SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iemand nog tips tegen een zeehondjesblafhoest? A hoest zichzelf steeds wakker, zo sneu. Ik heb al thijmsiroop gegeven en ik smeer Luuf. Maar misschien is er nog iets dat ik kan doen?
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2015 19:58:38 ]
Primark valt ook nog eens klein vind ik..quote:Op donderdag 17 september 2015 20:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
Leuk Nikki! Zijn ze een beetje creatief?
Ja, ze hadden echt toffe kleding. Nu maar hopen dat het niet al te veel krimpt in de was... Heb dat al vaker gehad met kleding van hun. Zit me net te bedenken dat ik misschien beter een maatje groter had gekocht...
Ik koop shirts van Primark standaard een maat groter, want het valt echt heel klein.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
Leuk Nikki! Zijn ze een beetje creatief?
Ja, ze hadden echt toffe kleding. Nu maar hopen dat het niet al te veel krimpt in de was... Heb dat al vaker gehad met kleding van hun. Zit me net te bedenken dat ik misschien beter een maatje groter had gekocht...
Boks! Ik was 'verliefd' op mijn juf van de kleuterklas en groep drie. Die had blonde krullen in een asymmetrische staart, met van die sjaaltjes in heur haar gestrikt, en blauw gekleurde lenzenquote:Op donderdag 17 september 2015 21:28 schreef Franny_G het volgende:
Mooi verhaal, Sun!.
Ik was vroeger op al mijn juffen en meesters een soort van 'verliefd'. Ik vond school zoo leuk..
. Behalve dan mijn kleuterjuf, daar was ik een beetje bang van. Als ik nu zie hoe I het naar haar zin heeft op het kdv dan hoop ik voor haar dat zij het allemaal net zo leuk blijft vinden als ik destijds.
Primark zit hier heel dichtbij, maar ik vind de kleding er echt niets. Als ik goedkope kdv-kleertjes wil hebben, ga ik altijd naar H&M, dat 3voor2 spul.
Klinkt erg leuk, Nikki, wat ze op het kdv hebben gedaan bij jullie. Hier gingen ze cake bakken, maar die is mislukt..
. Dus dat gaan ze nog eens over doen.
Razz, je lief pluis, wat is het toch een stralend meisje..
Dat doet saar ook dus als het geen standaard fase is, hebben we iig beide een rarequote:Op donderdag 17 september 2015 23:43 schreef Dyre het volgende:
Oei wat eng van dat lepeltje
Wij proberen L zelf met haar lepeltje te laten eten, maar dat gaat eerst alle kanten op en dan pas in haar mond, dus zo komt er 0,0 eten in dat buikjeDus we 'voeren' haar nog en ze mag veel met haar handjes doen.
Ik kan in de Primark nooit slagen voor kleertjes, bij de H&M haal ik wel veel (basics). En niks mis met Zeeman-shirtjes voor bij het KDV
En een welkom nog voor Soes met je dreumes!
En omg: lopen?? Vormenstoof?? Mijn meiske van 14 maanden kan alleen nog maar beuken op de vormenstoof![]()
Lopen doet ze op haar knietjes![]()
De hele huiskamer door. Dan kan ze wel dingen in haar handjes houden, eigenlijk heel slim
Is dat een 'standaard' tussenfase of heb ik een rare?
Hebben ze iig wel gelijk inquote:Op vrijdag 18 september 2015 10:02 schreef BlueEyes het volgende:
Reactie van Nuby gehad over de lepel
Bedankt voor uw bericht.
Dit is een probleem dat wij spijtig genoeg reeds enkele zeldzame keren zijn tegen gekomen.
Dit is word momenteel onderzocht en het is uiteraard de bedoeling dat dit in de toekomst niet meer voorvalt.
Aangezien u uw overige niet beschadigde lepels weggegooid heeft, vermoed ik dat ik u niet kan helpen door u een nieuw exemplaar op te sturen.
Spijtig want een lepel die scheurt is echt een zeer uitzonderlijk geval.
Ingeleid op m'n verjaardag ja hahaquote:Op vrijdag 18 september 2015 21:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wauwwas je aan het bevallen op jouw verjaardag?
Wat een mooi (verlaat) cadeau!
Mooi. Geniet ervan dit weekend. Het is ook allemaal zo bijzonder.quote:Op vrijdag 18 september 2015 21:41 schreef Razztwizzle het volgende:
Zo. De vlaggetjes slingers ballonnen en lampionnetjes hangen. Morgen en zondag vieren we A's 1e verjaardagsfeestje. En nu word ik wél een beetje emotioneel. Morgen komen er lieve vrienden en zondag familie en dan komen ze met ons vieren dat ons meisje 1 jaar is. Nu al. Ze is er toch pas net! Ik lag gisteren nog met een klein warm hoopje baby op m'n borst. En nu roept ze 'mama' als ze me ziet en leest ze me voor uit haar Nijntje boekjes. ("Mama! Die! Nij!). Ik vind het maar bijzonder
.
Dat geloof ik GM! Mijn baas is 2 maandjes geleden vader geworden en een paar weken terug kwam zijn vrouw met de kleine eventjes langs op het werk. Toen ze dat kleine bolletje zo tegen zich aan had... djeeeee ik zat zo weg te zwijmelen. En het viel anderen ook opquote:Op zaterdag 19 september 2015 14:25 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Plassen stampen![]()
Ik ga straks op kraambezoek bij een mini van 6 dagen oud.... ik ga mn eierstokken eruit klapperen denk ik...
Haha nou ik wacht nog ffquote:Op zaterdag 19 september 2015 18:17 schreef Dyre het volgende:
Jaa Gm leuk, weer saampies zwanger![]()
L heeft vandaag haar eerste voorzichtige stapjes gezet![]()
We waren al een tijdje aan het oefenen, van mamma naar pappa lopen en dat ging op zich wel, maar dan viel ze gewoon toevallig 2 stappen de goede kant op
En vandaag was het echt iets wat ik lopen kan noemen. Heel voorzichtig en heel langzaam, maar ze komt vooruit mijn grote meid
Eens kijken hoe zich dat ontwikkeld, want daarna heeft ze weer de hele dag gekropen en op haar knietjes geschuifeld. Het moet niet te moeilijk worden natuurlijk
quote:Op zaterdag 19 september 2015 23:31 schreef Razztwizzle het volgende:
A's favoriete nieuwe geluid is trouwens 'kut'![]()
. Ik verbeter het maar steeds naar 'KAT! Goedzo lieverd! Daar is de kat hè?' En dan kijkt ze me aan van 'Ja hoor mam. Doe normaal.' En brabbelt dan weer vrolijk verder: 'Kutkutkutkut.. KUT kutkutkut'. Oh dear.
Hahahaha!quote:Op zaterdag 19 september 2015 23:31 schreef Razztwizzle het volgende:
. Ik verbeter het maar steeds naar 'KAT! Goedzo lieverd! Daar is de kat hè?' En dan kijkt ze me aan van 'Ja hoor mam. Doe normaal.' En brabbelt dan weer vrolijk verder: 'Kutkutkutkut.. KUT kutkutkut'. Oh dear.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dit kleine stoeltje wel ja... maar ook maar kort en vooral als ze het zelf wil, in de kinderstoel heb ik pas geleden een nieuwe riem gekocht die ook over haar schouders gaat ivm klimmen en uit de stoel donderen....quote:Op zondag 20 september 2015 20:02 schreef Dyre het volgende:
Blijft jullie dreumes gewoon zitten? In een stoel? Zonder vastgegespt te worden? Om een boekje te lezen?
Ik heb echt een stuiterbal
wel heel leuk, dromen over een tweede
Ja maar hij is immers al bijna een peuterquote:Op zondag 20 september 2015 20:47 schreef GotC het volgende:
Wat een mooi meisje is ze toch RazzBijzonder he, die 1e verjaardag? Vond ze de taart nog lekker?
Wat een stuntpiloten hebben jullieT. blijft altijd in z'n eetstoel zitten. Het kleine stoeltje..mwah, soms. Om tv in te kijken
. Ook hebben we nu sinds een tijdje een stoeltje en tafeltje. Dat stoeltje heeft T. bij de koffietafel gezet en daar gaat hij altijd uit z'n beker drinken en fruit eten
Ook zo fijn, hij drinkt nu thuis altijd (met 1 hand
) uit een open beker.
God, een peuterquote:Op zondag 20 september 2015 20:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ja maar hij is immers al bijna een peuterstoere grote!
Hier een klimmerquote:Op zondag 20 september 2015 20:35 schreef Burdie het volgende:
Wat is jullie ervaring met uit bed klimmen? Onze dreumes klimt in het vakantiehuisje ineens uit bed. Het is een wat doorgezakt campingbedje met vrij dikke matras erin, dus
daarbij is er uit klimmen wat gemakkelijker dan thuis (ik koester de hoop dat hij het thuis nog niet kan). Vooralsnog heeft hij het niet gedaan terwijl hij een slaapzakje droeg. Helpt een slaapzakje tegen uit bed klimmen en zo ja, hoe lang (nog)?
En dan, als ze uit bed klimmen? Is het dan slim een laag/lager bedje neer te zetten (de zijkant van het ledikant naar beneden doen) en zijn hele kamer dreumesproof te maken? Help? Ik ben nog niet toe aan en uit bed klimmend kind.
Sowieso, dreumesmeetquote:Op maandag 21 september 2015 08:58 schreef exode het volgende:
Razz, kunnen we geen date tussen onze dreumessen arrangeren? B roept het liefst piemol!En wat een leuke foto's.
quote:Op maandag 21 september 2015 10:22 schreef Butterflower het volgende:
[..]
Sowieso, dreumesmeet![]()
Ik ben voor
Ik kan mijn kind voor die tijd nog wel het woord kak leren denk ik![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leuk de dierentuin Exode! Grappig he hoe in een paar maanden tijd de interesse er wel opeens is. Mooi om te zien![]()
Dat woord kent Saartje alquote:Op maandag 21 september 2015 10:22 schreef Butterflower het volgende:
[..]
Sowieso, dreumesmeet![]()
Ik ben voor
Ik kan mijn kind voor die tijd nog wel het woord kak leren denk ik![]()
Moet jij ons iets vertellen?quote:Op maandag 21 september 2015 11:11 schreef BlueEyes het volgende:
Waarom heb ik trouwens reclame met de vraag of ik lesbisch ben
Voor 1 oktober helemaal niet meerquote:Op maandag 21 september 2015 11:06 schreef GotC het volgende:
Ik gok dat het niet meer lukt voor 15 oktober![]()
.
Hier is opa favoriet, dus dat is ook niet heel flatteusquote:Op maandag 21 september 2015 11:13 schreef BlueEyes het volgende:
F noemt inmiddels alles en iedereen Koe dus die gaat wel schelden
Slofsokken?quote:Op maandag 21 september 2015 11:27 schreef BlueEyes het volgende:
Ik heb mijn oude klompjes ook staan. Gaat alleen nog wel even duren![]()
Hebben jullie nogmeer dingen van vroeger? Vind dat zo leuk te zien bij die ukjes als het van een ouder is geweest
Verkleden is niet F zijn favoriet, petjes en hoedjes en capuchon MOET AF
En sokken moeten uit. Meteen!
Nog even wat op verzinnen want ik wil niet dat hij steeds schoentjes/pantoffels aan heeft en lekker op zijn blote voetjes lopen gaat ook wat minder worden als het kouder wordt
Ach, daar heb je het geboortekaartje/bevalverslag voor toch?quote:Op maandag 21 september 2015 11:27 schreef ferrari_rood het volgende:
Mijn dreumes kent ook geen vieze woorden. Kleuter zegt shit.
Donderdag is ze dreumes af. En help ik weet het tijdstip van geboorte niet meer. Van ean wel maar van sac niet. Slechte moeder.
Omdat je zo veel van me houdtquote:Op maandag 21 september 2015 11:11 schreef BlueEyes het volgende:
Waarom heb ik trouwens reclame met de vraag of ik lesbisch ben
Niks mogen plannen slecht hèquote:Op maandag 21 september 2015 11:37 schreef Tante_Soesa het volgende:
Da's bij mij zo handig. Ze zijn op exact hetzelfde tijdstip geboren
. Heb jij dat niet zo gepland dan FR
![]()
Ja zegquote:Op maandag 21 september 2015 11:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Dat woord kent Saartje al
quote:Op maandag 21 september 2015 14:32 schreef exode het volgende:
Blue, die reclame komt door mij denk ik
Dreumesmeet klinkt leuk! De herfstvakantie (midden Nederland) zijn we denk ik op vakantie. Dus die week kan ik niet.
Ja nog heel graag zelfs!quote:Op maandag 21 september 2015 14:45 schreef Franny_G het volgende:
Herfstvakantie zijn wij ook weg, ja. Zou wel jammer zijn als het samenvalt!
Leuke foto, Moppert. Wel heerlijk is het als ze zo lekker aan het lopen zijn he? Wil hij nog wel in de draagzak/draagdoek?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
De mijne ookquote:Op maandag 21 september 2015 16:22 schreef GotC het volgende:
Ik denk er effe over na. Mijn dreumes kennende ben ik alleen maar achter 'm aan aan het rennen de hele tijd. Hangt dus beetje van de locatie af of wij komen
Plakken we F er aan vast, de 3 musketiers op oorlogspadquote:Op maandag 21 september 2015 16:32 schreef Dot. het volgende:
[..]
De mijne ookDan instrueren we maxi-T gewoon dat ie op mini-T moet letten en worden wij tijdelijke munttheemoeder
En wie zn schuld was datquote:Op maandag 21 september 2015 16:34 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik kom ook graag maar dan wil ik wel een boel van mn nunogbabymamamatties erbij hoor! Want ik heb alle babymeets gemist.
Munt-T-moedersquote:Op maandag 21 september 2015 16:32 schreef Dot. het volgende:
[..]
De mijne ookDan instrueren we maxi-T gewoon dat ie op mini-T moet letten en worden wij tijdelijke munttheemoeder
Wil je Frans nou buiten sluitenquote:Op maandag 21 september 2015 17:12 schreef BlueEyes het volgende:
Trouwens de oktober invasie is ook in oktober dus kunnen die meteen mee.
En T van GotC is gewoon peuter dan
Ja en W ook hoor. Houden wij wel onze eigen meet ofzo.quote:Op maandag 21 september 2015 17:15 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Wil je Frans nou buiten sluiten?
Stomme foetus wel Razz..
Een oktoberinvasie in oktober?!quote:Op maandag 21 september 2015 17:12 schreef BlueEyes het volgende:
Trouwens de oktober invasie is ook in oktober dus kunnen die meteen mee.
En T van GotC is gewoon peuter dan
quote:Op maandag 21 september 2015 17:23 schreef Skittles het volgende:
[..]
Een oktoberinvasie in oktober?!madness!
15 oktober al een dreumes
Je mist ons he.. Geef maar toequote:
quote:Op maandag 21 september 2015 17:06 schreef Skittles het volgende:
[..]
De foetus en de hormonen waar hij voor zorgt![]()
quote:Op maandag 21 september 2015 17:35 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]Dank Skittles. Jou wil ik wel meeten.
Away lekker niet.
Als ik ga, wil ik je eventueel wel oppikken hoor.quote:Op maandag 21 september 2015 15:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
T enige wat ik belangrijk vind is dat de locatie goed bereikbaar is met OV...
Een dreumesmeet zonder dreumessen is als Bassie zonder Adriaanquote:Op maandag 21 september 2015 17:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Als ik ga, wil ik je eventueel wel oppikken hoor.
Alleen kunnen er dan geen kinderwagens mee bedenk ik me net.
Of ist een meet zonder de dreumesjes?
Ja, zoiets dacht ik alquote:Op maandag 21 september 2015 18:11 schreef Butterflower het volgende:
[..]
Een dreumesmeet zonder dreumessen is als Bassie zonder Adriaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 21 september 2015 18:49 schreef GotC het volgende:
Noh, even spammen met m'n appel-vreterWat een guitig ventje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 21 september 2015 19:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
Pfoeeee een duur ritje monkeytown... Ben geflitst met 9 km te hard![]()
Binnenkort eentje hier in de buurt
Oh en Nora vind het zo gaaf als ik (of vriend) achter haar aan kruip en roep IK GA JOU PAKKUUUUUUHHHHHInclusief gegrom
Dan volgt er vaak een IEEEEEEEEHHHHHH
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Oktober Invasie. Het klinkt onheilspellend..
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Coffee Corazon (google maar even), ik moet alleen even kijken met hoeveel mensen/kinderen je daar terecht kunt. Er is ook speelgoed en alles, en hartje binnenstadquote:Op maandag 21 september 2015 16:26 schreef Butterflower het volgende:
En 7 november?
Welke locatie heb je in gedachten Burd?
[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2015 20:44:52 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Hier ook. De enige link die ik heb kunnen leggen bij tandjes is luieruitslag.quote:Op maandag 21 september 2015 21:27 schreef _NIKKI_ het volgende:
De link zure poep en tandjes heb ik hier nooit echt kunnen leggen. Er was wel zure poep, maar dat was er ook zonder de combi met tandjes.
Kwijlen deden ze allemaal wel en verhoging door tandjes herken ik vooral van L. L was en is veel gevoeliger voor koorts dan T en S. Anyway, bewezen of niet, ik denk wel dat er echt een link is tussen zure poep, koorts en/of kwijlen en tandjes. Of wij ouders verzinnen gewoon iets als tandjes om bepaalde zaken die minder leuk voor ons kind zijn een doel te geven zodat het minder erg is voor ons kind, dat kan natuurlijk ook.
quote:Op maandag 21 september 2015 21:31 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Razz![]()
Tot vorige week was de combi; tanden en zure poep voor mij ook een hoax... Tot ze kiezen kreeg...![]()
Ik kwam even trots mn klimgeitje laten zien.
[ link | afbeelding ]
Nee, we hebben nog geen fiets met zitje (en met mijn overgewicht is dat ook een beetje lastig momenteel, ik ben aan het afvallen om dat soort dingen weer te kunnen gaan doen).quote:Op dinsdag 22 september 2015 10:39 schreef Fazzoletti het volgende:
Fiets je wel eens Kwak? Ik fietste vaak naar een cafeetje waar er iets te spelen was voor hem, of ik nam speelgoed voor hem mee. Ben je er zelf ook even uit![]()
Laat je hem buiten ook op de grond spelen of vind je dat vervelend? Ik deed dat altijd wel (in de tuin/speeltuin) en F vond dat altijd heel leukdat z'n kleding dan vies werd soit
Niet zo veel over nadenken. Dit kan je heus wel alleen!quote:Op dinsdag 22 september 2015 10:46 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Nee, we hebben nog geen fiets met zitje (en met mijn overgewicht is dat ook een beetje lastig momenteel, ik ben aan het afvallen om dat soort dingen weer te kunnen gaan doen).
Ik zou hem idd buiten ook kunnen laten rondkruipen, als het droog is, msar vraag me dan af wat hij kan in zo'n speeltuintje. We hebben thuis nog niks aan de tuin gedaan en ook nog geen zandbak.
Merk dat ik in de staat waar ik nu in ben ook erg opzie tegen in mijn eentje de deur uit met hem. Van t weekend maar inhalen met J erbij eerst eens... Voel me soms ineens een beetje een slechte moeder omdat ik "nog niet zo ver" ben dat ik hem voldoende kan stimuleren als bijna dreumes ofzo![]()
Bij al die "even" dingen die je opnoemt merk ik dat ik denk 'pfoe'quote:Op dinsdag 22 september 2015 10:48 schreef Butterflower het volgende:
Ik wandel altijd veel op mijn dagen thuis. Of we gaan een stukje fietsen. Even naar de kinderboerderij. Even naar de stad. Even langs m'n zus of moeder.
En natuurlijk ons dagelijkse uitje naar de supermarkt![]()
Verder tussen de slaapjes door lekker op de bank hangen. Tv kijken en boekjes lezen.
Met alles +1 Net eventjes boodschappen wezen doen met de auto. Zitten in een winkelwagentje is de bomquote:Op dinsdag 22 september 2015 10:48 schreef Butterflower het volgende:
Ik wandel altijd veel op mijn dagen thuis. Of we gaan een stukje fietsen. Even naar de kinderboerderij. Even naar de stad. Even langs m'n zus of moeder.
En natuurlijk ons dagelijkse uitje naar de supermarkt![]()
Verder tussen de slaapjes door lekker op de bank hangen. Tv kijken en boekjes lezen.
Bouwt jouw dreumes al?? Die van mij smijt de blokken vooral door de kamer...quote:Op dinsdag 22 september 2015 11:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Kwak wat is dat snel gegaan!!! Ik weet je buikfoto's me nog goed te herinnerenJe was prachtig zwanger.
Misschien nog een tip voor binnenshuis: megablocks? Samen iets bouwen?
quote:Op dinsdag 22 september 2015 11:45 schreef Fazzoletti het volgende:
Even wat anders; We zitten nu thuis in een knuffel en kusfaseEcht zo heerlijk, zo'n natte open mond met snotneus dat perse op jouw mond gedrukt moet worden
![]()
![]()
Met het knuffelen legt hij dan zo z'n hoofd op m'n schouder, echt te lief
Jamaar het is ook niet de bedoeling dat dreumes hele kastelen bouwt of picasso's tekent, het gaat om het samenzijn toch?quote:Op dinsdag 22 september 2015 11:56 schreef Hilmo het volgende:
Jullie ideeën zijn leuk, maar klinken zo makkelijk. Samen tekenen, samen bouwen met duplo (staat gelijk aan meteen de boel omgooien, weggooien, afbreken), samen boekje lezen (oke dat laatste gaat nog wel maar is vooral dat hij bladzijden wil omslaan. Daadwerkelijk wat voorlezen zit er niet in, ondanks leuke geluidjes.)
Steentjes in een bakje doen, zou gelijk staan aan opeten... Het is hier nogal van het ruige op het moment. Al probeert hij voorzichtig iets met de vormenstoof! De oudpapierbak omgooien en een doos met keukengerei is nog het mooiste.
Aahw knuffelfaseKrijgen jongens dat ook?
En Saar aan het klimmen haha![]()
![]()
De stenen-opeet-fase zijn we hier inderdaad wel voorbij. Afgezien van af en toe een kattebrokje in z'n mond gaat het best goedquote:Op dinsdag 22 september 2015 11:56 schreef Hilmo het volgende:
Jullie ideeën zijn leuk, maar klinken zo makkelijk. Samen tekenen, samen bouwen met duplo (staat gelijk aan meteen de boel omgooien, weggooien, afbreken), samen boekje lezen (oke dat laatste gaat nog wel maar is vooral dat hij bladzijden wil omslaan. Daadwerkelijk wat voorlezen zit er niet in, ondanks leuke geluidjes.)
Steentjes in een bakje doen, zou gelijk staan aan opeten... Het is hier nogal van het ruige op het moment. Al probeert hij voorzichtig iets met de vormenstoof! De oudpapierbak omgooien en een doos met keukengerei is nog het mooiste.
Aahw knuffelfaseKrijgen jongens dat ook?
En Saar aan het klimmen haha![]()
![]()
Js vindt ook alleen het oceanium nog leuk hoorquote:Op dinsdag 22 september 2015 12:10 schreef kwakz0r het volgende:
De snotkusjes gaan hier nog vooral op mijn kleren
Blijdorp zijn we in augustus geweest, vond ie nog weinig aan. Wel mensen bekeken maar niet exht interesse in de dieren.
Ik ga ook eens uitzoeken wanneer de bieb in de wijk open is en waar en hoe het zit met de hoofdbieb. Maken we daar ook een keer een uitje van.
Vandaag hoef ik van mezelf niks, meneer slaapt net na veel geharrewar en gepiep dus als hij wakker is zie ik wel of ik zin heb om een boodschap te doen.
Ja ik heb het formuliertje. Die moet ik dus nog gaan inleverenquote:Op dinsdag 22 september 2015 12:48 schreef Loj het volgende:
[..]
Js vindt ook alleen het oceanium nog leuk hoor
Vissen kijken! (Jammer genoeg roept mijn peuter op het moment: nee geen vissen, vissen saai)
En echt, bieb is mijn favoriete herfst/winteruitje![]()
Ken je boekstart?![]()
En dan voor mezelf ook wat leuks meenemen, ik probeer tegenwoordig 's avonds weer in een boek te duiken ipv Netflix
Wij hebben het speelkleed van Ikea en het gaat best goed daaropquote:Op dinsdag 22 september 2015 13:23 schreef exode het volgende:
Vraagje voor de mama's met een dreumes die met auto's spelen:
Hebben jullie iets van een autobaan, wegenplaten ofzo? B vindt alles auto's in zijn autobak nu erg leuk. Hij gaat er de hele kamer mee door. Dat de vloer vol met krassen komt, tja, dat is dan maar zo, maar misschien is het voor hem wel leuker als er een 'weg' ligt voor hem. Maar ik vraag me af of dreumessen zich zo laten inkaderen?
Ik vind dit er allemaal zo leuk uitzien:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jij denkt dat een dreumes zich wat gaat aantrekken van zo'n lijn/parcours?quote:Op dinsdag 22 september 2015 13:23 schreef exode het volgende:
Vraagje voor de mama's met een dreumes die met auto's spelen:
Hebben jullie iets van een autobaan, wegenplaten ofzo? B vindt alles auto's in zijn autobak nu erg leuk. Hij gaat er de hele kamer mee door. Dat de vloer vol met krassen komt, tja, dat is dan maar zo, maar misschien is het voor hem wel leuker als er een 'weg' ligt voor hem. Maar ik vraag me af of dreumessen zich zo laten inkaderen?
Ik vind dit er allemaal zo leuk uitzien:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een garage is denk ik wel leuk voor deze leeftijd, de plaatjes die ik hierboven zie meer voor 3+quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:25 schreef exode het volgende:
Laat mij in die illusie BurdieMaar dat is dus wat ik me ook afvraag. Het ziet er allemaal zo leuk uit, maar ik denk dat het meer voor mezelf is dan voor B.
Alhoewel de garage van Duplo blokken gisteren wel in de smaak viel.
Ja ik vind nieuwe dingen kopen nu ook een beetje meh, met de verjaardag aanstaande. Dus ik koop wel iets van wasco en papier en geef m verder wel de plastic bakken en pollepels uit de keuken enzo. Goed idee!quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:48 schreef Burdie het volgende:
Oh en kwak, ik vond het qua spelen zo rond 11 maanden echt een tot moment, kuiken voelde zich duidelijk te groot voor veel van zijn babyspeelgoed, maar was echt nog te jong voor wat groter spul en ik had ook weinig puf om vlak voor zijn verjaardag nog wat nieuws te kopen. Hij vermaakte zich toen nog wel het meest met (stapel)bakjes en kleine pannetjes (IKEA). Zo'n babyrollator was toen ook een enorme hit net als blokken, een eenvoudige vormenstoof en auto's.
Verder gewoon lekker naar buiten gaan als het weer er naar is, en tekenen kan idd ook al met die leeftijd, reuze interessant.
Wat tof!quote:Op dinsdag 22 september 2015 15:23 schreef Dot. het volgende:
Die Fisher Price garage hebben mijn ouders, maar de Ikea garage vindt ie veel leuker. Daar passen ook grotere auto's in, want die is ruimer. En hij heeft een glijbaan. En verder is de stoelleuning of het been van mama ook een goede weg![]()
Maar kwak, als hij toch lekker speelt thuis dan hoef je toch ook helemaal niet op stap? Is voor hem misschien ook lekker om een dagje thuis te rommelen met mama![]()
Ik heb net heel hard geshopt en ook voor het eerst wat roze gekocht, want Stip krijgt een zusje!
Heel erg ja! Ik vind alle kleertjes ook truttigquote:Op dinsdag 22 september 2015 15:25 schreef Burdie het volgende:
Hee leuk Doteven wennen denk ik, ofnie?
Mooi gezegd.quote:Op dinsdag 22 september 2015 12:10 schreef BlueEyes het volgende:
Doe je eigen dingen als mama maar wees niet de mama die je denkt dat je 'moet' zijn omdat je dat zo denkt te zien van anderen.
En wees vooral niet te hard voor jezelf
Heb jij al hulp in je omgeving?quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:43 schreef Kursor het volgende:
[..]
Mooi gezegd.
Als je om deze zinnen moet huilen, ben je zeker al wat stappen te ver he?
Bweh! Voel me steeds verder wegglijden en probeer met alle macht overeind te blijven. Mezelf ontspannen lukt helemaal niet meer. Alles is een opgave, dus herken me wel in wat Kwak zegt. Zou gewoon graag een leuke mama zijn voor m'n meiden![]()
De meet zie ik tegen die tijd wel. Durf me daar niet op vast te leggen; weer iets dat 'moet' en spannend is erbij.
Sterkte Kwak en ook voor Razz.
Doteen meisje
Hahaha dit idd (gelukkig nog? minus het slaan en schoppen)!quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:52 schreef Mabawa. het volgende:
Huilen en gillen voor 5 seconden, dat is een dreumes. Bereid je maar voor op (bijna-)peuterbuien!
Schreeuwen, krijsen, met spullen gooien en over de grond rollend schoppen en slaan is wat het gaat worden.![]()
Heel goed!quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:35 schreef kwakz0r het volgende:
Melba heeft na jullie tips vandaag lekker met de pollepel en een pan en twee kommen gespeeldhelemaal blij, mijn kleine drummer!
quote:Op dinsdag 22 september 2015 15:23 schreef Dot. het volgende:
Ik heb net heel hard geshopt en ook voor het eerst wat roze gekocht, want Stip krijgt een zusje!
Met spullen gooien uit nijd doet de ookquote:Op dinsdag 22 september 2015 20:52 schreef Mabawa. het volgende:
Huilen en gillen voor 5 seconden, dat is een dreumes. Bereid je maar voor op (bijna-)peuterbuien!
Schreeuwen, krijsen, met spullen gooien en over de grond rollend schoppen en slaan is wat het gaat worden.![]()
Nee, alhoewel daar wel ruimte voor is, toch? He klopt wat mij betreft wel, maar dat doe ik bewust omdat ik niet in zo'n gevoel wil blijven hangen. In het begin, de eerste maanden na de geboorte, kon ik me in mijn hoofd zo druk maken over allerlei momenten waarop ik misschien anders en wellicht beter had kunnen handelen richting I. Om dat te stoppen, ben ik voor mezelf direct een punt achter die momenten gaan zetten dat het voor mijn gevoel niet lekker ging. Oké, dat was dat, niet het einde van de wereld, en inderdaad: morgen weer een dag. De focus op wat wel allemaal goed en leuk gaat, helpt mij heel erg.quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:35 schreef BlueEyes het volgende:
En al die mooie leuke verhalen van iedereen hier.
Geloof me, ik denk niet dat we allemaal onze baalmomentjes hier neerzetten.
Zo zie ik het ook ja, mooi toch dat je jezelf steeds zo kunt ontwikkelen en verder groeien als vrouw &moeder. Het heeft me ook echt wel veranderd als persoon, ik vind mezelf milder geworden en kan me veel beter inleven in anderen dan ik voorheen kon. (of is dit gewoon omdat je als moeder nu eenmaal niet meer zo egocentrisch kunt zijnquote:Op dinsdag 22 september 2015 21:53 schreef Franny_G het volgende:
Moeder zijn is niet iets statisch, je vindt jezelf elke keer weer opnieuw uit als moeder, en dat komt ook omdat je kind voortdurend verandert. Zo zie ik het tenminste. Ik weet wel zo ongeveer wat voor moeder ik nu ben, maar hoe ik zal zijn als I een paar jaar ouder is en er weer allemaal nieuwe opvoedkundige uitdagingen liggen, geen idee.
quote:Op woensdag 23 september 2015 22:50 schreef Fazzoletti het volgende:
Jeeeeejjjj! Wat goed Chanty, kijk hem gaan!Niks niet voorzichtig opbouwen, meteen gaaaaan
![]()
Oh vervelend Blue, hopelijk was het een one-off... hebben de leidsters het wel gezien, als in hoe de situatie was waarin het gebeurde?
En nog een vraag...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 24 september 2015 06:19 schreef GotC het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 24 september 2015 08:12 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 24 september 2015 08:27 schreef GotC het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze is zo leuk!![]()
Wel een handenbindertje, want het klimt, klautert, pulkt, vreet aan/op alles. Alle tanden incl hoektanden zijn door en we hebben een handjevol kiezen. Sinds een week of wat heeft mijn man ontdekt dat (omdat ze nog steeds van 20.00-01.00 gilde/krijste![]()
![]()
) ze echt binnen 20 minuten in slaap valt als je bij haar op de kamer op de stoel gaat zitten met de e-reader/telefoon. Ik durf nog niet helemaal enthousiast te zijn maar ik heb me in een heel jaar niet zo goed gevoeld als de laatste weken
![]()
Wat kom je bij zeg als je zonder gedoe je kind op bed kan leggen en zelf ook een beetje kan slapen zonder dat je bang bent voor het volgende drama
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
quote:Op donderdag 24 september 2015 14:39 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb even een vraag aan de mama's die ook een ouder kindje hebben naast de dreumes. Wat doen jullie om te zorgen dat de aandacht tussen oudere kindjes en peuter(s)/dreumes(sen) goed verdeeld wordt? En nog belangrijker, hoe zorg je ervoor dat je kleuter dit ook zo ervaart? Hieronder in de spoiler even een korte uitleg waarom ik deze vraag heb. :|Och NikkiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Wat vervelend dat L. dat zo ervaart zeg! Het klinkt juist inderdaad alsof jullie er alles aan doen om de aandacht goed te verdelen. Dit doen jullie meer dan wij zeg maar. Ik heb helemaal geen tips voor jullie. Als S. slaapt dan speel/knutsel/verf/whatever ik met E, en heel soms gaat ze met een van ons naar de speeltuin om de hoek en we zijn 2 of 3 x een keer alleen met haar op stap geweest. Dat is dus in een jaar tijd
. Meer 1-op-1 tijd is er eigenlijk niet. Ik heb tot nu toe niet het idee dat ze dat niet leuk vindt/dat ze daar moeite mee heeft. Misschien komt het ook wel omdat E. pas 3 is en zich niet zoveel herinnert (gok ik hoor!) van de tijd dat ze nog alleen was met ons?
Binnenvaller hier.quote:Op donderdag 24 september 2015 14:39 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb even een vraag aan de mama's die ook een ouder kindje hebben naast de dreumes. Wat doen jullie om te zorgen dat de aandacht tussen oudere kindjes en peuter(s)/dreumes(sen) goed verdeeld wordt? En nog belangrijker, hoe zorg je ervoor dat je kleuter dit ook zo ervaart? Hieronder in de spoiler even een korte uitleg waarom ik deze vraag heb. :|
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een meidenkwartet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |