abonnement Unibet Coolblue
pi_154717404
Vet.

Sowieso een Air France 747 _O_
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 23:00:19 #3
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_154717489
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:56 schreef Iemand91 het volgende:
Pootje baden :P

[ afbeelding ]
Wordt zo'n kist van AF toch nog een keertje schoon ^O^
pi_154718298
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:00 schreef OEM het volgende:
Wordt zo'n kist van AF toch nog een keertje schoon ^O^
Je kon er op wachten! _O-
pi_154718697
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 17:04 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat strookt dan dus dan ook gewoon met mijn bewering. Er zal best een groot aantal brave huis vaders en moeders aan de stuurknuppel of achter de trolly werkzaam zijn die het liefst zo kort als mogelijk van huis zijn. Maar dat neemt uiteraard niet weg dat de vraag om inplanning op trips naar SIN en BKK vele malen de behoefte overstijgt. ;)
De huismannen vliegen op Osaka ;)
  woensdag 29 juli 2015 @ 17:05:43 #6
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_154736117
Ding ding ding, tijd om te speculeren over MH370:

Er is een vliegtuigonderdeel gevonden aan de kustlijn op het eiland La Reunion: http://www.zinfos974.com/(...)entifiee_a88435.html

Het onderdeel:



Dit zou een flaperon van een B777 zijn:



Kan natuurlijk ook dat Air France weer een onderdeel verloren heeft...
  woensdag 29 juli 2015 @ 17:16:56 #7
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_154736445
^nah, ziet te schoon uit voor een onderdeel van een AF toestel... 10.gif

Maar anyway.. dit zou toch een eitje moeten zijn? Die vleugel moet toch vol zitten met onderdelen met daarop registratienummers die direct te herleiden zouden moeten zijn naar de (onderhouds)documentatie van Malaysia Airlines aangaande kist 9M-MRO?
Of overschat ik nou hoe minutieus alle onderdelen gedocumenteerd worden bij onderhoud?
pi_154736600
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 17:16 schreef Kleffe_Dop het volgende:
^nah, ziet te schoon uit voor een onderdeel van een AF toestel... [ afbeelding ]

Maar anyway.. dit zou toch een eitje moeten zijn? Die vleugel moet toch vol zitten met onderdelen met daarop registratienummers die direct te herleiden zouden moeten zijn naar de (onderhouds)documentatie van Malaysia Airlines aangaande kist 9M-MRO?
Of overschat ik nou hoe minutieus alle onderdelen gedocumenteerd worden bij onderhoud?
Staat als het goed is een serienummer en een partnummer op.;) En zit niet echt vol met onderdelen, het is zo te zien echt alleen de flaperon en meer niet.
  woensdag 29 juli 2015 @ 17:51:19 #9
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_154737358
PeurAvion twitterde op woensdag 29-07-2015 om 15:57:58 Similitudes incroyables entre le flaperon d'un #B777 et le débris retrouvé ce matin à #LaReunion... #MH370 ? http://t.co/GDkzRLwi2h reageer retweet
pi_154748383
F-WJKN is vandaag overgevlogen van Tarbes–Lourdes–Pyrénées Airport naar Châteauroux-Centre Airport voor de paintjob.
Deze A340-300 (B-2388 van Air China) wordt de vervanger voor de huidige A340-300 van Surinam Airways en zou rond oktober voor Surinam moeten gaan vliegen.

EDIT: en het heeft/krijgt (niet heel verrassend) de registratie PZ-TCR.

Hier het toestel op 15 juli:



3 dagen eerder stond ze er nog zo bij:



[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 30-07-2015 13:20:02 ]
  donderdag 30 juli 2015 @ 00:00:25 #12
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_154751054
quote:
US official: Debris in photo belongs to Boeing 777

WASHINGTON (AP) — A U.S. official says air safety investigators have a "high degree of confidence" that a photo of aircraft debris found in the Indian Ocean is of a wing component unique to the Boeing 777, the same model as the Malaysia Airlines plane that disappeared last year.

The official says investigators — including a Boeing air safety investigator — have identified the component as a "flaperon" from the trailing edge of a 777 wing.

A French official close to the investigation confirmed Wednesday that French law enforcement is on site to examine a piece of airplane wing found on the French island of Reunion, in the western Indian Ocean.

The U.S. and French officials spoke on condition that they not be named because they aren't authorized to speak publicly.
  donderdag 30 juli 2015 @ 00:23:59 #13
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_154752024
Dan zou de MH370 in elk geval ten westen van Sumatra neergestort moeten zijn.
So we just called him Fred
  donderdag 30 juli 2015 @ 08:07:46 #14
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_154756455
Het is een beetje ruim, maar Diego García ligt ook ten westen van Sumatra. Dus wie weet zijn die murikeens eindelijk begonnen met dumpen . ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  Moderator donderdag 30 juli 2015 @ 08:16:04 #15
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_154756532
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:00 schreef OEM het volgende:

[..]

Wordt zo'n kist van AF toch nog een keertje schoon ^O^
Hoezo? AF vliegt vaak met smerig spul?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 30 juli 2015 @ 09:27:56 #16
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_154757227
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 08:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hoezo? AF vliegt vaak met smerig spul?
Ja
  donderdag 30 juli 2015 @ 10:46:49 #17
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_154758505
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 08:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hoezo? AF vliegt vaak met smerig spul?
Jup
  donderdag 30 juli 2015 @ 11:01:36 #18
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_154758749
quote:
Oceaanexpert: 'aannemelijk' dat gevonden brokstuk van MH370 is
Het is 'aannemelijk' dat het brokstuk dat gisteren werd gevonden op het Franse eiland Réunion van MH370 is, dat zegt professor oceanografie Leo Maas.

Volgens Maas klopt de vindplaats met de zeestromen in het gebied. "Réunion ligt op een punt waar zeestromen samen komen. Als je terugrekent vanaf de zoekgebieden naar de plek waar dit stuk nu aanspoelt is het aannemelijk dat het van vlucht MH370 is."

"Je moet je voorstellen dat het brokstuk gevuld was met water en lucht. Het 'zweeft' dan door de zee op een diepte van zo’n 50 tot 100 meter. Als je kijkt naar de snelheid van verschillende zeestromingen zou het brokstuk nu zo’n 4300 kilometer hebben afgelegd.”

Voilgens Maas is niet eenvoudig om nu vast te stellen waar het toestel is neergestort. "Dat kan van Zuid-Sumatra tot veel zuidelijker zijn. Je hebt te maken met allerlei verschillende stromingen. Dat blijft dus speculeren."
So we just called him Fred
  donderdag 30 juli 2015 @ 11:30:14 #19
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_154759308
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 17:21 schreef Mikey92 het volgende:

[..]

En zit niet echt vol met onderdelen, het is zo te zien echt alleen de flaperon en meer niet.
Ik doelde ook meer op schroefjes/boutjes/moertjes etc. Zelfs dat soort kleine onderdelen zijn in de luchtvaart toch gecertificeerd en voorzien van serienummers/batchnummers.
pi_154759357
Misschien voor de duidelijkheid van dit topic de MH370 discussie voortzetten in het betreffende topic-reeks?
  donderdag 30 juli 2015 @ 11:53:00 #21
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_154759734
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 17:16 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Maar anyway.. dit zou toch een eitje moeten zijn? Die vleugel moet toch vol zitten met onderdelen met daarop registratienummers die direct te herleiden zouden moeten zijn naar de (onderhouds)documentatie van Malaysia Airlines aangaande kist 9M-MRO?
Of overschat ik nou hoe minutieus alle onderdelen gedocumenteerd worden bij onderhoud?
Wat ik zo gelezen heb, bestaat dit onderdeel ook uit kleinere onderdelen, waar idd ook allemaal part- en serienummers op staan, maar niet zichtbaar vanaf de buitenkant. Ik denk dat de onderzoekers eerst het geheel willen onderzoeken voordat ze de zaag er in zetten :)

Ik denk ook niet dat Boeing of Airbus een telefoonnummer heeft waar iedereen naar kan bellen voor de herkomst van onderdelen, laat staan dat B of A uitspraken gaan doen hierover in de media. Dat zal allemaal via officiele kanalen gebeuren, lees: via de onderzoekers die daar naar toe gaan.

Duurt allemaal wat langer dus, maar ik ga er wel vanuit dat Boeing al lang weet adhv de foto's of het van een 777 komt of niet.

Dat het in Reunion (= Frankrijk) gevonden is, betekent dat BEA ermee aan de slag gaat, dus dan gaat het allemaal al helemaal lang duren (maar dan weten we nu al wel 100% zeker dat het niks te maken zal hebben met Airbus of Air France).

[ Bericht 7% gewijzigd door OEM op 30-07-2015 12:18:35 ]
pi_154769181
Testvlucht?

pi_154769269
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:45 schreef Viezze het volgende:
Testvlucht?

[ afbeelding ]
Lijkt me wel, toestel staat nu op schiphol-oost
pi_154775475
quote:
Nou waren de flaps wel weer defect? Lekker onduidelijk allemaal.

Bedankt OEM voor je plaatje/uitleg. :)
  vrijdag 31 juli 2015 @ 11:13:55 #25
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_154786965
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 21:52 schreef El_Grando101 het volgende:

[..]

Nou waren de flaps wel weer defect? Lekker onduidelijk allemaal.
Als ik me niet vergis zie ik ze hier toch wel omhoog staan?
So we just called him Fred
pi_154787380
Lijkt mij ook inderdaad. Alleen geen 30 als ik het goed zie.
pi_154787803
Dat wat omhoog staat zijn de spoilers/speedbrakes. Deze gaan pas omhoog na touchdown en worden gebruikt om de lift te verminderen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_154805070
Flaps gaan ook juist omlaag, of iig in de vliegtuigen waar ik bekend mee ben.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  Moderator zaterdag 1 augustus 2015 @ 00:01:06 #29
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_154808886
Ik wou misschien even een weekje weg, met Wizzair. Met priority boarding kun je kosteloos een extra stuk handbagage meenemen (een cameratas in mijn geval). Ik kan echter niet vinden wat dat extra kost, weet iemand dat toevallig?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_154809453
Flaps aan de achterkant van de vleugel gaan meestal omlaag, of vergroten het vleugeloppervlak. Ik ken geen vliegtuigen waar ze achter de vleugel omhoog gaan.
Je hebt ook flaps aan de voorkant van de vleugel, en aan de voorkant van de vleugel heb je ook slats. Dit geldt voor de 737NG.

Er is geen reden om vrijwillig met flaps up te landen.
.
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 00:20:08 #31
6941 APK
Factual, I think.
pi_154809478
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 00:01 schreef derLudolf het volgende:

Ik wou misschien even een weekje weg, met Wizzair. Met priority boarding kun je kosteloos een extra stuk handbagage meenemen (een cameratas in mijn geval). Ik kan echter niet vinden wat dat extra kost, weet iemand dat toevallig?
Dat kun je beter even hier vragen: TRV / Vragen over vliegen #38 (e-tickets, inchecken, bagage, etc)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  Moderator zaterdag 1 augustus 2015 @ 00:46:29 #32
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_154809975
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 00:20 schreef APK het volgende:

[..]

Dat kun je beter even hier vragen: TRV / Vragen over vliegen #38 (e-tickets, inchecken, bagage, etc)
Ga ik doen, kende dat topic niet. Bedankt!
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_154813759
Ik heb een wellicht best domme vraag :P maar google helpt mij niet veel verder, dan kom ik vooral op chemtrail paginas uit
Ik zie wel eens heel af en toe vanuit de neus van een vliegtuig een donkere streep voor het vliegtuig uit komen, precies gelijklopend aan de condenssporen achter maar dan voor het vliegtuig. Weet iemand wT dit is? Schaduw van de streep achter het vliegtuig?

Edit: nog wel een zelfde vraag gevonden, ben dus niet de enige die benieuwd is :P
http://www.atcbox.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=17981

[ Bericht 26% gewijzigd door Schunckelstar op 01-08-2015 09:55:37 ]
blablablablablablablablablablablablablabla
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 12:14:20 #34
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_154815630
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 09:39 schreef Schunckelstar het volgende:
Ik heb een wellicht best domme vraag :P maar google helpt mij niet veel verder, dan kom ik vooral op chemtrail paginas uit
Ik zie wel eens heel af en toe vanuit de neus van een vliegtuig een donkere streep voor het vliegtuig uit komen, precies gelijklopend aan de condenssporen achter maar dan voor het vliegtuig. Weet iemand wT dit is? Schaduw van de streep achter het vliegtuig?

Edit: nog wel een zelfde vraag gevonden, ben dus niet de enige die benieuwd is :P
http://www.atcbox.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=17981
Op de 2e pagina van het forum waar je naar linkt staat een goede site met foto's en uitleg :)

http://contrailscience.com/contrails-dark-lines-chemtrails/
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_154817439
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 11:46 schreef Thetallguy het volgende:
Dat wat omhoog staat zijn de spoilers/speedbrakes. Deze gaan pas omhoog na touchdown en worden gebruikt om de lift te verminderen.
Daar doel ik niet op, dacht in het verlengende van de vleugel iets te te zien wat een beetje naar achter en naar beneden uitsteekt. :')

Zo gek, zit ook gewoon op de cessna! :{w

:P

Ff serieus, door de onduidelijke foto en de onduidelijke berichtgeving dacht ik iets te zien. Ik weet niet wat de max snelheid is met welk standje klappen van de flappen. Dat was in mijn gedachte een verklaring voor klein standje flaps in dit geval.
pi_154818821
Vermoedelijk een domme vraag en het verkeerde topic, maar als je bijvoorbeeld in het buitenland een duur stuk elektronica aanschaft in een duty-free winkel IN de transitzone van een vliegveld, moet je dan invoerrechten betalen?
pi_154819137
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 14:20 schreef El_Grando101 het volgende:

[..]

Daar doel ik niet op, dacht in het verlengende van de vleugel iets te te zien wat een beetje naar achter en naar beneden uitsteekt. :')

Zo gek, zit ook gewoon op de cessna! :{w

:P

Ff serieus, door de onduidelijke foto en de onduidelijke berichtgeving dacht ik iets te zien. Ik weet niet wat de max snelheid is met welk standje klappen van de flappen. Dat was in mijn gedachte een verklaring voor klein standje flaps in dit geval.

pi_154819157
Dat is natuurlijk de minimale speed. laat maar
pi_154819770
Is er één van the Red Arrows neergestort?
edit: nope, die hebben niks op de kalender staan voor vandaag. Het gaat om een rode Gnat, vandaar dat ik aan de Arrows dacht.



Ziet er niet goed uit in elk geval..
http://www.dailymail.co.u(...)stival-Cheshire.html

[ Bericht 19% gewijzigd door Nemephis op 01-08-2015 16:40:03 ]
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 16:44:30 #40
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_154819963
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 16:34 schreef Nemephis het volgende:
Is er één van the Red Arrows neergestort?
edit: nope, die hebben niks op de kalender staan voor vandaag. Het gaat om een rode Gnat, vandaar dat ik aan de Arrows dacht.
Wel geweest in het verleden (of ik moet het verkeerd lezen bedenk ik me nu):

G-TIMM spent most of its post-RAF life wearing a silver training scheme with yellow bands and wearing the serial XM693, and was repainted again, now representing Ray Hanna's aircraft - XS111 - from when he was the original Red Arrows team leader.

http://www.gnatdisplayteam.com/History-G-TIMM.html
pi_154820760
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 16:05 schreef Fokker89 het volgende:
Dat is natuurlijk de minimale speed. laat maar
Flap placard speed is 250kts voor de eerste paar flapstanden. Overigens is het normaal om met zulk weer je aanvliegsnelheid wat knopen te verhogen, maar flapless is weer het andere uiterste. Grote kans op een technisch probleem oid. Wellicht dat er nog een onderzoek komt, en anders zullen we het nooit zeker weten ;).
pi_154826295
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 12:14 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Op de 2e pagina van het forum waar je naar linkt staat een goede site met foto's en uitleg :)

http://contrailscience.com/contrails-dark-lines-chemtrails/
Ah duidelijk idd, dus toch schaduw ^O^
apart dat je het maar zo weinig ziet
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_154839413
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 15:48 schreef Xetran het volgende:
Vermoedelijk een domme vraag en het verkeerde topic, maar als je bijvoorbeeld in het buitenland een duur stuk elektronica aanschaft in een duty-free winkel IN de transitzone van een vliegveld, moet je dan invoerrechten betalen?
Uiteraard, of jij wel of niet BTW hebt betaald bij aanschaf doet er niet toe.

quote:
U hoeft geen belastingen bij invoer te betalen voor andere goederen die u buiten de EU kocht, als de totale waarde niet meer is dan ¤ 430.
http://www.belastingdiens(...)elling_van_belasting
  zondag 2 augustus 2015 @ 18:36:41 #44
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_154846702
Deze camera kwam ik toevallig tegen op een ander forum:
http://slowtv.playtvak.cz(...)34_planespotting_cat

Vliegveld van Praag, baan 24, live torenfrequentie en FR24
So we just called him Fred
  zondag 2 augustus 2015 @ 20:26:49 #45
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_154850096
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 18:36 schreef FredvZ het volgende:
Deze camera kwam ik toevallig tegen op een ander forum:
http://slowtv.playtvak.cz(...)34_planespotting_cat

Vliegveld van Praag, baan 24, live torenfrequentie en FR24
Grappig, zo zie ik net de Transavia binnenkomen. Zijn er meer van dit soort live cams? Vast wel, maar geen tijd (lees: zin) om te zoeken ;)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_154851744
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 20:26 schreef flipsen het volgende:
Grappig, zo zie ik net de Transavia binnenkomen. Zijn er meer van dit soort live cams? Vast wel, maar geen tijd (lees: zin) om te zoeken ;)
Ga bij Flightradar24 op een airport en klik op de camera icon:



Je zou ook kunnen googlen op "****** airport webcam" bijvoorbeeld "Amsterdam airport webcam".
  zondag 2 augustus 2015 @ 21:44:49 #47
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_154852455
Dit kan ook alleen maar Arkefly volgens mij:


En dan dezelfde vlucht, een week eerder:
So we just called him Fred
  zondag 2 augustus 2015 @ 21:52:49 #48
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_154852682
En gaan ze nou wel of niet vanaf Eindhoven vliegen naar de Antillen?
Je kan nog steeds boeken:
So we just called him Fred
pi_154853197
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 21:52 schreef FredvZ het volgende:
En gaan ze nou wel of niet vanaf Eindhoven vliegen naar de Antillen?
Je kan nog steeds boeken:
[ afbeelding ]
Nee. Gaat niet door.
  zondag 2 augustus 2015 @ 22:15:27 #50
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_154853308
Uitgerekend MORGEN plant men stiptheidsacties op Brussels Airport.

Gelukkig stijg ik op om 22u maar moet 3u op voorhand op de luchthaven zijn.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')