Raar maar waar is de 787 momenteel mijn favoriet. Zolang ik er maar niet economy in hoef te zitten. Dat 3-3-3 is echt te krap. Doe mij maar 2-3-2quote:Op woensdag 19 augustus 2015 22:44 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Gek hé, maar als het even kan vlieg ik toch het liefst in een A330/340 met hun 2-4-2 opstelling. Duurt intercontinentaal dan altijd wel een uurtje langer dan in een 747, wat na een A380 dan mijn volgende voorkeur is. Want ik haat die 777 rammel of zwabberdingen.
Dan wordt het verschil wel heel erg klein? Arke heeft op de Antillenroutes KLM allang ingehaald met hun 787 tegenover de 747 van KLM.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 21:20 schreef FredvZ het volgende:
Ben alleen wel benieuwd wat het wegvallen van de 747 met het imago van KLM gaan doen.
Het zou mij niks verbazen als de 747 op de Antillenroutes straks vervangen worden door een 787.
En dan wordt het verschil tussen KLM en Arke opeens wel heel erg klein.
Ja, 2-3-2 lijkt me ook wel wat maar dan niet in een 767.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 22:53 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Raar maar waar is de 787 momenteel mijn favoriet. Zolang ik er maar niet economy in hoef te zitten. Dat 3-3-3 is echt te krap. Doe mij maar 2-3-2
^Dit dus. De gemiddelde reiziger heeft liever een stil, comfortabel en modern vliegtuig met grotere raampjes en goede airco-kwaliteit dan een 25 jaar oude 747 (en terecht).quote:Op woensdag 19 augustus 2015 22:43 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Veel interessanter vinden velen de aangeboden IFE of wellicht airco-kwaliteit, alleen maken ze vervolgens de fout om dat specifiek aan een maatschappij te koppelen in plaats van aan de vloot waarmee gevlogen wordt.
quote:Plane part falls from sky, lands on Mt. Holly golf course - WBTV 3 News, Weather, Sports, and Traffic for Charlotte, NC
A small panel from an American Airlines flight fell from the plane as it was preparing to land in Charlotte and landed near some golfers on a course in Mount Holly.
According to American Airlines, Flight 1910 was landing in Charlotte from Dallas when it lost a small panel door prior to landing.
A WBTV viewer says he was golfing with two other men at the Green Meadows Golf Course when they saw an object "falling from the sky, twirling around in circles and land approximately 40 yards to the right of the green" near the 7th hole. It happened around 8:20 a.m. Wednesday morning.
According to the Federal Aviation Administration (FAA), the golfers called the organization. American Airlines representatives say they notified the FAA as well.
The panel has been recovered, and no one was injured.
The Airbus A321, has 146 passengers on the plane and landed safely 20 minutes after losing the panel.
According to American Airlines, the panel door covers the hydraulic servicing area, which is not a pressurized area of the aircraft. It would not cause a flight safety issue.
Bron: www.wbtv.com
Het verschil in ruimte met Premium Comfort die ze ter vervaning aanbieden is niet zo heel erg groot.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 07:53 schreef ShaoliN het volgende:
Heb de 787 mogen meemaken op de Antillen route. Zat inderdaad in de 2-3-2 sectie, zogenaamde Starclass. Dat was toch wel erg goed. Mijn 3e keer naar de Antillen. Na een 747 en een A330 was dit toch wel echt een verademing. Mooi en stil toestel. Jammer dat de Starclass weggaat.
Ik denk dat de aandacht voor onderhoud langzaam maar zeker minder wordt. De druk neemt toe om vliegtuigen zo snel mogelijk weer in de lucht te krijgen. Op zich gaat dat goed, als medewerkers maar de kans krijgen om het werk goed te doen. Zodra dat door tijdgebrek niet meer mogeijk is en mensen sneller gaan werken, dan krijg je ook situaties dat panelen niet goed vast zitten.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 13:30 schreef Fokker89 het volgende:
Wat is dat toch met al die vliegtuigen die uit elkaar vallen
Shit, bijna hole-in-one.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 12:58 schreef OEM het volgende:
Outside agency op de golfbaan:
[ afbeelding ]
[..]
quote:Qantas has confirmed an order for eight Boeing 787-9 Dreamliners and will return $505 million to shareholders after reporting a return to profitability in 2014/15.
The airline group reported a statutory net profit after tax of $557 million for the 12 months to June 30 2015, a multi-billion dollar turnaround from the $2.853 billion loss in the prior year.
The result was broadly in line with market estimates of net profit in the vicinity of $600 million.
Underlying profit before tax, which the airline regards as the best indication of financial performance, rebounded strongly in 2014/15 to $975 million, compared with the $646 million pre-tax loss in the prior corresponding period.
Analysts had expected Qantas to post an underlying profit before tax of close to $1 billion for the 12 months to June 30.
Qantas said it had achieved $1.1 billion in cost cutting in its $2 billion transformation program that was announced in December 2013, including $894 million in 2014/15.
“We are halfway through the biggest and fastest transformation in our history,” Qantas chief executive Alan Joyce said in a statement.
“Without that transformation, we would not be reporting this strong profit, recommencing shareholder returns, or announcing our ultra-efficient Dreamliner fleet for Qantas International.
“We have reshaped our business for a strong, sustainable future – and because we moved quickly and made tough decisions early, we have strong foundations to build on.”
Revenue rose three per cent to $15.8 billion, Qantas said on Thursday.
Qantas said it would order eight 787-9s, with the first four to arrive in the 2017/18 financial year and the next four in 2018/19. The Dreamliners would gradually replace five of the airline’s Boeing 747-400s.
The airline group said it had 15 further options and 30 purchase rights for more 787s.
“This milestone acquisition marks the scale of our turnaround and looks ahead to a new era for our iconic international airline,” Joyce said.
“Because the 787 is smaller than the jumbos it will gradually replace, it gives us the flexibility of having more aircraft without significantly changing our overall capacity.”
Joyce had set out three criteria for any potential Dreamliner order, namely Qantas International’s return to sustainable profitability, repaying $1 billion of debt and establishing appropriate staff conditions to ensure the business case for the new aircraft type stacked up.
Qantas said it would conduct $505 million capital return to shareholders, equivalent to 23 cents per share, by November. The payment was subject to shareholder approval at the company’s annual general meeting in October.
All of Qantas’s operating segments were profitable in 2014/15.
Qantas Domestic reported underlying earnings before interest and tax (EBIT) of $480 million, compared with $30 million in the prior year.
Meanwhile, Qantas International posted underlying EBIT of $297 million, a turnaround from an underlying EBIT loss of $497 million in 2013/14.
Underlying EBIT for the Jetstar group of airlines came in at $230 million, a turnaround from a loss of $116 million in the prior corresponding period.
While Qantas did not offer profit guidance for the first half of 2015/16, the company did offer some capacity forecasts for the period ahead.
Qantas and Jetstar’s domestic capacity was expected to increase between zero and one per cent in the first half of 2015/16, reflecting the flat capacity growth from all of the nation’s domestic carriers in recent times.
Overall, the airline group expected to boost capacity by between three and four per cent in the first half 2015/16.
Qantas executives were due to hold a media conference later on Thursday.
Misschien dat het een placebo effect is, maar ik hoor veel verhalen van mensen die vinden dat ze bij de KLM (per definitie) ruimer zitten dan bij Arke met 3-3-3 (787) of 2-4-2 (767).quote:Op woensdag 19 augustus 2015 23:15 schreef Sunri5e het volgende:
Dan wordt het verschil wel heel erg klein? Arke heeft op de Antillenroutes KLM allang ingehaald met hun 787 tegenover de 747 van KLM.
quote:Transavia breidt uit met nieuwe toestellen, het koopt maximaal twintig extra vliegtuigen. Dat zegt Matthijs ten Brink, de directeur van de budgetdochter van Air France-KLM in een interview met The Wall Street Journal. Dit komt bovenop de ¤1 mrd die Transavia wil investeren om 17 toestellen van het type Boeing 737-800 aan te schaffen.
De top van Air France-KLM wil al enige tijd de budgetdochter uitbouwen tot een Europese prijsvechter, maar vindt daarbij de piloten van Air France op zijn weg. Die zijn bang voor uitholling van de arbeidsvoorwaarden. Vorig jaar kostte een twee weken durende pilotenstaking ¤ 425 mln, waardoor Air France in de rode cijfers belandde. Daarop besloot het concern zijn plannen te schrappen om de twee onderdelen van Transavia, Transavia France en Transavia Netherlands, samen te voegen tot Transavia Europe.
Kosten besparen
Het overleg tussen de piloten en de Air France-directie is vastgelopen. De pilotenvakbonden zijn volgens Alexandre de Juniac inmiddels bereid de gesprekken te heropenen. De voorgenomen uitbreiding van Transavia is niet zonder risico. Beide Transavia-onderdelen maken nu nog verlies, maar zullen naar verwachting in 2017 weer winstgevend zijn. ‘De groei die we toevoegen moet wel bijdragen aan ons doel van winstgevendheid’, aldus Ten Brink.
Air France moet de komende drie jaar ¤1,1 mrd aan kosten besparen. Vorige maand rapporteerde Air France-KLM een verlies van ¤79 mln in het tweede kwartaal. Eerder deze maand kwam Transavia wel met goed nieuws. Het vervoerde in juli 9,4% meer passagiers dan in dezelfde maand van 2014.
Bij Arke is (was) er ook verschil tussen de 767's. Ik heb een maand of 10 geleden in de PH-OYI en de PH-AHQ gevlogen. De PH-AHQ was schrikbarend krapper dan de OYI.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 14:59 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Misschien dat het een placebo effect is, maar ik hoor veel verhalen van mensen die vinden dat ze bij de KLM (per definitie) ruimer zitten dan bij Arke met 3-3-3 (787) of 2-4-2 (767).
Ik zou eerlijk gezegd andersom verwachten.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 01:18 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Bij Arke is (was) er ook verschil tussen de 767's. Ik heb een maand of 10 geleden in de PH-OYI en de PH-AHQ gevlogen. De PH-AHQ was schrikbarend krapper dan de OYI.
Waalhaven gezien het bord op de achterkant?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 11:04 schreef FredvZ het volgende:
Quiz-vraagje tussendoor:
Op welk vliegveld is deze foto genomen?
[ afbeelding ]
Hmm ja, zo wordt het wel heel makkelijkquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 11:05 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Waalhaven gezien het bord op de achterkant?
Wel leuk hoor een rondvluchtje voor 6 gulden in een Fokker F.III ofzoquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 11:06 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Hmm ja, zo wordt het wel heel makkelijk
Die had ik ff over het hoofd gezien.
Prima weer daarvoor idd. Waar ga je ongeveer vliegen varen?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 12:08 schreef Fiorano het volgende:
Morgenochtend de lucht weer in met een ballon
Klapband en schade aan landingsgestel.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 12:50 schreef FredvZ het volgende:
de PH-TFL vervangen, die er sinds dinsdag tot vanmorgen geen zin meer in had.
Doe je niks aan natuurlijk. Maar je loopt er dan wel gelijk tegen aan dat Arke niet de mogelijkheid heeft om nog snel ergens een kist vandaan te trekken.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 13:33 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Klapband en schade aan landingsgestel.
Aldus een Tweaker die gisteren met dat toestel naar Cuba zou vliegen maar volledige in Arke-style uren vertraging opliep.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |