Ik was ook niet bang. Vond het alleen spannend. Zowel de bevalling an sich als hoe E. het zou doen buiten de buik.
De pijn ben ik nu ook echt vergeten alleen niet hoe moeilijk ik het had met de weeen. Ik kon ze niet opvangen en doordat E. wat vlak bleef op de CTG wilde ze me graag op mijn zij hebben liggen dus werd ik onder de douche weggehaald waar ik ze eindelijk wat meer onder controle had. Op de zij was echt hel.
Uiteindelijk ook een ruggenprik gehad, waarvan ik van te voren zei dat ik die echt niet zou nemen als ik geen keizersnee zou krijgen.
Helaas heb ik er maar weinig aan gehad. De ruggenprik zat er nog geen 5 minuten in en ik had persweeën en volledige ontsluiting. Toen was het voor de arts.ass. heel snel terugkomen op de verloskamers. En zij mij maar zeggen dat dat allemaal echt nog niet kon want ik had nog maar 6 cm ontsluiting (zij wist ook wel beter...). Waarop ik zei: "Nou dan moet ik poepen, ik moet poepen of persen..", heel het team van die ruggenprik er nog omheen toen ik dat zei.
Terug op de VK mocht ik gelijk persen 2 persweeën en een uitdrijvingstijd zoals ze dan zo mooi noemen ban 2 minuten, en dat is nog ruim genomen

Alleen zo snel als E. er was, zo langzaam waa de placenta. Die is later op de OK onder narcose verwijderd. En daar kwam ik het team van mijn ruggenprik weer tegen. Dus ik zei nog mooi tegen die man: "Ik had toch maar mooi gelijk dat Eva eruit wilde!" Hij lachen.
Waarom tref ik toch altijd van die leuke mannen voor narcoses (en nu dan die ruggenprik) terwijl ik van die genante opmerkingen maak terwijl ik er ook nog eens verschrikkelijk uit zie...
Weet je bevallen is niet fijn qua pijn. Maar wel heel mooi. En nu 3 weken later, kan ik alleen maar een lach hebben bij mijn bevallingsverhaal terwijl een ander me meteen zegt: "Dat heb jij weer".
En zo ervaar ik heel die 4 weken ziekenhuisopname van mezelf. Althans ik probeer me echt te focussen op de positieve dingen.
Dus dames, niet bang zijn voor de bevalling! Het ergste ben je zo snel vergeten.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.