Graag! Niets wat er op lijkt. Morgenvroeg moet de Duutser een belangrijke test maken, dus eigenlijk ook liever na morgenmiddag...quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:58 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Nee, iemand uit, ga eens bevallen Jagar
Mnou, goeie kans dat dan nog wel lukt danquote:Op dinsdag 15 september 2015 21:03 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Graag! Niets wat er op lijkt. Morgenvroeg moet de Duutser een belangrijke test maken, dus eigenlijk ook liever na morgenmiddag...
ik voel me soms net een tikkende tijdbom die elk moment kan ontploffen...quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:05 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Mnou, goeie kans dat dan nog wel lukt danSpannend hoor! Ik vond het na 40w wel gek, dat wachten.
Vond ik toen ook heel gek ja. Die grote dag gaat gewoon voorbij.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:05 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Mnou, goeie kans dat dan nog wel lukt danSpannend hoor! Ik vond het na 40w wel gek, dat wachten.
Dat zou ik echt zo'n goede feature vinden. Dat je ineens POEFKLABOEM met veel glitters en confetti en muziek enzo een baby in je armen hebt. Zonder enige schade. Sims-style. "WHOOSH"-KIJKEENWIEGJE-ERZITEENBABYIN-JEUJquote:Op dinsdag 15 september 2015 21:17 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik voel me soms net een tikkende tijdbom die elk moment kan ontploffen...
ja, dat lijkt me wel wat inderdaad!quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:20 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Dat zou ik echt zo'n goede feature vinden. Dat je ineens POEFKLABOEM met veel glitters en confetti en muziek enzo een baby in je armen hebt. Zonder enige schade. Sims-style. "WHOOSH"-KIJKEENWIEGJE-ERZITEENBABYIN-JEUJ!
Daar wil ik best even het hele 'onverwacht dus lastig'-minpunt voor aan de kant schuiven. Dan komt paps maar lekker snel van z'n werk naar huis geracet om dat baby'tje in schattig meegeleverd wiegje te bewonderen. Dikke prima.
Sims-stijlquote:Op dinsdag 15 september 2015 21:20 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Dat zou ik echt zo'n goede feature vinden. Dat je ineens POEFKLABOEM met veel glitters en confetti en muziek enzo een baby in je armen hebt. Zonder enige schade. Sims-style. "WHOOSH"-KIJKEENWIEGJE-ERZITEENBABYIN-JEUJ!
Daar wil ik best even het hele 'onverwacht dus lastig'-minpunt voor aan de kant schuiven. Dan komt paps maar lekker snel van z'n werk naar huis geracet om dat baby'tje in schattig meegeleverd wiegje te bewonderen. Dikke prima.
En ook gelijk weer zo plat als pre-zwangerschapquote:Op dinsdag 15 september 2015 21:20 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ja zoietsquote:Op dinsdag 15 september 2015 21:17 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik voel me soms net een tikkende tijdbom die elk moment kan ontploffen...
Maar.... zo gaat het toch ook?quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:20 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
+1 :'D waaaaaaaah!quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:04 schreef Sara82 het volgende:
Op 3. Op 3. Op 3.
Paniek. Vluchttas inpakken. Klossen bestellen. Kaartje zoeken. En oja, naam kiezen. Ik herhaal: paniek.
(Maar wel the "whooohooo spannennnnd" kind of panic.)
*stopt kop weer in zand*
Yeb, onze zoon heet ook F.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:01 schreef LadyBlack het volgende:
Wizzy ook bevallen lees ik! Gefeliciteerd met je dochter!! Jouw zoon heet F toch, net als de F van Suikertante? Toffe namen samen hoor
Jahoor. Zo gaat hetquote:Op dinsdag 15 september 2015 22:32 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Maar.... zo gaat het toch ook?![]()
Waar kan ik die feature dan bestellen?quote:
Mijn peuter is in de veronderstelling dat de baby met een luid "Whiiieeeeeee!" zo uit m'n buik naar beneden glijdt.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:20 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Pijn tussen de schouderbladen kan een teken zijn van hoge bloeddruk he, wees voorzichtig!quote:Op woensdag 16 september 2015 07:43 schreef Sicilia het volgende:
Pff al sinds gister pijn in mijn bovenrug, tussen schouders. Word er zelfs beetje misselijk van. Zal wel door een beginnend griepje komen, want ook erge keelpijn en snot. Vrijdag ook al koortsig, maar dat zette niet echt door. Lijkt nu toch te komen.
Is dat niet zo dan?!!quote:Op woensdag 16 september 2015 08:15 schreef Ineffable het volgende:
[..]
Mijn peuter is in de veronderstelling dat de baby met een luid "Whiiieeeeeee!" zo uit m'n buik naar beneden glijdt.
Jawel alleen waarschijnlijk is het niet de baby die Whieeeeeeeeee doetquote:
Oeh, lekkerquote:Op woensdag 16 september 2015 09:17 schreef Myrr het volgende:
Cravings in een blik kokosmelk.....................
Ik slik al dagelijks Omeprazol en heb gister ook Rennies genomen voor de zekerheid inderdaad! Hielp helaas net echt. Dacht dat het kwan door een verkeerde houding achter mijn bureau op het werk, maar had verwacht dat het dan nu wel weer weg zou zijn. Niet dusquote:Op woensdag 16 september 2015 08:03 schreef Savvy. het volgende:
Of misschien maagzuur Sicilia? Ik krijg dan ook altijd pijn op die plek, maar gaat (meestal) weer over met een paar Rennies.
Beterschap in ieder geval!
Gefeliciteerd! Ach, de juffen vieren het vast ook leukquote:Op woensdag 16 september 2015 09:19 schreef Razztwizzle het volgende:
Beterschap Estrysfijn dat er hulp is! Man en ik zijn ook allebei ziek thuis. A dagje KDV, kunnen wij bijslapen. Op haar 1e verjaardag
ontaard much...
Zeg Jagertrut, heb jij niet iets beters te doen dan de OP editenquote:
ja, zometeen ontbijten, en dan de naaimachine aanslingeren, denk ik....Voor de rest niet echt...quote:Op woensdag 16 september 2015 10:26 schreef McLaura het volgende:
[..]
Zeg Jagertrut, heb jij niet iets beters te doen dan de OP editen
Hm, bevallen is ook nog een optie..... Misschien?quote:Op woensdag 16 september 2015 10:32 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ja, zometeen ontbijten, en dan de naaimachine aanslingeren, denk ik....Voor de rest niet echt...
Het is zeker een optie! Maar, mijn lichaam en baby lijken nog niet echt mee te werken.quote:Op woensdag 16 september 2015 10:34 schreef McLaura het volgende:
[..]
Hm, bevallen is ook nog een optie..... Misschien?
Ja, dat kan ik me voorstellen. Je leeft toch naar die datum toe, ondanks dat 't een indicatie is. Drempel wordt steeds hoger. Fysiek had ik niets anders verwacht van iemand die nog even een flink rondje stad gaat doen en met gemak sokken van de vloer raaptquote:Op woensdag 16 september 2015 10:37 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Het is zeker een optie! Maar, mijn lichaam en baby lijken nog niet echt mee te werken.
@ Bloesem: Ik trek het absoluut nog. Fysiek voel ik me prima, het is meer een soort ongeduld en onrust die ik nu wat over me heen heb. en op de een of andere manier ga ik steeds meer tegen bevallen opzien...
Oh, dan kan ik dit boek zeer aanraden: http://www.bol.com/nl/p/vrije-geboorte/1001004011299218/quote:Op woensdag 16 september 2015 10:37 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Het is zeker een optie! Maar, mijn lichaam en baby lijken nog niet echt mee te werken.
@ Bloesem: Ik trek het absoluut nog. Fysiek voel ik me prima, het is meer een soort ongeduld en onrust die ik nu wat over me heen heb. en op de een of andere manier ga ik steeds meer tegen bevallen opzien...
I know, Sicilia volgens mij ook alquote:Op woensdag 16 september 2015 10:53 schreef WupWup het volgende:
Bij 18 weken bijzonder onwaarschijnlijk
Er is niets gepland qua inleiding. Morgen weer naar de gyn, en als de baby er voor het weekend niet is naar het ziekenhuis voor controle. Ze zullen me niet langer dan 42 weken laten doorlopen, maar als ik niet wil ook niet inleiden voor die tijd zolang alles nog goed gaat met baby.quote:Op woensdag 16 september 2015 10:49 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Ja, dat kan ik me voorstellen. Je leeft toch naar die datum toe, ondanks dat 't een indicatie is. Drempel wordt steeds hoger. Fysiek had ik niets anders verwacht van iemand die nog even een flink rondje stad gaat doen en met gemak sokken van de vloer raaptIk heb eventuele plannen voor de komende dagen even gemist, zijn er evt. inleid-pogingen gepland in de komende weken of wacht je 't helemaal af?
ik hou het maar bij naaien en andere klusjes, denk ik...quote:Op woensdag 16 september 2015 10:56 schreef Dot. het volgende:
[..]
Oh, dan kan ik dit boek zeer aanraden: http://www.bol.com/nl/p/vrije-geboorte/1001004011299218/
Erg om moeten gnorfen tijdens mijn overtijd-dagen
Succes alvast als lichaam en baby er wel zin in krijgen. Bij mij sloeg dat ineens om, dus wie weet!quote:Op woensdag 16 september 2015 10:37 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Echt afwachten dus.. Spannend! Dan neem ik er nog een bakje ananas opquote:Op woensdag 16 september 2015 11:00 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Er is niets gepland qua inleiding. Morgen weer naar de gyn, en als de baby er voor het weekend niet is naar het ziekenhuis voor controle. Ze zullen me niet langer dan 42 weken laten doorlopen, maar als ik niet wil ook niet inleiden voor die tijd zolang alles nog goed gaat met baby.
Hij is klaarquote:Op woensdag 16 september 2015 10:18 schreef FlyingFish het volgende:
Ik hoop dat hij snel klaar is dan Kuuks! Als zwangere niet kunnen plassen is erg lastig!
Ik ervaarde het meer als snoeiharde pijnquote:Op woensdag 16 september 2015 11:30 schreef pinquit het volgende:
Supergevoelig klinkt zo lieflijkzo heb ik geen enkele wee ervaren
Dat komt inderdaad meer in de buurtquote:Op woensdag 16 september 2015 11:32 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik ervaarde het meer als snoerharde pijn
Zijn dat deze? https://www.babycare.nl/a(...)je-newborn-p-81.htmlquote:Op woensdag 16 september 2015 11:35 schreef pinquit het volgende:
Verkopen ze aventnewbornflessenspenen alleen op een fles ofzo? Ik moet er eigenlijk nog1tje extra volgens mn lijstje, maar die dingen kan je nergens los kopen ofzo
quote:Op woensdag 16 september 2015 11:36 schreef Ynske het volgende:
[..]
Zijn dat deze? https://www.babycare.nl/a(...)je-newborn-p-81.html
Dat is ook een omschrijving jaquote:Op woensdag 16 september 2015 11:43 schreef L-E het volgende:
Bij mij voelde het alsof ik een inwendige Dexter had die los ging op mijn ingewanden.
Hierom moet je doula worden. Je energie overbrengenquote:Op woensdag 16 september 2015 11:45 schreef elamanilo het volgende:
Au, dat klinkt niet relaxed.. Allemaal![]()
Ik vond het ook wel heel erg heftig hoor, zo uit het niets opeens.. Maar ik zat zo in een bubbel dat ik geen tijdsbesef meer had, gelukkig
'Het is het zooooo waard!'quote:Op woensdag 16 september 2015 11:46 schreef Estrys het volgende:
Ik denk dat jagertrut nu helemaal niet meer wil
En denk erom bij het puffen: 'deze-wee-komt-nooit-meer-terug'quote:
Ja datquote:Op woensdag 16 september 2015 11:52 schreef L-E het volgende:
Even een tegengeluid, ik vind bevallen wel echt heel fijn en mooi en alles, ondanks de pijn. Het is zo'n intiem gebeuren, van jou en je partner en je kindje, het is het begin van een leven, en soms niet, maar dan nog is het een begin van een volgende periode. Ik voelde me tijdens een bevalling altijd heel krachtig en vrouwelijk, ondanks de soms wat minder fijne omstandigheden
Ja toen ik er in zat was ik iets minder positief (mijn man heeft het er nog overquote:Op woensdag 16 september 2015 11:55 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ja datMooi omschreven.
Maar ik vind dat meer het achteraf gevoel.
Krachtig wel, maar vrouwelijk niet zo. Mn vriend heeft nog een leuk filmpje van me waarbij ik allerlei lichaamsgeluiden maak en vervolgens zeg dat ik bevallen niet heel vrouwelijk vindquote:Op woensdag 16 september 2015 11:52 schreef L-E het volgende:
Even een tegengeluid, ik vind bevallen wel echt heel fijn en mooi en alles, ondanks de pijn. Het is zo'n intiem gebeuren, van jou en je partner en je kindje, het is het begin van een leven, en soms niet, maar dan nog is het een begin van een volgende periode. Ik voelde me tijdens een bevalling altijd heel krachtig en vrouwelijk, ondanks de soms wat minder fijne omstandigheden
True. Dat je denkt OHMYGODIKKANECHTNIETMEERRRR en dat je baby er dan al is! Dus je hoeft ook echt niet meer!quote:Op woensdag 16 september 2015 11:59 schreef Estrys het volgende:
Voordeel van van ene op andere moment snoeiharde weeën was bij mij wel dat ik na twee uur ook wel een baby in handen had. Dan is twee uurtjes nog wel te doen.
Oh ja, dat scheelt. Alsnog lijkt het me een onprettige ervaring, zo snel dat je er door overrompeld wordt lijkt me. Ik vond het wel fijn dat ik aan het idee kon wennen.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:59 schreef Estrys het volgende:
Voordeel van van ene op andere moment snoeiharde weeën was bij mij wel dat ik na twee uur ook wel een baby in handen had. Dan is twee uurtjes nog wel te doen.
Dat had ik bij de eerste. Bij de tweede wist ik wel wat er komen ging mocht het weer zo gaan als bij de eerste. Toen kon ik ook beter opvangen. Bij de eerste dacht ik alleen: ik ben echt kleinzerig, hoe doen vrouwen dit?? Dit kan toch niet?! En dan denk je ik moet dit nog minstens 7 uur volhouden, want 1 cm per uur zeggen ze. Ben je net een uur bezig. Wist ik veel dat die haastige van ons van 0 naar 10 ging in een uurquote:Op woensdag 16 september 2015 12:09 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Oh ja, dat scheelt. Alsnog lijkt het me een onprettige ervaring, zo snel dat je er door overrompeld wordt lijkt me. Ik vond het wel fijn dat ik aan het idee kon wennen.
Dit! En dan geen plasje gal in een emmer maar een mooie baby. Veel leukerquote:Op woensdag 16 september 2015 12:01 schreef Dot. het volgende:
Ik vond mijn bevalling qua ongemak eigenlijk best lijken op voedselvergiftigingAlleen nu met een leuker eindresultaat. Maar wel dezelfde golven die telkens komen en de pauze's waarbij je even op adem kan komen en het gevoel dat je jezelf overgeeft aan je lijf en volgt wat je lijf aangeeft. En dat er een eindtijd is, dus dat je ergens naartoe werkt.
Over een week ben ik dit vast vergeten, toch?quote:Op woensdag 16 september 2015 11:46 schreef Estrys het volgende:
Ik denk dat jagertrut nu helemaal niet meer wil
Ja dit, en dan alleen mn in rug (daar heb ik bij de menstruatie ook alleen maar pijn). Ik kon ook echt niet goed ontspannen tussen de weeën door, dus ook in de 'pauzes' had ik vreselijke kramp.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:42 schreef Estrys het volgende:
Bij mij was het gewoon menstruatiepijn x100 000. Zonder regelmaat. Gewoon BAM BAM en dan een uur lang met tussenpozen van 30 seconde tot een minuut of anderhalf.
quote:Op woensdag 16 september 2015 12:21 schreef Razztwizzle het volgende:
Alhoewel dat met wat leuke droogbloemen en kalebassen vast een kek Anne Geddes achtig tafereeltje moet opleveren.
Je lichaam doet het toch vanzelf een heel eind. Sommige dingen gaan zo natuurlijkquote:Op woensdag 16 september 2015 12:23 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Over een week ben ik dit vast vergeten, toch?
Ik maakte oer gegrom schijnbaar ^^, Zo in mijzelf gekeerd tijdens het laatste deel van de bevalling.quote:Op woensdag 16 september 2015 12:28 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ja dit, en dan alleen mn in rug (daar heb ik bij de menstruatie ook alleen maar pijn). Ik kon ook echt niet goed ontspannen tussen de weeën door, dus ook in de 'pauzes' had ik vreselijke kramp.
Maar het deed maar 2 uur echt pijn, dus achteraf gezien viel het wel mee.
Ik voelde me totaal niet vrouwelijk hoor, overal bloed enzo. Als iemand nog één keer over 'oervrouwen' begint.... alsof de holenmensen allemaal juichend bevielen
Ja hoor, en anders na een maand wel. Ik lees hierboven de pijn-verhalen, en dacht, oh ja, die rugweeen waren echt naar. Maar hoe het voelde weet ik echt oprecht al niet meer zo goed...quote:Op woensdag 16 september 2015 12:23 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Over een week ben ik dit vast vergeten, toch?
Whehehehr :'Dquote:Op woensdag 16 september 2015 12:21 schreef Razztwizzle het volgende:
Alhoewel dat met wat leuke droogbloemen en kalebassen vast een kek Anne Geddes achtig tafereeltje moet opleveren.
Mijn man, gisteren: "Ach.. weet je, als A. en de mini dan op school zitten dan maken we gewoon nog een derde. Dat eerste jaar van A. ging me veel te snel."quote:Op woensdag 16 september 2015 12:48 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ja hoor, en anders na een maand wel. Ik lees hierboven de pijn-verhalen, en dacht, oh ja, die rugweeen waren echt naar. Maar hoe het voelde weet ik echt oprecht al niet meer zo goed...
En vanochtend toen ik F. een flesje gaf dacht ik zelfs: 3 kindjes is ook wel heel leuk eigenlijk...En dat terwijl ik echt altijd heb geroepen dat t bij max. 2 zal blijven
![]()
quote:Op woensdag 16 september 2015 11:32 schreef Daui het volgende:
Ik kreeg gisteren opeens een gefeliciteerd met de tweeling en hoe was de bevalling email![]()
Heeft mijn moeder de 3D foto van A doorgestuurd en mensen denken dat het een echte baby is
quote:Op woensdag 16 september 2015 13:21 schreef SaskiaR het volgende:
Zouden er echt mensen zijn die serieus echt helemaal niet bang zijn?
Ja, ik was echt niet bang, ik keek al vanaf het begin uit naar de bevalling (de ervaring, niet dat ik het zwanger zijn toen al zat was). Alleen bang voor dat het op een keizersnede zou uitdraaien. Want in maart of april waren er ineens allemaal ongeplande keizersnedes in het z&g topic.quote:Op woensdag 16 september 2015 13:21 schreef SaskiaR het volgende:
Ik was echt niet bang, nieuwsgierig ja, en ik hoopte vooral heel erg dat ik het zelf mocht en kon doen. Maar bang? Nee.quote:Op woensdag 16 september 2015 13:21 schreef SaskiaR het volgende:
Ik was ook niet bang. Ik vond het wel spannend, meer meer vanuit nieuwsgierigheid, en ik had er ook wel weer zin in. Ik had me ingesteld op pijn en verder heb ik het laten gebeuren. Het moet toch.quote:Op woensdag 16 september 2015 13:21 schreef SaskiaR het volgende:
Dta gebeurde bij N. dus, maar is helemaal goedgekomenquote:Op woensdag 16 september 2015 13:52 schreef Estrys het volgende:
Ik ben nu banger dan bij de eerste. Maar dat is meer omdat ik me na de laatste bewuster ben van wat er allemaal mis kan gaan. De jongste dipte nogal met de hartslag tijdens de bevalling. Toen kreeg ik de instructie dat ze er NU uit moest. En dat ze haar misschien meteen even mee moest nemen om haar goed op gang te brengen. Ik had er tot dan toe helemaal niet bij stilgestaan (of kop in het zand gestoken) dat er ook iets mis kon gaan. Dat maakt me wel angstiger.
+1quote:Op woensdag 16 september 2015 11:56 schreef Mariposas het volgende:
Ik vond de pijn echt zo erg meevallen, dacht dat ik het zou uitschreeuwen, maar ik heb niet één keer geluid gemaakt tijdens een wee. Omdat het zo mee viel kon ik me helemaal ontspannen, of ik kon me ontspannen en daarom viel het mee...
Ik ben niet zweverig en ik had ook geen romantische gedachten over regenbogen en golven en m'n kindje ontmoeten, maar ik kon wel heel goed in mijn bubbel komen tijdens de weeën en gewoon nergens aan denken behalve mijn ademhaling. De persfase vond ik daarom zo klote; geen weeën, geen persdrang en geen bubbel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik was thuisquote:Op woensdag 16 september 2015 13:56 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Dta gebeurde bij N. dus, maar is helemaal goedgekomenIk had er wel bij stilgestaan dat zulke dingen konden gebeurren, maar op het moment zelf was ik allang blij dat ze me gingen helpen om haar eruit te halen, en ik had vertrouwen in de artsen dat ze het op zouden lossen.
Hmm, ja wel herkenbaar. Op dat moment vond ik het trouwens niet eng, maar ik heb later op YouTube wat filmpjes bekeken van een bevalling met schouderdystocie en dat zag er toch wat minder prettig uit. Maar de volgende x gaat dat gewoon niet gebeuren.quote:Op woensdag 16 september 2015 13:52 schreef Estrys het volgende:
Ik ben nu banger dan bij de eerste. Maar dat is meer omdat ik me na de laatste bewuster ben van wat er allemaal mis kan gaan. De jongste dipte nogal met de hartslag tijdens de bevalling. Toen kreeg ik de instructie dat ze er NU uit moest. En dat ze haar misschien meteen even mee moest nemen om haar goed op gang te brengen. Ik had er tot dan toe helemaal niet bij stilgestaan (of kop in het zand gestoken) dat er ook iets mis kon gaan. Dat maakt me wel angstiger.
quote:Op woensdag 16 september 2015 13:21 schreef SaskiaR het volgende:
Ja, dat ! Ik heb wel drie keer gezegd 'het doet geen pijn meer', gewoon omdat ik daar zo blij mee was. Het hechten viel me alles mee gelukkig, helaas jammer dat de wond zelf wel flink pijn deed een paar weken.quote:Op woensdag 16 september 2015 17:20 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vond de bevalling een hel, en dat gelukkige gevoel wanneer je je baby voor het eerst ziet was hier ook afwezig. Het enige wat ik dacht is 'gelukkig, het is eruit!' En toen gingen ze hechten
Gedaan hoor, aangegeven. Daarom met de klinisch VK een gesprek gehad over mogelijke scenario's en specifieke dingen waar ik bang voor ben. Die hebben we later ook geintegreerd in mijn bevalplan.quote:Op woensdag 16 september 2015 17:54 schreef Kursor het volgende:
Als je echt bang bent, dus meer dan gezond spannend, ga er mee aan de slag, geef het aan aan je vk. Regel hulp. zo belangrijk als je daarin serieus genomen wordt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2015 19:45:28 ]
Ik was niet bang. Maar ik was het zwanger zijn ook zo ongeloofelijk zat, als aangereden had moeten worden om van die zwangerschap af te zijn had ik het ook gedaan.quote:Op woensdag 16 september 2015 13:21 schreef SaskiaR het volgende:
Hier vreesde ik ook voor. Maar toen het eenmaal zo uitkwam was ik eigenlijk alleen maar opgelucht dat het eindelijk tot een einde zou komen. Want ik voelde wel dat ik haar er echt niet uit ging krijgen.quote:Op woensdag 16 september 2015 13:28 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ja, ik was echt niet bang, ik keek al vanaf het begin uit naar de bevalling (de ervaring, niet dat ik het zwanger zijn toen al zat was). Alleen bang voor dat het op een keizersnede zou uitdraaien. Want in maart of april waren er ineens allemaal ongeplande keizersnedes in het z&g topic.
hier ook net klaar met een lading wasquote:Op woensdag 16 september 2015 22:31 schreef silliegirl het volgende:
Nesteldrang. Ik lag om 21:00 al moe op bed en ineens MOEST ik echt de babykleertjes wassen. Toen moest ik wachten tot de wasmachine klaar was en nu hangt alles op en kan ik weer naar bed.
![]()
Je bent gekquote:Op woensdag 16 september 2015 22:31 schreef silliegirl het volgende:
Nesteldrang. Ik lag om 21:00 al moe op bed en ineens MOEST ik echt de babykleertjes wassen. Toen moest ik wachten tot de wasmachine klaar was en nu hangt alles op en kan ik weer naar bed.
![]()
Mijn hormonen zijn gek jaquote:Op woensdag 16 september 2015 22:40 schreef mignonne het volgende:
[..]
Je bent gek![]()
mn lief heeft een paar uur geleden het rolgordijn opgehangen ^_^ weer wat afgestreept van t lijstje. Morgen ga k het bedje schuren en vrijdag komt mn vader behangen en de lamp goed ophangen
Ohhh dat wil ik ookquote:Op woensdag 16 september 2015 21:07 schreef pinquit het volgende:
Oh Razz![]()
je prachtige zoon, wat een mooie foto's
Mijn hormonen zijn zķ gelukkig jongens
[ afbeelding ]
Kijk noueen plekje voor mn beeb
![]()
![]()
![]()
![]()
En t is zo gek, alsof ie er altijd al stond, alsof t zo hoort ofzo. Mijn oma en moeder kwamen allebei op de koffie/thee vanmiddag en ze zagen allebei pas na een half uur ofzo dat de box er stond![]()
zo normaal ofzo.
Oehoehoehoe, hoe zou het met Jagar zijn? Was dit het begin?!quote:Op woensdag 16 september 2015 21:03 schreef Jagärtrut het volgende:
ik had vanavond volgens mij m'n eerste harde buik. Ik moest even stoppen met lopen, want het werd echt heel oncomfortabel hard....
Stoppen met lopen klinkt best serieus iddquote:Op donderdag 17 september 2015 09:04 schreef elamanilo het volgende:
Razz, wat superfijn
En mooie plaatjes <3
[..]
Oehoehoehoe, hoe zou het met Jagar zijn? Was dit het begin?!
Misschien niet idd. Maar bij mijn tweede had ik behoorlijk vaak harde buiken. Ik ging wel wat langzamer lopen, maar als ik elke keer had moeten stoppen, kwam ik nergens meerquote:Op donderdag 17 september 2015 09:17 schreef pinquit het volgende:
Jaa Jagar is vast aan het bevallenAl klinkt even stoppen met lopen niet als iets geks bij een fikse harde buik vind ik hoor
Ze veranderde in een herdershond?quote:Op donderdag 17 september 2015 09:22 schreef Bloesem. het volgende:
Ik heb over Jagar gedroomd (ze veranderde in een herdershond en niemand mocht dichtbijkomen) dus ik gok ook bevallenOf ze heeft haar laatste lange rustnacht en bevalt vandaag
quote:Op donderdag 17 september 2015 09:22 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ze veranderde in een herdershond?
quote:Op donderdag 17 september 2015 09:37 schreef Estrys het volgende:
Laat me raden... Een Duitse herder?
Die krijgen anders wel een pup of 8 in een nest hoor! Jagar krijgt geen tweeling toch?quote:Op donderdag 17 september 2015 10:11 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
een herdershond hahahaha hoe kom je er bij
quote:Op donderdag 17 september 2015 09:16 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Stoppen met lopen klinkt best serieus iddJagarrrr, doe eens updaten?
quote:Op donderdag 17 september 2015 09:22 schreef Bloesem. het volgende:
Ik heb over Jagar gedroomd (ze veranderde in een herdershond en niemand mocht dichtbij komen) dus ik gok ook bevallenOf ze heeft haar laatste lange rustnacht en bevalt vandaag
pfff, anticlimaxquote:Op donderdag 17 september 2015 11:02 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Niets aan de hand, ik zit rustig te ontbijten!
Nu kan ik nog uitslapen! Ik had me ook om 5 uur kunnen melden, maar na een uurtje lezen in bed weer in slaap gevallen...quote:Op donderdag 17 september 2015 11:43 schreef elamanilo het volgende:
Nog lekker rustig daar dusMorgen iets vroeger melden jij
quote:Op donderdag 17 september 2015 11:02 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Hihi, je hebt groot gelijkquote:Op donderdag 17 september 2015 11:59 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nu kan ik nog uitslapen! Ik had me ook om 5 uur kunnen melden, maar na een uurtje lezen in bed weer in slaap gevallen...
Sorry, dames! Straks weer naar de gyn voor ctg en vruchtwatermeting. Ben benieuwd.
ooooh leuk is dat hč, lekker even zwijmelen bij je kind <3quote:Op donderdag 17 september 2015 12:31 schreef Bloesem. het volgende:
Sticker van de vk en 't mooie snoetje van m'n meisje weer even gezien bij de haLigt ze daar zo te gapen en te slikken en met haar handjes langs haar mondje te wiebelen, ik ben zo verliefd
![]()
![]()
Dat draaien doet de mijne dan weer niet. Maar wel een check voor ingedaald en waggelen.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:49 schreef mignonne het volgende:
[..]
ooooh leuk is dat hč, lekker even zwijmelen bij je kind <3
Sillie dat klinkt niet prettig.
Hier draait mini nog veel. Vooral van hoofdligging naar dwars en weer terug. Maar soms ook draait ie door naar stuitligging en dat laatste daar word k echt een beetje misselijk vanDat je baarmoeder zeg maar even alle kanten op goed uitgerekt wordt enzo. En dan net zo lang wroeten met dat hoofd tot ie comfortabel onder mn ribben/maag ligt
ah well.
On the bright side... hij s nog niet ingedaald, ik waggel niet en verder mag k ook niet klagen dus vooruit maar
Wat fijn!!quote:Op donderdag 17 september 2015 13:34 schreef Cassandra87 het volgende:
Ego jompelmini is opgeklommen van onder p3 naar net boven p10. De doorbloeding van de navelstreng, de ctg's en zijn groei zijn allemaal super. *trots*
Enige puntje is dus het vruchtwater, dat is nog steeds te weinig, maar ben blij dat hij het alleen maar beter doet ipv slechter, hopelijk blijft dat nog even
oh wat goed Cassandra. Wat een opluchting. Hoe ziet het er nu verder uit voor jullie?quote:Op donderdag 17 september 2015 13:34 schreef Cassandra87 het volgende:
Ego jompelmini is opgeklommen van onder p3 naar net boven p10. De doorbloeding van de navelstreng, de ctg's en zijn groei zijn allemaal super. *trots*
Enige puntje is dus het vruchtwater, dat is nog steeds te weinig, maar ben blij dat hij het alleen maar beter doet ipv slechter, hopelijk blijft dat nog even
waarschijnlijk wel een inleiding (als t water op is, is t op, tot nu toe heeft het zich nog niet aangevuld), maar als hij zich zo goed blijft voelen denk ik dat dat pas met 37/38 weken is. Morgen hebben we bespreking met de gyn, dan vraag ik t even na. Maar ik verwacht m komende week nog niet en daar ben ik erg blij meequote:Op donderdag 17 september 2015 13:35 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
oh wat goed Cassandra. Wat een opluchting. Hoe ziet het er nu verder uit voor jullie?
quote:Op donderdag 17 september 2015 13:34 schreef Cassandra87 het volgende:
ik pies teveelquote:Op donderdag 17 september 2015 13:41 schreef pinquit het volgende:
Waarom zou dat vruchtwater toch niet worden aangevuld
Haiiiiiquote:Op donderdag 17 september 2015 11:02 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Heb jij al je onderzoek gehadquote:Op donderdag 17 september 2015 14:38 schreef L0t.. het volgende:
Wat fijn Cassandra! Laat m nog maar even lekker groeien bij jou
Hij was er vanmorgen om 8. Toen was het droogquote:Op donderdag 17 september 2015 15:37 schreef pinquit het volgende:
Jezus. Een lekkend dak fixen met dit weer is sowieso niet zon succes denk ik... maar heeft ie het aan de binnenkant dichtgekit of aan de buitenkant?
Ja maar ja, moeten ze niet steeds van die prutsers sturen. We laten nu iemand komen die er verstand van heeft. Wie denk je dat de rekening gaat betalen?wij niet. Huis is 4 jaar oud. Het valt volgens ons onder verborgen gebreken.quote:Op donderdag 17 september 2015 15:44 schreef pinquit het volgende:
Dan is de oplossing toch om er nieuw lood overheen te leggen, of met polyester ofzo te dichten. Wat een prutsers. Ander bedrijf.laten kijken is geen optie? Of kost dat bakken vol geld?
quote:Op donderdag 17 september 2015 12:38 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Hihi, je hebt groot gelijkEn straks met een minibaby kun je ook relaxed de hele dag door kleine slaapjes doen <3
Ja maar op dak zit 3 jaar garantie. Verborgen gebreken staat 5,5 jaar voor. Die discussie heb ik vorig jaar al met ze gevoerd. Ze wezen onze klacht vorig jaar af namelijk met de 3 jaar garantie termijn op het dak.quote:Op donderdag 17 september 2015 15:50 schreef Krisvc het volgende:
Is het nieuwbouw Estrys? Dan heb je de eerste 7 jaar garantie. Het bedrijf dat het huis heeft gebouwd is daar nog verantwoordelijk voor. Het heeft in dat geval zin om het bedrijf (schriftelijk) aansprakelijk te stellen.
Mocht zoiets uit de hand lopen en het bedrijf onredelijk blijven kan je terecht bij de geschillencommissie (als de aankoop na 2007 is geweest, wat zo lijkt te zijn) voor een procedure.
Idd, zo begon t hier ook. Bloeddruk werd steeds hoger! Succesquote:Op donderdag 17 september 2015 16:47 schreef Mariposas het volgende:
Oh wat naar nu ineens, jagar! Ik duim dat het gewoon een teken is dat de bevalling op het punt staat de beginnen zoals bij gestreeptestoel ook het geval was!
Maandag is het bloed voor de NIPT afgenomen. Nu nog 1,5 week wachten op de uitslag.quote:Op donderdag 17 september 2015 14:46 schreef Omentielvo het volgende:
[..]
Heb jij al je onderzoek gehad
dit! weeën zijn voor mietjes joh, gewoon persenquote:Op donderdag 17 september 2015 17:04 schreef Kyara het volgende:
Persen Jager! Dan maar zonder weeën.
Succes
Snap ik! Mijn duimen draaien!quote:Op donderdag 17 september 2015 19:39 schreef L0t.. het volgende:
Dank! Kans is 99% dat het goed zit dus daar probeer ik maar vanuit te gaan. Bij goede uitslag krijg ik een smsje en bij slechte uitslag word ik gebeld dus dat wordt obsessief telefoonstaren.
Nee ik kan er niet zoveel van zeggen. Een lage papp-a met hoge Bhcg kan passen bij een van de trisomieën, maar zover was je inmiddels zelf ook. Er zijn ook aanwijzingen dat een verlaagde papp-a een wat hogere kans (! dus geen zekerheid), op groeivertraging of zwangerschapsvergiftiging geeft. Maar de onderzoeken daar naar zijn nog in volle gang en daar kun je zeker geen zekerheidsfactor aan verbinden. Veel vaker is het niets namelijk, een toevalsbevinding.quote:Op donderdag 17 september 2015 19:43 schreef L0t.. het volgende:
Mignonne, weet jij toevallig wat meer van of die bloeduitslagen van de combinatietest nog een voorspeller zijn voor evt beloop van de zwangerschap? Ik had een heel lage papp-a en hoge beta-hcg. De gyn kon me er eigenlijk niets over zeggen en de informatie op internet word ik niet echt wijs uit.
Duidelijk, dank!quote:Op donderdag 17 september 2015 20:23 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nee ik kan er niet zoveel van zeggen. Een lage papp-a met hoge Bhcg kan passen bij een van de trisomieën, maar zover was je inmiddels zelf ook. Er zijn ook aanwijzingen dat een verlaagde papp-a een wat hogere kans (! dus geen zekerheid), op groeivertraging of zwangerschapsvergiftiging geeft. Maar de onderzoeken daar naar zijn nog in volle gang en daar kun je zeker geen zekerheidsfactor aan verbinden. Veel vaker is het niets namelijk, een toevalsbevinding.
anderhalf uur rijden. En mijn ouders wonen om de hoek dus als er stront aan de knikker is, is er geen man over boord. Ik vond deze week als laatste keer wel mooi maar daar is ie t niet mee eensquote:Op donderdag 17 september 2015 21:08 schreef hetzusjevan het volgende:
Is ie ver uit de buurt dan vannacht en als ie bij z'n ouders slaapt? Is dat te ver rijden van jullie af? Kan je niet bespreken of ie vanaf x weken in de buurt blijft, al is het maar voor jouw gemoedsrust?
in dit geval ben je geen spelbreker. Vind ik. Je geeft gewoon je (bereikte?) grens aan.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:11 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
anderhalf uur rijden. En mijn ouders wonen om de hoek dus als er stront aan de knikker is, is er geen man over boord. Ik vond deze week als laatste keer wel mooi maar daar is ie t niet mee eensmorgen thuis maar eens bespreken. Wil ook geen spelbreker zijn.
Super fijn Jagär!quote:Op donderdag 17 september 2015 20:08 schreef Jagärtrut het volgende:
Zo, wij zijn weer thuis. In het ziekenhuis was m'n bloeddruk voorbeeldig, onderdruk van 70, zo laag was hij in tijden niet. Nog een CTG, bloed afgenomen en een uitgebreide echo...Alles zag er goed uit.
Nu zondag weer voor controle naar het ziekenhuis...
Oef klinkt eng. Dat dat kan?quote:Op donderdag 17 september 2015 22:59 schreef pinquit het volgende:
Gelukkig geen operatie nodig voor Maxws is zijn bal gedraaid geweest, maar spontaan teruggedraaid. Als het nog eens gebeurt moet ik eerder bellen, want zoiets moet eigenlijk 6u na begin van de klachten verholpen worden, anders sterft de bal af brrrrrr
Huuu... Mijn J had dat ook een paar jaar terugquote:Op donderdag 17 september 2015 20:26 schreef pinquit het volgende:
Buhh, wij gaan zo richting de hap. Nier voor mij maar voor Max, die ineens balpijn/buikpijn heeft. Naar gedoe
Tjee!quote:Op vrijdag 18 september 2015 06:04 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Huuu... Mijn J had dat ook een paar jaar terugTe laat gediagnosticeerd en teruggedraaid (operatief); nu alleen nog ukkies via ivf
Ja dat is dus t risicoquote:Op vrijdag 18 september 2015 06:04 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Huuu... Mijn J had dat ook een paar jaar terugTe laat gediagnosticeerd en teruggedraaid (operatief); nu alleen nog ukkies via ivf
Ja als er genoeg ruimte is kan dat 'gewoon' gebeuren. Maar het doet echt extreem veel pijn, dus tis wel duidelijk als het mis is begreep ik van de uroloog gisteren. Als de zaadleider+bloedvat te lang gekneld zitten krijgt de testis geen zuurstof meer en gaat ie gewoon doodquote:Op vrijdag 18 september 2015 06:31 schreef Limone het volgende:
[..]
Tjee!Wat heftig. Besluit zo'n bal dan uit zichzelf te draaien?
Maar je hebt toch aan 1 bal genoeg? Of heeft hij het bij allebei gehad? Mijn man heeft iets soortgelijks gehad en een bal is toen afgestorven (is nu een soort verschrompeld rozijntje). Maar wij hadden aan 1 bal genoeg om nu al twee keer op de ouwerwetse manier zwanger te worden.quote:Op vrijdag 18 september 2015 06:04 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Nou!quote:Op vrijdag 18 september 2015 08:13 schreef pinquit het volgende:
[..]
Ja dat is dus t risicoeng he. Daarom moet ik nu ook eerder bellen als ie last heeft, want anders is t dus doei testis. En dit is al zn 'goeie' bal, die ander zijn we al voor onder controle bij de uroloog omdat ie retractiel is, maar dat kan ook nog operatief verholpen worden. Die zal iig niet snel draaien.
Echt he. Jongensdingen zijn best lastig als je zelf een vrouw bent
Doe maar wel.quote:Op vrijdag 18 september 2015 09:10 schreef Estrys het volgende:
Bluh, ik heb hoofdpijn. Zoonlief wilde weer perse tussen ons in vannacht. Gevolg een crappy nacht. En voel me best slecht vandaag. Benauwd ook. Twijfel of ik ga bellen met de vk.
Kaartenquote:Op vrijdag 18 september 2015 09:21 schreef Limone het volgende:
[..]
Nou!![]()
Ik las trouwens dat je een atlas 'zoekt'. Ik heb nog een mooie Times Wereld Atlas waar ik graag van af wil, tegen verzendkosten.![]()
Deze:
[ afbeelding ]
lolquote:Op vrijdag 18 september 2015 09:31 schreef Mariposas het volgende:
Ik denk dat Jagär al haar nestje puppy's aan het schoonlikken is.
Nou, tis gestopt gisteren.. om vanmorgen weer terug te komen.. Geen idee verder eigenlijk. Het is niet veel hoor, gewoon bruin slijm. beginnetje menstruatie lijkt hetquote:Op vrijdag 18 september 2015 09:30 schreef Estrys het volgende:
Pinq, hoe is het afgelopen met je bruine afscheiding?
<3 tof! Die wil ik welquote:Op vrijdag 18 september 2015 09:21 schreef Limone het volgende:
[..]
Nou!![]()
Ik las trouwens dat je een atlas 'zoekt'. Ik heb nog een mooie Times Wereld Atlas waar ik graag van af wil, tegen verzendkosten.![]()
Deze:
[ afbeelding ]
Of beginnetje bevalling? Zou toch even bellenquote:Op vrijdag 18 september 2015 09:46 schreef pinquit het volgende:
[..]
Nou, tis gestopt gisteren.. om vanmorgen weer terug te komen.. Geen idee verder eigenlijk. Het is niet veel hoor, gewoon bruin slijm. beginnetje menstruatie lijkt het
Hm, ik maak(te) me niet echt zorgen, is bruine afscheiding een teken ja? Ik dacht dat het zelfs met 37wk nog weinig zegt over bevalling die begint. Maar ik ga toch maar even bellen danquote:Op vrijdag 18 september 2015 09:57 schreef Estrys het volgende:
[..]
Of beginnetje bevalling? Zou toch even bellen
Ja ik weet het ook niet. Ik heb er niet voor geleerd. Maar dadelijk hoor je twee keer in twee dagen dat je eerder had moeten bellen, dus ik denk zeg het evenquote:Op vrijdag 18 september 2015 09:59 schreef pinquit het volgende:
[..]
Hm, ik maak(te) me niet echt zorgen, is bruine afscheiding een teken ja? Ik dacht dat het zelfs met 37wk nog weinig zegt over bevalling die begint. Maar ik ga toch maar even bellen dan
Je hebt helemaal gelijkquote:Op vrijdag 18 september 2015 10:03 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ja ik weet het ook niet. Ik heb er niet voor geleerd. Maar dadelijk hoor je twee keer in twee dagen dat je eerder had moeten bellen, dus ik denk zeg het even
quote:Op vrijdag 18 september 2015 09:31 schreef Mariposas het volgende:
Ik denk dat Jagär al haar nestje puppy's aan het schoonlikken is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.41 weken vandaag!![]()
![]()
![]()
duurde bij mijn man ook idioot lang. Tussen ongeluk en operatie zat 5maand. Was gelukkig niet volledig afgekneld maar binnen 6uur was nooit gelukt.quote:Op vrijdag 18 september 2015 06:04 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Mijn man heeft 1,5 uur reistijd voor zijn werk. Maar goed, dat is overdag en daar kom je ook minder makkelijk onderuit.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:11 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
anderhalf uur rijden. En mijn ouders wonen om de hoek dus als er stront aan de knikker is, is er geen man over boord. Ik vond deze week als laatste keer wel mooi maar daar is ie t niet mee eensmorgen thuis maar eens bespreken. Wil ook geen spelbreker zijn.
werk is geen probleem, familie bedrijf. Hij blijft ook altijd nuchter want hij drinkt bijna nooit, misschien 1 a 2 x en safari cola per jaar, en dat is als ik kan rijden, dat doe ik nu ook niet meer.quote:Op vrijdag 18 september 2015 11:29 schreef Kyara het volgende:
[..]
Mijn man heeft 1,5 uur reistijd voor zijn werk. Maar goed, dat is overdag en daar kom je ook minder makkelijk onderuit.
Ik zou in elk geval wel met hem afspreken dat hij nuchter blijft zodat hij in elk geval snel naar huis kan als dat nodig is.
Ik schrok me inderdaad een hoedje. En het stomme is dat ik overdag waarschijnlijk meteen had bedacht dat het vast een aambei zou zijn, maar in half slapende toestand was ik alleen maar in paniek.quote:Op vrijdag 18 september 2015 11:16 schreef Sara82 het volgende:
Cassandra, fijn dat je kleine menneke nog even een laatste groeispurt inzet!En nu 'gewoon' afbakken, die baby!
Jagar, wat een verschil in BD-meting dan joh! Enniehouw, blij dat het zonder gekkigheid is afgelopen...
Oh Sillie, wat schrikken zeg, bloed! Ben hier zelf ook een keer tegen het plafond gesprongen van de schrik, maar gelukkig was dat een scheurtje in mijn anus, ivm versteende-hooibalen-met-spijkers-drollen.. Nog geen verbetering dus, met die stomme aambeien?
Pinq, oh, wat zielig voor je zoontje!
En Daui, hou jij het eigenlijk nog een beetje vol?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |