Is hier ineens komen opzetten vanuit het niets, bij jou ook?quote:Op maandag 3 augustus 2015 14:25 schreef Malteser het volgende:
Jantina, je schrijft over liespijn. Heel herkenbaar! Raar gevoel vind ik het. Vanmiddag maar eens vragen aan de bekkenfysio wat ik daar nu het beste aan/mee kan doen.
Hier vandaag weer een rustig kindje en dat vind ik echt niet tof. Ik ga maar even een uurtje plat met wat suiker en hopelijk wordt hij/zij daar wakker van!
Wat lief dat je ernaar vraagt.quote:
Ja, ik had het van de ene op de andere dag. Als ik nog goede tips krijg, zal ik ze delen!quote:Op maandag 3 augustus 2015 14:40 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Is hier ineens komen opzetten vanuit het niets, bij jou ook?
Zou ook indalingspijn kunnen zijn las ik ergens anders weer...
Baby is hier normaal vrij rustig, nooit druk geweest. Echter vandaag hier juist vrij druk t.o.v. afgelopen dagen, mag ook wel een keertje. Blijft toch een prettig gevoel (ik krijg nog geen schoppen in ribben e.d.)
Fijn dat je een goed weekend gehad hebt! Je doet het super LuDann! En wat je schrijft over de afleiding is heel herkenbaar. Man is weer werken en ik ben alleen thuis.quote:Op maandag 3 augustus 2015 14:48 schreef LuDann het volgende:
Jeetje, sillie ook al in het ziekenhuis. Sterkte!
Zit er iets in de lucht ofzo, al die hoge bloeddrukken. De warmte misschien?
[..]
Wat lief dat je ernaar vraagt.
Ik heb een heel goed weekend gehad, dat was heel fijn en die afleiding helpt echt enorm. Ik kijk niet te ver vooruit, elke dag is er 1 en weer een stap dichterbij.Nu het weekend weer voorbij is vind ik het wel moeilijker om afleiding te vinden. Alleen thuis, iedereen werkt natuurlijk en ik kan niet echt ergens heen.
Vervelend dat je baby weer zo rustig is! Ik hoop dat hij/zij zo weer druk gaat bewegen en zo niet, dan echt bellen hoor!
Nohhh, lief dat je dat zegt maar ik doe het echt niet beter of slechter dan andere mensen hoor.quote:Op maandag 3 augustus 2015 14:56 schreef Malteser het volgende:
[..]
Fijn dat je een goed weekend gehad hebt! Je doet het super LuDann! En wat je schrijft over de afleiding is heel herkenbaar. Man is weer werken en ik ben alleen thuis.
Ik hoop ook dat baby zo weer lekker gaat bewegen, en anders bel ik straks even.
Ik heb gewoon bewondering voor de manier waarop je overal mee omgaat. Het is nu niet zo dat je helemaal kunt spreken van een probleemloze zwangerschap, zeker met jouw medische voorgeschiedenis en lichamelijke ongemakken. En ondanks dat, en met daarbij alle kwaaltjes die op je pad zijn gekomen, heb je je zwangerschap toch maar mooi kunnen voldragen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:29 schreef LuDann het volgende:
Zo FF, das een behoorlijke babysaurus dan zeg! Had jij nu ook wat veel vruchtwater of ben ik in de war met iemand anders?
[..]
Nohhh, lief dat je dat zegt maar ik doe het echt niet beter of slechter dan andere mensen hoor.
Afleiding thuis is lastig he? Er is een limiet aan het aantal dingen die je kunt doen.
Fijn sillie!quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:49 schreef silliegirl het volgende:
Hier lijkt 't mee te vallen; urinecheck was in orde. Ze hebben een echo gemaakt om baby even te kunnen checken maar die maakt het ook goed en bij een 2e meting bleek bloeddruk weer flink gezakt (zelfs zoveel dat iedereen zich af vroeg of de eerste meting dan wel klopte, van 169/98 bij de eerste naar 136/82 bij de tweede meting).
Ze zijn nu even aan 't overleggen..
Hehe, dat zou wat zijnquote:Op maandag 3 augustus 2015 16:55 schreef Daui het volgende:
MissBlissnog een weekje erbij! Zul je zien dat je met 42 weken ingeleid moet worden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:05 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik lees nog redelijk mee hier, maar toch even een in-een-klap-en
voor alle slechte en goede berichten! MissBliss, fijn dat je nog door mag lopen, LuDann ook nog steeds dus! Hopelijk blijft het bij de dames met lastige bloeddrukken ook allemaal goed verlopen verder en Stippel wat heftig! Veel succes met je herstel en hopelijk kun je wel gewoon lekker genieten van jullie mannetje!
Ik moet hier nog afscheid nemen! De tijd gaat snel! Vandaag is M alweer 13 dagen oud en ze doet het super! Heel tevreden meiske dat goed drinkt en groeit en *afkloppen* 's nachts ook heel goed slaapt! Nog even een plaatje van 1 week oud voor de rammelsAchos!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik was ook degene met veel vruchtwater, dus ook grote kans dat het daardoor komt, al zou dat met deze termijn al flink afgenomen moeten zijn normaal gesproken. Ik ben iig benieuwd wat er woensdag uit komt!quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:29 schreef LuDann het volgende:
Zo FF, das een behoorlijke babysaurus dan zeg! Had jij nu ook wat veel vruchtwater of ben ik in de war met iemand anders?
[..]
Nohhh, lief dat je dat zegt maar ik doe het echt niet beter of slechter dan andere mensen hoor.
Afleiding thuis is lastig he? Er is een limiet aan het aantal dingen die je kunt doen.
Klinkt goed! En is Fabio de werktitel, of...?quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:48 schreef MissBliss het volgende:
Ik ben ook weer terug uit het ziekenhuis. Er werd geen groeimeting gedaanEr werd alleen gekeken naar navelstrengdoorbloeding, vruchtwater, ctg en bloeddruk en dat was allemaal goed. En de baby beweegt nog steeds heel goed. Dus we mogen nog een week door (mits ctg's en bewegingen enzo allemaal goed blijven natuurlijk).
Ze heeft wel stiekem gekeken naar de buikomtrek en die leek nog steeds op dezelfde lijn te zitten, een beetje bungelend onderaan het P3-lijntje. Dus hij is ws wel iets gegroeid, maar weer niet spectaculairSinds deze week probeer ik ook echt veel en calorierijk te eten, maar de extra kilo's blijven vooral aan mij hangen kennelijk
Naja, al met al goed nieuws dus, Fabio mag nog lekker in de buik blijven
Werktitel iddquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:12 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Klinkt goed! En is Fabio de werktitel, of...?
Maandag weer een groeiecho, dan is het weer 2 weken na de laatste en dat is betrouwbaarder.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:08 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik was ook degene met veel vruchtwater, dus ook grote kans dat het daardoor komt, al zou dat met deze termijn al flink afgenomen moeten zijn normaal gesproken. Ik ben iig benieuwd wat er woensdag uit komt!
MissBliss, jammer dat je nu nog niet zoveel weet, maar fijn dat iig alles nog goed gaat! Gaan ze nog wel een nieuwe groeiecho doen om de vooruitgang te bekijken?
Ik heb geen idee. Ik maak me eigenlijk niet zoveel zorgen. De baby beweegt nog heel veel, inclusief flinke bewegingen van de ene naar de andere kant dus heeft ook nog duidelijk veel ruimte. Ik ga er dus eigenlijk vanuit dat de handmatige metingen te groot uitvallen. En anders gaat het sowieso een pittige bevalling worden en hoor ik woensdag wel of er nog meer gevolgen zijn.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:19 schreef MissBliss het volgende:
IMA, agossie zegPrachtig!
[..]
Werktitel idd
[..]
Maandag weer een groeiecho, dan is het weer 2 weken na de laatste en dat is betrouwbaarder.
Oh en jouw baby gaat juist de andere kant opmegababy! Spannend dan woensdag. Zijn er nog consequenties als de baby idd erg groot blijkt te zijn?
Ik weet niet zo goed wat ik hier op moet zeggen, dank je wel.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:01 schreef Malteser het volgende:
[..]
Ik heb gewoon bewondering voor de manier waarop je overal mee omgaat. Het is nu niet zo dat je helemaal kunt spreken van een probleemloze zwangerschap, zeker met jouw medische voorgeschiedenis en lichamelijke ongemakken. En ondanks dat, en met daarbij alle kwaaltjes die op je pad zijn gekomen, heb je je zwangerschap toch maar mooi kunnen voldragen.
En afleiding zoeken is inderdaad soms lastig. Iedereen gaat werken/viert vakantie en ik hang de vlag al uit als het me gelukt is om een was op te hangen.... En met het concentratievermogen van een dronken goudvis is een boek lezen helaas geen optie meer. Maar ik prijs me gelukkig met het feit dat er iemand ooit op het idee is gekomen een iPad te ontwikkelen.
Hoe weet je hoe ik eruit zie dan?quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:44 schreef pinquit het volgende:
Ooh ima wat is ze mooize lijkt op je!
Ja klopt! Van mvCactus. Ik weet even niet meer waar ze vandaan kwamen, maar in het vraag & aanbod topic is dat wel terug te vinden, er stond een linkje bij. Ze zitten wel oke hoor, niet helemaal perfect maar dat ligt er in mijn geval aan dat het niet helemaal de goede maat is. Ik wacht alleen even met het aanschaffen van een echt goed passende tot de baby er is, want tot nu toe blijft het groeien.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:57 schreef gestreeptestoel het volgende:
Wat veel ziekenhuisverhalen zeg! Maar lees ook goede uitslagen!hopelijk blijven alle kindjes nog even lekker binnen zitten.
Veel mensen ook bijna met verlof!
Ludann, was jij dat die laatst bv bhs had overgekocht? Dat was zonder beugel toch? Weet je nog waar die gekocht waren? Ze zagen er iets beter uit dan die Hema dingen.. En zitten ze een beetje?
Das supernieuws! Weer een week gewonnen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:48 schreef MissBliss het volgende:
Ik ben ook weer terug uit het ziekenhuis. Er werd geen groeimeting gedaanEr werd alleen gekeken naar navelstrengdoorbloeding, vruchtwater, ctg en bloeddruk en dat was allemaal goed. En de baby beweegt nog steeds heel goed. Dus we mogen nog een week door (mits ctg's en bewegingen enzo allemaal goed blijven natuurlijk).
Ze heeft wel stiekem gekeken naar de buikomtrek en die leek nog steeds op dezelfde lijn te zitten, een beetje bungelend onderaan het P3-lijntje. Dus hij is ws wel iets gegroeid, maar weer niet spectaculairSinds deze week probeer ik ook echt veel en calorierijk te eten, maar de extra kilo's blijven vooral aan mij hangen kennelijk
Naja, al met al goed nieuws dus, Fabio mag nog lekker in de buik blijven
Snap dat het je tegenvalt Joycie!quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:03 schreef J0ycie88 het volgende:
Zei ik vanmiddag nog heel positief dat ik geen longrijpingsinjecties zou krijgen. Was de bloeddruk vanmiddag toch dusdanig hoog 170/110 dat ze toch hebben besloten om daar mee te starten. Net de eerste gehad en morgen de 2e.
Dat is wel even een puntje. Net heel erg gehuild.. En nu moet ik mezelf echt ff herpakken en proberen de rust weer te vinden zodat iig mijn bloeddruk de kans krijgt om te zakken.
Ook weer een pilletje erbij..
Het loopt niet echt zo zoals ik gehoopt had...
Oh shit, was jij dat niet uit t buikentopic dat je telefoon omviel?quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:00 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Hoe weet je hoe ik eruit zie dan?
Ze geven die voor de zekerheid. Duurt 48 uur voordat ze inwerken en ze werken twee weken. Gewoon voor het geval dat en in het ziekenhuis gaan ze altijd van het slechte uit en willen ze overal op voorbereid zijn.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:03 schreef J0ycie88 het volgende:
Zei ik vanmiddag nog heel positief dat ik geen longrijpingsinjecties zou krijgen. Was de bloeddruk vanmiddag toch dusdanig hoog 170/110 dat ze toch hebben besloten om daar mee te starten. Net de eerste gehad en morgen de 2e.
Dat is wel even een puntje. Net heel erg gehuild.. En nu moet ik mezelf echt ff herpakken en proberen de rust weer te vinden zodat iig mijn bloeddruk de kans krijgt om te zakken.
Ook weer een pilletje erbij..
Het loopt niet echt zo zoals ik gehoopt had...
Oh, haha, ja dat was ik wel, maar dat was maar een klein stukje gezichtquote:Op maandag 3 augustus 2015 18:31 schreef pinquit het volgende:
[..]
Oh shit, was jij dat niet uit t buikentopic dat je telefoon omviel?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IMA wat een schatje zeg
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:58 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ik weet niet zo goed wat ik hier op moet zeggen, dank je wel.En die bewondering is wederzijds hoor, ik weet dat je het moeilijk hebt ook met je verleden en je doet het maar wel mooi. Doorzetter ben je!
Over dat lezen, inderdaad ja, pfff. Ik had me voorgenomen om lekker veel te gaan lezen om me voor te bereiden op wat schrijfwerk voor mijn opleiding komend studiejaar, maar mijn hoofd zit vol watten. Ik kan de posts hier op Fok! al amper volgens soms (*overdrijf*), laat staan een boek.
Hoe is het met de bewegingen van baby?
quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:44 schreef Sicilia het volgende:
Jeetje wat veel hoge bloeddrukken! Sterkte allemaal![]()
Wij hadden vandaag een hele mooie termijnecho6 dagen vooruit gezet zelfs! UD is nu 19 februari
Plaatje bij het praatje:
[ afbeelding ]
En nog een bijzondere 3D/4D onder dr spoiler:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IMA wat een schatje zeg![]()
Van die mentholgel of poeder misschien?quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:56 schreef pinquit het volgende:
Verder ga ik in die hitte dood van de jeukende eczeemtips anyone?
Bedankt, ik ga t even uitzoekenquote:Op maandag 3 augustus 2015 20:50 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Van die mentholgel of poeder misschien?
Ik heb bij eczeem altijd dermalex (maar heb er echt slechts zelden last van), maar ik zie in de bijsluiter dat je eerst even moet overleggen met een arts voor gebruik als je zwanger bent. Helpt bij mij altijd wel goed!
Woei, live update!quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 08:15 schreef SaskiaR het volgende:
Nou, de vliezen zijn gebroken! Nu wachten op weeen...
Eindelijk!!!quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 08:15 schreef SaskiaR het volgende:
Oeh, spannend!quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 08:15 schreef SaskiaR het volgende:
Spannend!quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 08:58 schreef SaskiaR het volgende:
Ja... was half 1 vannacht, ik sliep net... maar er kwam eerst een klein beetje, genoeg om er wakker van de te worden en een kraamverband in te doen terwijl m'n man het plastic kraammatras op het bed deed. Dus geen schade. Daarna wel een beetje raar geslapen, was op weeën aan het wachten, maar niks...
Nouja, de vk komt straks even kijken, verder gewoon afwachten.
Ik duim voor je!quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 09:26 schreef SaskiaR het volgende:
Ja, dus binnen 24 uur moet er wel wat gebeuren liefst...
Ik zal wel veel te makkelijk denken weer, maar dat is toch pas over een week?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 09:09 schreef silliegirl het volgende:
Ik zit toch met dat bloeddruk verhaal van gisteren in m'n maag. Ze doen voor nu niks; maar ik moet vanaf maandag gewoon weer aan het werk. Ik hoop maar dat dat gaat dan..
Je hebt gelijkquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 09:43 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ik zal wel veel te makkelijk denken weer, maar dat is toch pas over een week?![]()
Er kan werkelijk van alles gebeuren, bekijk zondag of maandagochtend gewoon of je het ziet zitten om te gaan werken. En zo niet, dan meld je je ziek.
Ja, dat klopt ookquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 09:51 schreef gestreeptestoel het volgende:
Sillie dat kan je toch bespreken! Desnoods ga je de helft werken.
Ik ga vanaf volgende week halve dagen werken, deze week nog niet, aangezien mijn COO uit New York net deze week in Nederland is, ook om de laatste dingen goed af te kunnen stemmen voordat mijn verlof begint en zo.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 10:36 schreef Mineola het volgende:
Skoap, doe jij een beetje rustig aan met je werk? Heb je het advies van je vk ter harte genomen? *kijkt streng* Zijn jullie al uit de naam eigenlijk?
Nog lekker een beetje aan het cocoonen? Vervelend van de mindere nachten en de vermoeidheid, ik hoop dat het rommelen snel wil doorzetten. Met welke termijn kwamen je oudsten eigenlijk?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 10:22 schreef Fuente het volgende:
Jullie gaan allemaal voorHier wel veel gerommel. Maar niks dat doorzet. En dat natuurlijk vooral in de nachten. Ben inmiddels redelijk moe, laatste weken bijna geen slaap door pijn in bekken en heul veul plassen 's nachts.
Echt laatste loodjes denk ik. Baby is nog wel goed druk dus volgens mij heeft ze het nog wel naar dr zin
Ik moet ook die prik voor Rhesus C halen van de week. Ik begreep dat het vaak voor een 2e zwangerschap van belang kan zijn als die antistoffen er zijn, niet voor nu.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:02 schreef Mineola het volgende:
Welke bedoel je precies Myrr? Ik had met 12 weken geloof ik een negatieve rhesus c, en dat werd met 27 weken nogmaals geprikt. Dat is alles wat ik ervan gemerkt heb, maar volgens mij zijn de eventuele gevolgen van zoiets ook voor het kind en niet voor jezelf.
Met 27 weken was het overigens goed, geen antistoffen.
Met een negatieve rhesus D krijg je geloof ik een prik.
Hier staat meer info.
Geen idee, kreeg een brief van Saltro binnen dat er antistoffen zijn gevonden, maar verder staat er niets in. Wel dat het absoluut onschuldig is verder, maar vroeg me inderdaad af of er voor de kleine nog gevolgen aan zitten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:02 schreef Mineola het volgende:
Welke bedoel je precies Myrr? Ik had met 12 weken geloof ik een negatieve rhesus c, en dat werd met 27 weken nogmaals geprikt. Dat is alles wat ik ervan gemerkt heb, maar volgens mij zijn de eventuele gevolgen van zoiets ook voor het kind en niet voor jezelf.
Met 27 weken was het overigens goed, geen antistoffen.
Met een negatieve rhesus D krijg je geloof ik een prik.
Hier staat meer info.
Wat stom.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:10 schreef SaskiaR het volgende:
(nog geen wee te bekennen hierzo, trouwens)
Vanavond een weeënstorm en vannacht/morgen heel vroeg een beeb.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:14 schreef SaskiaR het volgende:
Die komt zo
Aan de telefoon zei ze gewoon afwachten.
Als ze zeggen dat het absoluut onschuldig is, dan zal het ook wel absoluut onschuldig zijn...quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:12 schreef Myrr het volgende:
[..]
Geen idee, kreeg een brief van Saltro binnen dat er antistoffen zijn gevonden, maar verder staat er niets in. Wel dat het absoluut onschuldig is verder, maar vroeg me inderdaad af of er voor de kleine nog gevolgen aan zitten.
Ja hier ook! Heel vaak is links of rechts veel dikker doordat ze daar dan met haar spekkont ligtquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:01 schreef LuDann het volgende:
Inleiden lijkt me minder maar fijn lijkt me dat, dat er een datum is, Fuente. Eind is in zicht dan.
Hier is alles rustiger dan het in tijden geweest is. Ik heb eigenlijk alleen harde buiken als ik veel gedaan heb maar eigenlijk niet meer zomaar spontaan.
Mijn buik is niet meer mooi rond trouwens, links steekt constant een voetje uit en als ik zit is mijn buik meer een soort driehoek omdat de baby echt heel duidelijk aan 1 kant ligt. Heb jij dat ook? Ik heb daardoor ook het idee dat beeb nog hard gegroeid is de afgelopen 2 weken.
Nou werd toevallig gebeld door de vk net, ze gaan bloed van m'n vriend afnemen en als dat goed is, dan is het allemaal goed en klopt het maar anders moeten ze kleine in de gaten houden omdat dat die antistoffen anders zijn/haar bloedcellen kunnen afbreken.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:20 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Als ze zeggen dat het absoluut onschuldig is, dan zal het ook wel absoluut onschuldig zijn...Ik heb tot 11 uur geslapen vanmorgen...
Hè wat vervelend johquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:30 schreef Myrr het volgende:
[..]
Nou werd toevallig gebeld door de vk net, ze gaan bloed van m'n vriend afnemen en als dat goed is, dan is het allemaal goed en klopt het maar anders moeten ze kleine in de gaten houden omdat dat die antistoffen anders zijn/haar bloedcellen kunnen afbreken.
Nou ja, eerst maar de uitslagen afwachten.
Njah... vk zei dat ik nu toch echt vanavond wel flinke weeën moet hebben, anders moet ik naar het ziekenhuis en daar blijven tot het kind er is, eventueel met inleiden. Dat kan dus ook zo vier dagen ziekenhuis betekenenquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:16 schreef Myrr het volgende:
Vanavond een weeënstorm en vannacht/morgen heel vroeg een beeb.![]()
#jomanda
Ja, dat ja! En als ik sta is mijn buik aan de bovenkant vierkant omdat daar een kont + been overdwars ligt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:22 schreef Fuente het volgende:
[..]
Ja hier ook! Heel vaak is links of rechts veel dikker doordat ze daar dan met haar spekkont ligtof als ze in het midden zit steekt er echt een bult uit zeg maar.
Voor jou zal het ook wel niet lang meer duren nu! Misschien kunnen we tegelijk
Dat zou flink balen zijn! En je voelt nog helemaal niks nu?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:36 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Njah... vk zei dat ik nu toch echt vanavond wel flinke weeën moet hebben, anders moet ik naar het ziekenhuis en daar blijven tot het kind er is, eventueel met inleiden. Dat kan dus ook zo vier dagen ziekenhuis betekenen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nopequote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:42 schreef LuDann het volgende:
Dat zou flink balen zijn! En je voelt nog helemaal niks nu?
Misschien even in het donker rustig gaan douchen met een muziekje? Even helemaal in jezelf terugtrekken?
Schaamteloze +1!quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 10:36 schreef Mineola het volgende:
Goed, bijleespost, be prepared!
Ggirl, volgens mij had ik je nog niet gefeliciteerd, van harte met jullie zoon!Wat een snelle bevalling zeg! Wat naar dat T. nog eventjes op neo moet blijven aan toeters en bellen, dat is hard van je roze wolk vallen inderdaad
maar superfijn dat hij zo goed reageert op alle maatregelen! Hopelijk mag hij inderdaad vandaag met jullie mee naar huis en kunnen jullie thuis verwend worden door de kraam. Is er nog een vervolg mbt de cyste?
Fuente al een paar cm! Die zijn alvast mooi meegenomen. En een datum, spannend joh! Wat vinden de grote zussen ervan? Kijken die er erg naar uit? Het kan nu écht niet meer lang duren, sterkte nog met de laatste loodjes.
LuDann, idd een beetje tegen de verwachtingen vooraf in nog altijd zwanger, top hoor! Ik lolde om je schoonouders en hun geplande vakantie, ik zou net als jij bijna voor die lekker puh 42 weken willen gaan nu, hahaha. Trek je het nog een beetje?
FlyingFish, ook bijna je UD zie ik, hoe gaat het met jou?
Mousemicky, wat een gedoe en onzekerheid zo, wel niet wel niet... Is het nu afwachten op de controle woensdag en maar je vluchttas meenemen voor als je moet blijven? Ik kan me goed voorstellen dat je teleurgesteld bent omdat het een beetje een herhaling lijkt te worden van je eerste zwangerschap, maar ik yay wel heel hard voor de je 37 weken! Deze keer mag uk als het goed is meteen mee naar huis! Sterkte!![]()
Joycie, wat klote allemaal... je kunt er gewoon niks aan doen, zo'n te hoge bloeddruk. En het idee dat het niet zo goed zit zorgt natuurlijk ook alleen maar voor stress. Gelukkig voelt je meisje zich iig ok en sta je onder strenge controle. En elke dag is er weer eentje, dat lijkt me voor nu een hele goeie instelling. Heb je wat afleiding in het ziekenhuis, boeken, series, dat soort dingen? Fijn dat je vriend vandaag weer terug is. Is er iets te regelen met zijn werk, dat hij vanaf nu alleen maar korte ritten kan hebben zodat hij elke avond thuis is?
Daui, hoe gaat het bij jou? Ik ben even kwijt of jij nu nog in het ziekenhuis bent
Malteser, had je nog nagevraagd of je mocht fietsen? Ik hoop zo dat je een manier kan vinden waardoor je wereldje net iets groter kan worden!
Stippelrientje, het klinkt echt doodeng met die wisselende bloeddrukIk zou idd ook zeker nog niet naar huis willen zo. Je klinkt gelukkig heel positief! Gaat het met L. allemaal goed? Heerlijk dat jullie hem in badje hebben mogen doen
En yay voor je slagroom, wow zeg! Een rondje voor alle baby's op de afdeling, hahaha
![]()
Het zou me niet verbazen trouwens als het weer idd invloed heeft gehad op alle bloeddrukken. Ik voelde me gister ook echt niet tof. Ik ben al niet zo enorm dol op hitte, maar ik zie nu echt tegen warme dagen op. Booh! Ik heb echt last van dat vocht vasthouden ook, pijnlijke vingers en dikke voeten. Zo niet charmant![]()
Verder zag ik 3D echos van Cassandra, Pinq en Sicilia! Vooral die van 12 weken, wow wow wow, wat bijzonder om te hebben zeg!![]()
![]()
![]()
Envoor een goeie termijnecho Sicilia, 6 dagen vooruit maar liefst!
Hoe gaat het met je huis Pinq, zit er al wat schot in de zaak?
Cassandra, fijne vakantie! Lekker even zonder internet!
Skoap, doe jij een beetje rustig aan met je werk? Heb je het advies van je vk ter harte genomen? *kijkt streng* Zijn jullie al uit de naam eigenlijk?
En gestreeptestoel, Jagartrut en MissBliss hebben officieel verlof, yayIk moet nog een paar dagen en ooooooh wat kijk ik er naar uit! (ok, met name naar die twee kdv dagen in de week dat ik thuis kindloos kan zijn
)
MissBliss, wat goed dat je jochie lekker op zijn lijntje is doorgegroeid en je weer voor een week bent goedgekeurd!
Wizzy, hoe is het met jou? Ik las iets over IJsland een tijdje terug, wat cool! Jij hebt ook zo'n beetje verlof denk ik nu?
Limone, ik heb al een tijdje niks van jou gelezen, alles goed? Is er al witte rook over De Naam?
En L0t, hoe is het met jou? Beetje in je coconnetje tot 12 weken?
LB en Razz, sterkte met de misselijkheid, niet tof zeg! Hopelijk is het snel voorbij.![]()
Oh en groofsken heeft streepjes, wat supertofgefeliciteerd, wat gaaf dat het gelukt is!
Sorry wie ik heb overgeslagen, niet persoonlijkVoor iedereen in elk geval:
[ afbeelding ]
Als je iets wilt weten over de neonatologie, mag je me altijd een Pm/dm sturen! Mijn meiden zijn geboren met 31+2 (wel heel anders dan het bij jou gaat). Ze hebben bijna 9 en bijna 10 weken op de neonatologie gelegen.quote:
Ok ok ok. Dat kan. (maar ik denk het niet, hoor!) Ik zou voor afleiding koekjes of een taart bakken.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:56 schreef SaskiaR het volgende:
Mjahhhh... maximaal 72 uur na de vliezen moet het geboren zijn. Dus voor vrijdagochtend 00.30
Hahaha dat is precies het advies wat de assistente van de praktijk van Saskia altijd geeft. Appeltaart of iets dergelijks bakken als je aan het wachten bent op weeën.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:01 schreef Limone het volgende:
[..]
Ok ok ok. Dat kan. (maar ik denk het niet, hoor!) Ik zou voor afleiding koekjes of een taart bakken.
Ik had het nog niet gezegd, maar donderdag word ik ingeleidquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:42 schreef LuDann het volgende:
Ja, dat ja! En als ik sta is mijn buik aan de bovenkant vierkant omdat daar een kont + been overdwars ligt.
Wanneer wordt je ook alweer ingeleid? Er staat mij woensdag bij, maar dat is morgen al. Ik wil best synchroonbevallen hoor.
Ja, ga er ook wel vanuit dat het een sisser zal zijn. Mijn logisch nadenken heeft nu zoiets van; Na de mk ben ik bloeddonor geweest, ik ga er eigenlijk vanuit dat Sanquin sowieso op antistoffen test alvorens goed te keuren, ik ben goedgekeurd en heb een paar jaar lang bloed gegeven, het lijkt me dus niet iets van de vorige zwangerschap geweest te zijn. Het zal wel gewoon een wisselwerking tussen ons bloed zijn en als dat zo is, is er niets aan het handje.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:34 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hè wat vervelend joh![]()
Ik heb het laatst eens voorgerekend voor iemand die er naar vroeg. Dit komt ontzettend weinig voor in Nederland. En als het voorkomt, die antistoffen, dan is er in veruit de meeste gevallen uiteindelijk niets aan de hand. Mochten ze baby wel willen vervolgen dan doen ze dat per echo dus stel je daar geen hele ingrijpende dingen bij voor.
In het uiterste (zeldzame!) geval, als het bloed van je baby daadwerkelijk afgebroken wordt, dan zijn daar ook behandelingen voor. Baby kan dan een bloedtransfusie krijgen in jouw buik. Maar dat is echt op de zaken vooruitlopen. Wacht even het bloedonderzoek van je vriend af, meestal loopt het met een sisser af
Gewoon vannacht.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:56 schreef SaskiaR het volgende:
Mjahhhh... maximaal 72 uur na de vliezen moet het geboren zijn. Dus voor vrijdagochtend 00.30
Volgens mij ben ik in hetzelfde ziekenhuis bevallen en mijn meiden hebben daar ook op neo gelegen. Mocht je vragen hebben, mijn pm/dm staat open!quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 07:56 schreef J0ycie88 het volgende:
Zo we zijn weer wakker. Bloeddruk is net gemeten. 140/98 (ja zelfs die 2 punten minder onderdruk als gisterenavond steek ik in mijn zak!)
Temp wel wat hoger (37,4) maar de vpk gaf het weer daar de schuld van.
Straks weer aan de CTG en ik denk daarna bezoek van de arts. Dan heb ik mijn ochtendroutine weer gehad.
Vanavond is L. weer thuis en kan ik hem rustig vertellen wat er is gebeurt allemaal. Heb gisteren aan de VPK gevraagd of we morgen op de neonatologie kunnen kijken met zijn 2en. En dat ging ze regelenDat zal allemaal hopelijk wat rust geven.
Ik moet nu gewoon vertrouwen hebben. En rust vinden, want mijn lijf staat sttaks van de spanning.
En om mezelf even op te peppen. En omdat het volgens meerdere hier een heel belangrijke omslag is! Ga ik even uitbundig jompelen voor mijn 32 weken-wisseldag!!![]()
![]()
![]()
![]()
Stippel wat maar om te lezen dat het allemaal zo blijft schommelen. Gelukkig ben je in goede handen. En kun je je mannetje zo goed laten groeien van jouw melk! Dat zal (ondanks de ellende) een goed gevoel geven!
Ggirl, ik hoop dat jullie snel als gezinnetje naar huis mogen!
eventjes is dan ook maar een relatief begripquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 08:54 schreef SaskiaR het volgende:
Nou... nog geen wee te bekennen hoordie kraamverbanden zijn wel nu al erg handig!
Oh, dan heb ik geen idee waar ik woensdag vandaan heb.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:10 schreef Fuente het volgende:
[..]
Ik had het nog niet gezegd, maar donderdag word ik ingeleidDan precies 41 weken
Saskia, hopelijk beginnen de weeën voor die tijd!
quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 10:36 schreef Mineola het volgende:
Goed, bijleespost, be prepared!
Malteser, had je nog nagevraagd of je mocht fietsen? Ik hoop zo dat je een manier kan vinden waardoor je wereldje net iets groter kan worden!
Haha, de hamsternaamquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:53 schreef Limone het volgende:
[..]
Schaamteloze +1!
Wij waren een weekendje naar Friesland en we hadden geen eens stroom.Dat was net iets te primitief zo zwanger.
![]()
Geen naam nog. Ik wil heel graag 1 naam, maar de hamster van mijn zusje heette zo. Dat is geen ramp, behalve dan dat ik zo stom ben geweest om dat aan mijn man te vertellen. Nu wil hij dus niet die 'hamsternaam'.![]()
De andere naam die we allebei leuk vinden rijmt op de naam van mijn man en ik weet nog niet of ik dat een probleem vind..
Bij M. hebben we pas rond 37 weken besloten wat de namen zouden zijn, dus ik heb het gevoel dat ik nog alle tijd heb.
Hebben jullie al een jongensnaam? Wonen jullie eigenlijk al in jullie nieuwe huis? Ja toch?
+1 wohw wat een mooie bijleespost.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 10:43 schreef gestreeptestoel het volgende:
Zo mineola! Amen!![]()
Dat is nog eens n bijleespost!
Oh joh, ik dacht dat je allang bij de bekkenfysio liep naast je reguliere fysio!quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:34 schreef Malteser het volgende:
[..]voor je post!
Gisteren bij de bekkenfysio geweest. Ze stelde veel vragen, deed lichamelijk onderzoek en trok een duidelijke conclusie: bekkeninstabiteit.
Ik mag op geleide van de pijn fietsen, lopen, enz. Maar niet als ik voel dat het die dag niet gaat. Dus gisteravond fijn met man een blokje omgefietst.
Verder heeft ze vooral veel tips gegeven, Jantina, lees je mee? Juiste houding als ik sta (ik heb een holle rug en de neiging er nogal in te gaan hangen), trap op lopen door voet bij te zetten ipv door te lopen, kussen onder de knieholte als ik op de bank lig, voeteneind bed iets omhoog 's nachts en luisteren naar je lichaam (=niet forceren!).
Veel dingen deed ik al. Vrijdag weer terugkomen.
En toen had ik gisteravond voor het eerst sinds lange tijd een paniekaanval...Man schrok zich een hoedje. Ik geloof dat alle spanning zich wat had opgehoopt, omdat ik voor de buitenwereld Miss Positivo wil zijn.
En hij troostte me heel goed en daardoor was mijn ademhaling snel weer op orde maar ik had zo gehoopt het te voorkomen want het is vast heel slecht voor Frummel.
Mijn eigen fysio zit in hetzelfde gezondheidscentrum en dus was er al veel overleg geweest, had zij mijn fysio al de nodige tips gegeven en had ik haar al een keer bezocht. Maar nu dus voor de komende weken officieel bij haar onder behandeling.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:40 schreef Mineola het volgende:
[..]
Oh joh, ik dacht dat je allang bij de bekkenfysio liep naast je reguliere fysio!![]()
Fijn dat je goeie tips hebt gekregen, ze klinken bekend. Geen last gehad van het fietsen? Symmetrisch en bewust bewegen was hier key.voor je paniekaanval, logisch hoor. Je kunt niet altijd positief zijn hè! Soms is het juist een hele opluchting als alles eruit komt. Fijner ook dan tijden spanning opbouwen. Maar ik snap dat je het voor je kindje niet zo tof vond.
Heel begrijpelijk dat je het spannend vindt! Goed naar de signalen van je lichaam blijven luisteren en bij de kleinste twijfel aan de bel trekken. Maar dat doe je vast!quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:38 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
+1 wohw wat een mooie bijleespost.
Vanochtend was het misselijk en klam, maar nu is het goed bijgetrokken. Dokter gesproken en die vindt dat ik naar huis kan en mag.
Ik moet het vertrouwen in mijn lijf terug krijgen en ook in mijn achterhoofd houden dat spanning en stress en hormonen de boel zo gek houden. Mijn meneer wist mij ook redelijk snel te kalmeren en te bemoedigen. Bij hem thuis zijn is ook echt voor ons allemaal fijn![]()
even het rustuurtje afmaken en dan gaan we maar inpakken.
Ik vind het eigenlijk maar doodeng, maar goed...
Njah net wat gelopen en een ijsje gehaald bij de Lelie, nog niks....quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:08 schreef mignonne het volgende:
En he wat vervelend Saskia. Zo stom dat het dan niet gewoon doorpakt hè. En dan hangt ook nog die 24 uur als een soort doem boven je hoofd zo van dan MOET je aan het bevallen zijn want anders. Muh. Je hebt er helaas niet zo gek veel invloed op zelf verder. Lekker stukje wandelen en even je hoofd leeg maken?veel succes iig!
Ik zou het nog een keertje proberen richting de Leliequote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:02 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Njah net wat gelopen en een ijsje gehaald bij de Lelie, nog niks....
Als er vanavond nog niks is gaan ze met de gyn overleggen of ik vanavond al moet komen voor een ctg (en dan gelijk blijven) of dat ik vannacht nog thuis mag wachten (maar ook dan moet ik naar het ziekenhuis als de weeën alsnog beginnen).
Je doet t gewoon zoals ik destijds deed! Een paar uur voor je je moet melden voor de inleiding, zet de bevalling gewoon door!quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:36 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Njah... vk zei dat ik nu toch echt vanavond wel flinke weeën moet hebben, anders moet ik naar het ziekenhuis en daar blijven tot het kind er is, eventueel met inleiden. Dat kan dus ook zo vier dagen ziekenhuis betekenen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nu ben ik heel benieuwd naar de naam van de kat!quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:18 schreef FlyingFish het volgende:
Succes straks thuis stippel! Ik zou het ook erg eng vinden, maar ook fijn om weer in mijn eigen huis te zijn. Ik hoop dat dat je rust geeft. Heb je nog kraamzorg of andere ondersteuning thuis?
Over hamster en hondennamen gesproken, hier hebben we ook een dergelijke discussie gehad over een leuke naam, maar die is uiteindelijk afgevallen omdat het een langere versie is van de naam van de kat, en dan was het net alsof de baby naar de kat vernoemd werd
Verder hier nu af en toe merkbare harde buiken, maar nog niks wat erop wijst dat er iets te gebeuren staat. Maar ik reken zelf op vrijdag, dus dat loopt nog volgens planning!
Dan is het vast een meisjequote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:20 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nu ben ik heel benieuwd naar de naam van de kat!
Hier zou het kunnen lijken alsof we de meisjesnaam van de duutsers naam afgeleid hebben. Vind ik ook wel wat gek, maar het is zo'n mooie naam...
Over de jongensnaam twijfelen we allebei nog een beetje, maar we kunnen er allebei ook niet echt de vinger op leggen waarom...
Valt eigenlijk wel mee! Ik ben wel steeds benieuwder naar de baby an sich, maar eigenlijk niet zo naar het geslacht. Die onzijdige modus bevalt me wel, haha. We weten het al zo lang niet, die laatste hooguit zeven weken hou ik ook nog wel vol. Het wel weten voor de geboorte lijkt me zelfs een beetje een deceptie op dit moment. Nu ligt alles nog open, dan weet je niet alleen wat het wel is, maar ook wat het niet is. En staat vast hoe je gezin er uit gaat zien. Nu kan ik nog dromen over twee jochies of een jongetje en een meisjequote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:41 schreef Malteser het volgende:
Mineola: jullie weten het geslacht ook niet hè? Word jij ook niet steeds nieuwsgieriger? Of valt het mee?
quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:18 schreef FlyingFish het volgende:
die is uiteindelijk afgevallen omdat het een langere versie is van de naam van de kat, en dan was het net alsof de baby naar de kat vernoemd werd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 15:20 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik kom maar niet bijgelezen hier tussen alle vakantiewas en misselijkheid door
Las wel dat het bij Saskia snel gaat gebeuren, succes hoor!
Wij hadden vanmorgen de eerste echo en we zagen een knipperZo blij! Voorlopige UD is 14 maart maar we moeten nog een keertje terug voor een betere termijnecho.
Ploatje d'rbie:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.! Wat fijn!!
De kat heet Tobi, en Tobias was een mogelijke jongensnaam die we beiden wel leuk vonden. En Tobi is ook nog eens een vrouwtje... (was me verteld dat het een mannetje was, vandaar de mannelijke naam. En naam veranderen na twee maanden is ook een beetje stom, dus Tobi is gewoon een afkorting van Tobine heb ik toen besloten).quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:20 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nu ben ik heel benieuwd naar de naam van de kat!
Hier zou het kunnen lijken alsof we de meisjesnaam van de duutsers naam afgeleid hebben. Vind ik ook wel wat gek, maar het is zo'n mooie naam...
Over de jongensnaam twijfelen we allebei nog een beetje, maar we kunnen er allebei ook niet echt de vinger op leggen waarom...
Wij hadden vanmorgen de eerste echo en we zagen een knipperZo blij! Voorlopige UD is 14 maart maar we moeten nog een keertje terug voor een betere termijnecho.
Ploatje d'rbie:Een knipperSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ah heel goed. Wij willen het ook echt niet weten nu, dat zou een soort anti-climax zijn of zo. Ik merk alleen wel dat ik af en toe echt heel nieuwsgierig ben, als ik dan bijvoorbeeld weer een voetje vast kan pakken. Maar ik vind het veel spannender of alles goed is, de baby gezond is enz.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:40 schreef Mineola het volgende:
[..]
Valt eigenlijk wel mee! Ik ben wel steeds benieuwder naar de baby an sich, maar eigenlijk niet zo naar het geslacht. Die onzijdige modus bevalt me wel, haha. We weten het al zo lang niet, die laatste hooguit zeven weken hou ik ook nog wel vol. Het wel weten voor de geboorte lijkt me zelfs een beetje een deceptie op dit moment. Nu ligt alles nog open, dan weet je niet alleen wat het wel is, maar ook wat het niet is. En staat vast hoe je gezin er uit gaat zien. Nu kan ik nog dromen over twee jochies of een jongetje en een meisje
[..]
Ploatje d'rbie:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
een knipper
![]()
![]()
![]()
Tja, er gebeurt nog niks... heb net een paar rondjes door de stad gelopen en nog wat dingen gekocht, vluchttas aangevuld enzo... maar geen weeënquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:21 schreef FlyingFish het volgende:
Saskia, lukt het een beetje om je af te leiden van het wachten?
Misschien nog even een skippybal gaan halen?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:34 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Tja, er gebeurt nog niks... heb net een paar rondjes door de stad gelopen en nog wat dingen gekocht, vluchttas aangevuld enzo... maar geen weeën
Da's allemaal voor het laten breken van vliezen, maar dat hoeft al niet meer.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:09 schreef Daui het volgende:
SaskiaR vanavond pannenkoeken met ananas en een glas bitterlemon op het menu en als toetje de 7 negers van Spring![]()
Dat stukje van de seks niet nee, maar de rest welquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:17 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Da's allemaal voor het laten breken van vliezen, maar dat hoeft al niet meer.
Gister wel sex gehad en een heel klein flensje gegeten, en jahoor... maar weeën opwekken lukt daar dus niet mee.
En sex mag al niet eens meer nu, teveel bacteriën...
Ik bedoelde de harde buiken na een orgasmequote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:31 schreef SaskiaR het volgende:
Geen harde buik te bekennen...
maargoed, de pizza's zijn klaar
Ik lig in Arnhemquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:23 schreef Kyara het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik in hetzelfde ziekenhuis bevallen en mijn meiden hebben daar ook op neo gelegen. Mocht je vragen hebben, mijn pm/dm staat open!
Ja, blij dat we dat gedaan hebben, want in het begin kreeg ik elke dag berichtjes van iedereen hoe het ging. Je bent druk bezig met je kinderen en wil niet 100x hetzelfde moeten zeggen. Toen we de blog hadden, stopte dat gelukkig. Mensen konden daar alles lezen! Hij is nog steeds online, alleen schrijven we er niks meer op. Hebben er nu een boek van gemaakt voor de meiden later.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 19:59 schreef Daui het volgende:
Een blog is een goede Shop! Die ga ik onthouden
Ohhh frustrerend moet dat zijn!!quote:
Daar heb jij totaal geen invloed op joh!quote:
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2015 21:03:19 ]
quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 21:01 schreef Razztwizzle het volgende:
Hopelijk kan de chiropractor je helpen dan, het lijkt me wel heel naar! Sterkteen hopelijk heb je genoeg hulp om je heen? Of kan er af en toe iemand komen helpen?
Ik voel me een beetje bleh ofzo.Lijkt me een lastige situatie. Zijn ze al op de hoogte? Lijkt me toch gezien die situatie wel het beste, kunnen ze in ieder geval voldoende voorbereiden. En tsja niemand kan het jou aanrekenen dat je zwanger bent hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dus probeer inderdaad te genieten over een paar weken, zit er nu niet in lijkt me zo met die misselijkheid. Gelukkig hoef je niet over te geven
Tabletjes hebben mij echt goed geholpen
en toen ze op waren had ik dat ook meteen door
en ga nu ook even iets eten want ben ook aardig misselijk weer (eens in de drie dagen nog een aanval).
Probeer er niet over in de zitten. Komt heus wel goed.![]()
Yup, zelfde ziekenhuis.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:24 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik lig in ArnhemHeb jij nog punten waar ik aan kan denken om te vragen aan de verpleegkundigen? Ik zou zo namelijk niets kunne verzinnen of wel verzinnen maar het is onsamenhangend...
[ Bericht 47% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2015 21:49:50 ]
Ai, kan dat gevolgen hebben?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 21:50 schreef mignonne het volgende:
Hier nu ook wat meer last. Mn baarmoeder groeit de verkeerde kant opik voel dat mn schaambot van binnenuit uit elkaar wordt geduwd en das niezofijnnie
![]()
Neuh. Behalve dat je dr lelijk van gaat waggelenquote:
Waaah aan de voorkant lijkt me dat ook heel ongemakkelijk en pijnlijk!!quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 21:50 schreef mignonne het volgende:
Oh rn LB dikke zoen voor jou. Wat waardeloos zeg. Hopelijk kan de chiropractor wat voor je betekenen.
Hier nu ook wat meer last. Mn baarmoeder groeit de verkeerde kant opik voel dat mn schaambot van binnenuit uit elkaar wordt geduwd en das niezofijnnie
![]()
Aaah, vandaar dus die moeilijk rondlopende waggles soms. Arme dames.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 21:57 schreef mignonne het volgende:
[..]
Neuh. Behalve dat je dr lelijk van gaat waggelen![]()
![]()
je schaambot bestaat uit twee losse delen die verbonden zijn zeg maar, dus mja met een beetje pech gaat dat ook verweken en wiebelen en doen en dat voel je wel.
Bij mn oudste totaal geen last van gehad overigens.
Niet heel veel nog. Gisteravond naar ziekenhuis geweest voor ctg, alles was prima. Dus we mochten gewoon weer lekker thuis slapen. Vandaag nog eens terugkomen voor ctg, en als er dan nog niks gebeurt morgenochtend inleiden.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 07:17 schreef Fuente het volgende:
Ben benieuwd of er bij Saskia nog iets gebeurt is, ik hoop het!
Oh spannend! Nu gaat het komen hoor. Succesquote:Op woensdag 5 augustus 2015 07:29 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Niet heel veel nog. Gisteravond naar ziekenhuis geweest voor ctg, alles was prima. Dus we mochten gewoon weer lekker thuis slapen. Vandaag nog eens terugkomen voor ctg, en als er dan nog niks gebeurt morgenochtend inleiden.
Maar ik heb nu wel harde buiken en een beetje weeen (nouja, rugpijn zoals bij menstruatie, maar wel regelmatig om de 5 minuten ongeveer), dus er gebeurt wel iets.
Jij bent liefquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 21:47 schreef mignonne het volgende:
Saskiawat rot voor je dat het zo loopt. Het is makkelijk gezegd vanaf deze kant natuurlijk maar echt neem het jezelf niet kwalijk he. Deze dingen gebeuren. Ongeveer tweederde tot driekwart van de vrouwen bevalt binnen 24 uur na het breken van de vliezen. De overigen doen dat dus niet! Er is niets mis met je lijf, je hebt nog steeds net zoveel kans op een fijne "eigen" bevalling alleen dus niet onder zorg van je eigen vk wsl. Als je niets doet bevalt 95% uiteindelijk binnen 72-98 uur. Uit onderzoek blijkt alleen dat de tevredenheid van vrouwen hoger is als er wordt ingeleid na 24 uur. Veel vrouwen willen niet langer dan dat afwachten. Dat is prima natuurlijk als jij er ook klaar mee bent nu (en begrijpelijk ook!) Maar het is ook prima om wel nog vertrouwen te hebben in je lijf dat het vanzelf op gang komt. Hoe dan ook wens ik je een prachtige ontmoeting met jullie kleine buikbewoner
Waarom moet je dan 24 uur blijven? Ik mocht na m'n inleiding gewoon naar huis. Maar rugpijn klinkt goed!quote:Op woensdag 5 augustus 2015 07:33 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Jij bent lief
Idd wel jammer dat ik mn eigen vk nu niet meer ga zien. Het is toch minder leuk met een vreemde.
Maar ik hoef echt niet nu al ingeleid te worden hoor, ik wacht wel af. Wat dat betreft laat ik de natuur toch nog liever even zn gang gaan. Bovendien zou ik dan na de bevalling 24 uur moeten blijven, en dat doe ik ook liever niet.
Vanwege infectiegevaar bij de baby als de vliezen te lang gebroken zijn, ze willen zeker weten dat alles ok is.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 08:11 schreef Dot. het volgende:
[..]
Waarom moet je dan 24 uur blijven? Ik mocht na m'n inleiding gewoon naar huis. Maar rugpijn klinkt goed!12 uur na de eerste rugpijn had ik een baby
Oh, meh... Mag je man dan wel blijven?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 08:26 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Vanwege infectiegevaar bij de baby als de vliezen te lang gebroken zijn, ze willen zeker weten dat alles ok is.
T zet nog niet echt door... We gaan maar eens een spelletje doen ( net vakantie zo, in je pyama ontbijten met taart en dan spelletjes doen)
Hangt ervan af hoe druk het isquote:Op woensdag 5 augustus 2015 08:36 schreef Dot. het volgende:
[..]
Oh, meh... Mag je man dan wel blijven?
En taart ontbijt is altijd een goed plan
Vol spanning helemaal uit bed geklommen om te kijken of er al een baby of minstens een weeën storm was.quote:
Ja, zou ik eigenlijk ook moeten doen maar heb al een maandloon bespaard door vanalles niet te doen en te kopen dus vandaag mag het wel een keer.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:06 schreef Xanteh het volgende:
Spannend Myrr. Ik wacht tot de twintig weken echo, ben gierig
Merci! Jullie veel plezier bij de Minions.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:06 schreef mignonne het volgende:
Leuk Myrr, veel plezier vanmiddag. En succes voor je vriend met prikken![]()
Saskia yay voor de rugkrampjes. Je moet ergens beginnen met je bevalling.
Ik ga straks met mn minions naar de film, de minionsfilm dusben benieuwd hoe ze hem vinden. Ze krijgen van de trailer al de slappe lach...
Hij is leuk! Ben naar de voorpremière geweest. Veel plezier!quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:06 schreef mignonne het volgende:
Ik ga straks met mn minions naar de film, de minionsfilm dusben benieuwd hoe ze hem vinden. Ze krijgen van de trailer al de slappe lach...
It's a boy!quote:Op maandag 3 augustus 2015 14:12 schreef JantinaGr het volgende:
2015
30 juli: Fuente (meisje)
4 augustus: SaskiaR
6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)
*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88 (meisje)
6 oktober: Limone (jongen)
8 oktober: Skoap (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit (jongen)
16 oktober: Estrys (jongen)
21 oktober: JantinaGr (meisje)
23 oktober: *** Cassandra87 en Bartholomeus *** (jongen)
24 oktober: *** Natalie en steenz *** (meisje)
3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
11 november: 1stGirl
14 november: ***Kuukske & JDude*** (jongen)
23 november: Bloesem
8 december: bloes85
31 december: sethiwe
2016
1 januari: hetzusjevan
4 januari: Xanteh
22 januari: Myrr
14 februari: Frummeltje86
25 februari: Sicilia
2 maart: L0t..
4 maart: LadyBlack
29 maart: Mapiya
***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)
Aanpassingen graag via DM
Nou, ben nu weer effe in t ziekenhuis voor nog een ctg, maar ik gok dat we zo wel weer de stad in kunnenquote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:36 schreef Piekie81 het volgende:
Saskia, mocht je vanmiddag nog rond kunnen lopen in de stad (wat ik niet voor je hoop) en de ijssmaken van De Lelie zat zijn (zou dat kunnen???), vanaf 12 uur kan je graties ijsje halen bij Jans
Dat laatste kan je natuurlijk gaan testen, lekker heen en weer lopen tussen die tweequote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:54 schreef SaskiaR het volgende:
Nou, ben nu weer effe in t ziekenhuis voor nog een ctg, maar ik gok dat we zo wel weer de stad in kunnenen we wonen er 200 meter vandaan. Maar na de Lelie valt alles tegen
Lief dat je 't vraagt!. Ik ben wat lichtjes in m'n hoofd af en toe (maar dat is denk ik ook door de warmte), maar vooral heel moe, dus ik lig vooralquote:
In ieder geval fijn dat baby het binnen nog naar z'n/haar zin heeft!quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:07 schreef SaskiaR het volgende:
Het ijs van Jans was erg goed![]()
De ctg ook trouwens, da's wel fijn. Baby vindt het allemaal niet zo boeiend buiten, geloof ik.
Babysaurus high-five! Jij zult ook wel een flinke buik hebben met nog extra vruchtwater erbij?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:33 schreef FlyingFish het volgende:
Een jongetje voor Myrr!
Ik heb de extra groeiecho achter de rug. We krijgen geen enorme baby, maar een grote is nu de verwachting. 4100 gram is de schatting, dus dat is gelukkig wel iets minder dan vandeweek. Wel heb ik overmatig veel vruchtwater, maar met een termijn van 39.6 kunnen ze daar weinig mee. Vroegtijdig breken van vliezen kan niet meer (dat is een risico ervan), en onderzoek op infecties oid (waar zoveel vruchtwater op kan wijzen) duurt te lang, als de uitslag er is is de baby er al. Wel nog even suiker laten prikken maar dat was ook niet schokkend dus na overleg met een gynaecoloog is het plan van aanpak gewoon afwachten. Maandag terug voor reguliere controle.
Ja toch! Nu ik er even over heb nagedacht zou ik er helemaal niet van staan te kijken als het inderdaad een grote baby is. Ik heb een vrij grote buik die voelbaar helemaal vol zit met baby en ik vraag me ook af of dat gedoe met mijn suikerspiegel (ik loop al een tijdje regelmatig met het gevoel dat mijn bloedsuiker te laag is) er misschien op kan duiden dat de baby daar nogal wat van in pikt.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:34 schreef Mineola het volgende:
LuDann, fijn dat alles nog goed is! Babysaurus FTW. Die gemiddelden moeten ergens vandaan komen toch?!
Goed om te lezen, wij gaan vanmiddag na werk voor mij en zwemles van kleuter voor man en peuter.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:07 schreef SaskiaR het volgende:
Het ijs van Jans was erg goed![]()
De ctg ook trouwens, da's wel fijn. Baby vindt het allemaal niet zo boeiend buiten, geloof ik.
Ik had voorheen geen voorkeur, maar omdat ik zelf meer dacht dat het een meisje zou zijn (doordat ik alleen maar naar meisjes spulletjes werd getrokken en alleen aan meisjesnamen kon denken) had ik daar een voorkeur voor gekregen. Maakte op het moment van de waarheid niets uit verder, ben super trots dat ik een zoon ga krijgen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:29 schreef LuDann het volgende:
Wat leuk Myrr, een jongetje! Hadden jullie een voorkeur voor een jongetje ook?
Ja, mijn buik is altijd al aan de grote kant geweest voor m'n termijn. M'n schoonzusje is nu bijna 20 weken zwanger van een drieling, en mijn buik was rond die termijn ongeveer net zo grootquote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:29 schreef LuDann het volgende:
Wat leuk Myrr, een jongetje! Hadden jullie een voorkeur voor een jongetje ook?
Goed nieuws, MM, kun je nog even door!
Saskia, heb je nu nog weeën of iets?
[..]
Babysaurus high-five! Jij zult ook wel een flinke buik hebben met nog extra vruchtwater erbij?
[..]
Ja toch! Nu ik er even over heb nagedacht zou ik er helemaal niet van staan te kijken als het inderdaad een grote baby is. Ik heb een vrij grote buik die voelbaar helemaal vol zit met baby en ik vraag me ook af of dat gedoe met mijn suikerspiegel (ik loop al een tijdje regelmatig met het gevoel dat mijn bloedsuiker te laag is) er misschien op kan duiden dat de baby daar nogal wat van in pikt.
We zien het wel, ik maak me niet al te veel zorgen. De kinderarts zal er sowieso bij zijn dus dat komt wel goed denk ik.
Heel af en toe een redelijke steek in mn rug, verder weinig.quote:
Mijn baby was op echo's ook altijd superdruk aan het stuiteren met lange echo's als gevolg, maar in de praktijk weinig van te voelen. Pas rond 22 weken voelde ik wat, dus een drukke baby hoef je niet perse 'last' van te hebben. Dat kwam hier pas een paar weken terug toen er voetjes en schouders uit werden gestoken.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:44 schreef Myrr het volgende:
Wat een draaikont en wat een verschil met de vorige echo. Kon ruggenwervels en teen- en vingerkootjes tellen. Hij heeft het voorhoofd van mijn vriend hebben we al gezien, gigantische handen en naja het was heerlijk om naar te kijken.Iedere tien seconden probeert hij zich weer om te draaien, stiekem toch blij dat m'n placenta voor ligt en dat nog heel even op zich laat wachten als ik zie hoe actief hij is.
Same here, denk niet zo groot als die van jou (plaats je de foto ook hier in het grote buiken topic? Ik ben erg benieuwd!) maar ook elke keer fors voor mijn termijn. Mijn vruchtwaterniveau is gewoon normaal, maar ik draag nogal naar voren.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:41 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ja, mijn buik is altijd al aan de grote kant geweest voor m'n termijn. M'n schoonzusje is nu bijna 20 weken zwanger van een drieling, en mijn buik was rond die termijn ongeveer net zo grootmaar goed, mijn schoonzusje heeft ook geen grammetje vet en ik heb altijd wel een buikje gehad, dus dat heeft natuurlijk ook invloed. Morgen maar een 40 weken foto maken! Ik ben wel benieuwd hoeveel buik er overblijft als m'n vliezen breken en het overtollige vruchtwater verdwijnt.
Mijn verloskundige zei dat een baby van 8 of 9 pond vrij veel voorkomt tegenwoordig en dat die bevallingen vaak ook redelijk probleemloos gaan (zolang de moeder ook een beetje in die verhouding is). Ik maak me dus ook geen zorgen, maar zou het met deze kennis wel fijn vinden als ik niet tot 42 weken door hoef te lopen met een nog grotere baby als resultaat.
Is het een idee om dan even uitgebreid te gaan douchen? Misschien dat je daar wat van ontspant?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:44 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Heel af en toe een redelijke steek in mn rug, verder weinig.
Vannacht was het meer, blijkbaar ontspan ik alleen in mn slaap genoeg om weeen te krijgen.
Nou hup, naar bed dan! Kun je ook uitgerust aan de bevalling beginnen straks!quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:44 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Heel af en toe een redelijke steek in mn rug, verder weinig.
Vannacht was het meer, blijkbaar ontspan ik alleen in mn slaap genoeg om weeen te krijgen.
Leuk!! Ik kan alleen de topic niet meer aanpassen, we zijn al teveel posts verder. Bij het volgende topic even opnieuw aangeven.quote:
Ik dacht even dat dit een ik-ben-bevallen-aankondiging wasquote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:39 schreef LuDann het volgende:
Mini-me is hier binnen gekomen, zal hem nog even spammen. Ik was hier 35 weken dacht ik.
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:44 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik dacht even dat dit een ik-ben-bevallen-aankondiging was
+1quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:44 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik dacht even dat dit een ik-ben-bevallen-aankondiging was
Aww, lief! Dank je wel.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:54 schreef Mariposas het volgende:
Wow echt super gaaf LuDann!je hebt ook echt een prachtig zwanger postuur!
Misschien had ik het wat duidelijker neer moeten zetten.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:00 schreef Skittles het volgende:
O, wacht nu begrijp ik de mini-me! Ik dacht dat je dat gewoon echt zelf was, niet je standbeeldje
Ja, had ik toen gelezen tijdens het lurken! Superleuke verrassingquote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:03 schreef LuDann het volgende:
[..]
Misschien had ik het wat duidelijker neer moeten zetten.![]()
Maar ja, een 3D print van mij, in brons, 18 centimeter hoog.Superleuke verrassing van B_N.
Op hun website staan meerdere voorbeelden: http://www.doubleme3d.nl/gallery/quote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:08 schreef Burdie het volgende:
Wel een heel gaaf en bijzonder aandenken, LuDann! Jammer van de censuur, want ik was juist erg benieuwd hoe dat gaat met ogen en haar.
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:39 schreef LuDann het volgende:
Hoe dan ook gaat het morgen voor jullie echt beginnen, Saskia en Fuente. Spannend!
Mini-me is hier binnen gekomen, zal hem nog even spammen. Ik was hier 35 weken dacht ik.Wat gaaf!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Life is what happens while you are busy making other plans...
Hoe dan ook gaat het morgen voor jullie echt beginnen, Saskia en Fuente. Spannend!
Mini-me is hier binnen gekomen, zal hem nog even spammen. Ik was hier 35 weken dacht ik.super cool!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schudden voor gebruik
Mini-me is hier binnen gekomen, zal hem nog even spammen. Ik was hier 35 weken dacht ik.Wow, wat súpertof! Echt een leuk aandenkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Als je baby maar niet in de pot klettert strakjesquote:Op woensdag 5 augustus 2015 20:20 schreef LuDann het volgende:
Ik heb een behoorlijk drukgevoel, alsof ik hoognodig number 2 moet. Eenmaal op de wc gebeurt er echter helemaal niks. Herkent iemand dit? Ik zit hard te hopen dat het iets aankondigt, maar dat zal wel niet.
Moet je perse continu aan een monitor hangen dan? Dat zou wel jammer zijn. De baby zouden ze ook met een regelmatige korte ctg of elektrodes op het hoofd goed in de gaten moeten kunnen houden (als ik goed heb opgelet tijdens de zwangerschapscursus) en daarmee ben je nog wel redelijk beweeglijk. Ik hoop in ieder geval dat het meevalt allemaal en je het toch grotendeels op je eigen manier kan doen, al is het misschien anders dan vooraf gehoopt.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 20:07 schreef SaskiaR het volgende:
Echt zo geen zin in t ziekenhuis morgen... Vooral niet al dat medische gedoe. Ik wil gewoon kunnen rondlopen en zitten zoals ik wil en naar de wc als ik wil. En ik ga echt niet liggend persen, dan ruk ik zelf al die shit eruit en zoeken ze het maar uit. En die 24 uur wachten, er is niks mis met mijn kind, laat ons met rust.
Sorry voor de rant.
Dochtertje van een goede vriendin van mij heeft dezelfde naam, op 1 letter na als, als "onze" naam. Vond ik lastig, maar we hebben ons er bij neergelegd. En hopen maar dat hun het niet als vervelend opvattenquote:Op woensdag 5 augustus 2015 19:39 schreef JantinaGr het volgende:
Mooi LuDann! Leuk idee ook!
Wij zijn uit de meisjesnaam.![]()
Binnenkort maar eens voor het geboortekaartje gaan zitten.
Maar... paar dagen na de knoop te hebben doorgehakt kreeg een oud-collega een dochtertje, ze hebben haar dé naam gegeven op 1 letter verschil.Da's wel jammer. Maargoed... oud-collega... en verder weinig contact.
Ach, we hebben geen diepe pot, dus dat scheelt.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 20:30 schreef mignonne het volgende:
[..]
Als je baby maar niet in de pot klettert strakjes![]()
![]()
Kans groot dat beeb met zn koppeke iets klem legt waardoor jij het druk gevoel krijgt.
Wat naarquote:Op donderdag 6 augustus 2015 07:52 schreef SaskiaR het volgende:
Pff, lig al een uur aan de ctg, nog geen arts gezien. "Ja ze komen zo hoor", ammehoela. Get on with it. En ik moet naar de wc. Daarom wou ik dit dus niet.
Bellen hoor! Wie weet doet het nog wat ook. Een lege blaas enzo kan zomaar een verschilletje maken.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 08:32 schreef SaskiaR het volgende:
Nouja, dan voel ik me zo aso... Ben niet de enige hier...
Maargoed, de pil zit erin en bij de bevalling zal alles er wel uitkomen, dus wie heeft er een wc nodig
Je laten liggen en geen rekening houden met jouw wensen is ook aso! De ctg afkoppelen is zo gebeurd, maar heeft in hun ogen gewoon geen prioriteit. Als dat in jouw ogen anders is moet je daar gewoon even moeilijk over doen, jij moet je fijn voelen. Zo is het mij op cursus verteld en met name over de onnodig lange ctg's is toen gesproken.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 08:32 schreef SaskiaR het volgende:
Nouja, dan voel ik me zo aso... Ben niet de enige hier...
Maargoed, de pil zit erin en bij de bevalling zal alles er wel uitkomen, dus wie heeft er een wc nodig
+1. Ik kan daar altijd slecht tegen, direct zo negatief over ziekenhuispersoneel. Saskia heeft nog helemaal niks aangegeven, hoe kunnen ze dan rekening houden met haar wensenquote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:22 schreef L-E het volgende:
En ik zou zeker wel even bellen om aan te geven dat je hulp nodig hebt, anders kunnen ze dat ook niet weten natuurlijkZo'n ctg-band kun je ook zelf losmaken als het je heel hoog zit allemaal.
Maar FF, zorgverleners aso noemen omdat ze iemand 'laten liggen' terwijl je geen idee hebt van waar ze mee bezig zijn en als patient expres 'moeilijk gaan doen' vind ik niet netjes. De kans dat ze nu om het hoekje staan te gniffelen en expres geen zorg verlenen lijkt me vrij klein. Misschien zijn ze wel iemands leven aan het redden he, dat gebeurt ook op verloskunde/gynaecologie
Tuurlijk, als ze bezig zijn met een spoedgeval oid is het een ander verhaal, maar dat is het meestal niet. In 10 minuten heb je een goede CTG, daar heb je geen uur voor nodig en dan mag je best even op je strepen staan als je dat niet fijn vindt. Dat heeft niks te maken met expres de lastige patiënt uithangen, maar ook met prioriteiten die de zorgverleners aan dingen geven, en een ctg loskoppelen heeft daarbij meestal de laagste prioriteit (begrijpelijk ook wel). Maar dat wil niet zeggen dat je dan maar braaf op je bed hoeft te wachten tot ze een keertje aan je denken. Op bed moeten liggen is niet bevorderlijk voor je bevalling, en al helemaal niet als je je daar niet fijn bij voelt.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:22 schreef L-E het volgende:
En ik zou zeker wel even bellen om aan te geven dat je hulp nodig hebt, anders kunnen ze dat ook niet weten natuurlijkZo'n ctg-band kun je ook zelf losmaken als het je heel hoog zit allemaal.
Maar FF, zorgverleners aso noemen omdat ze iemand 'laten liggen' terwijl je geen idee hebt van waar ze mee bezig zijn en als patient expres 'moeilijk gaan doen' vind ik niet netjes. De kans dat ze nu om het hoekje staan te gniffelen en expres geen zorg verlenen lijkt me vrij klein. Misschien zijn ze wel iemands leven aan het redden he, dat gebeurt ook op verloskunde/gynaecologie
yesquote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:29 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Tuurlijk, als ze bezig zijn met een spoedgeval oid is het een ander verhaal, maar dat is het meestal niet. In 10 minuten heb je een goede CTG, daar heb je geen uur voor nodig en dan mag je best even op je strepen staan als je dat niet fijn vindt. Dat heeft niks te maken met expres de lastige patiënt uithangen, maar ook met prioriteiten die de zorgverleners aan dingen geven, en een ctg loskoppelen heeft daarbij meestal de laagste prioriteit (begrijpelijk ook wel). Maar dat wil niet zeggen dat je dan maar braaf op je bed hoeft te wachten tot ze een keertje aan je denken. Op bed moeten liggen is niet bevorderlijk voor je bevalling, en al helemaal niet als je je daar niet fijn bij voelt.
Edit: ik zit mobiel dus kan de OP niet mee kopiëren in een nieuw topic. Zou iemand anders het topic kunnen openen met OP?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |