Lief dat je 't vraagt!. Ik ben wat lichtjes in m'n hoofd af en toe (maar dat is denk ik ook door de warmte), maar vooral heel moe, dus ik lig vooralquote:
In ieder geval fijn dat baby het binnen nog naar z'n/haar zin heeft!quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:07 schreef SaskiaR het volgende:
Het ijs van Jans was erg goed![]()
De ctg ook trouwens, da's wel fijn. Baby vindt het allemaal niet zo boeiend buiten, geloof ik.
Babysaurus high-five! Jij zult ook wel een flinke buik hebben met nog extra vruchtwater erbij?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:33 schreef FlyingFish het volgende:
Een jongetje voor Myrr!
Ik heb de extra groeiecho achter de rug. We krijgen geen enorme baby, maar een grote is nu de verwachting. 4100 gram is de schatting, dus dat is gelukkig wel iets minder dan vandeweek. Wel heb ik overmatig veel vruchtwater, maar met een termijn van 39.6 kunnen ze daar weinig mee. Vroegtijdig breken van vliezen kan niet meer (dat is een risico ervan), en onderzoek op infecties oid (waar zoveel vruchtwater op kan wijzen) duurt te lang, als de uitslag er is is de baby er al. Wel nog even suiker laten prikken maar dat was ook niet schokkend dus na overleg met een gynaecoloog is het plan van aanpak gewoon afwachten. Maandag terug voor reguliere controle.
Ja toch! Nu ik er even over heb nagedacht zou ik er helemaal niet van staan te kijken als het inderdaad een grote baby is. Ik heb een vrij grote buik die voelbaar helemaal vol zit met baby en ik vraag me ook af of dat gedoe met mijn suikerspiegel (ik loop al een tijdje regelmatig met het gevoel dat mijn bloedsuiker te laag is) er misschien op kan duiden dat de baby daar nogal wat van in pikt.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:34 schreef Mineola het volgende:
LuDann, fijn dat alles nog goed is! Babysaurus FTW. Die gemiddelden moeten ergens vandaan komen toch?!
Goed om te lezen, wij gaan vanmiddag na werk voor mij en zwemles van kleuter voor man en peuter.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:07 schreef SaskiaR het volgende:
Het ijs van Jans was erg goed![]()
De ctg ook trouwens, da's wel fijn. Baby vindt het allemaal niet zo boeiend buiten, geloof ik.
Ik had voorheen geen voorkeur, maar omdat ik zelf meer dacht dat het een meisje zou zijn (doordat ik alleen maar naar meisjes spulletjes werd getrokken en alleen aan meisjesnamen kon denken) had ik daar een voorkeur voor gekregen. Maakte op het moment van de waarheid niets uit verder, ben super trots dat ik een zoon ga krijgen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:29 schreef LuDann het volgende:
Wat leuk Myrr, een jongetje! Hadden jullie een voorkeur voor een jongetje ook?
Ja, mijn buik is altijd al aan de grote kant geweest voor m'n termijn. M'n schoonzusje is nu bijna 20 weken zwanger van een drieling, en mijn buik was rond die termijn ongeveer net zo grootquote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:29 schreef LuDann het volgende:
Wat leuk Myrr, een jongetje! Hadden jullie een voorkeur voor een jongetje ook?
Goed nieuws, MM, kun je nog even door!
Saskia, heb je nu nog weeën of iets?
[..]
Babysaurus high-five! Jij zult ook wel een flinke buik hebben met nog extra vruchtwater erbij?
[..]
Ja toch! Nu ik er even over heb nagedacht zou ik er helemaal niet van staan te kijken als het inderdaad een grote baby is. Ik heb een vrij grote buik die voelbaar helemaal vol zit met baby en ik vraag me ook af of dat gedoe met mijn suikerspiegel (ik loop al een tijdje regelmatig met het gevoel dat mijn bloedsuiker te laag is) er misschien op kan duiden dat de baby daar nogal wat van in pikt.
We zien het wel, ik maak me niet al te veel zorgen. De kinderarts zal er sowieso bij zijn dus dat komt wel goed denk ik.
Heel af en toe een redelijke steek in mn rug, verder weinig.quote:
Mijn baby was op echo's ook altijd superdruk aan het stuiteren met lange echo's als gevolg, maar in de praktijk weinig van te voelen. Pas rond 22 weken voelde ik wat, dus een drukke baby hoef je niet perse 'last' van te hebben. Dat kwam hier pas een paar weken terug toen er voetjes en schouders uit werden gestoken.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:44 schreef Myrr het volgende:
Wat een draaikont en wat een verschil met de vorige echo. Kon ruggenwervels en teen- en vingerkootjes tellen. Hij heeft het voorhoofd van mijn vriend hebben we al gezien, gigantische handen en naja het was heerlijk om naar te kijken.Iedere tien seconden probeert hij zich weer om te draaien, stiekem toch blij dat m'n placenta voor ligt en dat nog heel even op zich laat wachten als ik zie hoe actief hij is.
Same here, denk niet zo groot als die van jou (plaats je de foto ook hier in het grote buiken topic? Ik ben erg benieuwd!) maar ook elke keer fors voor mijn termijn. Mijn vruchtwaterniveau is gewoon normaal, maar ik draag nogal naar voren.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:41 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ja, mijn buik is altijd al aan de grote kant geweest voor m'n termijn. M'n schoonzusje is nu bijna 20 weken zwanger van een drieling, en mijn buik was rond die termijn ongeveer net zo grootmaar goed, mijn schoonzusje heeft ook geen grammetje vet en ik heb altijd wel een buikje gehad, dus dat heeft natuurlijk ook invloed. Morgen maar een 40 weken foto maken! Ik ben wel benieuwd hoeveel buik er overblijft als m'n vliezen breken en het overtollige vruchtwater verdwijnt.
Mijn verloskundige zei dat een baby van 8 of 9 pond vrij veel voorkomt tegenwoordig en dat die bevallingen vaak ook redelijk probleemloos gaan (zolang de moeder ook een beetje in die verhouding is). Ik maak me dus ook geen zorgen, maar zou het met deze kennis wel fijn vinden als ik niet tot 42 weken door hoef te lopen met een nog grotere baby als resultaat.
Is het een idee om dan even uitgebreid te gaan douchen? Misschien dat je daar wat van ontspant?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:44 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Heel af en toe een redelijke steek in mn rug, verder weinig.
Vannacht was het meer, blijkbaar ontspan ik alleen in mn slaap genoeg om weeen te krijgen.
Nou hup, naar bed dan! Kun je ook uitgerust aan de bevalling beginnen straks!quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:44 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Heel af en toe een redelijke steek in mn rug, verder weinig.
Vannacht was het meer, blijkbaar ontspan ik alleen in mn slaap genoeg om weeen te krijgen.
Leuk!! Ik kan alleen de topic niet meer aanpassen, we zijn al teveel posts verder. Bij het volgende topic even opnieuw aangeven.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |