abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154893692
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 10:36 schreef Mineola het volgende:
Goed, bijleespost, be prepared!

Malteser, had je nog nagevraagd of je mocht fietsen? Ik hoop zo dat je een manier kan vinden waardoor je wereldje net iets groter kan worden!
_O_ voor je post!
Gisteren bij de bekkenfysio geweest. Ze stelde veel vragen, deed lichamelijk onderzoek en trok een duidelijke conclusie: bekkeninstabiteit.
Ik mag op geleide van de pijn fietsen, lopen, enz. Maar niet als ik voel dat het die dag niet gaat. Dus gisteravond fijn met man een blokje omgefietst :).

Verder heeft ze vooral veel tips gegeven, Jantina, lees je mee? Juiste houding als ik sta (ik heb een holle rug en de neiging er nogal in te gaan hangen), trap op lopen door voet bij te zetten ipv door te lopen, kussen onder de knieholte als ik op de bank lig, voeteneind bed iets omhoog 's nachts en luisteren naar je lichaam (=niet forceren!).
Veel dingen deed ik al. Vrijdag weer terugkomen.

En toen had ik gisteravond voor het eerst sinds lange tijd een paniekaanval... :'( Man schrok zich een hoedje. Ik geloof dat alle spanning zich wat had opgehoopt, omdat ik voor de buitenwereld Miss Positivo wil zijn.
En hij troostte me heel goed en daardoor was mijn ademhaling snel weer op orde maar ik had zo gehoopt het te voorkomen want het is vast heel slecht voor Frummel :'(.
pi_154893698
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 12:53 schreef Limone het volgende:

[..]

Schaamteloze +1!

Wij waren een weekendje naar Friesland en we hadden geen eens stroom. :o Dat was net iets te primitief zo zwanger. :')

Geen naam nog. Ik wil heel graag 1 naam, maar de hamster van mijn zusje heette zo. Dat is geen ramp, behalve dan dat ik zo stom ben geweest om dat aan mijn man te vertellen. Nu wil hij dus niet die 'hamsternaam'. :{ :') De andere naam die we allebei leuk vinden rijmt op de naam van mijn man en ik weet nog niet of ik dat een probleem vind..

Bij M. hebben we pas rond 37 weken besloten wat de namen zouden zijn, dus ik heb het gevoel dat ik nog alle tijd heb.

Hebben jullie al een jongensnaam? Wonen jullie eigenlijk al in jullie nieuwe huis? Ja toch?
Haha, de hamsternaam :D Ik hoop voor je dat je man zich daar uiteindelijk over heen kan zetten! Of heeft hij zelf gewoon liever een andere naam en is dit een mooi excuus?

We zijn inmiddels verhuisd ja! Heerlijk!

En we hadden een jongensnaam, maar daar bleken we allebei aan te twijfelen, dus we zijn net geswitcht (denk ik). Eigenlijk vind ik de tweede naam van de oudste nog steeds de tofste jongensnaam, maar dat is niet echt een optie meer nu, haha. Meisjesnaam hebben we twee/drie opties, dat ei moet nog gelegd worden.
pi_154893781
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 10:43 schreef gestreeptestoel het volgende:
Zo mineola! Amen! :P

Dat is nog eens n bijleespost!
+1 wohw wat een mooie bijleespost.

Vanochtend was het misselijk en klam, maar nu is het goed bijgetrokken. Dokter gesproken en die vindt dat ik naar huis kan en mag.

Ik moet het vertrouwen in mijn lijf terug krijgen en ook in mijn achterhoofd houden dat spanning en stress en hormonen de boel zo gek houden. Mijn meneer wist mij ook redelijk snel te kalmeren en te bemoedigen. Bij hem thuis zijn is ook echt voor ons allemaal fijn O+

even het rustuurtje afmaken en dan gaan we maar inpakken.
Ik vind het eigenlijk maar doodeng, maar goed...

[ Bericht 0% gewijzigd door Stippelrientje op 04-08-2015 13:44:46 ]
Schudden voor gebruik
pi_154893820
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:34 schreef Malteser het volgende:

[..]

_O_ voor je post!
Gisteren bij de bekkenfysio geweest. Ze stelde veel vragen, deed lichamelijk onderzoek en trok een duidelijke conclusie: bekkeninstabiteit.
Ik mag op geleide van de pijn fietsen, lopen, enz. Maar niet als ik voel dat het die dag niet gaat. Dus gisteravond fijn met man een blokje omgefietst :).

Verder heeft ze vooral veel tips gegeven, Jantina, lees je mee? Juiste houding als ik sta (ik heb een holle rug en de neiging er nogal in te gaan hangen), trap op lopen door voet bij te zetten ipv door te lopen, kussen onder de knieholte als ik op de bank lig, voeteneind bed iets omhoog 's nachts en luisteren naar je lichaam (=niet forceren!).
Veel dingen deed ik al. Vrijdag weer terugkomen.

En toen had ik gisteravond voor het eerst sinds lange tijd een paniekaanval... :'( Man schrok zich een hoedje. Ik geloof dat alle spanning zich wat had opgehoopt, omdat ik voor de buitenwereld Miss Positivo wil zijn.
En hij troostte me heel goed en daardoor was mijn ademhaling snel weer op orde maar ik had zo gehoopt het te voorkomen want het is vast heel slecht voor Frummel :'(.
Oh joh, ik dacht dat je allang bij de bekkenfysio liep naast je reguliere fysio! :o
Fijn dat je goeie tips hebt gekregen, ze klinken bekend. Geen last gehad van het fietsen? Symmetrisch en bewust bewegen was hier key.

:* voor je paniekaanval, logisch hoor. Je kunt niet altijd positief zijn hè! Soms is het juist een hele opluchting als alles eruit komt. Fijner ook dan tijden spanning opbouwen. Maar ik snap dat je het voor je kindje niet zo tof vond.
pi_154893853
Saskia: succes! Hopelijk snel weeën voor jou!

Stippel: hoe voel je je vandaag?

Mineola: jullie weten het geslacht ook niet hè? Word jij ook niet steeds nieuwsgieriger? Of valt het mee?

Limone: hamsternaam... Ik moest echt even lachen... Overigens enige herkenning, want een van onze jongensnamenopties is gelijk aan de naam van een van de honden van mijn vader. Bij ons is de naam uiteindelijk afgevallen.
pi_154893946
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:40 schreef Mineola het volgende:

[..]

Oh joh, ik dacht dat je allang bij de bekkenfysio liep naast je reguliere fysio! :o
Fijn dat je goeie tips hebt gekregen, ze klinken bekend. Geen last gehad van het fietsen? Symmetrisch en bewust bewegen was hier key.

:* voor je paniekaanval, logisch hoor. Je kunt niet altijd positief zijn hè! Soms is het juist een hele opluchting als alles eruit komt. Fijner ook dan tijden spanning opbouwen. Maar ik snap dat je het voor je kindje niet zo tof vond.
Mijn eigen fysio zit in hetzelfde gezondheidscentrum en dus was er al veel overleg geweest, had zij mijn fysio al de nodige tips gegeven en had ik haar al een keer bezocht. Maar nu dus voor de komende weken officieel bij haar onder behandeling.

Ik vond het inderdaad niet fijn. Maar ik voel Frummel as we speak wel wat draaien dus ik geloof dat het oké is in mijn buik.
pi_154893974
Hamsters leven niet zo lang......
Dus de naam zal snel weer enkel van je kindje zijn hoor (mocht je die toch het allerleukste vinden..)
Schudden voor gebruik
pi_154894160
Mineola wat een bijleespost _O_

Ik lig nu thuis gelukkig. Vandaag controle in het ziekenhuis. De meneren waren beide rond de kilo. Nog bovengemiddelde zware jongens :)

Volgende afspraak op 20 augustus! Dan is het al bijna september *O*
Dan ook bloedprikken voor rhecus c, een groeiecho en na controle. En rust blijven houden.

Voor alle dames die moeten bevallen ^O^
Voor alle dames in het ziekenhuis :* en een dikke knuffel.
pi_154894184
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:38 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

+1 wohw wat een mooie bijleespost.

Vanochtend was het misselijk en klam, maar nu is het goed bijgetrokken. Dokter gesproken en die vindt dat ik naar huis kan en mag.

Ik moet het vertrouwen in mijn lijf terug krijgen en ook in mijn achterhoofd houden dat spanning en stress en hormonen de boel zo gek houden. Mijn meneer wist mij ook redelijk snel te kalmeren en te bemoedigen. Bij hem thuis zijn is ook echt voor ons allemaal fijn O+

even het rustuurtje afmaken en dan gaan we maar inpakken.
Ik vind het eigenlijk maar doodeng, maar goed...
Heel begrijpelijk dat je het spannend vindt! Goed naar de signalen van je lichaam blijven luisteren en bij de kleinste twijfel aan de bel trekken. Maar dat doe je vast!
Succes! :*
pi_154894417
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:08 schreef mignonne het volgende:
En he wat vervelend Saskia. Zo stom dat het dan niet gewoon doorpakt hè. En dan hangt ook nog die 24 uur als een soort doem boven je hoofd zo van dan MOET je aan het bevallen zijn want anders. Muh. Je hebt er helaas niet zo gek veel invloed op zelf verder. Lekker stukje wandelen en even je hoofd leeg maken? :* veel succes iig!
Njah net wat gelopen en een ijsje gehaald bij de Lelie, nog niks....
Als er vanavond nog niks is gaan ze met de gyn overleggen of ik vanavond al moet komen voor een ctg (en dan gelijk blijven) of dat ik vannacht nog thuis mag wachten (maar ook dan moet ik naar het ziekenhuis als de weeën alsnog beginnen).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_154894493
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:02 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Njah net wat gelopen en een ijsje gehaald bij de Lelie, nog niks....
Als er vanavond nog niks is gaan ze met de gyn overleggen of ik vanavond al moet komen voor een ctg (en dan gelijk blijven) of dat ik vannacht nog thuis mag wachten (maar ook dan moet ik naar het ziekenhuis als de weeën alsnog beginnen).
Ik zou het nog een keertje proberen richting de Lelie :Y en daarna nog es. En nog es. :Y) jeweetwel :+

Vaak zie je dat je mag kiezen, afwachten of direct starten met infuus en dergelijke. Mocht je kiezen voor afwachten dan zie je ook wel regelmatig dat mensen gewoon met instructies naar huis gestuurd worden. Dus als je liever thuis zou slapen in zo'n geval, overleg dat vooral, het gebeurd vaker daar dat vrouwen wel gewoon thuis slapen.
:)
pi_154894512
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 12:36 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Njah... vk zei dat ik nu toch echt vanavond wel flinke weeën moet hebben, anders moet ik naar het ziekenhuis en daar blijven tot het kind er is, eventueel met inleiden. Dat kan dus ook zo vier dagen ziekenhuis betekenen :( :( :( ;( ;( ;( ;(
Je doet t gewoon zoals ik destijds deed! Een paar uur voor je je moet melden voor de inleiding, zet de bevalling gewoon door! *O*
pi_154894612
Spannend zal het blijven, Saskia!

En stippel ook. Kan me voorstellen dat naar huis gaan spannend is.

Hier moet ik heel erg wennen aan het hebben van verlof. Ik kan me nog niet zo goed ontspannen. Het feit dat het buiten 34 graden is en in huis 30 helpt daar niet echt bij mee....
pi_154894702
Succes straks thuis stippel! Ik zou het ook erg eng vinden, maar ook fijn om weer in mijn eigen huis te zijn. Ik hoop dat dat je rust geeft. Heb je nog kraamzorg of andere ondersteuning thuis?

Over hamster en hondennamen gesproken, hier hebben we ook een dergelijke discussie gehad over een leuke naam, maar die is uiteindelijk afgevallen omdat het een langere versie is van de naam van de kat, en dan was het net alsof de baby naar de kat vernoemd werd :')

Verder hier nu af en toe merkbare harde buiken, maar nog niks wat erop wijst dat er iets te gebeuren staat. Maar ik reken zelf op vrijdag, dus dat loopt nog volgens planning!
pi_154894730
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:18 schreef FlyingFish het volgende:
Succes straks thuis stippel! Ik zou het ook erg eng vinden, maar ook fijn om weer in mijn eigen huis te zijn. Ik hoop dat dat je rust geeft. Heb je nog kraamzorg of andere ondersteuning thuis?

Over hamster en hondennamen gesproken, hier hebben we ook een dergelijke discussie gehad over een leuke naam, maar die is uiteindelijk afgevallen omdat het een langere versie is van de naam van de kat, en dan was het net alsof de baby naar de kat vernoemd werd :')

Verder hier nu af en toe merkbare harde buiken, maar nog niks wat erop wijst dat er iets te gebeuren staat. Maar ik reken zelf op vrijdag, dus dat loopt nog volgens planning!
Nu ben ik heel benieuwd naar de naam van de kat!

Hier zou het kunnen lijken alsof we de meisjesnaam van de duutsers naam afgeleid hebben. Vind ik ook wel wat gek, maar het is zo'n mooie naam...

Over de jongensnaam twijfelen we allebei nog een beetje, maar we kunnen er allebei ook niet echt de vinger op leggen waarom...
pi_154894859
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:20 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Hier zou het kunnen lijken alsof we de meisjesnaam van de duutsers naam afgeleid hebben. Vind ik ook wel wat gek, maar het is zo'n mooie naam...

Over de jongensnaam twijfelen we allebei nog een beetje, maar we kunnen er allebei ook niet echt de vinger op leggen waarom...
Dan is het vast een meisje ;)
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 14:27:02 #142
409579 LuDann
All the way
pi_154894924
Malteser: dat zijn de tips die ik ook gehad had zo ongeveer. Ik kreeg ook nog het advies niet met 1 been uit bed of van de bank op te staan. Eerst 2 benen bij elkaar brengen en dan opstaan.

Daui: fijn dat je heren al een goed gewicht voor hun termijn hebben!

Dierennamen, hier is ook een meisjesnaam afgevallen omdat mijn eerste kat zo heette. Of nou ja, ik heb deze naam niet eens aan B_N voorgesteld eigenlijk om die reden.
pi_154895315
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 13:41 schreef Malteser het volgende:
Mineola: jullie weten het geslacht ook niet hè? Word jij ook niet steeds nieuwsgieriger? Of valt het mee?
Valt eigenlijk wel mee! Ik ben wel steeds benieuwder naar de baby an sich, maar eigenlijk niet zo naar het geslacht. Die onzijdige modus bevalt me wel, haha. We weten het al zo lang niet, die laatste hooguit zeven weken hou ik ook nog wel vol. Het wel weten voor de geboorte lijkt me zelfs een beetje een deceptie op dit moment. Nu ligt alles nog open, dan weet je niet alleen wat het wel is, maar ook wat het niet is. En staat vast hoe je gezin er uit gaat zien. Nu kan ik nog dromen over twee jochies of een jongetje en een meisje O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:18 schreef FlyingFish het volgende:
die is uiteindelijk afgevallen omdat het een langere versie is van de naam van de kat, en dan was het net alsof de baby naar de kat vernoemd werd
_O-

Spannend Saskia! Ik hoop dat het vanzelf doorzet en je thuis kunt blijven. Ik herinner me dat niemandsland tussen gebroken vliezen en weeen nog goed, zo raar. Het is begonnen maar toch ook niet. Al had ik die uren hard nodig om aan het idee te wennen, dus ik vond het ook wel fijn dat het niet meteen los ging.
pi_154896394
Ik kom maar niet bijgelezen hier tussen alle vakantiewas en misselijkheid door -O-

Las wel dat het bij Saskia snel gaat gebeuren, succes hoor :* !

Wij hadden vanmorgen de eerste echo en we zagen een knipper O+ Zo blij! Voorlopige UD is 14 maart maar we moeten nog een keertje terug voor een betere termijnecho.

Ploatje d'rbie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 15:23:59 #145
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_154896501
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 15:20 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik kom maar niet bijgelezen hier tussen alle vakantiewas en misselijkheid door -O-

Wij hadden vanmorgen de eerste echo en we zagen een knipper O+ Zo blij! Voorlopige UD is 14 maart maar we moeten nog een keertje terug voor een betere termijnecho.

Ploatje d'rbie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+! Wat fijn!!
pi_154896801
Mineola, voor alsnog lijkt de cyste geen problemen te geven. De kinderarts heeft hem zojuist 'vrij' gegeven! Het is nu alleen nog wachten op het plan van aanpak vd kno-arts. Die gaat het opvolgen omdat het waarschijnlijk een lymfecyste is. De kinderarts gaf ons goede hoop dat het poliklinisch opgevolgd kon/ging worden dus we zitten nog even 'on hold'
pi_154897161
Woehoe Razz, wat goed!! Gefeliciteerd O+

Sterkte voor alle dames waarbij het allemaal niet zo lekker loopt :*

Saskia, ik hoop dat het snel start zodat je gewoon thuis kunt bevallen. Zet 'm op!

Hier zaterdag al weer 10 weken. Tel de dagen af tot ik weer een beetje mezelf word. Hopelijk over een paar weken minder vermoeid en misselijk en trekt de mist in mn hoofd weer weg..
pi_154897968
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:20 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

De kat heet Tobi, en Tobias was een mogelijke jongensnaam die we beiden wel leuk vonden. En Tobi is ook nog eens een vrouwtje... (was me verteld dat het een mannetje was, vandaar de mannelijke naam. En naam veranderen na twee maanden is ook een beetje stom, dus Tobi is gewoon een afkorting van Tobine heb ik toen besloten).

Hier ook nog steeds lichte twijfel over de 2e naam. De leukste naam willen we bewaren voor een evt nummer 2, en de optie die we nu hebben is het bij gebrek aan beter. Ik heb het 'dit is hem' gevoel er nog niet bij. Gelukkig is dat gevoel er wel bij de voornaam.

Saskia, lukt het een beetje om je af te leiden van het wachten?
pi_154898130
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 15:20 schreef Razztwizzle het volgende:

Ploatje d'rbie:
SPOILER
Een knipper *O* *O*
pi_154898160
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 14:40 schreef Mineola het volgende:

[..]

Valt eigenlijk wel mee! Ik ben wel steeds benieuwder naar de baby an sich, maar eigenlijk niet zo naar het geslacht. Die onzijdige modus bevalt me wel, haha. We weten het al zo lang niet, die laatste hooguit zeven weken hou ik ook nog wel vol. Het wel weten voor de geboorte lijkt me zelfs een beetje een deceptie op dit moment. Nu ligt alles nog open, dan weet je niet alleen wat het wel is, maar ook wat het niet is. En staat vast hoe je gezin er uit gaat zien. Nu kan ik nog dromen over twee jochies of een jongetje en een meisje O+

[..]
Ah heel goed. Wij willen het ook echt niet weten nu, dat zou een soort anti-climax zijn of zo. Ik merk alleen wel dat ik af en toe echt heel nieuwsgierig ben, als ik dan bijvoorbeeld weer een voetje vast kan pakken. Maar ik vind het veel spannender of alles goed is, de baby gezond is enz.
Onze omgeving houdt het bijna niet meer, er wordt druk gespeculeerd. Soms is dat heel irritant ("zeg het nou maar gewoon, jullie weten het zelf echt wel") maar ergens vooral heel aandoenlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')