abonnement Unibet Coolblue
  maandag 10 augustus 2015 @ 15:04:50 #102
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155078423
Is dit een spoorwegovergang of een landingsbaanovergang?

Gisborne Airport, Nieuw Zeeland
So we just called him Fred
  maandag 10 augustus 2015 @ 16:14:54 #103
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_155080767
Ze zouden een tunnel moeten graven. Je kan zo het vliegveld oprijden en jezelf in een vliegtuig planten.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  maandag 10 augustus 2015 @ 20:54:16 #104
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_155092000
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 16:14 schreef Woods het volgende:
Ze zouden een tunnel moeten graven.
Daar zijn ze al jaren mee bezig (bakkeleien, bouw starten, bouw stoppen, etc). Lees: die gaat er nooit komen.
  maandag 10 augustus 2015 @ 22:06:56 #105
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_155095945
Vraagje voor de kenners... Ik zit er sterk aan te denken om volgende week "even" naar Nederland te vliegen voor een paar weken. Nu heeft KLM wel een aardige optie, vanaf SCL naar AMS (met tussenstop in EZE), terug met AF via CDG. Maar de laatste keer dat ik met KLM naar Buenos Aires vloog in hun 777 heb ik me 12 uur lang zitten ergeren aan het PES, omdat ik gewoon NIETS op dat schermpje kon zien, het was niet genoeg kantelbaar zogezegd als mijn voorganger zijn stoel naar achteren zette. Bloedirritant natuurlijk. Maar dat is intussen wel een jaar of 3 of 4 nog wel langer geloof ik, 4 of 5 jaar geleden, hebben ze intussen hun schermpjes aangepast? Zo niet, dan zoek ik wel een andere maatschappij :)

Is met een 777-300ER.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 10 augustus 2015 @ 22:26:46 #106
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_155096887
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 22:06 schreef flipsen het volgende:
Vraagje voor de kenners... Ik zit er sterk aan te denken om volgende week "even" naar Nederland te vliegen voor een paar weken. Nu heeft KLM wel een aardige optie, vanaf SCL naar AMS (met tussenstop in EZE), terug met AF via CDG. Maar de laatste keer dat ik met KLM naar Buenos Aires vloog in hun 777 heb ik me 12 uur lang zitten ergeren aan het PES, omdat ik gewoon NIETS op dat schermpje kon zien, het was niet genoeg kantelbaar zogezegd als mijn voorganger zijn stoel naar achteren zette. Bloedirritant natuurlijk. Maar dat is intussen wel een jaar of 3 of 4 nog wel langer geloof ik, 4 of 5 jaar geleden, hebben ze intussen hun schermpjes aangepast? Zo niet, dan zoek ik wel een andere maatschappij :)

Is met een 777-300ER.
Kun je niet zelf een tablet meenemen? ;)
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  maandag 10 augustus 2015 @ 22:32:42 #107
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155097129
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 22:06 schreef flipsen het volgende:
Vraagje voor de kenners... Ik zit er sterk aan te denken om volgende week "even" naar Nederland te vliegen voor een paar weken. Nu heeft KLM wel een aardige optie, vanaf SCL naar AMS (met tussenstop in EZE), terug met AF via CDG. Maar de laatste keer dat ik met KLM naar Buenos Aires vloog in hun 777 heb ik me 12 uur lang zitten ergeren aan het PES, omdat ik gewoon NIETS op dat schermpje kon zien, het was niet genoeg kantelbaar zogezegd als mijn voorganger zijn stoel naar achteren zette. Bloedirritant natuurlijk. Maar dat is intussen wel een jaar of 3 of 4 nog wel langer geloof ik, 4 of 5 jaar geleden, hebben ze intussen hun schermpjes aangepast? Zo niet, dan zoek ik wel een andere maatschappij :)

Is met een 777-300ER.
Klinkt bekend. Ik zat 11 jaar geleden in een 777-200ER van KLM met diezelfde schermpjes.

Volgens mij hebben ze in de 777-300ER inmiddels andere stoelen (en schermpjes)

Edit: helaas, ik heb het mis, nog steeds dezelfde stoelen. Bron:http://nieuws.klm.com/klm(...)ent-op-777-200-vloot
So we just called him Fred
pi_155099411
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 22:32 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij hebben ze in de 777-300ER inmiddels andere stoelen (en schermpjes)

Edit: helaas, ik heb het mis, nog steeds dezelfde stoelen. Bron:http://nieuws.klm.com/klm(...)ent-op-777-200-vloot

Eind dit jaar is de laatste 777-200ER met de nieuwe business- en economy-class klaar. (planning)
1 januari zou PH-BVC hangar 14 moeten inrijden voor ombouw en wordt dan de eerste verbouwde 777-300ER met nieuwe business- en economy-class (naast PH-BVN en -BVO natuurlijk).
  maandag 10 augustus 2015 @ 23:29:26 #109
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_155099578
quote:
7s.gif Op maandag 10 augustus 2015 22:26 schreef donroyco het volgende:

[..]

Kun je niet zelf een tablet meenemen? ;)
Dat zou kunnen... als ik een tablet zou hebben :N En om die speciaal hierom aan te schaffen, neuh. Daarnaast is het volgens mij vervelender om naar een tablet op je schoot te kijken dan naar een schermpje in de hoofdsteun. Op het uitklaptafeltje is een optie, maar echt comfortabel is het allemaal niet. Dat KLM nog met die kutschermpjes vliegt is natuurlijk bizar. Ok, alternatief is vliegen met Iberia, die hebben nog gewoon van die bakbeesten aan het plafond hangen in hun A340 _O_
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:54:35 #110
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155127691
Meestel doop je een vliegtuig toch aan de buitenzijde met champagne?
Deze Arke 737-800(WL) kan in elk geval weer gepoetst worden aan de binnenkant.
So we just called him Fred
pi_155128372
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:25 schreef Iemand91 het volgende:
Eind dit jaar is de laatste 777-200ER met de nieuwe business- en economy-class klaar. (planning)
1 januari zou PH-BVC hangar 14 moeten inrijden voor ombouw en wordt dan de eerste verbouwde 777-300ER met nieuwe business- en economy-class (naast PH-BVN en -BVO natuurlijk).
Ik had hier nog willen bijvoegen dat ik las dat de A330's van KLM niet de nieuwe WBC krijgen wegens het hoge gewicht van die stoelen i.c.m. de vloersterkte van de A330.

Anyway; vandaag dit:

Geen nieuw interieur in A330-vloot van KLM
quote:
DRIEBERGEN - KLM gaat, nadat de cabines van de gehele Boeing 777-vloot zijn voorzien van een nieuwe business en economy class, niet verder met het ombouwen van de longhaul-vloot. Dat betekent dat de Airbus A330-vloot van de luchtvaartmaatschappij niet wordt voorzien van nieuwe stoelen. Dat meldt KLM-topman Pieter Elbers in het augustusnummer van Luchtvaartnieuws magazine.

De Airbus A330’s, waarvan KLM er zeventien heeft en de oudste tien jaar geleden in dienst werd genomen, kwamen oorspronkelijk wel voor de ombouw in aanmerking. Nu ziet de maatschappij hier volgens Elbers voorlopig van af.

KLM legt in plaats daarvan de focus op de nieuwe Boeing 787-9 Dreamliners, die rechtstreeks vanuit de fabriek al voorzien zullen zijn van een nieuw interieur met in de World Business Class full-flat stoelen. De eerste twee Dreamliners worden komend najaar in dienst genomen door KLM.
pi_155130558
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 21:13 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik had hier nog willen bijvoegen dat ik las dat de A330's van KLM niet de nieuwe WBC krijgen wegens het hoge gewicht van die stoelen i.c.m. de vloersterkte van de A330.

Anyway; vandaag dit:

Geen nieuw interieur in A330-vloot van KLM

[..]

Wellicht een teken aan de wand wat betreft de toekomstplannen. Even wachten op de winterschema's, maar redelijke kans dat er wat meer bestemmingen naar de 777 gaan, wellicht gemixed.
pi_155132517
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 22:07 schreef NewHorizon het volgende:
Wellicht een teken aan de wand wat betreft de toekomstplannen. Even wachten op de winterschema's, maar redelijke kans dat er wat meer bestemmingen naar de 777 gaan, wellicht gemixed.
De eerste A330's gaan er volgend jaar alweer uit. Dat plus het gewicht van de WBC-stoelen zullen dus wel de reden zijn dat de A330's dus geen nieuwe WBC krijgt.

Vanaf oktober komen de 787-9's binnen (dit jaar 2 stuks; de eerste staat net op de final assembly).
Die nemen zowel A330, 777 als 747 vluchten over.
pi_155147526
* Iemand91 staat ook ein-de-lijk eens naast de baan :@
pi_155147775
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 13:54 schreef Iemand91 het volgende:
* Iemand91 staat ook ein-de-lijk eens naast de baan :@
Waar sta je? :7 Dacht dat jij ook een fervent spotter was, je weet er zoveel vanaf.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 14:04:58 #116
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_155147861
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 13:54 schreef Iemand91 het volgende:
* Iemand91 staat ook ein-de-lijk eens naast de baan :@
Met een vliegtuig? Of met je benen? :D
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_155148154
Er gaat een gerucht dat 6 van de bestelde 787 bij KLM een -10 worden. Weet niet of het waar is...
pi_155148703
quote:
6s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 14:02 schreef Blistering het volgende:
Waar sta je? :7 Dacht dat jij ook een fervent spotter was, je weet er zoveel vanaf.
Nu nog bij de Polderbaan, even de China Airlines A340 afwachten dan door naar de McDonalds kijken bij de Buitenveldertbaan. Daarna nog mogelijk naar Schiphol Plaza.

Ik woon veel te ver om dit vaak te doen.
quote:
7s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 14:04 schreef donroyco het volgende:
Met een vliegtuig? Of met je benen? :D
Met de auto.

[/lui]
  woensdag 12 augustus 2015 @ 15:05:15 #119
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155149542
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 14:35 schreef Iemand91 het volgende:
Nu nog bij de Polderbaan, even de China Airlines A340 afwachten dan door naar de McDonalds kijken bij de Buitenveldertbaan. Daarna nog mogelijk naar Schiphol Plaza.
Hoop niet dat je van plan was vliegtuigen van Arke te spotten, het is namelijk weer een ouderwetse chaos met urenlange vertragingen en last minute plane swaps.
So we just called him Fred
pi_155175594
Een flinke zit. Emirates gaat Dubai - Panama City vliegen. Dikke 17u35m in een 777LR.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 13 augustus 2015 @ 12:23:40 #121
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_155175677
quote:
11s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 12:20 schreef Thetallguy het volgende:
Een flinke zit. Emirates gaat Dubai - Panama City vliegen. Dikke 17u35m in een 777LR.
quote:
Emirates' Dubai to Panama City route to be world's longest

DUBAI, United Arab Emirates (AP) — The Middle East's biggest airline will soon be operating the world's longest commercial flight.

Emirates announced plans Thursday to begin daily roundtrip flights between its Dubai hub and Panama City, its first destination in Central America. It says the 17 hour, 35 minute flight when heading west will be the longest anywhere.

Australia's Qantas currently operates the world's longest flight, from Dallas to Sydney, which takes just under 17 hours. Singapore Airlines previously operated an even longer flight connecting the city-state to Newark, but scrapped it in 2013.

Emirates is backed by the government of Dubai and has expanded rapidly by routing international transit passengers and cargo through its hub in the Gulf commercial center.

The Panama City flights are scheduled to start Feb. 1.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  donderdag 13 augustus 2015 @ 12:38:22 #122
348984 wiijntje
in vino veritas
pi_155176053
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 16:39 schreef flipsen het volgende:
Bizar, dacht eerst dat het een fake video was, maar blijkt toch echt te zijn. Op Ushuaia (Vuurland) waren al enkele dagen geen vluchten mogelijk vanwege de harde wind. Toen hebben ze kennelijk een A340 ingezet, terwijl het toch een vrij kort baantje is met aan beide uiteinden het Beaglekanaal :D Beetje crosswind, maar piloot doet het aardig :Y
Kort? Nee hoor, 3000 meter is niet kort
pi_155176515
Meer dan 18 uur (alles meegerekend) opgepropt zitten in een van hun meest beroerde toestellen.
Je moet het maar willen:

pi_155176735
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 12:56 schreef Iemand91 het volgende:
Meer dan 18 uur (alles meegerekend) opgepropt zitten in een van hun meest beroerde toestellen.
Je moet het maar willen:

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)70080.jpg]afbeelding[/url] ]
Alternatief is minstens 20 uur in verschillende kisten waarvan grote kans dat er 4-5u van in een 737 zijn, exclusief tijd die je kwijt bent tijdens je tussenstop met een andere airline :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_155177234
quote:
7s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 13:05 schreef Thetallguy het volgende:
Alternatief is minstens 20 uur in verschillende kisten waarvan grote kans dat er 4-5u van in een 737 zijn, exclusief tijd die je kwijt bent tijdens je tussenstop met een andere airline :)
Grootste deel van Emirates' passagiers zijn transfers, dus ligt eraan waar je vandaan komt/heen moet.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 13:34:38 #126
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_155177299
Ik vond de 777 met 3-4-3 van American anders nog best te pruimen, in een E190 van KLM zat ik meer opgepropt.
pi_155177388
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 13:31 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Grootste deel van Emirates' passagiers zijn transfers, dus ligt eraan waar je vandaan komt/heen moet.
Eens, maar het overgrote gedeelte zal waarschijnlijk niet backtracken. Kijk je naar vluchten vanuit Zuid- of Oostelijk Afrika, of het Indiase schiereiland of zelfs Hong Kong naar Panama toe dan zal het voor het overgrote gedeelte -mits een goede connectie <4 uur - alsnog tijdswinst opleveren.
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_155181853
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 15:05 schreef FredvZ het volgende:
Hoop niet dat je van plan was vliegtuigen van Arke te spotten, het is namelijk weer een ouderwetse chaos met urenlange vertragingen en last minute plane swaps.


Als ik al naar Schiphol ga om te kijken doe ik dat gewoon op de bonnefooi; ik zie wel wat er komt of gaat.
Flightradar app aan op de telefoon en gaan.

Daardoor deze kist (PH-TFL) zien vertrekken, toevallig zag ik PH-TFM ook vertrekken.
Verder ook de Xiamen kist zien vertrekken evenals de China Southern A380.
En een rij van KLM 777's aan de gate op de plaat gezet op nagenoeg exact dezelfde manier als op 11 november 2014.

Niet erg tevreden over de gemaakte foto's trouwens...
  donderdag 13 augustus 2015 @ 17:28:08 #129
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_155183826
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 12:38 schreef wiijntje het volgende:

[..]

Kort? Nee hoor, 3000 meter is niet kort
Geloof me, als je die baan vanuit het raampje ziet liggen voordat de landing wordt ingezet, is het best kort met aan beide kanten het Beaglekanaal als "uitloopstrook" :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_155184010
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 16:23 schreef Iemand91 het volgende:

Flightradar app aan op de telefoon en gaan.

Deze site is ook handig (Handiger op een tablet..):

http://schiphol.dutchplanespotters.nl/
pi_155184050
Aardig filmpje gemaakt door een Go Pro bevestigd aan de .50 van de 'ball turret' aan de onderzijde van de B-24 Liberator van de Collings Foundation:

pi_155185185
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 17:34 schreef Ferry_76 het volgende:
Deze site is ook handig (Handiger op een tablet..):

http://schiphol.dutchplanespotters.nl/
Ja, maar niet voor als je naast de baan staat.

Flightradar is top. M'n vader was ook mee en we stonden naast de Polderbaan. Ik kon zien dat 5 kilometer verderop bijv. net een kist van de gate los was dus kon hem dan vertellen dat we nog even moesten wachten zodat we die konden zien vertrekken bijvoorbeeld.

Of dat de Emirates A380 ruim 3 uur vertraging had en hierop konden anticiperen.
pi_155185581
Ja flightradar blijft top. Iedereen die ik ken die wat met luchtvaart heeft gebruikt het wel.

Toch niet slecht die foto? Wat voor foto schietmachine gebruik je?

Volgende week medische keuring klasse 2. Ben benieuwd hoe uitgebreid dat gaat zijn. Volgens de media een wassen neus. Dat zal wel weer zwaar overdreven zijn. Ik verwacht geen problemen.

New Horizon heb jij nog les gehad op die lawaaierige barons?
pi_155185663
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 18:35 schreef El_Grando101 het volgende:
Ja flightradar blijft top. Iedereen die ik ken die wat met luchtvaart heeft gebruikt het wel.

Toch niet slecht die foto? Wat voor foto schietmachine gebruik je?

Volgende week medische keuring klasse 2. Ben benieuwd hoe uitgebreid dat gaat zijn. Volgens de media een wassen neus. Dat zal wel weer zwaar overdreven zijn. Ik verwacht geen problemen.

New Horizon heb jij nog les gehad op die lawaaierige barons?
Medische keuring was toch slechts bij enkele instantie niet volgens de regels? Neem aan dat die nu even gaan zaken meer doen.

En jep! Mooie kisten, maar kan me voorstellen dat de bewoners er niet blij mee zijn, want herrie maken ze zeker!
pi_155185671
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 16:23 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Als ik al naar Schiphol ga om te kijken doe ik dat gewoon op de bonnefooi; ik zie wel wat er komt of gaat.
Flightradar app aan op de telefoon en gaan.

Daardoor deze kist (PH-TFL) zien vertrekken, toevallig zag ik PH-TFM ook vertrekken.
Verder ook de Xiamen kist zien vertrekken evenals de China Southern A380.
En een rij van KLM 777's aan de gate op de plaat gezet op nagenoeg exact dezelfde manier als op 11 november 2014.

Niet erg tevreden over de gemaakte foto's trouwens...
Vind het geen slechte foto hoor, misschien dat het een beetje afleidt dat het vliegtuig niet helemaal zichtbaar is. Maar verder prima :)

Nog 2 plaatjes van mij:
Queen of the Skies B747 by Daniel, on Flickr
Kenya Airways Boeing 777-300 by Daniel, on Flickr

[ Bericht 13% gewijzigd door Blistering op 13-08-2015 18:51:26 ]
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_155185984
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 18:38 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Medische keuring was toch slechts bij enkele instantie niet volgens de regels? Neem aan dat die nu even gaan zaken meer doen.

En jep! Mooie kisten, maar kan me voorstellen dat de bewoners er niet blij mee zijn, want herrie maken ze zeker!
Het werd gebracht of de hele keuring over de hele linie niets voorstelde. Maar ja media hé.

Voor dat geld hoop ik toch wel minimaal een uur zoet te zijn. 215 euro mag het weer kosten. Naja er dan wel weer 5 jaar vanaf.

Barons zijn wel mooie kisten ja. Wordt nu druk mee gevlogen op EHGG, is weer een klas terug uit Arizona.

ME rating lijkt me gaaf maar eigenlijk beetje overbodig als hobby piloot. Per uur ook niet te betalen in NL, DA42 moet je bijvoorbeeld gewoon ff rond de 600 per uur voor neerleggen.

Al blijft het toch in mijn hoofd spoken om het hierna toch modulair te gaan doen. In het buitenland (oa Polen) wel wat betaalbaars gezien.
pi_155186139
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 18:50 schreef El_Grando101 het volgende:

[..]

Het werd gebracht of de hele keuring over de hele linie niets voorstelde. Maar ja media hé.

Voor dat geld hoop ik toch wel minimaal een uur zoet te zijn. 215 euro mag het weer kosten. Naja er dan wel weer 5 jaar vanaf.

Barons zijn wel mooie kisten ja. Wordt nu druk mee gevlogen op EHGG, is weer een klas terug uit Arizona.

ME rating lijkt me gaaf maar eigenlijk beetje overbodig als hobby piloot. Per uur ook niet te betalen in NL, DA42 moet je bijvoorbeeld gewoon ff rond de 600 per uur voor neerleggen.

Al blijft het toch in mijn hoofd spoken om het hierna toch modulair te gaan doen. In het buitenland (oa Polen) wel wat betaalbaars gezien.
Tja, het is eigenlijk alleen nuttig als hobby als je veel geld hebt en je gelijk je IR erbij haalt. Dan kun je mooie Europatrips maken met je maten. Maar zoals je zelf al zegt, dat is zo enorm godse duur :+
pi_155186544
Zelf tripjes maken door europa met het vliegtuig is inderdaad baas. Ik kijk er al naar uit dat ik straks een VFR tripje naar de UK kan maken.

Hobby vliegen blijft gewoon belachelijk duur in het algemeen. Niets voor niets dat bij ons de helft van de specialisten van het plaatselijke ziekenhuis vliegen. :D

Gelukkig is de sfeer van doe maar normaal dan doe je gek genoeg. Gemiddelde leeftijd ligt wel vrij hoog, dat vindt ik wel beetje jammer.

Voel me ook erg bevoorrecht dat ik kan vliegen. Maar heb er ook zelf hard genoeg voor gewerkt.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 20:21:08 #139
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155188637
Was iemand dit al opgevallen in de plattegrond van Schiphol?
So we just called him Fred
  donderdag 13 augustus 2015 @ 20:21:51 #140
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_155188664
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 20:21 schreef FredvZ het volgende:
Was iemand dit al opgevallen in de plattegrond van Schiphol?
[ afbeelding ]
MD-11 is wat je bedoelt?
  donderdag 13 augustus 2015 @ 20:23:33 #141
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155188731
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 20:21 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

MD-11 is wat je bedoelt?
Jep, das een type waar je als reiziger eigenlijk niet meer in terecht komt.
So we just called him Fred
pi_155189418
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 20:23 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Jep, das een type waar je als reiziger eigenlijk niet meer in terecht komt.
Stukje nostalgie ;)
  donderdag 13 augustus 2015 @ 20:43:03 #143
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_155189437
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 20:42 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Stukje nostalgie ;)
Juist!
  donderdag 13 augustus 2015 @ 20:45:16 #144
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_155189517
Zo, ik mag maandag weer een stukje vliegen. In een A330, wordt de eerste keer, aangezien AirEuropa zijn 340´s vervangen heeft.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 20:47:27 #145
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_155189619
Ik mag waarschijnlijk binnenkort met een Avro RJ85 en een 777-300ER :)
Tics van je petten.
pi_155189775
quote:
7s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 20:47 schreef nattermann het volgende:
Ik mag waarschijnlijk binnenkort met een Avro RJ85 en een 777-300ER :)
Die Avro's vind ik echt prachtige dingen :D Ze zien er zo lief uit op een of andere manier.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 20:58:36 #147
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_155190109
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 12:56 schreef Iemand91 het volgende:
Meer dan 18 uur (alles meegerekend) opgepropt zitten in een van hun meest beroerde toestellen.
Je moet het maar willen:

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)70080.jpg]afbeelding[/url] ]
Ik geniet van je verhalen en je weetjes, maar waarom alles wat Emirates is afkraken? Die keren dat ik met ze vloog was het op tijd, goede tot uitstekende verzorging aan boord, vooral die bar achterin een A380 is werelds, en behoorlijke eyecandy van de trollies. Enige nadeel bij Emirates vond ik dat eeuwige rondjes draaien bij Dubai omdat het weer eens rete druk was.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_155192460
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 18:35 schreef El_Grando101 het volgende:
Ja flightradar blijft top. Iedereen die ik ken die wat met luchtvaart heeft gebruikt het wel.

Toch niet slecht die foto? Wat voor foto schietmachine gebruik je?
Canon 650D met een 70-210mm lens die wel eens ouder kan zijn dan ik.
't is misschien maar goed ook dat ik niet in de buurt van een (grote) luchthaven woon want anders ging ik de spaarvarken stukslaan voor een 100-400mm want met 210mm heb je vaak toch wel wat weinig bereik...
quote:
6s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 18:38 schreef Blistering het volgende:
Vind het geen slechte foto hoor, misschien dat het een beetje afleidt dat het vliegtuig niet helemaal zichtbaar is. Maar verder prima :)
Ik had op dat moment zo'n gedachte dat ik de foto zo wilde krijgen dat die kisten (heb er daar meer zo op de foto gezet) als het ware 'opdoemen' vanuit de vlakte.
Tja, willen en kunnen. :')

Anywho; album staat hier mocht iemand geïnteresseerd zijn.
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 20:21 schreef FredvZ het volgende:
Was iemand dit al opgevallen in de plattegrond van Schiphol?
[ afbeelding ]
Die stond ook al op de oude plattegrond. Gewoon hergebruikt. Maar da's niet erg. :+
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 20:23 schreef FredvZ het volgende:
Jep, das een type waar je als reiziger eigenlijk niet meer in terecht komt.
Er bestaan geen (geschikte) passagier-MD-11's meer hè. ;)
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 20:58 schreef buzz1291 het volgende:
Ik geniet van je verhalen en je weetjes, maar waarom alles wat Emirates is afkraken? Die keren dat ik met ze vloog was het op tijd, goede tot uitstekende verzorging aan boord, vooral die bar achterin een A380 is werelds, en behoorlijke eyecandy van de trollies. Enige nadeel bij Emirates vond ik dat eeuwige rondjes draaien bij Dubai omdat het weer eens rete druk was.
Ik kraak Emirates niet af ik ben alleen wel kritisch.

En wat ik daar zeg is niet zozeer tegen Emirates maar tegen wat nagenoeg alle maatschappijen met de 777 doen; 3-4-3 in economy. Dat zijn zo ongeveer de krapste stoelen in de gehele Emirates vloot dus ik zeg daar dus min of meer dat ik niet graag 18+ uur in zo'n stoel zou willen zitten.
pi_155192773
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 21:55 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Canon 650D met een 70-210mm lens die wel eens ouder kan zijn dan ik.
't is misschien maar goed ook dat ik niet in de buurt van een (grote) luchthaven woon want anders ging ik de spaarvarken stukslaan voor een 100-400mm want met 210mm heb je vaak toch wel wat weinig bereik...

[..]

Ik had op dat moment zo'n gedachte dat ik de foto zo wilde krijgen dat die kisten (heb er daar meer zo op de foto gezet) als het ware 'opdoemen' vanuit de vlakte.
Tja, willen en kunnen. :')

Anywho; album staat hier mocht iemand geïnteresseerd zijn.

[..]

Die stond ook al op de oude plattegrond. Gewoon hergebruikt. Maar da's niet erg. :+

[..]

Er bestaan geen (geschikte) passagier-MD-11's meer hè. ;)

[..]

Ik kraak Emirates niet af ik ben alleen wel kritisch.

En wat ik daar zeg is niet zozeer tegen Emirates maar tegen wat nagenoeg alle maatschappijen met de 777 doen; 3-4-3 in economy. Dat zijn zo ongeveer de krapste stoelen in de gehele Emirates vloot dus ik zeg daar dus min of meer dat ik niet graag 18+ uur in zo'n stoel zou willen zitten.
Vind die 747-foto die ik gefav'ed heb echt heel erg mooi :) Heeft iets heel ''rustigs'' door die achtergrond. Ik ben fan :9

Waar heb je die close-ups gemaakt? Gewoon naast de Polder?

Moet daar ook echt een keer heen met de 150-600mm :7
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_155194968
quote:
6s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:03 schreef Blistering het volgende:
Vind die 747-foto die ik gefav'ed heb echt heel erg mooi :) Heeft iets heel ''rustigs'' door die achtergrond. Ik ben fan :9
O+
quote:
Waar heb je die close-ups gemaakt? Gewoon naast de Polder?
Bij elke foto heb ik uitgebreide informatie staan. Zo ben ik dan weer :@

De close-ups zijn bij de G-pier gemaakt; en wel precies hier (op die stroomkast ja :+ ) en met de lens tegen het hek aan.
Rest is bij de parkeerplaats bij de Polderbaan (alles wat op de banen rijdt en de China Airlines in de verte) of vanaf het parkeerplaats bij de McDonalds bij de Buitenveldertbaan.

Oh, en een paar vanaf het panoramaterras (wat wel heel erg klein wordt zo ;( )
quote:
Moet daar ook echt een keer heen met de 150-600mm :7
Dan kun je de neusharen gaan tellen van het grondpersoneel daar. :P

Ik lees trouwens net dat op de vlucht terug vanuit Toronto van de Arke 787 die ik geschoten heb een vrouw is overleden en is uitgeweken naar Ottawa...
pi_155195120
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 20:45 schreef flipsen het volgende:
Zo, ik mag maandag weer een stukje vliegen. In een A330, wordt de eerste keer, aangezien AirEuropa zijn 340´s vervangen heeft.
Mijn vriendin is net uit Cuba teruggekomen met AirEuropa en die had geen goed woord over voor hun A330 helaas. Oud en versleten (ik gok oud Iberia materieel), slecht functionerende audio en video en krap.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 03:04:26 #152
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_155200863
Oud Iberia materiaal? Iberia vliegt nog steeds met oude 340´s, de 330 is nieuwer!
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_155202616
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 03:04 schreef flipsen het volgende:
Oud Iberia materiaal? Iberia vliegt nog steeds met oude 340´s, de 330 is nieuwer!
Dan weet ik niet van wie ze hem gekocht hebben. Hoe dan ook het was oud en versleten...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:59:09 #154
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155203343
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 09:18 schreef Karstman het volgende:

[..]

Dan weet ik niet van wie ze hem gekocht hebben. Hoe dan ook het was oud en versleten...
De oudste is A330 van Air Europa "maar" 13 jaar oud.

Een groot deel van hun A330 vloot heeft ook alleen bij Air Europa gevlogen sinds aan de aanschaf (wel zijn er regelmatig toestellen geleased voor enkele maanden aan andere maatschapiijen)
So we just called him Fred
pi_155205924
Hoeveel Boeing 747 Jumbo(mijn favoriete model) zijn er nog operationeel?
pi_155206221
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:59 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Hoeveel Boeing 747 Jumbo(mijn favoriete model) zijn er nog operationeel?
Ruwe gok zo'n ruim 600 (als ik production lists af ga).
Op dit moment hangen er al minstens 170 in de lucht wereldwijd.

Helaas neemt dit aantal wel steeds meer af want er worden helaas meer uit service gehaald dan er nieuwe -8's worden gebouwd. ;(
pi_155206263
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 12:11 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ruwe gok zo'n 600 (als ik production lists af ga).
Op dit moment hangen er al minstens 170 in de lucht wereldwijd.

Helaas neemt dit aantal wel steeds meer af want er worden helaas meer uit service gehaald dan er nieuwe -8's worden gebouwd. ;(
Ik wil best wel zo'n 747 Jumbo(400 typemodel) kopen,lijkt me geinig. :P
pi_155206318
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 17:28 schreef flipsen het volgende:
[..]
Geloof me, als je die baan vanuit het raampje ziet liggen voordat de landing wordt ingezet, is het best kort met aan beide kanten het Beaglekanaal als "uitloopstrook" :P
Alles tot en met een 747 kan daar gewoon terecht.
Een 340 dus ook.

Hoe dan ook, ik heb er zelf nooit iets groters dan een 737 zien landen.
pi_155206374
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 12:13 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Ik wil best wel zo'n 747 Jumbo(400 typemodel) kopen,lijkt me geinig. :P
Waar je aan kunt denken is Gemini Jets, Herpa en er zijn nog wel meer merken.
Zelf geen ervaring mee though; heb zelf een merkloze Canada 3000 757 staan maar hoe ik daar aan komt.

Denk er nog wel soms aan om PH-KCD model te kopen; omdat dat het enige toestel is waar ik in heb gevlogen. :P
pi_155206397
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 18:35 schreef El_Grando101 het volgende:
Volgende week medische keuring klasse 2. Ben benieuwd hoe uitgebreid dat gaat zijn. Volgens de media een wassen neus. Dat zal wel weer zwaar overdreven zijn. Ik verwacht geen problemen.
Bij de intiele keuring was ik binnen een uur klaar, inclusief de uitgebreide oogmetingen.
Herhalingskeuringen duren meestal niet veel langer dan 20 minuten.

Tenzij je naar klm health services gaat, want dan mag je er gerust een halve dag voor uittrekken. Voornamelijk wachttijd, heb ik me laten vertellen.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:29:43 #161
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155206646
Vlucht China Southern wijkt uit wegens brandstoflek
Sta je opeens in Moskou ipv Amsterdam.
Toestel staat er nog steeds.


Over divertions gesproken, OR396 kwam gisteren ook niet ver:
So we just called him Fred
pi_155207172
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 12:29 schreef FredvZ het volgende:
Over divertions gesproken, OR396 kwam gisteren ook niet ver:
[ afbeelding ]
2.gif
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 23:03 schreef Iemand91 het volgende:
Ik lees trouwens net dat op de vlucht terug vanuit Toronto van de Arke 787 die ik geschoten heb een vrouw is overleden en is uitgeweken naar Ottawa...
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:33:00 #163
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_155208363
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 12:17 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Waar je aan kunt denken is Gemini Jets, Herpa en er zijn nog wel meer merken.
Zelf geen ervaring mee though; heb zelf een merkloze Canada 3000 757 staan maar hoe ik daar aan komt.

Denk er nog wel soms aan om PH-KCD model te kopen; omdat dat het enige toestel is waar ik in heb gevlogen. :P
Hij bedoelt waarschijnlijk een echte. ;) ik weet er wel een paar te staan die doormidden gezaagd zijn en waarvan het kop gedeelte nu als bar/ restaurant dienst doet, of gewoon op een braakliggend stuk land staan weg te rotten.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_155208681
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 12:18 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

Bij de intiele keuring was ik binnen een uur klaar, inclusief de uitgebreide oogmetingen.
Herhalingskeuringen duren meestal niet veel langer dan 20 minuten.

Tenzij je naar klm health services gaat, want dan mag je er gerust een halve dag voor uittrekken. Voornamelijk wachttijd, heb ik me laten vertellen.
Bedankt voor de info! We gaan het wel zien.

Nee niet bij KLM, hier in de buurt is een bedrijfsarts die ook vlieg medische keuringen afneemt.

Jij hebt je PPL al een tijdje dus? Vlieg je ook bij een club?
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:49:29 #165
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155208897
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 12:49 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[..]

Die post heb ik over het hoofd gezien :@
So we just called him Fred
pi_155216274
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 12:17 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Waar je aan kunt denken is Gemini Jets, Herpa en er zijn nog wel meer merken.
Zelf geen ervaring mee though; heb zelf een merkloze Canada 3000 757 staan maar hoe ik daar aan komt.

Denk er nog wel soms aan om PH-KCD model te kopen; omdat dat het enige toestel is waar ik in heb gevlogen. :P
Voor de 747 heeft Dragon Wings de beste moulds. Die van Gemini heeft niet zo'n mooie neus.

De KLM livery is lastig te vinden though. Volgens mij heeft Phoenix pas nog de PH-BFT uitgebracht, maar dat is de nieuwe KLM livery.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 18:38:56 #167
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_155217654
Zometeen mezelf weer opsluiten in een Transavia vliegtuig...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_155222379
Spirit Aerosystems completes first fuselage for Boeing 737 MAX
quote:
WICHITA, Kansas – Spirit AeroSystems in Wichita rolled out the first fuselage for the first Boeing 737 MAX on Thursday. Several employees of Spirit were attendance along with Kansas Gov. Sam Brownback.

Spirit Aerosytems delivers approximately 70 percent of the 737 structure to Boeing including the fuselage, pylon, thrust reverser and engine nacelle.

The first 737 MAX fuselage will be transported to Boeing’s Renton, Washington facility.

Assembly of the first 737 MAX is scheduled to be complete by the end of the year. The first delivery to customers is scheduled for the third quarter of 2017.

Boeing says the 737 MAX will deliver 20 percent increased fuel efficiency to airlines versus the original Next-Generation 737.

Boeing says they have booked 2,800 orders for the plane.

  vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:50:57 #169
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_155225880
Eenmalig ingehuurd?

pi_155225932
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 22:50 schreef spapaars het volgende:
Eenmalig ingehuurd?

[ afbeelding ]
Week of twee geleden ook al een keer. Vette bak B-)
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:58:54 #171
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_155226159
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 22:52 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Week of twee geleden ook al een keer. Vette bak B-)

http://www.hifly.aero/en/a340/cs-tfx

[ Bericht 5% gewijzigd door spapaars op 14-08-2015 23:05:44 ]
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:06:41 #172
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155226444
quote:
TUI (Arke) aast op de primeur voor Nederland.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 12:29 schreef FredvZ het volgende:
Vlucht China Southern wijkt uit wegens brandstoflek
Sta je opeens in Moskou ipv Amsterdam.
Toestel staat er nog steeds.
[ afbeelding ]
Vanmiddag geland op Schiphol, inmiddels weer onderweg naar China.

In Moskou zitten ze nog steeds niet te wachten op onaangekondigd bezoek:
quote:
Passagiers werden na aankomst in Moskou ondergebracht in een hotel, dat volgens passagier Paul Tang meer weg had van een gevangenis. “De gang was afgesloten en bewaakt. Zeer vreemd”, meldt de PvdA-delegatieleider in het Europees Parlement via Twitter aan Luchtvaartnieuws.nl.
bron: http://www.luchtvaartnieu(...)g-door-naar-schiphol
So we just called him Fred
pi_155226526
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 12:17 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Waar je aan kunt denken is Gemini Jets, Herpa en er zijn nog wel meer merken.
Zelf geen ervaring mee though; heb zelf een merkloze Canada 3000 757 staan maar hoe ik daar aan komt.

Denk er nog wel soms aan om PH-KCD model te kopen; omdat dat het enige toestel is waar ik in heb gevlogen. :P
Jij hebt serieus 1x gevlogen in je leven??
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:14:39 #174
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155226767
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 22:50 schreef spapaars het volgende:
Eenmalig ingehuurd?

[ afbeelding ]
Die huurt Transavia wel vaker in als ze met defecte toestellen zitten.
Vandaag was de PH-HSF de boosdoener.
So we just called him Fred
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:22:14 #175
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_155227097
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 12:17 schreef Iemand91 het volgende:
Denk er nog wel soms aan om PH-KCD model te kopen; omdat dat het enige toestel is waar ik in heb gevlogen. :P
8-)



(cheapass modelletje, maar toch)
pi_155227573
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 23:08 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Jij hebt serieus 1x gevlogen in je leven??
Of heel vaak in de KCD :+
pi_155228561
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 23:22 schreef OEM het volgende:

[..]

8-)

[ afbeelding ]

(cheapass modelletje, maar toch)
Precies, maar dan in de livery die ze de laatste dagen had.

Waar vandaan dan? :P
pi_155232801
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 12:17 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Waar je aan kunt denken is Gemini Jets, Herpa en er zijn nog wel meer merken.
Zelf geen ervaring mee though; heb zelf een merkloze Canada 3000 757 staan maar hoe ik daar aan komt.

Denk er nog wel soms aan om PH-KCD model te kopen; omdat dat het enige toestel is waar ik in heb gevlogen. :P
Zijn dat geen privé vliegtuigen??
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 11:55:52 #179
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155235235
Vandaag zet Arke deze dame in om toeristen vanuit Turkije naar huis te vliegen:


Vliegt leeg van uitvalbasis Billund naar Antalya, dan non-stop naar Amsterdam en weer leeg naar Billund.
So we just called him Fred
pi_155236100
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 07:53 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Zijn dat geen privé vliegtuigen??
We hebben blijkbaar om elkaar heen gepraat want jij bedoelde blijkbaar een 1:1 Boeing 747.
Ik noemde daar merken op van schaalmodellen. :P
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:10:19 #181
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_155236171
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 13:05 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

We hebben blijkbaar om elkaar heen gepraat want jij bedoelde blijkbaar een 1:1 Boeing 747.
Ik noemde daar merken op van schaalmodellen. :P
Dat werd wel duidelijk na jouw "heb zelf een merkloze Canada 3000 757 staan" :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:27:29 #182
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_155236457
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 11:55 schreef FredvZ het volgende:
Vandaag zet Arke deze dame in om toeristen vanuit Turkije naar huis te vliegen:
[ afbeelding ]

Vliegt leeg van uitvalbasis Billund naar Antalya, dan non-stop naar Amsterdam en weer leeg naar Billund.
Mag wat kosten. Wat was de reden daarvan?
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:30:05 #183
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_155236499
Die ingehuurde kist van Miami Air is ook nog niet zo'n succes als je kijkt naar de lijst met vertragingen afgelopen tijd.

http://www.flightradar24.com/data/airplanes/n738ma/
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:42:18 #184
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_155236737
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 13:05 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

We hebben blijkbaar om elkaar heen gepraat want jij bedoelde blijkbaar een 1:1 Boeing 747.
Ik noemde daar merken op van schaalmodellen. :P
Dat zei ik toch....... ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:11:50 #185
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155237341
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 13:27 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Mag wat kosten. Wat was de reden daarvan?
Dat zie je wel vaker in deze periode. De vakanties lopen langzaam ten einde en dan is de stroom terugekomende reizigers groter dan de stroom vertrekkende reizigers. Het kan dan goedkoper (en planning technisch handiger) zijn om een vliegtuig extra in te huren voor dit soort vluchten.

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 13:30 schreef Sunri5e het volgende:
Die ingehuurde kist van Miami Air is ook nog niet zo'n succes als je kijkt naar de lijst met vertragingen afgelopen tijd.

http://www.flightradar24.com/data/airplanes/n738ma/
Dat ligt niet zozeer aan de aan de N738MA, maar aan het geschuif met vluchten van de afgelopen week. De PH-TFK had er van de week even geen zin meer in, dus moest de PH-OYI invallen op een aantal long-haul vluchten. Met als gevolg dat er geschoven moet worden met kisten voor de short-haul routes.

Dat zie ook terug. Gisteren heeft de N738MA vlucht OR766 gevlogen (geplande aankomst AMS: 15:20), daarna is OR271 gevlogen (gepland vertrek AMS: 15:00). Dat ga je natuurlijk nooit halen.
Met het schuiven verloopt de turnaround ook gelijk een stuk chaotischer (met als gevolg nog meer vertraging). Uiteindelijk is OR271 met +2.15 vertrokken en met +1.49 aangekomen in MJT.

Door het zomerseizoen zit er weinig speling, dus duurt het enkele dagen tot alle vertragingen weer zijn ingelopen.
So we just called him Fred
pi_155255606
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 22:52 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Week of twee geleden ook al een keer. Vette bak B-)
Zeker op zo'n korte vlucht, om de vlieger op de heenweg naar Turijn te parafrasen: "This thing is like a rocket" :P
  zondag 16 augustus 2015 @ 02:07:03 #187
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_155255644
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 20:50 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Die Avro's vind ik echt prachtige dingen :D Ze zien er zo lief uit op een of andere manier.
Vind ik ook :D

Helaas gaat de reis niet door, zou een overstap van bijna 5h hebben ipv 1h20 op Parijs CDG. Dus, bestemming gewijzigd en nu wordt het "slechts" een a330-200 :)
Tics van je petten.
  zondag 16 augustus 2015 @ 11:33:15 #188
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_155259983
quote:
Indonesian plane missing over Papua region



An Indonesian plane with 54 people on board is missing in Papua region, officials have said.
Contact was lost with the Trigana Air ATR 42 turboprop just before 15:00 local time (06:00 GMT) after take-off from Sentani airport in the regional capital Jayapura.

The plane was en route to the town of Oksibil in the south of the region. It is carrying 44 adult passengers, five children and infants, and five crew. Transport Ministry spokesman JA Barata confirmed the disappearance, AFP news agency reported. "We are not sure what happened to the plane yet and we are co-ordinating with local authorities," he told the agency.

"The weather is currently very bad there, it's very dark and cloudy. It's not conducive for a search. The area is mountainous.


[ Bericht 34% gewijzigd door donroyco op 16-08-2015 11:47:44 ]
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  zondag 16 augustus 2015 @ 12:12:28 #189
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155260645
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 14:11 schreef FredvZ het volgende:
Dat zie je wel vaker in deze periode. De vakanties lopen langzaam ten einde en dan is de stroom terugekomende reizigers groter dan de stroom vertrekkende reizigers. Het kan dan goedkoper (en planning technisch handiger) zijn om een vliegtuig extra in te huren voor dit soort vluchten.
De OY-JRK doet vandaag ook nog een rondje Amsterdam - Kos - Bodrum - Amsterdam.
So we just called him Fred
  zondag 16 augustus 2015 @ 12:13:05 #190
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155260657
Pas op, laag vliegende F16's:
So we just called him Fred
  zondag 16 augustus 2015 @ 12:18:29 #191
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_155260763
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 11:33 schreef donroyco het volgende:

[..]

flightradar24 twitterde op zondag 16-08-2015 om 11:43:13 Missing aircraft in Indonesia is Trigana Air Service ATR 42. Aircraft was not equipped with ADS-B. reageer retweet
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  zondag 16 augustus 2015 @ 15:58:46 #192
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_155266811
BBCBreaking twitterde op zondag 16-08-2015 om 15:52:36 Wreckage of crashed Indonesian passenger plane found in remote Papua region, officials say http://t.co/LDS3kyshph reageer retweet
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_155284863
Emirates gaat vanaf februari 2016 de langste non-stop vlucht ter wereld uitvoeren.
Van Dubai naar Panama-Stad. Een vlucht van 17 uur en 35 minuten en ongeveer 13.680 km. Ze gaan vliegen met een Boeing 777-200LR

Op dit moment wordt de langste non-stop vlucht ter wereld uitgevoerd door Qantas. Van Dallas naar Sydney, 15 uur en 35 minuten.

Bron

pi_155286772
quote:
14s.gif Op maandag 17 augustus 2015 07:15 schreef Monopoly het volgende:
Emirates gaat vanaf februari 2016 de langste non-stop vlucht ter wereld uitvoeren.
Van Dubai naar Panama-Stad. Een vlucht van 17 uur en 35 minuten en ongeveer 13.680 km. Ze gaan vliegen met een Boeing 777-200LR

Op dit moment wordt de langste non-stop vlucht ter wereld uitgevoerd door Qantas. Van Dallas naar Sydney, 15 uur en 35 minuten.

Bron

[ afbeelding ]
Is al genoemd hè ;)
quote:
11s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 12:20 schreef Thetallguy het volgende:
Een flinke zit. Emirates gaat Dubai - Panama City vliegen. Dikke 17u35m in een 777LR.
IndiGo bezorgt Airbus definitief grootste order ooit
quote:
BLAGNAC - De Indiase prijsvechter IndiGo heeft bij Airbus een definitieve bestelling voor 250 A320neo’s geplaatst. Voor Airbus is dit de grootste order ooit gekeken naar het vliegtuigaantal. In oktober sloten Airbus en IndiGo al een voorlopige deal over de order, die nu dus volledig in kannen en kruiken is. Dat maakte Airbus maandag bekend.


IndiGo is een trouwe Airbus-klant. De maatschappij bestaat pas negen jaar, maar bestelde inclusief de nieuwe order al 530 vliegtuigen bij de Europese vliegtuigbouwer. Qua marktaandeel is IndiGo inmiddels de grootste luchtvaartmaatschappij op de Indiase binnenlandse markt en is daarmee concurrenten als Air India en Jet Airways voorbijgestreefd.

De nieuwe order moet IndiGo volgens topman Aditya Ghosh in staat stellen nog vele jaren door te groeien. Met de brandstofzuinige A320neo zegt Ghosh lage tarieven willen blijven bieden en nieuwe markten aan te willen boren.

De Indiase luchtvaart maakt een stormachtige ontwikkeling door, maar er is sprake van grote concurrentie tussen de diverse spelers op de markt. IndiGo is een van de weinige maatschappijen uit India die winstgevend is. Concurrent SpiceJet ging eerder dit jaar bijna kopje onder, maar lijkt het lek boven te hebben.

De A320neo is de nieuwste versie van de succesvolle A320. Nieuwe motoren en aerodynamische ‘Sharklets’ aan de vleugeluiteinden moeten voor zorgen voor een vijftien tot twintig procent lager brandstofverbruik. De A320neo is een doorslaand succes te noemen: het aantal order voor het toestel bedraagt nu ruim 4100. In totaal werden sinds de introductie in de jaren tachtig 11.800 A320's geleverd, waarvan er 6600 zijn afgeleverd.


[ Bericht 25% gewijzigd door Iemand91 op 17-08-2015 12:23:38 ]
  maandag 17 augustus 2015 @ 12:13:12 #195
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_155288753
Als de laatste wordt geleverd zijn de eerste alweer aan vervanging toe :+
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  maandag 17 augustus 2015 @ 12:19:27 #196
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_155288918
quote:
quote:
In totaal werden sinds de introductie in de jaren tachtig 11.800 A320's geleverd, waarvan er 6600 zijn afgeleverd.
Moet dit niet besteld zijn?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  maandag 17 augustus 2015 @ 12:20:10 #197
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_155288927
quote:
14s.gif Op maandag 17 augustus 2015 07:15 schreef Monopoly het volgende:
Emirates gaat vanaf februari 2016 de langste non-stop vlucht ter wereld uitvoeren.
Van Dubai naar Panama-Stad. Een vlucht van 17 uur en 35 minuten en ongeveer 13.680 km. Ze gaan vliegen met een Boeing 777-200LR

Op dit moment wordt de langste non-stop vlucht ter wereld uitgevoerd door Qantas. Van Dallas naar Sydney, 15 uur en 35 minuten.

Bron

[ afbeelding ]
Hoi. PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #19
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_155288953
quote:
Helemaal overheen gelezen en in al mijn enthousiasme gepost. :+
pi_155289130
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 00:04 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Precies, maar dan in de livery die ze de laatste dagen had.

Waar vandaan dan? :P
Herpa 1:500

http://www.luchtvaartwebs(...)uglas-md-11-farewell

1:200, maar zonder 95 jaar of farewell titels:

http://www.luchtvaartwebshop.nl/aanbiedingen/klm--md-11
pi_155289973
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 12:13 schreef Woods het volgende:
Als de laatste wordt geleverd zijn de eerste alweer aan vervanging toe :+
Momenteel produceren ze 42 A320's per maand, per Q1 2017 willen ze dit verhogen naar 50 per maand en schijnbaar willen ze naar 63 per maand in 2018.
Dus theoretisch zou IndiGo deze gehele order van 250 toestellen in 4 - 6 maand geleverd kunnen krijgen.

Zo werkt het natuurlijk niet maar ze poepen die kleine kisten uit met enorme snelheid.
quote:
7s.gif Op maandag 17 augustus 2015 12:19 schreef donroyco het volgende:
Moet dit niet besteld zijn?
Jup.
quote:
Die heb ik ook gezien inderdaad. Maar 12cm. is wel heel erg klein. :P
Hoef 'm ook niet zo nodig, maar als ik toevallig een leuke tegenkom...
  maandag 17 augustus 2015 @ 14:51:39 #201
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_155293016
Dat zijn enorme aantallen. Wikipedia geeft mij deze grafiek. Hierin is weliswaar de gehele A320 familie opgenomen.

bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_737#Competition

Wikipedia meldt tevens dat Airbus een A320 fabriek in China heeft geopend voor Chinese operators. In elkaar zetten gebeurt door heel Europa en daarnaast nog in Alabama, USA.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_155299932
In dat soort opkomende markten is ook voor hun het meeste binnen te slepen. Ook wel goed nieuws voor piloten. Neem aan dat ze daar nooit voldoende in India zelf van hebben.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')