Er was maar 1 inschrijving schijnbaar:quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 10:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien had het bedrijf van papa Zwagerman de bieding voor de klus verloren....
Google Cachequote:Er heeft slechts 1 gegadigde ingeschreven: de aannemingscombinatie van Mourik Groot Ammers / BSB Staalbouw.
Dat is natuurlijk onzin. Hef en Hijswerktuigen is een specialisme dat je pas dan onder de knie krijgt als je daarmee in je carrière te maken krijgt. Als HTSer ben je breed opgeleid en leer je het vak pas in de praktijk door oude rotten die hun kennis overdragen en je die dan daarna zelf gaat uitbreiden. Zo ben ik na mijn WTB technische opleiding in de piping terecht gekomen en daar leer je niets van op een technische school.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 08:37 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Misschien een idee om de HTS weer in ere te herstellen?
Zo'n hoge kraan met scheve delen hoeft maar een beetje te gaan wiebelen en het kantelmechanisme treedt in werking. Dat zie ik ook wel met mijn kunstacademie. Zet een model op één been, geef hem een zetje en hij valt om.
Duidelijk dat Loekie1 met dr kunstacademie er meer verstand heeft dan dit miljoenenbedrijf hoor.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:30 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. Hef en Hijswerktuigen is een specialisme dat je pas dan onder de knie krijgt als je daarmee in je carrière te maken krijgt. Als HTSer ben je breed opgeleid en leer je het vak pas in de praktijk door oude rotten die hun kennis overdragen en je die dan daarna zelf gaat uitbreiden. Zo ben ik na mijn WTB technische opleiding in de piping terecht gekomen en daar leer je niets van op een technische school.
Bovendien is Mourik een zeer deskundige onderneming, want deze firma is ook in de petrochemische industrie vaak bij hijsklussen betrokken.
Bij iedere hijsklus word er een hijsplan gemaakt. Dat ook nog eens door tal van specialisten word gecontroleerd. Wind, stabiliteit, omgeving, gewicht, krachten etc etc worden allemaal meegenomen. Fouten kunnen natuurlijk gemaakt worden maar dat hoeft niets met het plan te maken te hebben. je moet je ook aan een plan houden. Wie weet wat er mis is gegaan. Laten we het onderzoek maar afwachten waar ook de kraanmachinisten aan deelnemen.
Er zijn regels zat. Te veel zelfs nog als je het mij vraagt. Zoveel regels dat daar veel tijd aan verloren gaat.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Dan is het heel makkelijk roepen om 'minder regeltjes' maar je kunt niet alles aan het bedrijfsleven overlaten zo blijkt.
Als het twee Poolse uitzendkrachten op hun eerste klus waren, hadden ze het dan ook gezegd?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:46 schreef Zolderkamer het volgende:
Statement Peinemann Holding
Op maandagmiddag 3 augustus heeft er in Alphen aan den Rijn een ongeval plaatsgevonden bij het plaatsen van een brugdek. Ons bedrijf is daarbij betrokken; de omgevallen kranen zijn van Peinemann, de kraanmachinisten werken al jarenlang bij ons bedrijf. Op dit moment is er nog veel onduidelijk. Wij zijn ontdaan door deze afschuwelijke gebeurtenis en onze gedachten gaan uit naar degenen die betrokken zijn zoals slachtoffers, omwonenden en anderszins betrokkenen. De coördinatie en informatievoorziening is momenteel in handen van de gemeente en hulpdiensten ter plaatse. Op dit moment kunnen wij nog niets zeggen over de oorzaak; de onderzoeken daar naar zijn in volle gang.
De Directie van Peinemann Holding
http://www.peinemann.nl/n(...)holding/?news_page=1
Ah, toen de klus aangeboden werd was papa Zwagerman nergens dus....quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Er was maar 1 inschrijving schijnbaar:
[..]
Google Cache
Geen idee.. Peinnemann is een oa een soort uitzendbureau.. ze leveren kranen hoe en waar je wilt.. koop/huur/lease met en zonder personeel etc...quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als het twee Poolse uitzendkrachten op hun eerste klus waren, hadden ze het dan ook gezegd?
De verschillende betrokkenen hebben hun verklaring trouwens wel heel erg gecopy-pasted. Zal wel in opdracht van de gemeente zijn.
Zwaartekracht denk ik, pompom. Altijd weer hetzelfde gedonder.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 09:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de oorzaak was. Jij kennelijk wel?
Hoe die constructie bij deze klus in elkaar is gestoken weet ik ook niet. Het zal best zo kunnen zijn dat Mourik het hijsplan heeft gemaakt en Peinnemann is ingehuurd voor deze klus. Maar goed ik ben wel benieuwd wat er nu mis is gegaan. Als het al openbaar word gemaakt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:17 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Geen idee.. Peinnemann is een oa een soort uitzendbureau.. ze leveren kranen hoe en waar je wilt.. koop/huur/lease met en zonder personeel etc...
Maar volgens mij hebben ze niets met de planning, uitvoering of ontwerp te maken..
En BSB doet volgens mij ook niets op dat gebied, behalve vertellen of de brug aankan wat ze ermee willen doen en de scharnieren vastzetten...
Er is iig geklooi geweest met ballastgewicht (ik denk zelf in 1 van de pontons)quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:23 schreef Cherna het volgende:
[..]
Hoe die constructie bij deze klus in elkaar is gestoken weet ik ook niet. Het zal best zo kunnen zijn dat Mourik het hijsplan heeft gemaakt en Peinnemann is ingehuurd voor deze klus. Maar goed ik ben wel benieuwd wat er nu mis is gegaan. Als het al openbaar word gemaakt.
Waarom zou dat deel afgeschreven zijn?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 10:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als ie afgeschreven is, zouden ze hem dan niet gewoon in stukken lassen snijden, en dat afvoeren?
Deze kranen hebben geen kantelmechanisme.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 08:37 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Zo'n hoge kraan met scheve delen hoeft maar een beetje te gaan wiebelen en het kantelmechanisme treedt in werking.
Dat zou ideaal zijn.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:32 schreef Deshain het volgende:
[..]
Deze kranen hebben geen kantelmechanisme.
Hoe zit het met het gemeentelijke toezicht bij dit soort klussen?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:38 schreef Cherna het volgende:
Voor de liefhebbers:
Een voorbeeld van de eisen die Essent stelt voor hijswerkzaamheden. Een stappenplan waarbij je kunt zien wanneer een hijsplan vereist is en een voorbeeld van Mammoet. Aan dit alles kun je al zien wat er zoal bij komt kijken. Er zijn dus meer dan genoeg regels en voorschriften om een hijsklus tot een goed einde te brengen waarbij ook nog eens diverse controle op uitvoering plaats vind. Je zult ook bij de gemeente moeten kijken die uiteindelijk de opdracht verstrekt heeft.
https://www.essent.nl/ext(...)ijswerkzaamheden.pdf
Weet je überhaupt wel wat een kantelmechanisme is? En wat hebben dit soort kranen aan een kantelmechanisme? En waarom vraag ik dit aan een vrouwquote:
Dat durf ik niet te zeggen. Maar als opdrachtgever ben je ook voor een deel verantwoordelijk lijkt mij. Je zult als opdrachtgever op zijn minst moeten kijken of het allemaal naar wens is. Je maakt immers de scope voor een klus. Bovendien moet ook een opdrachtgever tekeningen en ontwerpen goedkeuren. Maar in hoeverre dit nu van toepassing is durf ik niet te zeggen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:40 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Hoe zit het met het gemeentelijke toezicht bij dit soort klussen?
Nou ja, kan me voorstellen dat als hij bijvoorbeeld om een bevestigingspunt gevallen is, dat dat beschadigt is.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:30 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Waarom zou dat deel afgeschreven zijn?
Mjah, dit soort documenten (weet ik uit ervaring) hebben een hoog copy/paste gehalte, dat zo een plan er is, is meestal vooral omdat het verplicht is. Bij ons op het werk hebben we vergelijkbare documenten voor releases van software, maar eigenlijk is alleen het stappenplan interessant, de rest is vooral bureaucratisch geneuzel.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:38 schreef Cherna het volgende:
Voor de liefhebbers:
Een voorbeeld van de eisen die Essent stelt voor hijswerkzaamheden. Een stappenplan waarbij je kunt zien wanneer een hijsplan vereist is en een voorbeeld van Mammoet. Aan dit alles kun je al zien wat er zoal bij komt kijken. Er zijn dus meer dan genoeg regels en voorschriften om een hijsklus tot een goed einde te brengen waarbij ook nog eens diverse controle op uitvoering plaats vind. Je zult ook bij de gemeente moeten kijken die uiteindelijk de opdracht verstrekt heeft.
https://www.essent.nl/ext(...)ijswerkzaamheden.pdf
Als je niet precies weet wat ik bedoel zie je het inderdaad makkelijk over het hoofd. Op 0.44 gaan een paar kabels (die ik in het plaatje in de spoiler rood omkaderd heb) bewegen. Twee seconden daarna gaan de eerste bouwlui rennen, en weer twee seconden daarna gaan diezelfde kabels zwiepen. Vervolgens gaat de hele hijskraanconstructie draaien en raakt ie uit balans (omdat die kabels zijn losgeschoten misschien?).quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 06:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik speel hem nu keer of 20 af, maar zie echt niets losschieten, wel heb ik idee dat de achterste kraan al niet goed staat, je ziet duidelijk dat deze al naar achter helt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor het gemak is hier de video nog eens.
Niet bizar, dat gebeurt wel vaker, bijvoorbeeld ook toen het oude brugdeel in 2011 verwijderd werd, alleen werd dat veel beter aangepakt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 08:08 schreef Loekie1 het volgende:
Oftewel wat een BIZAR idee om met hijskranen te werken op een ponton.
Dat bestaat niet mevrouw de deskundige, omdat je met een kraan altijd met momenten te maken hebt.quote:
Het document word pas van belang als het mis gaat. Als er dan ook maar op een gebied iets is afgeweken van de regels hangt degene die daar is vanaf geweken. Het word bizar als de regels die zijn opgesteld door specialisten niet deugen of niet werkbaar zijn. Dan nog is degene die zich niet aan de regels heeft gehouden de lul. Dat is het trieste van deze bureaucratie. De regels worden dan weer aangepast na het onderzoek.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mjah, dit soort documenten (weet ik uit ervaring) hebben een hoog copy/paste gehalte, dat zo een plan er is, is meestal vooral omdat het verplicht is. Bij ons op het werk hebben we vergelijkbare documenten voor releases van software, maar eigenlijk is alleen het stappenplan interessant, de rest is vooral bureaucratisch geneuzel.
Als die zijn tijd in veilige techniek steekt dan zal dat met die extra tijd wel meevallen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:57 schreef Cherna het volgende:
[..]
Er zijn regels zat. Te veel zelfs nog als je het mij vraagt. Zoveel regels dat daar veel tijd aan verloren gaat.
Een enigneer is gemiddeld 60% van zijn werk administratief bezig. Tijd die beter gestoken kan worden in techniek.
Dat heeft ook met de handhaving te maken lijkt me, maar het gaat niet om meer of minder. Je moet goede regels maken, als er dan een roep is om 'al die regeltjes af te schaffen' is het onwaarschijnlijk dat je de goeie overhoudt.quote:Maar helaas zijn we in een claim cultuur terecht gekomen.
Voordat er zoveel regels waren werd er ook gebouwd en ook toen ging het wel eens mis. Dat is met regels niet minder geworden.
Dat vraag je je helemaal niet af, niet van die gekke dingen posten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:12 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vraag me af hoeveel poezen er overleden zijn. Daar is met geen woord over gerept.
Ik vind een hond verschrikkelijk, het zal jouw hondje maar zijn dat bekneld heeft gezeten. Maar er zitten ook poezen in huizen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:13 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Dat vraag je je helemaal niet af, niet van die gekke dingen posten.
De meeste poezen zitten niet binnen maar zijn in de tuin van de buren aan het schijten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:14 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik vind een hond verschrikkelijk, het zal jouw hondje maar zijn dat bekneld heeft gezeten. Maar er zitten ook poezen in huizen.
Helaas maar zo werkt het niet. Waar ook de zorg mee te maken heeft en vele andere beroepsgroepen geld ook voor een techneut. Dat is nu hier moeilijk uit te leggen in een forum. Maar iedere engineer zal het wel grotendeels met mij eens zijn. Een van de redenen dat ik gestopt ben met engineering. Ik kon namelijk niet meer de kwaliteit bieden die ik me wenste door tijdsdruk en administratieve rompslomp. Nog maar te zwijgen over de verschraling binnen de technische vakgebieden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:09 schreef Weltschmerz het volgende:
Als die zijn tijd in veilige techniek steekt dan zal dat met die extra tijd wel meevallen.
Stop maar met zoeken mannen. .We hebben het hoor.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:20 schreef Loekie1 het volgende:
Ik weet nu al dat de hoofdoorzaak haast was. Dat kun je namelijk aan de reconstructie van het AD aflezen. Als er problemen met de ballast zijn - die blijkbaar niet zijn opgelost - dan stel je het uit maar het moest blijkbaar per se gisteren gebeuren.
Loekie...quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:20 schreef Loekie1 het volgende:
Ik weet nu al dat de hoofdoorzaak haast was.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:58 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Als je niet precies weet wat ik bedoel zie je het inderdaad makkelijk over het hoofd. Op 0.44 gaan een paar kabels (die ik in het plaatje in de spoiler rood omkaderd heb) bewegen. Twee seconden daarna gaan de eerste bouwlui rennen, en weer twee seconden daarna gaan diezelfde kabels zwiepen. Vervolgens gaat de hele hijskraanconstructie draaien en raakt ie uit balans (omdat die kabels zijn losgeschoten misschien?).Ah thx, ik zat te kijken bij het ophangpunt. Wellicht handig als toevoeging van de TS.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor het gemak is hier de video nog eens.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
Journalistiek vs. de onderzoekraad. Ik wacht liever de uitslag van het laatste af.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:20 schreef Loekie1 het volgende:
Ik weet nu al dat de hoofdoorzaak haast was. Dat kun je namelijk aan de reconstructie van het AD aflezen. Als er problemen met de ballast zijn - die blijkbaar niet zijn opgelost - dan stel je het uit maar het moest blijkbaar per se gisteren gebeuren.
Precies.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:30 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Journalistiek vs. de onderzoekraad. Ik wacht liever de uitslag van het laatste af.
Vergeet de hamsters niet!quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:33 schreef Deshain het volgende:
Ik vraag me af hoeveel parkieten er overleden zijn. Daar is met geen woord over gerept.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:58 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Als je niet precies weet wat ik bedoel zie je het inderdaad makkelijk over het hoofd. Op 0.44 gaan een paar kabels (die ik in het plaatje in de spoiler rood omkaderd heb) bewegen. Twee seconden daarna gaan de eerste bouwlui rennen, en weer twee seconden daarna gaan diezelfde kabels zwiepen. Vervolgens gaat de hele hijskraanconstructie draaien en raakt ie uit balans (omdat die kabels zijn losgeschoten misschien?).De kabel is naar mijn mening de ketting van een kettingtakel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor het gemak is hier de video nog eens.
Hier kun je zien hoe het aangepakt is.
Voorbeeld
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
Nee niet toevoegen, dat zijn stuurkabels, die horen los te hangen, daarmee richten hijsassistenten op de grond de last. Die kabels gaan zo ver opzij omdat de assistenten wegrennen en daarna de kabels loslaten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah thx, ik zat te kijken bij het ophangpunt. Wellicht handig als toevoeging van de TS.
Kettingtakel? wat wil je daarmee doen?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:41 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
De kabel is naar mijn mening de ketting van een kettingtakel.
Hier kun je zien hoe het aangepakt is.
Voorbeeld
[ afbeelding ]
Das een goede vraag, wellicht de last in de juiste hoek kunnen zetten misschien voor het bevestigen?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:44 schreef hottentot het volgende:
[..]
Kettingtakel? wat wil je daarmee doen?
Een last van 200ton in de juiste hoek zetten voor het takelen met een kettingtakel? Die juiste hoek bepaal je in dit geval door de plaatsing van de ophangpunten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:49 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Das een goede vraag, wellicht de last in de juiste hoek kunnen zetten misschien voor het bevestigen?
Ik heb het niet bedacht.
Je hebt gelijk, het zijn touwen, de ketting van de takel hangt langs het frame.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:52 schreef hottentot het volgende:
[..]
Een last van 200ton in de juiste hoek zetten voor het takelen met een kettingtakel? Die juiste hoek bepaal je in dit geval door de plaatsing van de ophangpunten.
Je ziet overduidelijk de mensen beneden staan met de touwen in de handen. Als ze naar links wegrennen nemen ze de touwen eerst nog mee, als ze ze loslaten dan vallen ze terug.
Er liggen er ook twee naast elkaarquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:52 schreef crystal_meth het volgende:
Is die vaargeul breed genoeg om twee pontons naast elkaar te leggen? Een platform over twee pontons zou een stabielere basis geweest zijn.
edit: alhoewel, op die foto's lijken ze breder dan op het filmpje... nevermind
bronquote:LEIDEN - Een man is zaterdagochtend tijdens werkzaamheden aan de brug over de Oude Rijn op de A44 zwaargewond geraakt.
Door Internetredacteur - 25-7-2015, 11:08 (Update 25-7-2015, 13:15)
Een betonblok viel uit de hijskraan en kwam deels op de man terecht. Hij raakte hierdoor bekneld. De man is naar een ziekenhuis gebracht.
De arbeidsinspectie gaat onderzoek doen. Of de harde wind iets met het ongeval te maken heeft, is niet bekend.
Veel hulpdiensten kwamen ter plaatse. Onder meer de traumahelikopter landde op de brug, die dit weekend is afgesloten wegens onderhoud.
ja, was op het filmpje niet goed te zien, zag daarna pas de luchtfoto en het promotiefilmpje.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:20 schreef hottentot het volgende:
[..]
Er liggen er ook twee naast elkaar
Een ponton welke het brugdeel aanvoert namelijk, daarmee is de ruimte wel op. Tevens kun je niet te breed gaan, want de constructie als geheel moet nog verplaatsbaar zijn en door de opening in het wegdek passen.
Hij hangt toch juist goed voor de rechteroever, de twee poten worden afgezonken in de bevestiging van het scharnier gedeelte. Die dingen worden geplaatst in de openstaande stand, precies goed dus.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 15:12 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
ja, was op het filmpje niet goed te zien, zag daarna pas de luchtfoto en het promotiefilmpje.
Hoe wilde men dat stuk van de brug trouwens aanbrengen? Aan de stand te zien hoort het op de rechteroever (die waar het gevallen is), dan zou men de kranen moeten draaien terwijl men de afstand tussen de pontons vergroot?
Op dit filmpje van een vorige verwijdering van het brugdek 4 jaar geleden zie je vanaf ongeveer 3:20 de toen gebruikte methode, uiteraard andersom omdat het verwijdering was. Daar gebruiken ze 1 kraan op het ponton, met nog een 2 kranen op het talud. Het verschil is ook dat ze daar de klep gelijk verticaal op een ponton tussen de brug zetten en niet nog gaan varen met het brugdeel hangend aan de kranen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 15:15 schreef hottentot het volgende:
[..]
Hij hangt toch juist goed voor de rechteroever, de twee poten worden afgezonken in de bevestiging van het scharnier gedeelte. Die dingen worden geplaatst in de openstaande stand, precies goed dus.
En de pontons passen in de opening van het wegdek, men neemt het deel tussen de kranen in. Sleept de pontons naar de goede plek, kranen draaien iets verder door en laten de last op plek zakken. De pontons blijven aan elkaar vastzitten, men kan de punten van de kranen langs elkaar draaien.
ROFLquote:
Als je nou 5 minuten wacht, dan weet je het.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 15:55 schreef Zelfscanner het volgende:
Wat willen ze om 16:00 uur nou zeggen?
4 uur is cup a soup natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:01 schreef spijkerbroek het volgende:
Wat een verrassing. Uitgesteld tot 16:15
Hmm.. hoe laat is dat ongeluk gisteren gebeurd? Ook rond 4 uur toch?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:01 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
4 uur is cup a soup natuurlijk.
AD komt er nu ook mee:quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:36 schreef Ryan3 het volgende:
Op 25 juli ook al ongeluk met takelen bij brug, men zegt dat het om hetzelfde bedrijf gaat.
[ afbeelding ]
[..]
bron
Nou je het zegtquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:02 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Hmm.. hoe laat is dat ongeluk gisteren gebeurd? Ook rond 4 uur toch?
Elk kraanbedrijf heeft wel eens een ongeluk. En als er een groot gebeurd, dan komt zelf het kleinste opeens naar boven. (waarmee ik niet zeg dat ze niet in de fout gegaan zijn)quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
AD komt er nu ook mee:
http://www.ad.nl/ad/nl/35(...)en-bij-ongeluk.dhtml
Nou, het is duidelijk dan. Cup a Soup is de schuldige.quote:
Nou, die kunnen de komende tijd dus ook fluiten naar opdrachten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
AD komt er nu ook mee:
http://www.ad.nl/ad/nl/35(...)en-bij-ongeluk.dhtml
Checkquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:13 schreef Zelfscanner het volgende:
Geef even een bericht als het begint. TV moeten delen
quote:
slecht beeld en geluid.quote:
Nee?quote:
Ik dacht dat je die geweldige vraag van NOS-man bedoelde:quote:
Wat wil je dan, dat ze terwijl het onderzoek nog moet plaatsvinden vast wat dingen gaat roepen die later helemaal niet blijken te kloppen?quote:
In iedergeval iets. Anders is die persco voor niets.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat wil je dan, dat ze terwijl het onderzoek nog moet plaatsvinden vast wat dingen gaat roepen die later helemaal niet blijken te kloppen?
Ze moeten voor de vorm allemaal even de kritische journalist uithangen en proberen om de burgemeester alvast prematuur een schuldige te laten aanwijzen - een poging waarvan ze hopelijk zelf allemaal weten dat die nooit gaat slagen. Het is puur toneel, het slaat werkelijk nergens op.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:28 schreef spijkerbroek het volgende:
Rommelige persco.. de journalisten roeptoeteren maar wat door elkaar heen
Maar wel minder risicoquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:36 schreef spijkerbroek het volgende:
Ook als de huizen ontruimd zouden zijn, waren die kranen nog steeds omgevallen.
manmanman wat een gigantische nonsensvragen
Mevrouw haar dienst zit erop en wilt naar huis. (Die er wel staat)quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:37 schreef MakkieR het volgende:
Burgemeester kwam mij behoorlijk geïrriteerd over vooral na een van die laatste vragen over de risico's die voor lief zijn genomen. Moet een bekwaam burgemeester dan niet deze kritische vragen gewoon kunnen beantwoorden in plaats van de persconferentie meteen te blokkeren en weg te lopen van alle resterende vragen.
Ontruimen levert ook risico op. Je kunt bewoners niet dwingen om hun huizen te verlaten en er moet politie in het ontruimingsgebied zijn om de huizen te beschermen tegen plunderaars.quote:
Die vraag zal de onderzoeksraad stellen en beantwoorden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:39 schreef MakkieR het volgende:
Overigens mis ik de vraag en antwoord hoe gaan we dit in de toekomst voorkomen.
Dat kan niet.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:39 schreef MakkieR het volgende:
Overigens mis ik de vraag en antwoord hoe gaan we dit in de toekomst voorkomen.
Lijkt me niet een vraag waar de burgemeester van een of ander vinexdorp een antwoord op moet geven.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:39 schreef MakkieR het volgende:
Overigens mis ik de vraag en antwoord hoe gaan we dit in de toekomst voorkomen.
Geen bruggen meer bouwen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:39 schreef MakkieR het volgende:
Overigens mis ik de vraag en antwoord hoe gaan we dit in de toekomst voorkomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |