Je kon er op wachten!quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:00 schreef OEM het volgende:
Wordt zo'n kist van AF toch nog een keertje schoon
De huismannen vliegen op Osakaquote:Op dinsdag 28 juli 2015 17:04 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat strookt dan dus dan ook gewoon met mijn bewering. Er zal best een groot aantal brave huis vaders en moeders aan de stuurknuppel of achter de trolly werkzaam zijn die het liefst zo kort als mogelijk van huis zijn. Maar dat neemt uiteraard niet weg dat de vraag om inplanning op trips naar SIN en BKK vele malen de behoefte overstijgt.
Staat als het goed is een serienummer en een partnummer op.;) En zit niet echt vol met onderdelen, het is zo te zien echt alleen de flaperon en meer niet.quote:Op woensdag 29 juli 2015 17:16 schreef Kleffe_Dop het volgende:
^nah, ziet te schoon uit voor een onderdeel van een AF toestel... [ afbeelding ]
Maar anyway.. dit zou toch een eitje moeten zijn? Die vleugel moet toch vol zitten met onderdelen met daarop registratienummers die direct te herleiden zouden moeten zijn naar de (onderhouds)documentatie van Malaysia Airlines aangaande kist 9M-MRO?
Of overschat ik nou hoe minutieus alle onderdelen gedocumenteerd worden bij onderhoud?
twitter:PeurAvion twitterde op woensdag 29-07-2015 om 15:57:58 Similitudes incroyables entre le flaperon d'un #B777 et le débris retrouvé ce matin à #LaReunion... #MH370 ? http://t.co/GDkzRLwi2h reageer retweet
quote:US official: Debris in photo belongs to Boeing 777
WASHINGTON (AP) — A U.S. official says air safety investigators have a "high degree of confidence" that a photo of aircraft debris found in the Indian Ocean is of a wing component unique to the Boeing 777, the same model as the Malaysia Airlines plane that disappeared last year.
The official says investigators — including a Boeing air safety investigator — have identified the component as a "flaperon" from the trailing edge of a 777 wing.
A French official close to the investigation confirmed Wednesday that French law enforcement is on site to examine a piece of airplane wing found on the French island of Reunion, in the western Indian Ocean.
The U.S. and French officials spoke on condition that they not be named because they aren't authorized to speak publicly.
Hoezo? AF vliegt vaak met smerig spul?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:00 schreef OEM het volgende:
[..]
Wordt zo'n kist van AF toch nog een keertje schoon
Jaquote:Op donderdag 30 juli 2015 08:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hoezo? AF vliegt vaak met smerig spul?
Jupquote:Op donderdag 30 juli 2015 08:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hoezo? AF vliegt vaak met smerig spul?
quote:Oceaanexpert: 'aannemelijk' dat gevonden brokstuk van MH370 is
Het is 'aannemelijk' dat het brokstuk dat gisteren werd gevonden op het Franse eiland Réunion van MH370 is, dat zegt professor oceanografie Leo Maas.
Volgens Maas klopt de vindplaats met de zeestromen in het gebied. "Réunion ligt op een punt waar zeestromen samen komen. Als je terugrekent vanaf de zoekgebieden naar de plek waar dit stuk nu aanspoelt is het aannemelijk dat het van vlucht MH370 is."
"Je moet je voorstellen dat het brokstuk gevuld was met water en lucht. Het 'zweeft' dan door de zee op een diepte van zo’n 50 tot 100 meter. Als je kijkt naar de snelheid van verschillende zeestromingen zou het brokstuk nu zo’n 4300 kilometer hebben afgelegd.”
Voilgens Maas is niet eenvoudig om nu vast te stellen waar het toestel is neergestort. "Dat kan van Zuid-Sumatra tot veel zuidelijker zijn. Je hebt te maken met allerlei verschillende stromingen. Dat blijft dus speculeren."
Ik doelde ook meer op schroefjes/boutjes/moertjes etc. Zelfs dat soort kleine onderdelen zijn in de luchtvaart toch gecertificeerd en voorzien van serienummers/batchnummers.quote:Op woensdag 29 juli 2015 17:21 schreef Mikey92 het volgende:
[..]
En zit niet echt vol met onderdelen, het is zo te zien echt alleen de flaperon en meer niet.
Wat ik zo gelezen heb, bestaat dit onderdeel ook uit kleinere onderdelen, waar idd ook allemaal part- en serienummers op staan, maar niet zichtbaar vanaf de buitenkant. Ik denk dat de onderzoekers eerst het geheel willen onderzoeken voordat ze de zaag er in zettenquote:Op woensdag 29 juli 2015 17:16 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Maar anyway.. dit zou toch een eitje moeten zijn? Die vleugel moet toch vol zitten met onderdelen met daarop registratienummers die direct te herleiden zouden moeten zijn naar de (onderhouds)documentatie van Malaysia Airlines aangaande kist 9M-MRO?
Of overschat ik nou hoe minutieus alle onderdelen gedocumenteerd worden bij onderhoud?
Nou waren de flaps wel weer defect? Lekker onduidelijk allemaal.quote:Op woensdag 29 juli 2015 18:06 schreef NewHorizon het volgende:
En nog even over Transavia:
http://m.telegraaf.nl/art(...)t-mogelijk-strafbaar
Als ik me niet vergis zie ik ze hier toch wel omhoog staan?quote:Op donderdag 30 juli 2015 21:52 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Nou waren de flaps wel weer defect? Lekker onduidelijk allemaal.
Dat kun je beter even hier vragen: TRV / Vragen over vliegen #38 (e-tickets, inchecken, bagage, etc)quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 00:01 schreef derLudolf het volgende:
Ik wou misschien even een weekje weg, met Wizzair. Met priority boarding kun je kosteloos een extra stuk handbagage meenemen (een cameratas in mijn geval). Ik kan echter niet vinden wat dat extra kost, weet iemand dat toevallig?
Ga ik doen, kende dat topic niet. Bedankt!quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 00:20 schreef APK het volgende:
[..]
Dat kun je beter even hier vragen: TRV / Vragen over vliegen #38 (e-tickets, inchecken, bagage, etc)
Op de 2e pagina van het forum waar je naar linkt staat een goede site met foto's en uitlegquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 09:39 schreef Schunckelstar het volgende:
Ik heb een wellicht best domme vraag maar google helpt mij niet veel verder, dan kom ik vooral op chemtrail paginas uit
Ik zie wel eens heel af en toe vanuit de neus van een vliegtuig een donkere streep voor het vliegtuig uit komen, precies gelijklopend aan de condenssporen achter maar dan voor het vliegtuig. Weet iemand wT dit is? Schaduw van de streep achter het vliegtuig?
Edit: nog wel een zelfde vraag gevonden, ben dus niet de enige die benieuwd is
http://www.atcbox.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=17981
Daar doel ik niet op, dacht in het verlengende van de vleugel iets te te zien wat een beetje naar achter en naar beneden uitsteekt.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:46 schreef Thetallguy het volgende:
Dat wat omhoog staat zijn de spoilers/speedbrakes. Deze gaan pas omhoog na touchdown en worden gebruikt om de lift te verminderen.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 14:20 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Daar doel ik niet op, dacht in het verlengende van de vleugel iets te te zien wat een beetje naar achter en naar beneden uitsteekt.
Zo gek, zit ook gewoon op de cessna!
Ff serieus, door de onduidelijke foto en de onduidelijke berichtgeving dacht ik iets te zien. Ik weet niet wat de max snelheid is met welk standje klappen van de flappen. Dat was in mijn gedachte een verklaring voor klein standje flaps in dit geval.
Wel geweest in het verleden (of ik moet het verkeerd lezen bedenk ik me nu):quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 16:34 schreef Nemephis het volgende:
Is er één van the Red Arrows neergestort?
edit: nope, die hebben niks op de kalender staan voor vandaag. Het gaat om een rode Gnat, vandaar dat ik aan de Arrows dacht.
Flap placard speed is 250kts voor de eerste paar flapstanden. Overigens is het normaal om met zulk weer je aanvliegsnelheid wat knopen te verhogen, maar flapless is weer het andere uiterste. Grote kans op een technisch probleem oid. Wellicht dat er nog een onderzoek komt, en anders zullen we het nooit zeker weten .quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 16:05 schreef Fokker89 het volgende:
Dat is natuurlijk de minimale speed. laat maar
Ah duidelijk idd, dus toch schaduwquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 12:14 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Op de 2e pagina van het forum waar je naar linkt staat een goede site met foto's en uitleg
http://contrailscience.com/contrails-dark-lines-chemtrails/
Uiteraard, of jij wel of niet BTW hebt betaald bij aanschaf doet er niet toe.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 15:48 schreef Xetran het volgende:
Vermoedelijk een domme vraag en het verkeerde topic, maar als je bijvoorbeeld in het buitenland een duur stuk elektronica aanschaft in een duty-free winkel IN de transitzone van een vliegveld, moet je dan invoerrechten betalen?
http://www.belastingdiens(...)elling_van_belastingquote:U hoeft geen belastingen bij invoer te betalen voor andere goederen die u buiten de EU kocht, als de totale waarde niet meer is dan ¤ 430.
Grappig, zo zie ik net de Transavia binnenkomen. Zijn er meer van dit soort live cams? Vast wel, maar geen tijd (lees: zin) om te zoekenquote:Op zondag 2 augustus 2015 18:36 schreef FredvZ het volgende:
Deze camera kwam ik toevallig tegen op een ander forum:
http://slowtv.playtvak.cz(...)34_planespotting_cat
Vliegveld van Praag, baan 24, live torenfrequentie en FR24
Ga bij Flightradar24 op een airport en klik op de camera icon:quote:Op zondag 2 augustus 2015 20:26 schreef flipsen het volgende:
Grappig, zo zie ik net de Transavia binnenkomen. Zijn er meer van dit soort live cams? Vast wel, maar geen tijd (lees: zin) om te zoeken
Nee. Gaat niet door.quote:Op zondag 2 augustus 2015 21:52 schreef FredvZ het volgende:
En gaan ze nou wel of niet vanaf Eindhoven vliegen naar de Antillen?
Je kan nog steeds boeken:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |