abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154892872
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 06:51 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik speel hem nu keer of 20 af, maar zie echt niets losschieten, wel heb ik idee dat de achterste kraan al niet goed staat, je ziet duidelijk dat deze al naar achter helt.
Als je niet precies weet wat ik bedoel zie je het inderdaad makkelijk over het hoofd. Op 0.44 gaan een paar kabels (die ik in het plaatje in de spoiler rood omkaderd heb) bewegen. Twee seconden daarna gaan de eerste bouwlui rennen, en weer twee seconden daarna gaan diezelfde kabels zwiepen. Vervolgens gaat de hele hijskraanconstructie draaien en raakt ie uit balans (omdat die kabels zijn losgeschoten misschien?).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor het gemak is hier de video nog eens.
pi_154892903
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 08:08 schreef Loekie1 het volgende:
Oftewel wat een BIZAR idee om met hijskranen te werken op een ponton.
Niet bizar, dat gebeurt wel vaker, bijvoorbeeld ook toen het oude brugdeel in 2011 verwijderd werd, alleen werd dat veel beter aangepakt.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_154892941
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 12:33 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dat zou ideaal zijn. :{
Dat bestaat niet mevrouw de deskundige, omdat je met een kraan altijd met momenten te maken hebt. :')
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:08:19 #129
321876 Cherna
Fuck the System
pi_154893098
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 12:54 schreef raptorix het volgende:

[..]

Mjah, dit soort documenten (weet ik uit ervaring) hebben een hoog copy/paste gehalte, dat zo een plan er is, is meestal vooral omdat het verplicht is. Bij ons op het werk hebben we vergelijkbare documenten voor releases van software, maar eigenlijk is alleen het stappenplan interessant, de rest is vooral bureaucratisch geneuzel.
Het document word pas van belang als het mis gaat. Als er dan ook maar op een gebied iets is afgeweken van de regels hangt degene die daar is vanaf geweken. Het word bizar als de regels die zijn opgesteld door specialisten niet deugen of niet werkbaar zijn. Dan nog is degene die zich niet aan de regels heeft gehouden de lul. Dat is het trieste van deze bureaucratie. De regels worden dan weer aangepast na het onderzoek.
Maar goed dat is een bijzaak dat natuurlijk helemaal niets met deze ramp te maken hoeft te hebben.
Ik wilde alleen laten zien wat er zoal komt kijken bij het hijsen van contrucites en dat er meer partijen bij betrokken zijn dan alleen de uitvoerder, kraanmachinist, rigger etc etc. En dat men bij het hijsen niet over een nacht ijs gaat.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_154893109
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:57 schreef Cherna het volgende:

[..]

Er zijn regels zat. Te veel zelfs nog als je het mij vraagt. Zoveel regels dat daar veel tijd aan verloren gaat.
Een enigneer is gemiddeld 60% van zijn werk administratief bezig. Tijd die beter gestoken kan worden in techniek.
Als die zijn tijd in veilige techniek steekt dan zal dat met die extra tijd wel meevallen.

quote:
Maar helaas zijn we in een claim cultuur terecht gekomen.

Voordat er zoveel regels waren werd er ook gebouwd en ook toen ging het wel eens mis. Dat is met regels niet minder geworden.
Dat heeft ook met de handhaving te maken lijkt me, maar het gaat niet om meer of minder. Je moet goede regels maken, als er dan een roep is om 'al die regeltjes af te schaffen' is het onwaarschijnlijk dat je de goeie overhoudt.

Dingen kunnen mis gaan en zullen misgaan, maar sommige dingen hoeven gewoon niet mis te gaan. Natuurlijk kan zoiets misgaan als er volkomen onverwacht een rukwind opsteekt, of bij een zeer toevallige samenloop van omstandigheden. Misschien is dat hier ook het geval maar het lijkt er niet op. Zonder hele rare dingen moeten mensen en gebouwen gewoon veilig zijn bij dingen als brugonderhoud.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:09:17 #131
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154893112
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 12:58 schreef sneakydesert het volgende:
Op 0.44 gaan een paar kabels
Dat zijn stuurkabels... voor mannetjes op de grond
pi_154893200
Ik vraag me af hoeveel poezen er overleden zijn. Daar is met geen woord over gerept. Het is een godswonder dat er onder die puinhoop geen mensen liggen.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:13:19 #133
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_154893218
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:12 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vraag me af hoeveel poezen er overleden zijn. Daar is met geen woord over gerept.
Dat vraag je je helemaal niet af, niet van die gekke dingen posten.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_154893243
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:13 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Dat vraag je je helemaal niet af, niet van die gekke dingen posten.
Ik vind een hond verschrikkelijk, het zal jouw hondje maar zijn dat bekneld heeft gezeten. Maar er zitten ook poezen in huizen.
pi_154893270
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:14 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik vind een hond verschrikkelijk, het zal jouw hondje maar zijn dat bekneld heeft gezeten. Maar er zitten ook poezen in huizen.
De meeste poezen zitten niet binnen maar zijn in de tuin van de buren aan het schijten.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:18:10 #137
321876 Cherna
Fuck the System
pi_154893308
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:09 schreef Weltschmerz het volgende:
Als die zijn tijd in veilige techniek steekt dan zal dat met die extra tijd wel meevallen.
Helaas maar zo werkt het niet. Waar ook de zorg mee te maken heeft en vele andere beroepsgroepen geld ook voor een techneut. Dat is nu hier moeilijk uit te leggen in een forum. Maar iedere engineer zal het wel grotendeels met mij eens zijn. Een van de redenen dat ik gestopt ben met engineering. Ik kon namelijk niet meer de kwaliteit bieden die ik me wenste door tijdsdruk en administratieve rompslomp. Nog maar te zwijgen over de verschraling binnen de technische vakgebieden.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_154893349
Ik weet nu al dat de hoofdoorzaak haast was. Dat kun je namelijk aan de reconstructie van het AD aflezen. Als er problemen met de ballast zijn - die blijkbaar niet zijn opgelost - dan stel je het uit maar het moest blijkbaar per se gisteren gebeuren.
  PR/Manusje van alles dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:22:30 #139
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_154893405
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:20 schreef Loekie1 het volgende:
Ik weet nu al dat de hoofdoorzaak haast was. Dat kun je namelijk aan de reconstructie van het AD aflezen. Als er problemen met de ballast zijn - die blijkbaar niet zijn opgelost - dan stel je het uit maar het moest blijkbaar per se gisteren gebeuren.
Stop maar met zoeken mannen. .We hebben het hoor. :D :'( :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:24:36 #140
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_154893482
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 12:58 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Als je niet precies weet wat ik bedoel zie je het inderdaad makkelijk over het hoofd. Op 0.44 gaan een paar kabels (die ik in het plaatje in de spoiler rood omkaderd heb) bewegen. Twee seconden daarna gaan de eerste bouwlui rennen, en weer twee seconden daarna gaan diezelfde kabels zwiepen. Vervolgens gaat de hele hijskraanconstructie draaien en raakt ie uit balans (omdat die kabels zijn losgeschoten misschien?).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor het gemak is hier de video nog eens.
Ah thx, ik zat te kijken bij het ophangpunt. Wellicht handig als toevoeging van de TS.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_154893580
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:20 schreef Loekie1 het volgende:
Ik weet nu al dat de hoofdoorzaak haast was. Dat kun je namelijk aan de reconstructie van het AD aflezen. Als er problemen met de ballast zijn - die blijkbaar niet zijn opgelost - dan stel je het uit maar het moest blijkbaar per se gisteren gebeuren.
Journalistiek vs. de onderzoekraad. Ik wacht liever de uitslag van het laatste af.
pi_154893681
Ik vraag me af hoeveel parkieten er overleden zijn. Daar is met geen woord over gerept.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:33:59 #144
321876 Cherna
Fuck the System
pi_154893682
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:30 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Journalistiek vs. de onderzoekraad. Ik wacht liever de uitslag van het laatste af.
Precies.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_154893736
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:33 schreef Deshain het volgende:
Ik vraag me af hoeveel parkieten er overleden zijn. Daar is met geen woord over gerept.
Vergeet de hamsters niet!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_154893840
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 12:58 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Als je niet precies weet wat ik bedoel zie je het inderdaad makkelijk over het hoofd. Op 0.44 gaan een paar kabels (die ik in het plaatje in de spoiler rood omkaderd heb) bewegen. Twee seconden daarna gaan de eerste bouwlui rennen, en weer twee seconden daarna gaan diezelfde kabels zwiepen. Vervolgens gaat de hele hijskraanconstructie draaien en raakt ie uit balans (omdat die kabels zijn losgeschoten misschien?).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor het gemak is hier de video nog eens.
De kabel is naar mijn mening de ketting van een kettingtakel.

Hier kun je zien hoe het aangepakt is.


Voorbeeld
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_154893885
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:26 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ah thx, ik zat te kijken bij het ophangpunt. Wellicht handig als toevoeging van de TS.
Nee niet toevoegen, dat zijn stuurkabels, die horen los te hangen, daarmee richten hijsassistenten op de grond de last. Die kabels gaan zo ver opzij omdat de assistenten wegrennen en daarna de kabels loslaten.

Dit is dus een gevolg en geen onderdeel van de oorzaak.

(en het zijn natuurlijk geen kabels maar touwen ;) )
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_154893943
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:41 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

De kabel is naar mijn mening de ketting van een kettingtakel.

Hier kun je zien hoe het aangepakt is.


Voorbeeld
[ afbeelding ]
Kettingtakel? wat wil je daarmee doen?
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_154894060
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:44 schreef hottentot het volgende:

[..]

Kettingtakel? wat wil je daarmee doen?
Das een goede vraag, wellicht de last in de juiste hoek kunnen zetten misschien voor het bevestigen?
Ik heb het niet bedacht.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_154894142
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:49 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Das een goede vraag, wellicht de last in de juiste hoek kunnen zetten misschien voor het bevestigen?
Ik heb het niet bedacht.
Een last van 200ton in de juiste hoek zetten voor het takelen met een kettingtakel? Die juiste hoek bepaal je in dit geval door de plaatsing van de ophangpunten.

Je ziet overduidelijk de mensen beneden staan met de touwen in de handen. Als ze naar links wegrennen nemen ze de touwen eerst nog mee, als ze ze loslaten dan vallen ze terug.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')