Hier ook. De enige link die ik heb kunnen leggen bij tandjes is luieruitslag.quote:Op maandag 21 september 2015 21:27 schreef _NIKKI_ het volgende:
De link zure poep en tandjes heb ik hier nooit echt kunnen leggen. Er was wel zure poep, maar dat was er ook zonder de combi met tandjes.
Kwijlen deden ze allemaal wel en verhoging door tandjes herken ik vooral van L. L was en is veel gevoeliger voor koorts dan T en S. Anyway, bewezen of niet, ik denk wel dat er echt een link is tussen zure poep, koorts en/of kwijlen en tandjes. Of wij ouders verzinnen gewoon iets als tandjes om bepaalde zaken die minder leuk voor ons kind zijn een doel te geven zodat het minder erg is voor ons kind, dat kan natuurlijk ook.
quote:Op maandag 21 september 2015 21:31 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Razz![]()
Tot vorige week was de combi; tanden en zure poep voor mij ook een hoax... Tot ze kiezen kreeg...![]()
Ik kwam even trots mn klimgeitje laten zien.
[ link | afbeelding ]
Nee, we hebben nog geen fiets met zitje (en met mijn overgewicht is dat ook een beetje lastig momenteel, ik ben aan het afvallen om dat soort dingen weer te kunnen gaan doen).quote:Op dinsdag 22 september 2015 10:39 schreef Fazzoletti het volgende:
Fiets je wel eens Kwak? Ik fietste vaak naar een cafeetje waar er iets te spelen was voor hem, of ik nam speelgoed voor hem mee. Ben je er zelf ook even uit![]()
Laat je hem buiten ook op de grond spelen of vind je dat vervelend? Ik deed dat altijd wel (in de tuin/speeltuin) en F vond dat altijd heel leukdat z'n kleding dan vies werd soit
Niet zo veel over nadenken. Dit kan je heus wel alleen!quote:Op dinsdag 22 september 2015 10:46 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Nee, we hebben nog geen fiets met zitje (en met mijn overgewicht is dat ook een beetje lastig momenteel, ik ben aan het afvallen om dat soort dingen weer te kunnen gaan doen).
Ik zou hem idd buiten ook kunnen laten rondkruipen, als het droog is, msar vraag me dan af wat hij kan in zo'n speeltuintje. We hebben thuis nog niks aan de tuin gedaan en ook nog geen zandbak.
Merk dat ik in de staat waar ik nu in ben ook erg opzie tegen in mijn eentje de deur uit met hem. Van t weekend maar inhalen met J erbij eerst eens... Voel me soms ineens een beetje een slechte moeder omdat ik "nog niet zo ver" ben dat ik hem voldoende kan stimuleren als bijna dreumes ofzo![]()
Bij al die "even" dingen die je opnoemt merk ik dat ik denk 'pfoe'quote:Op dinsdag 22 september 2015 10:48 schreef Butterflower het volgende:
Ik wandel altijd veel op mijn dagen thuis. Of we gaan een stukje fietsen. Even naar de kinderboerderij. Even naar de stad. Even langs m'n zus of moeder.
En natuurlijk ons dagelijkse uitje naar de supermarkt![]()
Verder tussen de slaapjes door lekker op de bank hangen. Tv kijken en boekjes lezen.
Met alles +1 Net eventjes boodschappen wezen doen met de auto. Zitten in een winkelwagentje is de bomquote:Op dinsdag 22 september 2015 10:48 schreef Butterflower het volgende:
Ik wandel altijd veel op mijn dagen thuis. Of we gaan een stukje fietsen. Even naar de kinderboerderij. Even naar de stad. Even langs m'n zus of moeder.
En natuurlijk ons dagelijkse uitje naar de supermarkt![]()
Verder tussen de slaapjes door lekker op de bank hangen. Tv kijken en boekjes lezen.
Bouwt jouw dreumes al?? Die van mij smijt de blokken vooral door de kamer...quote:Op dinsdag 22 september 2015 11:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Kwak wat is dat snel gegaan!!! Ik weet je buikfoto's me nog goed te herinnerenJe was prachtig zwanger.
Misschien nog een tip voor binnenshuis: megablocks? Samen iets bouwen?
quote:Op dinsdag 22 september 2015 11:45 schreef Fazzoletti het volgende:
Even wat anders; We zitten nu thuis in een knuffel en kusfaseEcht zo heerlijk, zo'n natte open mond met snotneus dat perse op jouw mond gedrukt moet worden
![]()
![]()
Met het knuffelen legt hij dan zo z'n hoofd op m'n schouder, echt te lief
Jamaar het is ook niet de bedoeling dat dreumes hele kastelen bouwt of picasso's tekent, het gaat om het samenzijn toch?quote:Op dinsdag 22 september 2015 11:56 schreef Hilmo het volgende:
Jullie ideeën zijn leuk, maar klinken zo makkelijk. Samen tekenen, samen bouwen met duplo (staat gelijk aan meteen de boel omgooien, weggooien, afbreken), samen boekje lezen (oke dat laatste gaat nog wel maar is vooral dat hij bladzijden wil omslaan. Daadwerkelijk wat voorlezen zit er niet in, ondanks leuke geluidjes.)
Steentjes in een bakje doen, zou gelijk staan aan opeten... Het is hier nogal van het ruige op het moment. Al probeert hij voorzichtig iets met de vormenstoof! De oudpapierbak omgooien en een doos met keukengerei is nog het mooiste.
Aahw knuffelfaseKrijgen jongens dat ook?
En Saar aan het klimmen haha![]()
![]()
De stenen-opeet-fase zijn we hier inderdaad wel voorbij. Afgezien van af en toe een kattebrokje in z'n mond gaat het best goedquote:Op dinsdag 22 september 2015 11:56 schreef Hilmo het volgende:
Jullie ideeën zijn leuk, maar klinken zo makkelijk. Samen tekenen, samen bouwen met duplo (staat gelijk aan meteen de boel omgooien, weggooien, afbreken), samen boekje lezen (oke dat laatste gaat nog wel maar is vooral dat hij bladzijden wil omslaan. Daadwerkelijk wat voorlezen zit er niet in, ondanks leuke geluidjes.)
Steentjes in een bakje doen, zou gelijk staan aan opeten... Het is hier nogal van het ruige op het moment. Al probeert hij voorzichtig iets met de vormenstoof! De oudpapierbak omgooien en een doos met keukengerei is nog het mooiste.
Aahw knuffelfaseKrijgen jongens dat ook?
En Saar aan het klimmen haha![]()
![]()
Js vindt ook alleen het oceanium nog leuk hoorquote:Op dinsdag 22 september 2015 12:10 schreef kwakz0r het volgende:
De snotkusjes gaan hier nog vooral op mijn kleren
Blijdorp zijn we in augustus geweest, vond ie nog weinig aan. Wel mensen bekeken maar niet exht interesse in de dieren.
Ik ga ook eens uitzoeken wanneer de bieb in de wijk open is en waar en hoe het zit met de hoofdbieb. Maken we daar ook een keer een uitje van.
Vandaag hoef ik van mezelf niks, meneer slaapt net na veel geharrewar en gepiep dus als hij wakker is zie ik wel of ik zin heb om een boodschap te doen.
Ja ik heb het formuliertje. Die moet ik dus nog gaan inleverenquote:Op dinsdag 22 september 2015 12:48 schreef Loj het volgende:
[..]
Js vindt ook alleen het oceanium nog leuk hoor
Vissen kijken! (Jammer genoeg roept mijn peuter op het moment: nee geen vissen, vissen saai)
En echt, bieb is mijn favoriete herfst/winteruitje![]()
Ken je boekstart?![]()
En dan voor mezelf ook wat leuks meenemen, ik probeer tegenwoordig 's avonds weer in een boek te duiken ipv Netflix
Wij hebben het speelkleed van Ikea en het gaat best goed daaropquote:Op dinsdag 22 september 2015 13:23 schreef exode het volgende:
Vraagje voor de mama's met een dreumes die met auto's spelen:
Hebben jullie iets van een autobaan, wegenplaten ofzo? B vindt alles auto's in zijn autobak nu erg leuk. Hij gaat er de hele kamer mee door. Dat de vloer vol met krassen komt, tja, dat is dan maar zo, maar misschien is het voor hem wel leuker als er een 'weg' ligt voor hem. Maar ik vraag me af of dreumessen zich zo laten inkaderen?
Ik vind dit er allemaal zo leuk uitzien:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jij denkt dat een dreumes zich wat gaat aantrekken van zo'n lijn/parcours?quote:Op dinsdag 22 september 2015 13:23 schreef exode het volgende:
Vraagje voor de mama's met een dreumes die met auto's spelen:
Hebben jullie iets van een autobaan, wegenplaten ofzo? B vindt alles auto's in zijn autobak nu erg leuk. Hij gaat er de hele kamer mee door. Dat de vloer vol met krassen komt, tja, dat is dan maar zo, maar misschien is het voor hem wel leuker als er een 'weg' ligt voor hem. Maar ik vraag me af of dreumessen zich zo laten inkaderen?
Ik vind dit er allemaal zo leuk uitzien:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een garage is denk ik wel leuk voor deze leeftijd, de plaatjes die ik hierboven zie meer voor 3+quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:25 schreef exode het volgende:
Laat mij in die illusie BurdieMaar dat is dus wat ik me ook afvraag. Het ziet er allemaal zo leuk uit, maar ik denk dat het meer voor mezelf is dan voor B.
Alhoewel de garage van Duplo blokken gisteren wel in de smaak viel.
Ja ik vind nieuwe dingen kopen nu ook een beetje meh, met de verjaardag aanstaande. Dus ik koop wel iets van wasco en papier en geef m verder wel de plastic bakken en pollepels uit de keuken enzo. Goed idee!quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:48 schreef Burdie het volgende:
Oh en kwak, ik vond het qua spelen zo rond 11 maanden echt een tot moment, kuiken voelde zich duidelijk te groot voor veel van zijn babyspeelgoed, maar was echt nog te jong voor wat groter spul en ik had ook weinig puf om vlak voor zijn verjaardag nog wat nieuws te kopen. Hij vermaakte zich toen nog wel het meest met (stapel)bakjes en kleine pannetjes (IKEA). Zo'n babyrollator was toen ook een enorme hit net als blokken, een eenvoudige vormenstoof en auto's.
Verder gewoon lekker naar buiten gaan als het weer er naar is, en tekenen kan idd ook al met die leeftijd, reuze interessant.
Wat tof!quote:Op dinsdag 22 september 2015 15:23 schreef Dot. het volgende:
Die Fisher Price garage hebben mijn ouders, maar de Ikea garage vindt ie veel leuker. Daar passen ook grotere auto's in, want die is ruimer. En hij heeft een glijbaan. En verder is de stoelleuning of het been van mama ook een goede weg![]()
Maar kwak, als hij toch lekker speelt thuis dan hoef je toch ook helemaal niet op stap? Is voor hem misschien ook lekker om een dagje thuis te rommelen met mama![]()
Ik heb net heel hard geshopt en ook voor het eerst wat roze gekocht, want Stip krijgt een zusje!
Heel erg ja! Ik vind alle kleertjes ook truttigquote:Op dinsdag 22 september 2015 15:25 schreef Burdie het volgende:
Hee leuk Doteven wennen denk ik, ofnie?
Mooi gezegd.quote:Op dinsdag 22 september 2015 12:10 schreef BlueEyes het volgende:
Doe je eigen dingen als mama maar wees niet de mama die je denkt dat je 'moet' zijn omdat je dat zo denkt te zien van anderen.
En wees vooral niet te hard voor jezelf
Heb jij al hulp in je omgeving?quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:43 schreef Kursor het volgende:
[..]
Mooi gezegd.
Als je om deze zinnen moet huilen, ben je zeker al wat stappen te ver he?
Bweh! Voel me steeds verder wegglijden en probeer met alle macht overeind te blijven. Mezelf ontspannen lukt helemaal niet meer. Alles is een opgave, dus herken me wel in wat Kwak zegt. Zou gewoon graag een leuke mama zijn voor m'n meiden![]()
De meet zie ik tegen die tijd wel. Durf me daar niet op vast te leggen; weer iets dat 'moet' en spannend is erbij.
Sterkte Kwak en ook voor Razz.
Doteen meisje
Hahaha dit idd (gelukkig nog? minus het slaan en schoppen)!quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:52 schreef Mabawa. het volgende:
Huilen en gillen voor 5 seconden, dat is een dreumes. Bereid je maar voor op (bijna-)peuterbuien!
Schreeuwen, krijsen, met spullen gooien en over de grond rollend schoppen en slaan is wat het gaat worden.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |