Daar zijn ze al jaren mee bezig (bakkeleien, bouw starten, bouw stoppen, etc). Lees: die gaat er nooit komen.quote:
Kun je niet zelf een tablet meenemen?quote:Op maandag 10 augustus 2015 22:06 schreef flipsen het volgende:
Vraagje voor de kenners... Ik zit er sterk aan te denken om volgende week "even" naar Nederland te vliegen voor een paar weken. Nu heeft KLM wel een aardige optie, vanaf SCL naar AMS (met tussenstop in EZE), terug met AF via CDG. Maar de laatste keer dat ik met KLM naar Buenos Aires vloog in hun 777 heb ik me 12 uur lang zitten ergeren aan het PES, omdat ik gewoon NIETS op dat schermpje kon zien, het was niet genoeg kantelbaar zogezegd als mijn voorganger zijn stoel naar achteren zette. Bloedirritant natuurlijk. Maar dat is intussen wel een jaar of 3 of 4 nog wel langer geloof ik, 4 of 5 jaar geleden, hebben ze intussen hun schermpjes aangepast? Zo niet, dan zoek ik wel een andere maatschappij
Is met een 777-300ER.
Klinkt bekend. Ik zat 11 jaar geleden in een 777-200ER van KLM met diezelfde schermpjes.quote:Op maandag 10 augustus 2015 22:06 schreef flipsen het volgende:
Vraagje voor de kenners... Ik zit er sterk aan te denken om volgende week "even" naar Nederland te vliegen voor een paar weken. Nu heeft KLM wel een aardige optie, vanaf SCL naar AMS (met tussenstop in EZE), terug met AF via CDG. Maar de laatste keer dat ik met KLM naar Buenos Aires vloog in hun 777 heb ik me 12 uur lang zitten ergeren aan het PES, omdat ik gewoon NIETS op dat schermpje kon zien, het was niet genoeg kantelbaar zogezegd als mijn voorganger zijn stoel naar achteren zette. Bloedirritant natuurlijk. Maar dat is intussen wel een jaar of 3 of 4 nog wel langer geloof ik, 4 of 5 jaar geleden, hebben ze intussen hun schermpjes aangepast? Zo niet, dan zoek ik wel een andere maatschappij
Is met een 777-300ER.
Eind dit jaar is de laatste 777-200ER met de nieuwe business- en economy-class klaar. (planning)quote:Op maandag 10 augustus 2015 22:32 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij hebben ze in de 777-300ER inmiddels andere stoelen (en schermpjes)
Edit: helaas, ik heb het mis, nog steeds dezelfde stoelen. Bron:http://nieuws.klm.com/klm(...)ent-op-777-200-vloot
Dat zou kunnen... als ik een tablet zou hebben En om die speciaal hierom aan te schaffen, neuh. Daarnaast is het volgens mij vervelender om naar een tablet op je schoot te kijken dan naar een schermpje in de hoofdsteun. Op het uitklaptafeltje is een optie, maar echt comfortabel is het allemaal niet. Dat KLM nog met die kutschermpjes vliegt is natuurlijk bizar. Ok, alternatief is vliegen met Iberia, die hebben nog gewoon van die bakbeesten aan het plafond hangen in hun A340quote:Op maandag 10 augustus 2015 22:26 schreef donroyco het volgende:
[..]
Kun je niet zelf een tablet meenemen?
Ik had hier nog willen bijvoegen dat ik las dat de A330's van KLM niet de nieuwe WBC krijgen wegens het hoge gewicht van die stoelen i.c.m. de vloersterkte van de A330.quote:Op maandag 10 augustus 2015 23:25 schreef Iemand91 het volgende:
Eind dit jaar is de laatste 777-200ER met de nieuwe business- en economy-class klaar. (planning)
1 januari zou PH-BVC hangar 14 moeten inrijden voor ombouw en wordt dan de eerste verbouwde 777-300ER met nieuwe business- en economy-class (naast PH-BVN en -BVO natuurlijk).
quote:DRIEBERGEN - KLM gaat, nadat de cabines van de gehele Boeing 777-vloot zijn voorzien van een nieuwe business en economy class, niet verder met het ombouwen van de longhaul-vloot. Dat betekent dat de Airbus A330-vloot van de luchtvaartmaatschappij niet wordt voorzien van nieuwe stoelen. Dat meldt KLM-topman Pieter Elbers in het augustusnummer van Luchtvaartnieuws magazine.
De Airbus A330’s, waarvan KLM er zeventien heeft en de oudste tien jaar geleden in dienst werd genomen, kwamen oorspronkelijk wel voor de ombouw in aanmerking. Nu ziet de maatschappij hier volgens Elbers voorlopig van af.
KLM legt in plaats daarvan de focus op de nieuwe Boeing 787-9 Dreamliners, die rechtstreeks vanuit de fabriek al voorzien zullen zijn van een nieuw interieur met in de World Business Class full-flat stoelen. De eerste twee Dreamliners worden komend najaar in dienst genomen door KLM.
Wellicht een teken aan de wand wat betreft de toekomstplannen. Even wachten op de winterschema's, maar redelijke kans dat er wat meer bestemmingen naar de 777 gaan, wellicht gemixed.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:13 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik had hier nog willen bijvoegen dat ik las dat de A330's van KLM niet de nieuwe WBC krijgen wegens het hoge gewicht van die stoelen i.c.m. de vloersterkte van de A330.
Anyway; vandaag dit:
Geen nieuw interieur in A330-vloot van KLM
[..]
De eerste A330's gaan er volgend jaar alweer uit. Dat plus het gewicht van de WBC-stoelen zullen dus wel de reden zijn dat de A330's dus geen nieuwe WBC krijgt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:07 schreef NewHorizon het volgende:
Wellicht een teken aan de wand wat betreft de toekomstplannen. Even wachten op de winterschema's, maar redelijke kans dat er wat meer bestemmingen naar de 777 gaan, wellicht gemixed.
Waar sta je? Dacht dat jij ook een fervent spotter was, je weet er zoveel vanaf.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 13:54 schreef Iemand91 het volgende:
* Iemand91 staat ook ein-de-lijk eens naast de baan
Met een vliegtuig? Of met je benen?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 13:54 schreef Iemand91 het volgende:
* Iemand91 staat ook ein-de-lijk eens naast de baan
Nu nog bij de Polderbaan, even de China Airlines A340 afwachten dan door naar de McDonalds kijken bij de Buitenveldertbaan. Daarna nog mogelijk naar Schiphol Plaza.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:02 schreef Blistering het volgende:
Waar sta je? Dacht dat jij ook een fervent spotter was, je weet er zoveel vanaf.
Met de auto.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:04 schreef donroyco het volgende:
Met een vliegtuig? Of met je benen?
Hoop niet dat je van plan was vliegtuigen van Arke te spotten, het is namelijk weer een ouderwetse chaos met urenlange vertragingen en last minute plane swaps.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:35 schreef Iemand91 het volgende:
Nu nog bij de Polderbaan, even de China Airlines A340 afwachten dan door naar de McDonalds kijken bij de Buitenveldertbaan. Daarna nog mogelijk naar Schiphol Plaza.
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:20 schreef Thetallguy het volgende:
Een flinke zit. Emirates gaat Dubai - Panama City vliegen. Dikke 17u35m in een 777LR.
quote:Emirates' Dubai to Panama City route to be world's longest
DUBAI, United Arab Emirates (AP) — The Middle East's biggest airline will soon be operating the world's longest commercial flight.
Emirates announced plans Thursday to begin daily roundtrip flights between its Dubai hub and Panama City, its first destination in Central America. It says the 17 hour, 35 minute flight when heading west will be the longest anywhere.
Australia's Qantas currently operates the world's longest flight, from Dallas to Sydney, which takes just under 17 hours. Singapore Airlines previously operated an even longer flight connecting the city-state to Newark, but scrapped it in 2013.
Emirates is backed by the government of Dubai and has expanded rapidly by routing international transit passengers and cargo through its hub in the Gulf commercial center.
The Panama City flights are scheduled to start Feb. 1.
Kort? Nee hoor, 3000 meter is niet kortquote:Op zondag 9 augustus 2015 16:39 schreef flipsen het volgende:
Bizar, dacht eerst dat het een fake video was, maar blijkt toch echt te zijn. Op Ushuaia (Vuurland) waren al enkele dagen geen vluchten mogelijk vanwege de harde wind. Toen hebben ze kennelijk een A340 ingezet, terwijl het toch een vrij kort baantje is met aan beide uiteinden het Beaglekanaal Beetje crosswind, maar piloot doet het aardig
Alternatief is minstens 20 uur in verschillende kisten waarvan grote kans dat er 4-5u van in een 737 zijn, exclusief tijd die je kwijt bent tijdens je tussenstop met een andere airlinequote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:56 schreef Iemand91 het volgende:
Meer dan 18 uur (alles meegerekend) opgepropt zitten in een van hun meest beroerde toestellen.
Je moet het maar willen:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)70080.jpg]afbeelding[/url] ]
Grootste deel van Emirates' passagiers zijn transfers, dus ligt eraan waar je vandaan komt/heen moet.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 13:05 schreef Thetallguy het volgende:
Alternatief is minstens 20 uur in verschillende kisten waarvan grote kans dat er 4-5u van in een 737 zijn, exclusief tijd die je kwijt bent tijdens je tussenstop met een andere airline
Eens, maar het overgrote gedeelte zal waarschijnlijk niet backtracken. Kijk je naar vluchten vanuit Zuid- of Oostelijk Afrika, of het Indiase schiereiland of zelfs Hong Kong naar Panama toe dan zal het voor het overgrote gedeelte -mits een goede connectie <4 uur - alsnog tijdswinst opleveren.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 13:31 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Grootste deel van Emirates' passagiers zijn transfers, dus ligt eraan waar je vandaan komt/heen moet.
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 15:05 schreef FredvZ het volgende:
Hoop niet dat je van plan was vliegtuigen van Arke te spotten, het is namelijk weer een ouderwetse chaos met urenlange vertragingen en last minute plane swaps.
Geloof me, als je die baan vanuit het raampje ziet liggen voordat de landing wordt ingezet, is het best kort met aan beide kanten het Beaglekanaal als "uitloopstrook"quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:38 schreef wiijntje het volgende:
[..]
Kort? Nee hoor, 3000 meter is niet kort
Deze site is ook handig (Handiger op een tablet..):quote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:23 schreef Iemand91 het volgende:
Flightradar app aan op de telefoon en gaan.
Ja, maar niet voor als je naast de baan staat.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 17:34 schreef Ferry_76 het volgende:
Deze site is ook handig (Handiger op een tablet..):
http://schiphol.dutchplanespotters.nl/
Medische keuring was toch slechts bij enkele instantie niet volgens de regels? Neem aan dat die nu even gaan zaken meer doen.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:35 schreef El_Grando101 het volgende:
Ja flightradar blijft top. Iedereen die ik ken die wat met luchtvaart heeft gebruikt het wel.
Toch niet slecht die foto? Wat voor foto schietmachine gebruik je?
Volgende week medische keuring klasse 2. Ben benieuwd hoe uitgebreid dat gaat zijn. Volgens de media een wassen neus. Dat zal wel weer zwaar overdreven zijn. Ik verwacht geen problemen.
New Horizon heb jij nog les gehad op die lawaaierige barons?
Vind het geen slechte foto hoor, misschien dat het een beetje afleidt dat het vliegtuig niet helemaal zichtbaar is. Maar verder primaquote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:23 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als ik al naar Schiphol ga om te kijken doe ik dat gewoon op de bonnefooi; ik zie wel wat er komt of gaat.
Flightradar app aan op de telefoon en gaan.
Daardoor deze kist (PH-TFL) zien vertrekken, toevallig zag ik PH-TFM ook vertrekken.
Verder ook de Xiamen kist zien vertrekken evenals de China Southern A380.
En een rij van KLM 777's aan de gate op de plaat gezet op nagenoeg exact dezelfde manier als op 11 november 2014.
Niet erg tevreden over de gemaakte foto's trouwens...
Het werd gebracht of de hele keuring over de hele linie niets voorstelde. Maar ja media hé.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:38 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Medische keuring was toch slechts bij enkele instantie niet volgens de regels? Neem aan dat die nu even gaan zaken meer doen.
En jep! Mooie kisten, maar kan me voorstellen dat de bewoners er niet blij mee zijn, want herrie maken ze zeker!
Tja, het is eigenlijk alleen nuttig als hobby als je veel geld hebt en je gelijk je IR erbij haalt. Dan kun je mooie Europatrips maken met je maten. Maar zoals je zelf al zegt, dat is zo enorm godse duurquote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:50 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Het werd gebracht of de hele keuring over de hele linie niets voorstelde. Maar ja media hé.
Voor dat geld hoop ik toch wel minimaal een uur zoet te zijn. 215 euro mag het weer kosten. Naja er dan wel weer 5 jaar vanaf.
Barons zijn wel mooie kisten ja. Wordt nu druk mee gevlogen op EHGG, is weer een klas terug uit Arizona.
ME rating lijkt me gaaf maar eigenlijk beetje overbodig als hobby piloot. Per uur ook niet te betalen in NL, DA42 moet je bijvoorbeeld gewoon ff rond de 600 per uur voor neerleggen.
Al blijft het toch in mijn hoofd spoken om het hierna toch modulair te gaan doen. In het buitenland (oa Polen) wel wat betaalbaars gezien.
MD-11 is wat je bedoelt?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 20:21 schreef FredvZ het volgende:
Was iemand dit al opgevallen in de plattegrond van Schiphol?
[ afbeelding ]
Jep, das een type waar je als reiziger eigenlijk niet meer in terecht komt.quote:
Stukje nostalgiequote:Op donderdag 13 augustus 2015 20:23 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Jep, das een type waar je als reiziger eigenlijk niet meer in terecht komt.
Die Avro's vind ik echt prachtige dingen Ze zien er zo lief uit op een of andere manier.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 20:47 schreef nattermann het volgende:
Ik mag waarschijnlijk binnenkort met een Avro RJ85 en een 777-300ER
Ik geniet van je verhalen en je weetjes, maar waarom alles wat Emirates is afkraken? Die keren dat ik met ze vloog was het op tijd, goede tot uitstekende verzorging aan boord, vooral die bar achterin een A380 is werelds, en behoorlijke eyecandy van de trollies. Enige nadeel bij Emirates vond ik dat eeuwige rondjes draaien bij Dubai omdat het weer eens rete druk was.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:56 schreef Iemand91 het volgende:
Meer dan 18 uur (alles meegerekend) opgepropt zitten in een van hun meest beroerde toestellen.
Je moet het maar willen:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)70080.jpg]afbeelding[/url] ]
Canon 650D met een 70-210mm lens die wel eens ouder kan zijn dan ik.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:35 schreef El_Grando101 het volgende:
Ja flightradar blijft top. Iedereen die ik ken die wat met luchtvaart heeft gebruikt het wel.
Toch niet slecht die foto? Wat voor foto schietmachine gebruik je?
Ik had op dat moment zo'n gedachte dat ik de foto zo wilde krijgen dat die kisten (heb er daar meer zo op de foto gezet) als het ware 'opdoemen' vanuit de vlakte.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:38 schreef Blistering het volgende:
Vind het geen slechte foto hoor, misschien dat het een beetje afleidt dat het vliegtuig niet helemaal zichtbaar is. Maar verder prima
Die stond ook al op de oude plattegrond. Gewoon hergebruikt. Maar da's niet erg.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 20:21 schreef FredvZ het volgende:
Was iemand dit al opgevallen in de plattegrond van Schiphol?
[ afbeelding ]
Er bestaan geen (geschikte) passagier-MD-11's meer hè.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 20:23 schreef FredvZ het volgende:
Jep, das een type waar je als reiziger eigenlijk niet meer in terecht komt.
Ik kraak Emirates niet af ik ben alleen wel kritisch.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 20:58 schreef buzz1291 het volgende:
Ik geniet van je verhalen en je weetjes, maar waarom alles wat Emirates is afkraken? Die keren dat ik met ze vloog was het op tijd, goede tot uitstekende verzorging aan boord, vooral die bar achterin een A380 is werelds, en behoorlijke eyecandy van de trollies. Enige nadeel bij Emirates vond ik dat eeuwige rondjes draaien bij Dubai omdat het weer eens rete druk was.
Vind die 747-foto die ik gefav'ed heb echt heel erg mooi Heeft iets heel ''rustigs'' door die achtergrond. Ik ben fanquote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:55 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Canon 650D met een 70-210mm lens die wel eens ouder kan zijn dan ik.
't is misschien maar goed ook dat ik niet in de buurt van een (grote) luchthaven woon want anders ging ik de spaarvarken stukslaan voor een 100-400mm want met 210mm heb je vaak toch wel wat weinig bereik...
[..]
Ik had op dat moment zo'n gedachte dat ik de foto zo wilde krijgen dat die kisten (heb er daar meer zo op de foto gezet) als het ware 'opdoemen' vanuit de vlakte.
Tja, willen en kunnen.
Anywho; album staat hier mocht iemand geïnteresseerd zijn.
[..]
Die stond ook al op de oude plattegrond. Gewoon hergebruikt. Maar da's niet erg.
[..]
Er bestaan geen (geschikte) passagier-MD-11's meer hè.
[..]
Ik kraak Emirates niet af ik ben alleen wel kritisch.
En wat ik daar zeg is niet zozeer tegen Emirates maar tegen wat nagenoeg alle maatschappijen met de 777 doen; 3-4-3 in economy. Dat zijn zo ongeveer de krapste stoelen in de gehele Emirates vloot dus ik zeg daar dus min of meer dat ik niet graag 18+ uur in zo'n stoel zou willen zitten.
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:03 schreef Blistering het volgende:
Vind die 747-foto die ik gefav'ed heb echt heel erg mooi Heeft iets heel ''rustigs'' door die achtergrond. Ik ben fan
Bij elke foto heb ik uitgebreide informatie staan. Zo ben ik dan weerquote:Waar heb je die close-ups gemaakt? Gewoon naast de Polder?
Dan kun je de neusharen gaan tellen van het grondpersoneel daar.quote:Moet daar ook echt een keer heen met de 150-600mm
Mijn vriendin is net uit Cuba teruggekomen met AirEuropa en die had geen goed woord over voor hun A330 helaas. Oud en versleten (ik gok oud Iberia materieel), slecht functionerende audio en video en krap.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 20:45 schreef flipsen het volgende:
Zo, ik mag maandag weer een stukje vliegen. In een A330, wordt de eerste keer, aangezien AirEuropa zijn 340´s vervangen heeft.
Dan weet ik niet van wie ze hem gekocht hebben. Hoe dan ook het was oud en versleten...quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 03:04 schreef flipsen het volgende:
Oud Iberia materiaal? Iberia vliegt nog steeds met oude 340´s, de 330 is nieuwer!
De oudste is A330 van Air Europa "maar" 13 jaar oud.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 09:18 schreef Karstman het volgende:
[..]
Dan weet ik niet van wie ze hem gekocht hebben. Hoe dan ook het was oud en versleten...
Ruwe gok zo'n ruim 600 (als ik production lists af ga).quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:59 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Hoeveel Boeing 747 Jumbo(mijn favoriete model) zijn er nog operationeel?
Ik wil best wel zo'n 747 Jumbo(400 typemodel) kopen,lijkt me geinig.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:11 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ruwe gok zo'n 600 (als ik production lists af ga).
Op dit moment hangen er al minstens 170 in de lucht wereldwijd.
Helaas neemt dit aantal wel steeds meer af want er worden helaas meer uit service gehaald dan er nieuwe -8's worden gebouwd.
Alles tot en met een 747 kan daar gewoon terecht.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 17:28 schreef flipsen het volgende:
[..]
Geloof me, als je die baan vanuit het raampje ziet liggen voordat de landing wordt ingezet, is het best kort met aan beide kanten het Beaglekanaal als "uitloopstrook"
Waar je aan kunt denken is Gemini Jets, Herpa en er zijn nog wel meer merken.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:13 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Ik wil best wel zo'n 747 Jumbo(400 typemodel) kopen,lijkt me geinig.
Bij de intiele keuring was ik binnen een uur klaar, inclusief de uitgebreide oogmetingen.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:35 schreef El_Grando101 het volgende:
Volgende week medische keuring klasse 2. Ben benieuwd hoe uitgebreid dat gaat zijn. Volgens de media een wassen neus. Dat zal wel weer zwaar overdreven zijn. Ik verwacht geen problemen.
quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:29 schreef FredvZ het volgende:
Over divertions gesproken, OR396 kwam gisteren ook niet ver:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:03 schreef Iemand91 het volgende:
Ik lees trouwens net dat op de vlucht terug vanuit Toronto van de Arke 787 die ik geschoten heb een vrouw is overleden en is uitgeweken naar Ottawa...
Hij bedoelt waarschijnlijk een echte. ik weet er wel een paar te staan die doormidden gezaagd zijn en waarvan het kop gedeelte nu als bar/ restaurant dienst doet, of gewoon op een braakliggend stuk land staan weg te rotten.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:17 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Waar je aan kunt denken is Gemini Jets, Herpa en er zijn nog wel meer merken.
Zelf geen ervaring mee though; heb zelf een merkloze Canada 3000 757 staan maar hoe ik daar aan komt.
Denk er nog wel soms aan om PH-KCD model te kopen; omdat dat het enige toestel is waar ik in heb gevlogen.
Bedankt voor de info! We gaan het wel zien.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:18 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Bij de intiele keuring was ik binnen een uur klaar, inclusief de uitgebreide oogmetingen.
Herhalingskeuringen duren meestal niet veel langer dan 20 minuten.
Tenzij je naar klm health services gaat, want dan mag je er gerust een halve dag voor uittrekken. Voornamelijk wachttijd, heb ik me laten vertellen.
Die post heb ik over het hoofd gezienquote:
Voor de 747 heeft Dragon Wings de beste moulds. Die van Gemini heeft niet zo'n mooie neus.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:17 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Waar je aan kunt denken is Gemini Jets, Herpa en er zijn nog wel meer merken.
Zelf geen ervaring mee though; heb zelf een merkloze Canada 3000 757 staan maar hoe ik daar aan komt.
Denk er nog wel soms aan om PH-KCD model te kopen; omdat dat het enige toestel is waar ik in heb gevlogen.
quote:WICHITA, Kansas – Spirit AeroSystems in Wichita rolled out the first fuselage for the first Boeing 737 MAX on Thursday. Several employees of Spirit were attendance along with Kansas Gov. Sam Brownback.
Spirit Aerosytems delivers approximately 70 percent of the 737 structure to Boeing including the fuselage, pylon, thrust reverser and engine nacelle.
The first 737 MAX fuselage will be transported to Boeing’s Renton, Washington facility.
Assembly of the first 737 MAX is scheduled to be complete by the end of the year. The first delivery to customers is scheduled for the third quarter of 2017.
Boeing says the 737 MAX will deliver 20 percent increased fuel efficiency to airlines versus the original Next-Generation 737.
Boeing says they have booked 2,800 orders for the plane.
Week of twee geleden ook al een keer. Vette bakquote:
quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 22:52 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Week of twee geleden ook al een keer. Vette bak
TUI (Arke) aast op de primeur voor Nederland.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 21:19 schreef Iemand91 het volgende:
Spirit Aerosystems completes first fuselage for Boeing 737 MAX
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vanmiddag geland op Schiphol, inmiddels weer onderweg naar China.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:29 schreef FredvZ het volgende:
Vlucht China Southern wijkt uit wegens brandstoflek
Sta je opeens in Moskou ipv Amsterdam.
Toestel staat er nog steeds.
[ afbeelding ]
quote:Passagiers werden na aankomst in Moskou ondergebracht in een hotel, dat volgens passagier Paul Tang meer weg had van een gevangenis. “De gang was afgesloten en bewaakt. Zeer vreemd”, meldt de PvdA-delegatieleider in het Europees Parlement via Twitter aan Luchtvaartnieuws.nl.
bron: http://www.luchtvaartnieu(...)g-door-naar-schiphol
Jij hebt serieus 1x gevlogen in je leven??quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:17 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Waar je aan kunt denken is Gemini Jets, Herpa en er zijn nog wel meer merken.
Zelf geen ervaring mee though; heb zelf een merkloze Canada 3000 757 staan maar hoe ik daar aan komt.
Denk er nog wel soms aan om PH-KCD model te kopen; omdat dat het enige toestel is waar ik in heb gevlogen.
Die huurt Transavia wel vaker in als ze met defecte toestellen zitten.quote:
quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:17 schreef Iemand91 het volgende:
Denk er nog wel soms aan om PH-KCD model te kopen; omdat dat het enige toestel is waar ik in heb gevlogen.
Of heel vaak in de KCDquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 23:08 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Jij hebt serieus 1x gevlogen in je leven??
Precies, maar dan in de livery die ze de laatste dagen had.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 23:22 schreef OEM het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
(cheapass modelletje, maar toch)
Zijn dat geen privé vliegtuigen??quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:17 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Waar je aan kunt denken is Gemini Jets, Herpa en er zijn nog wel meer merken.
Zelf geen ervaring mee though; heb zelf een merkloze Canada 3000 757 staan maar hoe ik daar aan komt.
Denk er nog wel soms aan om PH-KCD model te kopen; omdat dat het enige toestel is waar ik in heb gevlogen.
We hebben blijkbaar om elkaar heen gepraat want jij bedoelde blijkbaar een 1:1 Boeing 747.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 07:53 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Zijn dat geen privé vliegtuigen??
Dat werd wel duidelijk na jouw "heb zelf een merkloze Canada 3000 757 staan"quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 13:05 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
We hebben blijkbaar om elkaar heen gepraat want jij bedoelde blijkbaar een 1:1 Boeing 747.
Ik noemde daar merken op van schaalmodellen.
Mag wat kosten. Wat was de reden daarvan?quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 11:55 schreef FredvZ het volgende:
Vandaag zet Arke deze dame in om toeristen vanuit Turkije naar huis te vliegen:
[ afbeelding ]
Vliegt leeg van uitvalbasis Billund naar Antalya, dan non-stop naar Amsterdam en weer leeg naar Billund.
Dat zei ik toch.......quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 13:05 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
We hebben blijkbaar om elkaar heen gepraat want jij bedoelde blijkbaar een 1:1 Boeing 747.
Ik noemde daar merken op van schaalmodellen.
Dat zie je wel vaker in deze periode. De vakanties lopen langzaam ten einde en dan is de stroom terugekomende reizigers groter dan de stroom vertrekkende reizigers. Het kan dan goedkoper (en planning technisch handiger) zijn om een vliegtuig extra in te huren voor dit soort vluchten.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 13:27 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Mag wat kosten. Wat was de reden daarvan?
Dat ligt niet zozeer aan de aan de N738MA, maar aan het geschuif met vluchten van de afgelopen week. De PH-TFK had er van de week even geen zin meer in, dus moest de PH-OYI invallen op een aantal long-haul vluchten. Met als gevolg dat er geschoven moet worden met kisten voor de short-haul routes.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 13:30 schreef Sunri5e het volgende:
Die ingehuurde kist van Miami Air is ook nog niet zo'n succes als je kijkt naar de lijst met vertragingen afgelopen tijd.
http://www.flightradar24.com/data/airplanes/n738ma/
Zeker op zo'n korte vlucht, om de vlieger op de heenweg naar Turijn te parafrasen: "This thing is like a rocket"quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 22:52 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Week of twee geleden ook al een keer. Vette bak
Vind ik ookquote:Op donderdag 13 augustus 2015 20:50 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Die Avro's vind ik echt prachtige dingen Ze zien er zo lief uit op een of andere manier.
quote:Indonesian plane missing over Papua region
An Indonesian plane with 54 people on board is missing in Papua region, officials have said.
Contact was lost with the Trigana Air ATR 42 turboprop just before 15:00 local time (06:00 GMT) after take-off from Sentani airport in the regional capital Jayapura.
The plane was en route to the town of Oksibil in the south of the region. It is carrying 44 adult passengers, five children and infants, and five crew. Transport Ministry spokesman JA Barata confirmed the disappearance, AFP news agency reported. "We are not sure what happened to the plane yet and we are co-ordinating with local authorities," he told the agency.
"The weather is currently very bad there, it's very dark and cloudy. It's not conducive for a search. The area is mountainous.
De OY-JRK doet vandaag ook nog een rondje Amsterdam - Kos - Bodrum - Amsterdam.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 14:11 schreef FredvZ het volgende:
Dat zie je wel vaker in deze periode. De vakanties lopen langzaam ten einde en dan is de stroom terugekomende reizigers groter dan de stroom vertrekkende reizigers. Het kan dan goedkoper (en planning technisch handiger) zijn om een vliegtuig extra in te huren voor dit soort vluchten.
quote:
twitter:flightradar24 twitterde op zondag 16-08-2015 om 11:43:13 Missing aircraft in Indonesia is Trigana Air Service ATR 42. Aircraft was not equipped with ADS-B. reageer retweet
twitter:BBCBreaking twitterde op zondag 16-08-2015 om 15:52:36 Wreckage of crashed Indonesian passenger plane found in remote Papua region, officials say http://t.co/LDS3kyshph reageer retweet
Is al genoemd hèquote:Op maandag 17 augustus 2015 07:15 schreef Monopoly het volgende:
Emirates gaat vanaf februari 2016 de langste non-stop vlucht ter wereld uitvoeren.
Van Dubai naar Panama-Stad. Een vlucht van 17 uur en 35 minuten en ongeveer 13.680 km. Ze gaan vliegen met een Boeing 777-200LR
Op dit moment wordt de langste non-stop vlucht ter wereld uitgevoerd door Qantas. Van Dallas naar Sydney, 15 uur en 35 minuten.
Bron
[ afbeelding ]
IndiGo bezorgt Airbus definitief grootste order ooitquote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:20 schreef Thetallguy het volgende:
Een flinke zit. Emirates gaat Dubai - Panama City vliegen. Dikke 17u35m in een 777LR.
quote:BLAGNAC - De Indiase prijsvechter IndiGo heeft bij Airbus een definitieve bestelling voor 250 A320neo’s geplaatst. Voor Airbus is dit de grootste order ooit gekeken naar het vliegtuigaantal. In oktober sloten Airbus en IndiGo al een voorlopige deal over de order, die nu dus volledig in kannen en kruiken is. Dat maakte Airbus maandag bekend.
IndiGo is een trouwe Airbus-klant. De maatschappij bestaat pas negen jaar, maar bestelde inclusief de nieuwe order al 530 vliegtuigen bij de Europese vliegtuigbouwer. Qua marktaandeel is IndiGo inmiddels de grootste luchtvaartmaatschappij op de Indiase binnenlandse markt en is daarmee concurrenten als Air India en Jet Airways voorbijgestreefd.
De nieuwe order moet IndiGo volgens topman Aditya Ghosh in staat stellen nog vele jaren door te groeien. Met de brandstofzuinige A320neo zegt Ghosh lage tarieven willen blijven bieden en nieuwe markten aan te willen boren.
De Indiase luchtvaart maakt een stormachtige ontwikkeling door, maar er is sprake van grote concurrentie tussen de diverse spelers op de markt. IndiGo is een van de weinige maatschappijen uit India die winstgevend is. Concurrent SpiceJet ging eerder dit jaar bijna kopje onder, maar lijkt het lek boven te hebben.
De A320neo is de nieuwste versie van de succesvolle A320. Nieuwe motoren en aerodynamische ‘Sharklets’ aan de vleugeluiteinden moeten voor zorgen voor een vijftien tot twintig procent lager brandstofverbruik. De A320neo is een doorslaand succes te noemen: het aantal order voor het toestel bedraagt nu ruim 4100. In totaal werden sinds de introductie in de jaren tachtig 11.800 A320's geleverd, waarvan er 6600 zijn afgeleverd.
quote:Op maandag 17 augustus 2015 10:28 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Is al genoemd hè
[..]
IndiGo bezorgt Airbus definitief grootste order ooit
[..]
[ afbeelding ]
Moet dit niet besteld zijn?quote:In totaal werden sinds de introductie in de jaren tachtig 11.800 A320's geleverd, waarvan er 6600 zijn afgeleverd.
Hoi. PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #19quote:Op maandag 17 augustus 2015 07:15 schreef Monopoly het volgende:
Emirates gaat vanaf februari 2016 de langste non-stop vlucht ter wereld uitvoeren.
Van Dubai naar Panama-Stad. Een vlucht van 17 uur en 35 minuten en ongeveer 13.680 km. Ze gaan vliegen met een Boeing 777-200LR
Op dit moment wordt de langste non-stop vlucht ter wereld uitgevoerd door Qantas. Van Dallas naar Sydney, 15 uur en 35 minuten.
Bron
[ afbeelding ]
Helemaal overheen gelezen en in al mijn enthousiasme gepost.quote:Op maandag 17 augustus 2015 12:20 schreef donroyco het volgende:
[..]
Hoi. PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #19
Herpa 1:500quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 00:04 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Precies, maar dan in de livery die ze de laatste dagen had.
Waar vandaan dan?
Momenteel produceren ze 42 A320's per maand, per Q1 2017 willen ze dit verhogen naar 50 per maand en schijnbaar willen ze naar 63 per maand in 2018.quote:Op maandag 17 augustus 2015 12:13 schreef Woods het volgende:
Als de laatste wordt geleverd zijn de eerste alweer aan vervanging toe
Jup.quote:
Die heb ik ook gezien inderdaad. Maar 12cm. is wel heel erg klein.quote:Op maandag 17 augustus 2015 12:29 schreef Ferry_76 het volgende:
Herpa 1:500
http://www.luchtvaartwebs(...)uglas-md-11-farewell
1:200, maar zonder 95 jaar of farewell titels:
http://www.luchtvaartwebshop.nl/aanbiedingen/klm--md-11
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |