klaar met hele dossier.
Interessant stuk, benieuwd wat daar uit komt. Dit lijkt mij ergens een stuk overbodig, maar goed, als de resultaten meevallen is het alleen maar beter.
Mist nog wel een stuk over de (nieuwe) automatische alarmering. Heeft deze week problemen na een STS voorkomen, 15 sec voordat ATB-vv dat zou hebben gedaan.
Mist nog wel een stuk over de (nieuwe) automatische alarmering. Heeft deze week problemen na een STS voorkomen, 15 sec voordat ATB-vv dat zou hebben gedaan.
Klinkt interessant, heb je meer info?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Interessant stuk, benieuwd wat daar uit komt. Dit lijkt mij ergens een stuk overbodig, maar goed, als de resultaten meevallen is het alleen maar beter.
Opvallend dat er tot twee keer toe met stoptonend sein vertrokken is van spoor 1b in Groningen. Is dat zo'n moeilijk zichtbaar sein of is het wat anders?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Opvallend dat er tot twee keer toe met stoptonend sein vertrokken is van spoor 1b in Groningen. Is dat zo'n moeilijk zichtbaar sein of is het wat anders?
veruit de meeste sts'en bij vertrek van alle seinen in Nederland. Combi van afleiding (kantine er naast), voorheen een ouderwetse lamp (nu LED) en ik denk ook tijdsdruk, soms korte keer. En ook veel ATB machinisten.
Een pijnlijke anus is niet fijn Een geknede kut van marsepein
Mist nog wel een stuk over de (nieuwe) automatische alarmering. Heeft deze week problemen na een STS voorkomen, 15 sec voordat ATB-vv dat zou hebben gedaan.
Wat is er deze week gebeurd, en waar?
Een pijnlijke anus is niet fijn Een geknede kut van marsepein