SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
Onweer komt in de buurt. Nu nog wat wind en ik ben tevredenquote:
Ga weg manquote:
quote:
Zit je nog in Limburg?quote:
Jep. Al twee nachten wakker geworden van stevige buien met zo nu en dan een klap onweer, al meer dan een heel jaar Leiden...quote:
Die stevige buien vielen hier wel weer mee. Wel wat geflits en gerommel vannacht, met 1 of 2 goede klappenquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 11:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jep. Al twee nachten wakker geworden van stevige buien met zo nu en dan een klap onweer, al meer dan een heel jaar Leiden...
Vannacht niks meegekregen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 11:33 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Die stevige buien vielen hier wel weer mee. Wel wat geflits en gerommel vannacht, met 1 of 2 goede klappen
Heb je wel de goede tijd uitgekozen om in Limburg te zijn. Zoveel hebben we hier ook nog niet gehad dit jaar
Ow, terwijl het hier vannacht eindelijk eens iets deedquote:
Ik zit dan ook iets noordelijkerquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 11:39 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ow, terwijl het hier vannacht eindelijk eens iets deed
Jup, Noord-, Midden- en Zuid-Limburg verschillen best wel van elkaar. Ook qua weerquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 11:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zit dan ook iets noordelijker
Dito hierquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 11:27 schreef INViCTuS het volgende:
Hier in het Oosten anders helemaal niks
Ik vind die 6 en 9 graden bij Zwitserland/Frankrijk/Italië opvallenderquote:
Is volgens mij weinig 'nieuws' aan dat t daar boven de 30 is....quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 15:08 schreef Dven het volgende:
Dlinke wind hier aan de kust. Dito golven ook. Gelukkig eel een comfortabele 31 graden
quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 17:01 schreef Bosnimf1983 het volgende:
Heerlijk weer vandaag! Beetje wind, maar met de warmte absoluut niet vervelend
Door wie, wat of waarvoorquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 19:46 schreef MaLo het volgende:
Koelkastje ik ben vanmiddag gefotografeerd
Maar denk niet door jou![]()
Was een prima weertje vandaag. En de vooruitzichten zijn ook prima. Stabiel zomerweer
Zie PBquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 19:49 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Door wie, wat of waarvoor? Dan zijn we er snel uit (ook als het een vrouw was)
!
Ik niet, kan vanavond nietquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 20:00 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Vanavond laatste kans, ik loop nog rond van 9 tot 11!
De kust is over het algemeen wel iets koeler. Daar wil het op een slechte dag nog wel eens een graad of 24 worden in de zomer. Die wind is wel oprecht zaligm ben ik zo ver in het binnenland totaal niet meer gewoonquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 15:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Is volgens mij weinig 'nieuws' aan dat t daar boven de 30 is....
Denk dat 't eerder noemenswaardig is als het weer eens onder de dertig komt
Hier een brave 22 graden met een strakblauwe lucht. He-le-maal prima
Ga nou weg man, daar is deze reeks zo ongeveer op gestoeldquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 22:29 schreef dick_laurent het volgende:
Vind ik wel best zo. Zo boeiend vind ik onweer namelijk niet
Bedankt voor de tip!quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 23:19 schreef bondage het volgende:
Vannacht grote kans op vallende sterren
Ik zag er net al een paar.
Al waren het geen sterren, zou niet best zijn als die zouden vallen.
Graag gedaan. Misschien niet helemaal in lijn met dit topic, maar heb nou eenmaal een sterk vermoeden dat hier meer zitten die dit interessant vindenquote:
Al een gespot! Ze komen vanuit t noordoosten.quote:Op zondag 9 augustus 2015 00:47 schreef bondage het volgende:
[..]
Graag gedaan. Misschien niet helemaal in lijn met dit topic, maar heb nou eenmaal een sterk vermoeden dat hier meer zitten die dit interessant vinden
Ik al meerdere, stuk of 5. En dat terwijl ik stond te roken. Mooi helder ook, veel sterren te zien.quote:Op zondag 9 augustus 2015 01:05 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Al een gespot! Ze komen vanuit t noordoosten.
Een gemiddelde van 5 per peuk is wel indrukwekkend, ik zit nog naar op 1 dus.quote:Op zondag 9 augustus 2015 01:08 schreef bondage het volgende:
[..]
Ik al meerdere, stuk of 5. En dat terwijl ik stond te roken. Mooi helder ook, veel sterren te zien.
Met inweer was het inderdaad wrg matig. Hier maar 1 dag gehad dat het er een beetje op leek. Waa ongeveer een week of anderhalf geleden.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 21:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Qua onweer valt deze zomer echt heel erg tegen voor mij. Jammer!
Dat waren ze dus. Bij ons goed te zien rond middennacht. Complete stroomstoring. Dus de heldere sterrenhemel was goed zichtbaar.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 23:19 schreef bondage het volgende:
Vannacht grote kans op vallende sterren
Ik zag er net al een paar.
Al waren het geen sterren, zou niet best zijn als die zouden vallen.
Was verdeeld over twee peuken, 2,5 per peuk dusquote:Op zondag 9 augustus 2015 01:12 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Een gemiddelde van 5 per peuk is wel indrukwekkend, ik zit nog naar op 1 dus.
Komt zo'n stroomstoring toch nog een keer van pas. Geluk bij een ongeluk laten we maar zeggen.quote:Op zondag 9 augustus 2015 10:06 schreef WEST het volgende:
[..]
Dat waren ze dus. Bij ons goed te zien rond middennacht. Complete stroomstoring. Dus de heldere sterrenhemel was goed zichtbaar.
Zuidoosten bedoel jequote:Op zondag 9 augustus 2015 10:25 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Zal wel weer alleen in het oosten zijn.....
Van mij mag het wel wat warmer.quote:Op zondag 9 augustus 2015 11:14 schreef bondage het volgende:
[..]
Zolang het rond de 25 blijft vind ik het prima.
altijd het westenquote:Op zondag 9 augustus 2015 12:38 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Zal wel weer alleen in Den Haag zijn...
Volgens een paar websites komen wij eindelijk ook weer eens aan de beurt. Al heb ik gehoord dat afgelopen dinsdag het heeft geonweerd (doorheen geslapen).quote:Op zondag 9 augustus 2015 10:25 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Zal wel weer alleen in het oosten zijn.....
quote:Op zondag 9 augustus 2015 12:38 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Zal wel weer alleen in Den Haag zijn...
Wij verdienen ook wel een keer spektakel!quote:Op zondag 9 augustus 2015 18:33 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Volgens een paar websites komen wij eindelijk ook weer eens aan de beurt. Al heb ik gehoord dat afgelopen dinsdag het heeft geonweerd (doorheen geslapen).
Neerslag mag van mij nog ff achterwege blijven, ben nog niet weer thuis en de luifel is naar benedenquote:Op zondag 9 augustus 2015 19:26 schreef Revanches het volgende:
Momenteel trekt het in Groningen helemaal dicht. Waarschijnlijk neerslag en hopelijk nog wat onweer, maar dat zal wel niet.![]()
Het heeft hier tot nu toe iets gedrupt maar het stelt nog helemaal niks voorquote:Op maandag 10 augustus 2015 08:48 schreef Frutsel het volgende:
Hmm... moet die "enorme bak water"die over het oosten zal worden uitgestrooid uit die "ene" pluk boven Duitsland op buienradar komen? Of komen er daarna nog tig van die buien die hetzelfde pad gaan kiezen?
klopt... misschien valt die andere 59 mm toch in Den Haagquote:Op maandag 10 augustus 2015 10:11 schreef MaLo het volgende:
[..]
Het heeft hier tot nu toe iets gedrupt maar het stelt nog helemaal niks voor
quote:Op maandag 10 augustus 2015 10:21 schreef Frutsel het volgende:
klopt... misschien valt die andere 59 mm toch in Den Haag
Was lekker vandaag ja. Soms best een briesje nog.quote:Op maandag 10 augustus 2015 10:10 schreef Bosnimf1983 het volgende:
Wat wolken en een blauwe lucht hier in Den Haag
Nou veel plezier dan met het onweer dat er niet isquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 22:30 schreef Cassius het volgende:
[..]
Ga nou weg man, daar is deze reeks zo ongeveer op gestoeld
Ik zat er nog aan te denken om de auto te pakken en aan de rand van dat gevaarte te gaan staan maar de zonsondergang was dankzij die buien in Duitsland zo mooi hier aan de grens van Twente en Duitsland dat ik het maar heb laten gaan.quote:Op maandag 10 augustus 2015 22:28 schreef DemonRage het volgende:
En natuurlijk gaat het in Duitsland weer goed los.
Hier hebben we geeneens last meer van koperdieven, omdat iedereen hun bliksemafleiders van de deur uit gedaan heeft omdat het toch maar nutteloze dingen zijn.quote:Op maandag 10 augustus 2015 22:29 schreef ieniminimuis het volgende:
Mijn popcorn voorraad speciaal aangelegd om onweer te kijken is aan beschimmelen
Er is dan ook geen klap (hihi) gebeurd in Nederlandquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 00:23 schreef GekkePoes het volgende:
Duitsland code rood, maar vlak over de grens code groen.
[ afbeelding ]
Was dat niet voor warmte? Zal dan wel meer in het binnenland van die provincie zitten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 00:23 schreef GekkePoes het volgende:
Duitsland code rood, maar vlak over de grens code groen.
[ afbeelding ]
De warmte zit meer richting Polen (waar het code geel is), wat ze met die code rood bedoelen, geen idee, misschien onweer of zware buien?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 08:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Was dat niet voor warmte? Zal dan wel meer in het binnenland van die provincie zitten.
Vind de hittecode's sowieso raar. In het ene land is boven de 27 graden code rood en in de andere is 36 graden code geel
Was een kaart van gisteren. Kan dus helaas niet zien waar de codes voor waren. Polen heeft nu code rood voor hitte. Hier geel voor de hitte. Snap alleen niet zo goed waarom. Het is al twee maanden zo rond de 35 graden. Men zal het inmiddels toch wel gewoon zijn?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 09:55 schreef Klonk het volgende:
[..]
De warmte zit meer richting Polen (waar het code geel is), wat ze met die code rood bedoelen, geen idee, misschien onweer of zware buien?
Dan was het voor zware neerslag, dat deel van Duitsland had het flink te paken gisteren.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 10:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Was een kaart van gisteren. Kan dus helaas niet zien waar de codes voor waren. Polen heeft nu code rood voor hitte. Hier geel voor de hitte. Snap alleen niet zo goed waarom. Het is al twee maanden zo rond de 35 graden. Men zal het inmiddels toch wel gewoon zijn?
Temperaturen rond normaal en af en te wat buien, voor zover ik kan zien.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 09:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wordt het komend weekend lekker weer?
Alle berekende neerslag in en rond Den Haagquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 10:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Temperaturen rond normaal en af en te wat buien, voor zover ik kan zien.
Het zit alweer rond de 20 graden. Dus koud zal het echt niet wordenquote:Op woensdag 12 augustus 2015 10:09 schreef MaLo het volgende:
Blegh wat een saai grauw weer. Het is dat het niet koud is. Hopelijk vanmiddag nog een zonnetje.
Ziet er opzich ook wel prima uit tochquote:Op woensdag 12 augustus 2015 10:11 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Het zit alweer rond de 20 graden. Dus koud zal het echt niet worden
Buiten is het alweer bijna 25 graden.. Binnen 26. Waait niet, dus koelt 's nachts ook niet af. Lekker klef zweten in bedquote:Op woensdag 12 augustus 2015 12:20 schreef Dven het volgende:
[..]
Ziet er opzich ook wel prima uit toch
[ afbeelding ]
M.u.v. morgennacht is het 'snachts opzich toch prima?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 13:01 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Buiten is het alweer bijna 25 graden.. Binnen 26. Waait niet, dus koelt 's nachts ook niet af. Lekker klef zweten in bed
Als het een beetje zou doorwaaien wel. Maar dat doet het dus nietquote:Op woensdag 12 augustus 2015 13:05 schreef Dven het volgende:
[..]
M.u.v. morgennacht is het 'snachts opzich toch prima?
Das een heel specifiek probleem voor jou volgens mijquote:Op woensdag 12 augustus 2015 13:09 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Als het een beetje zou doorwaaien wel. Maar dat doet het dus niet
Waarschijnlijk wel. Nadeel van een flat. Wind kan maar van 1 kant goed naar binnen blazen (op het balkon dan)quote:Op woensdag 12 augustus 2015 13:26 schreef Klonk het volgende:
[..]
Das een heel specifiek probleem voor jou volgens mij
Vanmorgen vroeg rond een uurtje of 6 even lekker alles open gezet, binnenshuis van 25 naar 21 gezakt
2 kanten bij een galerij-flat. Maar het nadeel daarvan is dat als er wat meer wind staat en aan een kant van de flat is wat overdruk, dan moet je niet voordeur en de balkondeur tegen elkaar openzetten... dan stormt het in het appartement en alles wat buiten ronddwarrelt komt ook mee naar binnen.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 13:36 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel. Nadeel van een flat. Wind kan maar van 1 kant goed naar binnen blazen (op het balkon dan)
Vandaar dat ik het ook had over de balkon kant. Aan de galerij kant kan ik het wel open zetten, maar dan komt er A: een heleboel ongedierte naar binnen gefladderd (lamp bij de deur kan niet uit 's avonds), B: ik ben dan een lopend buffet voor de familie Mug, want die komt via de galerij altijd naar boven. Aan de balkonkant heb ik daar geen last vanquote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:14 schreef DemonRage het volgende:
[..]
2 kanten bij een galerij-flat. Maar het nadeel daarvan is dat als er wat meer wind staat en aan een kant van de flat is wat overdruk, dan moet je niet voordeur en de balkondeur tegen elkaar openzetten... dan stormt het in het appartement en alles wat buiten ronddwarrelt komt ook mee naar binnen.
HOR!quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:20 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Vandaar dat ik het ook had over de balkon kant. Aan de galerij kant kan ik het wel open zetten, maar dan komt er A: een heleboel ongedierte naar binnen gefladderd (lamp bij de deur kan niet uit 's avonds), B: ik ben dan een lopend buffet voor de familie Mug, want die komt via de galerij altijd naar boven. Aan de balkonkant heb ik daar geen last van
Hier ook al niet meerquote:
Ben ik wel van plan. Horgaas met klittenband aan de buitenkant plakken.quote:
DOE DAT DAN!!!!quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:38 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ben ik wel van plan. Horgaas met klittenband aan de buitenkant plakken.
MOET IK DAT EERST HALEN EN OPHANGEN! EN DAN WAAIT HET NOG NIET ALS HET HANGT HE!!!11EINZ11!!!!quote:
JE HEBT VAAK WEL IETS VAN TREK DOOR JE HUIS ALS JE DE RAMEN TEGEN ELKAAR OPENZET, ZELFS ALS HET NIET WAAIT !!1EINZ11ZWEI11!!quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:48 schreef Burner82 het volgende:
[..]
MOET IK DAT EERST HALEN EN OPHANGEN! EN DAN WAAIT HET NOG NIET ALS HET HANGT HE!!!11EINZ11!!!!
Luie flikker, altijd wat met die klotelimbo'squote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:48 schreef Burner82 het volgende:
[..]
MOET IK DAT EERST HALEN EN OPHANGEN! EN DAN WAAIT HET NOG NIET ALS HET HANGT HE!!!11EINZ11!!!!
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:57 schreef Klonk het volgende:
[..]
Luie flikker, altijd wat met die klotelimbo's
Zou heel goed kunnen...quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:54 schreef Frutsel het volgende:
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150812_01815441
'Stormjagers verwachten zwaar onweer'
Belgie dan he!
It get Oan!
Ik heb getwijfeld over Belgiequote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:54 schreef Frutsel het volgende:
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150812_01815441
'Stormjagers verwachten zwaar onweer'
Belgie dan he!
It get Oan!
Als het niet bij ons is, dan activeren we ook de schilden van Breda en Den Haagquote:Op woensdag 12 augustus 2015 17:04 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik heb getwijfeld over Belgie
Waarom niet bij ohoonnns. [/zeurstem]
Den Haag heeft geen schildquote:Op woensdag 12 augustus 2015 17:04 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Als het niet bij ons is, dan activeren we ook de schilden van Breda en Den Haag
Zal allemaal wel meevallen denk ik. Anders waren ze bij Estofex wel wakker geworden.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 17:54 schreef aloa het volgende:
Donderdagavond toenemende kans op onweersbuien
De eerstkomende uren zijn er geen waarschuwingen van kracht.
Donderdagavond neemt van het zuidwesten en zuiden uit de kans op enkele onweersbuien toe. Deze buien kunnen mogelijk vergezeld gaan van zware windstoten, hagel en lokaal kan er ook veel regen vallen.
http://www.knmi.nl/
Misschien zien ze dingen die ze niet kunnen bevatten en rolt er dadelijk een schokkende level 3 uit.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 00:50 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Zal allemaal wel meevallen denk ik. Anders waren ze bij Estofex wel wakker geworden.
Meestal had er rond dit tijdstip al wel een verwachting gestaan.
Als onweer een keer niet in Duitsland is, dan is het idd niet te bevatten.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 00:53 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Misschien zien ze dingen die ze niet kunnen bevatten en rolt er dadelijk een schokkende level 3 uit.
Waait allemaal de noordzee op of trekt Duitsland in. Ondertussen maak ik ruimte op m'n mobiel voor opnames want je weer maar nooit.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 02:22 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
A level 2 was issued for the Benelux countries and north-eastern France mainly for severe wind gusts and to a lesser extent large hail and tornadoes.
Zul je zien dat er vannacht echt wat gebeurt. Mijn dochter gaat kamperen bij de buren in de tuinquote:Op donderdag 13 augustus 2015 02:22 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
A level 2 was issued for the Benelux countries and north-eastern France mainly for severe wind gusts and to a lesser extent large hail and tornadoes.
Ik heb de verwachting van buienradar bekeken.... Alles trekt zo een beetje om Limburg heentwitter:BuienRadarNL twitterde op donderdag 13-08-2015 om 12:58:13Summertime! Maar vanavond vanuit het zuiden pittige buien met onweer, hagel, windstoten. http://t.co/8wlgVaXnsA http://t.co/TbKBnSwl52 reageer retweet
Flinke verwachting als je die buienradar zietquote:Op donderdag 13 augustus 2015 13:01 schreef Burner82 het volgende:
Ik heb de verwachting van buienradar bekeken.... Alles trekt zo een beetje om Limburg heentwitter:BuienRadarNL twitterde op donderdag 13-08-2015 om 12:58:13Summertime! Maar vanavond vanuit het zuiden pittige buien met onweer, hagel, windstoten. http://t.co/8wlgVaXnsA http://t.co/TbKBnSwl52 reageer retweet
Voor het zuiden en westen ja... Voor Twente weer eens helemaal nietsquote:Op donderdag 13 augustus 2015 13:07 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Flinke verwachting als je die buienradar zietWel opvallend dat er eerst buien uit ZW komen en in de nacht nog een keer uit ZO .
Zaten mooie exemplaren bij he.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 04:17 schreef Straatcommando. het volgende:
Zag net een ontploffende vallende ster met rookspoor. Heel gaaf
Gelukkig zijn we niet de enige met nutteloze waarschuwingen.. Wie gaat er nou in de UK waarschuwen voor regentwitter:SkyNewsBreak twitterde op donderdag 13-08-2015 om 14:39:16The Met Office has issued an amber weather warning of rain for people in West Sussex, Kent, Medway, East Sussex, Surrey, Brighton and Hove reageer retweet
ik neem aan dat dit voor flash floods is.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 14:44 schreef Burner82 het volgende:
Gelukkig zijn we niet de enige met nutteloze waarschuwingen.. Wie gaat er nou in de UK waarschuwen voor regentwitter:SkyNewsBreak twitterde op donderdag 13-08-2015 om 14:39:16The Met Office has issued an amber weather warning of rain for people in West Sussex, Kent, Medway, East Sussex, Surrey, Brighton and Hove reageer retweet
Als ze in Engeland gaan waarschuwen voor regen, dan ga er maar vanuit dat ze een shitload aan regen bedoelen (Of flash floods, zoals Againzender al zeiquote:Op donderdag 13 augustus 2015 14:44 schreef Burner82 het volgende:
Nee, hij zegt "op dit moment valt het mee".quote:Op donderdag 13 augustus 2015 15:20 schreef Droopie het volgende:
Ed Aldus zegt dat het hier in Z-W gaat meevallen
Het kan in Engeland vrij rap gaan met de regen. Vorig jaar stonden ze ook weken onder water toch rondom Londen?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 14:44 schreef Burner82 het volgende:
De webcam jacht is geopend! Jammer dat franse sites in het frans zijn, dat zoekt moeilijk.quote:
Gewoon googelen op "webcam >>>willekeurige stad in de regio waar de boomboom is<<< "quote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:09 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
De webcam jacht is geopend! Jammer dat franse sites in het frans zijn, dat zoekt moeilijk.
Noodweer-Frankrijk.quote:
Heb er nou 4 bekeken maar nog weinig te zien.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Gewoon googelen op "webcam >>>willekeurige stad in de regio waar de boomboom is<<< "
Et voila
ik zie het net! Gaat hardquote:
twitter:MeteoGroupWeer twitterde op donderdag 13-08-2015 om 16:34:21De eerste buien liggen inmiddels net ten zuiden van België klaar, om begin van de avond bij ons te arriveren. http://t.co/XTwbhXhes0 reageer retweet
het is er warm genoeg voor in het ZWquote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:37 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Eens een keer een feestje in zuid west Nederland?
Feestje op de Noordzee ja.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:48 schreef marcel-o het volgende:
[..]
het is er warm genoeg voor in het ZW
zal mij echt benieuwen deze keer
Ik zou Breda in vuur en vlam zetten om dat vervelende eeuwig herhalende forcefield verhaal nooit weer te horenquote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:42 schreef kree het volgende:
Als ik een onweersbui was dan zou ik me prima voelen met deze drukkende hitte
Ja, verlos iedereen van het gezeik van de Bredanaren.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:51 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Ik zou Breda in vuur en vlam zetten om dat vervelende eeuwig herhalende forcefield verhaal nooit weer te horen
Ah, daar zijn de wishcasting plaatjes weer.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:34 schreef Rabieluh het volgende:
Voor wie het zelf nog niet had kunnen bedenken:
[ afbeelding ]
https://www.facebook.com/(...)2474/?type=1&theater
Een simpele trekrichtingskaartje, dat magquote:Op donderdag 13 augustus 2015 17:20 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ah, daar zijn de wishcasting plaatjes weer.
En geen cam in de buurt, waardeloos.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 17:21 schreef Vriezzer het volgende:
Tussen 17:05 en 17:10 gewoon 1233 ontladingen daar op die lijn!
[ afbeelding ]
17:15 - 17:20: 1344 ontladingen.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 17:22 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
En geen cam in de buurt, waardeloos.
dat moet je idd ook niet vergeten met deze bovenluchtwind. Is echt een interessante situatiequote:Op donderdag 13 augustus 2015 17:47 schreef Vriezzer het volgende:
Centraal Duitsland begint het een beetje te borrelen.
Bron @weerslagnl:
[ afbeelding ]
In Belgie weten ze nog niet wat komen gaat:quote:Op donderdag 13 augustus 2015 17:53 schreef Rabieluh het volgende:
[ afbeelding ]
Een magere cam ergens die om de 10 minuten update ofzo, tis iets he.
Ik zou ook lekker in de whirlpool blijven zittenquote:Op donderdag 13 augustus 2015 17:57 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
In Belgie weten ze nog niet wat komen gaat:
http://surfersparadise.be/beachcam
ik denk dat het in gaat kakken zodra het onze grens over komt, en de rest draait weg naar de noordzeequote:Op donderdag 13 augustus 2015 17:54 schreef NewHorizon het volgende:
Flinke convergentielijn
Hopen dat het een beetje volhoudt.
Jaaaa deze, nog nooit zo vaak naar een webcam gekekenquote:Op donderdag 13 augustus 2015 17:57 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
In Belgie weten ze nog niet wat komen gaat:
Typisch inderdaadquote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:01 schreef Ener-G het volgende:
[..]
ik denk dat het in gaat kakken zodra het onze grens over komt, en de rest draait weg naar de noordzee
twitter:MeteoGroupWeer twitterde op donderdag 13-08-2015 om 18:05:17Niet alleen (onweers)buien, maar ook hoge temperaturen. Op veel plaatsen komt het kwik vannacht niet onder 20 graden. #plaknacht #zwoel reageer retweet
Prettig ja als het binnen 25 graden blijft met een luchtvochtigheid van een darmkanaal nadat de buien zijn langsgeweest, puur genot.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:16 schreef bloodymary1 het volgende:
Lekker toch, een zwoele avond. Zo warm is het ook weer niet, gewoon lekker.
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:21 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Prettig ja als het binnen 25 graden blijft met een luchtvochtigheid van een darmkanaal nadat de buien zijn langsgeweest, puur genot.
Gewoon lekker blijven plakkenquote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:21 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Prettig ja als het binnen 25 graden blijft met een luchtvochtigheid van een darmkanaal nadat de buien zijn langsgeweest, puur genot.
Waarom laat je de deur dan ook open staanquote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:10 schreef Maver24 het volgende:
Was het gisteren nog 24 graden in de woonkamer is het vandaag 29 graden. Zweet me peentjes
Meer kunnen we niet doen dan hopen. Ik vind dat we het wel hebben verdiend, hemelsbrede bliksems, schuddende ramenquote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:31 schreef de_boswachter het volgende:
Hopelijk gaat het knallen in het Zuiden vannacht
Morgen weer lekker naar kantoor.. Oh wachtquote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:10 schreef Maver24 het volgende:
Was het gisteren nog 24 graden in de woonkamer is het vandaag 29 graden. Zweet me peentjes
Lolwut.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:21 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Dat komt daar zeker. Het onweert al boven Brugge. Ze zouden het onweer al moeten horen daar.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:57 schreef Rabieluh het volgende:
Het wordt donker! Weet niet of er ook onweer aankomt, heb lightningmaps ff uit moeten doen want mn laptop werd te warm.
Ze zin braaf alles aan het inpakken en opbergen, hebben ze genoeg ervaring mee dit jaar.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:01 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Dat komt daar zeker. Het onweert al boven Brugge. Ze zouden het onweer al moeten horen daar.
Dan zie jij iets anders als ik...quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:00 schreef Coelho het volgende:
Met deze stroming komt er alleen onweer ten oosten van Tilburg
Hoop bewolking al hoor en de wind lijkt te gaan liggen.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:04 schreef LTVDK het volgende:
De zon heeft hier in het zuidwesten in ieder geval al afscheid genomen
Ja de wind is wat gaan liggen ten opzichte van vanmiddag, maar er staat gelukkig nog steeds een briesjequote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:04 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Hoop bewolking al hoor en de wind lijkt te gaan liggen.
Morgen gelukkig nietquote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:37 schreef byah het volgende:
[..]
Morgen weer lekker naar kantoor.. Oh wacht
De bliksemlijn houdt op bij de Luxemburgs/Duitse grens en heeft een NW trekrichting.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:04 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dan zie jij iets anders als ik...
Schuif maar door. Ik wacht rustig af in Zeelandquote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:20 schreef ieniminimuis het volgende:
* ieniminimuis ruimt de onweer popcorn weer op
Het is wel redelijk oud aangezien ze veel onweersvoorspellingen deden die niet uitkwamen...quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:21 schreef zoem het volgende:
[..]
Schuif maar door. Ik wacht rustig af in Zeeland
Ik! Ik was net candy crush aan het doenquote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:20 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
Zag een flits op die cam! Wie wil me aanraken
Ik!! Ook wel zonder dat je die flits op de cam zag hoor ;pquote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:20 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
*Steekt hand uit*quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:23 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Ik! Ik was net candy crush aan het doen.
*raakt*quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:26 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
[..]
*Steekt hand uit*
Volgens buienradar gaat die bui heel traag, klopt dat? Kan wel wat verkoeling gebruiken!
Die ga je niet krijgen enige wat je gaat krijgen is een nog hogere luchtvochtigheid, geweldigquote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:26 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
[..]
*Steekt hand uit*
Volgens buienradar gaat die bui heel traag, klopt dat? Kan wel wat verkoeling gebruiken!
Van die luchtvochtigheid dat als je een koud flesje bier op tafel zet, dat er al snel een plas condenswater omheen ligt.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:27 schreef Klonk het volgende:
[..]
Die ga je niet krijgen enige wat je gaat krijgen is een nog hogere luchtvochtigheid, geweldig
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:30 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Van die luchtvochtigheid dat als je een koud flesje bier op tafel zet, dat er al snel een plas condenswater omheen ligt.
Komt eraan...quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:27 schreef Reya het volgende:
Veel wind en regen, maar slechts sporadisch bliksem/onweer.
twitter:weermanreinier twitterde op donderdag 13-08-2015 om 19:37:59Vooralsnog denk ik dat vooral Zeeland, en op 2e plaats Westen Brabant en zuiden Z-Holland, grootste kans hebben op stevig onweer reageer retweet
Ziet eruit alsof we eindelijk onweer krijgen.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:04 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Hoop bewolking al hoor en de wind lijkt te gaan liggen.
Ik dacht al zoiets te zien aan buienradar, het ziet er vooralsnog niet uit naar over het hele land trekkenquote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:40 schreef Sj0rSz het volgende:
twitter:weermanreinier twitterde op donderdag 13-08-2015 om 19:37:59Vooralsnog denk ik dat vooral Zeeland, en op 2e plaats Westen Brabant en zuiden Z-Holland, grootste kans hebben op stevig onweer reageer retweet
Trekrichting lijkt idd NW, maar weet niet wat er nog bij gaat komen.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:44 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Ik dacht al zoiets te zien aan buienradar, het ziet er vooralsnog niet uit naar over het hele land trekken
Epische bliksem boven zee!quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:20 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
Op het belgiscghe journaal zeiden ze dat het naar het oosten zou trekkenquote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:45 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Trekrichting lijkt idd NW, maar weet niet wat er nog bij gaat komen.
Tsjah, zie Buienradar. Dat is niet echt oostelijk.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:48 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Op het belgiscghe journaal zeiden ze dat het naar het oosten zou trekken
En nu zelfs al Kazachstan en Zuid-Afrikaquote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:35 schreef Jorian29 het volgende:
Zelfs bliksemradars in Noorwegen pakken de buien in Belgie op. Flinke klappers
Aan de westkant van het gebied wordt het wel opgeduwd naar het noorden/oosten.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:49 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Tsjah, zie Buienradar. Dat is niet echt oostelijk.
Van mij mag het hoor. Beetje gespetter voor in de tuin is van harte welkom.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:51 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Aan de westkant van het gebied wordt het wel opgeduwd naar het noorden/oosten.
Meen je dat echt? Ik kan me niet herinneren ooit zo'n heerlijke zomer gehad te hebben qua weer als dit jaar. Kom je wel eens buiten?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:00 schreef Klonk het volgende:
Als de zomer nu gewoon eens oprot, heeft bewezen dat het dit jaar toch niets normaal kan doen, kan de zomer beetje relaxen en ontspannen en ons volgend jaar een heerlijke zomer bezorgen in plaats van dit ontzettende kutweer.
Als het geen 30+ was dan was het kut omdat het zo benauwd en plakkerig was. Jojozomer. Ik ben klaar voor de herfst
Elke dagquote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:52 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Meen je dat echt? Ik kan me niet herinneren ooit zo'n heerlijke zomer gehad te hebben qua weer als dit jaar. Kom je wel eens buiten?
In België zijn er al een aantal voorbij gekomenquote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:55 schreef Sj0rSz het volgende:
Volgens den Twitters zit er as we speak een shelfcloud in de buurt van Woensdrecht.
Wtfquote:Op donderdag 13 augustus 2015 20:17 schreef rubbereend het volgende:
[ afbeelding ]
die van Woensdrecht
Hoop niet dat die lijn ten westen van Tilburg gaat passerenquote:Op donderdag 13 augustus 2015 20:20 schreef DemonRage het volgende:
Er zal nog wel het een en ander indraaien rond dat thermische laag.
let's hope soquote:Op donderdag 13 augustus 2015 20:20 schreef DemonRage het volgende:
Er zal nog wel het een en ander indraaien rond dat thermische laag.
verdwijnt richting Noordzeequote:Op donderdag 13 augustus 2015 20:22 schreef Vriezzer het volgende:
Vanmiddag was het nog 'oh wauw, 1470 ontladingen per 5 minuten'. Daar gaat moedertje natuur nu echt keihard overheen in deze buienlijn!
[ afbeelding ]
Dit is zo tergend, dat ding gaat Breda net missen, ik zie het al gebeuren, ik heb te veel hoop, de teleurstelling wordt te groot, HNNNGGHH!!!!!!quote:Op donderdag 13 augustus 2015 20:22 schreef Vriezzer het volgende:
Vanmiddag was het nog 'oh wauw, 1470 ontladingen per 5 minuten'. Daar gaat moedertje natuur nu echt keihard overheen in deze buienlijn!
[ afbeelding ]
Ik zie flink wat bliksemquote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:55 schreef zoem het volgende:
Volgens buienradar zou het boven Zeeland keihard moeten knetteren, maar ik hoor en zie absoluut niets.
Flinke intensiteit en het is nachtquote:Op donderdag 13 augustus 2015 20:21 schreef Rabieluh het volgende:
http://bouw.webcam.nl/artesis/
Antwerpen.
Die zit vast op het terrasquote:Op donderdag 13 augustus 2015 20:47 schreef Rabieluh het volgende:
Waar is Roislexe eigenlijk, ik wil iemand hebben die samen met me klaagt over Breda.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |