abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156140393
Ik was ook niet bang voor bevalling. Eerder een beetje zenuwachtig :D Toen ik doorhad dat het echt was begonnen, werd ik juist heel rustig.
pi_156140421
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 13:21 schreef SaskiaR het volgende:
Zouden er echt mensen zijn die serieus echt helemaal niet bang zijn?
:Y ik was echt nul bang

Ik wilde alleen niet dat ik zo snel in de top 10 kwam :P
Schudden voor gebruik
pi_156140548
Overigens geluid maken: check! Veel.. En hard :D Maar het was niet uitschreeuwen van de pijn of zo. Althans, ik maakte wel geluid omdat het pijn deed, maar met geluid had ik meer controle over mijn ademhaling. Niet uitschreeuwen in de zin dat ik in paniek was.
Overigens kwam ik ook wel op een punt dat ik dacht, ok.. Zo'n wee gaat voorbij, dan doen we gewoon 1 voor 1..
pi_156140559
Iedereen kan bevallen :Y komt goed!
Vertrouw op jezelf en de deskundigen die je helpen. Komt het heus in orde.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_156141008
Ik was ook totaal niet bang, maar het viel me wel vies tegen. Nu ga ik er weer helemaal open in, weet een beetje wat ik kan verwachten, maar alsnog weinig eigenlijk. We gaan het zien.
Wel veel meer bewust van de dingen die mis kunnen gaan deze keer ook!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_156141357
De harde buiken worden zo ongemakkelijk tijdens mn dagelijkse bezigheden. Ik word er nu zelfs benauwd van, net of mn longen samengedrukt worden. Niet fijn :')
Ik ben t zwanger zijn bijna zat al :o snel deze keer, wel jammer van mezelf vind ik
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_156141508
Ohh, ik heb ook wel heel erg gevloekt af en toe :D En op het eind heb ik er ook wel een paar keer wat oerkreten uitgegooid ;)

Het persen is bij mij langzaam gekomen, ik heb het mijn lichaam vooral laten doen en ik ging van gewoon weeën opvangen naar steeds iets meer meeduwen omlaag en op het eind ben ik op m'n hurken gaan zitten en heb ik mijn hoeha (whehe) gemasseerd toen het hoofdje stond, ik kon haar al aaien en aanraken voordat ze er was <3
En toen was het 1 keer echt door de pijn heen duwen, dat vond ik best eng, maar ik deed het toch :o En mijn lief ving haar op toen ik riep dat iemand de baby wel op moest vangen <3

Van te voren was ik niet bang, ik droomde ook telkens dat ik m'n baby al verloor op de drempel, dat het een eitje zou worden :D Het was een iets langere weg... maar de geboorte was wel echt het mooiste moment dat ik ooit meemaakt <3
pi_156145192
Ik was ook niet bang. Vond het alleen spannend. Zowel de bevalling an sich als hoe E. het zou doen buiten de buik.

De pijn ben ik nu ook echt vergeten alleen niet hoe moeilijk ik het had met de weeen. Ik kon ze niet opvangen en doordat E. wat vlak bleef op de CTG wilde ze me graag op mijn zij hebben liggen dus werd ik onder de douche weggehaald waar ik ze eindelijk wat meer onder controle had. Op de zij was echt hel.
Uiteindelijk ook een ruggenprik gehad, waarvan ik van te voren zei dat ik die echt niet zou nemen als ik geen keizersnee zou krijgen.
Helaas heb ik er maar weinig aan gehad. De ruggenprik zat er nog geen 5 minuten in en ik had persweeën en volledige ontsluiting. Toen was het voor de arts.ass. heel snel terugkomen op de verloskamers. En zij mij maar zeggen dat dat allemaal echt nog niet kon want ik had nog maar 6 cm ontsluiting (zij wist ook wel beter...). Waarop ik zei: "Nou dan moet ik poepen, ik moet poepen of persen..", heel het team van die ruggenprik er nog omheen toen ik dat zei.
Terug op de VK mocht ik gelijk persen 2 persweeën en een uitdrijvingstijd zoals ze dan zo mooi noemen ban 2 minuten, en dat is nog ruim genomen ;)

Alleen zo snel als E. er was, zo langzaam waa de placenta. Die is later op de OK onder narcose verwijderd. En daar kwam ik het team van mijn ruggenprik weer tegen. Dus ik zei nog mooi tegen die man: "Ik had toch maar mooi gelijk dat Eva eruit wilde!" Hij lachen.
Waarom tref ik toch altijd van die leuke mannen voor narcoses (en nu dan die ruggenprik) terwijl ik van die genante opmerkingen maak terwijl ik er ook nog eens verschrikkelijk uit zie...

Weet je bevallen is niet fijn qua pijn. Maar wel heel mooi. En nu 3 weken later, kan ik alleen maar een lach hebben bij mijn bevallingsverhaal terwijl een ander me meteen zegt: "Dat heb jij weer".

En zo ervaar ik heel die 4 weken ziekenhuisopname van mezelf. Althans ik probeer me echt te focussen op de positieve dingen.

Dus dames, niet bang zijn voor de bevalling! Het ergste ben je zo snel vergeten.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_156145995
Ik vond de bevalling een hel, en dat gelukkige gevoel wanneer je je baby voor het eerst ziet was hier ook afwezig. Het enige wat ik dacht is 'gelukkig, het is eruit!' En toen gingen ze hechten :'(

Maar die pijn vergeet je snel gelukkig en ik heb nu wel een heel leuk ventje waarvoor ik het allemaal over zou doen (alleen voorlopig even niet). En ik had gewoon pech met een heftige bevalling dus volgende keer verdien ik wel een makkelijke!
pi_156146128
Ja, dat hechten.. daar maakte ik me nog wel wat zorgen over. Althans, had wel eens gelezen dat dat een domper op de feestvreugde was. Maar ik heb er niets van gevoeld? :? Ik had links uitzich op vriend en baby O+ en was verder wat aan het keuvelen met de VK en de kraamhulp.
pi_156146494
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 17:20 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vond de bevalling een hel, en dat gelukkige gevoel wanneer je je baby voor het eerst ziet was hier ook afwezig. Het enige wat ik dacht is 'gelukkig, het is eruit!' En toen gingen ze hechten :'(

Ja, dat ! Ik heb wel drie keer gezegd 'het doet geen pijn meer', gewoon omdat ik daar zo blij mee was. Het hechten viel me alles mee gelukkig, helaas jammer dat de wond zelf wel flink pijn deed een paar weken.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_156146786
Bang voor de bevalling. Wisselt hier. Maar goed,
Ik hoor op werk ook zo veel horrorscenario's dat ik regelmatig vooral denk "nee! Graag alles behalve dat!!!".
Maar dan zijn er ook momenten dat ik vertrouw op mijn lijf (want dat maakt nu toch maar mooi een baby met eigenlijk minimale kwaaltjes en dat is bovenverwachting van wat mijn artsen eerst dachten) en dat ik denk "leuk zal 't niet worden maar ik kan dit gewoon!".
Ik ga maar uit van 't vertrouwen in mezelf en we zien wel. En ik kijk vooral uit naar de ontmoeting met mini! O+
pi_156146936
Als je echt bang bent, dus meer dan gezond spannend, ga er mee aan de slag, geef het aan aan je vk. Regel hulp. zo belangrijk als je daarin serieus genomen wordt. :*
pi_156147012
Ik was de eerste keer ook echt niet bang. Ik keek er echt naar uit. Maar deze keer herinner ik me helaas hoe zwaar ik het vond. Ik vond de pijn nog wel te doen, maar ik was zo uitgeput. Het blijft maar doorgaan zonder enig rustmomentje. Ik wilde zo graag even een half uurtje pauze of zo. Helaas mocht dat niet van baby...
Uiteindelijk 9 uur actieve bevalling, maar ik was al 7 uur bezig daarvoor. Ik hoop dit keer op een snellere...
pi_156147071
Ik voelde me wel echt superwoman naderhand, want ik had dit toch maar mooi helemaal zelf gedaan!
pi_156147609
Wij gaan zo maar uit eten. Gewoon, omdat het nog kan. Alleen, het regent en geen een van m'n jassen gaat meer dicht. Maar een goede sjaal om, ofzo....
pi_156147764
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 17:54 schreef Kursor het volgende:
Als je echt bang bent, dus meer dan gezond spannend, ga er mee aan de slag, geef het aan aan je vk. Regel hulp. zo belangrijk als je daarin serieus genomen wordt. :*
Gedaan hoor, aangegeven. Daarom met de klinisch VK een gesprek gehad over mogelijke scenario's en specifieke dingen waar ik bang voor ben. Die hebben we later ook geintegreerd in mijn bevalplan.

Verder heb ik onwijs veel aan mijn reeds mama-zijnde collega's. Die hebben in hetzelfde schuitje gezeten als ik en weten wel hoe ze mij daarin kunnen helpen en dat doen ze dan ook O+ . Maar spannend blijft het, maarja, voor wie niet!
pi_156148570
Ik heb er wel lang over gedaan.. twee dagen voorwerk met gerommel en harde buiken en zulks....
En de "bevaldag" was ook bijna klokkie twee keer rond, maar ik had als het nodig was nog wel 24H erbij geplakt hoor. Gewoon omdat ik wist waar ik zo hard voor aan het werk was.
Schudden voor gebruik
pi_156148765
Heerlijk al dat moed van jullie te lezen. Hier ook niet bang, wel spanning om hoe het zal verlopen, maar dat is logisch.
pi_156149785
Ik vind t ondertussen spannender dat ie blijft zitten :') ondanks de goede ziekenhuis resultaten de laatste dagen ben ik als de dood dat ik te laat verandering opmerk. Net hele tijd op mijn zij gelegen zonder schop te voelen, Inmiddels op mijn rug verbouwd ie de boel gelukkig. Maar prettig is anders..
Dus ja ik kijk heeel erg uit naar de bevalling en hoop echt dat dat op de natuurlijke weg kan
pi_156150156
Ik hoop het ook voor je Cassandra, het lijkt me zenuwslopend! Duimen draaien voor jou :*

Wij hebben gisteren in het AMC weer een echo gehad waar ze het hart extra goed controleerden. Er was niks afwijkends te zien, het zag er allemaal prima normaal uit. Nekplooi weer dunner: nu 2,4 mm. Organen en hersens zagen er ook goed uit. Nog één keer terug voor de 20-weken echo. Als het dan weer normaal is mag ik weer terug naar de VK.
Ik ben blij O+

Foto's van ons speknekpluizemannetje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2015 19:45:28 ]
pi_156150211
Wat een heerlijk nieuws weer Razz! En die laatste foto! Je zoon <3
pi_156150453
Razz wat een fijn nieuws! En die foto's O+

Ik voel de baby nu echt heel duidelijk schoppen in mijn buik, maar af en toe ook aan de buitenkant. Dus heeft vriend net zijn hand op mijn buik gelegd en hij voelde het ook! Pas 17+5 nu, dus dat is echt al super snel O+

O en bloeddruk gemeten, 91 over 57. Lekker laag nog steeds dus..
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_156150535
Razz wat een fijn nieuws weer! En wat een bijzonder mooie echo die laatste!

Ik had bij O. een geplande ks ivm stuitligging.
De datum weten en de rust die dag gaf waren heerlijk... Zwangerschap was geen leien dakje geweest (O.a flinke bloeding met 32wk) dus die zekerheid was echt fijn.
De ks zelf vond ik wel rete spannend.. Lag hyperventilerend op de tafel :')

Maar bang voor bevallen nu? Nee.. Maar dat is denk ik vooral omdat ik totaaaal mij nog niet kan voorstellen dat ik nu gewoon zou bevallen.. baby's komen niet daaronder uit :') toch? :')
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_156150538
Razz ik zie een pluisje op zijn voorhoofd! Echt waar, op de laatste foto! Goed nieuws O+ *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')