Ik dacht altijd dat WD40 gebruikt kon worden als contactspray.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:03 schreef BlackLining het volgende:
WD40 is géén contactspray, ook geen smeermiddel, tevens is je stekker verrot. Motoren hoeven niet voor een week aan de lader en die Action acculaders voldoen prima.
Dat is mijn mening en daar zult u het mee moeten doen.
Ik heb dergelijk gezeik gehad toen er in de koplamp een klein draadje tegen de behuizing van de lamp aan tikte. Misschien zit het daar.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:06 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat WD40 gebruikt kon worden als contactspray.
Enfin, nog eens naar kijken dan. Ik heb die complete schakelaar nog liggen, maar niet die aansluiting vanuit het tellerhuis/verlichting
WD40 (Well Damn) flowchart:quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:43 schreef Amoeba het volgende:
Weer dat gezeur met de verlichting. Als ik hem op contact zet met dimlicht aan gaan de lampjes van het dimlicht + groot licht op het dashboard aan maar brandt alleen het parkeerlicht. Groot licht en dimlicht werken dan ook niet. Even een paar keer met het stuur tikken en opnieuw op contact zetten en het werkt wel weer normaal.
Vorige keer dat stekkertje van de stuurschakelaar eens in de WD40 gezet en met de compressor schoon geblazen, dat werkte toen ook, maar nu dus weer dat gezeur. Iemand ideeën?
Voor nood is het goed spul als contactspray en smeermiddel, altijd handig om een klein busje bij je te hebben.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:06 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat WD40 gebruikt kon worden als contactspray.
Enfin, nog eens naar kijken dan. Ik heb die complete schakelaar nog liggen, maar niet die aansluiting vanuit het tellerhuis/verlichting
Ik moet altijd huilen bij die scène.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:09 schreef Salatrel het volgende:
[..]
WD40 (Well Damn) flowchart:
[ afbeelding ]
All aboard the feelstrainquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:09 schreef Salatrel het volgende:
[..]
WD40 (Well Damn) flowchart:
[ afbeelding ]
Iedereen die daar positief op reageert zegt maar wat. Je kan dat niet zeggen zonder hem in het echt te zien, horen en rijden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:59 schreef sylvesterrr het volgende:
Maar even terugkomend op mijn vraag. Die R1 (http://www.marktplaats.nl(...)arm-tot-dinsdag.html) voor ¤ 2500 zonder schijfremslot en acculader, maar met lekkende benzine... Doen of niet?
Ik stem R6, anders thundercat en als derde de R1.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:59 schreef sylvesterrr het volgende:
Maar even terugkomend op mijn vraag. Die R1 (http://www.marktplaats.nl(...)arm-tot-dinsdag.html) voor ¤ 2500 zonder schijfremslot en acculader, maar met lekkende benzine... Doen of niet?
Ik ben bezig met de R6... Waarschijnlijk morgen proefrit.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:04 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik stem R6, anders thundercat en als derde de R1.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:39 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik ben bezig met de R6... Waarschijnlijk morgen proefrit.
Ik heb hem natuurlijk niet in het echt gezien, maar ik vind het verdacht. Zou zo niet kunnen zeggen wat het is, maar ik zou zéér wantrouwend zijn tijdens die proefrit. Hier is iets mis mee.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:59 schreef sylvesterrr het volgende:
Maar even terugkomend op mijn vraag. Die R1 (http://www.marktplaats.nl(...)arm-tot-dinsdag.html) voor ¤ 2500 zonder schijfremslot en acculader, maar met lekkende benzine... Doen of niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is een 2000-2001 model, geen 2002. Wellicht overjarig model later op kenteken gezet, maar dat is geen 2002 model in ieder geval. Zijkuipen en achterlichten zijn behoorlijk anders vanaf 2002.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:59 schreef sylvesterrr het volgende:
Maar even terugkomend op mijn vraag. Die R1 (http://www.marktplaats.nl(...)arm-tot-dinsdag.html) voor ¤ 2500 zonder schijfremslot en acculader, maar met lekkende benzine... Doen of niet?
quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:37 schreef sylvesterrr het volgende:
Wat zijn er veel mooiweerrijders die hun motor nauwelijks onderhouden. Verkoper van een andere r6 (5j in bezit):vandaar dus mijn post over motoren met hogere km-standSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:35 schreef stinkie het volgende:
[..]
vandaar dus mijn post over motoren met hogere km-stand
Zonet een proefrit gehad. De verkoper is naar mijn werk gekomen. Vergeleken met m'n Thundercat is die R6 wel een monster zeg. F*cking fel. En dan die koppeling... Het aangrijpingspunt is hoog (als in: voor je het weet slaat de motor af ). Is dat normaal voor een R6?quote:
Geen idee of dat normaal is.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:34 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Zonet een proefrit gehad. De verkoper is naar mijn werk gekomen. Vergeleken met m'n Thundercat is die R6 wel een monster zeg. F*cking fel. En dan die koppeling... Het aangrijpingspunt is hoog (als in: voor je het weet slaat de motor af ). Is dat normaal voor een R6?
Ik heb afgesproken dat ik morgen bij hem op bezoek ga zodat ik ook een proefrit met koude motor kan maken. Mocht dat prima zijn, dan rijden we naar de motorzaak om de nieuwe banden eronder te laten leggen.
Jazeker, het beviel me wel. Lekker fel. De eerste rotonde was wel even eng, de tweede (en laatste) was wat minder eng. Ik moet echt snel van die angst af denk ik.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:50 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Geen idee of dat normaal is.
Maar zo te horen beviel het wel dus? Wat voor kleurstelling is 't?
Overigens ben ik bijna thuis. Direct d'n brommert maar weer van stal halen, even kijken waar ik heen ga.
Leuk brommertje, maar wel effe afleren om foto's tegen de zon in te makenquote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:05 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Jazeker, het beviel me wel. Lekker fel. De eerste rotonde was wel even eng, de tweede (en laatste) was wat minder eng. Ik moet echt snel van die angst af denk ik.
[ afbeelding ]
Op Facebook (waar ik een foto van mij op de motor heb geplaatst) en van collega's krijg ik te horen dat de motor wel wat te klein is voor mij (1,82m bij 95kg, binnen enkele maanden 10kg minder hoop ik ).
Niet mijn foto.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Leuk brommertje, maar wel effe afleren om foto's tegen de zon in te maken
Ja zo snel mogelijk weer doen, gewoon even elke keer een paar rondjes maken en niet direct er weer af. Scheelt een hoop als je dat direct in de kiem smoort.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:05 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Jazeker, het beviel me wel. Lekker fel. De eerste rotonde was wel even eng, de tweede (en laatste) was wat minder eng. Ik moet echt snel van die angst af denk ik.
[ afbeelding ]
Op Facebook (waar ik een foto van mij op de motor heb geplaatst) en van collega's krijg ik te horen dat de motor wel wat te klein is voor mij (1,82m bij 95kg, binnen enkele maanden 10kg minder hoop ik ).
Voor deze keer danquote:
De zithouding was in het begin wel even wennen, maar dat kwam ook doordat ik voor het eerst met m'n pak op de motor zat. Met wat minder comfortabele kleding eronder.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:10 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ja zo snel mogelijk weer doen, gewoon even elke keer een paar rondjes maken en niet direct er weer af. Scheelt een hoop als je dat direct in de kiem smoort.
En ik heb al opmerkingen gehoord als "klein opdondertje op zo'n motor", dus gewoon beoordelen of je er zelf prettig op zit en dan de rest een poepie uit je uitlaat laten ruiken.
Dan straks wel echt even kritisch die koude proefrit ingaan, wat langer rijden ook. Alle kutpunten verzinnen en dan bekijken of je 'm nog steeds wilt. Zo ja, gefeliciteerd, je bent verliefd.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:19 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
De zithouding was in het begin wel even wennen, maar dat kwam ook doordat ik voor het eerst met m'n pak op de motor zat. Met wat minder comfortabele kleding eronder.
Heb een halfuurtje proefgereden (onder werktijd ), ik vond het echt lekker. Die acceleratie.. Wow! Het was ook fijn om vier weken na het ongeluk weer op de motor te kunnen stappen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:22 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Dan straks wel echt even kritisch die koude proefrit ingaan, wat langer rijden ook. Alle kutpunten verzinnen en dan bekijken of je 'm nog steeds wilt. Zo ja, gefeliciteerd, je bent verliefd.
Wel mooie kleurtjes!
Impulsaankopen zijn de leukste. Proefrit met koude motor lijkt me wel verstandig ja, sowieso ook even zoals je normaal ook zou rijden (dus met fatsoenlijke kleding onder je pak enzo). Maar goed mijn motor heb ik gekocht op basis van een proefrit achterop, dus echt advies kan ik je in dezen ook niet geven.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:28 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Heb een halfuurtje proefgereden (onder werktijd ), ik vond het echt lekker. Die acceleratie.. Wow! Het was ook fijn om vier weken na het ongeluk weer op de motor te kunnen stappen.
Ik ken mezelf, ben van de impulsaankopen. Om die reden heb ik aangegeven dat ik er een nachtje over wil slapen én nog een proefrit met koude motor wil maken.
Ik durf overigens niet eens meer te denken aan de R1. Als de R6 al een monster is, wat is de R1 dan?
Niks mis mee; begin maar lekker op een 'kleintje'quote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:28 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Heb een halfuurtje proefgereden (onder werktijd ), ik vond het echt lekker. Die acceleratie.. Wow! Het was ook fijn om vier weken na het ongeluk weer op de motor te kunnen stappen.
Ik ken mezelf, ben van de impulsaankopen. Om die reden heb ik aangegeven dat ik er een nachtje over wil slapen én nog een proefrit met koude motor wil maken.
Ik durf overigens niet eens meer te denken aan de R1. Als de R6 al een monster is, wat is de R1 dan?
ik ook alquote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:50 schreef Amoeba het volgende:
Godverdomme dit weekend nog ergens een lekke keerring opgelopen
Heb jij dan pas tijd, of de bandenboer? Het is maar een halfuurtje werk toch?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:45 schreef BlackLining het volgende:
Godverdomme, pas over twee weken tijd om er nieuwe bandjes onder te gooien
Ja, maar mijn weekend valt steeds op zondag en maandagquote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:51 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Heb jij dan pas tijd, of de bandenboer? Het is maar een halfuurtje werk toch?
Niemand die de motor even naar de bandenboer kan brengen?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 19:28 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, maar mijn weekend valt steeds op zondag en maandag
De rest van de week hobbel ik in een ANWB vest rond dus wat dat betreft is dat vrij krom
aanduwen geen optie?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 20:33 schreef Vinniiee het volgende:
Dus gisteren met de motor naar werk omdat ik mijn auto verkocht heb. Starten ging moeizaam, maar kreeg m toch aan de gang. Kilometer verder; bwoaaaaaaap.... Benzine op . Fucking viaduct over moeten duwen voordat ik bij het tankstation was. Wil ik starten; accu dood . Sta je daar om half 8 met een dode accu .
Acculader niet wat voor je?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 20:44 schreef Vinniiee het volgende:
De laatste keer dat ik gereden heb kan ik me niet herinneren. Denk ook niet dat hij met 10km veel oplaad. Vermoed eigenlijk een lekstroompje
1000cc v-twin aanduwen, succes.quote:
Ja acculader heb ik wel, daar hangt die nu ook aan. Multimeter is zoek .quote:Op woensdag 5 augustus 2015 20:46 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Acculader niet wat voor je?
Lekstroom is te meten met een multimeter.
Bedankt voor de tipquote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:33 schreef Erasmo het volgende:
Volgende week maandag hebben ze die in de aanbieding bij de Lidl.
ja wist ff niet meer uit me kop wat je reed, maar dat is wel ff duwen dan.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 20:50 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
1000cc v-twin aanduwen, succes.
Gelukkig ging de kwikfit een half uur later open en was dat naast het tankstation.
Lucky day for you. Wel fiks zuur.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 20:33 schreef Vinniiee het volgende:
Dus gisteren met de motor naar werk omdat ik mijn auto verkocht heb. Starten ging moeizaam, maar kreeg m toch aan de gang. Kilometer verder; bwoaaaaaaap.... Benzine op . Fucking viaduct over moeten duwen voordat ik bij het tankstation was. Wil ik starten; accu dood . Sta je daar om half 8 met een dode accu .
Ik ga ook ver van huis.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 23:49 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Lucky day for you. Wel fiks zuur.
Morgen mijn eerste ver-van-huis-rit maken. Ik heb de hele dag vrij en het wordt prachtig weer, dus dat wordt vast leuk.
heb je dat italiaanse stuk ongeluk verkocht gaat je japannert kapoetquote:Op woensdag 5 augustus 2015 20:50 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
1000cc v-twin aanduwen, succes.
Gelukkig ging de kwikfit een half uur later open en was dat naast het tankstation.
Jumboquote:Op donderdag 6 augustus 2015 13:13 schreef Salatrel het volgende:
Als jij een postkantoor kan vinden die om die tijd nog open is misschien
Oeh.quote:Dit is een PostNL Postkantoor. Post en pakketten die u op werkdagen vóór de lichtingstijd afgeeft worden binnen Nederland de volgende dag bezorgd.
Vergeet het verzekeren ook niet.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:56 schreef sylvesterrr het volgende:
Vanavond weer een proefrit op die R6. Daarna neem ik 'm wellicht mee naar huis.
Enig idee of ik het kenteken rond een uur of acht nog kan overschrijven? Omgeving Den Haag.
Ik heb expliciet gezocht op PostNL-punten waar je kenteken kan overschrijven.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 13:53 schreef Erasmo het volgende:
Ik zou toch wel even bellen, laatst stond ik ook bij een Jumbo waar je niet over kon schrijven
Goed punt. Gelukkig kan dat online.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 14:35 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Vergeet het verzekeren ook niet.
Zou het wel even checken.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 13:50 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Jumbo
van Bergenstraat 7
2583CS S-Gravenhage
Tot 22:00u
Paagman Den Haag
Frederik Hendriklaan 217
2582CB S-Gravenhage
Tot 21:00u.
Bij beide locaties staat er:
[..]
Oeh.
Ja. Terug naar huis maar even een ommetje gepaktquote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:32 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
ja wist ff niet meer uit me kop wat je reed, maar dat is wel ff duwen dan.
Ja . Er komt wel weer iets Italiaans terugquote:Op donderdag 6 augustus 2015 11:36 schreef Salatrel het volgende:
[..]
heb je dat italiaanse stuk ongeluk verkocht gaat je japannert kapoet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Banden, wiellagers, schokbreker, voorvorkolie en carterolie hier. Man man manquote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:27 schreef Amoeba het volgende:
Zaterdag maar eens de Ducati dealert lastigvallen. Setje nieuwe keerringen en remblokken, rip geld
Je werkte toch fulltime bij de ANWB, of begin je nu in september weer met studeren?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 19:19 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Banden, wiellagers, schokbreker, voorvorkolie en carterolie hier. Man man man
Toch bewonderenswaardig dat je tegenwoordig zonder ook maar je stoel te verlaten in een uurtje al 400 euro lichter kunt zijn.
Ik ga toch eens met de Bandit praten. Hij is inmiddels 18 dus ik vind het tijd worden dat dat parasitaire stuk metaal zelf maar eens werk gaat zoeken om te voldoen in eigen levensonderhoud.
twitter:HumbertoTan twitterde op woensdag 05-08-2015 om 11:31:38 Yesss... Klaar! #HarryMeijer #Lijnden #R1200GS #Bmw http://t.co/ihwM16EJZm reageer retweet
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 6 augustus 2015 20:11 schreef sylvesterrr het volgende:
Hoppa, ik ben de gelukkige eigenaar van een R6.
Awesome.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 20:11 schreef sylvesterrr het volgende:
Hoppa, ik ben de gelukkige eigenaar van een R6.
Ik was dit weekend met iemand van 1.80, 55kg op stap. Mijn brommer wil dan ook niet meer zo.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:56 schreef Nero22 het volgende:
Vandaag voor het eerst met iemand achterop gereden. Topsnelheid bedraagt dan nog maar 140 km/u. Het is nog wel effe wennen hoor, jeumig.
Gelukkig was ze nog geen 1.60 en 50 kg.
[..]
Awesome.
gister onderweg naar sollicitatie de 210 aangetikt op een 60 weg.... dus ja het nodigt wel uitquote:Op donderdag 6 augustus 2015 22:17 schreef sylvesterrr het volgende:
Wel even wennen hoor... Een mini wheelie bij het eerste kruispunt na het postkantoor, met een motormuis aan de overkant.
Overduidelijk een stuk pittiger dan de Thundercat. Bij een inhaalmanoeuvre binnen de bebouwde kom zat ik voor ik het wist op 100km/u.
Ik vrees dat het cjib een loyale fan van me gaat worden.
O oo... Dat belooft niet veel goeds.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 08:37 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
gister onderweg naar sollicitatie de 210 aangetikt op een 60 weg.... dus ja het nodigt wel uit
Continu hard rijden vind ik ook vervelend. Zo nu en dan even het gas opentrekken vind ik wel leuk.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 10:13 schreef stinkie het volgende:
Ook hard rijden gaat vervelen. Ik rijd inde auto meestal snel,er dan op de motor
Vooral in de bochten is het leuk, rechte stukken is het niet heel bijzonder, hoewel af en toe even op de max zonder voorwiel lift off ook wel ff lekker gevoel is. Zit nu zelf in dubio, sollicitatie gehad voor een job waar ik snelweg voor moet rijden, dus wil wel gaan kijken naar iets wat lekker vlot rijdt, maar wat het ook met regen etc een beetje volhoud. Dus wel wat nieuwers.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 10:13 schreef stinkie het volgende:
Ook hard rijden gaat vervelen. Ik rijd inde auto meestal snel,er dan op de motor
quote:Op donderdag 6 augustus 2015 22:17 schreef sylvesterrr het volgende:
Wel even wennen hoor... Een mini wheelie bij het eerste kruispunt na het postkantoor, met een motormuis aan de overkant.
Overduidelijk een stuk pittiger dan de Thundercat. Bij een inhaalmanoeuvre binnen de bebouwde kom zat ik voor ik het wist op 100km/u.
Ik vrees dat het cjib een loyale fan van me gaat worden.
R1200GSAquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 10:52 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Vooral in de bochten is het leuk, rechte stukken is het niet heel bijzonder, hoewel af en toe even op de max zonder voorwiel lift off ook wel ff lekker gevoel is. Zit nu zelf in dubio, sollicitatie gehad voor een job waar ik snelweg voor moet rijden, dus wil wel gaan kijken naar iets wat lekker vlot rijdt, maar wat het ook met regen etc een beetje volhoud. Dus wel wat nieuwers.
incl. een kale kop en Jezus slippers. Hoef niet veel km's te maken, maar gewoon de snelweg omdat het veruit het snelst is. Ik woon er vlak aan en bedrijf ook bij een afrit.quote:
NL is niet mijn sterkste kant, maar je woont toch ook aan het water? of gelegen aan de rand van de stad.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 11:08 schreef Salatrel het volgende:
in woon aan is dat net zoiets als de brug is los?
BMW K100quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 11:13 schreef BlackLining het volgende:
Ik moet volgend jaar ook weer veel snelwegkilometers maken. Zit te kijken naar een GSX-F (handig want dat motorblok ken ik uit mijn hoofd) of een Dullville ofzo.
ik ben vrij woensdag dus als ik ff een moertje los moet draaien hoor ik het wel hèquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 19:14 schreef BlackLining het volgende:
Zo, alle onderdelen voor de grote beurt zijn onderweg. Woensdag de Bandit maar eens uit elkaar trekken voor het nodige onderhoud
En dan eindelijk ook eens die dikke scheur in het kontje wegwerken. Daar rij ik inmiddels ook al weer een jaar mee rond
Er moeten voornamelijk weer moertjes vast gezet wordenquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 21:41 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik ben vrij woensdag dus als ik ff een moertje los moet draaien hoor ik het wel hè
psies!quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 21:57 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Er moeten voornamelijk weer moertjes vast gezet worden
Al moet jij daar ondertussen ook wel vrij handig in zijn geworden natuurlijk met die Ten
de trailattack gaat gelukkig wat langer mee plakken goed aan de weg en ook in koud en natte omstandigheden doen ze goed hun werk. inmiddels 8k gereden maar de trip naar Kroatie gaan ze nog makkelijk aankunnenquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 01:01 schreef BlackLining het volgende:
Continental
Ik heb ook weer twee RoadAttack 2 Evo bandjes liggen. Heerlijk. Maar verwacht niet teveel qua levensduur, de mijne zijn met 7000km echt compleet kaal en de RaceAttack schijnt nog sneller te gaan Vorige keer wilde de bandenboer me die ook aansmeren. Ja, die hebben een nog zachtere compound en rijden nog lekkerder! Die zag er wel handel in dat ik elke paar maanden daar op de stoep zou staan
Ik vind het aan die Attack serie vooral erg prettig dat ze er geen of weinig moeite mee lijken te hebben om in de bocht te remmen indien nodig. Als ik dat bij de vorige BT45's probeerde vloog ik met fiets en al naar boven
Woensdag gooi ik ze erop. Heb eens een 120/70 voorbandje genomen in plaats van 110/70. Ben benieuwd.
Wat is er precies aan de hand dan?quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 12:33 schreef joppie_saus het volgende:
Iemand hier ervaring met het aansprakelijk stellen van een gemeente wegens vervuild wegdek?
Je zit wel echt een orde van grootte hoger hoor met rijeigenschappen van de Contisquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 07:53 schreef sylvesterrr het volgende:
Het is dat ik die bandjes erbij kreeg, anders had ik er Michelin PR4 bandjes onder gelegd denk ik.
Wat is de Schuberth C3 helm krasgevoelig zeg. Ik heb een paar witte krasjes op de matzwarte helm.
Nah, ik laat jou ook wel even lachen dan.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 12:34 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Wat is er precies aan de hand dan?
Waarom moet ik daarom lachen? Lijkt me een moeilijk verhaal, hoe lang lag die modder er al, zijn er meer schadegevallen, kon je eromheen rijden? (Foto's gemaakt?)quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 12:43 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Nah, ik laat jou ook wel even lachen dan.
Zonder teveel in detail te gaan, want je weet maar nooit wie er mee leest:
Modder op de weg, snelheid terug gebracht tot hooguit 35km/h, toch in de modder gekomen en buikschuiver gemaakt. Motor staat nu bij de dealer, waarschijnlijk is de voorvork ongeschonden maar de waslijst onderdelen wat vervangen moet worden wordt steeds groter.
Moet je dan niet de boer aansprakelijk stellen?quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 12:49 schreef joppie_saus het volgende:
Ben er vanochtend geweest, toen was de weg schoongeveegd. Maar ook alleen het stuk waar ik langs gekomen ben tot waar het mis ging. Heb het idee dat de betreffende boer het in de gaten gehad heeft en dus letterlijk zijn straatje schoongeveegd heeft.
Openbare weg is niet echt de boer z'n probleem he.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 12:50 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Moet je dan niet de boer aansprakelijk stellen?
Heb je nog foto's?
Punt is wel dat het gewoon zichtbaar was en dat je natuurlijk ook een deel eigen vaardigheid hebt. Je hoefde niet over de modder te rijden en zelfs als je dat wel deed hoefde je niet per se onderuit te gaan. Ik denk persoonlijk niet dat je een kans maakt hierin en ook niet dat het de moeite waard is.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 12:49 schreef joppie_saus het volgende:
Ben er vanochtend geweest, toen was de weg schoongeveegd. Maar ook alleen het stuk waar ik langs gekomen ben tot waar het mis ging. Heb het idee dat de betreffende boer het in de gaten gehad heeft en dus letterlijk zijn straatje schoongeveegd heeft.
Ik heb wel rechten gestudeerd, dat spreekt weer in mijn voordeel. Ik weet ook dat het kan, alleen ik heb geen zin in een juridische molen van twee jaar. Daar heb ik al eens eerder in gezeten en daar wordt je absoluut niet vrolijk van.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 12:50 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Waarom moet ik daarom lachen? Lijkt me een moeilijk verhaal, hoe lang lag die modder er al, zijn er meer schadegevallen, kon je eromheen rijden? (Foto's gemaakt?)
Ik studeer geen civiel recht verder, maar je kunt eens naar het juridisch loket gaan maandag. Of je rechtsbijstandverzekering eens bellen als je die hebt.
Dat is hoe je er tegen aan kijkt. Juridisch gezien is het verhaal 180 graden gedraaid en is er sprake van een onrechtmatige daad. Voor mensen die geen juridische achtergrond hebben is het soms: ja maar het is toch logisch dat.... Ja, logisch wel. Juridisch gezien kan het vaak totaal anders zijn.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 12:55 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Punt is wel dat het gewoon zichtbaar was en dat je natuurlijk ook een deel eigen vaardigheid hebt. Je hoefde niet over de modder te rijden en zelfs als je dat wel deed hoefde je niet per se onderuit te gaan. Ik denk persoonlijk niet dat je een kans maakt hierin en ook niet dat het de moeite waard is.
Officieel wel. Maar als niet te achterhalen is welke boer het 'gedaan' heeft, dan blijft gemeente eindverantwoordelijk.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 12:50 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Moet je dan niet de boer aansprakelijk stellen?
Heb je nog foto's?
Conclusie: je mag de weg niet vervuilen. Is dat niet te voorkomen? Dan moet je weggebruikers waarschuwen en de weg schoonhouden. Doe je dat niet? Dan ben je aansprakelijk.quote:Spiegelglad wegdek door modderige wegen
Elk jaar gebeuren er diverse verkeersongevallen, waarvan sommige met ernstige afloop, vanwege modderige wegen. In de oogsttijd, en dan met name in de natte herfstmaanden, zorgen modder en klei die bij de oogst van landbouwvoertuigen afkomen ervoor, dat het wegdek spiegelglad kan worden. Volgens de wet mogen verkeersdeelnemers zich niet zodanig gedragen, dat dit een verkeersongeval tot gevolg heeft. Strikt genomen mag de weg dus niet worden bevuild. Maar in de praktijk is dit niet altijd te voorkomen. De oogst moet van het land en dat kan niet altijd bij droog weer.
Waarschuwen voor slipgevaar
Wel mag van de vervuiler worden verlangd dat hij/zij er alles aan doet om de risico’s zo klein mogelijk te houden. Dit betekent dat vooraf de wegbeheerder moet worden geïnformeerd, dat overige weggebruikers worden gewaarschuwd voor mogelijk slipgevaar en dat de weg zo snel mogelijk moet worden schoongemaakt. Wanneer het oogsten meerder dagen in beslag neemt, zal elke avond de weg moeten worden schoongemaakt. Verschillende provincies hebben hiertoe zogenaamde modderprotocollen opgesteld.
Vervuiler van de weg aansprakelijk
De vervuiler van de weg is in eerste instantie aansprakelijk voor de gevolgen van een eventueel ongeval door de aanwezige modder. Zeker wanneer de vervuiler nagelaten heeft bovengenoemde maatregelen in acht te nemen, moet hij de (letsel)schade vergoeden. Wanneer er wel voldoende waarschuwings- en veiligheidsmaatregelen zijn genomen, ligt er ook een stuk verantwoordelijkheid bij de weggebruiker zelf. Toch kan er sprake zijn van een grijs gebied. Was de weg wel voldoende schoongemaakt? Werd er vroeg en duidelijk genoeg gewaarschuwd?
Dat zal vast, maar ik ben toch van mening dat je eerst zelf die overweging zou moeten maken en pas daarna juridisch zou moeten gaan kijken. Persoonlijk zou ik in jouw situatie echt balen als een stekker, maar het zou niet echt in me opkomen de gemeente/boer whatever aansprakelijk te stellen. Je kon zien wat de staat van de weg was en je bent toch op je bek gegaan. Lullig, maar shit happens. Maar ik weet natuurlijk niet in hoeverre jij je snelheid aangepast hebt, of dat je wel of niet hebt geremd terwijl je over de modder reed. Die dingen zouden voor mij wel meespelen, in hoeverre ik zelf misschien iets anders had kunnen doen om het te voorkomen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 12:57 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Dat is hoe je er tegen aan kijkt. Juridisch gezien is het verhaal 180 graden gedraaid en is er sprake van een onrechtmatige daad. Voor mensen die geen juridische achtergrond hebben is het soms: ja maar het is toch logisch dat.... Ja, logisch wel. Juridisch gezien kan het vaak totaal anders zijn.
En dat is het verschil tussen relationeel gezien en juridisch gezien.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 13:02 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Dat zal vast, maar ik ben toch van mening dat je eerst zelf die overweging zou moeten maken en pas daarna juridisch zou moeten gaan kijken.
Moet nog precieze afspraak maken met de dealer. Maar álles herstellen, dus ook lakschade: 1200 euro bij elkaar.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 13:01 schreef Amoeba het volgende:
Succes. Niettemin blijft het kut. Wat is de geschatte schade zo ongeveer? Gaat een hoop tijd inzitten, juridisch getouwtrek.
Dan nog is het ook vereist dat er borden staan, en die stonden er niet.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 13:05 schreef Salatrel het volgende:
De modder zal wel van een traktor komen. Spoor volgen en boer aansprakelijk stellen.
Leuk en aardig dat je de wegbeheerder aansprakelijk wil stellen maar dan zul je hard moeten maken dat de modder er al langere tijd ligt, iemand uberhaupt de moeite heeft genomen te melden dat het er ligt EN dat de wegbeheerder vervolgens niet binnen redelijke termijn actie heeft ondernomen.
Meestal ga je stuk op punt 2 want het gebeurt maar zelden dat men melding maakt van rommel op de weg.
Oh, dat doet voor dit verhaal niet ter zake verder. Amoeba gaf aan geen civiel recht gestudeerd te hebben, waarop ik aangaf dat ik dat wel gedaan heb en er dus min of meer wat meer verstand van zou moeten hebben. Het is geen 'betweterige' toevoeging verder.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 13:07 schreef Salatrel het volgende:
Tevens ga ik er niet verder op in want mijn nekharen gaan overeind staan bij mensen die hun verhaal beginnen met ik heb rechten gestudeerd
Heel nobel van je, maar als ik de kennis had om die 1200 op iemand te verhalen zou ik dat echt wel doen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 13:02 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Dat zal vast, maar ik ben toch van mening dat je eerst zelf die overweging zou moeten maken en pas daarna juridisch zou moeten gaan kijken. Persoonlijk zou ik in jouw situatie echt balen als een stekker, maar het zou niet echt in me opkomen de gemeente/boer whatever aansprakelijk te stellen. Je kon zien wat de staat van de weg was en je bent toch op je bek gegaan. Lullig, maar shit happens. Maar ik weet natuurlijk niet in hoeverre jij je snelheid aangepast hebt, of dat je wel of niet hebt geremd terwijl je over de modder reed. Die dingen zouden voor mij wel meespelen, in hoeverre ik zelf misschien iets anders had kunnen doen om het te voorkomen.
Het ligt er nog steeds aan hoe lang die modder er ligt. Kun je hardmaken dat die troep er al weken ligt heb je een punt, ligt dat er net één dag dan lijkt het me onredelijk de gemeente te verwijten dat het niet is opgeruimd / borden geplaatst.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 13:09 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
En dat is het verschil tussen relationeel gezien en juridisch gezien.
Natuurlijk baal ik, maar ik weet 100% zeker dat ik niet op mijn bek gegaan was als die modder er niet lag.
[..]
Moet nog precieze afspraak maken met de dealer. Maar álles herstellen, dus ook lakschade: 1200 euro bij elkaar.
[..]
Dan nog is het ook vereist dat er borden staan, en die stonden er niet.
En wat nou als je langzamer had gereden? Anders/niet had geremd? Een andere positie op de weg had gekozen? De bocht anders had ingestuurd? Je banden eerder had vervangen? Niet dat al die dingen van jou op toepassing zijn, maar even de hele extreme andere kant genomen; gewoon de weg gebruiken alsof er geen modder ligt en daarna de wegbeheerder/watdanook aansprakelijk stellen, vind ik moreel niet kunnen. Dan kan het juridisch nog zo juist zijn.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 13:09 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
En dat is het verschil tussen relationeel gezien en juridisch gezien.
Natuurlijk baal ik, maar ik weet 100% zeker dat ik niet op mijn bek gegaan was als die modder er niet lag.
Boeren zijn verplicht dat schoon te maken volgens mijquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 12:51 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Openbare weg is niet echt de boer z'n probleem he.
Toon eerst maar eens aan welke boer het vervuild heeft dan.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 13:15 schreef daNpy het volgende:
[..]
Boeren zijn verplicht dat schoon te maken volgens mij
35km/h zegt geen drol natuurlijk zonder te weten hoe die weg eruit ziet. En ik zeg er duidelijk bij dat dat mijn mening is. Ik vind dat namelijk wel van belang.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 13:16 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Toon eerst maar eens aan welke boer het vervuild heeft dan.
En Sarasi, het doet er allemaal niet toe wat je zegt. Er zijn twee dingen van belang, wat is er gebeurd en is dat voldoende om de gemeente aansprakelijk te stellen. Niet allerlei morele kwesties en ethiek en blabla. Er staat overigens duidelijk dat hij heeft afgeremd tot 35 km/u.
Deze post.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 13:19 schreef Sarasi het volgende:
[..]
35km/h zegt geen drol natuurlijk zonder te weten hoe die weg eruit ziet. En ik zeg er duidelijk bij dat dat mijn mening is. Ik vind dat namelijk wel van belang.
de verantwoordelijke is in dit geval dus diegene die de modder heeft neergelegd en niet de gemeente. de boer is in dit verhaal diegene die de vervuiling van de weg en is dus diegene die ervoor moet zorgen dat, eventueel via de gemeente, de borden worden geplaatst en het wegdek schoongemaakt wordt. indien de boer heeft nagelaten de gemeente te informeren (wat ik niet ondenkbaar acht) is de gemeente dus ook niet aansprakelijk voor het niet geplaatst zijn van de borden.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 12:59 schreef joppie_saus het volgende:
Dit is wat er in de wet staat, simpel uitgelegd door een letselschadeadvocaat:
[..]
Conclusie: je mag de weg niet vervuilen. Is dat niet te voorkomen? Dan moet je weggebruikers waarschuwen en de weg schoonhouden. Doe je dat niet? Dan ben je aansprakelijk.
In mijn geval was de weg vuil en stonden er geen borden. Dus ik ga een claim indienen bij de verantwoordelijke, wegens een onrechtmatige daad art 6:162BW. Gelukkig heb ik nog wat 'vriendjes' van tijdens mij opleiding die mij eventueel willen helpen.
Fixed.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 13:15 schreef daNpy het volgende:
[..]
Boeren zijn verplicht dat schoon te maken volgens mij
Dat vind je? Of dat kun je hard maken?quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 13:25 schreef Salatrel het volgende:
[..]
indien de boer heeft nagelaten de gemeente te informeren (wat ik niet ondenkbaar acht) is de gemeente dus ook niet aansprakelijk voor het niet geplaatst zijn van de borden.
Uhu, smijten ja. Weet je, dit is precies het jammere van FOK. Maakt niet uit welk subforum. Er komt vrijwel nimmer een antwoord op de vraagstelling, maar er wordt immer overgegaan tot het bashen van de vraagsteller/TS omdat het volgens het reagerende volk altijd maar te wijten is aan de vraagsteller/TS dat het fout gegaan is. En dan heb ik het over de inhoud van je post, niet over jou persoonlijk.quote:allemaal leuk en aardig om met wetsartikeltjes te gaan smijten om je eigen falen proberen goed te praten maar het is vrij eenvoudig om gaten in je verhaal te prikken.
ik denk dat jij zelf heel goed de eindverantwoordelijke kan zijn hierin. Weg tussen de weilanden, dus je kunt verwachten dat er traktoren rijden die wat verliezen. De gemeente wijst gewoon op de gebruikelijke omstandigheden etc etc en die boer hoeft alleen maar te zeggen dat ie de troep binnen een gebruikelijke termijn heeft weggehaald. Het is erg jammer, maar ik denk dat het niet gaat lukken.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 14:18 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Fixed.
[..]
Dat vind je? Of dat kun je hard maken?
[..]
Uhu, smijten ja. Weet je, dit is precies het jammere van FOK. Maakt niet uit welk subforum. Er komt vrijwel nimmer een antwoord op de vraagstelling, maar er wordt immer overgegaan tot het bashen van de vraagsteller/TS omdat het volgens het reagerende volk altijd maar te wijten is aan de vraagsteller/TS dat het fout gegaan is. En dan heb ik het over de inhoud van je post, niet over jou persoonlijk.
Ik ga me ook niet verdedigen over mijn handelen, mijn doen en (na)laten. De vraag is of iemand ervaring heeft met een aansprakelijk stellen van een gemeente naar aanleiding van een vervuild wegdek. Het merendeel wat ik hier nu lees is een persoonlijk relaas wat men vindt, en men redelijk acht. Dat doet niet terzake, omdat het juridische gedeelte over de verantwoordelijkheid daar duidelijk genoeg in is.
Het begrip 'eindverantwoordelijke' is een leidende draad, maar goed daar ga ik maar niet verder over uitweiden want het is mijn eigen schuld dat ik gedonderd ben en ik moet niet janken als ik de reacties hier zo lees
Tja, wellicht is de kans klein. Ik ga het toch proberen. Ik heb al een keer eerder een op voorhand bijna onmogelijke zaak gewonnen met een dwangsom daar boven op, dus je weet maar nooit.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 14:19 schreef stinkie het volgende:
Oftewel, als ik een kans zou zien om de schade te verhalen zou ik het ook doen ja. Alleen ik geef je in dit geval weinig kans op een schadevergoeding.
hoe was jij van plan hard te maken dat de boer de gemeente wel heeft geïnformeerd?quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 14:18 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Dat vind je? Of dat kun je hard maken?
Het gaat mij om het stuk dat je zegt dat de gemeente niet verantwoordelijk is als de boer niemand informeert.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 14:23 schreef Salatrel het volgende:
[..]
hoe was jij van plan hard te maken dat de boer de gemeente wel heeft geïnformeerd?
je kunt van de gemeente niet verwachten dat ze weg schoonmaken als ze niet weten dat die vies is.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 14:25 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Het gaat mij om het stuk dat je zegt dat de gemeente niet verantwoordelijk is als de boer niemand informeert.
Sorry hoor, maar denk je nu echt dat je grote kans hebt dat je geld gaat krijgen?quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 14:18 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Fixed.
[..]
Dat vind je? Of dat kun je hard maken?
[..]
Uhu, smijten ja. Weet je, dit is precies het jammere van FOK. Maakt niet uit welk subforum. Er komt vrijwel nimmer een antwoord op de vraagstelling, maar er wordt immer overgegaan tot het bashen van de vraagsteller/TS omdat het volgens het reagerende volk altijd maar te wijten is aan de vraagsteller/TS dat het fout gegaan is. En dan heb ik het over de inhoud van je post, niet over jou persoonlijk.
Ik ga me ook niet verdedigen over mijn handelen, mijn doen en (na)laten. De vraag is of iemand ervaring heeft met een aansprakelijk stellen van een gemeente naar aanleiding van een vervuild wegdek. Het merendeel wat ik hier nu lees is een persoonlijk relaas wat men vindt, en men redelijk acht. Dat doet niet terzake, omdat het juridische gedeelte over de verantwoordelijkheid daar duidelijk genoeg in is.
Het begrip 'eindverantwoordelijke' is een leidende draad, maar goed daar ga ik maar niet verder over uitweiden want het is mijn eigen schuld dat ik gedonderd ben en ik moet niet janken als ik de reacties hier zo lees
ruim twee weken...quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 18:06 schreef BlackLining het volgende:
En nee, ik ben je niet aan het bashen, maar je hebt wat? 2 maanden je motorrijbewijs? Ik zou eerlijk gezegd eerder daar kijken voor de oorzaak, dan bij de modder op de weg.
Oh, zo kort pas.quote:
Hoe lang had jij 'm voordat je 'm platlegde? Ook op een rechte weg toch?quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 18:14 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Oh, zo kort pas.
Nou ja, dan is de oorzaak van die valpartij mij wel grotendeels duidelijk
Al blijft het natuurlijk onverminderd zuur, da's wat anders.
Twee jaar. Maar ik ben niet meteen huilend naar de gemeente gerend want ook dat was mijn eigen fout.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 18:23 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Hoe lang had jij 'm voordat je 'm platlegde? Ook op een rechte weg toch?
Wel chapeau trouwens dat je 'm helemaal zelf ook weer fixte.
Gewoon oefenen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 18:31 schreef Salatrel het volgende:
Waarom doe je stopproeven en noodstoppen dan?
Ik ben de bocht uitgeschoten door de modder. Die foto;s die je gezien hebt, daar sta ik in de bocht. Sarasi heeft met mij die weg ook gereden, en zo heel slecht is de weg niet. Heb em 4x gereden met rijles.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 18:06 schreef BlackLining het volgende:
Ik geef je heel weinig kans.
De foto's heb ik gezien en naar wat ik kon zien betrof het een redelijk rechte weg, met een van zichzelf al slecht wegdek, ergens door bosrijk gebied?
Gaat ie wel rechtdoor als je zonder handen rijdt?quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 18:28 schreef sylvesterrr het volgende:
Hmm, ik moet even wennen aan de remmen. Wanneer ik de stopproef/noodstop probeer lijkt mijn achterwiel niet echt rechtdoor te willen rijden.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 21:59 schreef Salatrel het volgende:
dat jij niet kon remmen komt omdat je het onderhoud aan je remmen al jarenlang uitstelt
Ja. Dat is het eerste wat ik heb gecontroleerd.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 22:04 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Gaat ie wel rechtdoor als je zonder handen rijdt?
Multimeter op ampère stand en dan minpool losmaken en de Multimeter ertussen zetten.quote:
Zekeringskastje open maken, zekering eruit en dan met een multimeter de stroom (dus Ampere) tussen de aansluitingen van de zekering meten. Weet je meteen in welke groep je moet gaan zoeken.quote:
Thanks, binnenkort eens kijken. Enig idee hoe zoiets kan ontstaan? Nooit last gehad, zelfs na maanden stilstaan niet. Enige wat veranderd is,is dat mn benzinemeter is aangesloten.quote:Op zondag 9 augustus 2015 13:01 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Multimeter op ampère stand en dan een pool losmaken en de Multimeter ertussen zetten.
Ook een goeie, alleen weet ik persoonlijk eerst liever zeker of het echt lekstroom is.quote:Op zondag 9 augustus 2015 13:03 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zekeringskastje open maken, zekering eruit en dan met een multimeter de stroom (dus Ampere) tussen de aansluitingen van de zekering meten. Weet je meteen in welke groep je moet gaan zoeken.
Die staat over drie maanden als perfecte fiets te koop zonder enige vermelding van schade.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 22:36 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd naar voor welk bedrag mijn Thundercat aangeboden zal worden door de opkoper. Het is opgekocht door Boonstra.
quote:Op zondag 9 augustus 2015 13:01 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Multimeter op ampère stand en dan minpool losmaken en de Multimeter ertussen zetten.
Beide geprobeerd, maar ik lees niks af op de multimeter. Zal wel iets verkeerd doen...quote:Op zondag 9 augustus 2015 13:03 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zekeringskastje open maken, zekering eruit en dan met een multimeter de stroom (dus Ampere) tussen de aansluitingen van de zekering meten. Weet je meteen in welke groep je moet gaan zoeken.
Is motorles daar ook verplicht? Of krijg je dat automatisch bij je B Wat een zeldzame zaadcellen zeg..quote:
Of er is geen lekstroom, maar is je dynamo kapotquote:Op zondag 9 augustus 2015 13:57 schreef Piles het volgende:
[..]
[..]
Beide geprobeerd, maar ik lees niks af op de multimeter. Zal wel iets verkeerd doen...
Komt op hetzelfde neer. Maar alle systemen die eventueel stroom kunnen lekker zijn aangesloten via die zekeringskast. Of je hem nou op de accu of in de zekering meet komt op hetzelfde neer, of je moet lekstroom hebben tussen de accu en de zekeringskast. Maar dan is het waarschijnlijk gewoon kortsluiting en valt er sowieso niet veel meer te metenquote:Op zondag 9 augustus 2015 13:06 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ook een goeie, alleen weet ik persoonlijk eerst liever zeker of het echt lekstroom is.
En lekstroom kan door veel dingen onstaan, verkeerd aangesloten dingen, draden die niet helemaal goed zijn, componenten die intern wat sluiting geven. Om maar wat te noemen.
Dan zou na 2 uur rijden de verlichting e.d. ook wel uit moeten zijn toch?quote:Op zondag 9 augustus 2015 15:22 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Of er is geen lekstroom, maar is je dynamo kapot
Het kan ook aan mijn onkunde met multimeters liggen hoorquote:Op zondag 9 augustus 2015 15:38 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Komt op hetzelfde neer. Maar alle systemen die eventueel stroom kunnen lekker zijn aangesloten via die zekeringskast. Of je hem nou op de accu of in de zekering meet komt op hetzelfde neer, of je moet lekstroom hebben tussen de accu en de zekeringskast. Maar dan is het waarschijnlijk gewoon kortsluiting en valt er sowieso niet veel meer te meten
Ik kan niet echt makkelijk bij de accu, maar als ik op de punten meet waar ik ook mn accu oplaadt, dan kom ik bij stationair op 11.7 Met wat gas geven op 11.9.quote:Ik zou het maar eens zoeken in je spanningsregelaar en dynamo ja. Meet eens het voltage tussen de accupolen met lopende motor. Plus op plus, min op min. En niet (!) op Ampere zetten, maar op V. Dat moet met lopende motor zo'n 13 a 13.5V zijn.
je spanning is wel erg laag.quote:Op zondag 9 augustus 2015 17:11 schreef Piles het volgende:
[..]
Het kan ook aan mijn onkunde met multimeters liggen hoor
[..]
Ik kan niet echt makkelijk bij de accu, maar als ik op de punten meet waar ik ook mn accu oplaadt, dan kom ik bij stationair op 11.7 Met wat gas geven op 11.9.
Accu is vorig jaar nog vervangen, maar wel weinig gereden afgelopen jaar. Al startte hij in februari na maanden stilstaan (zonder lader) met niet al te veel moeite.
Heb nu de zekeringen er ff uitgehaald, om lekstroom helemaal uit te sluiten.
Dan lijkt me je accu prima in orde en vrij van lekstroom. Hij moet op of iets boven 12V zitten, maar dat haalt ie dus niet. En dat komt omdat ie te weinig stroom krijgt. Een accu naar 12V laden kan niet met 12V, daar is minstens 13V voor nodig, liever nog wat meer. Je accu krijgt te weinig stroom van de motor om uberhaupt spanning op te bouwen.quote:Op zondag 9 augustus 2015 17:11 schreef Piles het volgende:
[..]
Het kan ook aan mijn onkunde met multimeters liggen hoor
[..]
Ik kan niet echt makkelijk bij de accu, maar als ik op de punten meet waar ik ook mn accu oplaadt, dan kom ik bij stationair op 11.7 Met wat gas geven op 11.9.
Accu is vorig jaar nog vervangen, maar wel weinig gereden afgelopen jaar. Al startte hij in februari na maanden stilstaan (zonder lader) met niet al te veel moeite.
Heb nu de zekeringen er ff uitgehaald, om lekstroom helemaal uit te sluiten.
Ze rijden daar vooral op wodka en testosteron. Niet op verstand en vaardighedenquote:Op zondag 9 augustus 2015 14:29 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Is motorles daar ook verplicht? Of krijg je dat automatisch bij je B Wat een zeldzame zaadcellen zeg..
beter de achterband dan de voorband ik heb de achterband al een keer lek gereden met 80km/h kon hem gelukkig overeind houdenquote:Op maandag 10 augustus 2015 17:37 schreef BlackLining het volgende:
Timing
Rij ik de motor naar de werkplek om onder andere bandjes te wisselen, rij ik in de laatste paar honderd meter de achterband lek
Nou ja, niet lek als in *knal* lek, maar hij begon ineens te dweilen aan de achterkant. Toen ik thuis parkeerde en de meter erop zette stond er nog 1.8 bar opquote:Op maandag 10 augustus 2015 21:42 schreef Salatrel het volgende:
[..]
beter de achterband dan de voorband ik heb de achterband al een keer lek gereden met 80km/h kon hem gelukkig overeind houden
Originele? Kan voor 195p/s als je paar weken levertijd acceptabel vindt. Had voor mijn vakantie niet meer zoveel tijd, dus heb toen voor schijven van Ferodo gekozen.quote:Op maandag 10 augustus 2015 23:38 schreef BlackLining het volgende:
Remschijven voor zitten op de limiet zag ik trouwens. Moeten dus ook vervangen. Kostbaar beurtje zo.
Tweehonderdvijftien euro (!) per stuk _!
EBC.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 07:42 schreef mjan het volgende:
[..]
Originele? Kan voor 195p/s als je paar weken levertijd acceptabel vindt. Had voor mijn vakantie niet meer zoveel tijd, dus heb toen voor schijven van Ferodo gekozen.
Vond 10% een aardig verschil, maar prima.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 13:36 schreef BlackLining het volgende:
[..]
EBC.
Maar goed, is ook maar een minimaal verschil. Het punt is meer dat je mij gewoon niet wijsmaakt dat zo'n schijf meer dan 30 euro kost in productie. Die dingen gaan achterlijk vaak over de kop qua prijs.
Ik ga nog even een goeie deal zoeken. Merk nog geen fading of iets dergelijks maar binnen 1000km moeten die dingen er wel vanaf.
Nou ja, dit dusquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 13:55 schreef Salatrel het volgende:
8 tientjes per stuk voor de schijven voor voor de Tenere 6 tientjes voor de schijf achter
Ik bedoel maar dat het in alle gevallen rond de 200 euro kost voor iets wat maar 30 euro hoeft te kosten. Met zo'n groot verschil tussen waarde en wat ervoor betaald moet worden is die 10% niet meer zo relevant: dan is het in beide gevallen te belachelijk voor woorden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:04 schreef mjan het volgende:
[..]
Vond 10% een aardig verschil, maar prima.
Als je geen EBC wil kan het nog wel wat goedkoper. Tja, prijzen zijn achterlijk, niets nieuws.
ze zweven naar de grond zodra ze losrakenquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:11 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nou ja, dit dus
Heeft de Ten ook zwevende schijven?
aliexpress?quote:Op maandag 10 augustus 2015 23:38 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nou ja, niet lek als in *knal* lek, maar hij begon ineens te dweilen aan de achterkant. Toen ik thuis parkeerde en de meter erop zette stond er nog 1.8 bar op
Remschijven voor zitten op de limiet zag ik trouwens. Moeten dus ook vervangen. Kostbaar beurtje zo.
Tweehonderdvijftien euro (!) per stuk _!
Beter effe kijken voor fatsoenlijk spul wat niet van kauwgomballenstaal is gemaakt. Ik haal van alles uit sjinezië, maar dat soort spul dus mooi niet.quote:
Hij vroeg niet om kwaliteit maar om prijsquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Beter effe kijken voor fatsoenlijk spul wat niet van kauwgomballenstaal is gemaakt. Ik haal van alles uit sjinezië, maar dat soort spul dus mooi niet.
Nee, ik bedoel dat prijzen die men vraagt voor 'kwaliteit' compleet van de pot gerukt zijn omdat er aan een metalen schijfje nou eenmaal niet veel te verneuken valt naar mijn idee. Maar goed, ik sluit me bij SD aan wat dat betreft, met dit soort toestanden moet je niet gaan gokken en is het beter om jezelf op te laten lichten.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 10:00 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Hij vroeg niet om kwaliteit maar om prijs
Ook al komt een groot deel van het spul daar wel vandaan.
Dat klopt helemaal. Beetje kwaliteitsstaal is niet het duurste op aarde maar ze doen alsof ze van goud zijn.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 10:25 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel dat prijzen die men vraagt voor 'kwaliteit' compleet van de pot gerukt zijn omdat er aan een metalen schijfje nou eenmaal niet veel te verneuken valt naar: idee. Maar goed, ik sluit me bij SD aan wat dat betreft, met dit soort toestanden moet je niet gaan gokken.
Fixedquote:Op woensdag 12 augustus 2015 10:26 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Dat klopt helemaal. Beetje kwaliteitsstaal is niet het duurste op aarde maar ze doen alsof ze van vibranium zijn.
Als ze daarvan gemaakt werden, zou je ze überhaupt nooit hoeven te vervangenquote:
ben ik ook nog steeds fan van..quote:Op woensdag 12 augustus 2015 10:28 schreef Dekatria het volgende:
Die Wave disks van Galfer waren net boven de 100 euri per stuk.
Misschien moet je het ding eens naar de dealer brengen, blijkbaar werkt dat zelf klussen niet zo goed aan dat ding.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 20:59 schreef Amoeba het volgende:
Verder is m'n achterrem weer gaan lekken. En ik moest nog 2km naar huis. Gelijk een trailer geregeld en 112 gebeld om de weg af te laten zetten.
Kan dat ding weer uit elkaar.
Ik wist sowieso al dat het niet goed was, hij bouwde veels te weinig remdruk op, dus hij moest sowieso weer uit elkaar. Ik wilde dat combineren met het plaatsen van nieuwe remblokken dus een agendapunt was het sowieso al. Dat zal vast met dat lekkage samenhangen.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 21:09 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Misschien moet je het ding eens naar de dealer brengen, blijkbaar werkt dat zelf klussen niet zo goed aan dat ding.
Wel lullig voor je.
Wel netjes dat je 112 hebt gebeld. Wordt daar adequaat op gereageerd?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 20:59 schreef Amoeba het volgende:
Verder is m'n achterrem weer gaan lekken. En ik moest nog 2km naar huis. Gelijk een trailer geregeld en 112 gebeld om de weg af te laten zetten.
Kan dat ding weer uit elkaar.
Natuurlijk. Omdat er politiestakingen zijn mocht ik gewoon met 120 doorrijden van ze.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 21:27 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Wel netjes dat je 112 hebt gebeld. Wordt daar adequaat op gereageerd?
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 20:59 schreef Amoeba het volgende:
Verder is m'n achterrem weer gaan lekken. En ik moest nog 2km naar huis. Gelijk een trailer geregeld en 112 gebeld om de weg af te laten zetten.
Kan dat ding weer uit elkaar.
Gewoon wat zeehontgeluiden maken, bandje op je neus zetten en balanceren maar.quote:
Okquote:Op woensdag 12 augustus 2015 23:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Gewoon wat zeehontgeluiden maken, bandje op je neus zetten en balanceren maar.
Voor onderdelen zou ik het wel aandurven, zou er nooit een motor kopen.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 15:02 schreef joppie_saus het volgende:
Is die Boonstra parts beetje betrouwbaar?
Gaat mij ook om onderdelen hehequote:Op donderdag 13 augustus 2015 15:06 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Voor onderdelen zou ik het wel aandurven, zou er nooit een motor kopen.
Mijn vorige motor staat er ook (opgekocht door hun van de dealer waar ik hem ingeruild heb), die is wel goed hoorquote:Op donderdag 13 augustus 2015 15:06 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Voor onderdelen zou ik het wel aandurven, zou er nooit een motor kopen.
Niet alles zal verrot zijn, maar ik heb wel rare verhalen gelezen over schade motoren die opgeknapt werden verkocht met teruggedraaide kilometers en zonder vermelding van schade.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 17:07 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Mijn vorige motor staat er ook (opgekocht door hun van de dealer waar ik hem ingeruild heb), die is wel goed hoor
vonkt tie en komt de benzine in de cilinderquote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:23 schreef sylvesterrr het volgende:
Kut, motor start niet meer. 50km probleemloos gereden, even naar de appie om geld te pinnen... En de motor start niet meer.
Dan maar een halve kilometer naar huis gelopen met dat ding... Even eten en eens kijken of ik 'm werkend krijg. Anders maar even pechhulp regelen.
Verlichting doet het, evenals claxon. De motor slaat gewoon niet aan. En ja, er zit nog genoeg benzine in.
Dat is allemaal abracadabra voor mij.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:37 schreef klawie het volgende:
[..]
vonkt tie en komt de benzine in de cilinder
Klopt, de zaak heeft wel een dubieuze reputatiequote:Op donderdag 13 augustus 2015 17:40 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Niet alles zal verrot zijn, maar ik heb wel rare verhalen gelezen over schade motoren die opgeknapt werden verkocht met teruggedraaide kilometers en zonder vermelding van schade.
Mocht je motor carburateurs hebben:quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:23 schreef sylvesterrr het volgende:
Kut, motor start niet meer. 50km probleemloos gereden, even naar de appie om geld te pinnen... En de motor start niet meer.
Dan maar een halve kilometer naar huis gelopen met dat ding... Even eten en eens kijken of ik 'm werkend krijg. Anders maar even pechhulp regelen.
Verlichting doet het, evenals claxon. De motor slaat gewoon niet aan. En ja, er zit nog genoeg benzine in.
Maar is je achterrem nu wel gefixed?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:36 schreef Amoeba het volgende:
Me vrijwillig laten oplichten door de Ducati dealer. 165 euro
Alleen onderdelen besteldquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:40 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Maar is je achterrem nu wel gefixed?
straks nog verzendkosten van 300,-quote:
Ik mag godverdomme hopen dat voor 165 euro m'n onderdelen al per privéjet door de president van Ducati Italy afgeleverd worden.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:58 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
straks nog verzendkosten van 300,-
Ik heb dit jaar nog geen meter geredenquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 16:54 schreef joppie_saus het volgende:
Ik wil mijn motor terug.. Staat nu al een week bij de garage... Duurt lang
Die worden per Ducati gebracht. Vandaar dat het ook zo lang duurt want ze hebben telkens panne onderweg.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 18:53 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik mag godverdomme hopen dat voor 165 euro m'n onderdelen al per privéjet door de president van Ducati Italy afgeleverd worden.
Is die ook al kapot ja?quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:05 schreef Amoeba het volgende:
Pedrosa haalt zichzelf en Rossi onderuit door lekkende keerring.
http://www.crash.net/moto(...)-on-pedrosa-oil.html
Tijd dat ik mijn vorkpoot ga fixen dus.
Lekke keerring sinds 2 weken.quote:
quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 18:09 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Die worden per Ducati gebracht. Vandaar dat het ook zo lang duurt want ze hebben telkens panne onderweg.
quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 18:09 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Die worden per Ducati gebracht. Vandaar dat het ook zo lang duurt want ze hebben telkens panne onderweg.
Jij kan em pakken en rijden als je dat wilt?quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 16:57 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik heb dit jaar nog geen meter gereden
Ik zat ook al te kwijlen bij MotoPuroquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 23:51 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik ben vandaag bij Star Twin geweest. Veel leuke Ducati's gezien... Had bijna de neiging om er een mee naar huis te nemen. Totdat ik het prijskaartje zag.
Nee. Ik mag er eerst een slordige ¤2000 tegen aan gooien om weer te kunnen rijden. Dus dat wordt em nietquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 23:53 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Jij kan em pakken en rijden als je dat wilt?
Mijne staat bij de dealer en ik moet maar hopen dat die weer terug komt
De mijne staat er ook een beetje sneu bij..quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 16:54 schreef joppie_saus het volgende:
Ik wil mijn motor terug.. Staat nu al een week bij de garage... Duurt lang
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
ze zag me wel maar ze pleurde hem er gewoon voor. Tramrailsquote:Op zondag 16 augustus 2015 17:20 schreef Dekatria het volgende:
Ik ga dan altijd slalommen - je moet echt blind zijn wil je me dan nog niet zien.
En het is gaaf om te slalommen natuurlijk.
Aii heel kut...quote:Op zondag 16 augustus 2015 10:27 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Nee. Ik mag er eerst een slordige ¤2000 tegen aan gooien om weer te kunnen rijden. Dus dat wordt em niet
RIP Hok
laten we het erop houden dat die alp een beetje last heeft van een beetje achterstallig onderhoudquote:
Klinkt als een gecupt bandje. Heb je de nieuwe wel voldoende opgepompt?quote:Op zondag 16 augustus 2015 18:57 schreef Nero22 het volgende:
Help
Als ik mijn stuur los laat begint het stuur hevig te trillen. Nu weet ik dat een nieuwe band vorige keer wel hielp, naar hij lijkt nu wel okay...? Kan natuurlijk van alles zijn, maar iemand suggesties en wat er aan gedaan kan worden?
Achja je kunt nu lekker in de luiers chillenquote:Op zondag 16 augustus 2015 10:27 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Nee. Ik mag er eerst een slordige ¤2000 tegen aan gooien om weer te kunnen rijden. Dus dat wordt em niet
RIP Hok
Heb het even gecheckt vanmiddag, maar er zit wel voldoende in: 1,9 bar waar er max. 1,9 bar in mag van de bandenboer.quote:Op zondag 16 augustus 2015 19:00 schreef Anne het volgende:
[..]
Klinkt als een gecupt bandje. Heb je de nieuwe wel voldoende opgepompt?
1,9? Dat klinkt best laag, ik rij met 2,5 voor en 2,9 achter.quote:Op zondag 16 augustus 2015 19:21 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Heb het even gecheckt vanmiddag, maar er zit wel voldoende in: 1,9 bar waar er max. 1,9 bar in mag van de bandenboer.
gewoon 285m in stempelenquote:Op zondag 16 augustus 2015 17:10 schreef Salatrel het volgende:
Godverdomme ik zie die kust gewoon mijn kant op kijken hè en toch slaat ze linksaf mijn weghelft op
[ afbeelding ]
ze snijd hem ook gewoon zo scherp aan die bocht dat ze over het verdrijvingsvlak gaat
Je kan ook een bandenspanningsmeter voor een tientje kopen zodat je thuis kan meten, dan weet je tenminste zeker dat de band nog koud is.quote:Op zondag 16 augustus 2015 20:34 schreef Nero22 het volgende:
Nou ja, het is een stukje rijden naar het pompstation... Zal er gewoon eens meer in duwen. Zal ie ook makkelijker de bochtjes om gaan denk ik. Had afgelopen week wel eens het idee dat ik geen lijn kon houden.
moet je eens met 0,9 voor en 1,2 achter gaan rijden. dweilen niet normaal.quote:Op zondag 16 augustus 2015 20:11 schreef BlackLining het volgende:
1.9 bar? Dat zat er bij mij nog in nadat ik hem lekgereden had en nog net de hoek om kon dweilen de werkplaats op
Kijk eens op de website van de bandenfabrikant. Wat op de velg of op de motor staat is niet interessant: da's maar metaal. De bandenfabrikant weet beter hoeveel spanning de band nodig heeft.
Lijkt me geen kwaad te kunnen om dat ding eens op 2.3 ofzo te zetten. En anders ff checken op speling van wiellagers of balhoofdlagers, dat wil ook wel stevig doortrillen in het stuur.
Tientje? Drie dollar ofzo vanuit Chinaquote:Op zondag 16 augustus 2015 20:46 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Je kan ook een bandenspanningsmeter voor een tientje kopen zodat je thuis kan meten, dan weet je tenminste zeker dat de band nog koud is.
Maar daar zal het dan wel door komen, als je hem op drukt brengt terwijl die al warm is dan zal er nu wel te weinig in zitten
Ik denk dat je door het rollen van het wiel icm een warme band koud wel 0,9 bar kunt krijgen als ie leeg loopt.quote:Op zondag 16 augustus 2015 22:54 schreef BlackLining het volgende:
0.9 bar? Da's knap, heb je die band vacuüm staan trekken ofzo?
hé, dat gaf dat apparaat aan, hè.quote:Op zondag 16 augustus 2015 22:54 schreef BlackLining het volgende:
0.9 bar? Da's knap, heb je die band vacuüm staan trekken ofzo?
Met een band op 1 bar valt niet meer te rollen hoorquote:Op zondag 16 augustus 2015 23:09 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik denk dat je door het rollen van het wiel icm een warme band koud wel 0,9 bar kunt krijgen als ie leeg loopt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |