abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156177366
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P

pi_156178783
:o BE die lepeltjes hebben wij ook. Heeft hij 'm kapotgebeten of is hij in de vaatwasser of iets dergelijks kapotgegaan?

Sun een hele tas kleding van de Primark. :D Ze hebben als je een beetje oplet wat je koopt ook echt wel leuke dingen daar. :Y

Het was op ons KDV vandaag juffendag. Het thema was "Heel *insertnaamkdv* bakt". T en S hebben fruitspiesjes gemaakt, macaroni gevoeld en gegeten, muffins gebakken en versierd en een koksmuts geknutseld. Een zeer geslaagd thema al zeg ik het zelf, de kindjes en de juffen hebben enorm genoten vandaag. :)
pi_156178999
Huu die lepel hebben wij ook :o ! Weg ermee! Sowieso wil A alleen met haar handen eten (en haar neus, haar, oren...)

NIKKI, dat klinkt leuk! Wat doen ze veel met de kindjes. Ik weet eigenlijk niet zo goed of ons KDV dat doet :@ A gaat er pas 4 weken heen.. Ze hebben wel heel leuk haar verjaardag gevierd gisteren!

A was superjarig en blij en de leidsters hebben foto's gemaakt:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iemand nog tips tegen een zeehondjesblafhoest? A hoest zichzelf steeds wakker, zo sneu. Ik heb al thijmsiroop gegeven en ik smeer Luuf. Maar misschien is er nog iets dat ik kan doen?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2015 19:58:38 ]
pi_156179091
Razz, een opengesneden ui kan ook helpen bij het hoesten. Hier hielp dat wel aardig toen :)
pi_156179216
Leuk Nikki! Zijn ze een beetje creatief?

Ja, ze hadden echt toffe kleding. Nu maar hopen dat het niet al te veel krimpt in de was... Heb dat al vaker gehad met kleding van hun. Zit me net te bedenken dat ik misschien beter een maatje groter had gekocht...
pi_156179443
Ik gooi het kinderbestek nooit in de vaatwasser. Dit was serieus stuk gebeten.
Heb klacht met foto bij Nuby ingediend, ben benieuwd.
En alle 3 de lepeltjes weggegooid }:|

Pluisje met feestmuts O+
Geen idee voor blafhoest, tegen hoesten is zo weinig te doen
pi_156179560
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 20:05 schreef Sunshine1982 het volgende:

Ja, ze hadden echt toffe kleding. Nu maar hopen dat het niet al te veel krimpt in de was... Heb dat al vaker gehad met kleding van hun. Zit me net te bedenken dat ik misschien beter een maatje groter had gekocht...
Primark valt ook nog eens klein vind ik..
Maar ze hebben idd vaak leuk spul
S. 2014
J. 2016
pi_156180241
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 20:05 schreef Sunshine1982 het volgende:

Ik koop shirts van Primark standaard een maat groter, want het valt echt heel klein.

T en S creatief? Nou... als je zwarte wascokrijtjes opeten zodat je gebit op dat van een zwerver lijkt creatief vindt, dan zijn ze enorm creatief. :D Ze vinden spelen met klei, verf en potloden/wasco wel erg leuk in ieder geval. En natuurlijk... hoe viezer hoe beter.

Razz kijk haar eens blij zijn! O+
pi_156180293
Die lepels hebben wij ook. Ik gooi ze ook maar weg. S eet net als A het liefst met haar handen en hele hoofd.

Lieve foto van A O+

Vandaag was het bij ons ook juffendag! Vanmorgen even geweest om cadeautjes te brengen namens S, want alle juffen vieren op deze dag hun verjaardag.
Toen we de groep inliepen rende ze naar haar lievelingsjuf en wilde niet meer mee naar huis, great :')
  donderdag 17 september 2015 @ 20:46:46 #10
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156181051
Leuk kdv thema Nikki! :9

Jeetje, die lepel :{ Ik gooi die ook maar weg. T. eet toch alleen met echt bestek of met het supertoffe gekleurde Ikea bestek O+.

Primark zit hier niet zo goed jammer genoeg..
pi_156181682
Ik koop voor op het kdv vaak Primark shirts, want ze zijn daar toch niets waard. Ik heb al menig shirt met tomaten/spinazie/vetvlekken weg kunnen mikken. }:|

Ik kocht er in de kruipfase ook veel broekjes, want 5 euro per stuk, dus geen probleem als er een gat in zat. :+
pi_156181701
Nikki :D

Oh BF, ik kan uit ervaring vertellen dat een lievelingsjuf hebben zo fijn is :) Ik had vroeger op de basisschool een lievelingsjuf en ze was tevens de directrice. Ze was zo lief en achteraf gezien zo begaan met de kinderen. En ze heet hetzelfde als mijn dochter :D
Ik zat tijdens mijn zwangerschap na te denken over vroeger en over haar en toen bedacht ik me dat ik Nora een mooie naam vind :)
pi_156182735
Mooi verhaal, Sun! O+ .

Ik was vroeger op al mijn juffen en meesters een soort van 'verliefd'. Ik vond school zoo leuk. :D . :@ . Behalve dan mijn kleuterjuf, daar was ik een beetje bang van. Als ik nu zie hoe I het naar haar zin heeft op het kdv dan hoop ik voor haar dat zij het allemaal net zo leuk blijft vinden als ik destijds.

Primark zit hier heel dichtbij, maar ik vind de kleding er echt niets. Als ik goedkope kdv-kleertjes wil hebben, ga ik altijd naar H&M, dat 3voor2 spul.

Klinkt erg leuk, Nikki, wat ze op het kdv hebben gedaan bij jullie. Hier gingen ze cake bakken, maar die is mislukt. :') . _O- . Dus dat gaan ze nog eens over doen.

Razz, je lief pluis, wat is het toch een stralend meisje. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_156184391
Vanochtend heel even gewinkeld, 3 tassen vol, allemaal voor B...pffff. Zo is het leven van een moeder he?!

Die lepel! Onze dreumes wil geen plastic bestek meer. Wij eten met glimmend bestek dus dat wil hij ook...hij eet met zilver kinderservies wat we kregen toen hij werd geboren. (Nou ja eigenlijk met zijn handen)
pi_156187422
Oei wat eng van dat lepeltje :o

Wij proberen L zelf met haar lepeltje te laten eten, maar dat gaat eerst alle kanten op en dan pas in haar mond, dus zo komt er 0,0 eten in dat buikje :P Dus we 'voeren' haar nog en ze mag veel met haar handjes doen.

Ik kan in de Primark nooit slagen voor kleertjes, bij de H&M haal ik wel veel (basics). En niks mis met Zeeman-shirtjes voor bij het KDV :D

En een welkom nog voor Soes met je dreumes! *O*
En omg: lopen?? Vormenstoof?? Mijn meiske van 14 maanden kan alleen nog maar beuken op de vormenstoof O+
Lopen doet ze op haar knietjes :')
De hele huiskamer door. Dan kan ze wel dingen in haar handjes houden, eigenlijk heel slim :D
Is dat een 'standaard' tussenfase of heb ik een rare? O+
pi_156190272
Zucht. Eergister was mevrouw half vijf al present en nu mochten we uitslapen, het was 5 uur :')

Moe.
pi_156190318
quote:
2s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:28 schreef Franny_G het volgende:
Mooi verhaal, Sun! O+ .

Ik was vroeger op al mijn juffen en meesters een soort van 'verliefd'. Ik vond school zoo leuk. :D . :@ . Behalve dan mijn kleuterjuf, daar was ik een beetje bang van. Als ik nu zie hoe I het naar haar zin heeft op het kdv dan hoop ik voor haar dat zij het allemaal net zo leuk blijft vinden als ik destijds.

Primark zit hier heel dichtbij, maar ik vind de kleding er echt niets. Als ik goedkope kdv-kleertjes wil hebben, ga ik altijd naar H&M, dat 3voor2 spul.

Klinkt erg leuk, Nikki, wat ze op het kdv hebben gedaan bij jullie. Hier gingen ze cake bakken, maar die is mislukt. :') . _O- . Dus dat gaan ze nog eens over doen.

Razz, je lief pluis, wat is het toch een stralend meisje. O+ .
Boks! Ik was 'verliefd' op mijn juf van de kleuterklas en groep drie. Die had blonde krullen in een asymmetrische staart, met van die sjaaltjes in heur haar gestrikt, en blauw gekleurde lenzen :')

Maar toen ze niet alleen getrouwd was met maar ook eenkind kreeg van de hoofdmeester moest ze weg van het gereformeerde schoolbestuur. Is een kinderkledingzaak begonnen ergens.

Ze leek een beetje op iemand uit frizzle sizzle, daar was ik ook 'verliefd' op. En toch ben ik niet lepsisch geworden :o ;)
Kwak
pi_156192642
Reactie van Nuby gehad over de lepel

Bedankt voor uw bericht.

Dit is een probleem dat wij spijtig genoeg reeds enkele zeldzame keren zijn tegen gekomen.

Dit is word momenteel onderzocht en het is uiteraard de bedoeling dat dit in de toekomst niet meer voorvalt.

Aangezien u uw overige niet beschadigde lepels weggegooid heeft, vermoed ik dat ik u niet kan helpen door u een nieuw exemplaar op te sturen.
Spijtig want een lepel die scheurt is echt een zeer uitzonderlijk geval.
pi_156193143
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 23:43 schreef Dyre het volgende:
Oei wat eng van dat lepeltje :o

Wij proberen L zelf met haar lepeltje te laten eten, maar dat gaat eerst alle kanten op en dan pas in haar mond, dus zo komt er 0,0 eten in dat buikje :P Dus we 'voeren' haar nog en ze mag veel met haar handjes doen.

Ik kan in de Primark nooit slagen voor kleertjes, bij de H&M haal ik wel veel (basics). En niks mis met Zeeman-shirtjes voor bij het KDV :D

En een welkom nog voor Soes met je dreumes! *O*
En omg: lopen?? Vormenstoof?? Mijn meiske van 14 maanden kan alleen nog maar beuken op de vormenstoof O+
Lopen doet ze op haar knietjes :')
De hele huiskamer door. Dan kan ze wel dingen in haar handjes houden, eigenlijk heel slim :D
Is dat een 'standaard' tussenfase of heb ik een rare? O+
Dat doet saar ook dus als het geen standaard fase is, hebben we iig beide een rare :P

Vormenstoof... daar moet je mee gooien toch??

Wij waren gister op bezoek bij vrienden, en die hadden zo'n stoffen kinderstoeltje staan, saar bleef er in en eruit klimmen, 3x raden wat (8> heeft besteld voor zijn meisje... O+

S. 2014
J. 2016
  vrijdag 18 september 2015 @ 11:11:09 #20
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156194088
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2015 10:02 schreef BlueEyes het volgende:
Reactie van Nuby gehad over de lepel

Bedankt voor uw bericht.

Dit is een probleem dat wij spijtig genoeg reeds enkele zeldzame keren zijn tegen gekomen.

Dit is word momenteel onderzocht en het is uiteraard de bedoeling dat dit in de toekomst niet meer voorvalt.

Aangezien u uw overige niet beschadigde lepels weggegooid heeft, vermoed ik dat ik u niet kan helpen door u een nieuw exemplaar op te sturen.
Spijtig want een lepel die scheurt is echt een zeer uitzonderlijk geval.

Hebben ze iig wel gelijk in :+
pi_156194190
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2015 11:11 schreef GotC het volgende:

[..]

Hebben ze iig wel gelijk in :+
:D
pi_156194415
Nou Blue daar kan je wat mee toch? ;)
pi_156195743
Wel een snelle reactie van ze BE. Tricky dat het schijnbaar af en toe 'gewoon' gebeurt en dat dat eigeijk niet echt reden is voor verder onderzoek. Ik krijg bij die zin nl. een beetje het idee dat het er voor de show staat. :@
pi_156196152
Ondanks dit bericht zal ik die lepeltjes niet kopen denk ik... Wel idd netjes dat ze zo snel reageren
pi_156208994
Zo. De vlaggetjes slingers ballonnen en lampionnetjes hangen. Morgen en zondag vieren we A's 1e verjaardagsfeestje. En nu word ik wél een beetje emotioneel :') . Morgen komen er lieve vrienden en zondag familie en dan komen ze met ons vieren dat ons meisje 1 jaar is. Nu al. Ze is er toch pas net! Ik lag gisteren nog met een klein warm hoopje baby op m'n borst. En nu roept ze 'mama' als ze me ziet en leest ze me voor uit haar Nijntje boekjes. ("Mama! Die! Nij!). Ik vind het maar bijzonder O+ .
  vrijdag 18 september 2015 @ 21:43:58 #26
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156209073
Leuk Razz, veel plezier morgen en zondag O+ Het is een bijzondere tijd!

Tegelijkertijd heb ik net de uitnodigingen voor T.'s 2e verjaardag gemaakt. 8)7
pi_156209289
Ach Razz, het is ook heel bijzonder! Elke keer als ik thuis kom van het werk kruipt ze naar me toe en wil ze door me opgetilt worden. Wel voor een paar seconden natuurlijk, het moet allemaal niet te softie zijn :D Daarna gaat ze gewoon weer verder haar ding doen.

Heel veel plezier dit weekend Razz!

GotC, wanneer is de jouwe jarig?
  vrijdag 18 september 2015 @ 21:55:51 #28
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156209460
15 oktober :) Lekkere maand qua verjaardagen: 12e mijn moeder, ik de 14e en T. de 15e.
Plannen, wij kunnen het 8-)
pi_156209550
Wauw :D was je aan het bevallen op jouw verjaardag? :D Wat een mooi (verlaat) cadeau!
  vrijdag 18 september 2015 @ 22:01:36 #30
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156209640
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 21:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wauw :D was je aan het bevallen op jouw verjaardag? :D Wat een mooi (verlaat) cadeau!
Ingeleid op m'n verjaardag ja haha :D Verloskundige van het ziekenhuis had overal slingers opgehangen O+
pi_156209725
Leuke foto Razz! Wat is ze al groot O+ Veel plezier met het vieren de komende dagen!

Gezellig weekje GotC! Een week lang taart eten :9 :D

Blue, lekkere lepels :X Dan maar overstappen op metalen bestek of vind je dat niet prettig?

Wat een stoel GM! Zo krijg je je nieuwe huis snel vol ;)

F heeft vandaag zelf met een lepel z'n soep gegeten! Maar wel de ballen eruit gevist met z'n handen natuurlijk :') Al met al viel de rotzooi best mee :+
  vrijdag 18 september 2015 @ 22:55:00 #32
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_156211169
En er zat wel soep op de lepel nog bij F.? :P Lucas draait zijn lepel vaak om dus er moet wel iets plakkends op zitten.

Blue wat eng met die lepels. Hier zijn plastic lepels voor baby's, meneer wil grote metalen lepels :')

Razz fijn verjaardagsfeest alvast zondag :D Ik vind haar ineens zo groot lijken, echt geen baby meer O+

Ik blijf me verbazen over hoe ze van die ontwikkelsprongen maken.

Ik trok vandaag Lucas' jasje aan (hij stond bij de onderste traptrede) en ineens klautert meneer de eerste trede op, en de tweede… en de derde… gewoon helemaal naar boven :o Wist niet wat me overkwam O+

Hier morgen deel 2 van hoe overleef ik mijn schoonouders :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_156214059
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2015 21:41 schreef Razztwizzle het volgende:
Zo. De vlaggetjes slingers ballonnen en lampionnetjes hangen. Morgen en zondag vieren we A's 1e verjaardagsfeestje. En nu word ik wél een beetje emotioneel :') . Morgen komen er lieve vrienden en zondag familie en dan komen ze met ons vieren dat ons meisje 1 jaar is. Nu al. Ze is er toch pas net! Ik lag gisteren nog met een klein warm hoopje baby op m'n borst. En nu roept ze 'mama' als ze me ziet en leest ze me voor uit haar Nijntje boekjes. ("Mama! Die! Nij!). Ik vind het maar bijzonder O+ .
Mooi. Geniet ervan dit weekend. Het is ook allemaal zo bijzonder.

Vandaag heb ik I weinig gezien. Vanochtend vroeg was ik al weg, voordat ze uit bed was, en om 19.00 vanavond thuis. Nog even samen wat boekjes gelezen. En dan wijst ze vogels aan 'Ook n googel', zegt ze dan. En dan weer een vogel 'Ook n googel'. En dat dan vijf keer achter elkaar. Ik vind haar dan zo lief en geweldig. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_156214764
Veel plezier dit weekend Razz O+

Pratende dreumesjes O+
Hier is het woord koe favoriet ):O

Die lepel gebruikte ik alleen als F zelf zijn yoghurt eet.
Verder eet hij van mijn eigen zilveren bestek van vroegah.
Bij dit lepeltje 'plakt' de yoghurt wat beter en valt het niet zo snel eraf voor hij 'm goed in zijn mondje krijgt. Andere lepels zijn zo groot en deze is smal en klein en dus voor alles van de lepel glijdt al in het snaveltje.
Maar idd netjes snelle reactie en daarmee is het voor mij klaar.
pi_156215288
Zo leuk die pratende dreumesen inderdaad O+
Favoriet is hier nu 'buik' en dan je shirt/trui omhoog trekken en je handen om je buik :D

F geeft nu ook z'n bord aan als hij klaar! Fijn, want eerst duwde hij die abrupt z'n blad af en dat ging soms niet goed :') Hij was net creatief aan't doen met Brinta, dat wordt schrobben straks :+

L aan't trappenlopen *O* Heb je nu ook een hekje nodig Chanty?
En wb schoonouders, gewoon blijven ademen :+

We hebben vanmiddag een buitenfeestje, ik neem z'n laarzen en regenpak maar mee :o
pi_156219982
Plassen stampen *O*

Ik ga straks op kraambezoek bij een mini van 6 dagen oud.... ik ga mn eierstokken eruit klapperen denk ik... :@
S. 2014
J. 2016
pi_156222809
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 14:25 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Plassen stampen *O*

Ik ga straks op kraambezoek bij een mini van 6 dagen oud.... ik ga mn eierstokken eruit klapperen denk ik... :@
Dat geloof ik GM! Mijn baas is 2 maandjes geleden vader geworden en een paar weken terug kwam zijn vrouw met de kleine eventjes langs op het werk. Toen ze dat kleine bolletje zo tegen zich aan had... djeeeee ik zat zo weg te zwijmelen. En het viel anderen ook op :') Prachtig mooi vond ik het en stiekem wil ik het ook weer. :D
pi_156224478
Jaa Gm leuk, weer saampies zwanger O+ :D

L heeft vandaag haar eerste voorzichtige stapjes gezet :o *O*
We waren al een tijdje aan het oefenen, van mamma naar pappa lopen en dat ging op zich wel, maar dan viel ze gewoon toevallig 2 stappen de goede kant op :P
En vandaag was het echt iets wat ik lopen kan noemen. Heel voorzichtig en heel langzaam, maar ze komt vooruit mijn grote meid O+

Eens kijken hoe zich dat ontwikkeld, want daarna heeft ze weer de hele dag gekropen en op haar knietjes geschuifeld. Het moet niet te moeilijk worden natuurlijk ;)
pi_156225075
L aan het stappen *O*
pi_156225322
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 18:17 schreef Dyre het volgende:
Jaa Gm leuk, weer saampies zwanger O+ :D

L heeft vandaag haar eerste voorzichtige stapjes gezet :o *O*
We waren al een tijdje aan het oefenen, van mamma naar pappa lopen en dat ging op zich wel, maar dan viel ze gewoon toevallig 2 stappen de goede kant op :P
En vandaag was het echt iets wat ik lopen kan noemen. Heel voorzichtig en heel langzaam, maar ze komt vooruit mijn grote meid O+

Eens kijken hoe zich dat ontwikkeld, want daarna heeft ze weer de hele dag gekropen en op haar knietjes geschuifeld. Het moet niet te moeilijk worden natuurlijk ;)
Haha nou ik wacht nog ff :P gevoelsmatig zou ik t zo weer willen hoor, maar verstandelijk gezien... ik zou dat nu echt niet trekken, en ben net vd bekkenpijn af, Dus ik ga gewoon meelezen met jou en zien hoe L. een broertje krijgt.

ik zit er altijd naast... just so you know... :')

En L. Aan de wandel *O*

Saar is aan de zeurmiepdrein... oh en eten is weer ronduit ruk, maar gelukkig ze zo vreselijk leuk, dan vergeet ik de rest... :P
S. 2014
J. 2016
pi_156226210
Go l. Lekker stappen.

Hier vandaag naar de fruitplukdag geweest. Gelukkig had ik sac regenlaarzen aangedaan want plassen stampen *O*

We moesten best een stuk lopen naar de ingang en dat liep ze prima. Terug onder protest op mijn rug.
pi_156226779
Trippelende L. Wat leuk!

Fruitplukdag, ik ga eens googlen of dat hier in de buurt is. Lijkt me best leuk om daar eens naar toe te gaan :)

Hier ochtendje Blijdorp. Nora was helemaal weg van de tijger die bij het raam heen en weer liep :D En vanmiddag een uurtje gefietst. Om 6 uur is ze naar bed gegaan, ze was moe :)
  zaterdag 19 september 2015 @ 21:32:59 #43
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_156229391
Wij vieren ook morgen Soezies verjaardag Razz, veel plezier O+

Pff, ik heb alles gelezen maar niks echt onthouden :@.

Ohja, stappende L! En klimmende L :P

Wel wat heerlijke dreumesverhalen gelezen, ik vind deze leeftijd Zo Tof he! Suus doet de hele dag dieren na: boe, snuf snuf (konijn, vól overgave), beeh en een soort van blaffen O+. Lief. Oh en ze zegt gericht mama en papa! Volgens mij was mijn oudste daar echt later mee.
pi_156230149
Jullie mini's gaan allemaal snel zeg! Maakt mij dan weer stom onzeker of ik saar wel genoeg stimuleer... mja ik speel dagelijks met haar, klets de hele dag tegen dr, we zingen samen, maar lopen en mama zeggen... :N

En ik weet dat elk kind het op zn eigen tempo doet maar soms word ik ff onzeker... :@

Het kraambezoek zorgde idd voor flinke rammels :P maar het komende jaar nog maar even niet :+
S. 2014
J. 2016
pi_156230752
Maar die S van Soes was een baby in dreumeskleren he. Die heeft de ff-knop ingedrukt, die telt niet :P

Mijnes weet haar buik, auto en pop ook nog niet op commando te vinden hoor, en ze zegt mamma, maar heeel gericht is het niet :)
Jouw Saar neemt lekker de tijd. Niets mis mee. En langzaam lijkt ze me ook zeker niet hoor!
  zaterdag 19 september 2015 @ 22:26:02 #46
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_156230936
gm niet doen hoor :* ieder kind haar eigen tempo. Mijn S liep pas met een maand of 17. En dierengeluiden doet ze pas een maand of 2. De nieuwe lichting bijna dreumesjes zijn erg snel.

Hier een echte bijna peuter. Dat en in combinatie verkoudheid en provocatie maakt een heel gezellig meisje ;)
pi_156232538
Zo. Taart én maisboogies én pasta caprese doen we niet weer op één dag. Zat alles net in de was, kwam er nog een lading uit :r . Heerlijk, zeker met een nogal onbestendige zwangerschapsmaag :') . Maar ze zat lief met haar Nijntjes in bad en ligt nu verhalen te vertellen aan beer. Morgen doen we maar wat normaler qua eten.

GM geen zorgen joh! A noemt alles mama danwel papa, van haar boterham tot de kat. Staat nog niet los en stapt heel af en toe langs de tafel. Ieder op z'n eigen tempo. Saar is een heerlijk kind toch O+ en als ze 18 is kan ze vást lopen en praten. Of misschien zelfs wel allebei :+ .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2015 23:27:26 ]
pi_156232629
Ooh lekker razz.. :X

Jullie hebben ook zeker gelijk, en dat weet ik ook echt, ze ontwikkelt prima en ze is blij, en op haar manier verteld ze hele verhalen incl boze en blije gezichten. O+
S. 2014
J. 2016
pi_156232698
A's favoriete nieuwe geluid is trouwens 'kut' :@ :') . Ik verbeter het maar steeds naar 'KAT! Goedzo lieverd! Daar is de kat hè?' En dan kijkt ze me aan van 'Ja hoor mam. Doe normaal.' En brabbelt dan weer vrolijk verder: 'Kutkutkutkut.. KUT kutkutkut'. Oh dear.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2015 23:32:11 ]
pi_156232749
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 23:31 schreef Razztwizzle het volgende:
A's favoriete nieuwe geluid is trouwens 'kut' :@ :') . Ik verbeter het maar steeds naar 'KAT! Goedzo lieverd! Daar is de kat hè?' En dan kijkt ze me aan van 'Ja hoor mam. Doe normaal.' En brabbelt dan weer vrolijk verder: 'Kutkutkutkut.. KUT kutkutkut'. Oh dear.
_O- gelukkig komt ze er op deze leeftijd nog mee weg.
S. 2014
J. 2016
pi_156233233
quote:
Hahahaha!
Hilarisch!

Js komt niet verder dan "dada" , O+
pi_156235549
Pluis :D Jammer van de taart wel :/

Gm, ze praat dus wel! Maar jij snapt het nog niet ;)

Mijnes heeft de winkelwagentjes in de supermarkt ontdekt, en dat je daar dingen in kan doen en uit kan halen. En mee kan racen!
pi_156235624
quote:
:D _O-
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  zondag 20 september 2015 @ 08:41:43 #54
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_156235745
quote:
_O-
  zondag 20 september 2015 @ 11:25:32 #55
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156237725
quote:
:D!
pi_156238176
Mijn kind zegt "aai" O+ moeten alleen nog even werken aan de koppeling woord-daad.. want mama slaan terwijl je aai zegt... is niet helemaal wat we bedoelen :P
S. 2014
J. 2016
pi_156239347
Razz, ik moest lachen :D Je hebt een heerlijk kind :D

Hier zegt Nora mama en papa en voor de rest onverstaanbare dingen :D Ze staat nu wel vaak los, maar nog echt lopen, nee. Heb wel schoentjes voor buiten gekocht, zodat ze aan de hand kan meelopen. Dat doet ze wel soms :) Maar heb voor nu het idee dat ze kruipen nog gewoon leuker vindt. En ze wil de flos geven aan mijn zus haar hond :D Heel de tijd bungelt dat ding voor zijn kop en er gewoon niks mee doen :') Hond en mijn katten zijn nog niet zo dol op Nora :')
pi_156246299
Haha sun, herkenbaar... Saar en onze honden+kat is ook nog niet echt grote liefde...

Mijn opoe leest voor;

O+ O+

mijn man heeft gedroomd over een 2e, en nu gaan we rond Saar haar 2e verjaardag eens kijken of de pil dr uit kan... en kan ik eerst nog afvallen ;)

[ Bericht 17% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 20-09-2015 16:54:47 ]
S. 2014
J. 2016
pi_156250715
Blijft jullie dreumes gewoon zitten? In een stoel? Zonder vastgegespt te worden? Om een boekje te lezen?

Ik heb echt een stuiterbal :')

wel heel leuk, dromen over een tweede O+
  zondag 20 september 2015 @ 20:35:03 #60
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156251698
Wat is jullie ervaring met uit bed klimmen? Onze dreumes klimt in het vakantiehuisje ineens uit bed. Het is een wat doorgezakt campingbedje met vrij dikke matras erin, dus
daarbij is er uit klimmen wat gemakkelijker dan thuis (ik koester de hoop dat hij het thuis nog niet kan :P). Vooralsnog heeft hij het niet gedaan terwijl hij een slaapzakje droeg. Helpt een slaapzakje tegen uit bed klimmen en zo ja, hoe lang (nog)?
En dan, als ze uit bed klimmen? Is het dan slim een laag/lager bedje neer te zetten (de zijkant van het ledikant naar beneden doen) en zijn hele kamer dreumesproof te maken? Help? Ik ben nog niet toe aan en uit bed klimmend kind :').
KuikenGuppy
pi_156251706
Saartje O+ mopje in je stoel! En plannen voor een tweede, tof!

Wij hadden zo'n fijn weekend. Het ontroert me dat mensen voor mijn kind helemaal hier naartoe komen en een cadeautje uitzoeken en met ons vieren dat ze een jaar oud is. Zo lief O+

Kleine (kuch :@ ) fotospam:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_156251847
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 20:02 schreef Dyre het volgende:
Blijft jullie dreumes gewoon zitten? In een stoel? Zonder vastgegespt te worden? Om een boekje te lezen?

Ik heb echt een stuiterbal :')

wel heel leuk, dromen over een tweede O+
Op dit kleine stoeltje wel ja... maar ook maar kort en vooral als ze het zelf wil, in de kinderstoel heb ik pas geleden een nieuwe riem gekocht die ook over haar schouders gaat ivm klimmen en uit de stoel donderen.... :') :X

Razz, ze ziet eruit alsof ze het onwijs naar dr zin heeft. Je kleine pluis! Fijn dat het een geslaagd weekend was.
S. 2014
J. 2016
  zondag 20 september 2015 @ 20:47:24 #63
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156252330
Wat een mooi meisje is ze toch Razz O+ Bijzonder he, die 1e verjaardag? Vond ze de taart nog lekker? :9

Wat een stuntpiloten hebben jullie :D T. blijft altijd in z'n eetstoel zitten. Het kleine stoeltje..mwah, soms. Om tv in te kijken :+. Ook hebben we nu sinds een tijdje een stoeltje en tafeltje. Dat stoeltje heeft T. bij de koffietafel gezet en daar gaat hij altijd uit z'n beker drinken en fruit eten O+ Ook zo fijn, hij drinkt nu thuis altijd (met 1 hand :')) uit een open beker.
pi_156252488
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 20:47 schreef GotC het volgende:
Wat een mooi meisje is ze toch Razz O+ Bijzonder he, die 1e verjaardag? Vond ze de taart nog lekker? :9

Wat een stuntpiloten hebben jullie :D T. blijft altijd in z'n eetstoel zitten. Het kleine stoeltje..mwah, soms. Om tv in te kijken :+. Ook hebben we nu sinds een tijdje een stoeltje en tafeltje. Dat stoeltje heeft T. bij de koffietafel gezet en daar gaat hij altijd uit z'n beker drinken en fruit eten O+ Ook zo fijn, hij drinkt nu thuis altijd (met 1 hand :')) uit een open beker.
Ja maar hij is immers al bijna een peuter :D stoere grote!
S. 2014
J. 2016
  zondag 20 september 2015 @ 20:52:17 #65
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156252593
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 20:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ja maar hij is immers al bijna een peuter :D stoere grote!
God, een peuter :X Gek is dat!
En wat leuk dat jullie waarschijnlijk over een jaar voor een 2e gaan!
pi_156256865
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 20:35 schreef Burdie het volgende:
Wat is jullie ervaring met uit bed klimmen? Onze dreumes klimt in het vakantiehuisje ineens uit bed. Het is een wat doorgezakt campingbedje met vrij dikke matras erin, dus
daarbij is er uit klimmen wat gemakkelijker dan thuis (ik koester de hoop dat hij het thuis nog niet kan :P). Vooralsnog heeft hij het niet gedaan terwijl hij een slaapzakje droeg. Helpt een slaapzakje tegen uit bed klimmen en zo ja, hoe lang (nog)?
En dan, als ze uit bed klimmen? Is het dan slim een laag/lager bedje neer te zetten (de zijkant van het ledikant naar beneden doen) en zijn hele kamer dreumesproof te maken? Help? Ik ben nog niet toe aan en uit bed klimmend kind :').
Hier een klimmer :( Tot vervelens aan toe. Peuterbed is gewoon nog geen optie met onze stuiterbal dus we hebben het bed naast ons bed weggehaald en een 'kleine' slaapzak aan waardoor klimmen zo goed als onmogelijk is. Laatst bij mijn zus thuis klom hij ook uit het campingbedje en ín mijn nichtjes ledikant. Dus daar de kamers zoveel mogelijk dreumesproof gemaakt. Heb niet echt een oplossing. Hoe wij het nu hebben (hebben afgelopen week de slaapkamer veranderd) werkt voor nu. Hopelijk blijft het werken.

Razz wat een mooi feestje voor je dreumes O+ En wat leuk dat kijk en zoekboek dat ik op de achtergrond zie. Wij hebben hier iets soortgelijks, een heel druk groot en vol boek met vooral voertuigen, en wat een succes! Vanaf net 1 tot nu, steeds op een ander niveau. Eerst alleen aanwijzen en benoemen en nu zoekt en benoemt meneertje het meeste zelf.

Wat leuk GM! Hier wil manlief gisteren een baby voor een baby gaan. :+ Maar ik niet. Eerst kop op orde krijgen en een ander huis, dan praten we wel verder.

Dyre mijn stuiterkind blijft sindskort pas zitten in een stoeltje om bijv te puzzelen. Zo'n 10 minuten :)
pi_156263101
Leuk joh, vakantie met dreumes wiens ritme compleet in de war is en met een lavabed. Ik slaap hier minder dan thuis :'(

En dan toch ook een tweede willen hè :') Geen idee hoe we dat ooit zouden moeten klaarspelen, maar ik wil het toch :@

Wat een leuke foto's Razz! En Saar in haar stoel :D En verder weet ik het niet meer :O
pi_156263767
:O Om 0:45 zat ik met een dreumes beneden die een ikwilnieslapenie deed. Toen ze uiteindelijk weer naar bed wilde, kon ik weer moeilijk in slaap komen :') Straks maar even naar oma gaan :)
pi_156264005
Pfoeeee ik stierf net 7 doden. Komt Nora naar me toe, kijk eens wat ik in mijn handjes heb mama? Een naaktslak! Ik gilde :') Gelukkig liet ze hem los en nu moet ik m naar buiten zien te loodsen. Maar ik durf niet :') :') :')
pi_156264102
Huuuuuuuuuuuu :o ! Wel heerlijk, zo'n onderzoekend kind. Samen beestjes verzamelen O+ .
pi_156264115
Razz, kunnen we geen date tussen onze dreumessen arrangeren? B roept het liefst piemol! :) En wat een leuke foto's.
GM, die foto :D En je kleine lettertjes!
Dyre, B blijft zitten hoor, ongeveer 5 seconden. Bij Brandweerman Sam blijft hij wel echt zitten. Gehypnotyseerd...
Burdie, mijn neefje (van inmiddels 12 jaar) klom in zijn slaapzak uit bed, over het traphekje en ging de trap af. Dus een slaapzak is niet bepaald een garantie. En niet eenmalig, maar standaard.
Veel koffie Sunhine!

Zaterdag de hele dag stoelmassages gegeven in de tuinen van Paleis Soestijk, heel erg leuk! Van 10:00 tot 19:00 gewerkt maar wat een energie krijg ik daar toch van. En dan denk ik weer: dit wil ik! Altijd! Pffff.

Gisteren naar Dierenpark Amersfoort geweest :s) B vond het geweldig, de vorige keer (maart) vond ie alleen de speeltuin echt leuk. Maar nu, alles was leuk maar de apen waren zwaar favoriet. Daar stond hij de hele tijd te kijken en te wijzen. Als er een ander kindje bij kwam staan legde hij alles uit aan dat kindje. Ging het kindje zitten, ging hij ernaast zitten. Vertelde aan iedereen die maar wilde luisteren waar de aap zat 'daaaaaar aap! kijk!' Bijna de hele dag gelopen en nog steeds energie. Jammer dat het herfst wordt en daarna winter anders zouden we een abo overwegen.
pi_156264945
Probeer hier maar weer aan te haken!
Hier ook niet de grootste woordenschat, auto, bal, en dan nog een stuk of 10. Non-verbaal weet hij zich in ieder geval goed duidelijk te maken, dus probeer me daar geen zorgen om te maken.

Slaapzak helpt hier goed tegen klimmen, hier ook gedacht over open ledikant, maar met een nachtbrakertje in huis toch nog even wachten.

En eeeeeeuh naaktslak! 8)7 J is wel gek op mieren, maar die worden helaas niet graag geaaid. Heeft al menig traan opgeleverd, een niet meer bewegende mier aan je vinger O+
Wilde ze hem zelf niet weer vrijlaten?

En nietslapende dreumessen, bekend mee. Wij zijn ook op vakantie in Frankrijk, en de eerste 2 nachten sliep hij van 7 tot 6, voor ons een unicum, maar vannacht weer ouderwets bal, keer of 4 wakker, maar kan ook te maken hebben met veel snot en kwijl, weer een kies erbij denk ik. Kiezen zijn hier altijdgegarandeerd voor weken slaapdrama -O- . Zitten wel te denken om zijn ledikant thuis te vervangen dooreen campingbedje, J. bonkt zichzelf in slaap en dat lukt toch makkelijker tegen een zachter bedje dan een houten...

Razz, nog gefeliciteerd met je kleine meid! Bijzonder he, en wat een plaatje O+ O+

Verder dus de groeten uit Frankrijk, autorit ging super, 6 uurtjes gereden, en nu lekker in huisje op camping. Veel te doen, al werkt het weer niet altijd mee. Gister was super, in zwemluiertje aan het strand O+ Vandaag maar eens een van de binnenzwembaden verkennen. J heeft wel veel snot, maar we wagen het er maar op :+
pi_156265290
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 08:58 schreef exode het volgende:
Razz, kunnen we geen date tussen onze dreumessen arrangeren? B roept het liefst piemol! :) En wat een leuke foto's.

Sowieso, dreumesmeet *O*
Ik ben voor *O*
Ik kan mijn kind voor die tijd nog wel het woord kak leren denk ik *O*
pi_156265528
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 10:22 schreef Butterflower het volgende:

[..]

Sowieso, dreumesmeet *O*
Ik ben voor *O*
:D
pi_156265743
Jaaaa meet O+

Ieeuww naaktslakkan :r lekker wakker worden zo Sun :+

Leuke foto's Razz, ziet er uit als een goed geslaagd feestje O+
Was het bij jullie ook zo leuk Soesa?

Oei Mabawa en Burdie, wat een zorg als je dreumes opeens uit bed klimt! Geen tips maar ik lees graag mee want ik zie F het binnenkort ook zomaar doen :')

F kan trouwens heel goed stil zitten, hij zit nu vaak op het aanrecht als we aan't koken zijn. Beide oma's stierven duizend doden toen ze het zagen :P
M'n koksmaatje die heel goed champignons in stukjes kan breken O+
SPOILER
Leuk de dierentuin Exode! Grappig he hoe in een paar maanden tijd de interesse er wel opeens is. Mooi om te zien :)
pi_156265934
Als jullie de dreumesmeet nou na 4 oktober doen, dan kunnen wij ook meedoen *O* Of nouja.. Grote Drukte hier tot eh... Na de verhuizing vrees ik -O-
  maandag 21 september 2015 @ 11:06:46 #77
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156265949
Ik gok dat het niet meer lukt voor 15 oktober :+ ;(.
pi_156265982
24 oktober *O*
  maandag 21 september 2015 @ 11:09:30 #79
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_156265990
Ook net niet dreumesen of net nog niet dreumesen zijn heus wel welkom hoor ;)
pi_156265993
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 11:08 schreef BlueEyes het volgende:
24 oktober *O*
Kan ik 8-)
pi_156266007
quote:
7s.gif Op maandag 21 september 2015 11:09 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Kan ik 8-)
Mooi dan hebben de F-jes een date in elk geval :D
pi_156266013
Waarom heb ik trouwens reclame met de vraag of ik lesbisch ben :?
pi_156266024
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 10:22 schreef Butterflower het volgende:

[..]

Sowieso, dreumesmeet *O*
Ik ben voor *O*
Dat woord kent Saartje al *O*
S. 2014
J. 2016
pi_156266030
Jaah, meet! Stip is pas bij de A met zijn vocabulaire (auto, aap, appa (=mama }:|), dus ik weet niet of de de K halen, maar aars zit misschien wel in de pijplijn 8-)
pi_156266042
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 11:11 schreef BlueEyes het volgende:
Moet jij ons iets vertellen? O-)

Maarruh afhankelijk van waar en wanneer ben ik ook wel in voor een meet!
S. 2014
J. 2016
pi_156266054
F noemt inmiddels alles en iedereen Koe dus die gaat wel schelden ;)
  maandag 21 september 2015 @ 11:14:16 #87
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_156266071
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 11:06 schreef GotC het volgende:
Ik gok dat het niet meer lukt voor 15 oktober :+ ;(.
Voor 1 oktober helemaal niet meer :+

Mijn dreumes heft wel eens op een slakkenhuisje geknabbeld :X :r
pi_156266104
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 11:13 schreef BlueEyes het volgende:
F noemt inmiddels alles en iedereen Koe dus die gaat wel schelden ;)
Hier is opa favoriet, dus dat is ook niet heel flatteus :D
pi_156266108
Escargots :Y)
pi_156266188
Ik krijg net een foto doorgestuurd van Stip op de klompjes die mijn vriend vroeger droeg O+ Zo lief!

Houden jullie dreumessen ook zo van verkleden? Alles wat aan zn voeten of op zijn hoofd kan wordt hij blij van :D
  maandag 21 september 2015 @ 11:25:22 #91
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_156266257
Mijn dreumes kent geen vieze of foute woordjes.. wat een tegenvaller he :D

Hij is nu echt zo dol op lopen. Gister waren we in hellendoorn en hij heeft het hele park doorgelopen. O+ En hij is nergens bang voor. Loopt een hele grote beer door het park rond en hij bleef er maar achteraan rennen, aaien en knuffelen _O- O+

Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_156266299
Ik heb mijn oude klompjes ook staan. Gaat alleen nog wel even duren O+
Hebben jullie nogmeer dingen van vroeger? Vind dat zo leuk te zien bij die ukjes als het van een ouder is geweest

Verkleden is niet F zijn favoriet, petjes en hoedjes en capuchon MOET AF :(

En sokken moeten uit. Meteen!
Nog even wat op verzinnen want ik wil niet dat hij steeds schoentjes/pantoffels aan heeft en lekker op zijn blote voetjes lopen gaat ook wat minder worden als het kouder wordt
pi_156266301
Mijn dreumes kent ook geen vieze woorden. Kleuter zegt shit.

Donderdag is ze dreumes af. En help ik weet het tijdstip van geboorte niet meer. Van ean wel maar van sac niet. Slechte moeder.
pi_156266380
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 11:27 schreef BlueEyes het volgende:
Ik heb mijn oude klompjes ook staan. Gaat alleen nog wel even duren O+
Hebben jullie nogmeer dingen van vroeger? Vind dat zo leuk te zien bij die ukjes als het van een ouder is geweest

Verkleden is niet F zijn favoriet, petjes en hoedjes en capuchon MOET AF :(

En sokken moeten uit. Meteen!
Nog even wat op verzinnen want ik wil niet dat hij steeds schoentjes/pantoffels aan heeft en lekker op zijn blote voetjes lopen gaat ook wat minder worden als het kouder wordt
Slofsokken?

Ik vind het altijd zo schattig, want hij is ook dol op zn zonnebril die dan vaak ondersteboven op zn neus beland en een zwemluier moet meteen op zn hoofd als ie die ziet :D

quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 11:27 schreef ferrari_rood het volgende:
Mijn dreumes kent ook geen vieze woorden. Kleuter zegt shit.

Donderdag is ze dreumes af. En help ik weet het tijdstip van geboorte niet meer. Van ean wel maar van sac niet. Slechte moeder.
Ach, daar heb je het geboortekaartje/bevalverslag voor toch? :+
  maandag 21 september 2015 @ 11:37:03 #95
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_156266471
Da's bij mij zo handig :+. Ze zijn op exact hetzelfde tijdstip geboren :D. Heb jij dat niet zo gepland dan FR :{w ;)
pi_156267754
Dreumesmeet lijkt me ook erg leuk!
Leuke verhalen hier allemaal weer. O+ . De foto's van de verjaardag van A'tje. O+ .

Ik zat net met I te eten en zij zat lekker te brabbelen. Ineens zei ze: "Papa, ben je? Mama, ben je? Bovuh! Buiten!"

Een echt nagespeeld gesprekje! Ik ben helemaal trots. :+ .

Net had ik in de speeltuin een 'dreumesmeet' met voor mij onbekende mensen en hun dreumesmeisje van 14 maanden. Zij waren erg naar I aan het kijken en op een gegeven moment toen we allemaal bij de schommels waren, vroegen ze: "Mogen wij vragen hoe oud ze is?" Dus ik antwoordde met 19 maanden. Reageerden ze helemaal verbaasd. "Echt waar?" Maar waarom dat nu zo verbazingwekkend was legden ze verder niet uit.. :? . Hun meisje van 14 maanden was wel behoorlijk groot, dus misschien verbaasden ze zich daarover. Maar zo heel klein voor haar leeftijd is I nu ook weer niet. Nouja, whatever. :D .
pi_156268187
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 11:11 schreef BlueEyes het volgende:
Omdat je zo veel van me houdt O+
pi_156268397
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 11:37 schreef Tante_Soesa het volgende:
Da's bij mij zo handig :+. Ze zijn op exact hetzelfde tijdstip geboren :D. Heb jij dat niet zo gepland dan FR :{w ;)
Niks mogen plannen slecht hè
pi_156268469
Wat leuk een dreumesmeet! Is het al bekend waar in NL het gehouden wordt (of welke provincie)?
pi_156268840
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 13:07 schreef Skittles het volgende:

[..]

Omdat je zo veel van me houdt O+
Dat is natuurlijk een feit :*
  maandag 21 september 2015 @ 13:52:16 #101
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_156269298
Ik ben ook wel in voor een dreumesmeet.. *O*
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_156269744
Dreumesmeet 24 oktober *O* *O*

Nu nog het "waar" gedeelte oO<
pi_156269836
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 11:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Dat woord kent Saartje al *O*
Ja zeg }:|

Dan gaan wij voor hoeha *O*
pi_156270256
Blue, die reclame komt door mij denk ik ;)
Dreumesmeet klinkt leuk! De herfstvakantie (midden Nederland) zijn we denk ik op vakantie. Dus die week kan ik niet.
pi_156270508
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 14:32 schreef exode het volgende:
Blue, die reclame komt door mij denk ik ;)
Dreumesmeet klinkt leuk! De herfstvakantie (midden Nederland) zijn we denk ik op vakantie. Dus die week kan ik niet.
o|O jouw schuld dus
pi_156270543
Herfstvakantie zijn wij ook weg, ja. Zou wel jammer zijn als het samenvalt!

Leuke foto, Moppert. Wel heerlijk is het als ze zo lekker aan het lopen zijn he? Wil hij nog wel in de draagzak/draagdoek?
pi_156270630
Oh.
Wanneer is herfstvakantie?
Zal ik een apart topic openen?
Of kan iemand misschien een poll opzetten met wat data?
  maandag 21 september 2015 @ 14:55:43 #108
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156270773
Ik weet wel een locatie in Amersfoort. De 24e kan ik ook :Y.
KuikenGuppy
pi_156271042
24e kan ik niet dan gaat Sac voor het eerst vliegen.
pi_156271191
Herfstvakantie midden is van zaterdag 17 oktober t/m zondag 25 oktober. We hebben nog niets geboekt maar willen eigenlijk zoiets als vorig jaar (Onthaasten in de achterhoek met hottub en sauna in de tuin). Maar ja we zijn vrij laat met bedenken en boeken.

Tja Blue, pas maar op, wie weet voor reclame je nog meer krijgt. :P ;) Ik krijg overigens steeds Thomas Cook reclame, dus ik moet wel op vakantie.
pi_156271205
Herfstvakantie zuid start 24 oktober.
pi_156271542
Dus het is sws in de herfstvakantie :+

Vooralsnog heb ik geen vakantieplannen, maar mocht ik die nog maken dan is het juist niet tijdens schoolvakanties ;)
pi_156271931
T enige wat ik belangrijk vind is dat de locatie goed bereikbaar is met OV...
S. 2014
J. 2016
pi_156272567
24 zijn wij op vakantie -O- per ongeluk in de herfstvakantie :{
  maandag 21 september 2015 @ 16:22:33 #115
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156272920
Ik denk er effe over na :P. Mijn dreumes kennende ben ik alleen maar achter 'm aan aan het rennen de hele tijd. Hangt dus beetje van de locatie af of wij komen :)
pi_156273043
En 7 november?
Welke locatie heb je in gedachten Burd?
  maandag 21 september 2015 @ 16:28:34 #117
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_156273094
quote:
2s.gif Op maandag 21 september 2015 14:45 schreef Franny_G het volgende:
Herfstvakantie zijn wij ook weg, ja. Zou wel jammer zijn als het samenvalt!

Leuke foto, Moppert. Wel heerlijk is het als ze zo lekker aan het lopen zijn he? Wil hij nog wel in de draagzak/draagdoek?
Ja nog heel graag zelfs!

SPOILER
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_156273193
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 16:22 schreef GotC het volgende:
Ik denk er effe over na :P. Mijn dreumes kennende ben ik alleen maar achter 'm aan aan het rennen de hele tijd. Hangt dus beetje van de locatie af of wij komen :)
De mijne ook :{ Dan instrueren we maxi-T gewoon dat ie op mini-T moet letten en worden wij tijdelijke munttheemoeder :+
pi_156273252
Ik kom ook graag maar dan wil ik wel een boel van mn nunogbabymamamatties erbij hoor! Want ik heb alle babymeets gemist }:| .
pi_156273736
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 16:32 schreef Dot. het volgende:

[..]

De mijne ook :{ Dan instrueren we maxi-T gewoon dat ie op mini-T moet letten en worden wij tijdelijke munttheemoeder :+
Plakken we F er aan vast, de 3 musketiers op oorlogspad

7 november mag van mij ook
pi_156274007
Ok meet klinkt leuk! Iets te laat voor mij helaas :'( Iemand beschikbaar 10 of 11 oktober in de ochtend? Toevallig? :P

(Onder voorbehoud wel, de weekenden zijn erg druk als ik kom)
pi_156274052
Goed idee, dan gaat I daar wel weer achteraan hobbelen, en de jongens inpalmen.
  maandag 21 september 2015 @ 17:05:19 #123
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_156274075
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 16:34 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik kom ook graag maar dan wil ik wel een boel van mn nunogbabymamamatties erbij hoor! Want ik heb alle babymeets gemist }:| .
En wie zn schuld was dat :P :D
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_156274106
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 17:05 schreef AwayTL het volgende:

[..]

En wie zn schuld was dat :P :D
De foetus en de hormonen waar hij voor zorgt :{w :D
  maandag 21 september 2015 @ 17:07:24 #125
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156274123
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 16:32 schreef Dot. het volgende:

[..]

Munt-T-moeders 8-)
pi_156274249
Trouwens de oktober invasie is ook in oktober dus kunnen die meteen mee.

En T van GotC is gewoon peuter dan O+
  maandag 21 september 2015 @ 17:15:28 #127
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_156274336
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 17:12 schreef BlueEyes het volgende:

Wil je Frans nou buiten sluiten :( ?

Stomme foetus wel Razz..
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_156274389
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 17:15 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Wil je Frans nou buiten sluiten :( ?

Stomme foetus wel Razz..
Ja en W ook hoor. Houden wij wel onze eigen meet ofzo. :(

[ Bericht 0% gewijzigd door Crumpette op 21-09-2015 17:24:02 ]
pi_156274410
Jullie horen bij oktober voor mij :@
pi_156274549
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 17:12 schreef BlueEyes het volgende:

Een oktoberinvasie in oktober?! :o madness!

15 oktober al een dreumes O+
pi_156274586
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 17:23 schreef Skittles het volgende:

[..]

Een oktoberinvasie in oktober?! :o madness!

15 oktober al een dreumes O+
}:|
  maandag 21 september 2015 @ 17:27:46 #132
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_156274645
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 17:24 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

}:|
Je mist ons he.. Geef maar toe O+
pi_156274749
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 17:27 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Je mist ons he.. Geef maar toe O+
Admit!! :Y
pi_156274845
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 17:06 schreef Skittles het volgende:

[..]

De foetus en de hormonen waar hij voor zorgt :{w :D
O+ Dank Skittles. Jou wil ik wel meeten.
Away lekker niet :{w .
  maandag 21 september 2015 @ 17:46:12 #135
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156275111
Zal wel ineens megadruk hier worden met de oktober invasie :+
  maandag 21 september 2015 @ 17:47:42 #136
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_156275150
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 17:35 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

O+ Dank Skittles. Jou wil ik wel meeten.
Away lekker niet :{w .
O+
Ik ook van jou/jullie
pi_156275230
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 15:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
T enige wat ik belangrijk vind is dat de locatie goed bereikbaar is met OV...
Als ik ga, wil ik je eventueel wel oppikken hoor.

Alleen kunnen er dan geen kinderwagens mee bedenk ik me net.
Of ist een meet zonder de dreumesjes?
pi_156275634
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 17:31 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Admit!! :Y
:{w
pi_156275705
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 17:50 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Als ik ga, wil ik je eventueel wel oppikken hoor.

Alleen kunnen er dan geen kinderwagens mee bedenk ik me net.
Of ist een meet zonder de dreumesjes?
Een dreumesmeet zonder dreumessen is als Bassie zonder Adriaan :P
pi_156275825
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 18:11 schreef Butterflower het volgende:

[..]

Een dreumesmeet zonder dreumessen is als Bassie zonder Adriaan :P
Ja, zoiets dacht ik al :D
  maandag 21 september 2015 @ 18:49:40 #141
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156276453
Noh, even spammen met m'n appel-vreter O+

SPOILER
pi_156276481
Nohhh prachtige heelergbijnapeuter!!! O+ O+ O+
pi_156276625
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 18:49 schreef GotC het volgende:
Noh, even spammen met m'n appel-vreter O+

SPOILER
Wat een guitig ventje!
pi_156276766
Wow GotC! wat een mooi, ondeugende ogen!
pi_156276885
Pfoeeee een duur ritje monkeytown... Ben geflitst met 9 km te hard :'(
Binnenkort eentje hier in de buurt :D

Oh en Nora vind het zo gaaf als ik (of vriend) achter haar aan kruip en roep IK GA JOU PAKKUUUUUUHHHHH :D Inclusief gegrom :D Dan volgt er vaak een IEEEEEEEEHHHHHH :D
pi_156277396
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 19:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
Pfoeeee een duur ritje monkeytown... Ben geflitst met 9 km te hard :'(
Binnenkort eentje hier in de buurt :D

Oh en Nora vind het zo gaaf als ik (of vriend) achter haar aan kruip en roep IK GA JOU PAKKUUUUUUHHHHH :D Inclusief gegrom :D Dan volgt er vaak een IEEEEEEEEHHHHHH :D
O+
S. 2014
J. 2016
pi_156278082
Jaaaa, 'ik ga je pakkuh' is naast 'kiekeboe' een geweldige klassieker.

GotC, was is hij groot alweer joh, zo'n mooi koppie!

Ik had vandaag ook wel een treffende van I. :D . Inclusief eeuwige snot onder de neus.

SPOILER
De Oktober Invasie. Het klinkt onheilspellend. :% .
pi_156278443
Potverdorie Franny, wat een mooi kind heb je!
  maandag 21 september 2015 @ 20:02:38 #149
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_156278462
Oh Franny, ik vind I echt zo'n sprookjesachtig mooi gezichtje hebben O+
  maandag 21 september 2015 @ 20:03:22 #150
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156278476
I. O+
  maandag 21 september 2015 @ 20:05:11 #151
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156278523
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 16:26 schreef Butterflower het volgende:
En 7 november?
Welke locatie heb je in gedachten Burd?
Coffee Corazon (google maar even), ik moet alleen even kijken met hoeveel mensen/kinderen je daar terecht kunt. Er is ook speelgoed en alles, en hartje binnenstad :Y.
Of anders kindbelevingscentrum Bzzzonder, ook een super leuke locatie! En gratis, niet onbelangrijk :P.
KuikenGuppy
pi_156278928
Jemig wat gaat het ineens hard hier! :o

Leuk een meet! Mijn project staat alleen gepland live te gaan in het weekend van 24 oktober, dus als het die datum wordt dan kan ik jammergenoeg niet. -O-
pi_156279281
Allebei leuke locaties Burdie!

We hebben hier een poepdag -O- . Letterlijk, dus. Al zeker 15 zure dunne spuitluiers. Kind is al 4 keer in bad geweest omdat het er gewoon langs liep }:| . Rode billen. Veel kwijlen. Op alles kauwen. Humeurig... Hm... Sherlocks in dit topic, waar wijst dit op :+ ?

Gelukkig slaapt ze nu, kan ik me even druk maken over morgen weer naar school na 1,5 week thuiszitten. Ik vind het eng en hoop dat het gaat.
pi_156279588
Oh, dat is sneu, Razz.

Wat vindt je eng? Dat je weer ziek wordt voor de klas? Of emotioneel het niet goed trekt? Hoe dan ook: als het niet gaat, vinden ze vast wel een oplossing en dan ga je gewoon naar huis. :* .
pi_156279718
Even onder spoiler want werk:

SPOILER

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2015 20:44:52 ]
  maandag 21 september 2015 @ 20:56:02 #156
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156280298
Klinkt als doorkomende kiezen, razz?

:* voor je spoiler. Je hebt ook wel een erg heftige tijd achter de rug natuurlijk.
KuikenGuppy
pi_156280319
Ik hoopte dat het eerst nog wat tandjes waren :D Ze heeft er pas twee :') .
  maandag 21 september 2015 @ 20:56:57 #158
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156280338
Nou, dan klinkt het als tandjes :+.
KuikenGuppy
pi_156280393
Kus voor je spoiler Razz!
pi_156280465
SPOILER
pi_156280478
Razz :* het is ook allemaal niet niks wat je afgelopen tijd hebt meegemaakt. Ik hoop voor je dat het morgen mee blijkt te vallen.

Oh en als ik een gokje mag wagen, dan zeg ik dat de poep etc. veroorzaakt wordt door tandjes. :Y
pi_156280582
En ja, tandjes! Arts op het cb zei tegen me dat het verband tussen zure luiers en doorkomende tandjes/kiezen niet is bewezen, maar bij I is het wel altijd 'toevallig' zo. Zeker in combinatie met huilerigheid/hangerig zijn en kwijlen.
pi_156280879
Leuk! Dreumesmeets!
Alleen is dat het enige weekend, samen met het verjaardagsweekend natuurlijk, dat ik m'n vriendje zie in oktober :'( dus dan gaan we vast iets gezelligs als gezin doen :)

Nog twee weken, dan begint de oktober invasie jongens :D
En kan ik officieel vertellen over mijn dreumes/baby O+
pi_156280896
Ja ik las ook zoiets. In onderzoeken kunnen ze geen verband aantonen tussen tandjes en koorts / zure poep. Maar echt werkelijk álle ouders die ik ken zeggen dat hun kinderen dat altijd hadden. Toch apart. Of het is echt een heel diepgeworteld bakerpraatje.
pi_156281357
I O+

Razz :*

En de meet misschien in een apart topic gooien voor animo en data?
pi_156281458
Razz :* Net wat iedereen zegt. Jullie hebben al heel wat spanningen nu en achter de rug. Hoop dat alles wat betreft werk in orde komt.

Vrouw van baas had foto van baby op fb gezet. Dus ik had gereageerd dat ik rammelende eierstokken kreeg van die foto. Reageerde ze terug dat ze zo om me moest lachen omdat ik zo grappig was :D Denk dat ze het iets te letterlijk nam :') Ze komt ook niet hier vandaan dus ik bedacht me net dat ze die uitdrukking wrs niet kent :D
pi_156281670
De link zure poep en tandjes heb ik hier nooit echt kunnen leggen. Er was wel zure poep, maar dat was er ook zonder de combi met tandjes. ;)
Kwijlen deden ze allemaal wel en verhoging door tandjes herken ik vooral van L. L was en is veel gevoeliger voor koorts dan T en S. Anyway, bewezen of niet, ik denk wel dat er echt een link is tussen zure poep, koorts en/of kwijlen en tandjes. Of wij ouders verzinnen gewoon iets als tandjes om bepaalde zaken die minder leuk voor ons kind zijn een doel te geven zodat het minder erg is voor ons kind, dat kan natuurlijk ook.
pi_156281721
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 21:27 schreef _NIKKI_ het volgende:
De link zure poep en tandjes heb ik hier nooit echt kunnen leggen. Er was wel zure poep, maar dat was er ook zonder de combi met tandjes. ;)
Kwijlen deden ze allemaal wel en verhoging door tandjes herken ik vooral van L. L was en is veel gevoeliger voor koorts dan T en S. Anyway, bewezen of niet, ik denk wel dat er echt een link is tussen zure poep, koorts en/of kwijlen en tandjes. Of wij ouders verzinnen gewoon iets als tandjes om bepaalde zaken die minder leuk voor ons kind zijn een doel te geven zodat het minder erg is voor ons kind, dat kan natuurlijk ook.
Hier ook. De enige link die ik heb kunnen leggen bij tandjes is luieruitslag.
pi_156281815

Tot vorige week was de combi; tanden en zure poep voor mij ook een hoax... Tot ze kiezen kreeg... :X

Ik kwam even trots mn klimgeitje laten zien.

S. 2014
J. 2016
pi_156281900
quote:
13s.gif Op maandag 21 september 2015 21:31 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

Tot vorige week was de combi; tanden en zure poep voor mij ook een hoax... Tot ze kiezen kreeg... :X

Ik kwam even trots mn klimgeitje laten zien.

[ link | afbeelding ]
:D Trappenhekje!
pi_156282082
Ze mag de trap op als we naar bed gaan, anders komt ze nooit in de gang. Aapje
S. 2014
J. 2016
  maandag 21 september 2015 @ 21:39:11 #172
52229 Chanty
pi_156282156
Ik loop er grandioos achter hier maar zag het woord meet voorbij komen. Als er een datum is kijk ik graag of ik kan aansluiten :)
pi_156289728
Ik zou ook wel willen meeten ja :Y
pi_156289923
Razz :* hopelijk een goed gesprek straks op school! En beterschap voor A'tje! Hopelijk zijn het tanden en is het snel weer voorbij. (hier trouwens nooit gemerkt aan luiers maar wel wat 'hangerig' gedrag en tandenpoets-drama's)

Amersfoort is qua locatie denk wel heel centraal toch? Ik ben wel voor snel datum prikken, de weekenden gaan hier altijd hard qua afspraken :X
pi_156291465
Vraagje: wat voor dingen ondernamen jullie met jullie baby's toen ze (bijna of net) een jaar waren? Melba kan nog niet lopen, wel kruipen en staan...

Ik merk dat ik geneigd ben op mijn vrije dag thuis met hem te blijven, hij speelt lekker, slaapt lekker en ik kom een beetje bij van werk (randje overwerkt momenteel).

Heb het idee dat ik meer zou moeten ondernemen maar heb geen idee wat dan:@

[ Bericht 0% gewijzigd door kwakz0r op 22-09-2015 10:39:09 ]
Kwak
pi_156291790
Fiets je wel eens Kwak? Ik fietste vaak naar een cafeetje waar er iets te spelen was voor hem, of ik nam speelgoed voor hem mee. Ben je er zelf ook even uit :Y)

Laat je hem buiten ook op de grond spelen of vind je dat vervelend? Ik deed dat altijd wel (in de tuin/speeltuin) en F vond dat altijd heel leuk :) dat z'n kleding dan vies werd soit
pi_156291917
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 september 2015 10:39 schreef Fazzoletti het volgende:
Fiets je wel eens Kwak? Ik fietste vaak naar een cafeetje waar er iets te spelen was voor hem, of ik nam speelgoed voor hem mee. Ben je er zelf ook even uit :Y)

Laat je hem buiten ook op de grond spelen of vind je dat vervelend? Ik deed dat altijd wel (in de tuin/speeltuin) en F vond dat altijd heel leuk :) dat z'n kleding dan vies werd soit
Nee, we hebben nog geen fiets met zitje (en met mijn overgewicht is dat ook een beetje lastig momenteel, ik ben aan het afvallen om dat soort dingen weer te kunnen gaan doen).

Ik zou hem idd buiten ook kunnen laten rondkruipen, als het droog is, msar vraag me dan af wat hij kan in zo'n speeltuintje. We hebben thuis nog niks aan de tuin gedaan en ook nog geen zandbak.

Merk dat ik in de staat waar ik nu in ben ook erg opzie tegen in mijn eentje de deur uit met hem. Van t weekend maar inhalen met J erbij eerst eens... Voel me soms ineens een beetje een slechte moeder omdat ik "nog niet zo ver" ben dat ik hem voldoende kan stimuleren als bijna dreumes ofzo -O-
Kwak
pi_156291944
Ik wandel altijd veel op mijn dagen thuis. Of we gaan een stukje fietsen. Even naar de kinderboerderij. Even naar de stad. Even langs m'n zus of moeder.
En natuurlijk ons dagelijkse uitje naar de supermarkt oO<
Verder tussen de slaapjes door lekker op de bank hangen. Tv kijken en boekjes lezen.
  dinsdag 22 september 2015 @ 10:54:23 #179
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_156292084
Wij fietsen regelmatig, even naar de bieb, even naar de kinderboerderij, even naar de speeltuin (zoek er een met een babyschommel, dikke vette hit!), gewoon een rondje om het huis, even naar de supermarkt, ergens een broodje eten of gewoon lekker een dagje chillen in en om huis. Ligt er een beetje aan ook hoe druk de rest van de week is.

Mijn dreumes is heel erg bezig met dierengeluidjes, zo tof O+. Ze kan nu een koe, schaap, konijn en uil 'nadoen' :D. Heel belangrijke feature natuurlijk :')
pi_156292093
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 10:46 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Nee, we hebben nog geen fiets met zitje (en met mijn overgewicht is dat ook een beetje lastig momenteel, ik ben aan het afvallen om dat soort dingen weer te kunnen gaan doen).

Ik zou hem idd buiten ook kunnen laten rondkruipen, als het droog is, msar vraag me dan af wat hij kan in zo'n speeltuintje. We hebben thuis nog niks aan de tuin gedaan en ook nog geen zandbak.

Merk dat ik in de staat waar ik nu in ben ook erg opzie tegen in mijn eentje de deur uit met hem. Van t weekend maar inhalen met J erbij eerst eens... Voel me soms ineens een beetje een slechte moeder omdat ik "nog niet zo ver" ben dat ik hem voldoende kan stimuleren als bijna dreumes ofzo -O-
Niet zo veel over nadenken. Dit kan je heus wel alleen!
Zet 'm op de grond bij een klimrek oid en laat hem lekker zijn gang gaan terwijl jij er bij zit. Samen schommelen is ook heel leuk. Mocht het niet gaan pak je 'm op en kan je altijd toch nog naar huis?
pi_156292101
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 10:48 schreef Butterflower het volgende:
Ik wandel altijd veel op mijn dagen thuis. Of we gaan een stukje fietsen. Even naar de kinderboerderij. Even naar de stad. Even langs m'n zus of moeder.
Verder tussen de slaapjes door lekker op de bank hangen. Tv kijken en boekjes lezen.
Bij al die "even" dingen die je opnoemt merk ik dat ik denk 'pfoe' :@ ... Bij mensen langsgaan zie ik wat minder tegenop, alleen werkt mijn moeder fulltime en mijn vriendinnen ook :+

Het zijn goeie tips overigens. Ik merk dat er bij mijzelf dus echt iets niet helemaal lekker zit momenteel, aan mijn reactie op deze ideeen. Moest ik maar eens mee aan de slag...

Grootste drempel is uberhaupt 'de deur uit' :+

Maar ga eens even google mappen waar een speeltuintje in de buurt zit, gaan we daar even heenwandelen.
Kwak
pi_156292211
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 10:48 schreef Butterflower het volgende:
Met alles +1 Net eventjes boodschappen wezen doen met de auto. Zitten in een winkelwagentje is de bom :D

Heb alleen het idee dat ze nog niet echt alleen kan of wil spelen. Zat speelgoed op de grond plus ballentent in huiskamer, maar ze hangt vaak rond mij als ik op de bank zit.
pi_156292232
Leg jezelf vooral niet te veel druk op Kwak :* Dat je nog niets in de tuin hebt is voor M echt geen probleem. Heb je soms een loopwagen of stapt hij nog niet? Steentjes in een emmertje doen is hier ook een grote hit geweest. Of met losse autootjes/blokjes :) zoveel hebben ze meestal niet nodig om zich te vermaken
pi_156292242
Haha dit topic loopt meteen hard he, nu er nieuwe bijkomen B-)
Meet O+ ik wil zo graag ook eens komen. 24 okt kan ik misschien wel :o als er meer okt baby's komen en het is te combineren, of man moet mee kunnen en zelf ergens iets doen, kan het misschien wel.

Oh hier gaan we ook niet super vaak de deur uit. Gister naar supermarkt vond ik al heel wat. Doet man normaal en neemt veel meer tijd zo samen om het een beetje relaxed te houden.zandbak hebben wij wel maar dat vind ik wat voor mooi weer :@ Buiten spelen ook zoiets. Wat kunnen ze doen dan op de tegels of in het gras? Heb hem altijd op een kleedje gehad op het gras. Ik moet ook nog veel leren. :{
Oh en in een dorp heb je niks van kinderboerderij, café, en dergelijke. Speeltuintje zit hier wel maar baby schommels kennen ze hier niet. Zo jammer. Misschien dat ik straks even ga wandelen naar het speeltuintje hier in de wijk en dan ga schommelen met hem en met slofjes aan laten kruipen.

Zo'n indoorspeelhal hadden we op vakantie, in zo'n Landal park. Speciaal stukje voor baby's met ballenbak en zachte dingen. Een bal vastpakken vond hij nog wel te doen, maar eigenlijk was het al te veel dat we hem daar op de grond neerzette en erbij gingen zitten. Veel te spannend en te groot. Ballenbak niet eens geprobeerd, dat was gegarandeerd huilen. Nog veel te vroeg hier dus met 11 maanden. Thuis avontuurlijk maar ergens anders totaal niet.

[ Bericht 17% gewijzigd door Hilmo op 22-09-2015 11:53:25 ]
pi_156292271
Speeltuintje buiten, indoorspeelding (lekker vroeg in de ochtend gaan), kinderboerderij. Maar ook gewoon boodschapjes doen oid.
Thuis het 'gewone' spelen afwisselen met puzzeltjes of tekenen oid? Even een echt momentje om muziek aan te zetten en samen te dansen. Dat soort onderbrekingen werken hier altijd goed op een thuisdag.
pi_156292288
En idd babyschommels, die zijn tof :) En meestal staat er ook een klein glijbaantje bij en dat vind Nora zowaar nog leuker :D

Kwak :* Ga lekker van het weekend samen met je man en M erop uit en doe alles rustig aan :)
  dinsdag 22 september 2015 @ 11:07:45 #187
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_156292333
Ohjaaa, samen dansen is bij ons ook echt de bom! Voor beide meisjes trouwens :)
pi_156292362
Puzzeltjes en tekenen kan hij nog niet, stappen ook niet (loopwagentje krijgen we van oma voor zijn eerste verjaardag).

Op schoot boekje lezen wil hij niet, zelf op de grond zitten wel en spelen met boekjes.

Hij speelt best goed alleen, vermaakt zich ook prima. Het is meer dat ik mezelf tekort voel schieten.

Maar misschien is een week dat ik naar de bedrijfsarts moet in een poging een burn-out te voorkomen ook niet echt het goede moment om te bedenken dat ik meer moet en wil qua babyvermaak :')

Een met op 24 okt ben ik er niet bij aangezien mijn baby die dag een dreumes wordt O+
Kwak
pi_156292550
Kwak wat is dat snel gegaan!!! Ik weet je buikfoto's me nog goed te herinneren :) Je was prachtig zwanger.

Misschien nog een tip voor binnenshuis: megablocks? Samen iets bouwen?
pi_156292963
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 11:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Kwak wat is dat snel gegaan!!! Ik weet je buikfoto's me nog goed te herinneren :) Je was prachtig zwanger.

Misschien nog een tip voor binnenshuis: megablocks? Samen iets bouwen?
Bouwt jouw dreumes al?? Die van mij smijt de blokken vooral door de kamer...

Maaaar kwak, dat je geen spul voor M in de tuin hebt is voor hem geen probleem hoor, weet jij hoe cool onkruid en steentjes ed zijn... ;) ik heb een zandbak en een glijbaan en mevrouw zit bij de grindbak achter de schuurdeur.. :')

Dan hoef je zelf niet de deur uit en kan M toch lekker buiten spelen.
En anders idd lekker samen op de grond..

Mijn kind zegt boe als ik vraag wat de koe zegt... wat kun je dan trots zijn...
Verder is het een klimaapje die het liefst overal OP klimt...
S. 2014
J. 2016
pi_156293014
Nee hoor GM,ze doet wel de blokken in elkaar maar echt iets bouwen, nee. Maar het gaat meer om het samenzijn :)
pi_156293034
Even wat anders; We zitten nu thuis in een knuffel en kusfase O+ Echt zo heerlijk, zo'n natte open mond met snotneus dat perse op jouw mond gedrukt moet worden :D O+

Met het knuffelen legt hij dan zo z'n hoofd op m'n schouder, echt te lief O+
pi_156293098
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 september 2015 11:45 schreef Fazzoletti het volgende:
Even wat anders; We zitten nu thuis in een knuffel en kusfase O+ Echt zo heerlijk, zo'n natte open mond met snotneus dat perse op jouw mond gedrukt moet worden :D O+

Met het knuffelen legt hij dan zo z'n hoofd op m'n schouder, echt te lief O+
O+ Wat lijkt me dat fijn!
pi_156293276
Jullie ideeën zijn leuk, maar klinken zo makkelijk. Samen tekenen :') , samen bouwen met duplo (staat gelijk aan meteen de boel omgooien, weggooien, afbreken), samen boekje lezen (oke dat laatste gaat nog wel maar is vooral dat hij bladzijden wil omslaan. Daadwerkelijk wat voorlezen zit er niet in, ondanks leuke geluidjes.)
Steentjes in een bakje doen, zou gelijk staan aan opeten... Het is hier nogal van het ruige op het moment. Al probeert hij voorzichtig iets met de vormenstoof! De oudpapierbak omgooien en een doos met keukengerei is nog het mooiste.

Aahw knuffelfase O+ Krijgen jongens dat ook?
En Saar aan het klimmen haha :o :D
pi_156293374
Wat lief Fazz! O+

Hier wordt vooral veel getrommeld op alles en veel gelachen O+
Kwak
pi_156293379
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 11:56 schreef Hilmo het volgende:
Jullie ideeën zijn leuk, maar klinken zo makkelijk. Samen tekenen :') , samen bouwen met duplo (staat gelijk aan meteen de boel omgooien, weggooien, afbreken), samen boekje lezen (oke dat laatste gaat nog wel maar is vooral dat hij bladzijden wil omslaan. Daadwerkelijk wat voorlezen zit er niet in, ondanks leuke geluidjes.)
Steentjes in een bakje doen, zou gelijk staan aan opeten... Het is hier nogal van het ruige op het moment. Al probeert hij voorzichtig iets met de vormenstoof! De oudpapierbak omgooien en een doos met keukengerei is nog het mooiste.

Jamaar het is ook niet de bedoeling dat dreumes hele kastelen bouwt of picasso's tekent, het gaat om het samenzijn toch?
pi_156293387
Wij gaan hier heel graag naar de bieb.
Js kruipt daar wat rond en pakt graag boeken.
Ik lees een boekje voor en we hebben weer een uitje gehad :)

Verder is bij Js de dierentuin (het oceanium O+) erg populair. Maar het heeft hier ook ff geduurd voordat ik dat alleen ging doen :)

Verder met alleen lekker kletsen en dingen laten ontdekken stimuleer je al heel veel hoor kwak! :*

En Fazz, wat schattig!
Mijn jongens zijn geen mond kussers. Ik krijg van beide heren alleen een wang.... Maar ze komen wel regelmatig een knuffel halen ;)
pi_156293451
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 11:56 schreef Hilmo het volgende:

De stenen-opeet-fase zijn we hier inderdaad wel voorbij. Afgezien van af en toe een kattebrokje in z'n mond gaat het best goed :Y)

Jongens zijn toch vaak juist knuffelig? Tenminste dat hoor ik zo om me heen van vriendinnen :)

Heel veel lachen dat is echt heerlijk he Kwak O+

Loj, soms, na het wegvegen van het snot van m'n gezicht, denk ik ook wel eens 'kusjes kunnen ook op m'n wang' :')
pi_156293517
Geef eens een pan en een houten pollepel. Een lege fles, een plastic bakje met wasknijpers. Of 2 bakjes dan van het ene bakje het andere bakje in.
Simpel speelgoed is hier favoriet.

En verder sluit ik me aan bij de dagelijkse boodschappenronde met de buggy. En soms 2 dagelijks want zelfs dan vergeet ik de helft :')
En fietsen, maar snap daarin je ding Kwak.

Je bent goed bezig Kwak, je denkt er over na en je ziet dingen.
Doe je eigen dingen als mama maar wees niet de mama die je denkt dat je 'moet' zijn omdat je dat zo denkt te zien van anderen.
En wees vooral niet te hard voor jezelf :*

Fazz knuffelen en kusjes met snot O+
Hier worden de kusjes vaak afgewisseld met een kopstoot.

Over de meet ga ik zo een topic openen!
pi_156293531
De snotkusjes gaan hier nog vooral op mijn kleren :')

Blijdorp zijn we in augustus geweest, vond ie nog weinig aan. Wel mensen bekeken maar niet exht interesse in de dieren.

Ik ga ook eens uitzoeken wanneer de bieb in de wijk open is en waar en hoe het zit met de hoofdbieb. Maken we daar ook een keer een uitje van.

Vandaag hoef ik van mezelf niks, meneer slaapt net na veel geharrewar en gepiep dus als hij wakker is zie ik wel of ik zin heb om een boodschap te doen.
Kwak
pi_156293536
Kwak: ik ging vaak wandelen met B en heel vaak naar de kinderboerderij. Ook speeltuinen die een zachte ondergrond hadden waren favoriet. Joggingbroek aan en lekker laten kruipen. Zwemmen was ook een hit steeds.

Mijn vrouw deed/doet de crea dingen. Kleuren, knutselen, muziek maken, dansen etc. Dat vond en vindt B echt geweldig. Muziekje aan, trommel in zijn handen en lekker swingen.
En dat gaat vrij chaotisch hoor Hilmo :@ Maar B gaat helemaal glimmen als hij zijn muziekinstrumenten tas ziet of merkt dat we de tafel kleurklaar (lees alles afplakken) maken.

MAAR ik vond die periode (rond de 12 maanden) ook lastig, nu hij kan lopen, is er veel meer leuk merk ik.

Fazz, fijn knuffelen! B steekt in een baldadige bui zijn tong uit als je een kus wilt geven.
pi_156294248
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 12:10 schreef kwakz0r het volgende:
De snotkusjes gaan hier nog vooral op mijn kleren :')

Blijdorp zijn we in augustus geweest, vond ie nog weinig aan. Wel mensen bekeken maar niet exht interesse in de dieren.

Ik ga ook eens uitzoeken wanneer de bieb in de wijk open is en waar en hoe het zit met de hoofdbieb. Maken we daar ook een keer een uitje van.

Vandaag hoef ik van mezelf niks, meneer slaapt net na veel geharrewar en gepiep dus als hij wakker is zie ik wel of ik zin heb om een boodschap te doen.
Js vindt ook alleen het oceanium nog leuk hoor :)
Vissen kijken! (Jammer genoeg roept mijn peuter op het moment: nee geen vissen, vissen saai :') )

En echt, bieb is mijn favoriete herfst/winteruitje O+
Ken je boekstart? :@
En dan voor mezelf ook wat leuks meenemen, ik probeer tegenwoordig 's avonds weer in een boek te duiken ipv Netflix :)
pi_156294328
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 12:48 schreef Loj het volgende:

[..]

Js vindt ook alleen het oceanium nog leuk hoor :)
Vissen kijken! (Jammer genoeg roept mijn peuter op het moment: nee geen vissen, vissen saai :') )

En echt, bieb is mijn favoriete herfst/winteruitje O+
Ken je boekstart? :@
En dan voor mezelf ook wat leuks meenemen, ik probeer tegenwoordig 's avonds weer in een boek te duiken ipv Netflix :)
Ja ik heb het formuliertje. Die moet ik dus nog gaan inleveren :YY

We hebben heul veul boeken en boekjes thuis, van alles wat ik nog moet lezen, en Melle heeft tweedehands ook veel gekregen O+ boekenfeest!

Maar wil sowieso wel naar de bieb hoor, was vroeger ook mijn favo uitje als kind. Elke week zes boeken halen O+
Kwak
pi_156294425
Blue heeft een topic gemaakt *O*
Dreumes meet in oktober/november
  dinsdag 22 september 2015 @ 13:11:06 #205
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156294742
Kwak, hier ook veeeeeel gewandeld rond die leeftijd. Voornamelijk nuttige dingen zoals naar de AH of naar de stad. Thuis veel tekenen (oftewel krassen O+) of vingerverven met verf of scheerschuim :D, blokjes stapelen samen, met ballonnen spelen of bellenblazen O+

:*!
pi_156294961
Vraagje voor de mama's met een dreumes die met auto's spelen:
Hebben jullie iets van een autobaan, wegenplaten ofzo? B vindt alles auto's in zijn autobak nu erg leuk. Hij gaat er de hele kamer mee door. Dat de vloer vol met krassen komt, tja, dat is dan maar zo, maar misschien is het voor hem wel leuker als er een 'weg' ligt voor hem. Maar ik vraag me af of dreumessen zich zo laten inkaderen?

Ik vind dit er allemaal zo leuk uitzien:

pi_156295034
Ziet er gaaf uit zoiets!

Wasknijpers, goeie om die in te zetten. Gister plastic bakjes en pollepel, groot succes. Net met zijn handjes in de plastic beker koude thee mogen friebelen, toen hij er toch al in zat met zijn hand. Gieren van de lach :D en het daarna willen drinken. Geloof dat ik de oplossing heb gevonden voor het gevecht handjes schoonmaken. Gewoon bakje water en laat maar gaan >:) Moet hem alleen nu verkleden...

Bieb nog niet geweest. In het dorp is hij nooit open en de boekjes die ik wil lenen zijn hier niet maar een paar dorpen verderop. En naar onze vestiging laten komen, kost geld per boekje, waardeloos. Maar bij mijn boekenkast wil hij alle boeken van de onderste planken afgooien. Niet om er daarna in te bladeren maar gewoon het uit de kast gooien. Lijkt me niet zo geslaagd bij een bieb dan :P

Net voor de bui naar de speeltuin. Samen geschommeld, was leuk en toen in het zand gezet, vond hij eng. En daarna bij een houten ding neergezet, toen ging hij gras plukken O+ Gaan we vaker doen. ^O^

[ Bericht 15% gewijzigd door Hilmo op 22-09-2015 15:21:17 ]
pi_156295037
Ja, was vroeger ook mijn favo uitje! Wij woonden naast de bieb, dus ik kwam er bijna dagelijks :@

Exode, ik heb toen voor mijn peuter een kleed met wegen gekocht en een autobaan, hij heeft er nooit iets mee gedaan. Alleen de garage werd nog wel eens gebruikt :)
  dinsdag 22 september 2015 @ 13:31:11 #209
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156295101
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 13:23 schreef exode het volgende:
Hebben jullie iets van een autobaan, wegenplaten ofzo? B vindt alles auto's in zijn autobak nu erg leuk. Hij gaat er de hele kamer mee door. Dat de vloer vol met krassen komt, tja, dat is dan maar zo, maar misschien is het voor hem wel leuker als er een 'weg' ligt voor hem. Maar ik vraag me af of dreumessen zich zo laten inkaderen?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wij hebben het speelkleed van Ikea en het gaat best goed daarop :) Maar alsnog rijden er auto's verder overal :P
  dinsdag 22 september 2015 @ 14:03:41 #210
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_156295748
Ik ging naar het strand, bos, speeltuin en pretpark of dierentuin. ( omdat hij mee moet met de rest)

ik liet hem in de speeltuin ook gewoon rond kruipen..
Zeker als je een late loper hebt kunnen ze al bijna 2 zijn voor ze lopen -O-
maar dan vinden ze een zandbak en glijbaan enzo al veel langer echt onwijs leuk.

Ook ballorig en monkeytown enzo zijn al een hele lange poos in trek.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_156296026
Ik heb voor buiten een overall en laarsjes voor F. Ideaal trek je zo over zijn gewone kleertjes aan en het kruipen kost je wat minder kleding en gewoon vies worden zonder dat ik denk oeps.
Die overalls zijn van extra dik stof.
Dus hoppa de zandbak in, klim en klauter door speeltuin of over de straat.

Plus; het is gewoon O+
Kan niet wachten tot hij op klompjes lopen kan :D
  dinsdag 22 september 2015 @ 14:23:26 #212
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156296204
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 13:23 schreef exode het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jij denkt dat een dreumes zich wat gaat aantrekken van zo'n lijn/parcours? :D O+.
KuikenGuppy
  dinsdag 22 september 2015 @ 14:25:07 #213
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156296238
Waar koop je zo'n overal, Blue?
KuikenGuppy
pi_156296247
Laat mij in die illusie Burdie :P Maar dat is dus wat ik me ook afvraag. Het ziet er allemaal zo leuk uit, maar ik denk dat het meer voor mezelf is dan voor B.
Alhoewel de garage van Duplo blokken gisteren wel in de smaak viel.
pi_156296319
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 14:25 schreef Burdie het volgende:
Waar koop je zo'n overal, Blue?
http://www.stoerensterk.nl
  dinsdag 22 september 2015 @ 14:44:51 #216
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156296681
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 14:25 schreef exode het volgende:
Laat mij in die illusie Burdie :P Maar dat is dus wat ik me ook afvraag. Het ziet er allemaal zo leuk uit, maar ik denk dat het meer voor mezelf is dan voor B.
Alhoewel de garage van Duplo blokken gisteren wel in de smaak viel.
Een garage is denk ik wel leuk voor deze leeftijd, de plaatjes die ik hierboven zie meer voor 3+ ;).
Ik zou zo graag zo'n echte ouderwetse Fisher Price garage willen O+.
KuikenGuppy
  dinsdag 22 september 2015 @ 14:48:59 #217
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156296752
Oh en kwak, ik vond het qua spelen zo rond 11 maanden echt een rot moment, kuiken voelde zich duidelijk te groot voor veel van zijn babyspeelgoed, maar was echt nog te jong voor wat groter spul en ik had ook weinig puf om vlak voor zijn verjaardag nog wat nieuws te kopen. Hij vermaakte zich toen nog wel het meest met (stapel)bakjes en kleine pannetjes (IKEA). Zo'n babyrollator was toen ook een enorme hit net als blokken, een eenvoudige vormenstoof en auto's.
Verder gewoon lekker naar buiten gaan als het weer er naar is, en tekenen kan idd ook al met die leeftijd :Y, reuze interessant.

[ Bericht 10% gewijzigd door Burdie op 22-09-2015 14:56:57 ]
KuikenGuppy
pi_156296836
quote:
8s.gif Op dinsdag 22 september 2015 14:48 schreef Burdie het volgende:
Oh en kwak, ik vond het qua spelen zo rond 11 maanden echt een tot moment, kuiken voelde zich duidelijk te groot voor veel van zijn babyspeelgoed, maar was echt nog te jong voor wat groter spul en ik had ook weinig puf om vlak voor zijn verjaardag nog wat nieuws te kopen. Hij vermaakte zich toen nog wel het meest met (stapel)bakjes en kleine pannetjes (IKEA). Zo'n babyrollator was toen ook een enorme hit net als blokken, een eenvoudige vormenstoof en auto's.
Verder gewoon lekker naar buiten gaan als het weer er naar is, en tekenen kan idd ook al met die leeftijd :Y, reuze interessant.
Ja ik vind nieuwe dingen kopen nu ook een beetje meh, met de verjaardag aanstaande. Dus ik koop wel iets van wasco en papier en geef m verder wel de plastic bakken en pollepels uit de keuken enzo. Goed idee!

Loopkar komt met zijn verjaardag...
Kwak
  dinsdag 22 september 2015 @ 14:56:28 #219
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156296869
Ow, geen idee hoe die boze PI er komt, maar die hoort er niet :P.
KuikenGuppy
pi_156297108
Budie, ik heb zo'n houten garage op het oog. Nu gebruikt hij zijn Fischer Price boerderij als garage. :D
En B kan dat gewoon hoor 3+ autorijden. ;)
pi_156297288
Trouwens met 2 jaar: Lego Duplo of Mega blocks oid?
Ben serieus nu al een lijstje aan het maken voor verjaardag/feestdagen :')

Wij hebben helemaal niets van zulks in huis dus dat leek me wel een leuke toevoeging maar geen idee wat leuk is. M. is gek op zijn kleine blokjes, voor in én uit de blokkenkar maar ook om te stapelen.
Ik heb net een kleurboek gekocht. Tekenen (krassen indd :') ) deden we nu alleen maar op blanco papier. Maar het leek me wel leuk om ook dingen kunnen te benoemen en dat hij zelf uitkiest welke kleurplaat enzo O+
pi_156297317
Die Fisher Price garage hebben mijn ouders, maar de Ikea garage vindt ie veel leuker. Daar passen ook grotere auto's in, want die is ruimer. En hij heeft een glijbaan. En verder is de stoelleuning of het been van mama ook een goede weg ;)

Maar kwak, als hij toch lekker speelt thuis dan hoef je toch ook helemaal niet op stap? Is voor hem misschien ook lekker om een dagje thuis te rommelen met mama :)

Ik heb net heel hard geshopt en ook voor het eerst wat roze gekocht, want Stip krijgt een zusje!
  dinsdag 22 september 2015 @ 15:25:17 #223
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156297353
Hee leuk Dot :D even wennen denk ik, ofnie?
KuikenGuppy
pi_156297374
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 15:23 schreef Dot. het volgende:
Die Fisher Price garage hebben mijn ouders, maar de Ikea garage vindt ie veel leuker. Daar passen ook grotere auto's in, want die is ruimer. En hij heeft een glijbaan. En verder is de stoelleuning of het been van mama ook een goede weg ;)

Maar kwak, als hij toch lekker speelt thuis dan hoef je toch ook helemaal niet op stap? Is voor hem misschien ook lekker om een dagje thuis te rommelen met mama :)

Ik heb net heel hard geshopt en ook voor het eerst wat roze gekocht, want Stip krijgt een zusje!
Wat tof! O+

Hij heeft vandaag vooral veel geslapen :') ligt al sinds kwart voor twaalf, maar hoorde net weer iets dus ga m maar eens uit bed vissen. had zeker wat in te halen ofzo :P
Kwak
pi_156297467
Wat leuk Dot!! :D

Mabawa, B van 19 maanden speelt momenteel erg veel met zijn Duplo en is zijn MegaBlocks ontgroeid (of hij vindt Duplo gewoon leuker). Wij hebben enorm veel blokken en wat poppetjes, een huisje en een trein. Hij gaat graag op het kleed zitten en bouwen, wat inhoudt dat hij torens maakt van de kleinste blokjes of toekijkt hoe mama een huis bouwt om die vakkundig af te breken.

Ik kan uit ervaring vertellen dat Duplo onbreekbaar is, al die blokken en dat huisje zijn nog van mij geweest. *O*
pi_156297478
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 15:25 schreef Burdie het volgende:
Hee leuk Dot :D even wennen denk ik, ofnie?
Heel erg ja! Ik vind alle kleertjes ook truttig :D

Maar het leek er al wel op dat ze ook echt wat fijner gebouwd is dan Stip, dus dat zal ook anders zijn. En nu moet ik ook al Stip z'n kleertjes weg doen op een paar bewaardingen na ;(
pi_156298393
Wat leuk dot, een zusje voor stip O+
pi_156298431
Wat leuk Dot! Had je al een voorgevoel of niet? :)

Dank voor de overall link Blue! Handig :)
pi_156299376
Een zusje voor stip *O*

Na alle verhalen hier over de speeltuin, net saar dr oude broek aangedaan en naar de speeltuin gegaan( wel n hele 1 minuut lopen )
Kind helemaal blij op de schommel en de wipkip O+
S. 2014
J. 2016
pi_156302126
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 12:10 schreef BlueEyes het volgende:
Doe je eigen dingen als mama maar wees niet de mama die je denkt dat je 'moet' zijn omdat je dat zo denkt te zien van anderen.
En wees vooral niet te hard voor jezelf :*
Mooi gezegd. :'(

Als je om deze zinnen moet huilen, ben je zeker al wat stappen te ver he?
Bweh! Voel me steeds verder wegglijden en probeer met alle macht overeind te blijven. Mezelf ontspannen lukt helemaal niet meer. Alles is een opgave, dus herken me wel in wat Kwak zegt. Zou gewoon graag een leuke mama zijn voor m'n meiden :'(

De meet zie ik tegen die tijd wel. Durf me daar niet op vast te leggen; weer iets dat 'moet' en spannend is erbij.

Sterkte Kwak en ook voor Razz :*.

Dot *O* een meisje *O*
  dinsdag 22 september 2015 @ 19:02:27 #231
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156302562
Een zusje voor Stip O+ Wat tof!
pi_156303298
Wat een leuke foto Franny!

Een meisje,tof Dot! Een meisje na een jongen is heeeel leuk :-)

En tof,een meet! Maar ik kan het hier nooit echt bijhouden dus 'ken' jullie niet echt goed...
Over dat Muziek op Schoot: Dat is echt superleuk!! Heb ik toen mijn zoon dreumes was destijds gedaan.Was een cursus van 15x ofzo. Hij vond het fantastisch,spelen met muziekinstrumenten en dingen als bellenblazen onder het liedjes zingen en doekjes om mee te dansen enzo
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_156304110
Dot, wat leuk. Een meisje. O+ .

Ik heb mijn vriend zo'n cursus met I cadeau gedaan voor z'n verjaardag. Ze zijn nu een paar keer geweest op woensdag en het is inderdaad heel leuk. Vind het sowieso een goede vondst, want mijn vriend is wat minder creatief in het bedenken wat hij samen met haar kan doen op z'n vrije dag, dus dit is een prima activiteit om op die dag samen te doen. *; .

Verder heel mooi wat Blue zegt over de mama zijn die bij je past. Ik ben zelf slecht in thuis/binnen zijn de hele dag, dus ik ga er altijd op uit met I. Maar ik kan me goed voorstellen dat dat ook best vermoeiend is voor haar. Ik denk dan dus weer: moet ik niet wat vaker gewoon een dagje thuis zijn met haar? Zijn het niet teveel prikkels af en toe? Etc.

Maar wat tips betreft over het naar buiten gaan... In de tijd dat I nog niet liep, ging ik heel veel met haar in de draagdoek op pad. En dan echt niet heel lange wandelingen (want dat trek ik fysiek ook niet), maar gewoon een rondje door de stad en veel stilstaan bij wat we onderweg zien. Dat samen kijken naar de wereld vind ik echt heel gaaf en je gaat zelf dan ook meer door de ogen van zo'n kleintje om je heen kijken en details zien. Zoals een vogel die over vliegt, of een vliegtuig. Het is ook goed trouwens om te ontspannen en je piekergedachten uit te schakelen. Hier is bijvoorbeeld een rondje om de hofvijver favoriet. Kijken naar de fontein, de vogels, alles benoemen, elke boom en mooie bloem die we zien.

Ik doe het nu nog steeds wel hoor af en toe, al merk ik dat het zelf lopen nu zo'n hit is bij haar, dat ze het liefst ergens is waar ze zelf kan rond struinen. Maar als ze na een paar kdv-dagen duidelijk behoefte heeft aan mamatijd dan is dit nog altijd de beste manier om weer even lekker te mamadochteren. :+ .
pi_156304578
Ooh Franny goed dat je dat zegt! Dat deed ik ook graag, doe het nog steeds maar wel iets minder. Ik probeer nu ik thuis zit elke week minimaal 1x een rondje park of dijk te doen voordat ik M naar het kdv breng in de ochtend. Naast de fijne wandelingen als we beiden 'vrij' zijn uiteraard.
Maar dat zijn mooie momenten. Auto's tellen en kleuren benoemen. Eenden, vogels, ganzen en reigers kijken, bomen, bloemen, boten/schepen, vliegtuigen en helikopters aanwijzen. Kindjes op de fiets. Alles gewoon.
Ik kan daar zo van genieten en tegelijkertijd is het voor mij even goed om mijn hoofd leeg te maken.

Exode, goed om te horen. Dan ga ik eens speuren naar leuke sets om op zijn lijstje te zetten. Het duurt nog 2 maanden maar dan hoef ik niet last-minute te gaan stressen.
pi_156304989
Melba heeft na jullie tips vandaag lekker met de pollepel en een pan en twee kommen gespeeld O+ helemaal blij, mijn kleine drummer!
Kwak
pi_156305226
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 18:43 schreef Kursor het volgende:

[..]

Mooi gezegd. :'(

Als je om deze zinnen moet huilen, ben je zeker al wat stappen te ver he?
Bweh! Voel me steeds verder wegglijden en probeer met alle macht overeind te blijven. Mezelf ontspannen lukt helemaal niet meer. Alles is een opgave, dus herken me wel in wat Kwak zegt. Zou gewoon graag een leuke mama zijn voor m'n meiden :'(

De meet zie ik tegen die tijd wel. Durf me daar niet op vast te leggen; weer iets dat 'moet' en spannend is erbij.

Sterkte Kwak en ook voor Razz :*.

Dot *O* een meisje *O*
Heb jij al hulp in je omgeving?
Sterkte iig :*

Herkennen jullie die dreumesdrift? Als saar iets niet mag, trekt ze een pruillip, gaat ze huilen en gillen en 5 sec is het over. Maar dat 1000x per dag is zwaar vermoeiend.
S. 2014
J. 2016
pi_156305427
Herkenbaar :') Bij vriend instant pruil en huil, bij mij niet :') Ik moet nog blijkbaar werken aan mijn strengdoe skills :')
pi_156305548
Huilen en gillen voor 5 seconden, dat is een dreumes. Bereid je maar voor op (bijna-)peuterbuien! :P
Schreeuwen, krijsen, met spullen gooien en over de grond rollend schoppen en slaan is wat het gaat worden. :X })
pi_156305757
Haha. Hier hadden we vanavond echt een hyper maar doodmoe kind na een dag kdv. Volgens de leidster had ze heel slecht geslapen omdat ze alleen maar wilde keten in bed, zo gezellig vond ze het allemaal. Toch wilde ze, ondanks duidelijke moeheid, perse in de regenplassen stampen onderweg naar huis. Dat mocht ook, maar na een kwartier leek het me echt beter om naar huis te gaan, ook ivm eten. Dan loop je dus met een krijsend en schoppend kind onder je arm. :+ .
  dinsdag 22 september 2015 @ 21:27:28 #240
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156306976
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 20:52 schreef Mabawa. het volgende:
Huilen en gillen voor 5 seconden, dat is een dreumes. Bereid je maar voor op (bijna-)peuterbuien! :P
Schreeuwen, krijsen, met spullen gooien en over de grond rollend schoppen en slaan is wat het gaat worden. :X })
Hahaha dit idd (gelukkig nog? minus het slaan en schoppen)! :D Huilen/gillen om niks en stervende zwaan? Ik teken ervoor :D
Krijsend onder de arm meenemen..herkenbaar. Want ja, ik ben ook heel stom omdat ik hem niet midden op straat laat staan :+
pi_156307282
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 20:35 schreef kwakz0r het volgende:
Melba heeft na jullie tips vandaag lekker met de pollepel en een pan en twee kommen gespeeld O+ helemaal blij, mijn kleine drummer!
Heel goed!

Weet je, ik zie hier wel een posts staan van anderen en dan denk ik dat wil ik ook, zo wil ik ook mama zijn, hoe tof!

Maar niet alles wat ik hier lees is ook van toepassing op mij en F.
Zoals F van Fazz op het aanrecht mee laten helpen bij eten klaarmaken? Dan weet ik zeker dat ik hem uit de gootsteen plukken kan of dat hij al 10x van het aanrecht is gevallen. En ik aan koken niet toekomen na een uur het op moet geven.
Niks voor hem, niks voor mij.

Ik zou zo'n moeder zijn die alleen maar boekjes voorleest en die geen tablet of tv aan zou zetten.
Guess what :')
Hij kan zo opgaan in een aantal filmpjes dat hij er rustig van wordt en hij er van geniet.
Dus tabet/ tv aan voor hem af en toe.

Ik zou een moeder zijn die... vul zelf maar in.
Het houdt in veel dingen in dat het net is wat bij F en mij past en dat is net al met de minibaby; trial and error.

En al die mooie leuke verhalen van iedereen hier.
Geloof me, ik denk niet dat we allemaal onze baalmomentjes hier neerzetten.

Ik stond vanavond ook te miepen en piepen tegen mijn vriend dat ik een rotmoeder ben.
Heb al een week hoofdpijn en kon vandaag weinig hebben van het jochie. Heb hem voor mijn gevoel erg strak gehouden en het was veel nee en niet doen en uit situaties halen.
Oh wat baal ik dan en oh wat een moeder die je niet wilt hebben ben ik dan.
Maar in the end krijg ik wel de kusjes en knuffels van mijn jochie en is er een jochie die lekker in zijn bedje is gaan slapen en waar ik dol op ben.
En dan denk ik maar 1 ding, morgen weer een dag en dan gaat het weer anders O+

Dit is niet perse gericht op jou alleen hoor Kwak, moest effe m'n verhaaltje kwijt en sloot wel aan op vanmiddag en nou dus toen of, tijd te slapen :Z
pi_156307329
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 15:23 schreef Dot. het volgende:

O+ *O*
pi_156307390
Mooi geschreven Blue! O+
Kwak
pi_156307979
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 20:52 schreef Mabawa. het volgende:
Met spullen gooien uit nijd doet de ook :') en ik moet soms zo lachen omdat ik mezelf erin herken...
Als iets niet lukt...dan *gooi*
Boos *smijt*
Zo had man vandaag een blokje voor zn knar... _O-

Ik voel mij vaak ook zo'n moeder die tekort schiet hoor... als we een dag binnen zijn gebleven vind ik dat zij naar buiten had gemoeten... of als ze zich een middag alleen heeft vermaakt (wat ze heel goed kan) dan vind ik dat ik iets samen had moeten doen...
En ze kijkt ook tv of filmpjes... want dan kan ik even de was aanzetten of de wc schoonmaken of eten koken... :@

Maar zoals blue zegt, aan t eind van de dag wil ze door mama opgepakt worden en op bed gelegd worden, knuffelen en kroelen bij mama dus dan zal t allemaal nog wel meevallen... mijn kleine druifje.

S. 2014
J. 2016
pi_156308001
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 21:35 schreef BlueEyes het volgende:

En al die mooie leuke verhalen van iedereen hier.
Geloof me, ik denk niet dat we allemaal onze baalmomentjes hier neerzetten.
Nee, alhoewel daar wel ruimte voor is, toch? He klopt wat mij betreft wel, maar dat doe ik bewust omdat ik niet in zo'n gevoel wil blijven hangen. In het begin, de eerste maanden na de geboorte, kon ik me in mijn hoofd zo druk maken over allerlei momenten waarop ik misschien anders en wellicht beter had kunnen handelen richting I. Om dat te stoppen, ben ik voor mezelf direct een punt achter die momenten gaan zetten dat het voor mijn gevoel niet lekker ging. Oké, dat was dat, niet het einde van de wereld, en inderdaad: morgen weer een dag. De focus op wat wel allemaal goed en leuk gaat, helpt mij heel erg.

Moeder zijn is niet iets statisch, je vindt jezelf elke keer weer opnieuw uit als moeder, en dat komt ook omdat je kind voortdurend verandert. Zo zie ik het tenminste. Ik weet wel zo ongeveer wat voor moeder ik nu ben, maar hoe ik zal zijn als I een paar jaar ouder is en er weer allemaal nieuwe opvoedkundige uitdagingen liggen, geen idee.
pi_156308895
Blue, van te voren bedenken hoe het zou zijn als moeder kun je alleen doen vanuit je eigen referentiekader. Als je mini er vervolgens is, met zijn eigen persoonlijkheid en karakter, dan is het eigenlijk toch alleen maar logisch dat dit anders is dan je van te voren had kunnen denken ;)
Volgens mij is F een heerlijk vrolijke en ondernemende dreumes en als hij geniet van een filmpje kijken op z'n tijd dan is dat toch prima? Of dat hij andere dingen leuk/niet leuk vind dan je had verwacht? Je doet jezelf echt tekort als je denkt dat je daardoor niet de moeder bent die je moet zijn :)

quote:
2s.gif Op dinsdag 22 september 2015 21:53 schreef Franny_G het volgende:

Moeder zijn is niet iets statisch, je vindt jezelf elke keer weer opnieuw uit als moeder, en dat komt ook omdat je kind voortdurend verandert. Zo zie ik het tenminste. Ik weet wel zo ongeveer wat voor moeder ik nu ben, maar hoe ik zal zijn als I een paar jaar ouder is en er weer allemaal nieuwe opvoedkundige uitdagingen liggen, geen idee.
Zo zie ik het ook ja, mooi toch dat je jezelf steeds zo kunt ontwikkelen en verder groeien als vrouw &moeder. Het heeft me ook echt wel veranderd als persoon, ik vind mezelf milder geworden en kan me veel beter inleven in anderen dan ik voorheen kon. (of is dit gewoon omdat je als moeder nu eenmaal niet meer zo egocentrisch kunt zijn :+ )

De gedachte dat ik een rotmoeder bent heb ik eigenlijk nog nooit gehad :@
pi_156309409
Ik denk dat iedereen in dit topic heel bewust bezig is met het ouderschap. En het is echt niet altijd even leuk, ik denk dat elke ouder af en toe en soms wat vaker wel een baalmoment heeft. Een moment waarop je het even niet ziet zitten, een moment waarop je je afvraagt of je het allemaal wel goed doet, terwijl er binnen bepaalde grenzen eigenlijk helemaal geen goed of fout is. Je probeert altijd te doen wat jij denkt dat goed is voor je kind. De belangrijkste graadmeter is uiteindelijk je kind en niet wat andere mensen denken. Zolang je kind gelukkig is en jijzelf ook, doe je het wat mij betreft goed.

Ik heb overigens ook een beetje een baaldag vandaag, want vanaf morgen gaan T en S een halve dag extra per week naar het kdv omdat ik meer ga werken. Ik ga terug naar 40 uur per week, in ieder geval voor een periode van 6 maanden. En daarna zien we wel weer verder. T en S gaan er vast geen last van hebben, maar ik voel me op dit moment wel een beetje een slechte moeder. :@

Mabawa, toettoet auto's is misschien een idee. Ze zijn er hier gek op. Verder zijn ze gek op houten legpuzzels en blokken, maar ze zijn natuurlijk pas 1.5. Misschien een loopfiets? Wishbonebike? Keukentje/keukenspullen? Klei?

Dot een meisje, wat tof! O+
pi_156314213
Duplo is hier ook erg populair zelfs al bij mijn bijna dreumes :)

En verder is Js echt hilarisch soms... Hij doet de peuterbuien van z'n broer na. Is Ow bijvoorbeeld boos omdat we geen appelmoes eten (want het is op) gooit hij z'n bestek weg en gaat op de grond liggen. Js gooit vervolgens z'n eten weg, legt z'n hoofd op tafel en begint te jammeren. Bedenkt zich vervolgens daf hij z'n eten heeft weggegooid en begint dan heel hard te huilen :') :)

Verder vooral ook wat Nikki zegt. Ik vind het heel fijn dat er hier veel mensen met ongeveer dezelfde ideeen zitten. Toen met de slaapproblemen van m'n oudste zei niemand hier, gewoon laten janken. Niet dat we hier allemaal hetzelfde zijn qua opvoeding, maar veel komt er overeen.
Bleh kom niet goed uit m'n woorden, het is nog te vroeg ofzo ;) ik ga maar werken ;)
pi_156314607
Ik weet niet zo goed wat ik moet schrijven op de twijfels over het moedershap. Ik weet wel dat ik dit forum een hele fijne plek vindt. Ik ben steeds minder vaak online, niet zozeer vanwege tijdgebrek maar omdat ik er steeds minder behoefte aan heb. Ik word moedeloos en verdrietig van alle haat en bekrompenheid op internet. Ik kan niet zo goed tegen die verharding. En dit forum vind ik daarop een welkome afwisseling. Iedereen doet het op haar eigen manier, maar iedereen laat elkaar in haar waarde. Ik krijg tips, ik lees veel dingen waar ik ook wat mee kan. Maar ik vind het vooral leuk om alle verhalen te lezen. De avonturen, de foto's en de herkenning. Ik heb voornamelijk vrienden zonder kinderen en dit is voor mij een plek om me even lekker onder te dompelen in het moederschap. Ongenegeerd over B kletsen en opscheppen.

Ik vind mezelf een leuke moeder, lang niet zo leuk als mijn vrouw en lang niet zo lief als mijn moeder maar ik overtref mijn eigen verwachtingen. Ik ben geen geboren moeder, ik wilde eigenlijk nooit kinderen. Zag er het leuke niet van in. Zag alleen de nadelen.

Vooraf had ik genoeg twijfels, kan ik mijn leven wel aanpassen? Vind ik het echt leuk? Wat heb ik een kind te bieden? Maar vooral over mezelf, word ik wel een goede moeder? Ook mijn vrienden hadden zo hun twijfels....

Wij hebben het geluk dat B echt een enorm makkelijk en relaxt jochie is. En ik blijk het gewoon allemaal te kunnen. De echte baalmomentjes heb ik zelden. De eerste maanden vond ik loodzwaar en vroeg ik me echt af waar ik aan begonnen was. Mijn vrouw had het lichamelijk enorm zwaar waardoor ik heel veel deed voor en met B. Daardoor is bij mijn zelfvertrouwen gegroeid. Ik kan het!

Ik heb wel een vrouw die niet alleen een geboren moeder is maar vooral een geweldige moeder is. Zij is enorm creatief, lief, geduldig en verzint van alles voor B. Ik hoef alleen maar in dat spoor mee te gaan.

Waar ik wel over twijfel is als B ouder is. De echte opvoeding en ook de voorbeeldfunctie....

Ik heb zelf een topjeugd gehad, kijk met veel plezier terug op mijn kindertijd. Wij hadden het niet breed en mijn vader werkte veel. Als ik aan mijn moeder vraag: wat deed jij eigenlijk met ons ter vermaak? Vertelt mijn moeder over de speeltuin, de tuin, binnen spelen en vooral andere kindjes. Geen uitstapjes, geen wilde creatieve uitspattingen. Mijn moeder is voor mij de allerbeste moeder ter wereld maar als zij haar avonturen hier had neergezet, vonden we het vast vast saai.

Wat ik wil zeggen is dat je jezelf moet zijn, doen waar jij je goed bij voelt en waar je dreumes zich goed bij voelt. Voor een kind is de liefde en aandacht het allerbelangrijkste en als ik hier zo eens rondkijk, zit dat hartstikke goed!
  woensdag 23 september 2015 @ 14:12:30 #250
52229 Chanty
pi_156320927
Ik kom ongegeneerd binnen stuiteren want Lucas loopt!!! O+ Gisteravond gilde ik het ineens uit toen ik hem een paar stappen achter elkaar zag zetten en vandaag rent hij ineens het huis door :o Ik ben zo gruwelijk trots, het is eigenlijk gewoon walgelijk :D :@ O+

Hij heeft sowieso zulke sprongen gemaakt alleen de laatste week al. Sinds vrijdag kan hij de trap op, de bank op klimmen, in zijn handjes klappen, zegt hij veel gerichter mama, geeft hij een high 5 en is hij gaan lopen :o en toen ik net vroeg waar zijn koekje is, keek hij zoekend rond, kroop naar de bank en keek eronder en sloeg een kreetje uit…. daar lag inderdaad het koekje. Ik vind het echt verbazingwekkend hoe hard het ineens gaat O+

[/einde egopost] Ik ga zo verder blijlezen :P
pi_156321131
Chanty wat goed van Lucas! *O* Kijk hem wiebelen dan. O+
pi_156321236
Wow Chanty, die gaat hard! Hij was gewoon aan het wachten tot hij ineens een marathon kon lopen O+
pi_156321479
Zooooo zie hem gaan Chanty!
pi_156325906
Lucas *O*

Kennen jullie trouwens die kindjes die gebeten worden op het KDV?
Ik heb zo'n dader :@
F heeft vandaag een ander kindje in de hand gebeten.
Of het baldadig of boosheid of last van tandjes is is niet duidelijk.
Vind het wel erg vervelend om eerlijk te zijn.
pi_156326054
Stip beet (en bijt nog wel eens). Ik vond het ook heel vervelend, maar ik heb inmiddels gemerkt dat het alleen gebeurd bij invalleidster (die toevallig bij ons redelijk onervaren zijn). Hij doet het alleen als de leidster niet kijkt, wat gebeurt als ze staat te verschonen. We hebben toen gezegd dat ze hem maar even een speen moest geven als ze dat ging doen en dat hielp.

Ik heb bij Stip dus erg het idee dat het een gebrek aan veiligheid is, want ze worden even aan hun lot overgelaten als de leidster met haar rug naar hen staat en als een van de jongste van de groep is dit zijn manier van communiceren dat hij iets niet wil. Bij de vaste leidster is het 1x bijna gebeurd, maar zij had hem al afgekapt voordat ze wist of het gewoon een erg uitgebreide kus was of toch een bijt werd.

Ik zou het zelf als moeder van gebeten kindje niet zo erg vinden, want op deze leeftijd doen ze het echt niet expres. Als het op de basisschool gebeurt zou ik het vervelender vinden.
pi_156326432
I is een paar keer gebeten op het kdv, maar daar maak ik me echt niet druk of boos over. Zij doet het zelf niet, maar zij doet wel weer andere dingen (zoals andere kindjes hardhandig wegduwen als ze ergens bij wil...). Tja, hoort allemaal bij de leeftijd. Wel goed inderdaad als je een beetje kunt analyseren wat de aanleiding kan zijn.

Chanty, wat goed van L.! En wat heerlijk dat hij zo lekker bezig, wat gaat hij rap joh!
pi_156326962
Ik heb er thuis één die zowel dader als gebetene is. Gelukkig heeft hij het nu al meer dan een maand niet gedaan. *afkloppen* S is zelf pas gaan bijten nadat hij zelf 3 keer keihard gebeten was. Zo hard dat het een dag of 4/5 rood/paarsig bleef en je echt de tandjes kon tellen. ;(
Je kunt het de andere kindjes echter niet kwalijk nemen, want het is nu eenmaal iets wat kan gebeuren. En de leidsters hebben met 10 kindjes op een groep gewoon niet altijd alles in de gaten. Ik heb het zelf al moeilijk om mijn eigen 3 kindjes allemaal goed in de gaten te houden, laat staan 10. Ik vond/vind het zelf overigens ook erg vervelend als S iemand gebeten heeft, maar ik kan er helaas niets aan veranderen. Ik leg wel uit dat bijten niet leuk is en dat het pijn doet en zeg dat hij wel mag aaien, maar of hij dat al snapt en de link aaien ipv bijten kan leggen betwijfel ik.
pi_156327783
Ik ben retedruk atm maar ik wilde toch even jompelen voor Chanty *O*

Ben benieuwd wanneer Beertje Boaz met zijn 15 kg het een keer gaat snappen :')
Hij vindt wandelen aan twee handjes/aan tafeltjes/aan banken/you name it helemaal het einde .. dus het komt vanzelf wel :Y
  woensdag 23 september 2015 @ 22:36:00 #259
52229 Chanty
pi_156336799
Ik lees nu pas over de vloekende A. van razz _O_ _O- :D

Verder een dikke kus voor razz, kwak, Kursor en Nikki. Razz hopelijk krijg je wat rust in je hoofd en kun je weet wat meer genieten van je zwangerschap. En iedereen die twijfelt over haar kwaliteiten als moeder: niet doen! Niet nodig, iedereen doet het op zijn eigen manier een je merkt vanzelf wat bij jou en je kind past. Ze krijgen echt genoeg liefde en aandacht van jullie :*

Kwak denk dat de loopkar straks een wereld van verschil gaat maken. Lucas is gek op dat ding
O+ Verder speelt hij vooral met zijn toettoet auto's. Hij komt ze nu brengen als hij wil dat je ze aanzet. En de poesjes achtervolgen is ook altijd tof 8-)

Dot wat leuk een roze dotje straks *O*
  woensdag 23 september 2015 @ 22:36:51 #260
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156336830
Lopende L. *G* Gaat gelijk als een speer!
pi_156337183
Jeeeeejjjj! Wat goed Chanty, kijk hem gaan! *O* Niks niet voorzichtig opbouwen, meteen gaaaaan :+

Oh vervelend Blue, hopelijk was het een one-off... hebben de leidsters het wel gezien, als in hoe de situatie was waarin het gebeurde?

En nog een vraag...
SPOILER
  donderdag 24 september 2015 @ 06:19:35 #262
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156342424
quote:
7s.gif Op woensdag 23 september 2015 22:50 schreef Fazzoletti het volgende:
Jeeeeejjjj! Wat goed Chanty, kijk hem gaan! *O* Niks niet voorzichtig opbouwen, meteen gaaaaan :+

Oh vervelend Blue, hopelijk was het een one-off... hebben de leidsters het wel gezien, als in hoe de situatie was waarin het gebeurde?

En nog een vraag...
SPOILER
SPOILER
pi_156342849
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 06:19 schreef GotC het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
  donderdag 24 september 2015 @ 08:27:51 #264
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156342979
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 08:12 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
pi_156343126
Het aanbod van kleding maat 92 voor jongens valt erg tegen. Normaal kochten wij best wel wat bij de Zeeman (met name joggingbroekjes en longsleeves) maar schijnbaar is je kind al een puber bij maat 92. Teksten en plaatjes die allesbehalve kinderlijk zijn.
Gisteren de Next maar weer leeggekocht en ga Carters.com ook maar weer plunderen. Maar hebben jullie nog tips? (H&M, Hema etc allemaal al geprobereerd, zowel online als in de winkel)

SPOILER
pi_156343161
Vandaag om 13:43 heb ik geen dreumes meer maar een peuter. Helaas vandaag aan het werk maar ze heeft vanmorgen al heel enthousiast met de toet toet garage gespeeld.
pi_156343175
Ja irritant he die niet passende teksten op kinderkleding. (Sowieso ben ik geen grote fan van teksten op kleding)
Zara al gekeken? Hoewel ik bij Zara online altijd alles wil hebben maar eenmaal in de winkel hebben ze nauwelijks wat ik wilde/zijn al die dingen uitverkocht. En om een of andere reden bestel ik er nooit online. :')

Jeeeej L daar ga je, gelijk rondrennen :D *G*

M. heeft ook een tijdje kindjes gebeten op het kdv. Heel vervelend maar weinig aan te doen volgens mij. Het heeft een maand of 2 geduurd en was ineens over.

FR Gefeliciteerd met je peuter *O* *O* *O*
pi_156343178
Gefeliciteerd ferrari!!! :*
  donderdag 24 september 2015 @ 08:55:23 #269
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156343196
Alvast gefeliciteerd met je peuter FR! *O*

En exode, herkenbaar :{. Er is gewoon niks echt leuks, wij blijven hangen in Next/Hema/H&M/soms Zara, al is mt 92 kleding nog steeds de baby collectie dus wat jong.
pi_156343292
Van harte F_r *O*
S. 2014
J. 2016
pi_156343377
Gefeliciteerd Ferrari!

Jaaaaa Chanty,wat loopt hij meteen al snel! knap hoor
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_156343422
Thanks meiden voor de bijtherkenning.
De situatie was niet duidelijk.
Wel weet ik dat hij dol is op kindjes en ze ook graag kusjes geeft en vastgrijpt.
Of het dus een onhandig kusje was of gericht weten we niet.
We zullen het maar afwachten.

Fazz even _O_ voor het ene deel van je spoiler (geef mij eens een schop onder m'n hol :o ) en verder ga ik mee in advies van GotC
pi_156343430
Gefeliciteerd Ferrari! *O*

En dank voor de tips Exode :*

Ik wil ook winkelen voor m'n mini :) Dit weekend ga ik weg zonder hem, maar dan hoop ik eigenlijk dat ik eens voor mezelf wat nieuws kan vinden, dat schiet er steeds bij in :+
pi_156343431
Ferrari gefeliciteerd *O*
pi_156343497
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 08:27 schreef GotC het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
pi_156344696
GotC, 86 is echt nog baby en kinderlijk valt me op en 92 ineens zo volwassen. Tenminste bij Hema, H&M en Zeeman. Zara zag ik dit keer ook echt niets wat ons beviel. Sowieso moeten we eens gaan afwisselen met kleur, B draagt 99% van de tijd blauw.

Jassen en schoenen heeft hij nu wel in overvloed overigens en broeken gaan ook makkelijk. Het is met name shirts, truien en longsleeves.

Voor mezelf winkelen? Wat is dat? :D

Oh en sloffentips zijn welkom. Next heeft hele leuke maar allemaal uitverkocht in maat 23, H&M heeft 1 paar die we leuk vinden (blauwe leren met sterren) ook al uitverkocht in 23.

Wel gisteren het wilde, impulsieve plan opgevat om met een vriendin een nacht naar Londen te gaan. Zij is gek op Londen en heeft alleen maar vrienden met kind of onderdeel van een stel. Ze gaat eigenlijk bijna nooit meer weg. En ik vind Londen met dreumes geen goed idee, dus we gaan samen van vrijdagochtend t/m zaterdagavond.

SPOILER
  donderdag 24 september 2015 @ 10:40:39 #277
52229 Chanty
pi_156344884
FR gefeliciteerd met je peuter *O*

Bijten heeft Lucas ook 1 keer op het kdv gedaan en hij is zelf 1 keer gebeten. Ook bijt hij ons soms en beet hij laatst het kindje van een vriendin. Heb de indruk dat het meestal een mislukte kus is, als hij mij een kus komt geven zeg ik vaak ook "niet bijten, kusje geven". Soms is het baldadigheid en een heel enkele keer als hij ons bijt is het omdat hij boos is. Ik vind het met name vervelend als hij andere kindjes bijt maar er is inderdaad niet meer aan te doen dan het steeds corrigeren. Heb meteen toen hij thuis dat kindje beet het kdv gevraagd of zij erop willen letten en hem willen corrigeren mocht het gebeuren. Is tot nu toe dus 1 keer voorgevallen.

Super tof toch Exode :D Maakt toch niet echt uit of je een nachtje weg bent naar Londen of bwvs naar Amsterdam?
pi_156344918
Dat vind ik dus ook Chanty.....maar er was wat teleurstelling en verwondering. Toen zei ik: dan ga je daar toch ook heen met je zus! :D
pi_156345982
Bijten doet S niet, voor zover ik weet. Ze is wel 1x gebeten op het kdv. Tandafdrukken stonden in haar hand.

Ik heb net leuke sloffen voor S gekocht, bij de Intratuin :')

Nu ligt ze in bed. Ik dacht dat ze al sliep, maar ineens begint ze weer te kletsen en te lachen.
Ik vind dat zo schattig O+ O+
  donderdag 24 september 2015 @ 11:35:36 #280
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156346019
Ik heb sloffen voor T. gekregen van m'n schoonmoeder, ze heeft ze bij de Scapino gekocht :)
pi_156346035
Chanty, je hebt officieel een lopend kind! Hoe leuk is dat!

FR gefeliciteerd!

Hier ervaringen met dreumesjes die veel te vroeg wakker worden? Vorige week 2x rond een uur of vijf, afgelopen zondag zat ik om 1 uur snachts met r op de bank en vannacht was het weer 4:50 :O Ik was vannacht niet al te vrolijk en daar heb ik nu best spijt van :/
Ze ligt nu op bed en eigenlijk zou ik ook ff moeten liggen. Maarja, fb, whatsapp en zulks he :')
pi_156346804
Hallo dames :W
ik kom even ongegeneerd een maand na haar verjaardag :P binnenvallen
ga ook weer proberen aan te haken met mijn verse dreumes.

SPOILER
Ze is zo leuk! O+

Wel een handenbindertje, want het klimt, klautert, pulkt, vreet aan/op alles. Alle tanden incl hoektanden zijn door en we hebben een handjevol kiezen. Sinds een week of wat heeft mijn man ontdekt dat (omdat ze nog steeds van 20.00-01.00 gilde/krijste :( 8)7 }:| ) ze echt binnen 20 minuten in slaap valt als je bij haar op de kamer op de stoel gaat zitten met de e-reader/telefoon. Ik durf nog niet helemaal enthousiast te zijn maar ik heb me in een heel jaar niet zo goed gevoeld als de laatste weken *O*
Wat kom je bij zeg als je zonder gedoe je kind op bed kan leggen en zelf ook een beetje kan slapen zonder dat je bang bent voor het volgende drama :')
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_156346988
Wow geppie, wat een mooi meisje heb jij! En welkom.

Scapino en Intratuin had ik nog niet geprobeerd.... :P Binnen loopt hij nu op blote voeten maar als het winter is, zie ik dat niet echt meer zitten. We hebben al wel Falke homesocks voor hem maar die zijn echt bloedheet (hebben we zelf ook). Dus een tussenweg zoals simpele sloffen zijn welkom.
  donderdag 24 september 2015 @ 12:31:33 #284
52229 Chanty
pi_156347133
Ohhh geppie wat is ze mooi O+
En fijn dat het erop lijkt dat naar bed gaan beter gaat!

Sun helaas geen tips. Lucas wordt wel heeeel veel wakker 's nachts maar dan wil hij gewoon de borst.
pi_156347210
Ik maakte net de fout om op de site van Z8 te kijken. Doei geld.

Ik heb ook geen tips Sun, wij hebben wat betreft slapen een luxekind. Misschien toch iets wat dwars zit? Tandjes/kiezen of een leuke sprong?
pi_156347422
geppie je mooie A O+

En wat veel tanden :o
F zit nog maar op 2 ondertanden, 4 boven en 2 kiezen boven.
Zal eerdaags wel meer komen want hij kauwt op alles, billen stuk en hij bijt :')

Ik heb trouwens maat 21,5 pantoffeltjes van Next en die vallen heel groot.
Ben net maar even naar de Prenatal gegaan voor antislip sokjes. Loopt hij toch mooier op dan op schoentjes vind ik.

En hij is het kruipen verleerd :D
Alles gaat nu lopend (rennen is de nieuwe hit) en vanmorgen kropen we achter elkaar aan om de bank om pakkertje te doen. Hij is z'n snelheid kwijt!
pi_156347664
Ik vind die van Next heel leuk Blue! Wij hebben waterschoentjes van Next maat 23 en die zitten perfect (is voor het douchen anders ligt hij steeds om).

Wij doen alleen buiten schoenen aan, verder is het dus op blote voeten. Dan loopt hij het allerbeste en wij lopen zelf thuis ook op blote voeten. We hebben ook nog antislip sokjes van Action bedenk ik me net. Die zijn niet zo dik als die van Falke. Totdat we pantoffels gevonden hebben, kunnen die eventueel.
pi_156347885
Ik heb antislipsokjes omdat hij anders koude voetjes krijgt in huis als hij op blote voetjes loopt.
Nu nog leren dat hij ze aan houdt :D

Deze heb ik van Next

pi_156348055
Ja dieeee Blue, die wilde ik dus maar helaas geen maat 23 meer.
pi_156349435
Ik heb even een vraag aan de mama's die ook een ouder kindje hebben naast de dreumes. Wat doen jullie om te zorgen dat de aandacht tussen oudere kindjes en peuter(s)/dreumes(sen) goed verdeeld wordt? En nog belangrijker, hoe zorg je ervoor dat je kleuter dit ook zo ervaart? Hieronder in de spoiler even een korte uitleg waarom ik deze vraag heb. :|

SPOILER
  donderdag 24 september 2015 @ 14:47:37 #291
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_156349594
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:39 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb even een vraag aan de mama's die ook een ouder kindje hebben naast de dreumes. Wat doen jullie om te zorgen dat de aandacht tussen oudere kindjes en peuter(s)/dreumes(sen) goed verdeeld wordt? En nog belangrijker, hoe zorg je ervoor dat je kleuter dit ook zo ervaart? Hieronder in de spoiler even een korte uitleg waarom ik deze vraag heb. :|

SPOILER
Och Nikki ;(. Wat vervelend dat L. dat zo ervaart zeg! Het klinkt juist inderdaad alsof jullie er alles aan doen om de aandacht goed te verdelen. Dit doen jullie meer dan wij zeg maar. Ik heb helemaal geen tips voor jullie. Als S. slaapt dan speel/knutsel/verf/whatever ik met E, en heel soms gaat ze met een van ons naar de speeltuin om de hoek en we zijn 2 of 3 x een keer alleen met haar op stap geweest. Dat is dus in een jaar tijd :'). Meer 1-op-1 tijd is er eigenlijk niet. Ik heb tot nu toe niet het idee dat ze dat niet leuk vindt/dat ze daar moeite mee heeft. Misschien komt het ook wel omdat E. pas 3 is en zich niet zoveel herinnert (gok ik hoor!) van de tijd dat ze nog alleen was met ons?
pi_156349628
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:39 schreef _NIKKI_ het volgende:

Binnenvaller hier.
SPOILER
Met een meidenkwartet
  donderdag 24 september 2015 @ 15:01:38 #293
52229 Chanty
pi_156349898
Nikki wat naar om te lezen dat L. zich zo voelt ;( Ik heb geen andere kids dus ook geen tips. Maar ik wil je wel een hart onder de riem steken. Als ik het zo lees vind ik dat jullie het enorm goed doen en best veel tijd voor L. vrijmaken. Heb je de arts ook vertelt wat jullie nu zoal doen? Ik vind het een beetje een nare reactie namelijk van de arts, meteen de les lezen zonder te weten wat jullie ondernemen (zo komt het over). Neem aan dat hij anders wel goede tips had hoe jullie de aandacht nog beter kunnen verdelen? (nee vast niet :') ).

Maar dat staat natuurlijk los van dat je begrijpelijkerwijs wel iets wilt doen met L's gevoel. Volgens mij ben je al behoorlijk van de schema's, maar is het een idee om een weekplanning op te hangen en te markeren waar het L. tijd is (dus ook het uurtje 's avonds en de speciale L tijd) en waar het T & S tijd is of gewoon gezinstijd? Misschien ziet ze dan beter wat ze zelf heeft.

Verder goed dat jullie het uitleggen, vraag me echt af of je meer kunt doen of dat dit gewoon iets is waarin ze moet meegroeien. Hoe ouder ze wordt, hoe meer ze zal snappen en hoe minder aandacht de jongens nodig zullen hebben natuurlijk.
pi_156350117
Oh Nikki, wat lastig :*.

Hier kinderen van dezelfde leeftijd (ok, geen tweeling) als jij hebt. Totaal geen herkenning gelukkig. M vindt J haast alleen maar geweldig/lief/leuk. D'r kleine zus is d'r alles. Echt 1-op-1-tijd is volgens mij veel minder dan dat jullie hebben en dan eigenlijk alleen met alledaagse dingen of zwem-/toneelles. Ze is alleen jaloers dat J later naar bed gaat. Verder is ze zelf te druk met vriendinnetjes van school en een vriendje uit de straat (ze logeren zelfs bij elkaar O+) om tijd te hebben iets met ons te doen.

Veel succes met deze tegenstrijdige beleving. :*
pi_156350275
Nikki wat naar dat L zich zo voelt en ook dat jij daardoor naar voelt! :*
Ik heb geen persoonlijke ervaring, zie alleen dat het bij mijn schoonzus en zwager zo ook gaat. Dreumes van 18 maanden, kleuter van bijna 5 jaar. Mijn neefje van bijna 5 doet alles om aandacht te krijgen, treuzelen, gillen, ondeugend doen, smijten met zijn spullen, zijn zusje duwen etc. En dat terwijl zij ook veel 1 op 1 tijd proberen te creeren.
Nee, daar kan je niet veel mee....een hart onder de riem dat je volgens mij niet echt de enige bent daarin.
  donderdag 24 september 2015 @ 15:21:36 #296
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_156350308
Nikki, wat vervelend dat L zich zo voelt. Ziet er inderdaad uit dat jullie er heel goed en veel mee bezig zijn om haar wel die aandacht te geven.

Wat ik bij V merk is dat hij 1-1 aandacht zonder Frans als vanzelfsprekend beschouwd. Hij wordt juist boos en gefrustreerd als hij het idee heeft dat hij altijd de minste aandacht krijgt als Frans er wel is. Dat hij op dat moment altijd als nr 2 wordt weggezet en dat hij pas goed genoeg is als Frans er niet is. Sinds ik ook heel bewust Frans nee zeg en alleen wat met V ga doen terwijl Frans ook aanwezig is, heb ik het gevoel dat hij zich ook weer nr 1 voelt en is het gevoel van de eeuwige ondergeschikte ook minder.

Ik weet niet of dat ook voor L zou kunnen gelden, maar musschien heb je er wat aan.
pi_156351996
Phoe Nikki, lastige situatie. Klinkt wel alsof jullie genoeg tijd voor haar vrijmaken maar L registreert dat niet als zodoende blijkbaar...
Is het een idee om samen met haar een lijstje te maken met dingen die zoj graag alleen met papa en/of mama zou willen doen? Bovenop de L tijd die er al is... misschien dat ze zich dan gehoord voelt...
Sterkte iig

Wij waren net op de kermis met Saar... ze heeft dr ogen uitgekeken, en in de draaimolen was vooral de auto leuk.
Daarna is slaap gevallen met dr nieuwe vriendin. O+

S. 2014
J. 2016
pi_156352591
Nikki wat vervelend dat je je zo voelt en dat L het anders voelt dan jullie het bedoelen.
Jullie doen echt heel veel vind ik, ook met je zusje.
Hoop dat jullie er uitkomen :*

GM gezellig en wat blijft ze netjes zitten! Die van mij was al draaiend denk ik er uit geklommen en eraf gevallen.

Hier net dreumesdrama want ik wilde hem helpen met een bakje gepureerd fruit.
Ik moet het niet wagen de lepel te pakken en naar zijn mond te brengen :(
Woest, huilen zonder tranen, weglopen en terugkomen al mokkend. Nog meer drama, op de grond liggen. Heb hem maar in de stoel gezet met bakje en lepel en kreeg toen een grote glimlach en nu zit hij lekker te knoeien.
Straks met papa onder de douche dus laat maar gaan O+
pi_156352845
Nikki, geen tips hier, maar wel een
:*
pi_156353188
Wat naar voor L dat ze dat zo voelt Nikki. Ik heb geen tips. Geen ervaring. :*

Herkenbaar blue, zelluf doen! :')
pi_156353194
Dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: