SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
Onweer komt in de buurt. Nu nog wat wind en ik ben tevredenquote:
Ga weg manquote:
quote:
Zit je nog in Limburg?quote:
Jep. Al twee nachten wakker geworden van stevige buien met zo nu en dan een klap onweer, al meer dan een heel jaar Leiden...quote:
Die stevige buien vielen hier wel weer mee. Wel wat geflits en gerommel vannacht, met 1 of 2 goede klappenquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 11:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jep. Al twee nachten wakker geworden van stevige buien met zo nu en dan een klap onweer, al meer dan een heel jaar Leiden...
Vannacht niks meegekregen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 11:33 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Die stevige buien vielen hier wel weer mee. Wel wat geflits en gerommel vannacht, met 1 of 2 goede klappen
Heb je wel de goede tijd uitgekozen om in Limburg te zijn. Zoveel hebben we hier ook nog niet gehad dit jaar
Ow, terwijl het hier vannacht eindelijk eens iets deedquote:
Ik zit dan ook iets noordelijkerquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 11:39 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ow, terwijl het hier vannacht eindelijk eens iets deed
Jup, Noord-, Midden- en Zuid-Limburg verschillen best wel van elkaar. Ook qua weerquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 11:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zit dan ook iets noordelijker
Dito hierquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 11:27 schreef INViCTuS het volgende:
Hier in het Oosten anders helemaal niks
Ik vind die 6 en 9 graden bij Zwitserland/Frankrijk/Italië opvallenderquote:
Is volgens mij weinig 'nieuws' aan dat t daar boven de 30 is....quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 15:08 schreef Dven het volgende:
Dlinke wind hier aan de kust. Dito golven ook. Gelukkig eel een comfortabele 31 graden
quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 17:01 schreef Bosnimf1983 het volgende:
Heerlijk weer vandaag! Beetje wind, maar met de warmte absoluut niet vervelend
Door wie, wat of waarvoorquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 19:46 schreef MaLo het volgende:
Koelkastje ik ben vanmiddag gefotografeerd
Maar denk niet door jou![]()
Was een prima weertje vandaag. En de vooruitzichten zijn ook prima. Stabiel zomerweer
Zie PBquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 19:49 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Door wie, wat of waarvoor? Dan zijn we er snel uit (ook als het een vrouw was)
!
Ik niet, kan vanavond nietquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 20:00 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Vanavond laatste kans, ik loop nog rond van 9 tot 11!
De kust is over het algemeen wel iets koeler. Daar wil het op een slechte dag nog wel eens een graad of 24 worden in de zomer. Die wind is wel oprecht zaligm ben ik zo ver in het binnenland totaal niet meer gewoonquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 15:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Is volgens mij weinig 'nieuws' aan dat t daar boven de 30 is....
Denk dat 't eerder noemenswaardig is als het weer eens onder de dertig komt
Hier een brave 22 graden met een strakblauwe lucht. He-le-maal prima
Ga nou weg man, daar is deze reeks zo ongeveer op gestoeldquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 22:29 schreef dick_laurent het volgende:
Vind ik wel best zo. Zo boeiend vind ik onweer namelijk niet
Bedankt voor de tip!quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 23:19 schreef bondage het volgende:
Vannacht grote kans op vallende sterren
Ik zag er net al een paar.
Al waren het geen sterren, zou niet best zijn als die zouden vallen.
Graag gedaan. Misschien niet helemaal in lijn met dit topic, maar heb nou eenmaal een sterk vermoeden dat hier meer zitten die dit interessant vindenquote:
Al een gespot! Ze komen vanuit t noordoosten.quote:Op zondag 9 augustus 2015 00:47 schreef bondage het volgende:
[..]
Graag gedaan. Misschien niet helemaal in lijn met dit topic, maar heb nou eenmaal een sterk vermoeden dat hier meer zitten die dit interessant vinden
Ik al meerdere, stuk of 5. En dat terwijl ik stond te roken. Mooi helder ook, veel sterren te zien.quote:Op zondag 9 augustus 2015 01:05 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Al een gespot! Ze komen vanuit t noordoosten.
Een gemiddelde van 5 per peuk is wel indrukwekkend, ik zit nog naar op 1 dus.quote:Op zondag 9 augustus 2015 01:08 schreef bondage het volgende:
[..]
Ik al meerdere, stuk of 5. En dat terwijl ik stond te roken. Mooi helder ook, veel sterren te zien.
Met inweer was het inderdaad wrg matig. Hier maar 1 dag gehad dat het er een beetje op leek. Waa ongeveer een week of anderhalf geleden.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 21:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Qua onweer valt deze zomer echt heel erg tegen voor mij. Jammer!
Dat waren ze dus. Bij ons goed te zien rond middennacht. Complete stroomstoring. Dus de heldere sterrenhemel was goed zichtbaar.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 23:19 schreef bondage het volgende:
Vannacht grote kans op vallende sterren
Ik zag er net al een paar.
Al waren het geen sterren, zou niet best zijn als die zouden vallen.
Was verdeeld over twee peuken, 2,5 per peuk dusquote:Op zondag 9 augustus 2015 01:12 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Een gemiddelde van 5 per peuk is wel indrukwekkend, ik zit nog naar op 1 dus.
Komt zo'n stroomstoring toch nog een keer van pas. Geluk bij een ongeluk laten we maar zeggen.quote:Op zondag 9 augustus 2015 10:06 schreef WEST het volgende:
[..]
Dat waren ze dus. Bij ons goed te zien rond middennacht. Complete stroomstoring. Dus de heldere sterrenhemel was goed zichtbaar.
Zuidoosten bedoel jequote:Op zondag 9 augustus 2015 10:25 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Zal wel weer alleen in het oosten zijn.....
Van mij mag het wel wat warmer.quote:Op zondag 9 augustus 2015 11:14 schreef bondage het volgende:
[..]
Zolang het rond de 25 blijft vind ik het prima.
altijd het westenquote:Op zondag 9 augustus 2015 12:38 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Zal wel weer alleen in Den Haag zijn...
Volgens een paar websites komen wij eindelijk ook weer eens aan de beurt. Al heb ik gehoord dat afgelopen dinsdag het heeft geonweerd (doorheen geslapen).quote:Op zondag 9 augustus 2015 10:25 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Zal wel weer alleen in het oosten zijn.....
quote:Op zondag 9 augustus 2015 12:38 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Zal wel weer alleen in Den Haag zijn...
Wij verdienen ook wel een keer spektakel!quote:Op zondag 9 augustus 2015 18:33 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Volgens een paar websites komen wij eindelijk ook weer eens aan de beurt. Al heb ik gehoord dat afgelopen dinsdag het heeft geonweerd (doorheen geslapen).
Neerslag mag van mij nog ff achterwege blijven, ben nog niet weer thuis en de luifel is naar benedenquote:Op zondag 9 augustus 2015 19:26 schreef Revanches het volgende:
Momenteel trekt het in Groningen helemaal dicht. Waarschijnlijk neerslag en hopelijk nog wat onweer, maar dat zal wel niet.![]()
Het heeft hier tot nu toe iets gedrupt maar het stelt nog helemaal niks voorquote:Op maandag 10 augustus 2015 08:48 schreef Frutsel het volgende:
Hmm... moet die "enorme bak water"die over het oosten zal worden uitgestrooid uit die "ene" pluk boven Duitsland op buienradar komen? Of komen er daarna nog tig van die buien die hetzelfde pad gaan kiezen?
klopt... misschien valt die andere 59 mm toch in Den Haagquote:Op maandag 10 augustus 2015 10:11 schreef MaLo het volgende:
[..]
Het heeft hier tot nu toe iets gedrupt maar het stelt nog helemaal niks voor
quote:Op maandag 10 augustus 2015 10:21 schreef Frutsel het volgende:
klopt... misschien valt die andere 59 mm toch in Den Haag
Was lekker vandaag ja. Soms best een briesje nog.quote:Op maandag 10 augustus 2015 10:10 schreef Bosnimf1983 het volgende:
Wat wolken en een blauwe lucht hier in Den Haag
Nou veel plezier dan met het onweer dat er niet isquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 22:30 schreef Cassius het volgende:
[..]
Ga nou weg man, daar is deze reeks zo ongeveer op gestoeld
Ik zat er nog aan te denken om de auto te pakken en aan de rand van dat gevaarte te gaan staan maar de zonsondergang was dankzij die buien in Duitsland zo mooi hier aan de grens van Twente en Duitsland dat ik het maar heb laten gaan.quote:Op maandag 10 augustus 2015 22:28 schreef DemonRage het volgende:
En natuurlijk gaat het in Duitsland weer goed los.
Hier hebben we geeneens last meer van koperdieven, omdat iedereen hun bliksemafleiders van de deur uit gedaan heeft omdat het toch maar nutteloze dingen zijn.quote:Op maandag 10 augustus 2015 22:29 schreef ieniminimuis het volgende:
Mijn popcorn voorraad speciaal aangelegd om onweer te kijken is aan beschimmelen
Er is dan ook geen klap (hihi) gebeurd in Nederlandquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 00:23 schreef GekkePoes het volgende:
Duitsland code rood, maar vlak over de grens code groen.
[ afbeelding ]
Was dat niet voor warmte? Zal dan wel meer in het binnenland van die provincie zitten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 00:23 schreef GekkePoes het volgende:
Duitsland code rood, maar vlak over de grens code groen.
[ afbeelding ]
De warmte zit meer richting Polen (waar het code geel is), wat ze met die code rood bedoelen, geen idee, misschien onweer of zware buien?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 08:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Was dat niet voor warmte? Zal dan wel meer in het binnenland van die provincie zitten.
Vind de hittecode's sowieso raar. In het ene land is boven de 27 graden code rood en in de andere is 36 graden code geel
Was een kaart van gisteren. Kan dus helaas niet zien waar de codes voor waren. Polen heeft nu code rood voor hitte. Hier geel voor de hitte. Snap alleen niet zo goed waarom. Het is al twee maanden zo rond de 35 graden. Men zal het inmiddels toch wel gewoon zijn?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 09:55 schreef Klonk het volgende:
[..]
De warmte zit meer richting Polen (waar het code geel is), wat ze met die code rood bedoelen, geen idee, misschien onweer of zware buien?
Dan was het voor zware neerslag, dat deel van Duitsland had het flink te paken gisteren.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 10:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Was een kaart van gisteren. Kan dus helaas niet zien waar de codes voor waren. Polen heeft nu code rood voor hitte. Hier geel voor de hitte. Snap alleen niet zo goed waarom. Het is al twee maanden zo rond de 35 graden. Men zal het inmiddels toch wel gewoon zijn?
Temperaturen rond normaal en af en te wat buien, voor zover ik kan zien.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 09:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wordt het komend weekend lekker weer?
Alle berekende neerslag in en rond Den Haagquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 10:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Temperaturen rond normaal en af en te wat buien, voor zover ik kan zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |