abonnement Unibet Coolblue
pi_154891594


Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. :P

Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht ^O^

Agenda:

De New/Oldbierit!
- Motorrijders newbierit!

In de planning:
- Allroad rit, interessepeiling hier: Klikkerdeklik




New/Oldbierit Apr 2014



:@ Ik wil best eens een keer meerijden met jullie, hoe geef ik me op?
Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen.

oO< Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar zeker niet achterlijk hard. Als je nog niet lang motor rijdt, ga dan zo ver mogelijk voor in de groep rijden.
Als je het alsnog te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die uiterst voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.

:? Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken?
Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland.

):O Hoe ver van te voren hoor je of er wordt gemeet?
Dit varieert. Soms al 2 a 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog.

-O- Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven?
Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen.

8-) Wie maakt er eventueel foto's?
Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's.

:{ Wordt er zomaar wat gereden of wordt er een route gereden?
Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop.

:( NIET KLUSSEN VOOR EEN RIT!
Als er een rit aankomt, ga dan niet meer onnodig onderhoud doen.
Het is al meerdere keren voorgekomen dat hierdoor mensen hun motor mollen en niet mee kunnen rijden!
Degene die dit toch doet zal met skeelers achter de motor moeten halen voor de gehele rit :P



Alles van nul tot ?2.500,00
Occasions
Speurders
Marktplaats
Duitse motoren op Mobile.de
Duitse motoren op Scout24
Tarieven snelheidsovertredingen
Inside the mind of a motorbike thief

Onderdelen, kleding & aftermarket parts
RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment
Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires.
Motozoom, groot Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires met enorm assortiment
Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment
------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!)

Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires
Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires
Superpole uitlaten
Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires!
Vortex - bloedmooie goodies voor je motor!
Evotech - bloedmooie goodies voor je motor!
Motorolie te koop
Ontwerp je eigen TankPad
Reflectiestickers
Consolidated Motor Spares - Surplus online shop, met enorm veel hagelnieuwe fabrieksonderdelen
Motosp.gr - Evenzo surplus online shop

Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970
Bikez
Cycle-Ergo (Ergonomie)

Motorreparatie
Vele Motor gebruiks/service handleidingen

Motorfietsen voor grote mensen
Klik!

Motorfilmpjes!!
Duc and WSBK movies, manuals and more.


Disclaimer:
Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico :P
Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is.


Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_154891647
WD40 is géén contactspray, ook geen smeermiddel, tevens is je stekker verrot. Motoren hoeven niet voor een week aan de lader en die Action acculaders voldoen prima.

Dat is mijn mening en daar zult u het mee moeten doen.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_154891728
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 12:03 schreef BlackLining het volgende:
WD40 is géén contactspray, ook geen smeermiddel, tevens is je stekker verrot. Motoren hoeven niet voor een week aan de lader en die Action acculaders voldoen prima.

Dat is mijn mening en daar zult u het mee moeten doen.
Ik dacht altijd dat WD40 gebruikt kon worden als contactspray.

Enfin, nog eens naar kijken dan. Ik heb die complete schakelaar nog liggen, maar niet die aansluiting vanuit het tellerhuis/verlichting
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_154891794
quote:
15s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 12:06 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ik dacht altijd dat WD40 gebruikt kon worden als contactspray.

Enfin, nog eens naar kijken dan. Ik heb die complete schakelaar nog liggen, maar niet die aansluiting vanuit het tellerhuis/verlichting
Ik heb dergelijk gezeik gehad toen er in de koplamp een klein draadje tegen de behuizing van de lamp aan tikte. Misschien zit het daar.

[ Bericht 0% gewijzigd door BlackLining op 04-08-2015 12:16:39 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_154891814
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:43 schreef Amoeba het volgende:
Weer dat gezeur met de verlichting. Als ik hem op contact zet met dimlicht aan gaan de lampjes van het dimlicht + groot licht op het dashboard aan maar brandt alleen het parkeerlicht. Groot licht en dimlicht werken dan ook niet. Even een paar keer met het stuur tikken en opnieuw op contact zetten en het werkt wel weer normaal.

Vorige keer dat stekkertje van de stuurschakelaar eens in de WD40 gezet en met de compressor schoon geblazen, dat werkte toen ook, maar nu dus weer dat gezeur. Iemand ideeën?
WD40 (Well Damn) flowchart:

  dinsdag 4 augustus 2015 @ 12:12:36 #6
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_154891881
quote:
15s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 12:06 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ik dacht altijd dat WD40 gebruikt kon worden als contactspray.

Enfin, nog eens naar kijken dan. Ik heb die complete schakelaar nog liggen, maar niet die aansluiting vanuit het tellerhuis/verlichting
Voor nood is het goed spul als contactspray en smeermiddel, altijd handig om een klein busje bij je te hebben.
pi_154892454
Vooral goed op de o ringen spuiten als je je ketting ermee gaat smeren voor optimaal effect
pi_154892678
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 12:09 schreef Salatrel het volgende:

[..]

WD40 (Well Damn) flowchart:

[ afbeelding ]
Ik moet altijd huilen bij die scène. :'(
Your opinion of me is none of my business.
pi_154893790
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 12:09 schreef Salatrel het volgende:

[..]

WD40 (Well Damn) flowchart:

[ afbeelding ]
All aboard the feelstrain ;(
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_154894326
Maar even terugkomend op mijn vraag. Die R1 (http://www.marktplaats.nl(...)arm-tot-dinsdag.html) voor ¤ 2500 zonder schijfremslot en acculader, maar met lekkende benzine... Doen of niet? :@
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 14:02:32 #11
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_154894422
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:59 schreef sylvesterrr het volgende:
Maar even terugkomend op mijn vraag. Die R1 (http://www.marktplaats.nl(...)arm-tot-dinsdag.html) voor ¤ 2500 zonder schijfremslot en acculader, maar met lekkende benzine... Doen of niet? :@
Iedereen die daar positief op reageert zegt maar wat. Je kan dat niet zeggen zonder hem in het echt te zien, horen en rijden.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_154894456
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:59 schreef sylvesterrr het volgende:
Maar even terugkomend op mijn vraag. Die R1 (http://www.marktplaats.nl(...)arm-tot-dinsdag.html) voor ¤ 2500 zonder schijfremslot en acculader, maar met lekkende benzine... Doen of niet? :@
Ik stem R6, anders thundercat en als derde de R1. :Y
Your opinion of me is none of my business.
pi_154895280
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:04 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ik stem R6, anders thundercat en als derde de R1. :Y
Ik ben bezig met de R6... Waarschijnlijk morgen proefrit. :Y
pi_154896262
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:39 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Ik ben bezig met de R6... Waarschijnlijk morgen proefrit. :Y
*O*
Your opinion of me is none of my business.
pi_154896363
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:59 schreef sylvesterrr het volgende:
Maar even terugkomend op mijn vraag. Die R1 (http://www.marktplaats.nl(...)arm-tot-dinsdag.html) voor ¤ 2500 zonder schijfremslot en acculader, maar met lekkende benzine... Doen of niet? :@
Ik heb hem natuurlijk niet in het echt gezien, maar ik vind het verdacht. Zou zo niet kunnen zeggen wat het is, maar ik zou zéér wantrouwend zijn tijdens die proefrit. Hier is iets mis mee.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_154896655
Die kentekenplaat is ook niet echt meer de mooiste trouwens. Keer gevouwen geweest en zwaar beladen waardoor ie over het achterwiel heen liep :? Je ziet de vorm van een wiel erin zitten iig. Kan ook van een keer stuiteren zijn geweest misschien.. Als ik een motor aanschaf zou ik iig geen gebreken willen hebben waarvan de oorzaak niet bekend is, of het moet echt een buitenkansje voor een lief prijsje zijn.. daar heb ik echter te weinig verstand van motoren voor om te bepalen of dat hier zo is :P
Where facts are few, experts are many.
pi_154896763
Ook mooi dat die onder voorbehoud verkocht is, maar dat je nog wel gewoon kan bellen. Deal is een deal toch? :D Dat nummerbord is misschien een keer gevouwen om niet geflitst te worden :?
O, en ik verkoop mijn motoren ook altijd zonder schijfremslot en acculader, anders moet je steeds nieuwe kopen :D
There's a frood who really knows where his towel is.
pi_154897590
Vind het een beetje een vreemd defect.
pi_154898472
Wat zijn er veel mooiweerrijders die hun motor nauwelijks onderhouden. :') Verkoper van een andere r6 (5j in bezit):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_154899877
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:59 schreef sylvesterrr het volgende:
Maar even terugkomend op mijn vraag. Die R1 (http://www.marktplaats.nl(...)arm-tot-dinsdag.html) voor ¤ 2500 zonder schijfremslot en acculader, maar met lekkende benzine... Doen of niet? :@
Dat is een 2000-2001 model, geen 2002. Wellicht overjarig model later op kenteken gezet, maar dat is geen 2002 model in ieder geval. Zijkuipen en achterlichten zijn behoorlijk anders vanaf 2002.

En verder wat eerder al gezegd is; geen origineel kuipwerk (in ieder geval qua kleur), beschadigingen die hier en daar zitten, importmotor (al kan ie nog steeds goed zijn natuurlijk) Ik zou verder kijken..

[ Bericht 3% gewijzigd door Tankiej op 04-08-2015 17:33:25 ]
pi_154900354
Ik zeg afgeragde circuitfiets
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 17:54:36 #22
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 18:35:58 #23
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_154901574
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 16:37 schreef sylvesterrr het volgende:
Wat zijn er veel mooiweerrijders die hun motor nauwelijks onderhouden. :') Verkoper van een andere r6 (5j in bezit):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
vandaar dus mijn post over motoren met hogere km-stand
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_154906751
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 18:35 schreef stinkie het volgende:

[..]

vandaar dus mijn post over motoren met hogere km-stand
:s)
pi_154909481
Zonet brief ontvangen van ABN-AMRO (waar de creditcardmaatschappij de schadeverzekering heeft ondergebracht). Het horloge dat ik bij het ongeluk ben verloren wordt volledig vergoed (eind juli 2014 gekocht voor omgerekend 507 euro). :)

Binnen 4 weken alles afgehandeld. Netjes. :s)
pi_154921009
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 15:14 schreef Sarasi het volgende:

[..]

*O*
Zonet een proefrit gehad. De verkoper is naar mijn werk gekomen. *O* Vergeleken met m'n Thundercat is die R6 wel een monster zeg. F*cking fel. _O- En dan die koppeling... Het aangrijpingspunt is hoog (als in: voor je het weet slaat de motor af :') ). Is dat normaal voor een R6?

Ik heb afgesproken dat ik morgen bij hem op bezoek ga zodat ik ook een proefrit met koude motor kan maken. Mocht dat prima zijn, dan rijden we naar de motorzaak om de nieuwe banden eronder te laten leggen.
pi_154921396
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 10:34 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Zonet een proefrit gehad. De verkoper is naar mijn werk gekomen. *O* Vergeleken met m'n Thundercat is die R6 wel een monster zeg. F*cking fel. _O- En dan die koppeling... Het aangrijpingspunt is hoog (als in: voor je het weet slaat de motor af :') ). Is dat normaal voor een R6?

Ik heb afgesproken dat ik morgen bij hem op bezoek ga zodat ik ook een proefrit met koude motor kan maken. Mocht dat prima zijn, dan rijden we naar de motorzaak om de nieuwe banden eronder te laten leggen.
Geen idee of dat normaal is. _O-

Maar zo te horen beviel het wel dus? :P Wat voor kleurstelling is 't? :D

Overigens ben ik bijna thuis. Direct d'n brommert maar weer van stal halen, even kijken waar ik heen ga. O+
Your opinion of me is none of my business.
pi_154921709
Ik ga naar m'n ouders. Weer met die verlichting kloten.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_154921776
quote:
14s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 10:50 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Geen idee of dat normaal is. _O-

Maar zo te horen beviel het wel dus? :P Wat voor kleurstelling is 't? :D

Overigens ben ik bijna thuis. Direct d'n brommert maar weer van stal halen, even kijken waar ik heen ga. O+
Jazeker, het beviel me wel. Lekker fel. :9 De eerste rotonde was wel even eng, de tweede (en laatste) was wat minder eng. Ik moet echt snel van die angst af denk ik. _O-



Op Facebook (waar ik een foto van mij op de motor heb geplaatst) en van collega's krijg ik te horen dat de motor wel wat te klein is voor mij (1,82m bij 95kg, binnen enkele maanden 10kg minder hoop ik :P). :+
  woensdag 5 augustus 2015 @ 11:07:33 #30
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_154921832
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 11:05 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Jazeker, het beviel me wel. Lekker fel. :9 De eerste rotonde was wel even eng, de tweede (en laatste) was wat minder eng. Ik moet echt snel van die angst af denk ik. _O-

[ afbeelding ]

Op Facebook (waar ik een foto van mij op de motor heb geplaatst) en van collega's krijg ik te horen dat de motor wel wat te klein is voor mij (1,82m bij 95kg, binnen enkele maanden 10kg minder hoop ik :P). :+
Leuk brommertje, maar wel effe afleren om foto's tegen de zon in te maken ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_154921867
quote:
14s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 11:07 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Leuk brommertje, maar wel effe afleren om foto's tegen de zon in te maken ;)
Niet mijn foto. :P
pi_154921895
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 11:05 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Jazeker, het beviel me wel. Lekker fel. :9 De eerste rotonde was wel even eng, de tweede (en laatste) was wat minder eng. Ik moet echt snel van die angst af denk ik. _O-

[ afbeelding ]

Op Facebook (waar ik een foto van mij op de motor heb geplaatst) en van collega's krijg ik te horen dat de motor wel wat te klein is voor mij (1,82m bij 95kg, binnen enkele maanden 10kg minder hoop ik :P). :+
Ja zo snel mogelijk weer doen, gewoon even elke keer een paar rondjes maken en niet direct er weer af. Scheelt een hoop als je dat direct in de kiem smoort.

En ik heb al opmerkingen gehoord als "klein opdondertje op zo'n motor", dus gewoon beoordelen of je er zelf prettig op zit en dan de rest een poepie uit je uitlaat laten ruiken. :P
Your opinion of me is none of my business.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 11:19:33 #33
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_154922062
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 11:09 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Niet mijn foto. :P
Voor deze keer dan ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_154922077
quote:
7s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 11:10 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ja zo snel mogelijk weer doen, gewoon even elke keer een paar rondjes maken en niet direct er weer af. Scheelt een hoop als je dat direct in de kiem smoort.

En ik heb al opmerkingen gehoord als "klein opdondertje op zo'n motor", dus gewoon beoordelen of je er zelf prettig op zit en dan de rest een poepie uit je uitlaat laten ruiken. :P
De zithouding was in het begin wel even wennen, maar dat kwam ook doordat ik voor het eerst met m'n pak op de motor zat. Met wat minder comfortabele kleding eronder. _O-
pi_154922135
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 11:19 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

De zithouding was in het begin wel even wennen, maar dat kwam ook doordat ik voor het eerst met m'n pak op de motor zat. Met wat minder comfortabele kleding eronder. _O-
Dan straks wel echt even kritisch die koude proefrit ingaan, wat langer rijden ook. Alle kutpunten verzinnen en dan bekijken of je 'm nog steeds wilt. Zo ja, gefeliciteerd, je bent verliefd. _O-

Wel mooie kleurtjes! :Y
Your opinion of me is none of my business.
pi_154922285
quote:
10s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 11:22 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Dan straks wel echt even kritisch die koude proefrit ingaan, wat langer rijden ook. Alle kutpunten verzinnen en dan bekijken of je 'm nog steeds wilt. Zo ja, gefeliciteerd, je bent verliefd. _O-

Wel mooie kleurtjes! :Y
Heb een halfuurtje proefgereden (onder werktijd :@ ), ik vond het echt lekker. Die acceleratie.. Wow! Het was ook fijn om vier weken na het ongeluk weer op de motor te kunnen stappen. :P

Ik ken mezelf, ben van de impulsaankopen. Om die reden heb ik aangegeven dat ik er een nachtje over wil slapen én nog een proefrit met koude motor wil maken.

Ik durf overigens niet eens meer te denken aan de R1. Als de R6 al een monster is, wat is de R1 dan? _O-
pi_154922334
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 11:28 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Heb een halfuurtje proefgereden (onder werktijd :@ ), ik vond het echt lekker. Die acceleratie.. Wow! Het was ook fijn om vier weken na het ongeluk weer op de motor te kunnen stappen. :P

Ik ken mezelf, ben van de impulsaankopen. Om die reden heb ik aangegeven dat ik er een nachtje over wil slapen én nog een proefrit met koude motor wil maken.

Ik durf overigens niet eens meer te denken aan de R1. Als de R6 al een monster is, wat is de R1 dan? _O-
Impulsaankopen zijn de leukste. :P Proefrit met koude motor lijkt me wel verstandig ja, sowieso ook even zoals je normaal ook zou rijden (dus met fatsoenlijke kleding onder je pak enzo). Maar goed mijn motor heb ik gekocht op basis van een proefrit achterop, dus echt advies kan ik je in dezen ook niet geven. :')

Hij is mooi, als je 'm morgen nog steeds tof vindt, zou ik kopen. En blij zijn. En veel rijden. :D
Your opinion of me is none of my business.
pi_154923091
R1 rijdt eigenlijk soepeler. Meer CC's en koppel. R6 moet je scheuren om vermogen te hebben.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 12:22:49 #39
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_154923681
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 11:28 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Heb een halfuurtje proefgereden (onder werktijd :@ ), ik vond het echt lekker. Die acceleratie.. Wow! Het was ook fijn om vier weken na het ongeluk weer op de motor te kunnen stappen. :P

Ik ken mezelf, ben van de impulsaankopen. Om die reden heb ik aangegeven dat ik er een nachtje over wil slapen én nog een proefrit met koude motor wil maken.

Ik durf overigens niet eens meer te denken aan de R1. Als de R6 al een monster is, wat is de R1 dan? _O-
Niks mis mee; begin maar lekker op een 'kleintje' :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_154929078
Godverdomme dit weekend nog ergens een lekke keerring opgelopen
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_154929676
Godverdomme met ingang van volgende week ga ik naar een ander rooster heb ik in ene 5 dagen weekend ipv 2.... moet ik een invulling gaan zoeken voor komend weekend
pi_154931165
quote:
9s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 15:50 schreef Amoeba het volgende:
Godverdomme dit weekend nog ergens een lekke keerring opgelopen
ik ook al :(
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_154932563
Die verlichting gefixt. BL je had, soort van, gelijk. Massa vd koplamp was gotsgloeiend te heet geworden en die stekker was wat gesmolten ofzo.

Nu nog nieuwe remblokken en die keerring een keer vervangen :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_154933827
Godverdomme, pas over twee weken tijd om er nieuwe bandjes onder te gooien :{
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_154934008
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 18:45 schreef BlackLining het volgende:
Godverdomme, pas over twee weken tijd om er nieuwe bandjes onder te gooien :{
Heb jij dan pas tijd, of de bandenboer? Het is maar een halfuurtje werk toch? :')
pi_154935225
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 18:51 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Heb jij dan pas tijd, of de bandenboer? Het is maar een halfuurtje werk toch? :')
Ja, maar mijn weekend valt steeds op zondag en maandag :')

De rest van de week hobbel ik in een ANWB vest rond dus wat dat betreft is dat vrij krom :+
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_154935320
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 19:28 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ja, maar mijn weekend valt steeds op zondag en maandag :')

De rest van de week hobbel ik in een ANWB vest rond dus wat dat betreft is dat vrij krom :+
Niemand die de motor even naar de bandenboer kan brengen? :+
pi_154937099
Dus gisteren met de motor naar werk omdat ik mijn auto verkocht heb. Starten ging moeizaam, maar kreeg m toch aan de gang. Kilometer verder; bwoaaaaaaap.... Benzine op :'). Fucking viaduct over moeten duwen voordat ik bij het tankstation was. Wil ik starten; accu dood :'). Sta je daar om half 8 met een dode accu :').
  woensdag 5 augustus 2015 @ 20:35:49 #49
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_154937152
Met dit weer een lege accu is wel knap. Misschien ook maar eens je laadspanning checken.
pi_154937430
De laatste keer dat ik gereden heb kan ik me niet herinneren. Denk ook niet dat hij met 10km veel oplaad. Vermoed eigenlijk een lekstroompje :{
pi_154937455
quote:
10s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 20:33 schreef Vinniiee het volgende:
Dus gisteren met de motor naar werk omdat ik mijn auto verkocht heb. Starten ging moeizaam, maar kreeg m toch aan de gang. Kilometer verder; bwoaaaaaaap.... Benzine op :'). Fucking viaduct over moeten duwen voordat ik bij het tankstation was. Wil ik starten; accu dood :'). Sta je daar om half 8 met een dode accu :').
aanduwen geen optie?
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
  woensdag 5 augustus 2015 @ 20:46:15 #52
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_154937482
quote:
7s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 20:44 schreef Vinniiee het volgende:
De laatste keer dat ik gereden heb kan ik me niet herinneren. Denk ook niet dat hij met 10km veel oplaad. Vermoed eigenlijk een lekstroompje :{
Acculader niet wat voor je? :D

Lekstroom is te meten met een multimeter.
pi_154937628
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 20:45 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

aanduwen geen optie?
1000cc v-twin aanduwen, succes.

Gelukkig ging de kwikfit een half uur later open en was dat naast het tankstation.
pi_154937665
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 20:46 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Acculader niet wat voor je? :D

Lekstroom is te meten met een multimeter.
Ja acculader heb ik wel, daar hangt die nu ook aan. Multimeter is zoek ;(.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 21:33:57 #55
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_154939249
Volgende week maandag hebben ze die in de aanbieding bij de Lidl.
pi_154939482
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 21:33 schreef Erasmo het volgende:
Volgende week maandag hebben ze die in de aanbieding bij de Lidl.
Bedankt voor de tip :D
pi_154941569
Zaterdag maar eens de Ducati dealert lastigvallen. Setje nieuwe keerringen en remblokken, rip geld
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_154941739
quote:
10s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 20:50 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

1000cc v-twin aanduwen, succes.

Gelukkig ging de kwikfit een half uur later open en was dat naast het tankstation.
ja wist ff niet meer uit me kop wat je reed, maar dat is wel ff duwen dan.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_154944651
quote:
10s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 20:33 schreef Vinniiee het volgende:
Dus gisteren met de motor naar werk omdat ik mijn auto verkocht heb. Starten ging moeizaam, maar kreeg m toch aan de gang. Kilometer verder; bwoaaaaaaap.... Benzine op :'). Fucking viaduct over moeten duwen voordat ik bij het tankstation was. Wil ik starten; accu dood :'). Sta je daar om half 8 met een dode accu :').
Lucky day for you. :') Wel fiks zuur.

Morgen mijn eerste ver-van-huis-rit maken. Ik heb de hele dag vrij en het wordt prachtig weer, dus dat wordt vast leuk. *O*
Your opinion of me is none of my business.
pi_154945465
quote:
10s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 23:49 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Lucky day for you. :') Wel fiks zuur.

Morgen mijn eerste ver-van-huis-rit maken. Ik heb de hele dag vrij en het wordt prachtig weer, dus dat wordt vast leuk. *O*
Ik ga ook ver van huis.

Helemaal naar :r Groningen :r
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_154951419
quote:
10s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 20:50 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

1000cc v-twin aanduwen, succes.

Gelukkig ging de kwikfit een half uur later open en was dat naast het tankstation.
heb je dat italiaanse stuk ongeluk verkocht gaat je japannert kapoet :D _O-
pi_154953394
Vanavond weer een proefrit op die R6. Daarna neem ik 'm wellicht mee naar huis. *)

Enig idee of ik het kenteken rond een uur of acht nog kan overschrijven? Omgeving Den Haag. _O- :')
pi_154953766
Als jij een postkantoor kan vinden die om die tijd nog open is misschien :P
pi_154954646
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 13:13 schreef Salatrel het volgende:
Als jij een postkantoor kan vinden die om die tijd nog open is misschien :P
Jumbo
van Bergenstraat 7
2583CS S-Gravenhage
Tot 22:00u

Paagman Den Haag
Frederik Hendriklaan 217
2582CB S-Gravenhage
Tot 21:00u.

Bij beide locaties staat er:
quote:
Dit is een PostNL Postkantoor. Post en pakketten die u op werkdagen vóór de lichtingstijd afgeeft worden binnen Nederland de volgende dag bezorgd.
Oeh. :9
  donderdag 6 augustus 2015 @ 13:53:02 #65
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_154954710
Ik zou toch wel even bellen, laatst stond ik ook bij een Jumbo waar je niet over kon schrijven :r
pi_154955683
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 12:56 schreef sylvesterrr het volgende:
Vanavond weer een proefrit op die R6. Daarna neem ik 'm wellicht mee naar huis. *)

Enig idee of ik het kenteken rond een uur of acht nog kan overschrijven? Omgeving Den Haag. _O- :')
Vergeet het verzekeren ook niet.
Where facts are few, experts are many.
pi_154955926
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 13:53 schreef Erasmo het volgende:
Ik zou toch wel even bellen, laatst stond ik ook bij een Jumbo waar je niet over kon schrijven :r
Ik heb expliciet gezocht op PostNL-punten waar je kenteken kan overschrijven.
pi_154955938
quote:
3s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 14:35 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Vergeet het verzekeren ook niet.
Goed punt. Gelukkig kan dat online. :)
pi_154956452
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 13:50 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Jumbo
van Bergenstraat 7
2583CS S-Gravenhage
Tot 22:00u

Paagman Den Haag
Frederik Hendriklaan 217
2582CB S-Gravenhage
Tot 21:00u.

Bij beide locaties staat er:

[..]

Oeh. :9
Zou het wel even checken.
Er staat me bij dat ik ooit bij een supermarkt was met PostNL punt, maar overschrijven niet kon omdat het PostNL punt al dicht was of overschrijven alleen tijdens kantooruren kon oid. Toch vrij lullig als je daar dan staat.
pi_154957131
Ik heb de motor ook op zondag in een jumbo overgeschreven, moet ergens in de buurt kunnen hoor.

Net even lekker rondgesnuffeld in Kalsbeek Zwolle. Fijne winkel blijft dat, al had ik een beetje een opdringerige/flirterige verkoper. Wel prettig om alles even te passen op m'n eigen motor, ik weet nu in ieder geval waar ik voor spaar. :)

Onderweg daar naartoe had ik op de snelweg wel wat problemen. De motor begon wat te schokken met 380 op de dagteller, dus ik naarstig op zoek naar het kraantje voor de reserve. Die kon ik blind natuurlijk niet vinden, dus even op de vluchtstrook vertoeft. Op reserve weer ingevoegd, maar binnen een minuut was het weer bokken en opeens viel al het vermogen weg, dus stond ik weer op de vluchtstrook. :') Even nagedacht (best moeilijk met 30 graden langs de snelweg in pak :{w ) en toen bedacht ik me dat het waarschijnlijk gewoon een vapor lock was. Tank even open en dicht gedaan en voorzichtig weer weggereden, ging weer prima. *O*

Met goed op mijn houding letten en de buff ook helemaal geen last van mijn nek gehad na daar uurtje snelweg! :) En het klokje voor op het stuur was binnen gisteravond, dus die heb ik even fluks gemonteerd vanochtend. :D



Al met al ben ik best trots op mezelf vandaag. 8-)
Your opinion of me is none of my business.
pi_154962138
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 22:32 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

ja wist ff niet meer uit me kop wat je reed, maar dat is wel ff duwen dan.
Ja. Terug naar huis maar even een ommetje gepakt :+
pi_154962172
quote:
11s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 11:36 schreef Salatrel het volgende:

[..]

heb je dat italiaanse stuk ongeluk verkocht gaat je japannert kapoet :D _O-
Ja :'). Er komt wel weer iets Italiaans terug :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_154962555
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 22:27 schreef Amoeba het volgende:
Zaterdag maar eens de Ducati dealert lastigvallen. Setje nieuwe keerringen en remblokken, rip geld
Banden, wiellagers, schokbreker, voorvorkolie en carterolie hier. Man man man :')

Toch bewonderenswaardig dat je tegenwoordig zonder ook maar je stoel te verlaten in een uurtje al 400 euro lichter kunt zijn.

Ik ga toch eens met de Bandit praten. Hij is inmiddels 18 dus ik vind het tijd worden dat dat parasitaire stuk metaal zelf maar eens werk gaat zoeken om te voldoen in eigen levensonderhoud. :{
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_154962891
quote:
4s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 19:19 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Banden, wiellagers, schokbreker, voorvorkolie en carterolie hier. Man man man :')

Toch bewonderenswaardig dat je tegenwoordig zonder ook maar je stoel te verlaten in een uurtje al 400 euro lichter kunt zijn.

Ik ga toch eens met de Bandit praten. Hij is inmiddels 18 dus ik vind het tijd worden dat dat parasitaire stuk metaal zelf maar eens werk gaat zoeken om te voldoen in eigen levensonderhoud. :{
Je werkte toch fulltime bij de ANWB, of begin je nu in september weer met studeren?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_154963921
Hoppa, ik ben de gelukkige eigenaar van een R6. 8-)
pi_154964666
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 20:11 schreef sylvesterrr het volgende:
Hoppa, ik ben de gelukkige eigenaar van een R6. 8-)
Gefeliciteerd!
Your opinion of me is none of my business.
pi_154967040
Vandaag voor het eerst met iemand achterop gereden. Topsnelheid bedraagt dan nog maar 140 km/u. :') Het is nog wel effe wennen hoor, jeumig.

Gelukkig was ze nog geen 1.60 en 50 kg. :')
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 20:11 schreef sylvesterrr het volgende:
Hoppa, ik ben de gelukkige eigenaar van een R6. 8-)
Awesome. :7
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_154967077
quote:
10s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:56 schreef Nero22 het volgende:
Vandaag voor het eerst met iemand achterop gereden. Topsnelheid bedraagt dan nog maar 140 km/u. :') Het is nog wel effe wennen hoor, jeumig.

Gelukkig was ze nog geen 1.60 en 50 kg. :')

[..]

Awesome. :7
Ik was dit weekend met iemand van 1.80, 55kg op stap. Mijn brommer wil dan ook niet meer zo. _O-
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_154967119
Remmen wil ook niet meer zo goed. :X :@
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_154967794
Wel even wennen hoor... :@ Een mini wheelie bij het eerste kruispunt na het postkantoor, met een motormuis aan de overkant. :P

Overduidelijk een stuk pittiger dan de Thundercat. Bij een inhaalmanoeuvre binnen de bebouwde kom zat ik voor ik het wist op 100km/u. :X

Ik vrees dat het cjib een loyale fan van me gaat worden. ;(
  donderdag 6 augustus 2015 @ 22:18:56 #82
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_154967834
Leg maar alvast wat geld opzij.

quote:
10s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:58 schreef Nero22 het volgende:
Remmen wil ook niet meer zo goed. :X :@
Wheelies des te beter :D
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 08:37:18 #83
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_154976033
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 22:17 schreef sylvesterrr het volgende:
Wel even wennen hoor... :@ Een mini wheelie bij het eerste kruispunt na het postkantoor, met een motormuis aan de overkant. :P

Overduidelijk een stuk pittiger dan de Thundercat. Bij een inhaalmanoeuvre binnen de bebouwde kom zat ik voor ik het wist op 100km/u. :X

Ik vrees dat het cjib een loyale fan van me gaat worden. ;(
gister onderweg naar sollicitatie de 210 aangetikt op een 60 weg.... dus ja het nodigt wel uit ;)
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_154976484
Gisteren 140 aangetikt. :+
It's funny
But not ha-ha funny.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 10:04:35 #85
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_154977445
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 08:37 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

gister onderweg naar sollicitatie de 210 aangetikt op een 60 weg.... dus ja het nodigt wel uit ;)
O oo... Dat belooft niet veel goeds. :+

Gisteravond in de Leidsche Rijn tunnel ook even gas gegeven: 190km/u. Dat vond ik even genoeg. Binnenkort maar even de Autobahn opzoeken om te testen. ;)
pi_154977461
Vandaag trouwens op de R6 naar het werk. Na een maandje treinen is dit echt een verademing. _O_

Trajectcontrole is wel vervelend. :P
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 10:13:49 #88
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_154977514
Ook hard rijden gaat vervelen. Ik rijd inde auto meestal snel,er dan op de motor :@
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_154977843
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 10:13 schreef stinkie het volgende:
Ook hard rijden gaat vervelen. Ik rijd inde auto meestal snel,er dan op de motor :@
Continu hard rijden vind ik ook vervelend. Zo nu en dan even het gas opentrekken vind ik wel leuk.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 10:52:40 #90
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_154978243
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 10:13 schreef stinkie het volgende:
Ook hard rijden gaat vervelen. Ik rijd inde auto meestal snel,er dan op de motor :@
Vooral in de bochten is het leuk, rechte stukken is het niet heel bijzonder, hoewel af en toe even op de max zonder voorwiel lift off ook wel ff lekker gevoel is. Zit nu zelf in dubio, sollicitatie gehad voor een job waar ik snelweg voor moet rijden, dus wil wel gaan kijken naar iets wat lekker vlot rijdt, maar wat het ook met regen etc een beetje volhoud. Dus wel wat nieuwers.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_154978303
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 22:17 schreef sylvesterrr het volgende:
Wel even wennen hoor... :@ Een mini wheelie bij het eerste kruispunt na het postkantoor, met een motormuis aan de overkant. :P

Overduidelijk een stuk pittiger dan de Thundercat. Bij een inhaalmanoeuvre binnen de bebouwde kom zat ik voor ik het wist op 100km/u. :X

Ik vrees dat het cjib een loyale fan van me gaat worden. ;(
:D
Gefeliciteerd! Mooi ding :) stiekem gaat zo'n 600cc Supersport ook eigenlijk onzinnig hard. Maar ja, het is zo leuk om af en toe het gas eens echt open te draaien natuurlijk... En ik weet niet waar je woont/rijdt, maar op de 60/80 kmh waar ik doorgaans rij kom ik niet of nauwelijks flitsers tegen, dus tot op heden nog zonder boetes weten te overleven (7 jaar).
pi_154978367
21L getankt na 448km _O- zat er dus nog steeds 2L in de tank :')
pi_154978410
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 10:52 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

Vooral in de bochten is het leuk, rechte stukken is het niet heel bijzonder, hoewel af en toe even op de max zonder voorwiel lift off ook wel ff lekker gevoel is. Zit nu zelf in dubio, sollicitatie gehad voor een job waar ik snelweg voor moet rijden, dus wil wel gaan kijken naar iets wat lekker vlot rijdt, maar wat het ook met regen etc een beetje volhoud. Dus wel wat nieuwers.
R1200GSA
pi_154978436
Ducati Multistrada 1200 S D|Air
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_154978473
MV Agusta Turismo Veloce
pi_154978490


:9
pi_154978504
richtingaanwijzers geïntegreerd in de handkappen _O_
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 11:07:10 #98
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_154978599
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 10:59 schreef Salatrel het volgende:

[..]

R1200GSA
incl. een kale kop en Jezus slippers. Hoef niet veel km's te maken, maar gewoon de snelweg omdat het veruit het snelst is. Ik woon er vlak aan en bedrijf ook bij een afrit.

Eerst maar afwachten of ik de job krijg ;)
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_154978640
in woon aan is dat net zoiets als de brug is los?
pi_154978751
Ik moet volgend jaar ook weer veel snelwegkilometers maken. Zit te kijken naar een GSX-F (handig want dat motorblok ken ik uit mijn hoofd) of een Dullville ofzo.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 11:23:28 #101
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_154979006
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 11:08 schreef Salatrel het volgende:
in woon aan is dat net zoiets als de brug is los?
NL is niet mijn sterkste kant, maar je woont toch ook aan het water? of gelegen aan de rand van de stad.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 15:01:47 #102
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_154985227
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 11:13 schreef BlackLining het volgende:
Ik moet volgend jaar ook weer veel snelwegkilometers maken. Zit te kijken naar een GSX-F (handig want dat motorblok ken ik uit mijn hoofd) of een Dullville ofzo.
BMW K100
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 15:20:21 #103
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_154985810
Kan zowel een DV als een RT aanraden, beide ultieme snelwegmotors.
pi_154987050
HUH :W Erasmo

Laat die handjes wapperen!
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 16:05:02 #105
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_154987184
Ja dat is wel vet ja _O_
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_154991674
Zo, alle onderdelen voor de grote beurt zijn onderweg. Woensdag de Bandit maar eens uit elkaar trekken voor het nodige onderhoud _O_

En dan eindelijk ook eens die dikke scheur in het kontje wegwerken. Daar rij ik inmiddels ook al weer een jaar mee rond :')

[ Bericht 33% gewijzigd door BlackLining op 07-08-2015 19:23:02 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_154996283
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 19:14 schreef BlackLining het volgende:
Zo, alle onderdelen voor de grote beurt zijn onderweg. Woensdag de Bandit maar eens uit elkaar trekken voor het nodige onderhoud _O_

En dan eindelijk ook eens die dikke scheur in het kontje wegwerken. Daar rij ik inmiddels ook al weer een jaar mee rond :')
ik ben vrij woensdag dus als ik ff een moertje los moet draaien hoor ik het wel hè :') :D
pi_154996293
Hihaho dijenkletsert
pi_154997026
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 21:41 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ik ben vrij woensdag dus als ik ff een moertje los moet draaien hoor ik het wel hè :') :D
Er moeten voornamelijk weer moertjes vast gezet worden :+

Al moet jij daar ondertussen ook wel vrij handig in zijn geworden natuurlijk met die Ten
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_154997089
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 21:57 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Er moeten voornamelijk weer moertjes vast gezet worden :+

Al moet jij daar ondertussen ook wel vrij handig in zijn geworden natuurlijk met die Ten
psies!
pi_154998055
Zo, nieuwe bandjes onder de R6 (de Continental Race attack street die ik meekreeg). Wat een wereld van verschil qua stuurgedrag. De voorband was nogal op, de achterband was nog meer dan prima. Toch heb ik voor en achter vervangen, wilde geen twee verschillende type banden eronder hebben.

Hoop dat deze banden het een kilometer of 7-8 duizend volhouden. Dat is toch weer 2-3 maandjes rijden. :P
pi_155004319
Continental O+

Ik heb ook weer twee RoadAttack 2 Evo bandjes liggen. Heerlijk. Maar verwacht niet teveel qua levensduur, de mijne zijn met 7000km echt compleet kaal en de RaceAttack schijnt nog sneller te gaan :+ Vorige keer wilde de bandenboer me die ook aansmeren. Ja, die hebben een nog zachtere compound en rijden nog lekkerder! Die zag er wel handel in dat ik elke paar maanden daar op de stoep zou staan :')

Ik vind het aan die Attack serie vooral erg prettig dat ze er geen of weinig moeite mee lijken te hebben om in de bocht te remmen indien nodig. Als ik dat bij de vorige BT45's probeerde vloog ik met fiets en al naar boven :')

Woensdag gooi ik ze erop. Heb eens een 120/70 voorbandje genomen in plaats van 110/70. Ben benieuwd.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_155007618
Het is dat ik die bandjes erbij kreeg, anders had ik er Michelin PR4 bandjes onder gelegd denk ik. :P

Wat is de Schuberth C3 helm krasgevoelig zeg. Ik heb een paar witte krasjes op de matzwarte helm. -O-
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 09:10:27 #114
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_155008142
quote:
12s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 16:01 schreef Gieliovd het volgende:
HUH :W Erasmo

[ link | afbeelding ]
Welkom :W
pi_155008386
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 01:01 schreef BlackLining het volgende:
Continental O+

Ik heb ook weer twee RoadAttack 2 Evo bandjes liggen. Heerlijk. Maar verwacht niet teveel qua levensduur, de mijne zijn met 7000km echt compleet kaal en de RaceAttack schijnt nog sneller te gaan :+ Vorige keer wilde de bandenboer me die ook aansmeren. Ja, die hebben een nog zachtere compound en rijden nog lekkerder! Die zag er wel handel in dat ik elke paar maanden daar op de stoep zou staan :')

Ik vind het aan die Attack serie vooral erg prettig dat ze er geen of weinig moeite mee lijken te hebben om in de bocht te remmen indien nodig. Als ik dat bij de vorige BT45's probeerde vloog ik met fiets en al naar boven :')

Woensdag gooi ik ze erop. Heb eens een 120/70 voorbandje genomen in plaats van 110/70. Ben benieuwd.
de trailattack gaat gelukkig wat langer mee :P plakken goed aan de weg en ook in koud en natte omstandigheden doen ze goed hun werk. inmiddels 8k gereden maar de trip naar Kroatie gaan ze nog makkelijk aankunnen
pi_155010469
jaja lieve kijkbuiskindertjes de wonderen zijn de wereld nog niet uit. ik heb net mijn motor gewassen. dat was ook meteen de laatste motoractiviteit voor dit weekend :P
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 12:33:09 #117
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_155010650
Iemand hier ervaring met het aansprakelijk stellen van een gemeente wegens vervuild wegdek?
#26 || Luciano da Silva
pi_155010671
quote:
15s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 12:33 schreef joppie_saus het volgende:
Iemand hier ervaring met het aansprakelijk stellen van een gemeente wegens vervuild wegdek?
Wat is er precies aan de hand dan?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_155010680
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 07:53 schreef sylvesterrr het volgende:
Het is dat ik die bandjes erbij kreeg, anders had ik er Michelin PR4 bandjes onder gelegd denk ik. :P

Wat is de Schuberth C3 helm krasgevoelig zeg. Ik heb een paar witte krasjes op de matzwarte helm. -O-
Je zit wel echt een orde van grootte hoger hoor met rijeigenschappen van de Contis :Y
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_155010753
http://wetenschap.infonu.(...)s-aansprakelijk.html

Het kan wel. Verderop in het artikel staat een voorbeeld, maar het lijkt me dat dit vooraf bij de gemeente aangegeven had moeten zijn.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 12:43:22 #121
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_155010841
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 12:34 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Wat is er precies aan de hand dan?
Nah, ik laat jou ook wel even lachen dan.

Zonder teveel in detail te gaan, want je weet maar nooit wie er mee leest:

Modder op de weg, snelheid terug gebracht tot hooguit 35km/h, toch in de modder gekomen en buikschuiver gemaakt. Motor staat nu bij de dealer, waarschijnlijk is de voorvork ongeschonden maar de waslijst onderdelen wat vervangen moet worden wordt steeds groter.
#26 || Luciano da Silva
pi_155010901
Toch wel idioot zuur hoor. Ik ken wel iemand die de gemeente gewoon een vragenformulier heeft gestuurd nadat houdt vmax-10 een drempel nam en daar fikse schade aan overhield. Die drempel was veel te hoog. Ze hebben niks aan de drempel gedaan, maar wel zonder problemen zijn schade vergoed. Nou is dat natuurlijk doelbewuste indeling van de weg en niet een vuile weg, maar in principe kun je de gemeente dus wel als partij zien.
Your opinion of me is none of my business.
pi_155010938
Hangt een beetje af van hoe lang het al vuil is denk ik.
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 12:49:42 #124
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_155010968
Ben er vanochtend geweest, toen was de weg schoongeveegd. Maar ook alleen het stuk waar ik langs gekomen ben tot waar het mis ging. Heb het idee dat de betreffende boer het in de gaten gehad heeft en dus letterlijk zijn straatje schoongeveegd heeft.
#26 || Luciano da Silva
pi_155010979
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 12:43 schreef joppie_saus het volgende:

[..]

Nah, ik laat jou ook wel even lachen dan.

Zonder teveel in detail te gaan, want je weet maar nooit wie er mee leest:

Modder op de weg, snelheid terug gebracht tot hooguit 35km/h, toch in de modder gekomen en buikschuiver gemaakt. Motor staat nu bij de dealer, waarschijnlijk is de voorvork ongeschonden maar de waslijst onderdelen wat vervangen moet worden wordt steeds groter.
Waarom moet ik daarom lachen? Lijkt me een moeilijk verhaal, hoe lang lag die modder er al, zijn er meer schadegevallen, kon je eromheen rijden? (Foto's gemaakt?)

Ik studeer geen civiel recht verder, maar je kunt eens naar het juridisch loket gaan maandag. Of je rechtsbijstandverzekering eens bellen als je die hebt.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_155010983
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 12:49 schreef joppie_saus het volgende:
Ben er vanochtend geweest, toen was de weg schoongeveegd. Maar ook alleen het stuk waar ik langs gekomen ben tot waar het mis ging. Heb het idee dat de betreffende boer het in de gaten gehad heeft en dus letterlijk zijn straatje schoongeveegd heeft.
Moet je dan niet de boer aansprakelijk stellen?

Heb je nog foto's?
pi_155011005
quote:
5s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 12:50 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Moet je dan niet de boer aansprakelijk stellen?

Heb je nog foto's?
Openbare weg is niet echt de boer z'n probleem he.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_155011101
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 12:49 schreef joppie_saus het volgende:
Ben er vanochtend geweest, toen was de weg schoongeveegd. Maar ook alleen het stuk waar ik langs gekomen ben tot waar het mis ging. Heb het idee dat de betreffende boer het in de gaten gehad heeft en dus letterlijk zijn straatje schoongeveegd heeft.
Punt is wel dat het gewoon zichtbaar was en dat je natuurlijk ook een deel eigen vaardigheid hebt. Je hoefde niet over de modder te rijden en zelfs als je dat wel deed hoefde je niet per se onderuit te gaan. Ik denk persoonlijk niet dat je een kans maakt hierin en ook niet dat het de moeite waard is.
Your opinion of me is none of my business.
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 12:55:54 #129
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_155011109
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 12:50 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Waarom moet ik daarom lachen? Lijkt me een moeilijk verhaal, hoe lang lag die modder er al, zijn er meer schadegevallen, kon je eromheen rijden? (Foto's gemaakt?)

Ik studeer geen civiel recht verder, maar je kunt eens naar het juridisch loket gaan maandag. Of je rechtsbijstandverzekering eens bellen als je die hebt.
Ik heb wel rechten gestudeerd, dat spreekt weer in mijn voordeel. Ik weet ook dat het kan, alleen ik heb geen zin in een juridische molen van twee jaar. Daar heb ik al eens eerder in gezeten en daar wordt je absoluut niet vrolijk van.
#26 || Luciano da Silva
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 12:57:14 #130
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_155011136
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 12:55 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Punt is wel dat het gewoon zichtbaar was en dat je natuurlijk ook een deel eigen vaardigheid hebt. Je hoefde niet over de modder te rijden en zelfs als je dat wel deed hoefde je niet per se onderuit te gaan. Ik denk persoonlijk niet dat je een kans maakt hierin en ook niet dat het de moeite waard is.
Dat is hoe je er tegen aan kijkt. Juridisch gezien is het verhaal 180 graden gedraaid en is er sprake van een onrechtmatige daad. Voor mensen die geen juridische achtergrond hebben is het soms: ja maar het is toch logisch dat.... Ja, logisch wel. Juridisch gezien kan het vaak totaal anders zijn.
#26 || Luciano da Silva
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 12:57:52 #131
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_155011146
quote:
5s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 12:50 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Moet je dan niet de boer aansprakelijk stellen?

Heb je nog foto's?
Officieel wel. Maar als niet te achterhalen is welke boer het 'gedaan' heeft, dan blijft gemeente eindverantwoordelijk.

Ja, ik heb foto's. Ook van het feit dat er geen borden stonden die waarschuwden.
#26 || Luciano da Silva
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 12:59:17 #132
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_155011176
Dit is wat er in de wet staat, simpel uitgelegd door een letselschadeadvocaat:

quote:
Spiegelglad wegdek door modderige wegen
Elk jaar gebeuren er diverse verkeersongevallen, waarvan sommige met ernstige afloop, vanwege modderige wegen. In de oogsttijd, en dan met name in de natte herfstmaanden, zorgen modder en klei die bij de oogst van landbouwvoertuigen afkomen ervoor, dat het wegdek spiegelglad kan worden. Volgens de wet mogen verkeersdeelnemers zich niet zodanig gedragen, dat dit een verkeersongeval tot gevolg heeft. Strikt genomen mag de weg dus niet worden bevuild. Maar in de praktijk is dit niet altijd te voorkomen. De oogst moet van het land en dat kan niet altijd bij droog weer.

Waarschuwen voor slipgevaar
Wel mag van de vervuiler worden verlangd dat hij/zij er alles aan doet om de risico’s zo klein mogelijk te houden. Dit betekent dat vooraf de wegbeheerder moet worden geïnformeerd, dat overige weggebruikers worden gewaarschuwd voor mogelijk slipgevaar en dat de weg zo snel mogelijk moet worden schoongemaakt. Wanneer het oogsten meerder dagen in beslag neemt, zal elke avond de weg moeten worden schoongemaakt. Verschillende provincies hebben hiertoe zogenaamde modderprotocollen opgesteld.

Vervuiler van de weg aansprakelijk
De vervuiler van de weg is in eerste instantie aansprakelijk voor de gevolgen van een eventueel ongeval door de aanwezige modder. Zeker wanneer de vervuiler nagelaten heeft bovengenoemde maatregelen in acht te nemen, moet hij de (letsel)schade vergoeden. Wanneer er wel voldoende waarschuwings- en veiligheidsmaatregelen zijn genomen, ligt er ook een stuk verantwoordelijkheid bij de weggebruiker zelf. Toch kan er sprake zijn van een grijs gebied. Was de weg wel voldoende schoongemaakt? Werd er vroeg en duidelijk genoeg gewaarschuwd?
Conclusie: je mag de weg niet vervuilen. Is dat niet te voorkomen? Dan moet je weggebruikers waarschuwen en de weg schoonhouden. Doe je dat niet? Dan ben je aansprakelijk.

In mijn geval was de weg vuil en stonden er geen borden. Dus ik ga een claim indienen bij de verantwoordelijke, wegens een onrechtmatige daad art 6:162BW. Gelukkig heb ik nog wat 'vriendjes' van tijdens mij opleiding die mij eventueel willen helpen.
#26 || Luciano da Silva
pi_155011214
Succes. Niettemin blijft het kut. Wat is de geschatte schade zo ongeveer? Gaat een hoop tijd inzitten, juridisch getouwtrek.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_155011254
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 12:57 schreef joppie_saus het volgende:

[..]

Dat is hoe je er tegen aan kijkt. Juridisch gezien is het verhaal 180 graden gedraaid en is er sprake van een onrechtmatige daad. Voor mensen die geen juridische achtergrond hebben is het soms: ja maar het is toch logisch dat.... Ja, logisch wel. Juridisch gezien kan het vaak totaal anders zijn.
Dat zal vast, maar ik ben toch van mening dat je eerst zelf die overweging zou moeten maken en pas daarna juridisch zou moeten gaan kijken. Persoonlijk zou ik in jouw situatie echt balen als een stekker, maar het zou niet echt in me opkomen de gemeente/boer whatever aansprakelijk te stellen. Je kon zien wat de staat van de weg was en je bent toch op je bek gegaan. Lullig, maar shit happens. Maar ik weet natuurlijk niet in hoeverre jij je snelheid aangepast hebt, of dat je wel of niet hebt geremd terwijl je over de modder reed. Die dingen zouden voor mij wel meespelen, in hoeverre ik zelf misschien iets anders had kunnen doen om het te voorkomen.
Your opinion of me is none of my business.
pi_155011300
De modder zal wel van een traktor komen. Spoor volgen en boer aansprakelijk stellen.

Leuk en aardig dat je de wegbeheerder aansprakelijk wil stellen maar dan zul je hard moeten maken dat de modder er al langere tijd ligt, iemand uberhaupt de moeite heeft genomen te melden dat het er ligt EN dat de wegbeheerder vervolgens niet binnen redelijke termijn actie heeft ondernomen.

Meestal ga je stuk op punt 2 want het gebeurt maar zelden dat men melding maakt van rommel op de weg.
pi_155011359
Tevens ga ik er niet verder op in want mijn nekharen gaan overeind staan bij mensen die hun verhaal beginnen met ik heb rechten gestudeerd
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 13:09:04 #137
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_155011381
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 13:02 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Dat zal vast, maar ik ben toch van mening dat je eerst zelf die overweging zou moeten maken en pas daarna juridisch zou moeten gaan kijken.
En dat is het verschil tussen relationeel gezien en juridisch gezien.

Natuurlijk baal ik, maar ik weet 100% zeker dat ik niet op mijn bek gegaan was als die modder er niet lag.

quote:
14s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 13:01 schreef Amoeba het volgende:
Succes. Niettemin blijft het kut. Wat is de geschatte schade zo ongeveer? Gaat een hoop tijd inzitten, juridisch getouwtrek.
Moet nog precieze afspraak maken met de dealer. Maar álles herstellen, dus ook lakschade: 1200 euro bij elkaar.

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 13:05 schreef Salatrel het volgende:
De modder zal wel van een traktor komen. Spoor volgen en boer aansprakelijk stellen.

Leuk en aardig dat je de wegbeheerder aansprakelijk wil stellen maar dan zul je hard moeten maken dat de modder er al langere tijd ligt, iemand uberhaupt de moeite heeft genomen te melden dat het er ligt EN dat de wegbeheerder vervolgens niet binnen redelijke termijn actie heeft ondernomen.

Meestal ga je stuk op punt 2 want het gebeurt maar zelden dat men melding maakt van rommel op de weg.
Dan nog is het ook vereist dat er borden staan, en die stonden er niet.
#26 || Luciano da Silva
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 13:10:21 #138
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_155011403
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 13:07 schreef Salatrel het volgende:
Tevens ga ik er niet verder op in want mijn nekharen gaan overeind staan bij mensen die hun verhaal beginnen met ik heb rechten gestudeerd
Oh, dat doet voor dit verhaal niet ter zake verder. Amoeba gaf aan geen civiel recht gestudeerd te hebben, waarop ik aangaf dat ik dat wel gedaan heb en er dus min of meer wat meer verstand van zou moeten hebben. Het is geen 'betweterige' toevoeging verder.
#26 || Luciano da Silva
pi_155011429
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 13:02 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Dat zal vast, maar ik ben toch van mening dat je eerst zelf die overweging zou moeten maken en pas daarna juridisch zou moeten gaan kijken. Persoonlijk zou ik in jouw situatie echt balen als een stekker, maar het zou niet echt in me opkomen de gemeente/boer whatever aansprakelijk te stellen. Je kon zien wat de staat van de weg was en je bent toch op je bek gegaan. Lullig, maar shit happens. Maar ik weet natuurlijk niet in hoeverre jij je snelheid aangepast hebt, of dat je wel of niet hebt geremd terwijl je over de modder reed. Die dingen zouden voor mij wel meespelen, in hoeverre ik zelf misschien iets anders had kunnen doen om het te voorkomen.
Heel nobel van je, maar als ik de kennis had om die 1200 op iemand te verhalen zou ik dat echt wel doen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 13:09 schreef joppie_saus het volgende:

[..]

En dat is het verschil tussen relationeel gezien en juridisch gezien.

Natuurlijk baal ik, maar ik weet 100% zeker dat ik niet op mijn bek gegaan was als die modder er niet lag.

[..]

Moet nog precieze afspraak maken met de dealer. Maar álles herstellen, dus ook lakschade: 1200 euro bij elkaar.

[..]

Dan nog is het ook vereist dat er borden staan, en die stonden er niet.
Het ligt er nog steeds aan hoe lang die modder er ligt. Kun je hardmaken dat die troep er al weken ligt heb je een punt, ligt dat er net één dag dan lijkt het me onredelijk de gemeente te verwijten dat het niet is opgeruimd / borden geplaatst.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_155011460
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 13:09 schreef joppie_saus het volgende:

[..]

En dat is het verschil tussen relationeel gezien en juridisch gezien.

Natuurlijk baal ik, maar ik weet 100% zeker dat ik niet op mijn bek gegaan was als die modder er niet lag.
En wat nou als je langzamer had gereden? Anders/niet had geremd? Een andere positie op de weg had gekozen? De bocht anders had ingestuurd? Je banden eerder had vervangen? Niet dat al die dingen van jou op toepassing zijn, maar even de hele extreme andere kant genomen; gewoon de weg gebruiken alsof er geen modder ligt en daarna de wegbeheerder/watdanook aansprakelijk stellen, vind ik moreel niet kunnen. Dan kan het juridisch nog zo juist zijn.
Your opinion of me is none of my business.
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 13:15:06 #141
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_155011494
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 12:51 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Openbare weg is niet echt de boer z'n probleem he.
Boeren zijn verplicht dat schoon te maken volgens mij :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_155011525
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 13:15 schreef daNpy het volgende:

[..]

Boeren zijn verplicht dat schoon te maken volgens mij :)
Toon eerst maar eens aan welke boer het vervuild heeft dan.

En Sarasi, het doet er allemaal niet toe wat je zegt. Er zijn twee dingen van belang, wat is er gebeurd en is dat voldoende om de gemeente aansprakelijk te stellen. Niet allerlei morele kwesties en ethiek en blabla. Er staat overigens duidelijk dat hij heeft afgeremd tot 35 km/u.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_155011586
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 13:16 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Toon eerst maar eens aan welke boer het vervuild heeft dan.

En Sarasi, het doet er allemaal niet toe wat je zegt. Er zijn twee dingen van belang, wat is er gebeurd en is dat voldoende om de gemeente aansprakelijk te stellen. Niet allerlei morele kwesties en ethiek en blabla. Er staat overigens duidelijk dat hij heeft afgeremd tot 35 km/u.
35km/h zegt geen drol natuurlijk zonder te weten hoe die weg eruit ziet. :') En ik zeg er duidelijk bij dat dat mijn mening is. Ik vind dat namelijk wel van belang.
Your opinion of me is none of my business.
pi_155011635
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 13:19 schreef Sarasi het volgende:

[..]

35km/h zegt geen drol natuurlijk zonder te weten hoe die weg eruit ziet. :') En ik zeg er duidelijk bij dat dat mijn mening is. Ik vind dat namelijk wel van belang.
Deze post. :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_155011680
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 12:59 schreef joppie_saus het volgende:
Dit is wat er in de wet staat, simpel uitgelegd door een letselschadeadvocaat:

[..]

Conclusie: je mag de weg niet vervuilen. Is dat niet te voorkomen? Dan moet je weggebruikers waarschuwen en de weg schoonhouden. Doe je dat niet? Dan ben je aansprakelijk.

In mijn geval was de weg vuil en stonden er geen borden. Dus ik ga een claim indienen bij de verantwoordelijke, wegens een onrechtmatige daad art 6:162BW. Gelukkig heb ik nog wat 'vriendjes' van tijdens mij opleiding die mij eventueel willen helpen.
de verantwoordelijke is in dit geval dus diegene die de modder heeft neergelegd en niet de gemeente. de boer is in dit verhaal diegene die de vervuiling van de weg en is dus diegene die ervoor moet zorgen dat, eventueel via de gemeente, de borden worden geplaatst en het wegdek schoongemaakt wordt. indien de boer heeft nagelaten de gemeente te informeren (wat ik niet ondenkbaar acht) is de gemeente dus ook niet aansprakelijk voor het niet geplaatst zijn van de borden.

allemaal leuk en aardig om met wetsartikeltjes te gaan smijten om je eigen falen proberen goed te praten maar het is vrij eenvoudig om gaten in je verhaal te prikken.
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 13:47:07 #146
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_155012141
Je kan ook niet verwachten dat elke boer een veegwagen achter zich aan heeft, dus stel dat ie net van het land afkomt en naar huis rijdt terwijl ie wat modder achterlaat, kan het best zijn dat ie een uurtje later zelf even netjes de boel aanveegt.
En je mag er vanuit gaan dat mensen zelf ook wel even inschatten wat te doen als er echt een bende ligt gedurende dat uurtje.
En 35 klinkt prima, maar als het echt zo´n bende was had je misschien dus beter stapvoets kunnen gaan rijden, maar dit is dus wat ik vind en zal wel weer niet kloppen ;)
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 14:18:38 #147
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_155012909
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 13:15 schreef daNpy het volgende:

[..]

Boeren zijn verplicht dat schoon te maken volgens mij :)
Fixed.

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 13:25 schreef Salatrel het volgende:

[..]

indien de boer heeft nagelaten de gemeente te informeren (wat ik niet ondenkbaar acht) is de gemeente dus ook niet aansprakelijk voor het niet geplaatst zijn van de borden.

Dat vind je? Of dat kun je hard maken?

quote:
allemaal leuk en aardig om met wetsartikeltjes te gaan smijten om je eigen falen proberen goed te praten maar het is vrij eenvoudig om gaten in je verhaal te prikken.
Uhu, smijten ja. Weet je, dit is precies het jammere van FOK. Maakt niet uit welk subforum. Er komt vrijwel nimmer een antwoord op de vraagstelling, maar er wordt immer overgegaan tot het bashen van de vraagsteller/TS omdat het volgens het reagerende volk altijd maar te wijten is aan de vraagsteller/TS dat het fout gegaan is. En dan heb ik het over de inhoud van je post, niet over jou persoonlijk.

Ik ga me ook niet verdedigen over mijn handelen, mijn doen en (na)laten. De vraag is of iemand ervaring heeft met een aansprakelijk stellen van een gemeente naar aanleiding van een vervuild wegdek. Het merendeel wat ik hier nu lees is een persoonlijk relaas wat men vindt, en men redelijk acht. Dat doet niet terzake, omdat het juridische gedeelte over de verantwoordelijkheid daar duidelijk genoeg in is.

Het begrip 'eindverantwoordelijke' is een leidende draad, maar goed daar ga ik maar niet verder over uitweiden want het is mijn eigen schuld dat ik gedonderd ben en ik moet niet janken als ik de reacties hier zo lees :')
#26 || Luciano da Silva
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 14:19:31 #148
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_155012928
De ethische ellende speelt binnen de Nederlandse wet dus wel een rol aangezien hier word uitgegaan van se intentie van de wet.


Daarnaast heeft de boer inmiddels het stuk schoongeveegd. Wat jij nu moet aantonen is dat hij ten eerste verantwoordelijk is voor de modder en dat hij het niet binnen een gebruikelijke en normale termijn heeft weggehaald.

En dan komt er nog een boel extra nuance bij kijken die onze rechtenstudent zelf kan bedenken. Oftewel, als ik een kans zou zien om de schade te verhalen zou ik het ook doen ja. Alleen ik geef je in dit geval weinig kans op een schadevergoeding.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 14:22:31 #149
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_155012999
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 14:18 schreef joppie_saus het volgende:

[..]

Fixed.

[..]

Dat vind je? Of dat kun je hard maken?

[..]

Uhu, smijten ja. Weet je, dit is precies het jammere van FOK. Maakt niet uit welk subforum. Er komt vrijwel nimmer een antwoord op de vraagstelling, maar er wordt immer overgegaan tot het bashen van de vraagsteller/TS omdat het volgens het reagerende volk altijd maar te wijten is aan de vraagsteller/TS dat het fout gegaan is. En dan heb ik het over de inhoud van je post, niet over jou persoonlijk.

Ik ga me ook niet verdedigen over mijn handelen, mijn doen en (na)laten. De vraag is of iemand ervaring heeft met een aansprakelijk stellen van een gemeente naar aanleiding van een vervuild wegdek. Het merendeel wat ik hier nu lees is een persoonlijk relaas wat men vindt, en men redelijk acht. Dat doet niet terzake, omdat het juridische gedeelte over de verantwoordelijkheid daar duidelijk genoeg in is.

Het begrip 'eindverantwoordelijke' is een leidende draad, maar goed daar ga ik maar niet verder over uitweiden want het is mijn eigen schuld dat ik gedonderd ben en ik moet niet janken als ik de reacties hier zo lees :')
ik denk dat jij zelf heel goed de eindverantwoordelijke kan zijn hierin. Weg tussen de weilanden, dus je kunt verwachten dat er traktoren rijden die wat verliezen. De gemeente wijst gewoon op de gebruikelijke omstandigheden etc etc en die boer hoeft alleen maar te zeggen dat ie de troep binnen een gebruikelijke termijn heeft weggehaald. Het is erg jammer, maar ik denk dat het niet gaat lukken.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 14:22:46 #150
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_155013003
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 14:19 schreef stinkie het volgende:
Oftewel, als ik een kans zou zien om de schade te verhalen zou ik het ook doen ja. Alleen ik geef je in dit geval weinig kans op een schadevergoeding.
Tja, wellicht is de kans klein. Ik ga het toch proberen. Ik heb al een keer eerder een op voorhand bijna onmogelijke zaak gewonnen met een dwangsom daar boven op, dus je weet maar nooit.
#26 || Luciano da Silva
pi_155013013
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 14:18 schreef joppie_saus het volgende:

[..]

Dat vind je? Of dat kun je hard maken?


hoe was jij van plan hard te maken dat de boer de gemeente wel heeft geïnformeerd?
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 14:25:21 #152
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_155013057
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 14:23 schreef Salatrel het volgende:

[..]

hoe was jij van plan hard te maken dat de boer de gemeente wel heeft geïnformeerd?
Het gaat mij om het stuk dat je zegt dat de gemeente niet verantwoordelijk is als de boer niemand informeert.
#26 || Luciano da Silva
pi_155013180
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 14:25 schreef joppie_saus het volgende:

[..]

Het gaat mij om het stuk dat je zegt dat de gemeente niet verantwoordelijk is als de boer niemand informeert.
je kunt van de gemeente niet verwachten dat ze weg schoonmaken als ze niet weten dat die vies is.
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 14:40:45 #154
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_155013357
Als het al eeuwen gebruikelijk is dat boeren daar wegen vervuilen die ze na een x periode schoonmaken dan is er voor de gemeente en de boer inderdaad geen probleem.

Daarnaast weet ik dat gemeentes inderdaad niet zitten te springen op aansprakelijkheidsstellingen, dus ik daar gewoon een brief aan wijden en zien wat de reactie is. Maar nogmaals, het is gebruikelijk dat die wegen vies zijn. Dat kun je verwachten. En dan mag de gemeente verwachten dat je je rijgedrag aanpast. En dat is ook waar een rechter naar gaat kijken.

Ja, je hebt in essentie gelijk. Naar de letter van de wet inderdaad. Maar helaas, je krijgt het niet.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 14:44:27 #155
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_155013438
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 14:18 schreef joppie_saus het volgende:

[..]

Fixed.

[..]

Dat vind je? Of dat kun je hard maken?

[..]

Uhu, smijten ja. Weet je, dit is precies het jammere van FOK. Maakt niet uit welk subforum. Er komt vrijwel nimmer een antwoord op de vraagstelling, maar er wordt immer overgegaan tot het bashen van de vraagsteller/TS omdat het volgens het reagerende volk altijd maar te wijten is aan de vraagsteller/TS dat het fout gegaan is. En dan heb ik het over de inhoud van je post, niet over jou persoonlijk.

Ik ga me ook niet verdedigen over mijn handelen, mijn doen en (na)laten. De vraag is of iemand ervaring heeft met een aansprakelijk stellen van een gemeente naar aanleiding van een vervuild wegdek. Het merendeel wat ik hier nu lees is een persoonlijk relaas wat men vindt, en men redelijk acht. Dat doet niet terzake, omdat het juridische gedeelte over de verantwoordelijkheid daar duidelijk genoeg in is.

Het begrip 'eindverantwoordelijke' is een leidende draad, maar goed daar ga ik maar niet verder over uitweiden want het is mijn eigen schuld dat ik gedonderd ben en ik moet niet janken als ik de reacties hier zo lees :')
Sorry hoor, maar denk je nu echt dat je grote kans hebt dat je geld gaat krijgen?
Je kan het bashen noemen, maar je kan ook denken dat je helaas hoort wat je stiekem al wist.

Ik heb hier in tukkerland vaak met modder op de weg te maken, zelfs bij me examen destijds lag het helemaal vol, en instructeurs hebben ook wel 100x gezegd dat je dan gewoon je rijgedrag aan moet passen.
Ik snap dat je baalt en dat je boos bent, maar de vinger ergens heen wijzen behalve naar je zelf is misschien wel erg makkelijk....
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_155014261
Wat Teun zegt. Als je niet kunt rijden zorg dan voor een allrisk verzekering :)
pi_155018639
Ik geef je heel weinig kans.

De foto's heb ik gezien en naar wat ik kon zien betrof het een redelijk rechte weg, met een van zichzelf al slecht wegdek, ergens door bosrijk gebied? Je hebt bij je motorrijles geleerd dat je in het buitengebied sowieso bedacht moet zijn op modder. Het feit dat de weg al in slechte staat is zou zijn invloed moeten hebben op je rijstijl. Als de weg recht is (dat kan ik zo niet exact zien) betekent dat jij al ruim van tevoren die modder hebt kunnen zien en daarnaast eerder onderuit gegaan bent door het gebrek aan skill, dan door aanwezigheid van modder. Rechtdoor rijden over modder is immers geen probleem als je weet wat je doet.

Dan kan je rechten gestudeerd hebben en weten hoe je een zaak moet aanspannen, Stinkie merkt terecht op dat men in Nederland uitgaat van de intentie van de wet en overal nuance toepast. Als jij redelijkerwijs had kunnen voorkomen dat je onderuit zou gaan, dan is het je eigen schuld als je toch plat gaat. Een gebrek aan skills lijkt me daar niet meetellen. En nee, ik ben je niet aan het bashen, maar je hebt wat? 2 maanden je motorrijbewijs? Ik zou eerlijk gezegd eerder daar kijken voor de oorzaak, dan bij de modder op de weg.

En dat onderstreept meteen weer de reden dat men hier in het topic altijd zegt een simpele tweedehands aan te schaffen als eerste fiets in plaats van een droommotor. In het algemeen overigens, niet specifiek tegen jou dat :)
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_155018766
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 18:06 schreef BlackLining het volgende:
En nee, ik ben je niet aan het bashen, maar je hebt wat? 2 maanden je motorrijbewijs? Ik zou eerlijk gezegd eerder daar kijken voor de oorzaak, dan bij de modder op de weg.
ruim twee weken...
pi_155018818
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 18:12 schreef Maegrim het volgende:

[..]

ruim twee weken...
Oh, zo kort pas.

Nou ja, dan is de oorzaak van die valpartij mij wel grotendeels duidelijk :s)

Al blijft het natuurlijk onverminderd zuur, da's wat anders.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_155019081
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 18:14 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Oh, zo kort pas.

Nou ja, dan is de oorzaak van die valpartij mij wel grotendeels duidelijk :s)

Al blijft het natuurlijk onverminderd zuur, da's wat anders.
Hoe lang had jij 'm voordat je 'm platlegde? Ook op een rechte weg toch?

Wel chapeau trouwens dat je 'm helemaal zelf ook weer fixte.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_155019125
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 18:23 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Hoe lang had jij 'm voordat je 'm platlegde? Ook op een rechte weg toch?

Wel chapeau trouwens dat je 'm helemaal zelf ook weer fixte.
Twee jaar. Maar ik ben niet meteen huilend naar de gemeente gerend want ook dat was mijn eigen fout.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_155019210
Hmm, ik moet even wennen aan de remmen. Wanneer ik de stopproef/noodstop probeer lijkt mijn achterwiel niet echt rechtdoor te willen rijden.
pi_155019316
Waarom doe je stopproeven en noodstoppen dan?
pi_155019387
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 18:31 schreef Salatrel het volgende:
Waarom doe je stopproeven en noodstoppen dan?
Gewoon oefenen. :)
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 21:38:15 #165
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_155026313
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 18:06 schreef BlackLining het volgende:
Ik geef je heel weinig kans.

De foto's heb ik gezien en naar wat ik kon zien betrof het een redelijk rechte weg, met een van zichzelf al slecht wegdek, ergens door bosrijk gebied?
Ik ben de bocht uitgeschoten door de modder. Die foto;s die je gezien hebt, daar sta ik in de bocht. Sarasi heeft met mij die weg ook gereden, en zo heel slecht is de weg niet. Heb em 4x gereden met rijles.
#26 || Luciano da Silva
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 21:40:33 #166
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_155026410
Laat ik voorop stellen dat ik niet stel dat ik geheel foutloos ben. Maar als ik 1200 euro schade heb dan is iedere euro die ik terug krijg weer eentje minder in de schadepot.
#26 || Luciano da Silva
pi_155026455
Heb soortgelijk iets meegemaakt. Olie op de weg door een enthousiaste hobby bob. Daardoor kon ik niet meer remmen en lanceerde ik met mn R25 over een drempel. Bumperlip kapot en de ophanging was niet meer zoals daarvoor.
Geen getuigen, geen "daders" en dus nul bewijs. Gemeente zegt, niet onze schuld.
Ik acht de kans heeeeeeel klein dat jij iets los kan peuteren bij de gemeente oid.
pi_155027331
dat jij niet kon remmen komt omdat je het onderhoud aan je remmen al jarenlang uitstelt :D _O-
pi_155027555
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 18:28 schreef sylvesterrr het volgende:
Hmm, ik moet even wennen aan de remmen. Wanneer ik de stopproef/noodstop probeer lijkt mijn achterwiel niet echt rechtdoor te willen rijden.
Gaat ie wel rechtdoor als je zonder handen rijdt?
pi_155028024
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 21:59 schreef Salatrel het volgende:
dat jij niet kon remmen komt omdat je het onderhoud aan je remmen al jarenlang uitstelt :D _O-
pi_155028964
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 22:04 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Gaat ie wel rechtdoor als je zonder handen rijdt?
Ja. :Y Dat is het eerste wat ik heb gecontroleerd.
pi_155029177
Ik ben trouwens benieuwd naar voor welk bedrag mijn Thundercat aangeboden zal worden door de opkoper. Het is opgekocht door Boonstra. :P
pi_155042231
Hoe meet je lekstroom? Accu is weer leeg :{
  zondag 9 augustus 2015 @ 13:01:52 #175
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_155042393
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 12:56 schreef Piles het volgende:
Hoe meet je lekstroom? Accu is weer leeg :{
Multimeter op ampère stand en dan minpool losmaken en de Multimeter ertussen zetten.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_155042423
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 12:56 schreef Piles het volgende:
Hoe meet je lekstroom? Accu is weer leeg :{
Zekeringskastje open maken, zekering eruit en dan met een multimeter de stroom (dus Ampere) tussen de aansluitingen van de zekering meten. Weet je meteen in welke groep je moet gaan zoeken.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_155042470
quote:
7s.gif Op zondag 9 augustus 2015 13:01 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Multimeter op ampère stand en dan een pool losmaken en de Multimeter ertussen zetten.
Thanks, binnenkort eens kijken. Enig idee hoe zoiets kan ontstaan? Nooit last gehad, zelfs na maanden stilstaan niet. Enige wat veranderd is,is dat mn benzinemeter is aangesloten.
  zondag 9 augustus 2015 @ 13:06:32 #178
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_155042516
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 13:03 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Zekeringskastje open maken, zekering eruit en dan met een multimeter de stroom (dus Ampere) tussen de aansluitingen van de zekering meten. Weet je meteen in welke groep je moet gaan zoeken.
Ook een goeie, alleen weet ik persoonlijk eerst liever zeker of het echt lekstroom is.


En lekstroom kan door veel dingen onstaan, verkeerd aangesloten dingen, draden die niet helemaal goed zijn, componenten die intern wat sluiting geven. Om maar wat te noemen.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_155042525
Misschien is de benzinemeter verkeerd aangesloten :P
  zondag 9 augustus 2015 @ 13:12:35 #180
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_155042750
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 22:36 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd naar voor welk bedrag mijn Thundercat aangeboden zal worden door de opkoper. Het is opgekocht door Boonstra. :P
Die staat over drie maanden als perfecte fiets te koop zonder enige vermelding van schade.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_155043976
quote:
7s.gif Op zondag 9 augustus 2015 13:01 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Multimeter op ampère stand en dan minpool losmaken en de Multimeter ertussen zetten.
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 13:03 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Zekeringskastje open maken, zekering eruit en dan met een multimeter de stroom (dus Ampere) tussen de aansluitingen van de zekering meten. Weet je meteen in welke groep je moet gaan zoeken.
Beide geprobeerd, maar ik lees niks af op de multimeter. Zal wel iets verkeerd doen...
pi_155044711
quote:
Is motorles daar ook verplicht? Of krijg je dat automatisch bij je B :? Wat een zeldzame zaadcellen zeg..
Where facts are few, experts are many.
pi_155046330
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 13:57 schreef Piles het volgende:

[..]


[..]

Beide geprobeerd, maar ik lees niks af op de multimeter. Zal wel iets verkeerd doen...
Of er is geen lekstroom, maar is je dynamo kapot ;)
pi_155046837
quote:
7s.gif Op zondag 9 augustus 2015 13:06 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Ook een goeie, alleen weet ik persoonlijk eerst liever zeker of het echt lekstroom is.

En lekstroom kan door veel dingen onstaan, verkeerd aangesloten dingen, draden die niet helemaal goed zijn, componenten die intern wat sluiting geven. Om maar wat te noemen.
Komt op hetzelfde neer. Maar alle systemen die eventueel stroom kunnen lekker zijn aangesloten via die zekeringskast. Of je hem nou op de accu of in de zekering meet komt op hetzelfde neer, of je moet lekstroom hebben tussen de accu en de zekeringskast. Maar dan is het waarschijnlijk gewoon kortsluiting en valt er sowieso niet veel meer te meten :)

Ik zou het maar eens zoeken in je spanningsregelaar en dynamo ja. Meet eens het voltage tussen de accupolen met lopende motor. Plus op plus, min op min. En niet (!) op Ampere zetten, maar op V. Dat moet met lopende motor zo'n 13 a 13.5V zijn.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_155048996
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 15:22 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Of er is geen lekstroom, maar is je dynamo kapot ;)
Dan zou na 2 uur rijden de verlichting e.d. ook wel uit moeten zijn toch?
Had m ff aan de lader moeten hangen nu, om te kijken of de accu weer helemaal vol is...

Oh, of wat hier boven staat natuurlijk. Ik ga zo nog ff kijken :s)
  zondag 9 augustus 2015 @ 17:03:42 #186
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_155049252
Accu kan ook slecht zijn
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ &gt;100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_155049586
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 15:38 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Komt op hetzelfde neer. Maar alle systemen die eventueel stroom kunnen lekker zijn aangesloten via die zekeringskast. Of je hem nou op de accu of in de zekering meet komt op hetzelfde neer, of je moet lekstroom hebben tussen de accu en de zekeringskast. Maar dan is het waarschijnlijk gewoon kortsluiting en valt er sowieso niet veel meer te meten :)
Het kan ook aan mijn onkunde met multimeters liggen hoor :P
quote:
Ik zou het maar eens zoeken in je spanningsregelaar en dynamo ja. Meet eens het voltage tussen de accupolen met lopende motor. Plus op plus, min op min. En niet (!) op Ampere zetten, maar op V. Dat moet met lopende motor zo'n 13 a 13.5V zijn.
Ik kan niet echt makkelijk bij de accu, maar als ik op de punten meet waar ik ook mn accu oplaadt, dan kom ik bij stationair op 11.7 :{ Met wat gas geven op 11.9.

Accu is vorig jaar nog vervangen, maar wel weinig gereden afgelopen jaar. Al startte hij in februari na maanden stilstaan (zonder lader) met niet al te veel moeite.

Heb nu de zekeringen er ff uitgehaald, om lekstroom helemaal uit te sluiten.
  zondag 9 augustus 2015 @ 17:15:30 #188
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_155049728
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 17:11 schreef Piles het volgende:

[..]

Het kan ook aan mijn onkunde met multimeters liggen hoor :P

[..]

Ik kan niet echt makkelijk bij de accu, maar als ik op de punten meet waar ik ook mn accu oplaadt, dan kom ik bij stationair op 11.7 :{ Met wat gas geven op 11.9.

Accu is vorig jaar nog vervangen, maar wel weinig gereden afgelopen jaar. Al startte hij in februari na maanden stilstaan (zonder lader) met niet al te veel moeite.

Heb nu de zekeringen er ff uitgehaald, om lekstroom helemaal uit te sluiten.
je spanning is wel erg laag.

Dan denk ik dat je het richting je dynamo moet zoeken
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ &gt;100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_155050986
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 17:11 schreef Piles het volgende:

[..]

Het kan ook aan mijn onkunde met multimeters liggen hoor :P

[..]

Ik kan niet echt makkelijk bij de accu, maar als ik op de punten meet waar ik ook mn accu oplaadt, dan kom ik bij stationair op 11.7 :{ Met wat gas geven op 11.9.

Accu is vorig jaar nog vervangen, maar wel weinig gereden afgelopen jaar. Al startte hij in februari na maanden stilstaan (zonder lader) met niet al te veel moeite.

Heb nu de zekeringen er ff uitgehaald, om lekstroom helemaal uit te sluiten.
Dan lijkt me je accu prima in orde en vrij van lekstroom. Hij moet op of iets boven 12V zitten, maar dat haalt ie dus niet. En dat komt omdat ie te weinig stroom krijgt. Een accu naar 12V laden kan niet met 12V, daar is minstens 13V voor nodig, liever nog wat meer. Je accu krijgt te weinig stroom van de motor om uberhaupt spanning op te bouwen.

Je moet het dus in het laadcircuit van de accu zoeken. Ik denk dat of je dynamo, of je spanningsregelaar overleden zijn. Rijdt ie wel goed als je hem eenmaal aan de gang hebt? Dan zou ik beginnen met zoeken rond de spanningsregelaar.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_155054290
Heb vanmiddag 2 uur zonder problemen gereden. Toen ik terugkwam startte hij na een pauze van een kwartier ook makkelijk.
Ik ga van de week eens meten aan de dynamo en regelaar, kijken of ik daar iets wijzer van wordt. Bedankt voor de hulp zzover ^O^
  maandag 10 augustus 2015 @ 12:01:36 #191
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_155072503
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
  maandag 10 augustus 2015 @ 12:34:54 #192
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_155073289
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 14:29 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Is motorles daar ook verplicht? Of krijg je dat automatisch bij je B :? Wat een zeldzame zaadcellen zeg..
Ze rijden daar vooral op wodka en testosteron. Niet op verstand en vaardigheden
pi_155084032
Timing :7

Rij ik de motor naar de werkplek om onder andere bandjes te wisselen, rij ik in de laatste paar honderd meter de achterband lek :7
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_155094431
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 17:37 schreef BlackLining het volgende:
Timing :7

Rij ik de motor naar de werkplek om onder andere bandjes te wisselen, rij ik in de laatste paar honderd meter de achterband lek :7
beter de achterband dan de voorband :P ik heb de achterband al een keer lek gereden met 80km/h :') kon hem gelukkig overeind houden
pi_155099944
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 21:42 schreef Salatrel het volgende:

[..]

beter de achterband dan de voorband :P ik heb de achterband al een keer lek gereden met 80km/h :') kon hem gelukkig overeind houden
Nou ja, niet lek als in *knal* lek, maar hij begon ineens te dweilen aan de achterkant. Toen ik thuis parkeerde en de meter erop zette stond er nog 1.8 bar op :+


Remschijven voor zitten op de limiet zag ik trouwens. Moeten dus ook vervangen. Kostbaar beurtje zo. :r

Tweehonderdvijftien euro (!) per stuk :')_!

[ Bericht 7% gewijzigd door BlackLining op 11-08-2015 00:07:41 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_155105774
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:38 schreef BlackLining het volgende:

Remschijven voor zitten op de limiet zag ik trouwens. Moeten dus ook vervangen. Kostbaar beurtje zo. :r

Tweehonderdvijftien euro (!) per stuk :')_!
Originele? Kan voor 195p/s als je paar weken levertijd acceptabel vindt. Had voor mijn vakantie niet meer zoveel tijd, dus heb toen voor schijven van Ferodo gekozen.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:35:23 #198
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_155107134
Tweedehands geen idee, zie vaak wel remschijven voorbij komen met amper slijtage voor <¤100.
pi_155108612
Breng gummie nou niet op het idee zijn schijven te verkopen :P
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:01:29 #200
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_155108689
Gvd wil ik beginnen met het verwijderen van de achterbrug van m'n sloopville heb je daar dus een special tool voor nodig :')
pi_155113704
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 07:42 schreef mjan het volgende:

[..]

Originele? Kan voor 195p/s als je paar weken levertijd acceptabel vindt. Had voor mijn vakantie niet meer zoveel tijd, dus heb toen voor schijven van Ferodo gekozen.
EBC.

Maar goed, is ook maar een minimaal verschil. Het punt is meer dat je mij gewoon niet wijsmaakt dat zo'n schijf meer dan 30 euro kost in productie. Die dingen gaan achterlijk vaak over de kop qua prijs.

Ik ga nog even een goeie deal zoeken. Merk nog geen fading of iets dergelijks maar binnen 1000km moeten die dingen er wel vanaf.

[ Bericht 7% gewijzigd door BlackLining op 11-08-2015 13:43:04 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_155114342
8 tientjes per stuk voor de schijven voor voor de Tenere :7 6 tientjes voor de schijf achter
pi_155114618
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 13:36 schreef BlackLining het volgende:

[..]

EBC.

Maar goed, is ook maar een minimaal verschil. Het punt is meer dat je mij gewoon niet wijsmaakt dat zo'n schijf meer dan 30 euro kost in productie. Die dingen gaan achterlijk vaak over de kop qua prijs.

Ik ga nog even een goeie deal zoeken. Merk nog geen fading of iets dergelijks maar binnen 1000km moeten die dingen er wel vanaf.
Vond 10% een aardig verschil, maar prima.

Als je geen EBC wil kan het nog wel wat goedkoper. Tja, prijzen zijn achterlijk, niets nieuws.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_155114856
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 13:55 schreef Salatrel het volgende:
8 tientjes per stuk voor de schijven voor voor de Tenere :7 6 tientjes voor de schijf achter
Nou ja, dit dus :')

Heeft de Ten ook zwevende schijven?


quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:04 schreef mjan het volgende:

[..]

Vond 10% een aardig verschil, maar prima.

Als je geen EBC wil kan het nog wel wat goedkoper. Tja, prijzen zijn achterlijk, niets nieuws.
Ik bedoel maar dat het in alle gevallen rond de 200 euro kost voor iets wat maar 30 euro hoeft te kosten. Met zo'n groot verschil tussen waarde en wat ervoor betaald moet worden is die 10% niet meer zo relevant: dan is het in beide gevallen te belachelijk voor woorden.

Nou ja, ik heb (denk ik) wat mooie tweedehands schijfjes op de kop getikt met 4.9mm waar 4.2 minimaal is. Dat moet nog wel even doen. Kan ik dan tegelijkertijd de klauwen weer even uit elkaar halen, stalen remleidingen monteren, rempomp reviseren en een ander reservoirtje plaatsen. We blijven wel lekker bezig zo. w/

[ Bericht 24% gewijzigd door BlackLining op 11-08-2015 19:59:20 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:52:33 #205
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_155117791
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:11 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Nou ja, dit dus :')

Heeft de Ten ook zwevende schijven?
ze zweven naar de grond zodra ze losraken
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_155119522
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:38 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Nou ja, niet lek als in *knal* lek, maar hij begon ineens te dweilen aan de achterkant. Toen ik thuis parkeerde en de meter erop zette stond er nog 1.8 bar op :+

Remschijven voor zitten op de limiet zag ik trouwens. Moeten dus ook vervangen. Kostbaar beurtje zo. :r

Tweehonderdvijftien euro (!) per stuk :')_!
aliexpress?
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:29:26 #207
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155131727
Ik heb nog een titanium kleurig alu stuur in de aanbieding trouwens; gekocht voor de CB, maar ik vind hem net een beetje te hoog voor het mooie.



Raise is 11, sweep is 7 cm, 75 breed.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 11-08-2015 22:34:36 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:34:28 #208
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155131972
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 16:44 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

aliexpress?
Beter effe kijken voor fatsoenlijk spul wat niet van kauwgomballenstaal is gemaakt. Ik haal van alles uit sjinezië, maar dat soort spul dus mooi niet.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_155141953
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 22:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Beter effe kijken voor fatsoenlijk spul wat niet van kauwgomballenstaal is gemaakt. Ik haal van alles uit sjinezië, maar dat soort spul dus mooi niet.
Hij vroeg niet om kwaliteit maar om prijs ;)
Ook al komt een groot deel van het spul daar wel vandaan.
pi_155142505
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 10:00 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Hij vroeg niet om kwaliteit maar om prijs ;)
Ook al komt een groot deel van het spul daar wel vandaan.
Nee, ik bedoel dat prijzen die men vraagt voor 'kwaliteit' compleet van de pot gerukt zijn omdat er aan een metalen schijfje nou eenmaal niet veel te verneuken valt naar mijn idee. Maar goed, ik sluit me bij SD aan wat dat betreft, met dit soort toestanden moet je niet gaan gokken en is het beter om jezelf op te laten lichten.

[ Bericht 2% gewijzigd door BlackLining op 12-08-2015 11:28:02 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_155142535
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 10:25 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel dat prijzen die men vraagt voor 'kwaliteit' compleet van de pot gerukt zijn omdat er aan een metalen schijfje nou eenmaal niet veel te verneuken valt naar: idee. Maar goed, ik sluit me bij SD aan wat dat betreft, met dit soort toestanden moet je niet gaan gokken.
Dat klopt helemaal. Beetje kwaliteitsstaal is niet het duurste op aarde maar ze doen alsof ze van goud zijn.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 10:28:12 #212
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_155142563
Die Wave disks van Galfer waren net boven de 100 euri per stuk.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 10:30:07 #213
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_155142609
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 10:26 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Dat klopt helemaal. Beetje kwaliteitsstaal is niet het duurste op aarde maar ze doen alsof ze van vibranium zijn.
Fixed
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_155143988
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 10:30 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

Fixed
Als ze daarvan gemaakt werden, zou je ze überhaupt nooit hoeven te vervangen :+
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_155145369
Die bandit kan best met pisbakkenstalen schijven op pad
  woensdag 12 augustus 2015 @ 18:14:05 #216
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155154274
quote:
14s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 10:28 schreef Dekatria het volgende:
Die Wave disks van Galfer waren net boven de 100 euri per stuk.
ben ik ook nog steeds fan van..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_155154985
Verkopen die motor, éénpitter kopen. Hoef je nooit meer te remmen.

Ik schakel gewoon terug :+

Verder wel aso ja. Lijers.
Laat die handjes wapperen!
pi_155159346

Verder is m'n achterrem weer gaan lekken. En ik moest nog 2km naar huis. Gelijk een trailer geregeld en 112 gebeld om de weg af te laten zetten.

Kan dat ding weer uit elkaar.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_155159728
quote:
9s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 20:59 schreef Amoeba het volgende:

Verder is m'n achterrem weer gaan lekken. En ik moest nog 2km naar huis. Gelijk een trailer geregeld en 112 gebeld om de weg af te laten zetten.

Kan dat ding weer uit elkaar.
Misschien moet je het ding eens naar de dealer brengen, blijkbaar werkt dat zelf klussen niet zo goed aan dat ding. :')

Wel lullig voor je.
Your opinion of me is none of my business.
pi_155159820
quote:
12s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 21:09 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Misschien moet je het ding eens naar de dealer brengen, blijkbaar werkt dat zelf klussen niet zo goed aan dat ding. :')

Wel lullig voor je.
Ik wist sowieso al dat het niet goed was, hij bouwde veels te weinig remdruk op, dus hij moest sowieso weer uit elkaar. Ik wilde dat combineren met het plaatsen van nieuwe remblokken dus een agendapunt was het sowieso al. Dat zal vast met dat lekkage samenhangen.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_155160359
quote:
9s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 20:59 schreef Amoeba het volgende:

Verder is m'n achterrem weer gaan lekken. En ik moest nog 2km naar huis. Gelijk een trailer geregeld en 112 gebeld om de weg af te laten zetten.

Kan dat ding weer uit elkaar.
Wel netjes dat je 112 hebt gebeld. Wordt daar adequaat op gereageerd?
pi_155160710
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 21:27 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Wel netjes dat je 112 hebt gebeld. Wordt daar adequaat op gereageerd?
Natuurlijk. Omdat er politiestakingen zijn mocht ik gewoon met 120 doorrijden van ze.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_155163281
quote:
9s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 20:59 schreef Amoeba het volgende:

Verder is m'n achterrem weer gaan lekken. En ik moest nog 2km naar huis. Gelijk een trailer geregeld en 112 gebeld om de weg af te laten zetten.

Kan dat ding weer uit elkaar.
:*

Vandaag voorvorkolie vervangen (pikzwart en in de linker poot twee keer zoveel als in de rechter), nieuwe gas- en chokekabels aangesloten, ringen in de intake vervangen, carb pakking vervangen, sproeiers schoongemaakt, onderin rijken en bovenin armer gezet, nieuwe banden erop gefrommelt en drie schroefjes uit staan boren :+ Lekker productief dagje, mag vaker zo gaan.

[ Bericht 15% gewijzigd door BlackLining op 12-08-2015 23:42:07 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_155164876
Heb jij zelf zo'n balanceerapparaat?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_155165111
quote:
14s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 23:36 schreef Amoeba het volgende:
Heb jij zelf zo'n balanceerapparaat?
Gewoon wat zeehontgeluiden maken, bandje op je neus zetten en balanceren maar.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_155165189
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 23:42 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Gewoon wat zeehontgeluiden maken, bandje op je neus zetten en balanceren maar.
Ok

Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_155178844
quote:
14s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 23:45 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ok

[ afbeelding ]
lijkt sprekend
  donderdag 13 augustus 2015 @ 15:02:42 #228
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_155179532
Is die Boonstra parts beetje betrouwbaar?
#26 || Luciano da Silva
  donderdag 13 augustus 2015 @ 15:06:58 #229
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_155179658
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 15:02 schreef joppie_saus het volgende:
Is die Boonstra parts beetje betrouwbaar?
Voor onderdelen zou ik het wel aandurven, zou er nooit een motor kopen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_155180496
Stomme Boonstra heeft aan mijn verzekering nog niet doorgegeven dat ze mijn motor hebben ontvangen... :( Dan krijg ik namelijk nog eens ¤680 (=restwaarde).
  donderdag 13 augustus 2015 @ 16:42:09 #231
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_155182442
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 15:06 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Voor onderdelen zou ik het wel aandurven, zou er nooit een motor kopen.
Gaat mij ook om onderdelen hehe
#26 || Luciano da Silva
pi_155183259
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 15:06 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Voor onderdelen zou ik het wel aandurven, zou er nooit een motor kopen.
Mijn vorige motor staat er ook (opgekocht door hun van de dealer waar ik hem ingeruild heb), die is wel goed hoor :D
  donderdag 13 augustus 2015 @ 17:40:55 #233
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_155184214
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 17:07 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Mijn vorige motor staat er ook (opgekocht door hun van de dealer waar ik hem ingeruild heb), die is wel goed hoor :D
Niet alles zal verrot zijn, maar ik heb wel rare verhalen gelezen over schade motoren die opgeknapt werden verkocht met teruggedraaide kilometers en zonder vermelding van schade.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 13 augustus 2015 @ 17:42:42 #234
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_155184273
Waren wel een paar mooie topics op MF, waarbij gebruikers hun crashmotor zo te koop zagen staan :P
pi_155186973
Kut, motor start niet meer. 50km probleemloos gereden, even naar de appie om geld te pinnen... En de motor start niet meer. }:|

Dan maar een halve kilometer naar huis gelopen met dat ding... Even eten en eens kijken of ik 'm werkend krijg. Anders maar even pechhulp regelen. :')

Verlichting doet het, evenals claxon. De motor slaat gewoon niet aan. En ja, er zit nog genoeg benzine in. :P
pi_155187355
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 19:23 schreef sylvesterrr het volgende:
Kut, motor start niet meer. 50km probleemloos gereden, even naar de appie om geld te pinnen... En de motor start niet meer. }:|

Dan maar een halve kilometer naar huis gelopen met dat ding... Even eten en eens kijken of ik 'm werkend krijg. Anders maar even pechhulp regelen. :')

Verlichting doet het, evenals claxon. De motor slaat gewoon niet aan. En ja, er zit nog genoeg benzine in. :P
vonkt tie en komt de benzine in de cilinder
pi_155187424
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 19:37 schreef klawie het volgende:

[..]

vonkt tie en komt de benzine in de cilinder
Dat is allemaal abracadabra voor mij. :')

Ik hoor denk ik de startmotor wanneer ik probeer te starten, maar de motor slaat niet aan. :@
pi_155187869
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 17:40 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Niet alles zal verrot zijn, maar ik heb wel rare verhalen gelezen over schade motoren die opgeknapt werden verkocht met teruggedraaide kilometers en zonder vermelding van schade.
Klopt, de zaak heeft wel een dubieuze reputatie :+
pi_155188095
En de motor start weer. Even flink wat gas gegeven (voluit) en toen sloeg de motor wel aan. *O*
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 02:53:40 #240
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_155200770
klinkt wel raar, dat ie droog stond.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_155201259
Voor die laatste poging had ik al zovaak geprobeerd te starten dat je de benzine al van een afstandje kon ruiken. Kan me niet voorstellen dat ie droog stond. Of je moet iets anders bedoelen. :')
pi_155203585
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 19:23 schreef sylvesterrr het volgende:
Kut, motor start niet meer. 50km probleemloos gereden, even naar de appie om geld te pinnen... En de motor start niet meer. }:|

Dan maar een halve kilometer naar huis gelopen met dat ding... Even eten en eens kijken of ik 'm werkend krijg. Anders maar even pechhulp regelen. :')

Verlichting doet het, evenals claxon. De motor slaat gewoon niet aan. En ja, er zit nog genoeg benzine in. :P
Mocht je motor carburateurs hebben:
Wellicht een vastzittende vlotternaald en lekkend benzinekraantje, dat je motor daardoor verzuipt?
Onwaarschijnlijk, maar zou natuurlijk kunnen.

Choke vergeten uit te zetten?
pi_155203696
Ik denk gewoon dat ie veel te rijk afgesteld is. Koud wil ie dan nog wel starten, warm niet. Verklaart meteen waarom ie na een stukje wandelen wel weer start.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:19:10 #244
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_155213688
Gaaf man gisteren in de onweersbui met de motor 8-)
Meeste last had ik nog van mijn motorjeans en doorwaai-jas waarvan de regenvoering netjes thuis lag :X
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_155216024
Me vrijwillig laten oplichten door de Ducati dealer. 165 euro :r
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_155216143
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 17:36 schreef Amoeba het volgende:
Me vrijwillig laten oplichten door de Ducati dealer. 165 euro :r
Maar is je achterrem nu wel gefixed? :+
Your opinion of me is none of my business.
pi_155216270
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 17:40 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Maar is je achterrem nu wel gefixed? :+
Alleen onderdelen besteld :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 17:58:36 #248
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_155216615
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 17:45 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Alleen onderdelen besteld :')
straks nog verzendkosten van 300,- ;)
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_155217985
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 17:58 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

straks nog verzendkosten van 300,- ;)
Ik mag godverdomme hopen dat voor 165 euro m'n onderdelen al per privéjet door de president van Ducati Italy afgeleverd worden.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_155218377
Nou, ik heb besloten het onderhoud nog wat verder door te voeren. Naast de wiellagers ook maar de lagers van de ophanging van de schokbreker doen :Y

Alleen dat klamme weer zeg. Met 27 graden en een luchtvochtigheid van 300% die lagerschalen eruit rammen. Het zweet giert van m'n rug af :r
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_155218556


Kan dit in de OP onder het motto "Take one for the team"?

Of liever gezegd "Take two down for the team"

[ Bericht 7% gewijzigd door Amoeba op 14-08-2015 19:23:26 ]
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 15:20:25 #252
425338 A4papier
Allergisch voor inkt
pi_155238774


even een paar stijgerbuizen ophalen 8)7
210 bij 297 mm
pi_155239633
Als ie er nou vlaggetjes aan had gehangen was er niks aan de hand :D
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:54:13 #255
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_155240797
Ik wil mijn motor terug.. Staat nu al een week bij de garage... Duurt lang
#26 || Luciano da Silva
pi_155240875
quote:
9s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 16:54 schreef joppie_saus het volgende:
Ik wil mijn motor terug.. Staat nu al een week bij de garage... Duurt lang
Ik heb dit jaar nog geen meter gereden ;(
pi_155241030
Pedrosa haalt zichzelf en Rossi onderuit door lekkende keerring.

http://www.crash.net/moto(...)-on-pedrosa-oil.html

Tijd dat ik mijn vorkpoot ga fixen dus. :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:05:44 #258
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_155242288
Harlie Davidson, wat een treurnis. Alsof het in elkaar is gezet door een kind van 3.
En daar betaal je dan een pak geld voor :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:09:02 #259
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_155242359
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 18:53 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ik mag godverdomme hopen dat voor 165 euro m'n onderdelen al per privéjet door de president van Ducati Italy afgeleverd worden.
Die worden per Ducati gebracht. Vandaar dat het ook zo lang duurt want ze hebben telkens panne onderweg.
pi_155242688
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:05 schreef Amoeba het volgende:
Pedrosa haalt zichzelf en Rossi onderuit door lekkende keerring.

http://www.crash.net/moto(...)-on-pedrosa-oil.html

Tijd dat ik mijn vorkpoot ga fixen dus. :')
Is die ook al kapot ja? :+
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_155242714
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 18:22 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Is die ook al kapot ja? :+
Lekke keerring sinds 2 weken.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:39:53 #262
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_155243130
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 18:09 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Die worden per Ducati gebracht. Vandaar dat het ook zo lang duurt want ze hebben telkens panne onderweg.
_O-
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_155252339
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 18:09 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Die worden per Ducati gebracht. Vandaar dat het ook zo lang duurt want ze hebben telkens panne onderweg.
:D

Ik ben vandaag bij Star Twin geweest. Veel leuke Ducati's gezien... Had bijna de neiging om er een mee naar huis te nemen. :') Totdat ik het prijskaartje zag. ;(
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 23:53:40 #264
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_155252391
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 16:57 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Ik heb dit jaar nog geen meter gereden ;(
Jij kan em pakken en rijden als je dat wilt?

Mijne staat bij de dealer en ik moet maar hopen dat die weer terug komt :(
#26 || Luciano da Silva
  zondag 16 augustus 2015 @ 01:52:23 #265
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_155255407
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 23:51 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

:D

Ik ben vandaag bij Star Twin geweest. Veel leuke Ducati's gezien... Had bijna de neiging om er een mee naar huis te nemen. :') Totdat ik het prijskaartje zag. ;(
Ik zat ook al te kwijlen bij MotoPuro :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_155258883
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 23:53 schreef joppie_saus het volgende:

[..]

Jij kan em pakken en rijden als je dat wilt?

Mijne staat bij de dealer en ik moet maar hopen dat die weer terug komt :(
Nee. Ik mag er eerst een slordige ¤2000 tegen aan gooien om weer te kunnen rijden. Dus dat wordt em niet ;(
RIP Hok :'(
pi_155258998
quote:
9s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 16:54 schreef joppie_saus het volgende:
Ik wil mijn motor terug.. Staat nu al een week bij de garage... Duurt lang
De mijne staat er ook een beetje sneu bij..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_155268928
Godverdomme ik zie die kust gewoon mijn kant op kijken hè en toch slaat ze linksaf mijn weghelft op



ze snijd hem ook gewoon zo scherp aan die bocht dat ze over het verdrijvingsvlak gaat :r
  zondag 16 augustus 2015 @ 17:15:04 #269
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_155269020
neuh op dit punt toeterde ik al 2 sec. dus ze hield de auto links op de strook die lekker breed is. keek nog even naar binnen en ze wist wel degelijk dat ze fout zat
  zondag 16 augustus 2015 @ 17:20:04 #271
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_155269126
Ik ga dan altijd slalommen - je moet echt blind zijn wil je me dan nog niet zien.

En het is gaaf om te slalommen natuurlijk.
pi_155270173
quote:
14s.gif Op zondag 16 augustus 2015 17:20 schreef Dekatria het volgende:
Ik ga dan altijd slalommen - je moet echt blind zijn wil je me dan nog niet zien.

En het is gaaf om te slalommen natuurlijk.
ze zag me wel maar ze pleurde hem er gewoon voor. Tramrails


Tevens wat een herrieschopper voor je in dat eerste filmpje van verslag.
  zondag 16 augustus 2015 @ 18:11:08 #273
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_155270326
quote:
7s.gif Op zondag 16 augustus 2015 10:27 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Nee. Ik mag er eerst een slordige ¤2000 tegen aan gooien om weer te kunnen rijden. Dus dat wordt em niet ;(
RIP Hok :'(
Aii heel kut...
#26 || Luciano da Silva
pi_155270804
Economisch total loss gereden zonder ongeval die alp :D
  zondag 16 augustus 2015 @ 18:39:06 #275
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_155270985
Wat moet er 2000 kosten dan _O-
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_155271368
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 18:39 schreef Amoeba het volgende:
Wat moet er 2000 kosten dan _O-
laten we het erop houden dat die alp een beetje last heeft van een beetje achterstallig onderhoud
pi_155271458
Help :D

Als ik mijn stuur los laat begint het stuur hevig te trillen. Nu weet ik dat een nieuwe band vorige keer wel hielp, naar hij lijkt nu wel okay...? Kan natuurlijk van alles zijn, maar iemand suggesties en wat er aan gedaan kan worden?
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_155271535
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 18:57 schreef Nero22 het volgende:
Help :D

Als ik mijn stuur los laat begint het stuur hevig te trillen. Nu weet ik dat een nieuwe band vorige keer wel hielp, naar hij lijkt nu wel okay...? Kan natuurlijk van alles zijn, maar iemand suggesties en wat er aan gedaan kan worden?
Klinkt als een gecupt bandje. Heb je de nieuwe wel voldoende opgepompt?
  zondag 16 augustus 2015 @ 19:15:09 #279
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_155271863
quote:
7s.gif Op zondag 16 augustus 2015 10:27 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Nee. Ik mag er eerst een slordige ¤2000 tegen aan gooien om weer te kunnen rijden. Dus dat wordt em niet ;(
RIP Hok :'(
Achja je kunt nu lekker in de luiers chillen ;)
En ik zie aan je FB dat je ook geniet van je baan :')
Is de 1290 al besteld?
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_155272000
quote:
3s.gif Op zondag 16 augustus 2015 19:00 schreef Anne het volgende:

[..]

Klinkt als een gecupt bandje. Heb je de nieuwe wel voldoende opgepompt?
Heb het even gecheckt vanmiddag, maar er zit wel voldoende in: 1,9 bar waar er max. 1,9 bar in mag van de bandenboer.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_155272053
quote:
11s.gif Op zondag 16 augustus 2015 19:21 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Heb het even gecheckt vanmiddag, maar er zit wel voldoende in: 1,9 bar waar er max. 1,9 bar in mag van de bandenboer.
1,9? Dat klinkt best laag, ik rij met 2,5 voor en 2,9 achter.
Wat voor banden heb jij? :o
pi_155272063
1,9 bar klinkt wel wat laag imo
pi_155272169
Ja, het lijkt mij ook aan de lage kant, maar dat staat op de swingarm en op de zijkant van de band. (Dus ik geloof respectievelijk de minimale en maximale bandendruk). Achter zit er maar 2,3 bar in. Had ik afgelopen week met passagiers wel opgekrikt naar 3,0 - maar toch.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_155272179
Zo'n fietsbandje moet toch 4 bar in?
pi_155272427
1.9 is echt te weinig hoor! Bij de ten doe ik 2.3 in de voorband zelfs voor offroad adviseren ze al 2 bar
pi_155272508
In een service manual voor een Ninja 250 die ik vind geven ze inderdaad 1,9-2 bar aan voor de voorband, apart. Maar ik zou toch eens proberen wat meer erin te doen, 2,2-2,3 moet ook kunnen lijkt me :o

Air Pressure (when Cold)
Front: Up to 170 kg (375 lb) load: 200 kPa (2.00 kgf/cm2, 28 psi)
Rear: Up to 170 kg (375 lb) load: 225 kPa (2.25 kgf/cm2, 32 psi)

Trouwens Nero, je hebt wel gemeten bij koude band toch?
pi_155273362
1.9 bar? :') Dat zat er bij mij nog in nadat ik hem lekgereden had en nog net de hoek om kon dweilen de werkplaats op :')

Kijk eens op de website van de bandenfabrikant. Wat op de velg of op de motor staat is niet interessant: da's maar metaal. De bandenfabrikant weet beter hoeveel spanning de band nodig heeft.

Lijkt me geen kwaad te kunnen om dat ding eens op 2.3 ofzo te zetten. En anders ff checken op speling van wiellagers of balhoofdlagers, dat wil ook wel stevig doortrillen in het stuur.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_155274089
Nou ja, het is een stukje rijden naar het pompstation... Zal er gewoon eens meer in duwen. Zal ie ook makkelijker de bochtjes om gaan denk ik. Had afgelopen week wel eens het idee dat ik geen lijn kon houden.
It's funny
But not ha-ha funny.
  zondag 16 augustus 2015 @ 20:42:35 #289
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_155274421
Altijd de max druk nemen voor een volgeladen fiets. Aldus de slip instructeur.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  zondag 16 augustus 2015 @ 20:43:04 #290
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_155274439
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 17:10 schreef Salatrel het volgende:
Godverdomme ik zie die kust gewoon mijn kant op kijken hè en toch slaat ze linksaf mijn weghelft op

[ afbeelding ]

ze snijd hem ook gewoon zo scherp aan die bocht dat ze over het verdrijvingsvlak gaat :r
gewoon 285m in stempelen
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_155274545
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 20:34 schreef Nero22 het volgende:
Nou ja, het is een stukje rijden naar het pompstation... Zal er gewoon eens meer in duwen. Zal ie ook makkelijker de bochtjes om gaan denk ik. Had afgelopen week wel eens het idee dat ik geen lijn kon houden.
Je kan ook een bandenspanningsmeter voor een tientje kopen zodat je thuis kan meten, dan weet je tenminste zeker dat de band nog koud is.
Maar daar zal het dan wel door komen, als je hem op drukt brengt terwijl die al warm is dan zal er nu wel te weinig in zitten :P
pi_155274735
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 20:11 schreef BlackLining het volgende:
1.9 bar? :') Dat zat er bij mij nog in nadat ik hem lekgereden had en nog net de hoek om kon dweilen de werkplaats op :')

Kijk eens op de website van de bandenfabrikant. Wat op de velg of op de motor staat is niet interessant: da's maar metaal. De bandenfabrikant weet beter hoeveel spanning de band nodig heeft.

Lijkt me geen kwaad te kunnen om dat ding eens op 2.3 ofzo te zetten. En anders ff checken op speling van wiellagers of balhoofdlagers, dat wil ook wel stevig doortrillen in het stuur.
moet je eens met 0,9 voor en 1,2 achter gaan rijden. dweilen niet normaal.

ik was gaan kijken bij een cb-1.
zelf kon ik toen nauwelijks weer autorijden, ivm een gebroken sleutelbeen, dus een vriend reed achter mij aan met zijn rvf400, om hem even aan de tand te voelen.
'ik ben het niet eens met de bandjes' zei hij na terugkomst.
voor de rest liep hij mooi.

afijn, na enig heen en weer praten hoe ik hem thuis kreeg, bood de eigenaar aan om hem de volgende dag bij mij thuis neer te zetten, als hij met vrienden naar het strand ging. kwam hij er toch langs.

de motor had 2 weken in de opslag gestaan, terwijl ik verder herstelde.
daarna werd het toch eens tijd om er eens een stukkie mee te gaan blazen.
dat was de eerste bochten al behoorlijk schrikken, want de banden rolden bij het leven.
eerst maar eens naar het tankstation om de spanning te controleren.
0,9 en 1,2 bar :o en daar had die gozer 50 kilometer mee gereden?
knap dat 'ie hem nog heelhuids bij mij heeft af weten te leveren.

gauw opgepompt naar 2,2 bar.
toen had ik wel het vertrouwen om de schaamrandjes van de banden te rijden.
daarna heb ik er in 2 jaar nog zo'n 8.000km mee gereden, naast de 10.000 die ik ook nog heb gereden met mijn suzuki rf600f.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_155275771
Zo ken ik een verhaal van iemand die een groepsritje ging rijden met een spanning van onder de 1. :+
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_155277840
daar kan je toch geen fatsoenlijke bocht meer mee rijden... :|W
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  zondag 16 augustus 2015 @ 22:10:05 #295
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_155277971
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 20:46 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Je kan ook een bandenspanningsmeter voor een tientje kopen zodat je thuis kan meten, dan weet je tenminste zeker dat de band nog koud is.
Maar daar zal het dan wel door komen, als je hem op drukt brengt terwijl die al warm is dan zal er nu wel te weinig in zitten :P
Tientje? Drie dollar ofzo vanuit China :P
pi_155279634
0.9 bar? Da's knap, heb je die band vacuüm staan trekken ofzo? :+
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  zondag 16 augustus 2015 @ 23:09:39 #297
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_155280156
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 22:54 schreef BlackLining het volgende:
0.9 bar? Da's knap, heb je die band vacuüm staan trekken ofzo? :+
Ik denk dat je door het rollen van het wiel icm een warme band koud wel 0,9 bar kunt krijgen als ie leeg loopt.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_155281747
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 22:54 schreef BlackLining het volgende:
0.9 bar? Da's knap, heb je die band vacuüm staan trekken ofzo? :+
hé, dat gaf dat apparaat aan, hè.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_155282428
Weet je meteen dat ie minstens een tiende bar afwijkt :+
pi_155282673
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 23:09 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ik denk dat je door het rollen van het wiel icm een warme band koud wel 0,9 bar kunt krijgen als ie leeg loopt.
Met een band op 1 bar valt niet meer te rollen hoor :+
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_155282676
Und schluss
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')