Als je niet precies weet wat ik bedoel zie je het inderdaad makkelijk over het hoofd. Op 0.44 gaan een paar kabels (die ik in het plaatje in de spoiler rood omkaderd heb) bewegen. Twee seconden daarna gaan de eerste bouwlui rennen, en weer twee seconden daarna gaan diezelfde kabels zwiepen. Vervolgens gaat de hele hijskraanconstructie draaien en raakt ie uit balans (omdat die kabels zijn losgeschoten misschien?).quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 06:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik speel hem nu keer of 20 af, maar zie echt niets losschieten, wel heb ik idee dat de achterste kraan al niet goed staat, je ziet duidelijk dat deze al naar achter helt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor het gemak is hier de video nog eens.
Niet bizar, dat gebeurt wel vaker, bijvoorbeeld ook toen het oude brugdeel in 2011 verwijderd werd, alleen werd dat veel beter aangepakt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 08:08 schreef Loekie1 het volgende:
Oftewel wat een BIZAR idee om met hijskranen te werken op een ponton.
Dat bestaat niet mevrouw de deskundige, omdat je met een kraan altijd met momenten te maken hebt.quote:
Het document word pas van belang als het mis gaat. Als er dan ook maar op een gebied iets is afgeweken van de regels hangt degene die daar is vanaf geweken. Het word bizar als de regels die zijn opgesteld door specialisten niet deugen of niet werkbaar zijn. Dan nog is degene die zich niet aan de regels heeft gehouden de lul. Dat is het trieste van deze bureaucratie. De regels worden dan weer aangepast na het onderzoek.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mjah, dit soort documenten (weet ik uit ervaring) hebben een hoog copy/paste gehalte, dat zo een plan er is, is meestal vooral omdat het verplicht is. Bij ons op het werk hebben we vergelijkbare documenten voor releases van software, maar eigenlijk is alleen het stappenplan interessant, de rest is vooral bureaucratisch geneuzel.
Als die zijn tijd in veilige techniek steekt dan zal dat met die extra tijd wel meevallen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:57 schreef Cherna het volgende:
[..]
Er zijn regels zat. Te veel zelfs nog als je het mij vraagt. Zoveel regels dat daar veel tijd aan verloren gaat.
Een enigneer is gemiddeld 60% van zijn werk administratief bezig. Tijd die beter gestoken kan worden in techniek.
Dat heeft ook met de handhaving te maken lijkt me, maar het gaat niet om meer of minder. Je moet goede regels maken, als er dan een roep is om 'al die regeltjes af te schaffen' is het onwaarschijnlijk dat je de goeie overhoudt.quote:Maar helaas zijn we in een claim cultuur terecht gekomen.
Voordat er zoveel regels waren werd er ook gebouwd en ook toen ging het wel eens mis. Dat is met regels niet minder geworden.
Dat vraag je je helemaal niet af, niet van die gekke dingen posten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:12 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vraag me af hoeveel poezen er overleden zijn. Daar is met geen woord over gerept.
Ik vind een hond verschrikkelijk, het zal jouw hondje maar zijn dat bekneld heeft gezeten. Maar er zitten ook poezen in huizen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:13 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Dat vraag je je helemaal niet af, niet van die gekke dingen posten.
De meeste poezen zitten niet binnen maar zijn in de tuin van de buren aan het schijten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:14 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik vind een hond verschrikkelijk, het zal jouw hondje maar zijn dat bekneld heeft gezeten. Maar er zitten ook poezen in huizen.
Helaas maar zo werkt het niet. Waar ook de zorg mee te maken heeft en vele andere beroepsgroepen geld ook voor een techneut. Dat is nu hier moeilijk uit te leggen in een forum. Maar iedere engineer zal het wel grotendeels met mij eens zijn. Een van de redenen dat ik gestopt ben met engineering. Ik kon namelijk niet meer de kwaliteit bieden die ik me wenste door tijdsdruk en administratieve rompslomp. Nog maar te zwijgen over de verschraling binnen de technische vakgebieden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:09 schreef Weltschmerz het volgende:
Als die zijn tijd in veilige techniek steekt dan zal dat met die extra tijd wel meevallen.
Stop maar met zoeken mannen. .We hebben het hoor.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:20 schreef Loekie1 het volgende:
Ik weet nu al dat de hoofdoorzaak haast was. Dat kun je namelijk aan de reconstructie van het AD aflezen. Als er problemen met de ballast zijn - die blijkbaar niet zijn opgelost - dan stel je het uit maar het moest blijkbaar per se gisteren gebeuren.
Loekie...quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:20 schreef Loekie1 het volgende:
Ik weet nu al dat de hoofdoorzaak haast was.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:58 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Als je niet precies weet wat ik bedoel zie je het inderdaad makkelijk over het hoofd. Op 0.44 gaan een paar kabels (die ik in het plaatje in de spoiler rood omkaderd heb) bewegen. Twee seconden daarna gaan de eerste bouwlui rennen, en weer twee seconden daarna gaan diezelfde kabels zwiepen. Vervolgens gaat de hele hijskraanconstructie draaien en raakt ie uit balans (omdat die kabels zijn losgeschoten misschien?).Ah thx, ik zat te kijken bij het ophangpunt. Wellicht handig als toevoeging van de TS.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor het gemak is hier de video nog eens.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
Journalistiek vs. de onderzoekraad. Ik wacht liever de uitslag van het laatste af.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:20 schreef Loekie1 het volgende:
Ik weet nu al dat de hoofdoorzaak haast was. Dat kun je namelijk aan de reconstructie van het AD aflezen. Als er problemen met de ballast zijn - die blijkbaar niet zijn opgelost - dan stel je het uit maar het moest blijkbaar per se gisteren gebeuren.
Precies.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:30 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Journalistiek vs. de onderzoekraad. Ik wacht liever de uitslag van het laatste af.
Vergeet de hamsters niet!quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:33 schreef Deshain het volgende:
Ik vraag me af hoeveel parkieten er overleden zijn. Daar is met geen woord over gerept.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:58 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Als je niet precies weet wat ik bedoel zie je het inderdaad makkelijk over het hoofd. Op 0.44 gaan een paar kabels (die ik in het plaatje in de spoiler rood omkaderd heb) bewegen. Twee seconden daarna gaan de eerste bouwlui rennen, en weer twee seconden daarna gaan diezelfde kabels zwiepen. Vervolgens gaat de hele hijskraanconstructie draaien en raakt ie uit balans (omdat die kabels zijn losgeschoten misschien?).De kabel is naar mijn mening de ketting van een kettingtakel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor het gemak is hier de video nog eens.
Hier kun je zien hoe het aangepakt is.
Voorbeeld
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
Nee niet toevoegen, dat zijn stuurkabels, die horen los te hangen, daarmee richten hijsassistenten op de grond de last. Die kabels gaan zo ver opzij omdat de assistenten wegrennen en daarna de kabels loslaten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah thx, ik zat te kijken bij het ophangpunt. Wellicht handig als toevoeging van de TS.
Kettingtakel? wat wil je daarmee doen?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:41 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
De kabel is naar mijn mening de ketting van een kettingtakel.
Hier kun je zien hoe het aangepakt is.
Voorbeeld
[ afbeelding ]
Das een goede vraag, wellicht de last in de juiste hoek kunnen zetten misschien voor het bevestigen?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:44 schreef hottentot het volgende:
[..]
Kettingtakel? wat wil je daarmee doen?
Een last van 200ton in de juiste hoek zetten voor het takelen met een kettingtakel? Die juiste hoek bepaal je in dit geval door de plaatsing van de ophangpunten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:49 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Das een goede vraag, wellicht de last in de juiste hoek kunnen zetten misschien voor het bevestigen?
Ik heb het niet bedacht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |