Je kon er op wachten!quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:00 schreef OEM het volgende:
Wordt zo'n kist van AF toch nog een keertje schoon
De huismannen vliegen op Osakaquote:Op dinsdag 28 juli 2015 17:04 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat strookt dan dus dan ook gewoon met mijn bewering. Er zal best een groot aantal brave huis vaders en moeders aan de stuurknuppel of achter de trolly werkzaam zijn die het liefst zo kort als mogelijk van huis zijn. Maar dat neemt uiteraard niet weg dat de vraag om inplanning op trips naar SIN en BKK vele malen de behoefte overstijgt.
Staat als het goed is een serienummer en een partnummer op.;) En zit niet echt vol met onderdelen, het is zo te zien echt alleen de flaperon en meer niet.quote:Op woensdag 29 juli 2015 17:16 schreef Kleffe_Dop het volgende:
^nah, ziet te schoon uit voor een onderdeel van een AF toestel... [ afbeelding ]
Maar anyway.. dit zou toch een eitje moeten zijn? Die vleugel moet toch vol zitten met onderdelen met daarop registratienummers die direct te herleiden zouden moeten zijn naar de (onderhouds)documentatie van Malaysia Airlines aangaande kist 9M-MRO?
Of overschat ik nou hoe minutieus alle onderdelen gedocumenteerd worden bij onderhoud?
twitter:PeurAvion twitterde op woensdag 29-07-2015 om 15:57:58 Similitudes incroyables entre le flaperon d'un #B777 et le débris retrouvé ce matin à #LaReunion... #MH370 ? http://t.co/GDkzRLwi2h reageer retweet
quote:US official: Debris in photo belongs to Boeing 777
WASHINGTON (AP) — A U.S. official says air safety investigators have a "high degree of confidence" that a photo of aircraft debris found in the Indian Ocean is of a wing component unique to the Boeing 777, the same model as the Malaysia Airlines plane that disappeared last year.
The official says investigators — including a Boeing air safety investigator — have identified the component as a "flaperon" from the trailing edge of a 777 wing.
A French official close to the investigation confirmed Wednesday that French law enforcement is on site to examine a piece of airplane wing found on the French island of Reunion, in the western Indian Ocean.
The U.S. and French officials spoke on condition that they not be named because they aren't authorized to speak publicly.
Hoezo? AF vliegt vaak met smerig spul?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:00 schreef OEM het volgende:
[..]
Wordt zo'n kist van AF toch nog een keertje schoon
Jaquote:Op donderdag 30 juli 2015 08:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hoezo? AF vliegt vaak met smerig spul?
Jupquote:Op donderdag 30 juli 2015 08:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hoezo? AF vliegt vaak met smerig spul?
quote:Oceaanexpert: 'aannemelijk' dat gevonden brokstuk van MH370 is
Het is 'aannemelijk' dat het brokstuk dat gisteren werd gevonden op het Franse eiland Réunion van MH370 is, dat zegt professor oceanografie Leo Maas.
Volgens Maas klopt de vindplaats met de zeestromen in het gebied. "Réunion ligt op een punt waar zeestromen samen komen. Als je terugrekent vanaf de zoekgebieden naar de plek waar dit stuk nu aanspoelt is het aannemelijk dat het van vlucht MH370 is."
"Je moet je voorstellen dat het brokstuk gevuld was met water en lucht. Het 'zweeft' dan door de zee op een diepte van zo’n 50 tot 100 meter. Als je kijkt naar de snelheid van verschillende zeestromingen zou het brokstuk nu zo’n 4300 kilometer hebben afgelegd.”
Voilgens Maas is niet eenvoudig om nu vast te stellen waar het toestel is neergestort. "Dat kan van Zuid-Sumatra tot veel zuidelijker zijn. Je hebt te maken met allerlei verschillende stromingen. Dat blijft dus speculeren."
Ik doelde ook meer op schroefjes/boutjes/moertjes etc. Zelfs dat soort kleine onderdelen zijn in de luchtvaart toch gecertificeerd en voorzien van serienummers/batchnummers.quote:Op woensdag 29 juli 2015 17:21 schreef Mikey92 het volgende:
[..]
En zit niet echt vol met onderdelen, het is zo te zien echt alleen de flaperon en meer niet.
Wat ik zo gelezen heb, bestaat dit onderdeel ook uit kleinere onderdelen, waar idd ook allemaal part- en serienummers op staan, maar niet zichtbaar vanaf de buitenkant. Ik denk dat de onderzoekers eerst het geheel willen onderzoeken voordat ze de zaag er in zettenquote:Op woensdag 29 juli 2015 17:16 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Maar anyway.. dit zou toch een eitje moeten zijn? Die vleugel moet toch vol zitten met onderdelen met daarop registratienummers die direct te herleiden zouden moeten zijn naar de (onderhouds)documentatie van Malaysia Airlines aangaande kist 9M-MRO?
Of overschat ik nou hoe minutieus alle onderdelen gedocumenteerd worden bij onderhoud?
Nou waren de flaps wel weer defect? Lekker onduidelijk allemaal.quote:Op woensdag 29 juli 2015 18:06 schreef NewHorizon het volgende:
En nog even over Transavia:
http://m.telegraaf.nl/art(...)t-mogelijk-strafbaar
Als ik me niet vergis zie ik ze hier toch wel omhoog staan?quote:Op donderdag 30 juli 2015 21:52 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Nou waren de flaps wel weer defect? Lekker onduidelijk allemaal.
Dat kun je beter even hier vragen: TRV / Vragen over vliegen #38 (e-tickets, inchecken, bagage, etc)quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 00:01 schreef derLudolf het volgende:
Ik wou misschien even een weekje weg, met Wizzair. Met priority boarding kun je kosteloos een extra stuk handbagage meenemen (een cameratas in mijn geval). Ik kan echter niet vinden wat dat extra kost, weet iemand dat toevallig?
Ga ik doen, kende dat topic niet. Bedankt!quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 00:20 schreef APK het volgende:
[..]
Dat kun je beter even hier vragen: TRV / Vragen over vliegen #38 (e-tickets, inchecken, bagage, etc)
Op de 2e pagina van het forum waar je naar linkt staat een goede site met foto's en uitlegquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 09:39 schreef Schunckelstar het volgende:
Ik heb een wellicht best domme vraag maar google helpt mij niet veel verder, dan kom ik vooral op chemtrail paginas uit
Ik zie wel eens heel af en toe vanuit de neus van een vliegtuig een donkere streep voor het vliegtuig uit komen, precies gelijklopend aan de condenssporen achter maar dan voor het vliegtuig. Weet iemand wT dit is? Schaduw van de streep achter het vliegtuig?
Edit: nog wel een zelfde vraag gevonden, ben dus niet de enige die benieuwd is
http://www.atcbox.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=17981
Daar doel ik niet op, dacht in het verlengende van de vleugel iets te te zien wat een beetje naar achter en naar beneden uitsteekt.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:46 schreef Thetallguy het volgende:
Dat wat omhoog staat zijn de spoilers/speedbrakes. Deze gaan pas omhoog na touchdown en worden gebruikt om de lift te verminderen.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 14:20 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Daar doel ik niet op, dacht in het verlengende van de vleugel iets te te zien wat een beetje naar achter en naar beneden uitsteekt.
Zo gek, zit ook gewoon op de cessna!
Ff serieus, door de onduidelijke foto en de onduidelijke berichtgeving dacht ik iets te zien. Ik weet niet wat de max snelheid is met welk standje klappen van de flappen. Dat was in mijn gedachte een verklaring voor klein standje flaps in dit geval.
Wel geweest in het verleden (of ik moet het verkeerd lezen bedenk ik me nu):quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 16:34 schreef Nemephis het volgende:
Is er één van the Red Arrows neergestort?
edit: nope, die hebben niks op de kalender staan voor vandaag. Het gaat om een rode Gnat, vandaar dat ik aan de Arrows dacht.
Flap placard speed is 250kts voor de eerste paar flapstanden. Overigens is het normaal om met zulk weer je aanvliegsnelheid wat knopen te verhogen, maar flapless is weer het andere uiterste. Grote kans op een technisch probleem oid. Wellicht dat er nog een onderzoek komt, en anders zullen we het nooit zeker weten .quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 16:05 schreef Fokker89 het volgende:
Dat is natuurlijk de minimale speed. laat maar
Ah duidelijk idd, dus toch schaduwquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 12:14 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Op de 2e pagina van het forum waar je naar linkt staat een goede site met foto's en uitleg
http://contrailscience.com/contrails-dark-lines-chemtrails/
Uiteraard, of jij wel of niet BTW hebt betaald bij aanschaf doet er niet toe.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 15:48 schreef Xetran het volgende:
Vermoedelijk een domme vraag en het verkeerde topic, maar als je bijvoorbeeld in het buitenland een duur stuk elektronica aanschaft in een duty-free winkel IN de transitzone van een vliegveld, moet je dan invoerrechten betalen?
http://www.belastingdiens(...)elling_van_belastingquote:U hoeft geen belastingen bij invoer te betalen voor andere goederen die u buiten de EU kocht, als de totale waarde niet meer is dan ¤ 430.
Grappig, zo zie ik net de Transavia binnenkomen. Zijn er meer van dit soort live cams? Vast wel, maar geen tijd (lees: zin) om te zoekenquote:Op zondag 2 augustus 2015 18:36 schreef FredvZ het volgende:
Deze camera kwam ik toevallig tegen op een ander forum:
http://slowtv.playtvak.cz(...)34_planespotting_cat
Vliegveld van Praag, baan 24, live torenfrequentie en FR24
Ga bij Flightradar24 op een airport en klik op de camera icon:quote:Op zondag 2 augustus 2015 20:26 schreef flipsen het volgende:
Grappig, zo zie ik net de Transavia binnenkomen. Zijn er meer van dit soort live cams? Vast wel, maar geen tijd (lees: zin) om te zoeken
Nee. Gaat niet door.quote:Op zondag 2 augustus 2015 21:52 schreef FredvZ het volgende:
En gaan ze nou wel of niet vanaf Eindhoven vliegen naar de Antillen?
Je kan nog steeds boeken:
[ afbeelding ]
Ja, dat is dus het vreemde, via het informele circuit hoor ik overal dat ze niet mogen vliegen, maar vanuit de officiële kanalen is het één groot vraagteken.quote:
Vind die nieuwe Transavia livery toch wel cool mooi kleurtje groenquote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:13 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis zie ik ze hier toch wel omhoog staan?
[ afbeelding ]
Bijzonderquote:Op zondag 2 augustus 2015 21:44 schreef FredvZ het volgende:
Dit kan ook alleen maar Arkefly volgens mij:
[ afbeelding ]
En dan dezelfde vlucht, een week eerder:
[ afbeelding ]
Niks bijzonders lijkt me. Doet KLM ook met hun economy comfort stoelen. Die gaan een een week tot een paar dagen voor vertrek, indien niet uitverkocht of weiniglatinum card houders op die vlucht, gewoon in de ramsh. En dan heb je zo'n stoel voor iets van 7,50 op een Europese vlucht en voor 25 ipv 150 / 112,50 / 75 euro op een intercontinentale vlucht.quote:Op zondag 2 augustus 2015 21:44 schreef FredvZ het volgende:
Dit kan ook alleen maar Arkefly volgens mij:
[ afbeelding ]
En dan dezelfde vlucht, een week eerder:
[ afbeelding ]
Volgens de webcare van Arke wordt er nog gewoon gevlogen volgens plan.quote:
ATC-wise zijn Chinezen echt de grootste eikels die er zijn. Voor de spotters wel prettigquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:25 schreef Thetallguy het volgende:
China Southern vlucht van Guangzhou naar London Heathrow heeft een vreemd omweggetje gemaakt in Chinees luchtruim en kwam daarom wat brandstof tekort. Is daarom een fuelstop gemaakt op AMS. Detail: deze vlucht is met een 787 en deze zagen we nog niet in Nederland van deze airline
Ik vind het altijd knap dat luchtverkeersleiders (en piloten trouwens ook) elkaar zo snel en goed kunnen verstaan. Als ik wel eens mee luister dan kan ik er vaak echt niets van maken hoor. Volgens mij zou ik als piloot echt 3x moeten vragen of ze iets willen herhalen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:51 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
ATC-wise zijn Chinezen echt de grootste eikels die er zijn. Voor de spotters wel prettig
Daar wen je snel genoeg aan, vooral als je bekend bent met de standaardterminologie.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:00 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ik vind het altijd knap dat luchtverkeersleiders (en piloten trouwens ook) elkaar zo snel en goed kunnen verstaan. Als ik wel eens mee luister dan kan ik er vaak echt niets van maken hoor. Volgens mij zou ik als piloot echt 3x moeten vragen of ze iets willen herhalen.
Goed punt!quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:04 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Daar wen je snel genoeg aan, vooral als je bekend bent met de standaardterminologie.
Behalve in China, dan kun je er regelmatig als piloot ook helemaal niks van bakken. De 'euhh say again?"'s vliegen je om de oren als je daar mee zou luisteren
Onderschat 'klein' niet, het heeft richting de buitenwereld wellicht meer uitstraling om widebody te vliegen, maar qua vliegen/managen/uitdagingen is klein en Europees echt veel gaver imo.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:09 schreef Blistering het volgende:
[..]
Goed punt!
Vette baan heb jij man, ben echt jaloers! Mijn oom is ook piloot voor Brussels Airlines, maar die vliegt enkel op de kleintjes.
Maar qua inkomsten kun je beter een A340 dan een A319 vliegen toch? Dacht ik ergens gelezen hebben tenminste...quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:19 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Onderschat 'klein' niet, het heeft richting de buitenwereld wellicht meer uitstraling om widebody te vliegen, maar qua vliegen/managen/uitdagingen is klein en Europees echt veel gaver imo.
Jep!quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar qua inkomsten kun je beter een A340 dan een A319 vliegen toch? Dacht ik ergens gelezen hebben tenminste...
Ook de hoofdreden waarom klm captains uiteindelijk toch maar ICA gaan vliegen ipv Europa.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar qua inkomsten kun je beter een A340 dan een A319 vliegen toch? Dacht ik ergens gelezen hebben tenminste...
quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:25 schreef Thetallguy het volgende:
China Southern vlucht van Guangzhou naar London Heathrow heeft een vreemd omweggetje gemaakt in Chinees luchtruim en kwam daarom wat brandstof tekort. Is daarom een fuelstop gemaakt op AMS. Detail: deze vlucht is met een 787 en deze zagen we nog niet in Nederland van deze airline
Zoals NewHorizon al zei, standaardterminologie. Als je het onderwerp interessant vindt, er is genoeg over te lezen: http://www.amazon.co.uk/S(...)ations/dp/1560277602 . De airliners krijgen nog wel wat meer om de oren, want volgens mij gaat het boek niet verder dan VFR. En natuurlijk nog wat subtiele verschillen van land tot land.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:00 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ik vind het altijd knap dat luchtverkeersleiders (en piloten trouwens ook) elkaar zo snel en goed kunnen verstaan. Als ik wel eens mee luister dan kan ik er vaak echt niets van maken hoor. Volgens mij zou ik als piloot echt 3x moeten vragen of ze iets willen herhalen.
Het valt inderdaad wel op natuurlijk. Maar dergelijke vertragingen is wel heel erg.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:09 schreef Tinos85 het volgende:
Zijn die vertragingen met China Southern eigenlijk 'normaal'. Bedoel nu met de A380 let iedereen er wat meer op want een A380 is een stuk boeiender dan een A330. Maar ik heb geen idee of die ook zo vaak vertraging had.
Geen problemen mee gehad, maar ook maar 1 keer mee gevlogen en vond het wel prima eigenlijk.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:23 schreef derLudolf het volgende:
Vriendin van me is maandag de 20e FCO-AMS en vandaag terug gevlogen met Vueling Aankomst in Amsterdam was toen twee uur vertraagd. Vandaag vloog ze terug. Of beter gezegd, ze vliegt morgen terug.
22:00u vertrek aankomst om 0:50 is nu vertraagd vertrek 0:15 en aankomst 3:15. Arm kind. Herkenbaar voor Vueling of is dit gewoon toeval?
En BQD toch? Die is mogelijk nu aan de beurt voor zijn midlife update.quote:En al laatste; wil je nog zo vliegen in een KLM 777 - en dan heb ik het over de 3-3-3 opstelling - kijk dan of je met PH-BQI, -BQK, -BQO of -BQP vliegt want per vandaag zijn dat de enige KLM 777's die nog deze opstelling hebben (en dus ook de oude business class). De rest is nu allemaal 3-4-3.
En de geweldige achterhaalde kwaliteit van het video scherm krijg je er gratis bij.quote:
quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 21:26 schreef inkjet het volgende:
En BQD toch? Die is mogelijk nu aan de beurt voor zijn midlife update.
http://www.scmp.com/news/(...)-delays-it-doles-outquote:The aviation authority has vowed to improve flight punctuality, but only an estimated 20 per cent of mainland airspace is open for civilian use. The rest is tightly controlled by the air force, which has been conducting frequent drills as China flexes its military muscle amid tension with other nations over territorial disputes.
"There will only be more and bigger drills. That will become the norm," said retired People's Liberation Army general Xu Guangyu .
En dat voor dat kleine stukje vanuit AMSquote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:36 schreef Woods het volgende:
De Polderbaan is erg maar een half uur boven London vliegen is net zo erg
http://www.flightradar24.com/KLM1033/707033b
Ze doen het netjes over ergens anders :quote:Op woensdag 27 augustus 2014 23:54 schreef Iemand91 het volgende:
Oeps.
Fire-suppression foam accidentally spread over a wide area at the Oklahoma Army National Guard base in Tulsa on Tuesday morning, covering several helicopters,
(...)
The emergency foam was released during a test of the base's alarm and safety system by a civilian contractor. It filled the hangars and surrounded 10 Black Hawk helicopters.
quote:Fort Drum says there was no damage to six Black Hawk helicopters after a fire suppression system malfunctioned and sprayed foam inside one of the main hangars at Wheeler-Sack Army Airfield.
The system, which pumps foam through ducts in the ceiling of the hangar, malfunctioned around 8:48 a.m. Tuesday, according to Captain Peter Smedberg, public affairs officer for the 10th Combat Aviation Brigade.
Captain Smedberg said the foam is non-corrosive and did not damage the aircraft housed in the hangar.
He said the foam was approximately 8 feet deep.
The helicopters will be washed down and the hanger cleaned up.
Captain Smedberg said an investigation will be conducted to determine what caused the system to activate.
Ik heb dat wel eens gehad vanuit dusseldorf. Volgens mij maakten we toen zelf meerdere rondjes. Maar een stukje sightseeing boven Londen is niet heel erg hoor Beter dan rondcirkelen boven Lelystadquote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:36 schreef Woods het volgende:
De Polderbaan is erg maar een half uur boven London vliegen is net zo erg
http://www.flightradar24.com/KLM1033/707033b
Bij londen heathrow moet je bijna altijd of een kleine holding of een grote bocht draaien. Het is daar altijd heel druk.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:36 schreef Woods het volgende:
De Polderbaan is erg maar een half uur boven London vliegen is net zo erg
http://www.flightradar24.com/KLM1033/707033b
Ach, twee 360s is wel wat veel natuurlijk, maar alleen dat en pech hebben dat de wind uit het oosten komt, valt op zich mee..quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:36 schreef Woods het volgende:
De Polderbaan is erg maar een half uur boven London vliegen is net zo erg
http://www.flightradar24.com/KLM1033/707033b
Is voor de crew ook niet handig, hebben ze helemaal geen tijd om de koffie weer op te ruimen...quote:Op donderdag 6 augustus 2015 00:38 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Zo af en toe heb ik wel een straight-out vertrek uit AMS icm een straight-in landing op LHR gehad, dat is wel zaaaaaalig.
Ik heb ook verschillende ervaringen op dit traject. de ene keer straight in en de volgende keer vier rondjes in de holding. Bij vertrek geldt dat ook, soms kun je na een paar minuten al weg en een andere keer sta je een half uur voor de baan te wachten op je beurt voor de start. Samen met taxien vanaf de 18R ben je dan meer aan het taxien dan aan het vliegen.quote:Zo af en toe heb ik wel een straight-out vertrek uit AMS icm een straight-in landing op LHR gehad, dat is wel zaaaaaalig.
Is afgelopen dinsdag op de final assembly line gezet.quote:Op donderdag 23 juli 2015 23:44 schreef Iemand91 het volgende:
En de onderdelen voor de eerste KLM 787-9 zijn in Everett aangekomen.
Die zullen uiteindelijk de 356e 787 moeten vormen en wel PH-BHA.
Begin augustus zal deze de productielijn opgaan en begin september zal ze de fabriek in Everett uit moeten rollen.
13 oktober zal ze aan KLM geleverd moeten worden dus verwacht de eerste KLM 787-9 op 14 oktober op Schiphol.
De 787's zijn ter vervanging van hun 747-400's en 767's.quote:TEL AVIV, Aug. 5, 2015 – Boeing [NYSE: BA] is pleased that EL AL Israel Airlines has announced its intent to purchase and lease up to 15 787 Dreamliners, with purchase rights for 13 additional airplanes. When finalized, the order will be posted to the Boeing Orders & Deliveries website.
"We are honored that EL AL has selected the 787 for its fleet renewal plan,” said Boeing Commercial Airplanes President and CEO Ray Conner. “The Dreamliner will be an excellent addition to EL AL’s all-Boeing fleet and marks another chapter in a partnership between our two companies that spans over half a century.”
Een 787 die een 747 vervangt? Zitten die toestellen bij El-Al dan zo leeg?quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 14:23 schreef Iemand91 het volgende:
De 787's zijn ter vervanging van hun 747-400's en 767's.
Die 787's zullen wij dus ook wel op Schiphol zien straks.
Ze spreken zelf over de 787-8 en -9:quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 15:59 schreef FredvZ het volgende:
Een 787 die een 747 vervangt? Zitten die toestellen bij El-Al dan zo leeg?
...maar op hun Facebook pagina hebben ze dit staan:quote:El Al has decided to buy and lease a mix of 15 Boeing 787-8s and 787-9s to replace Boeing 747-400s and Boeing 767-300ERs, preserving the US manufacturer’s monopoly of the Israeli flag carrier’s fleet.
El Al is now negotiating exclusively with Boeing to sign a firm order for “about half” of the 15 aircraft worth $800 million to $900 million, the carrier says in a 5 August filing with the Tel Aviv stock exchange.
The firm order will include an option to purchase up to 13 more aircraft along with “additional alternative engines”, the filing states.
El Al also plans to lease about half of the total amount of 15 new aircraft, not including the 13 options.
The 787-9s will “gradually” replace the carrier’s six 747-400s, and the 787-8s will succeed seven 767-300ERs now in operation, El Al says.
All 15 aircraft will enter the fleet between 2017 and 2020.
The decision blunts an Airbus effort to break Boeing’s long-standing monopoly status in the El Al fleet.
It also revives a previous El Al plan to order 787s. In 2006, the carrier cancelled a deal to buy up to 10 of the widebody aircraft due to financial difficulties.
Landingsbaan van Ushuaia (die in noordelijke richting wordt niet gebruikt):quote:Op zondag 9 augustus 2015 16:39 schreef flipsen het volgende:
Bizar, dacht eerst dat het een fake video was, maar blijkt toch echt te zijn. Op Ushuaia (Vuurland) waren al enkele dagen geen vluchten mogelijk vanwege de harde wind. Toen hebben ze kennelijk een A340 ingezet, terwijl het toch een vrij kort baantje is met aan beide uiteinden het Beaglekanaal Beetje crosswind, maar piloot doet het aardig
Ik heb daar nog niets over gehoord of gelezen maar het zou mij niet verbazen dat die 777 een keer ingeruild zal worden voor de A380.quote:Op zondag 9 augustus 2015 14:31 schreef Sunri5e het volgende:
Ziet het er binnenkort naar uit dat Emirates hun 777-300 in gaat ruilen voor een tweede A380?
quote:A Delta Airlines Airbus A320-200, registration N332NW performing flight DL-1889 from Boston,MA to Salt Lake City,UT (USA) with 125 passengers and 5 crew, was enroute at FL340 about 120nm east of Denver,CO (USA) at about 02:10Z Aug 8th, when the aircraft encountered severe turbulence, hail and lightning causing both windshields to crack and the weather radar to fail. The crew declared emergency reporting cracked windshields and failed weather radar and decided to divert to Denver. Emergency crews prepared to treat injuries after arrival of the aircraft. On final approach the crew advised there were no known injuries on board, they would stop on the runway due to visibility problems as result of both windshields being cracked, they requested an ILS approach due to the visibility problems. ATC made sure all ILS critical areas were kept clear of obstructions. The aircraft landed safely on Denver's runway 35L about 40 minutes after leaving FL340, tower commented "very nice job, Sir!", the crew advised they were able to vacate via high speed turnoff M6 towards taxiway Mike and would stop after vacating the runway. The aircraft received damage to the radome, both windshields and engines.
Goeiemorgen zeg, dat is me een buitje geweest... Wat een schadequote:Op zondag 9 augustus 2015 16:53 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik heb daar nog niets over gehoord of gelezen maar het zou mij niet verbazen dat die 777 een keer ingeruild zal worden voor de A380.
Vanaf 1 januari zullen alle 8 (!) vluchten naar Londen (5 naar Heathrow, 3 naar Gatwick) worden gevlogen door de A380. (Nu wordt nog een vlucht naar Gatwick door een 777 uitgevoerd).
Samen met de 2 dagelijkse A380's naar Manchester betekend dit 70 A380 vluchten per week van en naar de UK.
Incident: Delta A320 near Denver on Aug 7th 2015, hail strike
[..]
[ afbeelding ]
quote:The most beautiful plane never flown is just weeks from its maiden flight
The year was 1939. Ettore Bugatti — one of the most interesting and innovative individuals involved with the auto industry's formative years — was furiously working on his company's only aircraft. But this wasn't just any aircraft: like his cars, Bugatti's 100P was a technological marvel, featuring two engines driving concentric propellers in opposite directions. Air intakes gracefully integrated into the plane's V-tail would keep those engines cool, while unusual forward-swept wings would give the 100P a striking profile in flight. Ettore was hoping that by racing this beautiful machine — and winning — he'd burnish his brand.
But World War II soon gripped Paris, and Bugatti was forced to scuttle the project. The only 100P ever made never flew and was left to rot for a half century before eventually being restored to non-flying condition (it rests today on display in the EAA AirVenture Museum in Oshkosh, Wisconsin).
Fast forward to 2013, when a team led by former Air Force pilot Scott Wilson launched a Kickstarter project to create an airworthy 100P from scratch. At that time, construction was nearly complete, but Wilson needed more money to finish the project. "Reve Bleu" — Blue Dream — eventually raised a little over $62,000, and today, the new aircraft is nearly ready to take to the skies for the first time.
In recent days, the 100P has run its engines and performed taxi tests, and it looks amazing on the ground. It'll look even better from above. There's no word on exactly when that first flight will be, but some backers are going to have access to a live stream of it; in the meantime, you can see a video of it on the tarmac over on the Kickstarter project page.
Daar zijn ze al jaren mee bezig (bakkeleien, bouw starten, bouw stoppen, etc). Lees: die gaat er nooit komen.quote:
Kun je niet zelf een tablet meenemen?quote:Op maandag 10 augustus 2015 22:06 schreef flipsen het volgende:
Vraagje voor de kenners... Ik zit er sterk aan te denken om volgende week "even" naar Nederland te vliegen voor een paar weken. Nu heeft KLM wel een aardige optie, vanaf SCL naar AMS (met tussenstop in EZE), terug met AF via CDG. Maar de laatste keer dat ik met KLM naar Buenos Aires vloog in hun 777 heb ik me 12 uur lang zitten ergeren aan het PES, omdat ik gewoon NIETS op dat schermpje kon zien, het was niet genoeg kantelbaar zogezegd als mijn voorganger zijn stoel naar achteren zette. Bloedirritant natuurlijk. Maar dat is intussen wel een jaar of 3 of 4 nog wel langer geloof ik, 4 of 5 jaar geleden, hebben ze intussen hun schermpjes aangepast? Zo niet, dan zoek ik wel een andere maatschappij
Is met een 777-300ER.
Klinkt bekend. Ik zat 11 jaar geleden in een 777-200ER van KLM met diezelfde schermpjes.quote:Op maandag 10 augustus 2015 22:06 schreef flipsen het volgende:
Vraagje voor de kenners... Ik zit er sterk aan te denken om volgende week "even" naar Nederland te vliegen voor een paar weken. Nu heeft KLM wel een aardige optie, vanaf SCL naar AMS (met tussenstop in EZE), terug met AF via CDG. Maar de laatste keer dat ik met KLM naar Buenos Aires vloog in hun 777 heb ik me 12 uur lang zitten ergeren aan het PES, omdat ik gewoon NIETS op dat schermpje kon zien, het was niet genoeg kantelbaar zogezegd als mijn voorganger zijn stoel naar achteren zette. Bloedirritant natuurlijk. Maar dat is intussen wel een jaar of 3 of 4 nog wel langer geloof ik, 4 of 5 jaar geleden, hebben ze intussen hun schermpjes aangepast? Zo niet, dan zoek ik wel een andere maatschappij
Is met een 777-300ER.
Eind dit jaar is de laatste 777-200ER met de nieuwe business- en economy-class klaar. (planning)quote:Op maandag 10 augustus 2015 22:32 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij hebben ze in de 777-300ER inmiddels andere stoelen (en schermpjes)
Edit: helaas, ik heb het mis, nog steeds dezelfde stoelen. Bron:http://nieuws.klm.com/klm(...)ent-op-777-200-vloot
Dat zou kunnen... als ik een tablet zou hebben En om die speciaal hierom aan te schaffen, neuh. Daarnaast is het volgens mij vervelender om naar een tablet op je schoot te kijken dan naar een schermpje in de hoofdsteun. Op het uitklaptafeltje is een optie, maar echt comfortabel is het allemaal niet. Dat KLM nog met die kutschermpjes vliegt is natuurlijk bizar. Ok, alternatief is vliegen met Iberia, die hebben nog gewoon van die bakbeesten aan het plafond hangen in hun A340quote:Op maandag 10 augustus 2015 22:26 schreef donroyco het volgende:
[..]
Kun je niet zelf een tablet meenemen?
Ik had hier nog willen bijvoegen dat ik las dat de A330's van KLM niet de nieuwe WBC krijgen wegens het hoge gewicht van die stoelen i.c.m. de vloersterkte van de A330.quote:Op maandag 10 augustus 2015 23:25 schreef Iemand91 het volgende:
Eind dit jaar is de laatste 777-200ER met de nieuwe business- en economy-class klaar. (planning)
1 januari zou PH-BVC hangar 14 moeten inrijden voor ombouw en wordt dan de eerste verbouwde 777-300ER met nieuwe business- en economy-class (naast PH-BVN en -BVO natuurlijk).
quote:DRIEBERGEN - KLM gaat, nadat de cabines van de gehele Boeing 777-vloot zijn voorzien van een nieuwe business en economy class, niet verder met het ombouwen van de longhaul-vloot. Dat betekent dat de Airbus A330-vloot van de luchtvaartmaatschappij niet wordt voorzien van nieuwe stoelen. Dat meldt KLM-topman Pieter Elbers in het augustusnummer van Luchtvaartnieuws magazine.
De Airbus A330’s, waarvan KLM er zeventien heeft en de oudste tien jaar geleden in dienst werd genomen, kwamen oorspronkelijk wel voor de ombouw in aanmerking. Nu ziet de maatschappij hier volgens Elbers voorlopig van af.
KLM legt in plaats daarvan de focus op de nieuwe Boeing 787-9 Dreamliners, die rechtstreeks vanuit de fabriek al voorzien zullen zijn van een nieuw interieur met in de World Business Class full-flat stoelen. De eerste twee Dreamliners worden komend najaar in dienst genomen door KLM.
Wellicht een teken aan de wand wat betreft de toekomstplannen. Even wachten op de winterschema's, maar redelijke kans dat er wat meer bestemmingen naar de 777 gaan, wellicht gemixed.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:13 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik had hier nog willen bijvoegen dat ik las dat de A330's van KLM niet de nieuwe WBC krijgen wegens het hoge gewicht van die stoelen i.c.m. de vloersterkte van de A330.
Anyway; vandaag dit:
Geen nieuw interieur in A330-vloot van KLM
[..]
De eerste A330's gaan er volgend jaar alweer uit. Dat plus het gewicht van de WBC-stoelen zullen dus wel de reden zijn dat de A330's dus geen nieuwe WBC krijgt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:07 schreef NewHorizon het volgende:
Wellicht een teken aan de wand wat betreft de toekomstplannen. Even wachten op de winterschema's, maar redelijke kans dat er wat meer bestemmingen naar de 777 gaan, wellicht gemixed.
Waar sta je? Dacht dat jij ook een fervent spotter was, je weet er zoveel vanaf.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 13:54 schreef Iemand91 het volgende:
* Iemand91 staat ook ein-de-lijk eens naast de baan
Met een vliegtuig? Of met je benen?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 13:54 schreef Iemand91 het volgende:
* Iemand91 staat ook ein-de-lijk eens naast de baan
Nu nog bij de Polderbaan, even de China Airlines A340 afwachten dan door naar de McDonalds kijken bij de Buitenveldertbaan. Daarna nog mogelijk naar Schiphol Plaza.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:02 schreef Blistering het volgende:
Waar sta je? Dacht dat jij ook een fervent spotter was, je weet er zoveel vanaf.
Met de auto.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:04 schreef donroyco het volgende:
Met een vliegtuig? Of met je benen?
Hoop niet dat je van plan was vliegtuigen van Arke te spotten, het is namelijk weer een ouderwetse chaos met urenlange vertragingen en last minute plane swaps.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:35 schreef Iemand91 het volgende:
Nu nog bij de Polderbaan, even de China Airlines A340 afwachten dan door naar de McDonalds kijken bij de Buitenveldertbaan. Daarna nog mogelijk naar Schiphol Plaza.
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:20 schreef Thetallguy het volgende:
Een flinke zit. Emirates gaat Dubai - Panama City vliegen. Dikke 17u35m in een 777LR.
quote:Emirates' Dubai to Panama City route to be world's longest
DUBAI, United Arab Emirates (AP) — The Middle East's biggest airline will soon be operating the world's longest commercial flight.
Emirates announced plans Thursday to begin daily roundtrip flights between its Dubai hub and Panama City, its first destination in Central America. It says the 17 hour, 35 minute flight when heading west will be the longest anywhere.
Australia's Qantas currently operates the world's longest flight, from Dallas to Sydney, which takes just under 17 hours. Singapore Airlines previously operated an even longer flight connecting the city-state to Newark, but scrapped it in 2013.
Emirates is backed by the government of Dubai and has expanded rapidly by routing international transit passengers and cargo through its hub in the Gulf commercial center.
The Panama City flights are scheduled to start Feb. 1.
Kort? Nee hoor, 3000 meter is niet kortquote:Op zondag 9 augustus 2015 16:39 schreef flipsen het volgende:
Bizar, dacht eerst dat het een fake video was, maar blijkt toch echt te zijn. Op Ushuaia (Vuurland) waren al enkele dagen geen vluchten mogelijk vanwege de harde wind. Toen hebben ze kennelijk een A340 ingezet, terwijl het toch een vrij kort baantje is met aan beide uiteinden het Beaglekanaal Beetje crosswind, maar piloot doet het aardig
Alternatief is minstens 20 uur in verschillende kisten waarvan grote kans dat er 4-5u van in een 737 zijn, exclusief tijd die je kwijt bent tijdens je tussenstop met een andere airlinequote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:56 schreef Iemand91 het volgende:
Meer dan 18 uur (alles meegerekend) opgepropt zitten in een van hun meest beroerde toestellen.
Je moet het maar willen:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)70080.jpg]afbeelding[/url] ]
Grootste deel van Emirates' passagiers zijn transfers, dus ligt eraan waar je vandaan komt/heen moet.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 13:05 schreef Thetallguy het volgende:
Alternatief is minstens 20 uur in verschillende kisten waarvan grote kans dat er 4-5u van in een 737 zijn, exclusief tijd die je kwijt bent tijdens je tussenstop met een andere airline
Eens, maar het overgrote gedeelte zal waarschijnlijk niet backtracken. Kijk je naar vluchten vanuit Zuid- of Oostelijk Afrika, of het Indiase schiereiland of zelfs Hong Kong naar Panama toe dan zal het voor het overgrote gedeelte -mits een goede connectie <4 uur - alsnog tijdswinst opleveren.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 13:31 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Grootste deel van Emirates' passagiers zijn transfers, dus ligt eraan waar je vandaan komt/heen moet.
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 15:05 schreef FredvZ het volgende:
Hoop niet dat je van plan was vliegtuigen van Arke te spotten, het is namelijk weer een ouderwetse chaos met urenlange vertragingen en last minute plane swaps.
Geloof me, als je die baan vanuit het raampje ziet liggen voordat de landing wordt ingezet, is het best kort met aan beide kanten het Beaglekanaal als "uitloopstrook"quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:38 schreef wiijntje het volgende:
[..]
Kort? Nee hoor, 3000 meter is niet kort
Deze site is ook handig (Handiger op een tablet..):quote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:23 schreef Iemand91 het volgende:
Flightradar app aan op de telefoon en gaan.
Ja, maar niet voor als je naast de baan staat.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 17:34 schreef Ferry_76 het volgende:
Deze site is ook handig (Handiger op een tablet..):
http://schiphol.dutchplanespotters.nl/
Medische keuring was toch slechts bij enkele instantie niet volgens de regels? Neem aan dat die nu even gaan zaken meer doen.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:35 schreef El_Grando101 het volgende:
Ja flightradar blijft top. Iedereen die ik ken die wat met luchtvaart heeft gebruikt het wel.
Toch niet slecht die foto? Wat voor foto schietmachine gebruik je?
Volgende week medische keuring klasse 2. Ben benieuwd hoe uitgebreid dat gaat zijn. Volgens de media een wassen neus. Dat zal wel weer zwaar overdreven zijn. Ik verwacht geen problemen.
New Horizon heb jij nog les gehad op die lawaaierige barons?
Vind het geen slechte foto hoor, misschien dat het een beetje afleidt dat het vliegtuig niet helemaal zichtbaar is. Maar verder primaquote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:23 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als ik al naar Schiphol ga om te kijken doe ik dat gewoon op de bonnefooi; ik zie wel wat er komt of gaat.
Flightradar app aan op de telefoon en gaan.
Daardoor deze kist (PH-TFL) zien vertrekken, toevallig zag ik PH-TFM ook vertrekken.
Verder ook de Xiamen kist zien vertrekken evenals de China Southern A380.
En een rij van KLM 777's aan de gate op de plaat gezet op nagenoeg exact dezelfde manier als op 11 november 2014.
Niet erg tevreden over de gemaakte foto's trouwens...
Het werd gebracht of de hele keuring over de hele linie niets voorstelde. Maar ja media hé.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:38 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Medische keuring was toch slechts bij enkele instantie niet volgens de regels? Neem aan dat die nu even gaan zaken meer doen.
En jep! Mooie kisten, maar kan me voorstellen dat de bewoners er niet blij mee zijn, want herrie maken ze zeker!
Tja, het is eigenlijk alleen nuttig als hobby als je veel geld hebt en je gelijk je IR erbij haalt. Dan kun je mooie Europatrips maken met je maten. Maar zoals je zelf al zegt, dat is zo enorm godse duurquote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:50 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Het werd gebracht of de hele keuring over de hele linie niets voorstelde. Maar ja media hé.
Voor dat geld hoop ik toch wel minimaal een uur zoet te zijn. 215 euro mag het weer kosten. Naja er dan wel weer 5 jaar vanaf.
Barons zijn wel mooie kisten ja. Wordt nu druk mee gevlogen op EHGG, is weer een klas terug uit Arizona.
ME rating lijkt me gaaf maar eigenlijk beetje overbodig als hobby piloot. Per uur ook niet te betalen in NL, DA42 moet je bijvoorbeeld gewoon ff rond de 600 per uur voor neerleggen.
Al blijft het toch in mijn hoofd spoken om het hierna toch modulair te gaan doen. In het buitenland (oa Polen) wel wat betaalbaars gezien.
MD-11 is wat je bedoelt?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 20:21 schreef FredvZ het volgende:
Was iemand dit al opgevallen in de plattegrond van Schiphol?
[ afbeelding ]
Jep, das een type waar je als reiziger eigenlijk niet meer in terecht komt.quote:
Stukje nostalgiequote:Op donderdag 13 augustus 2015 20:23 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Jep, das een type waar je als reiziger eigenlijk niet meer in terecht komt.
Die Avro's vind ik echt prachtige dingen Ze zien er zo lief uit op een of andere manier.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 20:47 schreef nattermann het volgende:
Ik mag waarschijnlijk binnenkort met een Avro RJ85 en een 777-300ER
Ik geniet van je verhalen en je weetjes, maar waarom alles wat Emirates is afkraken? Die keren dat ik met ze vloog was het op tijd, goede tot uitstekende verzorging aan boord, vooral die bar achterin een A380 is werelds, en behoorlijke eyecandy van de trollies. Enige nadeel bij Emirates vond ik dat eeuwige rondjes draaien bij Dubai omdat het weer eens rete druk was.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:56 schreef Iemand91 het volgende:
Meer dan 18 uur (alles meegerekend) opgepropt zitten in een van hun meest beroerde toestellen.
Je moet het maar willen:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)70080.jpg]afbeelding[/url] ]
Canon 650D met een 70-210mm lens die wel eens ouder kan zijn dan ik.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:35 schreef El_Grando101 het volgende:
Ja flightradar blijft top. Iedereen die ik ken die wat met luchtvaart heeft gebruikt het wel.
Toch niet slecht die foto? Wat voor foto schietmachine gebruik je?
Ik had op dat moment zo'n gedachte dat ik de foto zo wilde krijgen dat die kisten (heb er daar meer zo op de foto gezet) als het ware 'opdoemen' vanuit de vlakte.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:38 schreef Blistering het volgende:
Vind het geen slechte foto hoor, misschien dat het een beetje afleidt dat het vliegtuig niet helemaal zichtbaar is. Maar verder prima
Die stond ook al op de oude plattegrond. Gewoon hergebruikt. Maar da's niet erg.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 20:21 schreef FredvZ het volgende:
Was iemand dit al opgevallen in de plattegrond van Schiphol?
[ afbeelding ]
Er bestaan geen (geschikte) passagier-MD-11's meer hè.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 20:23 schreef FredvZ het volgende:
Jep, das een type waar je als reiziger eigenlijk niet meer in terecht komt.
Ik kraak Emirates niet af ik ben alleen wel kritisch.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 20:58 schreef buzz1291 het volgende:
Ik geniet van je verhalen en je weetjes, maar waarom alles wat Emirates is afkraken? Die keren dat ik met ze vloog was het op tijd, goede tot uitstekende verzorging aan boord, vooral die bar achterin een A380 is werelds, en behoorlijke eyecandy van de trollies. Enige nadeel bij Emirates vond ik dat eeuwige rondjes draaien bij Dubai omdat het weer eens rete druk was.
Vind die 747-foto die ik gefav'ed heb echt heel erg mooi Heeft iets heel ''rustigs'' door die achtergrond. Ik ben fanquote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:55 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Canon 650D met een 70-210mm lens die wel eens ouder kan zijn dan ik.
't is misschien maar goed ook dat ik niet in de buurt van een (grote) luchthaven woon want anders ging ik de spaarvarken stukslaan voor een 100-400mm want met 210mm heb je vaak toch wel wat weinig bereik...
[..]
Ik had op dat moment zo'n gedachte dat ik de foto zo wilde krijgen dat die kisten (heb er daar meer zo op de foto gezet) als het ware 'opdoemen' vanuit de vlakte.
Tja, willen en kunnen.
Anywho; album staat hier mocht iemand geïnteresseerd zijn.
[..]
Die stond ook al op de oude plattegrond. Gewoon hergebruikt. Maar da's niet erg.
[..]
Er bestaan geen (geschikte) passagier-MD-11's meer hè.
[..]
Ik kraak Emirates niet af ik ben alleen wel kritisch.
En wat ik daar zeg is niet zozeer tegen Emirates maar tegen wat nagenoeg alle maatschappijen met de 777 doen; 3-4-3 in economy. Dat zijn zo ongeveer de krapste stoelen in de gehele Emirates vloot dus ik zeg daar dus min of meer dat ik niet graag 18+ uur in zo'n stoel zou willen zitten.
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:03 schreef Blistering het volgende:
Vind die 747-foto die ik gefav'ed heb echt heel erg mooi Heeft iets heel ''rustigs'' door die achtergrond. Ik ben fan
Bij elke foto heb ik uitgebreide informatie staan. Zo ben ik dan weerquote:Waar heb je die close-ups gemaakt? Gewoon naast de Polder?
Dan kun je de neusharen gaan tellen van het grondpersoneel daar.quote:Moet daar ook echt een keer heen met de 150-600mm
Mijn vriendin is net uit Cuba teruggekomen met AirEuropa en die had geen goed woord over voor hun A330 helaas. Oud en versleten (ik gok oud Iberia materieel), slecht functionerende audio en video en krap.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 20:45 schreef flipsen het volgende:
Zo, ik mag maandag weer een stukje vliegen. In een A330, wordt de eerste keer, aangezien AirEuropa zijn 340´s vervangen heeft.
Dan weet ik niet van wie ze hem gekocht hebben. Hoe dan ook het was oud en versleten...quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 03:04 schreef flipsen het volgende:
Oud Iberia materiaal? Iberia vliegt nog steeds met oude 340´s, de 330 is nieuwer!
De oudste is A330 van Air Europa "maar" 13 jaar oud.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 09:18 schreef Karstman het volgende:
[..]
Dan weet ik niet van wie ze hem gekocht hebben. Hoe dan ook het was oud en versleten...
Ruwe gok zo'n ruim 600 (als ik production lists af ga).quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:59 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Hoeveel Boeing 747 Jumbo(mijn favoriete model) zijn er nog operationeel?
Ik wil best wel zo'n 747 Jumbo(400 typemodel) kopen,lijkt me geinig.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:11 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ruwe gok zo'n 600 (als ik production lists af ga).
Op dit moment hangen er al minstens 170 in de lucht wereldwijd.
Helaas neemt dit aantal wel steeds meer af want er worden helaas meer uit service gehaald dan er nieuwe -8's worden gebouwd.
Alles tot en met een 747 kan daar gewoon terecht.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 17:28 schreef flipsen het volgende:
[..]
Geloof me, als je die baan vanuit het raampje ziet liggen voordat de landing wordt ingezet, is het best kort met aan beide kanten het Beaglekanaal als "uitloopstrook"
Waar je aan kunt denken is Gemini Jets, Herpa en er zijn nog wel meer merken.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:13 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Ik wil best wel zo'n 747 Jumbo(400 typemodel) kopen,lijkt me geinig.
Bij de intiele keuring was ik binnen een uur klaar, inclusief de uitgebreide oogmetingen.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:35 schreef El_Grando101 het volgende:
Volgende week medische keuring klasse 2. Ben benieuwd hoe uitgebreid dat gaat zijn. Volgens de media een wassen neus. Dat zal wel weer zwaar overdreven zijn. Ik verwacht geen problemen.
quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:29 schreef FredvZ het volgende:
Over divertions gesproken, OR396 kwam gisteren ook niet ver:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:03 schreef Iemand91 het volgende:
Ik lees trouwens net dat op de vlucht terug vanuit Toronto van de Arke 787 die ik geschoten heb een vrouw is overleden en is uitgeweken naar Ottawa...
Hij bedoelt waarschijnlijk een echte. ik weet er wel een paar te staan die doormidden gezaagd zijn en waarvan het kop gedeelte nu als bar/ restaurant dienst doet, of gewoon op een braakliggend stuk land staan weg te rotten.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:17 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Waar je aan kunt denken is Gemini Jets, Herpa en er zijn nog wel meer merken.
Zelf geen ervaring mee though; heb zelf een merkloze Canada 3000 757 staan maar hoe ik daar aan komt.
Denk er nog wel soms aan om PH-KCD model te kopen; omdat dat het enige toestel is waar ik in heb gevlogen.
Bedankt voor de info! We gaan het wel zien.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:18 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Bij de intiele keuring was ik binnen een uur klaar, inclusief de uitgebreide oogmetingen.
Herhalingskeuringen duren meestal niet veel langer dan 20 minuten.
Tenzij je naar klm health services gaat, want dan mag je er gerust een halve dag voor uittrekken. Voornamelijk wachttijd, heb ik me laten vertellen.
Die post heb ik over het hoofd gezienquote:
Voor de 747 heeft Dragon Wings de beste moulds. Die van Gemini heeft niet zo'n mooie neus.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:17 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Waar je aan kunt denken is Gemini Jets, Herpa en er zijn nog wel meer merken.
Zelf geen ervaring mee though; heb zelf een merkloze Canada 3000 757 staan maar hoe ik daar aan komt.
Denk er nog wel soms aan om PH-KCD model te kopen; omdat dat het enige toestel is waar ik in heb gevlogen.
quote:WICHITA, Kansas – Spirit AeroSystems in Wichita rolled out the first fuselage for the first Boeing 737 MAX on Thursday. Several employees of Spirit were attendance along with Kansas Gov. Sam Brownback.
Spirit Aerosytems delivers approximately 70 percent of the 737 structure to Boeing including the fuselage, pylon, thrust reverser and engine nacelle.
The first 737 MAX fuselage will be transported to Boeing’s Renton, Washington facility.
Assembly of the first 737 MAX is scheduled to be complete by the end of the year. The first delivery to customers is scheduled for the third quarter of 2017.
Boeing says the 737 MAX will deliver 20 percent increased fuel efficiency to airlines versus the original Next-Generation 737.
Boeing says they have booked 2,800 orders for the plane.
Week of twee geleden ook al een keer. Vette bakquote:
quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 22:52 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Week of twee geleden ook al een keer. Vette bak
TUI (Arke) aast op de primeur voor Nederland.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 21:19 schreef Iemand91 het volgende:
Spirit Aerosystems completes first fuselage for Boeing 737 MAX
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vanmiddag geland op Schiphol, inmiddels weer onderweg naar China.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:29 schreef FredvZ het volgende:
Vlucht China Southern wijkt uit wegens brandstoflek
Sta je opeens in Moskou ipv Amsterdam.
Toestel staat er nog steeds.
[ afbeelding ]
quote:Passagiers werden na aankomst in Moskou ondergebracht in een hotel, dat volgens passagier Paul Tang meer weg had van een gevangenis. “De gang was afgesloten en bewaakt. Zeer vreemd”, meldt de PvdA-delegatieleider in het Europees Parlement via Twitter aan Luchtvaartnieuws.nl.
bron: http://www.luchtvaartnieu(...)g-door-naar-schiphol
Jij hebt serieus 1x gevlogen in je leven??quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:17 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Waar je aan kunt denken is Gemini Jets, Herpa en er zijn nog wel meer merken.
Zelf geen ervaring mee though; heb zelf een merkloze Canada 3000 757 staan maar hoe ik daar aan komt.
Denk er nog wel soms aan om PH-KCD model te kopen; omdat dat het enige toestel is waar ik in heb gevlogen.
Die huurt Transavia wel vaker in als ze met defecte toestellen zitten.quote:
quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:17 schreef Iemand91 het volgende:
Denk er nog wel soms aan om PH-KCD model te kopen; omdat dat het enige toestel is waar ik in heb gevlogen.
Of heel vaak in de KCDquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 23:08 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Jij hebt serieus 1x gevlogen in je leven??
Precies, maar dan in de livery die ze de laatste dagen had.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 23:22 schreef OEM het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
(cheapass modelletje, maar toch)
Zijn dat geen privé vliegtuigen??quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:17 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Waar je aan kunt denken is Gemini Jets, Herpa en er zijn nog wel meer merken.
Zelf geen ervaring mee though; heb zelf een merkloze Canada 3000 757 staan maar hoe ik daar aan komt.
Denk er nog wel soms aan om PH-KCD model te kopen; omdat dat het enige toestel is waar ik in heb gevlogen.
We hebben blijkbaar om elkaar heen gepraat want jij bedoelde blijkbaar een 1:1 Boeing 747.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 07:53 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Zijn dat geen privé vliegtuigen??
Dat werd wel duidelijk na jouw "heb zelf een merkloze Canada 3000 757 staan"quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 13:05 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
We hebben blijkbaar om elkaar heen gepraat want jij bedoelde blijkbaar een 1:1 Boeing 747.
Ik noemde daar merken op van schaalmodellen.
Mag wat kosten. Wat was de reden daarvan?quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 11:55 schreef FredvZ het volgende:
Vandaag zet Arke deze dame in om toeristen vanuit Turkije naar huis te vliegen:
[ afbeelding ]
Vliegt leeg van uitvalbasis Billund naar Antalya, dan non-stop naar Amsterdam en weer leeg naar Billund.
Dat zei ik toch.......quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 13:05 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
We hebben blijkbaar om elkaar heen gepraat want jij bedoelde blijkbaar een 1:1 Boeing 747.
Ik noemde daar merken op van schaalmodellen.
Dat zie je wel vaker in deze periode. De vakanties lopen langzaam ten einde en dan is de stroom terugekomende reizigers groter dan de stroom vertrekkende reizigers. Het kan dan goedkoper (en planning technisch handiger) zijn om een vliegtuig extra in te huren voor dit soort vluchten.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 13:27 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Mag wat kosten. Wat was de reden daarvan?
Dat ligt niet zozeer aan de aan de N738MA, maar aan het geschuif met vluchten van de afgelopen week. De PH-TFK had er van de week even geen zin meer in, dus moest de PH-OYI invallen op een aantal long-haul vluchten. Met als gevolg dat er geschoven moet worden met kisten voor de short-haul routes.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 13:30 schreef Sunri5e het volgende:
Die ingehuurde kist van Miami Air is ook nog niet zo'n succes als je kijkt naar de lijst met vertragingen afgelopen tijd.
http://www.flightradar24.com/data/airplanes/n738ma/
Zeker op zo'n korte vlucht, om de vlieger op de heenweg naar Turijn te parafrasen: "This thing is like a rocket"quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 22:52 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Week of twee geleden ook al een keer. Vette bak
Vind ik ookquote:Op donderdag 13 augustus 2015 20:50 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Die Avro's vind ik echt prachtige dingen Ze zien er zo lief uit op een of andere manier.
quote:Indonesian plane missing over Papua region
An Indonesian plane with 54 people on board is missing in Papua region, officials have said.
Contact was lost with the Trigana Air ATR 42 turboprop just before 15:00 local time (06:00 GMT) after take-off from Sentani airport in the regional capital Jayapura.
The plane was en route to the town of Oksibil in the south of the region. It is carrying 44 adult passengers, five children and infants, and five crew. Transport Ministry spokesman JA Barata confirmed the disappearance, AFP news agency reported. "We are not sure what happened to the plane yet and we are co-ordinating with local authorities," he told the agency.
"The weather is currently very bad there, it's very dark and cloudy. It's not conducive for a search. The area is mountainous.
De OY-JRK doet vandaag ook nog een rondje Amsterdam - Kos - Bodrum - Amsterdam.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 14:11 schreef FredvZ het volgende:
Dat zie je wel vaker in deze periode. De vakanties lopen langzaam ten einde en dan is de stroom terugekomende reizigers groter dan de stroom vertrekkende reizigers. Het kan dan goedkoper (en planning technisch handiger) zijn om een vliegtuig extra in te huren voor dit soort vluchten.
quote:
twitter:flightradar24 twitterde op zondag 16-08-2015 om 11:43:13 Missing aircraft in Indonesia is Trigana Air Service ATR 42. Aircraft was not equipped with ADS-B. reageer retweet
twitter:BBCBreaking twitterde op zondag 16-08-2015 om 15:52:36 Wreckage of crashed Indonesian passenger plane found in remote Papua region, officials say http://t.co/LDS3kyshph reageer retweet
Is al genoemd hèquote:Op maandag 17 augustus 2015 07:15 schreef Monopoly het volgende:
Emirates gaat vanaf februari 2016 de langste non-stop vlucht ter wereld uitvoeren.
Van Dubai naar Panama-Stad. Een vlucht van 17 uur en 35 minuten en ongeveer 13.680 km. Ze gaan vliegen met een Boeing 777-200LR
Op dit moment wordt de langste non-stop vlucht ter wereld uitgevoerd door Qantas. Van Dallas naar Sydney, 15 uur en 35 minuten.
Bron
[ afbeelding ]
IndiGo bezorgt Airbus definitief grootste order ooitquote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:20 schreef Thetallguy het volgende:
Een flinke zit. Emirates gaat Dubai - Panama City vliegen. Dikke 17u35m in een 777LR.
quote:BLAGNAC - De Indiase prijsvechter IndiGo heeft bij Airbus een definitieve bestelling voor 250 A320neo’s geplaatst. Voor Airbus is dit de grootste order ooit gekeken naar het vliegtuigaantal. In oktober sloten Airbus en IndiGo al een voorlopige deal over de order, die nu dus volledig in kannen en kruiken is. Dat maakte Airbus maandag bekend.
IndiGo is een trouwe Airbus-klant. De maatschappij bestaat pas negen jaar, maar bestelde inclusief de nieuwe order al 530 vliegtuigen bij de Europese vliegtuigbouwer. Qua marktaandeel is IndiGo inmiddels de grootste luchtvaartmaatschappij op de Indiase binnenlandse markt en is daarmee concurrenten als Air India en Jet Airways voorbijgestreefd.
De nieuwe order moet IndiGo volgens topman Aditya Ghosh in staat stellen nog vele jaren door te groeien. Met de brandstofzuinige A320neo zegt Ghosh lage tarieven willen blijven bieden en nieuwe markten aan te willen boren.
De Indiase luchtvaart maakt een stormachtige ontwikkeling door, maar er is sprake van grote concurrentie tussen de diverse spelers op de markt. IndiGo is een van de weinige maatschappijen uit India die winstgevend is. Concurrent SpiceJet ging eerder dit jaar bijna kopje onder, maar lijkt het lek boven te hebben.
De A320neo is de nieuwste versie van de succesvolle A320. Nieuwe motoren en aerodynamische ‘Sharklets’ aan de vleugeluiteinden moeten voor zorgen voor een vijftien tot twintig procent lager brandstofverbruik. De A320neo is een doorslaand succes te noemen: het aantal order voor het toestel bedraagt nu ruim 4100. In totaal werden sinds de introductie in de jaren tachtig 11.800 A320's geleverd, waarvan er 6600 zijn afgeleverd.
quote:Op maandag 17 augustus 2015 10:28 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Is al genoemd hè
[..]
IndiGo bezorgt Airbus definitief grootste order ooit
[..]
[ afbeelding ]
Moet dit niet besteld zijn?quote:In totaal werden sinds de introductie in de jaren tachtig 11.800 A320's geleverd, waarvan er 6600 zijn afgeleverd.
Hoi. PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #19quote:Op maandag 17 augustus 2015 07:15 schreef Monopoly het volgende:
Emirates gaat vanaf februari 2016 de langste non-stop vlucht ter wereld uitvoeren.
Van Dubai naar Panama-Stad. Een vlucht van 17 uur en 35 minuten en ongeveer 13.680 km. Ze gaan vliegen met een Boeing 777-200LR
Op dit moment wordt de langste non-stop vlucht ter wereld uitgevoerd door Qantas. Van Dallas naar Sydney, 15 uur en 35 minuten.
Bron
[ afbeelding ]
Helemaal overheen gelezen en in al mijn enthousiasme gepost.quote:Op maandag 17 augustus 2015 12:20 schreef donroyco het volgende:
[..]
Hoi. PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #19
Herpa 1:500quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 00:04 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Precies, maar dan in de livery die ze de laatste dagen had.
Waar vandaan dan?
Momenteel produceren ze 42 A320's per maand, per Q1 2017 willen ze dit verhogen naar 50 per maand en schijnbaar willen ze naar 63 per maand in 2018.quote:Op maandag 17 augustus 2015 12:13 schreef Woods het volgende:
Als de laatste wordt geleverd zijn de eerste alweer aan vervanging toe
Jup.quote:
Die heb ik ook gezien inderdaad. Maar 12cm. is wel heel erg klein.quote:Op maandag 17 augustus 2015 12:29 schreef Ferry_76 het volgende:
Herpa 1:500
http://www.luchtvaartwebs(...)uglas-md-11-farewell
1:200, maar zonder 95 jaar of farewell titels:
http://www.luchtvaartwebshop.nl/aanbiedingen/klm--md-11
Wel opvallend ze er deze keer een foto bij hebben gezet die niet in een Dreamliner is genomen:quote:Vanaf nu kun je in onze vliegtuigen met je eigen telefoon of tablet gratis verbinding maken met de TUI Cloud.
De TUI Cloud staat boordevol nieuws, entertainment en reisinformatie. Je vindt er praktische informatie over je vlucht, kunt je inlezen over je bestemming, inspiratie opdoen voor een volgende vakantie, onze taxfree artikelen bekijken of op je gemak de krant lezen.
Voor de kinderen zijn er vette games en leuke kleurplaten voor op hun eigen mobieltje. Daar heb je tijdens de vlucht echt geen kind meer aan…;-) Het aanbod in de TUI Cloud wordt steeds verder uitgebreid. Binnenkort heb je bijvoorbeeld ook toegang tot e-books, magazines en newsfeeds.
Wellicht overbodig om te melden maar verbinding met de TUI Cloud betekent niet dat je toegang hebt tot het Internet.
Nice, zag net op Facebook ook een fotootje genomen vanuit H5, ziet er goed uit Beter dan dat Safari Connection knip-en-plakwerk.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 12:24 schreef Blistering het volgende:
Kwam dit net tegen op FB:
[ afbeelding ]
Blijkbaar is de PH-MPS weer omgespoten (of geplakt?) naar de originele kleuren. Deze dame had eerst de Safari Connection livery.
Martinair
Jep. Die is de afgelopen maand langzaamaan om gespoten in deze livery.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 12:24 schreef Blistering het volgende:
Kwam dit net tegen op FB:
[ afbeelding ]
Blijkbaar is de PH-MPS weer omgespoten (of geplakt?) naar de originele kleuren. Deze dame had eerst de Safari Connection livery.
Martinair
Ik ben laatst teruggevlogen met Miami Air in samenwerking met Arke vanaf Rhodos naar Amsterdam en die had dit Tui systeem ook al. Het is niet zo bijzonders als omschreven wordt. Na 10 minuten ben je erop uitgekeken.quote:Op maandag 17 augustus 2015 21:28 schreef FredvZ het volgende:
Arke meldt op hun Facebook dat hun TUI Cloud nu beschikbaar is in hun vliegtuigen:
[..]
Wel opvallend ze er deze keer een foto bij hebben gezet die niet in een Dreamliner is genomen:
[ afbeelding ]
Volgende maand vlieg ik met ze naar Cuba, genoeg tijd om onderweg te bekijken of het idd zo fantastisch is als ze beweren.
Jup:quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:14 schreef Mikey92 het volgende:
Er gaat een gerucht dat 6 van de bestelde 787 bij KLM een -10 worden. Weet niet of het waar is...
Hun eerste 787-9 (PH-BHA) staat momenteel op de final assembly line.twitter:KLM twitterde op maandag 17-08-2015 om 16:16:24 @CineCreator >> aangepast in de grotere 787-10. Met dit grotere toesteltype kunnen we ons netwerk beter bedienen. >> reageer retweet
ILFC bedoel je? Die is inmiddels onderdeel van Aercap.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 02:57 schreef Mikey92 het volgende:
Het gerucht is dat KLM alle 787's krijgt en AF alle 350's
AF heeft 12 787 op order staan bij een leasemaatschappij, weet even niet welke maar was geen aercap, iets van ilc ofzo.
In ieder geval een deel van de 787's wordt bij Aercap geleased.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:16 schreef FredvZ het volgende:
GECAS is de "vaste" lease maatschappij waar KLM-AF mee samen werkt en volgens mij komen de geleasde 787's ook van die club.
Ik zit de boel weer eens door elkaar te halenquote:Op woensdag 19 augustus 2015 14:03 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
In ieder geval een deel van de 787's wordt bij Aercap geleased.
Ja, die was het. Dat het onderdeel is van Aercap wist ik dan weer niet.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:16 schreef FredvZ het volgende:
[..]
ILFC bedoel je? Die is inmiddels onderdeel van Aercap.
Zijn die 6 omgezette orders deel van de bestelling van KLM zelf of van de bestelling via de leasemaatschappij? Op zich is zes van een type wat weinig toch?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 02:57 schreef Mikey92 het volgende:
Het gerucht is dat KLM alle 787's krijgt en AF alle 350's
AF heeft 12 787 op order staan bij een leasemaatschappij, weet even niet welke maar was geen aercap, iets van ilc ofzo.
21 plus die 12 maakt 33 voor klm, 2 waren gecanceld of uitgesteld dus blijven er nog 2 over...
Helaas is de orderlijst van Boeing nog van juli dus daar is de verandering nog niet op te zien.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 18:34 schreef inkjet het volgende:
Zijn die 6 omgezette orders deel van de bestelling van KLM zelf of van de bestelling via de leasemaatschappij? Op zich is zes van een type wat weinig toch?
De lange versie zal wel op andere routes worden ingezet, het bereik is kleiner (met volle lading). Dat plant toch minder dan met 20 of 30 dezelfde toestellen.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 18:46 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Helaas is de orderlijst van Boeing nog van juli dus daar is de verandering nog niet op te zien.
Ergens gok ik dat het van KLM zelf is aangezien de eerste 787-10's in 2020 geleverd worden en alle 787's die vanaf 2018 bij KLM binnenkomen in eigendom zijn van KLM en niet geleased.
En het is een variant van de 787 dus dat maakt verder weinig uit. Piloten van de 787 mogen gewoon op alle types 787 vliegen.
Sterker nog; nu mogelijk alle A350's naar AF gaan en alle 787's naar KLM, de A330's over een paar jaar ook uit de vloot zijn evenals de 747's blijven alleen de 787 en 777 over op de longhaul-vloot.
Dat is zeer fijn voor KLM aangezien piloten die op de 787 mogen vliegen ook op de 777 mogen vliegen.
Met KLM Cityhopper erbij heb je dan dus maar 3 verschillende types: 787/777, 737 en Embraer's.
Dat in tegenstelling tot nu waar je 747, 777, A330, Fokkers en tot voor kort MD-11's had.
Dat laatste viel me vanmiddag ook op inderdaad. Een Roemeense site had het gemeld, waarna iedereen er op dook.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 18:46 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
EDIT: ook grappig. Dit nieuws staat ook op luchtvaartnieuws.nl maar achter een betaalscherm. Die site wordt ook steeds beroerder; steeds meer nieuwsberichten staan achter een betaalscherm; zelfs berichten die overal elders op internet vrij te lezen zijn.
Nee, dat geeft juist mogelijkheden.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 19:04 schreef inkjet het volgende:
De lange versie zal wel op andere routes worden ingezet, het bereik is kleiner (met volle lading). Dat plant toch minder dan met 20 of 30 dezelfde toestellen.
Met dergelijke toestellen moet je ook op de lange termijn denken.quote:Met de mogelijke vloot die je noemt praten wel wel over 2025 of zo lijkt me. Operationeel is deze verdeling handig, als het politiek verkoopbaar is dat KL zich volledig op Boeing en EMB richt.
Voor mensen met enige interesse in dit alles hoort de 747 gewoon bij KLM.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 21:20 schreef FredvZ het volgende:
Ben alleen wel benieuwd wat het wegvallen van de 747 met het imago van KLM gaan doen.
Het zou mij niks verbazen als de 747 op de Antillenroutes straks vervangen worden door een 787.
En dan wordt het verschil tussen KLM en Arke opeens wel heel erg klein.
Voor mijn gevoel zijn er toch aardig wat vakantiegangers die voor KLM kiezen omdat ze dan in een 747 kunnen zitten ipv een 767/787 van een vakantiecharter.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 22:21 schreef Iemand91 het volgende:
Maar goed; de gemiddelde reiziger boeit dat niet.
Voor mijn gevoel is het echt een grote minderheid, de meesten klikken gewoon wat sites af op zoek naar een goede deal. De wat meer kritischen zullen dan ook opletten bij welke maatschappij ze boeken, maar het type vliegtuig is maar interessant voor een klein deel. In mijn optiek, that is.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 22:26 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel zijn er toch aardig wat vakantiegangers die voor KLM kiezen omdat ze dan in een 747 kunnen zitten ipv een 767/787 van een vakantiecharter.
Gek hé, maar als het even kan vlieg ik toch het liefst in een A330/340 met hun 2-4-2 opstelling. Duurt intercontinentaal dan altijd wel een uurtje langer dan in een 747, wat na een A380 dan mijn volgende voorkeur is. Want ik haat die 777 rammel of zwabberdingen.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 22:26 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel zijn er toch aardig wat vakantiegangers die voor KLM kiezen omdat ze dan in een 747 kunnen zitten ipv een 767/787 van een vakantiecharter.
Raar maar waar is de 787 momenteel mijn favoriet. Zolang ik er maar niet economy in hoef te zitten. Dat 3-3-3 is echt te krap. Doe mij maar 2-3-2quote:Op woensdag 19 augustus 2015 22:44 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Gek hé, maar als het even kan vlieg ik toch het liefst in een A330/340 met hun 2-4-2 opstelling. Duurt intercontinentaal dan altijd wel een uurtje langer dan in een 747, wat na een A380 dan mijn volgende voorkeur is. Want ik haat die 777 rammel of zwabberdingen.
Dan wordt het verschil wel heel erg klein? Arke heeft op de Antillenroutes KLM allang ingehaald met hun 787 tegenover de 747 van KLM.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 21:20 schreef FredvZ het volgende:
Ben alleen wel benieuwd wat het wegvallen van de 747 met het imago van KLM gaan doen.
Het zou mij niks verbazen als de 747 op de Antillenroutes straks vervangen worden door een 787.
En dan wordt het verschil tussen KLM en Arke opeens wel heel erg klein.
Ja, 2-3-2 lijkt me ook wel wat maar dan niet in een 767.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 22:53 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Raar maar waar is de 787 momenteel mijn favoriet. Zolang ik er maar niet economy in hoef te zitten. Dat 3-3-3 is echt te krap. Doe mij maar 2-3-2
^Dit dus. De gemiddelde reiziger heeft liever een stil, comfortabel en modern vliegtuig met grotere raampjes en goede airco-kwaliteit dan een 25 jaar oude 747 (en terecht).quote:Op woensdag 19 augustus 2015 22:43 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Veel interessanter vinden velen de aangeboden IFE of wellicht airco-kwaliteit, alleen maken ze vervolgens de fout om dat specifiek aan een maatschappij te koppelen in plaats van aan de vloot waarmee gevlogen wordt.
quote:Plane part falls from sky, lands on Mt. Holly golf course - WBTV 3 News, Weather, Sports, and Traffic for Charlotte, NC
A small panel from an American Airlines flight fell from the plane as it was preparing to land in Charlotte and landed near some golfers on a course in Mount Holly.
According to American Airlines, Flight 1910 was landing in Charlotte from Dallas when it lost a small panel door prior to landing.
A WBTV viewer says he was golfing with two other men at the Green Meadows Golf Course when they saw an object "falling from the sky, twirling around in circles and land approximately 40 yards to the right of the green" near the 7th hole. It happened around 8:20 a.m. Wednesday morning.
According to the Federal Aviation Administration (FAA), the golfers called the organization. American Airlines representatives say they notified the FAA as well.
The panel has been recovered, and no one was injured.
The Airbus A321, has 146 passengers on the plane and landed safely 20 minutes after losing the panel.
According to American Airlines, the panel door covers the hydraulic servicing area, which is not a pressurized area of the aircraft. It would not cause a flight safety issue.
Bron: www.wbtv.com
Het verschil in ruimte met Premium Comfort die ze ter vervaning aanbieden is niet zo heel erg groot.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 07:53 schreef ShaoliN het volgende:
Heb de 787 mogen meemaken op de Antillen route. Zat inderdaad in de 2-3-2 sectie, zogenaamde Starclass. Dat was toch wel erg goed. Mijn 3e keer naar de Antillen. Na een 747 en een A330 was dit toch wel echt een verademing. Mooi en stil toestel. Jammer dat de Starclass weggaat.
Ik denk dat de aandacht voor onderhoud langzaam maar zeker minder wordt. De druk neemt toe om vliegtuigen zo snel mogelijk weer in de lucht te krijgen. Op zich gaat dat goed, als medewerkers maar de kans krijgen om het werk goed te doen. Zodra dat door tijdgebrek niet meer mogeijk is en mensen sneller gaan werken, dan krijg je ook situaties dat panelen niet goed vast zitten.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 13:30 schreef Fokker89 het volgende:
Wat is dat toch met al die vliegtuigen die uit elkaar vallen
Shit, bijna hole-in-one.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 12:58 schreef OEM het volgende:
Outside agency op de golfbaan:
[ afbeelding ]
[..]
quote:Qantas has confirmed an order for eight Boeing 787-9 Dreamliners and will return $505 million to shareholders after reporting a return to profitability in 2014/15.
The airline group reported a statutory net profit after tax of $557 million for the 12 months to June 30 2015, a multi-billion dollar turnaround from the $2.853 billion loss in the prior year.
The result was broadly in line with market estimates of net profit in the vicinity of $600 million.
Underlying profit before tax, which the airline regards as the best indication of financial performance, rebounded strongly in 2014/15 to $975 million, compared with the $646 million pre-tax loss in the prior corresponding period.
Analysts had expected Qantas to post an underlying profit before tax of close to $1 billion for the 12 months to June 30.
Qantas said it had achieved $1.1 billion in cost cutting in its $2 billion transformation program that was announced in December 2013, including $894 million in 2014/15.
“We are halfway through the biggest and fastest transformation in our history,” Qantas chief executive Alan Joyce said in a statement.
“Without that transformation, we would not be reporting this strong profit, recommencing shareholder returns, or announcing our ultra-efficient Dreamliner fleet for Qantas International.
“We have reshaped our business for a strong, sustainable future – and because we moved quickly and made tough decisions early, we have strong foundations to build on.”
Revenue rose three per cent to $15.8 billion, Qantas said on Thursday.
Qantas said it would order eight 787-9s, with the first four to arrive in the 2017/18 financial year and the next four in 2018/19. The Dreamliners would gradually replace five of the airline’s Boeing 747-400s.
The airline group said it had 15 further options and 30 purchase rights for more 787s.
“This milestone acquisition marks the scale of our turnaround and looks ahead to a new era for our iconic international airline,” Joyce said.
“Because the 787 is smaller than the jumbos it will gradually replace, it gives us the flexibility of having more aircraft without significantly changing our overall capacity.”
Joyce had set out three criteria for any potential Dreamliner order, namely Qantas International’s return to sustainable profitability, repaying $1 billion of debt and establishing appropriate staff conditions to ensure the business case for the new aircraft type stacked up.
Qantas said it would conduct $505 million capital return to shareholders, equivalent to 23 cents per share, by November. The payment was subject to shareholder approval at the company’s annual general meeting in October.
All of Qantas’s operating segments were profitable in 2014/15.
Qantas Domestic reported underlying earnings before interest and tax (EBIT) of $480 million, compared with $30 million in the prior year.
Meanwhile, Qantas International posted underlying EBIT of $297 million, a turnaround from an underlying EBIT loss of $497 million in 2013/14.
Underlying EBIT for the Jetstar group of airlines came in at $230 million, a turnaround from a loss of $116 million in the prior corresponding period.
While Qantas did not offer profit guidance for the first half of 2015/16, the company did offer some capacity forecasts for the period ahead.
Qantas and Jetstar’s domestic capacity was expected to increase between zero and one per cent in the first half of 2015/16, reflecting the flat capacity growth from all of the nation’s domestic carriers in recent times.
Overall, the airline group expected to boost capacity by between three and four per cent in the first half 2015/16.
Qantas executives were due to hold a media conference later on Thursday.
Misschien dat het een placebo effect is, maar ik hoor veel verhalen van mensen die vinden dat ze bij de KLM (per definitie) ruimer zitten dan bij Arke met 3-3-3 (787) of 2-4-2 (767).quote:Op woensdag 19 augustus 2015 23:15 schreef Sunri5e het volgende:
Dan wordt het verschil wel heel erg klein? Arke heeft op de Antillenroutes KLM allang ingehaald met hun 787 tegenover de 747 van KLM.
quote:Transavia breidt uit met nieuwe toestellen, het koopt maximaal twintig extra vliegtuigen. Dat zegt Matthijs ten Brink, de directeur van de budgetdochter van Air France-KLM in een interview met The Wall Street Journal. Dit komt bovenop de ¤1 mrd die Transavia wil investeren om 17 toestellen van het type Boeing 737-800 aan te schaffen.
De top van Air France-KLM wil al enige tijd de budgetdochter uitbouwen tot een Europese prijsvechter, maar vindt daarbij de piloten van Air France op zijn weg. Die zijn bang voor uitholling van de arbeidsvoorwaarden. Vorig jaar kostte een twee weken durende pilotenstaking ¤ 425 mln, waardoor Air France in de rode cijfers belandde. Daarop besloot het concern zijn plannen te schrappen om de twee onderdelen van Transavia, Transavia France en Transavia Netherlands, samen te voegen tot Transavia Europe.
Kosten besparen
Het overleg tussen de piloten en de Air France-directie is vastgelopen. De pilotenvakbonden zijn volgens Alexandre de Juniac inmiddels bereid de gesprekken te heropenen. De voorgenomen uitbreiding van Transavia is niet zonder risico. Beide Transavia-onderdelen maken nu nog verlies, maar zullen naar verwachting in 2017 weer winstgevend zijn. ‘De groei die we toevoegen moet wel bijdragen aan ons doel van winstgevendheid’, aldus Ten Brink.
Air France moet de komende drie jaar ¤1,1 mrd aan kosten besparen. Vorige maand rapporteerde Air France-KLM een verlies van ¤79 mln in het tweede kwartaal. Eerder deze maand kwam Transavia wel met goed nieuws. Het vervoerde in juli 9,4% meer passagiers dan in dezelfde maand van 2014.
Bij Arke is (was) er ook verschil tussen de 767's. Ik heb een maand of 10 geleden in de PH-OYI en de PH-AHQ gevlogen. De PH-AHQ was schrikbarend krapper dan de OYI.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 14:59 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Misschien dat het een placebo effect is, maar ik hoor veel verhalen van mensen die vinden dat ze bij de KLM (per definitie) ruimer zitten dan bij Arke met 3-3-3 (787) of 2-4-2 (767).
Ik zou eerlijk gezegd andersom verwachten.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 01:18 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Bij Arke is (was) er ook verschil tussen de 767's. Ik heb een maand of 10 geleden in de PH-OYI en de PH-AHQ gevlogen. De PH-AHQ was schrikbarend krapper dan de OYI.
Waalhaven gezien het bord op de achterkant?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 11:04 schreef FredvZ het volgende:
Quiz-vraagje tussendoor:
Op welk vliegveld is deze foto genomen?
[ afbeelding ]
Hmm ja, zo wordt het wel heel makkelijkquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 11:05 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Waalhaven gezien het bord op de achterkant?
Wel leuk hoor een rondvluchtje voor 6 gulden in een Fokker F.III ofzoquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 11:06 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Hmm ja, zo wordt het wel heel makkelijk
Die had ik ff over het hoofd gezien.
Prima weer daarvoor idd. Waar ga je ongeveer vliegen varen?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 12:08 schreef Fiorano het volgende:
Morgenochtend de lucht weer in met een ballon
Klapband en schade aan landingsgestel.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 12:50 schreef FredvZ het volgende:
de PH-TFL vervangen, die er sinds dinsdag tot vanmorgen geen zin meer in had.
Doe je niks aan natuurlijk. Maar je loopt er dan wel gelijk tegen aan dat Arke niet de mogelijkheid heeft om nog snel ergens een kist vandaan te trekken.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 13:33 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Klapband en schade aan landingsgestel.
Aldus een Tweaker die gisteren met dat toestel naar Cuba zou vliegen maar volledige in Arke-style uren vertraging opliep.
Goed verbeterd haha. Omgeving Barneveld. Ben binnen de organisatie van het Ballonfiësta Barneveld actief, morgenochtend de beloning voor het vrijwilligerswerkquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 12:49 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Prima weer daarvoor idd. Waar ga je ongeveer vliegen varen?
Het kan aan mij liggen maar dit zomerseizoen loopt niet lekker voor ze.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 14:02 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Doe je niks aan natuurlijk. Maar je loopt er dan wel gelijk tegen aan dat Arke niet de mogelijkheid heeft om nog snel ergens een kist vandaan te trekken.
Ze hebben dit jaar maar 4 kisten voor de long-haul operatie, (3x787-8, 1x767-300ER). Vorig jaar waren dat er 5 (1x787-8, 4x767-300ER). Waarbij ze er ook nog eens 2x een etmaal per week een toestel kwijt zijn aan JAF. Voordeel voor TUI is wat ze hebben meer vliegt en dus meer oplevert. Nadeel is dat de speelruimte deze zomer 0,0 is. Zodra een van de long-haulkisten een probleem heeft dat niet binnen 2 uur is op te lossen (een klapband, een geopende armed deur, etc) dan loopt de boel dus al snel in de soep.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 03:34 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Het kan aan mij liggen maar dit zomerseizoen loopt niet lekker voor ze.
Die vlucht zou uitgevoerd worden door de PH-BFT. Die lijkt nog in Houston te staan. KL662 (Houston - Amsterdam) is gisteren ook geannuleerd.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 11:36 schreef inkjet het volgende:
KL605 is vandaag geannuleerd. Dat gaat dan over een van de core routes, al jaren, van KLM. Weet iemand wat er aan de hand was? Ik krijg een beetje de indruk dat de 74's momenteel heel veel worden ingezet. Misschien iets teveel?
Zo, die had letterlijk nog voor 5 minuten brandstof.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:31 schreef OEM het volgende:
On Aug 21st 2015 India's Directorate General of Civil Aviation (DGCA) reported the aircraft landed with just 270kg/600lbs of fuel left, where the required minimum fuel reserve would have been around 1500kg/3300lbs.
De BFT is naar LAX vertrokken als KL601. Het zijn meestal de BFI en BFO waar FR moeite mee heeft. De -T werd vanmorgen als BFR getoond. Plane Finder had het wel goed.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 13:24 schreef FredvZ het volgende:
Hoewel volgens FR24 de PH-BFT wél KL662 naar AMS heeft uitgevoerd
"Wilt u een kamer met uit zicht op zee, zwembad of vliegtuig?"quote:
Hij mag op alle banen landen behalve de Oostbaan en de Kaagbaan richting het Zuiden.quote:Op maandag 24 augustus 2015 13:13 schreef donroyco het volgende:
Vraag: landt de (Emirates) Airbus A380 op een bepaalde baan? Met andere woorden: zijn er Schipholbanen waar hij niet kan/mag landen?
Apart, en in Noordelijke richting wel? Wat is het verschil?quote:Op maandag 24 augustus 2015 13:28 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Hij mag op alle banen landen behalve de Oostbaan en de Kaagbaan richting het Zuiden.
Noordelijke richting wel ja.quote:Op maandag 24 augustus 2015 21:16 schreef LintuxCx het volgende:
Apart, en in Noordelijke richting wel? Wat is het verschil?
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 19:47 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
IRON MAIDEN AND THE BOOK OF SOULS GO JUMBO ON MASSIVE 2016 WORLD TOUR
VOCALIST BRUCE DICKINSON TO CAPTAIN AND PILOT A BOEING 747-400 JUMBO JET TO PLAY IN SIX OF THE SEVEN CONTINENTS TRAVELLING OVER 55,000 MILES (88,500km) AROUND THE GLOBE
Daar gaat iequote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:53 schreef Iemand91 het volgende:
De eerste commerciële vlucht voor de nieuwe 747-8i zal plaatsvinden op 2 september naar Frankfurt.
Vanaf 7 september volgt Singapore.
Over een uur of 2 zou de eerste 747-8i van Korean Air vanuit Paine Field naar Seoul moeten vertrekken.
twitter:BBCBreaking twitterde op woensdag 26-08-2015 om 09:05:23 Flights suspended at Dublin Airport due to fire in hangar http://t.co/KLZBYGjZB7 reageer retweet
twitter:BBCBreaking twitterde op woensdag 26-08-2015 om 09:32:28 Fire at @DublinAirport is in restricted area separate from passenger facilities http://t.co/1yEZoOstNn http://t.co/pefQ1aYSOq reageer retweet
Een toestel van Cityjet heeft in ieder geval beschadigingen opgelopen hierdoor.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:36 schreef donroyco het volgende:twitter:BBCBreaking twitterde op woensdag 26-08-2015 om 09:05:23 Flights suspended at Dublin Airport due to fire in hangar http://t.co/KLZBYGjZB7 reageer retweet[ afbeelding ]twitter:BBCBreaking twitterde op woensdag 26-08-2015 om 09:32:28 Fire at @DublinAirport is in restricted area separate from passenger facilities http://t.co/1yEZoOstNn http://t.co/pefQ1aYSOq reageer retweet
Je was me net voor.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 21:08 schreef Blistering het volgende:
Yep, diverts naar Dusseldorf en Groningen zo te zien.
Ik mag toch hopen dat die allemaal geweigerd zijn, aangezien die brabo's zelf ook alles weigeren.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 22:41 schreef biertapper het volgende:
Meerdere uitwijkers uit Eindhoven
Dat verschilt per vervoerder, maar ik denk dat de grootste kans is dat de passagiers met een bus naar Schiphol worden gebracht.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 23:14 schreef nattermann het volgende:
Ik heb via FR24 (en vanuit mijn tuin ) vier uitwijkers naar MST zien komen echter maar 2 zien vertrekken. Hoe doen ze dat met die andere 2? Gaan de passagiers met de bus/trein alsnog naar Schiphol, krijg je een hotelovernachting? Hoe gaat zoiets?
Ik gok regulier onderhoud.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 00:47 schreef flipsen het volgende:
Ik reed vanmiddag over de A4 naar Amsterdam en volgens mij stond er een Arke 787 links, met de motoren "open". Probleempje? Kon het niet goed zien, want druk en ik zat alleen in de auto.
Prachtig!quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:16 schreef Iemand91 het volgende:
De Nederlandse F-35 Lightning II boven Californië:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |