abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156150883
Razz, je helemaal-niet-zo-dikke-speknekkenbaby O+

Leuk dat je vriend het ook heeft kunnen voelen nu Sicilia!

Ik ben heel erg kop-in-het-zand wat betreft weeën en bevalling.
Bij L werd het een spoedkeizersnede, dus ik weet nog steeds niet hoe een wee voelt, of persdrang. Wel maf hoor.

Dus nu wordt het straks: iets wat ik ken (keizersnede), wat me 100% meegevallen is en waar ik van weet wat er gaat gebeuren. Maar wel onnatuurlijk.
Of de manier waarop het eigenlijk de bedoeling is :D Maar totaal onbekend en waarschijnlijk heel pijnlijk :X
Lastig hoor :P
pi_156151038
Ik zat helemaal in mijn bubbel, het ging supergoed en ik vond het reuze meevallen allemaal, tot aan de 6 centimeter, toen ik pers- en rugween kreeg die ik moest wegzuchten. Toen vond ik de pijn eigenlijk ook nog wel te doen.

Wat ik het vervelendst vond aan de bevalling was de uitputting van de persween. Maar goed, ik heb ze dan ook 5 uur lang moeten opvangen, meestal duurt dat wat korter. Maar elke keer die golf waarin je lichaam tot het uiterste aangespannen werd, waarbij ik alleen maar kon schreeuwen in plaats van ademhalen, dat vond ik zwaar.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 13:21 schreef SaskiaR het volgende:
Zouden er echt mensen zijn die serieus echt helemaal niet bang zijn?
Ik was niet bang. Maar ik was het zwanger zijn ook zo ongeloofelijk zat, als aangereden had moeten worden om van die zwangerschap af te zijn had ik het ook gedaan. :')
pi_156151091
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 13:28 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ja, ik was echt niet bang, ik keek al vanaf het begin uit naar de bevalling (de ervaring, niet dat ik het zwanger zijn toen al zat was). Alleen bang voor dat het op een keizersnede zou uitdraaien. Want in maart of april waren er ineens allemaal ongeplande keizersnedes in het z&g topic.
Hier vreesde ik ook voor. Maar toen het eenmaal zo uitkwam was ik eigenlijk alleen maar opgelucht dat het eindelijk tot een einde zou komen. Want ik voelde wel dat ik haar er echt niet uit ging krijgen.
pi_156151325
Wow, wat een mooie die laatste, Razz! O+ .

Jagar, best lastig he, als je zo over die UD heen gaat. Het voelt alsof je in een niemandsland zit. Iedereen, inclusief jijzelf, vraagt zich maar af waar je baby blijft en je kunt niets anders dan maar afwachten. Ik hoop voor je dat het natuurlijk op gang komt. Het is vooral heel fijn dat jij je nog goed voelt en het met de baby ook allemaal goed gaat. Probeer nog maar te genieten van die momenten samen, zoals het uit eten gaan.

En oeh, harde buiken. Ik heb ze heel veel gehad, vanaf vijf maanden tot aan het einde. Het was ook wel een vorm van erkenning dat bij de CTG tijdens de laatste dagen van de zwangerschap mijn harde buiken goed konden worden geregistreerd, er zaten behoorlijk uitschieters bij. :Y) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_156151597
Razz, wat een goed nieuws!
  woensdag 16 september 2015 @ 20:38:23 #156
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156151937
Dat is nou het enige dat ik me echt totaal niet meer voor de geest halen, hoe een harde buik voelde... Terwijl ik vanaf 37 weken de hele dag door harde buiken had.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_156153047
Wat goed, Razz. *O* *O* *O*

Hier lekkere pizza gehad en een fijn stukje gewandeld. Goed om even uit huis te zijn!
pi_156153112
ik had vanavond volgens mij m'n eerste harde buik. Ik moest even stoppen met lopen, want het werd echt heel oncomfortabel hard....
pi_156153290
Oh Razz O+ O+ je prachtige zoon, wat een mooie foto's *O*

Mijn hormonen zijn zķ gelukkig jongens O+

Kijk nou O+ een plekje voor mn beeb O+ *O* :D :')
En t is zo gek, alsof ie er altijd al stond, alsof t zo hoort ofzo. Mijn oma en moeder kwamen allebei op de koffie/thee vanmiddag en ze zagen allebei pas na een half uur ofzo dat de box er stond :') :D zo normaal ofzo.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_156153478
Razz, wat een mooie foto's O+ En wat een lange benen!

Jagar, mijn baby is jouw baby aan het aanmoedigen geloof ik! Er zit een soort mini- *O* in m'n buik.

Pinq, leuuuk zo'n plekje O+ Net echt he? ;)
pi_156155256
Bij de eerste was ik best bang. Was erg bang voor n knip en voor een keizersnede.

Bij de 2e was t meer spanning
pi_156157136
Nesteldrang :') . Ik lag om 21:00 al moe op bed en ineens MOEST ik echt de babykleertjes wassen. Toen moest ik wachten tot de wasmachine klaar was en nu hangt alles op en kan ik weer naar bed. :Z :z
pi_156157297
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:31 schreef silliegirl het volgende:
Nesteldrang :') . Ik lag om 21:00 al moe op bed en ineens MOEST ik echt de babykleertjes wassen. Toen moest ik wachten tot de wasmachine klaar was en nu hangt alles op en kan ik weer naar bed. :Z :z
hier ook net klaar met een lading was :')
pi_156157443
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:31 schreef silliegirl het volgende:
Je bent gek :D

mn lief heeft een paar uur geleden het rolgordijn opgehangen ^_^ weer wat afgestreept van t lijstje. Morgen ga k het bedje schuren en vrijdag komt mn vader behangen en de lamp goed ophangen *O*
:)
pi_156157606
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:40 schreef mignonne het volgende:

[..]

Je bent gek :D

mn lief heeft een paar uur geleden het rolgordijn opgehangen ^_^ weer wat afgestreept van t lijstje. Morgen ga k het bedje schuren en vrijdag komt mn vader behangen en de lamp goed ophangen *O*
Mijn hormonen zijn gek ja :') .

Toevallig heeft mijn meneer gisteren het rolgordijn opgehangen :D . Onze babykamer moet nu nog een nieuwe lamp en het wandrek boven de commode moet nog opgehangen en dan is 'ie af :D .

En ik kan nu morgenavond de babykleertjes strijken en dan kan alles in de commode opgeruimd. Happy hormones! *O*
pi_156157874
lekker bijtijds alles klaar dan sillie! *O*

hier wordt vrijdag het grove werk gedaan. Maar dan duurt het nog zeker een a twee weken weken voordat het bedje klaar is en moet k er nog behoorlijk wat aan doen om de boel een beetje aan te kleden enzo. Babywasjes pfffrt. mja dat doe ik wel ergens tussen alle 800 andere wassen door :') :+ en ik moet nog een geboortekaartje bedenken en een pakje breien en zesduuzend draadjes wegwerken van andere projectjes enzo.
:)
pi_156158177
Geboorte kaartje hebben wij O+ met mijn stomme kop twee dezelfde proefdrukken besteld met tikfout en verkeerde kleur letters :')

De plinten zouden voor dit weekend geleverd worden maar er staat nog steeds geen lever datum. De babykamer staat vol met klustroep, ik mag de kasten niet inpakken van mijn man voor de plinten staan, er moet nog Electra aangesloten worden dus de lamp kan ook nog niet hangen.. Aan de ene kant denk ik, relax.. Komt goed. Aan de andere kant denk ik, wat als hij nou volgende week geboren wordt?? Tijdelijk op onze slaapkamer is ook geen optie want veel meer dan t laminaat is er nog niet, tijdelijke slaapkamer is te klein voor een wiegje erbij. Zucht..
pi_156158189
Hier hoeft alleen nog wat gepoetst, aldus oma. En dan komen volgende week alle babyspullen in eens. Mijn moeder heeft alle babywasjes gedaan O+ Mijn vader het bedje geverfd. Nu nog wat aankleding fröbelen gewoon voor de leuk. :)

Alleen de box en maxicosi zijn nog in bruikleen, maar hopelijk krijg ik de mc in ieder geval volgende week. Die is nog in Portugal. Box stond vorige keer ook nog niet toen ik ging bevallen. Dat komt wel.
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_156159066
LuDann, 5 uren?!? Ik vond 1,5 uren al de horror. Mijn man weet nu wel dat ik heel goed kan grunten :D :@

Ik was echt niet bang voor de bevalling. Kon me ook geen voorstelling maken van de pijn. Voor de tijd goed ingelezen hoe weeën horen te voelen. Je voelt het in je hele buik, en het komt in een golf. Nou nee, niet bij mij. Tot 5cm ook getwijfeld of ik wel weeën had. Alleen pijn in de onderbuik en het begon vanuit het niets ineens op het hoogtepunt. Schrok mij iedere keer wild. Stomme CTG registreerde 0 weeën. Ruggenprik werkte niet echt, alleen mijn rechter heup was verdoofd (EDS probleempje?). 1.5 uur aan persweeën weg grunten.
Persen vond ik erg fijn. Helemaal geen pijn gehad. Ik voelde het wel, maar echt zeer deed het niet. Staan van het hoofdje voelde ik ook niet.
Werkte de ruggenprik dan wel? Nou nee :+ ze hebben mij meteen gehecht en ondanks de plaatselijke verdoving (auw) was er bijna niks verdoofd (nog meer auw). Leuk joh, EDS.

Tijdens de bevalling heb ik mijzelf vaak hardop afgevraagd hoe we ooit op het idiote idee zijn gekomen om aan een kind te beginnen en dat ik nooooit, maar dan ook noooooooit weer ga bevallen. En guess what? Ik wil nu alweer en in mijn hoofd al bedacht wanneer we eventueel willen proberen voor kind 2.0 :p
pi_156161650
Oh god, grunten ja. :')

5 uur persween ja, maar daarvan heb ik een uur ofzo actief geperst. Het was 3 uur wegzuchten, toen 1 uur mogen persen (met de hand van de gyn in mijn hoeha gedurende een half uur daarvan, om 'het laatste randje weg te masseren', iets wat helaas geen zin had omdat mijn beeb de eerste spildraai niet wilde maken en dus niet indaalde) en daarna nog een uur ofzo waarin ik zelf mocht weten wat ik deed want toen was ik onderweg naar de ok. Nja, en dan ga je vanzelf wel persen eigenlijk. Daar doe je niks tegen, supervermoeiend. Dochter kwam er ook uit met een enorm punthoofd. :P

Dat uur onderweg naar de ok heb ik als erg vervelend ervaren. Er was niemand meer die me coachte, ik voelde me compleet aan mijn lot overgelaten. De pijnstilling (infuus met zo'n knop die je zelf mocht drukken) was uitgezet en weeën remmers konden ook niet worden toegediend (ik ga nog navragen waarom). En mijn man die half in paniek zei dat ik moest stoppen met persen. Ja, hoe dan. :')

Maar goed, alles is helemaal goedgekomen. O+ En ik wil ook het liefst nu al nog een keer. :@
pi_156161829
Hier nu 2x er zonder al teveel kleer scheuren doorgekomen.. En ik heb nu wel echt zoiets van: Nu is t echt klaar! Geen 3e meer en ik hoef gelukkig nooit een horror bevalling.

(die heb ik dus nooit gehad gelukkig, maar dat was mijn angst)

Maar als je echt nog n kinderwens hebt, dan heb je dat er denk ik wel weer voor over.
pi_156161862
Ik O+ bevallen haha! Ik heb dan ook niet echt moeilijke bevallingen gehad gelukkig. De pijn vind ik echt verschrikkelijk, maar het gevoel van vlak na een bevalling vind ik niet te omschrijven zo mooi. Dus bang voor de bevalling ben ik niet, maar gezonde spanning is hier wel aanwezig hoor. En dan niet zo zeer voor de pijn, want ja, die komt, maar meer of alles wel goed zal gaan met baby enzo.

Wakker worden met koorts os niet fijn, maar wakker worden met koorts en dan een baby voelen bewegen is al een stuk fijner O+
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_156162816
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 21:07 schreef pinquit het volgende:
Oh Razz O+ O+ je prachtige zoon, wat een mooie foto's *O*

Mijn hormonen zijn zķ gelukkig jongens O+
[ afbeelding ]
Kijk nou O+ een plekje voor mn beeb O+ *O* :D :')
En t is zo gek, alsof ie er altijd al stond, alsof t zo hoort ofzo. Mijn oma en moeder kwamen allebei op de koffie/thee vanmiddag en ze zagen allebei pas na een half uur ofzo dat de box er stond :') :D zo normaal ofzo.
Ohhh dat wil ik ook O+

Bij hoeveel weken kan ik legaal de box neerzetten? :+
pi_156162845
O+ Razz, wat superfijn :* En mooie plaatjes <3

quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 21:03 schreef Jagärtrut het volgende:
ik had vanavond volgens mij m'n eerste harde buik. Ik moest even stoppen met lopen, want het werd echt heel oncomfortabel hard....
Oehoehoehoe, hoe zou het met Jagar zijn? Was dit het begin?!

[ Bericht 17% gewijzigd door elamanilo op 17-09-2015 09:13:06 ]
  donderdag 17 september 2015 @ 09:11:51 #175
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_156162957
Razz, wat een fijn bericht *O*! En die tweede foto, wauw O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')