abonnement Unibet Coolblue
pi_154977335


laatste update 15/08/2013

Er bestaat een hele waaier aan dopingmiddelen, hieronder vind je een (vereenvoudigd) beknopt overzicht:

(Androgene) Anabole steroïden: zorgen ondermeer voor een hogere eiwitaanmaak en mindere eiwitafbraak in het lichaam wat kan resulteren in extra spiergroei en kracht. Hierdoor kan een atleet meer en harder trainen omdat zijn lichaam veel beter recupereert van de verrichte arbeid. Kan ook bij blessures gebruikt worden om weer sneller op de been te zijn.
Bv. Stanozolol, Nandrolon, Dianabol, Deca durabolin, Estragol, THG, ...

Groeihormonen: kunnen voor wat extra spier- en weefselgroei zorgen (regelmatig in combinatie met anabole steroïden), vetverbranding en helpen ook om sneller te genezen bij een blessure . Wordt sinds de jaren ’80 gebruikt en is zelfs nu nog steeds moeilijk op te sporen.
HGH, GH, Somatrotopine, Somatropine

Peptides: peptides zijn aminozuurketens die de bouwstenen vormen van proteïnen. Peptides zijn de nieuwe generatie van dopingmiddelen te noemen.
- GHRP: afkorting voor growth hormone releasing peptide.
aminozuurketens die ons lichaam triggeren om meer groeihormoon af te geven waardoor het lichaam de voordelen van extra groeihormoon krijgt. Worden blijkbaar vrij snel gemetaboliseerd en zijn daardoor niet makkelijk op te sporen.
Bv. GHRP - 6, CJC 1295, TB-500, ...

- GW1516:een stofje dat zich bind aan de PPARdelta receptor en er voor zorgt dat er meer proteïnen vrijkomen die helpen bij de energie uitstoot. In combinatie met AICAR zou het een erg goede verbetering moeten geven van het uithoudingsvermogen.
Bij ratten hielp GW1516 bij het vetmetabolisme en bescherming tegen zwaarlijvigheid. Omdat het erg kankerverwekkend was, werd deze stof niet meer verder ontwikkeld en is enkel op de zwarte markt te verkrijgen. Ze is zo gevaarlijk dat het WADA atleten specifiek voor deze stof waarschuwt , maar ondanks deze waarschuwing zijn er toch al meerdere atleten betrapt op het gebruik ervan.

- SARM: afkorting voor Selective Androgen Receptor Modulator.
SARMs binden aan de androgeen receptor, maar hebben weefselafhankelijke effecten door bijv. de verschillen in co-expressie van relevante cofactoren. Streven in het kader van sport is hierbij het maximaliseren van androgene activiteit in skeletspierweefsel, maar het minimaliseren in bijv. de prostaat om zodoende sportprestaties te maximaliseren, en tegelijkertijd androgene bijwerkingen te minimaliseren.

- AICAR afkorting voor amino-imidazole carboxamide ribotide
een stof die de aanmaak van nucleotiden stimuleert. Nucleotiden spelen een rol bij het doorgeven van signalen in en tussen cellen en de energielevering in cellen. Het zorgt voor een verandering naar spiervezeltype 1 dat belangrijk is bij duursporten, zorgt voor een betere doorbloeding en heeft effect op het koolhydraat en vetmetabolisme. Gebruik is moeilijk te traceren omdat het een lichaamseigen stof is, maar ondertussen zijn er wel limieten vastgesteld.

- GAS6 een lichaamseigen eiwit dat de aanmaak van rode bloedcellen stimuleert. Is ontwikkeld om nierpatiënten met anemie, die slecht of niet reageren op EPO, te helpen om hun hematocriet terug richting een normaler niveau te brengen. Als GAS6 werd gebruikt, reageerde de patient ook beter op EPO. Terwijl bij EPO voorzichtig moet omgesprongen worden met de dosering om geen trombose te veroorzaken, is dit bij GAS6 minder het geval en dus veiliger in gebruik. dan EPO. Volgens de onderzoeken gaf de combinatie van de 2 de beste resultaten in functie van het hematocrietniveau.

EPO: dit hormoon zorg er voor dat er meer rode bloedlichaampjes worden aangemaakt. Hierdoor kan het bloed meer zuurstof transporteren en dat zorgt er voor dat je een inspanning langer kan volhouden.
Erytropoëtine, rhEPO, Darbepoëtine alfa (Aranesp), epoëtine delta (Dynepo), CERA

Bloedtransfusie: Een atleet laat bloed aftappen om later terug te injecteren. Bij de heropname van dat bloed zal de atleet zijn aantal rode bloedlichaampjes goed zien toenemen, waardoor zijn uithoudingsvermogen beter zal zijn.

Stimulantia: bevorderen de werking van het centrale zenuwstelsel, je reageert sneller/harder op prikkels en voelt je ook alerter/energieker.
efedra, ritalin, amfetamine, cocaïne, cafeïne, nicotine, ...

Beta 2 agonisten : verhogen de stofwisseling en worden onder meer bij wielrenners gebruikt omdat je hiermee goed vet kan verbranden zonder kostbare spieren te verliezen. Het is mogelijk dat er een beetje extra spiergroei onder invloed van deze middelen plaatsvind. Je vindt ze bijvoorbeeld in astmamedicijnen.
Clenbuterol, Salbutamol

Insuline: een hormoon dat de suikerspiegel in het bloed regelt en kan gebruikt worden om extra koolhydraten in de spieren op te slaan, waardoor de spieren een grotere energievoorraad hebben.

Diuretica: medicijnen die de urineproductie verhogen. Hierdoor kunnen verboden middelen sneller uit het lichaam verdwijnen en wordt de urine erg waterachtig. Dit resulteert dan in geen positieve test voor de dopingmiddelen die een atleet gebruikt, maar wel een positieve test voor diuretica en dat kan zoals het geval F. Schleck heel wat vragen oproepen.
Furosemide, Xipamide, ...

Probenicide: een middel dat (doping)metabolieten aan zich vasthecht waardoor het dopinggebruik gemaskeerd wordt omdat ze niet in de urinetest terechtkomen. Is eigenlijk een geneesmiddel dat wordt gebruikt bij jicht.

Dopingtesten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enkele notoire gezichten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Docu's, interviews en lezingen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Filmpjes van legendarische prestaties op doping :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Opgelet!
OP is tot aan de nok gevuld, dus er kan niet echt meer iets bijgevoegd worden.
U MAD?
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 7 augustus 2015 @ 10:02:44 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_154977337
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 10:00 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Ze is nu 24 zie ik :D , dacht dat ze al veel ouder was. In 2009 was ze dus net 18 :')
Raar verhaal dit weer....
Door een uitspraak van het CAS rondom de Indiase Dutee Chand (zelfde soort geval) mogen in elk geval de komende 2 jaar dit soort atleres zonder probleem meedoen, maar mogen in principe ook omgebouwde mannen bij de vrouwen meedoen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_154977343
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 09:57 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Waarom is dat grappige naam in die lijst?
Herinnerde haar gewoon weer. En Balco klantje en belachelijke fysiek:



Die quads. _O_
Jack does it in real time...
pi_154977349
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 10:02 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Herinnerde haar gewoon weer. En Balco klantje en belachelijke fysiek:

[ afbeelding ]

Die quads. _O_
_O- ik moest hardop lachen. Godverdomme zeg _O-
U MAD?
pi_154977397
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 10:02 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Door een uitspraak van het CAS rondom de Indiase Dutee Chand (zelfde soort geval) mogen in elk geval de komende 2 jaar dit soort atleres zonder probleem meedoen, maar mogen in principe ook omgebouwde mannen bij de vrouwen meedoen.


Valt me nog mee t.o.v. Semenya. Alhoewel andere foto's op google ook haar mannelijkheid tonen.
Maarja... daar kunnen we bijna alle kogelslingeraars bij de vrouwen toch ook wel toe rekenen...
U MAD?
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 7 augustus 2015 @ 10:06:27 #6
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_154977411
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 10:05 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Valt me nog mee t.o.v. Semenya. Alhoewel andere foto's op google ook haar mannelijkheid tonen.
Maarja... daar kunnen we bijna alle kogelslingeraars bij de vrouwen toch ook wel toe rekenen...
Het gaat ook om haar nogal buitengewoon hoge natuurlijke testosterongehalte volgens mij :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_154977453
Die Kratochvilova uit de OP ziet er tegenwoordig overigens redelijk normaal uit.



U MAD?
pi_154977855
quote:
Dat was een misleidende, schadelijke constatering, oordeelde Herman Ram van de Dopingautoriteit. Een afwijkende bloedwaarde zegt niets, twee evenmin. Het is uiterst ingewikkeld om bloeddoping vast te stellen. Daarvoor zijn minimaal acht tot twaalf controles nodig in twee jaar tijd, plus allerlei aanvullende informatie over hoogtestages, medicijngebruik of de menstruatiecyclus.
Kan Ram ook even laten zien wanneer zij die bloedtesten hebben gedaan, want daar geloof ik niks van, gewoon te weinig geld!
  Trouwste user 2022 vrijdag 7 augustus 2015 @ 11:20:21 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_154978927
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 10:02 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Herinnerde haar gewoon weer. En Balco klantje en belachelijke fysiek:

[ afbeelding ]

Die quads. _O_
WTF :? :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_154979058
hoe oud zou deze foto zijn?

pi_154981076
quote:
Dafne Schippers voelt zich ’topfit’ voor het aankomende WK atletiek, deze maand in Peking. ,,Ik ben lichter geworden. Ik denk dat ik nog nooit zo straks ben geweest”, zegt de topsprintster uit Utrecht over haar lichaam.

„Richting het trainingskamp in Japan voor het WK in China zal ik nog een of twee kilo afvallen. Dat gaat vanzelf. Het gebeurt gewoon richting mijn topvorm. Mijn doel is om op een gewicht van 68 kilo te komen. Nu zit ik laag in de 69 kilo. Ik eet al een jaar geen brood en weinig koolhydraten, dus weinig pasta. Ik eet veel groenten en vlees. Dat werkt heel goed bij mij.”
http://www.telegraaf.nl/t(...)utm_campaign=twitter

Wat nou ketonen, gewoon groenten en vlees!
  Redactie Sport vrijdag 7 augustus 2015 @ 12:56:46 #13
274204 crew  Mexicanobakker
pi_154981289
zou ze er niet gewoon een zevenkampje naast kunnen doen? Zo zwaar moet dat toch niet zijn voor haar
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_154981849
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 04:05 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ze kwam erg nerveus over idd.
Ze komt altijd nerveus over in interviews.
pi_154982546
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 12:49 schreef Ericr het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/t(...)utm_campaign=twitter

Wat nou ketonen, gewoon groenten en vlees!
Vanzelf 2 kg afvallen, dit doet me denken aan Robin van Persie na zijn transfer van Arsenal naar United
pi_154982861
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 13:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Vanzelf 2 kg afvallen, dit doet me denken aan Robin van Persie na zijn transfer van Arsenal naar United
Clenvlees van Bertje.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Moderator vrijdag 7 augustus 2015 @ 14:02:32 #17
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_154983421
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 13:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Vanzelf 2 kg afvallen, dit doet me denken aan Robin van Persie na zijn transfer van Arsenal naar United
5 kilo spieren erbij zonder extra tijd door te brengen in het krachthonk. _O_
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator vrijdag 7 augustus 2015 @ 14:08:31 #18
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_154983597
De uitspraak dat Nederland geen dopingcultuur heeft vind ik wel de mooiste van het jaar.

Dat is ook lekker hoor Dafne!
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_154985313
Tja ik wil haar ook weer niet zomaar afschrijven omdat ze altijd al wel een groot talent was op de zevenkamp en op loopnummers, maar haar prestatiecurve op de loopnummers schiet nu wel vrij snel richting tijden die het twijfelachtig maken of je dat clean kunt lopen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_154985676
Goede trollinterviews, lichter dan ooit, sterker dan ooit. _O_
Jack does it in real time...
pi_154985923
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 14:02 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

5 kilo spieren erbij zonder extra tijd door te brengen in het krachthonk. _O_
Plus sneller herstel na wedstrijden. Helemaal mooi. #technischesport
pi_154986172
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 15:16 schreef DeeBee het volgende:
Goede trollinterviews, lichter dan ooit, sterker dan ooit. _O_
soort van Froome, erg licht maar met dezelfde kracht.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 7 augustus 2015 @ 16:02:47 #23
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_154987112
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 15:32 schreef THEFXR het volgende:

[..]

soort van Froome, erg licht maar met dezelfde kracht.
die herstelde niet meer zo best in de Tour :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 7 augustus 2015 @ 18:43:02 #24
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_154990867
Thomas Dekker heeft nog een onthullinkje achter de hand :D wachten op zijn boek en een rechtzaak
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 19:02:48 #25
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_154991304
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 18:43 schreef rubbereend het volgende:
Thomas Dekker heeft nog een onthullinkje achter de hand :D wachten op zijn boek en een rechtzaak
Ik neem aan dat ie nog wat wil verdienen aan zijn boek :')

Ik ben wel benieuwd wat hij heeft. Verwacht er alleen weinig van.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 7 augustus 2015 @ 19:07:36 #26
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_154991454
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 19:02 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ie nog wat wil verdienen aan zijn boek :')

Ik ben wel benieuwd wat hij heeft. Verwacht er alleen weinig van.
zal wel zijn hoe en dankzij wie hij de doping ingerold is. Of was dat al bekend?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_154991701
The Clinic hoopt op een nieuwtje over JV
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 19:23:27 #28
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_154991931
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 01:07 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Over zijn sprintjes zelf of de manier hoe fit raakt om te kunnen sprinten? Dat hij snel is, is toch niet gek? De rest er om heen, mag hij blij zijn dat hij geen wielrenner is geworden
Vooral de hoeveelheid sprintjes.... 90 of 120 minuten lang als een malle sprintjes trekken met 30 graden is toch wel opmerkelijk te noemen.

En ja, hoe ze Robben hebben klaar gestoomd voor het WK in Zuid-Afrika kan geen zuivere koffie zijn geweest. Daar moet redelijk zijn gerotzooid.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 19:39:22 #29
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_154992364
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 19:23 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Vooral de hoeveelheid sprintjes.... 90 of 120 minuten lang als een malle sprintjes trekken met 30 graden is toch wel opmerkelijk te noemen.

En ja, hoe ze Robben hebben klaar gestoomd voor het WK in Zuid-Afrika kan geen zuivere koffie zijn geweest. Daar moet redelijk zijn gerotzooid.
Aan Dick van Toren hoef je het niet meer te vragen, die kijkt al enige tijd hoe de wortels van het gras steeds dieper groeien.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_154992720
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 19:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
The Clinic hoopt op een nieuwtje over JV
Wellicht nog wat over z'n Rabo-periode. Erik Dekker ofzo. Of hij onthult dat Jan Boven jarenlang tot aan de nok toe vol zat met alles wat verboden was.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 19:58:10 #31
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_154992909
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 19:52 schreef wimderon het volgende:

[..]

Wellicht nog wat over z'n Rabo-periode. Erik Dekker ofzo. Of hij onthult dat Jan Boven jarenlang tot aan de nok toe vol zat met alles wat verboden was.
Dat laatste hopen er meer volgens mij :')
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 19:58:14 #32
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_154992911
Of juist anderom, dat Jan Boven de baseline was waar ze de effectiviteit van het spul tegen afzetten, omdat ie ze schoon allemaal kon hebben.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 20:06:19 #33
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_154993176
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 19:52 schreef wimderon het volgende:

[..]

Wellicht nog wat over z'n Rabo-periode. Erik Dekker ofzo. Of hij onthult dat Jan Boven jarenlang tot aan de nok toe vol zat met alles wat verboden was.
Jan Boven blijkt straks de spil in het Rabo dopingnetwerk te zijn geweest. De Rodolfo Massi van Rabobank dus. :Y
pi_154993429
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 13:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Vanzelf 2 kg afvallen, dit doet me denken aan Robin van Persie na zijn transfer van Arsenal naar United
Dat was ook zo'n _O- :') _O- :') verhaal.
pi_154993443
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 19:58 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Dat laatste hopen er meer volgens mij :')
Volgens mij eerder dat eerste. En dat Knaven hangt.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 20:18:23 #36
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_154993544
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 20:14 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Dat was ook zo'n _O- :') _O- :') verhaal.
Nu lekker ballen in Turkije, net als de man die zonder spuit niet kan lopen Wesley Sneijder.
pi_154993695
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 20:14 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Volgens mij eerder dat eerste. En dat Knaven hangt.
Knaven is een teflonboy, als er nog iets geplakt had was hij wel door Sky aan de kant gezet. Sky dekt hem echter volledig en anders geven ze er nog wel een Pr-spin aan. Hebben ze al een keer gedaan en in de tussentijd zijn ze nog wat arroganter geworden bij die ploeg.
pi_154994590
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 19:23 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Vooral de hoeveelheid sprintjes.... 90 of 120 minuten lang als een malle sprintjes trekken met 30 graden is toch wel opmerkelijk te noemen.

En ja, hoe ze Robben hebben klaar gestoomd voor het WK in Zuid-Afrika kan geen zuivere koffie zijn geweest. Daar moet redelijk zijn gerotzooid.
stamcell therapie
pi_154994665
quote:
De simpele ontkenning, het zich wentelen in een slachtofferrol, het benadrukken van de eigen positieve eigenschappen, het verschuiven van de verantwoordelijkheid en het hanteren van de ongevalstheorie zijn de meest gehanteerde strategieën waarmee dopingzondaars in de sport hun imago trachten op te poetsen. Dat blijkt uit de masterproef waarmee Lucas Vansnick aan de KU Leuven onlangs de master in de Bedrijfscommunicatie behaalde.

In het kader van zijn onderzoek analyseerde Vansnick 221 citaten waarmee 47 atleten uit 7 verschillende sporttakken (tennis, voetbal, atletiek, judo, badminton, ijshockey en gewichtheffen) zich trachtten te verdedigen tegen beschuldigingen over dopinggebruik. Het gaat hierbij enkel om atleten die gesanctioneerd werden door een dopingautoriteit of die zelf bekenden. Het gaat enkel over cases na het jaar 2000. Naast bekende buitenlandse namen zoals John McEnroe, Marion Jones en Tyson Gay komen ook Belgische atleten aan bod zoals Charline Van Snick.

De simpele ontkenning is met 14 procent der citaten de meest populaire strategie, gevolgd door het zich wentelen in een publieke slachtofferrol - omdat men zich onvoldoende kan verdedigen tegen aanvallen door media en publieke opinie - met 10,4 procent.

Het benadrukken van positieve eigenschappen bij zichzelf zoals negatieve dopingtests uit het verleden haalt 9,5 procent en een doorschuiven van de verantwoordelijkheid naar dokters en coaches 8,6 procent. De ongevalstheorie - van het kussen van een vrouw in een discotheek tot cortisone voor geslachtsdelen - sluit de top-5 af met 8,1 procent.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 20:55:49 #40
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_154994673
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 20:24 schreef Ericr het volgende:

[..]

Knaven is een teflonboy, als er nog iets geplakt had was hij wel door Sky aan de kant gezet. Sky dekt hem echter volledig en anders geven ze er nog wel een Pr-spin aan. Hebben ze al een keer gedaan en in de tussentijd zijn ze nog wat arroganter geworden bij die ploeg.
Wat is de betekenis hiervan precies?
pi_154994679
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 20:24 schreef Ericr het volgende:

[..]

Knaven is een teflonboy, als er nog iets geplakt had was hij wel door Sky aan de kant gezet. Sky dekt hem echter volledig en anders geven ze er nog wel een Pr-spin aan. Hebben ze al een keer gedaan en in de tussentijd zijn ze nog wat arroganter geworden bij die ploeg.
iedereen is ook weer vergeten dat froome zich onafhankelijk zou laten testen na de tour
pi_154994753
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 20:55 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Wat is de betekenis hiervan precies?
dat er niks blijkt hangen
pi_154995274
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 19:23 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Vooral de hoeveelheid sprintjes.... 90 of 120 minuten lang als een malle sprintjes trekken met 30 graden is toch wel opmerkelijk te noemen.
Dit is een gevoel zonder enige onderbouwing of cijfers die het onderschrijven, toch?
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 21:17:40 #44
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_154995390
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 21:14 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dit is een gevoel zonder enige onderbouwing of cijfers die het onderschrijven, toch?
Klopt, het is puur onderbuikgevoel. :@ Het is wel vaag waarom alleen hij dat kan.
pi_154997328
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 21:14 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dit is een gevoel zonder enige onderbouwing of cijfers die het onderschrijven, toch?
nee, het is een beredenering
pi_154997835
Bayern München en het hele Duitse voetbal is ook wel mooi natuurlijk. Bij testen blijken ze massaal een hematocriet >50 te hebben, Dortmund dat als briljante tactiek had om gewoon veel meer te rennen dan tegenstanders, natuurlijk Arjens favoriete arts Müller-Wolfahrt en een aangetoonde doping cultuur vanuit de jaren 70. Gewoon doorlopen.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 22:19:51 #47
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_154998007
Het is de vraag wanneer de grote dopingbom in het voetbal gaat barsten...of gaat daar te veel geld in om?
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 22:21:09 #48
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_154998052
Is Christine Arron ook een verdacht geval? Daar zit Schippers nog wel even onder
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_154998295
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 22:02 schreef THEFXR het volgende:

[..]

nee, het is een beredenering
Wat is de redenering? "Ik zie Robben heel veel sprintjes trekken dus dan moet hij wel aan de doping zitten"?

Kom op joh, er zijn behoorlijk wat statistieken te vinden, probeer het op zijn minst te onderbouwen.

En we weten allemaal de bijwerking van Clenbuterol, namelijk een extreme tunnelvisie. Plus 20 jaar geleden wist jij niks ban doping plus jij leest van iedereen op fok het meest over doping. Dus makkelijk sommetje. Hoe ontloop jij die dopingcontroles?
pi_154998929
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 22:21 schreef Klopkoek het volgende:
Is Christine Arron ook een verdacht geval? Daar zit Schippers nog wel even onder
10,73, lijkt me wel duidelijk hoe die tijd bereikt is. Ook tijdens een opvallende gouden periode van het Franse sprinten. Zeker de estafette ploegen waren jarenlang wereldtop
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 22:47:34 #51
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_154999093
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 22:27 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat is de redenering? "Ik zie Robben heel veel sprintjes trekken dus dan moet hij wel aan de doping zitten"?
Beetje dezelfde redenering als "die Froome gaat best wel hard een berg omhoog, daar moet wel iets aan de hand zijn"

Maargoed, zoiets mag natuurlijk niet over onze nationale knuffelberen Schippers en Robben gezegd worden...
pi_154999780
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 22:27 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat is de redenering? "Ik zie Robben heel veel sprintjes trekken dus dan moet hij wel aan de doping zitten"?

Kom op joh, er zijn behoorlijk wat statistieken te vinden, probeer het op zijn minst te onderbouwen.

En we weten allemaal de bijwerking van Clenbuterol, namelijk een extreme tunnelvisie. Plus 20 jaar geleden wist jij niks ban doping plus jij leest van iedereen op fok het meest over doping. Dus makkelijk sommetje. Hoe ontloop jij die dopingcontroles?
er zijn eigenlijk zeer weinig dopingcontroles en nog niet eens bloedtesten in het voetbal, die lopen behoorlijk achter omdat het niet hoeft, aangezien er zo weinig positief testen.
pi_154999835
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 22:47 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Beetje dezelfde redenering als "die Froome gaat best wel hard een berg omhoog, daar moet wel iets aan de hand zijn"

Maargoed, zoiets mag natuurlijk niet over onze nationale knuffelberen Schippers en Robben gezegd worden...
ja, de naïviteit is dan ineens heel groot, hun held gebruikt gewoon niet, punt uit. lol
pi_155000063
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 22:47 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Beetje dezelfde redenering als "die Froome gaat best wel hard een berg omhoog, daar moet wel iets aan de hand zijn"

Maargoed, zoiets mag natuurlijk niet over onze nationale knuffelberen Schippers en Robben gezegd worden...
Ah jongen, doet het pijn dat ik enige onderbouwing vraag aaahhh nee laten we allemaal als echte schapen elkaar nablaten en als iemand niet meteen meedoet dan zal hij het wel niet aankunnen dat iemand twijfelt aan een knuffelbeer
Trouwens ik weet nog wel een waardeloos kutargument om doping gebruik van Robben te bevestigen. Zijn kaalheid. Ow en die Samsom van de PvdA zit ook aan de doping, durf hier maar eens aan te twijfelen vuige gristenhond

Hop opgelost toch, laten we vooral doen alsof andere teamsporters niet sprinten (of ze gebruiken alle 100%) en alsof Robben die bepaalde spuiten niet in zijn knie heeft gehad.

Vergeet je niet om mijn dopingbeschuldiging aan het adres van thefxr na te papegaaien?
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 23:11:08 #55
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_155000242
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 22:44 schreef Ericr het volgende:

[..]

10,73, lijkt me wel duidelijk hoe die tijd bereikt is. Ook tijdens een opvallende gouden periode van het Franse sprinten. Zeker de estafette ploegen waren jarenlang wereldtop
Was het Franse sprinten van die tijd verdacht? Wie zijn er tegen de lamp gelopen?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_155000360
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 23:07 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ah jongen, doet het pijn dat ik enige onderbouwing vraag aaahhh nee laten we allemaal als echte schapen elkaar nablaten en als iemand niet meteen meedoet dan zal hij het wel niet aankunnen dat iemand twijfelt aan een knuffelbeer
Trouwens ik weet nog wel een waardeloos kutargument om doping gebruik van Robben te bevestigen. Zijn kaalheid. Ow en die Samsom van de PvdA zit ook aan de doping, durf hier maar eens aan te twijfelen vuige gristenhond

Hop opgelost toch, laten we vooral doen alsof andere teamsporters niet sprinten (of ze gebruiken alle 100%) en alsof Robben die bepaalde spuiten niet in zijn knie heeft gehad.

Vergeet je niet om mijn dopingbeschuldiging aan het adres van thefxr na te papegaaien?
gast, als robben een wielrenner was je geweest, was hij voor het leven geschorst met zijn 100 cortisone spuiten. een wielrenner staat nl met 1 spuit 8 dagen aan de kant, doping vind ik niet erg maar voor elke sport een andere mate van controle en regels hebben wel.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 7 augustus 2015 @ 23:14:58 #57
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155000421
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 23:07 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

of ze gebruiken alle 100%
Bingo.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_155000701
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 23:13 schreef THEFXR het volgende:

[..]

gast, als robben een wielrenner was je geweest, was hij voor het leven geschorst met zijn 100 cortisone spuiten. een wielrenner staat nl met 1 spuit 8 dagen aan de kant, doping vind ik niet erg maar voor elke sport een andere mate van controle en regels hebben wel.
Dat heb ik al gezegd vorig pagina. En ik zei toch dat we spuiten maar moeten negeren. Ik weet ook wel dat hij gebruikt zoals bijna elke Nederlandse sporter maar zelfs kinderen van vier kunnen iets onderbouwen maar ik verwachtte te veel van jou en Poppel. Dat is hierbij aangepast.

Ik noteer 'willekeurige sporter gebruikt en als onderbouwing 'een fokker denkt dat'. Toppie, klasse, en als iemand doorvraagt zal ik wel verwijten maken dat het zijn of haar knuffelbeer betreft
pi_155000823
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 23:21 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat heb ik al gezegd vorig pagina. En ik zei toch dat we spuiten maar moeten negeren. Ik weet ook wel dat hij gebruikt zoals bijna elke Nederlandse sporter maar zelfs kinderen van vier kunnen iets onderbouwen maar ik verwachtte te veel van jou en Poppel. Dat is hierbij aangepast.

Ik noteer 'willekeurige sporter gebruikt en als onderbouwing 'een fokker denkt dat'. Toppie, klasse, en als iemand doorvraagt zal ik wel verwijten maken dat het zijn of haar knuffelbeer betreft
ik onderbouw wel degelijk alleen wil jij dat niet lezen en dan ga je maar verder met op de man te spelen, daar houdt het dan gelijk op.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 23:30:31 #60
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_155001036
Bron van de cortisonenspuiten van robben? Of die hematocrietwaarde van 50+ in t Duitse voetbal?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_155001171
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 23:23 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik onderbouw wel degelijk alleen wil jij dat niet lezen en dan ga je maar verder met op de man te spelen, daar houdt het dan gelijk op.
Ah ik had het niet goed gelezen maar in dit topic had je inderdaad al heel wat onderbouwing gegeven over het doping gebruik van mijn knuffelbeer Robben, pagina één wow dat ik dat niet gelezen heb, bi-zar!!
Excuus, dank ik ben helemaal om

Ik hou mijn vorige posting aan, eens kijken of ik Verstappen junior fans over de zeik kan krijgen
pi_155001327
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 23:30 schreef fathank het volgende:
Bron van de cortisonenspuiten van robben? Of die hematocrietwaarde van 50+ in t Duitse voetbal?
Gast wtf doe je nou?!
pi_155001905
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 22:19 schreef Van_Poppel het volgende:
Het is de vraag wanneer de grote dopingbom in het voetbal gaat barsten...of gaat daar te veel geld in om?
Dat laatste is wel gebleken met Fuentes. Milan en Alfredo vinden dit leuk.
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 00:11:13 #64
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_155002528
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 23:07 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ah jongen, doet het pijn dat ik enige onderbouwing vraag aaahhh nee laten we allemaal als echte schapen elkaar nablaten en als iemand niet meteen meedoet dan zal hij het wel niet aankunnen dat iemand twijfelt aan een knuffelbeer
Trouwens ik weet nog wel een waardeloos kutargument om doping gebruik van Robben te bevestigen. Zijn kaalheid. Ow en die Samsom van de PvdA zit ook aan de doping, durf hier maar eens aan te twijfelen vuige gristenhond

Hop opgelost toch, laten we vooral doen alsof andere teamsporters niet sprinten (of ze gebruiken alle 100%) en alsof Robben die bepaalde spuiten niet in zijn knie heeft gehad.

Vergeet je niet om mijn dopingbeschuldiging aan het adres van thefxr na te papegaaien?
Ik zeg alleen dat Robben best wel hard en vaak sprint in vergelijking met z'n collega's...en dat daar de wenkbrauwen over gefronst mogen worden.

Die opmerking dat ik een "vuige gristenhond" ben, negeer ik maar. :{
pi_155002715
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 23:30 schreef fathank het volgende:
Bron van de cortisonenspuiten van robben? Of die hematocrietwaarde van 50+ in t Duitse voetbal?
http://m.spiegel.de/sport/fussball/a-919354.html

Opgebaarde vindt dit niet leuk.

Gr gr
pi_155002892
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 00:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

http://m.spiegel.de/sport/fussball/a-919354.html

Opgebaarde vindt dit niet leuk.

Gr gr
en nog meer niet leuk nieuws:

http://www.cyclingnews.co(...)s-linked-to-fuentes/
pi_155003461
klopt, iets wordt onderbouwt bah shit :r stop!!

Ik ga proberen het topic te redden. Mijn zoontje van negen zit aan de shit. Hij hockeyt en trekt meerdere sprintjes per wedstrijd. Tevens gaat hij wel naar de huisarts.

Of ga ik nu te ver en had ik niks meer moeten typen na 'zit aan de shit'?
pi_155003954
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 20:55 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Wat is de betekenis hiervan precies?
Net zoals een teflonpan, er blijft niks aan plakken. Knaven zal misschien nog wel gedropt worden door Sky bij keiharde bewijzen maar normaal gesproken worden aantijgingen via een pr-spin afgedaan als geen bewijs.
pi_155004372
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 00:35 schreef opgebaarde het volgende:
klopt, iets wordt onderbouwt bah shit :r stop!!

Ik ga proberen het topic te redden. Mijn zoontje van negen zit aan de shit. Hij hockeyt en trekt meerdere sprintjes per wedstrijd. Tevens gaat hij wel naar de huisarts.

Of ga ik nu te ver en had ik niks meer moeten typen na 'zit aan de shit'?
we zullen eerst de kinderbescherming bellen en dan zien we wel verder, ja!
pi_155004590
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 01:03 schreef THEFXR het volgende:

[..]

we zullen eerst de kinderbescherming bellen en dan zien we wel verder, ja!
Dat is sowieso wijs om te doen, dat bellen want ik heb niet eens een kind. Maar dat sluit doping gebruik niet uit natuurlijk.

Ik wil van de gelegenheid gebruik maken om nogmaals te herhalen dat ik denk dat de meeste Nederlandse sporters gebruiken. Ik zal wel in het vervolg alles wat iedereen hier zegt als feitelijk materiaal beschouwen
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 8 augustus 2015 @ 02:03:13 #71
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155006077
Armstrong geeft toe al in 1993 met doping te zijn begonnen.
http://www.nydailynews.co(...)93-article-1.2318636
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_155006643
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 02:03 schreef heywoodu het volgende:
Armstrong geeft toe al in 1993 met doping te zijn begonnen.
http://www.nydailynews.co(...)93-article-1.2318636
was dat niet al eerder bekend? en dan toch een aantal TDF, DNF
pi_155008086
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 02:29 schreef THEFXR het volgende:

[..]

was dat niet al eerder bekend? en dan toch een aantal TDF, DNF
En 3 jaar lang bij de beste 10 renners van de wereld in de Wereldbeker. TDF was in die jaren niet echt zijn focus natuurlijk. Armstrong was voor zijn ziekte meer een specialist in 1 daagse wedstrijden en rondje van een week.
pi_155009190


[ Bericht 100% gewijzigd door TargaFlorio op 08-08-2015 10:56:43 ]
pi_155009251
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 02:03 schreef heywoodu het volgende:
Armstrong geeft toe al in 1993 met doping te zijn begonnen.
http://www.nydailynews.co(...)93-article-1.2318636
Is dit geen oud nieuws?
pi_155009278
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 04:05 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ze kwam erg nerveus over idd.
Is ook even wennen voor Dafne natuurlijk, voor een klas van 30 kinderen staan of een interview geven over doping.
pi_155009373
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 10:58 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Is dit geen oud nieuws?
Ja maar dit komt uit de getuigenis van Armstrong die hij vorige maand heeft gedaan.

In 2013 had hij echter al verklaard dat hij aan de dope zat in 1993:

http://nos.nl/artikel/619(...)doping-op-wk-93.html
pi_155009818
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 00:35 schreef opgebaarde het volgende:
klopt, iets wordt onderbouwt bah shit :r stop!!

Ik ga proberen het topic te redden. Mijn zoontje van negen zit aan de shit. Hij hockeyt en trekt meerdere sprintjes per wedstrijd. Tevens gaat hij wel naar de huisarts.

Of ga ik nu te ver en had ik niks meer moeten typen na 'zit aan de shit'?
Je hebt wel een punt hoor, maar je brengt het wel op een hele bizarre manier
pi_155009837
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 11:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Je hebt wel een punt hoor, maar je brengt het wel op een hele bizarre manier
Tsja twee uur zonder zuurstof gezeten bij de geboorte

Thanks (x) (l) (x)
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 11:43:30 #80
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_155009847
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 11:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Tsja twee uur zonder zuurstof gezeten bij de geboorte
Helaas niet wat langer.
pi_155009903
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 11:43 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Helaas niet wat langer.
Als ik die zou begrijpen, zou het misschien pijn doen :( maar mama, ben jij het?
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 12:41:28 #82
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_155010815
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 23:21 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat heb ik al gezegd vorig pagina. En ik zei toch dat we spuiten maar moeten negeren. Ik weet ook wel dat hij gebruikt zoals bijna elke Nederlandse sporter maar zelfs kinderen van vier kunnen iets onderbouwen maar ik verwachtte te veel van jou en Poppel. Dat is hierbij aangepast.

Ik noteer 'willekeurige sporter gebruikt en als onderbouwing 'een fokker denkt dat'. Toppie, klasse, en als iemand doorvraagt zal ik wel verwijten maken dat het zijn of haar knuffelbeer betreft
Opgebaarde ben jij al eens de geschiedenis ingedoken van verschillende sporten? Dan kun je haast niet anders dan concluderen dat de kans erg groot is dat topsporters aan de doping zitten. Onderbouwing, in principe zullen we nooit een onderbouwing kunnen geven op voorhand omdat bonden, atleten, de hele meute er rond meestal heel erg goed zijn om de potjes gedekt te houden. Alle schandalen van de laatste 40 jaar kun je niet omheen en de manier waarop jij het opneemt voor de atleten is langs een kant erg mooi maar langs de andere kant ook erg naief. Ik heb 1 ding geleerd ivm. doping en sport, de mens kan heel erg goed liegen. Behalve Ludo Dierckxens O+ die gaf gewoon eerlijk toe, ook al bleek zijn test later negatief te zijn.

Dit neemt niet weg dat ik enorm kan genieten van sport.
Bv. Justin Gatlin loopt op zijn 33 nog sneller dan 10 jaar geleden toen ie positief testte, al enorm genoten van die man in 2015 ~O> (fantastische start heeft ie dit jaar). Dat zullen vast die moderne trainingsmethoden zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door kl1172 op 10-08-2015 09:25:45 ]
pi_155015453
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 11:09 schreef Ericr het volgende:

[..]

Ja maar dit komt uit de getuigenis van Armstrong die hij vorige maand heeft gedaan.

In 2013 had hij echter al verklaard dat hij aan de dope zat in 1993:

http://nos.nl/artikel/619(...)doping-op-wk-93.html
gaat hij ook nog verklaren hoeveel overwinningen hij gekocht heeft?
pi_155021871
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 22:19 schreef Van_Poppel het volgende:
Het is de vraag wanneer de grote dopingbom in het voetbal gaat barsten...of gaat daar te veel geld in om?
Ja.
in a crowd you lose humanity
pi_155022857
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 16:04 schreef THEFXR het volgende:

[..]

gaat hij ook nog verklaren hoeveel overwinningen hij gekocht heeft?
Zoals welke? Armstrong in zijn beste jaren hoefde weinig te kopen of je moet het over het kopen van grote hoeveelheden doping hebben om zijn overwinningen mogelijk te maken.
pi_155023111
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 20:14 schreef Ericr het volgende:

[..]

Zoals welke? Armstrong in zijn beste jaren hoefde weinig te kopen of je moet het over het kopen van grote hoeveelheden doping hebben om zijn overwinningen mogelijk te maken.
hij had boogerd 250.000 dollar geboden voor zijn overwinning.
pi_155023297
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 20:21 schreef THEFXR het volgende:

[..]

hij had boogerd 250.000 dollar geboden voor zijn overwinning.
Bron?
pi_155023528
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 20:26 schreef Ericr het volgende:

[..]

Bron?
hij zei het bij tour du jour, maar vraag me niet welke afl.

TDF / [TV-tip] Bureau Sport - Mythes en mysteries van de Tour

of deze
http://olympictalk.nbcspo(...)in-roberto-gaggioli/

[ Bericht 14% gewijzigd door THEFXR op 08-08-2015 20:37:49 ]
pi_155040622
http://features.thesunday(...)l#/data-transparency

Mo Farah heeft gewone bloedwaarden.

Maar die van Liliya Shobukhova en Abderrahim Goumri....
pi_155040859
Tsja, al die tests met 8 maanden ertussen, dat zijn dus echt momentopnames. En van de ene op andere test variëren de waarden ook nog +/- 20-30% gerust, wat ik ook vrij gek vind. Dan heb je een aardige bandbreedte om in te kunnen spelen...

Wel prima dat ze wat data loslaten, beter dan niks laten zien. Al laat het vooral zien dat een betrouwbaar bloedpaspoort in mijn ogen veel meer inspanning kost, want in mijn ogen moet je dan gewoon elke week een meting hebben en niet alleen kijken of die waarden in een bandbreedte passen, maar ook of er grote veranderingen in gemiddelde en variantie te zien zijn bij een atleet. Alleen kost dat allemaal onwijs veel geld en moeite, dus dat gaat er niet snel van komen...
Jack does it in real time...
  Trouwste user 2022 zondag 9 augustus 2015 @ 13:49:09 #91
7889 tong80
Spleenheup
pi_155043754
Ongeveer één op de vier atleten die grote marathons wonnen tussen 2001 en 2012 had abnormale bloedwaarden. Dat meldde de Britse krant The Sunday Times zondag. Daarmee opent de krant een nieuw hoofdstuk in een dopingschandaal dat vorig weekend samen met de Duitse zender ARD werd geopenbaard.



De krant en de zender baseren zich op een gelekte database van atletiekunie IAAF. Daaruit bleek volgens journalisten en gerenomeerde onderzoekers dat tussen 2001 en 2012 achthonderd atleten verdachte bloedwaarden hebben vertoond. Slechts een derde van hen kreeg te maken met sancties of nader onderzoek. Het staat niet vast dat de atleten doping hebben gebruikt.

Zondag schrijft The Sunday Times dat de marathon van Londen in twaalf jaar tijd tot zeven keer toe is gewonnen door iemand die verdachte bloedwaarden had. Volgens experts hadden die waarden ,,moeten leiden tot uitsluiting of op zijn minst een onderzoek naar mogelijke bloeddoping''.

De krant keek naar de resultaten van zes grote marathons: die van Londen, Tokio, Berlijn, New York, Chicago en Boston. De winst ging in een kwart van de gevallen naar een atleet wiens bloedwaarden ongebruikelijk hoog waren. Dat kan duiden op het gebruik van doping, al staat dat niet vast.

De onthullingen van de krant komen drie dagen na de dopingschorsing voor de Russische marathonloopster Lilija Sjoboekhova. Al haar resultaten sinds 2009 zijn geschrapt door de IAAF, omdat ze doping had gebruikt. Ze won tussen 2009 en 2011 drie keer de marathon van Chicago. Ook won ze goud in 2010 en zilver in 2011 op de marathon van Londen.

http://www.volkskrant.nl/(...)oedwaarden~a4116473/

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_155073010
Een aantal Duitse atleten is mad:

http://nos.nl/video/20512(...)meer-vertrouwen.html
pi_155073299
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 22:44 schreef Ericr het volgende:

[..]

10,73, lijkt me wel duidelijk hoe die tijd bereikt is. Ook tijdens een opvallende gouden periode van het Franse sprinten. Zeker de estafette ploegen waren jarenlang wereldtop
Wat ik niet snap, als de Franse ploegen in die periode zo goed waren dan kan dat toch net zo goed door een samenloop van omstandigheden (talent en trainingsmethoden) komen? Zeker omdat in die periode de concurrentie vast net zo goed aan de doping zat. Gouden periodes zijn nu eenmaal een onderdeel van de sport.

In dit topic wordt echt op alles het stickertje doping geplakt. Ik geloof heus wel dat er heel veel doping wordt/werd gebruikt, maar elke milliseconde die een atleet harder gaat dan een ander wordt hier aan doping toegeschreven.

Terwijl bv Lewis en Johnson beiden dopeurs waren en Johnson toch veel harder liep. Kortom de verklarende factor hierbij is ook een deel talent, vorm etc.

Zelfde verhaal bij Armstrong. Die reed ook een hele rits andere dopeurs op minuten en heus niet omdat z'n doping zo veel beter was.
  Moderator maandag 10 augustus 2015 @ 12:49:01 #94
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_155073476
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 12:41 schreef thettes het volgende:
Zelfde verhaal bij Armstrong. Die reed ook een hele rits andere dopeurs op minuten en heus niet omdat z'n doping zo veel beter was.
Dit is dus een misverstand he.

Er zijn heel veel sporters die aan doping zitten, maar er zit wel een verschil tussen de hoeveelheid doping. Sommige jongens roven de hele apotheek leeg, terwijl er ook sporters zijn die maar één of een paar producten gebruiken.

Bovendien reageert ieder lichaam anders op doping. Als je EPO wil gebruiken maar je hebt een natuurlijk hoog hematocriet, ben je in het nadeel ten opzichte van iemand met een natuurlijk laag hematocriet. Kan je meer talent hebben, maar als iemand anders veel meer EPO kan gebruiken dan jij lijk jij toch de sukkel.

Enfin, zo simpel is het in ieder geval allemaal niet.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 10 augustus 2015 @ 13:02:31 #95
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155073849
quote:
Mooi wel dat Harting daar ook bij staat, met zijn Oost-Duitse coach die voor de val van de Muur tot aan de toppen van zijn haar in de dopingwereld rondzwom.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_155074358
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 12:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Dit is dus een misverstand he.

Er zijn heel veel sporters die aan doping zitten, maar er zit wel een verschil tussen de hoeveelheid doping. Sommige jongens roven de hele apotheek leeg, terwijl er ook sporters zijn die maar één of een paar producten gebruiken.

Bovendien reageert ieder lichaam anders op doping. Als je EPO wil gebruiken maar je hebt een natuurlijk hoog hematocriet, ben je in het nadeel ten opzichte van iemand met een natuurlijk laag hematocriet. Kan je meer talent hebben, maar als iemand anders veel meer EPO kan gebruiken dan jij lijk jij toch de sukkel.

Enfin, zo simpel is het in ieder geval allemaal niet.
Zeker waar het aankwam op bloeddoping was er geen gelijkheid onder gebruikers. Vreemd genoeg was het EPO tijdperk haast nog het meest 'eerlijk', dat kon je gewoon bij de apotheek halen, en toen er nog geen 50% grens was, kon je zoveel spuiten als je zelf medisch verantwoord vond.

Bloeddoping was wel anders, dat kan je niet in je eentje doen, dat vereist toch wel een behoorlijke organisatie, en dus ook geld. Armstrong betaalde gedurende zijn carrière Ferrari meer dan een miljoen. Dat deed hij echt niet om uiteindelijk dezelfde doping te krijgen die Marc Lotz bij een Duitse apotheek haalde voor een paar honderd euro. Er waren in die tijd zeer weinig renners die zich een vergelijkbaar programma konden veroorloven, misschien alleen Ullrich. En dan gaat het ook nog niet eens alleen om de producten (Armstrong gebruikte niet echt dopingproducten die afweken van de rest), maar ook kennis over wanneer te gebruiken, hoe te combineren met trainingen, hoe ervoor te zorgen dat je maximaal profijt hebt zonder betrapt te worden etc.

Zelfs als iedereen gebruikt hoeft er nog geen 'level playing field' te zijn.
pi_155077307
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 13:16 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Zelfs als iedereen gebruikt hoeft er nog geen 'level playing field' te zijn.
Dat snap ik ook wel, maar er wordt in dit topic bij bijna iedere uitzonderlijke prestatie direct gewezen naar doping. Terwijl uitzonderlijke prestaties ook ver voor de jaren van serieuze en effectieve doping al geleverd werden.
pi_155077679
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 14:33 schreef thettes het volgende:

[..]

Dat snap ik ook wel, maar er wordt in dit topic bij bijna iedere uitzonderlijke prestatie direct gewezen naar doping. Terwijl uitzonderlijke prestaties ook ver voor de jaren van serieuze en effectieve doping al geleverd werden.
Het gaat om 2 dingen: verbetering van records of snelle verbetering van persoonlijke ontwikkeling, deze 2 zijn in het verleden altijd gekomen door doping.
Het menselijk lichaam heeft nu eenmaal fysiologische grenzen waar je niet door heen komt zonder doping.
We zijn hier altijd het gevolg en weinig de oorzaak.
pi_155077730
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 13:02 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Mooi wel dat Harting daar ook bij staat, met zijn Oost-Duitse coach die voor de val van de Muur tot aan de toppen van zijn haar in de dopingwereld rondzwom.
en dan ook nog te bedenken dat de Oost-duitsers een staats doping programma hadden, waarbij ze heel veel hebben uitgevonden.
pi_155085440
A Drug Hits Cycling Before It Hits the Market

http://www.nytimes.com/20(...)r-research.html?_r=0
pi_155085701
The test that caught Tom Danielson

http://velonews.competito(...)tom-danielson_381086
pi_155085737
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 18:17 schreef THEFXR het volgende:
A Drug Hits Cycling Before It Hits the Market

http://www.nytimes.com/20(...)r-research.html?_r=0
Dit artikel heb je 31 juli ook al gepost. Geen probleem natuurlijk, iedereen kan iets vergeten maar als ik jou was zou ik openstaan voor middelen die je hiermee kunnen helpen :@
pi_155085793
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 18:24 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dit artikel heb je 31 juli ook al gepost. Geen probleem natuurlijk, iedereen kan iets vergeten maar als ik jou was zou ik openstaan voor middelen die je hiermee kunnen helpen :@
_O-
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:42:07 #104
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_155107265
Marijn de Vries (de wielrenster) deelde dit stuk op de twitterz: http://thijsfeuth.nl/blog/?p=2410.

Strekking: onze atleten reageren bizar, wereldvreemd en voorbarig.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:50:41 #105
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_155108445
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:42 schreef I.R.Baboon het volgende:
Marijn de Vries (de wielrenster) deelde dit stuk op de twitterz: http://thijsfeuth.nl/blog/?p=2410.

Strekking: onze atleten reageren bizar, wereldvreemd en voorbarig.
Jammer dat ze de Olympische finale 1988 de WK finale van 1988 noemt. Maar voor de rest niet slecht.

Zeker die Coe, die Gatlin uit de atletiek wil bannen maar wel Bolt zowat als de redder van de (cleane) atletieksport bejubelt.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:30:34 #106
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155120827
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:37:46 #107
14505 OProg
A Life in Music
pi_155121035
Wat een toeval ineens. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_155121114
Ook allemaal sporters die al gestopt/gepakt zijn _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:40:23 #109
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155121121
Tatyana Tomashova lijkt overigens wel een heel simpel te voorspellen naam daar:
https://en.wikipedia.org/wiki/Tatyana_Tomashova

Wereldkampioene in 2003 en 2005, olympisch zilver in 2004. Voor de Spelen van 2008 even d'r pis omgewisseld waarvoor ze uiteindelijk werd geschorst, in 2011 teruggekomen en in 2012 eventjes vierde op de Spelen. Geen wedstrijd in heel 2013, in 2014 alleen de heats + finale van het nationaal kampioenschap (waar ze tweede werd) en dit jaar weer alleen de heats + finale in Rusland waar ze nationaal kampioene werd :')

Eens kijken of die plotseling toch maar niet naar Beijing gaat.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_155121217
quote:
Alleen al op urine :D.

Toch is het beter dan niets, op zich goed dat ze dat doen. Wielrennen heeft dat behalve bij TD nooit gedurfd, en het IOC heeft het bij de OS altijd in de doofpot gestopt.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:45:41 #111
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155121248
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 17:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Alleen al op urine :D.

Toch is het beter dan niets, op zich goed dat ze dat doen. Wielrennen heeft dat behalve bij TD nooit gedurfd, en het IOC heeft het bij de OS altijd in de doofpot gestopt.
IAAF is schijnbaar ook flink bezig met de stalen van 2008 :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_155124297
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 17:45 schreef heywoodu het volgende:

[..]

IAAF is schijnbaar ook flink bezig met de stalen van 2008 :P
Dat ze de stalen van 2012 maar eens opnieuw gaan testen. Kijken of de Brits don't dope ( :')) dan nog steeds van toepassing is..
pi_155124380
Volgens mij is er iets nieuws gevonden in dopingland.
Bij het WK zwemmen worden alle records verpulverd! >:)
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:21:28 #114
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155126432
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 19:17 schreef THEFXR het volgende:
Volgens mij is er iets nieuws gevonden in dopingland.
Bij het WK zwemmen worden alle records verpulverd! >:)
1. Werden
2. Op 3 van de 32 olympische afstanden werd het record aangescherpt

Overdrijven is ook een kunst :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_155126616
Die loller Tomashova. _O-

Las vandaag nog de naam Rashid Ramzi op Letsrun, ook zo'n mooie dwaas. Net als Makhloufi. :')
Jack does it in real time...
pi_155127381
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 20:21 schreef heywoodu het volgende:

[..]

1. Werden
2. Op 3 van de 32 olympische afstanden werd het record aangescherpt

Overdrijven is ook een kunst :+
Negen wereldrecords in drieënhalve dag in Kazan

http://www.volkskrant.nl/(...)g-in-kazan~a4114083/
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:58:44 #117
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155127826
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 20:24 schreef DeeBee het volgende:
Die loller Tomashova. _O-

Las vandaag nog de naam Rashid Ramzi op Letsrun, ook zo'n mooie dwaas. Net als Makhloufi. :')
Ik vind Makhloufi dan nog wel meevallen eigenlijk. Het jaar voor de Spelen al goud op de 800m op de All-Africa Games (voor bijv Job Kinyor), redelijke tijden op de 1500m. In 2012 dan natuurlijk die piek, maar voor de Spelen had hij ook al wel prima gepresteerd. In 2013 dan alleen Eugene gelopen, maar vorig jaar gewoon een best goed jaar met oa winst bij de DL in Brussel (1500, voor Kiplagat, Souleiman en de hele meuk) en World Challenge in Rieti (800), 4e ook bij de DL in Doha en dit jaar al vierde en tweede in Parijs en Monaco (met toptegenstand).
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:59:51 #118
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155127863
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 20:45 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Negen wereldrecords in drieënhalve dag in Kazan

http://www.volkskrant.nl/(...)g-in-kazan~a4114083/
Ik heb het over olympische afstanden :)

100 vlinder (2 keer)
200 wissel
800 vrij

Alles bij de vrouwen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:45:14 #119
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_155132430
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 20:59 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik heb het over olympische afstanden :)

100 vlinder (2 keer)
200 wissel
800 vrij

Alles bij de vrouwen.
OS is pas volgend jaar. Niet gek dus.Wel debiel veel WR's gezwommen. Sommige ook niet met een kleine marge.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:55:46 #120
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155132868
quote:
13s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 22:45 schreef VASND het volgende:

[..]

OS is pas volgend jaar. Niet gek dus.Wel debiel veel WR's gezwommen. Sommige ook niet met een kleine marge.
Wat ik vooral bedoelde is dat het niet vreemd is dat wereldrecords op niet-olympische afstanden verbroken worden, die worden immers minder vaak gezwommen en eigenlijk alleen op het WK écht serieus.

Ik denk ook nog steeds dat het wel verschil maakt tov atletiek dat er in het zwemmen extreem gepiekt wordt. Op wat uitzonderingen na zijn de meesten volgens mij alleen op de grote toernooien of de aanloop daar naartoe écht op de toppen van hun kunnen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 23:18:55 #121
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_155133882
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 22:55 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Wat ik vooral bedoelde is dat het niet vreemd is dat wereldrecords op niet-olympische afstanden verbroken worden, die worden immers minder vaak gezwommen en eigenlijk alleen op het WK écht serieus.

Ik denk ook nog steeds dat het wel verschil maakt tov atletiek dat er in het zwemmen extreem gepiekt wordt. Op wat uitzonderingen na zijn de meesten volgens mij alleen op de grote toernooien of de aanloop daar naartoe écht op de toppen van hun kunnen.
Ik begrijp je punt, ben ik het wel mee eens.
Mijn grootste vraagtekens blijven altijd staan bij een totale dominantie van een kluwen atleten van een land. Jamaica in de sprintnummers atletiek, Ethiopie/Kenia op de langere afstanden, Noorwegen in de biathlon, etc, etc. Engeland presteert over een grote verscheidenheid van sporten goed momenteel en om dat alleen aan de logistieke en financiele boost van London 2012 te wijten, mjeh..

Zolang het veld dicht bij elkaar ligt blijf ik met plezier alle sporten volgen. Sommige mutantenprestaties kunnen het plezier wel verknallen.

[ Bericht 5% gewijzigd door VASND op 11-08-2015 23:28:15 ]
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_155136420
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 20:59 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik heb het over olympische afstanden :)

100 vlinder (2 keer)
200 wissel
800 vrij

Alles bij de vrouwen.
ik had het over records, wie begint er nu over OS tijden bij een WK 8)7
pi_155136818
ben eens benieuwd wanneer ze deze eens bekend maken:

http://www.usatoday.com/s(...)itive-cases/3782337/
  woensdag 12 augustus 2015 @ 01:02:15 #124
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_155136850
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 01:01 schreef THEFXR het volgende:
ben eens benieuwd wanneer ze deze eens bekend maken:

http://www.usatoday.com/s(...)itive-cases/3782337/
Dank,
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
pi_155140234
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 00:41 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik had het over records, wie begint er nu over OS tijden bij een WK 8)7
Niet alle WK afstanden zijn Olympisch, jij bent de idioot hier hoor.
  Trouwste user 2022 woensdag 12 augustus 2015 @ 08:22:23 #126
7889 tong80
Spleenheup
pi_155140408
 Bij 28 atleten is bij het hertesten
van urinemonsters van de WK's van 2005
en 2007 sprake van onregelmatigheden.
Dat meldde de IAAF,de internationale
atletiekbond,dinsdag.

Een groot deel van de atleten is niet
meer actief,een aantal werd al eerder
bestraft en geen van de 28 komt uit op
de WK,later deze maand in Peking.De
IAAF heeft de namen van de betrokken
atleten niet prijsgegeven,maar liet wel
weten dat de atleten die nog actief
zijn,voorlopig geschorst zijn.

Onlangs brachten de ARD en The Sunday
Times een groot dopingschandaal aan het
licht.De IAAF zegt echter al in april
begonnen te zijn met hertesten.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_155140805
In dit topic staan dat soort berichten vaak al wat eerder dan op Teletekst, Tong.
pi_155141271
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 08:03 schreef JopJuh het volgende:

[..]

Niet alle WK afstanden zijn Olympisch, jij bent de idioot hier hoor.
gaan we schelden? lullo
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 12 augustus 2015 @ 09:32:24 #129
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155141366
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 00:41 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik had het over records, wie begint er nu over OS tijden bij een WK 8)7
Ten eerste, niemand begint over "OS tijden", zorg even dat je weet waar je het over hebt ;)

Zoals ik hierboven al zei lijkt het me niet vreemd dat er op niet-olympische afstanden wereldrecords gezwommen worden op een WK, wat het enige echte piekmoment is in twee jaar tijd voor die afstanden.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_155141457
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 09:32 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ten eerste, niemand begint over "OS tijden", zorg even dat je weet waar je het over hebt ;)

Zoals ik hierboven al zei lijkt het me niet vreemd dat er op niet-olympische afstanden wereldrecords gezwommen worden op een WK, wat het enige echte piekmoment is in twee jaar tijd voor die afstanden.
Dus ze trainen er even veel op? het lijkt mij juist dat ze het accent op de Olympische afstanden leggen.
Het is gewoon dat ze dit jaar wel erg veel harder gaan, vandaar mijn Balco deja vu gevoel.
pi_155141503
[cynic]
Niks aan de hand dus, gewoon doorlopen mensen. Zwemmen is een technische sport, doping heeft dan weinig zin.

Zwemcoaches hebben verder natuurlijk ook de meest geavanceerde trainingsmethoden. Daar weten ze bij Sky ook alles van.

Dat op meerdere afstanden de WR's gezwommen met inmiddels verboden pakken verbroken worden ligt waarschijnlijk aan het stoppen met het eten van Nutella.

[/cynic]
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 12 augustus 2015 @ 09:50:51 #132
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155141741
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 09:36 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Dus ze trainen er even veel op? het lijkt mij juist dat ze het accent op de Olympische afstanden leggen.
Het is gewoon dat ze dit jaar wel erg veel harder gaan, vandaar mijn Balco deja vu gevoel.
Even op een rijtje zetten, puur kijkend naar de olympische afstanden:

WK 2015: 4 wereldrecords (twee keer op 1 afstand)
WK 2013: 3 wereldrecords
OS 2012: 9 wereldrecords
WK 2011: 2 wereldrecords
WK 2009: 32 wereldrecords _O- (maar dat was met die superpakken waardoor iedereen razendsnel ging)
OS 2008: 25 wereldrecords (zelfde verhaal als in 2009)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 12 augustus 2015 @ 09:51:47 #133
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155141768
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 09:38 schreef Ericr het volgende:
[cynic]
Niks aan de hand dus, gewoon doorlopen mensen. Zwemmen is een technische sport, doping heeft dan weinig zin.

Zwemcoaches hebben verder natuurlijk ook de meest geavanceerde trainingsmethoden. Daar weten ze bij Sky ook alles van.

Dat op meerdere afstanden de WR's gezwommen met inmiddels verboden pakken verbroken worden ligt waarschijnlijk aan het stoppen met het eten van Nutella.

[/cynic]
Vooral dat eerste slaat natuurlijk nergens op, ook een ex-zwemmer als Nick Driebergen zegt duidelijk dat er echt wel flink gebruikt wordt in het zwemmen en dat doping je echt wel voordeel gaat geven :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_155141788
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 09:50 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Even op een rijtje zetten, puur kijkend naar de olympische afstanden:

WK 2015: 4 wereldrecords (twee keer op 1 afstand)
WK 2013: 3 wereldrecords
OS 2012: 9 wereldrecords
WK 2011: 2 wereldrecords
WK 2009: 32 wereldrecords _O- (maar dat was met die superpakken waardoor iedereen razendsnel ging)
OS 2008: 25 wereldrecords (zelfde verhaal als in 2009)
dus ondanks het verbod van die superpakken verbeteren ze de records nog ook? dat is echt insane.
pi_155141833
Over die geavanceerde methodes in het zwemmen was laatst een vermakelijk stuk op de Correspondent. Verhaeren die voortgang in de training baseerde op handgeklokte tijden met een foutmarge van 0.2 seconde etc :')
pi_155143868
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 09:52 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dus ondanks het verbod van die superpakken verbeteren ze de records nog ook? dat is echt insane.
Echt hè? _O-
pi_155144464
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 09:52 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dus ondanks het verbod van die superpakken verbeteren ze de records nog ook? dat is echt insane.
Maarja, we zijn nu wel 6 jaar later. We zullen nooit weten hoeveel het zwemmen in die 6 jaar veranderd (verbeterd) had kunnen worden, als die pakken nooit bestaan hadden.
Ik bedoel in alle sporten is in 6 jaar veel vooruitgang te zien, dan valt de hoeveelheid records die nu wordt verbroken tov die superpakken nog best mee.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 12:04:47 #138
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_155144894
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 11:49 schreef Max23 het volgende:

[..]

Maarja, we zijn nu wel 6 jaar later. We zullen nooit weten hoeveel het zwemmen in die 6 jaar veranderd (verbeterd) had kunnen worden, als die pakken nooit bestaan hadden.
Ik bedoel in alle sporten is in 6 jaar veel vooruitgang te zien, dan valt de hoeveelheid records die nu wordt verbroken tov die superpakken nog best mee.
Waar wordt die winst van 17(!) seconden van de 18 jarige Ledecky op de vorige persoon die een WR zette op de 1500m freestyle volgens jou behaald? Zes jaar vooruitgang in de sport?
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_155144919
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 17:40 schreef TheVulture het volgende:
Ook allemaal sporters die al gestopt/gepakt zijn _O-
Toen ik dat las op Teletekst (ja ik lees TT) was dit het eerste wat ik dacht. Wel heel toevallig allemaal.
Als ze toch gestopt zijn, breng dan de namen naar buiten.
U MAD?
pi_155144950
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 20:21 schreef heywoodu het volgende:

[..]

1. Werden
2. Op 3 van de 32 olympische afstanden werd het record aangescherpt

Overdrijven is ook een kunst :+
Vind ik alsnog veel hoor, bijna 10% van de records welke ineens aangescherpt zijn.
Je zou toch denken dat het ooit niet sneller kan?
U MAD?
pi_155145104
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 12:04 schreef VASND het volgende:

[..]

Waar wordt die winst van 17(!) seconden van de 18 jarige Ledecky op de vorige persoon die een WR zette op de 1500m freestyle volgens jou behaald? Zes jaar vooruitgang in de sport?
Ja, Ledecky laat ik even buiten beschouwing :') :') :')
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 12 augustus 2015 @ 12:14:53 #142
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155145180
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 12:04 schreef VASND het volgende:

[..]

Waar wordt die winst van 17(!) seconden van de 18 jarige Ledecky op de vorige persoon die een WR zette op de 1500m freestyle volgens jou behaald? Zes jaar vooruitgang in de sport?
Uniek talent + lange afstand waar grotere verschillen op gemaakt kunnen worden + een afstand die maar door zeer weinig zwemsters interessant gevonden wordt (waardoor het dus niet het scherpste WR zal zijn geweest) + doping (wat die vorige ongetwijfeld ook gebruikt zal hebben)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 12 augustus 2015 @ 12:15:24 #143
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155145200
quote:
3s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 12:05 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Toen ik dat las op Teletekst (ja ik lees TT) was dit het eerste wat ik dacht. Wel heel toevallig allemaal.
Als ze toch gestopt zijn, breng dan de namen naar buiten.
Dat gaan ze deze week ook doen ;)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_155145297
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 12:15 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat gaan ze deze week ook doen ;)
Waarom kan dat niet allemaal ineens. Dat soort vragen....
U MAD?
pi_155145318
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 12:14 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Uniek talent + lange afstand waar grotere verschillen op gemaakt kunnen worden + een afstand die maar door zeer weinig zwemsters interessant gevonden wordt (waardoor het dus niet het scherpste WR zal zijn geweest) + doping (wat die vorige ongetwijfeld ook gebruikt zal hebben)
Het wereldrecord stond 19 (!) jaar (oudste zwemrecord volgens mij), dus juist extreem scherp en des te bizar dat iemand het nu zo vernietigd heeft.

Verder is er onwijze lollerprogressie, de recordboeken zien eruit alsof de pakken niet bestaan hebben ongeveer, prachtig. Zal als ik wat tijd heb een keer analyse doen van de tijden van 1995 - 2005 - 2015 ofzo.
Jack does it in real time...
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 12 augustus 2015 @ 12:25:39 #146
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155145469
quote:
10s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 12:20 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Het wereldrecord stond 19 (!) jaar (oudste zwemrecord volgens mij), dus juist extreem scherp en des te bizar dat iemand het nu zo vernietigd heeft.

Verder is er onwijze lollerprogressie, de recordboeken zien eruit alsof de pakken niet bestaan hebben ongeveer, prachtig. Zal als ik wat tijd heb een keer analyse doen van de tijden van 1995 - 2005 - 2015 ofzo.
Hoeveel zwemsters hebben zich in die tijd eigenlijk serieus gericht op de 1500m, waar maar eens in de twee jaar iets te halen valt en dan nog slechts een wereldtitel ipv olympisch goud?

Natuurlijk zal ze niet clean zijn, maar het 100% toeschrijven aan doping slaat ook nergens op lijkt me.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_155145680
Dat doe ik ook niet, het is wel bizar. Want zelfs met pakken braken ze eerst het record niet...

En je argument is de ene kant op 'tijden zijn snel, want zwemmers pieken', maar de andere kant op: 'ja, alleen op bepaalde onderdelen!' Dat vind ik ook niet met elkaar te rijmen. :P

En atletiek is nog smeriger, wielrennen vast ook, maar ik vind het grappig dat het zwemmen altijd met vage argumenten over de progressie weg lijkt te komen. 'Techniek...ander zwembad...nieuwe training...', yadayada, en dan met een stopwatch staan te klokken naast het bad inderdaad zoals al 50 jaar gebeurt. _O- Al zijn er wel een paar bans uitgedeeld de laatste jaren, al waren die vrij kort, maar in ieder geval iets van progressie. :+
Jack does it in real time...
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 12 augustus 2015 @ 12:35:31 #148
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155145705
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 12:34 schreef DeeBee het volgende:
maar ik vind het grappig dat het zwemmen altijd met vage argumenten over de progressie weg lijkt te komen. 'Techniek...ander zwembad...nieuwe training...',
Dat is natuurlijk wel zo _O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport woensdag 12 augustus 2015 @ 12:40:13 #149
274204 crew  Mexicanobakker
pi_155145823
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 12:12 schreef Max23 het volgende:

[..]

Ja, Ledecky laat ik even buiten beschouwing :') :') :')
Ledecky is clean.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport woensdag 12 augustus 2015 @ 12:40:42 #150
274204 crew  Mexicanobakker
pi_155145834
De pakken van nu zijn wel nog beter dan die van 10-15 jaar geleden
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_155145861
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 12:35 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk wel zo _O-
Ja en Sky rijdt met betere lagers en ovalen tandwielen en daardoor zo hard...

Dat zijn minieme innovaties en verklaren niet de sprongen die we regelmatig zien.
Jack does it in real time...
  woensdag 12 augustus 2015 @ 12:44:16 #152
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_155145907
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 12:25 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Hoeveel zwemsters hebben zich in die tijd eigenlijk serieus gericht op de 1500m, waar maar eens in de twee jaar iets te halen valt en dan nog slechts een wereldtitel ipv olympisch goud?

Natuurlijk zal ze niet clean zijn, maar het 100% toeschrijven aan doping slaat ook nergens op lijkt me.
als iemand de 200, 400 (bijna 4 seconden voor), 800 (10 seconden voor en 1500m (bijna 15 seconden voor) op één slag wint dan kan je niet echt spreken van specialisatie he.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 12:46:24 #153
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_155145949
Ondertussen bijten ze in de atletiek nog steeds hun tanden stuk op WR's van 25 - 30 jaar geleden ondanks snellere ondergrond, betere technologie, betere training, ... Tijd dat ze daar eens met wat zwemsters gaan babbelen ~O>
  Redactie Sport woensdag 12 augustus 2015 @ 12:52:37 #154
274204 crew  Mexicanobakker
pi_155146078
quote:
10s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 12:46 schreef kl1172 het volgende:
Ondertussen bijten ze in de atletiek nog steeds hun tanden stuk op WR's van 25 - 30 jaar geleden ondanks snellere ondergrond, betere technologie, betere training, ... Tijd dat ze daar eens met wat zwemsters gaan babbelen ~O>
De records die nooit meer gebroken worden zijn ook gelopen op debiele banen van 380 meter enzo. Er zijn wel records waarvan ik het vreemd vind dat ze nooit meer worden gebroken (Powell, Sotomayor, Edwards)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_155146211
Record van Edwards gaat eraan door PPP. 8-)
Jack does it in real time...
  woensdag 12 augustus 2015 @ 12:59:50 #156
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_155146230
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 12:52 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

De records die nooit meer gebroken worden zijn ook gelopen op debiele banen van 380 meter enzo. Er zijn wel records waarvan ik het vreemd vind dat ze nooit meer worden gebroken (Powell, Sotomayor, Edwards)
Edwards en Sotomayor zou een van de volgende jaren kunnen gebroken of geëvenaard worden. Bij die vrouwen WR's zitten ze er nog mijlenver af.
  Redactie Sport woensdag 12 augustus 2015 @ 13:00:49 #157
274204 crew  Mexicanobakker
pi_155146250
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 12:59 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Edwards en Sotomayor zou een van de volgende jaren kunnen gebroken of geëvenaard worden. Bij die vrouwen WR's zitten ze er nog mijlenver af.
Hier heb je geen zwembad wat ze kunnen manipuleren
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 12 augustus 2015 @ 13:18:20 #158
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_155146660
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 12:52 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

De records die nooit meer gebroken worden zijn ook gelopen op debiele banen van 380 meter enzo. Er zijn wel records waarvan ik het vreemd vind dat ze nooit meer worden gebroken (Powell, Sotomayor, Edwards)
Voor Powell stond het record ook al 23 jaar. Dus die vind ik niet zo vreemd.
Wel grappig dat zijn record inmiddels langer staat dan het onbreekbare record van Beamon.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 12 augustus 2015 @ 13:23:01 #159
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155146755
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 12:42 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Ja en Sky rijdt met betere lagers en ovalen tandwielen en daardoor zo hard...

Dat zijn minieme innovaties en verklaren niet de sprongen die we regelmatig zien.
Met "dat is natuurlijk wel zo" bedoelde ik dat ik het met jou eens ben over die dingen die ze zelf roepen :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 12 augustus 2015 @ 13:24:20 #160
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155146782
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 12:52 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

De records die nooit meer gebroken worden zijn ook gelopen op debiele banen van 380 meter enzo. Er zijn wel records waarvan ik het vreemd vind dat ze nooit meer worden gebroken (Powell, Sotomayor, Edwards)
Vooral die van Edwards begint zo langzamerhand wel in moeilijkheden te komen, die van Sotomayor een klein beetje (maar dit jaar niet echt meer). Het verspringen komt niet eens in de buurt meer van die jaren :')
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 12 augustus 2015 @ 13:24:46 #161
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155146796
quote:
6s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 12:58 schreef DeeBee het volgende:
Record van Edwards gaat eraan door PPP. 8-)
We hebben een kenner in de zaal _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 12 augustus 2015 @ 13:29:14 #162
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_155146887
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 13:00 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Hier heb je geen zwembad wat ze kunnen manipuleren
lage weerstand water
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 12 augustus 2015 @ 13:48:55 #163
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_155147362
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 12:52 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

De records die nooit meer gebroken worden zijn ook gelopen op debiele banen van 380 meter enzo. Er zijn wel records waarvan ik het vreemd vind dat ze nooit meer worden gebroken (Powell, Sotomayor, Edwards)
Welke banen waren zoal te kort? Die van Sevilla bijv?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Redactie Sport woensdag 12 augustus 2015 @ 13:50:23 #164
274204 crew  Mexicanobakker
pi_155147405
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 13:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Welke banen waren zoal te kort? Die van Sevilla bijv?
Cheboksary en Beijinggenot _O_ Dat Sevillaverhaal was ook vrij bijzonder ja.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 12 augustus 2015 @ 13:52:08 #165
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_155147458
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 11:49 schreef Max23 het volgende:

[..]

Maarja, we zijn nu wel 6 jaar later. We zullen nooit weten hoeveel het zwemmen in die 6 jaar veranderd (verbeterd) had kunnen worden, als die pakken nooit bestaan hadden.
Ik bedoel in alle sporten is in 6 jaar veel vooruitgang te zien, dan valt de hoeveelheid records die nu wordt verbroken tov die superpakken nog best mee.
In het voetbal is er geen team dat net zo druk kan zetten en afjagen als Barcelona onder Guardiola dat kon :+
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_155147475
Het Bayern van Guardiola gaat het ook aardig af.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 12 augustus 2015 @ 13:56:19 #167
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_155147590
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 13:50 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Cheboksary en Beijinggenot _O_ Dat Sevillaverhaal was ook vrij bijzonder ja.
Heb je er misschien linkjes van? Wat was er bijzonder aan de baan van Sevilla? Ik weet wel dat de banen van 1996 en 2008OS tegen het illegale aan waren, en men halfslachtige metingen heeft uitgevoerd.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Redactie Sport woensdag 12 augustus 2015 @ 13:58:46 #168
274204 crew  Mexicanobakker
pi_155147668
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 13:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Heb je er misschien linkjes van? Wat was er bijzonder aan de baan van Sevilla? Ik weet wel dat de banen van 1996 en 2008OS tegen het illegale aan waren, en men halfslachtige metingen heeft uitgevoerd.
geen harde bewijzen, maar de toptijden op sommige banen zijn vrij discutabel. Op sommige banen zijn de 6 of 7 beste tijden ooit gezet... :')
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_155147711
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 11:49 schreef Max23 het volgende:

[..]

Maarja, we zijn nu wel 6 jaar later. We zullen nooit weten hoeveel het zwemmen in die 6 jaar veranderd (verbeterd) had kunnen worden, als die pakken nooit bestaan hadden.
Ik bedoel in alle sporten is in 6 jaar veel vooruitgang te zien, dan valt de hoeveelheid records die nu wordt verbroken tov die superpakken nog best mee.
kan je in detail uitwijden wat jij precies bedoelt met vooruitgang?
pi_155150650
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 13:24 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Vooral die van Edwards begint zo langzamerhand wel in moeilijkheden te komen, die van Sotomayor een klein beetje (maar dit jaar niet echt meer). Het verspringen komt niet eens in de buurt meer van die jaren :')
Saladino kwam toch redelijk ver ook al is dat ook alweer 6 jaar terug. Verspringen is verder nooit heel populair geweest natuurlijk, ook al heeft het wel het mooiste duel ooit opgeleverd op een WK.
pi_155151025
Abeylegesse niet naar WK door blessure ;)
pi_155151267
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 13:00 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Hier heb je geen zwembad wat ze kunnen manipuleren
een manipulerend zwembad :D _O-
pi_155151329
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 15:57 schreef rajknier het volgende:
Abeylegesse niet naar WK door blessure ;)
undercover schorsing?
  Redactie Sport woensdag 12 augustus 2015 @ 16:10:18 #174
274204 crew  Mexicanobakker
pi_155151370
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 16:06 schreef THEFXR het volgende:

[..]

een manipulerend zwembad :D _O-
tsja een zwembad kan zo diep als je zelf wil zijn
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 12 augustus 2015 @ 16:15:39 #175
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155151517
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 15:57 schreef rajknier het volgende:
Abeylegesse niet naar WK door blessure ;)
Volgens een Turks atletiekblad is een blessure in haar geval niet helemaal ongeloofwaardig, maar ja, het zou natuurlijk weinig verbazend zijn als ze bij de 28 atleten van gisteren zit.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_155153110
Om nog maar even op het zwemmen terug te komen: er is inderdaad nog steeds een enorme progressie in techniek gaande. Vooral op de schoolslag en in de onderwaterfase. De start is ook verbeterd, mede door de aanpassing in de startblokken.
pi_155154148
quote:
7s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 17:20 schreef wimderon het volgende:
Om nog maar even op het zwemmen terug te komen: er is inderdaad nog steeds een enorme progressie in techniek gaande. Vooral op de schoolslag en in de onderwaterfase. De start is ook verbeterd, mede door de aanpassing in de startblokken.
zwemmen ze ook op high altitude?
pi_155154242
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 18:09 schreef THEFXR het volgende:

[..]

zwemmen ze ook op high altitude?
Nee, wel met motorjes in de armen. Nu weer snel terug naar the clinic, complottheorieën lezen.
pi_155154555
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 18:13 schreef wimderon het volgende:

[..]

Nee, wel met motorjes in de armen. Nu weer snel terug naar the clinic, complottheorieën lezen.
ga zelf terug je mand in :W
pi_155154657


bah :r je zal maar zo'n hairline hebben
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 12 augustus 2015 @ 18:38:06 #181
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155154933
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 18:27 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]

bah :r je zal maar zo'n hairline hebben
Ok
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 12 augustus 2015 @ 18:38:28 #182
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155154943
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 15:57 schreef rajknier het volgende:
Abeylegesse niet naar WK door blessure ;)
Nou, dat duurde lang.

http://www.dailymail.co.u(...)doping-offences.html
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_155155148
_O-
pi_155155323
Abeylegesse...je verwacht het niet...

Turkse middenlangeafstand is juist zo'n voorbeeld voor de atletiek zou je denken!
Jack does it in real time...
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 12 augustus 2015 @ 18:54:35 #185
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155155380
quote:
9s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 18:52 schreef DeeBee het volgende:
Abeylegesse...je verwacht het niet...

Turkse middenlangeafstand is juist zo'n voorbeeld voor de atletiek zou je denken!
_O_ Gamze Bulut _O_
_O_ Asli Cakir Alptekin _O_

Voorbeeldjes van de schone sport, me dunkt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 12 augustus 2015 @ 18:55:45 #186
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155155411
Overigens is een Russische atletiekjournaliste op Twitter er vrij stelling van overtuigd dat Tomashova niet op de lijst van 28 staat. En nee, die journaliste staat er niet om bekend (heel) partijdig te zijn richting de Russen :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_155155727
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 14:00 schreef THEFXR het volgende:

[..]

kan je in detail uitwijden wat jij precies bedoelt met vooruitgang?
Dit kan je zelf toch wel bedenken? In alle sporten zijn er in 6 jaar tijd wel records verbroken. Dat dat bij het zwemmen (ondanks de minder snellere pakken) ook gebeurt is niet zo vreemd toch?
pi_155155870
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 19:05 schreef Max23 het volgende:

[..]

Dit kan je zelf toch wel bedenken? In alle sporten zijn er in 6 jaar tijd wel records verbroken. Dat dat bij het zwemmen (ondanks de minder snellere pakken) ook gebeurt is niet zo vreemd toch?
dit is gewoon een ontwijkend antwoord en geen uitleg.
pi_155156841
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 19:10 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dit is gewoon een ontwijkend antwoord en geen uitleg.
Kerel wat voor uitleg wil je hebben? Ik constateerde alleen dat in alle sporten records worden verbroken, en dat het niet zo gek is dat dat ook in het zwemmen gebeurt (op Ledecky na dan :') )

Mensen ontwikkelen zich en worden steeds beter/sterker/sneller, dan is het toch niet zo gek dat er in 6 jaar tijd records worden verbroken in het zwemmen?
pi_155157042
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 19:46 schreef Max23 het volgende:

[..]

Kerel wat voor uitleg wil je hebben? Ik constateerde alleen dat in alle sporten records worden verbroken, en dat het niet zo gek is dat dat ook in het zwemmen gebeurt (op Ledecky na dan :') )

Mensen ontwikkelen zich en worden steeds beter/sterker/sneller, dan is het toch niet zo gek dat er in 6 jaar tijd records worden verbroken in het zwemmen?
Je snapt toch wel wat fysiologische limieten zijn? alsof het 6 jaar geleden zwakke mensen waren, de enige vooruitgang die ik ken is doping, enkele uitzonderingen daar gelaten
pi_155157209
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 19:53 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Je snapt toch wel wat fysiologische limieten zijn? alsof het 6 jaar geleden zwakke mensen waren, de enige vooruitgang die ik ken is doping, enkele uitzonderingen daar gelaten
Maar jij vindt het dus niet realistisch dat er in het zwemmen nog wereldrecords gezwommen worden sinds de afschaffing van de pakken, wat al 6 jaar geleden is?
pi_155157340
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 19:58 schreef Max23 het volgende:

[..]

Maar jij vindt het dus niet realistisch dat er in het zwemmen nog wereldrecords gezwommen worden sinds de afschaffing van de pakken, wat al 6 jaar geleden is?
niet zonder doping, beter/sterker/sneller zijn niet oneindig, he
pi_155157380
quote:
17s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 18:54 schreef heywoodu het volgende:

[..]

_O_ Gamze Bulut _O_
_O_ Asli Cakir Alptekin _O_

Voorbeeldjes van de schone sport, me dunkt.
Süreyya Ayhan vindt dit niet leuk.
pi_155157433
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 20:03 schreef THEFXR het volgende:

[..]

niet zonder doping, beter/sterker/sneller zijn niet oneindig, he
Maar wie zegt dat die grens al bereikt is?
Als iemand dus ooit nog een WR verbetert is het zeker dat het doping is volgens jou op misschien 1 of 2 uitzonderingen na?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 12 augustus 2015 @ 20:10:52 #195
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155157557
Overigens denk ik dat we het er allemaal toch wel over eens zijn dat mensen als Ledecky doping gebruiken? Volgens mij is dat het punt hier ook helemaal niet :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 12 augustus 2015 @ 20:11:50 #196
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155157590
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 20:04 schreef wimderon het volgende:

[..]

Süreyya Ayhan vindt dit niet leuk.
Bij dit soort namen doe je op de Wikipedia toch als eerste altijd even Ctrl+F en dan "doping" :')
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_155157596
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 20:10 schreef heywoodu het volgende:
Overigens denk ik dat we het er allemaal toch wel over eens zijn dat mensen als Ledecky doping gebruiken? Volgens mij is dat het punt hier ook helemaal niet :P
dat ja :9
pi_155157853
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 20:10 schreef heywoodu het volgende:
Overigens denk ik dat we het er allemaal toch wel over eens zijn dat mensen als Ledecky doping gebruiken? Volgens mij is dat het punt hier ook helemaal niet :P
Daar ben ik het niet over eens. Mensen die uitzonderlijke prestaties leveren of iets winnen zijn voor mij niet al meteen per definitie dopinggebruikers.
pi_155157956
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 20:06 schreef Max23 het volgende:

[..]

Maar wie zegt dat die grens al bereikt is?
Als iemand dus ooit nog een WR verbetert is het zeker dat het doping is volgens jou op misschien 1 of 2 uitzonderingen na?
je zou eens bij Sky kunnen solliciteren met jouw visie., de fysiologische grenzen zijn al lang bereikt.
pi_155157993
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 20:10 schreef heywoodu het volgende:
Overigens denk ik dat we het er allemaal toch wel over eens zijn dat mensen als Ledecky doping gebruiken? Volgens mij is dat het punt hier ook helemaal niet :P
niet alleen zij,maar de rest ook. waarschijnlijk steekt zij er bovenuit door een falend test beleid of een balco II.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 12 augustus 2015 @ 20:27:31 #201
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155158088
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 20:20 schreef wimderon het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet over eens. Mensen die uitzonderlijke prestaties leveren of iets winnen zijn voor mij niet al meteen per definitie dopinggebruikers.
Dat kan, ik ga er persoonlijk vanuit dat nagenoeg alle toppers in elke (in elk geval olympische) sport op een of andere manier doping gebruiken. Ik ben er wel een beetje klaar mee om verbaasd te zijn als iemand gebruikt blijkt te hebben :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 12 augustus 2015 @ 20:28:15 #202
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155158114
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 20:24 schreef THEFXR het volgende:

[..]

niet alleen zij,maar de rest ook. waarschijnlijk steekt zij er bovenuit door een falend test beleid of een balco II.
Of meer talent dan de rest. Want ook met doping zijn er nog altijd atleten die gewoon veel meer talent hebben.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_155159162
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 20:28 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Of meer talent dan de rest. Want ook met doping zijn er nog altijd atleten die gewoon veel meer talent hebben.
Of beter reageren op doping. Zie o.a. Ben Johnson of een Michelle de Bruin. Hun talent valt zeker niet te ontzeggen maar de stappen die ze maakten toen ze full retard gingen zijn op zijn minst opvallend te noemen. Een Lance Armstrong of een Riis net zo goed, geen minne renners voordat ze los gingen maar een goed dopingprogramma maakte voor hun wel het verschil tussen meedoen met de top of boven alle toppers uitstijgen.

Ik geloof niet dat alle sporters op topniveau aan de doping zitten maar meedoen met absolute top is zo goed als onmogelijk zonder dat de grenzen van het toegestane worden opgezocht waarbij veel sporters waarschijnlijk op den duur die grens toch overschrijden.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 21:00:28 #204
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_155159391
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 20:23 schreef THEFXR het volgende:

[..]

je zou eens bij Sky kunnen solliciteren met jouw visie., de fysiologische grenzen zijn al lang bereikt.
Dat vind ik gelul. Een gedopeerd WR verbreken ga je waarschijnlijk niet, maar er zit wel degelijk nog vooruitgang in de tijden over de jaren heen. Honderdsten, tienden max uiteraard. Er worden ook gewoon mensen geboren met hogere hematocriet, testosteron of perfectere stroomlijn.

Ook naar mate de sport groter en populairder wordt kun je meer talentjes verwachten.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_155159650
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 20:23 schreef THEFXR het volgende:

[..]

je zou eens bij Sky kunnen solliciteren met jouw visie., de fysiologische grenzen zijn al lang bereikt.
Sinds wanneer zijn die grenzen bereikt dan? Jij kan beter stoppen met het kijken naar sport. Want waarom zou je nog kijken als iedereen die een record verbetert toch doping gebruikt?

En nee, ik ga zeker niet bij SKY solliciteren, want die vertrouw ik niet.
Jij zou met jouw visie eens een cursus anti-pessimisme moeten volgen.
pi_155160076
Toch wel vreemd alleen dat vooral de progressie op de duurnummers te vinden is in veel sporten terwijl op krachtnummers er al jaren stilstand is zelfs achteruitgang. Als training en andere factoren dan zoveel verschil kan uitmaken zou je ook bij de disciplines waar kracht of anaerobe inspanning de belangrijkste factor is nog een aardige progressie moeten zien.

Waar zijn die uitzonderlijke krachtbundels die meer dan 22 meter kunnen kogelstoten (vrouwen en mannen) of een 400 meter kunnen lopen onder de 49 seconden (vrouwen). En dan niet 1 uitzondering in de laatste 10 of 20 jaar maar structureel meerdere atleten.

Of zou het toch komen omdat doping voor krachtdisciplines vaak nog old school is en relatief makkelijk detecteerbaar als je er profijt van wil hebben om ver boven jezelf uit te stijgen. Dat terwijl aangetoond is dat microdoseringen EPO en vergelijkbare middelen amper te traceren zijn. Om nog maar niet te spreken over autologe bloeddoping of designer middelen die ontworpen zijn om geen sporen achter te laten.

En ja op de 100m in de atletiek is behoorlijke progressie gemaakt in de laatste 10 jaar en ja dat is vooral een krachtnummer maar dat is ook gelijk de discipline met het grootste aantal positieve gevallen binnen de top in de laatste 10 jaar.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ericr op 12-08-2015 21:37:27 ]
pi_155160082
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 21:00 schreef VASND het volgende:

[..]

Dat vind ik gelul. Een gedopeerd WR verbreken ga je waarschijnlijk niet, maar er zit wel degelijk nog vooruitgang in de tijden over de jaren heen. Honderdsten, tienden max uiteraard. Er worden ook gewoon mensen geboren met hogere hematocriet, testosteron of perfectere stroomlijn.

Ook naar mate de sport groter en populairder wordt kun je meer talentjes verwachten.
Ligt er aan wat jij onder talent verstaat? het is allemaal fysiologisch. talent noem ik een goaltjes dief, een spits die altijd net op de goede plek staat om te scoren, alsof hij het aanvoelt waar de bal gaat komen.
verder, vrouwen hebben niet genoeg testosteron om spiermassa aan te zetten.
pi_155160211
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 21:07 schreef Max23 het volgende:

[..]

Sinds wanneer zijn die grenzen bereikt dan? Jij kan beter stoppen met het kijken naar sport. Want waarom zou je nog kijken als iedereen die een record verbetert toch doping gebruikt?

En nee, ik ga zeker niet bij SKY solliciteren, want die vertrouw ik niet.
Jij zou met jouw visie eens een cursus anti-pessimisme moeten volgen.
Heeft niks met pessimisme te maken, maar meer met jouw weinige kennis en naviteit, dat is niet erg hoor, want de media en vooral de NOS doen daar keihard aan mee. De echt goede doping docu's/onderzoeken komen niet uit Nederland.
heb je wel de OP helemaal gelezen en gezien, dus ook de docu's?
  woensdag 12 augustus 2015 @ 21:55:10 #209
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_155161371
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 21:19 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Ligt er aan wat jij onder talent verstaat? het is allemaal fysiologisch. talent noem ik een goaltjes dief, een spits die altijd net op de goede plek staat om te scoren, alsof hij het aanvoelt waar de bal gaat komen.
verder, vrouwen hebben niet genoeg testosteron om spiermassa aan te zetten.
Met talent bedoel ik hier van nature op een efficiënte manier zwemmen. Nauwelijks hoeven nadenken om zoveel mogelijk power uit je lichaam te krijgen. Je race juist kunnen indelen. Je trainingsprikkels kunnen interpreteren en er juist op handelen. Etc etc. Hier zit gewoon per persoon veel verschil in.

Zo ook die natuurlijke hormoonlevels, alle beetjes samen maken het verschil. Om honderdsten en tienden sneller te zwemmen dus, niet 15 seconden op 1500m

Waar vroeger pure toewijding nog wel eens een verschil kon maken denk ik dat dat tegenwoordig niet meer aan de orde is aan de top.

[ Bericht 3% gewijzigd door VASND op 12-08-2015 22:00:43 ]
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_155163288
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 21:55 schreef VASND het volgende:

[..]

Met talent bedoel ik hier van nature op een efficiënte manier zwemmen. Nauwelijks hoeven nadenken om zoveel mogelijk power uit je lichaam te krijgen. Je race juist kunnen indelen. Je trainingsprikkels kunnen interpreteren en er juist op handelen. Etc etc. Hier zit gewoon per persoon veel verschil in.

Zo ook die natuurlijke hormoonlevels, alle beetjes samen maken het verschil. Om honderdsten en tienden sneller te zwemmen dus, niet 15 seconden op 1500m

Waar vroeger pure toewijding nog wel eens een verschil kon maken denk ik dat dat tegenwoordig niet meer aan de orde is aan de top.
de dingen die je aanhaalt lijken mij van belang in een jeugd opleiding met goede coaches, je kan het misschien ook toewijding noemen, want in zwemmen valt er niks te verdienen.
pi_155164324
Over fysieke limieten gesproken... De daadwerkelijke (klim)wereldrecords in het wielrennen worden nog lang niet gehaald door Sky c.s.
pi_155169292
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 20:10 schreef heywoodu het volgende:
Overigens denk ik dat we het er allemaal toch wel over eens zijn dat mensen als Ledecky doping gebruiken? Volgens mij is dat het punt hier ook helemaal niet :P
:O
Ledecky is gewoon een uniek talent.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  donderdag 13 augustus 2015 @ 07:51:13 #213
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_155170587
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 23:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Over fysieke limieten gesproken... De daadwerkelijke (klim)wereldrecords in het wielrennen worden nog lang niet gehaald door Sky c.s.
Alleen door opperbaas Ricco' _O_
  donderdag 13 augustus 2015 @ 09:50:47 #214
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_155172096
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 21:07 schreef Max23 het volgende:

[..]

Sinds wanneer zijn die grenzen bereikt dan? Jij kan beter stoppen met het kijken naar sport. Want waarom zou je nog kijken als iedereen die een record verbetert toch doping gebruikt?

En nee, ik ga zeker niet bij SKY solliciteren, want die vertrouw ik niet.
Jij zou met jouw visie eens een cursus anti-pessimisme moeten volgen.
Waarom zou je niet kijken. Ben Johnson in Seoul, gvd wat een start, wat een kracht, wat een race, wat een tijd... vind het nog steeds één van de mooiste 100 m. races ooit.
In dit topic zijn we niet per sé tegen doping, maar meestal wel tegen de manier waarop de media, sponsors, sportbonden, atleten in de media, ... er mee omgaan omdat ze ons sprookjes proberen wijs te maken.
pi_155172382
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 09:50 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Waarom zou je niet kijken. Ben Johnson in Seoul, gvd wat een start, wat een kracht, wat een race, wat een tijd... vind het nog steeds één van de mooiste 100 m. races ooit.
In dit topic zijn we niet per sé tegen doping, maar meestal wel tegen de manier waarop de media, sponsors, sportbonden, atleten in de media, ... er mee omgaan omdat ze ons sprookjes proberen wijs te maken.
_O_
pi_155174424
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 09:50 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Waarom zou je niet kijken. Ben Johnson in Seoul, gvd wat een start, wat een kracht, wat een race, wat een tijd... vind het nog steeds één van de mooiste 100 m. races ooit.
In dit topic zijn we niet per sé tegen doping, maar meestal wel tegen de manier waarop de media, sponsors, sportbonden, atleten in de media, ... er mee omgaan omdat ze ons sprookjes proberen wijs te maken.
Maar schijnbaar wist jij toen Ben Johnson die race liep 100% zeker dat hij het met doping deed. Dat vind je dan niet erg? Terwijl er anders iemand had gewonnen die niet gebruikt. Nou wat geweldig om dan te genieten van een dopingzondaar.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 13 augustus 2015 @ 11:39:32 #217
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155174450
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 11:38 schreef Max23 het volgende:

[..]

Maar schijnbaar wist jij toen Ben Johnson die race liep 100% zeker dat hij het met doping deed. Dat vind je dan niet erg? Terwijl er anders iemand had gewonnen die niet gebruikt. Nou wat geweldig om dan te genieten van een dopingzondaar.
Over specifiek die race zijn zelfs boeken verschenen als "The dirtiest race in history", dus dat valt in dit geval wel mee denk ik :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_155174571
quote:
10s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 11:39 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Over specifiek die race zijn zelfs boeken verschenen als "The dirtiest race in history", dus dat valt in dit geval wel mee denk ik :+
Ja oke, maar het gaat mij niet specifiek om dat voorbeeld :+

Iemand wint ergens iets in een "te goede (wat naar hun mening niet zonder doping kan) tijd" en dan vind je dat fantastisch. Terwijl misschien de nummer 3 of 4 het wel zonder doping kan.
En dan nogmaals, als ik hun moet geloven is er in géén enkele sport (waar de sporters alleen afhankelijk zijn van hun lichaam), nooit meer een record mogelijk zonder doping :')

En ik geloof heus dat er heel veel doping gebruikt wordt, maar om dit zo te stellen vind ik te ver gaan, dat is alles.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 13 augustus 2015 @ 12:00:22 #219
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155175084
Doei WK-zilver en 2 keer OS-zilver van Abeylegesse :W

Turkse topatlete positief, dreigt medailles te verliezen
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_155176104
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 12:00 schreef heywoodu het volgende:
Doei WK-zilver en 2 keer OS-zilver van Abeylegesse :W

Turkse topatlete positief, dreigt medailles te verliezen
zoals verwacht _O_
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 13 augustus 2015 @ 12:42:02 #221
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155176149
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 12:40 schreef THEFXR het volgende:

[..]

zoals verwacht _O_
Die komt niet echt in het lijstje "verrassend" nee _O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_155176225
quote:
10s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 11:39 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Over specifiek die race zijn zelfs boeken verschenen als "The dirtiest race in history", dus dat valt in dit geval wel mee denk ik :+
Wat eigenlijk een bullshit benaming is en totaal overhyped. Maar het bekt wel lekker natuurlijk. Alleen Desai Williams kon na Johnson ook gelinked worden aan dopinggebruik in de finale. De rest is of voor de finale een keer betrapt of ruim daarna. Vaak vele jaren later.

Natuurlijk is de kans klein dat er in die tijd veel 100m lopers aan de top clean waren (net zomin als nu) maar de vuilste race in de geschiedenis zal het niet zijn geweest. Dat kan je alleen vaststellen als het gros van de lopers in die finale direct positief getest had.

Lewis met zijn groeihormoon beugeltje zal zeker niet clean zijn geweest maar zijn vermeende dopinggebruik waarvoor hij is vrijgepleit en wat nog steeds voor veel ophef zorgt ging om middelen in een hoestdrank. Wel verboden in die tijd maar spul waarvoor je in de meeste sporten amper tot geen straf kreeg omdat het ook amper effectieve werking heeft en meestal per ongeluk werd ingenomen.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 13:22:27 #223
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_155177054
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 11:38 schreef Max23 het volgende:

[..]

Maar schijnbaar wist jij toen Ben Johnson die race liep 100% zeker dat hij het met doping deed. Dat vind je dan niet erg? Terwijl er anders iemand had gewonnen die niet gebruikt. Nou wat geweldig om dan te genieten van een dopingzondaar.
Nee, ik was toen nog een kind en vond het erg dat Carl Lewis verloor :') . Maar 20 jaar later, toen ik wat meer over doping in sport gelezen had, vind ik het toch een fantastische race van Johnson. Verkende daar ongekend terrein (9.7 zonder een orkaan in je rug). Ik betwijfel heel sterk of er wel een cleane atleet is geweest die onder de 9.8 liep. De hoeveelste keer zitten we ondertussen al aan het 'nieuwe' wielrennen? Vele andere sporten bevinden zich nog in de middeleeuwen qua dopingcontrole (want ze hebben het niet nodig, technische sport, bla bla bla :') ).
pi_155177259
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 13:22 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Nee, ik was toen nog een kind en vond het erg dat Carl Lewis verloor :') . Maar 20 jaar later, toen ik wat meer over doping in sport gelezen had, vind ik het toch een fantastische race van Johnson. Verkende daar ongekend terrein (9.7 zonder een orkaan in je rug). Ik betwijfel heel sterk of er wel een cleane atleet is geweest die onder de 9.8 liep. De hoeveelste keer zitten we ondertussen al aan het 'nieuwe' wielrennen? Vele andere sporten bevinden zich nog in de middeleeuwen qua dopingcontrole (want ze hebben het niet nodig, technische sport, bla bla bla :') ).
onder de 10 sec is doping, heb ik een coach zien verklaren.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 13:34:26 #225
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_155177293
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 13:32 schreef THEFXR het volgende:

[..]

onder de 10 sec is doping, heb ik een coach zien verklaren.
Dus Dafne Schippers zit nog in de veilige zone.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_155177655
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 13:32 schreef THEFXR het volgende:

[..]

onder de 10 sec is doping, heb ik een coach zien verklaren.
Bron?
pi_155177738
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 13:34 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Dus Dafne Schippers zit nog in de veilige zone.
ik bedoel bij de mannen :P
pi_155177767
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 13:49 schreef Max23 het volgende:

[..]

Bron?
als ik die heb, geloof jij mij dan 100% en ga je niet in alle bochten wringen om het weer te downplayen/bagatelliseren?
pi_155178654
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 13:52 schreef THEFXR het volgende:

[..]

als ik die heb, geloof jij mij dan 100% en ga je niet in alle bochten wringen om het weer te downplayen/bagatelliseren?
Heb ik dat ergens gedaan dan?

Ik heb toch zelf gezegd dat ik denk dat er heel veel sporters aan de doping zitten. Het enige waar ik het niet mee eens ben is dat jij zegt dat iederéén die een record verbetert 100% doping gebruikt op hooguit 1 of 2 uitzonderingen. Die uitspraak vind ik te hard.

Mbt atletiek ben ik wel nieuwsgierig naar die bron van je.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 15:04:23 #230
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_155179583
Zouden 1996 en 2000 vuiler zijn geweest op de 100 meter?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_155179823
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 12:00 schreef heywoodu het volgende:
Doei WK-zilver en 2 keer OS-zilver van Abeylegesse :W

Turkse topatlete positief, dreigt medailles te verliezen
Heb nog nooit eerder een zwarte Turk gezien.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 13 augustus 2015 @ 15:21:24 #232
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155180064
quote:
11s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 15:12 schreef superniger het volgende:

[..]

Heb nog nooit eerder een zwarte Turk gezien.
Niet genoeg atletiek gekeken dan :P

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 13 augustus 2015 @ 15:35:37 #233
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_155180386
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 15:04 schreef Klopkoek het volgende:
Zouden 1996 en 2000 vuiler zijn geweest op de 100 meter?
In de finale 2000 heb je Dwain Chambers die in de Balco affaire zat.

Maurice Green was verwikkeld in een dopingtransactie (10.000 $ betaald voor dopingproducten, maar het was voor zijn trainingsgroep niet voor hemzelf :') ) maar heeft nooit positief getest. Als je hem net voor de start van de 100 m. bekken ziet trekken, _O- zal hij wel aan iets gezeten hebben.

Kim Collins heeft ooit eens positief getest voor zijn astma medicatie, kreeg een waarschuwing. Loopt nu op zijn 39 eigenlijk nog even snel als vroeger (op zijn 38 een nationaal record en persoonlijke besttijd van 9.96 gelopen *O* ) en doet nog steeds lustig mee met de subtop op de meetings en grote kampioenschappen.

Ato Boldon werd getest op een stimulant en kreeg een waarschuwing in 2001.

John Drummond is vorig jaar 8 jaar geschorst wegens de Tyson Gay affaire, waar Drummond als coach van Tyson Gay hem aangespoord zou hebben en geholpen met het vervoer van doping.

Aziz Zakari werd in 2006 betrapt op Stanozolol :o .

Darren Campbell lijkt clean, hij zegt dat hij wel eens werd aangesproken door mensen die hem met doping in contact wilden brengen. Zijn coach was Linford Christie die vroeger al eens betrapt werd op doping.

Obadele Thompson lijkt de cleanste van alle finalisten. Alhoewel in 2007 getrouwd met Marion Jones :D

Nou, kan toch wel wedijveren met '88.

[ Bericht 1% gewijzigd door kl1172 op 13-08-2015 16:26:06 ]
pi_155180707
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 15:04 schreef Klopkoek het volgende:
Zouden 1996 en 2000 vuiler zijn geweest op de 100 meter?
Volgens Victor Conte (Balco) was in 2000 geen enkele finalist clean. Maar goed daar kan je net zo min wat mee als het predikaat 'vuilste race ooit'.
pi_155181630
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 12:00 schreef heywoodu het volgende:
Doei WK-zilver en 2 keer OS-zilver van Abeylegesse :W

Turkse topatlete positief, dreigt medailles te verliezen
De eerste schone Turkse topatleet moet nog geboren worden :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_155182223
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 14:28 schreef Max23 het volgende:

[..]

Heb ik dat ergens gedaan dan?

Ik heb toch zelf gezegd dat ik denk dat er heel veel sporters aan de doping zitten. Het enige waar ik het niet mee eens ben is dat jij zegt dat iederéén die een record verbetert 100% doping gebruikt op hooguit 1 of 2 uitzonderingen. Die uitspraak vind ik te hard.

Mbt atletiek ben ik wel nieuwsgierig naar die bron van je.
ik heb dit interview al een keer eerder geplaatst, maar zal voor sommige nieuw zijn.

in het Engels:http://forums.sherdog.com(...)orts-doping-1927491/

in het Duits:http://www.spiegel.de/spiegel/a-571031.html
pi_155196191
Conte says coverup protected big stars at Seoul Games

http://www.japantimes.co.(...)-games/#.Vc0Nu30-KAG

quote:
conte said he believes a coverup "all the way to the top" involved track and Olympic officials at the 1988 Seoul Games. He said sprinter Florence Griffith Joyner, heptathlete/long jumper Jackie Joyner-Kersee and 400-meter hurdler Andre Phillips -- three marquee gold medalists -- all tested positive for PEDs in the South Korean capital, and "they were all covered up."
:D :D :D :D _O-
  donderdag 13 augustus 2015 @ 23:59:52 #238
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_155197098
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 16:33 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik heb dit interview al een keer eerder geplaatst, maar zal voor sommige nieuw zijn.

in het Engels:http://forums.sherdog.com(...)orts-doping-1927491/

in het Duits:http://www.spiegel.de/spiegel/a-571031.html
oud, maar goede teksten,

quote:
All countries, all federations, all top athletes are affected, and among those responsible are the big shoe companies like Nike and Adidas. I know athletes who broke records; a year later they were injured and they got the call: “We’re cutting your sponsorship money by 50 percent.” What do you think such athletes then do?
$$$ zijn natuurlijk demotivatie
quote:
SPIEGEL: Was there a doping cycle?

Heredia: Yes. When the season ended in October, we waited for a couple of weeks for the body to cleanse itself. Then in November, we loaded growth hormone and epo, and twice a week we examined the body to make sure that no lumps were forming in the blood. Then we gave testosterone shots. This first program lasted eight to ten weeks, then we took a break.

SPIEGEL: And then the goals for the season were established?

Heredia: Yes, that depended on the athlete. Some wanted to run a good time in April to win contracts for the tournaments. Others focused on nothing but the trials, the U.S. qualification for international championships. Others cared only about the Olympics. Then we set the countdown for the goal in question, and the next cycle began. I had to know my athletes well and have an overview of what federation tested with which methods.

SPIEGEL: Do you have any other secrets?

Heredia: Oh yes, of course. There are tablets for the kidneys that block the metabolites of steroids, so when athletes give a urine sample, they don’t excrete the metabolites and thus test negative. Or there is an enzyme that slowly consumes proteins - epo has protein structures, and the enzyme thus ensures that the B sample of the doping test has a completely different value than the A sample. Then there are chemicals that you take a couple of hours before the race that prevent acidification in the muscles. Together with epo they are an absolute miracle. I’ve created 20 different drugs that are still undetectable for the doping testers
Zo wordt je niet gepakt
quote:
You might be able to run 100 meters in 9.8 seconds once with a tailwind. But ten times a year under 10 seconds, in the rain or heat? Only with doping.
quote:
SPIEGEL: Is there doping at every level of athletics?

Heredia: Yes, the only difference is the quality of the doping. Athletes with little money use simple steroids and hope they don’t get tested. The stars earn 50,000 dollars a month, not including starting bonuses and shoe sponsorship contracts. The very best invest 100,000 dollars – I’ll then build you a designer drug that can’t be detected.
Af en toe een sukkelaar met goedkope troep pakken, om de schijn op te houden
quote:
SPIEGEL: Can the testers win this race?

Heredia: Theoretically yes. If all federations and sponsors and managers and athletes and trainers were all in agreement, if they were to invest all the money that the sport generates and if every athlete were to be tested twice a week – but only then. What’s happening now is laughable. It’s a token. They should save their money – or give it to me. I’ll give it to the orphans of Mexico! There will be doping for as long as there is commercial sports, performance-related shoe contracts and television
Arme sukkels worden gepakt.
quote:
SPIEGEL: Are there still any clean disciplines?

Heredia: Track and field, swimming, cross-country skiing and cycling can no longer be saved. Golf? Not clean either. Soccer? Soccer players come to me and say they have to be able to run up and down the touchline without becoming tired, and they have to play every three days. Basketball players take fat burners – amphetamines, ephedrin. Baseball? Haha. Steroids in pre-season, amphetamines during the games. Even archers take downers so that their arm remains steady. Everyone dopes.
Feyenoord!!! * Barça
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 00:14:22 #239
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_155197606
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 23:37 schreef THEFXR het volgende:
Conte says coverup protected big stars at Seoul Games

http://www.japantimes.co.(...)-games/#.Vc0Nu30-KAG

[..]

:D :D :D :D _O-
Ook een mooie,
Conte weet natuurlijk wel waarover hij praat:

quote:
“So here’s what Dick asked me to do: He said I want you to give me a list of six athletes and coaches that you believe are using performance-enhancing drugs and what tests you would do, and how you would approach this. In other words, if you were king for a day what would you do with anti-doping? That was a specific question he asked me.”

Conte complied with Pound’s request. He named the following: coach Alberto Salazar and distance runners Galen Rupp and Mo Farah; sprinter Carmelita Jeter and hurdler Jason Richardson under John Smith; and Jamaican speedsters Usain Bolt and Yohan Blake and their coach, Glen Mills.

“Here’s what I specifically advised that they do: Go back to the (urine) samples that were collected that are frozen for these athletes, you take a look at these performances, as an example, you isolate Usain Bolt and Yohan Blake,” Conte recalled. “You look at what they did in 2008. You look at what they did again at the world championships in Berlin in 2009, when the world records were set that still stand, both the 100 and 200 meters by Usain Bolt, and look at these times when Carmelita Jeter was running 10.64 (seconds, in the 100, at the 2009 Shanghai Golden Grand Prix) and all these extremely crazy times, and the same thing with Mo Farah . . .

“. . .Collect their samples before these championship races where they ran very fast and you do the carbon isotope ratio test for synthetic testosterone.”

As planned, Pound submitted the just-cited information to David Howman, WADA’s director general, stating, in the words of Conte, that “they could target these frozen urine samples and they could do these tests.”

The idea was rejected.

The reason?

“Basically, Dick Pound was told, ‘Are you kidding me? You think we want to destroy the entire Olympic movement?’ We’re not going to do those damn testings. So they showed no interest whatsoever in this,’ ” Conte recalled.

For Conte, WADA’s all-out rejection of what he proposed was hardly surprising.

These guys are politicians,” he said. “I think they are more concerned with the money they raise for advertising dollars that they get for the Olympic Games, and that’s what they are concerned about. And I believe that in the beginning the entire reason that WADA was founded (in 1999) was an appeasement of the sponsors, trying to protect their investment dollars.

“They wanted to make sure that these athletes weren’t going to test positive so they were the ones that requested when they were asked for sponsorship money to have testing. That’s why WADA was founded, in my opinion.”
Feyenoord!!! * Barça
pi_155202509
quote:
"I do want to be a spokesman for clean cycling. I believe somebody has to stand up for the current generation."
quote:
"I believe some things have changed quite substantially [for cycling] since the dark ages of 10 to 15 years ago when the sport was really dirty," Froome said. "The testing has really evolved and the UCI has now implemented 24-hour testing. I have every confidence that the system now really works."
http://www.cyclingnews.co(...)n-for-clean-cycling/

Froome :') Ja want nu is natuurlijk alles anders. Same old shit all over again.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:33:54 #241
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155202862
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 23:37 schreef THEFXR het volgende:
Conte says coverup protected big stars at Seoul Games

http://www.japantimes.co.(...)-games/#.Vc0Nu30-KAG

[..]

:D :D :D :D _O-
Nou kun je uiteraard ook wel even je vraagtekens zetten bij de geloofwaardigheid van Conte.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:47:25 #242
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_155203116
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 09:33 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nou kun je uiteraard ook wel even je vraagtekens zetten bij de geloofwaardigheid van Conte.
Hij is wel een aandachtshoer dus op dat gebied moet je hem niet 1 op 1 geloven, maar langs de andere kant is hij ook een ervaringsdeskundige die weet hoe je een dopingcarousel opzet op het hoogste niveau (Olympisch goud, wereldkampioenen, ...) en hoe je de dopingcontroles kon verslaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door kl1172 op 14-08-2015 11:20:27 ]
pi_155203326
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 09:12 schreef Ericr het volgende:

[..]

[..]

http://www.cyclingnews.co(...)n-for-clean-cycling/

Froome :') Ja want nu is natuurlijk alles anders. Same old shit all over again.
tja wat moeten ze anders zeggen he. Dat de sport verziekt is en de controles niks voorstellen?
  Moderator vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:50:03 #244
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_155204400
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 09:57 schreef planethugo het volgende:

[..]

tja wat moeten ze anders zeggen he. Dat de sport verziekt is en de controles niks voorstellen?
Gewoon niks zeggen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_155204423
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 10:50 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Gewoon niks zeggen.
dat wordt moeilijk als elke dag een reporter ernaar vraagt. Als je niks zegt dan zegt de menigte dat ie dat doet omdat ie iets te verbergen heeft.
pi_155204682
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 09:47 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Hij is wel een aandachtshoer dus op dat gebied moet je hem niet 1 op 1 geloven, maar langs de andere kant is hij ook een ervaringsdeskundige die weet hoe je een dopingcarousel opzet op het hoogste niveau en hoe je de dopingcontroles kon verslaan.
De test die hij hier noemt wordt tegenwoordig als default test voor testosteron gebruikt in het wielrennen (ipv simpelweg verhouding testosteron epitestosteron, wat makkelijk te omzeilen is). Danielson werd erop gepakt, staat een interessant artikeltje over op velonews (zie paar pagina's terug).

Dus het snijdt inderdaad wel hout.
pi_155204856
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 10:51 schreef planethugo het volgende:

[..]

dat wordt moeilijk als elke dag een reporter ernaar vraagt. Als je niks zegt dan zegt de menigte dat ie dat doet omdat ie iets te verbergen heeft.
Dat wordt hier vaak vergeten, het gebrek aan alternatief dat er is voor mensen binnen de sport (zeker sporters, teamleiders), voor een ander narratief. Voor mensen in bonden is het een ander verhaal, maar zelfs dan is het lastig om kritisch te zijn (voor je het weet zendt de Duitse televisie jouw sport niet meer uit). Persoonlijk vind ik het het ergst als anti-dopinginstanties meegaan in de propaganda, mensen als Herman Ram vind ik wel een schande.
  Moderator vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:00:09 #248
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_155205927
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 10:51 schreef planethugo het volgende:

[..]

dat wordt moeilijk als elke dag een reporter ernaar vraagt. Als je niks zegt dan zegt de menigte dat ie dat doet omdat ie iets te verbergen heeft.
Lijkt me nog beter dan dit. Al dat gelul over een nieuwe schone generatie en betere testen, ik word daar zo ontzettend moe van.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_155205987
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 09:33 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nou kun je uiteraard ook wel even je vraagtekens zetten bij de geloofwaardigheid van Conte.
waarom?
pi_155206059
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 12:00 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Lijkt me nog beter dan dit. Al dat gelul over een nieuwe schone generatie en betere testen, ik word daar zo ontzettend moe van.
is het wielrennen schoner dan 10 jaar geleden? En Froome zegt dan gewoon niks. Nee dat komt lekker over :D
  Moderator vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:08:26 #251
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_155206131
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 12:05 schreef planethugo het volgende:

[..]

is het wielrennen schoner dan 10 jaar geleden? En Froome zegt dan gewoon niks. Nee dat komt lekker over :D
Hoe komt dit over dan? Iedereen die zich wat minder intensief de sport volgt zal hem ongetwijfeld geloven, maar het is keer op keer een klap in het gezicht van de fanatiekere volger.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:12:55 #252
14505 OProg
A Life in Music
pi_155206253
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 12:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

Hoe komt dit over dan? Iedereen die zich wat minder intensief de sport volgt zal hem ongetwijfeld geloven, maar het is keer op keer een klap in het gezicht van de fanatiekere volger.
Het is dat ze de heilige overtuiging hebben dat ze toch nooit gepakt worden, net als met Armstrong. Dan durf je dit soort dingen wel gewoon te roepen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:14:44 #253
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_155206294
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 12:12 schreef OProg het volgende:

[..]

Het is dat ze de heilige overtuiging hebben dat ze toch nooit gepakt worden, net als met Armstrong. Dan durf je dit soort dingen wel gewoon te roepen.
Moet inderdaad wel dat ze zich onschendbaar voelen. Wat me ook logisch lijkt met Cookson aan het roer van de UCI. /aluhoedje
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_155206595
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

De test die hij hier noemt wordt tegenwoordig als default test voor testosteron gebruikt in het wielrennen (ipv simpelweg verhouding testosteron epitestosteron, wat makkelijk te omzeilen is). Danielson werd erop gepakt, staat een interessant artikeltje over op velonews (zie paar pagina's terug).

Dus het snijdt inderdaad wel hout.
nee, wordt bij 3% van de testen gedaan vanwege de hoge kosten.
pi_155211056
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 12:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Hoe komt dit over dan? Iedereen die zich wat minder intensief de sport volgt zal hem ongetwijfeld geloven, maar het is keer op keer een klap in het gezicht van de fanatiekere volger.
En als het beeld van je sport zo negatief wordt dat je het als fanatieke volger niet eens meer kán volgen?
  Moderator vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:08:27 #256
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_155211306
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 15:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

En als het beeld van je sport zo negatief wordt dat je het als fanatieke volger niet eens meer kán volgen?
Ik kan alleen maar voor mezelf spreken, maar het feit dat ik denk dat bijna iedereen nog aan de doping zit maakt voor mij de sport niet minder interessant.

Wielrennen is nog steeds de mooiste sport van allemaal, daar doet doping niet veel aan af. Doping is onlosmakelijk verbonden met iedere sport. Komt overal voor en in grote mate, als je dat accepteert is er verder niet veel aan de hand. Vervelende van doping is meer de verschillen in begeleiding tussen ploegen, waardoor je soms het gevoel hebt dat minder grote talenten winnen van de grotere talenten. Zo'n Froome bijvoorbeeld is dan een vervelende knul, je weet gewoon dat hij in principe totaal geen talent is, maar toevallig bij de goede ploeg zit.

Dat is een best negatief beeld en dat zou de sport minder interessant kunnen maken, desondanks volg ik nog steeds alles. Blijkbaar heeft het dus, bij mij in ieder geval, niet zo'n effect. Ik word alleen niet graag in de maling genomen. Als Froome en Dafne Coulthard gewoon niet zoveel onzin zouden verkopen zou er al minder aan de hand zijn. Dit is allemaal minachting van de kijker. Dat ze doping gebruiken is logisch in zekere zin, al die praatjes in de media vind ik dan erger. Hatelijke is ook dat er nog steeds mensen zijn die het willen geloven. Is het niet erger om nu heel positief te zijn en dan over een paar jaar weer tot de conclusie te komen dat je opnieuw in de maling genomen bent?
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_155211970
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 12:00 schreef heywoodu het volgende:
Doei WK-zilver en 2 keer OS-zilver van Abeylegesse :W

Turkse topatlete positief, dreigt medailles te verliezen
Stanozolol, alweer old school
pi_155217417
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 15:31 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Stanozolol, alweer old school
Blijft het beste werken, ook al zal ze ook nog wel middelen hebben genomen die de zuurstofopname verbeteren.
pi_155239753
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 15:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ik kan alleen maar voor mezelf spreken, maar het feit dat ik denk dat bijna iedereen nog aan de doping zit maakt voor mij de sport niet minder interessant.

Wielrennen is nog steeds de mooiste sport van allemaal, daar doet doping niet veel aan af. Doping is onlosmakelijk verbonden met iedere sport. Komt overal voor en in grote mate, als je dat accepteert is er verder niet veel aan de hand. Vervelende van doping is meer de verschillen in begeleiding tussen ploegen, waardoor je soms het gevoel hebt dat minder grote talenten winnen van de grotere talenten. Zo'n Froome bijvoorbeeld is dan een vervelende knul, je weet gewoon dat hij in principe totaal geen talent is, maar toevallig bij de goede ploeg zit.

Dat is een best negatief beeld en dat zou de sport minder interessant kunnen maken, desondanks volg ik nog steeds alles. Blijkbaar heeft het dus, bij mij in ieder geval, niet zo'n effect. Ik word alleen niet graag in de maling genomen. Als Froome en Dafne Coulthard gewoon niet zoveel onzin zouden verkopen zou er al minder aan de hand zijn. Dit is allemaal minachting van de kijker. Dat ze doping gebruiken is logisch in zekere zin, al die praatjes in de media vind ik dan erger. Hatelijke is ook dat er nog steeds mensen zijn die het willen geloven. Is het niet erger om nu heel positief te zijn en dan over een paar jaar weer tot de conclusie te komen dat je opnieuw in de maling genomen bent?
Zo sta ik er ook wel ongeveer in.

Maar wat ik eigenlijk bedoel: als er alleen teams als Movistar en Astana zouden bestaan (die ook zeggen dat ze clean zijn, maar minder in your face en daardoor algemeen aangenomen (en geaccepteerd?) worden als dopinggebruikers), wat zou er dan gebeuren met het algemene beeld van de sport? Ons zou het niet zo veel uitmaken, maar we hebben in het verleden al gezien dat publieke omroepen in Nederland en Duitsland minder of zelfs geen wielrennen meer uitzonden, puur door het algemene beeld van de sport wielrennen. Want talloze andere sporten waarvan jij en ik weten dat er lachend geslikt en gespoten wordt, werden nog gewoon uitgezonden -vooral vanwege het hebben van een beter imago. Misschien is alle propaganda wel noodzakelijk kwaad zodat Maarten Ducrot de kans krijgt om het plebs te vertellen dat we naar nieuw wielrennen kijken ;)
pi_155243040
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 16:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Zo sta ik er ook wel ongeveer in.

Maar wat ik eigenlijk bedoel: als er alleen teams als Movistar en Astana zouden bestaan (die ook zeggen dat ze clean zijn, maar minder in your face en daardoor algemeen aangenomen (en geaccepteerd?) worden als dopinggebruikers), wat zou er dan gebeuren met het algemene beeld van de sport? Ons zou het niet zo veel uitmaken, maar we hebben in het verleden al gezien dat publieke omroepen in Nederland en Duitsland minder of zelfs geen wielrennen meer uitzonden, puur door het algemene beeld van de sport wielrennen. Want talloze andere sporten waarvan jij en ik weten dat er lachend geslikt en gespoten wordt, werden nog gewoon uitgezonden -vooral vanwege het hebben van een beter imago. Misschien is alle propaganda wel noodzakelijk kwaad zodat Maarten Ducrot de kans krijgt om het plebs te vertellen dat we naar nieuw wielrennen kijken ;)
Iedereen probeert zijn baan te houden, ook in het wielrennen, dus ze hebben er allemaal baat bij om de schijn op te houden.
pi_155243707
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 18:35 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Iedereen probeert zijn baan te houden, ook in het wielrennen, dus ze hebben er allemaal baat bij om de schijn op te houden.
Idd. Bijna al die journalisten die na de Armstrong-affaire vonden dat ze er met open ogen ingetuind waren en dat ze voortaan kritischer zouden zijn, slikken nu alles weer als zoete koek.
Als ze dan nog er bijna niet op ingaan, vind ik het nog tot daar aantoe, maar de afgelopen Tour overdreven ze bij Sporza toch af en toe wel behoorlijk, waar Wuyts en De Cauwer tijdens een etappe (daags nadat er een en ander over Froomes' wattages werd gezegd) een paar keer een kwartier lang uit gingen leggen dat het toch wel allemaal echt naturel was nu. Ik kan me nog herinneren dat Wuyts één van diegenen was die kritischer wilde zijn. Doe dat dan, of ga er niet zo uitgebreid op in, maar ga 'm niet een kwartier lang zitten verdedigen.
in a crowd you lose humanity
pi_155244149
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:06 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Idd. Bijna al die journalisten die na de Armstrong-affaire vonden dat ze er met open ogen ingetuind waren en dat ze voortaan kritischer zouden zijn, slikken nu alles weer als zoete koek.
Als ze dan nog er bijna niet op ingaan, vind ik het nog tot daar aantoe, maar de afgelopen Tour overdreven ze bij Sporza toch af en toe wel behoorlijk, waar Wuyts en De Cauwer tijdens een etappe (daags nadat er een en ander over Froomes' wattages werd gezegd) een paar keer een kwartier lang uit gingen leggen dat het toch wel allemaal echt naturel was nu. Ik kan me nog herinneren dat Wuyts één van diegenen was die kritischer wilde zijn. Doe dat dan, of ga er niet zo uitgebreid op in, maar ga 'm niet een kwartier lang zitten verdedigen.
ze moeten wel, anders stappen er sponsoren uit en is er gelijk minder geld voor iedereen, de beslissingen van de UCI zijn ook alleen maar op geld gebaseerd.
  Moderator zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:34:41 #263
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_155244394
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 16:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Zo sta ik er ook wel ongeveer in.

Maar wat ik eigenlijk bedoel: als er alleen teams als Movistar en Astana zouden bestaan (die ook zeggen dat ze clean zijn, maar minder in your face en daardoor algemeen aangenomen (en geaccepteerd?) worden als dopinggebruikers), wat zou er dan gebeuren met het algemene beeld van de sport? Ons zou het niet zo veel uitmaken, maar we hebben in het verleden al gezien dat publieke omroepen in Nederland en Duitsland minder of zelfs geen wielrennen meer uitzonden, puur door het algemene beeld van de sport wielrennen. Want talloze andere sporten waarvan jij en ik weten dat er lachend geslikt en gespoten wordt, werden nog gewoon uitgezonden -vooral vanwege het hebben van een beter imago. Misschien is alle propaganda wel noodzakelijk kwaad zodat Maarten Ducrot de kans krijgt om het plebs te vertellen dat we naar nieuw wielrennen kijken ;)
Daar heb je eigenlijk wel gelijk in, het gaat vooral om het beeld van de sport voor de buitenwereld.

Van de andere kant is wielrennen een van die sporten met een slechte naam waar nog steeds (relatief) goed gecontroleerd wordt. Het is wachten op de volgende bom die gaat ontploffen. Door nu weer iedereen te vertellen dat er een nieuwe schone generatie is en alles beter gaat dan vroeger is het effect van een nieuw dopingschandaal alleen maar groter. Wielrennen is de sport die het meest afhankelijk is van sponsoring, zo'n beetje. Er zijn al zoveel schandalen geweest, maar er gaat ooit een schandaal komen waardoor de sport echt een reusachtig probleem heeft. Tenminste, als het wielrennen op het gebied van sponsoring en financiering van ploegen niet gaat veranderen.

Wellicht is het dan beter om iets opener en eerlijk te zijn ten opzichte van de sponsoren en fans, waardoor een volgende klap wat minder hard aankomt. Of de UCI moet nu echt de methodes uit het tennis en voetbal toe gaan passen. Vanaf nu echt alles onder het tapijt gaan vegen. Uiteindelijk weet je dat Froome ooit om de oren gaat worden geslagen met zijn uitspraken, daarvoor volgt iedereen de sport toch wel lang genoeg, lijkt me. Met deze uitspraken maakt hij de sport eerder kapot dan dat de sport er iets aan heeft.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:37:16 #264
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_155244457
In welke sporten is het talent nog wel doorslaggevend ipv de beste dopingdokter?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_155244570
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:37 schreef Klopkoek het volgende:
In welke sporten is het talent nog wel doorslaggevend ipv de beste dopingdokter?
Formule1
pi_155244750
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:37 schreef Klopkoek het volgende:
In welke sporten is het talent nog wel doorslaggevend ipv de beste dopingdokter?
kleiduiven schieten
pi_155244770
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:42 schreef Max23 het volgende:

[..]

Formule1
Daar wordt alleen maar urinetesten gedaan na de race, wordt genoeg gebruikt, voornamelijk EPO
pi_155245177
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:50 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Daar wordt alleen maar urinetesten gedaan na de race, wordt genoeg gebruikt, voornamelijk EPO
Maar zal dat veel invloed hebben op de coureurs?
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:09:48 #269
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155245251
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 20:06 schreef Max23 het volgende:

[..]

Maar zal dat veel invloed hebben op de coureurs?
F1 is fysiek in elk geval nogal zwaar, dus doping zal ook daar helpen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_155245315
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 20:06 schreef Max23 het volgende:

[..]

Maar zal dat veel invloed hebben op de coureurs?
gedurende race wordt je moe, de concentratie verminderd en je gaat kleine foutjes maken met langzamere tijden tot gevolg, met EPO kan je dat uitstellen.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:23:29 #271
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_155245649
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:50 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Daar wordt alleen maar urinetesten gedaan na de race, wordt genoeg gebruikt, voornamelijk EPO
Ik doe het niet graag, maar hier roep ik toch heel hard.... BRON?

(voordat ik zeg dat je hier gewoon volledig uit je nek zit te lullen, Max aan de EPO, keep on dreaming)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_155246010
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 20:23 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik doe het niet graag, maar hier roep ik toch heel hard.... BRON?

(voordat ik zeg dat je hier gewoon volledig uit je nek zit te lullen, Max aan de EPO, keep on dreaming)
ze rijden altijd met een hele hoge hartslag, dat is erg vermoeiend.
de testen slaan ook nergens op, maar 2% wordt getest.
http://thejudge13.com/2012/11/02/fia-drugs-tests-a-joke-webber/
http://www.formule1.nl/ni(...)ing-in-de-formule-1/

[ Bericht 11% gewijzigd door THEFXR op 15-08-2015 20:43:13 ]
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:55:56 #273
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_155246624
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:37 schreef Klopkoek het volgende:
In welke sporten is het talent nog wel doorslaggevend ipv de beste dopingdokter?
Schaken.
pi_155247783
Zelfs darters worden getest, die kunnen ze beter testen op overgewicht, worden elk jaar dikker.
pi_155247847
Nederland is eigenlijk wel een dopingland,maar staat er niet om bekend.
http://www.bright.nl/professionele-gamers-massaal-aan-de-adderall :')
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:10:35 #276
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_155249151
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:37 schreef Klopkoek het volgende:
In welke sporten is het talent nog wel doorslaggevend ipv de beste dopingdokter?
Of om het anders te formuleren: wie waren de Chris Froomes van het tennis, voetbal, basketbal of een andere sport ??
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:56:12 #277
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_155250667
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 20:35 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ze rijden altijd met een hele hoge hartslag, dat is erg vermoeiend.
de testen slaan ook nergens op, maar 2% wordt getest.
http://thejudge13.com/2012/11/02/fia-drugs-tests-a-joke-webber/
http://www.formule1.nl/ni(...)ing-in-de-formule-1/
Nou ik heb het artikel gelezen, van A tot Z. Dus mijn voorzichtige eerste conclusie dat je uit je nek lult kun je naar ik aanneem bevestigen. Maar ik geloof dat jij hier altid gelijk hebt en zeker altijd het laatste woord moet hebben, dus ga je gang, be my guest.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 16 augustus 2015 @ 09:36:12 #278
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155258269
Een aantal Russische snelwandeltoppers wordt weer eens vermist op het WK atletiek. Staan niet op de startlijst, terwijl ze zich wel geplaatst hadden. Volgens de Australiër Jared Tallent is de kans vrij groot dat ze om een niet geheel schone reden niet op de startlijst staan :+

JaredTallent twitterde op zondag 16-08-2015 om 02:47:43 @EvanDunfee @OlympicStatman Strelkov, Sokolova, Alembekova, Ryzhov and Noskov are the missing ones. Guess we may find out sooner or later. reageer retweet
Toch weer een mooi lijstje medailles op European/World Race Walking Cups en wat andere grote toernooien.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_155259592
quote:
De internationale atletiekfederatie IAAF zou de publicatie van een onderzoek naar dopinggebruik onder atleten hebben tegengehouden.
Volgens The Sunday Times bleek uit de studie dat ongeveer een derde van de topatleten in de wereld verboden middelen heeft gebruikt.

Onderzoekers van de Duitse Universiteit van Tübingen voerden in 2011 vertrouwelijke gesprekken met deelnemers aan de wereldkampioenschappen in Zuid-Korea. Daaruit zou zijn gebleken dat 29 tot 34 procent van de 1.800 atleten de anti-dopingsregels in de voorgaande twaalf maanden had overtreden.

Het onderzoek was gefinancierd door het anti-dopingagentschap WADA, dat de IAAF een veto had gegeven over de publicatie van het rapport. In ruil daarvoor kregen de onderzoekers toestemming met de topatleten te praten.

Hoofdonderzoeker Rolf Ulrich klaagde dat het de onderzoekers is verboden ook maar te praten over de onderzoeksresultaten. "De IAAF blokkeert het", stelde hij. "Dit is een serieuze inbreuk op de vrijheid van publicatie."

De federatie liet aan de krant weten met de onderzoekers en het WADA te onderhandelen over publicatie van de gegevens.

Verdachte dopingtests
Begin deze maand werd al bekend dat honderden atleten tussen 2001 en 2012 verdachte dopingtests hebben afgeleverd tijdens Olympische Spelen en WK’s.

Slechts een derde van hen kreeg te maken met sancties of nader onderzoek. Het staat niet vast dat de atleten doping hebben gebruikt.
http://www.nu.nl/sport-ov(...)dopingonderzoek.html
  zondag 16 augustus 2015 @ 11:46:02 #280
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_155260193
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 20:55 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Schaken.
Daar gebruiken ze elektronische doping :')
pi_155260822
quote:
Tja, of dat nu waar is of niet: als jij een veto aan de IAAF geeft, moet je vervolgens natuurlijk ook niet gaan janken als ze dat daadwerkelijk gebruiken.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 16 augustus 2015 @ 16:10:18 #282
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155267246
Lang leve Rusland, lang leve Viktor Chegin.
'Weer Russische topatleten positief op EPO'
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 16 augustus 2015 @ 16:11:23 #283
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_155267296
Rusland :')
Kunnen we dat land niet gewoon in al z'n facetten boycotten?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_155268168
Ik las ook dat de IAAF dreigt met schorsing van andere atleten en coaches, mits Rusland de aantijgingen 'niet kan weerleggen'. Ook zo'n bizarre formulering, schors die gasten gewoon als ze positief zijn of verdachte bloedwaarden hebben en laat niet de atletiekbond excuses bedenken...
Jack does it in real time...
pi_155269919
quote:
Biljarter Van de Ven anderhalf jaar geschorst: Dit gaat te ver
Biljarter Harrie van de Ven heeft een brief ontvangen van de tuchtcommissie van het Instituut Sport Rechtspraak waarin staat dat hij voor anderhalf jaar is geschorst. Bovendien moet de driebandenspeler uit Bergeijk zevenhonderd euro betalen.

Bij een wedstrijd afgelopen seizoen in de eredivisie driebanden werd bij Van de Ven het stofje metoprolol aangetroffen dat op de dopinglijst staat. Van de Ven: ,,Ik gebruik sinds 2008 een tabletje in verband met bloeddruk. Vijf jaar geleden ben ik ook getest. Toen was er niets aan de hand. Ik had blijkbaar moeten weten dat dit stofje nu verboden is."

Op Facebook uit Van de Ven zijn ongenoegen over de straf. ,,Misschien had ik op de lijst kunnen kijken of dit medicijn mocht, maar dit gaat me een beetje te ver.''
pi_155270273
quote:
10s.gif Op zondag 16 augustus 2015 17:54 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Wat een idioot zeg. 'misschien had ik op die lijst moeten kijken', joh, inderdaad, misschien is dat wel je verantwoordelijkheid ja. Maar die boete zal er helemaal inhakken. 700 euro, die kan de schuldsanering in.
  Trouwste user 2022 zondag 16 augustus 2015 @ 18:57:18 #287
7889 tong80
Spleenheup
pi_155271460
De wereldatletiekunie IAAF houdt al jaren de publicatie tegen van een dopingonderzoek uit 2011. Dat schrijft de Britse krant The Sunday Times. Uit het onderzoek zou blijken dat ruim eenderde van alle topatleten die deelnamen aan het WK de dopingregels zou hebben overtreden.

Het onderzoek werd destijds uitgevoerd door de universiteit van het Duitse Tübingen, maar de resultaten zijn nog steeds niet gepubliceerd. Volgens de IAAF is er nog steeds onderhandeling gaande over de publicatie. De universiteit brengt daar tegenin dat het onderzoek nooit in opdracht van de atletiekunie is uitgevoerd.

'De IAAF houdt de publicatie al die tijd tegen zonder goede argumenten. Dit is een serieuze inbreuk op de vrijheid van publicatie', aldus hoofdonderzoeker Rolf Ulrich in The Sunday Times.

Het onderzoek werd uitgevoerd tijdens het WK in Zuid-Korea in 2011. Volgens het bestuur van de IAAF zijn er nog altijd 'discussies gaande met het onderzoeksteam en het WADA (het antidoping agentschap) over de publicatie'.

Volgens The Sunday Times, die het onderzoek heeft ingezien, zouden tussen de 29 en 34 procent van alle 1800 WK-deelnemers hebben toegegeven dat ze de dopingregels in de voorgaande 12 maanden hadden geschonden. Een maand na het onderzoek werden de onderzoekers gedwongen een geheimhoudingsverklaring te ondertekenen.

Een afwijkende bloedwaarde duidt niet automatisch op doping, betoogt Herman Ram van de Dopingautoriteit. (+)

Begin deze maand werd bekend dat de bloedwaarden van honderden atleten, onder wie medaillewinnaars bij de WK atletiek en Olympische Spelen, verdacht zijn. Twee dopingexperts die zijn geraadpleegd door de Duitse omroep ARD en The Sunday Times zeiden dat op 2 augustus. De media kregen ruim 12.000 testresultaten van circa 5.000 atleten toegespeeld via een klokkenluider en lieten die analyseren door Australische deskundigen.

De bloedwaarden stammen uit de periode 2001 tot 2012 en hebben betrekking op atleten uit alle disciplines. Volgens de experts kan één op de zeven resultaten niet op natuurlijke wijze worden verklaard.

Het percentage verdachte resultaten is hoger bij de afstandslopers: van 800 meter tot de marathon. De waarden van 800 atleten zijn verdacht tot zeer verdacht. Volgens de experts vertoont grofweg één op de drie medaillewinnaars afwijkende bloedwaarden: van de 146 omstreden atleten veroverden 55 het goud. Namen van sporters zijn niet vrijgegeven.

Volgens de ARD is eenderde van de atleten met verdachte bloedwaarden geschorst of onderwerp van lopend tuchtonderzoek. De rest is niet schuldig bevonden aan sportieve fraude.

Atletiekfederatie IAAF zei destrijds te twijfelen aan de analysemethode van de media. Tot 2009 konden atleten niet worden geschorst op grond van bloedwaarden. Dat is wel mogelijk sinds de introductie in het bloedpaspoort dat jaar, maar alleen onder strikte voorwaarden.

'Bloeddoping kan niet bewezen worden op grond van een enkele waarde', aldus de federatie. Er kunnen verschillende redenen zijn voor afwijkende bloedwaarden: ziekte, vermoeidheid, hoogtetraining, zwangerschap, uitdroging, onzorgvuldige opslag van bloed en instabiele apparatuur. Volgens de IAAF zijn alle afwijkende testresultaten systematisch onderzocht. De bond besteedt 2,5 miljoen dollar van de jaarlijkse inkomsten van 58 miljoen aan dopingbestrijding.

http://www.volkskrant.nl/

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_155275014
Heeft iemand een link naar die ARD docu van afgelopen week?
  zondag 16 augustus 2015 @ 21:14:14 #289
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_155275752
quote:
9s.gif Op zondag 16 augustus 2015 16:10 schreef heywoodu het volgende:
Lang leve Rusland, lang leve Viktor Chegin.
'Weer Russische topatleten positief op EPO'
wanneer wordt dat vervolg van die docu uitgezonden?
  zondag 16 augustus 2015 @ 21:16:43 #290
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_155275846
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 20:58 schreef kikoooooo het volgende:
Heeft iemand een link naar die ARD docu van afgelopen week?
  Trouwste user 2022 zondag 16 augustus 2015 @ 21:53:47 #291
7889 tong80
Spleenheup
pi_155277293
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_155278093
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:42 schreef Max23 het volgende:

[..]

Formule1
Daar is de auto grotendeels doorslaggevend.
in a crowd you lose humanity
  zondag 16 augustus 2015 @ 22:38:28 #293
6941 APK
Factual, I think.
pi_155279090
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 22:13 schreef Wombcat het volgende:

Daar is de auto grotendeels doorslaggevend.
En die autootjes gebruiken ook wel eens doping :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_155279528
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 22:38 schreef APK het volgende:

[..]

En die autootjes gebruiken ook wel eens doping :+
Over de legaliteit van de auto's is idd wel eens discussie.
in a crowd you lose humanity
pi_155285876
According to a source, four-year disqualification threatens Olympic champion in the 800 meters Maria Savinova, the bronze medalist of the Olympic games Catherine Postolowo, the champion of Russia in run on 800 metres Anastasia Bazdarevic, the runner Christine Parovoi.

Lifetime ban on the activity threatens the chief physician and researcher Cerney Portugalov, the senior trainer of Russian national team on group endurance Alexey Melnikov, personal trainer Bazdarevic Vladimir Casarino and coach Vladimir Magnevu.

dus 4 atleten en 4 coaches, waar blijft de rest?
  Trouwste user 2022 maandag 17 augustus 2015 @ 09:57:20 #296
7889 tong80
Spleenheup
pi_155286276
De dekmantel is wel erg groot. Die Russen. :{

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 17 augustus 2015 @ 16:04:26 #297
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155295545
Olympisch kampioene Londen 2012 moet goud inleveren

Die 1500 meter bij de vrouwen de laatste jaren, niet normaal _O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_155295878
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 16:04 schreef heywoodu het volgende:
Olympisch kampioene Londen 2012 moet goud inleveren

Die 1500 meter bij de vrouwen de laatste jaren, niet normaal _O-
Dit kan echt niet meer :')
  maandag 17 augustus 2015 @ 16:27:42 #299
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_155296373
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 16:04 schreef heywoodu het volgende:
Olympisch kampioene Londen 2012 moet goud inleveren

Die 1500 meter bij de vrouwen de laatste jaren, niet normaal _O-
Gelukkig gaat het goud nu naar Bulut _O_
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 17 augustus 2015 @ 16:31:53 #300
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_155296543
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 16:27 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Gelukkig gaat het goud voorlopig naar Bulut _O_
Fixed
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_155299252
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 16:27 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Gelukkig gaat het goud nu naar Bulut _O_
voorlopig
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')